SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Niet ideaal is een understatement. Veel legers hebben absoluut geen reserves meer. Alle speelruimte die er was is wegbezuinigd want onnodig en verspilling.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er moet wel een minimum van 15-30% blijven h.
Maar het is allemaal niet ideaal nee.
Klopt, maar het alternatief is dat we Oekraiene moeten laten `gaan`.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet ideaal is een understatement. Veel legers hebben absoluut geen reserves meer. Alle speelruimte die er was is wegbezuinigd want onnodig en verspilling.
Deels gelijk hoor, maar je moet het ook niet te bureaucratisch aanpakken. Wellicht is het goedkoper om zo nu en dan materieel/mensen te verliezen dan een hele zware supportlijn aan te houden die veel materieel opslokt en zorgt voor minder inzetbare gevechtstroepen.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die Russen stuurden tanks zelfs zonder infanterie en zonder brandstof wagens.![]()
Nog los van de benodigde luchtsteun.
Je moet echt met combined arms werken. Alleen tanks heb je niet zoveel aan.
En wat denk je van de tweede lijns support. Die tanks weg kunnen slepen die stil komen te staan, en die onderhoud plegen. En de bevoorrading van brandstof etc.
Moet ook allemaal op orde zijn.
Daar heeft *kuch* duitsland *kuch* al voor gezorgd. Door onder andere het volgende te leveren:quote:Op maandag 23 januari 2023 10:58 schreef capricia het volgende:
En wat denk je van de tweede lijns support. Die tanks weg kunnen slepen die stil komen te staan, en die onderhoud plegen. En de bevoorrading van brandstof etc.
Moet ook allemaal op orde zijn.
De hufters !quote:Op maandag 23 januari 2023 11:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar heeft *kuch* duitsland *kuch* al voor gezorgd. Door onder andere het volgende te leveren:
15 armoured recovery vehicles*
13 tank transporter tractor Oshkosh M1070*
4 mobile and protected mine clearing systems*
7 tracked and remote controlled infantry vehicles for support tasks*
35 load-handling 8x8 wheeler trucks
12 heavy duty trailer trucks*
3 bridge-laying tanks
17 heavy and medium bridge systems*
10 HMMWV (8x ground radar capability, 2x jamming/anti drone capability)*
en wat nog moet komen (soms moet het nog gebouwd/verbouwd worden):
42 mine clearing tanks*
5 armoured engineer vehicles
3 heavy and medium bridge systems*
78 heavy duty trailer trucks*
14 truck tractor trains and 14 semi-trailers*
13 bridge-laying tanks BEAVER*
Niet alleen Duitsland. Ook Italie, Frankrijk, Nederland en het VK hebben dat soort dingen geleverd. Ik denk dat het ook verstandig was om die eerst te geven. Eerst Leopards sturen had zonder die spullen weinig zin gehad.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De hufters !![]()
Vraag me wel af hoe je zo’n offensief opzet. Een paar t72’s voor de mijnen en het vijandelijk vuur voor de kostbare leopards uit laten rijden?
T'is een leugen. DE levert heulemaal niks, dat weet iedereenquote:Op maandag 23 januari 2023 11:09 schreef Ulx het volgende:
Daar heeft *kuch* duitsland *kuch* al voor gezorgd.
Dat denk ik ook. Sowieso nu zo veel mogelijk roeien met de riemen die ze al hebben.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet alleen Duitsland. Ook Italie, Frankrijk, Nederland en het VK hebben dat soort dingen geleverd. Ik denk dat het ook verstandig was om die eerst te geven. Eerst Leopards sturen had zonder die spullen weinig zin gehad.
Ik ook. Ze hebben er 750-1000 gebouwd. Maar hoeveel daarvan kunnen rijden of effectief kunnen vechten is gezien de corruptie in Rusland natuurlijk de vraag.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ben trouwens ook benieuwd hoeveel t90 de Russen nog hebben rondrijden.
Dat is zwaar verouderd nieuws van twee dagen geleden.quote:
Het is nog maar de vraag of dat het bloedbad gaat stoppen. Beide partijen gaan toch wel door. Rusland geeft niets om het kanonnenvoer.quote:
Als we kunnen lezen dat de t-90s die india in had geleverd voor upgrades gewoon zijn gestolen en in de grinder zijn gegooid zal het niet meer overhouden.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ook. Ze hebben er 750-1000 gebouwd. Maar hoeveel daarvan kunnen rijden of effectief kunnen vechten is gezien de corruptie in Rusland natuurlijk de vraag.
Oekraine geeft ook niets om rus kanonnenvoerquote:Op maandag 23 januari 2023 11:37 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland geeft niets om het kanonnenvoer.
Mwah, ik vind het wel erg heftig om de houding van Duitsland nu te vergelijken met de eerste en tweede wereldoorlog. Ja Duitsland is laf momenteel, maar je kan ook overdrijven.quote:
Ik denk dat we beter gewoon van die aantallen uit gaan. Ze zullen ze niet allemaal inzetten in Oekrane natuurlijk.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ook. Ze hebben er 750-1000 gebouwd. Maar hoeveel daarvan kunnen rijden of effectief kunnen vechten is gezien de corruptie in Rusland natuurlijk de vraag.
Als opstapje prima. Maar we weten allemaal dat er honderden nodig zijnquote:Op maandag 23 januari 2023 11:44 schreef Ulx het volgende:
Dit ook maar even in de gaten houden:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik las gisteren al ergens dat de MinDef nu een lijst heeft van iets van 15-18 A5 tanks waarvan gevalueerd wordt of ze kunnen gaan.
Thermal imaging productie heeft rus zelf nooit van de grond gekregen. En daar dat overduidelijk spul is voor militaire doeleinden, valt zelfs het via via grijs importeren vies tegen. rus is op dit punt bezig met optics van vernietigde tanks strippen, om die naar de fabriek te sturen voor nieuwe tanks. Dan zakt of je productie tempo in, of je rolt tanks uit zonder. Doe je dat zonder, dan kun je enigszins tempo erin houden, maar dan heb je het dus wel over t-90's in name only.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat we beter gewoon van die aantallen uit gaan. Ze zullen ze niet allemaal inzetten in Oekrane natuurlijk.
Ook weten we niet hoe rap ze bij worden gemaakt.
Of ze gaan ze zelf produceren. Ze hebben daar een T-90 fabriek dacht ik.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als we kunnen lezen dat de t-90s die india in had geleverd voor upgrades gewoon zijn gestolen en in de grinder zijn gegooid zal het niet meer overhouden.
Denk overigens dat india dat niet al te erg vind. Die krijgen nu hun centen terug en kunnen wat anders gaan kopen. Iets waar in de toekomst allicht nog reserve onderdelen voor te krijgen zijn.
Maar die moeten er dan wel zijn. Wat ik in het vorige deel al schreef is dat ik denk dat de enige manier om om veel tanks daarheen te krijgen een deal sluiten onder elkaar dat landen ze leveren in ruil daarvoor nieuwe Leopards kunnen bestellen. Dus als Griekenland 30 A4's stuurt dat ze 30 A7's kunnen bestellen op kosten van de landen die meedoen. Zoiets.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als opstapje prima. Maar we weten allemaal dat er honderden nodig zijn
Nog niet. Itali heeft ook nog niets gezegd.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
Heeft die kalende Fransoos in het Elysee als besloten hoeveel leclercs er gaan?
Google says..quote:Op maandag 23 januari 2023 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Thermal imaging productie heeft rus zelf nooit van de grond gekregen. En daar dat overduidelijk spul is voor militaire doeleinden, valt zelfs het via via grijs importeren vies tegen. rus is op dit punt bezig met optics van vernietigde tanks strippen, om die naar de fabriek te sturen voor nieuwe tanks. Dan zakt of je productie tempo in, of je rolt tanks uit zonder. Doe je dat zonder, dan kun je enigszins tempo erin houden, maar dan heb je het dus wel over t-90's in name only.
Die gaan niet komen denk ik.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
Heeft die kalende Fransoos in het Elysee als besloten hoeveel leclercs er gaan?
Nouja, de actueel waarde vergoeden..quote:Op maandag 23 januari 2023 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar die moeten er dan wel zijn. Wat ik in het vorige deel al schreef is dat ik denk dat de enige manier om om veel tanks daarheen te krijgen een deal sluiten onder elkaar dat landen ze leveren in ruil daarvoor nieuwe Leopards kunnen bestellen. Dus als Griekenland 30 A4's stuurt dat ze 30 A7's kunnen bestellen op kosten van de landen die meedoen. Zoiets.
Ik meen me te herinneren dat Griekenland door Nederland jarenlang verplicht was op alles te bezuinigen, dus ik kan me voorstellen dat die niet in goede staat zijn.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja, de actueel waarde vergoeden..
in elk geval moet uit die lijst van jou wel 200 leo's te destilleren zijn in een dergelijke constructie. Finland heeft er veel, DE, Nl kan 16 inleggen.
Die van Spanje/Greece is daar de staat (kwaliteit) van bekend?
15 per maand, en dat is als we google mogen geloven, en dit niet cijfers zijn van voor de oorlog.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Google says..
https://www.google.com/se(...)sclient=gws-wiz-serp
Tanks ja. Met 100/150 modernwesterse tanks zijn ze al een heel eind.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als opstapje prima. Maar we weten allemaal dat er honderden nodig zijn
Mwah van veraf gezien zag het er redelijk uit hoor, maar je mag er geen foto’s van maken in Griekenland.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat Griekenland door Nederland jarenlang verplicht was op alles te bezuinigen, dus ik kan me voorstellen dat die niet in goede staat zijn.
Ik ben er bang voor inderdaad.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat Griekenland door Nederland jarenlang verplicht was op alles te bezuinigen, dus ik kan me voorstellen dat die niet in goede staat zijn.
Gelukkig hebben we al dat geld wat we toen gegeven hebben terug gekregen. Met rente.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor inderdaad.
Die bezuinigingen waren wel noodzakelijk overigens.
Het aantal burgerslachtoffers is laag ingeschat denk ik. Alleen al met Mariupol zit je bijna op dit aantal.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:57 schreef speknek het volgende:
De Noorweegse Minister van Defensie, Generaal Eirik Kristoffersen, heeft gisteren op TV hun schatting gegeven van het aantal slachtoffers van de oorlog.
180.000 KIA/WIA voor Rusland
100.000 KIA/WIA voor Oekrane
30.000 gedoodde Oekraiense burgers
Ze haten Nederland er nog steeds om. Want wij zijn rijke kapitalisten en hadden het geld best kunnen missen,quote:Op maandag 23 januari 2023 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor inderdaad.
Die bezuinigingen waren wel noodzakelijk overigens.
Die passive aggressivenessquote:Op maandag 23 januari 2023 12:13 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd of dit gaat om de gloednieuwe K9 gemechaniseerde houwitsers
Goed h? Wat ook zo leuk is: Ze hebben nu 18 K9 Thunders, maar er komen er nog 18 aan binnen afzienbare tijd. Dus de huidige weggeven zou geen groot effect hebben. Dat is *misschien* niet bij alle landen zo. Die zitten *misschien* veel langer zonder wapens als ze zoiets zouden doen.quote:
Die K9's zijn geweldig, ze hebben net zoals de PanzerHaubitze 2000 een burst mode waarbij 3 artillery shells tegelijkertijd neerkomen waardoor de vijand volledig verrast wordt.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:20 schreef Ulx het volgende:
Goed h? Wat ook zo leuk is: Ze hebben nu 18 K9 Thunders, maar er komen er nog 18 aan binnen afzienbare tijd. Dus de huidige weggeven zou geen groot effect hebben. Dat is *misschien* niet bij alle landen zo. Die zitten *misschien* veel langer zonder wapens als ze zoiets zouden doen.
Edit: Mag doorgeven eigenlijk wel van Zuid-Korea?
Het gaat alleen niet om die:quote:Op maandag 23 januari 2023 12:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Die K9's zijn geweldig, ze hebben net zoals de PanzerHaubitze 2000 een burst mode waarbij 3 artillery shells tegelijkertijd neerkomen waardoor de vijand volledig verrast wordt.
En ze komen met een cool resupply karretje
1:15
Breek me de bek niet open over hoe moeizaam dat ging.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we al dat geld wat we toen gegeven hebben terug gekregen. Met rente.
Ugh... dezelfde shit als die M777 van Amerikaquote:Op maandag 23 januari 2023 12:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het gaat alleen niet om die:
[ twitter ]
Dat soort dingen blijken inderdaad niet meer zo handig. Maar ze zijn natuurlijk niet onbruikbaar. Gemechaniseerde artillerie die nu min of meer statisch achter het front staat kan daardoor vrijgespeeld. worden.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ugh... dezelfde shit als die M777 van Amerika
https://en.wikipedia.org/wiki/FH70
Netherlands – 15 in wartime reserve
NL heeft er nog 15 die ze uit de motteballen kunnen halen.
Ze doneren dus alle ceasars, das wat anders als alle artillerie.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze doneren dus alle Caesars en kopen vervolgens het Israelische Elbit Atmos systeem wat ze oorspronkelijk wilde hebben maar vanwege politieke redenen (Gaza 2014 oorlog) niet konden aanschaffen.
[ twitter ]
Hij zit er ook altijd bij alsof het een groot filosoof en denker is. Maar eigenlijk is het niet meer dan een treurige clownquote:Op maandag 23 januari 2023 12:39 schreef Slayage het volgende:
Solovyev: "Allahu Akbar!" Ga toch weg man![]()
[ twitter ]
Als moslim moet je wel een mongool zijn als je niet door hebt dat hij je voor z'n karretje wilt spannenquote:Op maandag 23 januari 2023 12:39 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Duitsers bashen wordt wel een beetje vermoeiend.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze doneren dus alle Caesars en kopen vervolgens het Israelische Elbit Atmos systeem wat ze oorspronkelijk wilde hebben maar vanwege politieke redenen (Gaza 2014 oorlog) niet konden aanschaffen.
[ twitter ]
Caesar is van Frankrijk?quote:Op maandag 23 januari 2023 12:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Duitsers bashen wordt wel een beetje vermoeiend.
Duitsers zijn gewoon weer als gewoonlijk kut bezig en die mag je bashen. Moffen!quote:Op maandag 23 januari 2023 12:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja ik las ergens dat Nederland een aantal T72 tanks gedoneerd had.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet alleen Duitsland. Ook Italie, Frankrijk, Nederland en het VK hebben dat soort dingen geleverd. Ik denk dat het ook verstandig was om die eerst te geven. Eerst Leopards sturen had zonder die spullen weinig zin gehad.
Kwam laatst een Youtube filmpje tegen waarin de prijzen met elkaar vergeleken werden.quote:https://www.defensenews.c(...)d-artillery-weapons/
“My main concern is our lack of deep fire. We are pretty much over-ranged in our heavy artillery by everyone. Our AS-90 range is about 23 or 24 kilometers. France and everyone else are in 55 kilometer ranges,” Wallace said.ometer ranges,”
quote:Swedish, German, French, South Korean defense companies are among those who have previously expressed an interest in the Mobile Fires Platform program once the competition formally gets underway.
Hebben we ook niet. Er zijn er 90 aangekocht via een leverancier in Tsjechi. 45 betaald door Nederland en 45 door de VS.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja ik las ergens dat Nederland een aantal T72 tanks gedoneerd had.
Ik wist niet eens dat we die Russische meuk hadden.
Gekocht van Tsjechi en samen met de VS van upgrades voorzien.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja ik las ergens dat Nederland een aantal T72 tanks gedoneerd had.
Ik wist niet eens dat we die Russische meuk hadden.
Enige waarom ik dat soort meuk kijk, het is hilarisch en droevig tegelijk.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:39 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Netjes!quote:Op maandag 23 januari 2023 12:52 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hebben we ook niet. Er zijn er 90 aangekocht via een leverancier in Tsjechi. 45 betaald door Nederland en 45 door de VS.
Het is natuurlijk geen gezicht als je ongeschoren en met je haar in de war uiteengereten in een greppel ligtquote:Op maandag 23 januari 2023 13:09 schreef Jemoederniet het volgende:
Volgens de Britse inlichtingendienst maken de Russen zich vooral druk over de kapsels en het al dan niet scheren van de manschappen![]()
[ afbeelding ]
Patman bevind zich in "hollow earth", en linkt naar zaplog.proquote:
Uitstekend. Kan wel een heel verhaal ophangen, maar dat is het gewoonquote:Op maandag 23 januari 2023 13:09 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik zou zeggen lees de reacties dan weet je al genoeg met wat voor volk je hier te maken hebt.
Een twitter kanaal van een 'kritische denker' tweet een vaag filmpje, zonder context of ondertiteling.quote:
De blauwe tijger en waiting for aliens in zijn bio. Dat is genoeg duiding.quote:
Holy shit, 105.6K Tweetsquote:Op maandag 23 januari 2023 13:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Lees de rest van zijn twittertijijn en trek je conclusies
Dat is idd een complot figuur.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:11 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Patman bevind zich in "hollow earth", en linkt naar zaplog.pro
Het lijkt me een wappie. Dus het commentaar, en het filmpje, hebben waarschijnlijk erg weinig met elkaar te maken.
En toch kijk ik hem altijd graag. Beter dan die halfgare Russische propaganda wijven.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij zit er ook altijd bij alsof het een groot filosoof en denker is. Maar eigenlijk is het niet meer dan een treurige clown
Dat weet ik, daarom ben ik benieuwdquote:Op maandag 23 januari 2023 13:09 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik zou zeggen lees de reacties dan weet je al genoeg met wat voor volk je hier te maken hebt.
Moeten ze die laffe natnek scholz maar de laan uit sturen. Die zet het hele land voor joker met zijn gescholz.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Uit pure interesse ga ik dan toch even wat tweets bekijken, gewoon omdat het ik het fascinerend vind hoe deze mensen denken. Wat een psychopaat zeg.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is idd een complot figuur.
Vele, vele jaren geleden al.
Ik ken dit heerschap nog van wat auto-fora uit eind jaren 90, begin jaren 2000 en toen was ie al van het padje af qua complotten en zo.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Uit pure interesse ga ik dan toch even wat tweets bekijken, gewoon omdat het ik het fascinerend vind hoe deze mensen denken. Wat een psychopaat zeg.
Ik heb een oud voetbal maatje wat ook helemaal op dat niveau zit, nog afgestudeerd econoom ook.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Uit pure interesse ga ik dan toch even wat tweets bekijken, gewoon omdat het ik het fascinerend vind hoe deze mensen denken. Wat een psychopaat zeg.
Hij heeft ook het charisma van een natte dweil. Daar winnen we de oorlog niet mee.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moeten ze die laffe natnek scholz maar de laan uit sturen. Die zet het hele land voor joker met zijn gescholz.
Kremlintrollaccount, niet serieus te nemen.quote:
Russische trollkanalen kwamen eerder al met dit filmpje.quote:
Het liefst een zonder halve snorquote:Op maandag 23 januari 2023 13:21 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Hij heeft ook het charisma van een natte dweil. Daar winnen we de oorlog niet mee.
Je hebt een echte leider nodig met rechte rug, een aansprekend figuur om de natie mee te krijgen.
quote:Op maandag 23 januari 2023 11:44 schreef Ulx het volgende:
Dit ook maar even in de gaten houden:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik las gisteren al ergens dat de MinDef nu een lijst heeft van iets van 15-18 A5 tanks waarvan gevalueerd wordt of ze kunnen gaan.
'Think carefully about when you bring them'quote:“The 'Leopard' is a heavy, armored weapon that can also be used for offensive purposes. And you have to think very carefully about when you bring them,” Boris Pistorius told ARD.
Waarom zijn het de laatste jaren van die sportschool types die denken de wijsheid in pacht te hebben. Ik ben afgetraind dus ik snap het gehele universum?quote:Op maandag 23 januari 2023 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kremlintrollaccount, niet serieus te nemen.
Anabolen zijn ook slecht voor je hersenen.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waarom zijn het de laatste jaren van die sportschool types die denken de wijsheid in pacht te hebben. Ik ben afgetraind dus ik snap het gehele universum?
Nee, je moet het ding optimaal benutten.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
'Think carefully about when you bring them'
Eerst Oekraine ondergelopen laten worden, tienduizenden doden erbij en dan pas tanks? Zoiets? Wat Duitsland zo uitdraagt is dus eigenlijk meer 'ga vredesonderhandelingen doen en sta Donbas en Krim af'. Want winnen, oftewel de bezette gebieden terugveroveren, zonder aanvallende wapens gaat hem voor Oekraine niet worden.
Ik neem toch her en der geluiden waar in de lijn van: leuk dat die groene ministers zeggen: wij zullen export niet tegenhouden, maar dat het uiteindelijk toch onze favo weekdier kanselier is die daar de final say in heeft. Tot op het punt dat dit van hun een poging is z'n hand te forceren, en het wel eens einde coalitie kan betekenen als hij niet akkoord gaat.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
'Think carefully about when you bring them'
Eerst Oekraine ondergelopen laten worden, tienduizenden doden erbij en dan pas tanks? Zoiets? Wat Duitsland zo uitdraagt is dus eigenlijk meer 'ga vredesonderhandelingen doen en sta Donbas en Krim af'. Want winnen, oftewel de bezette gebieden terugveroveren, zonder aanvallende wapens gaat hem voor Oekraine niet worden.
Als je hem pas levert als het 'al te laat is' dan is het sowieso niet optimaal, dan loop je achter de feiten aan.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee, je moet het ding optimaal benutten.
Liefst offensief.
Gewoon het doorsnee anti-intellectualisme dat je wel vaker ziet in dergelijke kringen, samen met wat andere zaken die je wel vaker ziet in het fascisme.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waarom zijn het de laatste jaren van die sportschool types die denken de wijsheid in pacht te hebben. Ik ben afgetraind dus ik snap het gehele universum?
Dit. Men ziet ze wel vaker. Soms ook hier.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waarom zijn het de laatste jaren van die sportschool types die denken de wijsheid in pacht te hebben.
Allemaal mensen die tegenwoordig denken dat ze wel recht hebben op hun versimpelde en verdraaide versie van de werkelijkheid.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dit. Men ziet ze wel vaker. Soms ook hier.
Hygine is best belangrijk.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:09 schreef Jemoederniet het volgende:
Volgens de Britse inlichtingendienst maken de Russen zich vooral druk over de kapsels en het al dan niet scheren van de manschappen![]()
[ afbeelding ]
Aannames ! Ik hou niet van sportscholen !quote:Op maandag 23 januari 2023 13:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dit. Men ziet ze wel vaker. Soms ook hier.
Tjah dat krijg je als je metselaars wetenschappelijke papers laat lezen.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Allemaal mensen die tegenwoordig denken dat ze wel recht hebben op hun versimpelde en verdraaide versie van de werkelijkheid.
Schaamluis is niet heel besmettelijk, hoofdluis wel.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hygine is best belangrijk.
Zullen ze last hebben van schaamluis?
Zeker, maar zo ver zijn we nog niet. De grootste offensieven komen pas na de lentequote:Op maandag 23 januari 2023 13:42 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je hem pas levert als het 'al te laat is' dan is het sowieso niet optimaal, dan loop je achter de feiten aan.
Bij een vaststaand NEIN van Scholz had ik verwacht dat Robert Habeck vorige week -al dan niet publiekelijk- teruggefloten zou zijn toen hij aangaf dat Duitsland niet moeilijk zou doen. En dat Baerbock het niet zou herhalen na een gesprek met Macron waarin het zenden van Leopards en Leclercs ook besproken werd. Zeker niet op de Franse televisie,quote:Op maandag 23 januari 2023 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem toch her en der geluiden waar in de lijn van: leuk dat die groene ministers zeggen: wij zullen export niet tegenhouden, maar dat het uiteindelijk toch onze favo weekdier kanselier is die daar de final say in heeft. Tot op het punt dat dit van hun een poging is z'n hand te forceren, en het wel eens einde coalitie kan betekenen als hij niet akkoord gaat.
Het is ook niet heel vreemd dat je onder de beestjes komt te zitten als je weken in een loopgraaf ergens in een veld of bosrand verblijft.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Schaamluis is niet heel besmettelijk, hoofdluis wel.
En het is zeer belangrijjk idd, net zoals dat je als soldaat zeer goed voor je voeten zorgt.
Door wie? Door schultz zelf? Doesn't happen. Je gaat niet publiekelijk elkaar tegenspreken.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:50 schreef Ulx het volgende:
Bij een vaststaand NEIN van Scholz had ik verwacht dat Robert Habeck vorige week -al dan niet publiekelijk- teruggefloten zou zijn toen hij aangaf dat Duitsland niet moeilijk zou doen.
quote:Rusland: 'Oekrane plaatst westerse wapens bij kerncentrales'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66947404
Volgens de Russische inlichtingendienst SRV plaatst Oekrane westerse wapens bij kerncentrales. Op deze manier zou het Oekraense leger de kans willen verkleinen dat de centrales worden beschoten. De inlichtingendienst beweren dat Oekrane onder andere HIMARS-raketwerpers, luchtafweergeschut en munitie heeft neergezet bij de kerncentrale Rivne, zo'n 300 kilometer ten westen van Kiev.
Correspondent Rusland Iris de Graaf:
"Oekrane slaat - volgens de Russische persdienst - de wapens op rondom kerncentrales "omdat ze ervan uitgaan dat Rusland geen kerncentrales zal aanvallen, uit angst voor een nucleaire ramp". Volgens de Russische persdienst zou Kiev mogelijk van plan zijn om opzettelijk hun eigen wapenopslag op te blazen, "om de Verenigde Staten en hun bondgenoten te smeken om nog meer wapens en munitie te leveren", en vervolgens "de schuld zoals altijd aan Moskou toeschrijven". Daarmee beschuldigt Moskou Oekrane ervan een scenario te creren voor een 'false flag'-aanval.
Dit is niet nieuw - al maanden beschuldigen zowel Oekrane en Rusland elkaar van mogelijke 'false flag'-aanvallen rondom kerncentrales. De Russische beschuldigingen zijn, zoals vaker het geval is, gedaan zonder onderliggende bewijzen te tonen. Ook nu baseren de Russische persbureaus de uitspraken op basis van "betrouwbare bronnen" binnen hun inlichtingendienst, die verder nergens worden gespecificeerd.
Critici geloven dat dit soort beschuldigingen vooraf worden gedaan om een - in elk geval voor de eigen bevolking - plausibel verhaal klaar te hebben staan indien Moskou zelf van plan zou zijn de westerse wapenopslag te beschieten."
Ik doe een wilde, nergens op gebaseerde, gok, dat ze dat niet al te vaak zullen, want waarom zou je de moeite doen om die dingen te lezen als je het zelf beter kunt verzinnen op basis van je "gezonde boeren verstand". Natuurlijk is hier wel een taak voor de media weggelegd, maar die verfoeien ze ook, want "de MSM liegt altijd!11!!".quote:Op maandag 23 januari 2023 13:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah dat krijg je als je metselaars wetenschappelijke papers laat lezen.
Rusland plaatst wapens bij kerncentrales dus.quote:
Wel als je kunt voorkomen dat andere landen publiekelijk gaan zeggen dat ze ook tanks willen gaan sturen. Dan nee zeggen is nog kutter. Dan kun je beter een eigen minister slachtofferen door te zeggen dat hij zijn mond veel te vroeg heeft opengetrokken. Of niet soms?quote:Op maandag 23 januari 2023 13:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Door wie? Door schultz zelf? Doesn't happen. Je gaat niet publiekelijk elkaar tegenspreken.
Oh. Nou, voor kennisgeving aangenomen.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:02 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/breaking-news/article-729325
Lavrov: The longer Ukraine rejects peace talks, the harder it gets to find solution
Ik hoop dat ik het mis heb hquote:Op maandag 23 januari 2023 14:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wel als je kunt voorkomen dat andere landen publiekelijk gaan zeggen dat ze ook tanks willen gaan sturen. Dan nee zeggen is nog kutter. Dan kun je beter een eigen minister slachtofferen door te zeggen dat hij zijn mond veel te vroeg heeft opengetrokken. Of niet soms?
[ twitter ]
"peace talks"quote:Op maandag 23 januari 2023 14:02 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/breaking-news/article-729325
Lavrov: The longer Ukraine rejects peace talks, the harder it gets to find solution
quote:Polen wil zijn in Duitsland gebouwde Leopard-tanks naar Oekrane sturen, zelfs als Duitsland dat zelf niet wil doen en er geen toestemming voor wil geven. Dat maakte de Poolse premier Mateusz Morawiecki zondag duidelijk in een post op Twitter: "We zullen niet werkeloos toekijken hoe Oekrane doodbloedt", schreef hij op Twitter.
Duitsland zal echter niet dwarsliggen als Polen zijn in Duitsland gemaakte tanks naar Oekrane stuurt. Dat maakte de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Annalena Baerbock zondag duidelijk in gesprek met de Franse tv-zender LCI. Baerbock: "Op dit moment is het verzoek nog niet ingediend, maar mocht dat gebeuren, dan zullen we niet dwarsliggen."
De Duitsers zeiden vrijdag tijdens een bijeenkomst met andere NAVO-landen op de Amerikaanse luchtmachtbasis in Ramstein in West-Duitsland dat ze zelf nog geen besluit hebben genomen over het leveren van hun Leopard-tanks. Die zijn volgens Kiev van vitaal belang voor de herovering van door Rusland veroverd gebied.
Duitsland had tot nu toe ook geweigerd om toestemming te geven aan andere landen, zoals Polen, om hun Leopards te exporteren. Veel Duitsers vrezen dat het sturen van zware wapens die ook voor de aanval geschikt zijn, zoals de Leopards, Rusland zal provoceren en tot escalatie van de oorlog leidt.
Oekrane zelf zegt zo'n 300 tanks nodig te hebben. Westerse analisten denken dat slechts een derde van dat aantal al genoeg kan zijn om het verloop van de oorlog te veranderen, schrijft de Britse krant The Guardian. Oekrane (Ik neem aan dat dit Polen moet zijn - Ulx) heeft zo'n 250 Leopard 2-tanks in zijn bezit, volgens het Amerikaanse zakenblad Forbes.
Zouden 100 tanks voldoende zijn om het verloop (wat is dat) al te kunnen veranderen?quote:Op maandag 23 januari 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)ciaal-is/ar-AA16DIZP
[..]
Ze zijn in polen de formulieren aan het invullen.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)ciaal-is/ar-AA16DIZP
[..]
Samen met die ~120 van NL, VS, Marokko zitten we dan al rond de 200.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zouden 100 tanks voldoende zijn om het verloop (wat is dat) al te kunnen veranderen?
Volgens mij kwamen wij tot andere conclusies vanochtend.
Hopen dat die formulieren ook aankomen. En als die aankomen dat er geen schrijffouten of andere formaliteiten ontbreken. Zou zomaar weken kunnen duren.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze zijn in polen de formulieren aan het invullen.
[ twitter ]
Ik zeg niksquote:Op maandag 23 januari 2023 14:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopen dat die formulieren ook aankomen. En als die aankomen dat er geen schrijffouten of andere formaliteiten ontbreken. Zou zomaar weken kunnen duren.
Er was gisteren ook een bericht dat een niet nader genoemd land al een aanvraag had gedaan. Benieuwd of dat dan klopte.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze zijn in polen de formulieren aan het invullen.
[ twitter ]
en dan NOEKS?quote:Op maandag 23 januari 2023 14:20 schreef Ulx het volgende:
Anyway, bekeken zaak. Leopards gaan geleverd worden.
Van mij mag het, maar de VS, Frankrijk en het VK zullen wel bureaucratisch gaan doen over vodjes als het non-proliferatieverdrag.quote:
Een 'tragedie van wereldformaat' aldus de voorzitter van de Doema.quote:
quote:Vjatsjeslav Volodin, de Russische voorzitter van de Doema, waarschuwt voor een 'tragedie van wereldformaat' als bondgenoten van Oekrane Duitse Leopard 2-tanks leveren aan Kiev.
Volodin gaf vandaag zijn waarschuwing af via Telegram. ,,De levering van offensieve wapens aan het regime in Kiev zal leiden tot een wereldwijde catastrofe", schreef hij. Rusland zou nog 'krachtigere wapens' gebruiken als de VS en de Navo-landen wapens aan Oekrane zouden leveren, waarmee gebieden kunnen worden heroverd, zei hij.
Volodin wees er ook op dat Rusland aanvallen op de vier geannexeerde gebieden - Donetsk, Loehansk, Zaporizja en Cherson - zal beschouwen als aanvallen op Russisch grondgebied.
Jammer van de mobieltjes. Die waren heel nuttig. Voor Oekrane.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:28 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
En in het engels heb je het gezegde: rearranging the deck chairs on the titanic.
Ze schijten daar in hun broek voor de Leopard 2.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een 'tragedie van wereldformaat' aldus de voorzitter van de Doema.
[..]
Ach, Gerasimov kan zo veel willen. Eerst maar eens kijken hoe dat bevel door alle woest corrupte rangen naar beneden sijpelt.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:28 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
En in het engels heb je het gezegde: rearranging the deck chairs on the titanic.
En terecht.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze schijten daar in hun broek voor de Leopard 2.
Tja. Volgens de Russen houden ze zichzelf nog in, maar als er eenmaal Leopards geleverd gaan worden dan gaan ze vol los en escaleert de boel.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben we dat al wel niet gehoord?quote:Op maandag 23 januari 2023 14:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ja; of hoe dat bevel precies die mobiks bereikt, die ergens in the middle of nowhere dood zitten te vriezen in een kuil.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:31 schreef Tocadisco het volgende:
Eerst maar eens kijken hoe dat bevel door alle woest corrupte rangen naar beneden sijpelt.
En dit is nog maar een speciale operatie.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
En toch blijven sommige in deze reeks maar volhouden dat we niet verder moeten 'escaleren'.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben we dat al wel niet gehoord?
En iemand die snel kan afwegen wat de beste optie is voor nu en de lange termijn. Of de minst slechte.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:21 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Hij heeft ook het charisma van een natte dweil. Daar winnen we de oorlog niet mee.
Je hebt een echte leider nodig met rechte rug, een aansprekend figuur om de natie mee te krijgen.
In de UK is bijna iedere politicus een (staats-)gevaarlijke gek.quote:
Het enige wat ik vind tegenvallen is dat als er weer zo'n rus pipo helemaal happy de peppie dit soort walgelijkheden spuit, die niet instant op elke banlist under the sun wordt gedonderd.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Niet te verteren dit, echt walgelijk. Ik haat dat regime echt.
Tankies gonna tankie.quote:
quote:Op maandag 23 januari 2023 14:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Keal komiek wezen.quote:
Waar zijn de kremlin trolls in dit topic om de boodschap nog even erin te wrijven en de angst erin te houden? Zonder hun is het feest niet compleetquote:Op maandag 23 januari 2023 14:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ik zie liever dat er gewoon 5 a 600 tanks die kant op gaan, maar dat is natuurlijk ook wishful thinking vanuit mijn kant uit., afgezien van de vraag of zo'n grote hoeveelheid logistiek ook wel handig is.quote:Op maandag 23 januari 2023 01:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zijn er best aardig wat natuurlijk. Alleen weggeven terwijl je ze zelf niet heel makkelijk kunt vervangen gaat wel lastig worden. Die kleinere coalitie van Polen zie ik niet echt gebeuren. Hoe?
Gezamenlijk tanks aanschaffen zodat een land met veel Leopards (Griekenland en Spanje dus, Turkije kun je vergeten denk ik) ze wel kan leveren en dat dat land later nieuwe terugkrijgt is denk ik de enige optie.
Jup.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een gering aantal is al genoeg dat de rus in de broek schijt.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:10 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Ik zie liever dat er gewoon 5 a 600 tanks die kant op gaan, maar dat is natuurlijk ook wishful thinking vanuit mijn kant uit., afgezien van de vraag of zo'n grote hoeveelheid logistiek ook wel handig is.
Zou bijna grappig zijn ware het niet dat er nog steeds hartstikke veel mensen dood gaan, ongeacht of Rusland nu wel of niet betere wapens tot beschikking heeft.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die Russische PR-trekpoppen moeten hun eigen theatershow krijgen met die grappen van ze elke keer.
Dit snap ik dan weer niet. Zijn de Leo's onkwetsbaar voor de Kornet atgm? Of zijn de Irakezen die dat moesten afschieten zelf allemaal afgemaakt voordat ze in de buurt konden komen?quote:Op maandag 23 januari 2023 15:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup.
Ik meen dat van de leopard 1 in de eerste golf oorlog niet 1 total loss was.
En dat was de leopard 1.
Ik kan niet wachten op het filmpje waarin Putin gelyncht wordt door een ziedende menigtequote:
Voor zover mijn kennis gaat is er geen Leopard 1 tank in de golf-oorlog verloren gegaan omdat geen enkel land dat actief meevocht gebruik maakte van die tank. De VS had de Abrahams, VK de Challenger, Frankrijk en de saoedi's de AMX-30. Irak had sovjet meuk.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup.
En dat was de leopard 1.
quote:Overgelopen Wagner-lid aangehouden door Noorse politie
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66948496
Een ex-commandant van het beruchte Russische huurlingenleger de Wagner Group, Andrej Medvedev, is aangehouden in Noorwegen. De politie zegt hem gearresteerd te hebben op grond van de migratiewet: hij wordt ervan verdacht illegaal de Noorse grens te zijn overgestoken. De Noorse krant VG schrijft dat hij niet als straf wordt vastgehouden, maar als een veiligheidsmaatregel.
quote:Estland zet nu ook Russische ambassadeur uit
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66948031
De Russische ambassadeur in Estland moet het land uiterlijk op 7 februari verlaten. Dat heeft de Estse minister van Buitenlandse Zaken Urmas Reinsalu bekendgemaakt.
VK had de Challenger 1, die ze vervolgens aan Jordani hebben verkocht. Die doen ze nu ook weer van de hand.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:32 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Voor zover mijn kennis gaat is er geen Leopard 1 tank in de golf-oorlog verloren gegaan omdat geen enkel land dat actief meevocht gebruik maakte van die tank. De VS had de Abrahams, VK de Challenger, Frankrijk en de saoedi's de AMX-30. Irak had sovjet meuk.
Maar volgens hun paspoort zijn het geen Esten:quote:Op maandag 23 januari 2023 15:38 schreef quirina het volgende:
Estland zou ook alle Russen met dubbel paspoort hun land uit moeten tieven.
Of je bent Estisch of Rus.
Niet alleen Estlandquote:Op maandag 23 januari 2023 15:38 schreef quirina het volgende:
Toch zo'n 909 moderne tanks (exclusief hongarije), als we eens beginnen met 1/3.quote:
De Leo-1 is daar helemaal niet ingezet.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:11 schreef theguyver het volgende:
Jup.
En dat was de leopard 1.
Mischien is dat geen optie voor Noorwegen als je een oorlogsmisdadiger bent?quote:Op maandag 23 januari 2023 17:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Dacht dat mensen niet gedeporteerd worden als hun dan een zekere dood wacht
[ twitter ]
Staat ook haaks op het eerdere bericht van de nos:quote:Op maandag 23 januari 2023 17:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
quote:Een ex-commandant van het beruchte
Russische huurlingenleger Wagner Group
is in Noorwegen aangehouden.De politie
zegt dat Andrej Medvedev is opgepakt
omdat hij ervan wordt verdacht illegaal
de Noorse grens te zijn overgestoken.
Eerder deze maand vluchtte Medvedev
naar Noorwegen.Hij vroeg daar politiek
asiel aan en zei te willen getuigen
tegen de Wagner-organisatie.De Noorse
opsporingsdienst meldt dat Medvedev
inderdaad de status van getuige heeft.
Volgens zijn advocaat loopt Medvedev
geen risico te worden uitgezet.Een
Russische mensenrechtenorganisatie is
daar wel bang voor.
Dat tribunaal gaat opgezet worden, juist wel handig om getuigen te hebben lijkt me?quote:Op maandag 23 januari 2023 17:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien is dat geen optie voor Noorwegen als je een oorlogsmisdadiger bent?
Ongetwijfeld maar juridisch gezien zal Noorwegen mischien weinig andere opties hebben.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat tribunaal gaat opgezet worden, juist wel handig om getuigen te hebben lijkt me?
Misschien weten de Noren dat hij een spion isquote:Op maandag 23 januari 2023 17:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Bureaucratie boven mensenrechtenschendingen natuurlijk. Zo werkt het in ambtenarenland.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar juridisch gezien zal Noorwegen mischien weinig andere opties hebben.
Norway detains former Wagner commander, denies any plan to deport him to Russiaquote:Op maandag 23 januari 2023 17:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Alsof het om een binaire keuze gaat tussen een derde Wereldoorlog of een wapenstilstandquote:Op maandag 23 januari 2023 17:24 schreef polderturk het volgende:
Bangmakerij door de voormalige adviseur van Merkel.
[ twitter ]
Wird duk vindt hem verstandig.
[ twitter ]
Sowieso. Zagen we ook bij de toeslagenaffaire. Liever mensen helemaal kapot maken, dood zelfs, als overheid, dan even die bureaucratie onzin opzij zetten.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bureaucratie boven mensenrechtenschendingen natuurlijk. Zo werkt het in ambtenarenland.
Tuurlijk is het een spion.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Misschien weten de Noren dat hij een spion is
Mooi.quote:Op maandag 23 januari 2023 16:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar volgens hun paspoort zijn het geen Esten:
[ afbeelding ]
Normaal Est's paspoort:
[ afbeelding ]
Dit gaat om een Wagner figuurquote:Op maandag 23 januari 2023 17:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Excuus ik was in de war met de Britse challenger 1.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:32 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Voor zover mijn kennis gaat is er geen Leopard 1 tank in de golf-oorlog verloren gegaan omdat geen enkel land dat actief meevocht gebruik maakte van die tank. De VS had de Abrahams, VK de Challenger, Frankrijk en de saoedi's de AMX-30. Irak had sovjet meuk.
Ben blijkbaar geblokt door Wierd. Maar als hij het verstandig vind dan weet je gewoon dat het onzin is. Die man heeft jaren lang Poetin verdedigd en al zijn stellingen zijn niet uit gekomen.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:24 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Natuurlijk wil niemand oorlog. Maar de onredelijke, onmenselijke Poetin wel blijkbaar. Wat moet je dan met dit soort rotzakken, alles maar geven wat hij wil? Je kunt toch niet als een hond op je rug gaan liggen.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:24 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:
Juist. Maar het lult zo lekker, die valse dilemma's.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsof het om een binaire keuze gaat tussen een derde Wereldoorlog of een wapenstilstand
Dat is precies hoe ze het in het Kremlin willen framen en hun kremlin trollen en useful idiots dat in het Westen laten herhalen.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsof het om een binaire keuze gaat tussen een derde Wereldoorlog of een wapenstilstand
Wierd Duk:quote:Op maandag 23 januari 2023 17:24 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Als hij wordt uitgezet, hoop ik voor hem dat de Noren het niet verkeerd hebben ingeschatquote:
Slaat weer nergens op.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bureaucratie boven mensenrechtenschendingen natuurlijk. Zo werkt het in ambtenarenland.
Wagner huurling, he, de misdaden van die club in andere landen liegen er niet om en hij is vrijwillg bij Wagner gegaan. Laten we wel even in de gaten houden waar het om gaat hier.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als hij wordt uitgezet, hoop ik voor hem dat de Noren het niet verkeerd hebben ingeschat
Welvarend genoeg om ze met een vliegtuig naar Rusland te halen.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Laqvrov s dochters wonen in de UK in extreme wel vaart , dank zij papa
en putins is ook dol op zijn kinderen
die gaan echt geen raae dingen doen
Maar net een nucleare oorlog gaan die ook doodquote:Op maandag 23 januari 2023 17:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welvarend genoeg om ze met een vliegtuig naar Rusland te halen.
Esten zijn allemaal Europeaan. Het valt me van je tegen dat je als Europeaan zoiets fascistisch durft te roepen. Poetin roept dat wij allemaal fascisten zijn. Waarom geef je hem zo makkelijk gelijk?quote:Op maandag 23 januari 2023 15:38 schreef quirina het volgende:
Beter houden wij die in de EU, aangezien wij die weleens hard nodig zouden kunnen hebben.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:10 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Ik zie liever dat er gewoon 5 a 600 tanks die kant op gaan, maar dat is natuurlijk ook wishful thinking vanuit mijn kant uit., afgezien van de vraag of zo'n grote hoeveelheid logistiek ook wel handig is.
Wat wil je ermee doen dan?quote:Op maandag 23 januari 2023 18:02 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Beter houden wij die in de EU, aangezien wij die weleens hard nodig zouden kunnen hebben.
Heb je die schuilkelder van Putin nog niet gezien dan?quote:Op maandag 23 januari 2023 17:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar net een nucleare oorlog gaan die ook dood
Dit slaat helemaal nergens op, he? Mensen uitzetten die geen Esten zijn volgens hun paspoort is niet fascistisch.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Esten zijn allemaal Europeaan. Het valt me van je tegen dat je als Europeaan zoiets fascistisch durft te roepen. Poetin roept dat wij allemaal fascisten zijn. Waarom geef je hem zo makkelijk gelijk?
Tegen wie?quote:
wat heb je aan een schuilkelder, als je de deur opendoet en een verwoest landschap ziet ?quote:Op maandag 23 januari 2023 18:04 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Heb je die schuilkelder van Putin nog niet gezien dan?
of ze in oekraine gebruikt worden dan houden we de russen daar vast tegenquote:Op maandag 23 januari 2023 18:02 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Beter houden wij die in de EU, aangezien wij die weleens hard nodig zouden kunnen hebben.
Dus in plaats van tanks te gebruiken tegen de huidige Russische agressie wil je ze pas gebruiken tegen een toekomstige Russische agressie?quote:Op maandag 23 januari 2023 18:14 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
https://www.maartenonline(...)voor-de-derde-keer_/
Dat staat er niet.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:16 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dus in plaats van tanks te gebruiken tegen de huidige Russische agressie wil je ze pas gebruiken tegen een toekomstige Russische agressie?![]()
waarom wachten en ze de kans geven om sterker te worden?
Dit stond er:quote:Op maandag 23 januari 2023 18:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
"De geschiedenis heeft nu wel voldoende geleerd dat de Russische beer altijd in zijn kooi moet worden gehouden."
En daar reageerde ik op.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:02 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
quote:We will apply to Germany for permission to send Leopards to Ukraine, but even if there is no such consent, we will hand over the tanks as part of the "small coalition" - said Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki
Dan komen er geen overlopers meer , dus geen inside infoquote:Op maandag 23 januari 2023 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)aatregelen~a7a41db8/
Waarom pleurt Noorwegen die huurling niet gewoon terug naar waar die vandaan kwam?
Wokies daar
Nou en?quote:Op maandag 23 januari 2023 18:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan komen er geen overlopers meer , dus geen inside info
Ooh ik zag in de quote alleen de link naar het artikel in de Maarten. Heb niet de originele post bekeken. Sorryquote:Op maandag 23 januari 2023 18:33 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dit stond er:
[..]
En daar reageerde ik op.
(Fascistisch) Rusland moet tegengehouden worden. En persoonlijk zie ik dat liever met een pro-westers Oekrane
Beetje gezocht.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:14 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Hij weet geen namenquote:Op maandag 23 januari 2023 18:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou en?
Die vent laat toch niks los en is een gevaar als die vrij komt.
De kern is simpelweg dat Rusland in de 21e eeuw enorm veel grondgebied is kwijtgeraakt en graag terug zou willen naar de voormalige gloriedagen.quote:
Koeweit zelf had de Chieftain. Die had wel hetzelfde kanon, de L7 105mm rifled, als de Leopard 1. Die hebben bij de Iraakse inval nog wel T-72's kapot geschoten.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:32 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Beter kieperen ze Turkije uit de NATO, aan Zweden heeft men een veel betere bondgenoot.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:04 schreef Slayage het volgende:
Nu heeft Erdoğan het expliciet gezegd dat de Zweden geen lid zullen worden. In ieder geval niet voor de verkiezingen in Turkije.
[ twitter ]
Ja, laten we Turkije er ook maar uitgooien voor alle troep die turken in Europa uitvoeren. Echt belachelijke redenaties die bananenlandenquote:Op maandag 23 januari 2023 19:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Beter kieperen ze Turkije uit de NATO, aan Zweden heeft men een veel betere bondgenoot.
Dat kun je pas achteraf stellen of het bangmakerij was.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:24 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
https://www.washingtonpos(...)their-separate-ways/quote:Op maandag 23 januari 2023 19:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, laten we Turkije er ook maar uitgooien voor alle troep die turken in Europa uitvoeren. Echt belachelijke redenaties die bananenlanden
Je kunt je beter afvragen waarom Polen dat niet al een week geleden gedaan heeft.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopen dat die formulieren ook aankomen. En als die aankomen dat er geen schrijffouten of andere formaliteiten ontbreken. Zou zomaar weken kunnen duren.
Ik doelde daarmee meer op het feit dat Erdogan Zweden afrekent op de acties van 1 Zweed. Als wij dat in Europa deden dan hadden ze in Turkije een groot probleem.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)their-separate-ways/
Ah, perdon. Er zijn legio redenen om Turkije uit de NAVO te kieperen inderdaad.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik doelde daarmee meer op het feit dat Erdogan Zweden afrekent op de acties van 1 Zweed. Als wij dat in Europa deden dan hadden ze in Turkije een groot probleem.
Ze escaleren maar een eind weg.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tja. Volgens de Russen houden ze zichzelf nog in, maar als er eenmaal Leopards geleverd gaan worden dan gaan ze vol los en escaleert de boel.
Ik had al zoiets verwacht dat het feestje niet door zou gaan. Denk eerlijk gezegd ook niet dat het wel gaat gebeuren. Erdogan heeft goede betrekkingen met Rusland. Hiermee kunnen ze weer ff wat punten scoren.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:04 schreef Slayage het volgende:
Nu heeft Erdoğan het expliciet gezegd dat de Zweden geen lid zullen worden. In ieder geval niet voor de verkiezingen in Turkije.
[ twitter ]
Nee, van een Deen zelfs.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:12 schreef Timwonnacott het volgende:
Ik doelde daarmee meer op het feit dat Erdogan Zweden afrekent op de acties van 1 Zweed.
De pro-Russische Vad krijgt in eigen land nogal wat kritiek:quote:Op maandag 23 januari 2023 17:24 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Er is helemaal niets mis met het kapot maken van Russische oorlogsmisdadigers.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Sowieso. Zagen we ook bij de toeslagenaffaire. Liever mensen helemaal kapot maken, dood zelfs, als overheid, dan even die bureaucratie onzin opzij zetten.
Dat werden ze ook al toen ze Syri binnenvielen. Maar ze zitten nog steeds in de NAVO. Gaat 'm toch niet worden chef.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:25 schreef 3rr0r het volgende:
Turkije houdt dat toch niet vol, dan wordt het uitgekotst door de rest van de NAVO. Beetje poeha nu voor eigen bevolking.
Ik zei niet eruitgegooid. Op gegeven moment is men hun onzin zo zat dat er dermate druk op wordt gezet dat ze wel ja moeten zeggen.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat werden ze ook al toen ze Syri binnenvielen. Maar ze zitten nog steeds in de NAVO. Gaat 'm toch niet worden chef.
Verkeerde user gequote ofzo? Wat heeft de toeslagenaffaire en bureaucratie daar mee te maken?quote:Op maandag 23 januari 2023 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is helemaal niets mis met het kapot maken van Russische oorlogsmisdadigers.
Jawel, maar Rusland zal eerst moeten bufferen om weer voldoende bloed en staal te verzamelen om dat te kunnen. Ik neem aan dat de EU in de tussentijd weer op oude krachten komt.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De kern is simpelweg dat Rusland in de 21e eeuw enorm veel grondgebied is kwijtgeraakt en graag terug zou willen naar de voormalige gloriedagen.
[ afbeelding ]
Ik moet het nog zien. Dat is al zo vaak geopperd.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:34 schreef 3rr0r het volgende:
Op gegeven moment is men hun onzin zo zat dat er dermate druk op wordt gezet dat ze wel ja moeten zeggen.
Dit hele geval speelt pas sinds kort, dat Zweden en Finland de aanvraag hebben gedaan.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien. Dat is al zo vaak geopperd.
Geen invloed? Dat staat er niet. Geen gamechanger. En daar wordt door anderen ook weer anders over gedacht.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:35 schreef LethalNinja het volgende:
https://www.demorgen.be/m(...)anger-zijn~b6711bad/
Westerse tanks zouden geen invloed hebben.
Ik ben z benieuwd of die nieuwe Westerse wapensystemen significant gaan bijdragen aan een kentering in de oorlog voor Oekraiene. De mening van experts lopen zo uiteen dan het voor een doorgewinterde nieuwsjunkie zoals ik niet te duiden is wat dit gaat betekenen. Daarnaast zijn er weinig historische succes/falen bekend van een flink aantal van die systemen.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geen invloed? Dat staat er niet. Geen gamechanger. En daar wordt door anderen ook weer anders over gedacht.
Ik weet niet of het al aan de orde is gekomen in deze doorlopende reeks, maar ook Zuid-Afrika lijkt de kant van Rusland te hebben gekozen.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Nou die Afrikaanse ontwikkelingshulp ook maar eens stopzetten dan.
Ook wel een Russisch spel, eerst corrupte regeringen omkopen en dan het volk uitmelken en zorgen dat ze vluchten naar de EU om die te verzwakken van binnenuit.
Let op de nieuwe stroom dobberbootjes.
De EU zal het spel heel wat harder moeten spelen met alle mogelijke middelen om weer invloed in Afrika terug te winnen. Het domineesvingertje samen met de vele miljarden aan ontwikkelingshulp (straks klimaathulp verwacht ik) heeft in elk geval te weinig geholpen.quote:Zuid-Afrika gaat militaire oefeningen houden met Rusland en China
Zuid-Afrika gaat volgende maand, in de Indische Oceaan voor zijn eigen kustlijn, militaire oefeningen houden samen met Rusland en China. Het is de tweede keer dat de drie legers samen opereren. Zuid-Afrika is een grootmacht in Afrika en heeft steeds geweigerd om de Russische inval in Oekrane te veroordelen. Voor Rusland en China vormt Zuid-Afrika een belangrijke partner vanwege de grondstoffen en de politieke invloed.
Nee, dat Turkije mot heeft met andere NAVO landen had ik het over.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:38 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dit hele geval speelt pas sinds kort, dat Zweden en Finland de aanvraag hebben gedaan.
Zeer goed artikel, het besef dat de Russen in WO I en II dader waren en absoluut geen slachtoffer dient in de westerse wereld echt nog in te dalen.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:14 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Het valt echt niet te voorspellen. Ook als je naar de geschiedenis van oorlogsvoering kijkt.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben z benieuwd of die nieuwe Westerse wapensystemen significant gaan bijdragen aan een kentering in de oorlog voor Oekraiene. De mening van experts lopen zo uiteen dan het voor een doorgewinterde nieuwsjunkie zoals ik niet te duiden is wat dit gaat betekenen. Daarnaast zijn er weinig historische succes/falen bekend van een flink aantal van die systemen.
Jij had het over "kapot maken" van mensen door overheden.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verkeerde user gequote ofzo? Wat heeft de toeslagenaffaire en bureaucratie daar mee te maken?
Als Oekrane maar genoeg van het moderne spul krijgt, verwacht ik wel dat Russische linies doorbroken worden en het prijsschieten wordt.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het valt echt niet te voorspellen. Ook als je naar de geschiedenis van oorlogsvoering kijkt.
Inderdaad, rusland was niet een haar beter dan (nazi) Duitsland: annexaties en gulags.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zeer goed artikel, het besef dat de Russen in WO I en II dader waren en absoluut geen slachtoffer dient in de westerse wereld echt nog in te dalen.
Of de EU wacht gewoon even tot de landen in Afrika zich realiseren wat steun aan Rusland ze oplevert. Wat zo ongeveer nul komma nul is.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:45 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het al aan de orde is gekomen in deze doorlopende reeks, maar ook Zuid-Afrika lijkt de kant van Rusland te hebben gekozen.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)et-rusland-en-china/
[..]
De EU zal het spel heel wat harder moeten spelen met alle mogelijke middelen om weer invloed in Afrika terug te winnen. Het domineesvingertje samen met de vele miljarden aan ontwikkelingshulp (straks klimaathulp verwacht ik) heeft in elk geval te weinig geholpen.
Ja, maar Rusland kan het zich veroorloven om veel lowlifes ertegenaan te gooien zonder dat het volk gaat morren. En al die dure Westerse zooi is nauwelijks uitgeprobeerd, allicht dat het beter is. Maar ga je met 85 westerse MTB's honderden als wel niet duizenden tanks uitgeschakelen?quote:Op maandag 23 januari 2023 19:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Oekrane maar genoeg van het moderne spul krijgt, verwacht ik wel dat Russische linies doorbroken worden en het prijsschieten wordt.
De Russen zijn behoorlijk ouderwets in hun manier van oorlogsvoeren.
In elk geval levert het hen op dat ze niet moreel continu afgekraakt worden over je moet zus en je moet zo doen.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of de EU wacht gewoon even tot de landen in Afrika zich realiseren wat steun aan Rusland ze oplevert. Wat zo ongeveer nul komma nul is.
Ok. Daar koop je welgeteld nul boterhammen van. Well done.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In elk geval levert het hen op dat ze niet moreel continu afgekraakt worden over je moet zus en je moet zo doen.
Het probleem is omkoping. Die "presidenten" en de hele bende eromheen krijgen miljoenen van Rusland.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of de EU wacht gewoon even tot de landen in Afrika zich realiseren wat steun aan Rusland ze oplevert. Wat zo ongeveer nul komma nul is.
Koloniseren maar weer?quote:Op maandag 23 januari 2023 19:45 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het al aan de orde is gekomen in deze doorlopende reeks, maar ook Zuid-Afrika lijkt de kant van Rusland te hebben gekozen.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)et-rusland-en-china/
[..]
De EU zal het spel heel wat harder moeten spelen met alle mogelijke middelen om weer invloed in Afrika terug te winnen. Het domineesvingertje samen met de vele miljarden aan ontwikkelingshulp (straks klimaathulp verwacht ik) heeft in elk geval te weinig geholpen.
Ongetwijfeld en ze krijgen ook wat Wagner huurlingen als de bevolking teveel gaat morren maar op de lange termijn levert het niets op want vroeg of laat hangen ze aan een lantaarnpaal of moeten ze vluchtenquote:Op maandag 23 januari 2023 20:03 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het probleem is omkoping. Die "presidenten" en de hele bende eromheen krijgen miljoenen van Rusland.
Hier staat t westen gewoon 10-0 achter..
Erdogan heeft indirect het zelfde probleem als Poetin, zijn macht is gekoppeld aan een potenieel gevaar en dominantie laten zien van de erdogans versie van de Turkse cultuur. Hij kan niet anders dan steeds agressiever worden... Zijn gestuntel naar Zweden toe is ook een vorm om als dominate leider over te komen.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Beter kieperen ze Turkije uit de NATO, aan Zweden heeft men een veel betere bondgenoot.
Non-citizens hebben geen rechten?quote:Op maandag 23 januari 2023 18:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit slaat helemaal nergens op, he? Mensen uitzetten die geen Esten zijn volgens hun paspoort is niet fascistisch.
Het is niet 1 westerse tank die alleen vecht tegen een zootje russische tanks.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar Rusland kan het zich veroorloven om veel lowlifes ertegenaan te gooien zonder dat het volk gaat morren. En al die dure Westerse zooi is nauwelijks uitgeprobeerd, allicht dat het beter is. Maar ga je met 85 westerse MTB's honderden als wel niet duizenden tanks uitgeschakelen?
De leopards die ze willen leveren zijn de jaren 80 versie. Het is dus verre van een wonderwapen.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar Rusland kan het zich veroorloven om veel lowlifes ertegenaan te gooien zonder dat het volk gaat morren. En al die dure Westerse zooi is nauwelijks uitgeprobeerd, allicht dat het beter is. Maar ga je met 85 westerse MTB's honderden als wel niet duizenden tanks uitgeschakelen?
Half eens. Het is niet het economisch dat alleen telt h. Ook in je waarde gelaten worden en acceptatie dat er verschillen zijn.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok. Daar koop je welgeteld nul boterhammen van. Well done.
Let maar op ze zullen met honderden tanks tegelijk komen met een raketten regen vooraf. Tegelijkertijd zullen ze vanuit Wit Rusland richting Kiev gaan.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over boterhammen gesproken; Rusland is wel de grootste graanexporteur ter wereld.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok. Daar koop je welgeteld nul boterhammen van. Well done.
Ik hoop ook dat de invloed van Rusland en China in Afrika in de toekomst beperkt zal zijn, maar ik zie het vooralsnog niet rooskleurig in. Blijkbaar hanteert men in een belangrijk deel van Afrika een andere gedachtegang en ethiek.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan eten we toch cake?quote:Op maandag 23 januari 2023 20:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Over boterhammen gesproken; Rusland is wel de grootste graanexporteur ter wereld.
Die komen niet terug, ze krijgen via Rusland veel meer macht.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb de EU nog nooit uitspraken horen doen die onder de door jou gestelde noemer vallen maar vertel, welke zaken heb jij het over? Laten we het even concreet maken.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Half eens. Het is niet het economisch dat alleen telt h. Ook in je waarde gelaten worden en acceptatie dat er verschillen zijn.
Ik denk niet dat Oekraine over een halve eeuw graag Russische ordetroepen verwelkomt.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb de EU nog nooit uitspraken horen doen die onder de door jou gestelde noemer vallen maar vertel, welke zaken heb jij het over? Laten we het even concreet maken.
Ik snap dit als reactie op mijn post niet zo goed?quote:Op maandag 23 januari 2023 20:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Oekraine over een halve eeuw graag Russische ordetroepen verwelkomt.
Dat de Burkinabe liever Russen in hun land willen dan Fransen omdat ze in hun waarde gelaten willen worden.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap dit als reactie op mijn post niet zo goed?
Net als de vorige keer zekerquote:Op maandag 23 januari 2023 20:15 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Let maar op ze zullen met honderden tanks tegelijk komen met een raketten regen vooraf. Tegelijkertijd zullen ze vanuit Wit Rusland richting Kiev gaan.
Oekrane is kansloos.
Is dit een post van vorig jaar of zo?quote:Op maandag 23 januari 2023 20:15 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Let maar op ze zullen met honderden tanks tegelijk komen met een raketten regen vooraf. Tegelijkertijd zullen ze vanuit Wit Rusland richting Kiev gaan.
Oekrane is kansloos.
Hoezo? Dat levert de leiders van Afrikaanse landen heel veel op.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoelang duurt het voordat de tanks zonder brandstof komen te staan en de soldaten massaal gaan plunderen omdat ze niks te eten hebben?quote:Op maandag 23 januari 2023 20:15 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Oekrane is kansloos.
Waar wij zo goed als niks van kopen, ook niet van Oekraine overigens.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Over boterhammen gesproken; Rusland is wel de grootste graanexporteur ter wereld.
Dit ging over Afrikaanse landen, die wel veel Oekraiens graan invoeren en voor wie het essentieel is dat te kunnen blijven doen.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar wij zo goed als niks van kopen, ook niet van Oekraine overigens.
Gaat Rusland eindelijk echt vechten? Na een jaar van gepruts en gekloot, het kapot laten schieten van een halve legermacht, het laten afslachten van 50.000 stuks kanonnenvoer (nadat er 50.000 getrainde ervaren beroepssoldaten waren afgeschoten) heeft Rusland het westen waar het het hebben wil. In slaap gesust.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:15 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Oekrane is kansloos.
Het blijft intrigerend dat ze zich in Afrika keer op keer uit laten wringen voor een appel en een ei door andere landenquote:Op maandag 23 januari 2023 20:16 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat de invloed van Rusland en China in Afrika in de toekomst beperkt zal zijn, maar ik zie het vooralsnog niet rooskleurig in. Blijkbaar hanteert men in een belangrijk deel van Afrika een andere gedachtegang en ethiek.
Spannend joh! Gaat vast een enorm succes worden!quote:Op maandag 23 januari 2023 20:50 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het zo rustig is? Voorbereiding! Die fout maken ze geen 2e keer.
Badumtsss.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mwah. Het is in het belang van Navo en in het verlengde van Turkije dat Zweden en Finland toetreden, dus de lidmaatschap zal vroeg of laat komen omdat iedereen binnen de alliantie er baat bij heeft. No worries.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik had al zoiets verwacht dat het feestje niet door zou gaan. Denk eerlijk gezegd ook niet dat het wel gaat gebeuren. Erdogan heeft goede betrekkingen met Rusland. Hiermee kunnen ze weer ff wat punten scoren.
Volgens het oorlogsrecht mag je huurlingen gewoon een nekschot geven, toch?quote:Op maandag 23 januari 2023 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is helemaal niets mis met het kapot maken van Russische oorlogsmisdadigers.
Is dat zo?quote:Op maandag 23 januari 2023 21:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens het oorlogsrecht mag je huurlingen gewoon een nekschot geven, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |