abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207711901
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hiedenis-niod-tweede

Bijna een kwart (23 procent) van de jongeren gelooft niet in de Holocaust, of vindt deze zwaar overdreven. Dat is meer dan in andere landen en volgens wetenschappers 'ronduit schrikbarend'. Ongeveer een op de zes Nederlanders denkt dat Anne Frank in het Achterhuis gestorven is en weet dus niet dat zij in een concentratiekamp is omgebracht.

'Verbazingwekkend', 'een bijzonder ernstige zorg' en 'de uitkomsten van het onderzoek bieden stof tot nadenken', zegt onderzoeker Kees Ribbens van het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies tegen persbureau ANP over de cijfers.

Zes miljoen Joden
De Claims Conference, een internationale organisatie die opkomt voor de rechten van Holocaustoverlevenden, deed vorige maand onderzoek onder 2000 Nederlanders. Millennials vanaf 1980 en leden van de generatie Z (tot geboortejaar 2012) werden daarvoor gebeld. Nergens anders ter wereld zijn de resultaten volgens Claims Conference zo 'schokkend' als bij ons.

In de Tweede Wereldoorlog zijn 6 miljoen Joden vermoord. Meer dan de helft van de ondervraagden (54 procent) weet dit niet. Van de jongeren denkt 37 procent dat er 2 miljoen of minder Joden zijn omgebracht.

Een meerderheid van de jonge Nederlanders (53 procent) noemt Nederland ook niet als een land waar de Holocaust in de Tweede Wereldoorlog plaatsvond. Velen kunnen geen enkel Nederlands doorgangskamp zoals Westerbork, Vught of Amersfoort opnoemen.

'Alarmerend'
Bijna iedereen kent de naam van Anne Frank wel, maar meer dan een kwart (27 procent) van de Nederlanders weet niet dat zij in een concentratiekamp is gestorven. De Claims Conference noemt ook deze cijfers 'alarmerend'. Ondervraagden denken verder dat neonazisme in de Verenigde Staten veel vaker voorkomt dan in Nederland.

Ruim driekwart van alle ondervraagden vindt onderwijs over de Holocaust op scholen belangrijk.

"Na elk onderzoek merken we dat de kennis over de Holocaust wegzakt. Ronduit storend is de Holocaustontkenning. Onderwijs is heel belangrijk, want anders zal ontkenning de kennis gaan overheersen en leren toekomstige generaties niets meer van wat er is gebeurd", zegt Gideon Taylor, president van de Claims Conference.

'Is het onwetendheid?'
"In hoeverre staan ontkenners en twijfelaars open voor informatie uit onderwijs en musea?", vraagt onderzoeker Ribbens zichzelf af. "Is het onwetendheid, desinteresse of moedwillig ontkennen en verdraaien van historische feiten?" Ribbens wil gedetailleerder onderzoek.

Ook de Anne Frank Stichting pleit voor 'het belang van Holocausteducatie'. "Het is ontzettend belangrijk dat jongeren op school leren over de Holocaust. Hoe democratie en rechtsstaat buiten werking werden gezet, mensen uit de maatschappij werden uitgesloten, gedeporteerd en vermoord. Het levensverhaal van Anne Frank bevat al deze elementen", stelt de stichting.

- Niet mijn OP, wel mijn sluitpost-
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207711989
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:32 schreef Lao-Zi het volgende:

[..]
Ironisch dat bij zo'n onderwerp als de holocaust met de vinger gewezen wordt naar een bevolkingsgroep die een minderheid vormt, terwijl het onderzoek zelf daar niks over zegt. Dan heb je zelf niks, nada, 0,0, iets geleerd van de holocaust ook al erken je dat het heeft plaatsgevonden. Dat je 27 likes hebt gekregen bewijst maar dat het merendeel hier veel te leren heeft en zondebokken nodig heeft.
Waarom is het belangrijk te vermelden dat het om een minderheid gaat? Er wordt slechts een realiteit benoemd. En deze realiteit is trouwens ook in andere delen van Europa merkbaar, zo ontvluchten een flink aantal Joodse mensen Frankrijk al in de afgelopen jaren richting Israël.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207712047
Een artikel uit het AD van 8 jaar geleden, dit soort dingen zouden nu niet meer zo snel gepubliceerd worden. Niet politiek correct genoeg natuurlijk, dan krijgt je direct gedoe op social media dat zo'n artikel zou aanzetten tot 'haat'. Maar het geeft in ieder geval duidelijk aan dat dit probleem dus al veel langer speelt.
quote:
Holocaust-les? Bullshit, zeggen de leerlingen

Steeds meer leraren hebben moeite de Holocaust te bespreken in de klas. Moslimkinderen haten dit onderwerp. De ChristenUnie houdt vandaag een rondetafelgesprek met leraren, joodse organisaties en vertegenwoordigers van de moslimsgemeenschap in de Tweede Kamer over dit probleem.

Zegt de leraar 'Joden', zeggen leerlingen 'Gaza'. Zegt de leraar 'Holocaust', zeggen leerlingen 'allemaal bullshit'. Wissam Feriani, leraar burgerschap op het roc van Amsterdam, heeft het allemaal gehoord. ,,De joden krijgen altijd de schuld. 'Ze horen er niet,' zegt een aantal leerlingen dan. Dat is moeilijk."

Het verhaal van Feriani staat niet op zichzelf. Steeds meer leraren klagen dat het lastig is onderwerpen als de Holocaust te bespreken in de klas wegens de bezwaren van veel moslimleerlingen.

,,Als ik dan hoor dat Holocaustoverlevende Bloeme Evers op sommige scholen geen gastlessen meer durft te geven, dan schrik ik daarvan," zegt ChristenUnie-leider Arie Slob. ,,Het is niet te verkroppen dat in het jaar van de zeventigste herdenking van de Holocaust het antisemitisme in Nederland toeneemt."

Volgens Feriani komen de emotionele reacties van zijn mbo-studenten voort uit onwetendheid. ,,Je probeert dan hun manier van denken te beïnvloeden. De kennis bij te spijkeren door het bespreekbaar te maken, dan gaan ze nadenken."

Pluspunt

Ruim de helft van Feriani's leerlingen is moslim, hij zelf ook. ,,Dat is een pluspunt. Ik ken hun cultuur, ik weet hoe ik ze moet benaderen. En ik ben een man. Ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw."

In de tijd dat Slob zelf leraar geschiedenis en maatschappijleer was, was het ergste wat hij meemaakte dat een leerling niet geïnteresseerd was. ,,Je moet als leraar altijd over een barricade heen om de leerling te bereiken. In dit geval moet je ook nog eens over een ideologische barricade heen. Maar het laatste wat je moet doen is het níet bespreekbaar maken. We willen weten wat we vanuit de politiek kunnen doen om leraren daarbij te helpen."

De schoen wringt bij tijdgebrek, zegt docent Feriani. De Algemene Onderwijsbond ziet dat ook. ,,De één moet worden bijgespijkerd met wiskunde, de ander moet worden geholpen met vreemde ideeën,'' zegt een woordvoerder. ,,Dat kost tijd. Maar het moet niet een exclusief probleem van het onderwijs worden."

Tweede Wereldoorlog

Hoeveel leraren moeite hebben de Tweede Wereldoorlog te behandelen in de les, is niet bekend. Er is geen centraal meldpunt en ook de onderwijsbonden houden er geen cijfers van bij. Signalen zijn er wel, bevestigt middelbareschoolkoepel VO-raad, die de zorgen van de ChristenUnie herkent.

Het probleem groeit de laatste tijd, zegt creatief directeur Kai Pattipilohy van culturele organisatie Diversion. ,,Wij horen ook dat leerlingen bij de behandeling van de Holocaust zeggen: 'meester, u zegt het wel en ik zal het ook opschrijven bij mijn proefwerk, maar u staat toch aan de kant van de joden'."

De Amsterdamse organisatie laat jonge homoseksuele, islamitische en joodse rolmodellen gastlessen geven over onderwerpen waar een taboe op rust. Een rolmodel kan dan helpen, stelt Pattipilohy. Een leerling die boos is over wat er gebeurde in Gaza afgelopen zomer, weet vaak het verschil niet tussen de Israëlische politiek en iemand die joods is.

,,Je moet de leerlingen een spiegel voorhouden. Als je wilt dat je moeder met een hoofddoekje over straat kan, dan moet een jood ook een keppeltje kunnen dragen. Als je dat goed doet, fluiten de leerlingen een medeleerling die een antisemitische opmerking maakt zelf terug."
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207712094
Ik trek die ‘jongeren’ in twijfel.
U MAD?
pi_207712225
Wierd Duk nu bij HLF8.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_207712231
:')

twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_207712291
quote:
8s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:02 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
“Amalek wants life to be forfeit. Liberalism is the focus of Amalek today. This is why they will say that abortion and homosexuality, actions that detract from life, are moral imperatives. It is not a coincidence that liberals are atheists. Liberalism is what happens when you take God and meaning out of life. Ultimately, liberalism is idolatry. It is making God in the image of man, making man the ultimate authority, freeing him to do what he wants. The Golden calf is the liberal movement in action. They made a god, imbued him with powers, so that under his rule, they could do what they want.”

Fuck Amelek :r
Logo heeft antifa kleuren en nazi symbolen en die verkondigen europe's last battle.

Deu 25:17 Remember what Amalek did unto thee by the way, when ye were come forth out of Egypt;
https://en.wikipedia.org/wiki/Amalek
https://www.gotquestions.org/Amalekites.html

Was in de war met amorieten https://www.gotquestions.org/Amorites.html
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207712302
Goh, dit had nou niémand zien aankomen.

hOe kAn dAt nOu t0cH!?!?!??!?!??!?!??!?!?
pi_207713102
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is natuurlijk al vele jaren bekend dat leraren steeds meer moeite krijgen met holocaustonderwijs en het zelfs maar moeten laten zitten en in wat voor klassen op wat voor scholen dat het geval is. Als je multiculturaliteit en cultuurrelativisme hoog in het vaandel hebt staan moet je ook erkennen dat holcoaustherdenking Nederlandse en Westerse cultuur is. Haal je veel vreemde cultuur binnen, dan verschuift de verhouding in culturele uitingen.

Ik leid uit je post af dat je holocaustontkenning geen culturele verrijking vindt. Maar je moet niet vergeten hoeveel moois uit die vreemde cultuur daar tegenover staat.
https://nos.nl/artikel/24(...)rzoek-naar-holocaust

quote:
12 procent van de bevolking als geheel zegt dat dit aantal fors wordt overdreven of zelfs dat de Holocaust een mythe is. Onder de mensen jonger dan 40 is dat volgens de onderzoekers 23 procent.
Degenen die denken dat de groep van 12% en 23% alleen uit import uit het MO bestaat, die mogen ook opnieuw gaan leren rekenen.

12% van de gehele bevolking en 23% van onder de 40 jaar is veel meer dan het aantal moslims die hier zijn, en dat is áls we ervan uitgaan dat "alle" moslims de holocaust ontkennen, wat absoluut niet het geval is. Dan zit je dus nog met een veel grotere groep autochtonen die de holocaust ontkennen. Zelfs omroep ON wilde holocaust-ontkenners een platform geven, omdat dat gewoon onder hun aanhang leeft.

Ten slotte moeten we niet vergeten waar de holocaust heeft plaatsgevonden, die vond niet plaats in het MO, maar o.a. in ons land en achtertuin, in Europa. De meeste moslims die ik ken en spreek (waaronder orthodoxe moslims zoals salafisten) ontkennen de holocaust niet, maar vinden wel dat het misbruikt wordt door sommige joden (zionisten) om zelf misdaden te plegen in Israël.
pi_207714026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:44 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Logo heeft antifa kleuren en nazi symbolen en die verkondigen europe's last battle.

[ afbeelding ]

Deu 25:17 Remember what Amalek did unto thee by the way, when ye were come forth out of Egypt;
https://en.wikipedia.org/wiki/Amalek
https://www.gotquestions.org/Amalekites.html

Was in de war met amorieten https://www.gotquestions.org/Amorites.html
Heb de moeite genomen om hun telegram channel te bezoeken
Wat stelletje kneuzen bij elkaar zeg _O-

Is er een link tussen Amelek International en de europa the last battle channel?
De retoriek die ze gebruiken is vrijwel identiek
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207714054
Ondanks de achteruitgang van het niveau van het onderwijs, is het aandeel hoger opgeleiden toegenomen. Toch lijkt het peil van algemene kennis af te nemen.

In het onderwijs wordt jongeren nu veel meer geleerd om informatie te zoeken en vinden in plaats van parate kennis te hebben. Zonder een referentiekader en met sociale media die allerlei manipulerende algoritmen loslaten op de gebruiker hebben we kans op een aardig toxische combinatie. Hoe kunnen gebeurtenissen op waarde worden geschat als mensen niet eens meer weten dat ze ooit gebeurd zijn? Het collectieve geheugen dat de samenleving had verkregen door massamedia en het geschreven woord lijkt te fragmenteren.

Ik herinner me een gesprek op het werk van een tijdje terug waar 2 starters van midden 20 en een academische achtergrond bij waren. Zaken als de Culturele revolutie, Berlijnse muur, Cambodja, Challenger, Bhopal, Tschernobyl, de Golf Oorlog, Rwanda etc. het zei ze allemaal niets. Dat verbaasde me echt.
pi_207714070
Groot fan van User Wotte
pi_207714162

+1 voor die dude die wist wie het was (en ongetwijfeld ook het stuk geschiedenis dat erbij hoort) en dan

ik heb met haar gesmoked, hash

Ff die reporter in de zeik nemen
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:38:23 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207714440
Maar geschiedenis is niet belangrijk hoor.

Er moet meer rekenen en taal gegeven worden. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:43:07 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207714541
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:24 schreef SnodeSnuiter het volgende:

+1 voor die dude die wist wie het was (en ongetwijfeld ook het stuk geschiedenis dat erbij hoort) en dan

Lekkere fake nieuwstitel trouwens. Alles voor de klikbeet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:43:22 #16
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207714548
Als in de moskee andere verhalemn vertelt worden...
pi_207714577
quote:

onderdeel van het probleem..
pi_207715346
quote:

Wist niet dat een kwart van de NL'se jeugd uit alleen allochtonen bestond. Typisch POW om bij zo'n onderwerp alleen donkere mensen te interviewen (op 1 na), alsof alleen daar het probleem ligt. Misschien moeten ze hun eigen achterban gaan interviewen. En dan ook nog vragen of ze Anne Frank kennen ipv te vragen of ze de holocaust (er)kennen, waar het om ging (wat ze alleen deden bij het autochtone meisje, die niet wist wat dat was).
pi_207715594
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:20 schreef Lao-Zi het volgende:

[..]
Wist niet dat een kwart van de NL'se jeugd uit alleen allochtonen bestond. Typisch POW om bij zo'n onderwerp alleen donkere mensen te interviewen
Alleen?
quote:
(op 1 na),
Ow toch niet.
quote:
alsof alleen daar het probleem ligt.
Daar ligt idd een flink deel van het probleem ja.
quote:
Misschien moeten ze hun eigen achterban gaan interviewen. En dan ook nog vragen of ze Anne Frank kennen ipv te vragen of ze de holocaust (er)kennen, waar het om ging (wat ze alleen deden bij het autochtone meisje, die niet wist wat dat was).
Nou ze doen maar.

Jij denkt dat de achterban van Powned net zo onwetend betreffende de holocaust is?

Dikke verse stierenstront.

Geef je nog even antwoord op mn eerdere vraag?
  woensdag 25 januari 2023 @ 23:27:58 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207716455
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:27 schreef Lao-Zi het volgende:

[..]

Degenen die denken dat de groep van 12% en 23% alleen uit import uit het MO bestaat, die mogen ook opnieuw gaan leren rekenen.
Misschien moet jij eerst opnieuw leren lezen.

quote:
De onderzoekers stelden onder andere dat een klein deel (6 procent) denkt dat de Holocaust een mythe was en 17 procent dat het aantal slachtoffers sterk overdreven was.
6% ontkent, 17% zet vraagtekens bij het aantal slachtoffers. 6% kan makkelijk import uit Noord-Afrika en Midden-Oosten zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 25-01-2023 23:33:40 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207716485
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Bijna een kwart (23 procent) van de jongeren gelooft niet in de Holocaust, of vindt deze zwaar overdreven.
Tjah het waren maar Joden hè.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 januari 2023 @ 00:12:35 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207716752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

6% kan makkelijk import uit Noord-Afrika en Midden-Oosten zijn.
Aannames. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 januari 2023 @ 01:19:21 #23
Why is all the rum gone?
pi_207716953
quote:
13s.gif Op donderdag 26 januari 2023 00:12 schreef golfer het volgende:

[..]
Aannames. :{w
Onderbouwd door de realiteit die wij allemaal kennen (maar sommigen ontkennen).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207717433
Dankzij alle rommel het land binnen te halen creërt de regering dit zelf. Moslims hebben niks met onze cultuur en geschiedenis. Wat verwacht je dan.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_207717463
Holocaustontkenning komt net zo goed voor bij een relatief grote groep van dom extreemrechts. Bepaalde knuppels op rechts zetten het woord tussen quotjes. Zogenaamd als citaat maar de boodschap van die quotjes is maar al te duidelijk.
pi_207718831
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:19 schreef Havermout2 het volgende:
Ondanks de achteruitgang van het niveau van het onderwijs, is het aandeel hoger opgeleiden toegenomen. Toch lijkt het peil van algemene kennis af te nemen.

In het onderwijs wordt jongeren nu veel meer geleerd om informatie te zoeken en vinden in plaats van parate kennis te hebben. Zonder een referentiekader en met sociale media die allerlei manipulerende algoritmen loslaten op de gebruiker hebben we kans op een aardig toxische combinatie. Hoe kunnen gebeurtenissen op waarde worden geschat als mensen niet eens meer weten dat ze ooit gebeurd zijn? Het collectieve geheugen dat de samenleving had verkregen door massamedia en het geschreven woord lijkt te fragmenteren.

Ik herinner me een gesprek op het werk van een tijdje terug waar 2 starters van midden 20 en een academische achtergrond bij waren. Zaken als de Culturele revolutie, Berlijnse muur, Cambodja, Challenger, Bhopal, Tschernobyl, de Golf Oorlog, Rwanda etc. het zei ze allemaal niets. Dat verbaasde me echt.
Tja.

Maar praat eens met je ouders of grootouders.

Wat weten die wat er in de 19e eeuw allemaal gebeurd is? Vrijwel niks.

Punt is, na een paar generaties, schuift de geschiedenis ook een paar generaties op, als je snapt wat ik bedoel.

Over 40 jaar wordt er nog amper over de holocaust gesproken, het raakt in de vergetelheid. Zo werkt dat nu eenmaal. Intussen gebeuren er ook andere grote zaken, zoals nu die oorlog tegen Oekraïne. Dat is vers.
pi_207718850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 08:05 schreef Ericr het volgende:
Holocaustontkenning komt net zo goed voor bij een relatief grote groep van dom extreemrechts. Bepaalde knuppels op rechts zetten het woord tussen quotjes. Zogenaamd als citaat maar de boodschap van die quotjes is maar al te duidelijk.
Als je het technisch bekijkt, zijn veel marokkanen en turken ook extreem-rechts.

Extreem nationalistisch, conservatief, racistisch (mag hun zus met een donkere jongen thuiskomen?), homofoob, antisemitisch, en noem maar op.

De grootste groep extreem-rechtse lieden zijn eigenlijk Marokkanen en Turken, alleen wij zien dat niet zo. Dat zijn zielige allochtonen, aldus de linkse goegemeente.
pi_207718875
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 10:58 schreef Homey het volgende:

[..]
Tja.

Punt is, na een paar generaties, schuift de geschiedenis ook een paar generaties op, als je snapt wat ik bedoel.

Over 40 jaar wordt er nog amper over de holocaust gesproken, het raakt in de vergetelheid. Zo werkt dat nu eenmaal. Intussen gebeuren er ook andere grote zaken, zoals nu die oorlog tegen Oekraïne. Dat is vers.
De holocaust is wel zo groots dat dat lang bijblijft en je daar in moet onderwijzen. Scholen moeten daar zonder problemen les in kunnen geven. En je gaat er vanuit dat bij normale mensen thuis in ieder geval niet de holocaust echt ontkend wordt. Achter dit soort mensen zitten ouders, opvoeding, omgeving, etc. Die denken blijkbaar ook zo.
pi_207719027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]
De holocaust is wel zo groots dat dat lang bijblijft en je daar in moet onderwijzen. Scholen moeten daar zonder problemen les in kunnen geven. En je gaat er vanuit dat bij normale mensen thuis in ieder geval niet de holocaust echt ontkend wordt. Achter dit soort mensen zitten ouders, opvoeding, omgeving, etc. Die denken blijkbaar ook zo.
Snap ik, maar ik denk toch dat het in de vergetelheid raakt. Niet omdat ik dat graag wil, maar om 2 redenen:

- we zijn er tientallen jaren werkelijk waar mee doodgegooid. Mensen zijn er klaar mee, we weten het wel. De nieuwe generatie heeft er gewoon niks mee, en kan er niks mee. Dat is toch niet zo raar? Prima om even aandacht aan te besteden, maar het mag veel minder wat mij betreft.
- Antisemitisme is helaas weer in opkomst, bij alle extreme kanten. De kant van moslims is verreweg het grootst, de jodenhaat is enorm. Die willen absoluut geen les over de holocaust. En dus gaat het niet gebeuren. In de grote steden is de islam, bijna of helemaal, de grootste godsdienst en dan krijg je een andere dynamiek, andere onderwerpen. In steeds meer scholen maakt de islam de dienst uit. Dan krijg je geen les over de holocaust, maar over palestina dit en palestina dat. Niet leuk? Nee, maar wel de realiteit. Dat krijg je met 40 jaar massa import uit het M-O.
pi_207719052
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:17 schreef Homey het volgende:

[..]
Snap ik, maar ik denk toch dat het in de vergetelheid raakt. Niet omdat ik dat graag wil, maar om 2 redenen:

- we zijn er tientallen jaren werkelijk waar mee doodgegooid. Mensen zijn er klaar mee, we weten het wel. De nieuwe generatie heeft er gewoon niks mee, en kan er niks mee. Dat is toch niet zo raar? Prima om even aandacht aan te besteden, maar het mag veel minder wat mij betreft.
- Antisemitisme is helaas weer in opkomst, bij alle extreme kanten. De kant van moslims is verreweg het grootst, de jodenhaat is enorm. Die willen absoluut geen les over de holocaust. En dus gaat het niet gebeuren. In de grote steden is de islam, bijna of helemaal, de grootste godsdienst en dan krijg je een andere dynamiek, andere onderwerpen. In steeds meer scholen maakt de islam de dienst uit. Dan krijg je geen les over de holocaust, maar over palestina dit en palestina dat. Niet leuk? Nee, maar wel de realiteit. Dat krijg je met 40 jaar massa import uit het M-O.
We zijn ermee doodgegooid? Op welke manieren dan?
pi_207719056
quote:

[..]

Natuurlijk wordt de aandacht steeds minder. Prima. Je moet niet eindeloos terug blijven kijken. Over Palestina moet je ook les geven trouwens.
pi_207719058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:19 schreef Malavita het volgende:

[..]
We zijn ermee doodgegooid? Op welke manieren dan?
Ja. Dat heb ik ook gemist.
pi_207719074
quote:

[..]
Tja.

Ik begrijp wat je bedoelt en dat effect is vrij normaal. Gebeurtenissen raken langzaam in de vergetelheid als er geen levenden meer zijn met herinneringen, maar waar ik over heb is iets anders. Je ziet nu jonge slimme mensen die geen besef meer hebben van wat er tijdens het leven van hun ouders op het wereldtoneel gebeurde, of zelfs maar tijdens hun eigen jeugd, omdat ze overstelpt worden met prikkels en informatie uit het hier en nu.

Toen ik opgroeide, kreeg ik als jongere wel de dingen mee, die ik niet, maar mijn ouders en grootouders wel hebben ervaren, of wat het (wereld)nieuws haalde: bijvoorbeeld Vietnam, Korea, oliecrisis, bevrijding, watersnoodramp, etc. Dat kwam omdat iedereen in aanraking kwam met dezelfde informatie via school of media en er was vooral veel minder van.
pi_207719167
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:21 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je bedoelt en dat effect is vrij normaal. Gebeurtenissen raken langzaam in de vergetelheid als er geen levenden meer zijn met herinneringen, maar waar ik over heb is iets anders. Je ziet nu jonge slimme mensen die geen besef meer hebben van wat er tijdens het leven van hun ouders op het wereldtoneel gebeurde, of zelfs maar tijdens hun eigen jeugd, omdat ze overstelpt worden met prikkels en informatie uit het hier en nu.

Toen ik opgroeide, kreeg ik als jongere wel de dingen mee, die ik niet, maar mijn ouders en grootouders wel hebben ervaren, of wat het (wereld)nieuws haalde: bijvoorbeeld Vietnam, Korea, oliecrisis, bevrijding, watersnoodramp, etc. Dat kwam omdat iedereen in aanraking kwam met dezelfde informatie via school of media en er was vooral veel minder van.
Hoe oud ben jij nu? Ik 50. Ik heb VWO geschiedenis. Ik kan mij weinig herinneren over les over Vietnam of watersnoodramp. Wel WW2 natuurlijk.
pi_207719272
quote:

[..]

Ondertussen moeten we wel excuses maken voor het slavernijverleden (waar geen enkele overlevende nog van is).

Onderwijs over de Holocaust hoort gewoon op de Nederlandse scholen thuis, omdat het een verschrikkelijke gebeurtenis is uit de Nederlandse geschiedenis (anders kan je het hele vak geschiedenis ook wel schrappen) en wat iemand uit het midden oosten daar van vindt is gewoon niet boeiend. Dit is Europa en geen midden oosten.
Draai de boel eens om en ga iets soortgelijks roepen in b.v. Iran....ze hangen je de volgende dag op.
pi_207719477
edit: volkskrant niet quoten aub - zie de OP van NWS FB

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 26-01-2023 12:18:48 ]
pi_207719583
quote:

[..]
Tja.

Nee hoor; de Holocaust blijft een unicum in de geschiedenis, en moet daarom ook steeds gedoceerd worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207719929
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Hoe oud ben jij nu? Ik 50. Ik heb VWO geschiedenis. Ik kan mij weinig herinneren over les over Vietnam of watersnoodramp. Wel WW2 natuurlijk.
Je kan gemakkelijk vrij krijgen op basisscholen voor herdenkingen zoals de watersnoodramp, het bombardement van Rotterdam of Keti Koti. Dat valt onder het brede schoolonderwijs.
Opvoeding en persoonlijke ontwikkeling is een taak van de ouders.

Geschiedenis en Aardrijkskunde vallen hier tegenwoordig onder wereldoriëntatie, net als lessen over het klimaat, gezonde voeding en paarse vrijdag.

Ik verwacht alleen nog maar een stijging van deze cijfers.
pi_207720120
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor; de Holocaust blijft een unicum in de geschiedenis, en moet daarom ook steeds gedoceerd worden.
Natuurlijk, maar laten we niet doorslaan in het doceren erover. Mao heeft veel meer slachtoffers gemaakt. Moet iedereen weten wie dat was?
pi_207720155
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:17 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar laten we niet doorslaan in het doceren erover. Mao heeft veel meer slachtoffers gemaakt. Moet iedereen weten wie dat was?
Er is natuurlijk wel een enorm groot verschil tussen hoe en waarom mensen tijdens de Holocaust om het leven kwamen en hoe en waarom mensen om het leven kwamen tijdens het bewind van Mao. En juist daarom is het erg belangrijk dat de Holocaust in de lesprogramma's blijft terugkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 26-01-2023 13:52:56 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 26 januari 2023 @ 13:25:56 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207720185
quote:
Mao heeft veel meer slachtoffers gemaakt. Moet iedereen weten wie dat was?
Ja.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207720242
Alles met betrekking tot de holocaust is gedocumenteerd, alles is feitelijk onderbouwd, het ontkennen of downplayen van historische feiten is zinloos en toont of een bepaalde mate van zwakzinnigheid of gewoon jodenhaat. En ik gok dat het dat laatste wel zal zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 26 januari 2023 @ 13:34:01 #43
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207720274
quote:

[..]
Tja, wat ik basiskennis acht, is voor sommigen nog volstrekt terra incognita. Wat mag ik van een ander verwachten?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207720482
quote:

[..]
Als je kijkt naar de geschiedenis van bijv. Rusland met Stalin, of Cambodja met Pol Pot, China met Mao enz. dan is dat niet zo uniek dat er in een korte periode miljoenen mensen zijn afgeslacht. Als je doelt op onze geschiedenis, als in die van landen als Nederland, Duitsland, Frankrijk, enz. dan zijn er natuurlijk ook nog de miljoenen mensen/inheemsen die gedood zijn in gekoloniseerde landen. En niet te vergeten de miljoenen mensen/burgers die in recente oorlogen in bijv. het MO zijn gedood. Dus nee, zo'n unicum is de Holocaust niet, en we hebben er eerlijk gezegd niks van geleerd.
  donderdag 26 januari 2023 @ 14:16:56 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207720668
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:57 schreef Lao-Zi het volgende:

[..]
Als je kijkt naar de geschiedenis van bijv. Rusland met Stalin, of Cambodja met Pol Pot, China met Mao enz. dan is dat niet zo uniek dat er in een korte periode miljoenen mensen zijn afgeslacht. Als je doelt op onze geschiedenis, als in die van landen als Nederland, Duitsland, Frankrijk, enz. dan zijn er natuurlijk ook nog de miljoenen mensen/inheemsen die gedood zijn in gekoloniseerde landen. En niet te vergeten de miljoenen mensen/burgers die in recente oorlogen in bijv. het MO zijn gedood. Dus nee, zo'n unicum is de Holocaust niet, en we hebben er eerlijk gezegd niks van geleerd.
Wel dat er op een continent dat min of meer beschaafd dacht te zijn een groep mensen vanwege hun etniciteit als ongedierte werd verdelgd omdat deze mensen als inferieur werden gezien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207720677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wel dat er op een continent dat min of meer beschaafd dacht te zijn een groep mensen vanwege hun etniciteit als ongedierte werd verdelgd omdat ze als inferieur werden gezien.
.... en dat deze mensen op industriële wijze zijn afgeslacht en verwerkt.
pi_207720685
quote:

[..]
Nou....ja? Lijkt mij nogal belangrijk om te onderwijzen waar het huidige China vandaan komt.

Maar dit onderzoek lijkt nogal een broddelwerkje wat weinig raakvlak heeft met de werkelijkheid.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2023 14:20:04 ]
pi_207720699
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wel dat er op een continent dat min of meer beschaafd dacht te zijn een groep mensen vanwege hun etniciteit als ongedierte werd verdelgd omdat deze mensen als inferieur werden gezien.
Het is ook redelijk belangwekkend dat de mensen om wie het gaat onze landgenoten, familieleden en (bij oude generaties) vrienden waren. Het is het grootste verlies van levens wat Nederland ooit gekend heeft door een gebeurtenis.
pi_207720826
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:01 schreef Jaroon het volgende:
edit: volkskrant niet quoten aub - zie de OP van NWS FB
Een quote met bronvermelding is niet strafbaar. Is geregeld in het auteursrecht.
VK kan FOK! niks opleggen wbt goed uitgevoerde quotes.
Ik snap de moeilijkheid ook niet hier
pi_207720868
quote:
- Antisemitisme is helaas weer in opkomst, bij alle extreme kanten.
Dat is wel raar. De bewuste moord op cultuurgenoten/landgenoten vanwege hun godsdienst of andere etnische herkomst is een dieptepunt van de geschiedenis. Ook die van de Nederlandse geschiedenis.
We leven nu in een tijd van woorden als 'diversiteit' .... dat betekent dat de jongeren moeten weten waarover men zich zo druk maakt. Het is ook hun voorgeschiedenis en hun taak dat zoiets niet meer gebeurt. Ook niet in een veel kleinere omvang
Door deze geschiedenis niet te willen weten en niet te willen doorgeven , maakt men een ruimte vrij voor religieus/etnische haat en extremisme
  donderdag 26 januari 2023 @ 14:43:00 #51
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207720870
Ironisch genoeg is de redenering die die jongeren gebruiken om te claimen dat "de joden daar niet horen" dan om dezelfde redenen op hen van toepassing aangaande hun positie in Nederland.

Allicht dat er in het onderwijs met die contractie gewerkt kan worden naar meer... begrip.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_207720879
quote:

[..]
Nou nee, want er is veel vaker in de geschiedenis van de mens een volk systematisch uitgemoord. Alleen dat is van ver geleden en amper of niet gedocumenteerd, dus raakt dat dan in de vergetelheid. Zo gaat dat.

Wat mij betreft mag de Holocaust zeker onderwezen blijven worden, maar ik vind de ophef nu onterecht en bovendien klopt dat onderzoek niet. De resultaten zijn niet valide. Dat vind ik dom, als je een onderzoek doet, doe het dan goed. Let wel, het is een Amerikaans onderzoek, geen Nederlands onderzoek (ook dat nog).
pi_207720966
quote:

[..]
Graag.

Desalniettemin is de Holocaust van een geheel andere orde dan andere genocides, en als men dat niet begrijpt, dan is het sowieso hoog nodig dat er weer eens aandacht aan wordt besteed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207720986
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 13:57 schreef Lao-Zi het volgende:

[..]
Ook jij hebt dus niet begrepen waarom de Holocaust van een geheel andere orde is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207721035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat is wel raar. De bewuste moord op cultuurgenoten/landgenoten vanwege hun godsdienst of andere etnische herkomst is een dieptepunt van de geschiedenis. Ook die van de Nederlandse geschiedenis.
We leven nu in een tijd van woorden als 'diversiteit' .... dat betekent dat de jongeren moeten weten waarover men zich zo druk maakt.
Door deze geschiedenis niet te willen weten en niet te willen doorgeven , maakt men een ruimte vrij voor religieus/etnische haat en extremisme
Dit is onwenselijk, maar wel de realiteit nu. Het is een gevolg van 40 jaar massa-immigratie van mensen die helemaal niks op hebben met de geschiedenis van Nederland, de hier geldende normen en waarden, etcetera. Grosso modo dan. Het interesseert ze geen reet, en if so, zijn ze er juist tegen gekant. Intussen zijn die aantallen zo groot geworden, dat je ander onderwijs gaat krijgen. Ergo, je krijgt een andere heersende cultuur. Wellicht kan je dit kolonialisme noemen, maar dan in de vorm van demografie.
pi_207721083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:56 schreef Homey het volgende:

[..]
Dit is onwenselijk, maar wel de realiteit nu. Het is een gevolg van 40 jaar massa-immigratie van mensen die helemaal niks op hebben met de geschiedenis van Nederland, de hier geldende normen en waarden, etcetera. Grosso modo dan. Het interesseert ze geen reet, en if so, zijn ze er juist tegen gekant. Intussen zijn die aantallen zo groot geworden, dat je ander onderwijs gaat krijgen. Ergo, je krijgt een andere heersende cultuur. Wellicht kan je dit kolonialisme noemen, maar dan in de vorm van demografie.
Tjonge.... wat een haat weer, dwars tegen de hier geldende norm en waarde van : je buurman is ook maar een gewoon mens die een vreedzaam leven zoekt.
Jij bent zelf met deze haat een bouwsteen voor etnisch extremisme.
Te weinig geleerd van 33-45 ?
pi_207721113
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Tjonge.... wat een haat weer, dwars tegen de hier geldende norm en waarde van : je buurman is ook maar een gewoon mens die een vreedzaam leven zoekt.
Nee hoor, gewoon een observatie. Hoe verklaar jij dan dat de holocaust in grote steden met een diverse populatie amper wordt onderwezen?

Ik vind jou reacties juist erg opgefokt en op de man. Even in de spiegel kijken?
pi_207721254
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:43 schreef Homey het volgende:

[..]
Nou nee, want er is veel vaker in de geschiedenis van de mens een volk systematisch uitgemoord. Alleen dat is van ver geleden en amper of niet gedocumenteerd, dus raakt dat dan in de vergetelheid. Zo gaat dat.

Wat mij betreft mag de Holocaust zeker onderwezen blijven worden, maar ik vind de ophef nu onterecht en bovendien klopt dat onderzoek niet. De resultaten zijn niet valide. Dat vind ik dom, als je een onderzoek doet, doe het dan goed. Let wel, het is een Amerikaans onderzoek, geen Nederlands onderzoek (ook dat nog).
Juist. Ik denk dat de meeste jongeren daarentegen alleen op de hoogte zijn van de oorlog in Oekraïne.

Die hang van het onderwijzen van dit soort geschiedenis en het "moeten weten" is voornamelijk bij oudjes/boomertjes een wens. Die hebben geen idee wat de huidige jeugd beweegt en doen niet mee in de samenleving op bepaalde vlakken.
pi_207721344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:02 schreef Homey het volgende:

Ik vind jou reacties juist erg opgefokt en op de man. Even in de spiegel kijken?
Prima idee : kijk jij eens in de spiegel.... wbt jouw etnische haat en de onschuld uithangen
Die mensen die jij verwijt " niks op hebben met de geschiedenis van Nederland, de hier geldende normen en waarden" zijn aanhangers van een van de meest belangrijkste Nederlandse norm en waarde: vreedzaam leven, laat je buren in hun waarde.
Maar dat wil je niet weten.. pas niet in je haatstereotypering.

En jouw liegen en roddelen over mensen van een andere etnisch-religieuse herkomst is precies de bron van jodenvervolgingen

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 26-01-2023 15:46:38 ]
pi_207721487
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Prima idee : kijk jij eens in de spiegel.... wbt jouw etnische haat en de onschuld uithangen
Die mensen die jij verwijt " niks op hebben met de geschiedenis van Nederland, de hier geldende normen en waarde" zijn aanhangers van een van de meest belangrijkste Nederlandse norm en waarde: vreedzaam leven, laar je buren in hun waarde.
Maar dat wil je niet weten.. pas niet in je haatstereotypering.

En jouw liegen en roddelen over mensen van een andere etnisch-religieuse herkomst is precies de bron van jodenvervolgingen
Kun je hier ook concrete voorbeelden van geven? Want antisemitisme is over het algemeen met geen enkele andere vorm van stereotypering of (ongefundeerde) haat te vergelijken.
  donderdag 26 januari 2023 @ 15:38:05 #61
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207721519
quote:

[..]
Tegenwoordig wil de jeugd weten hoe je TikTok miljoenen views krijgt met de meest debiele onzin inderdaad veel nuttiger :{ :')
  donderdag 26 januari 2023 @ 15:39:31 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207721532
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:38 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Tegenwoordig wil de jeugd weten hoe je TikTok miljoenen views krijgt met de meest debiele onzin inderdaad veel nuttiger :{ :')
Al die telefoonzombies tegenwoordig :')
  donderdag 26 januari 2023 @ 15:41:43 #63
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207721553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Al die telefoonzombies tegenwoordig :')
En als ze niet op TikTok zitten dan luisteren ze naar drillrap en beuken wat oudjes in elkaar :') de toekomst ziet er zonnig uit ;(
  donderdag 26 januari 2023 @ 15:42:44 #64
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207721561
quote:

[..]
Het maakt wel wat uit of het drama zich in je eigen land onder de ogen van je recente voorouders afspeelde of zo'n 7500 kilometer verderop in een land met een totaal andere cultuur en geschiedenis.
pi_207721605
Toen ik op de basisschool zat zijn we naar westerbork geweest. Dooie boel daar.
pi_207721650
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je hier ook concrete voorbeelden van geven? Want antisemitisme is over het algemeen met geen enkele andere vorm van stereotypering of (ongefundeerde) haat te vergelijken.
Tjeeee wat doe je onschuldig naar de bekende weg vragen.
anti-semitisme = etnische haat=racistische haat ---->> wat leidt tot geroddel, vooroordelen, valse beschuldigingen, mensen discrmineren, mensen beroven, en aanvallen en vermoorden.
Als jij zelf die voorbeelden niet kent naast de jodenvervolgingen.. wil je het dan wel weten.?
pi_207721662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:27 schreef Lao-Zi het volgende:

[..]
[..]

12% van de gehele bevolking en 23% van onder de 40 jaar is veel meer dan het aantal moslims die hier zijn, en dat is áls we ervan uitgaan dat "alle" moslims de holocaust ontkennen, wat absoluut niet het geval is. Dan zit je dus nog met een veel grotere groep autochtonen die de holocaust ontkennen.
Er zit een groot verschil tussen de generaties, een verdubbeling zelfs. Kun je nog iets anders bedenken wat het dubbele is in de jongere generatie? Immigratie-achtergrond misschien?

Daarnaast heeft een leraar die geen holocaustonderwijs durft te geven natuurlijk effect op alle kinderen in de klas, net als het openlijk betwisten daarvan in en rondom de school. Vergeet het Panafrikanisme ook niet, niet alleen willen die racisme en elk historisch onrecht voor zichzelf claimen, er zit ook antisemitisme bij.

quote:
Zelfs omroep ON wilde holocaust-ontkenners een platform geven, omdat dat gewoon onder hun aanhang leeft.
Onzin.

quote:
Ten slotte moeten we niet vergeten waar de holocaust heeft plaatsgevonden, die vond niet plaats in het MO, maar o.a. in ons land en achtertuin, in Europa.
Ons land ja. Ik heb helemaal geen probleem met de luchtige wijze waarop vaak Oost-Aziaten WOII beschouwen. Wij zijn niet het middelpunt van hun wereld, maar als je hier opgroeit en toch de holocaust niet erkend of zelfs maar interessant vindt, dan hoor je niet bij 'ons'.

quote:
De meeste moslims die ik ken en spreek (waaronder orthodoxe moslims zoals salafisten) ontkennen de holocaust niet, maar vinden wel dat het misbruikt wordt door sommige joden (zionisten) om zelf misdaden te plegen in Israël.
Dat is ook zo. Daar waarschuwde ik in mijn begintijd op Fok al voor. Als je kritiek op Israel afweert met antisemitismebeschuldigingen, gaat dat ook andersom werken en daar heb je dan schuld aan.

Tot dan toe relatief onschuldige Arabieren hebben een Europees probleem op hun dak gekregen in de vorm van Israel en het zionisme. Maar de noodzaak voor een joodse staat blijkt terecht aangezien Europa zijn joden nog steeds niet weet te beschermen en de moslims die joden zich hier onveilig laten voelen zijn schuldig aan de noodzaak om ze in het Midden-Oosten te huisvesten.
pi_207722012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Tjeeee wat doe je onschuldig naar de bekende weg vragen.
anti-semitisme = etnische haat=racistische haat ---->> wat leidt tot geroddel, vooroordelen, valse beschuldigingen, mensen discrmineren, mensen beroven, en aanvallen en vermoorden.
Als jij zelf die voorbeelden niet kent naast de jodenvervolgingen.. wil je het dan wel weten.?
Je kunt dus geen concrete voorbeelden noemen, dat dacht ik wel. En dit valt ook te begrijpen, want antisemitisme is het resultaat van daadwerkelijke leugens over Joodse mensen, zoals dat dit zogenaamd een 'minderwaardig ras' mensen zou betreffen, zij ziektes zouden verspreiden of stiekem kwaadaardige plannen zouden hebben om de wereld over te nemen. Hierdoor hebben Joodse mensen door de eeuwen heen met verschrikkelijke vormen van discriminatie, onderdrukking, geweld en genocide te maken gekregen. Want ook voor de Tweede Wereldoorlog had je al in zowel het Westen als het Midden-Oosten/Azië de bekende progroms, waar voornamelijk Joodse mensen keer op het keer het slachtoffer waren.

Dit is in geen velden of wegen te vergelijken met wat sommige users in dit topic doen, namelijk benoemen dat anno 2023 antisemitisme/holocaustontkenning in veel gevallen afkomstig is van moslims. Dit heeft niets te maken met discriminatie, leugens of etnische haat. Het is juist belachelijk dat zodra deze realiteit wordt benoemd er meteen een aantal mensen in de bres proberen springen voor moslims. De vraag is of dit soort mensen antisemitisme ook wel echt willen aanpakken of het in sommige gevallen eigenlijk maar liever bagatelliseren en vervolgens wegkijken.

Wat betreft dit laatste zie ik wel enige gelijkenissen met homofobie. Dezelfde mensen die in de bres willen springen voor de moslims, stellen ook altijd pro-homo te zijn, totdat er homofobie en anti-homogeweld (zoals wel vaker), afkomstig is van een paar bontkragen genaamd Youssef en Ahmed op een scooter. Dan kijkt men snel weg. Dan zijn het ineens zogenaamd 'conservatieve jongeren' die voor de problemen zorgen. Het is clownesk en vooral laf.
pi_207722018
Men is hier er nog steeds niet achter dat de methodiek achter het onderzoek nogal twijfelachtig is?
pi_207722064
Toch is het moeilijk te geloven dat er oorlogen zijn geweest hier in Europa. Het is hier namelijk al decennia veel te druk, waardoor men slechts met stemverheffing kan spreken met andere mensen.
pi_207722419
quote:

[..]
Gewoon ff wat feiten op een rij, maar jij ervaart het weer als "haat".
  donderdag 26 januari 2023 @ 17:25:39 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207722422
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:32 schreef theunderdog het volgende:
Men is hier er nog steeds niet achter dat de methodiek achter het onderzoek nogal twijfelachtig is?
Als zo'n onderzoek je stokpaardjes bevestigt, wat maakt het dan uit dat het eigenlijk niet deugt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207722822
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
de luchtige wijze waarop vaak Oost-Aziaten WOII beschouwen.
Oost-Aziaten (van India-China-Japan-Indonesie) hebben ook WO II meegemaakt .
Maar dan anders.
pi_207722873
quote:
4s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Gewoon ff wat feiten op een rij, maar jij ervaart het weer als "haat".
Wat jij schreef:
quote:
Het is een gevolg van 40 jaar massa-immigratie van mensen die helemaal niks op hebben met de geschiedenis van Nederland, de hier geldende normen en waarden, etcetera. Grosso modo dan. Het interesseert ze geen reet, en if so, zijn ze er juist tegen gekant
Dat is geen feit, dat is haat.
Vooral islamieten afschilderen als slechte mensen met foute hier niet geldende normen en waarden.
Dat soort geroddel was er ook eeuwen over Joden.
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:15:59 #75
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207722931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Natuurlijk wordt de aandacht steeds minder. Prima. Je moet niet eindeloos terug blijven kijken. Over Palestina moet je ook les geven trouwens.
Het gaat er ook niet om dat het minder wordt, maar dat het soms ofwel niet besproken kan worden ofwel totaal losgezongen van feiten. Het heeft geen enkele educatieve waarde om het narratief over te laten nemen door allerlei bizarre opgedrongen complottheorieën.

Uitgerekend binnen het onderwijs zou de basis gelegd moeten worden voor kritisch en onafhankelijk denken en niet om te buigen voor censuur of nageblaat geschreeuw.
pi_207722957
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2023 16:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt dus geen concrete voorbeelden noemen, dat dacht ik wel.
Tjonge... ik had het over etnische haat . Dat hoort bij de menselijke geschiedenis. En er zijn massa's voorbeelden.
Dat jij naar vraagt is vragen naar de bekende weg.
Je kunt zo zelf een lange lijst maken. Oeigoeren ken je ook niet?

Hier een voorbeeld van etnische haat uit de eigen Nederlandse geschiedenis. (vergroting)
Een jaar geleden was er nog veel te doen over 'bersiap'. Is het toen tot jou doorgedrongen dat deze etnische haat vergelijkbaar is met jodenhaat wbt, vooroordelen, roddel, en 'zij horen hier niet "
Ik heb het niet over het resultaat daarvan in Duitsland. Was daar geen gestoorde dictator, dan was de holocaust er nooit geweest, maar die was er wel....een extremist die veel macht naar zich toetrok.
Anders Breivik was die staatsgreep niet gelukt, oa omdat Noren nu meer weten en waakzamer zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 26-01-2023 18:25:32 ]
pi_207724198
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als zo'n onderzoek je stokpaardjes bevestigt, wat maakt het dan uit dat het eigenlijk niet deugt?
Hoe bedoel je? ik zie dat vrijwel iedereen, van alle politieke spectrum dit blindelings overnemen.
pi_207725525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:15 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Juist. Ik denk dat de meeste jongeren daarentegen alleen op de hoogte zijn van de oorlog in Oekraïne.

Die hang van het onderwijzen van dit soort geschiedenis en het "moeten weten" is voornamelijk bij oudjes/boomertjes een wens. Die hebben geen idee wat de huidige jeugd beweegt en doen niet mee in de samenleving op bepaalde vlakken.
Dat was eeuwenlang de norm inderdaad, omdat je dan meekrijgt waar je vandaan komt.

Schande, ik weet het... Laten we ons vooral focussen op ICT, programmeren en "how to become an Influencer on Instagram", jeweetwel, de zaken waar de jeugd wat aan heeft i.p.v. zoiets stoffigs als 'geschiedenis'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207725739
quote:

[..]
Wat hij opsomt zijn wel allemaal feitelijkheden. Jouw argument komt niet verder dan 'ach je bent een racist'. Maar je gaat verder niet in op wat hij beweert. Dat die immigranten veelal echt niks op hebben met Nederland. En dat ze eisen dat Nederland zich aanpast aan hen.
pi_207725801
quote:
13s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder dat je dit überhaupt durft te beweren. Een hand boven het hoofd gehouden nog wel. De geschiedenis laat juist het tegenovergestelde zien.
Hebben Joden geen gratis land gekregen? Worden ze niet al sinds minstens 1948 actief beschermd en bekostigd. Met amerikaanse mensenlevens die hun zonen laten sterven. Vechtend voor de veiligheid van Israel in het midden-oosten? En met miljarden Amerikaanse gemeenschapsgelden jaarlijks richting Israel? Bestaan er geen speciale wetten die specifiek alleen joden beschermen tegen kritiek? Schieten media en internet-fora niet direct in de stres wanneer iemand roept antisemiet?
Hebben Amerikanen die joden van de Frankfurter-schule geen plaats gegeven. op hun universiteiten Waardoor nu de hele Amerikaanse samenleving wordt ontwricht door dat joodse Marxisme/CRT en wokisme?

Bijzonder dat er zoveel bewijs is dat Joden overal worden beschermd. En jij doet alsof dit niet zo is. Of wil je alleen olie op het vuur komen gooien?
pi_207725890
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:48 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Hebben Joden geen gratis land gekregen? Worden ze niet al sinds minstens 1948 actief beschermd en bekostigd. Met amerikaanse mensenlevens die hun zonen laten sterven. Vechtend voor de veiligheid van Israel in het midden-oosten? En met miljarden Amerikaanse gemeenschapsgelden jaarlijks richting Israel? Bestaan er geen speciale wetten die specifiek alleen joden beschermen tegen kritiek? Schieten media en internet-fora niet direct in de stres wanneer iemand roept antisemiet?
Hebben Amerikanen die joden van de Frankfurter-schule geen plaats gegeven. op hun universiteiten Waardoor nu de hele Amerikaanse samenleving wordt ontwricht door dat joodse Marxisme/CRT en wokisme?

Bijzonder dat er zoveel bewijs is dat Joden overal worden beschermd. En jij doet alsof dit niet zo is. Of wil je alleen olie op het vuur komen gooien?
DE Joden hebben dat inderdaad niet, omdat ze nogmaals geen uniforme groep zijn.

En uiteraard koppel je als een goed discipel van Julius Streicher DE Joden ook maar meteen aan Marxisme, voorbij gaande aan het feit dat er legio Joden zijn en zijn geweest die hetzij wegens hun religie, hetzij wegens conservatieve opvattingen helemaal geen boodschap hebben aan het verspreiden van Marxistische idealen.

Maar dat gaat allemaal wat te vlug voor Beluga... het zijn DE Joden... allemaal hetzelfde, overal en altijd.

Misschien vind je meer gelijkgestemden op stormfront.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207725896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat worden 'ze' niet, al was het maar omdat 'Joden' geen uniforme, monolithische eenheid betreffen. Dat is natuurlijk wel precies wat antisemieten altijd beweren en WAAROM de Holocaust zo'n unicum in de geschiedenis van genocides is geweest: 'de Joden'... geen enkel verschil tussen een zwaar orthodoxe aanhanger van Haradi in Jeruzalem en een seculiere bloemist in New Jersey: JODEN.

Je bent het toonbeeld van de Eeuwige Antisemiet.
Dit is omdat JODEN dit zelf willen. Wanneer je in discussies zegt "zionisten" dit is niet genoeg. Dan betichten ze je nog van jodenhaat. Dus oke. Dan noem ik ze voor het gemak maar gewoon Joden. Scheelt schrijfwerk en verontschuldigingen.
pi_207725914
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:53 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Dit is omdat JODEN dit zelf willen. Wanneer je in discussies zegt "zionisten" dit is niet genoeg. Dan betichten ze je nog van jodenhaat. Dus oke. Dan noem ik ze voor het gemak maar gewoon Joden. Scheelt schrijfwerk en verontschuldigingen.
Welnee, je boert gewoon eeuwenoude bullshit op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207726026
Ach waarom ook wachten op dergelijke braaksels?

Hier alvast de beste website bij uitstek omtrent de Talmud. Je kunt ook heel makkelijk zoeken op geliefde antisemitische thema's. Mooie ervan is dat ze enerzijds laten zien wat antisemieten quoten uit de Talmud als 'bewijs' voor allerlei snode aangelegenheden, anderzijds direct met de primaire bron zelf komen en precies aangeven waarom al die antisemitische rotzooi over de Talmud antisemitische rotzooi is.

http://talmud.faithweb.com/
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207726039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:08 schreef Bluesdude het volgende:

Wat jij schreef:
Dat schreef ik niet.
quote:
Dat is geen feit, dat is haat.
Vooral islamieten afschilderen als slechte mensen met foute hier niet geldende normen en waarden.
Dat soort geroddel was er ook eeuwen over Joden.
Dat is geen haat, maar een feit.

Als moslim zijnde (of islamiet wat jij wil) zullen de meeste -wanneer het er op aan komt- de sharia verkiezen boven de wetgeving hier. Dat is ook geen ''geroddel'' of ''afschilderen'', tis gewoon een feit benoemen.
pi_207726051
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welnee, je boert gewoon eeuwenoude bullshit op.
Ondertussen krijgen jongeren van nu toch steeds meer door dat dat 6 miljoen-getal.. Dat daar iets mee is. Dat dat 6 miljoen-getal ook al eeuwen-oud wordt gebruikt in andere propaganda. Dat strekt tot ver voor de 2e wereldoorlog.
  donderdag 26 januari 2023 @ 21:01:19 #87
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207726082
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:55 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
\Omgekeerd noemen joden de hele rest van de wereld Goyim. Vee. Het hand dat hun (nog) beschermt en voert.
De seculiere "raciale" Joden die weinig met religie op hadden zullen zich daar niet zo mee bezig hebben gehouden, maar die werden net zo goed naar de vernietigingskampen gebracht.
pi_207726183
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:00 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Ondertussen krijgen jongeren van nu toch steeds meer door dat dat 6 miljoen-getal.. Dat daar iets mee is. Dat dat 6 miljoen-getal ook al eeuwen-oud wordt gebruikt in andere propaganda dat strekt tot ver voor de 2e wereldoorlog.
Nee, dat doet het niet, en al die bij elkaar geknipte krantenknipsels die je op een gore site als metawiki of zo haalt, laten dat ook zien.

Verder is de 6 miljoen wat het is: op basis van iets heel simpels, bijvoorbeeld, als het vergelijken van de census in Polen van voor en na de oorlog. Getalsmatig zijn er inderdaad ongeveer 6 miljoen Joden in Europa verdwenen t.t.v. de Holocaust; en die zijn niet allemaal naar Israel vetrokken. Dat komt gewoon wiskundig niet uit.

Daarnaast hebben we natuurlijk de bronnen van de Nazi's zelf: van hun nauwkeurig bijgehouden Einsatzgruppen rapporten tot hun telegrams aangaande Belzec, Sobibor, Treblinka, Majdanek en Auschwitz. Plus natuurlijk de ettelijke ooggetuigeverslagen van niet alleen daders en slachtoffers maar ook van by-standers als etnische Polen.

Daarbij vergeten Holocaust-ontkenners als jij natuurlijk ook altijd dat de Nazi's tevens nog eens 3 miljoen etnische Polen en ettelijke miljoenen Russen, Serviërs, Tsjechen en andere Slavische mensen over de kling hebben gejaagd. Plus natuurlijk hun genocide op Zigeuners. Wetende hoe erg ze daar hebben huisgehouden en wetende hoe diep het antisemitische gif in de Nazi-ideolgie aanwezig was, maakt het nogal ongeloofwaardig dat de Nazi's wel bereid waren miljoenen Slaven te vernietigen maar de aartsvijand, 'de Joden', met rust lieten... tenzij natuurlijk die genocide op Polen, Russen, Tsjechen, Slowaken, Serviërs etc. ook niet heeft plaatsgehad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 januari 2023 @ 21:06:20 #89
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207726188
quote:

[..]
Ondertussen krijgen jongeren van nu toch steeds meer door dat dat 6 miljoen-getal.. Dat daar iets mee is. Dat dat 6 miljoen-getal ook al eeuwen-oud wordt gebruikt in andere propaganda. Dat strekt tot ver voor de 2e wereldoorlog.
Gaat dat over dat YouTube-filmpje met die bij elkaar gezochte krantenknipsels over vervolgingen in Oost-Europa? Nee zeker, dat zou wel erg simpel zijn.
pi_207726228
Dit vind ik echt heel erg. Vreselijk. Hoe kun je deze enorme slachting bagatelliseren?
pi_207726443
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:45 schreef Belugastroop het volgende:
Wat hij opsomt zijn wel allemaal feitelijkheden. Jouw argument komt niet verder dan 'ach je bent een racist
Ik had al geschreven ... de beschuldiging dat de migranten van de laatste jaren niks met Nederlandse normen en waarden hebben is een leugen. Ik noem dus een feit. Dat Joden dezelfde soort demonisering kregen is ook een feit.
Maar ja ... jij veegt deze feiten van tafel en demoniseert mij tot iemand die alleen "racist" roept.
  donderdag 26 januari 2023 @ 21:19:24 #92
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207726462
Lang geleden, inmiddels 'ver van het bed', weinig resterende levenden meer met verhalen, en op een deel van het voortgezet onderwijs weinig geschiedenisles.

Wel zonde.
pi_207727177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:22 schreef Belugastroop het volgende:
Er hebben zo veel narigheden plaatsgevonden op deze wereld. Maar alleen Joden worden overal een hand boven het hoofd gehouden. Dat is toch erg raar.
Oh? Hoe dan?

quote:
Maar goed dat jongeren nu dit steeds meer lijken te zien. Dan hebben we in de toekomst geen last meer van huillies zoals jij met die reacties van je hierboven.
"Jongeren"... Ik lees dat dit onderzoek is gedaan vanaf bouwjaar 1980... Die zijn fucking 42/43...

quote:
De Claims Conference, een internationale organisatie die opkomt voor de rechten van Holocaustoverlevenden, deed vorige maand onderzoek onder 2000 Nederlanders. Millennials vanaf 1980 en leden van de generatie Z (tot geboortejaar 2012) werden daarvoor gebeld. Nergens anders ter wereld zijn de resultaten volgens Claims Conference zo 'schokkend' als bij ons.
Als je op die leeftijd al geen reet snapt van de holocaust heb je toch wel een afslag of 10 gemist in je miserabele leven.
pi_207727186
Was dit al gepost?

twitter
pi_207727252
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh? Hoe dan?
[..]
"Jongeren"... Ik lees dat dit onderzoek is gedaan vanaf bouwjaar 1980... Die zijn fucking 42/43...
[..]
Als je op die leeftijd al geen reet snapt van de holocaust heb je toch wel een afslag of 10 gemist in je miserabele leven.
Het gaat erom dat mensen schrikken en hun issue weer op de kaart staat. Nu weer wachten op lbg....q club voor een onderzoek over homo haat en dan kunnen we het weer daarover hebben. Daarna weer een andere club met een onderzoek etc. etc. tot we weer bij de Joden komen en het weer opnieuw begint.
pi_207727294
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:51 schreef potjecreme het volgende:
Het gaat erom dat mensen schrikken en hun issue weer op de kaart staat. Nu weer wachten op lbg....q club voor een onderzoek over homo haat en dan kunnen we het weer daarover hebben. Daarna weer een andere club met een onderzoek etc. etc. tot we weer bij de Joden komen en het weer opnieuw begint.
Goed verhaal wel. Blijkbaar heeft een aanzienlijk deel van de Nederlanders totaal geen idee van de holocaust, nou dat is iets om trots op te zijn...
  donderdag 26 januari 2023 @ 21:56:30 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207727374
23% van Nederland trekt in twijfel of islam wel vrede is.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_207727532
Geen enkele religie is vrede gezien religie per definitie meningen heeft over goed en kwaad en over wat voor mensen wel of niet goed en kwaad zouden zijn. Divisie en conflict creëren is inherent aan religie.

Dat gezegd te hebben, door omstandigheden zoals een koran is islam wel veruit het grootste hoofdpijndossier.
Conscience do cost.
pi_207727569
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Goed verhaal wel. Blijkbaar heeft een aanzienlijk deel van de Nederlanders totaal geen idee van de holocaust, nou dat is iets om trots op te zijn...
twitter
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:08:02 #100
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207727717
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:21 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Karl Marx was Joods.

Al die mannetjes achter Stalin en Lenin. 9 op 10 van joodse afkomst.
Communistische Joden in Rusland, kapitalistische Joodse bankiers in Engeland en Amerika, straatarme Joden in de Jordaan, orthodoxe Joden, seculiere Joden... Goh, ze zitten werkelijk overal! Het lijken net mensen, dat moet wel een complot zijn!

Joden die zich nergens mee bemoeien en een winkeltje hebben, waarvan ineens de ruiten worden ingegooid, waarna ze zelf de straat op worden gesleept om te worden vernederd en mishandeld, Joden die onderwijzer zijn en die van de ene op de andere dag thuis komen te zitten omdat ze van het verkeerde ras zijn, Joodse kinderen die ineens niet meer naar school of naar toneel- of muziekles mogen, mannen van Joodse afkomst die op pathetische wijze hun best doen om tegenover de bezetter te bewijzen dat ze toch echt niks met de cultuur en religie van hun voorouders hebben; allemaal worden ze op transport gezet. Zulke Joden had je ook heel veel. Zullen ze wel verdiend hebben, dan, want tenslotte was Karl Marx van Joodse afkomst.
pi_207727788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 21:16 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
En stel dat dit echt zo is van die 6 miljoen (wat ik zelf niet geloof). Hoeveel mensen zijn er vermoord door het joodse communisme onder Stalin en Lenin, Meer of minder dan 6 miljoen?
Het 'Joodse communisme'? Je realiseert je dat er juist verscheidene verschrikkelijke pogroms waren tegen Joodse mensen door de communisten/Bolsjevieken? Ook in de Sovjet-Unie werden de Joden namelijk als een probleem gezien, dat waren immers zogenaamd maar achterbakse, geldbeluste, kosmopolitische nomaden die geen trouw toonden richting de utopie die de Sovjet-Unie moest voorstellen. Daarnaast dacht men zelfs dat Joodse intellectuelen allerlei plannen hadden om de Sovjet-Unie te dwarsbomen en Stalin om te leggen. Als ik mij niet vergis was er zelfs de belofte van Stalin aan Nazi Duitsland om de vermeende heerschappij van Joden in intellectuele en wetenschappelijke kringen aan banden te gaan leggen. Joden waren daarom in de Sovjet-Unie ook verbannen van het bekleden van bepaalde functies.

Kortom, je hebt er weinig verstand van zo blijkt. Misschien moet je wat minder discutabele sites bezoeken en wat meer daadwerkelijke geschiedenisboeken lezen.
pi_207727828
Hier op Fok! hebben we ook zat AGW-ontkenners. Mensen geloven nou eenmaal liever iets dat hun vooroordelen bevestigt. Iets met confirmation bias.
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:14:33 #103
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207727869
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:12 schreef ems. het volgende:
Vanaf hoeveel miljoen vergassingen moeten we ons exact druk gaan maken? Ikzelf vind 2 miljoen aan flink vervelend.
Als het er minder zijn dan het magische getal van 6 miljoen is het voor sommigen kennelijk niet de moeite waard.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 27-01-2023 10:24:35 ]
pi_207728278
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:14 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Als het er minder zijn dan het magische getal van 6 miljoen is het voor sommigen kennelijk niet de moeite waard.
Dat weet ik en dat fascineert mij dus ook juist. Ik heb ook al opmerkingen gezien als "het waren er hooguit 4 miljoen" en dat ze dan dachten dat ze daarmee een sterk punt hadden ofzo omdat hun echokamers op social media het daar ook mee eens zijn.
Conscience do cost.
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:43:00 #105
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207728582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:29 schreef ems. het volgende:
Dat weet ik en dat fascineert mij dus ook juist. Ik heb ook al opmerkingen gezien als "het waren er hooguit 4 miljoen" en dat ze dan dachten dat ze daarmee een sterk punt hadden ofzo omdat hun echokamers op social media het daar ook mee eens zijn.
Dat hele ontkennen en downplayen van dat aantal van 6 miljoen is gewoon een passief agressieve middelvinger naar deze bevolkingsgroep, die tot op het bot wordt gehaat.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_207728644
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:08 schreef Iblardi het volgende:
Communistische Joden in Rusland, kapitalistische Joodse bankiers in Engeland en Amerika, straatarme Joden in de Jordaan, orthodoxe Joden, seculiere Joden... Goh, ze zitten werkelijk overal! Het lijken net mensen, dat moet wel een complot zijn!

Joden die zich nergens mee bemoeien en een winkeltje hebben, waarvan ineens de ruiten worden ingegooid, waarna ze zelf de straat op worden gesleept om te worden vernederd en mishandeld, Joden die onderwijzer zijn en die van de ene op de andere dag thuis komen te zitten omdat ze van het verkeerde ras zijn, Joodse kinderen die ineens niet meer naar school of naar toneel- of muziekles mogen, mannen van Joodse afkomst die op pathetische wijze hun best doen om tegenover de bezetter te bewijzen dat ze toch echt niks met de cultuur en religie van hun voorouders hebben; allemaal worden ze op transport gezet. Zulke Joden had je ook heel veel. Zullen ze wel verdiend hebben, dan, want tenslotte was Karl Marx van Joodse afkomst.
Zou het echt zo vreemd zijn als joden - die altijd vervolgd zijn - zich zouden verenigen (tot zoverre dat al niet natuurlijk gaat door de gedeelde etniciteit/religie) en met enige macht doelen zouden nastreven ter verbetering van de eigen positie? En misschien zelfs gezamenlijke wrok koesteren na bepaalde 'incidenten'?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:58:46 #107
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207728936
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]
[ twitter ]
Iemand heeft het reeds aan het wikipedia artikel over Claims Conference (onder "Criticism") toegevoegd:
quote:
In 2023 Claims Conference launched an international investigation into Holocaust denialism. They pushed the claim a large percentage of Dutch youth dismissed the Holocaust. However, investigators and reporters noticed the research was done shoddily and the results seemed made-up.
https://en.wikipedia.org/wiki/Claims_Conference

De edit is minder dan een half uur oud, en ik betwijfel of het lang zal blijven staan (vanwege het weinig neutrale woordgebruik: "they pushed the claim").
are we infinite or am I alone
pi_207728995
23% van de jongeren is van buitenlandse afkomst en let niet op in de klas.
Zou de nieuws titel moeten zeggen :')
Vakman pur sang
pi_207729283
Mijn God ik wat voor topic ben ik nu weer beland _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207729330
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:01 schreef Lospedrosa het volgende:
23% van de jongeren is van buitenlandse afkomst en let niet op in de klas.
Zou de nieuws titel moeten zeggen :')
Nah denk vooral dat het Gen Z is die gewoon weinig interesse heeft in de materie

twitter
  donderdag 26 januari 2023 @ 23:22:31 #111
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207729338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:44 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Zou het echt zo vreemd zijn als joden - die altijd vervolgd zijn - zich zouden verenigen (tot zoverre dat al niet natuurlijk gaat door de gedeelde etniciteit/religie) en met enige macht doelen zouden nastreven ter verbetering van de eigen positie? En misschien zelfs gezamenlijke wrok koesteren na bepaalde 'incidenten'?
De hele groep, verspreid over alle landen en door alle sociale lagen heen? Ik vind dat wel wat (erg) complotterig. Wat ik me wel kan voorstellen is dat de historische situatie een meer internationale oriëntatie van de sociale / intellectuele elite in de hand werkte. Het lijkt me nogal lastig om je als etnische Jood thuis te voelen bij het 19e-eeuwse Duitse etno-nationalisme met zijn nadruk op het Germaanse verleden. Volgens mij heeft iemand als Heine dat wel geprobeerd, maar het was te ongeloofwaardig, zowel voor hemzelf als voor zijn tijdgenoten. Het ligt dan enigszins voor de hand dat je je aangesproken voelt door meer kosmopolitische ideologieën, of tot een Joods nationalisme, maar volgens mij speelde dat laatste niet zo'n grote rol, althans niet in georganiseerde vorm. Maar je had ook genoeg etnische Joden die zichzelf als goede Duitsers zagen, en die trouwe soldaten waren die in WO I vol overtuiging vochten voor hun land.
  donderdag 26 januari 2023 @ 23:32:59 #112
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207729469
Mooi. Zolang de nieuwe nazis in Palestina maar huilie blijven doen en antisemitisme blijven roepen dan valt er heel wat in twijfel te trekken.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 26 januari 2023 @ 23:48:18 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207729679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:32 schreef corehype het volgende:
Mooi. Zolang de nieuwe nazis in Palestina maar huilie blijven doen en antisemitisme blijven roepen dan valt er heel wat in twijfel te trekken.
Je hebt het over de Palestijnen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_207729686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:32 schreef corehype het volgende:
je bedoelt hamas? of de PA?
  Manager PR/Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 23:58:43 #115
269689 crew  Viv
pi_207729860
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hiedenis-niod-tweede

Bijna een kwart (23 procent) van de jongeren gelooft niet in de Holocaust, of vindt deze zwaar overdreven. Dat is meer dan in andere landen en volgens wetenschappers 'ronduit schrikbarend'. Ongeveer een op de zes Nederlanders denkt dat Anne Frank in het Achterhuis gestorven is en weet dus niet dat zij in een concentratiekamp is omgebracht.
Echt slordig dit. :X Voor zover bekend is Anne Frank helemaal niet omgebracht, maar omgekomen. Er heerste vlektyfus in Bergen-Belsen. Ze was al verzwakt, kreeg hoge koorts, is overgebracht naar de ziekenbarak. Net als haar zus Margot, ze zijn enkele dagen na elkaar overleden.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 00:15:28 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207730078
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:58 schreef Viv het volgende:

Echt slordig dit. :X Voor zover bekend is Anne Frank helemaal niet omgebracht, maar omgekomen. Er heerste vlektyfus in Bergen-Belsen. Ze was al verzwakt, kreeg hoge koorts, is overgebracht naar de ziekenbarak. Net als haar zus Margot, ze zijn enkele dagen na elkaar overleden.
Stond al in deel 1.
Poef.....gone! ©golfer
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 00:18:55 #117
269689 crew  Viv
pi_207730118
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:15 schreef golfer het volgende:

[..]
Stond al in deel 1.
Ah, goed zo :Y) (toen ik eerder op de avond dit topic begon te lezen stond er nog geen #2 in de TT :@ )
  vrijdag 27 januari 2023 @ 00:20:38 #118
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207730136
quote:

[..]
Verwaarlozing, onverschilligheid van de kant van de autoriteiten die de transporten lieten doorgaan en de gevangenen, die ze uit hun huizen en schuilplaatsen hadden gesleept, in overvolle concentratiekampen stopten met marginale voorzieningen, al dan niet in afwachting van een definitief vervoer naar een vernietigingskamp. Dat kwalificeert in mijn optiek meer als (moedwillig) "omgebracht" dan als een neutraal "omgekomen".
  vrijdag 27 januari 2023 @ 00:24:07 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207730161
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 22:44 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, dat zou echt zo vreemd zijn, dat miljoenen Joden van over de gehele wereld, met eigen ideeën over religie, economie, politiek, ethiek, de liefde, de dood en het leven in het algemeen, besloten hebben allemaal bij elkaar te kruipen vanwege hun Jood-zijn en van daaruit bezig zijn om een of ander doel na te streven... Immers, Joden denken allemaal precies hetzelfde over alles. Daarbij spreken ze ook allemaal precies dezelfde taal, gelukkig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 januari 2023 @ 00:27:15 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207730190
Enfin, bepaalde users in dit topic geven PRECIES aan waarom de Holocaust verplicht lesmateriaal moet zijn en blijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 00:58:20 #121
269689 crew  Viv
pi_207730381
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:20 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Verwaarlozing, onverschilligheid van de kant van de autoriteiten die de transporten lieten doorgaan en de gevangenen, die ze uit hun huizen en schuilplaatsen hadden gesleept, in overvolle concentratiekampen stopten met marginale voorzieningen, al dan niet in afwachting van een definitief vervoer naar een vernietigingskamp. Dat kwalificeert in mijn optiek meer als (moedwillig) "omgebracht" dan als een neutraal "omgekomen".
Ik snap je punt, ze is niet toevallig "omgekomen", maar (moedwillig) in een situatie gedwongen waarin de kans op overlijden aanzienlijk was.

Toch worden termen als "omgekomen" wel gebruikt in deze context, naast "vermoord" en "omgebracht". Zie hieronder bijvoorbeeld voor welke oorlogsslachtoffers de eerste vijf kransen gelegd worden op 4 mei. En dan verwacht ik van een partij als RTL Nieuws wel dat ze hun termen zorgvuldig kiezen, al helemaal in een artikel dat impliceert dat men tegenwoordig niet meer goed op de hoogte is van de geschiedenis. :{

quote:
• een krans voor mensen die gevangen werden genomen en vermoord omdat zij in verzet kwamen en opstonden voor de rechten van anderen;
• een krans voor de meer dan 100.000 Joden, Roma en Sinti die werden vervolgd en vermoord in concentratie- en vernietigingskampen enkel en alleen om wie zij waren;
• een krans voor hen die het leven verloren door onder andere oorlogsgeweld, bombardementen, willekeur, verwaarlozing, uitputting, honger, gebrek en schaarste;
• een krans voor alle burgers die zijn omgebracht of omgekomen in Azië, als gevolg van verzet, internering, oorlogsgeweld, uitputting, honger en dwangarbeid tijdens en direct na de Japanse bezetting;
• een krans voor alle militairen en al het koopvaardijpersoneel, omgekomen in dienst van het Koninkrijk der Nederlanden tijdens de Tweede Wereldoorlog en nadien in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
https://www.4en5mei.nl/he(...)n-er-kransen-gelegd/
pi_207730445
quote:

[..]
Anne Frank is omgebracht. Door criminele verwaarlozing.
Idem de ontvoerde meisjes van Marc Dutroux,
En men kan dat ook moord noemen, of het wel of niet juridisch bevestigd wordt

De omschrijvingen van het 4 en 5 mei comité lijkt me redelijk to the point.
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 januari 2023 @ 01:20:30 #123
269689 crew  Viv
pi_207730477
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 01:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Anne Frank is omgebracht. Door criminele verwaarlozing.
Idem de ontvoerde meisjes van Marc Dutroux,
En men kan dat ook moord noemen, of het wel of niet juridisch bevestigd wordt

De omschrijvingen van het 4 en 5 mei comité lijkt me redelijk to the point.
Die link haalde ik net aan (in de post boven die van jou) als onderbouwing voor het gebruik van de term "omgekomen" waar dat van toepassing is. ;)
  vrijdag 27 januari 2023 @ 01:40:02 #124
Why is all the rum gone?
pi_207730516
quote:

Vanuit historisch oogpunt is Mao Zedong zeker interessant.

Er zijn een paar kleine verschillen. Het aantal doden is veel hoger dan door de Holocaust, maar de Holocaust was opzettelijk. Historici zijn het er over eens, dat het merendeel van de doden door Mao zijn gestorven door hongersnood. Het is waar dat hij ook mensen heeft laten ombrengen, maar schattingen zeggen dat dat ongeveer 10% was van het totaal. En Mao was 33 jaar aan de macht, Hitler deed het in 4 jaar.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 01:55:10 #125
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207730539
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 01:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Vanuit historisch oogpunt is Mao Zedong zeker interessant.

Er zijn een paar kleine verschillen. Het aantal doden is veel hoger dan door de Holocaust, maar de Holocaust was opzettelijk. Historici zijn het er over eens, dat het merendeel van de doden door Mao zijn gestorven door hongersnood. Het is waar dat hij ook mensen heeft laten ombrengen, maar schattingen zeggen dat dat ongeveer 10% was van het totaal. En Mao was 33 jaar aan de macht, Hitler deed het in 4 jaar.
En hongersnoden waren geen zeldzaamheid in China, las ooit ergens dat ze gemiddeld één per jaar hadden in de laatste twee millenia (al heb ik later ook bronnen gezien die dat betwistten).
are we infinite or am I alone
pi_207730569
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 01:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
En hongersnoden waren geen zeldzaamheid in China, las ooit ergens dat ze gemiddeld één per jaar hadden in de laatste twee millenia (al heb ik later ook bronnen gezien die dat betwistten).
mao had wel actief die hongersnoden veroorzaakt. je kent vast het verhaal van de musjes wel.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 07:11:33 #127
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207730853
Hier is nog een uiteenzetting met mogelijke oorzaken, voor wie het boeit: https://www.parool.nl/ned(...)vialiseerd~b1da4e80/
  vrijdag 27 januari 2023 @ 07:40:36 #128
22565 asco
Los in deze tent
pi_207730973
'Verbazingwekkend'
Helemaal niet.

'een bijzonder ernstige zorg'
Gaat niet beter worden.

en 'de uitkomsten van het onderzoek bieden stof tot nadenken'
Gaat niets veranderen aan de bevolkingssamenstelling van dit land.

En om de "geschokten" moet ik gewoon lachen.
Schei toch uit met je voor de domme te houden. _O-
pi_207731046
‘jongeren’
U MAD?
pi_207731112
De oplossing ligt daar waar alle oplossingen voor maatschappelijke problemen natuurlijk liggen: het onderwijs :7
pi_207731241
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 07:58 schreef de_boswachter het volgende:
‘jongeren’
'Conservatieve jongeren'
  vrijdag 27 januari 2023 @ 08:56:27 #132
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207731367
Kanye West heeft gewoon gelijk.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
pi_207731947
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:22 schreef Iblardi het volgende:
De hele groep, verspreid over alle landen en door alle sociale lagen heen? Ik vind dat wel wat (erg) complotterig. Wat ik me wel kan voorstellen is dat de historische situatie een meer internationale oriëntatie van de sociale / intellectuele elite in de hand werkte. Het lijkt me nogal lastig om je als etnische Jood thuis te voelen bij het 19e-eeuwse Duitse etno-nationalisme met zijn nadruk op het Germaanse verleden. Volgens mij heeft iemand als Heine dat wel geprobeerd, maar het was te ongeloofwaardig, zowel voor hemzelf als voor zijn tijdgenoten. Het ligt dan enigszins voor de hand dat je je aangesproken voelt door meer kosmopolitische ideologieën, of tot een Joods nationalisme, maar volgens mij speelde dat laatste niet zo'n grote rol, althans niet in georganiseerde vorm. Maar je had ook genoeg etnische Joden die zichzelf als goede Duitsers zagen, en die trouwe soldaten waren die in WO I vol overtuiging vochten voor hun land.
Natuurlijk niet de hele groep. Waarom zou dat een aannemelijk zijn? Het zal eerder lijken op precies wat je zegt: een intellectuele of financiele elite (al zullen er uiteraard óók in-group voorkeuren in álle lagen van de groep bestaan, zoals gewoon is voor elke groep mensen). Het is overigens ook niet gezegd dat de elite-groepen door de decennia of eeuwen heen standvastig zijn geweest in vorm, overtuiging of doel, maar ik vind het geenszins vergezocht om aan te nemen dat er op momenten in de tijd cliques zijn geweest die 'joodse belangen' hebben behartigd en bereid zijn geweest om 'de ander' daarbij te benadelen, of dat nou voortkwam uit pragmatisme, opportunisme, wrok, zelfbescherming of een vorm van religieus/etnisch 'supremacy'-denken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_207732097
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:38 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Jij was bezig met quantum fysica en de leer van het universum toen je nog jong was? Dit soort boomer gezeik op jongere generatie is van alle dag. Met ons is het uiteindelijk ook goedgekomen. ;)

Deze generatie heeft een andere aanspreek en motivatie vorm nodig om enthousiast te worden over de onderwerpen.
Je zou kunnen stellen dat dat eerder het probleem is. Het onderwijs stelsel is blijkbaar te matig om jongeren adequaat te onderwijzen en te motiveren om over dit soort onderwerpen meer te weten te willen komen. :Y
pi_207732721
Ik werd trouwens doodgegooid met WO2/Holocaust tijdens mijn geschiedenisjaren op de middelbare school. Had liever gehad dat ze iets meer hadden gefocust op de oudheid.

Oh, en ook dat gelul over de geschiedenis van Nederland met die 3 Willems kreeg onnodig veel aandacht. En de Romeinse tijd was dan een lullig hoofdstukje.
Conscience do cost.
pi_207732758
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:14 schreef Haushofer het volgende:
De oplossing ligt daar waar alle oplossingen voor maatschappelijke problemen natuurlijk liggen: het onderwijs :7
We kunnen natuurlijk ook sociale mediabedrijven als tiktok vragen of men een klein percentage van de videos die men kinderen voorschotelt iets met objectieve algemene ontwikkeling te maken heeft ipv kinderen constant in hun bubbel van dansende poezen te laten blijven. ;)
pi_207732883
quote:

[..]
Ik zou jou dolgraag een corrigerende tik op je muil willen geven. Maar dat doe ik niet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 27 januari 2023 @ 12:39:56 #138
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_207733565
quote:

[..]
Mensen die hier zijn komen wonen na de jaren 60 hebben ook gewoon simpelweg minder met de geschiedenis van daarvoor. Wat logisch is want als ze die beelden zien herkennen ze zichzelf niet, wij wel.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_207734850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 11:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
We kunnen natuurlijk ook sociale mediabedrijven als tiktok vragen of men een klein percentage van de videos die men kinderen voorschotelt iets met objectieve algemene ontwikkeling te maken heeft ipv kinderen constant in hun bubbel van dansende poezen te laten blijven. ;)
Zoals in China zelf.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 14:43:25 #140
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_207734866
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:22 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nah denk vooral dat het Gen Z is die gewoon weinig interesse heeft in de materie

[ twitter ]
De reacties onder deze tweet :')_!
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 08:56 schreef corehype het volgende:
Kanye West heeft gewoon gelijk.
Probeer deze claim nu eens te onderbouwen ...
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 11:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat doen ze in China al op een uitstekende manier. Helaas gaan video's op TikTok in het Westen blijkbaar alleen over de rare antisemitische uitspraken van Kanye West in combinatie met allerlei geneuzel over 'ras' en 'gender'. Dit heeft niet zo'n goede uitwerking op de jeugd zo blijkt. Je krijgt bijna het idee dat er opzet in het spel is. China stimuleert de jeugd te excelleren waar in het Westen de jeugd totaal verpest wordt.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:08:45 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207735102
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dat doen ze in China al op een uitstekende manier. Helaas gaan video's op TikTok in het Westen blijkbaar alleen over de rare antisemitische uitspraken van Kanye West in combinatie met allerlei geneuzel over 'ras' en 'gender'. Dit heeft niet zo'n goede uitwerking op de jeugd zo blijkt. Je krijgt bijna het idee dat er opzet in het spel is. China stimuleert de jeugd te excelleren waar in het Westen de jeugd totaal verpest wordt.
Alsof dat verschil er sinds TikTok pas is... Dit is gewoon wat je krijgt als je in een stabiel land met alle vrijheid opgroeit in een cultuur die het individu omarmt: jongeren die die ruimte pakken.

In een land als China waar veel meer druk om de omgeving zit om vooral mee te draaien als lid van de samenleving en waar ouders ook nog één enkel paard hadden om op te wedden worden ze al vanaf kleins af aan achter de broek aan gezeten.

Heel algemeen gezegd natuurlijk, er zijn ook Nederlandse streber-ouders en Chinese laat-maar-waaien-ouders. Het verschil is daarnaast dat behalve je ouders je familie, verdere omgeving en de overheid inspringt.

In Nederland komen ouders aan je deur als je het waagt hun kind aan te spreken, is opa je beste vriend en gaat de politie met je in gesprek.

Opnieuw enorm generaliserend gesproken, maar dat is doen alsof het de schuld van TikTok is ook.
pi_207735398
Inmiddels blijkt het onderzoek dus aan alle kanten te rammelen en is het door een of andere Amerikaanse consultancy firma gedaan in opdracht van een joodse organisatie die met alarm slaan weer even de aandacht op het joodse leed wil vestigen en "extreem-rechts" de schuld wil geven.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:55:01 #143
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207735557
quote:

[..]
[..]
[..]
Dat laatste is onzin en heb je waarschijnlijk uit een random tiktok video van joe rogan (de ironie)
  vrijdag 27 januari 2023 @ 19:58:32 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_207738465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:55 schreef corehype het volgende:

[..]
Dat laatste is onzin en heb je waarschijnlijk uit een random tiktok video van joe rogan (de ironie)
Je kunt je eerdere claim dus niet onderbouwen, dat viel te verwachten.
pi_207740619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Inmiddels blijkt het onderzoek dus aan alle kanten te rammelen en is het door een of andere Amerikaanse consultancy firma gedaan in opdracht van een joodse organisatie die met alarm slaan weer even de aandacht op het joodse leed wil vestigen en "extreem-rechts" de schuld wil geven.
Zo was er in 2018 een onderzoek van de ADL waar naar voren kwam dat er een grote stijging was in antisemitische incidenten. Het was volgens mij Abraham Foxman die een oproep deed aan politici om in actie te komen

Een jaar later tekent Trump de Anti-Semitism Awareness Act of 2019( waarschijnlijk na aandringen van Kushner )
Met daarin een nieuwe werkbare definitie van antisemitisme samengesteld door de International Holocaust Remembrance Alliance

Ik ben benieuwd of we hier een vergelijkbaar scenario gaan krijgen
pi_207740795
Over gen Z gesproken
Deze onderzoek van 2020 wil ik jullie niet onthouden

quote:
FIRST-EVER 50-STATE SURVEY ON HOLOCAUST KNOWLEDGE OF AMERICAN MILLENNIALS AND GEN Z REVEALS SHOCKING RESULTS

The state-by-state analysis yielded a particularly disquieting finding that nearly 20 percent of Millennials and Gen Z in New York feel the Jews caused the Holocaust.

Major Survey Findings
Camps and Ghettos

Nationally, 48 percent of U.S. Millennial and Gen Z could not name a single one of the more than 40,000 concentration camps or ghettos established during World War II. This number is reflected in individual state outcomes, with an astounding 60 percent of respondents in Texas, 58 percent in New York, and 57 percent in South Carolina, unable to name a single camp or ghetto.

56 percent of U.S. Millennial and Gen Z were unable to identify Auschwitz-Birkenau, and there was virtually no awareness of concentration camps and ghettos overall. Only six percent of respondents are familiar with the infamous Dachau camp, while awareness of Bergen-Belsen (three percent), Buchenwald (one percent) and Treblinka (one percent) is virtually nonexistent.

Number of Jews Murdered

When asked how many Jews were killed during the Holocaust, 63 percent of Millennials and Gen Z did not know six million Jews were murdered. The states with the lowest scores for this question are Arkansas with 69 percent, followed by Delaware with 68 percent, Arizona with 67 percent, Mississippi and Tennessee with 66 percent, and Hawaii, Iowa, Vermont, and West Virginia with 65 percent.

When broken down further, 36 percent of Millennials and Gen Z thought that two million or fewer Jews were murdered. Arkansas ranks as the state with the lowest awareness of this widely known data point, with 37 percent believing two million or fewer were murdered, followed by 36 percent in Georgia, Indiana and Ohio; 35 percent in Minnesota; and 34 percent in Arizona, Iowa, Kentucky and New Hampshire.

Responsibility for the Holocaust

In perhaps one of the most disturbing revelations of this survey, 11 percent of U.S. Millennial and Gen Z respondents believe Jews caused the Holocaust.
The findings were more disturbing in New York where an astounding 19 percent of respondents felt Jews caused the Holocaust; followed by 16 percent in Louisiana, Tennessee, and Montana and 15 percent in Arizona, Connecticut, Georgia, Nevada and New Mexico.

Holocaust Denial

Also troubling is the percentage of Millennials and Gen Z that have witnessed Holocaust denial or distortion on social media. Approximately half (49 percent) of U.S. Millennials and Gen Z have seen Holocaust denial or distortion posts on social media or elsewhere online.

30 percent of respondents across all 50 states indicated that they had seen Nazi symbols on their social media platforms or in their community. The state with the highest response was Nevada with 70 percent. Other states with high scores include: New York with 67 percent;

Arizona and Texas with 64 percent; and Colorado, South Dakota and Washington with 63 percent.

Holocaust Education

A consistent bright spot across all the survey findings is the desire for Holocaust education. 64 percent of all U.S. Millennials and Gen Z believe that Holocaust education should be compulsory in school.

80 percent of all respondents believe that it is important to continue teaching about the Holocaust, in part, so that it does not happen again.[
Bron: https://www.claimscon.org/millennial-study/
pi_207740803
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 21:42 schreef Ali_boo het volgende:
Een jaar later tekent Trump de Anti-Semitism Awareness Act of 2019( waarschijnlijk na aandringen van Kushner )
Met daarin een nieuwe werkbare definitie van antisemitisme samengesteld door de International Holocaust Remembrance Alliance

Huh, maar Trumpism is toch verwand aan antisemitisme @EttovanBelgie?
pi_207740859
quote:

[..]

Zijn dit dan de Russische trollen waar ik zo vaak over heb gehoord?
  vrijdag 27 januari 2023 @ 21:55:46 #149
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207740883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 11:15 schreef ems. het volgende:
Oh, en ook dat gelul over de geschiedenis van Nederland met die 3 Willems kreeg onnodig veel aandacht. En de Romeinse tijd was dan een lullig hoofdstukje.
Altijd leuk hoe dat kan verschillen.

Wij kregen Franse revolutie, Napoleon, WO1, WO2, en als laatste Koude Oorlog.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207740916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 21:51 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Huh, maar Trumpism is toch verwand aan antisemitisme @:EttovanBelgie?
Beetje rare uitspraak van Etto sinds Trump de meest pro Israel president uit de geschiedenis is
  vrijdag 27 januari 2023 @ 21:59:07 #151
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_207740958
quote:
Een eng Amerikaans clubje dat ongetwijfeld de conclusie al geschreven had voor ze iemand geenqueteerd hadden
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 27 januari 2023 @ 23:03:46 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207742005
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 21:51 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Huh, maar Trumpism is toch verwand aan antisemitisme @:EttovanBelgie?
Een hoop complotdenkers die nu eenmaal in Trump's hoek zitten hangen nog gaarne allerhande primitieve antisemitische rommel aan ja.

Misschien kan Trump fangirl Marjorie Taylor Green nog wat vertellen over 'jewish space lasers'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 januari 2023 @ 23:05:36 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207742026
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 21:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Beetje rare uitspraak van Etto sinds Trump de meest pro Israel president uit de geschiedenis is
Nu diens complotdenkende achterban daar nog van overtuigen.

Maar het is natuurlijk jou verre van vreemd dat die antisemitische bagger die je nu weer met de mantel der liefde tracht te bedekken het enorm goed doet in de hoek van q-anon en aanverwanten.

Of, nu jullie hier toch zijn: vertellen jullie eens iets over... Rothschilds.... Talmud... Internationaal Bankwezen...

Barst los.

[ Bericht 8% gewijzigd door EttovanBelgie op 27-01-2023 23:15:19 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 januari 2023 @ 23:09:22 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207742088
Ik vind dat altijd wel kostelijk, en smakeloos goedkoop, dat lieden als Ali_Boo en Akat, zelf niet wars van allerhande rare denkbeelden over 'de Joden', het noodzakelijk vinden een Trump te verheffen tot pro-Israelische president...

Ja, en nu? Voelt het nu iets veiliger? Iedereen nu overtuigd van de warmte die alt-rechts oprecht voelt voor de Joden?

Beetje in de categorie "my best friend is black".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207742091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

q-anon
De wat?

Star wars of star trek?
pi_207743010
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:19 schreef Havermout2 het volgende:

Zal denk ik ook wel met die 'starters van midden 20' zelf te maken hebben, waarschijnlijk geen enkele affiniteit met geschiedenis. Sowieso is er binnen de groep Nederlandse academici een hele grote groep die heel simpel is en eigenlijk van zulke dingen weet en geen interesse in die zaken heeft. Met dat soort lui is er ook niet echt een zinnig gesprek te voeren meestal. Ik ken genoeg oud-VMBOers die wel die kennis en interesse hebben.

Ik ben begin 30 en ik vroeg laatst aan academisch geschoolde leeftijdsgenoten of ze de term ' Mammoetwet' kenden, zegde ze niks.. Bij mijn ouders thuis werd er weleens over gepraat en dat onthoud ik dan ook. Ik dacht dat iedereen dat wel kende...
  zaterdag 28 januari 2023 @ 08:15:04 #157
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207743402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus toch een joods complot
pi_207743557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 23:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een hoop complotdenkers die nu eenmaal in Trump's hoek zitten hangen nog gaarne allerhande primitieve antisemitische rommel aan ja.

Misschien kan Trump fangirl Marjorie Taylor Green nog wat vertellen over 'jewish space lasers'.
Mensen in de Trump zijn hoek zijn dus gewoon verward, maar is het nog Trumpisme als ze feitelijk de antithese zijn van wat hij voorstaat?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik vind dat altijd wel kostelijk, en smakeloos goedkoop, dat lieden als Ali_Boo en Akat, zelf niet wars van allerhande rare denkbeelden over 'de Joden', het noodzakelijk vinden een Trump te verheffen tot pro-Israelische president...

Ja, en nu? Voelt het nu iets veiliger? Iedereen nu overtuigd van de warmte die alt-rechts oprecht voelt voor de Joden?
Ik verhef Trump niet tot zionist, het is precies wat hij is en dat is precies waarom ik niks met die vent heb, ondanks jouw ettelijke pogingen om alles en iedereen in de 'complothoek' op één hoop te gooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 28-01-2023 09:07:43 ]
pi_207745431
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 08:48 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mensen in de Trump zijn hoek zijn dus gewoon verward, maar is het nog Trumpisme als ze feitelijk de antithese zijn van wat hij voorstaat?
[..]
Ik verhef Trump niet tot zionist, het is precies wat hij is en dat is precies waarom ik niks met die vent heb, ondanks jouw ettelijke pogingen om alles en iedereen in de 'complothoek' op één hoop te gooien.
Dat is natuurlijk ook de bedoeling. Dit is de standaard zet binnen veel links-georiënteerde kringen. Men probeert dan altijd al het antisemitisme in de schoenen van rechts te schuiven. Idem met homofobie of anti-homogeweld. Zogenaamd betreft het dan bijvoorbeeld 'conservatieve jongeren'. Via dergelijke paraplutermen kan men namelijk de hand boven het hoofd houden van de daadwerkelijke daders, en we weten dat antisemitisme in in Europa tegenwoordig voor een groot aantal gevallen uit de Islamtische hoek komt. In Amerika betreft het dan ook geregeld mensen die tot andere minderheidsgroepen kunnen worden gerekend en ook die moeten natuurlijk een hand boven het hoofd worden gehouden.

Wat trouwens niet wil zeggen dat Etto niet ergens een punt heeft, ook in de hoek van rechts is antisemitisch gedachtegoed aanwezig. Vooral bij radicaal rechts en in daadwerkelijke alt-right kringen. En dit neemt volgens mij ook toe, vooral in lijn met elementen van oud-antisemitisch gedachtegoed.
pi_207746698
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 21:42 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zo was er in 2018 een onderzoek van de ADL waar naar voren kwam dat er een grote stijging was in antisemitische incidenten. Het was volgens mij Abraham Foxman die een oproep deed aan politici om in actie te komen

Ik ben benieuwd of we hier een vergelijkbaar scenario gaan krijgen
Tja, de ADL, bekend van deze documentaire.
https://en.wikipedia.org//wiki/Defamation_(film)

Prima dat organisaties de herinnering aan de grootste misdaad uti WOII levend willen houden en voorlichting willen geven, maar het raakt altijd vervuild met enerzijds Israel propaganda, en anderzijds het monopoliseren van het slachtofferschap van WOII, waarbij dan ook nog eens wordt gedaan als het de etnische Europeanen tegen de joden was, ipv de Nazi's tegen fatsoenlijke mensen. En als je dat bekritiseert staat er meteen iemand klaar om je voor antisemiet uit te maken.

Het zijn in principe propaganda organisaties. Dat een deel van de boodschap goed en belangrijk is doet er niet aan af dat een ander deel controversieel is, en dat er nogal eens een loopje wordt genomen met de feiten en de integriteit van zo'n onderzoek.

quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook de bedoeling. Dit is de standaard zet binnen veel links-georiënteerde kringen. Men probeert dan altijd al het antisemitisme in de schoenen van rechts te schuiven. Idem met homofobie of anti-homogeweld. Zogenaamd betreft het dan bijvoorbeeld 'conservatieve jongeren'. Via dergelijke paraplutermen kan men namelijk de hand boven het hoofd houden van de daadwerkelijke daders, en we weten dat antisemitisme in in Europa tegenwoordig voor een groot aantal gevallen uit de Islamtische hoek komt. In Amerika betreft het dan ook geregeld mensen die tot andere minderheidsgroepen kunnen worden gerekend en ook die moeten natuurlijk een hand boven het hoofd worden gehouden.

Wat trouwens niet wil zeggen dat Etto niet ergens een punt heeft, ook in de hoek van rechts is antisemitisch gedachtegoed aanwezig. Vooral bij radicaal rechts en in daadwerkelijke alt-right kringen. En dit neemt volgens mij ook toe, vooral in lijn met elementen van oud-antisemitisch gedachtegoed.
Neemt dat toe ja? Volgens mij is dat in Nedelrand nog steeds een kwestie van zolderkamerkneusjes die getooid met spulletjes van de dump en bouwpakketjes van tanks wat zitten te fantaseren. Er wordt gewoon bewust van iedereen die de "demorgrafische transitie" niet steunt enóf kritiek heeft op de rooftocht van de financiale sector en miljardairs die opinie kopen om hun idealen met andermans geld verwezenlijkt te zien een soort extreem-rechts spook gemaakt dat eigenljik alleen in hun hoofd bestaat maar effectief is voor het de mond snoeren van oppositie.
pi_207747413
quote:

Niet mijn woorden he :D

Jewish organization honors Trump as the 'most pro-Israel POTUS in history'

https://thepostmillennial(...)ael-potus-in-history

Trump is most pro-Israel president since Truman, says political analyst

https://thehill.com/hillt(...)truman-says-analyst/

Trump: The most pro-Israel president in American history

https://spectator.clingen(...)ent-american-history

Ook Bibi deelt deze mening

Netanyahu hails Donald Trump as a ‘true friend’ of Israel

https://www.timesofisrael(...)ue-friend-of-israel/

Trump is the 'best friend Israel has ever had in White House'

https://www.foxnews.com/video/6127717881001

Trump is nog steeds behoorlijk populair onder de Israëlische aanhang

71% of Israelis approve of Trump, but his global ratings are mostly negative

https://www.timesofisrael(...)ngs-mostly-negative/

En dan zijn er zijn zelfs stromingen binnen Israel die hem als Messiah zien. Sterker nog ze zijn zo zeker van hun zaak dat hij de uitverkorene is dat ze een munt hebben gedrukt genaamd de Trump shekkel

Nu dat misverstand is opgehelderd
Laten we weer ontopic gaan

Trump tekende in 2020 the never again act( deze was ook nieuw voor mij )
Waar 10 miljard werd uitgetrokken voor Holocaust educatie

Trump Signs Holocaust Education Bill Into Law

https://jewishjournal.com(...)ation-bill-into-law/

H.R. 943 (116th): Never Again Education Act

https://www.govtrack.us/congress/bills/116/hr943

Nu een vraag voor jouw Etto
Ben je van mening dat we een soortgelijke wet in Nederland en de rest van Europa moeten invoeren ?
pi_207747817
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 14:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Graag.

Desalniettemin is de Holocaust van een geheel andere orde dan andere genocides, en als men dat niet begrijpt, dan is het sowieso hoog nodig dat er weer eens aandacht aan wordt besteed.
Waarschijnlijk enkel vanwege de verregaande industrialisering van het toenmalige Duitsland/Europa, net zoals de eerste wereldoorlog vooral door technologische ontwikkelingen zo'n ongekend bloedbad is geworden. Hadden historische volkeren over dezelfde technische mogelijkheden beschikt dan hadden er waarschijnlijk wel meerdere gemechaniseerde genocides plaatsgevonden waarbij volkeren op industriële wijze uitgeroeid waren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 19:18:13 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207750698
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 14:13 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Niet mijn woorden he :D

Jewish organization honors Trump as the 'most pro-Israel POTUS in history'

https://thepostmillennial(...)ael-potus-in-history

Trump is most pro-Israel president since Truman, says political analyst

https://thehill.com/hillt(...)truman-says-analyst/

Trump: The most pro-Israel president in American history

https://spectator.clingen(...)ent-american-history

Ook Bibi deelt deze mening

Netanyahu hails Donald Trump as a ‘true friend’ of Israel

https://www.timesofisrael(...)ue-friend-of-israel/

Trump is the 'best friend Israel has ever had in White House'

https://www.foxnews.com/video/6127717881001

Trump is nog steeds behoorlijk populair onder de Israëlische aanhang

71% of Israelis approve of Trump, but his global ratings are mostly negative

https://www.timesofisrael(...)ngs-mostly-negative/

En dan zijn er zijn zelfs stromingen binnen Israel die hem als Messiah zien. Sterker nog ze zijn zo zeker van hun zaak dat hij de uitverkorene is dat ze een munt hebben gedrukt genaamd de Trump shekkel

[ afbeelding ]

Nu dat misverstand is opgehelderd
Laten we weer ontopic gaan

Trump tekende in 2020 the never again act( deze was ook nieuw voor mij )
Waar 10 miljard werd uitgetrokken voor Holocaust educatie

Trump Signs Holocaust Education Bill Into Law

https://jewishjournal.com(...)ation-bill-into-law/

H.R. 943 (116th): Never Again Education Act

https://www.govtrack.us/congress/bills/116/hr943

Nu een vraag voor jouw Etto
Ben je van mening dat we een soortgelijke wet in Nederland en de rest van Europa moeten invoeren ?
Niet jouw woorden inderdaad.

Verre van.

En ja, heel graag: direct invoeren.

Verder vergeet je erbij te vermelden, natuurlijk, dat Trump vooral bezig is geweest zijn evangelical fanbase (op zich al heel vreemd dat mensen die heel bijbels zijn pro-Trump zijn, niet?) tevreden te stellen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207751266
quote:
Hihi, daar staat "maloot" rechtsboven Trump zijn hoofd.
pi_207754914
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Tja, de ADL, bekend van deze documentaire.
https://en.wikipedia.org//wiki/Defamation_(film)

Prima dat organisaties de herinnering aan de grootste misdaad uti WOII levend willen houden en voorlichting willen geven, maar het raakt altijd vervuild met enerzijds Israel propaganda, en anderzijds het monopoliseren van het slachtofferschap van WOII, waarbij dan ook nog eens wordt gedaan als het de etnische Europeanen tegen de joden was, ipv de Nazi's tegen fatsoenlijke mensen. En als je dat bekritiseert staat er meteen iemand klaar om je voor antisemiet uit te maken.

Het zijn in principe propaganda organisaties. Dat een deel van de boodschap goed en belangrijk is doet er niet aan af dat een ander deel controversieel is, en dat er nogal eens een loopje wordt genomen met de feiten en de integriteit van zo'n onderzoek.
[..]

Ik ben bekend met de docu, kan het zeker aanraden :Y

Er was een tijd dat antisemitisme gelijk stond aan Jodenhaat. Of een leugen dat de wereld in is geslingerd om het volk in diskrediet te brengen

De nieuwe werkbare definitie van de IHRA , die is ondertekend door 33 landen waaronder Nederland gaat een heel stuk verder

Dit is de definitie

quote:
On 26 May 2016, the Plenary in Bucharest decided to:

Adopt the following non-legally binding working definition of antisemitism:

“Antisemitism is a certain perception of Jews, which may be expressed as hatred toward Jews. Rhetorical and physical manifestations of antisemitism are directed toward Jewish or non-Jewish individuals and/or their property, toward Jewish community institutions and religious facilities.”
Daarna geven ze 11 vb van antisemitisme

quote:
Contemporary examples of anti-Semitism in public life, the media, schools, the workplace, and in the religious sphere could, taking into account the overall context, include, but are not limited to:

-1 Calling for, aiding, or justifying the killing or harming of Jews in the name of a radical ideology or an extremist view of religion.

- 2 Making mendacious, dehumanizing, demonizing, or stereotypical allegations about Jews as such or the power of Jews as collective — such as, especially but not exclusively, the myth about a world Jewish conspiracy or of Jews controlling the media, economy, government or other societal institutions.

-3 Accusing Jews as a people of being responsible for real or imagined wrongdoing committed by a single Jewish person or group, or even for acts committed by non-Jews.

-4 Denying the fact, scope, mechanisms (e.g. gas chambers) or intentionality of the genocide of the Jewish people at the hands of National Socialist Germany and its supporters and accomplices during World War II (the Holocaust).

-5 Accusing the Jews as a people, or Israel as a state, of inventing or exaggerating the Holocaust.

-6 Accusing Jewish citizens of being more loyal to Israel, or to the alleged priorities of Jews worldwide, than to the interests of their own nations.

-7 Denying the Jewish people their right to self-determination, e.g., by claiming that the existence of a State of Israel is a racist endeavor.

8- Applying double standards by requiring of it a behavior not expected or demanded of any other democratic nation.

9 - Using the symbols and images associated with classic antisemitism (e.g., claims of Jews killing Jesus or blood libel) to characterize Israel or Israelis.

10- Drawing comparisons of contemporary Israeli policy to that of the Nazis.

11 - Holding Jews collectively responsible for actions of the state of Israel.
Bron: https://www.jewishvirtual(...)ion-of-anti-semitism

Ieder weldenkend mens staat achter het eerste voorbeeld en maar goed dat het wordt veroordeeld
Het probleem dat ik ervaar, is dat er echt een hoop twijfelachtige en bizarre claims in zijn verwerkt waar ik me totaal niet in kan vinden

Plus als je de definitie telkens blijft verruimen zoals ik dit geval. Is het alleen maar logisch dat je een grote explosie krijgt in 'antisemitische incidenten'

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 28-01-2023 22:42:56 ]
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:13:12 #166
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207755259
Wellicht eens tijd jeugd keihard over de Holocaust te onderwijzen ipv dat eeuwige Anne Frank geneuzel. Shoa laten zien, de kleine spoorweg ambtenaar die de voordeligste treintarieven berekende voor het transport. Gewoon het design van de ovens en de gaskamers, de hele industrialisatie van de massamoord. Keihard erin rammen.
pi_207755422
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet jouw woorden inderdaad.

Verre van.

En ja, heel graag: direct invoeren.
Hier kan ik me deels in vinden, mits het op een vrijwillige basis gebeurt
Je kan het percentage dat te weinig af weet van de oorlog proberen terug te dringen

Maar er zal een punt komen dat er geen winst meer te behalen is
Je kan de mensen niet dwingen om medeleven te tonen
pi_207755754
quote:

(op zich al heel vreemd dat mensen die heel bijbels zijn pro-Trump zijn, niet?)
Kijk eens aan, we zijn het volledig met elkaar eens :D

quote:

[..]

Verder vergeet je erbij te vermelden, natuurlijk, dat Trump vooral bezig is geweest zijn evangelical fanbase tevreden te stellen.
Nah bij hem gaat het echt veel dieper

Ik weet niet of je Trump hebt gezien tijdens de presidentschap wanneer bij bidt ?
Zeer pijnlijk om aan te aanschouwen, maar hij moet wel om zijn evangelische achterban te pleasen

Dit is een act ^^

Zijn liefde voor het Joodse volk is dat niet
pi_207755889
quote:

http://redefininggod.com/wp-content/uploads/2014/11/kissputie.jpg
http://redefininggod.com/wp-content/uploads/2014/11/nixmao.jpg

http://redefininggod.com/(...)07/thefivewhores.png
http://redefininggod.com/(...)1/kissputfriends.jpg
http://redefininggod.com/(...)chuckfrank230123.png
(werkt niet...)

allemaal vriendjespolitiek of samenzweerders?

[ Bericht 2% gewijzigd door Alarmonoff op 28-01-2023 22:40:40 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:39:35 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207756056
quote:
Je linkjes doen het op de laatste na niet.
Poef.....gone! ©golfer
pi_207761390
2018
Een onderzoek van Marc van Berkel pagina 60 onder jongeren 11-18 jaar
https://www.han.nl/artike(...)kel_13_juni_2018.pdf

quote:
WAT WETEN NEDERLANDSE JONGEREN OVER DE TWEEDE WERELDOORLOG?
CONCLUSIES EN AANBEVELINGEN
Dit onderzoek betreft een eerste landelijke meting van de kennis van jongeren in het voortgezet
onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs over de Tweede Wereldoorlog. Daarnaast zijn jongeren
bevraagd naar de herkomst van die kennis. De belangrijkste conclusies:
• Een meerderheid van de ondervraagde jongeren blijkt geïnteresseerd tot zeer geïnteresseerd te
zijn in de Tweede Wereldoorlog (56%). Meer dan de helft van de jongeren vindt het goed dat er op
scholen tijd wordt besteed aan de Tweede Wereldoorlog.
• De kennis van jongeren over de Tweede Wereldoorlog neemt toe naarmate ze langer (geschiedenis)
onderwijs hebben gevolgd. Havo/vwo-leerlingen scoren hoger dan vmbo- en mbo-leerlingen.
• Sommige iconische beelden worden uitermate goed herkend door jongeren: koningin Wilhelmina,
Anne Frank, een davidster, deportaties uit Westerbork, Auschwitz-Birkenau.
• De kennis van jongeren over de Tweede Wereldoorlog laat over het algemeen te wensen over.
Indien ervan uit wordt gegaan dat alle vragen even belangrijk zijn en daarom een gelijk gewicht
toegekend krijgen, leveren de gemiddelde scores nauwelijks een voldoende op, waarbij er sprake
lijkt te zijn van grote regionale verschillen. Vmbo-leerlingen scoren gemiddeld lager dan de havo- en
vwo-leerlingen. Jongens scoren beduidend hoger dan meisjes. Jongeren onder 15 jaar scoren (veel)
lager dan jongeren ouder dan 15 jaar. Nogmaals dient te worden onderstreept dat dit onderzoek
beperkt is tot het kennisniveau van jongeren, en dat er niet is gevraagd naar inzicht in, toepassing,
analyse, synthese of evaluatie van deze kennis.
• Een meerderheid van de jongeren meent dat er lessen kunnen worden geleerd uit de Tweede
Wereldoorlog. Welke lessen dat zijn weten niet via de uitkomsten van dit onderzoek. Een kwart
van de jongeren vindt dat in de geschiedenislessen men meer aandacht zou moeten besteden aan
andere onderwerpen (zoals aan het terrorisme of aan hedendaagse oorlogen) dan aan de Tweede
Wereldoorlog.
• Driekwart van de ondervraagde jongeren vindt de jaarlijkse herdenking van de slachtoffers van
oorlogsgeweld op 4 mei belangrijk tot zeer belangrijk. Ongeveer tien procent geeft aan geen
aandacht te hebben besteed aan de herdenkingen.
• Als jongeren aan de Tweede Wereldoorlog denken, denken ze vooral aan de Holocaust. Kennis van
militaire aspecten van de oorlog, de geschiedenis van de bezetting van Nederland, (sommige)
historische personages en veel begrippen die een belangrijke rol spelen in de geschiedenis van de
oorlog (zoals collaboratie, verzet of nationaalsocialisme) zijn niet of nauwelijks bekend. Jongeren
weten meer over de Holocaust dan over andere aspecten van de Tweede Wereldoorlog.
• Jongeren hebben een overweldigend West-Europees perspectief op de oorlog en de Holocaust:
de rol van de Sovjet Unie in de strijd tegen het nazisme of de vervolgingen in Oost-Europa zijn
nagenoeg onbekend.
• De meerderheid van de jongeren lijkt onvoldoende op de hoogte van de historische context van de
vervolging van de Nederlandse Joden. Velen weten niet wat de begrippen Holocaust, antisemitisme
of genocide inhouden.

zondag 29 januari 2023 @ 11:00:05 #172
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207761583
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 14:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Waarschijnlijk enkel vanwege de verregaande industrialisering van het toenmalige Duitsland/Europa, net zoals de eerste wereldoorlog vooral door technologische ontwikkelingen zo'n ongekend bloedbad is geworden. Hadden historische volkeren over dezelfde technische mogelijkheden beschikt dan hadden er waarschijnlijk wel meerdere gemechaniseerde genocides plaatsgevonden waarbij volkeren op industriële wijze uitgeroeid waren.
Dit is een goed punt. Vaak wordt de geschiedenis van de koloniale overheersing zo geframed dat de Europeanen domweg gewoon gewelddadiger waren, maar het heeft meer te maken met technologie en organisatie. Niet met een of andere extreme wreedheid en meedogenloosheid.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207762725
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 11:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit is een goed punt. Vaak wordt de geschiedenis van de koloniale overheersing zo geframed dat de Europeanen domweg gewoon gewelddadiger waren, maar het heeft meer te maken met technologie en organisatie. Niet met een of andere extreme wreedheid en meedogenloosheid.
Me dunkt, als door gevorderde technologie en organisatie het aantal doden toeneemt dan kun je wel zeggen dat het gewelddadiger is dan voorheen.
Dat is ook het algemene idee over WO I met de gifgassen in de loopgraven en WO II met atoombommen en alweer gifgassen, nu in de gaskamers
pi_207765998
Het onderzoek is erg matig. Maar laten we ervan uitgaan dat er inderdaad behoorlijk wat mensen zijn in Nederland die nauwelijks een historische binding hebben met de tweede wereldoorlog en dus ook de holocaust. Wat wil je daar aan doen dan?

Het is een evidentie van geschiedenis. Als de jaren verstrijken, zullen er steeds minder mensen zijn die zich emotioneel verbonden voelen met een bepaalde historische gebeurtenis. Zelfs binnen groepen die toen slachtoffer waren.
pi_207766056
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 22:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wellicht eens tijd jeugd keihard over de Holocaust te onderwijzen ipv dat eeuwige Anne Frank geneuzel. Shoa laten zien, de kleine spoorweg ambtenaar die de voordeligste treintarieven berekende voor het transport. Gewoon het design van de ovens en de gaskamers, de hele industrialisatie van de massamoord. Keihard erin rammen.
Gaat niet werken. Je ramt het er dan hoogstens in als 'feit'. Maar de emotionele lading is er niet meer.

Doe je niets aan.
pi_207766125
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:24 schreef theunderdog het volgende:
Het onderzoek is erg matig. Maar laten we ervan uitgaan dat er inderdaad behoorlijk wat mensen zijn in Nederland die nauwelijks een historische binding hebben met de tweede wereldoorlog en dus ook de holocaust. Wat wil je daar aan doen dan?

Het is een evidentie van geschiedenis. Als de jaren verstrijken, zullen er steeds minder mensen zijn die zich emotioneel verbonden voelen met een bepaalde historische gebeurtenis. Zelfs binnen groepen die toen slachtoffer waren.
Precies, en dat is misschien maar goed ook.
pi_207766146
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:34 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Verklaar je nader?
  zondag 29 januari 2023 @ 15:43:30 #178
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207766302
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:34 schreef Akathisia het volgende:

???
Poef.....gone! ©golfer
pi_207767063
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Verklaar je nader?
Ik doe een poging. Er zijn in de geschiedenis van de mensheid duizenden slachtpartijen geweest, oorlogen, uitroeingen en noem maar op.

Je kan welke minuut van het jaar ergens bij stilstaan. Maar wat voor leven heb je dan?
  zondag 29 januari 2023 @ 18:11:06 #180
40566 Ericr
Livewrong
pi_207768319
Sommigen kunnen beter in NAZ posten.
pi_207768374
In NL waren er toch ook meer NSB’ers/verraders in vergelijking tot de buurlanden? Dan lijkt het met elkaar overeen te komen.
pi_207768461
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:37 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik doe een poging. Er zijn in de geschiedenis van de mensheid duizenden slachtpartijen geweest, oorlogen, uitroeingen en noem maar op.

Je kan welke minuut van het jaar ergens bij stilstaan. Maar wat voor leven heb je dan?
Vandaar dat wij dat ook niet doen. En voor ´ons´ vooral de holocaust centraal staat.
pi_207768489
Als 23% van de kinderen inmiddels moslimkinderen betreft, dan geloof ik de uitslag van dit onderzoek wel
pi_207768547
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Verklaar je nader?
Als alle verdriet en wrok intergenerationeel zou blijven bestaan zou geen land meer vredig kunnen bestaan.
pi_207770719
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:31 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als alle verdriet en wrok intergenerationeel zou blijven bestaan zou geen land meer vredig kunnen bestaan.
Probeer eens iets minder abstract te zijn?
  maandag 30 januari 2023 @ 08:55:41 #186
Why is all the rum gone?
pi_207773882
quote:
Je bent vergeten uit te leggen waarom jij dat vindt.
pi_207774233
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:24 schreef theunderdog het volgende:

Groepen zoals de Nederlandse bevolking? Het geschiedenisonderwijs holt natuurlijk achteruit, de 'als je het maar op kunt zoeken' generatie is totaal het overzicht kwijt en zo'n eeuwwisseling helpt ook niet. Zo'n indeling in eeuwen is niet neutraal, 10 jaar in de nieuwe eeuw en de eeuw daarvoor wordt al een abstractie, één periode waarin van alles is gebeurd zonder dat degene die ernaar kijkt nog een eigen plek in die chronologie heeft. Niet ik, wij niet schat ik, wij denken nog als twintigste eeuwers, wij verhouden ons tot WOII. Mensen van 30 doen dat al niet meer.

En dan gaat iedereen er maar mee aan de haal, joodse en Israelische belangenorganisaties doen alsof zij niet alleen meer slachtoffers hadden dan andere bevolkingsgroepen, alleen relatief waar, maar ook alsof ze het enige slacthoffer waren, en zelfs alsof het de rest tegen de joden was. Oud politic duiken niet alleen om onduidelijke redenen op in boekenprijsjury's maar doen ook herdenkingscomités en de laatste 20 jaar staat elke herdenkingsspeech in het teken van een anti PVV-campagne en massa-immigratie propaganda, waarbij uiteraard niet nagelaten wordt te benadrukken hoe door en door slecht Nederlanders wel niet zijn.

Het hele idee dat het nog iets is waar we allemaal hetzelfde over denken is niet alleen uit de tijd, het wordt ook al decennia actief gesloopt uit politiek opportunisme.

quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:15 schreef xminator het volgende:
In NL waren er toch ook meer NSB’ers/verraders in vergelijking tot de buurlanden? Dan lijkt het met elkaar overeen te komen.
Nee.
pi_207774420
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Probeer eens iets minder abstract te zijn?
Dat lijkt me niet zo abstract toch?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207774435
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet ik, wij niet schat ik, wij denken nog als twintigste eeuwers, wij verhouden ons tot WOII. Mensen van 30 doen dat al niet meer.
Hoe bedoel je precies dit verhouden tot?
pi_207774854
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Groepen zoals de Nederlandse bevolking? Het geschiedenisonderwijs holt natuurlijk achteruit, de 'als je het maar op kunt zoeken' generatie is totaal het overzicht kwijt en zo'n eeuwwisseling helpt ook niet. Zo'n indeling in eeuwen is niet neutraal, 10 jaar in de nieuwe eeuw en de eeuw daarvoor wordt al een abstractie, één periode waarin van alles is gebeurd zonder dat degene die ernaar kijkt nog een eigen plek in die chronologie heeft. Niet ik, wij niet schat ik, wij denken nog als twintigste eeuwers, wij verhouden ons tot WOII. Mensen van 30 doen dat al niet meer.

En dan gaat iedereen er maar mee aan de haal, joodse en Israelische belangenorganisaties doen alsof zij niet alleen meer slachtoffers hadden dan andere bevolkingsgroepen, alleen relatief waar, maar ook alsof ze het enige slacthoffer waren, en zelfs alsof het de rest tegen de joden was. Oud politic duiken niet alleen om onduidelijke redenen op in boekenprijsjury's maar doen ook herdenkingscomités en de laatste 20 jaar staat elke herdenkingsspeech in het teken van een anti PVV-campagne en massa-immigratie propaganda, waarbij uiteraard niet nagelaten wordt te benadrukken hoe door en door slecht Nederlanders wel niet zijn.

Het hele idee dat het nog iets is waar we allemaal hetzelfde over denken is niet alleen uit de tijd, het wordt ook al decennia actief gesloopt uit politiek opportunisme.
[..]
Nee.
PVV is vrij populair onder Joodse Nederlanders, hoor. Vanwege hun pro-Israel houding.
pi_207774889
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:27 schreef theunderdog het volgende:
PVV is vrij populair onder Joodse Nederlanders, hoor. Vanwege hun pro-Israel houding.
Dat weerhield (het gros van de) mensen er niet van om Nederlanders die op enige wijze het eigenbelang (denken te) verdedigen te associëren met nazi's en de holocaust.
pi_207774972
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet zo abstract toch?
Ik heb geen idee wat hij precies bedoeld.
pi_207774976
Ik trek het nut van religie in twijfel.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_207774982
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:29 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat weerhield (het gros van de) mensen er niet van om Nederlanders die op enige wijze het eigenbelang (denken te) verdedigen te associëren met nazi's en de holocaust.
'het gros'? het gros van de Nederlanders heeft 0 interesse in politiek. Dus dat lijkt mij sterk.
pi_207775074
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat hij precies bedoeld.
Met eeuwig overerfbare wrok zou niemand ooit meer kunnen samenwerken.
Misschien een theoretische exercitie maar de onhoudbaarheid stelt juist dat we ook met de grootste vijanden toch naar een situatie moeten voortbewegen waarin we meer met elkaar kunnen samenwerken, en dan goede hoop hebben dat toekomstige generaties weer een stapje kunnen verbeteren.
pi_207775084
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Met eeuwig vererfbare wrok zou niemand ooit meer kunnen samenwerken.
De samenwerking tussen Israel en meerdere Arabische landen is beter dan in jaren.

Dus ik begrijp nog steeds niet wat men bedoeld. De Joden in Nederland? die doen het toch prima hier?
pi_207779068
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 09:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe bedoel je precies dit verhouden tot?
Dat er voor en na WOII was, en dat met de verschrikking van WOII een aantal discussies ook helemaal gesloten waren. Vrijheid, rassengelijkheid, democratie, mensenrechten (de echte), vrijheid van meningsuiting, er stond een vrij stevig kader waarbinnen een samenleving zich verschillende kanten op kon ontwikkelen.

Nu zijn jonge mensen gewoon schaamteloos aan dat kader aan het rommelen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ook onder Surinamers, vanwege hun anti-Marokkanenhouding..Maar de omvolkingslobby moet en zal het vluchtelingenbeleid of het gebrek daaraan, en de mohammedaanse religie lekker mee laten liften op de afkeer van de Dutise rassenhaat, want dat was. De jodenvervolging was helemaal niet religieus, nauwelijks ethnisch en 100% raciaal.
  maandag 30 januari 2023 @ 15:50:04 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_207779776
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 18:15 schreef xminator het volgende:
In Nederland waren ze zeker in flinke getale aanwezig helaas. Maar dit geldt ook voor België, Frankrijk, Polen, Noorwegen, Oostenrijk en zelfs Engeland had een facistische partij geïnspireerd door het gedachtegoed dat heerste in Nazi Duitsland. Qua percentages waren in Noorwegen en België die partijen meer populair dan de NSB in Nederland. Wel is het zo dat er in Nederland een veel groter percentage van de Nederlandse Joden is gedeporteerd in vergelijking met andere landen met Joodse gemeenschappen. Maar dit had niet per se te maken met de aanwezigheid van de NSB in Nederland.
pi_207780007
quote:
13s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In Nederland waren ze zeker in flinke getale aanwezig helaas. Maar dit geldt ook voor België, Frankrijk, Polen, Noorwegen, Oostenrijk en zelfs Engeland had een facistische partij geïnspireerd door het gedachtegoed dat heerste in Nazi Duitsland. Qua percentages waren in Noorwegen en België die partijen meer populair dan de NSB in Nederland. Wel is het zo dat er in Nederland een veel groter percentage van de Nederlandse Joden is gedeporteerd in vergelijking met andere landen met Joodse gemeenschappen. Maar dit had niet per se te maken met de aanwezigheid van de NSB in Nederland.
O.a. als ik mij goed herinner omdat zoveel goed vast lag op papier.
pi_207780446
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat er voor en na WOII was, en dat met de verschrikking van WOII een aantal discussies ook helemaal gesloten waren. Vrijheid, rassengelijkheid, democratie, mensenrechten (de echte), vrijheid van meningsuiting, er stond een vrij stevig kader waarbinnen een samenleving zich verschillende kanten op kon ontwikkelen.

Naar mijn idee de benauwende kant op, vrijheid van meningsuiting is onder aanval en ik word daar niet goed van.
  maandag 30 januari 2023 @ 17:36:39 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_207780998
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 16:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]
O.a. als ik mij goed herinner omdat zoveel goed vast lag op papier.
Inderdaad. Daarnaast kwam het onduiknetwerk in Nederland later op gang en liet meer Joden zich 'vrijwillig' deporteren. Ook was de samenstelling van de SS in Nederland anders dan in andere landen, namelijk stukken ideologischer, waarbij het vervolgen van Joden echt als een prioriteit werd gezien. En hierin speelde de NSB een duidelijke rol, vooral geradicaliseerde politieagenten die bij de NSB zaten hadden een rol als 'Jodenjagers'.
  maandag 30 januari 2023 @ 18:31:05 #202
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207781735
quote:
13s.gif [b]Op maandag 30 januari 2023 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
...liet meer Joden zich 'vrijwillig' deporteren...
Wat versta jij onder 'vrijwillig deporteren' ?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 30 januari 2023 @ 18:35:15 #203
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207781802
quote:
5s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:31 schreef golfer het volgende:

[..]
"Gehoorzaam" is misschien een beter woord? Deze discussie is al eens eerder langsgekomen. Als de Joden in Nederland zich inderdaad meer gezagsgetrouw gedroegen dan elders vergroot dat in mijn ogen enkel de tragiek van de situatie en maakt het de wreedheid van de vijand des te schrijnender, maar sommigen schijnen dit soort woordkeuzes als een soort aanval te zien.
  maandag 30 januari 2023 @ 19:22:24 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_207782565
quote:
5s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:31 schreef golfer het volgende:

[..]
Het vrijwillig ingaan op de oproepen van de overheid om geporteerd te worden. Joden in Nederland waren heel goed geïntegreerd in de Nederlandse samenleving omdat Joodse mensen hier al eeuwen waren. Ze waren echte Nederlanders. Dit in tegenstelling tot Joden in andere landen veel meer gescheiden van de rest van de bevolking leefden en soms niet eens de nationaliteit van het land hadden (dit was in België bijvoorbeeld het geval).

Nederlandse Joden hadden daardoor ook meer vertrouwen in de overheid, waar Joden in andere landen sceptisch waren en sneller begonnen met onderduiken. Veel Nederlandse Joden probeerden nog zoveel mogelijk een normaal leven te lijden en toen men kon onderduiken waren er sommigen die dit zelfs weigerden. Het was namelijk vooral in het begin niet meteen duidelijk wat er zou gebeuren na de deportaties, sommigen dacht oprecht dat men slechts aan werk zou worden gezet. Terwijl als je gepakt werd voor onderduiken, zou direct de dood volgen.
pi_207793134
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]
Ook onder Surinamers, vanwege hun anti-Marokkanenhouding..Maar de omvolkingslobby moet en zal het vluchtelingenbeleid of het gebrek daaraan, en de mohammedaanse religie lekker mee laten liften op de afkeer van de Dutise rassenhaat, want dat was. De jodenvervolging was helemaal niet religieus, nauwelijks ethnisch en 100% raciaal.
Je bent allerlei dingen door elkaar aan het halen. Wat heeft de ´omvolkingslobby´ nu weer te maken met de holocaust? tenzij je wil zeggen dat de nazi's deden aan 'omvolken'. Dat klopt. Maar de nazi's zijn bejaard of dood.
pi_207906381
Het ontgaat mij of dit nu een nieuw onderzoek is of dat de NOS hier nu pas over bericht. Bijzonder ook dat LHBTI en kritiek op moslims wordt samengevoegd met antisemitisme, dat lijken toch zo totaal andere onderwerpen te zijn.
quote:
Antisemitisme in klas ‘hardnekkig probleem'

De meeste docenten die vakken als geschiedenis en maatschappijleer geven op middelbare scholen maken discriminerende incidenten mee in en rond de klas. Dat komt naar voren uit een onderzoek van bureau Panteia naar antisemitisme, in opdracht van de Anne Frank Stichting.

Vier op de tien docenten (42 procent) in het voorgezet onderwijs zijn in het vorige schooljaar in de klas geconfronteerd met antisemitische uitingen en het bagatelliseren van de Holocaust. Dat is een stijging ten opzichte van soortgelijk onderzoek tien jaar geleden, maar een daling afgezet tegen de 50 procent van 2004.

De Anne Frank Stichting concludeert uit het onderzoek dat antisemitisme op middelbare scholen hoe dan ook een "hardnekkig probleem" is, "net als in de samenleving."

Leerlingen maken nog meer grievende opmerkingen over de islam (65 procent) en vooral over lhbti+'ers (82 procent). Maar deze vormen van discriminatie zijn in dit onderzoek naar antisemitisme niet tot in detail uitgewerkt.

Ajax supporters

Antisemitisch gescheld en geschreeuw op scholen komt volgens de docenten het vaakst voor in relatie met het betaalde voetbal. Dat heeft onder andere te maken met het feit dat de supporters van Ajax de geuzennaam 'Joden' voeren. Vooral leerlingen met een westerse achtergrond maken zich schuldig aan dit soort beledigingen aan het adres van Joden.

Maar ook de spanningen in het Midden-Oosten vormen een belangrijke voedingsbodem voor antisemitische uitingen. Verantwoordelijk voor dat soort uitingen zijn vaker Nederlands-Marokkaanse of Nederlands-Turkse scholieren.

Jongens oververtegenwoordigd

Bij "een flinke oververtegenwoordiging" van de antisemitische incidenten (20 procent) hebben de 'daders' wat betreft antisemitisme een Nederlands-Marokkaanse achtergrond. Dat is een verdubbeling ten opzichte van tien jaar geleden. Turkse Nederlanders zijn ook oververtegenwoordigd, maar slechts licht.

Antisemitische incidenten komen volgens het onderzoek op alle onderwijsniveaus voor, van praktijkschool tot vwo. Maar het gebeurt relatief het meest op het vmbo. Dat geldt ook voor beledigingen over de islam en lhbti'ers. Ook zijn jongens oververtegenwoordigd ten opzichte van meisjes.

De onderzoekers noemen het "opvallend en positief" dat ideeën over antisemitische complotten die rond de coronaprotesten de kop op staken, in het klaslokaal nauwelijks lijken voor te komen.

Opvallend is dat jongere docenten vaker melden dat zij antisemitisme en beledigingen aan het adres van lhtbi+'ers in de klas meemaken dan hun oudere collega's. Wellicht zien zij een incident eerder als zodanig dan hun oudere vakgenoten, zeggen de onderzoekers.
  woensdag 8 februari 2023 @ 14:01:42 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207906823
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
Het ontgaat mij of dit nu een nieuw onderzoek is of dat de NOS hier nu pas over bericht. Bijzonder ook dat LHBTI en kritiek op moslims wordt samengevoegd met antisemitisme, dat lijken toch zo totaal andere onderwerpen te zijn.
[..]

Is een ander en nieuw onderzoek.
Poef.....gone! ©golfer
pi_207907486
quote:
Bij "een flinke oververtegenwoordiging" van de antisemitische incidenten (20 procent) hebben de 'daders' wat betreft antisemitisme een Nederlands-Marokkaanse achtergrond. Dat is een verdubbeling ten opzichte van tien jaar geleden. Turkse Nederlanders zijn ook oververtegenwoordigd, maar slechts licht.
Ofwel de moslim haat tegenover jodenmensen is gewoon de kern hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207908140
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]

Ah gut, ze hebben de bijnaam van Ajax er aan de haren bijgesleept om toch nog te kunnen doen alsof dit geen moslimprobleem is.
pi_207908152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ah gut, ze hebben de bijnaam van Ajax er aan de haren bijgesleept om toch nog te kunnen doen alsof dit geen moslimprobleem is.
_O- _O-
Het verbaast me allemaal zo weinig meer, Newspeak allemaal vanuit de staatsomroep.
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:49:52 #211
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207908211
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:42 schreef ludovico het volgende:

_O- _O-
Het verbaast me allemaal zo weinig meer, Newspeak allemaal vanuit de staatsomroep.
Het onderzoek is niet door de NPO gedaan.
quote:
Over het onderzoek

Onderzoeksbureau Panteia stuurde voor dit onderzoek 1828 vragenlijsten naar met name docenten geschiedenis, maatschappijleer en godsdienst op middelbare scholen. Daarvan kwamen er 432 ingevuld terug. De respons was met 24 procent relatief laag. "Maar hoog genoeg om betrouwbare uitspraken te doen", stelt onderzoeker Koen Maas van Panteia.

De uitkomsten willen niet per se zeggen dat het antisemitisme in het voorgezet onderwijs de afgelopen tien jaar daadwerkelijk is toegenomen, beklemtonen de onderzoekers in het rapport.

"Uitingen van antisemitisme kunnen ook zichtbaarder zijn en/of docenten herkennen dit beter en zijn eerder geneigd dit te melden", schrijven zij. Dat kan volgens Maas ook gelden voor de waargenomen verdubbeling van het aandeel van Nederlands-Marokkaanse leerlingen bij de incidenten.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:52:00 #212
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207908238
quote:

[..]
En de tekst slaat nergens op.
Door Ajacieden joden te noemen maken westerse leerlingen zich schuldig aan beledigingen aan het adres van Joden?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207908411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:49 schreef golfer het volgende:

[..]
Het onderzoek is niet door de NPO gedaan.
[..]

Verbaast me ook niks dat NPO eenzelfde geluid amplificeert.
Mja jouw tekst te hebben gelezen gaat het weer allemaal nergens over anyhow.
pi_207908683
quote:

[..]
Haha, dit viel mij ook al op. Knap staaltje 'journalistiek' weer hoe dit artikel is aangekleed. Eigenlijk komt het dus op neer dat antisemitisme het meest voorkomt onder moslimjongeren. Dat had natuurlijk iedereen wel kunnen invullen.

Alleen dit mag in progressieve journalistieke kringen natuurlijk niet direct worden benoemd, want dat is 'stigmatisering' van een minderheidsgroep. Dus wordt het zo gepresenteerd dat eigenlijk veel blanke jongeren ook antisemitische tendensen laten zien, immers zij bekritiseren Ajax. En onder moslimsjongeren is er wel een probleem omtrent antisemitisme, maar ... zelf zijn zelf ook het slachtoffer van discriminatie, dus zo zijn de grootste daders eigenlijk ook slachtoffer.
pi_207910590
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:30 schreef HowardRoark het volgende:

En onder moslimsjongeren is er wel een probleem omtrent antisemitisme, maar ... zelf zijn zelf ook het slachtoffer van discriminatie, dus zo zijn de grootste daders eigenlijk ook slachtoffer.
Als mensen die anti-semitische uitingen doen.... daders genoemd moet worden, dan ben jij dus een dader van anti-islamitische uitingen.
In wezen is het dezelfde etnisch-religieuze haat.
pi_207910640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:52 schreef daNpy het volgende:

[..]
En de tekst slaat nergens op.
Door Ajacieden joden te noemen maken westerse leerlingen zich schuldig aan beledigingen aan het adres van Joden?
Zeg maar sommige anti-ajax-supporters.. idd... schuldig aan belediging en anti-semitisme
  woensdag 8 februari 2023 @ 18:47:34 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207910805
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zeg maar sommige anti-ajax-supporters.. idd... schuldig aan belediging en anti-semitisme
Voor beperkten die het begrip Geuzennaam niet kennen idd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 8 februari 2023 @ 20:31:43 #218
Why is all the rum gone?
pi_207912913
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:32 schreef Bluesdude het volgende:

Als mensen die anti-semitische uitingen doen.... daders genoemd moet worden, dan ben jij dus een dader van anti-islamitische uitingen.
Tegen het concept religie zijn is iets heel anders dan tegen een ras zijn. Religie is slechts een levensfylosofie en die aanhangen is een vrijwillige keuze. Jood zijn is geen keuze.

Een anti-semiet is een racist, iemand die niet in een god gelooft is iemand met gezond verstand.
pi_207988777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Tegen het concept religie zijn is iets heel anders dan tegen een ras zijn. Religie is slechts een levensfylosofie en die aanhangen is een vrijwillige keuze. Jood zijn is geen keuze.

Een anti-semiet is een racist, iemand die niet in een god gelooft is iemand met gezond verstand.
Denk je werkelijk dat Israel onderscheid maakt tussen moslims die wel of niet geloven in Islam als ze weereens wat palesteinse mensen neerschieten.

Ben je zelf joods?

Ik heb het idee dat Bluesdude zelf Moslim is. Jullie vechten het maar uit Jood versus Moslims maar laat het westen er buiten. Dus ook geen kinderen van blanken meer sturen naar het Midden Oosten om te sterven voor Joodse belangen.

Heeft Israel zelf weleens samen zij aan zij gevochten met de Amerikanen? Nooit he?
  dinsdag 14 februari 2023 @ 00:06:58 #220
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207989177
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 23:09 schreef WheatWaffles het volgende:

-knip-
Ben jij zelf palestein, zoals jij het verkeerd schrijft??
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 14 februari 2023 @ 08:42:41 #221
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207990240
quote:

[..]
Denk je werkelijk dat Israel onderscheid maakt tussen moslims die wel of niet geloven in Islam als ze weereens wat palesteinse mensen neerschieten.

Ben je zelf joods?

Ik heb het idee dat Bluesdude zelf Moslim is. Jullie vechten het maar uit Jood versus Moslims maar laat het westen er buiten. Dus ook geen kinderen van blanken meer sturen naar het Midden Oosten om te sterven voor Joodse belangen.

Heeft Israel zelf weleens samen zij aan zij gevochten met de Amerikanen? Nooit he?
"Geen kinderen van blanke mensen meer sturen naar het Midden-Oosten om te sterven voor joodse belangen"

Om even te onderstrepen wat het probleem is met het internet: mensen die nog geen zin zonder spelfouten, complotten, mythes of beschuldigingen over vermeende verbondenheid met groepen kunnen opstellen.
pi_207990303
quote:

[..]

Ben je zelf joods?

dinsdag 14 februari 2023 @ 09:16:50 #223
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207990477
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Als we zo gaan doen dan heb ik jou ook wel regelmatig anti-fascistische haat zien verspreiden.

Religie en politieke gezindheid zijn wmb precies hetzelfde, keuzes keuzes, weer heel anders dan iets waar je mee geboren word.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207990550
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:16 schreef nixxx het volgende:

Religie en politieke gezindheid zijn wmb precies hetzelfde, keuzes keuzes, weer heel anders dan iets waar je mee geboren word.
Religie is voor veel kinderen geen keus die worden vanaf hun geboorte geïndoctrineerd, sommige ook nog eens genitaal verminkt.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 09:31:17 #225
Why is all the rum gone?
pi_207990590
quote:

Blahblahyaddayadda
Je kunt mij woorden in mijn mond leggen en er dan tegenin gaan, maar dan kun je net zo goed met jezelf discussieren en heb je mij niet nodig.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 10:38:14 #226
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207991229
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Religie is voor veel kinderen geen keus die worden vanaf hun geboorte geïndoctrineerd, sommige ook nog eens genitaal verminkt.
Ja, maar kinderen houd je ook niet verantwoordelijk. Zodra die kinderen volwassen worden kun je ze wel verantwoordelijk houden voor hun keuzes en denkbeelden. Zeker in Nederland is er in principe geen beletsel om je politieke of religieuze denkbeelden te wijzigen als volwassene.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_207991249
Met de blijvende import uit het M-O zal antisemitisme alleen maar toenemen.

Stel je voor dat er een nieuwe intifada komt. Het zal dan gieren van de jodenhaat in Nederland, maar de media kijkt dan ook vakkundig weg.
pi_207991255
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:38 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ja, maar kinderen houd je ook niet verantwoordelijk. Zodra die kinderen volwassen worden kun je ze wel verantwoordelijk houden voor hun keuzes en denkbeelden.
Als je vanaf babiejaren geïndoctrineerd wordt dan zet je in hun hoofden denkbeelden vast die totaal niet overeenkomen met de moderne maatschappij.

De serie onze man bij de taliban laat hier erg goede voorbeelden van zien.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 10:51:13 #229
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207991358
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als je vanaf babiejaren geïndoctrineerd wordt dan zet je in hun hoofden denkbeelden vast die totaal niet overeenkomen met de moderne maatschappij.

Ben het zeker met je eens dat het heel moeilijk kan zijn, zeker als je ook nog eens in een beperkte sociale omgeving opgroeit. Maar niet onmogelijk zoals een aangeboren iets zoals een huidskleur wel onmogelijk is om te veranderen.
pi_207991426
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:51 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ben het zeker met je eens dat het heel moeilijk kan zijn, zeker als je ook nog eens in een beperkte sociale omgeving opgroeit. Maar niet onmogelijk zoals een aangeboren iets zoals een huidskleur wel onmogelijk is om te veranderen.
Ernstig geïndoctrineerde gelovigen die afvallig worden, niet onmogelijk maar het grenst aan het onmogelijke. Zelfs in onze vrije westerse maatschappij.
pi_207991566
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Kun je een voorbeeld geven van dit genitaal verminken?
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:41 schreef Homey het volgende:
Met de blijvende import uit het M-O zal antisemitisme alleen maar toenemen.

Stel je voor dat er een nieuwe intifada komt. Het zal dan gieren van de jodenhaat in Nederland, maar de media kijkt dan ook vakkundig weg.
Dit valt te verwachten inderdaad. Een gevolg van bepaald gedachtegoed dat tegenwoordig leidend is binnen bepalende instituten en de media.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kun je wat meer vertellen over deze denkbeelden die niet overeenkomen met 'de moderne maatschappij'? En wie bepaald eigenlijk wat hier leidend zou moeten zijn?
pi_207991595
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:12 schreef HowardRoark het volgende:

Kun je wat meer vertellen over deze denkbeelden die niet overeenkomen met 'de moderne maatschappij'? En wie bepaald eigenlijk wat hier leidend zou moeten zijn?
Meen je dit nu serieus, deze vraag?
pi_207991685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Meen je dit nu serieus, deze vraag?
Het betreft inderdaad twee serieuze vragen.
pi_207992370
Een conservatief met het geheugen van een vis die zich blijft afvragen waarom objectief gezien het afsnijden van voorhuidjes bij wilsonbekwame mannelijke babies en jongetjes geen genitale verminking is. 8)7

En lekker alle vrouwen terug in de keuken en zo min mogelijk deelnemen aan de normale maatschappij heel normale denkbeelden in de conservatieve kringen om een sekse achter te stellen omdat ze geen man zijn. 8)7
pi_207993902
twitter

Coming to a city near you?
pi_207993967
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:15 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Coming to a city near you?
Ballymun is een tokkiewijk vol travellers en mensen met een uitkering. Mensen met paard en wagen, gang violence, etc. Kan dit niet echt serieus nemen. :z
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_207993997
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:22 schreef laforest het volgende:

[..]
Ballymun is een tokkiewijk vol travellers en mensen met een uitkering. Mensen met paard en wagen, gang violence, etc. Kan dit niet echt serieus nemen. :z
ok dan is het normaal. tijd om dat ook in de Schilderswijk in te voeren..
pi_207994037
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:26 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
ok dan is het normaal. tijd om dat ook in de Schilderswijk in te voeren..
Het is Ballymun maar. Ooit gebouwd door de regering om alle criminelen en ongewenste elementen uit Dublin City te verwijderen en allemaal onder te brengen in 1 enkele wijk.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_207994534
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:15 schreef Basp1 het volgende:
Een conservatief met het geheugen van een vis die zich blijft afvragen waarom objectief gezien het afsnijden van voorhuidjes bij wilsonbekwame mannelijke babies en jongetjes geen genitale verminking is. 8)7

En lekker alle vrouwen terug in de keuken en zo min mogelijk deelnemen aan de normale maatschappij heel normale denkbeelden in de conservatieve kringen om een sekse achter te stellen omdat ze geen man zijn. 8)7
Progresievelingenwappies houden toch ook heel erg van pikkies afsnijden bij jonge kinderen. Dus waar heb je het over?

[ Bericht 0% gewijzigd door MarkIII op 14-02-2023 15:39:46 ]
pi_207994786
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:14 schreef MarkIII het volgende:

[..]
Prigresievelingenwappies houden toch ook heel erg van pikkies afsnijden bij jonge kinderen. Dus waar heb je het over?
Dat doen ze zeker in de kelder onder een pizzaria voordat ze de babies vermoorden en hun bloed gaan drinken om onsterfelijk te worden. _O-
pi_207994895
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat doen ze zeker in de kelder onder een pizzaria voordat ze de babies vermoorden en hun bloed gaan drinken om onsterfelijk te worden. _O-
Tegenwoordig indoctrineren ze kinderen ook zo jong als 6 jaar dat ze eigenlijk geen jongen of meisje zijn. Dat poepsex goed voor ze is. En dan mogen die kinderen zonder toestemming van de ouders hun pikkie en tietjes afsnijden en/of aan de hormonen. Allemaal gefinancierd door de linksprogressieve wokewappies _O-
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 15:57:52 #242
8781 crew  Frutsel
pi_207995088
Volgens mij gaat het inmiddels nergens meer over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')