Ietwat meer info:quote:Op vrijdag 7 april 2023 14:50 schreef Roberto_BOZ het volgende:
De eerste trailer van Ahsoka, die in Augustus in première gaat op Disney+.
Op Celebration is ook meer aangekondigd over Skeleton Crew, The Acolyte en Andor seizoen 2.
Ook zijn er 3 nieuwe films aangekondigd, waaronder een sequel op de sequel trilogy met de terugkeer van Rey.
Veelzeggend zinnetje "Perhaps it is time to start again"quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ietwat meer info:
Op de Star Wars-conventie in Londen zijn vrijdag drie nieuwe films aangekondigd. In 2019 kwam vooralsnog de laatste film uit de franchise uit, Episode IX: The Rise of Skywalker. Ook werd bekend dat Daisy Ridley de rol van Rey Skywalker, die zij speelde in de laatste drie Star Wars-films, opnieuw op zich gaat nemen.
Ridley zal te zien zijn in de film die Sharmeen Obaid-Chinoy maakt over de nieuwe Jedi Order die door Skywalker wordt opgebouwd. Dit verhaal speelt zich vijftien jaar na de gebeurtenissen uit Episode IX af.
Verder maakt Dave Filoni een film rondom de gebeurtenissen in de tv-serie The Mandalorian, die op Disney+ te bekijken is. James Mangold, die ook de aankomende Indiana Jones-film regisseert, neemt de regie op zich van een film over de eerste Jedi.
Prima plek!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:46 schreef Starflyer het volgende:
Misschien niet helemaal de juiste plek, maar er is een serie Star Wars High Republic en Legends (e-)boeken te koop via Humble Bundle
https://www.humblebundle.(...)-high-republic-books
Zeker niet slechtquote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:09 schreef over_hedge het volgende:
Stil wel hier. Maar Ik heb Ahsoka gekeken. En vond het best wel goed
Ik heb rebels nooit gezien. Dus geen problemen meequote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:54 schreef Pek het volgende:
[..]
Zeker niet slechtSabine Wren met lang haar was wel een beetje wennen.
Het borduurt juist voort op een van de meest creatieve verhaallijnen van Star Wars (Rebels). Reizen naar een andere galaxy, Thrawn, Sabine/Ahsoka als apprentice/master. Genoeg moois om te ontdekken de komende weken!quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:57 schreef henkklaas1994 het volgende:
Ik hou echt van Star Wars, maar de kwaliteit van de storywriting/script van de afgelopen series van Star Wars is echt van een verschrikkelijk laag niveau. Ahsoka is geen uitzondering. Het is weer alleen maar een herhaling van zetten. Ook is de choreografie echt heel zwak. Er wordt gevochten als kinderen zonder enige vorm van skill.
Ik vind het bijzonder dat jullie dit weer als zoete koek inslikken. De creativiteit van het verhaal is echt 0.0.
U heeft Andor niet gezien dus?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:57 schreef henkklaas1994 het volgende:
Ik hou echt van Star Wars, maar de kwaliteit van de storywriting/script van de afgelopen series van Star Wars is echt van een verschrikkelijk laag niveau. Ahsoka is geen uitzondering. Het is weer alleen maar een herhaling van zetten. Ook is de choreografie echt heel zwak. Er wordt gevochten als kinderen zonder enige vorm van skill.
Ik vind het bijzonder dat jullie dit weer als zoete koek inslikken. De creativiteit van het verhaal is echt 0.0.
Dat laatste zinnetjequote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:57 schreef henkklaas1994 het volgende:
Die trailer van Rebel Moon zag er wel weer te Snyder uit, dus maar goed dat hij geen Star Wars mag maken. Straks gaat ie natuurlijk ook zeuren om een Director's cut.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:21 schreef christmastsunami het volgende:
De 2 nieuwe darkforce jedi's zijn wel goed getypecast.
De eerste 2 afleveringen zijn okee, maar of dat zo blijft is nog maar de vraag. Het is disney, het kan niet al te duister worden. Een Zack Snyder Starwars komt later: Rebel Moon.
[ afbeelding ]
Rebel Moon
F&S / Rebel Moon: A "Zack Snyder" Movie (1e Deel: 22-12-'23 op Netflix)
Zack Snyders' Space Fantasy Starwars' versie.
Doe het nietquote:Op zondag 27 augustus 2023 12:44 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Alle films na deel 1 t/6 moet ik nog kijken, die heb ik nog nooit gezien.
bwaquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat laatste zinnetjeKomt een beetje over als: Kijk mij eens zo geweldige smaak hebben dat ik wel kan zien dat het slecht is!!
Ondertussen ben je aan alle cijfers te zien ver in de minderheid die het kut vind. Wat helemaal prima is. Maar moet je er nou echt zo denigrerend om doen
Durf zelf te stellen dat het een fout is geweest om JJ Abrams terug te halen voor Episode 9, had hem of 7 t/m 9 gegeven of 9 niet laten doen. Daardoor is er inderdaad geen lijn gekomen in de sequel trilogie. Persoonlijk kan ik deel 8 wel waarderen als film.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:54 schreef catfish het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten met dergelijke budgetten dat men ook de beste schrijvers zou aantrekken, een overkoepelende visie in gedachten heeft,... blijkbaar niet. (Dat heeft men met Episode 8 wel bewezen.)
Na alle fratsen kan ik niet zeggen dat ik uitkijk naar naar Episode 10, wel naar Andor S2.
Het ging om het denigrerend doen. Dat die het niet leuk prima.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:54 schreef catfish het volgende:
[..]
bwa
Naar mijn mening heeft hij toch wat gelijk hoor. Zo uit het hoofd:
Episode 7 was gewoon nostalgie, 8 slecht en 9 had potentieel, maar niet goed
Solo had potentieel, maar niet goed
Mandalorian is veel te wisselvallig
Fett is nog wisselvalliger (nog slechtere stukken)
Obi-One ging van goed tot vreselijk.
Rogue One vond ik wel goed en van Andor durf ik zelf zeer goed zeggen.
Je zou toch verwachten met dergelijke budgetten dat men ook de beste schrijvers zou aantrekken, een overkoepelende visie in gedachten heeft,... blijkbaar niet. (Dat heeft men met Episode 8 wel bewezen.)
Na alle fratsen kan ik niet zeggen dat ik uitkijk naar naar Episode 10, wel naar Andor S2.
Ik heb de intentie om als ik 80 ben ofzo het hele universum in een hele lange zitting nog eens te kijken. Ik heb mezelf wel automatisch voorgenomen om dan echt alles te kijken, en in de volgorde waarin het is uitgekomen zoals ik altijd mijn marathons heb gedaan. Maar dan speel je dus met het voordeel dat je het zo van buiten kent. En eigenlijk raad ik je dat gewoon aan. Kijk ze zo vaak dat het ook gewoon niet boeit.quote:Op zondag 27 augustus 2023 12:44 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Recent Disney+ aangeschaft, vooral vanwege die nieuwe Star Wars serie en The Mandalorian waar ik goede verhalen over hoor.
Maar als ik de OP zo zie, moet ik nog een hele hoop kijken![]()
Dat het voor de verhaallijn van de films van belang is dat je de films in de juiste numerieke volgorde kijkt lijkt me logisch.
Ligt dat bij de series ook zo nauw?
Ik zie bijvoorbeeld dat The Mandalorian en Ahdoka ergens na Return of the Jedi en Star Wars Resistance staan, maar weer voor de laatste 3 films.
Ga die serie kijken danquote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Pics van die strakke bibsenbroeken?
Doe het niet.quote:Op zondag 27 augustus 2023 12:44 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Recent Disney+ aangeschaft, vooral vanwege die nieuwe Star Wars serie en The Mandalorian waar ik goede verhalen over hoor.
Dat het voor de verhaallijn van de films van belang is dat je de films in de juiste numerieke volgorde kijkt lijkt me logisch.
Doe het wel.quote:Op zondag 27 augustus 2023 12:44 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ligt dat bij de series ook zo nauw?
Ik zie bijvoorbeeld dat The Mandalorian en Ahdoka ergens na Return of the Jedi en Star Wars Resistance staan, maar weer voor de laatste 3 films.
Sterker nog, de film komt in twee delen op Netflix en daarna verschijnt de director's cut van Snyder van Rebel Moon die nog eens een uur langer schijnt te duren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:58 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Die trailer van Rebel Moon zag er wel weer te Snyder uit, dus maar goed dat hij geen Star Wars mag maken. Straks gaat ie natuurlijk ook zeuren om een Director's cut.
ja.quote:Op zondag 10 september 2023 14:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Is Ahsoka goed begrijpelijk en kijkbaar zonder TCW en Rebels te hebben gezien?
ja. Heel aflevering 1 en 2 is 1 grote introductie eigenlijkquote:Op zondag 10 september 2023 14:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wat vond jr van the Mandalorian?quote:Op zaterdag 9 september 2023 03:10 schreef pokkerdepok het volgende:
gewoon wel kijken hoor, 7-8-9. vooral 8 is geweldig, de meest gedurfde star wars film van allemaal. de gehele achterban stond op hun achterste benen lol.
eerste twee ahsoka afleveringen vond ik iets tegenvallen, maar nu zit ik er helemaal in. leuker serie weer.
maar ja, ik vind vaak dingen andersom kennelijk. ik vond andor veel te langzaam, maar halverwege werd het wel goed, in de gevangenis.
en ik vond obi-one super leuk.
ook vond ik 2 de beste prequal film.
leukste serie. ook echt anders, met nieuwe karakters, western thema.. daarna gingen ze met alles weer terug naar oude dingen. ik snap het niet.quote:Op zondag 10 september 2023 18:02 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Wat vond jr van the Mandalorian?
ja prima. je mist wel wat, maar zat filmpjes op youtube die alles wat erin zit uitleggen. youtube kanaal New Rockstars is goed.quote:Op zondag 10 september 2023 14:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ja was tof. Zag er ook goed uit! Vorige week leek die een beetje op een cutscene uit een videogame. Maar deze week was stuk beter had ik het ideequote:Op woensdag 13 september 2023 19:35 schreef lord_bono het volgende:
Hayden Christensenen young Ahsoka <3
Nu wil ik een live action Clone Wars special
Klopt, vorige week was het gezicht te smooth, deze week was het heel erg goed gedaan.quote:Op woensdag 13 september 2023 20:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja was tof. Zag er ook goed uit! Vorige week leek die een beetje op een cutscene uit een videogame. Maar deze week was stuk beter had ik het idee
Wacht maar tot de volgende aflevering en de vervolg series in de Mandoverse. Als je geen voorkennis van de serie Rebels hebt snap ik je punt wel.quote:Op vrijdag 29 september 2023 22:13 schreef Mortaxx het volgende:
Ben bijna bij met kijken. Die thrawn vind ik maar een matige villain. Hele opbouw hoe verschrikkelijk hij is en dan komt er zo'n ambtenaar in een te grote broek aanlopen
Je hebt de timothy zahn versie uit de boeken, een sluwe vos, een fit atletische man, strategisch genie, leider, mentor die talenten ontwikkeld. En je hebt de Disney Thrawn die totaal geen deukje in een pak boter slaat, en meer op een saturday morning cartoon villain lijkt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 22:13 schreef Mortaxx het volgende:
Ben bijna bij met kijken. Die thrawn vind ik maar een matige villain. Hele opbouw hoe verschrikkelijk hij is en dan komt er zo'n ambtenaar in een te grote broek aanlopen
tot nu toe heeft hij ook nog niets gedaan, natuurlijk.quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:37 schreef Doler12 het volgende:
Ja ik ben ook niet onder de indruk van Thrawn.
De Expanded Universe was ook vooral chaos en niet samenhangend. De Thrawn boeken zijn zo ongeveer het enige hoogtepunt. En Heir to the Empire lijken ze te gaan verwerken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:10 schreef Tokus het volgende:
[..]
tot nu toe heeft hij ook nog niets gedaan, natuurlijk.
Hopelijk wordt hij zoals we hem kennen uit de boeken van Zahn, maar ik vrees ervoor. Ik heb Clone Wars wel gezien, Rebels niet, dus ik weet niet precies hoe en waarom Thrawn een pokke-eind weg is geraakt, en blijkbaar hebben ze zijn tijdlijn veranderd (want ja, Disney moest natuurlijk alles zelf verzinnen ipv de bestaande expanded universe te leren kennen).
Star Wars gevechten zijn meer pew pew pew, mooie lichtjes en explosies, tactiek, strategie en logistiek komen amper aan de pas. Een personage zoals als Thrawn kan dan moeilijk in zijn element komen. Wat ook niet meehelpt zijn de vele tegenstrijdigheden. De ene keer wordt een jedi meester zeer simpel neergeknald door zes clone troopers en op de andere moment slacht een padawan tientallen stormtroopers af. Neem nou dat belachelijke mijnenveld. Wat voor nut heeft dat ding als een simpele ´T-6 jedi shuttle´ een beschadigde trouwens, makkelijk er doorheen kan vliegen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:10 schreef Tokus het volgende:
[..]
tot nu toe heeft hij ook nog niets gedaan, natuurlijk.
Hopelijk wordt hij zoals we hem kennen uit de boeken van Zahn, maar ik vrees ervoor. Ik heb Clone Wars wel gezien, Rebels niet, dus ik weet niet precies hoe en waarom Thrawn een pokke-eind weg is geraakt, en blijkbaar hebben ze zijn tijdlijn veranderd (want ja, Disney moest natuurlijk alles zelf verzinnen ipv de bestaande expanded universe te leren kennen).
EU begon als chaos, juist totdat de Bantam boeken kwamen en Zahn's Heir to the Empire werd gepubliceerd. Toen kwam er lijn in. Als dan Vector Prime uitkomt en alle losse verhaal-lijnen worden gekoppeldwordt het opeens weer interessant (want de Bantam serie werd een beetje Empire-remnant leader staat op met superwapen, Han, Leia, Luke redden de boel x20).quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:18 schreef lord_bono het volgende:
[..]
De Expanded Universe was ook vooral chaos en niet samenhangend. De Thrawn boeken zijn zo ongeveer het enige hoogtepunt. En Heir to the Empire lijken ze te gaan verwerken.
Shin en Baylon gingen uit elkaar. Shin kwam op het eind bij de mercenariesquote:Op woensdag 4 oktober 2023 23:59 schreef SiGNe het volgende:
Prachtige choreografie in het gevecht tussen Morgan en Ashoka, kreeg toch wel het idee dat de actrice bekend is met vechtsporten.
En wat zijn ze toch allemaal optimisten in de serie, Thrawn leidt enorme verliezen maar hey, geeft niet, zolang ze maar van de planeet af komen.
Ashoka weet Trawn niet tegen te houden en dat is enorm slecht voor het univerum maar hey, geeft niet, Ezra is eindelijk weer thuis..:')
Wat het doel is van Baylon en Shin is ook onbekend helaas, ze hebben (of hadden) een eigen agenda maar wat die agenda is.. geen idee..
Sowieso zeer balen dat de acteur die Baylon speelde is overleden, in de serie is geen rekening gehouden met z'n dood en we weten nu dat ie op die planeet op een groot standbeeld staat en dat is het.. zin verhaal lijn is over, horen we net zoveel van als van Mace Windu, alleen kunnen we van die nog zien dat die verslagen wordt in een gevecht en mogelijk dood is.
Baylon zit op die planeet en komt er niet meer van af.
En hoe zit het nou met Sabine, in de intro zie je een rode Mandalorian helm, rood is de vijand.
Huyang zegt ook dat Ashoka de Jedi training van Sabine is gestopt omdat dat mogelijk niet goed zou eindigen.
En nu wordt ze alsnog als Jedi getrained en Ashoka is trots op haar.
Ook al is een tweede seizoen nog niet aangekondigd wijst alles er wel op dat er een tweede seizoen MOET komen. Het verhaal van Thrawn kun je makkelijk in de andere series van de Mandoverse behandelen. Maar ik ga ervan uit dat Ahsoka/Sabine etc terug zijn voordat de afsluitende film start.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 00:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Shin en Baylon gingen uit elkaar. Shin kwam op het eind bij de mercenaries
Baylon was naar een grotere macht op zoek en ik denk dat daar ook het antwoord zit in hoe Ahsoka en Sabine van deze planeet af gaan komen. Maar zoals je al stelde, de acteur is dood. Dus geen idee hoe ze dat gaan fixen.
Vraag is of we een Ahsoka Season 2 krijgen, of dat dit net als Book of Boba Fett is en verder opgepakt gaat worden in een andere serie... Er blijven nog genoeg open eindjes over:
- wat gaat er gebeuren nu Thrawn terug is?
- waar was Baylon mee bezig/naar op zoek?
- Hoe komen Sabine en Ahsoka weer terug?
Helemaal mee eens. Andor is misschien wel het beste wat ik ooit van Star Wars gezien heb, hoopte al heel lang op een serieuzere en wat meer volwassener versie van Star Wars en het was fijn om te zien dat mijn gebeden zijn verhoord.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:01 schreef YourCaptor het volgende:
Ik was een tijdje Star Wars moe. Dus toen Andor uitkwam heb ik de eerste 3 afleveringen gekeken en toen gestopt. Vond het erg traag. Nu weer opnieuw begonnen en van het weekend afgekeken; damn wat een goed Star Wars verhaal, het pakt je echt. Nu ben ik weer vanaf begin gaan kijken om de eerste afleveringen met meer aandacht te kijken. Er wordt al zoveel verteld in die eerste afleveringen, maar ik keek er gewoon amper naar.
Andor
Bij andere series zou dit een verhaallijn van 3 of 4 afleveringen zijn, maar hier hebben ze het weten uit te rekken tot 8 en het dan maar een heel seizoen noemen. Ook de dialogen tussen Ahsoka en anderen voelen totaal niet natuurlijk aan, met veel te lange stiltes in de gesprekken. Anders kregen ze de 8 afleveringen niet vol, denk ik.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Er gebeurt tegenwoordig minder in een seizoen dan vroeger in een goede tv-aflevering van 40 minuten.
het beeld wees naar een flikkerend beakon in de verte, daar gaat ie naartoequote:Op woensdag 4 oktober 2023 23:59 schreef SiGNe het volgende:
en we weten nu dat ie op die planeet op een groot standbeeld staat en dat is het..
sabine ging even bad, dat was het denk ik. en in de toekomst zal ze nog wel meer problemen veroorzaken.quote:.
En hoe zit het nou met Sabine, in de intro zie je een rode Mandalorian helm, rood is de vijand.
Huyang zegt ook dat Ashoka de Jedi training van Sabine is gestopt omdat dat mogelijk niet goed zou eindigen.
En nu wordt ze alsnog als Jedi getrained en Ashoka is trots op haar.
Het beeld was van The Father, the Son stond er naast en the Daughter (dood) was afgebrokkeld.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het beeld wees naar een flikkerend beakon in de verte, daar gaat ie naartoe
[..]
sabine ging even bad, dat was het denk ik. en in de toekomst zal ze nog wel meer problemen veroorzaken.
ik bedoelde dit:quote:Op donderdag 5 oktober 2023 14:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het beeld was van The Father, the Son stond er naast en the Daughter (dood) was afgebrokkeld.
De symboliek enzo snap ik wel maar de acteur is helaas overleden.
Dus tenzij ze gaan re-casten zullen we nooit weten waar Baylon Skoll heen gaat.
Erg goede acteur in de serie trouwens, kwam als een erg getrainde "niet"-Jedi over (geen idee wat ze wel zijn, dark jedi?)
Krachtig figuur, tot nu toe zo'n beetje de enige die niet door Ashoka verslagen is.
IK had sowieso wel wat meer van Baylon en Shin willen weten, misschien iets voor een game?
Je vat het al aardig samen. De actrice van Sabine kan totaal niet acteren, nee. Alleen de acteerprestaties van Eman, Ray en Lars vond ik te pruimen. De laatste twee werden helaas ontsierd; het verhaal van Baylon ging nergens heen en Lars moet Disney Thrawn spelen. En natuurlijk hebben we te maken met het tragische overlijden van Ray, veel te jong. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 15:55 schreef henkklaas1994 het volgende:
Ik vind de finale wel gebrekkig. Oogt weer zoals gewoonlijk als een kinderserie, wat wel bij Disney past. Al vaker gezegd, maar Sabine is echt een gigantische castfout. Die vrouw kan zowel niet acteren als vechten. Choreografie klopt voor geen meter, heel kinderlijk.
Qua verhaal hadden ze dit seizoen eigenlijk in 1 of 2 afleveringen kunnen doen. De pace is ontzettend traag en worden veel nutteloze scenes gebruikt. Ik geef deze serie tot nu toe een 4.
https://www.pathe.nl/film/27186/star-wars-marathonquote:Release: 3-05-2024
Zet je schrap voor een galactische primeur op 3 mei! Voor het eerst ooit in Nederland, beleef je alle Star Wars films direct achter elkaar op het grote doek. In 5 Pathé bioscopen zal er een 24-uurs marathon plaatsvinden, waarbij het ontbijt wordt geregeld door Pathé.
Programma
10:30 uur – Star Wars Episode 4: A New Hope
12:30 uur – Lunchpauze
13:25 uur – Star Wars Episode 5: The Empire Strikes Back
15:50 uur – Star Wars: Episode 6: Return Of The Jedi
18:00 uur – Dinerpauze
19:05 uur – Quiz
19:20 uur – Star Wars Episode 1: The Phantom Menace
21:55 uur – Star Wars Episode 2: Attack Of The Clones
00:35 uur – Star Wars Episode 3: Revenge Of The Sith
03:15 uur – Star Wars Episode 7: The Force Awakens
05:50 uur – Star Wars Episode 8: The Last Jedi
08:20 uur – Ontbijtpauze (Ontbijt inclusief)
09:00 uur – Star Wars Episode 9: The Rise Of Skywalker
11:20 uur – Einde
Tussen alle films zit een korte pauze van ongeveer 20 minuten.
Alle films tijdens de Marathon zijn Engels gesproken en hebben geen ondertiteling.
Het is ook mogelijk om alleen Star Wars Episode I – The Phantom Menace te kijken bij Pathé.
Tickets zijn vanaf 29 maart, 17:00 uur te koop!
00:35 mooie tijd om naar huis te gaanquote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:55 schreef Starflyer het volgende:
Op 3 mei is er een 24-uurs filmmarathon van de 9 Star Warsfilms bij Pathe ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van The Phantom Menace.
[..]
https://www.pathe.nl/film/27186/star-wars-marathon
Wat een ongein. 24 uur. Allemaal achter elkaar...quote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:55 schreef Starflyer het volgende:
Op 3 mei is er een 24-uurs filmmarathon van de 9 Star Warsfilms bij Pathe ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van The Phantom Menace.
[..]
https://www.pathe.nl/film/27186/star-wars-marathon
Omdat ik volgende week woensdag pas met mijn nerdmaten ga beginnen aan seizoen 2.quote:
You are in for a surprisequote:Op donderdag 8 mei 2025 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat ik volgende week woensdag pas met mijn nerdmaten ga beginnen aan seizoen 2.
Hoop dat seizoen 2 op zijn minst net zo goed als seizoen 1.
Beter imo. Aflevering 8 staat wat mij betreft in het rijtje beste tv afleveringen ooit.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat ik volgende week woensdag pas met mijn nerdmaten ga beginnen aan seizoen 2.
Hoop dat seizoen 2 op zijn minst net zo goed als seizoen 1.
ja echt niet normaal zit er nog van bij te komen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:49 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Beter imo. Aflevering 8 staat wat mij betreft in het rijtje beste tv afleveringen ooit.
Helemaal eens. Maar ik wil wat toevoegen; als iemand deze aflevering in isolatie zou bekijken, dan zou hij misschien zijn schouders ophalen. De hele manier waarop alles opgebouwd wordt, maakt het zó goed.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:49 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Beter imo. Aflevering 8 staat wat mij betreft in het rijtje beste tv afleveringen ooit.
Dat is helemaal waar, maar dat geldt natuurlijk voor bijna alle tv afleveringen. De laatste aflevering van Breaking Bad was alleen maar zo goed dankzij alle opbouw en het laatste seizoen van GoT was zo slecht omdat ze alle opbouw overboord hadden gegooid.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Helemaal eens. Maar ik wil wat toevoegen; als iemand deze aflevering in isolatie zou bekijken, dan zou hij misschien zijn schouders ophalen. De hele manier waarop alles opgebouwd wordt, maakt het zó goed.
Dat deze serie een voorbeeld mag zijn.
Even wat anders; vinden jullie ook niet dat de Gohrmanen hun taaltje qua tonatie op Frans lijkt?
Als referentie naar de Franse revolutie?
Dat was ook opgenomen in Italie, in het Frans-Duits-Italiaans sprekende deel van Italie.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:05 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, maar dat geldt natuurlijk voor bijna alle tv afleveringen. De laatste aflevering van Breaking Bad was alleen maar zo goed dankzij alle opbouw en het laatste seizoen van GoT was zo slecht omdat ze alle opbouw overboord hadden gegooid.
En het lijkt inderdaad sterk op Frans, hebben ook vooral Frans en Franssprekende acteurs die de Ghor rollen spelen. Al zou dat hoofd van de Ghor toch ook een aardige Imperial zijn geweest maar dat komt wss omdat die vooral nazi's speelt
Het lag dus niet aan mij, dat ik die connectie maakte met het Frans.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat was ook opgenomen in Italie, in het Frans-Duits-Italiaans sprekende deel van Italie.
Ik spreek redelijk Frans en Italiaans kan ik ook wel verstaan maar ik vond het erg knap hoe ze een taal een bekende klank kunnen geven zonder dat je er woorden van herkent.
Ook wel irritant want je denkt de ondertiteling niet nodig te hebben maar die is dus wel nodig.
Nee, dat is heel erg bewust gedaan.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het lag dus niet aan mij, dat ik die connectie maakte met het Frans.
Eigenlijk een prachtig oog voor detail.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee, dat is heel erg bewust gedaan.
Vroeger stond Frankrijk ook bekend om hun stoffen en luxe producten, net als Ghor, al hebben die eigenlijk alleen zijde als export product.
Bij deze dan, vanaf aflevering 4 komt seizoen 2 echt op gang en ik durf te zeggen dat aflevering 7 tot en met 9 het beste is wat Star Wars onder de vlag van Disney heeft geproduceerd.quote:
Een heel klein beetje forcequote:Op maandag 12 mei 2025 20:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bij deze dan, vanaf aflevering 4 komt seizoen 2 echt op gang en ik durf te zeggen dat aflevering 7 tot en met 9 het beste is wat Star Wars onder de vlag van Disney heeft geproduceerd.
Eens in de zoveel jaar is er een serie die je ademloos op het puntje van je stoel doet zitten, dat zijn de laatste drie afleveringen van Andor voor mij.
Tegelijkertijd besef ik ook dat het onderwerpen zijn die het bredere SW publiek niet aan zullen spreken; te donker, te gritty, te 'realistisch', te weinig zwart/wit goed/kwaad, te weinig goofy aliens, geen light sabers, geen force en te weinig fan service.
Omdat ik echt even seizoen 1 opnieuw moet zien voordat ik los kan op het feest van seizoen 2 maar ondertussen is het ook moeilijk lekker weer geworden.quote:
Echt de laatste 4 afleveringen waren zo goed niet normaal.quote:Op donderdag 15 mei 2025 19:11 schreef Timwonnacott het volgende:
Super, denk nog een Rogue One rewarch er achteraan. Maar wat een kwaliteit vergeleken bij de andere SW series
Dat waren ook de 2 dingen die mij opvielen ja. En dat het tempo natuurlijk een stuk hoger lag, maar goed daar is het een film voor.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:45 schreef SiGNe het volgende:
Gister Rogue One gekeken, sluit (uiteraard) perfect aan.
2 kleine dingetjes slechts maar die zijn ook verklaarbaar.
Als Andor naar Ferrick gaat dan lijkt Andor niks te weten van een superwapen en kyber crystals maar dat kan misleiding zijn geweest.
Later als hij bij Saw Gerrera in de cel zit zegt hij "this is a first for me" maar hij heeft al eerder in een gevangenis gezeten.
Hij pakt tegelijkertijd ook een lockpick uit z'n laars.
Maar als dat het enige is..
De serie maakt de film alleen maar beter ook, je leert de achtergronden van de karakters kennen en ontdekt wat er allemaal nodig was om aan die intel over de Death Star te komen.
Wel jammer dat Andor nooit te weten is gekomen dat Bix zwanger was en dat ze een kind samen hadden, dat zou de hele franchise overhoop hebben gegooid als ie dat wist.lijkt me.
Oh en dat een groot deel van de rebellenleiders tegen de aanval op de imperial database waren terwijl ze wisten dat er gegevens over een superwapen te vinden waren.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat waren ook de 2 dingen die mij opvielen ja. En dat het tempo natuurlijk een stuk hoger lag, maar goed daar is het een film voor.
Dat zag ik anders. Aan het eind van Andor was het gros daar erg sceptisch dat er überhaupt een wapen was en de wil om echt te vechten zat er niet bij iedereen in. Dat waren ook dezelfde mensen die in Rogue One nadat ze te horen kregen wat de Death Star kon doen ook meteen de hoop opgaven. Echt een verenigde groep was het nog niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Oh en dat een groot deel van de rebellenleiders tegen de aanval op de imperial database waren terwijl ze wisten dat er gegevens over een superwapen te vinden waren.
Als ze een grotere aanval hadden ingezet dan hadden ze het schild sneller uit kunnen schakelen, hadden ze niet zoveel verlies geleden.
En iedereen die betrokken was bij die actie op de grond is dood..
Daar heb je een goed punt, al zou dat evt ook verklaard kunnen worden doordat ze al door Bail Organa was opgeleid om hem op te volgen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:43 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat zag ik anders. Aan het eind van Andor was het gros daar erg sceptisch dat er überhaupt een wapen was en de wil om echt te vechten zat er niet bij iedereen in. Dat waren ook dezelfde mensen die in Rogue One nadat ze te horen kregen wat de Death Star kon doen ook meteen de hoop opgaven. Echt een verenigde groep was het nog niet.
Wat mij eigenlijk het meeste opviel was de aanwezigheid van Leia. Omdat die in Andor nergens voorkwam en in Rogue One alleen aan het eind, was haar aanwezigheid op dat schip bij de aanval beetje uit het niets. Ze lijkt op basis van de serie/Rogue One geen rol van betekenis te hebben in de rebellion, terwijl dat in 4-6 overduidelijk wel het geval is. Dat sluit niet helemaal lekker aan.
Al vond ik het wel een goeie keuze voor Andor om er alleen karakters uit main Star Wars te hebben die kleine rollen hadden. Denk dat het afbreuk had gedaan als ze er wel in voorkwamen.
Ze moeten bij Disney beseffen dat het uiteindelijk niet de kleine kinderen zijn die hun abonnementen betalen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 19:11 schreef Timwonnacott het volgende:
Super, denk nog een Rogue One rewarch er achteraan. Maar wat een kwaliteit vergeleken bij de andere SW series
Andor en Leia werkten op heel ander niveau. De rebels waren sowieso geen harmonieuze groep.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:43 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Wat mij eigenlijk het meeste opviel was de aanwezigheid van Leia. Omdat die in Andor nergens voorkwam en in Rogue One alleen aan het eind, was haar aanwezigheid op dat schip bij de aanval beetje uit het niets. Ze lijkt op basis van de serie/Rogue One geen rol van betekenis te hebben in de rebellion, terwijl dat in 4-6 overduidelijk wel het geval is. Dat sluit niet helemaal lekker aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de week seizoen 2 afgekeken. Wat een serie.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ze moeten bij Disney beseffen dat het uiteindelijk niet de kleine kinderen zijn die hun abonnementen betalen.
Andor heeft aangetoond hoeveel potentie dit "galaxy far far away" heeft. Mits het goed gedaan wordt. Goede schrijvers, geen stomme plotwendingen en olfiantenpaadjes die je intelligentie beledigen en geen kinderachtige stemmetjes.
Dit is eigenlijk ook de enige serie waarin die stormtroopers niet als halve zolen overkomen.
Telefoon wegleggen en echt kijken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:04 schreef Gunner het volgende:
Ik kon niet zo goed in het verhaal van S2 van Andor komen. Na vier of vijf afleveringen ergens afgehaakt.
Eerste 3-4 afleveringen gingen mij ook wat te traag maar daarna gaat het wat sneller.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:04 schreef Gunner het volgende:
Ik kon niet zo goed in het verhaal van S2 van Andor komen. Na vier of vijf afleveringen ergens afgehaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |