abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 januari 2023 @ 16:21:17 #126
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207685374
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:43 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Het is geen probleem dat hij er een rommeltje van maakt, maar ruim het op.

Wanneer hij bezig is geweest, ligt er een laagje kruiden op het aanrecht/ de vloer. Meerdere pannen die gebruikt zijn, vorken, lepels etc.

Ik pleur alles direct de vaatwasser in. Is eigenlijk niet zo moeilijk, maar ja.
Ik was inderdaad ook alvast een boel af tijdens het koken en/of zet het in de vaatwasser. Als mijn vrouw een keer kookt is het aanrecht na het koken een grote janboel, de spoelbak staat vol zooi (dat trek ik niet, haar moeder gebruikt die ook als afvalbak zo'n beetje) etc.
Zet dat gewoon ff weg of spoel het om.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 23 januari 2023 @ 16:21:32 #127
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207685376
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:45 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Omdat de klagers zelf ook niet perfect zijn. Vraag maar aan de partners :P
Precies, genoeg op mij aan te merken hoor O-)
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 23 januari 2023 @ 16:24:15 #128
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_207685391
Ik was pannen altijd direct af na het koken, nog voor het eten. Anders blijft het allemaal liggen tot later, das niet handig.
De wasbak is voor mij ook een wasbak en niet een afvalbak. En 10 cm naast de wasbak mag ook niets liggen, zodat ik het niet omstoot als ik iets aan het afwassen ben.
Deze regel vind m'n vriend wat lastig, zelfde als niet gewoon alles rukraak op het keukenblad leggen, maar beetje in een hoekje opgestapeld (of gelijk de vaatwasser in).

Maar dan is het simpel. Als hij vaker in de keuken staat dan ik, mag hij bepalen over hoe het daar geordend moet zijn, tot die tijd moet hij het maar wat moeite voor mijn voorkeuren doen. Gelukkig snapt ie dat dan wel weer.
  maandag 23 januari 2023 @ 16:40:30 #129
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_207685497
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 16:06 schreef Avelie het volgende:

[..]
Waarom moet het precies op jouw manier dan?
Heb 10 jaar alleen gewoond toen hij bij me introk en toen we hadden afgesproken dat hij het huishouden ging doen werd het gewoon anders. Nooit meer een opgeruimde keuken bijvoorbeeld was gewoon erg wennen voor mij. Maar ben er inmiddels aan gewend hoor. Het hoeft inderdaad niet op mijn manier. En ik heb gewoon veel meer vrije tijd nu.
To BG or not to BG!
  maandag 23 januari 2023 @ 16:44:06 #130
335476 oppiedoppie
pi_207685534
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2023 16:24 schreef Cue_ het volgende:
Ik was pannen altijd direct af na het koken, nog voor het eten. Anders blijft het allemaal liggen tot later, das niet handig.
De wasbak is voor mij ook een wasbak en niet een afvalbak. En 10 cm naast de wasbak mag ook niets liggen, zodat ik het niet omstoot als ik iets aan het afwassen ben.
Deze regel vind m'n vriend wat lastig, zelfde als niet gewoon alles rukraak op het keukenblad leggen, maar beetje in een hoekje opgestapeld (of gelijk de vaatwasser in).

Maar dan is het simpel. Als hij vaker in de keuken staat dan ik, mag hij bepalen over hoe het daar geordend moet zijn, tot die tijd moet hij het maar wat moeite voor mijn voorkeuren doen. Gelukkig snapt ie dat dan wel weer.
Mijn man gebruikt de wasbak ook als afvalemmer en dat doe ik inmiddels ook, eigenlijk wel harstikke handig, alle snijafval er zo in. Het eruit halen vind ik vooral goor en dat doe ik dus ook niet.
To BG or not to BG!
pi_207685569
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 16:40 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Heb 10 jaar alleen gewoond toen hij bij me introk en toen we hadden afgesproken dat hij het huishouden ging doen werd het gewoon anders. Nooit meer een opgeruimde keuken bijvoorbeeld was gewoon erg wennen voor mij. Maar ben er inmiddels aan gewend hoor. Het hoeft inderdaad niet op mijn manier. En ik heb gewoon veel meer vrije tijd nu.
Logisch, ieder doet het op z'n eigen manier. Heel luxe dat je niks meer hoeft te doen in je eigen huis. Ik zou zelf geen trek hebben in zo'n verdeling, maar als jullie er allebei blij mee zijn is het goed.
pi_207686129
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:43 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Het is geen probleem dat hij er een rommeltje van maakt, maar ruim het op.

Wanneer hij bezig is geweest, ligt er een laagje kruiden op het aanrecht/ de vloer. Meerdere pannen die gebruikt zijn, vorken, lepels etc.

Ik pleur alles direct de vaatwasser in. Is eigenlijk niet zo moeilijk, maar ja.
In dat laagje kruiden kan ik inkomen dat slaat nergens op

Maar heb je meer pannen vies als je met twee personen vent ipv 1 persoon? Of kook je dan alleen gemakkelijker en vaker 1 pan gerechten?
pi_207686564
Haat is een te groot woord, maar hij geeft regelmatig geld uit aan spullen die we helemaal niet nodig hebben, dat is irritant. Naast dat ik het zonde van het geld vind, staat al die troep maar in de weg.

Ik ben helemaal niet zo zuinig, maar op de een of andere manier staat het me tegen om spullen in huis te hebben die we niet gebruiken. Soms voelt het als consumeren om het consumeren. Hij zegt dan dat we het toch makkelijk kunnen betalen. Maar als je iets kan betalen, hoef je het nog niet per se te kopen.
pi_207686934
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 17:40 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
In dat laagje kruiden kan ik inkomen dat slaat nergens op

Maar heb je meer pannen vies als je met twee personen vent ipv 1 persoon? Of kook je dan alleen gemakkelijker en vaker 1 pan gerechten?
Ik gebruik 1 pan om bijvoorbeeld pasta te maken. Eerst de pasta koken, eruit halen en dan de pan weer gebruiken voor het vlees, de groente en vervolgens alles weer mengen.

Hij zou voor hetzelfde gerecht 3 pannen gebruiken. Soms 4, omdat hij dan net een te kleine pan heeft uitgekozen :P
pi_207688587
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 18:44 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik gebruik 1 pan om bijvoorbeeld pasta te maken. Eerst de pasta koken, eruit halen en dan de pan weer gebruiken voor het vlees, de groente en vervolgens alles weer mengen.

Hij zou voor hetzelfde gerecht 3 pannen gebruiken. Soms 4, omdat hij dan net een te kleine pan heeft uitgekozen :P
Dit kost veel meer tijd, want je kunt niks tegelijkertijd gaar laten worden. Wat is het probleem met meerdere pannen gebruiken? Schoonmaken is toch niet zo erg?

Wij hebben trouwens de regel dat wie kookt ook opruimt en schoonmaakt, dat scheelt veel irritaties.
  maandag 23 januari 2023 @ 20:21:46 #136
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207688924
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 16:44 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Mijn man gebruikt de wasbak ook als afvalemmer en dat doe ik inmiddels ook, eigenlijk wel harstikke handig, alle snijafval er zo in. Het eruit halen vind ik vooral goor en dat doe ik dus ook niet.
Dus je koopt en plaatst elke dag een nieuwe wasbak? :+
  maandag 23 januari 2023 @ 20:22:54 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207688942
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 18:44 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Gebruik je dan een kookpan of een bakpan?

En dit
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 20:07 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dit kost veel meer tijd, want je kunt niks tegelijkertijd gaar laten worden.
pi_207688971
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 20:07 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dit kost veel meer tijd, want je kunt niks tegelijkertijd gaar laten worden. Wat is het probleem met meerdere pannen gebruiken? Schoonmaken is toch niet zo erg?

Wij hebben trouwens de regel dat wie kookt ook opruimt en schoonmaakt, dat scheelt veel irritaties.
Het probleem is dus dat hij het niet schoonmaakt. Overigens is pannen wassen ook niet mijn meest favoriete bezigheid, dus hoe minder je gebruikt, des te beter in mijn optiek :P
  maandag 23 januari 2023 @ 21:10:43 #139
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207689741
In ruzies ipv sussen of descaleren is ze verrassend goed in extra olie op t vuur te gooien
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207690028
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 20:24 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Het probleem is dus dat hij het niet schoonmaakt. Overigens is pannen wassen ook niet mijn meest favoriete bezigheid, dus hoe minder je gebruikt, des te beter in mijn optiek :P
Waarom maakt hij het niet schoon? Wat verwacht hij dat er met de pan gebeurt na het koken? Of koopt hij elke keer een nieuwe? Ik snap het geloof ik niet zo goed.
pi_207690160
Zijn bril.
pi_207690434
Haten is een groot woord, meer irritatie.

Hij drinkt vaak zijn glas niet leeg en laat dan een bodemp(je) drinken in glazen en mokken staan.
Kk vergeet dat dus wel eens en dan zet ik het glas in de vaatwasser met als gevolg dat al het water/drinken door en naast de vaatwasser lekt, over mijn benen en voeten. Aaaaarghhhh zo irritant. :P
pi_207690747
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:26 schreef Avelie het volgende:

[..]
Waarom maakt hij het niet schoon? Wat verwacht hij dat er met de pan gebeurt na het koken? Of koopt hij elke keer een nieuwe? Ik snap het geloof ik niet zo goed.
Zie mijn bericht over de irritaties:
- als hij iets moet doen waar hij geen zin in heeft, stelt hij het graag uit

Hij zegt het dus later schoon te maken. Vaak maak ik het schoon, omdat ik het geduld niet heb om af te wachten totdat hij het doet.
pi_207690792
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:21 schreef DjVero het volgende:
Nog twee:

Partner die tegen je gaat kletsen als je kneiterstoned op de bank ligt.
Partner die tegen je gaat kletsen als je serie/film ligt te kijken, soms ook kneiterstoned.

Hoewel deze meer ergernissen zijn dan haat.
Is dat niet je moeder die zegt..naar bed?
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 23 januari 2023 @ 22:11:18 #145
335476 oppiedoppie
pi_207690840
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 16:47 schreef Avelie het volgende:

[..]
Logisch, ieder doet het op z'n eigen manier. Heel luxe dat je niks meer hoeft te doen in je eigen huis. Ik zou zelf geen trek hebben in zo'n verdeling, maar als jullie er allebei blij mee zijn is het goed.
Hij doet het huishouden als ik aan het werk ben zodat we samen meer vrije tijd hebben was het idee.
En we wonen in een caravan momenteel dus het is ook niet veel werk om alles schoon te houden.
To BG or not to BG!
pi_207693812
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 16:44 schreef oppiedoppie het volgende:

Dus .. eigenlijk niet zo handig ? :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 24 januari 2023 @ 12:42:23 #147
335476 oppiedoppie
pi_207694906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 11:15 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Jawel, ik gooi niks in de afvalemmer, alle snijafval laat ik zo in de gootsteen liggen. Toen ik alles zelf moest opruimen was ik veel netter tijdens het koken maar heb veel maniertjes van hem overgenomen en let nu niet meer op het opruimen en netjes houden tijdens het koken maar concentreer me alleen op het resultaat. Ben veel chiller aan het koken nu en het maakt hem niet uit hoeveel afwas er is en of het meer of minder schoon is. Heb me dus volledig aan zijn manier aangepast.
To BG or not to BG!
pi_207709220
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:14 schreef roos94 het volgende:
Mijn man is echt een rommelkont, sokken en kleding gewoon uitgooien op de grond en niet in de wasmand etc. Borden met etensresten gerust een week bij de pc laten staan. Deuren nooit op slot doen, moet dit altijd zelf op letten om het te doen. Wc bril omhoog laten.
Ik wist niet dat ik met @roos94 getrouwd ben :o
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_207711123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 11:15 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Beetje proppen en je spoelt zo alles erdoorheen. Handig wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207714891
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:45 schreef appelsap het volgende:
Haten is een groot woord, meer irritatie.

Hij drinkt vaak zijn glas niet leeg en laat dan een bodemp(je) drinken in glazen en mokken staan.
Kk vergeet dat dus wel eens en dan zet ik het glas in de vaatwasser met als gevolg dat al het water/drinken door en naast de vaatwasser lekt, over mijn benen en voeten. Aaaaarghhhh zo irritant. :P
Mijn laatste ex had daar een handje van. Niet alleen glazen, maar ook blikjes, flesjes e.d. bleef altijd een "kletje" in zitten, zodat ze het niet weg hoefde te flikkeren. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')