Een heel klein beetje forcequote:Op maandag 12 mei 2025 20:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bij deze dan, vanaf aflevering 4 komt seizoen 2 echt op gang en ik durf te zeggen dat aflevering 7 tot en met 9 het beste is wat Star Wars onder de vlag van Disney heeft geproduceerd.
Eens in de zoveel jaar is er een serie die je ademloos op het puntje van je stoel doet zitten, dat zijn de laatste drie afleveringen van Andor voor mij.
Tegelijkertijd besef ik ook dat het onderwerpen zijn die het bredere SW publiek niet aan zullen spreken; te donker, te gritty, te 'realistisch', te weinig zwart/wit goed/kwaad, te weinig goofy aliens, geen light sabers, geen force en te weinig fan service.
Omdat ik echt even seizoen 1 opnieuw moet zien voordat ik los kan op het feest van seizoen 2 maar ondertussen is het ook moeilijk lekker weer geworden.quote:
Echt de laatste 4 afleveringen waren zo goed niet normaal.quote:Op donderdag 15 mei 2025 19:11 schreef Timwonnacott het volgende:
Super, denk nog een Rogue One rewarch er achteraan. Maar wat een kwaliteit vergeleken bij de andere SW series
Dat waren ook de 2 dingen die mij opvielen ja. En dat het tempo natuurlijk een stuk hoger lag, maar goed daar is het een film voor.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:45 schreef SiGNe het volgende:
Gister Rogue One gekeken, sluit (uiteraard) perfect aan.
2 kleine dingetjes slechts maar die zijn ook verklaarbaar.
Als Andor naar Ferrick gaat dan lijkt Andor niks te weten van een superwapen en kyber crystals maar dat kan misleiding zijn geweest.
Later als hij bij Saw Gerrera in de cel zit zegt hij "this is a first for me" maar hij heeft al eerder in een gevangenis gezeten.
Hij pakt tegelijkertijd ook een lockpick uit z'n laars.
Maar als dat het enige is..
De serie maakt de film alleen maar beter ook, je leert de achtergronden van de karakters kennen en ontdekt wat er allemaal nodig was om aan die intel over de Death Star te komen.
Wel jammer dat Andor nooit te weten is gekomen dat Bix zwanger was en dat ze een kind samen hadden, dat zou de hele franchise overhoop hebben gegooid als ie dat wist.lijkt me.
Oh en dat een groot deel van de rebellenleiders tegen de aanval op de imperial database waren terwijl ze wisten dat er gegevens over een superwapen te vinden waren.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat waren ook de 2 dingen die mij opvielen ja. En dat het tempo natuurlijk een stuk hoger lag, maar goed daar is het een film voor.
Dat zag ik anders. Aan het eind van Andor was het gros daar erg sceptisch dat er überhaupt een wapen was en de wil om echt te vechten zat er niet bij iedereen in. Dat waren ook dezelfde mensen die in Rogue One nadat ze te horen kregen wat de Death Star kon doen ook meteen de hoop opgaven. Echt een verenigde groep was het nog niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Oh en dat een groot deel van de rebellenleiders tegen de aanval op de imperial database waren terwijl ze wisten dat er gegevens over een superwapen te vinden waren.
Als ze een grotere aanval hadden ingezet dan hadden ze het schild sneller uit kunnen schakelen, hadden ze niet zoveel verlies geleden.
En iedereen die betrokken was bij die actie op de grond is dood..
Daar heb je een goed punt, al zou dat evt ook verklaard kunnen worden doordat ze al door Bail Organa was opgeleid om hem op te volgen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:43 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat zag ik anders. Aan het eind van Andor was het gros daar erg sceptisch dat er überhaupt een wapen was en de wil om echt te vechten zat er niet bij iedereen in. Dat waren ook dezelfde mensen die in Rogue One nadat ze te horen kregen wat de Death Star kon doen ook meteen de hoop opgaven. Echt een verenigde groep was het nog niet.
Wat mij eigenlijk het meeste opviel was de aanwezigheid van Leia. Omdat die in Andor nergens voorkwam en in Rogue One alleen aan het eind, was haar aanwezigheid op dat schip bij de aanval beetje uit het niets. Ze lijkt op basis van de serie/Rogue One geen rol van betekenis te hebben in de rebellion, terwijl dat in 4-6 overduidelijk wel het geval is. Dat sluit niet helemaal lekker aan.
Al vond ik het wel een goeie keuze voor Andor om er alleen karakters uit main Star Wars te hebben die kleine rollen hadden. Denk dat het afbreuk had gedaan als ze er wel in voorkwamen.
Ze moeten bij Disney beseffen dat het uiteindelijk niet de kleine kinderen zijn die hun abonnementen betalen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 19:11 schreef Timwonnacott het volgende:
Super, denk nog een Rogue One rewarch er achteraan. Maar wat een kwaliteit vergeleken bij de andere SW series
Andor en Leia werkten op heel ander niveau. De rebels waren sowieso geen harmonieuze groep.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:43 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Wat mij eigenlijk het meeste opviel was de aanwezigheid van Leia. Omdat die in Andor nergens voorkwam en in Rogue One alleen aan het eind, was haar aanwezigheid op dat schip bij de aanval beetje uit het niets. Ze lijkt op basis van de serie/Rogue One geen rol van betekenis te hebben in de rebellion, terwijl dat in 4-6 overduidelijk wel het geval is. Dat sluit niet helemaal lekker aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de week seizoen 2 afgekeken. Wat een serie.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ze moeten bij Disney beseffen dat het uiteindelijk niet de kleine kinderen zijn die hun abonnementen betalen.
Andor heeft aangetoond hoeveel potentie dit "galaxy far far away" heeft. Mits het goed gedaan wordt. Goede schrijvers, geen stomme plotwendingen en olfiantenpaadjes die je intelligentie beledigen en geen kinderachtige stemmetjes.
Dit is eigenlijk ook de enige serie waarin die stormtroopers niet als halve zolen overkomen.
Telefoon wegleggen en echt kijken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:04 schreef Gunner het volgende:
Ik kon niet zo goed in het verhaal van S2 van Andor komen. Na vier of vijf afleveringen ergens afgehaakt.
Eerste 3-4 afleveringen gingen mij ook wat te traag maar daarna gaat het wat sneller.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:04 schreef Gunner het volgende:
Ik kon niet zo goed in het verhaal van S2 van Andor komen. Na vier of vijf afleveringen ergens afgehaakt.
Was de discussie niet meer of zoiets in star wars thuis hoort ja of nee. Dan of het te ver ging?quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:15 schreef xpompompomx het volgende:
Mensen die de (bijna) verkrachtingsscene te ver vonden te gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |