Waarom blijven ze bij ons?quote:Op maandag 23 januari 2023 10:40 schreef rival het volgende:
Zoveel posts hier waar ik me afvraag, waarom blijf je daar dan bij?
Ben even gaan kijken welke klachten jij hebt maar die lijken ook wel mee te vallen in vergelijking met anderen hierquote:
Daar zijn allerlei redenen voor. Mensen zijn bang om alleen te zijn, aan elkaar gewend geraakt, hebben geen zin in een omgangsregeling met hun eigen kinderen, hebben geen zin om de boedel te verdelen, kunnen het woonhuis niet in hun eentje betalen, etc.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:40 schreef rival het volgende:
Denk wel dat als sommige partners het hier zouden lezen, dan ze dan een stap verder zouden zijn richting einde relatie.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:12 schreef daNpy het volgende:
En omdat de soep vak niet zo heet wordt gegeten als dat hij wordt opgediend
Tjah dan moet je je af vragen of die relatie zoveel waard is als je niets tegen elkaar kan zeggen of het is meteen over.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk wel dat als sommige partners het hier zouden lezen, dan ze dan een stap verder zouden zijn richting einde relatie.
Dit hoor ik heel vaak en het is verdraaid herkenbaar.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
Haten is een groot woord maar:
Dat ze niet de vieze vaat meteen in de vaatwasser zet maar gewoon op aanrecht
Dat ze op alle slakken zout kan leggen, ze spreekt me op alles aan wat ze niet leuk vindt, terwijl ik op dat soort moment denk: laat maar
Dat is bij mij meer als de dames (dochter, vrouw of schoonzus) koken. Op zich vind ik dat niet zo heel erg, want apparaten zijn er om gebruikt te worden en dat mag best troep opleveren, maar ruim.. het ... dan ... ook .. gewoon .. op ! En het liefst voordat het allemaal aankoekt en het schoonmaken nog intensiever wordt.quote:Op maandag 23 januari 2023 04:22 schreef CaVaBien het volgende:
- wanneer hij kookt, ziet de keuken er ontploft uit.
Dat zou ik dus echt niet trekken. Het huishouden is een gezamenlijke verantwoordelijkheid en daar past helemaal niks meer doen als chantagemiddel waardoor overleg niet meer mogelijk is mijn inziens niet bij.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:53 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn man doet bijna al het huishouden maar wel op zijn manier, we hebben geen vaatwasser en hij doet de afwas voordat ik begin met koken ipv na het eten waardoor er altijd vuile vaat staat. Hij laat de ontbijtboel ook gewoon op tafel staan dus dat moet je ook eerst opruimen voordat we savonds aan tafel kunnen. Best irritant maar kan er niks van zeggen, hij doet het op zijn manier of anders helemaal niet.
Verder is het soms irritant dat hij een betweter is en kan praten/argumenteren als brugman.
En hij gaat ver met het 'op zijn manier doen'. Hij heeft laatst het fornuis een beurt gegeven met een soort flex en hij 'stoft' soms met perslucht.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:13 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dat zou ik dus echt niet trekken. Het huishouden is een gezamenlijke verantwoordelijkheid en daar past helemaal niks meer doen als chantagemiddel waardoor overleg niet meer mogelijk is mijn inziens niet bij.
Uiteraard kan het een compromis zijn dat degene die veel uitvoerend doet er ook veel zeggenschap over heeft, maar dat moet niet een eenzijdige afspraak zijn afgedwongen door chantage.
Veel mensen kunnen nu eenmaal slecht tegen kritiek.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Tjah dan moet je je af vragen of die relatie zoveel waard is als je niets tegen elkaar kan zeggen of het is meteen over.
Daarnaast zul je altijd moeten geven en nemen want de ideale relatie/partner vinden is imo tamelijk onmogelijk.
Zo is mijn vriend ook een beetje. Vind dat zo nergens op slaan. Maar gelukkig zijn het vooral reacties en probeert hij het stiekem wel beter te doen. Al lukt dat natuurlijk niet altijd gelijkquote:Op maandag 23 januari 2023 12:53 schreef oppiedoppie het volgende:
hij doet het op zijn manier of anders helemaal niet.
Ja inderdaad. Het is geen probleem dat hij er een rommeltje van maakt, maar ruim het op.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:36 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dat is bij mij meer als de dames (dochter, vrouw of schoonzus) koken. Op zich vind ik dat niet zo heel erg, want apparaten zijn er om gebruikt te worden en dat mag best troep opleveren, maar ruim.. het ... dan ... ook .. gewoon .. op ! En het liefst voordat het allemaal aankoekt en het schoonmaken nog intensiever wordt.
Als ik eten maak/kook ruim ik meteen alle shit op die ik niet meer nodig heb, scheelt zoveel tijd en ergernis (vind ik dan).
Omdat de klagers zelf ook niet perfect zijn. Vraag maar aan de partnersquote:Op maandag 23 januari 2023 10:40 schreef rival het volgende:
Maar wat is dan beter?quote:Op maandag 23 januari 2023 14:15 schreef Azula2.0 het volgende:
Om hier even het toiletbril probleem op te lossen, de klep moet DICHT voordat je doorspoelt. Die klep is er niet voor niks.
Hier is het een regel in huis die geldt voor iedereen.
Mijn ex kookte nooit maar zeurde wel graag als ik het oversloeg.
Overal sokken, shirts en handdoeken op de grond. Wilde veel uitslapen. Deed ook weinig in het huishouden, alleen als het er specifiek om vroeg ipv uit zichzelf iets uit te voeren en als hij wel iets deed dan hoorde ik het steeds en moest hij geprezen worden.
Nu is mijn huis altijd schoon
Dat ik amper iets hoef te doen omdat ikzelf wel het concept van dingen direct schoon maken en terugleggen waar de fuck ik het heb gevonden begrijp?quote:Op maandag 23 januari 2023 15:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Maar wat is dan beter?
Dat jij af en toe moest vragen of hij de stofzuiger door het huis wilde halen en morgen de vaatwasser legen, overmorgen het gras wilde naaien en donderdag de vuilbak aan de straat wilde zetten
Of dat jij al die dingen nu zelf moet doen?
Het is beter om zonder iemand in huis te leven die niks uitvoert. Die persoon maakt namelijk extra dingen vies die opgeruimd moeten worden, extra rommel, extra was, extra bord eten, etc. Plus de frustratie die erbij komt kijken om met een soort puber in huis te wonen die jou kennelijk heeft gebombardeerd tot onbetaalde huisslaaf.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Maar wat is dan beter?
Dat jij af en toe moest vragen of hij de stofzuiger door het huis wilde halen en morgen de vaatwasser legen, overmorgen het gras wilde naaien en donderdag de vuilbak aan de straat wilde zetten
Of dat jij al die dingen nu zelf moet doen?
Waarom moet het precies op jouw manier dan?quote:Op maandag 23 januari 2023 12:53 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn man doet bijna al het huishouden maar wel op zijn manier, we hebben geen vaatwasser en hij doet de afwas voordat ik begin met koken ipv na het eten waardoor er altijd vuile vaat staat. Hij laat de ontbijtboel ook gewoon op tafel staan dus dat moet je ook eerst opruimen voordat we savonds aan tafel kunnen. Best irritant maar kan er niks van zeggen, hij doet het op zijn manier of anders helemaal niet.
Verder is het soms irritant dat hij een betweter is en kan praten/argumenteren als brugman.
Ik was inderdaad ook alvast een boel af tijdens het koken en/of zet het in de vaatwasser. Als mijn vrouw een keer kookt is het aanrecht na het koken een grote janboel, de spoelbak staat vol zooi (dat trek ik niet, haar moeder gebruikt die ook als afvalbak zo'n beetje) etc.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:43 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Het is geen probleem dat hij er een rommeltje van maakt, maar ruim het op.
Wanneer hij bezig is geweest, ligt er een laagje kruiden op het aanrecht/ de vloer. Meerdere pannen die gebruikt zijn, vorken, lepels etc.
Ik pleur alles direct de vaatwasser in. Is eigenlijk niet zo moeilijk, maar ja.
Precies, genoeg op mij aan te merken hoorquote:Op maandag 23 januari 2023 15:45 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Omdat de klagers zelf ook niet perfect zijn. Vraag maar aan de partners
Heb 10 jaar alleen gewoond toen hij bij me introk en toen we hadden afgesproken dat hij het huishouden ging doen werd het gewoon anders. Nooit meer een opgeruimde keuken bijvoorbeeld was gewoon erg wennen voor mij. Maar ben er inmiddels aan gewend hoor. Het hoeft inderdaad niet op mijn manier. En ik heb gewoon veel meer vrije tijd nu.quote:Op maandag 23 januari 2023 16:06 schreef Avelie het volgende:
[..]
Waarom moet het precies op jouw manier dan?
Mijn man gebruikt de wasbak ook als afvalemmer en dat doe ik inmiddels ook, eigenlijk wel harstikke handig, alle snijafval er zo in. Het eruit halen vind ik vooral goor en dat doe ik dus ook niet.quote:Op maandag 23 januari 2023 16:24 schreef Cue_ het volgende:
Ik was pannen altijd direct af na het koken, nog voor het eten. Anders blijft het allemaal liggen tot later, das niet handig.
De wasbak is voor mij ook een wasbak en niet een afvalbak. En 10 cm naast de wasbak mag ook niets liggen, zodat ik het niet omstoot als ik iets aan het afwassen ben.
Deze regel vind m'n vriend wat lastig, zelfde als niet gewoon alles rukraak op het keukenblad leggen, maar beetje in een hoekje opgestapeld (of gelijk de vaatwasser in).
Maar dan is het simpel. Als hij vaker in de keuken staat dan ik, mag hij bepalen over hoe het daar geordend moet zijn, tot die tijd moet hij het maar wat moeite voor mijn voorkeuren doen. Gelukkig snapt ie dat dan wel weer.
Logisch, ieder doet het op z'n eigen manier. Heel luxe dat je niks meer hoeft te doen in je eigen huis. Ik zou zelf geen trek hebben in zo'n verdeling, maar als jullie er allebei blij mee zijn is het goed.quote:Op maandag 23 januari 2023 16:40 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Heb 10 jaar alleen gewoond toen hij bij me introk en toen we hadden afgesproken dat hij het huishouden ging doen werd het gewoon anders. Nooit meer een opgeruimde keuken bijvoorbeeld was gewoon erg wennen voor mij. Maar ben er inmiddels aan gewend hoor. Het hoeft inderdaad niet op mijn manier. En ik heb gewoon veel meer vrije tijd nu.
In dat laagje kruiden kan ik inkomen dat slaat nergens opquote:Op maandag 23 januari 2023 15:43 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Het is geen probleem dat hij er een rommeltje van maakt, maar ruim het op.
Wanneer hij bezig is geweest, ligt er een laagje kruiden op het aanrecht/ de vloer. Meerdere pannen die gebruikt zijn, vorken, lepels etc.
Ik pleur alles direct de vaatwasser in. Is eigenlijk niet zo moeilijk, maar ja.
Ik gebruik 1 pan om bijvoorbeeld pasta te maken. Eerst de pasta koken, eruit halen en dan de pan weer gebruiken voor het vlees, de groente en vervolgens alles weer mengen.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:40 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
In dat laagje kruiden kan ik inkomen dat slaat nergens op
Maar heb je meer pannen vies als je met twee personen vent ipv 1 persoon? Of kook je dan alleen gemakkelijker en vaker 1 pan gerechten?
Dit kost veel meer tijd, want je kunt niks tegelijkertijd gaar laten worden. Wat is het probleem met meerdere pannen gebruiken? Schoonmaken is toch niet zo erg?quote:Op maandag 23 januari 2023 18:44 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik gebruik 1 pan om bijvoorbeeld pasta te maken. Eerst de pasta koken, eruit halen en dan de pan weer gebruiken voor het vlees, de groente en vervolgens alles weer mengen.
Hij zou voor hetzelfde gerecht 3 pannen gebruiken. Soms 4, omdat hij dan net een te kleine pan heeft uitgekozen
Dus je koopt en plaatst elke dag een nieuwe wasbak?quote:Op maandag 23 januari 2023 16:44 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Mijn man gebruikt de wasbak ook als afvalemmer en dat doe ik inmiddels ook, eigenlijk wel harstikke handig, alle snijafval er zo in. Het eruit halen vind ik vooral goor en dat doe ik dus ook niet.
Gebruik je dan een kookpan of een bakpan?quote:Op maandag 23 januari 2023 18:44 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik gebruik 1 pan om bijvoorbeeld pasta te maken. Eerst de pasta koken, eruit halen en dan de pan weer gebruiken voor het vlees, de groente en vervolgens alles weer mengen.
Hij zou voor hetzelfde gerecht 3 pannen gebruiken. Soms 4, omdat hij dan net een te kleine pan heeft uitgekozen
quote:Op maandag 23 januari 2023 20:07 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dit kost veel meer tijd, want je kunt niks tegelijkertijd gaar laten worden.
Het probleem is dus dat hij het niet schoonmaakt. Overigens is pannen wassen ook niet mijn meest favoriete bezigheid, dus hoe minder je gebruikt, des te beter in mijn optiekquote:Op maandag 23 januari 2023 20:07 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dit kost veel meer tijd, want je kunt niks tegelijkertijd gaar laten worden. Wat is het probleem met meerdere pannen gebruiken? Schoonmaken is toch niet zo erg?
Wij hebben trouwens de regel dat wie kookt ook opruimt en schoonmaakt, dat scheelt veel irritaties.
Waarom maakt hij het niet schoon? Wat verwacht hij dat er met de pan gebeurt na het koken? Of koopt hij elke keer een nieuwe? Ik snap het geloof ik niet zo goed.quote:Op maandag 23 januari 2023 20:24 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat hij het niet schoonmaakt. Overigens is pannen wassen ook niet mijn meest favoriete bezigheid, dus hoe minder je gebruikt, des te beter in mijn optiek
Zie mijn bericht over de irritaties:quote:Op maandag 23 januari 2023 21:26 schreef Avelie het volgende:
[..]
Waarom maakt hij het niet schoon? Wat verwacht hij dat er met de pan gebeurt na het koken? Of koopt hij elke keer een nieuwe? Ik snap het geloof ik niet zo goed.
Is dat niet je moeder die zegt..naar bed?quote:Op donderdag 19 januari 2023 21:21 schreef DjVero het volgende:
Nog twee:
Partner die tegen je gaat kletsen als je kneiterstoned op de bank ligt.
Partner die tegen je gaat kletsen als je serie/film ligt te kijken, soms ook kneiterstoned.
Hoewel deze meer ergernissen zijn dan haat.
Hij doet het huishouden als ik aan het werk ben zodat we samen meer vrije tijd hebben was het idee.quote:Op maandag 23 januari 2023 16:47 schreef Avelie het volgende:
[..]
Logisch, ieder doet het op z'n eigen manier. Heel luxe dat je niks meer hoeft te doen in je eigen huis. Ik zou zelf geen trek hebben in zo'n verdeling, maar als jullie er allebei blij mee zijn is het goed.
Dus .. eigenlijk niet zo handig ?quote:Op maandag 23 januari 2023 16:44 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn man gebruikt de wasbak ook als afvalemmer en dat doe ik inmiddels ook, eigenlijk wel harstikke handig, alle snijafval er zo in. Het eruit halen vind ik vooral goor en dat doe ik dus ook niet.
Jawel, ik gooi niks in de afvalemmer, alle snijafval laat ik zo in de gootsteen liggen. Toen ik alles zelf moest opruimen was ik veel netter tijdens het koken maar heb veel maniertjes van hem overgenomen en let nu niet meer op het opruimen en netjes houden tijdens het koken maar concentreer me alleen op het resultaat. Ben veel chiller aan het koken nu en het maakt hem niet uit hoeveel afwas er is en of het meer of minder schoon is. Heb me dus volledig aan zijn manier aangepast.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:15 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dus .. eigenlijk niet zo handig ?
Ik wist niet dat ik met @roos94 getrouwd benquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:14 schreef roos94 het volgende:
Mijn man is echt een rommelkont, sokken en kleding gewoon uitgooien op de grond en niet in de wasmand etc. Borden met etensresten gerust een week bij de pc laten staan. Deuren nooit op slot doen, moet dit altijd zelf op letten om het te doen. Wc bril omhoog laten.
Beetje proppen en je spoelt zo alles erdoorheen. Handig wel.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:15 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dus .. eigenlijk niet zo handig ?
Mijn laatste ex had daar een handje van. Niet alleen glazen, maar ook blikjes, flesjes e.d. bleef altijd een "kletje" in zitten, zodat ze het niet weg hoefde te flikkeren.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:45 schreef appelsap het volgende:
Haten is een groot woord, meer irritatie.
Hij drinkt vaak zijn glas niet leeg en laat dan een bodemp(je) drinken in glazen en mokken staan.
Kk vergeet dat dus wel eens en dan zet ik het glas in de vaatwasser met als gevolg dat al het water/drinken door en naast de vaatwasser lekt, over mijn benen en voeten. Aaaaarghhhh zo irritant.
Dat doe ik ookquote:Op maandag 23 januari 2023 21:10 schreef nils7 het volgende:
In ruzies ipv sussen of descaleren is ze verrassend goed in extra olie op t vuur te gooien
quote:Op donderdag 26 januari 2023 05:14 schreef KaheemSaid het volgende:
Mijn vrouw wil altijd, om verwarring te voorkomen, een verhaal duidelijk inleiden. Als je dan veel sociale dingen samen doet zot je dus vaker te luisteren naar "ik was dus op koopavond met Mike en Denise naar de stad, we hadden eerst een hapje gegeten bij ... tent. Ik had echt een heerlijke ravioli. Wij dus de stad en "hier komt het verhaal wat niks met koopzondag, Mike, Denise, eten danwel Ravioli te maken heeft".
Dwijlenquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:50 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik help graag in het huishouden: stofzuigen, dwijlen, dit, dat. Maar volgens mijn vriendin is het niet goed of schoon genoeg.![]()
Wat mij ergert aan mijn vriendin is dat ze vaak dingen doet uit een bepaalde overtuiging/gevoel en ik ben meer rationeel. Als ik dan met een rationeel tegenargument kom waarom het anders gedaan moet worden, dan krijg ik een "ja oké" als antwoord maar op zo'n toon dat ze eigenlijk zegt "zal wel, wat jij wil".
Hoooo, scherp.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:09 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dwijlen
Boen je de vloer dan met kwijl oid?
Mijn vriendin ging ooit montejakken of weet ik hoe dat dieet heet waarbij je wel roomboter mag knagen bij het leven maar geen koolhydraten uit pasta of aardappelsquote:Op donderdag 26 januari 2023 00:16 schreef vencodark het volgende:
Ohja. Als je zelf vleeseter bent, date of trouw dan nooit met een vegetariër.
Dit: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Montignacdieetquote:Op donderdag 26 januari 2023 09:33 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Mijn vriendin ging ooit montejakken of weet ik hoe dat dieet heet waarbij je wel roomboter mag knagen bij het leven maar geen koolhydraten uit pasta of aardappels
Tegen vegetarisch kan ik prima aankoken en ook wel wat verzinnen als ik echt vlees wil en zij niet dat dit met minimale inspanning gedaan kan worden
Tegen dat dieet kon ik dat absoluut niet, wat een drama
Teruggelezen ik denk dat het Atkins was want daarbij mag je roomboter maakt niet uit verschrikkelijkquote:Op donderdag 26 januari 2023 09:42 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Montignacdieet
Dit klinkt alsof je met mijn 4 jarige dochter gedate hebt.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:06 schreef Halcon het volgende:
Momenteel vrijgezel.
Ergernissen in vorige relaties waren o.a.:
- er doorheen gaan tetteren, blaten of dingen vragen als ik geconcentreerd met iets bezig was of in gesprek was.
- amper wat lusten qua eten, waardoor leuk en spontaan ergens uit eten gaan bijna onmogelijk was.
- gezeik dat ik me niet laat controleren.
- van alles willen weten, maar als ik dan wat uitleg, snel afhaken.
- laks met dingen. Brieven e.d. gewoon maar in een la mikken en er dan niet meer naar omkijken.
En het is beter voor je prostaat.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ga gewoon zitten, ook als man. Scheelt een heleboel gespetter om de pot!
Haha. Als je haar vraagt hoelaat ze ongeveer thuis is, krijg je dan ook allemaal extra info?quote:Op donderdag 26 januari 2023 05:14 schreef KaheemSaid het volgende:
Mijn vrouw wil altijd, om verwarring te voorkomen, een verhaal duidelijk inleiden. Als je dan veel sociale dingen samen doet zot je dus vaker te luisteren naar "ik was dus op koopavond met Mike en Denise naar de stad, we hadden eerst een hapje gegeten bij ... tent. Ik had echt een heerlijke ravioli. Wij dus de stad en "hier komt het verhaal wat niks met koopzondag, Mike, Denise, eten danwel Ravioli te maken heeft".
Ik vraag eigenlijk nooit hoelaat mijn vrouw thuis is, soms belt ze of ik bijvoorbeeld de kleine even op wil halen omdat ze er niet kan zijn voor de kinderopvang sluit. Maat meestal zien we wel wat er gebeurd en past het allemaal behoorlijk goed qua planning.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha. Als je haar vraagt hoelaat ze ongeveer thuis is, krijg je dan ook allemaal extra info?
Zo van; nou we vertrekken al later want Denise moet eerst de kinderen instoppen en dan hebben we een tijdvak van 2 uren vanaf half 8, we eten daar en daar trouwens, maar 2 uren dus, dus dan wordt het ongeveer 10 uur.
![]()
Het was ook gewoon een voorbeeld van een avondje uit. Ik geef ook altijd teveel extra info en vond je reactie lekker herkenbaar haha.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vraag eigenlijk nooit hoelaat mijn vrouw thuis is, soms belt ze of ik bijvoorbeeld de kleine even op wil halen omdat ze er niet kan zijn voor de kinderopvang sluit. Maat meestal zien we wel wat er gebeurd en past het allemaal behoorlijk goed qua planning.
Ja, mijn dochtertjes (paar jaar ouder dan vier) begrijpen het ook beter dan sommige ex-vriendinnen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof je met mijn 4 jarige dochter gedate hebt.
Haha, mijn man doet het precies andersom. Die maakt eerst zeven sprongen in zijn hoofd en begint dan ergens middenin te vertellen, zodat mensen er geen hol van snappen (ik vaak ook niet, maar ik weet wel wat er dan gebeurt) .quote:Op donderdag 26 januari 2023 05:14 schreef KaheemSaid het volgende:
Schoon moeders... Dat is echt zo'n vb ding.quote:
Hier ook herkenbaar.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:40 schreef Donna het volgende:
[..]
Het was ook gewoon een voorbeeld van een avondje uit. Ik geef ook altijd teveel extra info en vond je reactie lekker herkenbaar haha.
Snap niet waarom je als man thuis niet gewoon zittend kan zeiken.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:25 schreef Vivi het volgende:
[..]l
Verder: Het universele wc bril gesteggel
Moeten ze toch zelf wetenquote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Snap niet waarom je als man thuis niet gewoon zittend kan zeiken.
Die zegt: "wie betaalt. bepaalt. Maakt mij niks uit." dus ik denk dat we er nooit uit gaan komen..quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:27 schreef Cue_ het volgende:
Ik zou het wc issue neerleggen bij degene die hem het meeste schoonmaakt. Die bepaalt maar mooi
Ik ben een man en ik snap het niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:25 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Moeten ze toch zelf weten![]()
Het is ook hun plee
Dat zegt dan wat over jouquote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik ben een man en ik snap het niet.
Als het niet uitmaakt, dan is het opgelost, dan moet diegene gewoon doen wat de ander zegt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:30 schreef Deshain het volgende:
Die zegt: "wie betaalt. bepaalt. Maakt mij niks uit." dus ik denk dat we er nooit uit gaan komen..
Dit is pijnlijk herkenbaarquote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:16 schreef daNpy het volgende:
Dat gemompel wat ik dan zogenaamd moet verstaan. Het liefst in een andere richting praten als waar ik ben. Daarboven komen nog praten vanuit een ander vertrek en als bonus terwijl 1 van ons 2 bij een luidruchtig apparaat (stofzuiger, afzuigkap) staat.
We hebben een tijdje katten gehad. Daar lulde ze ook tegenaan. Wel in het mompeliaans natuurlijk, dus op een gegeven moment luisterde ik gewoon niet meer, weet ik veel tegen wie ze het had.quote:
Oh, dat doet de zesjarige dochter hier.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 23:50 schreef bijdehand het volgende:
Ze praat soms zo veelnog wel door de deur heen als ik aan het poepen ben. Mens ik wil soms even rust!
Je relatie klinkt erg ongelijkwaardig. Heb je enig idee wat je vrouw allemaal doet in de tijd dat jij op je werk zit? Het klinkt alsof zij alle zorgtaken op zich neemt, terwijl jij alleen meedoet met 'de leuke dingen' als het je zo uitkomt. Ja, lekker makkelijk. Natuurlijk spreekt ze je daarop aan, het zijn net zo goed jouw kinderen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 07:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zal me nooit laten dwingen tot zittend plassen, dan zou ik me geen man meer voelen.
Hier ook dat gezeik steeds, ik heb dan ook een schoonmaakster vaker laten komen, zodat alles altijd schoon is, iedereen blij! (Zou je denken)
Het irritante van mijn partner(maar dat hebben alle vrouwen geloof ik wel een beetje) is of ze de problemen opzoeken en steeds benoemen.
Terwijl er alle mogelijkheden zijn om het juist heel goed en relaxt te hebben door onze situatie.
We hebben allebei flink stappen gemaakt, mijn vriendin werkt nog maar 16u, veel meer laten doen.
Ik werk zo’n 48-50u per week maar doe in de vrije tijd wel zo veel mogelijk met het gezin, leuke dingen:
Toch altijd maar weer zeiken dat ik minder doe in huis, regel het!
Leuk en aardig, maar als zij daarover afspraken hebben gemaakt (bijv. hij meer werken, zij het huishouden incl. zorgen voor kinderen), heeft zij daarover niks te zeiken. Als die afspraken er niet zijn dan is het gewoon dom, van beide kanten.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:46 schreef Avelie het volgende:
[..]
Je relatie klinkt erg ongelijkwaardig. Heb je enig idee wat je vrouw allemaal doet in de tijd dat jij op je werk zit? Het klinkt alsof zij alle zorgtaken op zich neemt, terwijl jij alleen meedoet met 'de leuke dingen' als het je zo uitkomt. Ja, lekker makkelijk. Natuurlijk spreekt ze je daarop aan, het zijn net zo goed jouw kinderen.
Misschien eens ouderschapsverlof opnemen, zodat je leert hoe het is om voor je eigen kinderen te zorgen? Waarschijnlijk word je vriendin dan ook weer wat aardiger, omdat jullie de taken verdelen ipv dat jij alles over de schutting dondert onder de noemer 'ik werk zoveel'.
Of ze gaat werken om de poetsvrouw en de oppas te betalenquote:Op woensdag 8 februari 2023 11:57 schreef DjVero het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar als zij daarover afspraken hebben gemaakt (bijv. hij meer werken, zij het huishouden incl. zorgen voor kinderen), heeft zij daarover niks te zeiken. Als die afspraken er niet zijn dan is het gewoon dom, van beide kanten.
Zij kan ook op haar strepen gaan staan en zeggen: "ik ga meer werken", zoals mijn vrouw heeft gedaan, waardoor je vrijwel automatisch het huishouden gaat verdelen.
Bij ons is het huishouden en de verzorging van de kinderen een gedeelde verantwoordelijkheid. Je maakt iets vies, dus je maakt ook weer wat schoon. Je moet elke dag eten, dus je haalt boodschappen en kookt. Je wil kinderen, dus je zorgt er ook zelf voor.quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:57 schreef DjVero het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar als zij daarover afspraken hebben gemaakt (bijv. hij meer werken, zij het huishouden incl. zorgen voor kinderen), heeft zij daarover niks te zeiken. Als die afspraken er niet zijn dan is het gewoon dom, van beide kanten.
Zij kan ook op haar strepen gaan staan en zeggen: "ik ga meer werken", zoals mijn vrouw heeft gedaan, waardoor je vrijwel automatisch het huishouden gaat verdelen.
Mannelijkheid is zo fragiel.quote:Op woensdag 8 februari 2023 13:38 schreef Hineni het volgende:
Je gevoel van mannelijkheid laten afhangen of je zittend of staand pist
Van die mensen die dan altijd "bij mij/bij ons.." erbij halenquote:Op woensdag 8 februari 2023 14:39 schreef Avelie het volgende:
[..]
Bij ons is het huishouden en de verzorging van de kinderen een gedeelde verantwoordelijkheid. Je maakt iets vies, dus je maakt ook weer wat schoon. Je moet elke dag eten, dus je haalt boodschappen en kookt. Je wil kinderen, dus je zorgt er ook zelf voor.
Heel gek om dat op iemand anders af te schuiven, alleen maar omdat je meer uren buiten de deur werkt.
Wij redden het prima met 2x 3 dagen werken. Wil je meer werken? Prima, maar dat betekent niet dat je taken thuis minder worden. Meer werken zien we als hobby en alles wat je thuis mist, zal je dus zelf moeten oplossen en niet ervan uitgaan dat de ander dat wel doet.
Zijn vrouw is niet tevreden. Ik leg uit waarom niet. De aanname dat de ander jouw huissloofje wordt, omdat jij veel werkt, stamt echt uit de oudheid. Logisch dat ze daar niet gelukkig van wordt.quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:44 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Van die mensen die dan altijd "bij mij/bij ons.." erbij halen![]()
Lijkt feesboek wel.
We kennen hun onderlinge afspraken toch helemaal niet? Lekker makkelijk om daar zo over te oordelen vanachter je toetsenbord.
Alsof iedereen hetzelfde is.quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:46 schreef Avelie het volgende:
[..]
Zijn vrouw is niet tevreden. Ik leg uit waarom niet. De aanname dat de ander jouw huissloofje wordt, omdat jij veel werkt, stamt echt uit de oudheid. Logisch dat ze daar niet gelukkig van wordt.
Dat kan, maar zij is er niet blij mee.quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof iedereen hetzelfde is.
Sommige vrouwen zullen het prima vinden om huisvrouw te spelen, sommige mannen vinden het blijkbaar prima om als internationaal chauffeur af en toe eens 'n weekend thuis te zijn en weet ik wat voor dingen mensen al niet doen.
Zijn vrouw is na een tijdje meer gaan werken. Als zij daar mee uit de voeten kunnen, prima verder.quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:53 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat kan, maar zij is er niet blij mee.
Maar dan ben je wel zo gelijk dat je man of jij geen van beide een echte carrière kan opbouwen waarbij het zo is dat je alles kunt laten doen en alvast de huizen van de kinderen kunt betalen, dan doe je jezelf tekort door een beperkt denkpatroon.quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:39 schreef Avelie het volgende:
[..]
Bij ons is het huishouden en de verzorging van de kinderen een gedeelde verantwoordelijkheid. Je maakt iets vies, dus je maakt ook weer wat schoon. Je moet elke dag eten, dus je haalt boodschappen en kookt. Je wil kinderen, dus je zorgt er ook zelf voor.
Heel gek om dat op iemand anders af te schuiven, alleen maar omdat je meer uren buiten de deur werkt.
Wij redden het prima met 2x 3 dagen werken. Wil je meer werken? Prima, maar dat betekent niet dat je taken thuis minder worden. Meer werken zien we als hobby en alles wat je thuis mist, zal je dus zelf moeten oplossen en niet ervan uitgaan dat de ander dat wel doet.
Het overmatig denken in termen van carriere en wat je je allemaal kunt veroorloven, kan ook een teken van een beperkt denkpatroon zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar dan ben je wel zo gelijk dat je man of jij geen van beide een echte carrière kan opbouwen waarbij het zo is dat je alles kunt laten doen en alvast de huizen van de kinderen kunt betalen, dan doe je jezelf tekort door een beperkt denkpatroon.
Bij ons thuis werd daar totaal geen nadruk op gelegd. Gaat mij ook niet om carrière, dat doet me niks maar om ze slim en comfortabel mogelijk te leven. Daarvoor is geld wel makkelijk, als eea zo blijft doorlopen kan het wel zijn dat we op passief inkomen zitten en met 50 met pensioen kunnen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Het overmatig denken in termen van carriere en wat je je allemaal kunt veroorloven, kan ook een teken van een beperkt denkpatroon zijn.
Zeker als je je kinderen dan nauwelijks meemaakt.
Het kan zijn dat het iets is wat je van huis uit meegekregen hebt. Misschien was er niet veel geld thuis vroeger of werd er juist veel nadruk op die carrière gelegd.
Als je je er maar bewust van bent dat het jullie keuzes zijn.
We hebben allebei een carrière en streven naar FIRE. We zijn al een heel eind op weg. Daarvoor hoef je echt niet van die malotige tijden te werken.quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar dan ben je wel zo gelijk dat je man of jij geen van beide een echte carrière kan opbouwen waarbij het zo is dat je alles kunt laten doen en alvast de huizen van de kinderen kunt betalen, dan doe je jezelf tekort door een beperkt denkpatroon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |