Dank je. Ik ben benieuwd hoe zij de oorlog verkopen aan de bevolking.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je kan de RT app installeren op je telefoon hun nieuws app.
Het nieuws wat er gepost word is al door tig filters geweest echt front nieuws zal je niet snel aantreffen.
En een LBTQ+ vlag als achtergrond. Wat is daar nu weer de bedoeling van? Is dat bedoeld als vernedering?quote:
Duidelijk. Maar goed geplaatste schoten om infarie en schuilplaatsen, kuilen, pitholes, etc etc te raken kunnen ze nu toch ook al met die t84 mbt's?quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk het wel. Maar misschien kan @:Achja daar iets meer over kwijt.
Zoals de berichten nu steeds meer naar buitenkomen, heeft putler een best probleem met zijn voorraad wapens en ammo waarbij hij steeds meer moet klaren met infanterie. Infanterie in het open veld is no match voor MBT's en hun schuilplaatsen ook niet. Als je je leger kan ondersteunen met een stuk of 50 van die dingen, kan je ook makkelijker aanvallen plegen op een ander leger wat zuiver uit infanterie bestaat.
Moet je wel goed spul hebben natuurlijk en niet van die troep die rusland heeft waarbij je met een goedgeplaatste cobra al de geschutskoepel 25 meter kan laten vliegen.
"geronto-fascisme". Die houden we erinquote:Op donderdag 12 januari 2023 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
Leuk stukje in de NRC over onze naïve vredesduifjes:
Wie wil onderhandelen is dienstbaar aan Poetin
Zonde, dat zijn prachtige vliegtuigjes.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:24 schreef ExTec het volgende:
Uitblijvend onderhoud zuigt.
[ twitter ]
Soms het idee dat die mensen/groepen de Koude Oorlog niet hebben begrepen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
Leuk stukje in de NRC over onze naïve vredesduifjes:
Wie wil onderhandelen is dienstbaar aan Poetin
Iedereen ziet toch zo dat deze baard pretty gay isquote:Op donderdag 12 januari 2023 13:15 schreef zoost het volgende:
[..]
En een LBTQ+ vlag als achtergrond. Wat is daar nu weer de bedoeling van? Is dat bedoeld als vernedering?
Ja, ze hadden gewoon ff naar Antonov airport moeten gaan om daar onderhoud te laten plegen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zonde, dat zijn prachtige vliegtuigjes.
Heb je de bron ook gelezen? Zo postief is die namelijk helemaal niet.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:20 schreef Slayage het volgende:
Met Nederland in de top 3 na Finland en Zweden
[ twitter ]
quote:Close to halfof EU citizens(46%) have alreadyseen theirstandard of living reduced because of the
succession of crises (Covid, warin Ukraine and inflation)
quote:There has been a steep increase in the percentage of citizens who say the situation of their living
conditions and the situation of national economy will be worse in one year’s time
Past leuk bij de verhalen die er voorbij komen over Russische soldaten verkachtende Tsjetenen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:15 schreef zoost het volgende:
[..]
En een LBTQ+ vlag als achtergrond. Wat is daar nu weer de bedoeling van? Is dat bedoeld als vernedering?
En in die bron staat ook dat een overweldigende meerderheid dat niet linkt aan het voortzetten of stoppen van de steun aan de Oekraïne.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Heb je de bron ook gelezen? Zo postief is die namelijk helemaal niet.
Vrijwel pagina na pagina statements als:
[..]
[..]
Nog niet.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En in die bron staat ook dat een overweldigende meerderheid dat niet linkt aan het voortzetten of stoppen van de steun aan de Oekraïne.
Russia ‘stole’ upgraded Indian T-90 tanks to use them in Ukrainequote:Op donderdag 12 januari 2023 12:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vernam dat het een batch voor India was, nieuw?
Want India dikke vinger geven a'la: je mag lekker wachten tot <nooit meer!> is 1 ding, maar modellen die je terugkrijgt voor upgrade gewoon ronduit jatten is een stap erger.
Nog 1999900 te gaanquote:Op donderdag 12 januari 2023 11:16 schreef slashdotter3 het volgende:
100 doden door een missile. Dus vanuit een vliegtuig of telt een HIMARS raket ook als missile?
[ twitter ]
Damnquote:Op donderdag 12 januari 2023 13:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Russia ‘stole’ upgraded Indian T-90 tanks to use them in Ukraine
Maar er staat mij inderdaad ook iets van bij dat ze een bestelling nieuwe tanks weigerde te leveren en naar Oekraine gestuurd hebben.
Waarom moet Duitsland per se de eerste zijn? Er zijn genoeg andere landen die (Soviet) tanks hebben maar deze ook niet (willen) leveren.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zag dan gewoon dat je te laf bent of andere belangen hebt. Elke week komt er weer een ander excuus van die lui.
Jij leest graag wat je wilt lezen...quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Heb je de bron ook gelezen? Zo postief is die namelijk helemaal niet.
Vrijwel pagina na pagina statements als:
[..]
[..]
Polen wil door haar gekochte tanks leveren, maar dat mag niet van kwezel scholtz.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:42 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarom moet Duitsland per se de eerste zijn? Er zijn genoeg andere landen die (Soviet) tanks hebben maar deze ook niet (willen) leveren.
Oh Rusland is nog niet all-in dusquote:Op donderdag 12 januari 2023 12:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland is dol op symbolische dagen en 24 feb is de start van de oorlog
[ twitter ]
Ja natuurlijk kunnen kinderen dat.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Kleine kinderen kunnen een hartaanval krijgen
Er werd toch eerder vermeldt hier dat Duitsland geen formeel verzoek van Polen ontvangen heeft? Of ik heb wat gemist.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Polen wil door haar gekochte tanks leveren, maar dat mag niet van kwezel scholtz.
Dit jaar verkiezingen in Polen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er werd toch eerder vermeldt hier dat Duitsland geen formeel verzoek van Polen ontvangen heeft? Of ik heb wat gemist.
Ja, blijkbaar heel veel.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er werd toch eerder vermeldt hier dat Duitsland geen formeel verzoek van Polen ontvangen heeft? Of ik heb wat gemist.
Zeker weten. De Russen zijn hun beste spul zo onderhand al kwijt. Westerse tanks hebben betere optische apparatuur, die zien een T-72 eerder dan dat ze gezien worden. Zeker met de IFV's erbij gaat dat verschil maken.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
Zou het echt verschil maken? 40 leopards? 27 leclercs, 55 abrams? En nog 17 Challengers?
Ik heb er geen/onvoldoende verstand van.
Maar wel goed voor de discussie om te weten welke aantallen significant zijn en het beeld op de oorlog veranderen.
Of "Ooh nee toch niet, we blijven liever vriendjes met Poetin"quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:09 schreef ExTec het volgende:
En als de VS dan over de brug komt, gaat scholtz dan uit z'n reet trekken dat noord-korea maar eerst moet leveren ofzo?
Voor de ongeinformeerden; scholtz zit dus gewoon te liegen, voorheen was het: ik wil het niet alleen doen, anderen moeten eerst westerse tanks leveren, maar komt dan het VK over de brug, nee, dan is het nog niet goed hoor: de VS moet het eerst doen!
[ twitter ]
Wat mij betreft moeten ze zsm tanks leveren aan Oekraine. Maar het vingertje wijzen naar Duitsland vind ik dan ook weer onterecht.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar heel veel.
Onder andere dat we gezien hebben dat duitsland rustig liegt, zeggen ze dat ze het verzoek niet gehad hebben, doodleuk dat soort verzoeken extreem slow-walked om dan stilletjes NEIN te zeggen, etc etc etc.
Maar vind jij papieren formaliteiten als we het over leven en dood hebben sowieso een valide excuus ofzo?
Stel jij je voor dat zelensky netjes formulieren in zoveel-voud heeft in moeten vullen voor die bv de HIMARS kreeg, en dat de ambtenaren in de VS rustig met hun armpjes over elkaar daarop hebben zitten wachten?
Of is het gewoon een stompzinnig k*t-excuus om maar niet te hoeven leveren?
Ik denk het laatste, maar ik weet niet hoe jij daar in zit.
Met het verschil dat die gewoon duidelijk zijn en nee durven zeggen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat mij betreft moeten ze zsm tanks leveren aan Oekraine. Maar het vingertje wijzen naar Duitsland vind ik dan ook weer onterecht.
Bondgenoten als de VS, UK, Frankrijk, Italie, Zuid Korea en Japan hebben ook eigen MBT's en weigeren net zo goed. Van de laatste twee a drie is er sowieso niet veel te verwachten aan hulp.
Ik denk dat als de UK wat Challengers doneert aan Oekraine (volgens mij zijn ze dat ook van plan?) al een grote drempel voor Duitsland weggenomen is en de kans in ieder geval een stuk groter wordt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met het verschil dat die gewoon duidelijk zijn en nee durven zeggen.
Om ze dan door te schuiven naar Oekraïne zodat ze zelf nog steeds niets hebben?quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hadden al 10 maanden kunnen prepareren.
Wat ExTec zegt, dan verzinnen ze weer een andere smoesquote:Op donderdag 12 januari 2023 14:24 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik denk dat als de UK wat Challengers doneert aan Oekraine (volgens mij zijn ze dat ook van plan?) al een grote drempel voor Duitsland weggenomen is en de kans in ieder geval een stuk groter wordt.
Ik denk dat Frankrijk daarna aankondigt dat het wat Leclercs stuurt. Dan wordt de druk op de VS en Duitsland te groot.quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:24 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik denk dat als de UK wat Challengers doneert aan Oekraine (volgens mij zijn ze dat ook van plan?) al een grote drempel voor Duitsland weggenomen is en de kans in ieder geval een stuk groter wordt.
Nee, je vergist je zeker niet.quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Om ze dan door te schuiven naar Oekraïne zodat ze zelf nog steeds niets hebben?
Volgens mij is het niet zo eenvoudig om ineens een hele zooi tanks te upgraden of groot onderhoud te geven. Dat doe je bij een tank niet in een middagje. (Of vergis ik me? @:achja)
Maar ja, waarvoor zouden ze nu of op de korte termijn zelf tanks ter beschikking moeten hebben? Een inval vanuit België? Enige wat ik me kan bedenken is trainingsdoeleinden maar daar moet ook wel iets voor te verzinnen zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Om ze dan door te schuiven naar Oekraïne zodat ze zelf nog steeds niets hebben?
Volgens mij is het niet zo eenvoudig om ineens een hele zooi tanks te upgraden of groot onderhoud te geven. Dat doe je bij een tank niet in een middagje. (Of vergis ik me? @:achja)
Met dat argument kun je de Nederlandse fregatten ook aan Oekraine doneren.quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ja, waarvoor zouden ze nu of op de korte termijn zelf tanks ter beschikking moeten hebben? Een inval vanuit België? Enige wat ik me kan bedenken is trainingsdoeleinden maar daar moet ook wel iets voor te verzinnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |