abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 11:29:03 #201
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207523404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:24 schreef zoost het volgende:
Toch jammer dat we geen RT meer kunnen zien, zelfs op twitter niet meer.
?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207523450
quote:
En hoezo is dat jammer?

Heb overigens een goed alternatief voor je:

donderdag 12 januari 2023 @ 11:36:00 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207523482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:15 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zijn dit niet de tanks die ze van India hebben gestolen? India stuurde dat spul naar Rusland om te upgraden ofzoiets maar Rusland heeft het daarna ingepikt voor de oorlog
pi_207523492
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk compleet bizar. Ik kan me niet eens voorstellen dat er op NPO1 avond aan avond een soort paneldiscussie wordt gevoerd en hardop wordt gefilosofeerd over oorlog en genocide.
Ik kan mij zoiets eigenlijk alleen bij Nazi Duitsland voorstellen maar zelfs die waren minder open over hun bedoelingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207523497
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je drang om de duitse wanstaltigheden goed te praten begint ondertussen belachelijke proporties aan te nemen.

Tuurlijk, kan allemaal prima, Polen hoeft slechts even over de rode lijn van geen NAVO boots on te ground heen te stappen. No biggy, hé? Moeten ze gewoon ff willen, dan 'zijn ze er morgen!'

:')
Terwijl Rusland toch al lang roept dat ze al tegen NAVO vechten. Maar dan moet er ineens wel rekening worden gehouden met rode lijnen.

Right. Waar ben je bang voor?
  donderdag 12 januari 2023 @ 11:37:43 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207523503
twitter

Sterk verhaal en hoe geloofwaardig dit is weet ik niet maar als het zo is zou het wel lollig zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207523545
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Zijn dit niet de tanks die ze van India hebben gestolen? India stuurde dat spul naar Rusland om te upgraden ofzoiets maar Rusland heeft het daarna ingepikt voor de oorlog
Geen idee of het die tanks zijn maar dat model is normaal wel voor de export
pi_207523591
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik kan mij zoiets eigenlijk alleen bij Nazi Duitsland voorstellen maar zelfs die waren minder open over hun bedoelingen.
Mocht het tot een tribunaal komen dan kan in ieder geval niemand zeggen dat ze het allemaal niet wisten. Want ze laten er vanaf dag 1 geen misverstand over bestaan dat Oekraïne, het Oekraïense volk en cultuur geen bestaansrecht hebben en kapot moeten.
pi_207523616
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Rwanda.
  donderdag 12 januari 2023 @ 11:48:16 #210
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207523631
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Heb jij een paar dagen geleden dat filmpje gemist van dienstplichtigen die door een commandant afgerost werden, terwijl er geweren op hun gericht waren met het bevel te schieten bij het minste teken van weerstand? Er werd op ze ingebeukt omdat ze op bevel van een andere commandant het slagveld verlaten hadden om gewonden achter de linies te brengen.
[ twitter ]
Angst voor dat, dus.
Kankervolk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 12 januari 2023 @ 11:50:48 #211
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207523665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]

Sterk verhaal en hoe geloofwaardig dit is weet ik niet maar als het zo is zou het wel lollig zijn.
Lijkt me zoooooooo onwaarschijnlijk... Wat heb je eraan om 3 conscripts aan te kleden als Ukrainers en ze in een foxhole te stoppen. Dan een handgranaat te gooien waarbij 1 dood gaat en dan die hele poppenkast daarna?

Hier geldt weer Ockham's razor: the simplest explanation is usually the right one. En het simpelste antwoord is dat het gewoon Ukrainers zijn
  donderdag 12 januari 2023 @ 11:51:00 #212
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207523671
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]

Moet goed gecontroleerd worden.
Maar dat zou wat zijn zeg..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 12 januari 2023 @ 11:53:07 #213
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207523705
quote:
Je kan de RT app installeren op je telefoon hun nieuws app.

Het nieuws wat er gepost word is al door tig filters geweest echt front nieuws zal je niet snel aantreffen.
what a year!, and its only Januari!
  donderdag 12 januari 2023 @ 11:57:50 #214
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207523764
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:53 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je kan de RT app installeren op je telefoon hun nieuws app.

Het nieuws wat er gepost word is al door tig filters geweest echt front nieuws zal je niet snel aantreffen.
Zoals dat verslag wat Daria in de fabriek Mariupol heeft gemaakt :') Pure propaganda met nazivlaggen enzo :') Ik denk niet dat ze ook maar iets eerlijks van de oorlog laten zien

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 12 januari 2023 @ 11:59:17 #215
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207523777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Heb jij een paar dagen geleden dat filmpje gemist van dienstplichtigen die door een commandant afgerost werden, terwijl er geweren op hun gericht waren met het bevel te schieten bij het minste teken van weerstand? Er werd op ze ingebeukt omdat ze op bevel van een andere commandant het slagveld verlaten hadden om gewonden achter de linies te brengen.
[ twitter ]
Angst voor dat, dus.

Interessant kanaal je merkt dat de meeste jongeren ook angst hebben om te melden hoe ze over Poetin denken.

Veel zie je serieus links en rechts kijken of er niet iemand anders mee luistert voor ze antwoord geven.

Zelfs dan nog geven ze vaak aan A-political als in we durven niks te zeggen.

Het doet me beetje denken aan de tijd van Stalin.
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:03:22 #216
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207523826
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:59 schreef theguyver het volgende:

[..]

Interessant kanaal je merkt dat de meeste jongeren ook angst hebben om te melden hoe ze over Poetin denken.

Veel zie je serieus links en rechts kijken of er niet iemand anders mee luistert voor ze antwoord geven.

Zelfs dan nog geven ze vaak aan A-political als in we durven niks te zeggen.

Het doet me beetje denken aan de tijd van Stalin.
Het heeft weinig zin om stiekem te doen als je daarna open en bloot met je smoel op Youtube staat :{w
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 12:09:03 #217
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207523888
Leuk stukje in de NRC over onze naïve vredesduifjes:
Wie wil onderhandelen is dienstbaar aan Poetin
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:10:58 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207523913
Dus ze worden getraind in Belarus en gaan daarna weer terug naar OostUkraine omdat daar een mankracht tekort is
twitter
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:11:36 #219
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207523922
quote:
84s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zoals dat verslag wat Daria in de fabriek Mariupol heeft gemaakt :') Pure propaganda met nazivlaggen enzo :') Ik denk niet dat ze ook maar iets eerlijks van de oorlog laten zien

[ afbeelding ]
Dat dus, ik volg een aantal telegram groepjes, waarbij het woord nazi je om de oren word gesmeten.
Als je er maar iets tegenin gaat word je zelf al voor nazi uitgemaakt.

En niet alleen door Russen maar veelal door veel mensen die wonen. In het Westen maar ook zwaar opgeslokt zijn door de Russische propaganda.

Wereldwijd zijn het er nou niet bepaald veel, en merk ook dat ik niet de enige ben die mee lurkt om te kijken naar het gedachtegoed van deze gehersenspoelde meuk.

Gisteren kreeg ik zelfs voor de kiezen dat het Oekraïense leger op instorten stond, ik moest er even hard om lachen.

Wat me vooral opvalt is dat het over algemeen niet al te snuggere lui zijn en alles maar klakkeloos geloven wat hun voorgekauwd werd.

Wat ik in de afgelopen maanden vooral aantrof is dat men veelal beelden hergebruikt van Oekraïne zelf en dit 180° verdraaien of oudere beelden toen Rusland wat terrein winst boekte.

Grappige is ook dat je heel veel antie westerse propaganda tegen komt, ik moest er laatst zelfs lezen dat in Nederland op veel plekken geen stroom en gas meer was.
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:13:14 #220
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207523942
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:03 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Het heeft weinig zin om stiekem te doen als je daarna open en bloot met je smoel op Youtube staat :{w
Ik vind het nog best bijzonder dat dit een van de weinige YT-ers zijn die nog niet het land uit is gevlucht.

Maar geeft duidelijk weer hoe angst regeert in het land zelf.
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:15:13 #221
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207523970
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:11 schreef theguyver het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat het over algemeen niet al te snuggere lui zijn en alles maar klakkeloos geloven wat hun voorgekauwd werd.
Russen worden toch gefokt op slaafsheid? Niet zelf nadenken maar doen op wat de elite hun vertelt? Zie je ook in Ukraine waar ze (kansloos) alle boeken gingen verbranden om het volk dom te maken. En propaganda auto's die rondreden met grote schermen.

Alleen in Moskou en St Petersburg hebben ze nog fatsoenlijk onderwijs. De rest van het land moet dom en slaafs blijven.
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 12:16:14 #222
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207523982
quote:

[..]
Dat dus, ik volg een aantal telegram groepjes, waarbij het woord nazi je om de oren word gesmeten.
Als je er maar iets tegenin gaat word je zelf al voor nazi uitgemaakt.

En niet alleen door Russen maar veelal door veel mensen die wonen. In het Westen maar ook zwaar opgeslokt zijn door de Russische propaganda.

Wereldwijd zijn het er nou niet bepaald veel, en merk ook dat ik niet de enige ben die mee lurkt om te kijken naar het gedachtegoed van deze gehersenspoelde meuk.

Gisteren kreeg ik zelfs voor de kiezen dat het Oekraïense leger op instorten stond, ik moest er even hard om lachen.

Wat ik in de afgelopen maanden vooral aantrof is dat men veelal beelden hergebruikt van Oekraïne zelf en dit 180° verdraaien of oudere beelden toen Rusland wat terrein winst boekte.

Grappige is ook dat je heel veel antie westerse propaganda tegen komt, ik moest er laatst zelfs lezen dat in Nederland op veel plekken geen stroom en gas meer was.
Las laatst op twitter bij zo'n zelfde soort mongool ook iets over dat de CIA een "linkse organisatie" zou zijn. :')
En natuurlijk is het afwezig zijn van nieuws of berichten over de "biolabs" in Oekraïne hét bewijs dat ze er ook echt zijn. :')
Ook opvallend wel hoe het door dit soort volk als een links vs rechts spelletje wordt geframed en er van alles aan de hareen wordt bijgesleurd, tot (uiteraard)WEF, D66, boeren en milieubeleid aan toe.
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:19:40 #223
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:23:43 #224
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_207524058
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:15 schreef zoost het volgende:

[..]
Wat mij het meeste verbaasd is dat de Russen zo afgestompt zijn, dat ze nauwelijks in verzet lijken te komen tegen de mobilisatie en het feit dat jonge jongens de gehaktmolen in gejaagd worden, zonder dat de Russische bevolking begrijpt waarvoor / tegen ze vechten.
Dit fenomeen is sinds de start van het conflict al een aantal keren geanalyseerd in oa. de schrijvende pers. De vraag is begrijpelijk, want voor ons hier in het Westen is dit simpelweg niet voor te stellen.
Maar wanneer je de recente geschiedenis van de Sovjet Unie en later Rusland in ogenschouw neemt, ziet waar zij vandaan komen en hoe het volk al generaties lang geïndoctrineerd is om de grote leider te volgen en vooral niet zelf te denken en kritische vragen te stellen... dan heb je de ideale voedingsbodem voor een leider als Putin om in +/- 20 jaar tijd zich te ontdoen van oppositie of wat ook maar zou kunnen leiden tot een platform van protest.

Het gevolg daarvan is dat je anno 2022/2023 met een Rusland zit waar de basisinfrastructuur om georganiseerd tegenstand op te bouwen compleet ontbreekt. De protesten die je rond de zomer nog zag in Russische steden zijn daardoor ook eenvoudig geweest om de kop in te drukken door het Kremlin. De angst regeert op straat (zie post #215; jongeren die links en rechts om zich heen kijken voor ze een antwoord durven geven en zelfs dan hooguit met iets ontwijkends komen, probeer je dat nu eens voor te stellen bij een Nederlandse tiener die geïnterviewd wordt op straat...).

Ik herinner me ook een artikel van afgelopen zomer waarin buitenlandse bronnen een kleine honderdtal figuren in Rusland identificeerden die daadwerkelijk de kennis bezaten om het land draaiende te kunnen houden. Maar stuk voor stuk zitten ze allemaal in de zak van Putin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 12-01-2023 12:30:51 ]
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:25:43 #225
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207524086
quote:
Ja, zo was er in Rusland ook een stukje te zien van een reporter in Munchen die binnen met een twee jassen over elkaar heenen een muts op zat te klappertanden terwijl het daar toen buiten 15 graden was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')