SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Daar heb je geen HIMARS voor nodig, dat depot staat bijna op de grens. Hier om precies te zijn:quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als de cordinaten daarvan voor de zekerheid al in een HIMARS kompjoetersysteem staan
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-64343274quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Polen moet eerst maar eens een formeel verzoek indienen.
Als Duitsland dat weigert is het wel een dick move. Dat ze zelf geen tanks uit eigen voorraad willen leveren kan ik nog wel inkomen ergens.
quote:
Germany won't stop other countries from sending tanks - Estonian minister
Estonia's Defence Minister Hanno Pevkur says he is "more than sure" Germany will not stop the sending of Leopard tanks to Ukraine "either today or in the coming days".
“I am more than sure that Germany will not stop any other country who is ready to contribute with the tanks, that they have to approve," he told BBC Radio 4's World At One.
"We will not see any obstacles in getting the approval of the sending of the tanks to Ukraine," said Pevkur.
However, he said he was not sure whether Germany would be forthcoming with an answer today.
European leaders have urged Berlin to give the green light to the re-export of the German-made tanks, with talks taking place among delegates of some 50 countries at the US Ramstein airbase on Friday.
quote:German MP confident of tank delivery to Ukraine
As we have been hearing, Chancellor Olaf Scholz is facing mounting pressure to authorise exports of German-made Leopard tanks.
And there are even divisions on the issue within the German government.
Speaking to the BBC early this morning, Alexander Muller, a German MP from the liberal FDP party - which is part of the country's coalition government - said he was confident that the delivery of tanks to Kyiv will be authorised by Berlin.
"I hope so," he told BBC Radio 4's Today. "Greens and Liberals are a long time in favour of sending main battle tanks."
"Our Social Democrats have a lot of pacifistic people within them and they have a great historical Russian-friendliness within them, but they see the pictures of the war and a lot of them change their minds."
"He [Scholz] always said we [Germany] want... to act in common with our partners, and he cannot be the single guy that blocks everything."
Dat zal het wel zijn. Duitsland wordt geblackmailed door Rusland en nu hebben ze een plausible deniability.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:35 schreef Ulx het volgende:
Germany won't stop other countries from sending tanks - Estonian minister
Dan kan. Maakt me geen moer uit.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn. Duitsland wordt geblackmailed door Rusland en nu hebben ze een plausible deniability.
Nu is het dat Duitsland er niets aan kan doen dat andere landen zonder toestemming aan Ukraine leveren, Duitsland valt niets te verwijten.
quote:Additionally, the Academy of Sciences of Moldova determined that an explosion of the weapons located in the ammunition depot, which passed their expiry date long ago, would be equivalent to the atomic bombings of Hiroshima and Nagasaki.[2] Concern for such an event increased following the 2020 Beirut explosion.[1]
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De parel in de kroon van Transnistri dus eigenlijk.
Zal wel erg veel ouwe troep liggen. Als ik die Wikipedia lees is het voornamelijk spul uit de Sovjet tijd. Die plofdingen blijven toch niet eeuwig goed/betrouwbaar?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:34 schreef J.B. het volgende:
[..]
Daar heb je geen HIMARS voor nodig, dat depot staat bijna op de grens. Hier om precies te zijn:
https://maps.app.goo.gl/iHurzJ4fJsyCabyX6
Ik wil die ene miljoen opgetrommelde half getrainde russen met 1 op de 2 een geweer zich eerst langs 140 miljoen Duitsers en Polen zien worstelen voor ze hier zijnquote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Eens. De verdediging van Nederland begint in Polen.
Waarmee worden ze precies geblackmaild?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn. Duitsland wordt geblackmailed door Rusland en nu hebben ze een plausible deniability.
Nu is het dat Duitsland er niets aan kan doen dat andere landen zonder toestemming aan Ukraine leveren, Duitsland valt niets te verwijten.
Waarom niet? Ze doen veel. Niet alles. Maar dat doen andere landen ook niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:40 schreef Confetti het volgende:
Het Duitse vraagstuk begint wel heel problematisch te worden.
De kans dat de vijand de hoogste regionen van de regering daar heeft genfiltreerd lijkt aanzienlijk. Moet het Westen wel Duitsland als een absolute en onvoorwaardelijke vriend blijven zien?
Serieus? Duitsland komt INEENS aan met dit? Ze willen niet alleen dat signaal naar Rusland afgeven? Wat een scoop! Dat wisten we nog helemaal niet!quote:
Je valt uit je rol joh, meestal ben je duitsland aan het verdedigenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Serieus? Duitsland komt INEENS aan met dit? Ze willen niet alleen dat signaal naar Rusland afgeven? Wat een scoop! Dat wisten we nog helemaal niet!
We weten nog niet veel op dit moment. Gematigd optimistische signalen vanuit de Duitse coalitiepartners (vice-kanselier van de Grnen is voor toestemming voor Polen en Finland), FDP is voor, Estland, Nederland zeggen positief te zijn. Dat weten we. Meer niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je valt uit je rol joh, meestal ben je duitsland aan het verdedigen
Mooi toch?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Serieus? Duitsland komt INEENS aan met dit? Ze willen niet alleen dat signaal naar Rusland afgeven? Wat een scoop! Dat wisten we nog helemaal niet!
Zorgt alleen maar voor fittere gemobiliseerdenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:51 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Misschien wel belangrijker dan een munitiedepot in Rusland
Goed punt. Al is het me wat onduidelijk of dit gaat om directe Duitse leveringen of doorverkoop door Polen en Finland (en andere landen)/quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi toch?
Zoals ik het leest geen exrtra voorwaarden, iedereen moet krabbeltje op papier zetten en dan gaan toch?
Zoals ik lees expert tanks, zelf tanks leveren zal nog 2 weken duren en 12 persberichten dat training HEEEELLL lang duurt.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goed punt. Al is het me wat onduidelijk of dit gaat om directe Duitse leveringen of doorverkoop door Polen en Finland (en andere landen)/
Benieuwd of Hongarije dan de levering durft te blokkeren.
Dat ben ik met je eens. Maar ik kan me goed voorstellen dat Duitsland in zo'n geval eerst een paar dagen heel publiekelijk de zwarte piet bij Orban legt. Om vervolgens te zeggen dat die goulashvretende kutfascist de boom in kan.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
We kunnen het ons niet permitteren om nu ons te laten benvloeden wat hongarije vindt.
Als je als land zo'n overtuigd pacifist ben zou je toch berhaupt geen wapens moeten verkopen?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:08 schreef Twiitch het volgende:
Ach ja, Duitsers horen al 80 jaar over "de wereldoorlogen" en het land is decennialang in principe gewoon bezet gebied geweest. Dus ik vindt de terughoudendheid wel logisch eigenlijk. Handig? Nee. Maar ook niet vreemd ofzo.
Handel is handelquote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je als land zo'n overtuigd pacifist ben zou je toch berhaupt geen wapens moeten verkopen?
Als ik Putler was zou ik, in de media natuurlijk, aan Scholz vragen of ik extra tanks naar Oekrane zou mogen sturen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat hij Putin geen toestemming vraagt om tanks naar Oekrane te mogen sturen.
Blijkbaar zijn ze geen overtuigd pacifist.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je als land zo'n overtuigd pacifist ben zou je toch berhaupt geen wapens moeten verkopen?
Eerder gedwongen pacifist dan overtuigd denk ik.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Si vis pacem, para bellumquote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-64343274quote:Germany denies unilaterally blocking tanks to Ukraine
Germany's newly-appointed defence minister has denied Berlin is unilaterally blocking the delivery of Leopard tanks to Ukraine.
A day after taking office, Boris Pistorius told reporters at US Ramstein air base that no decision on sending Leopard 2 tanks to Kyiv had been taken so far.
"None of us can say today when there will be a decision for Leopard tanks and what the decision may look like," he said.
But he added: "When a decision is made, in one week or two, or in one day, I want to be able to act quickly.
"That’s why this morning I told my ministry to make an inventory of the different types of Leopard tanks we have within our military, but also within the industry" - suggesting the sending of tanks has not been ruled out.
Pistorius reiterated that Germany continues to support Ukraine.
"We will support Ukraine so long as it is necessary and the war is over," he said.
Dit is een feestje tussen mindefs onderling, wat heeft hongarije daarmee te maken?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goed punt. Al is het me wat onduidelijk of dit gaat om directe Duitse leveringen of doorverkoop door Polen en Finland (en andere landen)/
Benieuwd of Hongarije dan de levering durft te blokkeren.
Geen van die landen heeft toch een veto over wat anderen wel of niet mogen sturen?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:22 schreef Simmertje het volgende:
Toch wel heel benieuwd wie de landen zijn die zo moeilijk doen. Al gok ik Hongarije, Turkije en misschien wat Zuid Europese landen.
Dat Hongarije een paar dagen terug nog een half miljard hulp aan Oekrane blokkeerde misschien?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit is een feestje tussen mindefs onderling, wat heeft hongarije daarmee te maken?
Veertig jaar door de Sovjet-Unie, Frankrijk, het VK en de USA.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:21 schreef Korenfok het volgende:
[..]
leuke putin trol, 80 jaar bezet door wie?
Kennelijk zit Duitsland wel te wachten op een unaniem besluit.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geen van die landen heeft toch een veto over wat anderen wel of niet mogen sturen?
Ja, maar dat zijn EU fondsen. Dat heeft toch niks met tanks te maken? Tanks is kwezel scholtz vs die landen die ze hebben en door willen schuiven?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat Hongarije een paar dagen terug nog een half miljard hulp aan Oekrane blokkeerde misschien?
hongarije sowieso. historisch gezien zijn de hongaren een belangrijke bondgenoot voor duitsers door het oosterijkshongaarse rijk. Dit zag je ook terug in de relatie tussen Orban en Merkel. Orban hielp merkel binnen europa altijd als het omm zaken ging, en hierom tollereerde zij Orbans extreme gedrag binnen de EPP.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:22 schreef Simmertje het volgende:
Toch wel heel benieuwd wie de landen zijn die zo moeilijk doen. Al gok ik Hongarije, Turkije en misschien wat Zuid Europese landen.
Dat is een beperking die ze zichzelf opleggen dus dat kunnen ze moeilijk gebruiken om hun eigen handelen wit te wassen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kennelijk zit Duitsland wel te wachten op een unaniem besluit.
serieus duitsland is bezet door usa op dit momet?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Veertig jaar door de Sovjet-Unie, Frankrijk, het VK en de USA.
door wie is duitsland bezet al 80 jaar, want dit is precies de nieuwe trol campagne vanuit rusland.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:26 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Leer lezen. Maar ik rapporteer je post sowieso wel even. Dat eerste is namelijk nergens voor nodig.
Juist Duitsland zou nee moeten zeggen tegen fascisme in Europa. En dit halfslachtige gedoe van Duitsland rekt dit conflict alleen maar met meer doden als gevolg. Als ze deze lijn doorzetten horen ze de komende decennia niet alleen over de wereldoorlogen, maar ook over deze. Ik zou het ook volkomen gestoord vinden als de landmacht toekomstige wapensystemen bij de Duitsers gaat bestellen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:08 schreef Twiitch het volgende:
Ach ja, Duitsers horen al 80 jaar over "de wereldoorlogen" en het land is decennialang in principe gewoon bezet gebied geweest. Dus ik vindt de terughoudendheid wel logisch eigenlijk. Handig? Nee. Maar ook niet vreemd ofzo.
Nee, bij het einde van de tweede wereldoorlog in 1989/1990 zijn ze vertrokken.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
serieus duitsland is bezet door usa op dit momet?
Ja, unanimiteit van alle partijen die in ramstein aanschuiven?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kennelijk zit Duitsland wel te wachten op een unaniem besluit.
duitsland was lid van de navo ne de oostduitse grens lag het zwaarte punt van de koude oorlog.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, bij het einde van de tweede wereldoorlog in 1989/1990 zijn ze vertrokken.
Of dat we met het Duitse leger steeds meer samenwerken en onze verdediging in hun handen leggen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Juist Duitsland zou nee moeten zeggen tegen fascisme in Europa. En dit halfslachtige gedoe van Duitsland rekt dit conflict alleen maar met meer doden als gevolg. Als ze deze lijn doorzetten horen ze de komende decennia niet alleen over de wereldoorlogen, maar ook over deze. Ik zou het ook volkomen gestoord vinden als de landmacht toekomstige wapensystemen bij de Duitsers gaat bestellen.
Grappig dat er blijkbaar uitgezocht moet worden hoeveel tanks ze hebben en van welk type. Dat kan toch niet!?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:19 schreef Ulx het volgende:
Beetje beweging:
[..]
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-64343274
Wie zegt dat het niet meer is dan een druk op een knopje en daar verschijnt het rapport?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:33 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Grappig dat er blijkbaar uitgezocht moet worden hoeveel tanks ze hebben en van welk type. Dat kan toch niet!?
Ik krijg Rian van Rijbroek-vibes van De Wijkquote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En nu in de hoek, De Wijk.
Als het een druk op de knop was dan had die het helemaal niet zo hoeven zeggen, dan had die de aantallen al gehad.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie zegt dat het niet meer is dan een druk op een knopje en daar verschijnt het rapport?
Maar ik denk dat even langslopen en alles controleren wel handig is. Dat een net aangestelde Mindef niet weet welke tank met welk serienummer in welke staat op welke plek staat en welke upgrades allemaal gedaan zijn kan ik me voorstellen.
Hij zit er ook pas een dag. Gerede kans dat het overzicht al op zijn bureau ligt.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als het een druk op de knop was dan had die het helemaal niet zo hoeven zeggen, dan had die de aantallen al gehad.
Maar misschien is het een vertalingsdingetje. Het klinkt zo in ieder geval alsof er echt uitgezocht moet worden wat ze hebben.
Duitsers zijn banger voor kernenergie dan voor de Russenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of dat we met het Duitse leger steeds meer samenwerken en onze verdediging in hun handen leggen.
Absoluut knettergek. De Duitsers verkopen je bij de eerste de beste kans.
Vertaling:quote:
Geen idee hoe betrouwbaar dit is, maar als het klopt: Dat doen ze niet als ze van plan zijn de leveringen tegen te houden.quote:The Germans allowed their partners to start training UA soldiers on the operation of Leopard 2 tanks. The training can start immediately.
In addition, the Ministry of National Defense recommended that the army check the technical condition of its Leopard 2 vehicles.
No decision has yet been made on the transfer of the tanks.
Terwijl een potentile kernenergie ramp ala Fukushima theoretisch is en Rusland ramp een clear and present danger is.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Duitsers zijn banger voor kernenergie dan voor de Russen
Het kan zelfs handig zijn als Rusland zich korter kan voorbereiden op de komst van Oekranse Leopards.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:50 schreef BEFEM het volgende:
Maakt ook niet uit of ze vandaag toestemming geven voor leopards of over 3 weken, zolang de training en andere voorbereidingen maar zsm starten.
Fukushima was er geen enkele dode door kernenergie, door de Russen al 250.000 doden in totaalquote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
Terwijl een potentile kernenergie ramp ala Fukushima theoretisch is en Rusland ramp een clear and present danger is.
Hebben ze ondertussen nou besloten of ze die kerncentrales gaan sluiten of dat nog ff open zullen blijven?
opknopen die laffe hondquote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:56 schreef Red_85 het volgende:
Scholz, ongelofelijke laffe teringhufter!
Putler niet willen provorceren... Jesus
Op het moment dat kogels om je oren beginnen te vliegen maakt het weinig uit of je voor of tegen de oorlog bent en ben je bezig met overleven en daar hoort bij dat je de vijand probeert om te leggen. Doden of gedood worden. Dat is het enige dat telt. Elke dode Rus is winst. Ook als hij gedwongen is naar het front te gaan. Die hele discussie over dat dit Putin's oorlog is, is kolder.quote:
Polen optimistisch. Ik vind het opvallend dat ze Scholz niet meteen de schuld geven. Dat had ik wel verwacht als zij de enige dwarsligger zouden zijn. Duitsland gaf zelf al aan niet unilateraal de zaak te blokkeren. En als er trainingen mogen worden gestart en inventarisaties zijn begonnen verwacht ik eigenlijk wel groen licht.quote:No decision on supplying Leopard 2 tanks to Ukraine has been reached at a meeting of allies at the US Ramstein Air Base in Germany.
Poland's defence minister said he remained optimistic that efforts to provide them would end in success.
"Defence ministers of 15 countries met on the sidelines of today's conference and we talked about this topic," said Mariusz Blaszczak.
"I am convinced that coalition building will end in success."
11 maanden oorlog en dan komen ze wr aanzetten met dat filmpjequote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:50 schreef Slayage het volgende:
Zelensky de entertainer back in the day![]()
[ twitter ]
quote:In Ramstein werden ze het niet eens over de levering van zware tanks aan Oekrane: hulp aan het regime in Kiev is vastgelopen.
In Ramstein kon geen overeenstemming worden over de levering van tanks aan Oekrane.
In Ramstein kon geen overeenstemming worden over de levering van tanks aan Oekrane.
De bijeenkomst van het westerse leger, die vandaag opende op de Amerikaanse luchtmachtbasis in Ramstein (Duitsland), is verzand in onenigheid. De deelnemers hebben het nog niet eens kunnen worden over de belangrijkste kwestie: wanneer en welke zware tanks naar Oekrane moeten worden overgebracht, zodat de strijdkrachten van Oekrane een keerpunt aan het front kunnen bereiken.
En het begon allemaal pathetisch. De Amerikaanse minister van Defensie Lloyd Austin heeft een beleidsverklaring uitgegeven:
- Dit is niet het moment om uit te stellen. Nu is het tijd om dieper te graven, verklaarde hij. - De geschiedenis houdt ons in de gaten!
De chef van het Pentagon beloofde dat de steun voor Kiev "zo lang zal duren als nodig is" en "nu is het beslissende moment". Hij herinnerde ook aan het nieuwe pakket militaire hulp aan het regime in Kiev voor een bedrag van $ 2,5 miljard, het grootste in de geschiedenis. De Verenigde Staten zullen naar Oekrane 59 Bradley infanterie gevechtsvoertuigen, 90 Stryker gepantserde personeelsdragers, mijnenbestrijdingsvoertuigen (MRAP's), 155- en 120-millimeter artilleriegranaten en nog veel meer sturen. Maar niet meteen, maar in porties het hele jaar door.
Zelensky sprak het publiek toe via een videoverbinding en bedankte hem voor zijn hulp, maar begon onmiddellijk te huilen dat deze miljardenvoorraden "catastrofaal klein" waren. Als een oude vrouw uit een sprookje over de Goudvis begon hij steeds meer te eisen. "Ik weet dat je Duitse Leopard-tanks hebt, dus geef ze aan ons. We hebben 300-400 stuks nodig", riep Zelensky. Het is waar dat een dergelijk aantal van hen niet in heel Europa zal worden verzameld. Maar de Oekraense president schaamde zich daar niet voor: na de tanks riep hij de westerlingen op om langereafstandsraketten en zelfs F-16-gevechtsvliegtuigen naar Kiev over te brengen. En hij haastte zich: "Je moet de leveringen versnellen."
De pers werd vervolgens gevraagd te vertrekken en de vergadering ging achter gesloten deuren verder. Een paar uur later, tijdens een pauze, gaf de kersverse Duitse minister van Defensie Boris Pistorius een interview aan de Duitse tv-zender Phoenix. De politicus had nog geen tijd gehad om iets te zeggen, maar uit de uitdrukking op zijn gezicht was al duidelijk dat er een verdeeldheid was ontstaan onder de deelnemers. "We kunnen nog niet zeggen wanneer de beslissing over de Leopard 2-tanks zal worden genomen en wat het zal zijn", zei de minister. Hij gaf toe dat de meningen van de bondgenoten verschillen, "er zijn argumenten zowel voor als tegen de bevoorrading." Bovendien is niet alleen Duitsland tegen het sturen van tanks.
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27455.5/4709291/
De beste meneer was van Twitter afgegooid en met dank aan Musk weer terug. Dus die heeft wat in te halenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 17:08 schreef Aether het volgende:
[..]
11 maanden oorlog en dan komen ze wr aanzetten met dat filmpje
Valt natuurlijk op als je het te vaak doet.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 17:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
De ramen zijn op?[ twitter ]En ook zuinig aan met kogels…
Mag ik toch hopen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Polen optimistisch. Ik vind het opvallend dat ze Scholz niet meteen de schuld geven. Dat had ik wel verwacht als zij de enige dwarsligger zouden zijn. Duitsland gaf zelf al aan niet unilateraal de zaak te blokkeren. En als er trainingen mogen worden gestart en inventarisaties zijn begonnen verwacht ik eigenlijk wel groen licht.
Mocht dat van Leopard training kloppen dan is dat wel impliciet toestemming voor levering. Helemaal omdat dat Abrams verhaal van tafel lijkt te zijn.quote:
quote:Pistorius ontkende dat Duitsland de levering van tanks blokkeert. Wel riep hij op "de voor- en nadelen van de situatie goed af te wegen". Meer landen zouden dat volgens hem doen en twijfels hebben over de levering. Volgens hem is er daardoor nog geen consensus.
Weer 2 nee’s die hij verkopen moet.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 17:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mocht dat van Leopard training kloppen dan is dat wel impliciet toestemming voor levering. Helemaal omdat dat Abrams verhaal van tafel lijkt te zijn.
https://www.nu.nl/spannin(...)d-voor-oekraine.html
[..]
Ja en nee, ja hij doet aan stemmingmakerij (we zagen het eerder bij "experts" die frequent aandacht kregen) maar. Maar een aanval op een logistieke hub is niet ondenkbaar als de Russen in moeilijkheden komen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En nu in de hoek, De Wijk.
Waarom zegt hij (ik neem aan dat je Scholz bedoelt, die blijkbaar alleenheerser is) dat niet nu? Zeggen dat de beslissing is genomen nooit of te nimmer iets te leveren? Kun je dat uitleggen?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]
Weer 2 nee’s die hij verkopen moet.
Lekker op tijd ook, 11 maanden oorlog en dan toch maar eens gaan kijken in wat voor een staat die tanks verkeren...quote:
https://m.faz.net/aktuell(...)-putin-18618091.htmlquote:Die Regierung Scholz sieht beim Thema Leopard von Tag zu Tag schlechter aus. Inzwischen msste aber auch in Berlin klar sein: Nur mit Panzern stoppt man Putin.
Zu dem „Panzer-Ramstein“, um das der ukrainische Prsident gebeten, ja gefleht hatte, ist die achte Zusammenkunft der westlichen Waffenlieferanten nicht geworden. Berlin beugte sich immer noch nicht dem enorm gewachsenen Druck aus dem In- und Ausland, das Kommando fr eine konzertierte Lieferung von Leopard-Panzern zu geben. Die Regierung Scholz sieht dabei von Tag zu Tag schlechter aus.
Die vom neuen Verteidigungsminister am Morgen der Konferenz befohlene Panzerinventur mag vielleicht als Hinweis auf eine bevorstehende Kurskorrektur gedacht gewesen sein. Dass man in Berlin aber bislang nicht einmal wusste, wie viele Leopard-Panzer es in welchen Versionen in Deutschland gibt, ist ein weiterer Offenbarungseid in dieser Angelegenheit. Pistorius musste ihn schon am zweiten Amtstag ablegen.
Die Ukraine wird nicht ewig durchhalten
Der bedauernswerte Minister hat recht, wenn er sagt, dass es gute Grnde fr die Lieferung gebe und gute Grnde dagegen. Leider mehren sich aber auch die schlechten Grnde, die fr eine – umgehende – Ausstattung der Ukrainer mit modernen Kampfpanzern sprechen. Dass das berfallene und jeden Tag mehr zerstrte Land diesen Krieg nicht ewig durchhlt, ist sogar schon seinem Prsidenten anzumerken. Der Kreml aber holt ebenfalls erkennbar zum nchsten mrderischen Schlag gegen den Staat aus, den er von der Weltkarte tilgen will.
Der Dissens des Westens in der Frage, ob man die Ukraine mit allen (konventionellen) Waffen untersttzen soll, die man hat, drfte Putin in seinem Glauben bestrken, dass er den Krieg einfach lange genug fhren msse, um die Ukraine zusammenbrechen und die Untersttzerallianz auseinanderfallen zu sehen. Das Zgern bei den Panzern kann der Kreml nur so deuten: dass die Zgerer, allen voran Deutschland und die USA, Angst vor einer Eskalation des Krieges durch Moskau haben und/oder dass sie frchten, Kiew wre in einem Siegesrausch nicht mehr zu bremsen. Angst aber ist das Letzte, mit dem man Putin aufhlt. Mit Panzern, die fr das Gegenteil stehen, sind die Chancen grer.
Abrams zijn dus geen issue.quote:A bit more from the question and answer session now - one journalist says a number of lawmakers have said it makes sense to send a small number of M1 Abrams tanks to Ukraine to encourage Germany to unlock their leopard tanks.
He asks Secretary Austin if that's feasible and if not, why not?
Austin reiterates that the German minister of defence said there was no link between providing M1 Abrams tanks and leopard tanks and "he was pretty clear about that".
