Geen idee hoeveel er omgekomen waren, maar vond wel bizar dat ze niet eerder terug trokken.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 17:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het aantal oekrainsche soldaten uitgedund, dat zelf twee keer zovel opofferen maakt ze niet uit
Wel handig om zo'n groot felgekleurd zeil over je basis heen te leggen.quote:
Lufthansa zou daar niet meer overheen moeten vliegen idd. Bijzonder. Was het dwars er overheen of een klein stukje ergens?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Deels off topic. Ik ben zojuist naar Seoul gevlogen maar wat mij verbaasde is dat we over Rusland vlogen. Dat kon toch niet meer met de sancties. Was met lufthansa.
We weten eigenlijk niet hoe het gegaan is.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel er omgekomen waren, maar vond wel bizar dat ze niet eerder terug trokken.
Ze zijn veelal opgeleid volgens NATO strategie, en die duld op land voor levens.
Terug trekken naar betere verdediging linie, dit hebben ze in verleden geregeld gedaan.
Maar bij deze slag ging men behoorlijk all in.
Beetje bizar.
Oef demonstreert weer hoe makkelijk dat gaat met zo'n himars.quote:
Volgens de kaart vlak langs Moskou af. Had ook verwacht dat ze onder Oekraïne door zouden vliegen. Daarom trouwens ook geen internet aan boord want dat wordt wel geblokkeerd.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lufthansa zou daar niet meer overheen moeten vliegen idd. Bijzonder. Was het dwars er overheen of een klein stukje ergens?
https://www.ruaviation.com/news/2022/8/10/17821/?h
Nou wat ik vermoed is dat ze eerst wel wouden terug trekken maar dat ze daar net iets te laat mee waren, er raakte een groep ingesloten waardoor het allemaal dagen langer duurde dan verwacht.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
We weten eigenlijk niet hoe het gegaan is.
De verhalen over massale brigades die zijn uitgeschakeld zoals Russen kunnen beweren lijkt me sterk.
Oekraïners die stand houden terwijl de Russen 10 tegen 1 sterven is ook net iets te mooi.
Terugtrekken zal vooral voorzichtig gebeuren. En niet alles tegelijk, dit zou vluchten zijn.
Das raar idd. Ik vlieg meerdere keren per jaar naar Seoul en na de oorlog was dat altijd helemaal om Rusland heen. De vluchten duren dan ook 2 uur langer nu dan normaal.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Deels off topic. Ik ben zojuist naar Seoul gevlogen maar wat mij verbaasde is dat we over Rusland vlogen. Dat kon toch niet meer met de sancties. Was met lufthansa.
Vluchtnummer?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waar baseer je dat op?;)quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou wat ik vermoed is dat ze eerst wel wouden terug trekken maar dat ze daar net iets te laat mee waren, er raakte een groep ingesloten waardoor het allemaal dagen langer duurde dan verwacht.
Zou wel vreemd zijn want dan klopt de timing niet, zo'n omweg duurt veel langer.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was de kaart op het scherm niet gewoon gewoon gebaseerd op een oud vliegplan oid?
Kan me weinig anders verzinnen vandaar. Misschien wordt GPS gebruikt om grofweg te locatie vast te stellen en wordt dit dan op de dichtstbijzijnde locatie op dat vliegpad geplot. Vluchten kunnen sowieso wel een half uur of meer langer of korter duren afhankelijk van de wind.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou wel vreemd zijn want dan klopt de timing niet, zo'n omweg duurt veel langer.
Ahja dat zou natuurlijk kunnen. Op flightradar24 kun je volgens mij wel de vlucht terugzoeken en controleren of ie echt over Rusland vloog.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan me weinig anders verzinnen vandaar. Misschien wordt GPS gebruikt om grofweg te locatie vast te stellen en wordt dit dan op de dichtstbijzijnde locatie op dat vliegpad geplot. Vluchten kunnen sowieso wel een half uur of meer langer of korter duren afhankelijk van de wind.
Of hij zat gewoon niet op te letten
Die lui zijn ook niet goed hoor.quote:
Maakt die man zich even onsterfelijk belachelijk zeg.quote:
Turkije wil graag tegen de EU aanschurken en het NATO lidmaatschap uitbuiten, maar ligt meteen dwars wanneer hen in één van beide organisaties iets niet zint. En die kinderachtige houding keert dus soms als een boemerang in hun gezicht terug...quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die lui zijn ook niet goed hoor.
Uni’s zijn zo verrekte links dat het er afdruipt, maar als het uitkomt toch het standpunt verdraaien naar woke. Zummkotsem
het oordeel van Turkey zit in zweden dan ook enorm hoog , men is vreselijk kwaadquote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die lui zijn ook niet goed hoor.
Uni’s zijn zo verrekte links dat het er afdruipt, maar als het uitkomt toch het standpunt verdraaien naar woke. Zummkotsem
Deutschers: "we willen niet het eerste land zijn dat MBT s stuurt naar Oekraïne"quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |