Jeroen Pauw die de Belgen nazi's noemt en hoe we een tactical nuke kunnen inzetten op Antwerpen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk compleet bizar. Ik kan me niet eens voorstellen dat er op NPO1 avond aan avond een soort paneldiscussie wordt gevoerd en hardop wordt gefilosofeerd over oorlog en genocide.
Onderdeel van de interne propaganda en militarisering van de samenleving.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk compleet bizar. Ik kan me niet eens voorstellen dat er op NPO1 avond aan avond een soort paneldiscussie wordt gevoerd en hardop wordt gefilosofeerd over oorlog en genocide.
Als het aan jou had gelegen hadden we nu niet eens meer zitten posten...quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:11 schreef Starhopper het volgende:
Lekker boeie! Het is oorlog. Gewoon de grens over met die dingen. Als je moet wachten tot Duitsland de papierwinkel geregeld heeft....
Wat weerhoudt dit soort mensen om "fuck this shit" te zeggen en gewoon weg te lopen (naar huis of ergens anders)?quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Heb wel met deze Rus te doen. Hij wil daar niet eens zijn en nu is hij daar gedumpt met -14 graden en vriest ie dood
[ twitter ]
angstquote:Op donderdag 12 januari 2023 10:21 schreef YStec het volgende:
[..]
Wat weerhoudt dit soort mensen om "fuck this shit" te zeggen en gewoon weg te lopen (naar huis of ergens anders)?
Kogels van beide zijdenquote:Op donderdag 12 januari 2023 10:21 schreef YStec het volgende:
[..]
Wat weerhoudt dit soort mensen om "fuck this shit" te zeggen en gewoon weg te lopen (naar huis of ergens anders)?
Op een gegeven moment is je leven toch wel wat waard dat je er gewoon geen zin meer in hebt?
Er liepen toch ook een soort einsatztruppen, om deserteurs ter plekke dood te schieten?quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:22 schreef YStec het volgende:
[..]
Angst voor wat?
Serieuze vragen overigens, ik heb geen ervaring met dienen in een leger.
Diplomatie wordt helemaal niet meer als optie gezien. Oekraïne moet tegen elke prijs de vernieling in en Rusland zal niet stoppen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Onderdeel van de interne propaganda en militarisering van de samenleving.
Het is vwb de Stinger een beetje een samenloop van omstandigheden. Het was de bedoeling dat er ondertussen een nieuw systeem zou zijn aangezien de ELOT (End Life Of Type) van de Stinger uit mijn hoofd ergens 2015 was. Men is al tijden bezig om een vervanger te verzinnen maar vwb de Stinger is dat enorm moeilijk aangezien dat al een heel goed systeem is.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:17 schreef Perrin het volgende:
Daar mogen wel een aantal fabrieken van bij komen.Net als Javelins.
quote:
Niet lullig bedoelt, maar de meeste van die Russische soldaten komen mij niet bepaalt intelligent over. Echt dom volk dat zich simpel als kannonenvoer laat gebruiken.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er liepen toch ook een soort einsatztruppen, om deserteurs ter plekke dood te schieten?
Daar hebben ze Tsjetsjenen voor inderdaad.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er liepen toch ook een soort einsatztruppen, om deserteurs ter plekke dood te schieten?
Moeten ze dat peil weer bereiken dan?quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
18 Jaar om het aantal Stingers weer op peil te krijgen...
Of het leven in de Russische gevangenissen is wel zo enorm kut dat een slagveld en bijbehorende gevaren erboven te verkiezen zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Niet lullig bedoelt, maar de meeste van die Russische soldaten komen mij niet bepaalt intelligent over. Echt dom volk dat zich simpel als kannonenvoer laat gebruiken.
Rusland gaat eind februari mogelijk een nieuwe aanval op Kiev uitvoeren. Dan is het misschien wel handig om op te schieten. Gezien de deutsche gründlichkeit duurt het lang voor de papierwinkel doorlopen is.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het aan jou had gelegen hadden we nu niet eens meer zitten posten...
Ding is wel met die dingen, dat als je ze stuurt, Oekraïne moet winnen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lekker boeie! Het is oorlog. Gewoon de grens over met die dingen. Als je moet wachten tot Duitsland de papierwinkel geregeld heeft....
ze mochten 5 minuten nadenken om t ekiezen, ik denk dat er niets te kiezen vielquote:Op donderdag 12 januari 2023 10:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of het leven in de Russische gevangenissen is wel zo enorm kut dat een slagveld en bijbehorende gevaren erboven te verkiezen zijn.
https://www.reuters.com/w(...)families-2023-01-03/ YAMPIL, Ukraine, Jan 3 (Reuters) - Combing the battlefields of eastern Ukraine, a group of volunteers have made it their mission to search for the bodies of fallen soldiers and return them to their families.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk net zo goed propaganda zijn. Ik sluit niks uit hoor, maar om nou elk filmpje te geloven gaat me ook wat ver.
Heb je dat verhaal van die vrouwengevangenis laatst gelezen? Ik snap wel dat ze met Wagner mee gaan als kanonnenvoer.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of het leven in de Russische gevangenissen is wel zo enorm kut dat een slagveld en bijbehorende gevaren erboven te verkiezen zijn.
Het is geen optie dat Rusland de oorlog wint. Dat kan simpelweg niet. Je kan niet als Westen de hele wereld de maat nemen, maar Rusland in je achtertuin genocide laten plegen (want dat is wat er gebeurt als Rusland Oekraïne zal overlopen) en dan wegkijken.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ding is wel met die dingen, dat als je ze stuurt, Oekraïne moet winnen.
Zet je ze in en de Russen overlopen de boel geef je de Russen wel heel veel technologie.
angst voor wat de vijand. Die fascisten eten babies en willen het Russische rijk vernietigen. Gevangenen worden meteen geëxecuteerd. Of ze laten me nooit vrij. Ze zullen me niet beter behandelen als mijn huidige leidinggevende.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:22 schreef YStec het volgende:
[..]
Angst voor wat?
Wat houdt ze tegen troepen te sturen?quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:47 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De Polen verdienen alle credits. Polen en de Baltische landen weten hoe je de Russen moet aanpakken. Het is niet uitgesloten dat door een reden die 4 landen toch troepen gaan sturen.
NAVOquote:Op donderdag 12 januari 2023 10:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat houdt ze tegen troepen te sturen?
Heb jij een paar dagen geleden dat filmpje gemist van dienstplichtigen die door een commandant afgerost werden, terwijl er geweren op hun gericht waren met het bevel te schieten bij het minste teken van weerstand? Er werd op ze ingebeukt omdat ze op bevel van een andere commandant het slagveld verlaten hadden om gewonden achter de linies te brengen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:22 schreef YStec het volgende:
[..]
Angst voor wat?
Tijdens de mobilisatie selecteren ze daar juist op. En die nieuwe start hoeven ze de mensen niet te geven want ze worden toch wel doodgeschoten.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:40 schreef zuchtje het volgende:
[..]
angst voor wat de vijand. Die fascisten eten babies en willen het Russische rijk vernietigen. Gevangenen worden meteen geëxecuteerd. Of ze laten me nooit vrij. Ze zullen me niet beter behandelen als mijn huidige leidinggevende.
Of angst voor de barrier-troops. Ze worden ergens naartoe gedirigeerd, en als je niet luistert wordt je geëxecuteerd. Of je krijgt gewoon geen proviand/materialen meer of wordt verloochent door de rest
Of angst voor wat er gebeurt met het thuisfront als je deserteert.
Een Russisch mensenleven is niks waard. Je bent niks, tenzij je een medaille kunt laten zien.
Als gevangene die mee vecht zit je vast, of vecht je. Als je vecht kun je je vrijheid verdienen, of afgemaakt worden.
Als conscript werkt dit hetzelfde. Meewerken, of gevangenis.
Een hoop russen die meevechten hebben (enorme) schulden, en denken zo een nieuwe start te maken. Ze hebben dus een taak te volbrengen, anders gaan ze terug naar dat uitzichtloze leven wat ze hadden.
Nee, heb je een linkje?quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je dat verhaal van die vrouwengevangenis laatst gelezen? Ik snap wel dat ze met Wagner mee gaan als kanonnenvoer.
deze mannen denken natuurlijk dat ze vrijelijk de kans gaan krijgen om kinderen te verkrachten en vrouwen te vermoorden. waarschijnlijk ook de reden dat ze überhaupt in de gevangenis zaten.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat kan probleemloos zolang Polen ze maar door de eigen soldaten laat besturen (en ze onder Pools bevel staan misschien). Dat kan zonder dat Duitsland erbij betrokken hoeft te zijn geregeld worden. Toestemming is nodig voor de export en doorverkoop, niet voor gebruik. Dus als Warschau echt wil staan ze er morgen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
doen normaliter de hele dag niets anders dan wodka drinken, scheten laten en aan hun reet krabben.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Niet lullig bedoelt, maar de meeste van die Russische soldaten komen mij niet bepaalt intelligent over. Echt dom volk dat zich simpel als kannonenvoer laat gebruiken.
quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Theorie is nu dat Wagner prison recruits gebruikt zijn om deze propaganda video te maken. Verkleed als Oekrainse soldaten die worden afgeslacht door het succesvolle Russische leger. Zeg het maarfog of war.
Enige wat al deze theorieen kan ontkrachten is als een van de nabestaanden (Russich dan wel Oekrains) hun geliefde identificeert.
Nee hoor. Polen kan gewoon troepen sturen.quote:
Ja, dat zal het zijn. Gewoon ff verzoekje indienen en scholtz gaan instant akkoord.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:20 schreef Ulx het volgende:
Polen loopt dus weer eens te etteren. Lekker stoer doen in de pers, maar een formeel verzoek indienen ho maar. Schiet lekker op op deze manier.
Het is inderdaad niet slim geen verzoek in te dienen als het wel nodig is.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn. Gewoon ff verzoekje indienen en scholtz gaan instant akkoord.
Wat slecht van polen dat ze dat niet gedaan hebben!
Je drang om de duitse wanstaltigheden goed te praten begint ondertussen belachelijke proporties aan te nemen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan probleemloos zolang Polen ze maar door de eigen soldaten laat besturen (en ze onder Pools bevel staan misschien). Dat kan zonder dat Duitsland erbij betrokken hoeft te zijn geregeld worden. Toestemming is nodig voor de export en doorverkoop, niet voor gebruik. Dus als Warschau echt wil staan ze er morgen.
Verder:
Duitsland kan moeilijk papierwerk in orde maken als er geen aanvraag komt. Op basis van wat moeten ze iets doen? Uitspraken van een Poolse minister op een verkiezingsbijeenkomst? Een opmerking van een andere tegen een journalist? Dat is toch niet werkbaar?
En moet ik je er nou echt op gaan wijzen dat daar voorheen altijd een klinkende "NEIN" uitkwam?quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet slim geen verzoek in te dienen als het wel nodig is.
Wat mij het meeste verbaasd is dat de Russen zo afgestompt zijn, dat ze nauwelijks in verzet lijken te komen tegen de mobilisatie en het feit dat jonge jongens de gehaktmolen in gejaagd worden, zonder dat de Russische bevolking begrijpt waarvoor / tegen ze vechten.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:11 schreef onlogisch het volgende:
Wat een enorme puinhoop is dat Russische leger toch hé.
Nee, daar kwam als antwoord dat DE niet de enige wilde zijn. Nu zien wat er gaat gebeuren als het VK wel tanks levert.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
En moet ik je er nou echt op gaan wijzen dat daar voorheen altijd een klinkende "NEIN" uitkwam?
Blijkbaar.
Himars is ook een missile ja.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:16 schreef slashdotter3 het volgende:
100 doden door een missile. Dus vanuit een vliegtuig of telt een HIMARS raket ook als missile?
[ twitter ]
Alle guided rockets vallen onder de definitie van missile. HIMARS ook.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:16 schreef slashdotter3 het volgende:
100 doden door een missile. Dus vanuit een vliegtuig of telt een HIMARS raket ook als missile?
Ja dat zijn gewoon een van de vele smoesjes om maar geen nee te hoeven zeggen. Of roepen dat ze geen toestemming hebben van de NAVO en de NAVO die vervolgens doodleuk zegt dat de NAVO daar niet over gaat en dat het een Duitse zaak is waar Duitsland zelf over moet beslissen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, daar kwam als antwoord dat DE niet de enige wilde zijn. Nu zien wat er gaat gebeuren als het VK wel tanks levert.
Demonstreren leidt tot niks, dus blijkbaar is het alternatief gewoon niks doen. Wellicht worden verzetsgroepen meteen gebroken door de geheime dienst, en vinden de machtige mannen van het land het allemaal prima. (of ze vallen uit een raam)quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:15 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat mij het meeste verbaasd is dat de Russen zo afgestompt zijn, dat ze nauwelijks in verzet lijken te komen tegen de mobilisatie en het feit dat jonge jongens de gehaktmolen in gejaagd worden, zonder dat de Russische bevolking begrijpt waarvoor / tegen ze vechten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |