quote:
Op donderdag 16 maart 2023 15:37 schreef molloot200 het volgende:Even een snelle running order in elkaar gedraaid:
SF1:
1. Malta
2. Ierland
3. Servië
4. Noorwegen
5. Letland
6. Portugal
7. Kroatië
8. Nederland
9. Moldavië
10. Israël
11. Azerbeidzjan
12. Tsjechië
13. Finland
14. Zwitserland
15. Zweden
SF2:
1. IJsland
2. Cyprus
3. Denemarken
4. Estland
5. Roemenië
6. België
7. Armenië
8. Griekenland
9. Polen
10. San Marino
11. Litouwen
12. Georgië
13. Australië
14. Albanië
15. Slovenië
16. Oostenrijk
Zullen vast allerlei haken en ogen aan zitten maar dit was even mijn eerste ingeving zo zonder stagings etc
Ik heb nog niet zo nagedacht over de volgorde, maar ik vermoed dat in elk geval Zweden na een break moet. Het is even afwachten waar ze die plaatsen, en hoeveel het er zijn met zo weinig liedjes. Ik ben ook benieuwd hoe ze de favorieten willen plaatsen. Vorig jaar en in mindere mate in 2021 kwamen die naar mijn mening wat overdreven laat in de startvolgorde. Wat mij betreft zou Noorwegen als Top 5-kandidaat in de finale een prachtige opener zijn, maar het zou me niet verbazen als ze die juist als afsluiter van de eerste helft inzetten.
Misschien zoiets:
1. Ierland -> de Britten zullen hun buren wel geen 2e of 3e plek aandoen.
2. Kroatië -> Dan hebben we dat maar gehad.
3. Portugal -> Na twee keer matigheid een kwaliteitsinjectie.
4. Servië -> Een lied en act die indruk maken om de kijker vast te houden.
5. Malta -> Typische ESF-vrolijkheid.
6. Letland -> Dit moet er ook nog tussen.
7. Noorwegen -> De beste als laatste.
8. Azerbeidzjan -> Kansloze inzending en ook oninteressant voor televoting.
9. Tsjechië -> Krijgt altijd een wat matige startpositie, want ze kijken daar toch niet.
10. Finland -> Iedereen naar het puntje van de stoel.
11. Nederland -> Voor degenen die niets met Finland hebben een ideaal alternatief.
12. Moldavië -> Want Moldavië komt altijd na Nederland.
13. Zwitserland -> Wat later in de show, want ze kunnen wat steun gebruiken.
14. Zweden -> Het ultieme hoogtepunt, en wat verwijderd van Finland.
15. Israël -> Uptempo afsluiter, voor een land dat ook een zetje kan gebruiken.
De tweede semi is zo matig, dat je de helft wel op de tweede startpositie zou kunnen zetten. Ik sluit niet uit dat ze Australië als afsluiter inzetten. Ik vind dit niet zo’n heel competitieve inzending, en ik vermoed dat de EBU ze, uit deze semi en na een aantal teleurstellende resultaten, er toch graag bij wil in de finale. Om dat te garanderen moet het toch in elk geval later dan Slovenië komen. Oostenrijk als voorlaatste als hoogtepunt en Australië als afsluiter zou me dan ook niet verbazen.