abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2023 @ 12:52:14 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207763434
Spannend, Nijna!
in de haak.
pi_207763445
@Tink89 De mooiste stap in mijn loopbaan tot nu toe heb ik gezet nadat ik me een vaststellingsovereenkomst had laten krijgen. Was heel spannend, want vind ik wel wat anders? Maar het heeft mooie dingen opgeleverd.
Dat ik daar nu een beetje op uitgekeken raak vind ik dan wel weer spannend. Ik durf op het moment geen stap te zetten omdat wat ik nu heb zo veilig en vertrouwd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 29-01-2023 13:05:51 ]
  zondag 29 januari 2023 @ 12:55:06 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207763473
Tink, dapper en veel succes! zo te lezen vind je vast snel weer iets. Voor mijn gevoel ben je pas net begonnen, dus ik kijk er wel van op dat je zo snel al besluit verder te kijken. (Maar kan ook gewoon niet kloppen natuurlijk, dat gevoel van mij).

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 29-01-2023 13:20:35 ]
in de haak.
pi_207763674
De vogeltelling heb ik helemaal gemist. Hier worden regelmatig vogels geteld met deze raamposter

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 10:56 schreef FlyingFish het volgende:
Ik begrijp overigens sowieso niet waarom mensen meer werken dan in hun contract, zeker als dat onbetaald overwerk is.
Als het onbetaald is snap ik het ook niet. Maar het goed wordt betaald, het leuk werk is en de flexibiliteit beide kanten op werkt dan snap ik het wel. Dat is bij mijn man het geval alleen zijn ze daar bezig met een 'cultuurverandering' waarbij er niet meer wordt overgewerkt. Het zal nog wel voorkomen maar die uren moeten direct worden opgenomen zodat er niet meer wordt gewerkt dan de contracturen. Weg extra vrije uren/geld en flexibiliteit. Ik verwacht dat de lol er dan snel af is.
  zondag 29 januari 2023 @ 13:08:42 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207763716
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 10:29 schreef trui het volgende:

[..]
Maar de link met die mevrouw is toch enorm ver gezocht?
Natuurlijk, maar toch... Het is toch wel echt heel toevallig en daardoor toch niet gek dat in mijn hoofd iig iets even *dingdong* zei?

[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 29-01-2023 13:23:37 ]
  zondag 29 januari 2023 @ 13:10:28 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207763747
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 11:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat ik zelf het mooist vind, zijn niet die toevalligheden maar hoe mensen er verbanden in zien en er betekenis aan geven. Ik heb zelf toen ik rouwde om mijn moeder op vreemde plekken ontspruitende rozenstruiken gevonden, zoals in de berm. Iemand vertelde me dat het tekenen van mijn moeder waren. Dat dacht ik niet, maar ik vond het een mooie gedachte en ik denk er nog steeds aan als ik die rozen in mijn tuin zie.
Ja precies dat idd! O+
  zondag 29 januari 2023 @ 13:19:41 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207763870
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:55 schreef trui het volgende:
Tink, dapper maar zo te lezen vind je vast snel weer iets. Voor mijn gevoel ben je pas net begonnen, dus ik kijk er wel van op dat je zo snel al besluit verder te kijken. (Maar kan ook gewoon niet kloppen natuurlijk, dat gevoel van mij).
Ik zit er nu 8 maanden. Wat mij betreft lang genoeg om een echt beeld te hebben van het team, de cultuur en de samenwerking met m'n baas. Hoe lang zou ik volgens jou moeten blijven proberen dan?

Dit klinkt wat defensief overigens, maar zo bedoel ik het niet. Het is een oprechte vraag: hoe lang blijf je het gesprek aangaan over werkdruk, overwerk, taakverdeling en 'of je wel binnen het bedrijf past'. Het is vanuit de werkgever en mezelf geen match en ik verwacht in juli dan ook geen contractverlenging overigens.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 29 januari 2023 @ 13:23:36 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207763923
Groot gelijk hoor, vooral als je het zo duidelijk voelt. Maar wel jammer dat het blijkbaar nooit echt een goede plek voor jou geweest is.
in de haak.
pi_207764082
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:08 schreef BE het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar toch... Het is toch wel echt heel toevallig en daardoor toch niet gek dat in mijn hoofd iig iets even *dingdong* zei?

Ik vind het altijd wel een mooi idee ofzo. En of het dan wel of niet werkelijk een verband heeft of ver gezocht is... geen idee.
Fake it till you make it...
pi_207764110
Er zijn nog 2 vacatures bij mij in het team. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie je mij gewoon minstens 1x in de week en ik heb een relaxte manager.
pi_207764197
Wat mij betreft kun je na 2 weken al zien of een werksfeer bij je past of niet.

Wat betreft je grenzen aangeven en dat het heel moeilijk is (bijvoorbeeld/zeker in het onderwijs), dat klopt. Maar toch is dat wel het begin. Als je altijd zonder commentaar je grenzen over gaat zal de structuur van een bedrijf nooit veranderen.

Mijn vriend heeft zelf veel gesprekken gevoerd met zijn baas. Gevraagd of er niet een collega bij kan als het op deze manier niet lukt. En vooral niet zelf ingevuld dat van hem verwacht werd dat alles af zou zijn.
Als je dat op tijd laat weten kan een werkgever er in ieder geval iets aan doen.
Dan is het nog de vraag of de werkgever dat ook gaat doen, maar heb je zelf wel je grenzen aangegeven.
En als je dan echt een werkgever hebt die van je verwacht dat je altijd over je grenzen heen gaat is het misschien onvermijdelijk om een andere werkgever te kiezen :{

Ik word trouwens heel boos van: dat is in dit vakgebied de norm.
Een opmerking bedacht door werkgevers om stom beleid goed te praten en overgenomen door werknemers die er maar niets van zeggen voor de lieve vrede ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_207765791
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik zit er nu 8 maanden. Wat mij betreft lang genoeg om een echt beeld te hebben van het team, de cultuur en de samenwerking met m'n baas. Hoe lang zou ik volgens jou moeten blijven proberen dan?

Dit klinkt wat defensief overigens, maar zo bedoel ik het niet. Het is een oprechte vraag: hoe lang blijf je het gesprek aangaan over werkdruk, overwerk, taakverdeling en 'of je wel binnen het bedrijf past'. Het is vanuit de werkgever en mezelf geen match en ik verwacht in juli dan ook geen contractverlenging overigens.
Ik heb het laatst 9 maanden ergens volgehouden en toen wist ik zeker dat het absoluut geen match was. Ik nam ontslag en toen zei mijn toenmalige leidinggevende dat ie als hij mij was al veel eerder was gegaan. Ik vind 8 maanden prima om in te schatten of je er gelukkig gaat worden.

De situatie daar was overigens wel anders, ik mocht daar niks doen en kreeg continue te horen dat ik ook vrij weinig deed om wel werk te krijgen. Dat heeft echt nog nooit iemand tegen mij gezegd, ik zie altijd werk :P
Het heeft wel echt iets gedaan met mijn zelfvertrouwen, maar hoorde achteraf van meerdere collega’s daar dat ze zo behandeld werden.
pi_207765918
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn vorige baan was supertof qua werk, maar niet wat werkgever betreft. Er werd van mij verwacht dat ik vaak terug kwam op vrije dagen of langer bleef. Die uren mocht ik ergens anders opnemen, maar dat ging nooit. Overuren mocht ik wel laten uitbetalen, trouwens. Ik werkte 3 dagen maar was in de praktijk vaak 3,5-4 dagen bezig, want in mijn 24 uur kreeg ik mijn werk niet af (personeelstekort). En die werktelefoon, waarop ik de hele week bereikbaar hoorde te zijn…
Sinds begin deze maand werk ik ergens anders. Zelfde functie, heel anders ingericht. Ik kreeg te horen dat ik mijn uren niet hoef te maken, er wordt niet gekeken naar kwantiteit maar naar kwaliteit. Als ik maar resultaten haar met de therapie die ik geef, is alles prima. Geen werktelefoon, alleen een ouderwetse dect-telefoon die ik op mijn werkdagen ‘s ochtends ophaal bij de receptie en na mijn werkdag weer inlever. Zó fijn O+

Ik merk dat ik echt moet leren ‘onthaasten’ op mijn nieuwe werkplek. Ik voel me bijna onthand als ik weinig doe. Hoewel het alleen voelt als weinig, omdat ik voorheen 32 werkuren in 24 werkuren probeerde te proppen.
Ik vind dit echt zo ouderwets!
Zo houd je toch geen personeel meer over?
pi_207766081
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:19 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Ik vind dit echt zo ouderwets!
Zo houd je toch geen personeel meer over?
Er zaten niet voor niets collega’s met burn-out thuis. Binnen dat deel van de organisatie vertrekken nu heel veel mensen. Logisch, en de organisatie leert er niets van. Eigen schuld dan…
pi_207766259
Als ik dit zo lees ben ik zo blij met mijn eigen baan, het verdient dan wel niet megaveel (ook niet per se heel weinig, ongeveer 3300 bruto voor 34 uur), maar er is zoveel vertrouwen en flexibiliteit en dat is mij zo veel waard! Zeker nu de kinderen nog klein zijn. Ik mag altijd thuiswerken, ik mag m'n uren maken wanneer ik wil. Nooit gezeik met zieke kinderen ophalen..

Ik ben wel bang dat ik nooit meer ergens anders kan werken omdat het dan per definitie stommer is :')
pi_207766377
Mijn vriend zit trouwens wel in zo'n afschuwelijke baan waarbij overuren maken de norm is. Echt ellende. En het lukt maar niet om hem naar een andere baan te krijgen }:|
  zondag 29 januari 2023 @ 15:50:11 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207766423
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:40 schreef Aure het volgende:
Als ik dit zo lees ben ik zo blij met mijn eigen baan, het verdient dan wel niet megaveel (ook niet per se heel weinig, ongeveer 3300 bruto voor 34 uur), maar er is zoveel vertrouwen en flexibiliteit en dat is mij zo veel waard! Zeker nu de kinderen nog klein zijn. Ik mag altijd thuiswerken, ik mag m'n uren maken wanneer ik wil. Nooit gezeik met zieke kinderen ophalen..

Ik ben wel bang dat ik nooit meer ergens anders kan werken omdat het dan per definitie stommer is :')
Zo ben ik dus uiteindelijk ook ergens 20jr blijven zitten (okok, speelde ook nog wel een totaal gebrek aan zelfvertrouwen in mijn eigen kunnen en capaciteiten maar vooruit), zij vonden mij daar geweldig en ik kon eigenlijk doen en laten wat ik wilde als het werk maar af was en goed was. Overigens werkte ik daar ook wel buiten werktijden en in de weekenden maar dat ging soms ook niet anders met afspraken met mensen van over de hele wereld.

En nu doe ik dat nog, op de meest idiote tijden werken, maar nu doe ik het voor mezelf en dat is nog weer heel anders. :Y
Vanmorgen om 08.20 ging de telefoon weer. ;)
  Redactie Frontpage zondag 29 januari 2023 @ 16:02:51 #143
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207766593
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:17 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh echt?? Hoedatzo?

Ik ben echt groot Rob fan...

Thnx!
Als je dit in je achterhoofd houdt als je te ziek bent om te gaan, valt het wellicht mee O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 29 januari 2023 @ 16:32:22 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207767004
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Als je dit in je achterhoofd houdt als je te ziek bent om te gaan, valt het wellicht mee O-)
Volgens mij wilde Vicky vooral weten waarom/wat er zo tegen viel.
in de haak.
pi_207767421
Ik maak zelf ook behoorlijk wat extra uren, maar voor mij is dat oké. Krijg ze ook uitbetaald.
Maar ik moet zeggen heb ook bewust een wat lager contract zodat ik nog flexibel kan zijn op het werk als het eens nodig is qua zieken (en afgelopen jaar personeels tekort). Als ik een stap omhoog ga qua uren heb ik die flexibiliteit niet meer (en zou ik dan meer werken dan dat ik nu werk en dat hoeft van mij echt niet). En nu kan ik ook nee zeggen als het me niet uit komt (of aangeven dat ik niet te veel extra uren wil maken als ik dat niet meer zou willen)
pi_207767482
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ben al heel vaak naar zijn concerten gegaan, is me echt nooit tegengevallen.
Ik heb er echt zwaar de tyfus in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207767881
Gooi hem hier ook even neer;

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:38 schreef PoesInDoos het volgende:
Bij gebrek aan een geschikt topic (en ik niet speciaal eentje wil aanmaken hiervoor) dump ik deze vraag hier even;

Mijn zoon testte afgelopen dinsdag positief. Hij is 2 dagen goed ziek geweest en sinds gisteren is er niets meer aan de hand. We hebben de 5 dagen isolatie nu gehad. Maarrrr zijn test slaat nog steeds positief uit. Betekend dit dat hij nog steeds besmettelijk is? Hij heeft geen klachten meer.
Mijn test was zonet negatief trouwens.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207768017
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:41 schreef PoesInDoos het volgende:
Gooi hem hier ook even neer;
[..]

Officieel mag je na 5 dagen uit quarantaine als je geen klachten meer hebt. De test kan nog heel lang positief zijn (weken zelfs).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_207768041
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:51 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Officieel mag je na 5 dagen uit quarantaine als je geen klachten meer hebt. De test kan nog heel lang positief zijn (weken zelfs).
Godzijdank, dan mag hij juf morgen weer lastig vallen :')
Vorig jaar hebben we ook getest na de -toen nog 7 dagen- isolatie en toen waren ze beide wel negatief. Vandaar dat ik even wou checken.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207768125
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 17:52 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Godzijdank, dan mag hij juf morgen weer lastig vallen :')
Vorig jaar hebben we ook getest na de -toen nog 7 dagen- isolatie en toen waren ze beide wel negatief. Vandaar dat ik even wou checken.
https://www.rijksoverheid(...)ie-na-positieve-test
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')