abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:57:48 #151
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_207714907
D'r moeder.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_207716775
Ohja. Als je zelf vleeseter bent, date of trouw dan nooit met een vegetariër. :P
  Manager PR/Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 00:22:28 #153
269689 crew  Viv
pi_207716813
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:10 schreef nils7 het volgende:
In ruzies ipv sussen of descaleren is ze verrassend goed in extra olie op t vuur te gooien
Dat doe ik ook O+ :@ (als hij probeert te sussen word ik juist extra boos :( )
pi_207717205
Mijn vrouw wil altijd, om verwarring te voorkomen, een verhaal duidelijk inleiden. Als je dan veel sociale dingen samen doet zot je dus vaker te luisteren naar "ik was dus op koopavond met Mike en Denise naar de stad, we hadden eerst een hapje gegeten bij ... tent. Ik had echt een heerlijke ravioli. Wij dus de stad en "hier komt het verhaal wat niks met koopzondag, Mike, Denise, eten danwel Ravioli te maken heeft".
  donderdag 26 januari 2023 @ 07:12:59 #155
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207717329
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 05:14 schreef KaheemSaid het volgende:
Mijn vrouw wil altijd, om verwarring te voorkomen, een verhaal duidelijk inleiden. Als je dan veel sociale dingen samen doet zot je dus vaker te luisteren naar "ik was dus op koopavond met Mike en Denise naar de stad, we hadden eerst een hapje gegeten bij ... tent. Ik had echt een heerlijke ravioli. Wij dus de stad en "hier komt het verhaal wat niks met koopzondag, Mike, Denise, eten danwel Ravioli te maken heeft".
_O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207717477
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:50 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Ik help graag in het huishouden: stofzuigen, dwijlen, dit, dat. Maar volgens mijn vriendin is het niet goed of schoon genoeg. :')

Wat mij ergert aan mijn vriendin is dat ze vaak dingen doet uit een bepaalde overtuiging/gevoel en ik ben meer rationeel. Als ik dan met een rationeel tegenargument kom waarom het anders gedaan moet worden, dan krijg ik een "ja oké" als antwoord maar op zo'n toon dat ze eigenlijk zegt "zal wel, wat jij wil".
Dwijlen :')

Boen je de vloer dan met kwijl oid?
pi_207717922
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 08:09 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dwijlen :')

Boen je de vloer dan met kwijl oid?
Hoooo, scherp.

Disclaimer: wonend in Duitsland met alles wat daarbij hoort gaat mijn Nederlands hard achteruit. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_207717991
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 00:16 schreef vencodark het volgende:
Ohja. Als je zelf vleeseter bent, date of trouw dan nooit met een vegetariër. :P
Mijn vriendin ging ooit montejakken of weet ik hoe dat dieet heet waarbij je wel roomboter mag knagen bij het leven maar geen koolhydraten uit pasta of aardappels

Tegen vegetarisch kan ik prima aankoken en ook wel wat verzinnen als ik echt vlees wil en zij niet dat dit met minimale inspanning gedaan kan worden

Tegen dat dieet kon ik dat absoluut niet, wat een drama
  Manager PR/Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 09:42:26 #159
269689 crew  Viv
pi_207718049
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 09:33 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Mijn vriendin ging ooit montejakken of weet ik hoe dat dieet heet waarbij je wel roomboter mag knagen bij het leven maar geen koolhydraten uit pasta of aardappels

Tegen vegetarisch kan ik prima aankoken en ook wel wat verzinnen als ik echt vlees wil en zij niet dat dit met minimale inspanning gedaan kan worden

Tegen dat dieet kon ik dat absoluut niet, wat een drama
Dit: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Montignacdieet
pi_207718112
quote:
Teruggelezen ik denk dat het Atkins was want daarbij mag je roomboter maakt niet uit verschrikkelijk

Nooit geprobeerd wel gezien bij collega’s vroeger : het soep dieet
De hele week bjj alle maaltijden alleen maar soep :r
  Redactie Frontpage donderdag 26 januari 2023 @ 11:31:55 #161
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_207719191
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 16:06 schreef Halcon het volgende:
Momenteel vrijgezel.

Ergernissen in vorige relaties waren o.a.:

- er doorheen gaan tetteren, blaten of dingen vragen als ik geconcentreerd met iets bezig was of in gesprek was.
- amper wat lusten qua eten, waardoor leuk en spontaan ergens uit eten gaan bijna onmogelijk was.
- gezeik dat ik me niet laat controleren.
- van alles willen weten, maar als ik dan wat uitleg, snel afhaken.
- laks met dingen. Brieven e.d. gewoon maar in een la mikken en er dan niet meer naar omkijken.
Dit klinkt alsof je met mijn 4 jarige dochter gedate hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 20:03 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ga gewoon zitten, ook als man. Scheelt een heleboel gespetter om de pot!
En het is beter voor je prostaat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 11:35:47 #162
382129 crew  Donna
pi_207719226
quote:
Haha. Als je haar vraagt hoelaat ze ongeveer thuis is, krijg je dan ook allemaal extra info?
Zo van; nou we vertrekken al later want Denise moet eerst de kinderen instoppen en dan hebben we een tijdvak van 2 uren vanaf half 8, we eten daar en daar trouwens, maar 2 uren dus, dus dan wordt het ongeveer 10 uur.
:7
pi_207719412
'Haten' is geen treffende omschrijving, maar ik heb grote moeite met struisvogelpolitiek. Dan bedoel ik doen alsof problemen vanzelf weggaan en erover praten de situatie erger maakt. Ik los problemen meteen op, het liefst voor ze ontstaan, en denk dat erover praten helpt. Door de jaren heen hebben we beter om leren gaan met dit verschil tussen onze karakters. Het is namelijk ook fijn dat we elkaar aanvullen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207719478
Ik heb d'r gisteravond nog vervloekt toen ik in het donker in de bijkeuken struikelde over een paar schoenen recht voor de achterdeur. Terwijl er speciaal voor haar een schoenenrek naast staat notabene.

Ze laat echt overal spullen slingeren. Maar verder is ze wel lief en zijn we het over alle belangrijke dingen in een relatie en het leven wel eens O+
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_207719637
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:35 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha. Als je haar vraagt hoelaat ze ongeveer thuis is, krijg je dan ook allemaal extra info?
Zo van; nou we vertrekken al later want Denise moet eerst de kinderen instoppen en dan hebben we een tijdvak van 2 uren vanaf half 8, we eten daar en daar trouwens, maar 2 uren dus, dus dan wordt het ongeveer 10 uur.
:7
Ik vraag eigenlijk nooit hoelaat mijn vrouw thuis is, soms belt ze of ik bijvoorbeeld de kleine even op wil halen omdat ze er niet kan zijn voor de kinderopvang sluit. Maat meestal zien we wel wat er gebeurd en past het allemaal behoorlijk goed qua planning.
  Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 12:40:16 #166
382129 crew  Donna
pi_207719797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:21 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vraag eigenlijk nooit hoelaat mijn vrouw thuis is, soms belt ze of ik bijvoorbeeld de kleine even op wil halen omdat ze er niet kan zijn voor de kinderopvang sluit. Maat meestal zien we wel wat er gebeurd en past het allemaal behoorlijk goed qua planning.
Het was ook gewoon een voorbeeld van een avondje uit. Ik geef ook altijd teveel extra info en vond je reactie lekker herkenbaar haha.
pi_207722249
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:31 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Dit klinkt alsof je met mijn 4 jarige dochter gedate hebt.

Ja, mijn dochtertjes (paar jaar ouder dan vier) begrijpen het ook beter dan sommige ex-vriendinnen. :')
  dinsdag 7 februari 2023 @ 14:25:37 #168
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_207893405
quote:
Haha, mijn man doet het precies andersom. Die maakt eerst zeven sprongen in zijn hoofd en begint dan ergens middenin te vertellen, zodat mensen er geen hol van snappen (ik vaak ook niet, maar ik weet wel wat er dan gebeurt) .

Verder: Het universele wc bril gesteggel maar mijn grootste irritatie: Het vapen wat ie is gaan doen om te stoppen met roken, Het geluid, en het idee dat die aan een opgewarmde batterij zit te lurken. Adem. Gewoon. Lucht.

Maar goed, al 17 jaar samen en verder is ie heel oke.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_207893584
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:57 schreef PzKpfw het volgende:
D'r moeder.
Schoon moeders... Dat is echt zo'n vb ding.

In de lessen die ik heb gekregen Om grondwerk met paarden naar een hoger niveau te liften bestond zelfs de term 'schoonmoeder blik'. Waar het de bedoeling was om waar vooral merries erg goed in zijn. De dit staat me echt niet aan, wee u blik.

Zoiets dus:

pi_207893710
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:40 schreef Donna het volgende:

[..]
Het was ook gewoon een voorbeeld van een avondje uit. Ik geef ook altijd teveel extra info en vond je reactie lekker herkenbaar haha.
Hier ook herkenbaar.
Vraagt hij hoe laat ben je terug, zeg ik nou... insert heel verhaal...
Hij hoort volgens dan enkel blablabla, ergens tussen 21.00 en 23.00, blablabla.
pi_207893896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 14:25 schreef Vivi het volgende:

[..]l

Verder: Het universele wc bril gesteggel
Snap niet waarom je als man thuis niet gewoon zittend kan zeiken.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 15:25:47 #172
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_207893996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:13 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Snap niet waarom je als man thuis niet gewoon zittend kan zeiken.
Moeten ze toch zelf weten :?
Het is ook hun plee
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 7 februari 2023 @ 15:27:37 #173
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_207894008
Ik zou het wc issue neerleggen bij degene die hem het meeste schoonmaakt. Die bepaalt maar mooi
pi_207894027
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:27 schreef Cue_ het volgende:
Ik zou het wc issue neerleggen bij degene die hem het meeste schoonmaakt. Die bepaalt maar mooi
Die zegt: "wie betaalt. bepaalt. Maakt mij niks uit." dus ik denk dat we er nooit uit gaan komen..
pi_207894048
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:25 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Moeten ze toch zelf weten :?
Het is ook hun plee
Ik ben een man en ik snap het niet.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 15:33:42 #176
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_207894052
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:32 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik ben een man en ik snap het niet.
Dat zegt dan wat over jou
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_207894199
De meeste van de gedeelde ergernissen zoals onopgeruimde keuken of was dat niet in de wasmand terecht komt, gebeurt in ons huishouden ook niet, maar we ergeren ons er niet aan. We zijn gewoon hetzelfde qua rommel.
Ook de wc bril is bij ons gewoon 'je laat hem achter hoe je hem gebruikt, wil je hem anders, dan moet je actie ondernemen.'
And the druids turn to stone...
  dinsdag 7 februari 2023 @ 15:50:46 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_207894229
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:30 schreef Deshain het volgende:

Die zegt: "wie betaalt. bepaalt. Maakt mij niks uit." dus ik denk dat we er nooit uit gaan komen..
Als het niet uitmaakt, dan is het opgelost, dan moet diegene gewoon doen wat de ander zegt.
pi_207896365
Als het omhoog of omlaag doen van de toiletbril je grootste ergernis is, dan heb je echt een sprookjesrelatie. :Y
pi_207901496
Ze praat soms zo veel :') nog wel door de deur heen als ik aan het poepen ben. Mens ik wil soms even rust! _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_207901576
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:16 schreef daNpy het volgende:
Dat gemompel wat ik dan zogenaamd moet verstaan. Het liefst in een andere richting praten als waar ik ben. Daarboven komen nog praten vanuit een ander vertrek en als bonus terwijl 1 van ons 2 bij een luidruchtig apparaat (stofzuiger, afzuigkap) staat.
Dit is pijnlijk herkenbaar :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 8 februari 2023 @ 07:22:43 #182
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207902570
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 23:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dit is pijnlijk herkenbaar :D
We hebben een tijdje katten gehad. Daar lulde ze ook tegenaan. Wel in het mompeliaans natuurlijk, dus op een gegeven moment luisterde ik gewoon niet meer, weet ik veel tegen wie ze het had.
En dan boos jonge :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207902629
Ik zal me nooit laten dwingen tot zittend plassen, dan zou ik me geen man meer voelen.
Hier ook dat gezeik steeds, ik heb dan ook een schoonmaakster vaker laten komen, zodat alles altijd schoon is, iedereen blij! (Zou je denken)

Het irritante van mijn partner(maar dat hebben alle vrouwen geloof ik wel een beetje) is of ze de problemen opzoeken en steeds benoemen.
Terwijl er alle mogelijkheden zijn om het juist heel goed en relaxt te hebben door onze situatie.
We hebben allebei flink stappen gemaakt, mijn vriendin werkt nog maar 16u, veel meer laten doen.
Ik werk zo’n 48-50u per week maar doe in de vrije tijd wel zo veel mogelijk met het gezin, leuke dingen:
Toch altijd maar weer zeiken dat ik minder doe in huis, regel het!
Vakman pur sang
  Manager PR/Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 10:20:53 #184
269689 crew  Viv
pi_207904041
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 23:50 schreef bijdehand het volgende:
Ze praat soms zo veel :') nog wel door de deur heen als ik aan het poepen ben. Mens ik wil soms even rust! _O-
Oh, dat doet de zesjarige dochter hier. :P En niet soms, maar iedere dag.
pi_207904329
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zal me nooit laten dwingen tot zittend plassen, dan zou ik me geen man meer voelen.
Hier ook dat gezeik steeds, ik heb dan ook een schoonmaakster vaker laten komen, zodat alles altijd schoon is, iedereen blij! (Zou je denken)

Het irritante van mijn partner(maar dat hebben alle vrouwen geloof ik wel een beetje) is of ze de problemen opzoeken en steeds benoemen.
Terwijl er alle mogelijkheden zijn om het juist heel goed en relaxt te hebben door onze situatie.
We hebben allebei flink stappen gemaakt, mijn vriendin werkt nog maar 16u, veel meer laten doen.
Ik werk zo’n 48-50u per week maar doe in de vrije tijd wel zo veel mogelijk met het gezin, leuke dingen:
Toch altijd maar weer zeiken dat ik minder doe in huis, regel het!
Je relatie klinkt erg ongelijkwaardig. Heb je enig idee wat je vrouw allemaal doet in de tijd dat jij op je werk zit? Het klinkt alsof zij alle zorgtaken op zich neemt, terwijl jij alleen meedoet met 'de leuke dingen' als het je zo uitkomt. Ja, lekker makkelijk. Natuurlijk spreekt ze je daarop aan, het zijn net zo goed jouw kinderen.

Misschien eens ouderschapsverlof opnemen, zodat je leert hoe het is om voor je eigen kinderen te zorgen? Waarschijnlijk word je vriendin dan ook weer wat aardiger, omdat jullie de taken verdelen ipv dat jij alles over de schutting dondert onder de noemer 'ik werk zoveel'.
pi_207905153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:46 schreef Avelie het volgende:

[..]
Je relatie klinkt erg ongelijkwaardig. Heb je enig idee wat je vrouw allemaal doet in de tijd dat jij op je werk zit? Het klinkt alsof zij alle zorgtaken op zich neemt, terwijl jij alleen meedoet met 'de leuke dingen' als het je zo uitkomt. Ja, lekker makkelijk. Natuurlijk spreekt ze je daarop aan, het zijn net zo goed jouw kinderen.

Misschien eens ouderschapsverlof opnemen, zodat je leert hoe het is om voor je eigen kinderen te zorgen? Waarschijnlijk word je vriendin dan ook weer wat aardiger, omdat jullie de taken verdelen ipv dat jij alles over de schutting dondert onder de noemer 'ik werk zoveel'.
Leuk en aardig, maar als zij daarover afspraken hebben gemaakt (bijv. hij meer werken, zij het huishouden incl. zorgen voor kinderen), heeft zij daarover niks te zeiken. Als die afspraken er niet zijn dan is het gewoon dom, van beide kanten.

Zij kan ook op haar strepen gaan staan en zeggen: "ik ga meer werken", zoals mijn vrouw heeft gedaan, waardoor je vrijwel automatisch het huishouden gaat verdelen.
pi_207906489
Je gevoel van mannelijkheid laten afhangen of je zittend of staand pist :')
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_207907078
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 11:57 schreef DjVero het volgende:

[..]
Leuk en aardig, maar als zij daarover afspraken hebben gemaakt (bijv. hij meer werken, zij het huishouden incl. zorgen voor kinderen), heeft zij daarover niks te zeiken. Als die afspraken er niet zijn dan is het gewoon dom, van beide kanten.

Zij kan ook op haar strepen gaan staan en zeggen: "ik ga meer werken", zoals mijn vrouw heeft gedaan, waardoor je vrijwel automatisch het huishouden gaat verdelen.
Of ze gaat werken om de poetsvrouw en de oppas te betalen :)
pi_207907387
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 11:57 schreef DjVero het volgende:

[..]

Bij ons is het huishouden en de verzorging van de kinderen een gedeelde verantwoordelijkheid. Je maakt iets vies, dus je maakt ook weer wat schoon. Je moet elke dag eten, dus je haalt boodschappen en kookt. Je wil kinderen, dus je zorgt er ook zelf voor.

Heel gek om dat op iemand anders af te schuiven, alleen maar omdat je meer uren buiten de deur werkt.

Wij redden het prima met 2x 3 dagen werken. Wil je meer werken? Prima, maar dat betekent niet dat je taken thuis minder worden. Meer werken zien we als hobby en alles wat je thuis mist, zal je dus zelf moeten oplossen en niet ervan uitgaan dat de ander dat wel doet.
pi_207907420
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:38 schreef Hineni het volgende:
Je gevoel van mannelijkheid laten afhangen of je zittend of staand pist :')
Mannelijkheid is zo fragiel.
pi_207907461
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:39 schreef Avelie het volgende:

[..]
Bij ons is het huishouden en de verzorging van de kinderen een gedeelde verantwoordelijkheid. Je maakt iets vies, dus je maakt ook weer wat schoon. Je moet elke dag eten, dus je haalt boodschappen en kookt. Je wil kinderen, dus je zorgt er ook zelf voor.

Heel gek om dat op iemand anders af te schuiven, alleen maar omdat je meer uren buiten de deur werkt.

Wij redden het prima met 2x 3 dagen werken. Wil je meer werken? Prima, maar dat betekent niet dat je taken thuis minder worden. Meer werken zien we als hobby en alles wat je thuis mist, zal je dus zelf moeten oplossen en niet ervan uitgaan dat de ander dat wel doet.
Van die mensen die dan altijd "bij mij/bij ons.." erbij halen :') _O-
Lijkt feesboek wel.

We kennen hun onderlinge afspraken toch helemaal niet? Lekker makkelijk om daar zo over te oordelen vanachter je toetsenbord.
pi_207907501
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:44 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Van die mensen die dan altijd "bij mij/bij ons.." erbij halen :') _O-
Lijkt feesboek wel.

We kennen hun onderlinge afspraken toch helemaal niet? Lekker makkelijk om daar zo over te oordelen vanachter je toetsenbord.
Zijn vrouw is niet tevreden. Ik leg uit waarom niet. De aanname dat de ander jouw huissloofje wordt, omdat jij veel werkt, stamt echt uit de oudheid. Logisch dat ze daar niet gelukkig van wordt.
pi_207907538
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:46 schreef Avelie het volgende:

[..]
Zijn vrouw is niet tevreden. Ik leg uit waarom niet. De aanname dat de ander jouw huissloofje wordt, omdat jij veel werkt, stamt echt uit de oudheid. Logisch dat ze daar niet gelukkig van wordt.
Alsof iedereen hetzelfde is.

Sommige vrouwen zullen het prima vinden om huisvrouw te spelen, sommige mannen vinden het blijkbaar prima om als internationaal chauffeur af en toe eens 'n weekend thuis te zijn en weet ik wat voor dingen mensen al niet doen.
pi_207907561
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Alsof iedereen hetzelfde is.

Sommige vrouwen zullen het prima vinden om huisvrouw te spelen, sommige mannen vinden het blijkbaar prima om als internationaal chauffeur af en toe eens 'n weekend thuis te zijn en weet ik wat voor dingen mensen al niet doen.
Dat kan, maar zij is er niet blij mee.
pi_207907588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:53 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat kan, maar zij is er niet blij mee.
Zijn vrouw is na een tijdje meer gaan werken. Als zij daar mee uit de voeten kunnen, prima verder.

Verder is het niet snel goed bij veel vrouwen.
pi_207907830
Als je kinderen hebt samen en je partner is er 50-60 uur per week niet (inclusief reistijd) en gaat dan nog sporten en naar vrienden, dan betekent het praktisch dat je er alleen voor staat.

Als je partner dan ook nog doet alsof hij geweldig is omdat hij in het weekend af en toe een uurtje aanwezig is, dan snap ik dat je niet tevreden bent.

Het ouderschap is meer dan eens in de week een balletje trappen met je zoontje.
pi_207907979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:39 schreef Avelie het volgende:

[..]

Maar dan ben je wel zo gelijk dat je man of jij geen van beide een echte carrière kan opbouwen waarbij het zo is dat je alles kunt laten doen en alvast de huizen van de kinderen kunt betalen, dan doe je jezelf tekort door een beperkt denkpatroon.
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 15:33:48 #198
236264 crew  capricia
pi_207908062
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar dan ben je wel zo gelijk dat je man of jij geen van beide een echte carrière kan opbouwen waarbij het zo is dat je alles kunt laten doen en alvast de huizen van de kinderen kunt betalen, dan doe je jezelf tekort door een beperkt denkpatroon.
Het overmatig denken in termen van carriere en wat je je allemaal kunt veroorloven, kan ook een teken van een beperkt denkpatroon zijn.
Zeker als je je kinderen dan nauwelijks meemaakt.

Het kan zijn dat het iets is wat je van huis uit meegekregen hebt. Misschien was er niet veel geld thuis vroeger of werd er juist veel nadruk op die carrière gelegd.
Als je je er maar bewust van bent dat het jullie keuzes zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207908720
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Het overmatig denken in termen van carriere en wat je je allemaal kunt veroorloven, kan ook een teken van een beperkt denkpatroon zijn.
Zeker als je je kinderen dan nauwelijks meemaakt.

Het kan zijn dat het iets is wat je van huis uit meegekregen hebt. Misschien was er niet veel geld thuis vroeger of werd er juist veel nadruk op die carrière gelegd.
Als je je er maar bewust van bent dat het jullie keuzes zijn.
Bij ons thuis werd daar totaal geen nadruk op gelegd. Gaat mij ook niet om carrière, dat doet me niks maar om ze slim en comfortabel mogelijk te leven. Daarvoor is geld wel makkelijk, als eea zo blijft doorlopen kan het wel zijn dat we op passief inkomen zitten en met 50 met pensioen kunnen.
Denk wat breder dan beide 3 dagen een kantoobaantje maar wel doorworstelen tot je 68ste
Vakman pur sang
pi_207908756
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
We hebben allebei een carrière en streven naar FIRE. We zijn al een heel eind op weg. Daarvoor hoef je echt niet van die malotige tijden te werken.

Maar dat betekent niet dat we verwachten dat we thuis alles aan de ander kunnen overlaten. Huishouden en kinderen opvoeden hoort bij de basis. Net zoals dat je je tanden elke dag poetst en een douche neemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')