abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2023 @ 18:07:39 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207485765
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207485835
Putin's inschattingsfoutje kost veel mensen het leven.
pi_207485837
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:52 schreef Barbusse het volgende:
Het probleem is ook dat je als individu gewoon weinig kan doen, hoe graag je je lokale gemeenschap verdere vooruitgang wilt brengen. Stel, je wilt een bedrijf beginnen en wilt iedereen een eerlijk salaris kunnen geven. De totale corruptie die steekpenningen en vriendjes op hoge posities vereist maken dat gewoon onmogelijk joh. En als je teveel tegensputtert eindig je in het gevang, of erger. Geen idee hoe je dat kunt bevechten.
Moet je dat boek van Derk Sauer en z’n vrouw eens lezen, over waar ze allemaal tegenaan zijn gelopen met The Moscow Times. Op een gegeven moment wordt je bedrijf te groot, kan je niet meer onder de radar blijven en komen er gewoon mensen “beschermgeld” eisen. Je ontkomt er simpelweg niet aan als je in zo’n land wil opereren.
pi_207485848
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:17 schreef TheJanitor het volgende:
Putin's inschattingsfoutje kost veel mensen het leven.
Het zou hem sieren als hij z’n verlies zou nemen, maar omdat het machtige Rusland “niet kan verliezen”, gaan ze maar gewoon all out.
  maandag 9 januari 2023 @ 18:23:48 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207485917
twitter

Interessant om zo te zien
pi_207485921
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Moet je dat boek van Derk Sauer en z’n vrouw eens lezen, over waar ze allemaal tegenaan zijn gelopen met The Moscow Times. Op een gegeven moment wordt je bedrijf te groot, kan je niet meer onder de radar blijven en komen er gewoon mensen “beschermgeld” eisen. Je ontkomt er simpelweg niet aan als je in zo’n land wil opereren.
Oh,die wil ik wel lezen ja :)

Maar het lijkt me idd vrijwel godsonmogelijk om daar iets te kunnen veranderen ten goede in zulke omstandigheden. Die gehate apathie kan ik eerlijk gezegd wel begrijpen hoor.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_207485971
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:23 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Interessant om zo te zien
Dat betekent dus dat Nederland meer gas is gaan leveren aan Duitsland.
pi_207485984
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar het lijkt me idd vrijwel godsonmogelijk om daar iets te kunnen veranderen ten goede in zulke omstandigheden. Die gehate apathie kan ik eerlijk gezegd wel begrijpen hoor.
De apathie is ook gebaseerd op het sociaal contract, Putin zou voor vrede en welvaart zorgen in ruil voor alle macht.

Dat heeft hij flagrant geschonden, maar door slimme propaganda en grove repressie is het nooit tot een opstand gekomen. Ondanks dat Igor met de pet echt wel genaaid is door de sancties en het internationale isolement van Rusland.
pi_207486105
Wat gebeurt er als Rusland een miljoen soldaten mobiliseert en een succesvolle aanval uitvoert op Oekrane in juni?

Stel 90% van het leger overleeft het. Dan hebben ze nog een aanvalsmacht van 900.000 man. Dan gaat Rusland daar niet stoppen. Rusland gaat dan als eerste Georgi aanvallen en inlijven om de Kaukasus en Centraal Azi van het westen af te snijden. Daarna valt Rusland Kazachstan aan. Kazachstan heeft maar 15 miljoen inwoners en het land is enorm. Dus niet verdedigbaar. Daarna wordt Azerbeidzjan aangevallen.

Kortom. Het Russische rijk wordt weer opgebouwd. Tegelijkertijd zullen er volksverhuizingen en genocides plaatsvinden. We mogen dit niet toestaan.

Als we dit niet willen, moeten we soldaten sturen.
pi_207486138
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:28 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dat betekent dus dat Nederland meer gas is gaan leveren aan Duitsland.
Ik denk dat dat de doorvoer van LNG is. Zolang Duitsland nog niet voldoende capaciteit heeft om zelf LNG te verwerken.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_207486163
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:37 schreef polderturk het volgende:
Wat gebeurt er als Rusland een miljoen soldaten mobiliseert en een succesvolle aanval uitvoert op Oekrane in juni?

Stel 90% van het leger overleeft het. Dan hebben ze nog een aanvalsmacht van 900.000 man. Dan gaat Rusland daar niet stoppen. Rusland gaat dan als eerste Georgi aanvallen en inlijven om de Kaukasus en Centraal Azi van het westen af te snijden. Daarna valt Rusland Kazachstan aan. Kazachstan heeft maar 15 miljoen inwoners en het land is enorm. Dus niet verdedigbaar. Daarna wordt Azerbeidzjan aangevallen.

Kortom. Het Russische rijk wordt weer opgebouwd. Tegelijkertijd zullen er volksverhuizingen en genocides plaatsvinden. We mogen dit niet toestaan.

Laat lekker gaan die kaukasus.
Zolang de rode lijn maar op de EU ligt.
Vakman pur sang
  maandag 9 januari 2023 @ 18:45:43 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207486245
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Laat lekker gaan die kaukasus.
Zolang de rode lijn maar op de EU ligt.
Nee.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 9 januari 2023 @ 18:46:18 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207486256
quote:

Als.
  maandag 9 januari 2023 @ 18:47:18 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207486265
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:39 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat de doorvoer van LNG is. Zolang Duitsland nog niet voldoende capaciteit heeft om zelf LNG te verwerken.
Gaat dit niet om Gronings gas?
pi_207486302
quote:

Dat durft Putin niet, hij zou het wel willen maar is nu druk bezig om ongeschonden uit deze shit te komen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 9 januari 2023 @ 18:49:51 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207486312
quote:
Rusland gaat dan als eerste Georgi aanvallen
Georgia wordt momenteel geregeerd door een Rusland bondgenoot die de touwtjes stevig in handen heeft. Dus dat gaat niet gebeuren.

Hetzelfde scenario wilden ze ook met Ukraine en Belarus, een dictator die het land bestuurt die stiekem een Rusland marionet is.

quote:
Daarna valt Rusland Kazachstan aan. Kazachstan heeft maar 15 miljoen inwoners en het land is enorm. Dus niet verdedigbaar. Daarna wordt Azerbeidzjan aangevallen.
Kazachstan is stiekem hun leger aan het opbouwen voor een toekomstige oorlog met Rusland. Daar las ik in mei al verhalen over. Ze krijgen wapens van China en er is een verdedigingspact. Wanneer Rusland ooit een move maakt gaan ze naar verrast worden.
  maandag 9 januari 2023 @ 18:52:19 #17
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207486360
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hetzelfde las ik van van Seumeren (Mammoet). Die was er zo klaar mee dat ie al zijn materiaal op een schip heeft gezet en er is vertrokken. Niet te doen om daar een normaal bedrijf op te bouwen daar. Zegt dus ergens gelijk ook wat over de multinationals die er al decennia zitten.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-overschat~a23eb1c3/
  maandag 9 januari 2023 @ 18:57:39 #18
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207486440
quote:

Het vereist nog behoorlijk wat coordinatie om 1 MLN soldaten ergens naar toe te brengen, op te laten stellen en daarmee op te trekken. Plus dat je dat niet geheim houd. Dan krijgen die mensen die nu in zo'n HIMARS zitten alleen maar jeuk aan die vinger waarmee ze altijd op de "FIRE" knop drukken.
  maandag 9 januari 2023 @ 19:02:08 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207486487
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het vereist nog behoorlijk wat coordinatie om 1 MLN soldaten ergens naar toe te brengen, op te laten stellen en daarmee op te trekken. Plus dat je dat niet geheim houd. Dan krijgen die mensen die nu in zo'n HIMARS zitten alleen maar jeuk aan die vinger waarmee ze altijd op de "FIRE" knop drukken.
HIMARSen op een miljoen soldaten lijkt me nogal een druppel op een gloeiende plaat.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_207486504
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
HIMARSen op een miljoen soldaten lijkt me nogal een druppel op een gloeiende plaat.
Niet als ze allemaal op een munitiedepot liggen.
  maandag 9 januari 2023 @ 19:06:37 #21
6484 ExTec
pi_207486552
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Met die editie die ongeveer 200.000 staal fragmenten in de rondte sproeit gaat het hard :)
pi_207486576
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Met die editie die ongeveer 200.000 staal fragmenten in de rondte sproeit gaat het hard :)
Dan zijn er maar 5 nodig. :+
  maandag 9 januari 2023 @ 19:08:40 #23
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207486584
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:03 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Niet als ze allemaal op een munitiedepot liggen.
Dat was een uitzonderlijke voltreffer.

Ook al zou dat nog 10 keer lukken heeft dat amper effect op de totale war effort.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 9 januari 2023 @ 19:15:42 #24
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207486684
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Strategisch gezien zijn de HIMARS een meerwaarde gebleken. Maar in een slagveld ala bakhmut waar men soms op 30 meter van elkaar zit heeft het amper meerwaarde, friendly fire enzo.

Ik kan ook niet goed plaatsen hoe die tungsten variant moet worden ingezet. Een ideaal scenario daarvoor (veel infanterie op kleine afstand zonder dekking) is lastig te bedenken.
pi_207486711
Dat klinkt niet zo best :P

"The British Army works of about 50 tanks. They are extremely old and breakdown all the time"
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207486724
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Strategisch gezien zijn de HIMARS een meerwaarde gebleken. Maar in een slagveld ala bakhmut waar men soms op 30 meter van elkaar zit heeft het amper meerwaarde, friendly fire enzo.

Ik kan ook niet goed plaatsen hoe die tungsten variant moet worden ingezet. Een ideaal scenario daarvoor (veel infanterie op kleine afstand zonder dekking) is lastig te bedenken.
Je leest veel over geraakte troepen concentraties. Ook een parkeerplaats vol voertuigen vormt een fijn doelwit.
  maandag 9 januari 2023 @ 19:20:03 #27
6484 ExTec
pi_207486740
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Op een beperkt front ga je dus niet even 1 MLN man loslaten.

quote:
Eh, gaan lopen met 1 MLN man?

Daar reageerde ik op h.
  maandag 9 januari 2023 @ 19:23:28 #28
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207486798
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:18 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Je leest veel over geraakte troepen concentraties. Ook een parkeerplaats vol voertuigen vormt een fijn doelwit.
Zoiets ja. Maar imo heeft het riggen met explosieve lading en mikken op cruciale logistiek strategisch meer waarde.

Eenvoudigweg wat Russische infanterie de moeder platgooien is op de totale troepensterkte niet zo relevant.
pi_207486897
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zoiets ja. Maar imo heeft het riggen met explosieve lading en mikken op cruciale logistiek strategisch meer waarde.

Eenvoudigweg wat Russische infanterie de moeder platgooien is op de totale troepensterkte niet zo relevant.
De Rus zal wel meer rekening moeten houden met hoe hij zijn troepen plaatst.

Ook is het lekker dat je belangrijke zaken net wat vernietigender kan raken.
pi_207486981
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Hetzelfde las ik van van Seumeren (Mammoet). Die was er zo klaar mee dat ie al zijn materiaal op een schip heeft gezet en er is vertrokken. Niet te doen om daar een normaal bedrijf op te bouwen daar. Zegt dus ergens gelijk ook wat over de multinationals die er al decennia zitten.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-overschat~a23eb1c3/
Shell heeft ook veel moeten slikken. Een miljardenproject, Sachalin II, werd gewoon afhandig gemaakt.

quote:
Sinds Poetin in 2000 aan de macht kwam, heeft het wilde westen-kapitalisme voor staatskapitalisme plaatsgemaakt. Het Kremlin bracht al diverse sectoren onder controle en staat op het punt om Shell zijn meerderheidsbelang in het immense Russiche olie- en gasproject Sachalin-2 afhandig maken. Topman Jeroen van der Veer heeft naar verluidt persoonlijk een dergelijk aanbod gedaan. Veel keus had hij niet. Sachalin Energy, de 55-procents Shelldochter die Sachalin-2 exploiteert, wordt onophoudelijk door de Russische overheid bestookt met dreigingen van absurd hoge (30 miljard dollar) milieuclaims, juridische procedures en intrekking van vergunningen. Zodra staatsbedrijf Gazprom de macht bij Sachalin Energy tegen een schappelijk prijsje heeft overgenomen - en het doel van het Kremlin is bereikt - zal het met die poepas snel zijn gedaan. Vervelend allemaal, maar wat doe je eraan?

https://managementscope.nl/opinie/shell-poetin-gazprom-sachalin
pi_207487169
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207487211
twitter
pi_207487223
quote:

dit zou kunnen kloppen, maar die 1 miljoen hebben amper een wapen om vast te houden.
En dat krijgen ze echt niet zo 123 voor elkaar..
Die gaan naar de slachtbank. Hoe wil je een land bezetten zonder goede wapens? terwijl je tegenstander die wel heeft.

En zelfs als dat lukt... zonder wapens kun je het niet bezet houden.. ze flikkeren je er zo weer uit.
Die Putin is zo'n ontzettend zwijn, die gaat gewoon 1 miljoen mensen de dood insturen, omdat hij zelf zo graag de tsaar wil spelen.
Als hij zo'n goede leider was, dan hadden landen als Oekrane of de Baltische staten vast heel intensief met hem willen samenwerken. Een oorlog kun je winnen, maar een volk onderdrukken hou je nooit lang vol, een keer gaat dat mis.
pi_207487240
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:46 schreef koemleit het volgende:

[..]
dit zou kunnen kloppen, maar die 1 miljoen hebben amper een wapen om vast te houden.
Die gaan naar de slachtbank. Hoe wil je een land bezetten zonder goede wapens? terwijl je tegenstander die wel heeft.

En zelfs als dat lukt... zonder wapens kun je het niet bezet houden.. ze flikkeren je er zo weer uit.
Die Putin is zo'n ontzettend zwijn, die gaat gewoon 1 miljoen mensen de dood insturen, omdat hij zelf zo graag de tsaar wil spelen.
Als hij zo'n goede leider was, dan hadden landen als Oekrane of de Baltische staten vast heel intensief met hem willen samenwerken. Een oorlog kun je winnen, maar een volk onderdrukken hou je nooit lang vol, een keer gaat dat mis.
Goede post.
pi_207487248
quote:
Kremlin waarschuwt: westerse steun aan Oekrane zal lijden Oekraners 'vergroten en verlengen'
Nieuwe westerse wapenleveranties aan Oekrane zullen het lijden van de Oekraners "vergroten en verlengen", aldus het Kremlin. Het is een reactie op berichten van vorige week dat Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten hun militaire steun aan Oekrane zullen intensiveren. Frankrijk en Duitsland kondigden aan lichte gevechtsvoertuigen te zullen sturen, de Verenigde Staten hadden het over pantservoertuigen.

De aankondiging van nieuwe steun volgde op een Oekraense oproep aan westerse bondgenoten om meer hulp. Concreet vroeg het land om zware wapens en luchtverdedigingsmaterieel. De Europese Unie en de Verenigde Staten hebben inmiddels al voor vele tientallen miljarden de strijdkrachten in Oekrane geholpen.

Volgens Kremlin-woordvoerder Dimitri Peskov zullen de nieuwe westerse wapenleveranties niets uitmaken voor het verloop van het conflict. "Het Westen is niet in staat om ons te stoppen van het bereiken van onze doelen."
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207487308
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De dosis zelfvertrouwen die de Russen in hun berichten weten te stoppen is bijna bewonderingswaardig :')
Vakman pur sang
  maandag 9 januari 2023 @ 19:53:08 #37
6484 ExTec
pi_207487333
rus' huishoud boekje.

En dan is de vanaf dit jaar opgaande balans lijn de 'wensdroom'.

Dat land is gewoon f*cked, voor vele, vele jaren.

pi_207487336
quote:

[..]

Hebben ze niet ongelijk in.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207487368
quote:

[..]

dit zeggen ze steeds, bij elke wapenleverantie. Maar voorlopig is Rusland de enige die lijdt onder deze leveranties.
Rusland doet nu alsof het lijden stopt bij een Russische overwinning, echter begint het dan pas echt. (zie Buscha en al die andere plaatsen).
En ze spreken steeds over "de doelen" maar nooit wordt er concreet wat de doelen zijn. De doelen van Oekrane zijn duidelijk, alle tering Russen van hun grond af.

Echt er gaat nog zoveel ellende komen voor de Russen (en helaas ook voor de Oekraners), en het is allemaal voor niks, Rusland verliest dit, er blijven 2 landen achter in ellende, maar het ene zal supersnel opbloeien en het ander zal nog decennia in armoede leven.
pi_207487374
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En het lijden van de Oekraners als het Westen Rusland hun genocide laten plegen dan?
Цой жив
  maandag 9 januari 2023 @ 19:55:55 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_207487392
quote:

[..]

Er zit niet eens vooruitgang in hun retoriek, laat staan op het slagveld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207487400
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Altijd nog beter dan je land afstaan aan die orcs.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207487431
quote:

[..]

Al die martelkampen zullen inderdaad ineens verdwenen zijn als de oorlog speciale operatie opeens eindigt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207487451
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:46 schreef koemleit het volgende:

[..]

Een wapen ja, goed schoeisel ook. Maar ook: een miljoen mensen van voedsel en drinken voorzien, sanitaire hygine opdat de pleuris cholera niet uitbreekt, dat vereist naast die miljoen een forse organisatie. 10^6, dat is ongeveer het aantal inwoners van Amsterdam. Halfgetraind, gedesillusioneerd en hongerig, ik voorzie geen succesvolle operatie.
Gelukkig, slava Ukraini.
  maandag 9 januari 2023 @ 20:01:07 #45
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207487511
https://www.reddit.com/r/(...)_cut_everyone_there/

From Security Service Ukraine(SBU): SBU received another confirmation of war crimes from Russia: in retreat from the Liman, Russians killed civilians and raped women.

The Russian army are war criminals and maniacs who enjoy the abuse of civilians of temporarily occupied territories. The Security Service of Ukraine has intercepted one of the occupier’s telephone conversations, which will become another piece of evidence in The Hague for those invaders who will manage to survive this war.

"When we were in Lyman, we cut everyone there, fking khohols... Raped and cut them there, then shot them. In Lyman, in Torskoye, everyone was just walking, shooting. All the young men were taken there, and the women, here, these young ones: all of them were fcked, cut, and shot - the occupier admits war crimes. His words are documented, and the SBU investigators are working to ensure that the Russians receive the maximum punishment for each of their crimes.

In total, according to the facts of violations of laws and customs of war by the army of the Russian Federation, the Security Service opened more than 21 thousand criminal proceedings.

In particular, the materials of the SBU internationally announced a wanted Russian who in the spring "blessed" her husband for raping a Ukrainian.

Edit: Sorry I was typing so fast to get this out there that I messed up the translation a bit. It’s supposed to say “When we were in Lyman”. I’m hopeful that someone with the ability can put English subtitles on the video but I don’t have the app on this phone! To all of my Ukrainian brothers and sisters I am so sorry you have to hear this evil all the time again and again.
  maandag 9 januari 2023 @ 20:04:34 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207487588
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:17 schreef Slayage het volgende:
Dat klinkt niet zo best :P

"The British Army works of about 50 tanks. They are extremely old and breakdown all the time" [ twitter ]
quote:
Britain is losing the will to stand up to Vladimir Putin

So, why is the UK not matching the US, French or German offers of modern land manoeuvre capability? The harsh reality is that we have little to give. The years of underfunding the British Army have come into stark focus. The CVR(T) series of light armoured vehicles are of 1970s design and have no place on a modern manoeuvre battlefield, nor do the protected patrol vehicles procured for the counter-insurgency campaigns in Iraq and Afghanistan.

Our Challenger main battle tanks are in dire need of an upgrade as are our Warrior infantry fighting vehicles. However, the latter were deemed to be too expensive to upgrade, so the Warriors are being taken out of service. The Ajax medium tank does not work, and the Boxer armoured personnel carriers have not been delivered. Which brings the spotlight back to the Warrior vehicles. If we are about to prematurely retire them, would it not be better to gift them to the Ukrainians?
  maandag 9 januari 2023 @ 20:08:49 #48
pi_207487690
quote:
Eindelijk!

*O* NEUKS! *O*
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_207487699
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:54 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
En het lijden van de Oekraners als het Westen Rusland hun genocide laten plegen dan?
Dan ook natuurlijk.
pi_207487705
twitter
pi_207487745
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Altijd nog beter dan je land afstaan aan die orcs.
Zoals het nu lijkt maakt het weinig uit. Het is een grote meat grinder.
  maandag 9 januari 2023 @ 20:13:13 #54
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207487804
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:13 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)bout_his_opinion_on/
I asked a 16y/o russian kid about his opinion on this war..
[ afbeelding ]
Wat voor zin heeft het om zo’n snotjong die net komt kijken zijn online chat te openbaren?
Vakman pur sang
  maandag 9 januari 2023 @ 20:16:33 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207487834
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat voor zin heeft het om zo’n snotjong die net komt kijken zijn online chat te openbaren?
er moet een overeenkomst komen dat Rusland zich terugtrekt op eigen grondgebied dan zal NATO en America dat ook doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207487861
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er moet een overeenkomst komen dat Rusland zich terugtrekt op eigen grondgebied dan zal NATO en America dat ook doen
Wat heeft dat met de snotjong op Reddit te maken?
Vakman pur sang
pi_207487864
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan ook natuurlijk.
Dat is wel wat er zou gebeuren als de Westerse steun zou stoppen, dus ze hebben er geen gelijk in.
Цой жив
  maandag 9 januari 2023 @ 20:20:23 #59
323876 michaelmoore
pi_207487887
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
dit is wat men daar denkt
twitter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207487890
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het geeft een kijkje in de ridicule indoctrinatie van het Russische volk.
Цой жив
  maandag 9 januari 2023 @ 20:21:48 #61
323876 michaelmoore
pi_207487909
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:20 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het geeft een kijkje in de redicule indoctrinatie van het Russische volk.
daar moet je in meegaan helaas

https://www.kp.ru/daily/27450/4703560/?from=smm

USA / NATO is nu de aanvaller , Russia en Oekraine zijn de slachtoffers

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 09-01-2023 20:27:56 ]
pi_207487982
quote:

[..]
Blijft een snotneus van 16, die sturen in nl kogelbrieven en doodsverwensingen naar BN’ers
Vakman pur sang
pi_207487996
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[ twitter ]
Vakman pur sang
  maandag 9 januari 2023 @ 20:32:13 #64
323876 michaelmoore
pi_207488036
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]

Dat is wat de Russiche schoolen in Marioepol nu an de kinderen leren
De oerkainssche bevolking woont 50000 km verderop
pi_207488152
Je hoeft maar naar die video's op youtube te kijken op dat ene kanaal om depressief te worden van de onwetendheid, de angst onder de bevolking om hun mening te uiten of de bereidwilligheid om het "Moederland" te verdedigen.

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_207488445
twitter
  maandag 9 januari 2023 @ 20:52:59 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 9 januari 2023 @ 20:54:45 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207488576
twitter

Twitterdraadje over de Russische 5de colonne in Europa en de VS.
  maandag 9 januari 2023 @ 20:56:44 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 9 januari 2023 @ 20:59:35 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207488663
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Waar heeft Canada F-35s voor nodig?
[ twitter ]
Naast bondgenoten helpen wordt de Noordpool ook spannender met dat smelten van de ijskappen. Meer vaarroutes en meer gas en Russen die daar zomaar op aan kunnen slaan.
pi_207488805
Ik vind Putin ook stom
pi_207488819
quote:
[ twitter ]
Lange zuidgrens.
pi_207488852
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 18:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Vorige week van de kringloopwinkel gehaald, sowieso lijken mensen hun Rusland boeken weg te doen, dus als je geluk hebt kan je 'm goedkoop scoren!
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  maandag 9 januari 2023 @ 21:18:01 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 9 januari 2023 @ 21:18:26 #77
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207489079
quote:

De logistieke uitdagingen om een troepenmacht van Oekrane naar Georgi te krijgen en vervolgens naar Kazachstan zijn immens, zeker voor een land als Rusland. Bovendien zullen zowel Georgi als Kazachstan in de tussentijd wapens krijgen en zich gaan bewapenen. Zeker Kazachstan heeft financieel gezien ook wel wat vet op de botten. Rusland loopt zichzelf helemaal stuk met oorlogen waartegen steeds meer interne weerstand komt.

Bovendien heeft Kazachstan een verdrag met China, los van dat verdrag, China gaat absoluut geen rotzooi in haar achtertuin accepteren.

Overigens hebben zowel Georgi als Kazachstan een zeer ongunstige geografie. Georgi is enorm bergachtig en leent zich voor guerillatactieken zoals aanslagen en hinderlagen. Kazachstan leent zich voor een go achtige oorlogsvoering (in plaats van de statische schaak oorlogsvoering die Rusland gewend is) waarbij ze de Russen zichzelf volledig kunnen laten overstrekken en dan in een hinderlaag laten lopen, al dan niet gebruik makend van hun enorme gebergten. Je hebt namelijk niks als je daar hele stukken land intrekt, zo gigantisch groot is dat land. Het is 4,5 keer zo groot als Oekrane, in totaal wel 15x zo groot als het bezette deel van Oekrane dus en zelfs daar is Rusland meerdere malen gigantisch overstrekt geweest.

Dat wordt een bloedbad, een logistieke nachtmerrie en een kostenpost van jewelste. En China dat Rusland binnenmarcheert omdat ze het zat zijn.
  maandag 9 januari 2023 @ 21:20:25 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207489130
quote:
Omdat de F18 aan vervanging toe is.

En oh ja:

quote:
In July 2010, the Canadian government announced that the F-35 would replace the CF-18. Canada has been a partner in the Joint Strike Fighter program since 1997, and a Tier 3 partner since 2002 The Canadian Forces planned to buy 65 F-35s with deliveries starting in 2016; the contract was estimated to be worth C$9 billion, including aircraft and associated weapons, infrastructure, initial spares, training simulators, contingency funds and project operating costs.[54] Media reports indicated that the lifetime cost of the aircraft might be as high as C$40 billion. In December 2012, it was announced that the government had abandoned the F-35 deal due to escalating cost, and was beginning a new procurement process, with the F-35 still being considered.

On 20 September 2015, Canadian Liberal Party leader Justin Trudeau promised to cancel the country's F-35 procurement if he were elected, instead replacing the CF-18 fleet with a less costly alternative, and argued that the F-35 was not needed. He was sworn in as Prime Minister on 4 November 2015. In May 2017, Defence Minister Harjit Sajjan announced that Canada would purchase more than the 65 jets proposed by the previous government. He stated that if Canada is to meet its NATO and NORAD commitments while also maintaining its own national air defence, "then 65 jets would not be a full fleet. It would only be a fleet for risk managing our requirements, not meeting them." On 2 June 2017, it was announced that Canada would be acquiring 88 advanced multi-role fighters.
Trudeau... :')
pi_207489250
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:18 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat is wel wat er zou gebeuren als de Westerse steun zou stoppen, dus ze hebben er geen gelijk in.
Maar het gebeurt nu ook al h.
pi_207489467
quote:
[ twitter ]
Luchtverdediging?
-Rabia Al-Basri
pi_207489484
quote:
Kennelijk hebben ze nu pas de aanbesteding rond
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 januari 2023 @ 21:37:51 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207489500
quote:
Geen Duitse plannen om Leopard 2-tanks naar Oekrane te sturen

Duitsland heeft momenteel geen plannen om Leopard 2-tanks naar Oekrane te sturen, aldus een regeringswoordvoerder. Minister Robert Habeck (Economische Zaken) zei afgelopen weekend dat Berlijn een levering in de toekomst niet uitsluit.

Habecks uitspraak kwam enkele dagen nadat de regering bekend had gemaakt Oekrane te zullen steunen met ongeveer veertig Marder-gevechtsvoertuigen. Deze pantservoertuigen zijn minder krachtig dan de Leopards. De Oekraense president Volodimir Zelenski heeft om beide gevraagd.

De regering van bondskanselier Olaf Scholz is lang terughoudend geweest met het toezeggen van zware wapens aan Oekrane. In de discussie over het wel of niet leveren van Marders en Leopards verwees Scholz eerder naar het feit dat toen nog geen enkel NAVO-land zulke zware wapens had gestuurd.

Zware wapens

Er wordt nog steeds gediscussieerd over de Leopard 2-tanks. Een leider van de sociaaldemocraten (SPD), waartoe Scholz behoort, benadrukte dit weekend dat geen enkel land zulke zware wapens levert. Deze Lars Klingbeil zei dat hij sceptisch blijft over het sturen van Leopold 2-tanks zonder cordinatie tussen NAVO-bondgenoten.

Buurland Polen heeft zich wel uitgesproken voor de levering van moderne tanks, waaronder Leopards, aan Oekrane. Het NAVO-lid wil daarvoor met andere landen een brede coalitie vormen, aldus viceminister van Buitenlandse Zaken Pawel Jablonski aan de Poolse omroep. De nationale veiligheidsraad zal de kwestie maandag bespreken.
NHD

maandag 9 januari 2023 @ 21:40:56 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207489578
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
NHD

[ afbeelding ]
En dan vinden mensen mij stom omdat ik kritiek heb op de Duitsers :')

Dit is de zoveelste keer dat ze dit flikken.
pi_207489602
quote:

[..]
NHD

[ afbeelding ]
Die gast van je user profile :P
twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 januari 2023 @ 21:43:09 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207489618
quote:

[..]
NHD

[ afbeelding ]
Zucht.

Net zo onberekenbaar als putler zelf.
Wat hebben die duitsers toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 9 januari 2023 @ 21:43:56 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207489652
Sweden will transfer Archer self-propelled guns to Ukraine
https://mil.in.ua/en/news(...)led-guns-to-ukraine/
pi_207489678
quote:

[..]
Het staat nu buiten elke redelijke twijfel dat ze daar massaal ontspoord zijn.

Daarom verdienen ze geen enkele genade of medelijden. Ook niet de zogenaamde nietsnutten op het platteland die 'ook slachtoffer' zijn van Poetin.
pi_207489686
Wtf...
twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 januari 2023 @ 21:48:16 #90
6484 ExTec
pi_207489726
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tanks...
Nah, NL regelt het wel. ;)
pi_207489762
quote:

[..]
NHD

[ afbeelding ]
Maken het vast pas bekend als het proces al weken aan de gang is. Net als met de rest.
  maandag 9 januari 2023 @ 21:52:18 #92
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 9 januari 2023 @ 21:53:26 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 9 januari 2023 @ 22:01:19 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207490003
100% dat na het verliezen van de oorlog de Chechens zich gelijk afscheiden en we een 3e Chechen war zullen zien met 3 facties (Kadyrovs vs de anti-Kadyrovs vs de Russen).

[ Bericht 8% gewijzigd door slashdotter3 op 09-01-2023 22:16:09 ]
pi_207490543
Lijkt er met de huidige info niet heel goed uit te zien ;(

twitter
  maandag 9 januari 2023 @ 22:26:05 #97
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207490617
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:22 schreef Mansjester het volgende:

[ twitter ]
Ben wel benieuwd hoeveel het geholpen heeft om lijken van dode Russen te gebruiken als dekking. Alle nieuwe conscripts kunnen daarna van dekking naar dekking gaan om steeds dichterbij te komen.

Met elke nieuwe dode die steeds dichterbij de Ukrainse verdediging komt wordt dit een effectievere tactiek
  maandag 9 januari 2023 @ 22:29:14 #98
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_207490700
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:22 schreef Mansjester het volgende:

[ twitter ]
Berichten van soldaten in Bakhmut geven aan dat ze nauwelijks artillerie support hebben.
Dan vraag ik me af: waar is die artillerie support dan wl? Is Oekrane die ergens aan het verzamelen voor een offensief?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_207491032
quote:

[..]
NHD

[ afbeelding ]
Ik snap het echt niet. Waarom is het zo'n grote stap om zware tanks aan Oekrane te leveren?

Omdat het offensieve wapens zijn? Oekrane zal toch ook echt moeten aanvallen om zijn verloren territorium terug te winnen. Of vindt Duitsland dat Oekrane enkel de nog in handen zijnde gebieden mag verdedigen, en zelf geen aanvallen mag uitvoeren op eigen grondgebied?
  maandag 9 januari 2023 @ 22:42:55 #100
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_207491058
quote:

Als Oekrane de beschikking krijgt over moderne Westerse tanks is het over en uit voor Rusland.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 9 januari 2023 @ 22:44:39 #101
6484 ExTec
pi_207491106
Aangezien je toch niks aan duitsers hebt.

twitter
  maandag 9 januari 2023 @ 22:44:48 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207491107
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:42 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Als Oekrane de beschikking krijgt over moderne Westerse tanks is het over en uit voor Rusland.
Jup, ik zie ze wel een tankrush doen, door de frontlinie beuken en razendsnel duizenden kilometers terugveroveren waarna Rusland niets meer te verliezen heeft en gaat valsspelen door nukes in te zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 09-01-2023 22:58:24 ]
pi_207491145
Waarom is tank a zoveel beter dan tank b? Maakt dat echt zo'n enorm verschil? Iemand die een goede uitleg op YouTube bijvoorbeeld heeft?
  maandag 9 januari 2023 @ 22:48:48 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
  FOK!fotograaf maandag 9 januari 2023 @ 22:49:31 #105
364681 over_hedge
pi_207491205
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:46 schreef Mansjester het volgende:
Waarom is tank a zoveel beter dan tank b? Maakt dat echt zo'n enorm verschil? Iemand die een goede uitleg op YouTube bijvoorbeeld heeft?
Dat ligt er nogal aan welke tank A en welke tank B :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 9 januari 2023 @ 22:51:32 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207491247
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:46 schreef Mansjester het volgende:
Westerse tanks bieden een veel betere bescherming, ze zijn daardoor wel een stuk zwaarder wat weer nadelig is op zachte ondergrond.
  maandag 9 januari 2023 @ 22:57:14 #107
6484 ExTec
pi_207491389
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Westerse tanks bieden een veel betere bescherming, ze zijn daardoor wel een stuk zwaarder wat weer nadelig is op zachte ondergrond.
Plus beter vuurgeleide systeem, plus betere optics, plus betere comms.
  maandag 9 januari 2023 @ 23:01:46 #108
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207491486
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Jup, ik zie ze wel een tankrush doen, door de frontlinie beuken en razendsnel duizenden kilometers terugveroveren waarna Rusland niets meer te verliezen heeft en gaat valsspelen door nukes in te zetten.
Dit voorkom je toch gewoon met een shitload aan anti-tankmijnen?
  maandag 9 januari 2023 @ 23:02:34 #109
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207491573
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dit voorkom je toch gewoon met een shitload aan anti-tankmijnen?
Uiteindelijk win je gewoon met mankracht, niet met wapens of speeltjes.
  maandag 9 januari 2023 @ 23:08:13 #111
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_207491599
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vraag me af wanneer eindelijk de navo vlag op al dat materieel afgedrukt wordt.
  maandag 9 januari 2023 @ 23:10:32 #112
6484 ExTec
pi_207491629
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als het 1914 is wel ja.
pi_207491651
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als het 1914 is wel ja.
Ook toen niet, anders zou het de Europese machten in die tijd (en ervoor) nooit gelukt zijn om grote delen van de wereld te koloniseren. En als er toch een land is wat uit die periode lessen zou moeten trekken over superioriteit van uitrusting over manschappen dan is het Rusland wel, dat ondanks een bijna 2:1 overwicht qua manschappen alsnog glorieus verloren heeft van de Duitsers en hun speeltjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tocadisco op 09-01-2023 23:19:22 ]
pi_207491672
twitter
pi_207491701
St. Petersburg Politician Charged Over Bucha Massacre Claims
https://www.themoscowtime(...)assacreclaims-a79898
pi_207491940
quote:

[..]
Als het 1914 is wel ja.
Nu ook hoor. Je hebt in de eerste plaats mensen nodig om die tanks te bedienen. En Oekrane heeft gewoon minder mankracht. Al helemaal als Rusland er straks 500k tegenaan gooit.
  maandag 9 januari 2023 @ 23:33:22 #118
6484 ExTec
pi_207491950
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Je hebt in de eerste plaats mensen nodig om die tanks te bedienen.
Ik dacht dat je helemaal geen speeltjes nodig had.
pi_207491975
quote:

[..]
Nu ook hoor. Je hebt in de eerste plaats mensen nodig om die tanks te bedienen. En Oekrane heeft gewoon minder mankracht. Al helemaal als Rusland er straks 500k tegenaan gooit.
Dit is bijkans nog erger dan het continue hinten op NOEKS.

Er is zo ontzettend veel mis met deze stelling, dat het uren aan typen kost om stap voor stap uit te leggen waarom dit een slecht idee is.
pi_207491988
quote:

[..]
En wie heeft deze tactiek precies bedacht? Zapp Branigan?
pi_207492031
Misschien dat de Russen nu alles of niets spelen door met grote getalen de Oekraners te proberen te overdonderen.

Het is geen toeval dat het Westen de toevoer van zware wapens opvoert. Er komt een tsunami van Russen de kant van Oekraine op. Ik weet niet hoe de algehele mobilisatie in Oekrane vorm gegeven maar ze moeten bereid zijn om er ook 'vlees' tegenaan te gooien in grote getalen.
pi_207492046
quote:
Nie fucken met Frankrijk ja!
pi_207492078
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:13 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Hier lach je toch om.
pi_207492163
twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 januari 2023 @ 23:50:31 #125
pi_207492171
quote:
Oeh... :{ het gaat niet goed, Rusland stuur alsjeblieft meer kanonnenvoer :* :9
  maandag 9 januari 2023 @ 23:51:10 #126
pi_207492182
quote:

[..]
Dus meer wapens naar Ukraine :Y
pi_207492286
quote:

[..]
Als het 1914 is wel ja.
En zelfs in 1914 niet. Het aantal manschappen komt zo’n beetje als laatste als het gaat om capitulatie van de tegenstander. Het gaat om hoe je je eigen manschappen tactisch gebruikt.

Sun Tzu heeft er een mooi boek over geschreven.

Hier is nog een mooi voorbeeldje:

pi_207492334
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar het gebeurt nu ook al h.
Klopt, maar het kan nog een stuk erger worden als het Oekranse leger de Russen niet meer tegen kan houden.
Цой жив
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:11:13 #129
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_207492338
quote:

[..]
Wat een logica. Oekrane kan met 3 man in een IFV of tank toch honderden slecht bewapende infanteristen uitschakelen?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:12:54 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:16:47 #131
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:17:39 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:17:50 #133
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_207492368
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat ligt er nogal aan welke tank A en welke tank B :P
WO2 leerde ons wel dat grote aantallen mindere tanks een voordeel opleveren. De Nazi's waren superieur qua tanks maar konden niet op tegen de aantallen die de Amerikanen en Russen tevoorschijn haalden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_207492377
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[ twitter ]
Diegenen die dat daar hebben neergezet zouden in 1940 waarschijnlijk fanatieke NSB'ers zijn geweest.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:21:34 #135
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207492386
Hou maar eens een 40km breed oprukkend offensief front tegen... daar moet je veel mankracht tegenover zetten voor een even breed tegenfront...
En als alle Russische versterkingen zijn gearriveerd is er een nog breder front met ook nog eens meer vuurkracht.

Met die Bradleys en Marders kan Ukraine supermobiel zijn en overal waar nodig is snel arriveren en de Russen in de pan hakken en dan snel naar een volgend gevecht racen maar ze zijn er nog niet...

twitter
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:23:11 #136
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207492393
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 00:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En zelfs in 1914 niet. Het aantal manschappen komt zo’n beetje als laatste als het gaat om capitulatie van de tegenstander. Het gaat om hoe je je eigen manschappen tactisch gebruikt.

Sun Tzu heeft er een mooi boek over geschreven.

Hier is nog een mooi voorbeeldje:

Zullen we Sabayon maar even buiten dit topic houden? :P
pi_207492404
Toch wel interessant hoe de Russische verovering van n klein klotestadje meteen iedereen in een doemstemming weet te storten :').
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:29:26 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207492422
Duizenden Ukrainers zitten bij de Belarus grens te wachten op de Russen die daar binnenkort hun offensief beginnen...

twitter
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:35:05 #139
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:36:19 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207492464
https://www.politico.com/(...)les-ukraine-00077083
"There's a strange back and forth with the Europeans where any time anyone asks, the Europeans they say, 'Well, you know, the U.S. should go first.' And the administration said, 'Well, we want the Europeans to go first or we want to do it together.' And the Ukrainians are just saying, 'For the love of God, just give us the tanks,'" said a person familiar with those discussions.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:41:55 #141
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 01:17:03 #143
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207492577
Je gaat nooit Abrams in Ukraine zien, teveel logistieke problemen.

https://www.reddit.com/r/(...)_of_bradleys_before/
Only time you will see abrams in Ukraine is if US puts boots on the ground. Too much logistical support required, from parts and maintenance to its outrageous fuel consumption. In order for them to be effective the US would have to set up and maintain logistical supply routes and forward bases for maintenance crews and warehousing.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 01:19:38 #144
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_207492590
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 01:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Je gaat nooit Abrams in Ukraine zien, teveel logistieke problemen.

https://www.reddit.com/r/(...)_of_bradleys_before/
Only time you will see abrams in Ukraine is if US puts boots on the ground. Too much logistical support required, from parts and maintenance to its outrageous fuel consumption. In order for them to be effective the US would have to set up and maintain logistical supply routes and forward bases for maintenance crews and warehousing.
No shit.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 01:23:25 #145
6484 ExTec
pi_207492607
twitter
  dinsdag 10 januari 2023 @ 01:35:24 #146
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207492625
Je kan geen pijl trekken op al die ontkenningen wat betreft leveren. In de eerste dagen kon er net wat aan lichte wapens van af. Sinds dien schalen ze langzaam op. Sinds de patriot kun je weinig meer uitsluiten.

De Oekraners trainen en voorbereiden lijkt me een groter probleem, dan de daadwerkelijke levering.
pi_207492672
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 01:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je kan geen pijl trekken op al die ontkenningen wat betreft leveren. In de eerste dagen kon er net wat aan lichte wapens van af. Sinds dien schalen ze langzaam op. Sinds de patriot kun je weinig meer uitsluiten.

De Oekraners trainen en voorbereiden lijkt me een groter probleem, dan de daadwerkelijke levering.
De Amerikanen willen wel, maar de Fransen en Duitsers blijven erg afwachtend en houden veel tegen. Het is al meer dan een jaar oorlog en beide zitten nog steeds in de 'laten we Putin maar niet al te boos maken, maar misschien kunnen we nog wel eens gaan praten' modus.

Vergeet ook niet dat Duitsland (hoewel in beperkte mate) nog steeds handel drijft met Rusland.
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 02:04:43 #148
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207492681
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 02:01 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
De Amerikanen willen wel, maar de Fransen en Duitsers blijven erg afwachtend en houden veel tegen. Het is al meer dan een jaar oorlog en beide zitten nog steeds in de 'laten we Putin maar niet al te boos maken, maar misschien kunnen we nog wel eens gaan praten' modus.

Vergeet ook niet dat Duitsland (hoewel in beperkte mate) nog steeds handel drijft met Rusland.
Dat Putin niet te boos aspect zijn we al voorbij lijkt me? Best kans dat we geen idee hebben waarom bepaalde zaken maar moeizaam de achterkamertjes uitkomen.
pi_207492711
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 02:04 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat Putin niet te boos aspect zijn we al voorbij lijkt me? Best kans dat we geen idee hebben waarom bepaalde zaken maar moeizaam de achterkamertjes uitkomen.
Nee, Duitsland is dat zeer zeker niet, zowel qua politiek als handel durven ze gewoon niet die harde lijn te trekken.

quote:
WIESBADEN – Germany exported goods to the total value of 135.3 billion euros in October 2022, which was a 11.4% increase compared with October 2021. Exports to Russia dropped by 59.5% to 1.0 billion euros over that period as a consequence of the war in Ukraine and the sanctions imposed on Russia, according to the Federal Statistical Office (Destatis). In contrast, exports to the United States, the most important destination of German exports, increased by 26.7% to 13.8 billion euros. The most important goods exported to the United States were motor vehicles, trailers and semi-trailers to the value of 3.5 billion euros (+35.4% on October 2021) and machinery to the value of 2.2 billion euros (+4.5%). Other important trading partners in terms of exports were France (10.1 billion euros; +15.2%) and the Netherlands (9.6 billion euros; +9.7%).

Goods to the total value of 130.1 billion euros were imported to Germany in October 2022. This was an increase of 19.4% compared with the same month of the preceding year. The most important trading partner in imports was China; the value of imports from there rose by 27.4% to 17.3 billion euros. The value of imports from Russia was down 38.5% to 1.8 billion euros. The decrease would have been larger without the price increases recorded especially in the energy sector. In volume terms, imports from Russia fell by 63.7% compared with October 2021. Mineral oil and natural gas imports from Russia were down 53.2% to 0.7 billion euros in value terms and 65.1% to 1.4 million tonnes in volume terms. Nevertheless, mineral oil and natural gas remained the most important goods imported from Russia. Other important goods were coke and refined petroleum products (+95.3% to 0.6 billion euros) and metal products (-58.1% to 0.2 billion euros).

Germany’s foreign trade balance (exports minus imports) amounted to +5.2 billion euros in October 2022 (October 2021: +12.5 billion euros). In trade with Russia, more goods were imported from Russia than exported there in value terms. In October 2022, the import surplus with Russia was 0.8 billion euros. In October 2021 it had been 0.5 billion euros. In trade with the United States, an export surplus of 5.7 billion euros was recorded in Obtained 2022. In October 2021 it had been +4.8 billion euros.

Bron: https://www.destatis.de/EN/Press/2022/12/PE22_526_51.html
Ze houden dan ook bepaalde ('te geavanceerde') wapenleveringen vanuit de VS naar Oekrane tegen, omdat ze het niet aandurven dat Putin te boos wordt (en Macron waarschijnlijk omdat hij graag gezien wilt worden als 'de diplomatieke redder' als er uiteindelijk toch nog gepraat gaat worden, maar dat heb je niet van mij :X ).

[ Bericht 1% gewijzigd door eudaemonia op 10-01-2023 02:25:08 ]
  dinsdag 10 januari 2023 @ 02:29:59 #150
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207492745
Over de Battle of Stalingrad

https://www.reddit.com/r/(...)ms_for_ukraine_will/
The Russian's had over 1 million casualties in the battle.

The Germans lost due to ignorance. They didn't understand their opponent nor did they care to. They used battle tactics that had worked in the past against less determined militaries. Also the length of the German supply lines were too great meaning the front lines weren't getting what they needed to fight.

The Russians denied the Germans what they needed most: space. Germans liked to use artillery and aerial bombardment. Those were, eventually, denied to the Germans as the Russians kept feeding soldiers, like meat into a grinder, toward the German lines. The average Russian solider was on the battle field for 24 hours before he was wounded or killed. When a Russian soldier fell out, another was put in his place. The Russian's actually ran low on rifles and at some points and were only able to equip their soldiers with the rifles of wounded/killed soldiers.

The Russians did use some brilliant counter attacks and out maneuvered the Germans. Ultimately though, it was the constant feeding of new soldiers into the fight that won the battle of Stalingrad.
pi_207492780
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 02:17 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Nee, Duitsland is dat zeer zeker niet, zowel qua politiek als handel durven ze gewoon niet die harde lijn te trekken.

Nog even een addendum maar het heeft ook (nog steeds) te maken met de rol van de Duits-Russische relatie na de 2e wereldoorlog.

Ga ik allemaal hier niet uitleggen, is genoeg informatie over te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door eudaemonia op 10-01-2023 03:09:53 ]
  dinsdag 10 januari 2023 @ 02:50:49 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207492787
https://www.reddit.com/r/(...)ms_for_ukraine_will/
Russian strategic doctrine is BASED on maths.

They are basically waging war like a strategy game: take the numbers reported to them, run them through (highly secretive) algorithms and receive a "Combat Power" (CP) value. So if your CP is higher than the opponent's CP... you attack.

Now every military uses CP, but they don't let it dictate their decisions. CP is also only as good as the reports you get at which point it kinda falls apart when you have a culture of constant lying and the data is just worth jackshit.

It's a remnant of the Socialist mindset that the world can be completely understood. And because it can be understood everything is deterministic. And if it is deterministic, you can turn everything into an algorithm.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 09:21:08 #153
323876 michaelmoore
pi_207493887
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 00:19 schreef Hathor het volgende:

[..]
Diegenen die dat daar hebben neergezet zouden in 1940 waarschijnlijk fanatieke NSB'ers zijn geweest.
Ja we wachten tot de Russen Praag weer komen bevrijden
Daar spreken ook veel ouderen nog steeds Russsich

[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 10-01-2023 11:14:46 ]
pi_207495982
twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 januari 2023 @ 12:31:03 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207496060
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 02:48 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Nog even een addendum maar het heeft ook (nog steeds) te maken met de rol van de Duits-Russische relatie na de 2e wereldoorlog.

Ga ik allemaal hier niet uitleggen, is genoeg informatie over te vinden.
Niet alleen van na de Tweede Wereldoorlog. Duitsland heeft zich door zijn centrale ligging altijd al in een precaire positie gewaand. "Hier liegt Russland, und hier liegt Frankreich, und wir sind in der Mitte", om met Bismarck te spreken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207496607
Volgens het Liveblog van de NOS is Soledar inmiddels gevallen.
pi_207496631
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik las het, enige beweging door wie dat ook is wel op zijn plaats.
pi_207496671
quote:
Dat is een beetje in contradictie met het filmpje 5 posts hierboven waarin je massaal terugtrekkende Russen ziet. Wat is het nou, want de berichtgeving over en weer begint een beetje lachwekkend te worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207496696
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat is een beetje in contradictie met het filmpje 5 posts hierboven waarin je massaal terugtrekkende Russen ziet. Wat is het nou, want de berichtgeving over en weer begint een beetje lachwekkend te worden.
Er zijn meerdere dorpen en gebieden waarin heftig gevochten wordr. Deze stad soledar is blijkbaar veroverd door de russen en er komen steeds meer geluiden dat russen zich terugtrekken uit bakmhut.
pi_207496859
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207496891
quote:
Mogelijk maar dat zou de nos berichtgeving opmerkelijk snel zijn. Dit het laatste bericht van wat monitor over dat front.

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 januari 2023 @ 13:40:50 #162
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207496965
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Er zijn meerdere dorpen en gebieden waarin heftig gevochten wordr. Deze stad soledar is blijkbaar veroverd door de russen en er komen steeds meer geluiden dat russen zich terugtrekken uit bakmhut.
Zou logisch zijn.

Momentum houden waar je winnende bent.

Bakhmut kunnen ze later met die vele manschappen aanpakken. Van meer kanten ook als de Rus geluk heeft.
pi_207496969
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:36 schreef Slayage het volgende:

[..]
Mogelijk maar dat zou de nos berichtgeving opmerkelijk snel zijn. Dit het laatste bericht van wat monitor over dat front.

[ twitter ]
Dat is overigens ook niet wat de bron die zijn voor dat stukje aandragen (Britse MinDef) meldt, die nemen ook een hoop slagen om de arm met de bewoording "likely in control of most of the town". Maar goed, dat soort subtiliteiten blijken wel vaker iets te hoog gegrepen voor de jongens en meisjes bij de NOS.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 13:43:58 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207496999
https://www.reddit.com/r/(...)agner_divisions_are/
Political scientist and officer of the Armed Forces of Ukraine Taras Berezovets also writes that the situation in Soledar is more acute than in Bakhmut. The Russians attack in small groups, usually up to 8 people, armed with small arms, RPGs and Bumblebees. Attacks on the positions of the Armed Forces of Ukraine come in "waves".

Military correspondent Andrey Tsaplienko published a comment by a Ukrainian officer who is now defending Soledar. According to the defender, the Russians first put forward the first group of 8 people to the line. The whole group is loaded with BC (spare ammunition) to the maximum, each has a Shmel flamethrower.

Their task is to reach the point and gain a foothold. " They are almost suicide bombers. In case of failure, their BC is intended for the following groups ," the officer of the Armed Forces of Ukraine explained.

This group is as close as possible to the Armed Forces of Ukraine and is buried as quickly as possible. At the same time, they leave a white rag or other sign on a tree or other visible object, so that the next group can navigate in the event of the death of their predecessors and find a dug-out shelter with weapons and ammo.

During the fire contact, the "Wagnerites" discover Ukrainian firing positions and transfer them to artillery. As a rule, these are 120 and 82 mm mortars. The invaders simultaneously begin to suppress the manifested position of the Armed Forces of Ukraine with 10 mortars. Artillery preparation can last several hours. During this time, the second group concentrates 500 meters from the first group.

She approaches with lighter equipment and, under the cover of artillery, begins an assault on the Ukrainian position. " If the second group fails to take a position, it is followed by a third and even a fourth, that is, four waves of eight people per Ukrainian position ," the military man says.

At the same time, there is a UAV operator in one of the groups. He coordinates artillery fire directly from the battlefield. If the enemy manages to suppress the Ukrainian position, they clean it up using a drone, grenades, and small arms.

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 10-01-2023 13:49:38 ]
pi_207497010
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is overigens ook niet wat de bron die zijn voor dat stukje aandragen (Britse MinDef) meldt, die nemen ook een hoop slagen om de arm met de bewoording "likely in control of most of the town". Maar goed, dat soort subtiliteiten blijken wel vaker iets te hoog gegrepen voor de jongens en meisjes bij de NOS.
Ik zat ook inderdaad hun account te lezen. Zoals je zegt wordt het nergens gemeld dat soledar is gevallen.
-Rabia Al-Basri
pi_207497024
twitter
  dinsdag 10 januari 2023 @ 13:46:05 #167
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207497040
Overigens baseert de NOS zich op de Britten die melden dat Soledar is gevallen, maar dat omsingeling van Bakhmut hun niet logisch lijkt.

De hoofdaanvoerweg van Bakhmut lijkt me ook lastig bereiken voor de russen. Als Oekrane de verdediging goed op orde heeft denk ik dat het zo nog maanden kan duren.

Tegen die tijd wel de complete stad in puin natuurlijk.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 13:47:47 #168
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207497063
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Toch lijkt het me logisch dat het niet eeuwig gaat duren. Tenzij de Russen al aardig door hun manschappen heen aan het raken zijn.
pi_207497111
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:43 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)agner_divisions_are/
Political scientist and officer of the Armed Forces of Ukraine Taras Berezovets also writes that the situation in Soledar is more acute than in Bakhmut. The Russians attack in small groups, usually up to 8 people, armed with small arms, RPGs and Bumblebees. Attacks on the positions of the Armed Forces of Ukraine come in "waves".

Military correspondent Andrey Tsaplienko published a comment by a Ukrainian officer who is now defending Soledar. According to the defender, the Russians first put forward the first group of 8 people to the line. The whole group is loaded with BC to the maximum, each has a Shmel flamethrower.

Their task is to reach the point and gain a foothold. " They are almost suicide bombers. In case of failure, their BC is intended for the following groups ," the officer of the Armed Forces of Ukraine explained.

This group is as close as possible to the Armed Forces of Ukraine and is buried as quickly as possible. At the same time, they leave a white rag or other sign on a tree or other visible object, so that the next group can navigate in the event of the death of their predecessors and find a dug-out shelter with weapons and ammo.

During the fire contact, the "Wagnerites" discover Ukrainian firing positions and transfer them to artillery. As a rule, these are 120 and 82 mm mortars. The invaders simultaneously begin to suppress the manifested position of the Armed Forces of Ukraine with 10 mortars. Artillery preparation can last several hours. During this time, the second group concentrates 500 meters from the first group.

She approaches with lighter equipment and, under the cover of artillery, begins an assault on the Ukrainian position. " If the second group fails to take a position, it is followed by a third and even a fourth, that is, four waves of eight people per Ukrainian position ," the military man says.

At the same time, there is a UAV operator in one of the groups. He coordinates artillery fire directly from the battlefield. If the enemy manages to suppress the Ukrainian position, they clean it up using a drone, grenades, and small arms.
Dit klinkt inderdaad als een soort van sucide bombers / ingimashis van Isis. Toont uiteraard ook dat er geen enkele waarde wordt gehecht menselijke levens. Zag ook een Russische soldaat op het front die dat aangaf, die zei zoiets van, "het maakt helemaal niets uit of we allemaal afgemaakt worden, er zullen mensen blijven komen om onze plek op te vullen"
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 januari 2023 @ 13:54:19 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207497136
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dit klinkt inderdaad als een soort van sucide bombers / ingimashis van Isis. Toont uiteraard ook dat er geen enkele waarde wordt gehecht menselijke levens. Zag ook een Russische soldaat op het front die dat aangaf, die zei zoiets van, "het maakt helemaal niets uit of we allemaal afgemaakt worden, er zullen mensen blijven komen om onze plek op te vullen"
Lekker man, met honderdduizenden sterven omdat de leider van het grootste land ter wereld een stijf piemeltje krijgt als hij nog eens honderd kilometer kan toevoegen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_207497219
twitter

Het is maar goed dat het vriest daarzo.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 14:24:05 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207497494
Ukrainse kamikaze drones die gps gebruiken gaan nu niet meer werken en HIMARS raketten zijn ook minder nauwkeurig
twitter
  dinsdag 10 januari 2023 @ 14:31:35 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_207497568
twitter
twitter
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 14:57:31 #175
pi_207497894
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
Overigens baseert de NOS zich op de Britten die melden dat Soledar is gevallen, maar dat omsingeling van Bakhmut hun niet logisch lijkt.

De hoofdaanvoerweg van Bakhmut lijkt me ook lastig bereiken voor de russen. Als Oekrane de verdediging goed op orde heeft denk ik dat het zo nog maanden kan duren.

Tegen die tijd wel de complete stad in puin natuurlijk.
Het niveau van de NOS is echt te triest. Dan kan je nog beter het Jeugdjournaal volgen.
pi_207497897
Niet de eerste keer dat de Pakistanen leveren.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207497936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het niveau van de NOS is echt te triest. Dan kan je nog beter het Jeugdjournaal volgen.
Het niveau van de journalistiek is bedroevend, er zijn nog maar weinig echt goede journalisten en de meesten hebben ook helemaal geen budget om ergens goed in te duiken, waardoor het veelal copy paste is.

Er was ook iemand die steeds aangaf dat de NOS gewoon Kremlin talking points aan het verspreiden was. Dan weet je het wel.
pi_207497940
De aanvoerlijnen van Soledar lijken onder vuur te liggen. Zal me niks verbazen als Soledar opgegeven wordt vanavond, aangezien het ook van 3 kanten onder vuur ligt. De rest van die lijn zal dan ook wel verlaten worden.
Komen de russen toch weer een stukje dichterbij hun vermodelijke strategische doel: de inname van de Donbass.

Ik maak me echter "zorgen" over de russische situatie. Het russissche leger heeft verschrikkelijk veel resources ingezet om Bakhmut te veroveren, en de russiche aanvoerlijnen/flank in Kremmina liggen onder vuur.
Rusland heeft nu de eerste zet gedaan, Oekraine kan nu kiezen waar ze hun offensief beginnnen, op basis van hun superieure informatievoorziening.

ATP Geopolitics heeft een goede samenvatting gemaakt, start video op 1:09:

Economisch nieuws: Ericsson en Nokia trekken zich terug uit rusland. En het chinese Huawei verkoopt geen nieuwe apparatuur meer. Urals olie blijft ver on de prijscap van 60 dollar .
pi_207497962
Een Rusland propagandist
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207498002
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:57 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Dat is het strategische probleem van rusland: de industriele militaire capaciteit van Oekraine bevindt zich in het veilige buitenland. Dat maakt het bombarderen van het electriciteitsnetwerk ook grotendeels zinloos.
Maar ik denk dat rusland dat ook wel beseft, en dat de bombardementen vooral gedaan werden om versterkingen richting Bakhmut-Soledar proberen tegen te gaan.
pi_207498010
Prijsschieten

twitter
pi_207498014
quote:

[ twitter ]
Pakistan denkt: the enemy of (the friend of) my enemy is my friend

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2023 15:11:10 ]
pi_207498032
quote:

[ twitter ]
En dat voor zo'n straatarm land _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207498035
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:31 schreef speknek het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]
De geest van Chamberlain waart helaas nog rond in Londen, Parijs en Berlijn.
pi_207498169
Als Duitsland voor de verandering eens niet de Europese topfascist zelf levert doen ze wel echt alles wat ze kunnen om hem geen strobreed in de weg te leggen.
pi_207498222
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Pakistan denkt: the enemy of (the friend of) my enemy is my friend
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de beweegredenen van de Pakistanen vooral politiek is om de Amerikanen tevreden te houden en blijvende politieke/militaire backing te krijgen tegen India dat hun militaire materiaal vooral uit Rusland haalt, waardoor ze de Russen weinig/niet kunnen bekritiseren.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 januari 2023 @ 15:38:27 #188
6484 ExTec
pi_207498357
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:24 schreef Slayage het volgende:

[..]
[..]
Ik vermoed dat de beweegredenen van de Pakistanen vooral politiek is om de Amerikanen tevreden te houden en blijvende politieke/militaire backing te krijgen tegen India dat hun militaire materiaal vooral uit Rusland haalt, waardoor ze de Russen weinig/niet kunnen bekritiseren.
Ik vermoed dat ze er gewoon voor betaald worden ;)
pi_207498421
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ze er gewoon voor betaald worden ;)
Ook, maar dat is eerder een bijkomende reden niet het voornaamste. Zo zouden niet de Russen voorzien van artillerie
-Rabia Al-Basri
pi_207498588
quote:

[..]
[..]
Oekraine heeft, via haar bondgenoten, enorme politieke macht. Dus ja, dan krijg je dus militaire steun van landen zoals Luxemburg, Macedoni, en Pakistan.
rusland aan de andere kant, heeft zelfs amper politieke controle over de NAVO kloon CSTO, en de militarie hulp is beperkt tot slechts 3 landen (Belarus, Iran, Noord Korea).
pi_207498815
quote:
. Ook Prigozhin noemt de gevechten "zwaar en bloedig". Het dorp wordt volgens hem "eervol verdedigd". "Het Oekraense leger vecht dapper voor Bakhmut en Soledar. De berichten over hun massale overgave zijn niet waar", zei de bondgenoot van Poetin.
Best aardig nog voor een genocidepleger.

https://www.nu.nl/spannin(...)erd-door-russen.html
Vakman pur sang
  dinsdag 10 januari 2023 @ 16:18:06 #192
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207498866
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Och voor een blog die de gemiddelde nieuwslezer op de hoogte moet houden..
pi_207498917
quote:

[..]
[..]
Las ergens dat Pakistan geld krijgt van de internationale gemeenschap voor de overstromingen tijd terug.

Voor wat hoort wat.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 januari 2023 @ 17:08:30 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207499465
Ligt het aan mij of is er meer kritiek op Duitsland sinds ze hebben aangekondigd een PATRIOT en Marders te leveren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207499526
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 januari 2023 @ 17:19:06 #197
3928 Ulx
pi_207499605
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je weet dat hij het was die Duitsland op 3 September 1939 de oorlog verklaarde?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 17:19:34 #198
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207499612
China houdt ook rekening met een voor Rusland ongunstig scenario:
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 10 januari 2023 @ 17:31:32 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 17:33:37 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207499790
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:23 schreef Confetti het volgende:

[..]
Las ergens dat Pakistan geld krijgt van de internationale gemeenschap voor de overstromingen tijd terug.

Voor wat hoort wat.
Ja, alsof noodhulp aan voor-wat-hoort-wat gebonden is :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_207499802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 17:33 schreef Dven het volgende:

[..]
Als je diplomatieke betrekkingen beter zijn zal je veel meer noodhulp ontvangen.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 januari 2023 @ 17:35:52 #202
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207499813
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 17:35 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als je diplomatieke betrekkingen beter zijn zal je veel meer noodhulp ontvangen.
Het is gewoon een businessplan van die stiekeme moslims! :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 10 januari 2023 @ 18:38:38 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  dinsdag 10 januari 2023 @ 18:45:08 #205
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207500743
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nukes voor India.
Poetin zal iedereen nuken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_207500753
quote:
Natasha en Alisa vallen morgen uit het raam ;(
pi_207500756
quote:
Oof, that's gotta hurt....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_207500967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 17:19 schreef Perrin het volgende:
China houdt ook rekening met een voor Rusland ongunstig scenario:[ twitter ]
Lol, dankzij rusland hebben we het weer over "major and minor powers", alsof het weer 1900 is. :')
Maar goed, China is ook wakker geworden, en beseft nu eindelijk dat ze een export economie zijn; hun groei wordt bepaald (en beperkt!) door de hoeveelheid die andere landen uit China importeren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 17:33 schreef Dven het volgende:

[..]
Het is politiek kapitaal / politieke "goodwill". Iets waar de EU of VS bergen van heeft. Zo werkt politiek nu eenmaal. Als je geen politiek kapitaal hebt, dan ben je dus zoals een Noord Korea or rusland: vrijwel helemaal alleen op de wereld.

Filantropie bestaat nauwelijks in de politiek.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:02:46 #209
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_207501001
quote:

[ twitter ]
Bijzonder want Pakistan zit onder de plak van China en die staan denk ik toch meer aan Russisch of iig neutrale kant
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:04:28 #210
38496 Perrin
pi_207501032
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:02 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Bijzonder want Pakistan zit onder de plak van China en die staan denk ik toch meer aan Russisch of iig neutrale kant
China schuift steeds meer op, heb ik de indruk. Combinatie van slechte resultaten van Rusland en geopolitieke realiteiten.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:07:30 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207501090
quote:
In St Petersburg wonen de dapperste Russen. Als er een revolutie komt, dan begint het daar.
pi_207501102
Frans Timmermans heeft weer iets gevonden om zich mee bezig te houden.
quote:
'Rusland pleegt ecocide en moet ter verantwoording worden geroepen'

Oekrane moet bewijs verzamelen tegen Russische misdaden tegen natuur en milieu, om Rusland zo ook te kunnen dwingen tot herstelbetalingen voor die ecocide. Dat zei Eurocommissaris Frans Timmermans vandaag [...]

https://www.bnr.nl/nieuws(...)ding-worden-geroepen
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:08:19 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207501105
quote:

[..]
Misschien gebruiken ze Pakistan als dekmantel om Oekrane te steunen :)
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:12:05 #215
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207501174
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:08 schreef Jemoederniet het volgende:
Frans Timmermans heeft weer iets gevonden om zich mee bezig te houden.
[..]

De natuur is ook aan gort geschoten daar. Of gesloopt om loopgraven te maken en stellingen enzo. Ook daar is Rusland verantwoordelijk voor. Laat ze maar lappen voor ALLES wat ze gesloopt hebben.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:16:08 #216
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207501241
Currently, 20% of Ukraine's nature conservation areas are affected by this war. The Russians occupied 8 nature reserves and twelve national natural parks. Practically 80% of the territory of the "Holy Mountains" National Park was destroyed. There is a humanitarian crisis in the occupied "Ascania Nova". Ukrainian ecologists estimate that hundreds of thousands or even millions of wild animals could be killed. At the same time, over 6 million domestic animals died because of the Russian invasion of Ukraine.

https://www.change.org/p/(...)-against-environment?
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:17:17 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207501266
Hoop dat zo snel mogelijk die linkse eikel opdondert uit het Kremlin :r :r
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207501268
twitter
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:19:40 #219
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207501308
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
Hoop dat zo snel mogelijk die linkse eikel opdondert uit het Kremlin :r :r
Links?
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:20:01 #220
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207501312
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:00 schreef oheng het volgende:

[..]
Lol, dankzij rusland hebben we het weer over "major and minor powers", alsof het weer 1900 is. :')
Maar goed, China is ook wakker geworden, en beseft nu eindelijk dat ze een export economie zijn; hun groei wordt bepaald (en beperkt!) door de hoeveelheid die andere landen uit China importeren.
[..]
Het is politiek kapitaal / politieke "goodwill". Iets waar de EU of VS bergen van heeft. Zo werkt politiek nu eenmaal. Als je geen politiek kapitaal hebt, dan ben je dus zoals een Noord Korea or rusland: vrijwel helemaal alleen op de wereld.

Filantropie bestaat nauwelijks in de politiek.
Dat je er goodwill mee kweekt is iets anders dan voor-wat-hoort-wat. Zoals de VS lange tijd geleden al verklaard heeft dat humanitaire hulp losstaat van politieke vraagstukken. Dat er van tijd tot tijd overlapping is tussen de twee is evident en ontkent ook niemand.
pi_207501344
quote:
84s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Links?
Ja communisten h?
Vakman pur sang
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:22:38 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207501355
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja communisten h?
Er is niets communistisch aan Poetin en Rusland.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:23:46 #223
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207501375
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja communisten h?
okay
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:24:12 #224
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207501382
quote:
84s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De natuur is ook aan gort geschoten daar. Of gesloopt om loopgraven te maken en stellingen enzo. Ook daar is Rusland verantwoordelijk voor. Laat ze maar lappen voor ALLES wat ze gesloopt hebben.
Nadat ze oorlog verloren hebben en Rusland weer opgebouwd moet worden kan er een heffing komen op de grondstoffen die ze verkopen. Zoiets van 50% van de winst op een vat olie gaat naar Ukraine voor de komende 50 jaar.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:24:26 #225
6484 ExTec
pi_207501384
Dagelijkse portie negativiteit van strelkov. Ik vind dat hij tzt wel een extra kussentje heeft verdiend in zijn cel in den haag.

pi_207501389
quote:
84s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er is niets communistisch aan Poetin en Rusland.
Nee joh, grote democratie, het land van liefde en vrede.
Vakman pur sang
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:25:42 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:26:15 #228
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207501417
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:24 schreef ExTec het volgende:
Dagelijkse portie negativiteit van strelkov. Ik vind dat hij tzt wel een extra kussentje heeft verdiend in zijn cel in den haag.

[ afbeelding ]
Ja, een fijn spijkerbed :Y
pi_207501422
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:25 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik las iets over dat een in de UK getrainde battelion naar Bakhmut is gestuurd?
Van die lui met uienringen om de nek. _O-
Vakman pur sang
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:26:56 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207501430
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee joh, grote democratie, het land van liefde en vrede.
Ah ja. Want er bestaat niets anders dan communisme en democratie natuurlijk.

:')
pi_207501440
Hoera, rusland staat op het punt weer een stad te bevrijden (dit is Bakhmut, niet Soledar). :'(

dinsdag 10 januari 2023 @ 19:28:37 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:28:43 #233
38496 Perrin
pi_207501466
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:27 schreef oheng het volgende:
Hoera, rusland staat op het punt weer een stad te bevrijden (dit is Bakhmut, niet Soledar). :'(

[ afbeelding ]
Typisch Russisch plaatje idd.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:30:25 #234
38496 Perrin
pi_207501509
quote:

[..]
Links?
Hap nou niet.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:30:55 #235
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207501522
quote:

[ afbeelding ]
Duurt nog wel eventjes voordat het weer een toeristische trekpleister wordt.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:32:35 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207501563
quote:
18s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hap nou niet.
Je hebt gelijk. Sorry :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 10-01-2023 19:38:37 ]
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:32:43 #237
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207501570
quote:

[..]
Links?
Anti amerikanisme, collectivisme, een narratief.

In zijn retoriek is hij "volks" rechts, maar in zijn handelen ligt dat nog wel wat genuanceerder.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:33:29 #238
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207501585
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:01 schreef oheng het volgende:
De aanvoerlijnen van Soledar lijken onder vuur te liggen. Zal me niks verbazen als Soledar opgegeven wordt vanavond, aangezien het ook van 3 kanten onder vuur ligt. De rest van die lijn zal dan ook wel verlaten worden.
Komen de russen toch weer een stukje dichterbij hun vermodelijke strategische doel: de inname van de Donbass.

Ik maak me echter "zorgen" over de russische situatie. Het russissche leger heeft verschrikkelijk veel resources ingezet om Bakhmut te veroveren, en de russiche aanvoerlijnen/flank in Kremmina liggen onder vuur.
Rusland heeft nu de eerste zet gedaan, Oekraine kan nu kiezen waar ze hun offensief beginnnen, op basis van hun superieure informatievoorziening.

ATP Geopolitics heeft een goede samenvatting gemaakt, start video op 1:09:

Economisch nieuws: Ericsson en Nokia trekken zich terug uit rusland. En het chinese Huawei verkoopt geen nieuwe apparatuur meer. Urals olie blijft ver on de prijscap van 60 dollar .
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Oekrane eerder Svatove/Kreminna zou veroveren, gezien de focus van Rusland op Bachmut. Maar helaas valt de winst wat tegen.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:34:03 #240
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207501599
quote:
18s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hap nou niet.
Was geen troll hoor. Dat doe ik wel in het cor topic.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:41:37 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:45:56 #242
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:48:43 #243
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:50:11 #244
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207502098
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Draad
[ twitter ]
Hadden ze wel het goede visum om in Oekrane te kunnen werken? Zo nee, dan kan ik er niet wakker van liggen. En al helemaal niet als ik in die draad 'arbeiders' zie met AK's.
pi_207502239
quote:
Die rechter heeft kennelijk een Oekraense uniform aan.
-Rabia Al-Basri
pi_207502291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Draad
[ twitter ]
Waarom zouden constructors die oorlogsbouwwerken maken geen legitiem doel zijn?
Hee je mag niet schieten ik maak hier slechts de loopgraven?
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 januari 2023 @ 20:06:58 #248
3928 Ulx
pi_207502324
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hadden ze wel het goede visum om in Oekrane te kunnen werken? Zo nee, dan kan ik er niet wakker van liggen. En al helemaal niet als ik in die draad 'arbeiders' zie met AK's.
Al hadden ze geen wapens: Ze bouwden loopgraven. Dat is direct en actief meewerken aan de oorlog. Dan ben je een legitiem doelwit.
pi_207502361
Wat een kneus is dit ook.
twitter

Onbevestigde berichten dat erwtensoep blauw is.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 januari 2023 @ 20:08:30 #250
3928 Ulx
pi_207502373
twitter
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:08:50 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207502385
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Anti amerikanisme, collectivisme, een narratief.

In zijn retoriek is hij "volks" rechts, maar in zijn handelen ligt dat nog wel wat genuanceerder.
Poetin is een anti-liberale autoritair-conservatief van het type Orban. Hij framet de oorlog vooral cultureel, als de oorlog van het rechtse, conservatieve blok tegen de linkse progressieve wereld met homo's en andere linkse hobbies.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_207502407
quote:

[..]
De Pakistanen hebben altijd goede banden met de vs als China gehad. China is echt niet blij met deze oorlog maar ze proberen wel neutraliteit uit te stralen. Wordt in het artikel benoemd dat ik eerder op de dag postte
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:10:42 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207502450
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn dat niet gewoon soldaten die warme bouwvakkerskleding dragen omdat er niet genoeg winteruniformen zijn?

pi_207502490
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:03 schreef Slayage het volgende:

[..]
Die rechter heeft kennelijk een Oekraense uniform aan.
Ja, dat mag dus niet ;)
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:12:05 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207502491
quote:

[..]
Pakistan zit traditioneel in het Amerikaanse kamp, daar waar India altijd meer richting Rusland trok.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_207502542
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een kneus is dit ook.
[ twitter ]

Onbevestigde berichten dat erwtensoep blauw is.
Ik vind deze tweet nog kneuziger :P
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207502569
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, dat mag dus niet ;)
Ja maar hij heeft kennelijk koud :D
-Rabia Al-Basri
pi_207502613
Zo, net weer extra deugpunten gescoord door te doneren voor drones en ehbo-sets.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:17:01 #259
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207502627
NVG achtergrond info

https://www.reddit.com/r/(...)sitions_at_midnight/
The US alone has given thousands of night vision monocular scopes to Ukraine. Not every soldier will have one, but every unit should have at least one. We have around 7,000 of these from 2014-2022 then in 2022 we’ve given 10,000 AN/PVS-14’s and 500 a month since June. Since then we’ve added many thousands more with each weapons delivery, though the number isn’t specified it’s probably an additional 10,000+ .. we actually cleared all of our reserves and order directly from the industry for Ukriane, they’re effectively getting as many as the companies that make them can produce. And yes, these are excellent devices and average around $4k USD each not including helmet mounts and cases that each one comes with which we also provided.
pi_207502635
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:33 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Oekrane eerder Svatove/Kreminna zou veroveren, gezien de focus van Rusland op Bachmut. Maar helaas valt de winst wat tegen.
Rusland heeft nu een offensief gestart dwars door stedelijk gebied heen. Niks geen slimme snelle taktische maneuveres op basis van moderne informatie vergaring.

Ik mag hopen dat Oekraine hun offensief wat slimmer aanpakt. Eerlijk gezegd vind ik een frontale aanval op Svatove/Kremmina absoluut geen goed idee.
pi_207502663
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
Zo, net weer extra deugpunten gescoord door te doneren voor drones en ehbo-sets.
^O^
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:20:00 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207502698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:17 schreef oheng het volgende:

Rusland heeft nu een offensief gestart dwars door stedelijk gebied heen. Niks geen slimme snelle taktische maneuveres op basis van moderne informatie vergaring.

Ik mag hopen dat Oekraine hun offensief wat slimmer aanpakt. Eerlijk gezegd vind ik een frontale aanval op Svatove/Kremmina absoluut geen goed idee.
Snelle manoeuvres zitten er atm ook niet echt in...

twitter
pi_207502719
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:13 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ik vind deze tweet nog kneuziger :P [ twitter ]
Oh God, ja inderdaad, wat een kneus joh :')
Vakman pur sang
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:21:34 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:22:21 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207502744
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
_O_
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:26:42 #266
38496 Perrin
pi_207502819
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ twitter ]
Gatverdamme wat een drek.
pi_207502890
quote:

[..]

[ twitter ]
Ik heb nog nooit modder zich zien gedragen als water. Wat een hel moet het zijn om daarin te knokken.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:31:30 #268
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207502899
pi_207502925
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:09 schreef Slayage het volgende:

[..]
De Pakistanen hebben altijd goede banden met de vs als China gehad. China is echt niet blij met deze oorlog maar ze proberen wel neutraliteit uit te stralen. Wordt in het artikel benoemd dat ik eerder op de dag postte
Xi kan niet openlijk steun geven voor liberale waarden als hij thuis er alles aan doet om een conservatief autocratie te zijn (Voorbeeld: Op het partij congress werd besloten Dat belangrijkste taak van wordt hun studenten leren behoud van eigen cultuur. Dit soort onderwijs dat klinkt als muziek in de oren van de conservatieven.).

Aan de andere kant stort zijn land in elkaar als iedereen conservatief nationaal zou gaan.
pi_207502933
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Poetin is een anti-liberale autoritair-conservatief van het type Orban. Hij framet de oorlog vooral cultureel, als de oorlog van het rechtse, conservatieve blok tegen de linkse progressieve wereld met homo's en andere linkse hobbies.
Ik blijf Putler's manier van psychologische oorlogsvoering wel interessant vinden eigenlijk. Erg knap dat dit zo goed werkt en dat er in het westen ook bergen aan usefull idiots zijn die er gewoon aan mee doen. Opvallend om te zien is ook wel dat volk dat het meeste de mond vol heeft over dat er vrede gesloten moet worden, het 'niet onze oorlog is' ook dezelfde mensen die het hardste op het orgel gaan over het door hun zo gevreesde en gehate links. En dit zijn dan de wakkere mensen. :')

En wat je ook opvallend vaak ziet, en het gaat met golven, is dat de onderwerpen die deze 'kritische' mensen ook telkens allemaal dezelfde onderwerpen aan denken te moeten snijden, bijvoorbeeld "whatabout 2014!1!"

Zag net op twitter, (waar anders!), nog iemand die helemaal los ging over de "linkse CIA" 8)7 _O-

(hmm, het komt er niet helemaal uit zoals ik het in m'n hoofd heb zitten, maar goed :P )

[ Bericht 6% gewijzigd door xpompompomx op 10-01-2023 20:50:13 ]
pi_207503140
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:21 schreef AchJa het volgende:
Ps. @:Slayage , vanwaar die lachende smiley als standaard PI bij je berichten?

Bij sommige posts ziet dat er een beetje vreemd uit.
Vind het een geinige smilie :P
-Rabia Al-Basri
pi_207503403
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik blijf Putler's manier van psychologische oorlogsvoering wel interessant vinden eigenlijk. Erg knap dat dit zo goed werkt en dat er in het westen ook bergen aan usefull idiots zijn die er gewoon aan mee doen. Opvallend om te zien is ook wel dat volk dat het meeste de mond vol heeft over dat er vrede gesloten moet worden, het 'niet onze oorlog is' ook dezelfde mensen die het hardste op het orgel gaan over het door hun zo gevreesde en gehate links. En dit zijn dan de wakkere mensen. :')

En wat je ook opvallend vaak ziet, en het gaat met golven, is dat de onderwerpen die deze 'kritische' mensen ook telkens allemaal dezelfde onderwerpen aan denken te moeten snijden, bijvoorbeeld "whatabout 2014!1!"

Zag net op twitter, (waar anders!), nog iemand die helemaal los ging over de "linkse CIA" 8)7 _O-

(hmm, het komt er niet helemaal uit zoals ik het in m'n hoofd heb zitten, maar goed :P )
Bij sommige mensen is gewoon alles links.
Zelfs Hitler.
Ik zeg ze altijd dat als ze zelf extreem rechts zijn, uiteindelijk al het andere dus links is. Dat zegt dus genoeg over de persoon.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 10 januari 2023 @ 21:07:01 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207503481
2:35: Rusland moet minstens een half miljoen soldaten verliezen voordat ze er ook maar aan denken om te stoppen. En ze zitten nu net op 100k..

3:00 Ukraine zit qua militaire doden op 1/3 van de Russen dus circa 35k doden. Maar qua burgers zitten ze misschien wel op 250k doden.

3:45 voor de Russen is dit een existentiele oorlog die ze MOETEN winnen

3:55 een NATO vs Rusland gevecht zou 1 op 1000 casualties zijn.

4:20 als Ukraine verliest en Rusland valt Polen (in de verre toekomst) aan dan wordt het een nucleaire oorlog

5:15 Rusland weet dat de bevolkingsopbouw er zo slecht aan toe is dat tussen 2050 en 2070 het sowieso game over is. Er zijn de afgelopen 30 jaar niet genoeg (Slavische) mensen geboren om het voortbestaan van hun volk te garanderen. Met een oorlog en het inlijven van Ukraine kunnen ze dit voorkomen.

6:45 het jaar 2022 is het laatste jaar dat ze genoeg jonge mensen in hun 20s hebben waarmee ze een poging kunnen doen om de ondergang van hun volk te voorkomen door Ukraine in te lijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 10-01-2023 21:33:41 ]
  dinsdag 10 januari 2023 @ 21:07:37 #274
6484 ExTec
pi_207503491
quote:

[..]

[ twitter ]
Is die wel recent? Is al dagen -10 daar. Niet 2 dagen ofzo.

pi_207503725
quote:

[..]

[ twitter ]
twitter
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 21:36:00 #276
236264 crew  capricia
pi_207504012
Soledar gaat vallen of is al gevallen?
Iemand info hier.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 10 januari 2023 @ 21:42:30 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207504252
quote:

[ afbeelding ]
Heeft Amnesty al gereageerd?
  dinsdag 10 januari 2023 @ 21:51:52 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207504344
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:36 schreef capricia het volgende:
Soledar gaat vallen of is al gevallen?
Iemand info hier.

[ twitter ]
Volgens het laatste kaartje van Rybar is het centrum van Soledar omsingeld/ingenomen.
Vluchtwegen lijken ook afgesneden.

pi_207504358
twitter
  dinsdag 10 januari 2023 @ 21:55:35 #283
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 21:57:41 #284
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207504402
quote:
Nutteloos filmpje met stock footage die verder niets uitlegt
Tip: doe een 'Do not recommend this channel' zodat je nooit meer die rommel voorgeschoteld krijgt.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 10-01-2023 23:23:40 ]
  dinsdag 10 januari 2023 @ 22:03:54 #285
pi_207504515
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:44 schreef Slayage het volgende:

[..]
Vind het een geinige smilie :P
:D
pi_207504618
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is die wel recent? Is al dagen -10 daar. Niet 2 dagen ofzo.

[ afbeelding ]
Alleen de toplaag is bevroren, daaronder is het nog steeds modder. Er zijn nog wel een X aantal dagen vorst nodig voordat de bevroren laag een tank kan houden. De komende dagen gaan het minder hard vriezen.
pi_207504777
twitter
pi_207504788
Russia to label maps that dispute its ‘territorial integrity’ as extremist
https://www.i24news.tv/en(...)-extremist-materials
pi_207504802
Soledar gevallen dus
  dinsdag 10 januari 2023 @ 22:25:23 #290
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207504983
twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 januari 2023 @ 22:33:17 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 22:39:04 #293
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207505112
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Nutteloos filmpje met stock footage die verder niets uitlegt
Echt wat een bagger. Alleen maar voor de kliks.
pi_207505191
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:28 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Twijfel of het wel de zoutmijnen zijn waar die foto is genomen:

twitter
pi_207505333
Canada to purchase U.S. missile defence system for Ukraine
https://www.cbc.ca/news/p(...)ile-system-1.6709115

A PMO readout of the meeting said Trudeau informed Biden that Canada will purchase a National Advanced Surface-to-Air Missile System (NASAMS) for Ukraine.
pi_207505353
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bij dit soort posts wek je wel de suggestie dat je het allemaal maar lachen vindt:
[..]

Mwah
-Rabia Al-Basri
pi_207505362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:46 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Twijfel of het wel de zoutmijnen zijn waar die foto is genomen:

[ twitter ]
Zag die tweet ook langskomen. We gaan het zien.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 januari 2023 @ 23:22:29 #298
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207505671
Die boot was geen kruiser zeker? :P Hele dag niets meer over gehoord.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 januari 2023 @ 23:31:26 #299
3928 Ulx
pi_207505783
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:58 schreef Aether het volgende:
Canada to purchase U.S. missile defence system for Ukraine
https://www.cbc.ca/news/p(...)ile-system-1.6709115

A PMO readout of the meeting said Trudeau informed Biden that Canada will purchase a National Advanced Surface-to-Air Missile System (NASAMS) for Ukraine.
Ah, dus dat was waar dit over ging.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:08 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
  dinsdag 10 januari 2023 @ 23:48:59 #300
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 23:51:02 #301
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207505946
quote:
Laten we hopen dat er niet weer een stapel “helden” vast komen te zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')