Welk verhaal? Zit het achter een paywall?quote:Op maandag 23 januari 2023 09:18 schreef michiel_merk het volgende:
Als het bericht in de Telegraaf klopt , dan is het gewoon einde verhaal na vandaag.
Louis maar ff bellen dan voor een half jaar
quote:Op maandag 23 januari 2023 09:21 schreef Scorpie het volgende:
#schreuderout
[..]
Welk verhaal? Zit het achter een paywall?
(Via Voetbalprimeur)quote:Telegraaf: Ajax-spelers steken hand op, Schreuder 'met één been in trainersgraf'
Vandaag Laatste update: 07:59
De vulkaan bij Ajax staat op uitbarsten, schrijft De Telegraaf maandagochtend. In de aanloop naar de Klassieker wierp mental coach Joost Leenders ten overstaan van de selectie de vraag op wie er ontevreden was over de staf. Veel spelers, zo niet alle, staken hun hand op.
De Telegraaf spreekt van een 'vuistslag op zijn kin' voor Schreuder. Bij een sessie in de kleedkamer tussen Leenders en de spelersgroep, met als doel de werkrelatie te optimaliseren, stak nagenoeg de hele selectie zijn hand op toen de vraag werd voorgelegd wie de staf van Ajax slecht vindt.
Het was twee dagen voor de Klassieker geen stemming, maar het polsen van het gemoed in de kleedkamer en de kritiek richtte zich niet alleen Schreuder, mogelijk ook op de assistent-trainers, keeperstrainer en medische staf. Maar: 'Door de vraag zo breed te stellen, stond Schreuder al met één been in het trainersgraf', aldus De Telegraaf.
'Hoe kan na eerdere communicatieve missers zo'n verkeerde inschatting worden gemaakt?', vraagt Valentijn Driessen zich af. 'Ongelooflijk dat Ajax’ eigen mental-coach Leenders zo’n stommiteit begaat en de belangrijkste werknemer van de club (Schreuder, red.) niet beschermt. (...) Hoe kun je zo'n bom neerleggen in de kleedkamer? Het is pure zelfdestructie.'
Ajax pakte zondag een punt in de Klassieker tegen Feyenoord (1-1) en is al zes wedstrijden zonder overwinning. Driessen: 'Met het levensgevaarlijke polsen is Schreuders positie verder aangetast. Deze beginnersfout, deze foute inschatting is typerend voor het disfunctioneren van alles en iedereen bij en rond het eerste elftal van Ajax dit seizoen.'
LOL, wist niet dat het zo erg was.quote:Op zondag 22 januari 2023 20:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
In de laatste 4 maanden:
V
G
V
V
W (tegen Volendam, omdat de 3-3 werd afgekeurd)
V
V
W (tegen Excelsior)
W (tegen RKC, met een boze Blind de rust)
V
W (tegen Rangers)
V
G
G
G
G
G
4 overwinningen in 17 wedstrijden (tegen Volendan, Excelsior, RKC en Rangers). Slechtste reeks ooit? En de Telegraaf maar positief blijven, echt schandalig en lachwekkend.
Ik denk het nietquote:Op maandag 23 januari 2023 09:18 schreef michiel_merk het volgende:
Als het bericht in de Telegraaf klopt , dan is het gewoon einde verhaal na vandaag.
Louis maar ff bellen dan voor een half jaar
Lol Telegraaf probeert het nog door net te doen alsof het over de medische staf gaat en Leenders de schuld geven van het stellen van de verkeerde vraagquote:
Ik geloof weinig van dit hele verhaal, de affaire Blind was de uitgelezen kans voor de selectie om te zeggen dat Alfred niet meer kan, dat is niet gebeurd.quote:Op maandag 23 januari 2023 09:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lol Telegraaf probeert het nog door net te doen alsof het over de medische staf gaat en Leenders de schuld geven van het stellen van de verkeerde vraag![]()
Nee de T is nog zwaarder door de mand gevallen dan Schreuder.
Alleen dat punt van Rulli niet echt mee eens. Om nu al te zeggen dat hij in de lucht niet veel is gaat wat te ver.quote:Op zondag 22 januari 2023 16:56 schreef Ramboetan het volgende:
Voor Schreuder zijn doen was het best aardig. Voor Ajax zijn doen was het natuurlijk helemaal ruk.
Bergwijn viel aardig in.
Alvarez prima als CV.
Backs zijn waardeloos dus zsm wijndal en Rensch daar neerzetten.
Conceiçao moet je na zo’n wanvertoning meteen terugzetten naar Jong Ajax.
Middenveld was slappe hap.
Rulli heeft een lekkere reflex en was ie iets langer dan had hij de bal uit de kruising getikt. In de lucht is het verder niet veel.
Dit was mijn spreekbeurt.
Edwin is nog in de duinen aan het fietsen.quote:Op maandag 23 januari 2023 09:31 schreef dimmak het volgende:
Angstvallig stil weer. Die blijft nog minimaal een week zitten.
Kunnen we corners bij Ajax niet schriftelijk afdoen? Gewoon een doeltrap? Kansloos elke keer...quote:Op maandag 23 januari 2023 09:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wie trapt normaal gesproken de corners? Tadic of Berghuis?
AD heeft hetzelfde verhaal dus lijkt me redelijk te kloppen.quote:Op maandag 23 januari 2023 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik geloof weinig van dit hele verhaal, de affaire Blind was de uitgelezen kans voor de selectie om te zeggen dat Alfred niet meer kan, dat is niet gebeurd.
En voetballend is het nog steeds abominabel maar qua werklust kan je niet stellen dat ze de trainer in de steek laten.
Zegt wel veel dat zulke dingen uitlekken, wat een zooitje is het ook.
Wel mooi dat Valentijntje wederom vriend Schreuder beschermt door te stellen dat zo'n mental coach zo'n vraag niet mag stellenquote:
Whats next? Dat de materiaalman gaat peilen wie eerste keeper moet zijn?quote:Op maandag 23 januari 2023 09:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wel mooi dat Valentijntje wederom vriend Schreuder beschermt door te stellen dat zo'n mental coach zo'n vraag niet mag stellen
Donder toch op
Dat zegt me helemaal niets, dus "copy paste" maakt het ook meteen waar? En erg vertrouwelijk was het dus nietquote:Op maandag 23 januari 2023 09:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
AD heeft hetzelfde verhaal dus lijkt me redelijk te kloppen.
Kudus heeft geen tactisch inzicht. Leuk voor aanval maar defensief brengt hij alles in de warquote:Op maandag 23 januari 2023 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Kudus graag op de plek van Klaassen, die was me toch slecht gisteren
Mwa, dat weet ik niet. Voetballend is hij een stuk beter dan Klaassen iig.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kudus heeft geen tactisch inzicht. Leuk voor aanval maar defensief brengt hij alles in de war
Daar heeft ‘ie toch best een punt als het waar isquote:Op maandag 23 januari 2023 09:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wel mooi dat Valentijntje wederom vriend Schreuder beschermt door te stellen dat zo'n mental coach zo'n vraag niet mag stellen
Donder toch op
Zo'n mental coach heeft toch de taak om spelers zo optimaal mogelijk te laten presteren op mentaal vlak. Lijkt me dan een legitieme vraag of je de werkomgeving op dit moment prettig vindt. Lijkt me trouwens niet dat zo'n mental coach op eigen houtje handelt...quote:Op maandag 23 januari 2023 10:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar heeft ‘ie toch best een punt als het waar is
Excelsior en Cambuur uit zijn in deze fase 'gewoon' vervelende wedstrijden. Kan best weer mis gaan daar.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:14 schreef Marsenal het volgende:
Of het nou waar is of niet, er wordt nu dusdanig door meerdere partijen aan de stoelpoten gezaagd dat alleen winstpotten Schreuder kunnen redden. Volendam, Excelsior en Cambuur. Schreuder houdt hoop. Als Volendam of Excelsior niet goed gaat is Cambuur de laatste. U las het hier eerst.
Als mental coach specifiek vragen of je ontevreden bent over je staf, dat lijkt me een prima eerste dominosteen om te gaan muiten. Ik zou het anders gevraagd hebben. Als het waar is.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo'n mental coach heeft toch de taak om spelers zo optimaal mogelijk te laten presteren op mentaal vlak. Lijkt me dan een legitieme vraag of je de werkomgeving op dit moment prettig vindt. Lijkt me trouwens niet dat zo'n mental coach op eigen houtje handelt...
Misschien wel, maar zo'n mental coach in een volle kleedkamer deze vraag laten stellen klinkt alsof iemand anders dan de mental coach dat een goed idee vond, maar dat het antwoord misschien niet verwacht werdquote:Op maandag 23 januari 2023 10:24 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als mental coach specifiek vragen of je ontevreden bent over je staf, dat lijkt me een prima eerste dominosteen om te gaan muiten. Ik zou het anders gevraagd hebben. Als het waar is.
Met 1100 kaarten en relatief dichtbij was dat wel te verwachten jaquote:
Spelen die niet meer in het olympisch stadion?quote:Op maandag 23 januari 2023 10:38 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Met 1100 kaarten en relatief dichtbij was dat wel te verwachten ja
Neequote:Op maandag 23 januari 2023 10:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Spelen die niet meer in het olympisch stadion?
Ik zou echt 10-12 miljoen voor Slot neertellen. Koop je gewoon een kampioenschap en dus een CL ticket mee. Maar ja, moet hij wel willen.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:30 schreef LordVoldermort het volgende:
Zet er een normale trainer neer en je bent kampioen. De Eredivisie is echt zo zwak dat zelfs Twente om plek 2 mee loopt te ballen. Koop Slot en je bent er.
Dat gaat ie alleen al qua sentiment nooit doen, in de huidige maatschappij staat zo'n overstap garant voor bedreigingen, haatberichten etc. Niet alleen voor Slot zelf maar ook voor z'n familie.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou echt 10-12 miljoen voor Slot neertellen. Koop je gewoon een kampioenschap en dus een CL ticket mee. Maar ja, moet hij wel willen.
Ik snap ook niet waarom Slot niet even heeft gewacht. Van Ajax naar een topclub is natuurlijk ook stukken makkelijker dan die stap maken vanaf Feyenoord.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat gaat ie alleen al qua sentiment nooit doen, in de huidige maatschappij staat zo'n overstap garant voor bedreigingen, haatberichten etc. Niet alleen voor Slot zelf maar ook voor z'n familie.
Het is jammer dat de tijdslijnen niet zo zijn gelopen dat ie nog bij AZ zat toen Ten Hag vertrok, dan was het een no-brainer geweest natuurlijk.
Toen hij voor Feyenoord koos, zat Ten Hag er toch nog gewoon en was er geen indicatie dat hij snel zou vertrekken?quote:Op maandag 23 januari 2023 10:57 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom Slot niet even heeft gewacht. Van Ajax naar een topclub is natuurlijk ook stukken makkelijker dan die stap maken vanaf Feyenoord.
Maakt niet uit, iedereen moet gewoon even wachten met de hoop dat het grote Ajax ooit een keer aankloptquote:Op maandag 23 januari 2023 11:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen hij voor Feyenoord koos, zat Ten Hag er toch nog gewoon en was er geen indicatie dat hij snel zou vertrekken?
Was toen al niet dat geniale CL seizoen? Op dat moment wist je wel dat er een x interesse kwam. Viel mij nog mee dat Ten Hag zo lang bleef eigenlijk.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen hij voor Feyenoord koos, zat Ten Hag er toch nog gewoon en was er geen indicatie dat hij snel zou vertrekken?
Lijkt me niet dat hij dat nu doet maar zelfs met Frank de Boer kan je nog kampioen worden, oogaids hebben we nu toch al.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou echt 10-12 miljoen voor Slot neertellen. Koop je gewoon een kampioenschap en dus een CL ticket mee. Maar ja, moet hij wel willen.
quote:Op maandag 23 januari 2023 10:08 schreef Black-Death het volgende:
Kudus in de spits is, op wat leuke acties op het middenveld na, kansloos omdat ie 80x per wedstrijd buitenspel staat.
eh. de eerste helft gister, volendam, emmen, vitesse... ik meen toch ook wel een gebrek aan inzet te zien. Kijk gisteren bij die 1-0 even hoe Taylor weer wandelt en denkt "dat komt wel goed".quote:Op maandag 23 januari 2023 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
En voetballend is het nog steeds abominabel maar qua werklust kan je niet stellen dat ze de trainer in de steek laten.
Misschien zie ik dat niet goed maar gebrek aan zelfvertrouwen is wat anders dan gebrek aan inzet, er zijn er een paar (nou ja misschien wel meer) die liever de bal niet krijgen, ik vond Taylor overigens slecht, vooral de eerste helft, die kan duidelijk niet op de 6 positie.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:45 schreef manny het volgende:
[..]
eh. de eerste helft gister, volendam, emmen, vitesse... ik meen toch ook wel een gebrek aan inzet te zien. Kijk gisteren bij die 1-0 even hoe Taylor weer wandelt en denkt "dat komt wel goed".
Middenvelders die zich niet aanbieden en verdedigers laten stikken.
Werklust.. mwa 6/10 max. want idd tegen twente na de rode kaart en gisteren de 2e helft het is niet zo dat ze er compleet met de pet naar gooien.
Het was geen gebrek aan inzet gisteren, eerder een gebrek aan vertrouwen en instructies. Alleen Blind gooide er wel echt met de pet naar voor de winterstop maar die is daarom ook weggestuurd, dat was ook wel een duidelijk statement.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:45 schreef manny het volgende:
[..]
eh. de eerste helft gister, volendam, emmen, vitesse... ik meen toch ook wel een gebrek aan inzet te zien. Kijk gisteren bij die 1-0 even hoe Taylor weer wandelt en denkt "dat komt wel goed".
Middenvelders die zich niet aanbieden en verdedigers laten stikken.
Werklust.. mwa 6/10 max. want idd tegen twente na de rode kaart en gisteren de 2e helft het is niet zo dat ze er compleet met de pet naar gooien.
Het is een puinhoop, dat is al zeer lang duidelijk.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:52 schreef Marcoss het volgende:
Lijkt me ook wel bijzonder dat een flinke groep z'n hand opsteekt op het moment dat de mental coach (euuhh??) de vraag stelt of ze tevreden zijn over de leiding en er niet eerder signalen bij de directie zijn binnengekomen?
Feyenoord was gisteren ook echt niet zo goed hoor. Met een beetje geluk scoor je laat in de wedstrijd nog de 1-2.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het was geen gebrek aan inzet gisteren, eerder een gebrek aan vertrouwen en instructies. Alleen Blind gooide er wel echt met de pet naar voor de winterstop maar die is daarom ook weggestuurd, dat was ook wel een duidelijk statement.
Klopt maar dit is in niks een reactie op wat ik postquote:Op maandag 23 januari 2023 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Feyenoord was gisteren ook echt niet zo goed hoor. Met een beetje geluk scoor je laat in de wedstrijd nog de 1-2.
Klopt, sorry, even op ingaan dan: gebrek aan vertrouwen en instructies is absoluut waar. Er lijkt van achteruit totaal geen idee te zijn hoe men de juiste poppetjes in stelling zet. Veel onzekerheid bij types als Bassey, Sanchez en op het middenveld laten Taylor en Klaassen het echt afweten. Tadic lijkt ook al langere tijd het team niet meer te kunnen/willen motiveren als aanvoerder. Gezapigheid, dat is het gevoel wat ik er bij krijg als ik het zit te kijken, alsof het ze geen klote kan interesseren.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Klopt maar dit is in niks een reactie op wat ik post
Het helpt dan ook niet mee als Berghuis stiekem toch wel een beetje bangig was. Die heeft in de eerste helft geloof ik elke bal wel ingeleverd of handelde te laat waar balverlies uit voortkwam, niet echt handig op die plek.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, sorry, even op ingaan dan: gebrek aan vertrouwen en instructies is absoluut waar. Er lijkt van achteruit totaal geen idee te zijn hoe men de juiste poppetjes in stelling zet. Veel onzekerheid bij types als Bassey, Sanchez en op het middenveld laten Taylor en Klaassen het echt afweten. Tadic lijkt ook al langere tijd het team niet meer te kunnen/willen motiveren als aanvoerder. Gezapigheid, dat is het gevoel wat ik er bij krijg als ik het zit te kijken, alsof het ze geen klote kan interesseren.
Berghuis als defensieve middenvelder tegen een ploeg die fel druk zet is sowieso onverstandig, veel te traag opbouwend.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Het helpt dan ook niet mee als Berghuis stiekem toch wel een beetje bangig was. Die heeft in de eerste helft geloof ik elke bal wel ingeleverd of handelde te laat waar balverlies uit voortkwam, niet echt handig op die plek.
Denk je nou echt dat Berghuis bang wasquote:Op maandag 23 januari 2023 12:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Het helpt dan ook niet mee als Berghuis stiekem toch wel een beetje bangig was. Die heeft in de eerste helft geloof ik elke bal wel ingeleverd of handelde te laat waar balverlies uit voortkwam, niet echt handig op die plek.
Volgens mij was Taylor de 6 maar Berghuis kwam ook niet echt uit de verf, een back die niet weet waar hij moet lopen werkt dan ook niet mee, hierdoor kwam Conceicao te geisoleerd te staan.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Berghuis als defensieve middenvelder tegen een ploeg die fel druk zet is sowieso onverstandig, veel te traag opbouwend.
Geen idee, ik vind hem altijd wel met bravoure spelen zelfs bij het Nederlands elftal maar daar was gisteren bijzonder weinig van overquote:Op maandag 23 januari 2023 12:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Berghuis bang was
Hij speelde gewoon heel slecht maar die spelers weten echt wel dat ze zowat nergens zo veilig zijn als op dat veld.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee, ik vind hem altijd wel met bravoure spelen zelfs bij het Nederlands elftal maar daar was gisteren bijzonder weinig van over
Ik heb geen idee wat Taylor was en hij zelf ook niet volgens mij, maar Berghuis stond meer naar achteren.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij was Taylor de 6 maar Berghuis kwam ook niet echt uit de verf, een back die niet weet waar hij moet lopen werkt dan ook niet mee, hierdoor kwam Conceicao te geisoleerd te staan.
Berghuis liet zich inzakken om de opbouw te helpen maar Taylor was de VM gisteren.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat Taylor was en hij zelf ook niet volgens mij, maar Berghuis stond meer naar achteren.
Wat voor type middenvelder is Taylor eigenlijk? Ik kan toch echt weinig goeds ontdekken bij die jongen maar kijk ook niet wekelijks Ajax.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Berghuis liet zich inzakken om de opbouw te helpen maar Taylor was de VM gisteren.
Van Cambuur is echt onmogelijk. Zelfs met 9 man.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:21 schreef michiel_merk het volgende:
Als de spelers Schreuder weg willen hebben gaan ze wel van Cambuur of Excelsior verliezen
Eens met deze opstelling alleen zou ik Kudus altijd verkiezen boven conceiçao. Die heeft in 45 minuten tijd werkelijk niks goed gedaan. Ik lees overal dat Bassey, Tadic, Taylor en Sanchez slecht waren. Dat waren ze zeker ook, maar onze smurf was slechter dan deze 4 heren bij elkaar denk ik.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:32 schreef PicoMMP het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben op het moment wel even klaar met Bassey, Sanchez, Taylor en Kudus.
Alavarez en Timber centraal, beide kunnen prima verdedigen. Wijndal (bij gebrek aan beter) linksback, Rensch gewoon rechtsback. Berghuis ietwat controlerend (heeft een goede opening, opbouwend prima, maar moet buitenkantvoetpassjes even beter timen), Tadic een vrije rol op 10 (zoals bij Servië op het WK), Brobbey gewoon spits.
Tegen de mindere goden die je nu gaat treffen moet dit toch wel gewoon voor goed voetbal en overwinningen zorgen.
Expres verliezen is een fabeltje. Je kan gewoon als spelersgroep intern aangeven dat een trainer weg moet, daar wordt heus wel naar geluisterd.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:21 schreef michiel_merk het volgende:
Als de spelers Schreuder weg willen hebben gaan ze wel van Cambuur of Excelsior verliezen
Klopt, maar in de vorige wedstrijden bracht hij wel als enige dreiging en gevaar.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:57 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Eens met deze opstelling alleen zou ik Kudus altijd verkiezen boven conceiçao die heeft in 45 minuten tijd werkelijk niks goed gedaan. Ik lees overal dat Bassey, Tadic, Taylor en Sanchez slecht waren. Dat waren ze zeker ook, maar onze smurf was slechter dan deze 4 heren bij elkaar denk.
Dat deed Younes ook. Had je verder geen reet aan. Daarnaast is hij 1,50m, 40KG, maakt hij schwalbes en zeurt hij veel. Gezien ons rechtsbuiten probleem is het een schande dat Kudus daar nog nooit is uitgeprobeerd. Wel doodleuk Lucca op linksbuiten uitproberen want hij is 2 meter 10.. Bananensplit is er niks bij.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:02 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Klopt, maar in de vorige wedstrijden bracht hij wel als enige dreiging en gevaar.
Ook wel typisch zo’n spelertje die het in het begin leuk doet omdat tegenstanders hem nog niet kennen.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:02 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Klopt, maar in de vorige wedstrijden bracht hij wel als enige dreiging en gevaar.
Ik vind hem ook geen vlees en geen vis, op z'n normale positie met Alvarez als VM komt hij wel vaak in scoringsposities dus dat ziet hij wel, alleen mist hij de kansen die hij krijgt dan weer. Gravenberch vond ik echt een stuk beter en die kon ook dribbelen, dat kan nu niemand meer bij Ajax, nou ja Conceicao.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:52 schreef fetX het volgende:
[..]
Wat voor type middenvelder is Taylor eigenlijk? Ik kan toch echt weinig goeds ontdekken bij die jongen maar kijk ook niet wekelijks Ajax.
Je moet zo'n speler wel helpen, als je eigen back zich verstopt en er dus niemand hun back voor keuzes stelt heeft die een makkelijke middag, die wisselwerking Mazraoui-Antony was van een heel aardig niveau, dat is nu compleet weg en dat ligt niet alleen aan Conceicao.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:12 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Dat deed Younes ook. Had je verder geen reet aan. Daarnaast is hij 1,50m, 40KG, maakt hij schwalbes en zeurt hij veel. Gezien ons rechtsbuiten probleem is het een schande dat Kudus daar nog nooit is uitgeprobeerd. Wel doodleuk Lucca op linksbuiten uitproberen want hij is 2 meter 10.. Bananensplit is er niks bij.
Gewaagde uitspraak.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:56 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Van Cambuur is echt onmogelijk. Zelfs met 9 man.
niet bij dit bestuur waar de eindverantwoordelijke op de fiets springt en maakt dat ie weg komt als er problemen ontstaanquote:Op maandag 23 januari 2023 13:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Expres verliezen is een fabeltje. Je kan gewoon als spelersgroep intern aangeven dat een trainer weg moet, daar wordt heus wel naar geluisterd.
Zijn jullie niet gewoon opgelicht door één of ander kartel ofzo? Dat is volgens mij niet eens een voetballerquote:Op maandag 23 januari 2023 13:37 schreef over_hedge het volgende:
Sanchez kan er echt helemaal niks van. Zie hem echt nooit iets doen waarvan je denkt ohhh dat is waarom die gekocht is
Kennelijk is er in Mexico dus uberhaupt geen betere rb te vinden, want hij speelde ook nog op het wkquote:Op maandag 23 januari 2023 13:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn jullie niet gewoon opgelicht door één of ander kartel ofzo? Dat is volgens mij niet eens een voetballer
Dit is heel erg. Zsm Rensch of Regeer RB. Dat er überhaupt mensen waren die liever Sanchez zagen dan Rensch hebben er weinig verstand van.quote:
Rensch deed het ook niet zoveel beter.. je gaat van slecht naar iets minder slecht danquote:Op maandag 23 januari 2023 13:58 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Dit is heel erg. Zsm Rensch of Regeer RB. Dat er überhaupt mensen waren die liever Sanchez zagen dan Rensch hebben er weinig verstand van.
Misschien is van Rhijn, Klaiber of Kristensen beschikbaar!quote:Op maandag 23 januari 2023 14:43 schreef Black-Death het volgende:
Moet toch wel een redelijke rb ergens zijn op te pikken die er meteen staat? Kunnen we Sanchez weer verpatsen
Rensch is voetballend wel een stuk beter al is dat niet zo moeilijk maar ook wel weer zo'n typisch Ajax product die alle jeugdwedstrijden met grote cijfers winnen en dus geen idee hebben dat je als verdediger ook moet verdedigen.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rensch deed het ook niet zoveel beter.. je gaat van slecht naar iets minder slecht dan
Rensch is voetballend wel echt veel beter dan Sanchez. Is nog jong en genoeg ruimte voor verbetering. Sanchez gaat echt niks meer worden lijkt mij.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rensch deed het ook niet zoveel beter.. je gaat van slecht naar iets minder slecht dan
Gaat. Niet. Komen.quote:
1 2 3 4 5 | Zo 23/04/2023 14:30 competitie: PSV - Ajax Za 06/05/2023 21:00 competitie: Ajax - AZ Zo 14/05/2023 14:30 competitie: FC Groningen - Ajax Zo 21/05/2023 14:30 competitie: Ajax - FC Utrecht Zo 28/05/2023 14:30 competitie: FC Twente - Ajax |
Tegen die tijd doen we toch al niet meer mee voor titel.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:19 schreef Black-Death het volgende:
Zie nu pas de laatste 5 wedstrijden dit seizoen:
[ code verwijderd ]
Leuk schema
Zul je zien dat we dan deze 5 wedstrijden winnenquote:Op maandag 23 januari 2023 15:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tegen die tijd doen we toch al niet meer mee voor titel
Keihard verliezen, Schreuder outquote:Op maandag 23 januari 2023 15:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tegen die tijd doen we toch al niet meer mee voor titel.
Zorgwekkender is op dit moment dat we EL-tweeluik krijgen straks...
Wedstrijd tegen Twente op de laatste speeldag ging ooit best goedquote:Op maandag 23 januari 2023 15:19 schreef Black-Death het volgende:
[ code verwijderd ]
Leuk schema
Dan ben je toch allang kampioenquote:Op maandag 23 januari 2023 15:19 schreef Black-Death het volgende:
[ code verwijderd ]
Leuk schema
Het is ijzig stil, ook op transfer gebied.quote:Op maandag 23 januari 2023 16:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Edwin verdwaalt in de duinen?
Hun lot is zo in elkaar verstrengeld. Die van Edwin, H2, Schreuder en de scouting. Geen voetbalknowhow in RvC.quote:Op maandag 23 januari 2023 16:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Edwin verdwaalt in de duinen?
Denk dat het we het moeten doen met het materiaal wat er nu voor handen is...quote:Op maandag 23 januari 2023 16:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ijzig stil, ook op transfer gebied.
Staat toch echt een prima elftal waar iedere kneuzige kuttrainer kampioen mee kunnen worden.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:32 schreef PicoMMP het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben op het moment wel even klaar met Bassey, Sanchez, Taylor en Kudus.
Alavarez en Timber centraal, beide kunnen prima verdedigen. Wijndal (bij gebrek aan beter) linksback, Rensch gewoon rechtsback. Berghuis ietwat controlerend (heeft een goede opening, opbouwend prima, maar moet buitenkantvoetpassjes even beter timen), Tadic een vrije rol op 10 (zoals bij Servië op het WK), Brobbey gewoon spits.
Tegen de mindere goden die je nu gaat treffen moet dit toch wel gewoon voor goed voetbal en overwinningen zorgen.
Hun bron tot scoops. Tjah.quote:Op maandag 23 januari 2023 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
De T. die doodsbang is voor ontslag van SchreuderUiterst genant
quote:
Eindeloos gênant en fucking hilarisch dat dit soorten elementen op de achtergrond meespelen bij een topclub en beursgenoteerd bedrijf in een tak van sport waar het om honderden miljoenen draait.quote:Op maandag 23 januari 2023 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
De T. die doodsbang is voor ontslag van SchreuderUiterst genant
Dat de Telegraaf überhaupt de Arena nog in mag komen en / of mag spreken met ajax spelers is al een schande.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eindeloos gênant en fucking hilarisch dat dit soorten elementen op de achtergrond meespelen bij een topclub en beursgenoteerd bedrijf in een tak van sport waar het om honderden miljoenen draait.
Die foute club hadden ze na de oorlog ook gewoon moeten verbiedenquote:Op maandag 23 januari 2023 17:41 schreef manny het volgende:
[..]
Dat de Telegraaf überhaupt de Arena nog in mag komen en / of mag spreken met ajax spelers is al een schande.
Kale moet even goed realiseren dat een puntje een wonder is.quote:
Ze zijn toch sponsor of niet meer?quote:Op maandag 23 januari 2023 17:41 schreef manny het volgende:
[..]
Dat de Telegraaf überhaupt de Arena nog in mag komen en / of mag spreken met ajax spelers is al een schande.
Dat is ook onzin. 1-1 was een meer dan terechte uitslag.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:06 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Kale moet even goed realiseren dat een puntje een wonder is.
Marketingtechnisch een ingewikkeld verhaal frozenquote:Op maandag 23 januari 2023 18:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sowieso als club een mediapartner hebben
Waarvoor? Je hebt toch je eigen kanalen.
quote:Op maandag 23 januari 2023 18:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is ook onzin. 1-1 was een meer dan terechte uitslag.
Die aanslag op Brobbey in de laatste minuut was wel weer schandalig.
Zeg dan niks als je er geen uitleg bij geeft.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Marketingtechnisch een ingewikkeld verhaal frozen
Beide waren een helft de boven liggende partij en zoveel heeft Feyenoord ook niet gecreëerd de eerste helft. Snap dat je erg blij bent dat Feyenoord voor de verandering wat tegengas kon bieden maar we moeten wel realistisch blijven.quote:
Nee, ik moest gewoon lachen om het woord 'aanslag'.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Beide waren een helft de boven liggende partij en zoveel heeft Feyenoord ook niet gecreëerd de eerste helft. Snap dat je erg blij bent dat Feyenoord voor de verandering wat tegengas kon bieden maar we moeten wel realistisch blijven.
Kijk het maar even terug in dat geval had gewoon een vrijetrap moeten zijn.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, ik moest gewoon lachen om het woord 'aanslag'.
Klopt wel. Die man is fysiek zo zwak dat alles een aanslag is.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, ik moest gewoon lachen om het woord 'aanslag'.
Ben nu wel benieuwd of jij fysiek sterker bent dan Brobbey.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt wel. Die man is fysiek zo zwak dat alles een aanslag is.
Als ik aanstaande zaterdag de 90 minuten wel vol maak laat ik het je weten.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:33 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ben nu wel benieuwd of jij fysiek sterker bent dan Brobbey.
Ik ben fysiek ook sterker dan Floppiequote:Op maandag 23 januari 2023 20:33 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ben nu wel benieuwd of jij fysiek sterker bent dan Brobbey.
Zal wel een iets ander niveau zijn denk ik.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Als ik aanstaande zaterdag de 90 minuten wel vol maak laat ik het je weten.
Niveau Taylor en Schreuderquote:Op maandag 23 januari 2023 20:40 schreef Tjacka het volgende:
Die Sanchez is ook een geweldige rechtsback
Gaat niet gebeuren gast.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:02 schreef Tjacka het volgende:
We want Schreuder out! We want Schreuder out!
Vrees dat dat nog wel even gaat durenquote:
Misschien trappen ze de assistent eruit met de hoop dat Schreuder zich solidair verklaart.quote:
het is dan hetzelfde team met een wijziging in de staf toch? bij Sparta begrijpt ook niemand dat ze ineens zo hoog staan alleen maar omdat Fraser door Steijn is vervangenquote:Op dinsdag 24 januari 2023 08:22 schreef Tarado het volgende:
Ik ben niet zo van de lapmiddeltjes, stel dat het gaat lopen, dan ligt het dus aan Winston.
Dat is wel een hoofdtrainer en een goeie zo blijkt.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:05 schreef Sabata het volgende:
[..]
het is dan hetzelfde team met een wijziging in de staf toch? bij Sparta begrijpt ook niemand dat ze ineens zo hoog staan alleen maar omdat Fraser door Steijn is vervangen
Als Winston het wel kan over brengen en Kaltenbach niet, dan ligt het idd aan Winston als het weer draait. Andersom kan ook, Ultee deed het een tijd fantastisch bij Fortuna, maar nu lukt bij Cambuur niks meer. is dat alleen omdat hij en Alflen meer communicatie problemen hebben met Friezen dan met Limburgse huurlingen?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wel een hoofdtrainer en een goeie zo blijkt.
Niks tegen Winston hoor en prima als hij terug komt maar het blijft ook een assistent, dat is dus niet een hoofdtrainer, daar kan je het dus ook niet mee vergelijken.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
Als Winston het wel kan over brengen en Kaltenbach niet, dan ligt het idd aan Winston als het weer draait. Andersom kan ook, Ultee deed het een tijd fantastisch bij Fortuna, maar nu lukt bij Cambuur niks meer. is dat alleen omdat hij en Alflen meer communicatie problemen hebben met Friezen dan met Limburgse huurlingen?
Danny Blind.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:35 schreef Bugno3 het volgende:
Wie zou het worden? Hennie Spijkerman maar weer uit de balsem halen? Andries Jonker met een extra bijbaantje?
Denk dat hij graag terugkomt, het zal eerder een ego probleem zijn bij de mensen die er nog zitten.quote:
Ik denk niet dat Bogarde buigt voor Alfredje, die hem zonder enig overleg aan de kant schoof van de zomer.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat hij graag terugkomt, het zal eerder een ego probleem zijn bij de mensen die er nog zitten.
Die zat hem een paar maanden gelden bij Rondo nog compleet af te fakkelen inderdaad.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:54 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Bogarde buigt voor Alfredje, die hem zonder enig overleg aan de kant schoof van de zomer.
Sorry, wat?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 10:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Trouwens wel lachwekkend dat er nu bij wordt gehaald dat er beloftes zijn gedaan aan Schreuder en er iets meer spelers zijn verkocht dan van tevoren bedacht. Alsof dat de reden is dat je 13! van de laatste 17 wedstrijden niet wint.
De bikkelharde Aron Winter.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:35 schreef Bugno3 het volgende:
Wie zou het worden? Hennie Spijkerman maar weer uit de balsem halen? Andries Jonker met een extra bijbaantje?
Zo is het niet helemaal gegaan toch, Alfred wilde z'n eigen assistent meenemen waarop het management besloot degene die er als laatste bij kwam als eerste weg moest.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:54 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Bogarde buigt voor Alfredje, die hem zonder enig overleg aan de kant schoof van de zomer.
Het komt op hetzelfde neer. Alfred had hem in de zomer blijkbaar niet nodig en nu zou hij op hangende pootjes weer aankloppen. Ik zou Bogarde gelijk geven als die hem lachend de deur wijst.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo is het niet helemaal gegaan toch, Alfred wilde z'n eigen assistent meenemen waarop het management besloot degene die er als laatste bij kwam als eerste weg moest.
Ik vind wel dat ze hem moeten vragen, schijnt ook uit de spelersgroep te komen, als hij het dan afwijst is het jammer maar denk niet dat hij in de positie is dat te doen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:20 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Het komt op hetzelfde neer. Alfred had hem in de zomer blijkbaar niet nodig en nu zou hij op hangende pootjes weer aankloppen. Ik zou Bogarde gelijk geven als die hem lachend de deur wijst.
Je denkt dat hij afhankelijk is van een assistentenbaantje? Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind wel dat ze hem moeten vragen, schijnt ook uit de spelersgroep te komen, als hij het dan afwijst is het jammer maar denk niet dat hij in de positie is dat te doen.
Omdat hij al z'n geld kwijt is, dat was één van de redenen dat hij een baantje bij Ajax kreeg, dat hij overigens met beide handen heeft aangepakt en daardoor in de staf van ten Hag is opgenomen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:24 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Je denkt dat hij afhankelijk is van een assistentenbaantje? Waar baseer je dat op?
Ah ok, die informatie is nieuw voor mij. Wel knap. Ik kwam hem in zijn Chelsea-tijd midden in het seizoen nog tegen ergens aan een zwembad met een dikke pensquote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat hij al z'n geld kwijt is, dat was één van de redenen dat hij een baantje bij Ajax kreeg, dat hij overigens met beide handen heeft aangepakt en daardoor in de staf van ten Hag is opgenomen.
Holland Casino is a bitchquote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:28 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ah ok, die informatie is nieuw voor mij. Wel knap. Ik kwam hem in zijn Chelsea-tijd midden in het seizoen nog tegen ergens aan een zwembad met een dikke pens4 mio per jaar vangen, beetje trainen met de jeugd, elke dag op en neer van AMS naar LON, lekker man.
Van Gaal hoofdcoach met Schreuder naast hemquote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:35 schreef Bugno3 het volgende:
Van Gaal gaat het niet doen ivm vriendschap Blind familie, ik zou Frank de Boer ook niet gek vinden, spelers die met hem gewerkt hebben vonden hem een goeie veldtrainer, maar dat moeten hij en Alfred ook willen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van Gaal hoofdcoach met Schreuder naast hem
Gewoon weg, assistent wordt hij maar ergens anders, dit soort halve maatregelen is wel typerend voor het huidige Ajax, je zou bijna denken dat vd Sar een broer van Rutte is.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:46 schreef Black-Death het volgende:
Schreuder moet maar weer assistent worden.. en dan een fatsoenlijke hoofdcoach.
Lopen allemaal hun eigen positie te beschermen joh, van der Sar is gewoon ook zwaar incompetent. Dat blijkt nu wel vanaf het moment dat Overmars weg is.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gewoon weg, assistent wordt hij maar ergens anders, dit soort halve maatregelen is wel typerend voor het huidige Ajax, je zou bijna denken dat vd Sar een broer van Rutte is.
Gewoon buitenlandse coachquote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van Gaal gaat het niet doen ivm vriendschap Blind familie, ik zou Frank de Boer ook niet gek vinden, spelers die met hem gewerkt hebben vonden hem een goeie veldtrainer, maar dat moeten hij en Alfred ook willen.
Brobbey moet gewoon meer minuten maken.. die maakt goals.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:56 schreef Heeinz het volgende:
Blijkbaar zijn er mensen die Dolberg terug zouden willen zien
Ik vergeet nooit hoe hij een beetje in het rond slenterde thuis tegen Spurs
Was hij niet de enigequote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:56 schreef Heeinz het volgende:
afgelopen weekend dook Kasper op in Hoffenheim, is geleend van OGC Nice. Slentert nog steedsquote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:56 schreef Heeinz het volgende:
Ze zoeken een assistent geen hoofdcoach...quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van Gaal hoofdcoach met Schreuder naast hem
Maar dat zouden ze wel moeten doen want Schreuder is onhoudbaar als hoofdcoach.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 13:26 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ze zoeken een assistent geen hoofdcoach...
Blijkbaar zien ze dit toch anders. En ik snap het wel, je gaat geen trainer ontslaan in het midden van het seizoen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dat zouden ze wel moeten doen want Schreuder is onhoudbaar als hoofdcoach.
Het team is duidelijk niet tevreden over Schreuder (en co). Dat vertaald zich in de resultaten, waardoor je nu 5e staat als club met de grootste begroting en een investering van 100 miljoen in je selectie. Dat is lachwekkend en schandalig. Schreuder krijgt het niet meer aan de praat, ook niet als je tot mei wacht.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 13:28 schreef freaky40 het volgende:
[..]
En ik snap het wel, je gaat geen trainer ontslaan in het midden van het seizoen.
Dat is ook maar wat de media schrijft en roeptoetert en vervolgens iedereen maar gaat napraten. Je weet ook niet hoe betrouwbaar deze bronnen zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het team is duidelijk niet tevreden over Schreuder (en co). Dat vertaald zich in de resultaten, waardoor je nu 5e staat als club met de grootste begroting en een investering van 100 miljoen in je selectie. Dat is lachwekkend en schandalig. Schreuder krijgt het niet meer aan de praat, ook niet als je tot mei wacht.
Wij zijn niet tevreden over Schreuder maar of het team dat ook niet is weten we niet en het lijkt erop dat ze wel met hem verder willen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het team is duidelijk niet tevreden over Schreuder (en co). Dat vertaald zich in de resultaten, waardoor je nu 5e staat als club met de grootste begroting en een investering van 100 miljoen in je selectie. Dat is lachwekkend en schandalig. Schreuder krijgt het niet meer aan de praat, ook niet als je tot mei wacht.
Ajax is niet de club met de grootste begroting, heeft niet voor 100 mln geïnvesteerd deze zomer en staat geen 5e?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 13:40 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Dat is ook maar wat de media schrijft en roeptoetert en vervolgens iedereen maar gaat napraten. Je weet ook niet hoe betrouwbaar deze bronnen zijn.
Nee daarvoor moeten eerst alle prijzen uit zicht zijn blijkbaar.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 13:28 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Blijkbaar zien ze dit toch anders. En ik snap het wel, je gaat geen trainer ontslaan in het midden van het seizoen.
Daar is nog totaal geen spraken van.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 14:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee daarvoor moeten eerst alle prijzen uit zicht zijn blijkbaar.
Vliegen er gewoon uit tegen Twente voor de beker over 2 weken. Kampioenschap lijkt me tevens een onhaalbare kaart. Moet blij zijn als je 2e wordt voor CL voetbal.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 14:16 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Daar is nog totaal geen spraken van.
Gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vliegen er gewoon uit tegen Twente voor de beker over 2 weken. Kampioenschap lijkt me tevens een onhaalbare kaart. Moet blij zijn als je 2e wordt voor CL voetbal.
Fat Frank is ook weer beschikbaarquote:Op dinsdag 24 januari 2023 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, koop Klopp van Liverpool
Al had je 500 miljoen binnen gehaald, 20 miljoen voor Bassey blijft belachelijkquote:Op dinsdag 24 januari 2023 13:29 schreef Ramboetan het volgende:
Zonde dat we die van de Ven niet hebben opgepikt bij Volendam. Schijnt het wel aardig te doen bij Wolfsburg.
Vind het ergens ook wel wat hebben dat fans van andere clubs Ajax uitlachen dat we bijv voor Bassey meer dan 20 miljoen hebben betaald. Meestal vergeten ze ook eventjes dat er ook voor meer dan een 200 miljoen is verkocht.
Van wie ben je dan wel onder de indruk? Ik heb Feyenoord zondag gezien, waarom daarover gejubelt wordt mag Joost weten, ze lieten iig niet zien dat ze de kampioensploeg in wording zijn. PSV zit in nog grotere shit dan Ajax dus dan heb je AZ en Twente als outsiders, ik neem aan dat die tzt gewoon afvallen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vliegen er gewoon uit tegen Twente voor de beker over 2 weken. Kampioenschap lijkt me tevens een onhaalbare kaart. Moet blij zijn als je 2e wordt voor CL voetbal.
Mooi was dat, dat ie daar om bekend stond idd. Elke keer netjes komen opdraven en die 4 mio pakken.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:28 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ah ok, die informatie is nieuw voor mij. Wel knap. Ik kwam hem in zijn Chelsea-tijd midden in het seizoen nog tegen ergens aan een zwembad met een dikke pens4 mio per jaar vangen, beetje trainen met de jeugd, elke dag op en neer van AMS naar LON, lekker man.
Als Schreuder trainer blijft wordt het Feyenoord en anders wordt het Ajax denk ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van wie ben je dan wel onder de indruk? Ik heb Feyenoord zondag gezien, waarom daarover gejubelt wordt mag Joost weten, ze lieten iig niet zien dat ze de kampioensploeg in wording zijn. PSV zit in nog grotere shit dan Ajax dus dan heb je AZ en Twente als outsiders, ik neem aan dat die tzt gewoon afvallen.
Niemand eigenlijk, des te pijnlijker is het dat Ajax nu 5e staat. Als de organisatie op orde was had je nu al lang en breed ruim aan kop gestaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van wie ben je dan wel onder de indruk? Ik heb Feyenoord zondag gezien, waarom daarover gejubelt wordt mag Joost weten, ze lieten iig niet zien dat ze de kampioensploeg in wording zijn. PSV zit in nog grotere shit dan Ajax dus dan heb je AZ en Twente als outsiders, ik neem aan dat die tzt gewoon afvallen.
Nouja verdedigend heeft het voorhoofd het nu toch aardig op orde. Voetballend lijkt het alleen nergens op.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:40 schreef manny het volgende:
[..]
Mooi was dat, dat ie daar om bekend stond idd. Elke keer netjes komen opdraven en die 4 mio pakken.
Als het gaat om terugkeer naar Ajax:
Als ze aan hem denken dan kan hij ook omgekeerd redeneren en denken: ik ben weggestuurd, maar nu kan ik laten zien dat ik die verdediging wel op orde krijg. En daarnaast een paar euro's verdienen is niet verkeerd voor hem.
Dat zeker en het probleem is dat we niet weten of Alfred het ooit nog aan de praat krijgt maar mocht dat lukken dan is Ajax de grootste kanshebber.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niemand eigenlijk, des te pijnlijker is het dat Ajax nu 5e staat. Als de organisatie op orde was had je nu al lang en breed ruim aan kop gestaan.
als je na die makkelijke reeks op 2 of 3 punten staat van de koploper gaan ze hem dit seizoen in ieder geval niet wegsturenquote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zeker en het probleem is dat we niet weten of Alfred het ooit nog aan de praat krijgt maar mocht dat lukken dan is Ajax de grootste kanshebber.
Union heeft best een aardig team.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als je na die makkelijke reeks op 2 of 3 punten staat van de koploper gaan ze hem dit seizoen in ieder geval niet wegsturen
misschien kan een flater in de Europa League nog helpen bij een #schreuderout
leuke club welquote:
Helaas geen kaartjes kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
leuke club wel
ben naar union en hertha (boetiusgod) geweest vorig jaar
best een aardig team, alfred: 'voor ons doen goed gespeeld'
wat zijn dit voor teksten trouwens
doekhi voor het bloedenquote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:15 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Helaas geen kaartjes kunnen krijgen.1100 kaarten maar voor uitvak. Becker en Doekhi gaan ons kapot maken.
Zag op twitter het competitieprogramma voorbij komen voor de komende 7 wedstrijden en dat dat in principe gewoon minimaal 6 overwinningen op moet leveren (op papier). Ik zie dat gewoon niet gebeuren omdat het team zo ontzettend kwetsbaar is momenteel.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zeker en het probleem is dat we niet weten of Alfred het ooit nog aan de praat krijgt maar mocht dat lukken dan is Ajax de grootste kanshebber.
Verliezen bij Excelsior zou wel weer ouderwets zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zag op twitter het competitieprogramma voorbij komen voor de komende 7 wedstrijden en dat dat in principe gewoon minimaal 6 overwinningen op moet leveren (op papier). Ik zie dat gewoon niet gebeuren omdat het team zo ontzettend kwetsbaar is momenteel.
Ben benieuwd of ze goed getraind hebben vandaag.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
leuke club wel
ben naar union en hertha (boetiusgod) geweest vorig jaar
best een aardig team, alfred: 'voor ons doen goed gespeeld'
wat zijn dit voor teksten trouwens
Ik zou er maar niet op vertrouwen dat Hamstra de juiste spelers aantrekt.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:41 schreef Scorpie het volgende:
Gelukkig hebben we al wel volle bak wintertransfers
Oh wacht.
Die komen ook niet kan ik je zeggen. We zullen het moeten doen met wat we in huis hebben, en dat is ook jeugd meer kansen geven dus.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:41 schreef Scorpie het volgende:
Oh wacht.
Groter probleem is de opbouw, zag iets voorbij komen dat Ajax nog nooit zo weinig passes in de 16 van de tegenstander heeft gehad, dat is is natuurlijk ook te wijten aan vertrek van Blind maar dat moet je wel opvangen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 17:54 schreef TheVulture het volgende:
Je merkt aan alles dat ze ook echt wel de jeugd meer kansen willen geven, maar je eerste 11 zullen wel van een bepaalde kwaliteit moeten zijn die er nu met name verdedigend niet altijd lijkt te zijn...
Onze keeper ging ook niet voluit he bij de 1-0. Vast een Schreuder aankoopquote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:41 schreef Scorpie het volgende:
Oh wacht.
Had hij zeker wel mogen of moeten hebben inderdaad. Was vooral te zien in de herhaling dat hij een soort van mis sloeg ipv er met een gestrekte arm erachter te hangen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:00 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Onze keeper ging ook niet voluit he bij de 1-0. Vast een Schreuder aankoop
Is gewoon een prima keeper. Zo'n bal zit er gewoon bijna altijd in daar kon die echt weinig aan doen. Die 1 op 1 had die ook echt goed.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:00 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Onze keeper ging ook niet voluit he bij de 1-0. Vast een Schreuder aankoop
Jij zit er wel vaker naast. Past een beetje bij onze keeperquote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is gewoon een prima keeper. Zo'n bal zit er gewoon bijna altijd in daar kon die echt weinig aan doen. Die 1 op 1 had die ook echt goed.
Prima goal al ging Berghuis 2 keer in de fout en Sanchez tussendoor ook nog 1 keer.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:17 schreef freaky40 het volgende:
Bal was echt onhoudbaar met de snelheid die hij had, no doubt.
Vooraf ging het inderdaad de mist in, die aanval had al geëlimineerd moeten zijn voor dat hij dat schot kon doen wat dus fataal was.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Prima goal al ging Berghuis 2 keer in de fout en Sanchez tussendoor ook nog 1 keer.
Het was niet eens een aanvalquote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:43 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Vooraf ging het inderdaad de mist in, die aanval had al geëlimineerd moeten zijn voor dat hij dat schot kon doen wat dus fataal was.
Het was een prima schot maar zeker niet onhoudbaar. Bij een écht goede keeper gaat die bal er niet in. De lat wordt hier soms wel erg laag gelegd.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:54 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Het was een schot van stilstaande positie.
Welnee, heb je de snelheid gezien waarmee hij erin werd gestreept.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:05 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het was een prima schot maar zeker niet onhoudbaar. Bij een écht goede keeper gaat die bal er niet in. De lat wordt hier soms wel erg laag gelegd.
Dat viel wel mee.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:54 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Het was een schot van stilstaande positie.
Je kunt er van alles bij halen, maar de goal was niet onhoudbaar. That's all...quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:12 schreef Malavita het volgende:
Haalde er ook een paar uit en is wel echt rustig aan de bal. Maar laten we lekker bromsnor derksen nalullen.
eens, liet zich te makkelijk verrassen. Maar het was ook een prima schot en doet het verder prima totnutoe.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:25 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Je kunt er van alles bij halen, maar de goal was niet onhoudbaar. That's all... Verder inderdaad een redelijke indruk achtergelaten.
Zo'n gelul altijd, dit soort opmerkingenquote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:05 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het was een prima schot maar zeker niet onhoudbaar. Bij een écht goede keeper gaat die bal er niet in. De lat wordt hier soms wel erg laag gelegd.
ROWLIE IS KUT EN MOET OPKANKEREN JAAAquote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo'n gelul altijd, dit soort opmerkingenIk heb keepers die tot de absolute wereldtop behoren minder lastige ballen zien laten doorgaan. Wat nu?
Niet zo chagrijnen. PSV verloren én Sparta nog op 0-0. Topavondje voor jullie.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:49 schreef Tjacka het volgende:
die rulli kan er voetballend ook geen kut van
nu al gezien
H2 opzouten
Alfred opkankeren
Van der Sar oprotten
Moeten wij maar eerst winnen hahahaquote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:49 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Niet zo chagrijnen. PSV verloren én Sparta nog op 0-0. Topavondje voor jullie.
Dat ontkent toch ook niemand?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo'n gelul altijd, dit soort opmerkingenIk heb keepers die tot de absolute wereldtop behoren minder lastige ballen zien laten doorgaan. Wat nu?
Daarom, eerst zelf maar eens die 12 uit 3 pakken en dan kijken waar je staat.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Moeten wij maar eerst winnen hahaha
knjbquote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom, eerst zelf maar eens die 12 uit 3 pakken en dan kijken waar je staat.
Echt ga weg hoor. Als je (FFP even daargelaten) Ajax opheft, de licentie van Emmen overneemt, alles en iedereen de laan uit stuurt en voor 100 miljoen 20 nieuwe spelers haalt met een gemiddelde prijs van 5 miljoen, moet je met een fatsoenlijke trainer alsnog kampioen worden.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan die 100 miljoen er wel bij halen maar je hebt voor 200 miljoen verkocht dus ben je 100 miljoen in kwaliteit achteruit gegaan
Football Manager expert gespotquote:Op woensdag 25 januari 2023 02:58 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Echt ga weg hoor. Als je (FFP even daargelaten) Ajax opheft, de licentie van Emmen overneemt, alles en iedereen de laan uit stuurt en voor 100 miljoen 20 nieuwe spelers haalt met een gemiddelde prijs van 5 miljoen, moet je met een fatsoenlijke trainer alsnog kampioen worden.
Begrijpend lezen is wat moeilijk voor je hè.quote:Op woensdag 25 januari 2023 02:58 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Echt ga weg hoor. Als je (FFP even daargelaten) Ajax opheft, de licentie van Emmen overneemt, alles en iedereen de laan uit stuurt en voor 100 miljoen 20 nieuwe spelers haalt met een gemiddelde prijs van 5 miljoen, moet je met een fatsoenlijke trainer alsnog kampioen worden.
Ik snap niet zo goed waar die 12 uit 3 ( 9 uit 3, 12 uit 4, whatever) vandaan komt. Als je naar de competitie kijkt dan mag er echt wel veel meer verwacht worden dan alleen drie overwinningen. Twente uit beker is altijd lastig, maar in de competitie hebben we echt wel meer dan 3 potjes die we achter elkaar moeten gaan winnen als je naar het programma kijkt.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom, eerst zelf maar eens die 12 uit 3 pakken en dan kijken waar je staat.
Had 12 uit 4 moeten zijn en met je eens dat je eigenlijk alles moet winnen omdat je gewoon nog steeds de beste selectie van het land hebt, maar het gaat mij er meer om als je die 12 punten tegen deze ploegen niet pakt het kampioenschap wel moeilijk wordt.quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:25 schreef manny het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waar die 12 uit 3 vandaan komt. Als je naar de competitie kijkt dan mag er echt wel veel meer verwacht worden dan alleen drie overwinningen. Twente uit beker is altijd lastig, maar in de competitie hebben we echt wel meer dan 3 potjes die we achter elkaar moeten gaan winnen als je naar het programma kijkt.
Ja. Ook als je de laatste 5 keer gelijk gespeeld hebt.
Dan moet je ook voor een vaste basiself kiezen, anders wordt dat ingespeeld raken ook lastig..quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:35 schreef Marsenal het volgende:
Misschien dat de aankomende wedstrijden wat ruimte bieden voor de ploeg om ingespeeld te raken en wat zelfvertrouwen te vinden. (in januari en februari)
Dat is een beetje de houvast nu, denk ik.
quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:50 schreef PicoMMP het volgende:
Ajax - Volendam
Excelsior - Ajax
Cambuur - Ajax
Ajax - RKC
Ajax - Sparta
Vitesse - Ajax
Ajax - NEC
Dit moeten (!) gewoon 21 punten worden.
Daarna Heerenveen-uit en Feyenoord-thuis. Als je die eerste zeven wedstrijden wint met enige overtuiging en het zelfvertrouwen er weer is, zouden die potjes ook gewoon gewonnen moeten worden.
Daarna Go Ahead uit, Fortuna thuis en Emmen thuis. Moet je ook gewoon negen punten halen.
Daarna krijg je het lastigste deel met PSV, AZ, Groningen, Utrecht en Twente.
Kortom: komende zeven wedstrijden winnen
Dat zou je van Emmen uit, Vitesse-thuis en NEC-uit ook zeggen..quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:50 schreef PicoMMP het volgende:
Ajax - Volendam
Excelsior - Ajax
Cambuur - Ajax
Ajax - RKC
Ajax - Sparta
Vitesse - Ajax
Ajax - NEC
Daarna Heerenveen-uit en Feyenoord-thuis. Als je die eerste zeven wedstrijden wint met enige overtuiging en het zelfvertrouwen er weer is, zouden die potjes ook gewoon gewonnen moeten worden.
Daarna Go Ahead uit, Fortuna thuis en Emmen thuis. Moet je ook gewoon negen punten halen.
Klopt. Belachelijk puntverlies allemaal. Schreuder moet dan ook bij het eerstvolgende puntverlies ontslagen worden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zou je van Emmen uit, Vitesse-thuis en NEC-uit ook zeggen..
Ik verwacht tegen Excelsior en/of Cambuur gewoon opnieuw puntverlies.quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:50 schreef PicoMMP het volgende:
Ajax - Volendam
Excelsior - Ajax
Cambuur - Ajax
Ajax - RKC
Ajax - Sparta
Vitesse - Ajax
Ajax - NEC
Het kan ook gewoon nog, als ze weer gaan voetballen tenminste.quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:44 schreef TheVulture het volgende:
Ongelofelijk als je ziet wat de concurrentie dit seizoen laat liggen, je had met 2 vingers in de neus kampioen moeten worden
Eens, hij had al weg gemogen wat mij betreft, al heb je met Twente en Feyenoord wel 2 sterke tegenstanders gehad na de winterstop is 3 keer gelijk echt ondermaats.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:08 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Klopt. Belachelijk puntverlies allemaal. Schreuder moet dan ook bij het eerstvolgende puntverlies ontslagen worden.
Mee eens, daarnaast is het gewoon zwaar crisis bij - normaliter - je grootste concurrent in Eindhoven.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon nog, als ze weer gaan voetballen tenminste.
Of hij moet een keer op de bank beginnen, grote speler en echt een leider maar ik zou wel eens Bergwijn Brobbey Conceicao willen zien bij de aftrap.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, daarnaast is het gewoon zwaar crisis bij - normaliter - je grootste concurrent in Eindhoven.
Zou zo graag eens zien dat een Tadic weer eens opstaat als aanvoerder. Die rommelt ook al veels te lang aan en heeft er pas 3 ingeschoten dit seizoen.
Misschien Sparta ook. Dat is immers een directe concurrent.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht tegen Excelsior en/of Cambuur gewoon opnieuw puntverlies.
Dat is dan nog thuis.. geeft me iets meer vertrouwen op een goed resultaat.quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Misschien Sparta ook. Dat is immers een directe concurrent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Tegen die tijd niet meer denk ikquote:Op woensdag 25 januari 2023 11:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Misschien Sparta ook. Dat is immers een directe concurrent.
Dat lijkt me ook niet nodig, het gaat meer om RVC lid voetbal en TD of iig duidelijkheid over wie het voetbalbeleid voert.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ twitter ]
Waar heeft die verdedigende middenvelder gespeeld?
Emmen uit en Vitesse thuis waren voor mij het omslagpunt dat ik het vertrouwen in Schreuder definitief verloor. Ik dacht dat hij die twee potjes nog wel winnend af kon sluiten voor het WK, maar toen zelfs dat niet meer lukte... tjaquote:Op woensdag 25 januari 2023 09:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zou je van Emmen uit, Vitesse-thuis en NEC-uit ook zeggen..
Ten Cate.. die zit al jaren in de zandback toch? Dan moet hij flink inleveren, ga er vanuit dat Ajax zijn salaris daar niet gaat matchen (als het een serieuze optie is uiteraard)quote:Op woensdag 25 januari 2023 11:56 schreef Tarado het volgende:
Vernietigend stukje in het Parool van Sintenie, betaalmuur dus kan het niet delen maar het rommelt aan alle kanten, ook onderling tussen de spelers, denk niet dat Schreuder dit nog recht kan breien dus onbegrijpelijk dat hij er nog zit.
Zijn assistent optie, Ten Cate vind ik geen slechte, maar of hij wil is de vraag.
dat is het hele verhaal idd, zonder duidelijk beleid en visie (en uberhaupt iemand op zo een positie) blijft het kutquote:Op woensdag 25 januari 2023 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet nodig, het gaat meer om RVC lid voetbal en TD of iig duidelijkheid over wie het voetbalbeleid voert.
Geen idee maar dat zou iemand zijn die Schreuder misschien zou accepteren.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ten Cate.. die zit al jaren in de zandback toch? Dan moet hij flink inleveren, ga er vanuit dat Ajax zijn salaris daar niet gaat matchen (als het een serieuze optie is uiteraard)
Die wordt pas medio maart voorgesteld, die toplaag bij Ajax is echt voor de langere termijn, daar hebben ze op het veld nu niets aan daarom zie ik buiten dat er een assistent bij komt verder niets veranderen en gaan ze door tot de zomerstop met wat er nu is, ook qua spelers want die komen er niet meer bij...Van de zomer wordt opnieuw de balans op gemaakt hoe ze er dan voor staan. Mocht dat positief zijn, landskampioen en zo ver mogelijk in de EL dan blijft Schreuder gewoon, zo niet dan is het echt wel klaar.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ twitter ]
Jaa de nieuwe bobo is uit!quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ twitter ]
Maar of je kampioen wordt en ver komt in de EL is normaal gesproken al wel iets eerder duidelijk dan in de zomer..quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:58 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die wordt pas medio maart voorgesteld aan de RvC, die toplaag bij Ajax is echt voor de langere termijn, daar hebben ze op het veld nu niets aan daarom zie ik buiten dat er een assistent bij komt verder niets veranderen en gaan ze door tot de zomerstop met wat er nu is, ook qua spelers want die komen er niet meer bij...Van de zomer wordt opnieuw de balans op gemaakt hoe ze er dan voor staan. Mocht dat positief zijn, landskampioen en zo ver mogelijk in de EL dan blijft Schreuder gewoon, zo niet dan is het echt wel klaar.
Probleem voor Ajax is dat het moeilijk is om je financiële voordeel uit te buiten binnen de grenzen van de Eredivisie/Nederland. Je kan wel het geld hebben om echt kwaliteit te kopen, maar als ze niet in de Eredivisie willen spelen of trainen komen ze alsnog niet. Daarnaast heb je nog het probleem van de salarissen; je kunt qua transfersommen misschien wel concurreren met buitenlandse clubs maar qua salarissen niet, en dus komen ze alsnog niet. Je komt dan al gauw in B-garnituur en de categorie twijfelgevallen terecht.quote:Op woensdag 25 januari 2023 02:58 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Niet helemaal met je eens, er zit nu niemand met voetbal verstand in de RVC dus alle transfers worden alleen financieel beoordeeld door de RVC en dat lijkt me niet wenselijk, het is beter als je daar iemand hebt waar je mee kan sparren, zeker als het om dure aankopen gaat.quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:58 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die wordt pas medio maart voorgesteld, die toplaag bij Ajax is echt voor de langere termijn, daar hebben ze op het veld nu niets aan daarom zie ik buiten dat er een assistent bij komt verder niets veranderen en gaan ze door tot de zomerstop met wat er nu is, ook qua spelers want die komen er niet meer bij...Van de zomer wordt opnieuw de balans op gemaakt hoe ze er dan voor staan. Mocht dat positief zijn, landskampioen en zo ver mogelijk in de EL dan blijft Schreuder gewoon, zo niet dan is het echt wel klaar.
Ik had nog wel een CV erbij gehaald nu, Alvarez is verdedigend best een oplossing, opbouwend minder maar zie hem liever als stofzuiger op het middenveld zodat je met wat meer creativiteit voor hem kan spelen, Taylor Klaassen samen op het middenveld vind ik wat teveel van hetzelfde en zijn geen van beiden een goeie 6.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:39 schreef freaky40 het volgende:
Nee, maar wat ik zeg. Dat is allemaal voor de langere termijn, daar hebben ze nu nog niet veel aan 'op het veld' dus zie ik niet eerder tijdens de zomerstop pas veranderingen daarin, echt niet eerder met het tempo zoals het nu gaat.
Is ook een te simpele voorstelling van zaken door hem, Ajax zou alle wedstrijden in NL moeten winnen maar PSV en Feyenoord ook behalve dan tegen Ajax en een gelijkspelletje tegen elkaar misschien, maar toch gebeurt dat nooit, gelukkig maar anders was voetbal geen reet aan.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Probleem voor Ajax is dat het moeilijk is om je financiële voordeel uit te buiten binnen de grenzen van de Eredivisie/Nederland. Je kan wel het geld hebben om echt kwaliteit te kopen, maar als ze niet in de Eredivisie willen spelen of trainen komen ze alsnog niet. Daarnaast heb je nog het probleem van de salarissen; je kunt qua transfersommen misschien wel concurreren met buitenlandse clubs maar qua salarissen niet, en dus komen ze alsnog niet. Je komt dan al gauw in B-garnituur en de categorie twijfelgevallen terecht.
Uiteraard is dit op te vangen door goed beleid en slim scouten maar dat vergt daadwerkelijk slim handelen en vaardigheid van de mensen die aan de touwtjes trekken. Dit is echter de heilige graal waar iedere club naar streeft en eigenlijk waar alles om draait... dus makkelijker gezegd dan gedaan.
Is Schreuder ongeschikt; ja.
Heeft het bestuur fouten gemaakt; ja.
Is het een grove schande dat Ajax gezien haar financiële middelen t.o.v. de concurrentie in Nederland niet elk seizoen domineert; nee.
Uiteraard wordt het wel steeds schandaliger hoe langer het wanbeleid duurt en de resultaten uitblijven, maar een foute afslag nemen en een slecht seizoen hebben kan gebeuren ook als je veel meer geld hebt dan de rest in de competitie. Je kan er maar 11 opstellen en je hebt maar twee transfer-windows per jaar om je fouten te herstellen. Des te treuriger dat Van der Sar de winterstop niet heeft gebruikt om orde op zaken te stellen en we moeten wachten op de zomer.
Dag vriendjes en vriendinnetjesquote:Op woensdag 25 januari 2023 13:02 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Jaa de nieuwe bobo is uit!
@:PowerLoungen
quote:Op woensdag 25 januari 2023 15:35 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Dag vriendjes en vriendinnetjes
Ik gok op 11 puntenquote:Op woensdag 25 januari 2023 08:50 schreef PicoMMP het volgende:
Ajax - Volendam
Excelsior - Ajax
Cambuur - Ajax
Ajax - RKC
Ajax - Sparta
Vitesse - Ajax
Ajax - NEC
Vind ik nog best veel. Afgelopen 6 Wedstrijden moesten het 16 punten zijn. Uiteindelijk waren het er vijf.quote:
Alleen puntenverlies tegen Feyenoord is dan acceptabel? PSV en Twente-thuis ging de afgelopen jaren ook niet altijd even makkelijk, maar daar zou je normaal toch wel een zege opschrijven ja..quote:Op woensdag 25 januari 2023 17:19 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Vind ik nog best veel. Afgelopen 6 Wedstrijden moesten het 16 punten zijn. Uiteindelijk waren het er vijf.
Psv thuis won je iets meer dan een jaar geleden nog met 5-0quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alleen puntenverlies tegen Feyenoord is dan acceptabel? PSV en Twente-thuis ging de afgelopen jaren ook niet altijd even makkelijk, maar daar zou je normaal toch wel een zege opschrijven ja..
Ja, Twente-thuis daarna ook, maar dat ging niet altijd zo makkelijk (bijvoorbeeld bij de thuiswedstrijden buiten de competitie om.. )quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:19 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Psv thuis won je iets meer dan een jaar geleden nog met 5-0
quote:Op woensdag 25 januari 2023 17:19 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Vind ik nog best veel. Afgelopen 6 Wedstrijden moesten het 16 punten zijn. Uiteindelijk waren het er vijf.
Strijden om vCL.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:02 schreef PicoMMP het volgende:
Bij winst morgen derde!
Als Twente niet twee keer scoort
Nee vELquote:Op woensdag 25 januari 2023 20:53 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Derde is het hoogst haalbare denk ik. Is dat vCL?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |