?quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:24 schreef zoost het volgende:
Toch jammer dat we geen RT meer kunnen zien, zelfs op twitter niet meer.
En hoezo is dat jammer?quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:24 schreef zoost het volgende:
Zijn dit niet de tanks die ze van India hebben gestolen? India stuurde dat spul naar Rusland om te upgraden ofzoiets maar Rusland heeft het daarna ingepikt voor de oorlogquote:
Ik kan mij zoiets eigenlijk alleen bij Nazi Duitsland voorstellen maar zelfs die waren minder open over hun bedoelingen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk compleet bizar. Ik kan me niet eens voorstellen dat er op NPO1 avond aan avond een soort paneldiscussie wordt gevoerd en hardop wordt gefilosofeerd over oorlog en genocide.
Terwijl Rusland toch al lang roept dat ze al tegen NAVO vechten. Maar dan moet er ineens wel rekening worden gehouden met rode lijnen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je drang om de duitse wanstaltigheden goed te praten begint ondertussen belachelijke proporties aan te nemen.
Tuurlijk, kan allemaal prima, Polen hoeft slechts even over de rode lijn van geen NAVO boots on te ground heen te stappen. No biggy, h? Moeten ze gewoon ff willen, dan 'zijn ze er morgen!'
Geen idee of het die tanks zijn maar dat model is normaal wel voor de exportquote:Op donderdag 12 januari 2023 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zijn dit niet de tanks die ze van India hebben gestolen? India stuurde dat spul naar Rusland om te upgraden ofzoiets maar Rusland heeft het daarna ingepikt voor de oorlog
Mocht het tot een tribunaal komen dan kan in ieder geval niemand zeggen dat ze het allemaal niet wisten. Want ze laten er vanaf dag 1 geen misverstand over bestaan dat Oekrane, het Oekraense volk en cultuur geen bestaansrecht hebben en kapot moeten.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik kan mij zoiets eigenlijk alleen bij Nazi Duitsland voorstellen maar zelfs die waren minder open over hun bedoelingen.
Rwanda.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik kan mij zoiets eigenlijk alleen bij Nazi Duitsland voorstellen maar zelfs die waren minder open over hun bedoelingen.
Kankervolk.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Heb jij een paar dagen geleden dat filmpje gemist van dienstplichtigen die door een commandant afgerost werden, terwijl er geweren op hun gericht waren met het bevel te schieten bij het minste teken van weerstand? Er werd op ze ingebeukt omdat ze op bevel van een andere commandant het slagveld verlaten hadden om gewonden achter de linies te brengen.
[ twitter ]
Angst voor dat, dus.
Lijkt me zoooooooo onwaarschijnlijk... Wat heb je eraan om 3 conscripts aan te kleden als Ukrainers en ze in een foxhole te stoppen. Dan een handgranaat te gooien waarbij 1 dood gaat en dan die hele poppenkast daarna?quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]
Sterk verhaal en hoe geloofwaardig dit is weet ik niet maar als het zo is zou het wel lollig zijn.
Moet goed gecontroleerd worden.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]
Sterk verhaal en hoe geloofwaardig dit is weet ik niet maar als het zo is zou het wel lollig zijn.
Je kan de RT app installeren op je telefoon hun nieuws app.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:24 schreef zoost het volgende:
Zoals dat verslag wat Daria in de fabriek Mariupol heeft gemaaktquote:Op donderdag 12 januari 2023 11:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je kan de RT app installeren op je telefoon hun nieuws app.
Het nieuws wat er gepost word is al door tig filters geweest echt front nieuws zal je niet snel aantreffen.
quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Heb jij een paar dagen geleden dat filmpje gemist van dienstplichtigen die door een commandant afgerost werden, terwijl er geweren op hun gericht waren met het bevel te schieten bij het minste teken van weerstand? Er werd op ze ingebeukt omdat ze op bevel van een andere commandant het slagveld verlaten hadden om gewonden achter de linies te brengen.
[ twitter ]
Angst voor dat, dus.
Het heeft weinig zin om stiekem te doen als je daarna open en bloot met je smoel op Youtube staatquote:Op donderdag 12 januari 2023 11:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Interessant kanaal je merkt dat de meeste jongeren ook angst hebben om te melden hoe ze over Poetin denken.
Veel zie je serieus links en rechts kijken of er niet iemand anders mee luistert voor ze antwoord geven.
Zelfs dan nog geven ze vaak aan A-political als in we durven niks te zeggen.
Het doet me beetje denken aan de tijd van Stalin.
Dat dus, ik volg een aantal telegram groepjes, waarbij het woord nazi je om de oren word gesmeten.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zoals dat verslag wat Daria in de fabriek Mariupol heeft gemaaktPure propaganda met nazivlaggen enzo
Ik denk niet dat ze ook maar iets eerlijks van de oorlog laten zien
[ afbeelding ]
Ik vind het nog best bijzonder dat dit een van de weinige YT-ers zijn die nog niet het land uit is gevlucht.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin om stiekem te doen als je daarna open en bloot met je smoel op Youtube staat
Russen worden toch gefokt op slaafsheid? Niet zelf nadenken maar doen op wat de elite hun vertelt? Zie je ook in Ukraine waar ze (kansloos) alle boeken gingen verbranden om het volk dom te maken. En propaganda auto's die rondreden met grote schermen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:11 schreef theguyver het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat het over algemeen niet al te snuggere lui zijn en alles maar klakkeloos geloven wat hun voorgekauwd werd.
Las laatst op twitter bij zo'n zelfde soort mongool ook iets over dat de CIA een "linkse organisatie" zou zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat dus, ik volg een aantal telegram groepjes, waarbij het woord nazi je om de oren word gesmeten.
Als je er maar iets tegenin gaat word je zelf al voor nazi uitgemaakt.
En niet alleen door Russen maar veelal door veel mensen die wonen. In het Westen maar ook zwaar opgeslokt zijn door de Russische propaganda.
Wereldwijd zijn het er nou niet bepaald veel, en merk ook dat ik niet de enige ben die mee lurkt om te kijken naar het gedachtegoed van deze gehersenspoelde meuk.
Gisteren kreeg ik zelfs voor de kiezen dat het Oekraense leger op instorten stond, ik moest er even hard om lachen.
Wat me vooral opvalt is dat het over algemeen niet al te snuggere lui zijn en alles maar klakkeloos geloven wat hun voorgekauwd werd.
Wat ik in de afgelopen maanden vooral aantrof is dat men veelal beelden hergebruikt van Oekrane zelf en dit 180 verdraaien of oudere beelden toen Rusland wat terrein winst boekte.
Grappige is ook dat je heel veel antie westerse propaganda tegen komt, ik moest er laatst zelfs lezen dat in Nederland op veel plekken geen stroom en gas meer was.
Russen noemen deze sukkels 'useful idiots'quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
Leuk stukje in de NRC over onze nave vredesduifjes:
Wie wil onderhandelen is dienstbaar aan Poetin
Dit fenomeen is sinds de start van het conflict al een aantal keren geanalyseerd in oa. de schrijvende pers. De vraag is begrijpelijk, want voor ons hier in het Westen is dit simpelweg niet voor te stellen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:15 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat mij het meeste verbaasd is dat de Russen zo afgestompt zijn, dat ze nauwelijks in verzet lijken te komen tegen de mobilisatie en het feit dat jonge jongens de gehaktmolen in gejaagd worden, zonder dat de Russische bevolking begrijpt waarvoor / tegen ze vechten.
Ja, zo was er in Rusland ook een stukje te zien van een reporter in Munchen die binnen met een twee jassen over elkaar heenen een muts op zat te klappertanden terwijl het daar toen buiten 15 graden was.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:11 schreef theguyver het volgende:
Grappige is ook dat je heel veel antie westerse propaganda tegen komt, ik moest er laatst zelfs lezen dat in Nederland op veel plekken geen stroom en gas meer was.
Of gewoon doodleuk liegen dat we het verzoek nog niet gehad hebben, of gewoon ultra-toondoof: ja, we hebben het verzoek, we gaan er naar kijken! - want waarom zou je haast maken, niet alsof er oorlog is ofzo.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja dat zijn gewoon een van de vele smoesjes om maar geen nee te hoeven zeggen. Of roepen dat ze geen toestemming hebben van de NAVO en de NAVO die vervolgens doodleuk zegt dat de NAVO daar niet over gaat en dat het een Duitse zaak is waar Duitsland zelf over moet beslissen.
Scholz wil iedereen tevreden houden.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zag dan gewoon dat je te laf bent of andere belangen hebt. Elke week komt er weer een ander excuus van die lui.
Eh....., wat?quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Terwijl Rusland toch al lang roept dat ze al tegen NAVO vechten. Maar dan moet er ineens wel rekening worden gehouden met rode lijnen.
Right. Waar ben je bang voor?
Is het niet zo dat ze in Duitsland ook gewoon heel weinig gevechtsklare tanks hebben?quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zag dan gewoon dat je te laf bent of andere belangen hebt. Elke week komt er weer een ander excuus van die lui.
Ik vernam dat het een batch voor India was, nieuw?quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zijn dit niet de tanks die ze van India hebben gestolen? India stuurde dat spul naar Rusland om te upgraden ofzoiets maar Rusland heeft het daarna ingepikt voor de oorlog
Het gaat (ook) om toestemming aan andere landen om in Duitsland geproduceerde tanks te leveren. Dus dat is maar heel beperkt een argument.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is het niet zo dat ze in Duitsland ook gewoon heel weinig gevechtsklare tanks hebben?
Ze hadden al 10 maanden kunnen prepareren.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is het niet zo dat ze in Duitsland ook gewoon heel weinig gevechtsklare tanks hebben?
Das met alles. Als ze de tanks verschroten dan merk je er niks van.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:37 schreef Tocadisco het volgende:
Hangt er allemaal van af hoe je ze inzet natuurlijk, maar met de HIMARS hebben we wel kunnen zien dat een klein aantal (16) al een enorm verschil kon maken voor Oekrane.
Dat kan je je ook niet voorstellen als je niet in een fascistische staat woont, maar in de rencarnatie van Nazi-DuitslandRusland blijkt dit bizar genoeg dagelijkse kost te zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk compleet bizar. Ik kan me niet eens voorstellen dat er op NPO1 avond aan avond een soort paneldiscussie wordt gevoerd en hardop wordt gefilosofeerd over oorlog en genocide.
En dat verklaart waarom POLEN ze van Duitsland niet mag doorschuiven.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denk het wel. Maar misschien kan @AchJa daar iets meer over kwijt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
Zou het echt verschil maken? 40 leopards? 27 leclercs, 55 abrams? En nog 17 Challengers?
Ik heb er geen/onvoldoende verstand van.
Maar wel goed voor de discussie om te weten welke aantallen significant zijn en het beeld op de oorlog veranderen.
quote:
Vuistregel is dat alles westers beter bepantsert is, want ook een ukrainse t-62/64/72/80 doet gewoon turret pop waardoor de bemanning verdampt als de munitie explodeert, dus je bemanning loopt weg van een kapotte tank ipv te sterven,quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
Zou het echt verschil maken? 40 leopards? 27 leclercs, 55 abrams? En nog 17 Challengers?
Ik heb er geen/onvoldoende verstand van.
Maar wel goed voor de discussie om te weten welke aantallen significant zijn en het beeld op de oorlog veranderen.
Ik las laatst ook een artikel (wat ik niet meer kan vinden) dat nog nauwelijks Leopard-tanks rijvaardig zijn. Als Finland, Polen, Duitsland en Denemarken de probleemloze exemplaren bij elkaar zouden zetten zouden er ongeveer 200 direct inzetbaar zijn. Stel dat er daar 10-20% van bereid bent weg te geven kom je op een totaal van 20-40 tanks uit. Daar win je de oorlog vermoedelijk niet mee, al is het stukken beter dan niks.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Speciale operatie, h.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland is dol op symbolische dagen en 24 feb is de start van de oorlog
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |