abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:13:29 #101
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217616435
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 20:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Bij deze dan, vanaf aflevering 4 komt seizoen 2 echt op gang en ik durf te zeggen dat aflevering 7 tot en met 9 het beste is wat Star Wars onder de vlag van Disney heeft geproduceerd.

Eens in de zoveel jaar is er een serie die je ademloos op het puntje van je stoel doet zitten, dat zijn de laatste drie afleveringen van Andor voor mij.

Tegelijkertijd besef ik ook dat het onderwerpen zijn die het bredere SW publiek niet aan zullen spreken; te donker, te gritty, te 'realistisch', te weinig zwart/wit goed/kwaad, te weinig goofy aliens, geen light sabers, geen force en te weinig fan service.
Een heel klein beetje force ;) Maar inderdaad zeker de beste serie die onder de vlag van Disney is gemaakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door xzaz op 13-05-2025 09:32:10 ]
pi_217616516
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:54 schreef xzaz het volgende:
Waarom wordt hier niet gepraat over Andor?
Omdat ik echt even seizoen 1 opnieuw moet zien voordat ik los kan op het feest van seizoen 2 maar ondertussen is het ook moeilijk lekker weer geworden.
-nee-
  donderdag 15 mei 2025 @ 10:12:13 #103
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217639228
Wat was dat goed zeg.
pi_217643687
Super, denk nog een Rogue One rewarch er achteraan. Maar wat een kwaliteit vergeleken bij de andere SW series _O_
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:31:15 #105
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217652342
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:11 schreef Timwonnacott het volgende:
Super, denk nog een Rogue One rewarch er achteraan. Maar wat een kwaliteit vergeleken bij de andere SW series _O_
Echt de laatste 4 afleveringen waren zo goed niet normaal.

Die scores ook op IMDB :D
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:45:15 #106
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_217653488
Gister Rogue One gekeken, sluit (uiteraard) perfect aan.
2 kleine dingetjes slechts maar die zijn ook verklaarbaar.
Als Andor naar Ferrick gaat dan lijkt Andor niks te weten van een superwapen en kyber crystals maar dat kan misleiding zijn geweest.

Later als hij bij Saw Gerrera in de cel zit zegt hij "this is a first for me" maar hij heeft al eerder in een gevangenis gezeten.
Hij pakt tegelijkertijd ook een lockpick uit z'n laars.
Maar als dat het enige is..
De serie maakt de film alleen maar beter ook, je leert de achtergronden van de karakters kennen en ontdekt wat er allemaal nodig was om aan die intel over de Death Star te komen.

Wel jammer dat Andor nooit te weten is gekomen dat Bix zwanger was en dat ze een kind samen hadden, dat zou de hele franchise overhoop hebben gegooid als ie dat wist.lijkt me.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:08:16 #107
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217653723
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:45 schreef SiGNe het volgende:
Gister Rogue One gekeken, sluit (uiteraard) perfect aan.
2 kleine dingetjes slechts maar die zijn ook verklaarbaar.
Als Andor naar Ferrick gaat dan lijkt Andor niks te weten van een superwapen en kyber crystals maar dat kan misleiding zijn geweest.

Later als hij bij Saw Gerrera in de cel zit zegt hij "this is a first for me" maar hij heeft al eerder in een gevangenis gezeten.
Hij pakt tegelijkertijd ook een lockpick uit z'n laars.
Maar als dat het enige is..
De serie maakt de film alleen maar beter ook, je leert de achtergronden van de karakters kennen en ontdekt wat er allemaal nodig was om aan die intel over de Death Star te komen.

Wel jammer dat Andor nooit te weten is gekomen dat Bix zwanger was en dat ze een kind samen hadden, dat zou de hele franchise overhoop hebben gegooid als ie dat wist.lijkt me.

Dat waren ook de 2 dingen die mij opvielen ja. En dat het tempo natuurlijk een stuk hoger lag, maar goed daar is het een film voor.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:24:37 #108
45 SiGNe
pi_217653845
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:08 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dat waren ook de 2 dingen die mij opvielen ja. En dat het tempo natuurlijk een stuk hoger lag, maar goed daar is het een film voor.
Oh en dat een groot deel van de rebellenleiders tegen de aanval op de imperial database waren terwijl ze wisten dat er gegevens over een superwapen te vinden waren.
Als ze een grotere aanval hadden ingezet dan hadden ze het schild sneller uit kunnen schakelen, hadden ze niet zoveel verlies geleden.

En iedereen die betrokken was bij die actie op de grond is dood..
pi_217653972
Ik wil ook kinderen maken met Bix.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:43:32 #110
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217654011
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:24 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Oh en dat een groot deel van de rebellenleiders tegen de aanval op de imperial database waren terwijl ze wisten dat er gegevens over een superwapen te vinden waren.
Als ze een grotere aanval hadden ingezet dan hadden ze het schild sneller uit kunnen schakelen, hadden ze niet zoveel verlies geleden.

En iedereen die betrokken was bij die actie op de grond is dood..
Dat zag ik anders. Aan het eind van Andor was het gros daar erg sceptisch dat er überhaupt een wapen was en de wil om echt te vechten zat er niet bij iedereen in. Dat waren ook dezelfde mensen die in Rogue One nadat ze te horen kregen wat de Death Star kon doen ook meteen de hoop opgaven. Echt een verenigde groep was het nog niet.

Wat mij eigenlijk het meeste opviel was de aanwezigheid van Leia. Omdat die in Andor nergens voorkwam en in Rogue One alleen aan het eind, was haar aanwezigheid op dat schip bij de aanval beetje uit het niets. Ze lijkt op basis van de serie/Rogue One geen rol van betekenis te hebben in de rebellion, terwijl dat in 4-6 overduidelijk wel het geval is. Dat sluit niet helemaal lekker aan.

Al vond ik het wel een goeie keuze voor Andor om er alleen karakters uit main Star Wars te hebben die kleine rollen hadden. Denk dat het afbreuk had gedaan als ze er wel in voorkwamen.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:57:12 #111
45 SiGNe
pi_217654123
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:43 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dat zag ik anders. Aan het eind van Andor was het gros daar erg sceptisch dat er überhaupt een wapen was en de wil om echt te vechten zat er niet bij iedereen in. Dat waren ook dezelfde mensen die in Rogue One nadat ze te horen kregen wat de Death Star kon doen ook meteen de hoop opgaven. Echt een verenigde groep was het nog niet.

Wat mij eigenlijk het meeste opviel was de aanwezigheid van Leia. Omdat die in Andor nergens voorkwam en in Rogue One alleen aan het eind, was haar aanwezigheid op dat schip bij de aanval beetje uit het niets. Ze lijkt op basis van de serie/Rogue One geen rol van betekenis te hebben in de rebellion, terwijl dat in 4-6 overduidelijk wel het geval is. Dat sluit niet helemaal lekker aan.

Al vond ik het wel een goeie keuze voor Andor om er alleen karakters uit main Star Wars te hebben die kleine rollen hadden. Denk dat het afbreuk had gedaan als ze er wel in voorkwamen.
Daar heb je een goed punt, al zou dat evt ook verklaard kunnen worden doordat ze al door Bail Organa was opgeleid om hem op te volgen.
Niet heel veel later gaat hij ook dood op Alderaan.. maar is alweer even geleden dat ik A New Hope gezien heb
  zaterdag 17 mei 2025 @ 11:44:33 #112
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217661096
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:11 schreef Timwonnacott het volgende:
Ze moeten bij Disney beseffen dat het uiteindelijk niet de kleine kinderen zijn die hun abonnementen betalen.

Andor heeft aangetoond hoeveel potentie dit "galaxy far far away" heeft. Mits het goed gedaan wordt. Goede schrijvers, geen stomme plotwendingen en olfiantenpaadjes die je intelligentie beledigen en geen kinderachtige stemmetjes.

Dit is eigenlijk ook de enige serie waarin die stormtroopers niet als halve zolen overkomen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 mei 2025 @ 12:02:52 #113
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217661225
Ik heb Andor nog niet gezien, maar de rebellen bestonden uit diverse groeperingen die los met elkaar te maken hebben. De rebel alliance werkt op zowel politiek vlak (senaat) als ondertussen heimelijk ondergronds door al die cellen aan te sturen en te coördineren. In Revenge of the Sith (plus deleted scenes daarvan) zie je een begin daarvan met Padmé, Bail Organa en Mon Mothma. In Kenobi wordt hier verder op ingegaan. Ten tijde van Rogue One/ANH ligt het zwaartepunt bij Mon Mothma en Bail Organa. Leia is dan al senator geworden namens Alderaan en doet vooral klusjes onder de diplomatieke dekmantel. Ze is een stille kracht zeg maar. Als Alderaan wordt vernietigd en haar hele volk en familie dus omkomt (inclusief Bail Organa), dan neemt ze eigenlijk zijn rol over binnen de Alliance.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 13:39:07 #114
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217697532
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:43 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Andor en Leia werkten op heel ander niveau. De rebels waren sowieso geen harmonieuze groep.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 01:23:05 #115
45 SiGNe
pi_217731653
Ik heb eindelijk door dat Saw Gerera gebaseerd is op Che Guevara :')
Duurde eventjes :D
  vrijdag 6 juni 2025 @ 10:52:11 #116
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_217865055
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 11:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ze moeten bij Disney beseffen dat het uiteindelijk niet de kleine kinderen zijn die hun abonnementen betalen.

Andor heeft aangetoond hoeveel potentie dit "galaxy far far away" heeft. Mits het goed gedaan wordt. Goede schrijvers, geen stomme plotwendingen en olfiantenpaadjes die je intelligentie beledigen en geen kinderachtige stemmetjes.

Dit is eigenlijk ook de enige serie waarin die stormtroopers niet als halve zolen overkomen.
Van de week seizoen 2 afgekeken. Wat een serie. _O_ _O_ _O_ Zo ander, diep, en toch Star Wars. De opbouw is heel erg mooi.

Over de stormtroopers, dat vond ik ook, dat zijn in de films altijd totaal idioten. Moest er zelf een beetje om lachen, om hoeveel gewicht er aan hun kracht werd gegeven in Andor nu, want het waren immers altijd volstrekte gekken. Maar nu werden ze duidelijk anders neergezet.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_217928976
Intussen 6 afleveringen gezien. Fantastisch weer hoor. Je zou hopen dat alle Star Wars series en films zo waren. _O_

Tussen de rest van de Star Wars series voelt dit of dat MacDonalds een chefkok heeft ingehuurd om voor de verandering eens fatsoenlijk gerecht te koken.

Hoop alleen niet dat Disney dit toekomst nog een keertje weet te verkrachten door er toch nog ergens een Euroknaller van te maken.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 12:04:14 #118
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217928983
Ik kon niet zo goed in het verhaal van S2 van Andor komen. Na vier of vijf afleveringen ergens afgehaakt.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 22:19:59 #119
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_217935928
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:04 schreef Gunner het volgende:
Ik kon niet zo goed in het verhaal van S2 van Andor komen. Na vier of vijf afleveringen ergens afgehaakt.
Telefoon wegleggen en echt kijken.
Dat was voor mij de truc B-)

Ik heb na S2 meteen Rogue One gekeken. En toen S1 en meteen door met nog een keer S2. Zo'n mooie serie.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 23:03:30 #120
45 SiGNe
pi_217936372
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 12:04 schreef Gunner het volgende:
Eerste 3-4 afleveringen gingen mij ook wat te traag maar daarna gaat het wat sneller.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 08:54:55 #121
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217938552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:19 schreef YourCaptor het volgende:
Telefoon wegleggen en echt kijken.
Je zit er niet ver naast denk ik.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218239818
Mensen die de (bijna) verkrachtingsscene te ver vonden te gaan :')
  FOK!fotograaf donderdag 17 juli 2025 @ 15:28:54 #123
364681 over_hedge
pi_218239955
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2025 15:15 schreef xpompompomx het volgende:
Mensen die de (bijna) verkrachtingsscene te ver vonden te gaan :')
Was de discussie niet meer of zoiets in star wars thuis hoort ja of nee. Dan of het te ver ging?

Anyway. Andor s2 *; Beste star wars wat ooit uit Disney gekomen is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')