"This notion of unlocking in my mind it's not an issue," he says.
US Gen Mark A. Milley is asked about how confident he is that Ukraine can put together a coherent offensive in coming months.
He is currently serving as the Chairman of the Joint Chiefs of Staff, the most senior officer in the US military.
Gen Milley says he's confident it can be done, but it'll be a challenge.
"Personnel have to be trained and married with equipment... there's a really short window of time to accomplish those key tasks and that's very challenging
Het is natuurlijk ook wel een beetje het sentiment wat er heerst, de westerse tanks worden nu een beetje als "wunderwaffe" aangeduid en zullen het verschil wel even gaan maken...quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:12 schreef Hyperdude het volgende:
Commentaar FAZ. Die balen ook van Scholz. Nur Panzer stoppen Putin.
Er is geen sentiment. Het zijn ook geen wunderwaffe.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel een beetje het sentiment wat er heerst, de westerse tanks worden nu een beetje als "wunderwaffe" aangeduid en zullen het verschil wel even gaan maken...
Dat soort geluiden hoorden we al eerder bij de westerse artillerie, stingers, AT-wapens, Gepards, YPR'en, HIMARS en noem alles maar op... Maar ondertussen moet er steeds meer die kant op.
Welke wapensystemen en hoeveelheid zou voor je mogelijk tot een verschil kunnen leiden?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel een beetje het sentiment wat er heerst, de westerse tanks worden nu een beetje als "wunderwaffe" aangeduid en zullen het verschil wel even gaan maken...
Dat soort geluiden hoorden we al eerder bij de westerse artillerie, stingers, AT-wapens, Gepards, YPR'en, HIMARS en noem alles maar op... Maar ondertussen moet er steeds meer die kant op.
Beter dan dit:quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:50 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Westerse NOEKS, dat is wat nodig isquote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of het Wunderwaffen of duds zijn maakt hier weinig uit. Het gaat om de totaal falende besluitvorming van een totaal falende regering.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgende keer maar weer rechts stemmen dus.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of het Wunderwaffen of duds zijn maakt hier weinig uit. Het gaat om de totaal falende besluitvorming van een totaal falende regering.
Merkel was ook al zo’n appeaser, maar de CDU zit niet per se vol met dat soort lui.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgende keer maar weer rechts stemmen dus.
Nieuwe regering vormen is geen makkie.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Waarom trekken de regeringspartners niet de stekker uit die coalitie?
Verkiezingen en verder zonder de SPD met hun Putinvriendjes.
Tanks waren toch sowieso niet handig in deze oorlog?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]
Weer 2 nee’s die hij verkopen moet.
De Russen willen niet dat de tanks overschat worden.![]()
Uiteraard maar tanks kunnen dat niet alleen, optreden van verbonden wapens.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:24 schreef BEFEM het volgende:
Om gebied te heroveren zijn tanks wel praktisch toch? Net als al die IFVs etc die geleverd worden.
Nee, maar ik hoor nu Rutte zeggen dat we niet teveel druk moeten leggen op de Duitsers en dat een paar dagen niet uit maken.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zegt hij (ik neem aan dat je Scholz bedoelt, die blijkbaar alleenheerser is) dat niet nu? Zeggen dat de beslissing is genomen nooit of te nimmer iets te leveren? Kun je dat uitleggen?
In het verlengde daarvan, zijn de mensen nog steeds voor "taakspecialisatie" van de krijgsmacht?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:42 schreef Hyperdude het volgende:
Of het Wunderwaffen of duds zijn maakt hier weinig uit. Het gaat om de totaal falende besluitvorming van een totaal falende regering.
Wat ik zeg al die tijd.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee, maar ik hoor nu Rutte zeggen dat we niet teveel druk moeten leggen op de Duitsers en dat een paar dagen niet uit maken.
Lijkt erop dat de Duitsers achter de schermen nog wat dingen moeten uitvogelen.
Maakt dat uit voor het mandaat?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hebben ze de Leo-2's dan al gekregen?
Heb je denk ik wel gelijk in jAquote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat ik zeg al die tijd.
Teveel mensen die het Russische narratieve napraten en Duitsland op voorhand afschrijven. Just how Putin likes it.
Dat niet echt, maar het is wel duidelijk dat hij uit een inmiddels al lang vervlogen tijdperk stamt en nogal vol van zichzelf is.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik krijg Rian van Rijbroek-vibes van De Wijk
Mensen die voor waren vonden juist altijd dat de Duitsers de tanks enzo maar moesten regelenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
In het verlengde daarvan, zijn de mensen nog steeds voor "taakspecialisatie" van de krijgsmacht?
Als dit het beste is waar de Russische internettrollen nog mee weten te komen zijn de roebels daar inmiddels blijkbaar ook op.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:50 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik stel de vraag dan ook niet voor niets.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:55 schreef sp3c het volgende:
Mensen die voor waren vonden juist altijd dat de Duitsers de tanks enzo maar moesten regelen
Yup, dus al die klok-klepel verhalen van de kranten kunnen weer in de koelkast.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
2 lanceersystemen en wat raketten wat betreft de patriot. Aldus nu.nl
Artikel 5 --> noeks op Rusland.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en nee, ja hij doet aan stemmingmakerij (we zagen het eerder bij "experts" die frequent aandacht kregen) maar. Maar een aanval op een logistieke hub is niet ondenkbaar als de Russen in moeilijkheden komen.
Het lijkt me eerlijk gezegd de normaalste zaak van de wereld dat een strijdende partij in een oorlog continu van nieuw wapentuig voorzien dient te worden.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Neuh, dat niet. Maar we hebben laatst in Vlissingen gezien wat daar vanuit de Amerikanen alleen al gestationeerd is. Laat staan de rest. En een select groepje blijft bang voor die bekende Nukes. Maar de consequentie daarvan is echt gigantisch. De Russen n Amerikanen denken wel 100 keer na voordat er zo een ding door de lucht gaat.quote:
Wel een goeie ja.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mensen die voor waren vonden juist altijd dat de Duitsers de tanks enzo maar moesten regelen
Waar doel je nu op?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, dus al die klok-klepel verhalen van de kranten kunnen weer in de koelkast.
MOet hier ook wel om lachen hoor. Normaal gesproken staan dit soort havermelk drinkende lui te protesteren tegen agrarische uitbreiding, hogere taxes, tegen bedrijven als Shell.quote:
De launchers zitten we wat ruimer in en is maar een klein deel van een FU/Battery, dat doet niet heel veel pijn. Ik zei meteen al dat het ook alleen missiles konden zijn terwijl de kranten vol stonden met verhalen dat er een complete Patriot unit die kant op zou gaan.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waar doel je nu op?
En wij hebben nu 3,5 patriot systeem?
Laten we wel wezen, de westerse wapenleveringen hebben tot nu toe het verschil wel gemaakt. Zonder die wapenleveringen zou het leger van Oekrane met stenen moeten gooien naar Rusland.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet per definitie een verantwoordelijkheid van andere landen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het lijkt me eerlijk gezegd de normaalste zaak van de wereld dat een strijdende partij in een oorlog continu van nieuw wapentuig voorzien dient te worden.
Ik wil minstens 2 vliegdekschepen en een dubbele Maginotlinie langs onze Oostgewesten. Dan maar geen Wajong meer.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
In het verlengde daarvan, zijn de mensen nog steeds voor "taakspecialisatie" van de krijgsmacht?
Ik ga daar eens over nadenken.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:28 schreef phpmystyle het volgende:
Welke wapensystemen en hoeveelheid zou voor je mogelijk tot een verschil kunnen leiden?
Top ben oprecht benieuwd vanuit jouw perspectief/expertise.quote:
Ja inderdaad. Ik las hem ook al anders.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
De launchers zitten we wat ruimer in en is maar een klein deel van een FU/Battery, dat doet niet heel veel pijn. Ik zei meteen al dat het ook alleen missiles konden zijn terwijl de kranten vol stonden met verhalen dat er een complete Patriot unit die kant op zou gaan.
Die gast is niet serieus te nemen. Pretendeert een objectieve intellectueel met kennis van zaken te zijn maar zijn anti-soviet rancune zit in iedere post doorgebakken.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]Wat een kneus die Isa. Ondertussen zit de Wijk nog steeds veel in de media i.t.t. Isa.
Goeie inderdaad. Te meer omdat Europa de laatste dagen al een hoop heeft aangekondigd. Hoeveel meer vraag je je dan af.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Top ben oprecht benieuwd vanuit jouw perspectief/expertise.
Probeer zo reel mogelijk te redeneren, dus ga er van uit dat niet alles uit USA komt en dat ze eisen dat EU ook levert.
Wat mij betreft in dit geval echter wel; we laten de Oekraners immers een oorlog met de Russen uitvechten die er voor ons sowieso al aan stond te komen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet per definitie een verantwoordelijkheid van andere landen.
Wij hebben natuurlijk A en B gezegd. We kunnen onze handen er nu vanaf trekken maar dan hebben wij uiteraard ook verloren. Los van de geopolitieke consequenties.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet per definitie een verantwoordelijkheid van andere landen.
Dit klinkt logisch. Die tanks zouden nu toch niet gebruikt worden waarschijnlijk. Zolang het trainen en voorbereiden maar van start gaat en ze uiteindelijk op tijd geleverd worden.quote:
Dat zijn allemaal slimme jongens.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:50 schreef AchJa het volgende:
Ah, we laten de mariniers de opleiding verzorgen...![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ja inderdaad. Ik las hem ook al anders.
Ah, de aansturing van die launchers het geen wat schaars is?
ADquote:Een hele Patriotbatterij bestaat uit een radar, een vuurleidingscentrale en tot zes lanceerinrichtingen. Daarvan krijgt Oekrane dus maar een beperkt deel. Nederland levert daarmee puzzelstukken waarmee samen met de Amerikaanse en Duitse bijdrage een volledige batterij samengesteld moet worden. Op die manier kan het volgens Ollongren een ‘belangrijke bijdrage leveren aan de Oekraense zelfverdediging’.
quote:
De NOS is weer lekker bezig...quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:52 schreef Jojoke het volgende:
De mariniers zijn van alle markten thuis
Oekraners zorgen er wellicht voor dat jij en je collega’s in de kazerne kunnen blijven. Oekrane vecht ook onze oorlog. Was Oekrane met gemak overlopen, waren wij niet eensgezind geweest dan was het maar zeer de vraag waar we nu hadden gestaan. Waren we dan nu bezig met de voorbereiding van de slag om de Baltische Staten?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat 802 Patriot-squadron de training verzorgt?quote:
Zo'n escalatieladder, hoe lang het ook door blijft gaan, krijgt een eigen dynamiek, los van wat wij mensen er van vinden. Er zijn analyses dat de geschiedenis niet bepaald wordt door het individu, iemands overtuigingen, meningen, acties, etc., maar juist door andere condities. Neem het dialectisch materialisme bijvoorbeeld. Krachten buiten onszelf kunnen een eigen dynamiek gaan leiden. Dat zagen we ook bij de corona crisis. Begrijp me niet verkeerd, maar nukes zijn zeker een reel risico.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Neuh, dat niet. Maar we hebben laatst in Vlissingen gezien wat daar vanuit de Amerikanen alleen al gestationeerd is. Laat staan de rest. En een select groepje blijft bang voor die bekende Nukes. Maar de consequentie daarvan is echt gigantisch. De Russen n Amerikanen denken wel 100 keer na voordat er zo een ding door de lucht gaat.
Heb jij het tenminste lekker rustig!quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:50 schreef AchJa het volgende:
Ah, we laten de mariniers de opleiding verzorgen...![]()
![]()
[ afbeelding ]
Het. Houdt. Niet. Op.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo'n escalatieladder, hoe lang het ook door blijft gaan, krijgt een eigen dynamiek, los van wat wij mensen er van vinden. Er zijn analyses dat de geschiedenis niet bepaald wordt door het individu, iemands overtuigingen, meningen, acties, etc., maar juist door andere condities. Neem het dialectisch materialisme bijvoorbeeld. Krachten buiten onszelf kunnen een eigen dynamiek gaan leiden. Dat zagen we ook bij de corona crisis. Begrijp me niet verkeerd, maar nukes zijn zeker een reel risico.
Het dikgedrukte is nieteens het meest bizarre uit het stuk, de Duitsers weten blijkbaar zelf niet hoeveel Leopards in welke versies ze berhaupt hebben:quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:12 schreef Hyperdude het volgende:
Commentaar FAZ. Die balen ook van Scholz. Nur Panzer stoppen Putin.
[..]
https://m.faz.net/aktuell(...)-putin-18618091.html
De nieuwe minister van defensie heeft daarom eerst maar eens besloten om tot een inventarisatie over te gaan. Ondertussen begin je je af te vragen of het nou onwil of totale onkunde van Duitse zijde is. Duitsland lijkt ondertussen wel een bananenrepubliek, godsallemachtig zeg...quote:Die vom neuen Verteidigungsminister am Morgen der Konferenz befohlene Panzerinventur mag vielleicht als Hinweis auf eine bevorstehende Kurskorrektur gedacht gewesen sein. Dass man in Berlin aber bislang nicht einmal wusste, wie viele Leopard-Panzer es in welchen Versionen in Deutschland gibt, ist ein weiterer Offenbarungseid in dieser Angelegenheit. Pistorius musste ihn schon am zweiten Amtstag ablegen.
De enige keer dat het bijna mis is gegaan, was door een fout. Geen weloverwogen menselijke beslissing om op die knop te rammen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo'n escalatieladder, hoe lang het ook door blijft gaan, krijgt een eigen dynamiek, los van wat wij mensen er van vinden. Er zijn analyses dat de geschiedenis niet bepaald wordt door het individu, iemands overtuigingen, meningen, acties, etc., maar juist door andere condities. Neem het dialectisch materialisme bijvoorbeeld. Krachten buiten onszelf kunnen een eigen dynamiek gaan leiden. Dat zagen we ook bij de corona crisis. Begrijp me niet verkeerd, maar nukes zijn zeker een reel risico.
Nukes zijn helemaal geen risico, die plaat heb je inmiddels wel grijsgedraaid.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kun je dat zeggen als er duizenden nukes zijn en het ook maar wapens die wel of niet worden gedropt door emotionele wezens zoals mensen?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nukes zijn helemaal geen risico, die plaat heb je inmiddels wel grijsgedraaid.
En kruisers!quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik wil minstens 2 vliegdekschepen en een dubbele Maginotlinie langs onze Oostgewesten. Dan maar geen Wajong meer.
Ik ben wel benieuwd naar de dynamiek die zou ontstaan als Putin opdracht voor lancering zou geven.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe kun je dat zeggen als er duizenden nukes zijn en het ook maar wapens die wel of niet worden gedropt door emotionele wezens zoals mensen?
Misschien is het weer eens tijd voor een bovengrondse nucleaire test om mensen weer te laten herinneren dat het geen mythische wapens zijn die de facto niet meer bestaan.
Precies!!quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de dynamiek die zou ontstaan als Putin opdracht voor lancering zou geven.
Uiteindelijk drukt de beste man echt niet zelf op welke knop dan ook, maar geeft hij de opdracht aan iemand die weet dat het opvolgen van de orders een wisse dood voor hemzelf en honderdduizenden of misschien wel miljoenen mensen gaat betekenen door de aanval en met name de waarschijnlijk allesvernietigende reactie.
Wat zou dit losmaken in de 'line of command'?
Dan ben je gewoon kaolo dom. Maar laat maar, ik doe geen moeite meer. Rusland heeft nukes ergo er bestaat een mogelijkheid dat ze die gebruiken. Puur en alleen de kans. Rusland dat Nederland gaat invaden is geen risico, want dat kunnen ze praktisch gezien helemaal niet. Dat eerste is een reel risico, dat tweede niet. Jij kan totaal niet logisch nadenken man.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nukes zijn helemaal geen risico, die plaat heb je inmiddels wel grijsgedraaid.
Steek voor de verandering anders nog eens zo'n spannend verhaaltje over noeks af.quote:
Hoeveel werkende kernwapens Rusland heeft is zeer de vraag. Gezien de enorme corruptie, gecombineerd met de noodzaak en kosten van tientallen jaren onderhoud acht ik de kans op niet meer dan enkele honderden of misschien zelfs slechts enkele tientallen exemplaren best groot. Waarbij ook nog de vraag is of ze weten welke nog betrouwbaar zijn en welke niet. Een halve eeuw corruptie, verwaarlozing, onverschilligheid en veroudering is alleen al voor de elektronica funest.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe kun je dat zeggen als er duizenden nukes zijn en het ook maar wapens die wel of niet worden gedropt door emotionele wezens zoals mensen?
Misschien is het weer eens tijd voor een bovengrondse nucleaire test om mensen weer te laten herinneren dat het geen mythische wapens zijn die de facto niet meer bestaan.
Je moet echt politicus worden; oeverloos lullen, maar werkelijk waar he-le-maal niets zeggen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon kaolo dom. Maar laat maar, ik doe geen moeite meer. Rusland heeft nukes ergo er bestaat een mogelijkheid dat ze die gebruiken. Puur en alleen de kans. Rusland dat Nederland gaat invaden is geen risico, want dat kunnen ze praktisch gezien helemaal niet. Dat eerste is een reel risico, dat tweede niet. Jij kan totaal niet logisch nadenken man.
Nouja, het heeft geen zin om je er druk over te maken. Technisch gezien is dat "rele risico" niets meer dan een risico waar je vanuit risicomanagement van zegt, impact gigantisch, kans uiterst minimaal, mitigerende oplossing, ook kernwapens klaar hebben liggen als afschrikmiddel. Nouja, die zijn er. Verder niet te lang over nadenken. Mits je je niet als een angsthaas je hele leven bang wil zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon kaolo dom. Maar laat maar, ik doe geen moeite meer. Rusland heeft nukes ergo er bestaat een mogelijkheid dat ze die gebruiken. Puur en alleen de kans. Rusland dat Nederland gaat invaden is geen risico, want dat kunnen ze praktisch gezien helemaal niet. Dat eerste is een reel risico, dat tweede niet. Jij kan totaal niet logisch nadenken man.
Heb je ook nog inhoudelijke argumenten of blijft het bij wat persoonlijke aanvallen gelardeerd met onderbuikgereutel en broekjepoeperij?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
They lauch, we launch, nuclear holocaust, Denzel Washington, Crimson Tide.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als Rusland is uitgespeeld ziet een ander land zijn kans weer schoon en dan staat de NATO met lege handen want het gaat om de hele NATO he. Het is niet dat we nu alleen om onszelf moeten denken.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oekraners zorgen er wellicht voor dat jij en je collega’s in de kazerne kunnen blijven. Oekrane vecht ook onze oorlog. Was Oekrane met gemak overlopen, waren wij niet eensgezind geweest dan was het maar zeer de vraag waar we nu hadden gestaan. Waren we dan nu bezig met de voorbereiding van de slag om de Baltische Staten?
Wat mij betreft sturen we nog veel meer Europese wapens naar Oekrane, de beste manier om het gevaarlijkste land van ons continent voor een zekere tijd onschadelijk te maken. Rusland is het enige land in Europa wat EN de mogelijkheden EN de mentaliteit heeft om voor ons een gevaar te vormen.
Huidige voorraad grotendeels naar Oekrane, en tegelijkertijd investeren investeren en investeren. Het komende decennium een serieuze Europese defensie vormen, zo onafhankelijk van de VS als mogelijk, omdat die zich onvermijdelijk meer en meer op de pacific en de uitdagingen daar gaat richten. Niet 1 leger, wel een krijgsmacht die in alles gentegreerd kan opereren. Met pakweg 350 miljard aan gezamenlijk budget moet dat niet heel complex zijn.
Welke andere landen vormen op dit moment een bedreiging voor de veiligheid op ons continent dan? Serieuze vraag.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als Rusland is uitgespeeld ziet een ander land zijn kans weer schoon en dan staat de NATO met lege handen want het gaat om de hele NATO he. Het is niet dat we nu alleen om onszelf moeten denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als bv China zich gaat roeren tegen de VS hebben wij vanwege de NATO ook een verplichting natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Welke andere landen vormen op dit moment een bedreiging voor de veiligheid op ons continent dan? Serieuze vraag.
Ik denk als je baangarantie wilt, dat je een baantje in de wapenindustrie moet zoeken.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als bv China zich gaat roeren tegen de VS hebben wij vanwege de NATO ook een verplichting natuurlijk.
Daarnaast merk je nu al dat opbouwen tientallen jaren gaat duren.
fazant @ 5:05quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:31 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_being_destroyed_by/
Russian Wagner mercenaries being destroyed by Ukrainian artillery while trying to advance from Soledar.
Madyar (the pointer guy) says that only one of his drone teams in only one day managed to repell the attacks of 5 Wagner assault teams, and 3 of them got partially or fully destroyed like in the video.
Daarom moeten wij in de toekomst als Europa Rusland zelfstandig in de klauw houden, zodat de VS en andere landen in dat gebied zich met China bezig kunnen houden. Onze mogelijkheden om actief deel te nemen in dat werelddeel zijn zeer beperkt. Taiwan bewapenen, misschien 1 vlooteenheid rondom 1 of 2 Europese vliegdekschepen, veel meer zie ik niet. Gewoon omdat we geen expeditionaire mogelijkheden meer hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als bv China zich gaat roeren tegen de VS hebben wij vanwege de NATO ook een verplichting natuurlijk.
Daarnaast merk je nu al dat opbouwen tientallen jaren gaat duren.
Nee hoor. Zou keuze zijn of we ons daar tegenaan willen bemoeien, maar geen verplichting.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Artikel 5 enzo.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:01 schreef ExTec het volgende:
Nee hoor. Zou keuze zijn of we ons daar tegenaan willen bemoeien, maar geen verplichting.
Taiwan is geen NAVO toch? Als de VS zich ermee gaat bemoeien en zij worden aangevallen is er geen artikel 5. Maar aan helpen zal men niet ontkomen als Europese NAVO leden als je Amerika nog als vriend wil beschouwen lijkt me.quote:
Flatgebouwen en giftige padden vermijden is waarschijnlijk een goed idee voor de gezondheid van deze meneerquote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:04 schreef 3rr0r het volgende:
Deze meneer gaat voor eenmalige deelname aan het praatprogramma...
[ twitter ]
12;15quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:02 schreef polderturk het volgende:
Goed kijken Scholz. Zo moet het.
Bitte, bitte, bitte, bitte Jaaaa.
[ twitter ]
Ja, maar dan moet de VS wel aangevallen worden. En dat worden ze niet, als china probeert taiwan te overlopen.quote:
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:07 schreef 3rr0r het volgende:
Taiwan is geen NAVO toch? Als de VS zich ermee gaat bemoeien en zij worden aangevallen is er geen artikel 5. Maar aan helpen zal men niet ontkomen als Europese NAVO leden als je Amerika nog als vriend wil beschouwen lijkt me.
Is het dan zo ver gezocht dat de VS niet aangevallen wordt? Het hoeft geen aanval op het land ansich te zijn ofzo he, een VS carrier uit de voeding knallen in de internationale wateren is feitelijk al voldoende. En het staat de VS dan vrij om een art 5 in te roepen, hebben ze met 911 ook gedaan.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:09 schreef ExTec het volgende:
Ja, maar dan moet de VS wel aangevallen worden. En dat worden ze niet, als china probeert taiwan te overlopen.
Zou wat wezen h?
Anders ging polen gewoon ff met een lading troepen oekraine in, hey, we worden beschoten! Art.5!
Nee, het kan een oud filmpje zijn maar deze man heeft er al vaker gezeten met die mening. Maar is meer om te laten zien dat andere meningen ook kans hebben. Vervolgens wordt hij door de rest compleet afgezeken dat hele programma zonder dat hij weer woord kan geven. Is gewoon een toneelstukje voor de bhne meer niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:04 schreef 3rr0r het volgende:
Deze meneer gaat voor eenmalige deelname aan het praatprogramma...
[ twitter ]
Denk dat er dan clausules om de hoek komen kijken dat de verplichting niet geld als je zelf bewust in harms way gaat staan. Zie mijn leuke voorbeeld over polen die oekraine intrekken, wat je negeert.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:12 schreef AchJa het volgende:
Is het dan zo ver gezocht dat de VS niet aangevallen wordt? Het hoeft geen aanval op het land ansich te zijn ofzo he, een VS carrier uit de voeding knallen is feitelijk al voldoende.
En jij negeert de "internationale wateren"... Want dat is wel ff wat anders dan willens en wetens een oorlogsgebied binnenmarcheren. Ik noem dat niet voor niets.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:17 schreef ExTec het volgende:
Denk dat er dan clausules om de hoek komen kijken dat de verplichting niet geld als je zelf bewust in harms way gaat staan. Zie mijn leuke voorbeeld over polen die oekraine intrekken, wat je negeert.
Alsnog opvallend dat ze uberhaupt een ander zicht erop laten voorbijkomen, kan toch mensen aan het denken zetten.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee, het kan een oud filmpje zijn maar deze man heeft er al vaker gezeten met die mening. Maar is meer om te laten zien dat andere meningen ook kans hebben. Vervolgens wordt hij door de rest compleet afgezeken dat hele programma zonder dat hij weer woord kan geven. Is gewoon een toneelstukje voor de bhne meer niet.
Is hetzelfde.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
En jij negeert de "internationale wateren"... Want dat is wel ff wat anders dan willens en wetens een oorlogsgebied binnenmarcheren. Ik noem dat niet voor niets.
De een zegt de Krim terug per augustus en de ander zegt alle Russen het land uitgetrapt dit jaar gaat lastig worden. Het eerste kan waar worden zonder dat het tegenstrijdig met het tweede hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
General Mark Milley die je net postte ziet het wat somberder in...
Ligt eraan waar, niet als het ten westen van de VS is wat het meest waarschijnlijk is als er een conflict met China ontstaat.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Is het dan zo ver gezocht dat de VS niet aangevallen wordt? Het hoeft geen aanval op het land ansich te zijn ofzo he, een VS carrier uit de voeding knallen in de internationale wateren is feitelijk al voldoende. En het staat de VS dan vrij om een art 5 in te roepen, hebben ze met 911 ook gedaan.
Poepgat-dom? Anus-dom? https://www.rtlnieuws.nl/(...)taal-kaolo-surinaamsquote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon kaolo dom.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:31 schreef 3rr0r het volgende:
De een zegt de Krim terug per augustus en de ander zegt alle Russen het land uitgetrapt dit jaar gaat lastig worden. Het eerste kan waar worden zonder dat het tegenstrijdig met het tweede hoeft te zijn.
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:09 schreef slashdotter3 het volgende:
En dan moet het 500k man offensief nog komen...![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Verdorie, zitten we hier nog te kutten over een paar tanks.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:09 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Als je die dingen verkoopt aan anderen loop je er toch risico mee... anders moet je ze in je vitrinekast houden.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:09 schreef luxerobots het volgende:
Die Leopards, zit daar nog technologie in die niet in handen mag vallen van de Russen en Chinezen?
In hoeverre is dat een reden voor de terughoudendheid van de Duitsers?
Communicatie systemen zijn altijd interessant, maar die halen ze er altijd uit, voor de rest: nee.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:09 schreef luxerobots het volgende:
Die Leopards, zit daar nog technologie in die niet in handen mag vallen van de Russen en Chinezen?
Dat aantal Oekranse doden valt in het niet bij het aantal dat door de Russen in vernietigingskampen omgebracht zal worden mochten ze Oekrane grotendeels/volledig bezetten.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:09 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
En NoordKorea is volledig geoptimaliseerd voor massa productie van het soort wapens (artillery shells) dat Rusland gebruikt. Dus ijdele hoop dat Rusland ooit door hun voornaamste wapen heen raakt.quote:
Is zeker niet hetzelfde.quote:
Het staat elk land vrij om in de internationale wateren te opereren.quote:Is niet alsof de VS verplicht is om daar met tig carrier groups aanwezig te zijn. Het is niet alsof ze daar zitten om hun eigen land te beschermen. Ja, ze zitten daar om hun imperium te beschermen, dat klopt. Maar NAVO is territoriaal beschermingsverbond. Dat is die A, weetjewel. Niet een imperiaal verbond. Waar we allemaal de verplichting hebben het imperium overeind te houden.
Dus in dat geval is het mogelijk dat er gewoon landen zeggen: je had daar niks te zoeken.
CNNquote:As he was leaving a White House event, Biden said, "Ukraine is going to get all the help they need" when a reporter asked if he supports Poland's goal to send the German-made tanks to Ukraine.
CNNquote:Sens. Lindsey Graham, Richard Blumenthal and Sheldon Whitehouse met with President Volodymyr Zelensky and other government officials in Ukraine Friday, according to Graham’s office.
“All three of us, one Republican and two Democrats, share the same goal – for Ukraine to drive the Russians out of Ukraine. To achieve that goal, the Ukrainian military needs tanks. I am tired of the s*** show surrounding who is going to send tanks and when are they going to send them. Putin is trying to rewrite the map of Europe by force of arms. World order is at stake,” Graham said at a media availability according to a statement.
Nou Biden, kom maar af met die ATACMS dan.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:31 schreef 3rr0r het volgende:
Minister van Buitenlandse Zaken Polen
[ twitter ]
[..]
CNN
[..]
CNN
NOSquote:De Oekraense president Zelensky hoopte op een krachtig besluit, maar hij krijgt voorlopig geen Duitse tanks. Defensieminister Kasja Ollongren verwacht binnen een paar weken wel een besluit. De kwestie stond vandaag centraal op een belangrijk internationaal defensieoverleg op vliegbasis Ramstein in Duitsland. Ollongren benadrukt dat landen Oekrane blijft steunen. "Ze krijgen heel veel wel. Minstens zo relevant. We kijken goed wat Oekrane nodig heeft", zegt ze in Nieuwsuur.
De Duitse minister van Defensie, Boris Pistorius, zei eerder vandaag dat er geen brede consensus is onder de bondgenoten. Ollongren wil niet zeggen welke landen twijfelen. "Ik kan niet voor andere landen spreken." Wel vindt ze dat er zoveel mogelijk geleverd moet worden, zodat Oekrane de oorlog kan winnen. "Dan moeten we meer doen. Tijd is nu in Russisch voordeel. Er is reden tot bezorgdheid over wat de Russen van plan zijn."
Dit is absurd en zeker niet hetzelfde. Een marineschip dat in internationale wateren wordt aangevallen door een buitenlandse mogenheid zal vrijwel zeker geinterpreteerd worden als aanval op het land. Datzelfde zal nooit gezegd worden als een land troepen in een ander land stationeert om dat land te steunen en ze worden geraakt door vijandelijk vuur omdat dat land in oorlog is.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is hetzelfde.
Is niet alsof de VS verplicht is om daar met tig carrier groups aanwezig te zijn. Het is niet alsof ze daar zitten om hun eigen land te beschermen. Ja, ze zitten daar om hun imperium te beschermen, dat klopt. Maar NAVO is territoriaal beschermingsverbond. Dat is die A, weetjewel. Niet een imperiaal verbond. Waar we allemaal de verplichting hebben het imperium overeind te houden.
Dus in dat geval is het mogelijk dat er gewoon landen zeggen: je had daar niks te zoeken.
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou Biden, kom maar af met die ATACMS dan.
Eerst schieten we de Russen uit Ukraine, daarna vragen we wel toestemmingquote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Eerst moet de crew getraind worden, daarna komt de toestemming wel
[ twitter ]
Het navo-verdrag vereist wel dat dat in Europa of Noord-Amerika gebeurt voordat je naar art. 5 kunt. (En wat uitzonderingen voor overzeese gebiedsdelen etc. Doet zich hier niet voor)quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Is het dan zo ver gezocht dat de VS niet aangevallen wordt? Het hoeft geen aanval op het land ansich te zijn ofzo he, een VS carrier uit de voeding knallen in de internationale wateren is feitelijk al voldoende. En het staat de VS dan vrij om een art 5 in te roepen, hebben ze met 911 ook gedaan.
Ah dan is het er doorheen. Jammer alleen dat dat nu pas begint. Had in de zomer moeten starten. Overigens snap ik wel dat ze geen tanks leveren aan halfbakken opgeleide personen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Eerst moet de crew getraind worden, daarna komt de toestemming wel
[ twitter ]
Kremlin adept die Milley, aldus sommige users hier.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
General Mark Milley die je net postte ziet het wat somberder in...
Rammstein conference is overigens een mooie naam gezien het Duitse houding. Du hast mich gefragt und ich hab nichts gesagt.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Joh... het duurt nog minstens een half jaar voordat de piloten die in november zijn begonnen klaar zijn met de training. En daarnaast moet de groundcrew en logistiek ook klaar ervoor zijn.
[ twitter ]
[ twitter ]
Zoveel kogels kan je niet meenemen lijkt me. Waar dat dan nuttig voor is dat machinegeweer? Een uit elkaar spattend bommetje dat Russen uitschakelt is wat handiger dan raak mikken vanaf je drone.quote:
Na de eerste artillery granaat liggen ze allemaal plat op de grond. Dat lijkt me het perfecte moment om te turkeyshootenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zoveel kogels kan je niet meenemen lijkt me. Waar dat dan nuttig voor is dat machinegeweer? Een uit elkaar spattend bommetje dat Russen uitschakelt is wat handiger dan raak mikken vanaf je drone.
Wellicht drone vs drone gevecht zoals we eens zagen.
Als het om de 2A4 gaat dan is dat geen wondermiddel. Het zou kunnen zijn dat de Turken niet weten hoe ze een battle moeten voeren met een tank. Maar de Turken hebben behoorlijk wat Leopards verloren in Syri en dit door IS.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:09 schreef luxerobots het volgende:
Drones volgen bijna de zelfde evolutie als die van bemande vliegtuigen tijdens wo1.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zoveel kogels kan je niet meenemen lijkt me. Waar dat dan nuttig voor is dat machinegeweer? Een uit elkaar spattend bommetje dat Russen uitschakelt is wat handiger dan raak mikken vanaf je drone.
Wellicht drone vs drone gevecht zoals we eens zagen.
Moet je laag gaan vliegen, zie het accuraat mikken nog niet zo voor me. Wachten op de beelden maarquote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Na de eerste artillery granaat liggen ze allemaal plat op de grond. Dat lijkt me het perfecte moment om te turkeyshooten
Halfbakken? Ik neem aan dat een Ukranse tankbemanning die ervaring heeft op een t72 in 2 maanden tijd toch wel met een leopard moet kunnen omgaan. Onderhoud is een ander probleem lijkt mij. Daar komt heel wat bij kijken. Logistiek/onderhoud is een groter probleem dan het opleiden van een ervaren Ukranse tankbemaning.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ah dan is het er doorheen. Jammer alleen dat dat nu pas begint. Had in de zomer moeten starten. Overigens snap ik wel dat ze geen tanks leveren aan halfbakken opgeleide personen.
En een taalcursus voor de boordcomputer.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Halfbakken? Ik neem aan dat een Ukranse tankbemanning die ervaring heeft op een t72 in 2 maanden tijd toch wel met een leopard moet kunnen omgaan. Onderhoud is een ander probleem lijkt mij. Daar komt heel wat bij kijken. Logistiek/onderhoud is een groter probleem dan het opleiden van een ervaren Ukranse tankbemaning.
De Leopard 2 komt oorspronkelijk uit 1979, maar de NOS spreekt van de supermoderne Leopard 2...quote:
Er zijn moderne, gepdatete versies.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Leopard 2 komt oorspronkelijk uit 1979, maar de NOS spreekt van de supermoderne Leopard 2...
Daar maak ikl mij ook zorgen over, dat onze verwachtingen te hoog zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als het om de 2A4 gaat dan is dat geen wondermiddel. Het zou kunnen zijn dat de Turken niet weten hoe ze een battle moeten voeren met een tank. Maar de Turken hebben behoorlijk wat Leopards verloren in Syri en dit door IS.
Ik weet niet om welke versie het zou gaan waar al die ophef over is. Mogelijk weet AchJa daar meer van om welk type het gaat. De 2A4 is in iedergeval geen wondermiddel. Een te oude versie.
Het item is natuurlijk in kinderstijl, voor het jeugdjournaal.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 00:18 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Er zijn moderne, gepdatete versies.
Als Oekrane de oorlog verliest begint de meatgrinder pas echt. Alleen zie je en hoor je het niet meer in het nieuws.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 00:18 schreef Discombobulate het volgende:
Honderden Oekraners per dag dood. Wat een meatgrinder zeg dit conflict.
Rusland is bezig verdeeldheid in de EU te zaaien. En het gros trapt er met open ogen in.quote:
Daarom, zo snel mogelijk terugtrappen naar hun eigen land.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 00:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland is bezig verdeeldheid in de EU te zaaien. En het gros trapt er met open ogen in.
Ah de vriendin van Thierry.quote:
Maar wat heb je aan moderne zware wapens als Oekranse soldaten er niet mee kunnen omgaan?quote:Op zaterdag 21 januari 2023 01:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom, zo snel mogelijk terugtrappen naar hun eigen land.
Er zijn nu al weer 4 weken vergooid met het gescholtz over tanks, terwijl de human waves gaande zijn en de frontlinie maar net stand houdt en ukrane alleen maar kan verdedigen.
Wat houdt die laffe rotmof tegen om 'ja' te zeggen? Zware wapens zijn nodig, dus ook tanks en veel. Rammen!
Dat kan wel zo zijn maar die man is wel lid van zijn partij en bestuurder van de internationale tak van FvD. Het laat gewoon zien waarom Baudet allemaal die onzin uit kraamt. Er is ook al een documentaire van Zembla waar zijn partij ook niet goed uitkomt. Ik zou graag zien (trouwens van alle partijen) door wie ze betaald worden en dan snap je al snel waarom ze achter bepaalde punten staan.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 01:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ah de vriendin van Thierry.
Kijk eens wat zij post, elke post gaat over Baudet.
De grappige parallel is dat de nazi's zich niet hielden een het Ribbentrop-Molotov verdrag, en anno 2014 de russen zich niet hielden aan het Budapest memorandum.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:54 schreef Starhopper het volgende:
De moffen denken een dealtje te maken net zoals Hitler deed met Stalin 80 jaar geleden?
Daar kun je door de terugslag volgens mij echt niks meequote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Vliegende machinegeweer
Daar kan je Russen die plat op de grond liggen prima mee raken
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ik vind de vergelijking misplaatst. Nazi-Duitsland was hoogontwikkeld, had de meest moderne technologie en misschien de meest intelligente aanpak qua diplomatie.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 03:07 schreef oheng het volgende:
[..]
De grappige parallel is dat de nazi's zich niet hielden een het Ribbentrop-Molotov verdrag, en anno 2014 de russen zich niet hielden aan het Budapest memorandum.
Ik heb nog een hele shitlist aan andere opmerkelijke overeenkomsten tussen nazi Duitsland en shithole rusland.
Ik denk dat ik wel weet wat hem tegenhoudt: De Duitse bevolking is intern verdeeld. De helft is voor het steunen van Oekrane met zware wapens, de helft is tegen. Zoals elke politicus wil Scholz zijn eigen stoeltje graag warm houden.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 01:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat houdt die laffe rotmof tegen om 'ja' te zeggen? Zware wapens zijn nodig, dus ook tanks en veel. Rammen!
scholzz is de stadhouder van Duitsland binnenkortquote:Op zaterdag 21 januari 2023 06:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel weet wat hem tegenhoudt: De Duitse bevolking is intern verdeeld. De helft is voor het steunen van Oekrane met zware wapens, de helft is tegen. Zoals elke politicus wil Scholz zijn eigen stoeltje graag warm houden.
Kortom, Scholz is een volger en geen leider. Een fatsoenlijk bondskanselier zou de Duitsers uitleggen waarom de wapens hard nodig zijn, maar in plaats daarvan zien we structureel wijfelend en vertragend optreden op tal van vlakken.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 06:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel weet wat hem tegenhoudt: De Duitse bevolking is intern verdeeld. De helft is voor het steunen van Oekrane met zware wapens, de helft is tegen. Zoals elke politicus wil Scholz zijn eigen stoeltje graag warm houden.
Het bied wel kansen voor Putin, voordat de EU iets op poten heeft gezet dan staan de Russen al in Den Helder.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 07:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees meer mee dan dat ik reageer hier, maar gezien de laatste ontwikkelingen zie ik het ook niet zo positief meer in voor Oekrane. Niet omdat ik Rusland hoog inschat, maar omdat Putin bereid is om meer offers te brengen. Ik zie parallellen met de Finland-oorlog in 1939. De bronnen van Rusland zijn ook niet onuitputtelijk, maar de steun van het Westen voor Oekrane is dat ook niet. Jammer dat er teveel laffe herders zijn die de gevolgen op lange termijn negeren.
Er zijn twee zaken die volgens mij onuitputtelijk lijken:quote:Op zaterdag 21 januari 2023 07:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees meer mee dan dat ik reageer hier, maar gezien de laatste ontwikkelingen zie ik het ook niet zo positief meer in voor Oekrane. Niet omdat ik Rusland hoog inschat, maar omdat Putin bereid is om meer offers te brengen. Ik zie parallellen met de Finland-oorlog in 1939. De bronnen van Rusland zijn ook niet onuitputtelijk, maar de steun van het Westen voor Oekrane is dat ook niet. Jammer dat er teveel laffe herders zijn die de gevolgen op lange termijn negeren.
Verdeeld valt wel mee. Het is vooral de lobbygroep van Duitse zware industrie wat graag weer handel wil drijven met Rusland en Scholz is hun vriend.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 06:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |