De kamer is het hier juist 100% met elkaar eens dat dit zo snel mogelijk moet worden aangepakt, daarom is het een hoofdtaak van Van Rij in het regeerakkoord.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Sunk cost fallacy. Het heeft niet gewerkt dus afbranden en opnieuw beginnen. Ga het desnoods maar een paar jaar op papier doen.
Het probleem is ook dat niemand in de politiek hier echt mee bezig is. De oppositie is net zo goed schuldig. Die vinden het verbieden van telefoons in de schoolklas een belangrijk onderwerp om een mening over te hebben.
'Het moet worden aangepakt' ja. Nietszeggend gelul in de ruimte. De Kamer heeft geen idee hoe dit probleem op te lossen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kamer is het hier juist 100% met elkaar eens dat dit zo snel mogelijk moet worden aangepakt, daarom is het een hoofdtaak van Van Rij in het regeerakkoord.
Maar het systeem uitzetten is natuurlijk geen optie.
https://nos.nl/artikel/24(...)gen-aan-zegt-van-rijquote:Op woensdag 1 februari 2023 17:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'Het moet worden aangepakt' ja. Nietszeggend gelul in de ruimte. De Kamer heeft geen idee hoe dit probleem op te lossen.
Nogmaals: sunk cost fallacy. Je gelooft toch echt niet dat in 2026 of 2027 al deze problemen opgelost zijn?quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)gen-aan-zegt-van-rij
In 2025 zou het klaar moeten zijn, maar gezien het overheid en ICT is ga ik uit van 2026 of 2027. Maar dan zou een stelselwijziging dus moeten kunnen en dan zou ik zeggen dat ze die ook klaar moeten hebben liggen.
In principe zou het dan een volledig nieuw systeem moeten zijn, dan is dus het probleem van het niet meer te wijzigen oude systeem opgelost.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals: sunk cost fallacy. Je gelooft toch echt niet dat in 2026 of 2027 al deze problemen opgelost zijn?
Of we kunnen gewoon nu al beginnen met toeslagen afschaffen, dan hoeven we daar ook geen nieuw systeem voor op te tuigen die dan meteen weer afgebouwd kan worden.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
In principe zou het dan een volledig nieuw systeem moeten zijn, dan is dus het probleem van het niet meer te wijzigen oude systeem opgelost.
Gewoon blind de toeslagen afschaffen en al die mensen in de schulden storten? Dat idee?quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of we kunnen gewoon nu al beginnen met toeslagen afschaffen, dan hoeven we daar ook geen nieuw systeem voor op te tuigen die dan meteen weer afgebouwd kan worden.
De partij(en) die dat doet zal compleet afgebrand worden door de kiezers dus dat doen ze sowieso niet.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of we kunnen gewoon nu al beginnen met toeslagen afschaffen, dan hoeven we daar ook geen nieuw systeem voor op te tuigen die dan meteen weer afgebouwd kan worden.
Natuurlijk wel. Loskoppelen AOW van minimuminkomen en die laatste dan flink verhogen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gewoon blind de toeslagen afschaffen en al die mensen in de schulden storten? Dat idee?
Want een manier om de weggevallen inkomsten te compenseren is er nu niet.
Dat vraag ik me af. De kiezer is zeer gevoelig voor dit soort oplossingen op dit moment, er is 0,0 vertrouwen in overheidsorganen zoals de Belastingdienst.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De partij(en) die dat doet zal compleet afgebrand worden door de kiezers dus dat doen ze sowieso niet.
Zodra jij geld bij de kiezer weghaalt wat ze, in veel gevallen, hard nodig hebben dan is de reactie echt niet "Oh, maar de Belastingdienst is klote dus doe maar".quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. De kiezer is zeer gevoelig voor dit soort oplossingen op dit moment, er is 0,0 vertrouwen in overheidsorganen zoals de Belastingdienst.
Dat klopt, daarom moet je ook niet zomaar geld bij de kiezer weghalen. Overigens weet de gemiddelde kiezer helemaal niet waar hun geld weggehaald wordt, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zodra jij geld bij de kiezer weghaalt wat ze, in veel gevallen, hard nodig hebben dan is de reactie echt niet "Oh, maar de Belastingdienst is klote dus doe maar".
Nee, maar ze weten wel wat ze overgemaakt krijgen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom moet je ook niet zomaar geld bij de kiezer weghalen. Overigens weet de gemiddelde kiezer helemaal niet waar hun geld weggehaald wordt, maar dat terzijde.
Het lijkt me meer de gehele bedrijfscultuur?quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En het blijft ook maar doorgaan. Dit is geen incident meer, dit is structureel en daar is de leiding op aanspreekbaar.
Ook dat is rijkelijk laat natuurlijk. En ontiegelijk lang.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar zijn ze deels al sinds 2010 mee bezig.
Klopt. Daarom: minimumloon flink omhoog.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, maar ze weten wel wat ze overgemaakt krijgen.
Maar je sleept wel alle veels te ingewikkelde regelgeving mee.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
In principe zou het dan een volledig nieuw systeem moeten zijn, dan is dus het probleem van het niet meer te wijzigen oude systeem opgelost.
Dat College is absurd, snap wel dat de minister dat negeert.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
College voor de Rechten van de Mens ook boos om het aanhouden van klimaatactivisten. Meten met twee maten.
Maar ondertussen wil Yesilgoz van kritiek niets weten. Treurig.
Nee, je kunt het denk ik beter andersom doen: eerst zorgen dat het nieuwe systeem goed werkt en dan pas aan gaan passen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar je sleept wel alle veels te ingewikkelde regelgeving mee.
Het zou beter zijn om een simpeler belastingstelsel te maken en dat te automatiseren.
Je hebt gemist dat mensen tot 38.000 euro toeslagen krijgen? Dan zul je dus alle lonen t/m ruim boven modaal moeten gaan verhogen... nogal lastig aangezien de overheid daar niet over gaat.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Loskoppelen AOW van minimuminkomen en die laatste dan flink verhogen.
Het is absurd dat mensen tot zo'n bedrag toeslagen krijgen. Dus ja, dat moet gewoon stoppen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat mensen tot 38.000 euro toeslagen krijgen? Dan zul je dus alle lonen t/m ruim boven modaal moeten gaan verhogen... nogal lastig aangezien de overheid daar niet over gaat.
En natuurlijk alle uitkeringen.
Dat kun je niet zo maar stoppen, dan ben je een zwaar onbetrouwbare overheid en help je mensen diep in de schulden. Op naar de volgende parlementaire enquete.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is absurd dat mensen tot zo'n bedrag toeslagen krijgen. Dus ja, dat moet gewoon stoppen.
Zoals ik al aangaf, politieke zelfmoordquote:Op woensdag 1 februari 2023 18:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kun je niet zo maar stoppen, dan ben je een zwaar onbetrouwbare overheid en help je mensen diep in de schulden. Op naar de volgende parlementaire enquete.
Gewoon stoppen..van de een op de andere dag?quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is absurd dat mensen tot zo'n bedrag toeslagen krijgen. Dus ja, dat moet gewoon stoppen.
Niet over het brutoloon natuurlijk, maar wel over het verschil tussen bruto en netto. Als je geen honderd miljoen miljard aan toeslagen hoeft uit te keren, inclusief alle handelingskosten van dien, dan heeft dat wel gevolgen voor de te innen belastingen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:44 schreef Hanca het volgende:
Je hebt gemist dat mensen tot 38.000 euro toeslagen krijgen? Dan zul je dus alle lonen t/m ruim boven modaal moeten gaan verhogen... nogal lastig aangezien de overheid daar niet over gaat.
Zoals al eerder aangegeven zijn alle grote partijen het hierover eigenlijk eens, het enige verschil is hoe het moet worden aangepakt met het CDA eigenlijk als minst flexibele partij.quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet over het brutoloon natuurlijk, maar wel over het verschil tussen bruto en netto. Als je geen honderd miljoen miljard aan toeslagen hoeft uit te keren, inclusief alle handelingskosten van dien, dan heeft dat wel gevolgen voor de te innen belastingen.
Je moet dat alleen niet doen met de gedachte dat voor iedereen budgetneutraal zou kunnen, want dat lukt natuurlijk nooit. Maar over de gehele linie zijn we wel beter af.
Kinderbijslag is niet inkomensafhankelijk.quote:Op donderdag 2 februari 2023 11:59 schreef -XOR- het volgende:
Wat gebeurt er dan met de kinderbijslag en welke effecten sorteert dat?
Daar zit wat in.quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kinderbijslag is niet inkomensafhankelijk.
En zelfs het hoe zijn veel partijen het nog wel over eens (grotere verzilverbare heffingskorting wil bijvoorbeeld iedere partij volgens mij wel). Het probleem is op dit moment echt de uitvoerbaarheid.quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals al eerder aangegeven zijn alle grote partijen het hierover eigenlijk eens, het enige verschil is hoe het moet worden aangepakt met het CDA eigenlijk als minst flexibele partij.
Het komt allemaal erg professioneel overquote:Op donderdag 2 februari 2023 18:21 schreef Smegma. het volgende:
Harde botsing in onderraad tussen Rutte en Kaag. Kaag loopt maar weer eens weg, Rutte maakt maar weer eens niet-gemeende excuses. Dit lijkt alleen maar erger te kunnen worden gelet op alle politieke ontwikkelingen en dossiers die eraan komen.
Het gaat fantastisch worden na de Provinciale staten verkiezingenquote:Op donderdag 2 februari 2023 18:21 schreef Smegma. het volgende:
Harde botsing in onderraad tussen Rutte en Kaag. Kaag loopt maar weer eens weg, Rutte maakt maar weer eens niet-gemeende excuses. Dit lijkt alleen maar erger te kunnen worden gelet op alle politieke ontwikkelingen en dossiers die eraan komen.
Ik wil Rutte wel eens woedend zien.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:21 schreef Smegma. het volgende:
wat is er mis met een botsing dan? Het zijn verschillendr partijen met verschillende meningen. Dan kan dit gebeuren. Wordt vast uitgepraat.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het komt allemaal erg professioneel over
En deze kleuterklas leidt ons land he?
Volwassen mensen lopen normaliter weg inderdaad als iemand een woedeaanval heeft in een zakelijke situatie, dan ga je weg en laat je de ander uitrazen waarna hij excuses kan maken. Toch?quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:21 schreef Smegma. het volgende:
Met een botsing niets, met frequente ongecontroleerde woedeaanvallen een hele hoop.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:50 schreef Malavita het volgende:
[..]
wat is er mis met een botsing dan? Het zijn verschillendr partijen met verschillende meningen. Dan kan dit gebeuren. Wordt vast uitgepraat.
En de VVD is nog steeds de grootste partij in de peilingen. Tja.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met een botsing niets, met frequente ongecontroleerde woedeaanvallen een hele hoop.
Af en toe uit je plaat kunnen gaan en het daarna weer normaal oppakkem is echt niks mis mee. Daarnaast staan ze beiden niet bekend alsof ze om de haverklap ongecontroleerde woede aanvallen hebben en volgens mij doen ze dit soort confrontaties niet op straat. Voelt als zeiken om het zeiken.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met een botsing niets, met frequente ongecontroleerde woedeaanvallen een hele hoop.
kennelijk nog steeds de beste partijkeuze voor velen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de VVD is nog steeds de grootste partij in de peilingen. Tja.
Rutte staat niet bekend om zn woedeaanvallen? Het staat nota bene in het stuk: "premier is een ander mens: Rutte staat bekend als uiterst buigzaam en soepel, tot de woede-uitbarsting begint.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:01 schreef Malavita het volgende:
[..]
Af en toe uit je plaat kunnen gaan en het daarna weer normaal oppakkem is echt niks mis mee. Daarnaast staan ze beiden niet bekend alsof ze om de haverklap ongecontroleerde woede aanvallen hebben en volgens mij doen ze dit soort confrontaties op straat. Voelt als zeiken om het zeiken.
Zeiken om het zeiken dus. "Die bronnen" die heb ik vaker gehoord. Als het onwerkbaar was hadden andere partijen wel de stekker eruit getrokken. Mug - olifant, maargoed het is lekker zeiken vanaf de zijkant.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rutte staat niet bekend om zn woedeaanvallen? Het staat nota bene in het stuk: "premier is een ander mens: Rutte staat bekend als uiterst buigzaam en soepel, tot de woede-uitbarsting begint.
De woede-uitbarstingen van Rutte zijn al jaren bekend en berucht in Den Haag. "Hij gaat regelmatig uit zijn plaat", zegt een bron. Rutte kan snel boos worden, maar gaat dan ook weer diep door het stof, om de relatie goed te houden."
Dit heb ik wel veel vaker over Rutte gehoord, hoor. Over Kaag trouwens ook wel eerder, dat ze vaak niet bepaald diplomatiek is. En Hoekstra schijnt ook al nogal vaak ruzie te maken. Volgens mij is het echt geen leuk stel bij elkaar.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:05 schreef Malavita het volgende:
[..]
Zeiken om het zeiken dus. "Die bronnen" die heb ik vaker gehoord. Als het onwerkbaar was hadden andere partijen wel de stekker eruit getrokken. Mug - olifant, maargoed het is lekker zeiken vanaf de zijkant.
dan nog, zie er weinig issues mee en het wordt nu gebruikt om lekker mee te slaan terwijl er bij de beste bedrijven vaak zeer heftig wordt gediscussieerd. Echt niks mis mee zolang het wordt uitgesproken en het werkbaar blijft.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit heb ik wel veel vaker over Rutte gehoord, hoor. Over Kaag trouwens ook wel eerder, dat ze vaak niet bepaald diplomatiek is. En Hoekstra schijnt ook al nogal vaak ruzie te maken. Volgens mij is het echt geen leuk stel bij elkaar.
Klopt wel, maar het zegt toch ook wel iets. Rutte II stond meer bekend als een vriendenclub die echt elkaar steunden, dit is echt een groep die los aan elkaar hangt. En dan gun je elkaar ook minder en moet je elk compromis bevechten.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:16 schreef Malavita het volgende:
[..]
dan nog, zie er weinig issues mee en het wordt nu gebruikt om lekker mee te slaan terwijl er bij de beste bedrijven vaak zeer heftig wordt gediscussieerd. Echt niks mis mee zolang het wordt uitgesproken en het werkbaar blijft.
het is een stuk zwaarder denk ik, geeft aan dat de verschillen wellicht toch te groot zijn. Men moet er harder voor vechten.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt wel, maar het zegt toch ook wel iets. Rutte II stond meer bekend als een vriendenclub die echt elkaar steunden, dit is echt een groep die los aan elkaar hangt. En dan gun je elkaar ook minder en moet je elk compromis bevechten.
Rutte schijnt wel eens de gordijnen van het plafond gerukt te hebben inderdaad. En hij schijnt vaak persoonlijk te worden. Hoekstra is een hork, dat is algemeen bekend. Kaag is zo’n my way or the highway-figuur. Kaag en Rutte mogen elkaar ook helemaal niet.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit heb ik wel veel vaker over Rutte gehoord, hoor. Over Kaag trouwens ook wel eerder, dat ze vaak niet bepaald diplomatiek is. En Hoekstra schijnt ook al nogal vaak ruzie te maken. Volgens mij is het echt geen leuk stel bij elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |