Ligt eraan wanneer je zuipt.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 09:46 schreef IJsdraakje het volgende:
De aanvulklap komt later ja. Maandag-wegingen.
True, true. In normale werkweken beperk ik het bewust tot het weekend.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 10:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ligt eraan wanneer je zuipt.
* Lonaa mompelt iets over afgelopen donderdag
Er was voetbalwedstrijd donderdag, dus mja.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:01 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
True, true. In normale werkweken beperk ik het bewust tot het weekend.
Al merk ik ook dat ik het drukker heb en ouder word, na een paar biertjes (en niet eens van die zware) was het toch echt bedtijd.![]()
Op zich ook wel lekker, want mooi op tijd wakker voor m'n plakplaatjes-oriëntatie afspraak.
Ik trek m'n werkdagen daarna te slecht, verantwoordelijkheidsgevoel is een bitch.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er was voetbalwedstrijd donderdag, dus mja.
Lijstje vandaag:
O: klein afbakbroodje ham-kaas
L: ga ik zo verzinnen als ik met de hond loop
D: shoarma want moet ff snel iets eten voor concertding
T: bier
Top man.
Wel 35 km fietsen vandaag.
Ik doe het ook alleen maar als ik de volgende dag geen echte verplichtingen heb.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik trek m'n werkdagen daarna te slecht, verantwoordelijkheidsgevoel is een bitch.
Ja, dat dus.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik doe het ook alleen maar als ik de volgende dag geen echte verplichtingen heb.Want ik kan vrij goed drinken, maar de last de volgende dag wordt steeds significanter
Gisteren gezopen. Hopelijk is maandag de ergste schade weer voorbijquote:Op zaterdag 11 februari 2023 09:46 schreef IJsdraakje het volgende:
De aanvulklap komt later ja. Maandag-wegingen.
Heel heel heel herkenbaarquote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:12 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. heb het wel even moeilijk. Vanmiddag high tea gehad en echt veel gegeten. Maar goed, dat is behalve een eiwitreep vandaag ook het enige dat ik heb gehad (en heb nog een muffin die over was), dus mocht ook prima 1500 kcal eten.
Maar ik ben altijd best wel zwart wit, dus nu heb ik zin om nu ook nog ongezond avondeten te eten (terwijl ik nog best vol zit) + chips. Want vandaag was toch al slecht, dus pak ik het morgen wel weer op.
Terwijl ik weet dat als ik straks nog iets kleins eet en verder niks meer dat ik geen honger heb en qua kcal waarschijnlijk echt niet zo'n slechte dag heb, want heb wel 15.000 stappen gezet. Maar dit soort dagen blijven toch het moeilijkste. Als ik hele dag gezond eet heb ik nergens moeite mee, maar als er wel ongezonde dingen zijn vind ik het juist moeilijk om dan daarbuiten wel gewoon 'normaal' te doen.
Helaas niet. Tv avondje. Dus ben nu maar een spelletje op mijn pc aan het spelen als afleiding.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Heel heel heel herkenbaar
(Ik zit as we speak te twijfelen om all in te gaan omdat ik morgen toch zeker weer 2 kilo omhoog ga plussen dus tsja, niks te verliezen)
Kun je nog wat afleiding vinden?
Heel herkenbaarquote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:12 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. heb het wel even moeilijk. Vanmiddag high tea gehad en echt veel gegeten. Maar goed, dat is behalve een eiwitreep vandaag ook het enige dat ik heb gehad (en heb nog een muffin die over was), dus mocht ook prima 1500 kcal eten.
Maar ik ben altijd best wel zwart wit, dus nu heb ik zin om nu ook nog ongezond avondeten te eten (terwijl ik nog best vol zit) + chips. Want vandaag was toch al slecht, dus pak ik het morgen wel weer op.
Terwijl ik weet dat als ik straks nog iets kleins eet en verder niks meer dat ik geen honger heb en qua kcal waarschijnlijk echt niet zo'n slechte dag heb, want heb wel 15.000 stappen gezet. Maar dit soort dagen blijven toch het moeilijkste. Als ik hele dag gezond eet heb ik nergens moeite mee, maar als er wel ongezonde dingen zijn vind ik het juist moeilijk om dan daarbuiten wel gewoon 'normaal' te doen.
Gek is dat hé. Dat ons brein zo werkt. Terwijl wat heb je nu echt verpest met 1 avond zuipen? Iemand zei toen een keer, als je frietpan in de fik staat, steek je dan ook maar de rest van je huis in de fik want het boeit toch niet meer? En toen dacht ik wel van ja, fair point. Maar toch voelt het dan soms fijner om te zeggen, boeien, nu is het verpest. Maandag begin ik weer 'fanatiek'.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:05 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Moet mezelf ook al de hele dag toespreken om niet te gaan kanen, want gisteren gezopen, dus toch al kansloos weekend.
En?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:27 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Helaas niet. Tv avondje. Dus ben nu maar een spelletje op mijn pc aan het spelen als afleiding.
Ben trots op mezelf want heb het niet gedaanquote:
Goed bezig, ik ben trots!quote:Op zondag 12 februari 2023 09:03 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ben trots op mezelf wan heb het niet gedaan. Wilde friet halen + chips eten (a 1500 kcal ofzo). Uiteindelijk tegen mezelf gezegd dat ik gewoon die muffin die over was zou opeten. Daar at ik 2 happen van en dacht met hier zit geen smaak aan. Dus die weggegooid en uiteindelijk 2 stukjes chocolade en een appel gehad, en verder zero ice tea gedronken. Dit zijn de overwinningen die me weer goede motivatie geven
. Vandaag juist weer extra zin in ‘goed’ te eten.
Plan voor vandaag:
O: proteīne pudding, banaan
S: 75 min boksen
L: 2 boterham met 2 eieren, ham en kaas
T: ananas
D: pad Thai
5: appel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt er aan wanneer de start was natuurlijkquote:Op zondag 12 februari 2023 16:31 schreef Donna het volgende:
Vanochtend vederlicht door de horrorgriep. Voel me weer een stuk beter, dus dit zal wel de all time low zijn van de komende tijd.![]()
Totaal sinds de start -2,4
Had gehoopt dat het wat sneller zou gaan, maar misschien blijft het er nu ook eens echt af, haha.
Haha. Ben in januari weer begonnen, zoals half NL, met de goede voornemens en zulks. Dus 5/6 weken geleden.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Ligt er aan wanneer de start was natuurlijk
Fijn dat je je weer wat beter voelt!
De hele dag trainingquote:Op zondag 12 februari 2023 16:40 schreef SQ het volgende:
Ik denk dat ik mijn goulash voor morgen bewaar want ik heb een training van 8:30 tot 18:00 dus geen tijd om te koken. Flans ik zo wel een pastaatje in elkaar.
Oh, niet springen en hupsen dus. Lange dag morgen dus.quote:Op zondag 12 februari 2023 17:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik gok een werkgerelateerde training, geen sporttraining
Lol nee inderdaadquote:Op zondag 12 februari 2023 17:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik gok een werkgerelateerde training, geen sporttraining
Ja ideaal. Ik doe dat op maandag ook altijd. Want dan ga ik vanuit het werk direct door naar de sportschool (van 18 tot 19 uur). Dus dan heb ik daarna een opwarmmaaltijd uit de vriezer zodat ik niet om 19:30 moet gaan staan koken.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:40 schreef SQ het volgende:
Ik denk dat ik mijn goulash voor morgen bewaar want ik heb een training van 8:30 tot 18:00 dus geen tijd om te koken. Flans ik zo wel een pastaatje in elkaar.
quote:Op maandag 13 februari 2023 20:48 schreef Nanuke het volgende:
Voordeel, misschien ben ik morgen eindelijk dun.![]()
Zo heb ik het achteraf genoemd. Het was niet de bedoeling om niks te eten.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 17:45 schreef SilverEyes het volgende:
Let je er wel op dat je niet doorslaat met focus op het getal op de weegschaal? Hele dag niets eten en dat verderop een balansdag noemen vind ik een beetje rode vlag.
Goed bedoeld
Lekker bezig!quote:Op woensdag 15 februari 2023 07:58 schreef BE het volgende:
Ik heb net eindelijk de tijd genomen om picnic weer eens aan te zwengelen.
Zaterdagavond om een uur of 21.00
Ideaal en nu dus ook keurig een menu voor de 5 dagen daarna.![]()
Scheelt een berg geld en van alles wat er je mandje in sluipt elke keer dat je zo’n supermarkt in loopt.
Ja, en dan elke dag terwijl je toch al moe bent bedenken wat je gaat eten.quote:Op woensdag 15 februari 2023 08:38 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Lekker bezig!
Het scheelt bij ons ook best wat geld, mijn planning is 10x beter en ik gooi geen eten meer weg. Laatste deden we al amper, maar vind dat echt vreselijk.
Ik ookquote:
Als je ziek bent moet je niet sportenquote:Op woensdag 15 februari 2023 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Al twee dagen ziek. Niet getraind gisteren; de gedachte aan het oppakken van een halve kilo dumbell was al vermoeiend, laat staan werkelijk met wat gewicht aan de slag te gaan. Hopelijk lukt het me vanavond wel te gaan powerwalken. Ik kijk het nog even aan.
O en wel chocolade gisteren, want Valentijnsdag
I know, maar mijn hoofd heeft het daar dan toch even moeilijk mee. Tot ik me eraan over heb gegeven. Op z’n vroegst zaterdag weer sportenquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je ziek bent moet je niet sportenDat kan je lijf niet ook nog gebruiken terwijl het hard aan het werk is om je beter te maken. Je kan ook gewoon even wandelen, is ook prima.
quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:36 schreef miss_sly het volgende:
I know, maar mijn hoofd heeft het daar dan toch even moeilijk mee. Tot ik me eraan over heb gegeven. Op z’n vroegst zaterdag weer sporten
Beterschap!quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
I know, maar mijn hoofd heeft het daar dan toch even moeilijk mee. Tot ik me eraan over heb gegeven. Op z’n vroegst zaterdag weer sporten
Beterschap, hopelijk knap je snel op. Ik herken het dat je graag wil sporten, maar het is toch beter om je lichaam rust te gunnen, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn!quote:Op woensdag 15 februari 2023 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Al twee dagen ziek. Niet getraind gisteren; de gedachte aan het oppakken van een halve kilo dumbell was al vermoeiend, laat staan werkelijk met wat gewicht aan de slag te gaan. Hopelijk lukt het me vanavond wel te gaan powerwalken. Ik kijk het nog even aan.
O en wel chocolade gisteren, want Valentijnsdag
Lees even 978 topics terug!quote:Op donderdag 16 februari 2023 09:00 schreef exode het volgende:
Mag ik vragen waarom elke dag wordt geweegd?
Ik mag nu sowieso niet zelf wegen en de weegmomenten gaan dus samen met andere metingen. Ik zou dat lastig vinden, elke dag. Ik heb dat ooit gedaan toen ik perse onder de 70 kilo wilde wegen en daarmee maakte ik mezelf helemaal gek.
Ik weeg me idd enkele keren per week om deze fluctuaties te spotten. Zodat als ik op de weegdag dik ben niet ongemotiveerd raak.quote:Op donderdag 16 februari 2023 09:05 schreef BE het volgende:
[..]
Lees even 978 topics terug!
Veel mensen maken zichzelf daar juist helemaal niet gek mee en kunnen prima begrijpen dat je gewicht iets schommelt en als je nou net heel fijn wat naar beneden bent gegaan maar juist die ene dag dat je weegt weer iets omhoog gegaan bent omdat je net wat zouter gegeten hebt.
88,9
88,6
88,7
88,9
88,5
88,7
88,9
Degene die zich alleen op de 'vette' () dagen weegt zou best gedemotiveerd kunnen raken terwijl degene die elke dag weegt ziet dat er toch beweging in zit.
Mijn soort van officiële metingen zijn idd ook 1x per maand. Maar vind het inderdaad vooral prettig zodat ik de trend een beetje kan zien. En dat als ik dan de dag voor een officiële meting zout heb gegeten en dus misschien wel 2 kg zwaarder ben, ik weet dat ik 'normaal' wel lichter was dus weet dat ik gewoon af ben gevallen. Ik had juist altijd dat als ik 1x per week woog ik het helemaal spannend vond en het echt mijn week kon verpesten als ik dan volgens de weegschaal niks was afgevallen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 09:13 schreef exode het volgende:
Thanks BE, ik was vooral nieuwsgierig. Maar je legt het helder uit.
Gelukkig dat niet iedereen er gek van wordt, bij mij werkte het demotiverend to say the least.
Mijn krachtmetingen zijn elke week, wegen, vetpercentage en spierpercentage elke 4 weken.
Dat is waar.quote:Op donderdag 16 februari 2023 09:32 schreef IJsdraakje het volgende:
Nah, heeft imo niet echt met sterk of niet te maken, meer met zelfkennis.
Dit ja. Laatst leek het mij ook een strak idee om.1x in de 2-3 weken te wegen. Zo gezegd, zo gedaan. Na 10 dagen keurig eten, goede beweging en lekker gesport helemaal geen enkele verandering.quote:Op donderdag 16 februari 2023 09:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik weeg me idd enkele keren per week om deze fluctuaties te spotten. Zodat als ik op de weegdag dik ben niet ongemotiveerd raak.
Haha herkenbaar die laatste gedachte!quote:Op vrijdag 17 februari 2023 08:31 schreef BE het volgende:
Het is hier weer zo bizar druk met werk dat ik dan echt moet gaan uitkijken dat ik niet te weinig eet overdag en me 's avonds te buiten ga aan allerlei zooi want moe en geen tijd voor iets uitgebreids.
Dus ik heb nu net heerlijke ontbijtpap (ja, ik haat het woord, maar ik weet ook niks anders) gemaakt van fine oat meal met banaan, melk en rozijnen.
Heel vaak ontbijt ik niet in het kader van IF, maar nu voel ik gewoon dat ik te weinig geslapen heb (Fitbit zegt 4u55
Tx snurkende echtgenoot!![]()
) en dat ik gewoon even goed moet ontbijten anders dan wordt het helemaal niks vandaag en het wordt sowieso weer een dag van van hot naar her vliegen.
De echtgenoot gaat vandaag een wekend duiken dus jeej, want dan slaap ik 2 nachten alleen. Maar ik durf niet te hard te juichen want stel nou dat ie verzuipt, dan is diewat ongepast.
Nee dan weeg ik weer 75.7. Dus ergens klopt er iets niet. Maar goed, aan de andere kant, zolang de trend maar omlaag gaat... merk overigens wel hoeveel krachttraining doet. Zit nu rijd de 75 kg. En 2 jaar geleden woog ik (na een afvalperiode) iets van 72, maar heb het gevoel dat ik nu fitter/strakker ben.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 08:53 schreef Hupje het volgende:
Hm, dat is gek, @:Pinuts. En als je 75,0 weegt en dan iets in je handen pakt? Kom je dan wel bij die tussenliggende getallen of helemaal niet?
Zeker! Maar vind het wel interessant om te zien. Daarom probeer ik ook niet te veel nadruk op die weegschaal te leggen. Heb ook het gevoel dat het daarom qua kg nu langzamer gaat. Voorheen deed ik nooit krachttraining en nu wel. En de weegschaal gaat langzamer maar ik wordt zeker wel fitter.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:01 schreef BE het volgende:
Dat kan natuurlijk wel, want spieren wegen sws meer dan vet.
quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:32 schreef exode het volgende:
-5 kilo.![]()
Vetpercentage omlaag.
Kracht flink omhoog.
Woensdag heb ik zelfs meegerend met de kinderen en de pup die we aan het uitlaten waren. Zonder dat mijn tong na 10 seconden op mijn enkels hing. En eigenlijk vind ik dat het belangrijkste want daar deed ik het voor. B, zei ook meteen 'mama je rent!' Tranen in mijn ogen![]()
Morgen carnaval, ik heb de 0.0 biertjes klaar staan. Dat wordt een soort cheatdag 2.0. Voordeel is wel dat we altijd starten bij een vriend en die maakt elk jaar verse erwtensoep. Dat zag mijn trainer niet eens als cheaten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |