SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat een stuk makkelijker en sneller met een MBT. Je soldaten zijn ook veiliger wegens het pantser en dus heb je minder nodig om hetzelfde te bereiken.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Duidelijk. Maar goed geplaatste schoten om infarie en schuilplaatsen, kuilen, pitholes, etc etc te raken kunnen ze nu toch ook al met die t84 mbt's?
Op gemaakte beloftes ja.quote:
Ebbi?quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:50 schreef RamboDirk het volgende:
Tijd voor tactical nudes vanuit Rusland. Om Oekraïense soldaten af te leiden.
Raar, mijn hoofd ging een andere kant opquote:Op donderdag 12 januari 2023 14:54 schreef heywoodu het volgende:
Leuk, zo'n TT, maar nu heb ik wel ongewenste plaatjes van Putin en al die generaals en babushkas enzo in m'n hoofd.
En Maryana Bohdana Tetyanaquote:Op donderdag 12 januari 2023 15:00 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
We wachten op Himarsa en Leoparda.
Niemand zet z'n dochter op de aarde om haar als prostituee door het leven te laten gaan.quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Putina vind ik een typische naam voor een prostituee.
Javelinaquote:Op donderdag 12 januari 2023 15:00 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
We wachten op Himarsa en Leoparda.
Hier een foto van Putina:quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Putina vind ik een typische naam voor een prostituee.
Nee, jij wel?quote:
Ik lees wat jij post maar jij blijkbaar niet?quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij leest graag wat je wilt lezen...
Maar het is een feit dat inflatie ons armer heeft gemaakt. Maar dat staat los van de steun aan oekrine
Ik ga voor een Putina in namaak adidas met wc-bril om de nek.quote:
Die voormalige nazi's zijn dood en begraven.quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:19 schreef Confetti het volgende:
De morele plicht van Duitsland kun je niet loszien van hun nazi verleden en Nazi-Duitsland. Die voormalige nazi's zijn het verplicht om meer te doen dan landen met een schoner geweten. Dat ze nu weer dreigen aan de verkeerde kant van de geschiedenis te gaan staan is schokkend.
Het gedachtengoed sluimert onderhuids door, vooral in SPD gelederen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:33 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die voormalige nazi's zijn dood en begraven.
???quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:43 schreef kibo het volgende:
[..]
Het gedachtengoed sluimert onderhuids door, vooral in SPD gelederen.
extreem rechts proberen telkens nazis als partij ( en toevallig nooit hebben ze het over de nationalistische ideologie van rassen superIeuriteit en eenheid van het volk, wat nazi ideologie werkelijk voorstond) bij arbeidspartijen neer te leggen. let op poetin is straks ook links ipv conservatief nationalistisch (net als hitler!)quote:
quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
Leuk stukje in de NRC over onze naïve vredesduifjes:
Wie wil onderhandelen is dienstbaar aan Poetin
Van die van Bommel is al lang en breed bekend dat hij banden met het Kremlin onderhield/onderhoudt.quote:Samen met onder anderen Volkskrant-columnist Bert Wagendorp, oud-minister Hedy d’Ancona, voormalig SP-parlementariër Harry van Bommel, tien (emeritus) hoogleraren en een trits journalisten heeft hij recent het kabinet opgeroepen om Moskou en Kyiv via de Verenigde Naties tot onderhandelen te manen.
Jou post is minstens zo onbegrijpelijk als die van kiboquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:10 schreef Korenfok het volgende:
[..]
extreem rechts proberen telkens nazis als partij ( en toevallig nooit hebben ze het over de nationalistische ideologie van rassen superIeuriteit en eenheid van het volk, wat nazi ideologie werkelijk voorstond) bij arbeidspartijen neer te leggen. let op poetin is straks ook links ipv conservatief nationalistisch (net als hitler!)
quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat mij betreft moeten ze zsm tanks leveren aan Oekraine. Maar het vingertje wijzen naar Duitsland vind ik dan ook weer onterecht.
quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Polen wil door haar gekochte tanks leveren, maar dat mag niet van kwezel scholtz.
Ik zie het vooral bij AfD en Die Linke (als je Putinisme onder fascisme schaart) eigenlijk. SPD lijkt me meer in een soort anti-militairisme reflex te zitten.quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:43 schreef kibo het volgende:
[..]
Het gedachtengoed sluimert onderhuids door, vooral in SPD gelederen.
Nederland heeft geeneens tanksquote:Op donderdag 12 januari 2023 14:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat mij betreft moeten ze zsm tanks leveren aan Oekraine. Maar het vingertje wijzen naar Duitsland vind ik dan ook weer onterecht.
Allebei wel hoorquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Die staat overduidelijk op de Kremlin loonlijst 😂
[ twitter ]
Een aantal eigen die nog niet waren verkocht en een stuk of 40 leasebakken.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nederland heeft geeneens tanks
Waren die er nog? Zeker onverkoopbaarquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een aantal eigen die nog niet waren verkocht
Van Duitsland geleased/gehuurd/geleend maar niet in bezit van NLquote:en een stuk of 40 leasebakken.
Ik haal wat door elkaar. My bad. 18 tanks geleased lees ik net. Ik dacht dat NL met wat leasetanks op een totaal van 48 tanks zat.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waren die er nog? Zeker onverkoopbaar
[..]
Van Duitsland geleased/gehuurd/geleend maar niet in bezit van NL
We hadden er ooit tegen de 1000. Maar ja, dat kon wegbezuinigd. Niet in de motteballen, invetten en vacumeren zodat je het later weer kan activeren, nee, het moest verkocht. Hollandse krenterigheid.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik haal wat door elkaar. My bad. 18 tanks geleased lees ik net. Ik dacht dat NL met wat leasetanks op een totaal van 48 tanks zat.
Hoe komt het dat die Spaanse Leo's compleet onbruikbaar waren? Was hun manier van in de motteballen compleet verkeerd aangepakt?quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
We hadden er ooit tegen de 1000. Maar ja, dat kon wegbezuinigd. Niet in de motteballen, invetten en vacumeren zodat je het later weer kan activeren, nee, het moest verkocht. Hollandse krenterigheid.
Nadeel van rechtse regeringen die in een "broekriem aanhalen mensen!" stuip schieten zodra het even wat slechter gaat. Het is dat of de hypotheekrenteaftrek.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
We hadden er ooit tegen de 1000. Maar ja, dat kon wegbezuinigd. Niet in de motteballen, invetten en vacumeren zodat je het later weer kan activeren, nee, het moest verkocht. Hollandse krenterigheid.
AfD en Die Linke zijn inderdaad twee pro-Russische partijen, bij veel andere partijen is het echter voornamelijk (inmiddels volstrekt verouderd) pacifisme.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie het vooral bij AfD en Die Linke (als je Putinisme onder fascisme schaart) eigenlijk. SPD lijkt me meer in een soort anti-militairisme reflex te zitten.
Maarre, dat over de morele verplichting meer te doen dan andere landen: Geldt dat ook voor de andere As-mogendheden? Italië, Roemenië, Hongarije? Eventueel Oostenrijk? Frankrijk vanwege Vichy? En wanneer zegt men dat Duitsland zijn best heeft gedaan? De lijst van hun leveringen is het langst van alle landen in Europa, dus leg eens uit. Moet die twee keer zo lang zijn dan die van de nummer twee?
Onderhoud kost natuurlijk ook wat, zie Rusland ze hebben iets van 23.000 tanks op papier maar kunnen net een kwart inzetten omdat een Russische generaal namelijk zijn geld liever spendeert aan een mooie jacht dan aan onderhoud.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Stel je voor dat de ze aankondigen dat de hypotheekrenteaftrek eraf gaat, dan gaat half Nederland gelijk de armoede in.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nadeel van rechtse regeringen die in een "broekriem aanhalen mensen!" stuip schieten zodra het even wat slechter gaat. Het is dat of de hypotheekrenteaftrek.
Ik heb meer de indruk dat Duitsland Rusland altijd als een stel onbeschaafde holbewoners zag. Ondermensen die hooguit zouden mogen leven om de Duitse meester te dienen. En dat men dat om een of andere vage reden heeft proberen te veranderen na de WO2.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
AfD en Die Linke zijn inderdaad twee pro-Russische partijen, bij veel andere partijen is het echter voornamelijk (inmiddels volstrekt verouderd) pacifisme.
Duitsers hebben om de één of andere reden sowieso een hele vreemde verhouding met/tot Rusland en een soort heilig ontzag voor dat land: men ziet Rusland als een soort nobel, mystiek rijk in het oosten. De werkelijkheid dat Rusland al eeuwenlang niets meer dan een derdewereldland, dictatuur en koloniaal rijk is, is bij heel veel Duitsers nog altijd niet doorgedrongen.
Vergeet ook niet dat Duitsland een behoorlijk grote Russische diaspora kent die duidelijk pro-Poetin en dus pro-oorlog is. Al die Russen mogen dankzij hun tweede, Duitse nationaliteit in Duitsland stemmen, politicus worden en/of politici aandragen. Nederland mag blij zijn dat het niet zo'n Russenprobleem heeft als zijn oosterburen.
Dat staat er sowieso al aan te komen: wie nu nog denkt dat de rijkdom en welvaart die vooral de westerse boomergeneratie gekend heeft ook voor latere generaties van toepassing is, is volstrekt naïef. De koek is op.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:49 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Stel je voor dat de ze aankondigen dat de hypotheekrenteaftrek eraf gaat, dan gaat half Nederland gelijk de armoede in.
Op defensie bezuinigen is een uitsluitend rechtse hobby? LOLquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nadeel van rechtse regeringen die in een "broekriem aanhalen mensen!" stuip schieten zodra het even wat slechter gaat. Het is dat of de hypotheekrenteaftrek.
Heb ooit eens gekeken naar de Hypotheekrente in NL en in D, hoe die historisch was. In D lag die al heel erg lang lager dan in Nederland. Met de HRA werd die netto ongeveer gelijk. De HRA is en was vooral een subsidie voor de banken, niet voor de huiskoper.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:49 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Stel je voor dat de ze aankondigen dat de hypotheekrenteaftrek eraf gaat, dan gaat half Nederland gelijk de armoede in.
Niet uitsluitend, maar aangezien het toch echt (centrum-)rechtse regeringen zijn geweest die nagenoeg onafgebroken aan de macht zijn geweest de afgelopen decennia kun je die bezuinigen moeilijk op de conto van de SP of GroenLinks bijschrijven.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Op defensie bezuinigen is een uitsluitend rechtse hobby? LOL
10 jaar geleden misschien maar het gros zal toch nu een hypotheek hebben met een zeer lage rente voor een lange vaste periode.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:49 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
pvda? d66? CDA?quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet uitsluitend, maar aangezien het toch echt (centrum-)rechtse regeringen zijn geweest die nagenoeg onafgebroken aan de macht zijn geweest de afgelopen decennia kun je die bezuinigen moeilijk op de conto van de SP of GroenLinks bijschrijven.
Niet uitsluitend, maar de rechterkant schiet sneller in een bezuinigingsreflex. Het leger is overheid en wie wil minder overheid? Het kost belastinggeld. We gebruiken het amper. Makkelijk doelwit.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Op defensie bezuinigen is een uitsluitend rechtse hobby? LOL
Je lijkt er hier eentje te vergeten. De BBD? DDD? EED? Ik kom er eventjes niet op maar het lijkt wel op die lettercombinatie.quote:
CUquote:Op donderdag 12 januari 2023 17:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je lijkt er hier eentje te vergeten. De BBD? DDD? EED? Ik kom er eventjes niet op maar het lijkt wel op die lettercombinatie.
Dat is inderdaad het gedachtegoed van de Nazi's wat de rechtvaardiging diende te vormen voor het veroveren van "lebensraum" in het oosten; Arische boeren zouden daar na de oorlog dan enorme boerderijen moeten bedrijven met grote aantallen Slavische slaven.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb meer de indruk dat Duitsland Rusland altijd als een stel onbeschaafde holbewoners zag. Ondermensen die hooguit zouden mogen leven om de Duitse meester te dienen. En dat men dat om een of andere vage reden heeft proberen te veranderen na de WO2.
Hillen (MinDef, CDA) wilde in 2011 niet dat de zware bezuinigingen op defensie doorgingen. Rutte (VVD) dramde door. Want staatsschuld of zo. Gevolg: Geen tanks meer.quote:
Maar sommigen iets meer dan anderen...quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Laten we eerlijk zijn, ALLE kabinetten hebben tot 2 jaar terug defensie kapot bezuinigd, daar deden afaik vrijwel alle partijen aan mee, ook die in de oppositie
Ja, je snapt alleen wel dat met linkse partijen aan de macht er nog minder defensie was overgebleven, of nie? Beetje dom gelul om de bezuinigingen aan rechtse kabinetten te hangen. Dat had met name te maken met de omstandigheden en situatie in het westen. En niet aan het kabinet dat toevallig regeerde.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet uitsluitend, maar de rechterkant schiet sneller in een bezuinigingsreflex. Het leger is overheid en wie wil minder overheid? Het kost belastinggeld. We gebruiken het amper. Makkelijk doelwit.
Dat maakt het niet tot een rechtse hobby.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar sommigen iets meer dan anderen...
Dat was zijn rol als MinDef. Heb er weinig gezien die zeiden "oh, bij mij kan je nog wel een paar miljard halen, dan verkoop ik gewoon nog wat fregatten en tanks".quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hillen (MinDef, CDA) wilde in 2011 niet dat de zware bezuinigingen op defensie doorgingen. Rutte (VVD) dramde door. Want staatsschuld of zo. Gevolg: Geen tanks meer.
Rutte 2 had 2 VVD ministers op Defensie.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Laten we eerlijk zijn, ALLE kabinetten hebben tot 2 jaar terug defensie kapot bezuinigd, daar deden afaik vrijwel alle partijen aan mee, ook die in de oppositie
Alsof een minister van defensie het budget van defensie bepaald.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rutte 2 had 2 VVD ministers op Defensie.
Rutte 3 Bijleveld (CDA0 en Kamp (VVD)
Ik kan het met de beste wil van de wereld geen linkse lui noemen.
Er zijn dingen waarvan ik achteraf liever niet op de link geklikt had.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_the_remains_of_the/
Ukrainian troops recovering the remains of the deceased from the inside of a destroyed M113
Dat komt omdat je links stemtquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat staat er sowieso al aan te komen: wie nu nog denkt dat de rijkdom en welvaart die vooral de westerse boomergeneratie gekend heeft ook voor latere generaties van toepassing is, is volstrekt naïef. De koek is op.
En dat regeerakkoord is geschreven door de PvdD of zoquote:Op donderdag 12 januari 2023 17:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alsof een minister van defensie het budget van defensie bepaald.
Dat komt uit het regeerakkoord.
Wat voor soort onderhoud moet er gebeuren aan een oude tank?quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Onderhoud kost natuurlijk ook wat, zie Rusland ze hebben iets van 23.000 tanks op papier maar kunnen net een kwart inzetten omdat een Russische generaal namelijk zijn geld liever spendeert aan een mooie jacht dan aan onderhoud.
quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_the_remains_of_the/
Ukrainian troops recovering the remains of the deceased from the inside of a destroyed M113
Denk als we even terug kijken naar 2 jaar terug dan was er ook weinig tegen geluid.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je moet ze regelmatig laten rijden. Bemanning trainen. Monteurs trainen. En regelmatig testen of alles nog werkt. Je wil geen gebreken die zijn ontstaan door jarenlang stilstaan ontdekken als je met dat ding bij het front staat.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat voor soort onderhoud moet er gebeuren aan een oude tank?
Heb bij Rusland meer het idee dat ze die 40 jaar buiten in de regen hebben laten staan en onderdelen eruit hebben gestolen om door te verkopen.
Wat voor onderhoud heeft een tank in NL nodig die binnen staat en geen last van roest door regen en constane temperatuur veranderingen en krimpen en uitzetten en niet leeggeroofd wordt?
Haal je hoofd uit je reet. Die koek is er zeker nog en misschien wel in grotere getalen dan ooit te voren. Alleen erg oneerlijk verdeeld. Bedrijven een aandeelhouders die miljarden winst maken, niks betalen omdat ze onder een hoedje spelen met politici waardoor het volk mag krom liggen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat staat er sowieso al aan te komen: wie nu nog denkt dat de rijkdom en welvaart die vooral de westerse boomergeneratie gekend heeft ook voor latere generaties van toepassing is, is volstrekt naïef. De koek is op.
Zowel links als rechts hebben er tijdens de voorbije decennia op kosten van de belastingbetaler op los gefeest.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat komt omdat je links stemt
Behoorlijk wat meer dan een auto.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat voor soort onderhoud moet er gebeuren aan een oude tank?
Heb bij Rusland meer het idee dat ze die 40 jaar buiten in de regen hebben laten staan en onderdelen eruit hebben gestolen om door te verkopen.
Wat voor onderhoud heeft een tank in NL nodig die binnen staat en geen last van roest door regen en constane temperatuur veranderingen en krimpen en uitzetten en niet leeggeroofd wordt?
Als Rusland na dertig jaar zonder Oekraïne nog steeds niets heeft gevonden dat dat kan vervangen doen ze zelf iets helemaal fout.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:25 schreef theguyver het volgende:
Rusland heeft ook een andere grote issue, het materiaal voor onderhoud kwam voorheen vooral uit Oekraïne.
Motorolie vervangen voor preserveer olie.quote:
Niet op gebied van defensie, kleine afdracht aan navo en de rest pappen en met te klein budgetquote:Op donderdag 12 januari 2023 17:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zowel links als rechts hebben er tijdens de voorbije decennia op kosten van de belastingbetaler op los gefeest.
Wat is dat? Contributie?quote:
Grondstoffen en fossiele energiebronnen zijn gewoon eindig hoor, die koek is echt wel op aan het raken.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Haal je hoofd uit je reet. Die koek is er zeker nog en misschien wel in grotere getalen dan ooit te voren. Alleen erg oneerlijk verdeeld. Bedrijven een aandeelhouders die miljarden winst maken, niks betalen omdat ze onder een hoedje spelen met politici waardoor het volk mag krom liggen.
Daar word dit absoluut niet geoorloofd.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:41 schreef kibo het volgende:
[..]
Dit soort banale schop- en scheldpartijen kun je beter in BNW posten.
De landen die aan rusland grenzen moeten allemaal Tactische kernraketten installerenquote:Op donderdag 12 januari 2023 17:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet op gebied van defensie, kleine afdracht aan navo en de rest pappen en met te klein budget
Jup, daarom knappen ze dus hun T-62 tanks op en niet de nieuwere.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Rusland na dertig jaar zonder Oekraïne nog steeds niets heeft gevonden dat dat kan vervangen doen ze zelf iets helemaal fout.
Klopt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup, daarom knappen ze dus hun T-62 tanks op en niet de nieuwere.
Simpelweg onderdeel issue.
Om maar te zwijgen over de T-14 Armata die schittert in afwezigheid op het front.
Nou jah de enige keer dat deze gebruikt zijn in militaire parades stond ie ook al aan de kant ivm issues en moest deze weg gesleept worden door een andere tank.
Maar volgens Rusland hoorde dat bij de show
Ergens gaan die wel opraken ja, kan niet anders. En weet je waar dat goed voor is om dat iedere keer maar te benoemen? Voor de betalingen naar de shells, exxons en BP's van deze wereld. En uiteindelijk via accijnzen en belastingen voor de staat.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Grondstoffen en fossiele energiebronnen zijn gewoon eindig hoor, die koek is echt wel op aan het raken.
Die staan daar toch ook.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De landen die aan rusland grenzen moeten allemaal Tactische kernraketten installeren
dus Polen en Estland
dan kalmeren de Russen wel, eenstap in de richting en weg , op Moscow
'Onze' kernwapens, zijn dat eigenlijk tactical noeks, of zijn dat de grote jongens?quote:
Dial-a-yield dus allebei.quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
'Onze' kernwapens, zijn dat eigenlijk tactical noeks, of zijn dat de grote jongens?
Onze kernwapens (van de usa) zijn bommen die met een jachtvliegtuig afgeworpen moeten worden.quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
'Onze' kernwapens, zijn dat eigenlijk tactical noeks, of zijn dat de grote jongens?
quote:. B61 Mod 12
Edit
As of 2013 the Pentagon saw the B83 nuclear bomb as a "relic of the Cold War," believing that deploying a megaton-yield gravity bomb, the highest level nuclear weapon left in the U.S. inventory, to Europe was "inconceivable" at this point. It can also only be carried by the B-2 bomber, and integrating it onto additional aircraft would be costly. The Mod 12 upgrade is being pursued as a forward-deployed tactical/strategic nuclear weapon to protect NATO and Asian allies since it can be used from dual-capable fighter aircraft, as well as planned to arm the F-35 and B-21 Raider, and its lower yield options make it more flexible with less collateral effects. Recapitalizing the B61 is hoped to lead to the retirement of the B83, resulting in the elimination of the last megaton-yield U.S. bomb and leave the B61-series as the only U.S. gravity nuclear bomb.[45]
In 2013, the Pentagon and NNSA stated that if B61 refurbishment did not begin by 2019, components in the existing weapons could begin to fail.[46] In 2013 Tom Collina of the Arms Control Association said that the new development could complicate arms control efforts with Russia.[47]
In 2014, Congress slashed funding for the project and called for alternates to be studied.[48] In January 2014, former Air Force Chief of Staff Norton A. Schwartz stated that the Mod 12 nuclear bomb upgrade would have enhanced accuracy and a lower yield with less fallout compared to previous versions of the weapon. Accuracy has not been a guarantee for air-dropped nuclear weapons, so consequently large warheads were needed to effectively impact a target; the Mod 11 nuclear earth-penetrator is accurate to 110–170 meters from the desired detonation location, so it requires a 400-kiloton warhead. The Mod 12 is accurate to 30 meters from a target and only requires a 50-kiloton warhead. Schwartz believes that greater accuracy would both improve the weapon and create a different target set it can be useful against. An example is the higher-yield Mod 11's role of attacking underground bunkers that need a ground burst to create a crater and destroy it through the shockwave. A 50-kiloton yield detonating on the ground produces a crater with a radius of 30–68 meters, depending on the density of the surface, effectively putting the bunker within the circular error probability.[49]
In 2014 critics said that a more accurate and less destructive nuclear weapon would make leaders less cautious about deploying it, while Schwartz said it would deter adversaries more because the U.S. would be more willing to use it in situations where necessary. The improved accuracy would make it more effective than the previous Mod 3/4 currently deployed to the continent. F-16 and Panavia Tornado aircraft cannot interface with the new bomb due to electronic differences, but NATO countries buying the F-35 would be able to utilize it.[49] The first flight test for an inert Mod 12 was conducted in 2015, with a second successful test in August 2017.[50][51]
Despite claims the Mod 12 has an earth penetrating capability,[52] the weapon does not have the reinforced structure like that of the Mod 11, which is required to function as an earth penetrating weapon. The Mod 11 will be retained in service for the ground penetrating mission.[53]
The Mod 12 Life Extension Program continued in 2018 and on 29 June 2018 two successful non-nuclear system qualification flight tests at Tonopah Test Range were reported.[54] In October 2018, the Mod 12 guided tail-kit assembly received Milestone C approval to enter the production phase; the TKA went through the traditional test program in under 11 months, achieving a 100% success rate for all 31 bomb drops.[55] The B61-12 nuclear bomb completed its successful flight tests with the US Air Force's F-15E in June 2020. It was dropped from above 25,000ft and was in the air for approximately 55 seconds before hitting the target.[56]
The first B61-12 bomb was produced in November 2021. The weapon replaces the B61 mod 3, mod 4 and mod 7 bombs while the B61-11 will be retained in the stockpile. It is expected that the LEP will extend the B61's life by at least 20 years.[23] Politico reported in October 2022 that the US military planned to accelerate the deployment of the Mod 12 in Europe.[57] This drew criticism from the Russian foreign minister Alexander Grushko, who accused the US government of "reducing the nuclear threshold" with the weapon's increased accuracy.[57]
maar ze staan ook op onderzeeboten en vliegdekschepen en in ons landquote:Op donderdag 12 januari 2023 18:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Onze kernwapens (van de usa) zijn bommen die met een jachtvliegtuig afgeworpen moeten worden.
Huh? Nee alleen in Volkel als vrije val bommen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ze staan ook op onderzeeboten en vliegdekschepen en in ons land
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercontinentale_raketquote:Op donderdag 12 januari 2023 18:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huh? Nee alleen in Volkel als vrije val bommen.
Wel bizar trouwens vrijwel iedereen weet dat die dingen daar liggen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huh? Nee alleen in Volkel als vrije val bommen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |