SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou laten we het er dan op houden dat Rusland graag zou willen dat hij erop aan dringt dat de schade aan Nordstream 1 in de TT wateren van Denemarken gerepareerd gaat worden, omdatquote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die ".ru" bronnen zijn nu wel serieus te nemen?
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5096070/quote:(Dat is volgens hem in het belang van Duitsland, omdat het een extra mogelijkheid geeft om goedkoop aardgas te kopen in plaats van duur vloeibaar gas).
Mooi signaal ook naar Erdogan om tegelijk F35s aan Griekenland te verkopen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:00 schreef Slayage het volgende:
Amerikanen verhogen de druk op Turkije door de verkoop van f16s te linken aan het groene licht van de Turken voor Zweden en Finlands Navo lidmaatschap
[ twitter ]
Ja dat zal hem niet lekker zitten.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Mooi signaal ook naar Erdogan om tegelijk F35s aan Griekenland te verkopen.
Als Erdogan de S400's weer aan Rusland geeft kan hij ook mooi de F35 kopen...quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:04 schreef speknek het volgende:
Mooi signaal ook naar Erdogan om tegelijk F35s aan Griekenland te verkopen.
Vooral ook hoe het geen groot nieuws is dat dit in Europa aan de gang is. We moffelen het blijkbaar liever een beetje weg en gaan door met onze dagelijkse routine.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Deze genocide berichten blijven echt te bizar voor woorden.
Hij is te afhankelijk geworden van Putin om zo'n deal te maken.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als Erdogan de S400's weer aan Rusland geeft kan hij ook mooi de F35 kopen...
Wis is dit dan?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:08 schreef AchJa het volgende:
Even kijken wat we nu weer voor verhaal gaan krijgen van onze Nederlandse James Bond... Vandaag heeft hij contact met zijn "bron" en moet verbanden gaan leggen...![]()
[ twitter ]
Misschien volgt ie gewoon officile statements en gaat ie van het tegenovergestelde uit.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:08 schreef AchJa het volgende:
Even kijken wat we nu weer voor verhaal gaan krijgen van onze Nederlandse James Bond... Vandaag heeft hij contact met zijn "bron" en moet verbanden gaan leggen...![]()
[ twitter ]
Een fantast, @dudewhereismycar heeft al eens duiding gegeven:quote:
Een charlatan die AchJa toch een beetje fascineert.quote:
Hoe goed werken HESH granaten tegen tanks met spaced armor en ERA?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook munitie hoop ik... Want de 120mm van de Challenger is net ff anders...
Laat Erdo ze dan aan Oekrane geven ipv Rusland.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als Erdogan de S400's weer aan Rusland geeft kan hij ook mooi de F35 kopen...
Vertaling: waarom laten we Oekraine niet verpletterd worden?quote:
Hoe meer mensen op de hoogte zijn van de onzin van dat soort fantasten hoe beter het is, Nikko "captain America" Norte is ook zo'n kneus.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:34 schreef Perrin het volgende:
Een charlatan die AchJa toch een beetje fascineert.
Dat rus posities kan geolocaten betekent niet dat jij het dan maar voor ze moet doenquote:
China is niet blij met de oorlog, maar kan niet openlijk de kant de Amerikanen kiezen dus komen ze met dit soort onzin.quote:
Rusland wil dus overduidelijk niet stoppen. Dan heeft het Westen geen andere keus dan nog meer en zwaarder spul leveren. Als het niet goedschiks kan, dan maar zo. Vervelend voor een paar honderdduizend Russen die dood of verminkt Oekrane zullen verlaten of daar blijven als compost, maar het moet maar.quote:
Misschien had je het hele relaas even moeten lezen aangezien hij de info A: pas een dag later postte toen die lui al weg waren en B: de informatie rechtstreeks bij de Oekraieners zelf vandaan kwam...quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:54 schreef ExTec het volgende:
Dat rus posities kan geolocaten betekent niet dat jij het dan maar voor ze moet doen
Die l*l is gewoon dom bezig, ik zie vaak genoeg journo's zeggen: ze zijn daar en daar, dat is bevestigd via gelocatie, full stop. Geen enkele reden om de exacte plaatjes dan maar te plaatsen.
Dat is inderdaad wel het resultaat. Wanneer de tegenpartij escaleert moet je daarin meegaan. Totdat er een moment komt om uit de escalatie cyclus te stappen,maar zover zijn we nog niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland wil dus overduidelijk niet stoppen. Dan heeft het Westen geen andere keus dan nog meer en zwaarder spul leveren. Als het niet goedschiks kan, dan maar zo. Vervelend voor een paar honderdduizend Russen die dood of verminkt Oekrane zullen verlaten of daar blijven als compost, maar het moet maar.
Het is lastig om nog een uitweg uit dit conflict te vinden zoquote:
Maar dat gaat Rusland op een gegeven moment zelf wel doen. Ze hebben geen keus.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel het resultaat. Wanneer de tegenpartij escaleert moet je daarin meegaan. Totdat er een moment komt om uit de escalatie cyclus te stappen,maar zover zijn we nog niet.
Ik vond dat Galeev hier ook zat te overdrijven. Aan de andere kant waarom zou je je platform willen gebruiken om de exacte locatie van Oekranse troepen te propageren?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien had je het hele relaas even moeten lezen aangezien hij de info A: pas een dag later postte toen die lui al weg waren en B: de informatie rechtstreeks bij de Oekraieners zelf vandaan kwam...
[ twitter ]
Maar goed, als jullie denken dat de informatiepositie van dhr Roepcke van een dusdanig niveau is dat de Russen zonder hem niks kunnen beginnen snap ik wel dat je gepikeerd bent.
Aandachtquote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik vond dat Galeev hier ook zat te overdrijven. Aan de andere kant waarom zou je je platform willen gebruiken om de exacte locatie van Oekranse troepen te propageren?
Ik zou er niet vanuit gaan dat een roddelblad journalist op z'n netvlies heeft wat qua opsec wel en niet kan, en dat ter harte neemt.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:03 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, als jullie denken dat de informatiepositie van dhr Roepcke van een dusdanig niveau is dat de Russen zonder hem niks kunnen beginnen snap ik wel dat je gepikeerd bent.
Men moet gewoon wat minder spannend en interessant doen, alsof de Russen niet beschikken over gevechtsinlichtingen en Twitter nodig hebben voor hun planning...quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:08 schreef Slayage het volgende:
Ik vond dat Galeev hier ook zat te overdrijven. Aan de andere kant waarom zou je je platform willen gebruiken om de exacte locatie van Oekranse troepen te propageren?
Verschillende berichtgeving van verschillende verslagen van soldaten zelf via telegram heb ik aantal vertaalde soldaten aan woord voorbij zien komen en journalist zit een cnn verslaggever op +-4km van front.quote:
Dat kwam van de Oekraieners zelf he.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:10 schreef ExTec het volgende:
Ik zou er niet vanuit gaan dat een roddelblad journalist op z'n netvlies heeft wat qua opsec wel en niet kan, en dat ter harte neemt.
Zelfs al waren ze er eerder, kan je een aanvoer route weggeven, die rus niet doorhad.
Dus nee; meneer de journo moet niet op eigen houtje wel ff bepalen dat 'ze daar heus wel weg zijn' en dat 'het daarom geen kwaad kan'.
Ja, alleen hebben we dus kunnen lezen dat oekrainse officials gif aan het spuwen waren omdat er een raket inslag was, die dat binnen 3 minuten op telegram zag staan, en 3 minuten later op TASquote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Men moet gewoon wat minder spannend en interessant doen, alsof de Russen niet beschikken over gevechtsinlichtingen en Twitter nodig hebben voor hun planning...
Prima, dank !quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Verschillende berichtgeving van verschillende verslagen van soldaten zelf via telegram heb ik aantal vertaalde soldaten aan woord voorbij zien komen en journalist zit een cnn verslaggever op +-4km van front.
Ook via een Oekraense piloot die sinds hij dus geen werk heeft zich heel veel bezig houd met berichtgeving op yt.
Ook via Russische telegram groepjes, en als je dan alle kanten van verhaal beetje samenvat zou dit zomaar zo gebeurd kunnen zijn 100% zeker ben ik niet maar ik vermoed het.
Zonnepanelen installeren?quote:
Je punt? 3 Minuten later is wat anders dan een volle dag later toen ze het gebied al hadden verlaten, nb. door Oekraine zelf verspreid.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:16 schreef ExTec het volgende:
Ja, alleen hebben we dus kunnen lezen dat oekrainse officials gif aan het spuwen waren omdat er een raket inslag was, die dat binnen 3 minuten op telegram zag staan, en 3 minuten later op TAS
Maar het compleet bagatelliseren van OSINT past in het ondertussen bekende 'not invented here' plaatje.
Dat dit dus onzin is:quote:
Ze gebruiken wel degelijk dingen zoals twitter.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:10 schreef AchJa het volgende:
alsof de Russen niet beschikken over gevechtsinlichtingen en Twitter nodig hebben voor hun planning...
In het begin van de oorlog is dat wel gebeurd. Toen waren Oekraense soldaten die hun positie op Instagram hadden gezet en niet veel later werd dat gebouw bestookt. De Oekraense troepen waren toen al weg en het was geen kazerne ofzo gewoon een gymschool. Christo Grozev van Bellingcat had daar toen een heel verhaal over.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Men moet gewoon wat minder spannend en interessant doen, alsof de Russen niet beschikken over gevechtsinlichtingen en Twitter nodig hebben voor hun planning...
Dat is me bekend en is niet te vergelijken met dit verhaal. Maar goed, sommige mensen denken daar anders over en dat mag.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:24 schreef ipa84 het volgende:
In het begin van de oorlog is dat wel gebeurd. Toen waren Oekraense soldaten die hun positie op Instagram hadden gezet en niet veel later werd dat gebouw bestookt. De Oekraense troepen waren toen al weg en het was geen kazerne ofzo gewoon een gymschool. Christo Grozev van Bellingcat had daar toen een heel verhaal over.
Anders zet je hem in spoiler?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:25 schreef theguyver het volgende:
Net ook wat beelden voorbij zien komen van een telegram groep, en als dat inderdaad Oekraeners waren, zijn er zeker meer dan 40 gesneuveld bij Solidar.
Ik heb de lijken nageteld ik weet alleen niet of ik een link er van hier neer mag zetten.
Niet al te plezante beelden.
Link naar de telegram groep en beelden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog een vraag voor u open!!
Staan ok al op twitter.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:25 schreef theguyver het volgende:
Net ook wat beelden voorbij zien komen van een telegram groep, en als dat inderdaad Oekraeners waren, zijn er zeker meer dan 40 gesneuveld bij Solidar.
Ik heb de lijken nageteld ik weet alleen niet of ik een link er van hier neer mag zetten.
Niet al te plezante beelden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Staan ok al op twitter.In de telegram groep zou Wagner hen verzocht hebben om over te geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de Wagner vertrouw ik voor geen fluit, dus kans is groot dat er waarschijnlijk een aantal gewoon ge-executeerd is.
Maar goed Wagner zei ook dat het 600 had gedood..
Dit zijn er iets meer dan 40.Er staat nog een vraag voor u open!!
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Staan ok al op twitter.Bijna geen enkele Oekrainsche gesneuvelde heeft zijn laarzen nog aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Qatar zegt dat het de gasprijzen in Europa zal stabiliseren
De minister van Energie van Qatar zegt dat de terugkeer van gas uit Rusland naar de EU de prijzen zal helpen stabiliseren
Sergei GAPCHUK
De minister van Energie van Qatar zegt dat de terugkeer van gas uit Rusland naar de EU de prijzen zal helpen stabiliseren
Foto: REUTERS
Gas uit Rusland zal terugkeren naar de EU en dit zal een grote opluchting zijn en helpen de prijzen te stabiliseren, zei de Qatarese minister van Energie Saad Al-Kaabi op het Atlantic Council Energy Forum in de VAE.
"Russisch gas zal terugkeren naar Europa wanneer Rusland en de Europese Unie erin slagen de situatie op de een of andere manier op te lossen", zei de minister.
Al-Kaabi benadrukte dat “hoewel landen hun bronnen van koolwaterstoffen zullen diversifiren en niet langer voor 100% of 80% afhankelijk zullen zijn van Rusland, gas uit Rusland zal terugkeren naar de EU, en dit zal een grote investering zijn voor de gassector en de hele Europese markt. , evenals helpen de prijzen te stabiliseren.
De minister merkte op dat er pas in 2027 extra hoeveelheden gas op de markt komen, dus de komende jaren kunnen niet gemakkelijk zijn voor Europese landen.
Zoals de KP.RU- website schreef , heeft de EU op 20 december 2022 een gasprijsplafond vastgesteld op 180 per MWh. Dit is $ 2.000 per duizend kubieke meter gas.
De voorwaarde gaat in op 15 februari 2023.
Het plafond is dynamisch, dat wil zeggen dat het indien nodig kan worden verplaatst - zowel naar boven als naar beneden.
Het plafond is niet alleen voor de Russische Federatie genstalleerd, maar ook voor alle andere leveranciers. Begin december legden ze een plafond op de olieprijs op van $60 per vat.
Op 22 december 2022 zei de Russische president Vladimir Poetin dat een poging om de prijzen administratief te reguleren niet tot iets goeds zou leiden in de gassector, net als in de oliesector.
Bovendien ondertekende Poetin een decreet dat de nakoming van de verplichtingen van Gazprom en zijn dochterondernemingen beperkt tot organisaties die banden hebben met 'onvriendelijke landen'.
Eerder in oktober 2021 sprak Vladimir Poetin tijdens de plenaire sessie van het Russian Energy Week-forum, waar hij benadrukte dat de stijging van de gasprijzen in Europa het gevolg was van een tekort aan elektriciteit, en niet andersom. Hij drong erop aan "niet over te schakelen van een ziek hoofd naar een gezond hoofd", zoals "sommige van onze partners proberen te doen".
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5096087/
Zag gister een plaatje van een wagnerite met een M4quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:33 schreef oheng het volgende:
[..]
Bijna geen enkele Oekrainsche gesneuvelde heeft zijn laarzen nog aan.
Dat ben ik met je eens hoor dat het een ander verhaal is. Het heeft denk ook meer met de persoon te maken dan met het verhaal op zich. Dan heb je altijd een berg mensen die er graag opduiken.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is me bekend en is niet te vergelijken met dit verhaal. Maar goed, sommige mensen denken daar anders over en dat mag.
Ook vliegen de raketten weer rijkelijk. Kan door op twitter geplaatste locaties komen natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:25 schreef Ulx het volgende:
Oekrane krijgt tanks en twee kleuters beginnen hier een fittie over twitter.
Weet ik.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:40 schreef quirina het volgende:
Niet klikken op die telegramlink. Ruzzian bende.
quote:Volgens Al-Kaabi wordt vooral komende winter mogelijk lastig voor gasgebruikers op het noordelijk halfrond, zoals Europese landen.
Zij zullen het moeilijk krijgen om de gasvoorraden aan te vullen zonder Russisch gas en dat zal de prijzen opdrijven, denkt hij.
Zo kun je de russen ook herkennen he.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zag gister een plaatje van een wagnerite met een M4en ook een plaatje van ladingen dode rus/wagnerites met allemaal oekrainse uniformen, deze ronde wel met witte band.
Vroeg of laat zal het Russische gas wel vloeien lijkt me, maar dat zal niet op de korte termijn zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:36 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.kp.ru/online/news/5096087/?from=smm
Qatar zegt dat de EU wel weer terug zal komen naar Rusland als aankoper van Russisch gas als de situatie is genormailseerd
Nou dan moet er echt wel wat gebeuren en de Nordstream pijpen zijn kapot en blijven kapot
wijsneus die Qatar minister
[..]
En ook niet in de hoeveelheden van vroeger. Die tijd is voorbij.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
Vroeg of laat zal het Russische gas wel vloeien lijkt me, maar dat zal niet op de korte termijn zijn.
Dat gas gaat nooit meer door die pijpen heen, laat de russen het dan ook maar komen brengen per LNG schip tegen wereldprijzenquote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
Vroeg of laat zal het Russische gas wel vloeien lijkt me, maar dat zal niet op de korte termijn zijn.
Ja dit staat wel vast.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
En ook niet in de hoeveelheden van vroeger. Die tijd is voorbij.
Oekrane gaat deze oorlog hoe dan ook verliezen, onze leveranties zorgen ervoor dat het alleen maar langer duurt.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland wil dus overduidelijk niet stoppen. Dan heeft het Westen geen andere keus dan nog meer en zwaarder spul leveren. Als het niet goedschiks kan, dan maar zo. Vervelend voor een paar honderdduizend Russen die dood of verminkt Oekrane zullen verlaten of daar blijven als compost, maar het moet maar.
Dagelijks Bijlmerrampen veroorzaakt door Rusland daar. Waarom niet meer verontwaardiging wereldwijd en zeker in Europa?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 15:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
De nieuwe bevelhebber zegt hallo.
Wat is daar het nut van? Eigenlijk kan je alleen maar wraak nemen door hetzelfde te doen. En dat wil het westen niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 16:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dagelijks Bijlmerrampen veroorzaakt door Rusland daar. Waarom niet meer verontwaardiging wereldwijd en zeker in Europa?
Dat zou jij doen. Maar niet iedereen is een navelstarende lafbek.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 16:10 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Oekrane gaat deze oorlog hoe dan ook verliezen, onze leveranties zorgen ervoor dat het alleen maar langer duurt.
Beter terugtrekken en een flinke betonnen muur (alweer?) Neerzetten langs de hele EU
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |