abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207556415
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 16:35 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
We winnen wel als we er alles voor over hebben.

Maar dat gaat dus wel een prijs hebben. En je weet vantevoren niet wat voor prijs. De vraag is of we uiteindelijk die prijs willen betalen voor Ukraine.

Vergeet niet, wat er nu gedaan wordt door NATO was ondenkbaar een jaar geleden. De grens schuift steeds verder op. Rusland escaleert, wij reageren. Als dat zo door blijft gaan komt er een moment dat het ons hier ook pijn gaat doen.
Wij (als in: West-Europa) moeten niet zo janken. Deze confrontatie met Rusland was er in de komende twee decennia hoe dan ook van gekomen, dat is nu eenmaal de Russische volksaard.

In plaats van dankbaar te zijn dat de Oekraïners bereid zijn het vuile werk voor ons op te knappen en hen rijkelijk van moderne en effectieve wapens te voorzien gooien we hen af en toe wat kruimeltjes toe en blijven onszelf akelige fabeltjes over RuSsIsChE EsCaLaTiE wijs maken. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:11:18 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207556424
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wat er met Rusland en de Russen moet gebeuren na een eventueel einde van deze oorlog is hoe dan ook een flinke noot om te kraken.

Wil je een tweede Noord Korea? Wil je ze heropvoeden..
We creëren een Matrix voor ze.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:12:21 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207556488
Andere video waarin je Wagner soldaten met Oekraiense uniformen ziet

https://www.reddit.com/r/(...)urces_shows_us_that/
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 17:20:41 #105
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207556535
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:16 schreef 3rr0r het volgende:

Laten we hopen dat dat net zo goed met deze rakkers afloopt als met de Duitse soldaten die dat tijdens het ardennenoffensief ook dachten te kunnen doen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:22:04 #106
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_207556547
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:16 schreef 3rr0r het volgende:

Die Civ Div gast op YouTube zei laatst in video dat hun ook zeer regelmatig hun markering afdeden. Lijkt me iets dat beide doen dus.
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 17:23:50 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207556559
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wat er met Rusland en de Russen moet gebeuren na een eventueel einde van deze oorlog is hoe dan ook een flinke noot om te kraken.

Wil je een tweede Noord Korea? Wil je ze heropvoeden..
Zsm terug naar een vorm van business as usual vermoed ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207556620
Het is een illusie om te denken dat een 100+ tanks enige doorbraak gaan geven op het slagveld. De grens met Rusland en Witrusland is duizenden en duizenden kilometers lang. Ook het huidige front is gigantisch als je deze vergelijkt met bijvoorbeeld een afstand van Amsterdam naar Parijs.

Een van de weinige mogelijkheden die er nog is, is een vredesmacht sturen (dat hoeft niet de Navo te zijn!) en letterlijk alle Russen Oekraïne uitkegelen. De Russen gaan niet stoppen en die weten maar al te goed dat Oekraïne vroeg of laat de strijd gaat verliezen, helemaal als er straks 650k getrainde Russen naar het front worden gestuurd (150k nu in training en straks mogelijk 500k erbij).

Rusland is groot, niet alleen in land, maar ook in bevolking (140m).. en zoals ik al vaker heb gezegd; 90÷ van de bevolking heeft echt niets te verliezen. Koopkracht verlies of sancties doen die lui niets en raken ze daardoor ook niet.

Ik maak mij ook zorgen om de hele deugmaatschappij van het westen. Ballen tonen mag niet.. enkel aanmodderen.

Ik houd mijn hart vast.. want een overwinning van Oekraïne is nog ver weg.
pi_207556636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:05 schreef theguyver het volgende:

[..]
De Oekraïeners moeten ook getraind worden om het materiaal te kunnen gebruiken.

Daarom werd ook eerst al die Sovjet meuk gestuurd want daar kon men prima mee overweg.
Hoe lang zou de omscholing van een Oekraïnse tankbemanning (die, naar wat ik begrijp, nu al NATO taktieken inzetten in de strijd tegen de Russen) moeten duren op één van de NATO-tanks? Gebruiken westerse tanks overigens dezelfde brandstoffen als hun Russische tegenhangers? Indien ja dan lijkt me alleen het opzetten van de munitielogistiek een wat arbeidsintensievere zaak.

Waarschijnlijk denk ik er te eenvoudig over, maar ik denk dat we onszelf in veel opzichten ook zelf tegenhouden door allerlei beren op de weg te verzinnen en vast te houden aan het verlangen om ieder vakje af te vinken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207556640
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
die gaan voor een frozen-conflict situatie. Dat levert de minste kans op ongelukken. Dat is niet fijn voor Ukraine maar wel begrijpelijk voor een aantal wereldleiders.

Persoonlijk zou ik Ukraine vol met wapens pompen, maar ik weet niet zeker of dat de meest verstandige optie is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan niet. Als Oekraïne wapens krijgt blijven ze vechten. Dus bij een permanente wapenstilstand kun je Oekraïne dus niet herbewapenen. Bij Rusland heb je de mogelijkheid niet te voorkomen dat ze dat gaan doen. En frozen conflicts ontdooien op een gegeven moment en dan kan Rusland zo doorlopen.
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 17:32:53 #111
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207556660
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
Het is een illusie om te denken dat een 100+ tanks enige doorbraak gaan geven op het slagveld. De grens met Rusland en Witrusland is duizenden en duizenden kilometers lang. Ook het huidige front is gigantisch als je deze vergelijkt met bijvoorbeeld een afstand van Amsterdam naar Parijs.

Een van de weinige mogelijkheden die er nog is, is een vredesmacht sturen (dat hoeft niet de Navo te zijn!) en letterlijk alle Russen Oekraïne uitkegelen. De Russen gaan niet stoppen en die weten maar al te goed dat Oekraïne vroeg of laat de strijd gaat verliezen, helemaal als er straks 650k getrainde Russen naar het front worden gestuurd (150k nu in training en straks mogelijk 500k erbij).

Rusland is groot, niet alleen in land, maar ook in bevolking (140m).. en zoals ik al vaker heb gezegd; 90÷ van de bevolking heeft echt niets te verliezen. Koopkracht verlies of sancties doen die lui niets en raken ze daardoor ook niet.

Ik maak mij ook zorgen om de hele deugmaatschappij van het westen. Ballen tonen mag niet.. enkel aanmodderen.

Wonderlijk dit. De ene keer zijn de deugers linkse oorlogshitsers, de andere keer zijn het weer de mensen die te lang aanmodderen. Wie zijn het nou?
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:33:09 #112
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_207556662
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:

Je kan 4 miljoen mannen sturen maar als ze amper wapens hebben heeft dat ook weinig zin.
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 17:35:25 #113
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207556690
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:33 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je kan 4 miljoen mannen sturen maar als ze amper wapens hebben heeft dat ook weinig zin.
Gewoon even wachten tot de persoon voor je kapot wordt geschoten en vervolgens zijn geweer overnemen. Russen hebben hier ruime ervaring mee.
pi_207556702
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat men niet meer zo naïef is, anders zitten we over een jaar of twintig weer in hetzelfde schuitje wanneer de Russen opnieuw "roesja stronk!" roepen en bijv. de Baltische staten binnen marcheren met de volgende generatie biorobots.

Als er één ding is wat de geschiedenis ons leert is het wel dat de Russen een volstrekt onbetrouwbaar volk zijn en dat ze hun koloniale aspiraties echt niet opzij gaan zetten.
  FOK!Fotograaf zaterdag 14 januari 2023 @ 17:37:12 #115
364681 over_hedge
pi_207556708
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gewoon even wachten tot de persoon voor je kapot wordt geschoten en vervolgens zijn geweer overnemen. Russen hebben hier ruime ervaring mee.
Dit is een fabel en gebeurde niet echt. Is een hollywood ding.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:37:18 #116
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207556711
quote:

[..]
Laten we maar eens stoppen met de assumpties dat de Russen de wapens niet hebben, of van onvoldoende kwaliteit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_207556713
Dit kan wel iets leukers dragen om te droppen

zaterdag 14 januari 2023 @ 17:38:31 #118
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_207556728
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Laten we maar eens stoppen met de assumpties dat de Russen de wapens niet hebben, of van onvoldoende kwaliteit.
Dat is geen asumptie
pi_207556741
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wonderlijk dit. De ene keer zijn de deugers linkse oorlogshitsers, de andere keer zijn het weer de mensen die te lang aanmodderen. Wie zijn het nou?
Ik denk dat je de verkeerde user voor je hebt.

Ik ben vanaf dag een voor een vredesmissie c.q. no-fly zone, her sturen van tanks en f16's. Deugers staat synoniem voor slappehap en alles maar om Rusland niet boos te maken
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:39:41 #120
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207556744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dat is geen asumptie
Al die filmpjes wat ik zie, zie ik redelijk bepakte Russen met goede wapens. Het spijt me, maar de klunzigheid van 8/9 maanden geleden is er niet meer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 17:40:00 #121
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207556754
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Iedereen wacht geduldig af tot de honderden armata's in Oekraïne te zien zijn.
  FOK!Fotograaf zaterdag 14 januari 2023 @ 17:40:55 #122
364681 over_hedge
pi_207556773
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Al die filmpjes wat ik zie, zie ik redelijk bepakte Russen met goede wapens. Het spijt me, maar de klunzigheid van 8/9 maanden geleden is er niet meer.
:') Weet niet welke filmpjes jij kijkt. Waarschijnlijk filmpjes van de wagner groep dan. Want ja die hebben wel prima spul.

De 300 000 die opgeroepen zijn en naar het front gestuurd zijn alles behalve.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207556777
quote:

[..]
Amper wapens? Logistiek mag dan mooi knudde verlopen, maar ik zou absoluut niet de enorme hoeveelheid wapens onderschatten.
pi_207556794
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
Gebruiken westerse tanks overigens dezelfde brandstoffen als hun Russische tegenhangers?
Ja, diesel. VS heeft veel spul wat op kerosine loopt, van humvees tot aan abrams. Maar de abrams kan weer alles aan, zelfs frituurvet.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:43:27 #125
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_207556814
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maar je wil dit over een paar jaar weer. Lijkt me ook niet handig..
The name is Putler, Vladimir Putler
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')