abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207945702
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
pi_207945734
En weer verder :s)
pi_207946305
De aanvulklap komt later ja. Maandag-wegingen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_207946598
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 09:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Ligt eraan wanneer je zuipt.

* Lonaa mompelt iets over afgelopen donderdag
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207946607
Maar goed, vanavond ook dus fuck maandag-wegingen.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 10:12:00 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_207946695
Ik heb zuipen tijdelijk geparkeerd en dat helpt zeker wel mee ja.

Klats gearriveerd, heb alleen geen vocht meer om uit te scheiden. Fml. :P
disclaimer
pi_207946730
Nog steeds vederlicht uiteraard. De horrorgriep is een goed dieet. ^p^
pi_207947015
Gister weer eens de jongste aan het spoken dus geen wijn wegens dan maar samen slapen om 9u. Stiekem ook beter. Wel nog bewegingdingen gedaan, dus dat is fijn.

Vandaag:
L: 2 verse kaiserbroodjes van de bakker . 1 met filet en ei, 1 met kaas en tomaat
B: tuindingen
T: popcorn of klein zakje chips vanwege verjaardag van de jongste. *O*
A: afhankelijk van wie er mee-eten. Ik zet in op bobotie, maar misschien wordt het pizza.
B: bewegingdingen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_207947276
@SQ en @BE ik gebruik dit recept voor beef chimichurri:

https://eviekookt.nl/knorr-wereldgerechten-beef-chimichurri/

Ik weet niet meer hoe de oude smaakte, maar wij vinden deze echt erg lekker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207947304
Zo lekker getraind weer vanochtend. Paar dingen weer een tikje zwaarder, heerlijk.
Vandaag was ik vroeg en de honger niet te erg, maar ik had van tevoren wel twee kopjes koffie en twee lychees gegeten. Geen echon in mijn maag :P

Vanmiddag hebben we een verjaardag en daar ga ik zeker een paar glazen wijn drinken met vriendin. En vast wat lekkere stokbroodjes eten. Met ailoi en kaas. Het zij zo. Sommige momenten wil ik gewoon niet anders invullen, en dat is ook een keuze natuurlijk.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 11:14:34 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207947463
Vanochtend heerlijk weer tijd om een rondje te lopen! *O* Zo fijn om de dag mee te beginnen! *O*

En dan nu een bak yoghurt met blauwe bessen, granola en een halve banaan. :s)
pi_207948004
Mijn etentje was erg gezellig en de tapas onwijs lekker. Toch heb ik niet enorm veel gegeten, omdat we met een groepje allerlei tapas hadden besteld voor ons allemaal en ik vooral erg opging in de gesprekken. Hierdoor at ik af en toe een hapje, maar niet veel. Twee cocktails, dus ook dat was netjes.

Vanochtend woog ik 61.3, terwijl ik vorige week zaterdagochtend 64.2 woog. Bijna drie kilo afgevallen in een week, bizar veel.
pi_207948103
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ligt eraan wanneer je zuipt.

* Lonaa mompelt iets over afgelopen donderdag
True, true. In normale werkweken beperk ik het bewust tot het weekend.

Al merk ik ook dat ik het drukker heb en ouder word, na een paar biertjes (en niet eens van die zware) was het toch echt bedtijd. _O-

Op zich ook wel lekker, want mooi op tijd wakker voor m'n plakplaatjes-oriëntatie afspraak. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207948120
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:01 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
True, true. In normale werkweken beperk ik het bewust tot het weekend.

Al merk ik ook dat ik het drukker heb en ouder word, na een paar biertjes (en niet eens van die zware) was het toch echt bedtijd. _O-

Op zich ook wel lekker, want mooi op tijd wakker voor m'n plakplaatjes-oriëntatie afspraak. :+
Er was voetbalwedstrijd donderdag, dus mja. :')

Lijstje vandaag:
O: klein afbakbroodje ham-kaas
L: ga ik zo verzinnen als ik met de hond loop
D: shoarma want moet ff snel iets eten voor concertding
T: bier

Top man.
Wel 35 km fietsen vandaag.
pi_207948140
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Er was voetbalwedstrijd donderdag, dus mja. :')

Lijstje vandaag:
O: klein afbakbroodje ham-kaas
L: ga ik zo verzinnen als ik met de hond loop
D: shoarma want moet ff snel iets eten voor concertding
T: bier

Top man.
Wel 35 km fietsen vandaag.
Ik trek m'n werkdagen daarna te slecht, verantwoordelijkheidsgevoel is een bitch. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207948158
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:03 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik trek m'n werkdagen daarna te slecht, verantwoordelijkheidsgevoel is een bitch. ;(
Ik doe het ook alleen maar als ik de volgende dag geen echte verplichtingen heb. :+ Want ik kan vrij goed drinken, maar de last de volgende dag wordt steeds significanter ;(
pi_207948179
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 12:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik doe het ook alleen maar als ik de volgende dag geen echte verplichtingen heb. :+ Want ik kan vrij goed drinken, maar de last de volgende dag wordt steeds significanter ;(
Ja, dat dus. ;(

Als ik doordeweeks concerten heb, probeer ik de dag erna ook vrij te pakken. :') Gelukkig/helaas valt het aanbod een beetje tegen op het moment, dus dat scheelt weer. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207948464
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 09:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Gisteren gezopen. Hopelijk is maandag de ergste schade weer voorbij :')
pi_207948581
Vandaag rare dag qua eten. Ga namelijk dadelijk high tea'en met hapjes. Dus geen idee of ik dan vanavond ook nog iets moet eten...

O: eiwitreep
B: 7 km wandelen
L/D: high tea hapjes
T: ? Wellicht nog wat kleins
pi_207951456
Ik heb vanavond een feestje en ik heb eigenlijk niet zo'n zin in het aanbod aan dingen die ik eigenlijk niet zo lekker vind, maar als ik er eenmaal aan begin handenvol van in mijn mond schuif (het helpt meestal ook niet als ik een paar glaasjes drink, dan lijkt het niet lekkere eten ook veel lekkerder) :') #geenruggengraat
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 11 februari 2023 @ 18:16:48 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207952542
B: 7km lopen
O: Yoghurt met bessen, 1/2 banaan en granola
T: eierkoek (dat krijg je er van als jullie het over Sonja Bakker gaan hebben! :{w )
T: drop (Harlekijntje)
L: (om 16.00u) Volkorenbol met kaas, volkorenbol met tonijnsalade
D: curry met kipfilet, paprika, courgette, wortelrijst, currypasta, creme fraiche en een naan
  zaterdag 11 februari 2023 @ 18:59:32 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_207953033
Ik lunchte vandaag bij een familie uit India, dus morgen #weerdik!
disclaimer
pi_207953095
Er van uit gaande dat het lukt om vanavond niet te snacken was dit mijn dag:
O: snee brood, eierkoek
T: peer, paar tumtums
L: brood
T: handje chips, cherrytomaatjes
D: preistamppot met kaassouffle, kwark

Plan voor morgen:
O: snee brood
B: hardlopen
T: fruit
T: ?
D: zilvervliesrijst, kerriesaus, erwtjes, appel, gezouten pinda's, kwark of misschien een ijsje
pi_207953102
Lijstje:
O: havermout met banaan en kwark
T: 2 cracottes met Hummus en rauwe ham
L: 4 volkoren boterhammen met kaas, pindakaas, en hagelslag
B: uur wandelen
D: Nasi met klein beetje satésaus
Drinken: heel veel glazen water want brak. Morgen dus ook weer dik ;(
pi_207953233
Pff.. heb het wel even moeilijk. Vanmiddag high tea gehad en echt veel gegeten. Maar goed, dat is behalve een eiwitreep vandaag ook het enige dat ik heb gehad (en heb nog een muffin die over was), dus mocht ook prima 1500 kcal eten.
Maar ik ben altijd best wel zwart wit, dus nu heb ik zin om nu ook nog ongezond avondeten te eten (terwijl ik nog best vol zit) + chips. Want vandaag was toch al slecht, dus pak ik het morgen wel weer op.
Terwijl ik weet dat als ik straks nog iets kleins eet en verder niks meer dat ik geen honger heb en qua kcal waarschijnlijk echt niet zo'n slechte dag heb, want heb wel 15.000 stappen gezet. Maar dit soort dagen blijven toch het moeilijkste. Als ik hele dag gezond eet heb ik nergens moeite mee, maar als er wel ongezonde dingen zijn vind ik het juist moeilijk om dan daarbuiten wel gewoon 'normaal' te doen.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 19:23:00 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_207953356
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:12 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. heb het wel even moeilijk. Vanmiddag high tea gehad en echt veel gegeten. Maar goed, dat is behalve een eiwitreep vandaag ook het enige dat ik heb gehad (en heb nog een muffin die over was), dus mocht ook prima 1500 kcal eten.
Maar ik ben altijd best wel zwart wit, dus nu heb ik zin om nu ook nog ongezond avondeten te eten (terwijl ik nog best vol zit) + chips. Want vandaag was toch al slecht, dus pak ik het morgen wel weer op.
Terwijl ik weet dat als ik straks nog iets kleins eet en verder niks meer dat ik geen honger heb en qua kcal waarschijnlijk echt niet zo'n slechte dag heb, want heb wel 15.000 stappen gezet. Maar dit soort dagen blijven toch het moeilijkste. Als ik hele dag gezond eet heb ik nergens moeite mee, maar als er wel ongezonde dingen zijn vind ik het juist moeilijk om dan daarbuiten wel gewoon 'normaal' te doen.
Heel heel heel herkenbaar :*
(Ik zit as we speak te twijfelen om all in te gaan omdat ik morgen toch zeker weer 2 kilo omhoog ga plussen dus tsja, niks te verliezen :') )

Kun je nog wat afleiding vinden?
disclaimer
pi_207953432
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Heel heel heel herkenbaar :*
(Ik zit as we speak te twijfelen om all in te gaan omdat ik morgen toch zeker weer 2 kilo omhoog ga plussen dus tsja, niks te verliezen :') )

Kun je nog wat afleiding vinden?
Helaas niet. Tv avondje. Dus ben nu maar een spelletje op mijn pc aan het spelen als afleiding.
pi_207954099
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:12 schreef Pinuts het volgende:
Heel herkenbaar :*
Moet mezelf ook al de hele dag toespreken om niet te gaan kanen, want gisteren gezopen, dus toch al kansloos weekend.
Blijft lastig. Anders nog een bak magere kwark voor vulling en je op iets storten waardoor je niet aan eten denkt?
pi_207954211
Herken ik! Vroeg gaan slapen wil mij nog wel eens helpen.
Eeuwige strijd.
Met een meidenkwartet
pi_207954589
Thanks allemaal. Straks stond ik echt even op het punt om naar de frietkraam te gaan, maar inmiddels is die dicht dus dat scheelt :P.
Tot nu toe probeer ik mezelf zoet te houden met een appel en zero frisdrank. Die frisdrank doet ook al altijd veel goed voor mijn vreetzin. En vroeg slapen is sowieso een goede. Ook omdat ik al een paar dagen niet 100% fit ben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 20:05 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Moet mezelf ook al de hele dag toespreken om niet te gaan kanen, want gisteren gezopen, dus toch al kansloos weekend.
Gek is dat hé. Dat ons brein zo werkt. Terwijl wat heb je nu echt verpest met 1 avond zuipen? Iemand zei toen een keer, als je frietpan in de fik staat, steek je dan ook maar de rest van je huis in de fik want het boeit toch niet meer? En toen dacht ik wel van ja, fair point. Maar toch voelt het dan soms fijner om te zeggen, boeien, nu is het verpest. Maandag begin ik weer 'fanatiek'.
pi_207956799
Ik skipte de chippies en het avondeten voor toastjes en wijn. Morgen weer een dag. ^O^
pi_207961448
Gisteren 61.3
Vandaag 62.6

Weer uit eten geweest en dit keer flink opgeschept en thuis nog cupcakes gegeten, omdat een vriendin deze zo lief had gebakken en kwam brengen. Dat kon ik niet weigeren.

Vandaag een nieuwe dag waar ik weer normaal ga doen. Als het zo snel gaat, zijn die 1,3 kilo er waarschijnlijk zo weer af (hoop ik).
  zondag 12 februari 2023 @ 07:46:51 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_207961457
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:27 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Helaas niet. Tv avondje. Dus ben nu maar een spelletje op mijn pc aan het spelen als afleiding.
En?

Ik heb uiteindelijk een paar lollies en een handje haribo gepakt. Maar alsnog peanuts vergeleken met wat ik anders zou hebben gepakt :')

Gewichtsverlies van gisteren zat er wel weer aan maar dat had ik sowieso wel verwacht, dat was vals gewichtsverlies. Dus al met al nog best tevreden :P

Plan voor vandaag:

O: paar afbakbroodjes met dingen
L: fruit - wordt een gehaaste stress middag
B: beetje tuinieren hopelijk
D: goulash :9
disclaimer
pi_207961522
Hier ook lekker gesponst. Had het al wel verwacht. Gaat er na de klats wel weer af.

Slaap ook echt al bijna een week slecht (max 5 uur per nacht ofzo). Helpt ook niet mee :')
  zondag 12 februari 2023 @ 08:30:25 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_207961562
Nee, ik had vannacht de peuter tussen ons in (lees: ik deelde mijn helft van het bed met een peuter en mijn man had de andere helft) dus mijn lijf protesteert ook. Tevens dag 2 van cyclus dus ik voel me een soort aangespeeld zeedier vandaag.
disclaimer
pi_207961670
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 07:46 schreef SQ het volgende:

[..]
En?
Ben trots op mezelf want heb het niet gedaan *O* . Wilde friet halen + chips eten (a 1500 kcal ofzo). Uiteindelijk tegen mezelf gezegd dat ik gewoon die muffin die over was zou opeten. Daar at ik 2 happen van en dacht meh hier zit geen smaak aan. Dus die weggegooid en uiteindelijk 2 stukjes chocolade en een appel gehad, en verder zero ice tea gedronken. Dit zijn de overwinningen die me weer goede motivatie geven *O* . Vandaag juist weer extra zin in ‘goed’ te eten.

Plan voor vandaag:
O: proteīne pudding, banaan
S: 75 min boksen
L: 2 boterham met 2 eieren, ham en kaas
T: ananas
D: pad Thai
5: appel

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 12-02-2023 09:28:23 ]
  zondag 12 februari 2023 @ 09:24:21 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_207961771
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 09:03 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ben trots op mezelf wan heb het niet gedaan *O* . Wilde friet halen + chips eten (a 1500 kcal ofzo). Uiteindelijk tegen mezelf gezegd dat ik gewoon die muffin die over was zou opeten. Daar at ik 2 happen van en dacht met hier zit geen smaak aan. Dus die weggegooid en uiteindelijk 2 stukjes chocolade en een appel gehad, en verder zero ice tea gedronken. Dit zijn de overwinningen die me weer goede motivatie geven *O* . Vandaag juist weer extra zin in ‘goed’ te eten.

Plan voor vandaag:
O: proteīne pudding, banaan
L: 2 boterham met 2 eieren, ham en kaas
D: pad Thai
5: appel
Goed bezig, ik ben trots! *O*
disclaimer
  zondag 12 februari 2023 @ 11:05:57 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207962845
Hier lijkt elk minimaal misstapje ( :’) !!!! ) me heel stevig aangerekend te worden terwijl dat wat ik goed doe geen zoden aan de dijk zet. -O-

Of ik hou mezelf gewoon keihard voor de gek. O-)

Iig net 10km gelopen in 1u34! *) *O*
pi_207964111
Even iets heel anders, dus in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207964126
Wat zijn weekenden toch moeilijk. Ik heb de hele dag door zin om te eten. Toch besloten dat vandaag een balansdag is om te compenseren voor de schade van gisteren.

Vanochtend een wandeling gemaakt met een vriendin van 7 km. Heerlijk bijgepraat en de tijd vloog voorbij. Daarna alleen koffie gedronken zonder iets erbij (zij nam taart, dus was best even lastig).

Eten:

O: tosti kaas/tomaat met mayo/curry
L: skyr met fruit en granola
D: Indiase curry met raita en een klein beetje rijst
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 16:31:06 #41
382129 crew  Donna
pi_207967092
Vanochtend vederlicht door de horrorgriep. Voel me weer een stuk beter, dus dit zal wel de all time low zijn van de komende tijd. :7

Totaal sinds de start -2,4
Had gehoopt dat het wat sneller zou gaan, maar misschien blijft het er nu ook eens echt af, haha.
  zondag 12 februari 2023 @ 16:39:24 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_207967208
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 16:31 schreef Donna het volgende:
Vanochtend vederlicht door de horrorgriep. Voel me weer een stuk beter, dus dit zal wel de all time low zijn van de komende tijd. :7

Totaal sinds de start -2,4
Had gehoopt dat het wat sneller zou gaan, maar misschien blijft het er nu ook eens echt af, haha.
Ligt er aan wanneer de start was natuurlijk :P
Fijn dat je je weer wat beter voelt!
disclaimer
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 16:40:28 #43
382129 crew  Donna
pi_207967225
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 16:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Ligt er aan wanneer de start was natuurlijk :P
Fijn dat je je weer wat beter voelt!
Haha. Ben in januari weer begonnen, zoals half NL, met de goede voornemens en zulks. Dus 5/6 weken geleden.
  zondag 12 februari 2023 @ 16:40:49 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_207967235
Ik denk dat ik mijn goulash voor morgen bewaar want ik heb een training van 8:30 tot 18:00 dus geen tijd om te koken. Flans ik zo wel een pastaatje in elkaar.
disclaimer
pi_207967926
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 16:40 schreef SQ het volgende:
Ik denk dat ik mijn goulash voor morgen bewaar want ik heb een training van 8:30 tot 18:00 dus geen tijd om te koken. Flans ik zo wel een pastaatje in elkaar.
De hele dag training :o
Dan kan een pastaatje makkelijk :7

Ik ben best tevreden hoe het de afgelopen 2 dagen ging. Gisteren feestje en vandaag lunch en koffie met vriendin. Overal wel wat extra gehad, maar niets buitensporig. Ik had ook espresso met ijs en dat was dubbel en dwars de kcal waard zeg _O_ (leek me het slankste dessert :D )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207967952
Ik gok een werkgerelateerde training, geen sporttraining ;)
pi_207967973
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 17:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, niet springen en hupsen dus. Lange dag morgen dus.
  zondag 12 februari 2023 @ 17:42:49 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_207968206
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 17:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Lol nee inderdaad _O-
disclaimer
pi_207968218
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 16:40 schreef SQ het volgende:
Ja ideaal. Ik doe dat op maandag ook altijd. Want dan ga ik vanuit het werk direct door naar de sportschool (van 18 tot 19 uur). Dus dan heb ik daarna een opwarmmaaltijd uit de vriezer zodat ik niet om 19:30 moet gaan staan koken.
pi_207975897
Nog geen klats, wel is de zuipschade er weer af *O*
Nog 300 gram en dan een BMI onder de 40 :@ eerste mijlpaal!
pi_207976105
Vanochtend 63.1

Ik snap waarom, want ik heb gisteren redelijk wat chips gegeten, dus veel zout.

Best gek om te zien dat ik anderhalf kilo vocht met me mee zeul. Toch nog een kilo afgevallen in een week.
pi_207986480
Ik at vandaag pizza. En dat was goed. Want ik had na een lange vermoeiende werkdag helemaal geen zin om te sporten. En veel zin in pizza en chips. En ik ben wel braaf gaan sporten. En daarna zo'n kleine pizza van de appie gekocht ('slechts' 800 kcal, dus helemaal niet super veel meer dan een normale avondmaaltijd). Dus ik ben toch soort van trots op mezelf dat ik gesport heb en niet alles op heb gegeten.
pi_207986651
Ik heb mijn gehemelte stuk dus al het eten doet zeer.

Mijn dag:
L: 3 crackers, ham-kaas croissant
T: 2 paaseitjes, deden ook nog zeer :(
A: 2 mini krentenbollen
B: sportoefeningdingen
T: mandarijntje en een klein vruchtenyoghurt

Voordeel, misschien ben ik morgen eindelijk dun. :7

Morgen:
L: sla met tonijn, paprika, olijven, dressing
T: iets zachts
A: aardappels, rode kool en slavink
B: oefendingen.

:Y
  dinsdag 14 februari 2023 @ 10:44:23 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207991278
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 20:48 schreef Nanuke het volgende:

Voordeel, misschien ben ik morgen eindelijk dun. :7

_O_

Ik was gisteren de hele dag misselijk, maar dat werd alleen wat minder als ik iets at. :')
Vanmorgen maar weer een stuk gaan lopen, heb ik dat iig in de pocket. Vandaag weer veel werken met weinig tijd om te eten dus het komt er weer op aan om dan vanavond niet in te gaan zitten halen. Letterlijk. :')
pi_207996081
Vandaag niks gegeten. Ik moest een deadline halen en heb van 5 uur 's ochtends tot net zitten werken. Geen tijd gehad om te denken aan eten.

Niet gezond, maar voor een keertje niet erg. Straks een gezonde maaltijd eten en dan heb ik een mooie balansdag gehad na het weekend.

Vanochtend was ik alweer iets lichter (62.8), zal morgenochtend vast nog iets zijn gedaald.
pi_207996108
Let je er wel op dat je niet doorslaat met focus op het getal op de weegschaal? Hele dag niets eten en dat verderop een balansdag noemen vind ik een beetje rode vlag.

Goed bedoeld :*
pi_207997445
Wat een heerlijke dag vandaag, leek wel lente O+
Was even wandelen, was zo lekker dat ik iets te ver heb gelopen. Nu al spierpijn :')
pi_207997648
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:45 schreef SilverEyes het volgende:
Let je er wel op dat je niet doorslaat met focus op het getal op de weegschaal? Hele dag niets eten en dat verderop een balansdag noemen vind ik een beetje rode vlag.

Goed bedoeld :*
Zo heb ik het achteraf genoemd. Het was niet de bedoeling om niks te eten.
pi_208001995
Jaa, de 300 gr is eraf, nu BMI onder 40 #kleinestapjes

Wel nog steeds geen klats }:| -O-
  woensdag 15 februari 2023 @ 07:58:23 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208002005
Ik heb net eindelijk de tijd genomen om picnic weer eens aan te zwengelen. *O*
Zaterdagavond om een uur of 21.00
Ideaal en nu dus ook keurig een menu voor de 5 dagen daarna. :s)
Scheelt een berg geld en van alles wat er je mandje in sluipt elke keer dat je zo’n supermarkt in loopt.
pi_208002242
Vanochtend 62.5 gaat weer de goede kant op. Het gaat met golfbewegingen, dat is niet erg. Als het op de langere termijn maar steeds iets naar beneden gaat ipv steeds iets naar boven.
pi_208002250
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 07:58 schreef BE het volgende:
Ik heb net eindelijk de tijd genomen om picnic weer eens aan te zwengelen. *O*
Zaterdagavond om een uur of 21.00
Ideaal en nu dus ook keurig een menu voor de 5 dagen daarna. :s)
Scheelt een berg geld en van alles wat er je mandje in sluipt elke keer dat je zo’n supermarkt in loopt.
Lekker bezig!
Het scheelt bij ons ook best wat geld, mijn planning is 10x beter en ik gooi geen eten meer weg. Laatste deden we al amper, maar vind dat echt vreselijk.
Met een meidenkwartet
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:45:31 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208002877
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:38 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Lekker bezig!
Het scheelt bij ons ook best wat geld, mijn planning is 10x beter en ik gooi geen eten meer weg. Laatste deden we al amper, maar vind dat echt vreselijk.
Ja, en dan elke dag terwijl je toch al moe bent bedenken wat je gaat eten.
Nu heb ik gewoon een lijstje en klaar:

Farfalle met broccoli en runderworst
Nasi
AGV
Andijviestamppot m spekjes
Rigatoni met pompoen (recept v picnic)

Hebben we heel lang zo gedaan en dan komt de klad er in en dan moet ik er echt even weer inkomen, maar ik word er nu al heel blij van. :D
pi_208003482
Dik vandaag.
pi_208003525
Al twee dagen ziek. Niet getraind gisteren; de gedachte aan het oppakken van een halve kilo dumbell was al vermoeiend, laat staan werkelijk met wat gewicht aan de slag te gaan. Hopelijk lukt het me vanavond wel te gaan powerwalken. Ik kijk het nog even aan.

O en wel chocolade gisteren, want Valentijnsdag :')
pi_208011744
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Dik vandaag.
Ik ook *;

Ik had wat stress vandaag. Dus ik kocht milka lepeleitjes O+
Toch altijd weer opvallend hoe mijn brein grijpt naar lekker eten (vet & zoet) als ik me gestresst voel.
pi_208011762
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Al twee dagen ziek. Niet getraind gisteren; de gedachte aan het oppakken van een halve kilo dumbell was al vermoeiend, laat staan werkelijk met wat gewicht aan de slag te gaan. Hopelijk lukt het me vanavond wel te gaan powerwalken. Ik kijk het nog even aan.

Als je ziek bent moet je niet sporten :* Dat kan je lijf niet ook nog gebruiken terwijl het hard aan het werk is om je beter te maken. Je kan ook gewoon even wandelen, is ook prima.
pi_208012676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 20:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als je ziek bent moet je niet sporten :* Dat kan je lijf niet ook nog gebruiken terwijl het hard aan het werk is om je beter te maken. Je kan ook gewoon even wandelen, is ook prima.
I know, maar mijn hoofd heeft het daar dan toch even moeilijk mee. Tot ik me eraan over heb gegeven. Op z’n vroegst zaterdag weer sporten ^O^
pi_208013049
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 21:36 schreef miss_sly het volgende:

I know, maar mijn hoofd heeft het daar dan toch even moeilijk mee. Tot ik me eraan over heb gegeven. Op z’n vroegst zaterdag weer sporten ^O^
:* nu eerst opknappen :Y
pi_208013354
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 21:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Beterschap!
pi_208013860
Interessant en wellicht motiverend om hier mee te lezen. Sinds 5 januari geen snoep, chips, taart en aanverwanten meer aangeraakt. Sinds 23 januari 2x per week aan het sporten met een personal trainer en op een strikt voedingsschema.

Mijn dag ziet er zo uit:
2 volkoren crackers met mager beleg
Banaan
2 boterhammen met mager beleg, wat rauwkost en op sportdagen 2 gekookte eieren
Appel
Avondeten wisselend iig geen friet, pizza, sausjes anders dan versgemaakt en niets met 'korstjes'. Maar wel gewoon pasta, aardappelen etc.

Ik drink alleen water, thee en zwarte koffie.

1x per week cheatdag. Eigenlijk altijd op zaterdag. Dan drink ik alcoholvrije wijn, eet als lunch een broodje knak mee en eet 's avonds waar ik zin in heb.

Het is zeker voor mij echt rigoreus. Maar voor mij werkt dit nu. Steeds als ik wilde minderen of halfzachte maatregelen nam viel ik binnen een week terug.
Ik hoop dat ik dit 3 maanden volhoud en daarna mag ik weer opbouwen en naar een levenslange levenstijl. Ik heb daar wel goede ondersteuning en coaching bij overigens.

Extra is dat het gezondheidstechnisch al 3 jaar niet goed gaat. En ik merk nu met de week verbetering, ik voel me zoveel fitter en energieker.

Sporten is trouwens krachttraining, ik ga niet op een loopband.

Geen idee wat ik ben afgevallen, vrijdag een eerste meting incl vetpercentage en kracht.
pi_208014138
Beterschap @miss_sly

Ik heb de draad weer opgepakt, lijkt het. Fijn. Maar. Nu 1,5 week vakantie. Ik ben geen carnavalsvierder, dus dat scheelt. Maar toch. Laat de weegschaal een beetje motiverend zijn.
pi_208015309
Vanochtend 62.3

Het gaat er nu rustig maar gestaag af. Vandaag eindelijk tijd om te sporten.
pi_208015315
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:51 schreef miss_sly het volgende:

Beterschap, hopelijk knap je snel op. Ik herken het dat je graag wil sporten, maar het is toch beter om je lichaam rust te gunnen, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn!
pi_208015638
Ik sta al ander halve week stil. En ik weet dat dat helemaal niet zo lang is en dat het een marathon is en geen sprint, maar toch zie ie soms liever iedere dag -0,1 dan ineens een grotere drop. Maar goed. Gewoon steady doorgaan, dan komt die drop straks vanzelf.

O: kvarg
L: 2 boterhammen, 2 eieren, Ham en kaas
L: zo'n rijstvel loempia dingen (niet gefrituurd dus en met allemaal verse dingen)
pi_208015741
Mag ik vragen waarom elke dag wordt geweegd?
Ik mag nu sowieso niet zelf wegen en de weegmomenten gaan dus samen met andere metingen. Ik zou dat lastig vinden, elke dag. Ik heb dat ooit gedaan toen ik perse onder de 70 kilo wilde wegen en daarmee maakte ik mezelf helemaal gek.
  donderdag 16 februari 2023 @ 09:05:31 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208015801
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:00 schreef exode het volgende:
Mag ik vragen waarom elke dag wordt geweegd?
Ik mag nu sowieso niet zelf wegen en de weegmomenten gaan dus samen met andere metingen. Ik zou dat lastig vinden, elke dag. Ik heb dat ooit gedaan toen ik perse onder de 70 kilo wilde wegen en daarmee maakte ik mezelf helemaal gek.
Lees even 978 topics terug! :D (Het wordt in zo'n beetje elk topic wel een keer aangehaald. ;) )

Veel mensen maken zichzelf daar juist helemaal niet gek mee en kunnen prima begrijpen dat je gewicht iets schommelt en als je nou net heel fijn wat naar beneden bent gegaan maar juist die ene dag dat je weegt weer iets omhoog gegaan bent omdat je net wat zouter gegeten hebt.

88,9
88,6
88,7
88,9
88,5
88,7
88,9

Degene die zich alleen op de 'vette' ( :+ ) dagen weegt zou best gedemotiveerd kunnen raken terwijl degene die elke dag weegt ziet dat er toch beweging in zit.

Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik weeg elke dag en zelfs 2x op een dag! *O*
  Moderator donderdag 16 februari 2023 @ 09:06:38 #78
382129 crew  Donna
pi_208015808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:05 schreef BE het volgende:

[..]
Lees even 978 topics terug! :D

Veel mensen maken zichzelf daar juist helemaal niet gek mee en kunnen prima begrijpen dat je gewicht iets schommelt en als je nou net heel fijn wat naar beneden bent gegaan maar juist die ene dag dat je weegt weer iets omhoog gegaan bent omdat je net wat zouter gegeten hebt.

88,9
88,6
88,7
88,9
88,5
88,7
88,9

Degene die zich alleen op de 'vette' ( :+ ) dagen weegt zou best gedemotiveerd kunnen raken terwijl degene die elke dag weegt ziet dat er toch beweging in zit.
Ik weeg me idd enkele keren per week om deze fluctuaties te spotten. Zodat als ik op de weegdag dik ben niet ongemotiveerd raak.
pi_208015879
Thanks BE, ik was vooral nieuwsgierig. Maar je legt het helder uit.
Gelukkig dat niet iedereen er gek van wordt, bij mij werkte het demotiverend to say the least.

Mijn krachtmetingen zijn elke week, wegen, vetpercentage en spierpercentage elke 4 weken.
  donderdag 16 februari 2023 @ 09:26:41 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208016034
Ik hou voor mezelf aan dat je gewicht het gemiddeld is van een week, dus 7 wegingen zeg maar. En dat ga ik heus niet elke keer uitrekenen, maar dat hou ik wel in mijn achterhoofd.
En verder doet mijn fitbit app dat ook netjes voor me, zo'n trendlijntje maken.
pi_208016047
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:13 schreef exode het volgende:
Thanks BE, ik was vooral nieuwsgierig. Maar je legt het helder uit.
Gelukkig dat niet iedereen er gek van wordt, bij mij werkte het demotiverend to say the least.

Mijn krachtmetingen zijn elke week, wegen, vetpercentage en spierpercentage elke 4 weken.
Mijn soort van officiële metingen zijn idd ook 1x per maand. Maar vind het inderdaad vooral prettig zodat ik de trend een beetje kan zien. En dat als ik dan de dag voor een officiële meting zout heb gegeten en dus misschien wel 2 kg zwaarder ben, ik weet dat ik 'normaal' wel lichter was dus weet dat ik gewoon af ben gevallen. Ik had juist altijd dat als ik 1x per week woog ik het helemaal spannend vond en het echt mijn week kon verpesten als ik dan volgens de weegschaal niks was afgevallen.
pi_208016065
Dan zijn jullie sterker dan mij ;)
pi_208016088
Nah, heeft imo niet echt met sterk of niet te maken, meer met zelfkennis. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_208016102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:29 schreef exode het volgende:
Dan zijn jullie sterker dan mij ;)
Ik vind het heel knap dat jij nu dit programma volgt, zoiets zou ik dan weer niet kunnen
pi_208016114
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:32 schreef IJsdraakje het volgende:
Nah, heeft imo niet echt met sterk of niet te maken, meer met zelfkennis. :D
Dat is waar.

Zo bezig zijn met fit zijn, gezond zijn en afvallen vind ik sowieso sterk. Hoe je dat ook doet.
pi_208016258
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:06 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik weeg me idd enkele keren per week om deze fluctuaties te spotten. Zodat als ik op de weegdag dik ben niet ongemotiveerd raak.
Dit ja. Laatst leek het mij ook een strak idee om.1x in de 2-3 weken te wegen. Zo gezegd, zo gedaan. Na 10 dagen keurig eten, goede beweging en lekker gesport helemaal geen enkele verandering.
Ik werd toen echt gek.
Sindsdien weeg ik elke dag, en dan zie je dat er echt wel degelijk iets gebeurt. Geeft mij juist meer rust :)
pi_208021429
Net 10 kilometer hardgelopen. Het was heerlijk en het ging vrij gemakkelijk. Ik wil de afstand gaan opbouwen richting de halve marathon.
pi_208021957
Eindelijk klats! *O*
Weg spons!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:31:20 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208029099
Het is hier weer zo bizar druk met werk dat ik dan echt moet gaan uitkijken dat ik niet te weinig eet overdag en me 's avonds te buiten ga aan allerlei zooi want moe en geen tijd voor iets uitgebreids.

Dus ik heb nu net heerlijke ontbijtpap (ja, ik haat het woord, maar ik weet ook niks anders) gemaakt van fine oat meal met banaan, melk en rozijnen. O+

Heel vaak ontbijt ik niet in het kader van IF, maar nu voel ik gewoon dat ik te weinig geslapen heb (Fitbit zegt 4u55 :X
Tx snurkende echtgenoot! :{ -O-) en dat ik gewoon even goed moet ontbijten anders dan wordt het helemaal niks vandaag en het wordt sowieso weer een dag van van hot naar her vliegen.

De echtgenoot gaat vandaag een wekend duiken dus jeej, want dan slaap ik 2 nachten alleen. Maar ik durf niet te hard te juichen want stel nou dat ie verzuipt, dan is die *O* wat ongepast. :@
pi_208029135
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:31 schreef BE het volgende:
Het is hier weer zo bizar druk met werk dat ik dan echt moet gaan uitkijken dat ik niet te weinig eet overdag en me 's avonds te buiten ga aan allerlei zooi want moe en geen tijd voor iets uitgebreids.

Dus ik heb nu net heerlijke ontbijtpap (ja, ik haat het woord, maar ik weet ook niks anders) gemaakt van fine oat meal met banaan, melk en rozijnen. O+

Heel vaak ontbijt ik niet in het kader van IF, maar nu voel ik gewoon dat ik te weinig geslapen heb (Fitbit zegt 4u55 :X
Tx snurkende echtgenoot! :{ -O-) en dat ik gewoon even goed moet ontbijten anders dan wordt het helemaal niks vandaag en het wordt sowieso weer een dag van van hot naar her vliegen.

De echtgenoot gaat vandaag een wekend duiken dus jeej, want dan slaap ik 2 nachten alleen. Maar ik durf niet te hard te juichen want stel nou dat ie verzuipt, dan is die *O* wat ongepast. :@
Haha herkenbaar die laatste gedachte! :')
Maar geniet van 2 nachten heerlijke slaap O+
pi_208029149
Mijn weegschaal is raar. Heb hem ongeveer een naar geleden nieuw gekocht (en al een keer batterijen vervangen om te kijken of dat hielp) maar lijkt net of ie alleen in sprongen werkt.
Ik heb nooit dat ik bijvoorbeeld 75.1, 75.3, 75.0, 75.1 weeg. Het is altijd is fases ofzo. Dus eerst weeg ik een hele tijd 75.7, dan een keer een drop naar 75.0. Dan weer 75.7, etc. Maar nooit de getallen er tussen. Dat is toch raar?
pi_208029272
Hm, dat is gek, @Pinuts. En als je 75,0 weegt en dan iets in je handen pakt? Kom je dan wel bij die tussenliggende getallen of helemaal niet?

Gisteren netjes gedaan, helaas niet op de weegschaal te zien. Maar dat geeft wel goede moed voor de komende vrije dagen.
O: brood
T: mineola, paar tumtums
D: bami met gebakken ei en een handje kroepoek, kwark

Plan voor vandaag:
O: brood
T: fruit
D: wortelstamppot met speklapje, pudding
pi_208029343
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:53 schreef Hupje het volgende:
Hm, dat is gek, @:Pinuts. En als je 75,0 weegt en dan iets in je handen pakt? Kom je dan wel bij die tussenliggende getallen of helemaal niet?
Nee dan weeg ik weer 75.7. Dus ergens klopt er iets niet. Maar goed, aan de andere kant, zolang de trend maar omlaag gaat... merk overigens wel hoeveel krachttraining doet. Zit nu rijd de 75 kg. En 2 jaar geleden woog ik (na een afvalperiode) iets van 72, maar heb het gevoel dat ik nu fitter/strakker ben.

Lijstje van vandaag:
O: proteinepudding
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, Ham en kaas
D: boerenkoolstamppot met magere rookworst
T: appel
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:01:50 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208029395
Dat kan natuurlijk wel, want spieren wegen sws meer dan vet. :Y
pi_208029508
62.1

Maar nu gaan we een weekend weg, dus er gaat vast een halve kilo bijkomen. Helemaal niet erg, want ik zie nu in elk geval de dalende lijn weer in plaats van de stijgende en daar gaat het me om.
pi_208029745
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:01 schreef BE het volgende:
Dat kan natuurlijk wel, want spieren wegen sws meer dan vet. :Y
Zeker! Maar vind het wel interessant om te zien. Daarom probeer ik ook niet te veel nadruk op die weegschaal te leggen. Heb ook het gevoel dat het daarom qua kg nu langzamer gaat. Voorheen deed ik nooit krachttraining en nu wel. En de weegschaal gaat langzamer maar ik wordt zeker wel fitter.
pi_208030308
-5 kilo. *O*
Vetpercentage omlaag.
Kracht flink omhoog.

Woensdag heb ik zelfs meegerend met de kinderen en de pup die we aan het uitlaten waren. Zonder dat mijn tong na 10 seconden op mijn enkels hing. En eigenlijk vind ik dat het belangrijkste want daar deed ik het voor. B, zei ook meteen 'mama je rent!' Tranen in mijn ogen :@

Morgen carnaval, ik heb de 0.0 biertjes klaar staan. Dat wordt een soort cheatdag 2.0. Voordeel is wel dat we altijd starten bij een vriend en die maakt elk jaar verse erwtensoep. Dat zag mijn trainer niet eens als cheaten :Y)
pi_208030435
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:32 schreef exode het volgende:
-5 kilo. *O*
Vetpercentage omlaag.
Kracht flink omhoog.

Woensdag heb ik zelfs meegerend met de kinderen en de pup die we aan het uitlaten waren. Zonder dat mijn tong na 10 seconden op mijn enkels hing. En eigenlijk vind ik dat het belangrijkste want daar deed ik het voor. B, zei ook meteen 'mama je rent!' Tranen in mijn ogen :@

Morgen carnaval, ik heb de 0.0 biertjes klaar staan. Dat wordt een soort cheatdag 2.0. Voordeel is wel dat we altijd starten bij een vriend en die maakt elk jaar verse erwtensoep. Dat zag mijn trainer niet eens als cheaten :Y)
*O* *O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 17 februari 2023 @ 21:16:32 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208038237
Nou, het werd dus:

O: fineoatmeal pap met banaan en rozijnen
T:
L: Quarterpounder (want mijn eierkoeken waren heel erg uitgedroogd en kind wilde een milkshake en nog zo wat van die kutexcuzen) (?)
T: Krokante groente (oid van de ah), halve taaie mueslireep (dat was tegen 17.00)
D: kapje filet americain, 2 boterh. met avocado en gebakken ei, 2 boterhammen met kaas (Ik hou zo van vers donkerbruin brood! )( Dit was overigens tegen 20.00 uur) en toen nog 2 droprepen er achteraan.

Dussss... Echte beweging is er niet geweest, maar 8000 stappen... Nu zo de laptop dichtklappen en lekker naar bed! O+
pi_208042717
Lol, iedere keer als ik hier kom 'klagen' dat ik even stil sta krijg ik de ochtend daarna ineens een drop. Dus denk dat ik dan maar iedere dag moet klagen :P

Ben niet echt een carnavalsvierder dus dat scheelt qua schade. Wel filmpje pakken vanavond.
Lijstje:
O: proteinepudding
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, Ham en kaas
T: frambozen, ananas
D: spring rolls van Rijstvellen
T: kleine pringles of popcorn in bios

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 18-02-2023 10:36:12 ]
pi_208042810
Ik heb 1 grote valkuil vandaag met Carnaval, worstenbroodjes :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: