abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207454120
quote:
Rusland bereidt mobilisatie van extra 500.000 rekruten voor'
Rusland bereidt zich voor om opnieuw een grote mobilisatie in gang te zetten. Dat beweren de Oekraense inlichtingendiensten, die het hebben over tot wel 500.000 bijkomende rekruten voor het leger. Die zouden tijdens de lente en de zomer deel moeten gaan uitmaken van een nieuw offensief.
Rusland mobiliseerde in oktober al 300.000 burgers om naar het front in Oekrane te trekken en is van plan om deze maand nog eens hetzelfde te doen, maar dan op nog grotere schaal. Dat heeft Vadim Skibitski, adjunct-directeur van de Britse militaire inlichtingendienst, gezegd. Het zou gaan om 500.000 rekruten die gezocht worden om de verliezen op te vangen die in Oekrane geleden zijn en worden.
Volgens Sibitski wordt die mobilisatie gedaan met het oog op de lente en de zomer, waarin Rusland volgens hem een nieuw offensief wil lanceren in het oosten en zuiden van het land. Het is volgens Sibitski bovendien het bewijs dat de Russische president Vladimir Poetin nog geen intentie heeft om de oorlog te beindigen.
Rusland houdt intussen wel vol dat van een tweede grootschalige mobilisatie geen sprake is. Poetin noemde dat in december nog “zinloos”. Volgens hem zijn slechts de helft van de al gemobiliseerde mensen effectief naar Oekrane gestuurd, dus zou nog meer mensen oproepen geen zin hebben.
Bron.

Hebben de 300.000 man die al opgeroepen zijn ook niet veel gedaan.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_207454143
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 07:57 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Wie is ‘Polen’? Die goed ingevoerde expert van die tweet?

Duitsland lijkt gelukkig overstag, maar hebben natuurlijk veel te lang hun plas opgehouden. Die vlek in de broek is nu te duidelijk zichtbaar. Als er dan een Pool een grapje over maakt is dat helemaal niet erg lijkt me.

Overigens, maar dat is misschien off topic, (vandaar in een spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens dit artikel gaat Polen zelfs naar 5 procent van het bbp:
Meet Europe’s coming military superpower: Poland
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:53:52 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207454164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
https://www.thedrive.com/(...)the-fight-in-ukraine
This Is What Bradley Fighting Vehicles Will Bring To The Fight In Ukraine
With an initial batch of M2 Bradleys now slated for Ukraine, we dive into what impact these iconic vehicles could
have on the battlefield.
ik neem aan dat dit materieel allemaal is uitgerust met starlink internet

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:51 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Polen is onze beschermer , laten we hopen dat die Putin snel doodgaat

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2023 11:02:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207454177
Russische POV in een kansloze bestorming. Gaat er heftig aan toe daar.

GoPro footage of Russian soldiers attacking over open ground and taking multiple casulties while being pinned
https://www.reddit.com/r/(...)iers_attacking_over/
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:15:30 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207454301
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:55 schreef Jemoederniet het volgende:

GoPro footage of Russian soldiers attacking over open ground and taking multiple casulties while being pinned
Uit de reacties. Waarom er zoveel in de lucht/te hoog, lijkt te worden geschoten:

quote:
Soviet era military tactic. Attempted psychological intimidation of the enemy. The whizzing sound only intimidates new recruits. There is always the risk of a lucky shot naturally but it's going to be so rare.

A combat hardened soldier laughs at whizzing in the air, because they know that whizzing means the rounds are way to high, based on the whizzing sound they can determine how close the rounds are. In fact, they are emboldening hardened soldiers with this behavior.

Experienced soldiers only go 'ooh shit' when they start seeing rounds in front of them within 10 or so meters hitting the dirt, kicking dirt up in the air. That's when you know, they got your ass honed in and you're dealing with a shooter who is likely still several hundred meters out but is taking somewhat accurate shots at you with an iron sight.

All of them in a single line, deathly afraid of mines, afraid to get injured.

No dedicated combat grenadier with 40mm launcher and a backpack with dozens/hundreds of nades, perhaps even a assisting nade bearer.

No demolition guy to start a brushfire with chemical explosives for cover.

No flame weapon to clear trenches/bunkers/start brushfire for cover. (the RPO-A Shmel was common in Soviet era tactics, it seems they've regressed even further)

Not popping a smoke can when evacuating the wounded, but instead dumping a bunch of inaccurate suppressing fire.

No light infantry mortar combat team of 3+ individuals to try to suppress the enemy position, equipped with long range scoped riffles to aid in suppressing and or even flanking enemy positions.

No RPG man to push frontal pressure and force retreats.

No designated radioman to call in precision artillery and communicate with NCO's of the squads and observing CO. We hear a few archaic soviet inaccurate artillery rounds land behind the enemy.

No combat sniper team.

No binoculars / laser rangefinder on any of them to get a accurate range bead on the UA forces so that everyone knows the distance to fire at.

No under-barrel grenade launchers to launch hundreds of small VOG grenades at the enemy by these troops in total.

Horrendous suppressing fire throughout the video wasting a bunch of rounds by randomly shooting in the air massively overshooting the enemy.

No LMG man to do this suppressing role for them. (should have 2 ammo bearers with their own weapons with a few under-barrel grenade launchers fired grenades that set up the flank or suppressing position)

No scopes on any rifle seen which makes all them evenly effective, which is absolute bottom of the barrel effectiveness.

The list goes on and on and points towards drastic lack of equipment.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  PR/Manusje van alles zaterdag 7 januari 2023 @ 11:17:16 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_207454314
quote:

ze proberen echt wel de gewonden te redden.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:28:05 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207454415
En nu haar tanden eruit trekken zonder verdoving? }) }) })

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 11:31:32 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207454443
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 01:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk het ook wel hoor maar er werd gesteld dat er wel eens een offensief aan zou kunnen komen nu met deze aankondigingen maar zeker die marders zijn voorlopig nog niet binnen vrees ik
Einde Q1 worden ze geleverd heeft Duitsland al aangegeven. Dus zo rond februari/maart. Tot nu toe leverde Duitsland hun spul altijd eerder dan ze publiekelijk aangaven. Dat was zo met de Gepards, dat was zo met de IRIS-T. Dat zullen ze nu ook wel weer doen. Poetin hoeft de leverdatum tenslotte niet in zijn agenda te hebben staan.

Wanneer de AMX10-RC's en Bradleys komen heb ik nog niet kunnen vinden. Zal ook wel rond die tijd zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207454493
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
ze proberen echt wel de gewonden te redden.
Ik gok dat je als Rus beter dood kan zijn dan zwaargewond..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_207454519
quote:
84s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:28 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Dit lijkt me nou bij uitstek 1 voor Den Haag.
Dit, dus.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 11:36:25 #12
3928 Ulx
pi_207454525
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Of voor Oekrane zelf,
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:36:34 #13
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207454529
quote:

[ twitter ]
Dat maakt je geen haar beter dan die Russen.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:36:44 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207454534
quote:

Dat ziet er behoorlijk primitief en kansloos uit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 11:37:11 #15
3928 Ulx
pi_207454542
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:36 schreef damsco het volgende:

[..]
Dan heb je in ieder geval succes of de Frontpage.
pi_207454549
:D
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:38:14 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207454560
quote:

[..]
Ja! :Y
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207454579
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Of voor Oekrane zelf,
Kan ook. Maar als je zo duidelijk laat merken dat je bij de NAVO en EU wil is de slimste zet nu natuurlijk om dit aan te bieden aan de internationale gemeenschap.
Dit, dus.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:40:21 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207454594
quote:

[..]
Daarom gaat dat ook niet gebeuren. Maar het lijkt mij best lekker om dit soort figuren te laten voelen wat ze anderen aangedaan hebben.
pi_207454643
quote:

[ twitter ]
Iets met een voorhamer...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:47:49 #21
323876 michaelmoore
pi_207454677
quote:

[ twitter ]
ze is al dood ,net 28 messteken gevonden

twitter

quote:

[..]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207454684
quote:

[..]
Van een veroordeling door een tribunaal zijn Russen niet onder de indruk, dat zien ze alleen maar als westerse zwakte.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:48:29 #23
323876 michaelmoore
pi_207454687
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:34 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik gok dat je als Rus beter dood kan zijn dan zwaargewond..
naah , dan vries je dood, val je in slaap met een uurtje

geen verschil he
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:53:37 #24
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207454760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Van een veroordeling door een tribunaal zijn Russen niet onder de indruk, dat zien ze alleen maar als westerse zwakte.
Gewoon even mee naar buiten, en achter de schuur afblazen.

Houd in gedachten dat huurlingen (niet vrijwilligers) geen recht hebben op de status van PoW.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:55:31 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207454784
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Iets met een voorhamer...
pi_207454788
quote:

[ twitter ]
Doe maar niet want dan verlaag je naar haar niveau.
pi_207454813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:51 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
En het mooie is is dat het Poolse leger net zo gemotiveerd en gedisciplineerd is als het Oekraense leger. Daar komt ook nog eens bij dat het Poolse leger moderner is.a
pi_207454825
quote:

[ twitter ]
Levenslang in een overvolle, koude vochtige cel met schimmel op de muren is ook prima wmb.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207454828
twitter
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:00:21 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207454834
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

De 1e mobilisatie was vlak voor de winter dus op zich begrijpelijk dat ze niet veel konden doen.
pi_207454845
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gewoon even mee naar buiten, en achter de schuur afblazen.

Houd in gedachten dat huurlingen (niet vrijwilligers) geen recht hebben op de status van PoW.
Dus in principe kraait er geen haan naar als ze verdwijnt in een buitenlandse cia-gevangenis?
Lijkt me wel een passende straf.
Radio Espantoso
pi_207454851
Zalige onwetendheid of een immense plaat voor je hoofd? deze dame en Russen over het algemeen
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207454889
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Levenslang in een overvolle, koude vochtige cel met schimmel op de muren is ook prima wmb.
Nadat ze onverdoofd is behandeld :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207454922
quote:

Leuke propaganda video maar zoals @Hyperdude heeft geschreven een faal.
pi_207454928
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Doe maar niet want dan verlaag je naar haar niveau.
"Niveau" is dan ook iets waar wij, westerlingen, ons vooral zelf mee in de weg zitten. Als Russen ontzag voor bloeddorst en nietsontziendheid hebben zijn dat juist de meest efficinte middelen die we tegen hen in kunnen en moeten zetten.
pi_207454964
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
"Niveau" is dan ook iets waar wij, westerlingen, ons vooral zelf mee in de weg zitten. Als Russen ontzag voor bloeddorst en nietsontziendheid hebben zijn dat juist de meest efficinte middelen die we tegen hen in kunnen en moeten zetten.
Als jij dat denkt...
pi_207454971
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:01 schreef Slayage het volgende:
Zalige onwetendheid of een immense plaat voor je hoofd? deze dame en Russen over het algemeen [ twitter ]
Uit de comments:

Radio Espantoso
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 12:14:40 #38
3928 Ulx
pi_207454992
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:47 schreef michaelmoore het volgende:

[ twitter ]
[..]

Er zit wel een voordeel aan het zware werk nu leveren: De Russen zijn al zo'n 3000 van hun betere tanks kwijtgeraakt aan de Oekraense tanks en Javelins en noem maar op. Zetten ze in het voorjaar zwaar spul met betere optiek en sensors in en beter getrainde bemanning tegen de restanten -Iik denk niet dat dat die 1000 Armata's uit de strategische reserve zullen zijn- dan kan het best wel eens prijsschieten worden,
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:16:22 #39
323876 michaelmoore
pi_207455007
quote:

[ twitter ]
twitter
pi_207455012
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
naah , dan vries je dood, val je in slaap met een uurtje

geen verschil he
Als je geluk hebt... met een beetje pech overleef je een veldhospitaal en eindig je als junkie op de straten van Moskou..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_207455046
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[ twitter ]
He wat naar.

_O- _O_ *O*
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 12:24:33 #42
3928 Ulx
pi_207455077
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[ twitter ]
1 steekwond voor elke tand/kies. Verstandskiezen zullen met opzet niet zijn geteld.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:25:19 #43
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:26:09 #44
6484 ExTec
pi_207455095
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:01 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
Dus in principe kraait er geen haan naar als ze verdwijnt in een buitenlandse cia-gevangenis?
Lijkt me wel een passende straf.
Dat klopt, maar wat moet de CIA met haar.
pi_207455099
quote:
Kerncentralepersoneel Zaporizja verplicht om Russisch paspoort te verkrijgen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66602512

Duizenden Oekraners die nog altijd in de kerncentrale van Zaporizja werken, zijn gedwongen om Russische paspoorten aan te vragen. Dat zegt het Oekraense leger in een update op Telegram. De grootste kerncentrale van Europa wordt sinds het begin van de oorlog bezet, maar Oekraens personeel blijft er werken. Het Oekraense leger zegt ook dat er niet meer met de Oekraense hryvnia betaald kan worden in de stad in het zuidoosten van Oekrane.

"In de stad Enerhodar in de regio Zaporizja dwong de Russische bezetter ongeveer 3000 arbeiders van de kerncentrale van Zaporizja om zogenoemde Russische paspoorten te verkrijgen", schrijven de Oekraense strijdkrachten.

"De Oekraense hryvnia is uit de roulatie gehaald in de stad, door ondernemers te bedreigen met boetes en inbeslagname van eigendommen. Het aantal woningen dat door de bezetters in beslag is genomen en door gedwongen migranten is achtergelaten, is aanzienlijk toegenomen", klinkt het.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207455117
quote:
'Oekraense drone neergeschoten boven bezette Krim-stad'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66601903

Door Rusland genstalleerde autoriteiten in de stad Sevastopol beweren zaterdagochtend vroeg een Oekraense drone te hebben neergeschoten.

"Zelfs de heilige feestdag van Kerstmis was geen reden voor deze onmenselijke mensen om onze stad aan te vallen te stoppen", zei de door Rusland genstalleerde gouverneur van de stad. :')
pi_207455132
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:01 schreef Slayage het volgende:
Zalige onwetendheid of een immense plaat voor je hoofd? deze dame en Russen over het algemeen [ twitter ]
Leuk filmpje! ^O^

Mimimimimiii!!! :'(
pi_207455145
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

We weten natuurlijk niet exact hoeveel van de 300.000 als kanonnenvoer hebben gediend en hoeveel er momenteel serieus worden getraind voor een toekomstige offensief.
-Rabia Al-Basri
pi_207455173
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waterboarden :+
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:34:44 #50
6484 ExTec
pi_207455193
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:30 schreef Slayage het volgende:

[..]
We weten natuurlijk niet exact hoeveel van de 300.000 als kanonnenvoer hebben gediend en hoeveel er momenteel serieus worden getraind voor een toekomstige offensief.
Oekraine zegt de helft. Dus 150K meteen de meat grinder in, de andere 150K lekker in het bos, open veld of beschimmeld hok om "getrained" te worden.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:48:44 #52
6484 ExTec
pi_207455350
Soledar lijkt idd in beweging, maar de zoutmijn heeft rus iig al niet (meer):

twitter
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:58:29 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207455490
Volgens mij krijgt Ukraine er in 1 klap 200~300 tanks erbij. 50 Bradleys, 40 Marders en Leopards van Polen, Denemarken en Finland
twitter

twitter
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:04:28 #54
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207455556
https://www.armyrecogniti(...)_to_do_the_same.html
There are a total of approximately 2,000 combat-ready Leopard 2 tanks in Europe, and when you have collected them in a pool, you can donate ten percent to Ukraine
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 13:04:49 #55
3928 Ulx
pi_207455559
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Volgens mij krijgt Ukraine er in 1 klap 200~300 tanks erbij. 50 Bradleys, 40 Marders en Leopards van Polen, Denemarken en Finland
[ twitter ]
[ twitter ]
Mooi.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:06:00 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:08:35 #57
6484 ExTec
pi_207455595
Meneer musk heeft last van het bono-syndroom, die denkt dat die overal verstand van heeft.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 13:11:00 #58
3928 Ulx
pi_207455638
Finland heeft 139 Leopard2 A4 en 100 A6 (voormalige Nederlandse dacht ik).
Denemarken heeft 44 van de A7DK variant
Polen heeft er 108 A4's, 105 A5 's en 26 in een Poolse uitvoering.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 13:16:22 #59
3928 Ulx
pi_207455706
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:08 schreef ExTec het volgende:
Meneer musk heeft last van het bono-syndroom, die denkt dat die overal verstand van heeft.
Precies.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:19:40 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207455751
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:11 schreef Ulx het volgende:
Finland heeft 139 Leopard2 A4 en 100 A6 (voormalige Nederlandse dacht ik).
Klopt..

quote:
Nederlandse Leopard-tanks voor angstige Finnen

HELSINKI - Voor Nederland zijn ze te duur, maar Finland kan de moderne Leopard-tanks goed gebruiken. Ze zijn vooral bedoeld om de Russen eraan te herinneren dat de Finnen niet meer bang zijn.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:20:02 #61
6484 ExTec
pi_207455758
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Precies.

SPOILER
Ik kon deze anders:

SPOILER
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:22:40 #62
6484 ExTec
pi_207455792
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt..
[..]

Gaan wij er nog 15 doneren?

Dat moet h, we kunnen niet achterblijven. :)

SPOILER
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 13:27:15 #63
3928 Ulx
pi_207455846
Duitsland kan wel punten scoren door een aantal Wiesels te doneren natuurlijk. Die opgefokte tankbrommertjes zijn cool. En de Bundeswehr gaat ze toch vervangen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Ulx op 07-01-2023 13:33:13 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:30:55 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207455892
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:27 schreef Ulx het volgende:
Duitsland kan wel punten scoren door een aantal Wiesels te doneren natuurlijk. Die opgefokte tankbrommertjes zijn cool. En de Bundeswehr gaat ze toch vervangen.

Best wel vet die Wiesel _O_
pi_207455904
Pop goes the wiesel, the wiesel :7

A murky, forgotten land.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:32:14 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207455942
Tel de Russen:
twitter
pi_207455993
Soledar helaas nog niet terug onder Oekraiense controle, foto was van een andere ingang aan de westkant van de stad van de zoutmijn.

twitter
pi_207456010
twitter

Alles wat een hekel heeft aan Rusland is zich wel aan het verzamelen in Oekrane.
pi_207456027
Een vrouw met ballen.

twitter
pi_207456085
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:36 schreef xpompompomx het volgende:
Tel de Russen:
[ twitter ]
Doet me denken aan die Arachnids in Starship Troopers die een basis aanvallen en waarbij de dode Arachnids op elkaar stapelen.

zaterdag 7 januari 2023 @ 13:51:22 #72
6484 ExTec
pi_207456097
Weer eentje voor de autisten, want zonder een nummertje is een vliegtuig natuurlijk heulemaal niet neergehaald.

twitter
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:54:28 #73
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:55:26 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207456166
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:48 schreef ExTec het volgende:
Soledar lijkt idd in beweging, maar de zoutmijn heeft rus iig al niet (meer):

[ twitter ]
Lijkt wel de ingang van een concentratiekamp :')
pi_207456170
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:47 schreef polderturk het volgende:
Een vrouw met ballen.

[ twitter ]
Die is niet bang idd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:58:06 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:59:38 #78
6484 ExTec
pi_207456198
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:56 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Lijkt wel de ingang van een concentratiekamp :')
Ik weet het niet; staat er Arbeit macht Frei in het oekrains/rus?
pi_207456204
twitter
pi_207456216
quote:
[ twitter ]
[ twitter ]
Goed bezig!
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:02:08 #81
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207456231
Was er vandaag geen persconferentie in Polen?
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:03:15 #82
323876 michaelmoore
pi_207456244
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
1 steekwond voor elke tand/kies. Verstandskiezen zullen met opzet niet zijn geteld.
twitter

suicide Putin style
_O- _O- _O- _O_

quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
niets alleen maar last van zo een rat , weg doen 28 steekwonden dan staat ze niet meer op dus

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2023 21:44:40 ]
pi_207456248
twitter
pi_207456291
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:00 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O-
A murky, forgotten land.
pi_207456325
quote:
Die video.

Waanzin.
pi_207456332
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik weet het niet; staat er Arbeit macht Frei in het oekrains/rus?
Dat lijkt me niet, maar zo’n ijzeren tekst boven een ingang wekt bij mij in ieder geval de associatie op.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:11:07 #87
323876 michaelmoore
pi_207456347
quote:
twitter

with tankpenetrating grenades would be good

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2023 14:23:23 ]
pi_207456359
quote:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik zou als ik hun was ook even met Israel bellen, die hebben nog wel wat tips hoe je als underdog Russische Tanks sloopt :)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207456371
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gaan wij er nog 15 doneren?

Dat moet h, we kunnen niet achterblijven. :)

SPOILER
Pas nou maar op met hem !

“Boem!”
pi_207456418
quote:
Musk moet zijn bek eens leren houden over zaken waar hij geen fuck van af weet.
pi_207456529
twitter
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 14:27:56 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207456544
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Of mensen moeten leren het niet zo serieus te nemen allemaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207456566
quote:

[..]
Eens.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:32:52 #94
323876 michaelmoore
pi_207456582
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Eens.
quote:

[..]
[/quote]
ik denk dat Musk een grotere stem heeft in deze oorlog dan wij beseffen
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:34:31 #95
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207456595
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Hoe dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:34:31 #96
6484 ExTec
pi_207456596
quote:

[..]
[..]

En daarom moet die ook z'n bek houden ;)
pi_207456599
quote:

[..]
[..]
[/quote]

Zoals toen hij een poll begon dat het budget (inclusief 45 miljard voor oekraine) niet moest worden goedgekeurd en de dag erna het makkelijk door congress en senaat ging?

Musk wil vooral heel relevant zijn daarom koopt die dingen als twitter, maar dat onvolwassen aandachtsschreeuwertje moet idd zijn bek vooral houden over dingen waar hij niets van weet.
pi_207456608
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:02 schreef fjs het volgende:
Was er vandaag geen persconferentie in Polen?
nu
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:38:49 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:39:47 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:45:22 #101
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207456718
Raar, daar heeft hij toch z'n vaste groep FSB agenten voor die doen alsof ze gewoon volk zijn? Waar is die blonde Natasha?

https://www.reddit.com/r/(...)ncerned_about_being/
Putin is so terribly concerned about being assassinated that no one was allowed into the Kremlin's Annunciation Cathedral for the Christmas ceremony.

zaterdag 7 januari 2023 @ 14:46:04 #102
323876 michaelmoore
pi_207456727
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoe dan?
via starlink en de steeds betere spysatellites die hij regelmatig omhoogschiet
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:46:11 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:48:04 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207456792
twitter
pi_207456807
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Raar, daar heeft hij toch z'n vaste groep FSB agenten voor die doen alsof ze gewoon volk zijn? Waar is die blonde Natasha?

Putin is so terribly concerned about being assassinated that no one was allowed into the Kremlin's Annunciation Cathedral for the Christmas ceremony.

[ afbeelding ]
Misschien vertrouwt hij die zelfs niet meer.
pi_207456856
quote:

[ afbeelding ]
Die blonde is geen FSB agent maar staatssecretaris van Natuurbeheer.
pi_207456872
quote:

[ twitter ]
Die bak met tanden die gevonden was toen is dat haar werk?
pi_207456882
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wa het geen Sletvana?
pi_207456902
quote:

[ afbeelding ]
Je ziet dat die tweede foto overduidelijk nep is met een achtergrondje. Poetlul heeft een greenscreen gebruikt de bange poepert.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:02:26 #111
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:03:52 #112
323876 michaelmoore
pi_207456944
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:02 schreef slashdotter3 het volgende:
53 ofzoiets
[ afbeelding ]
hebben de ratten ok weer wat lekkers te eten

Ze zijn wel vrij nu, de straf zit erop , tenminste de aardse straf

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2023 21:49:00 ]
pi_207456992
quote:
Lekker rennen/lopen op een open veld
pi_207457007
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:08 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Lekker rennen/lopen op een open veld
Die hadden vast niet liever in een bepantserd voertuig of tank gezeten idd.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:15:57 #115
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207457077
Waarom F-16s geven aan Ukraine nutteloos is:

https://www.reddit.com/r/(...)_tank_deliveries_to/
Russian air strikes are largely launched from inside Russian air space. Assuming they're not blown out of the sky as soon as they lift off the airfield, the F-16s would have to enter Russian (read: heavily defended, effectively impregnable) air space to be useful. As "based" and cool as it sounds on the Internet, these planes would be nearly just as useless.

Ukraine would still lose planes and the war would not end any faster. It would be much more effective to lend them ground-based air defenses

====================================

Not only do they not have enough planes but the entire area is covered with ground-based air defenses. Any plane we give them will be tracked and potentially knocked out of the sky not long after takeoff. That's why they've been running very few sorties and when they do they're at dangerously low altitude.

Russia still has a numerical advantage that no realistic amount of planes would offset. Not to mention that most of the air strikes from Russia are launched from planes inside Russia. Ukraine would have to take the fight outside of their own borders, where there are even more air defenses, if they want their (theoretical) F-16s to be useful.

Also, maintaining these planes would be a logistical nightmare. Parts, training, support personnel, etc.

Basically, Ukraine would keep losing planes and nothing would change. It would be much more cost effective to give them ground-based equipment to control their airspace.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 15:24:39 #116
3928 Ulx
pi_207457167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:15 schreef slashdotter3 het volgende:

Russian air strikes are largely launched from inside Russian air space. Assuming they're not blown out of the sky as soon as they lift off the airfield, the F-16s would have to enter Russian (read: heavily defended, effectively impregnable) air space to be useful.
Een stuk of wat oude langzame drones uit de jaren tachtig vlogen anders doodgemoedereerd naar een paar militaire vliegvelden honderden kilometers van de grens Oekrane en bliezen daar een aantal strategische bommenwerpers op. Dus of de luchtverdediging echt zo goed is?
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:29:36 #117
323876 michaelmoore
pi_207457206
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een stuk of wat oude langzame drones uit de jaren tachtig vlogen anders doodgemoedereerd naar een paar militaire vliegvelden honderden kilometers van de grens Oekrane en bliezen daar een aantal strategische bommenwerpers op. Dus of de luchtverdediging echt zo goed is?
Die noord Koreaanse drones maken wel indruk op de wereld denk ik

meer dan gevechtsvliegtuigen
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:31:08 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_207457220
quote:

Russian air strikes are largely launched from inside Russian air space. Assuming they're not blown out of the sky as soon as they lift off the airfield, the F-16s would have to enter Russian (read: heavily defended, effectively impregnable) air space to be useful. As "based" and cool as it sounds on the Internet, these planes would be nearly just as useless.

Ukraine would still lose planes and the war would not end any faster. It would be much more effective to lend them ground-based air defenses

Not only do they not have enough planes but the entire area is covered with ground-based air defenses. Any plane we give them will be tracked and potentially knocked out of the sky not long after takeoff. That's why they've been running very few sorties and when they do they're at dangerously low altitude.

Russia still has a numerical advantage that no realistic amount of planes would offset. Not to mention that most of the air strikes from Russia are launched from planes inside Russia. Ukraine would have to take the fight outside of their own borders, where there are even more air defenses, if they want their (theoretical) F-16s to be useful.

Also, maintaining these planes would be a logistical nightmare. Parts, training, support personnel, etc.

Basically, Ukraine would keep losing planes and nothing would change. It would be much more cost effective to give them ground-based equipment to control their airspace.
Wat is dit nou weer voor iets onzinnigs, alsof F16s alleen bedoeld zijn als jagers tegen vijandige bommenwerpers. F16s zijn voornamelijk zelf bommenwerpers, die gebruik je om vijandelijke tanks en groepen infanterie met veel meer precisie over grotere afstanden op te blazen dan de gmlrs. Gewoon in Oekrane zelf.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207457224
quote:

Je hoeft natuurlijk niet perse doelen in Rusland aan te vallen met die F16's.

Zat Russische militaire doelen in Oekrane die ze aan kunnen vallen.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:37:00 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207457269
Zelfmoorddrones neerschieten kost Oekrane handen vol geld. Belgi kan die kostprijs helpen drukken, maar weigert voorlopig

De raketten die worden gebruikt om Russische kamikazedrones neer te schieten, kosten heel wat. Belgi heeft een deel van de oplossing in pacht, maar de politieke goodwill om te helpen mankeert voorlopig.

De essentie: De door Duitsland geleverde Gepard-luchtafweertanks zijn een bijzonder krachtige, maar goedkopere manier om Shahed-136-kamizakedrones en kruisraketten uit de lucht te schieten.

De beste verdediging bestaat uit luchtafweersystemen, zoals de NASAMS- of Patriot-systemen, die met behulp van een krachtige radar en luchtafweerraketten de projectielen neerhalen. De toestellen werken bijzonder goed, en de gebruikte raketten zijn in grote hoeveelheden in bezit van verschillende NAVO-lidstaten. Daarnaast maakt Oekrane ook gebruik van S-300-systemen, die nog dateren uit de Sovjet-tijd.

Het grote probleem: die raketten zijn vrij duur. Voor de projectielen die afgevuurd worden ligt de kostprijs rond 140.000 dollar, raketten van een NASAMS-systeem kunnen wel een half miljoen dollar kosten. Dit is gigantisch veel, zeker aangezien een Shahed-drone maar zo’n 20.000 dollar kost.

Er bestaat echter een goedkoper alternatief: Duitsland leverde namelijk al 30 Gepard-luchtafweertanks, die geen afweerraketten gebruiken, maar twee bijzonder krachtige kanonnen, zeg maar grote mitrailleurs, die elke minuut 1.100 35mm-kogels kunnen afvuren. “De Gepard is effectief tegen drones en kruisraketten, maar dit alleen is niet genoeg”, citeert Politico Joeri Ihnat, de woordvoerder van de Oekraense luchtmacht.

Naast de geleverde exemplaren, beloofde Duitsland nog zeven extra stuks te leveren. Ook Belgi zou dit kunnen: in de hangars van OIP, een privbedrijf uit Oudenaarde dat pantservoertuigen opkoopt, moderniseert en doorverkoopt, staan 38 Gepards stof te vergaren. De toestellen komen uit de voorraden van het Belgische leger, dat ze na een zoveelste besparingsronde van de hand deed.

Belgische steun: Een levering zit er voorlopig niet in.

Bronnen binnen OIP bevestigen dat er wel degelijk contact was met de Belgische overheid, om de Gepards terug te kopen en aan Oekrane te doneren. Minister van Defensie Ludivine Dedonder (PS) gaf in november aan La Libre mee dat ze niet van plan was de toestellen aan zotte prijzen op te kopen.

Deze apparatuur werd destijds verkocht voor 15.000 tot 20.000 euro per stuk, de camions waren aan het einde van hun leven. Er is gewerkt om ze terug op te lappen, maar het bedrijf vraagt nu tot 500.000 euro per voertuig. Ik begrijp dat werk niet gratis is, maar de marge is overdreven. Bedrijven moeten zich ook inspannen, in deze oorlog.

Minister van Defensie Ludivine Dedonder (PS)

Onderliggend: De Gepards kampen met een serieuzer probleem, namelijk een gebrek aan munitie.

Aangezien de Gepards slecht in beperkte oplage werden gebouwd, en de Oerlikon-kanonnen een ander soort munitie gebruiken dan veel andere kanonnen, is de zoektocht naar munitie cruciaal. Duitsland bezit wel kogels, maar moet goedkeuring krijgen van Zwitserland om voorraden de exporteren. Dat stelt echter zijn veto.

Het zit zo: de munitie werd oorspronkelijk gemaakt in Zwitserland, door het intussen overgenomen bedrijf Oerlikon-Bhrle. Als onderdeel van het contract, mag Zwitserland zijn veto stellen als de 35-millimeter kogels worden doorverkocht of gedoneerd. De vraag van de Duitse minister van Defensie, Christine Lambrecht, om de kogels te mogen doneren aan Oekrane, viel op koude stenen in Bern.

Aan de basis ligt de Zwitserse neutraliteit. In 1815 werd in het Verdrag van Parijs opgenomen dat Zwitserland niet zou deelnemen aan conflicten. De lijn wordt ook doorgetrokken naar het leveren van steun aan conflicten, zoals nu in Oekrane gebeurt. Eenzelfde situatie speelde zich al af in mei, toen Denemarken 25 Mowag Piranha IIC-pantsergevechtsvoertuigen wou leveren aan Oekrane. Ook Mowag is een Zwitsers bedrijf, en de overheid hield de levering tegen.

Slechts een handvol andere landen bezitten Gepards, en het is moeilijk om te achterhalen waar er nog 35mm-kogels op voorraad liggen. Het valt te betwijfelen of landen als Jordani of Qatar snel te hulp zullen schieten. Naar verluidt zou Griekenland wel nog 35-mm kogels op stock hebben, maar dan houdt het op.

Er is nog een klein lichtpuntje: het Noorse bedrijf Nammo maakt nog de juiste munitie, en is ook bereid dit te leveren. Het bedrijf is echter niet in staat zijn eerder beperkte productie hiervan snel op te schalen.

Business AM
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:40:06 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:42:10 #122
99379 fjs
pi_207457331
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:37 schreef AchJa het volgende:
Zelfmoorddrones neerschieten kost Oekrane handen vol geld. Belgi kan die kostprijs helpen drukken, maar weigert voorlopig

De raketten die worden gebruikt om Russische kamikazedrones neer te schieten, kosten heel wat. Belgi heeft een deel van de oplossing in pacht, maar de politieke goodwill om te helpen mankeert voorlopig.

De essentie: De door Duitsland geleverde Gepard-luchtafweertanks zijn een bijzonder krachtige, maar goedkopere manier om Shahed-136-kamizakedrones en kruisraketten uit de lucht te schieten.

De beste verdediging bestaat uit luchtafweersystemen, zoals de NASAMS- of Patriot-systemen, die met behulp van een krachtige radar en luchtafweerraketten de projectielen neerhalen. De toestellen werken bijzonder goed, en de gebruikte raketten zijn in grote hoeveelheden in bezit van verschillende NAVO-lidstaten. Daarnaast maakt Oekrane ook gebruik van S-300-systemen, die nog dateren uit de Sovjet-tijd.

Het grote probleem: die raketten zijn vrij duur. Voor de projectielen die afgevuurd worden ligt de kostprijs rond 140.000 dollar, raketten van een NASAMS-systeem kunnen wel een half miljoen dollar kosten. Dit is gigantisch veel, zeker aangezien een Shahed-drone maar zo’n 20.000 dollar kost.

Er bestaat echter een goedkoper alternatief: Duitsland leverde namelijk al 30 Gepard-luchtafweertanks, die geen afweerraketten gebruiken, maar twee bijzonder krachtige kanonnen, zeg maar grote mitrailleurs, die elke minuut 1.100 35mm-kogels kunnen afvuren. “De Gepard is effectief tegen drones en kruisraketten, maar dit alleen is niet genoeg”, citeert Politico Joeri Ihnat, de woordvoerder van de Oekraense luchtmacht.

Naast de geleverde exemplaren, beloofde Duitsland nog zeven extra stuks te leveren. Ook Belgi zou dit kunnen: in de hangars van OIP, een privbedrijf uit Oudenaarde dat pantservoertuigen opkoopt, moderniseert en doorverkoopt, staan 38 Gepards stof te vergaren. De toestellen komen uit de voorraden van het Belgische leger, dat ze na een zoveelste besparingsronde van de hand deed.

Belgische steun: Een levering zit er voorlopig niet in.

Bronnen binnen OIP bevestigen dat er wel degelijk contact was met de Belgische overheid, om de Gepards terug te kopen en aan Oekrane te doneren. Minister van Defensie Ludivine Dedonder (PS) gaf in november aan La Libre mee dat ze niet van plan was de toestellen aan zotte prijzen op te kopen.

Deze apparatuur werd destijds verkocht voor 15.000 tot 20.000 euro per stuk, de camions waren aan het einde van hun leven. Er is gewerkt om ze terug op te lappen, maar het bedrijf vraagt nu tot 500.000 euro per voertuig. Ik begrijp dat werk niet gratis is, maar de marge is overdreven. Bedrijven moeten zich ook inspannen, in deze oorlog.

Minister van Defensie Ludivine Dedonder (PS)

Onderliggend: De Gepards kampen met een serieuzer probleem, namelijk een gebrek aan munitie.

Aangezien de Gepards slecht in beperkte oplage werden gebouwd, en de Oerlikon-kanonnen een ander soort munitie gebruiken dan veel andere kanonnen, is de zoektocht naar munitie cruciaal. Duitsland bezit wel kogels, maar moet goedkeuring krijgen van Zwitserland om voorraden de exporteren. Dat stelt echter zijn veto.

Het zit zo: de munitie werd oorspronkelijk gemaakt in Zwitserland, door het intussen overgenomen bedrijf Oerlikon-Bhrle. Als onderdeel van het contract, mag Zwitserland zijn veto stellen als de 35-millimeter kogels worden doorverkocht of gedoneerd. De vraag van de Duitse minister van Defensie, Christine Lambrecht, om de kogels te mogen doneren aan Oekrane, viel op koude stenen in Bern.

Aan de basis ligt de Zwitserse neutraliteit. In 1815 werd in het Verdrag van Parijs opgenomen dat Zwitserland niet zou deelnemen aan conflicten. De lijn wordt ook doorgetrokken naar het leveren van steun aan conflicten, zoals nu in Oekrane gebeurt. Eenzelfde situatie speelde zich al af in mei, toen Denemarken 25 Mowag Piranha IIC-pantsergevechtsvoertuigen wou leveren aan Oekrane. Ook Mowag is een Zwitsers bedrijf, en de overheid hield de levering tegen.

Slechts een handvol andere landen bezitten Gepards, en het is moeilijk om te achterhalen waar er nog 35mm-kogels op voorraad liggen. Het valt te betwijfelen of landen als Jordani of Qatar snel te hulp zullen schieten. Naar verluidt zou Griekenland wel nog 35-mm kogels op stock hebben, maar dan houdt het op.

Er is nog een klein lichtpuntje: het Noorse bedrijf Nammo maakt nog de juiste munitie, en is ook bereid dit te leveren. Het bedrijf is echter niet in staat zijn eerder beperkte productie hiervan snel op te schalen.

Business AM
Zo zie je maar dat sommige ministers het niet waard zijn om zuurstof te ademen. Zoveel domme beslissingen, ook in Nederland mbt Defensie.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:55:42 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207457465
Misschien kan Duitsland die Zwitsers wat harder onder druk zetten?
Wat wou je er dan aan doen, dan? Vanuit Zrich optrekken richting Berlijn? :')
Zwitserse neutraliteit is een farce.
pi_207457482
quote:

Artikel en interview met Oekraiense piloot Juice hieromtrent, als je zin en tijd hebt om te lezen. Geeft wat inzicht in wat ze zoal doen en wat ze waarvoor nodig hebben.

https://www.thedrive.com/(...)air-war-over-ukraine
  FOK!fotograaf zaterdag 7 januari 2023 @ 15:59:05 #125
364681 over_hedge
pi_207457500
quote:
[ twitter ]
[ twitter ]
Bradleys en Marders zijn alleen geen tanks :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 16:13:14 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207457624
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:40 schreef AchJa het volgende:
15-20.000 Euro per stuk... Dat is twee keer de huidige oud ijzer prijs... :')
Woow, dacht dat het apparaten waren van vele miljoenen per stuk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_207457632
twitter
  zaterdag 7 januari 2023 @ 16:14:23 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 16:15:13 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207457648
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uit mijn hoofd 17 Miljoen per stuk in oud Hollandsche Florijnen...
Mag je nu voor zetten en nog wel verdubbelen denk ik :')

Zijn er al opvolgers voor dit (oude) apparaat? Luchtafweer kan weer relevant worden met al die goedkope drones.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_207457738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:55 schreef Hyperdude het volgende:
Die Zwitserse neutraliteit dient toch alleen nog maar een schaamlap om hun bankensector buiten het zicht te laten draaien?
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 16:26:55 #131
3928 Ulx
pi_207457751
quote:
Dat kan niet. Het staat daar in de wet. Dan zou er een referendum moeten komen waarin Zwitsers over de neutraliteit gaan stemmen.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 16:29:32 #132
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207457790
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat kan niet. Het staat daar in de wet. Dan zou er een referendum moeten komen waarin Zwitsers over de neutraliteit gaan stemmen.
Wat heeft Duitsland te maken met de Zwitserse wet?
Bankgeheim is ook grotendeels verdwenen na wat lichte druk op CH van buiten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 16:31:20 #133
3928 Ulx
pi_207457816
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ze hebben een contract afgesloten volgens de Zwitserse wet. Zelfde reden dat Nederland niet zo maar even PATRIOTS aan Verweggistan mag doneren.
pi_207457822
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat klopt op zich maar waar een wil is, is een weg, en dat de Zwitserse neutraliteit anno 2023 is verworden tot een gelegenheidsargument, blijft gewoon staan.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 16:34:17 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207457844
^^^^
Wat hij zegt.
pi_207457848
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:13 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Tijd om weer wat oligarchen het raam uit te gooien.
pi_207457852
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Waarschijnlijk een clausule in de contracten toen die munitie geleverd is.

Je word nogal een onbetrouwbare zakenpartner als je daar niet aan houd. Of juridisch ben je de lul door evt boetes.
pi_207457872
quote:
[ twitter ]
Die reacties onder die tweet. Helemaal vast in de NOS = fakenews bubbel

:')
pi_207457876
quote:
Voor dat geld had ik er ook wel 1 willen kopen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 16:37:03 #140
3928 Ulx
pi_207457878
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt op zich maar waar een wil is, is een weg, en dat de Zwitserse neutraliteit anno 2023 is verworden tot een gelegenheidsargument, blijft gewoon staan.
Sure, die weg is een referendum. Er gaat een paar maanden overheen voor die is georganiseerd. En dat gaat over het opgeven van complete neutraliteit. De kans dat de conservatieve partijen dan gaan dwarsliggen is behoorlijk aanwezig. Vandaag lever je wat granaten, morgen zit je in de NAVO, overmorgen de EU. En die sturen dan allemaal afrikaanse vluchtelingen onze kant op. Dat verhaal.
pi_207457941
twitter

@capricia Beetje een nothingburger
zie email 27 oktober
pi_207457963
quote:
heavily defended, effectively impregnable
Wat? Volgens mij is er al twee keer een drone uit het sovjet-tijdperk een kilometertje of 400 rechtdoor gevlogen...
zie email 27 oktober
pi_207457968
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die reacties onder die tweet. Helemaal vast in de NOS = fakenews bubbel

:')
Ik lees eigenlijk amper de reacties want zeker onder Nederlandse tweets zie je dat soort onzin regelmatig staan. Volgens mij weten ze ook niet eens wie Derk Sauer is die heeft echt wel bronnen in Rusland omdat te checken.
pi_207457989
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Sure, die weg is een referendum. Er gaat een paar maanden overheen voor die is georganiseerd. En dat gaat over het opgeven van complete neutraliteit. De kans dat de conservatieve partijen dan gaan dwarsliggen is behoorlijk aanwezig. Vandaag lever je wat granaten, morgen zit je in de NAVO, overmorgen de EU. En die sturen dan allemaal afrikaanse vluchtelingen onze kant op. Dat verhaal.
Dat je door lid te worden van de EU een groot deel van je soevereiniteit opgeeft is een gegeven, en door voortrazende trein van de “ever closer union” zal dat ook niet minder worden. Echter zijn ze al lid van Schengen en de meeste Europese wetgeving en verdragen zijn ze ook bij aangesloten. Dus die neutraliteit is in alle eerlijkheid ook een papieren realiteit.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 16:46:22 #145
3928 Ulx
pi_207457992
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:Capricia Beetje een nothingburger
Dat niet. Die tanks komen wel.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 16:46:32 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207457993
quote:
[ twitter ]
Dit is een mooi voorbeeld van hoe langer de oorlog duurt hoe dieper de kuil is waar zij zichzelf in graven.
Bedrijven komen door dit in nood en vallen om. Na de oorlog moet het land weer opgebouwd worden maar geen mensen, geen kennis, geen geld, geen bedrijven. Herstellen gaat vele jaren extra kosten.
pi_207458026
twitter

Twitterdraadje over de serieuze troepen opbouw in Wit-Rusland.
pi_207458029
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:46 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit is een mooi voorbeeld van hoe langer de oorlog duurt hoe dieper de kuil is waar zij zichzelf in graven.
Bedrijven komen door dit in nood en vallen om. Na de oorlog moet het land weer opgebouwd worden maar geen mensen, geen kennis, geen geld, geen bedrijven. Herstellen gaat vele jaren extra kosten.
De bedrijven die zijn vertrokken komen ook niet zomaar terug. Rusland is voor decennia de paria van de wereld, het hele vertrouwen ligt aan scherven. En dat is waar een economie op is gestoeld: vertrouwen.

Zolang er geen Russische Adenauer opstaat die de boel uit de stront trekt en radicaal afrekent met de erfenis van dat KGB-regime zal dat ook wel zo blijven.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 16:51:50 #149
3928 Ulx
pi_207458051
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat je door lid te worden van de EU een groot deel van je soevereiniteit opgeeft is een gegeven, en door voortrazende trein van de “ever closer union” zal dat ook niet minder worden. Echter zijn ze al lid van Schengen en de meeste Europese wetgeving en verdragen zijn ze ook bij aangesloten. Dus die neutraliteit is in alle eerlijkheid ook een papieren realiteit.
Ja, klopt. Maar partijen als de SVP gaan geheid dat argument maken. En het is niet alleen een kwestie van de meerderheid van de stemmen, ook moet het in een meerderheid van de kantons worden aangenomen. Het kan zomaar dat 1500 conservatieve bejaarde boeren in Appenzell-Innenrhoden de zaak blokkeren. Directe democratie heeft soms ook nadelen. En de Zwitserse regering kan moeilijk willens en wetens de eigen wetten gaan overtreden.
pi_207458083
twitter

Weer is een Russische turret die denkt dat hij bij de luchtmacht hoort.
pi_207458090
quote:
Werken die dingen niet ongeveer zelfde als Iron Dome? Volgens mij is dat qua munitie ook niet echt goedkoop.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 16:58:29 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207458193
quote:
Een Patriot raket kost 4 miljoen per stuk. fyi.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 17:04:26 #154
3928 Ulx
pi_207458220
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een Patriot raket kost 4 miljoen per stuk. fyi.
Na gebruik niet.
pi_207458233
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Na gebruik niet.
Kun je ook gebruikte raketten kopen dan? :+
pi_207458243
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, klopt. Maar partijen als de SVP gaan geheid dat argument maken. En het is niet alleen een kwestie van de meerderheid van de stemmen, ook moet het in een meerderheid van de kantons worden aangenomen. Het kan zomaar dat 1500 conservatieve bejaarde boeren in Appenzell-Innenrhoden de zaak blokkeren. Directe democratie heeft soms ook nadelen. En de Zwitserse regering kan moeilijk willens en wetens de eigen wetten gaan overtreden.
Ik ben geen specialist Zwitserse wetgeving. Maar een redenering opzetten in de trant: 'Desgevraagd toestemming onthouden aan een buitenlandse entiteit om bepaalde dingen te leveren is net zo veel kant kiezen als die toestemming wel geven. Waarbij buitenlandse entiteit uiteraard een kernevenement is.' lijkt me niet zo bijster ingewikkeld. Waar een wil is is een weg.
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 17:06:47 #157
3928 Ulx
pi_207458250
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vast wel. Als oud ijzer.
pi_207458256
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Verkrijgbaar bij de lokale RU commandant, zelf uitgraven.
zie email 27 oktober
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:07:32 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207458285
twitter

Opvallend.
zie email 27 oktober
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:10:29 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 17:12:34 #162
3928 Ulx
pi_207458322
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben geen specialist Zwitserse wetgeving. Maar een redenering opzetten in de trant: 'Desgevraagd toestemming onthouden aan een buitenlandse entiteit om bepaalde dingen te leveren is net zo veel kant kiezen als die toestemming wel geven. Waarbij buitenlandse entiteit uiteraard een kernevenement is.' lijkt me niet zo bijster ingewikkeld. Waar een wil is is een weg.
Dat is het issue niet. Het gaat om het feit dat wapens/munitie leveren (ook indirect) aan n van de twee partijen in een conflict partij kiezen is. En dus een schendig van de wettelijke neutraliteit. Misschien -ik betwijfel het, maar toch- kan het worden opgelost als Zwitserland ook aan Rusland munitie gaat leveren, maar dat gaat dan ook wet gedoe opleveren.
pi_207458350
quote:
? Rusland had deze toch veroverd en was oekraine niet aan het terug trekken vanmorgen?
pi_207458360
quote:

[..]
ze heeft nooit bij de FSB of KGB gezeten?
pi_207458408
quote:

[..]
Dat is toch nooit bevestigd? Ik heb die foto gezien waar iemand haar in dacht te herkennen, maar ik vond het vergelijk niet heel groot.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 17:21:02 #166
3928 Ulx
pi_207458440
Washington voert de druk op Itali om luchtdoelraketten (SAMP/T) aan Oekrane te geven op.

https://www.repubblica.it(...)sa_meloni-382367300/
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:28:23 #167
6484 ExTec
pi_207458521
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Opvallend.
Onwaarschijnlijk. Ondanks dat ik zelf het heel grappig zou vinden.
pi_207458556
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Heel raar verhaal.
zie email 27 oktober
pi_207458576
quote:
De Duitsers (Rheinmetall) gaan dat spul zelf maken:

Rheinmetall baut neue Fertigung in Deutschland auf – als erstes soll Munition fr Gepard-Panzer in der Ukraine hergestellt werden
https://www.businessinsid(...)ergestellt-werden-a/

quote:
Ziel sei es, im Juli eine erste Charge von Gepard-Munition auszuliefern. Es soll sich um bis zu 300.000 Schuss fr die Ukraine handeln.
Lekker handig ook van die Zwitsers, op deze manier helpen ze hun eigen wapenindustrie om zeep :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2023 17:35:23 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:35:05 #170
323876 michaelmoore
pi_207458580
De twee gevaarlijlkste kleine mannetjes ter wereld
waarom zijn kleine mannetjes met hun kleine piemeltjes toch zo machtsbelust met grote dikke raketten ?/

en dan gaan ze elkaar ook nog helpen

zaterdag 7 januari 2023 @ 17:35:21 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 17:36:02 #172
3928 Ulx
pi_207458592
quote:
[ twitter ]
Opvallend.
Alle smartphones even remote uitschakelen? Goed idee. Daar gaat je economie.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:36:13 #173
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207458594
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:35 schreef michaelmoore het volgende:
De twee gevaarlijlkste kleine mannetjes ter wereld
waarom zijn kleine mannetjes met hun kleine piemeltjes toch zo machtsbelust met grote dikke raketten ?/

[ afbeelding ]
Waarom een obsessie met de geslachtsdelen van andere mannen?

Hoe gaat het overigens met het uitdelen van Russische paspoorten in Sunny Beach?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:36:24 #174
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207458597
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zou wel lullig zijn voor het TikTokleger van Kadyrov _O-
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:37:54 #175
6484 ExTec
pi_207458604
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Heel raar verhaal.
De android stack is door iedereen in te kijken. En heel veel bedrijven doen dat min of meer ook. Tablet makers, telefoonmakers, maar ook industrile partijen die android als basis voor interfaces gebruiken. Dan had een killswitch allang in de gaten gelopen.

iOS ander verhaal, niet in te zien, maar waarom zou apple dat inbouwen.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:39:02 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207458615
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:36 schreef Ulx het volgende:
Alle smartphones even remote uitschakelen? Goed idee. Daar gaat je economie.
Alsof dat uberhaupt mogelijk is... Of gaan ze een kernwapen exo-atmosferisch laten klappen boven eigen gebied ofzo... :')

Maar goed, die "Isa Yusibov" vind ik per definitie een vreemde snuiter.
pi_207458619
quote:
[ twitter ]
Opvallend.
Vaag verhaal, Apple zou op afstand miljoenen telefoons onklaar maken in alleen Rusland?
pi_207458625
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
En?
fyi zeg ik toch. Wat en?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 17:40:22 #179
3928 Ulx
pi_207458628
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
De android stack is door iedereen in te kijken. En heel veel bedrijven doen dat min of meer ook. Tablet makers, telefoonmakers, maar ook industrile partijen die android als basis voor interfaces gebruiken. Dan had een killswitch allang in de gaten gelopen.

De telecombedrijven zouden wel iets kunnen doen aan hun kant denk ik. Op basis van bepaalde eigenschappen van een device gewoon de verbinding weigeren.
pi_207458631
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:39 schreef Aether het volgende:

[..]
Vaag verhaal, Apple zou op afstand miljoenen telefoons onklaar maken in alleen Rusland?
Nee dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar dat de Russen het netwerk platgooien oid en het op het grote boze westen willen schuiven is al wat minder onwaarschijnlijk. (maar nog steeds niet waarschijnlijk)
zie email 27 oktober
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:41:49 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207458648
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Apple kan ze vast niet op afstand uitschakelen, maar wel wipen. Die optie zit al ingebakken in de Zoek Mijn functie. Vervolgens zullen ze ook de connectie met iCloud van die accounts moeten disablen om het echt vervelend te maken.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:42:49 #183
6484 ExTec
pi_207458656
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
De telecombedrijven zouden wel iets kunnen doen aan hun kant denk ik. Op basis van bepaalde eigenschappen van een device gewoon de verbinding weigeren.
Dat klopt. Zijn volop attributen waaraan een vendor valt te identificeren. Maar de telco's in kwestie, zijn rus telco's.
pi_207458657
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik snap even niet hoe dat er mee te maken heeft, dus daarom "En?"

Daarnaast ben ik beroepshalve aardig bekend met de Patriot. ;)
Ik neem aan dat hij bedoelt dat je voor die prijs ook wel wat stuk kunt slaan op een ander systeem dat misschien in aanschaf duur is maar in gebruik een stuk goedkoper.
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 17:45:48 #185
3928 Ulx
pi_207458689
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:35 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Zouden deze types door hebben dat dat spul feitelijk nieuwer is dan de Bradley, Marder, Gepard, YPR etc.
Qua bouwjaar misschien. Qua electronica betwijfel ik het. :P
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:46:58 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207458701
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:43 schreef trein2000 het volgende:
Ik neem aan dat hij bedoelt dat je voor die prijs ook wel wat stuk kunt slaan op een ander systeem dat misschien in aanschaf duur is maar in gebruik een stuk goedkoper.
Ik kan dat nog steeds niet koppelen aan mijn opmerking want ik had het over het verkopen van de Gepard door de BEL defensie voor de oud ijzer prijs... Dat heeft niks te maken met de prijs van een Patriot of wat dan ook.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 17:47:44 #187
3928 Ulx
pi_207458710
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je moet niet primair letten op de prijs van de raket maar op de kosten die het geeft als de vijandelijke raket/drone/toestel het doel weet te vernietigen.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:48:00 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:49:30 #189
99379 fjs
pi_207458725
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:35 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Zouden deze types door hebben dat dat spul feitelijk nieuwer is dan de Bradley, Marder, Gepard, YPR etc.
Gek want de Bradleys zien er wel moderner uit.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 17:50:39 #190
3928 Ulx
pi_207458739
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
De electronica in een YPR is bwvs de startmotor... Dan houdt het ook wel een beetje op...
Dat geloof ik zo. Heeft Nederland er nog een paar om aan Oekrane te geven eigenlijk? Ze waren er behoorlijk blij mee, maar ik zag alleen beelden van de variant zonder het 25mm kanon.
pi_207458769
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof dat uberhaupt mogelijk is... Of gaan ze een kernwapen exo-atmosferisch laten klappen boven eigen gebied ofzo... :')

Maar goed, die "Isa Yusibov" vind ik per definitie een vreemde snuiter.
Beetje een scherpschutter met hagel.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 17:55:37 #192
3928 Ulx
pi_207458782
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:39 schreef AchJa het volgende:

een kernwapen
*O* *O*

kon het niet laten, sorry.

Maar dat gaan ze nooit doen, want de kans is groot dat je dan ook satellieten van andere landen zapt. En dat zou kunnen betekenen dat je een *O* *O* hebt ingezet tegen het VK, Frankrijk, China, de VS, India, Pakistan en/of Israel.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:58:18 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207458812
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:49 schreef fjs het volgende:
Gek want de Bradleys zien er wel moderner uit.
Dat zal allemaal best, de BMD-2 is ontwikkeld in de periode '81-'85. De Bradley in de jaren '70.

Maar goed, dat maakt me verder niet zo heel veel uit, het gaat om het gemak waarmee er weer gezegd wordt dat de Russen oude shit naar het front sturen... Hell, zelfs de Gepard is ontwikkeld in de jaren '60/'70. En waarom denk je dat de T-70 de "70" in de benaming heeft? Alles een beetje afdoen als "oude zooi" dus het zal wel een wrak zooitje zijn is natuurlijk niet heel slim.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:00:30 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207458833
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:50 schreef Ulx het volgende:
Dat geloof ik zo. Heeft Nederland er nog een paar om aan Oekrane te geven eigenlijk? Ze waren er behoorlijk blij mee, maar ik zag alleen beelden van de variant zonder het 25mm kanon.
Volgens mij zijn de PRI's allemaal aan Egypte verkocht.

zaterdag 7 januari 2023 @ 18:01:25 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207458846
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:55 schreef Ulx het volgende:
*O* *O*

kon het niet laten, sorry.

Maar dat gaan ze nooit doen, want de kans is groot dat je dan ook satellieten van andere landen zapt. En dat zou kunnen betekenen dat je een *O* *O* hebt ingezet tegen het VK, Frankrijk, China, de VS, India, Pakistan en/of Israel.
Het was dan ook geen serieuze opmerking... ;)
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:02:26 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207458865
Mbt dat telefoonverhaal.

Ik denk een kleine tactical nuke op eigen terrein en vervolgens all-out nukes"terug" gooien op "het westen", want zij vielen eerst aan. En dat live op de tv streamen zegmaar.

Yolo motherfuckers.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 18:02:54 #198
3928 Ulx
pi_207458868
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het was dan ook geen serieuze opmerking... ;)
Nee? Goh.
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 18:03:33 #199
3928 Ulx
pi_207458882
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:02 schreef vosss het volgende:
Mbt dat telefoonverhaal.

Ik denk een kleine tactical nuke op eigen terrein en vervolgens all-out nukes"terug" gooien op "het westen", want zij vielen eerst aan. En dat live op de tv streamen zegmaar.

Yolo motherfuckers.
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:03:47 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207458891
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Proost! Het was leuk jullie gekend te hebben. B:)B
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_207458973
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:02 schreef vosss het volgende:
Mbt dat telefoonverhaal.

Yolo motherfuckers.
Beetje lastig streamen met een EMP als gevolg van een atoombom, he?

Maar hey, je hoeft je dan geen zorgen meer te maken over dat dure gas dus look on the bright side.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2023 18:13:31 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:33:27 #203
323876 michaelmoore
pi_207459206
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:36 schreef Dven het volgende:

[..]
Waarom een obsessie met de geslachtsdelen van andere mannen?

Hoe gaat het overigens met het uitdelen van Russische paspoorten in Sunny Beach?
Dat gaat gewoon door, net als het wekelijks volksdansen in klederdracht met twee kinderen van iedere voormalige sovjetstaat
Lijkt heel onschuldig maar er zit wel zeker een Russische organisatie achter

er wonen in de overtollige goedkope nieuwbouw daar enorm veel Russen , ook spreken de ouderen daar nog steeds Russisch. best kans dat Putin hen gaat "beschermen" binnenkort
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:09:50 #204
99379 fjs
pi_207459623
twitter
pi_207459732
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
De electronica in een YPR is bwvs de startmotor... Dan houdt het ook wel een beetje op...
Dan hoef je ook niet iedere keer een kwartier op de installatie van firmwareupdates of syncen met de cloud ofzo te wachten wanneer je het ding start. O+ :+
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:30:08 #206
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207459813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:09 schreef fjs het volgende:
[ twitter ]
Waarom heten ze Airmobile Brigade? Doen ze alle vervoer per helicopter of transport vliegtuig? Of weten ze al dat na de oorlog die lui bij daar worden ingedeeld?
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:32:02 #207
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:34:10 #208
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207459878
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Soledar is een valstrik

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Zo’n idioot met Oekrane vlaggetje in zijn bio en die Russen orcs noemt serieus nemen :')
Vakman pur sang
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:36:52 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207459899
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dan hoef je ook niet iedere keer een kwartier op de installatie van firmwareupdates of syncen met de cloud ofzo te wachten wanneer je het ding start. O+ :+
Als je de radio's aan hebt wel je voltagemeter in de gaten houden en zo nu en dan ff starten en de accu's bijladen. Vaste taak voor de sjoof.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:37:03 #212
6484 ExTec
pi_207459900
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:32 schreef slashdotter3 het volgende:
15 wagons vol soldaten. De voorbereiding voor de invasie vanuit het Noorden is in volle gang
[ twitter ]
Het zou me op dit punt niet meer verbazen als ze toch voor deze optie gaan. Al is het zelfmoord. Maar zelfmoord lijkt de laatste tijd sowieso helemaal rus' ding.
pi_207459911
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Soledar is een valstrik

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Wat is dit voor clown. Vanachter je bureau in het westen doen alsof je de strategie van Oekrane uitzet? (Lol)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:37:55 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:38:59 #215
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:40:13 #216
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207459953
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het zou me op dit punt niet meer verbazen als ze toch voor deze optie gaan. Al is het zelfmoord. Maar zelfmoord lijkt de laatste tijd sowieso helemaal rus' ding.
Kwam gisteren nog een Tweet tegen dat Belarus alle kantoormedewerkers heeft gevraagd hun paspoort in te leveren.

Wanneer er oorlog uitbreekt kunnen de mannen niet meer vluchten voor conscriptie naar het buitenland
pi_207460009
twitter

“We” je woont in Finland droplul!
Vakman pur sang
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:46:36 #218
323876 michaelmoore
pi_207460036
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Kwam gisteren nog een Tweet tegen dat Belarus alle kantoormedewerkers heeft gevraagd hun paspoort in te leveren.

nee , het ministerie van Binnenlandse zaken

Dat zijn :: Juist
marechausee, politiemacht, oproerpolitie, mogelijk ook defensie , staatsbeveiliging, chauffeurs enz enz enz

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2023 19:55:13 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:49:19 #219
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207460060
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
En oh ja, je loopt ook niet het risico dat al die paxen hun mobieltjes in elke USB poort stoppen die er maar te vinden is... :')
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:51:32 #220
99379 fjs
pi_207460090
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:38 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]

Wordt tijd voor de Leo-2's.

En nee, niet de onze want die hebben we niet... @:Extec
Las ergens dat er 2000 Leopards in Europa zijn.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:52:36 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:54:04 #222
6484 ExTec
pi_207460121
quote:
[ twitter ]

Leugenaar. Gewoon ff aftikken & doorschuiven. Hebben we het al over gehad 8-)
pi_207460136
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Met je MIDI hobby... :')
Ah, een echte keyboard warrior dus
A murky, forgotten land.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:56:17 #224
99379 fjs
pi_207460153
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Leugenaar. Gewoon ff aftikken & doorschuiven. Hebben we het al over gehad 8-)
Zag gisteren op een YouTube filmpje het inladen in Groningen van volgens mij Nederlandse tanks naar Polen.
Vanaf ongeveer 6:08

[ Bericht 17% gewijzigd door fjs op 07-01-2023 20:01:34 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:59:30 #225
6484 ExTec
pi_207460205
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Met je MIDI hobby... :')
Mss verdient die daar wel leuk centje mee, wie zal het zeggen.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:06:24 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:07:28 #227
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_207460315
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zo’n idioot met Oekrane vlaggetje in zijn bio en die Russen orcs noemt serieus nemen :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Wat is dit voor clown. Vanachter je bureau in het westen doen alsof je de strategie van Oekrane uitzet? (Lol)
Bedankt voor het bevestigen van de betrouwbaarheid van deze bron.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:11:12 #228
99379 fjs
pi_207460374
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat zijn CV90's, ergo een IFV dus geen "tanks". ;)
Top weer iets geleerd. Maar als je die filmpjes bekijkt ook op dat kanaal dan is er een shitload aan materieel die kant op gegaan.
pi_207460497
Dat Twitter draadje van die Fin - hij quote daar Kenneth Gregg en dat is niet voor het eerst. Eerdere berichten hebben ook foto's van Oekraense plekken. Het internet leert me dat Kenneth Gregg een private trainer is en al een paar jaar in Oekrane zit. Geen idee of dit legit is of iemand die interessant zit te doen is maar jullie conclusies zijn ook wat overhaast.
pi_207460608
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien is het ook wel gewoon de dood of de gladiolen.

Voor Lukashenko lijkt het me ook geen slimme zet.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:26:20 #231
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:31:24 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:34:40 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:38:03 #234
6484 ExTec
pi_207460848
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Misschien is het ook wel gewoon de dood of de gladiolen.

Voor Lukashenko lijkt het me ook geen slimme zet.
Het is nog steeds niet waarschijnlijk dat belarus' leger zelf mee gaat doen. Ik refereer aan het feit dat rus' troepenopbouw daar niet lijkt op te houden.

Maar wederom proberen vanaf het noorden richting kyiv te gaan, is op dit punt niet verstandig. Wordt gewoon een slachtpartij.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:39:31 #235
6484 ExTec
pi_207460879
quote:
Zie je wel dat NL ze toch heeft :s)
pi_207460940
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 20:52:14 #237
3928 Ulx
pi_207461123
quote:
[ twitter ]

Het leasebedrijf zal ook wel gaan zaniken als we ze willen sturen.
pi_207461124
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:04 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik heb in de buurt de perfecte schuilplaats, ben alleen bang niet op tijd te zijn en als wel, wat daarna?
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:57:21 #239
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207461207
quote:
[ twitter ]

We kunnen er tot wel 5 missen :+ :+
Vladimir Putin
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:57:24 #240
323876 michaelmoore
pi_207461208
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:04 schreef vosss het volgende:

[..]
er is nog een schuilkelder in Soledar bij Donetsk , een ouwe zoutmijn
misschien beter daar een paar claymores in te gooien dan is dat gevecht ook over

https://www.kp.ru/online/news/5086319/?from=smm

quote:
Vergadering van de VN-Veiligheidsraad over Oekrane gepland voor 13 januari 2023
Het begint om 23.00 uur Moskouse tijd

Anna BEZRUKOVA
Vergadering van de VN-Veiligheidsraad over Oekrane gepland voor 13 januari 2022
Foto: REUTERS

Op 13 januari 2023 wordt de vergadering van de VN-Veiligheidsraad over Oekrane gehouden, zo staat in het evenementenprogramma van de Veiligheidsraad voor de komende week.

De vergadering begint om 15.00 uur (23.00 uur Moskouse tijd).

Bedenk dat op 21 februari 2023, US East Coast-tijd (om 05:00 dinsdag Moskou-tijd), de VN -Veiligheidsraad bijeenkwam voor een spoedvergadering op het VN-hoofdkwartier . Het werd bijeengeroepen op verzoek van Kiev tegen de achtergrond van de erkenning door Rusland van de Donbass-republieken.

Rusland lanceerde op donderdagochtend 24 februari 2023 een militaire operatie in Oekrane. President Vladimir Poetin zei dat het doel ervan is "burgers te beschermen die acht jaar lang het slachtoffer zijn geweest van mishandeling en genocide door het regime in Kiev".

Het laatste nieuws over de Russische militaire speciale operatie in Oekrane per 7 januari 2023 wordt gepubliceerd op de website van KP.RU.
Anna BEZRUKOVANieuwsman
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5086319/

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2023 21:05:25 ]
pi_207461469
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het leasebedrijf zal ook wel gaan zaniken als we ze willen sturen.
Toeslag voor winterbandjes extra slijtage etc
Vakman pur sang
pi_207462412
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Het staat toch tussen "....."
pi_207462549
quote:
[ twitter ]
Hij quote een Kenneth Gregg die daar schijnbaar zit. Verhaal kun je hier vinden https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440/
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:06:53 #244
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_207462611
quote:
[ twitter ]
Als je nou eens gewoon heel even leest en kijkt snap je toch dat ie quote.
Dit, dus.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:07:00 #245
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207462613
https://www.reddit.com/r/(...)ide_allegedly_taken/
NSFW(L)! Video from the Russian side allegedly taken in Soledar. Multiple KIA Ukrainians heroes. If it is a fake it is well done because in Soledar started snowing during the Russian assault from a couple of days ago.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:26:03 #246
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:28:31 #247
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Forum Admin zaterdag 7 januari 2023 @ 22:29:25 #248
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207463016
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Beetje lastig streamen met een EMP als gevolg van een atoombom, he?

Maar hey, je hoeft je dan geen zorgen meer te maken over dat dure gas dus look on the bright side.
Niet alle electronica die je niet gebruikt in een kooi van faraday leggen :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:29:31 #249
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207463022
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ide_allegedly_taken/
NSFW(L)! Video from the Russian side allegedly taken in Soledar. Multiple KIA Ukrainians heroes. If it is a fake it is well done because in Soledar started snowing during the Russian assault from a couple of days ago.
tja, het is natuurlijk niet heel vreemd dat er doden aan beide kanten vallen, en het is nu niet zo dat het er uitzonderlijk veel waren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:34:25 #250
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207463107
De Ukrainers hebben een nieuw 'wapen' van Duitsland gekregen waarmee ze dure drones van de Russen kunnen 'kidnappen'.

twitter

[ Bericht 10% gewijzigd door slashdotter3 op 07-01-2023 22:45:10 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:37:45 #251
323876 michaelmoore
pi_207463175
De Russen hebben kennelijk wel vreselijk de pest in over die Tsjetssen die nu tegen de russen vechten en dat zijn geen lieverdjes
Die maken gehakt van Kadyrov
https://en.wikipedia.org/wiki/Chechen_Republic_of_Ichkeria
https://www.npr.org/2022/09/05/1119703328/chechens-ukraine-russia
quote:
ZAPORIZHZHIA, Ukraine -- Mansur was 13 when Russian soldiers destroyed his village of Samashki during Chechnya's first war for independence against Russia.

Wielding flamethrowers, the Russians burned Mansur's neighbors alive in their homes, threw grenades into basements and executed men. Four years later, a truce disintegrated, and Mansur was back at war.
He says he was never the same after.

"Russia ruined everything I had.
I grew up with war, and the war shaped me in all respects," Mansur, 40, says matter-of-factly.

Mansur is one of more than 200,000 Chechens who fled to Turkey and Europe throughout the 2000s during a second war between Russian federal forces and fighters in Chechnya, a republic in far southern Russia.
https://www.kp.ru/daily/27449.3/4703014/
quote:
Zelensky pochte over een detachement Syrische terroristen in Bakhmut
Het regime in Kiev aarzelt niet om banden aan te knopen met bandieten en internationale extremistische groeperingen, die het voorziet van westerse wapens.

Alexander BOYKO
Vladimir Zelensky zei dat terroristen aan de kant van Oekrane vechten.
Het telegramkanaal van de Main Intelligence Directorate of the Armed Forces of Ukraine toonde beelden van gewapende huurlingen die door de schuren van Bakhmut renden, die hij leden noemt van het International Legion van de Main Intelligence Directorate of the Armed Forces of Ukraine.

“Onder de vrijwilligers bevindt zich de held van het Ichkeriaanse volk Abdulkhakim.
Nu vernietigt de Tsjetsjeense divisie van het Legioen de Russische bezetters in Bakhmut ”, zegt het telegramkanaal van het hoofdinlichtingenbureau van de strijdkrachten van Oekrane.

Deze schoten zijn gewoon een echt geschenk aan de strijders van de Tsjetsjeense Republiek, die bloedscores hebben met deze terrorist (Abdulkhakim, hij is ook een inwoner van de Tsjetsjeense Republiek, Rustam Magomedovich Azhiev of Ruslan Magomedovich Azhiev, staat op de internationale lijst van gezochte personen voor terroristen en extremisten gedurende ongeveer 20 jaar).

Ik herinner me de woorden van de Russische president Vladimir Poetin, die in 2015 zei: “In Syri vechten onze strijdkrachten in de eerste plaats voor Rusland en verdedigen ze de veiligheid van onze burgers... we zijn verplicht ze te ontmoeten en te vernietigen bij verre benaderingen.

Azhiev staat bekend om onze speciale diensten. En zijn lot is typerend voor alle huurlingen.
Ruslan Azhiev staat al zo'n 20 jaar op de internationale lijst van gezochte terroristen en extremisten

Eerst doodde hij van 2000 tot 2009 burgers en Russisch militair personeel in het niet-bestaande Ichkeria onder het bevel van de internationale terrorist Rustam Basayev (Basayev werd graag in Oekrane behandeld totdat hij in 2007 werd neergeschoten). Aliyev werd in 2009 een gewond dier: in een gevecht met onze speciale troepen raakte zijn oog gewond en werden drie vingers van zijn linkerhand afgeschoten. De bandiet vluchtte door de kloven naar Turkije, waar hij tot 2013 zijn wonden likte. Daarna ging hij naar Syri, waar hij zich aansloot bij de internationale terroristen onder de bijnaam "Abdulhakim Shishani".

In Syri riep het detachement van Azhiev zijn jamaat uit in de regio Latakia en Idlib. De bandieten hielden zich bezig met ontvoering, afpersing, moorden en sabotage. Maar in 2021 dwongen Russische troepen Azhiev uit Syri naar Turkije, waar hij zijn terreur voortzette: hij slaagde erin verschillende gewapende aanvallen uit te voeren op zijn landgenoten en hun families. In oktober 2022 verscheen informatie dat Azhiev in Oekrane verscheen, waar hem werd aangeboden om voor goed geld dezelfde bandieten en terroristen te leiden.

Over het algemeen kan Azhiev gedurende zijn 42 jaar alleen bogen op de rang van kolonel van de strijdkrachten van Ichkeria. Over het algemeen zo'n typische terroristische kolonel van een aantal niet-bestaande staten.

Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27449.3/4703014/

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2023 22:56:19 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:02:58 #252
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207463638
Dit is wel een mooie samenvatting van hoe het zit

https://www.reddit.com/r/(...)of_mobilization_are/
Keep in mind Russians are not a homogeneous whole.

Some are losing sons, but generally they are from poor regions, non-slavic, non-caucasiun, they have slitty eyes, not really white skin, so they don't count *

(* note - this is not my opinion, just formulating what some Russians think).

As long as they can continue to get their lattes and cappuchinos without problem, they do not care.

Do not confuse those who are dying with those who are in power or have the potential to actually upset the balance of power in Russia.

And as for those whose son's are dying, they generally don't speak English, they get their news from state sources, and are told their children are now in heaven and are heroes for defending Russia from the evil west.

You can almost pity these people because the really don't know any better. They are sending their sons to die in a stupid war because they thing it is the right thing to do. They are not bad/evil people, same as in WW2 many germans were not bad/evil people, but propaganda is a helluva drug, and the reason governments use it is because it works.

When you have a huge part of your society that is poor, ignorant, and dependent on the state for information, it provides you with a huge pool of brainwashed people ready to sacrifice their lives so you can enjoy your private jets, etc.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:08:07 #253
323876 michaelmoore
pi_207463717
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is wel een mooie samenvatting van hoe het zit

https://www.reddit.com/r/(...)of_mobilization_are/
Keep in mind Russians are not a homogeneous whole.

Some are losing sons, but generally they are from poor regions, non-slavic, non-caucasiun, they have slitty eyes, not really white skin, so they don't count *

(* note - this is not my opinion, just formulating what some Russians think).

As long as they can continue to get their lattes and cappuchinos without problem, they do not care.

Do not confuse those who are dying with those who are in power or have the potential to actually upset the balance of power in Russia.

And as for those whose son's are dying, they generally don't speak English, they get their news from state sources, and are told their children are now in heaven and are heroes for defending Russia from the evil west.

You can almost pity these people because the really don't know any better. They are sending their sons to die in a stupid war because they thing it is the right thing to do. They are not bad/evil people, same as in WW2 many germans were not bad/evil people, but propaganda is a helluva drug, and the reason governments use it is because it works.

When you have a huge part of your society that is poor, ignorant, and dependent on the state for information, it provides you with a huge pool of brainwashed people ready to sacrifice their lives so you can enjoy your private jets, etc.
Maar de mobilisatie in Belaruissia gaat totaal anders te werk door het hele Ministerie van Binnenlandse zaken hun paspoort af te pakken
deze mensen zijn geen plattelandsidioten , maar middenklasse mensen van midddelhoog kader
pi_207463797
Yep. Dat is het grote probleem van de strijd in Bakhmut en niet die paar kilometer grond die heen en weer gaan.Het zijn Russische outcasts, verkrachters en moordenaars tegen artiesten, professors en IT professionals van Oekrane. Ik ben voor alle wapenleveranties en tegen appeasement maar als er een deal zou liggen voor pre 24 februari grenzen en Oekrane in de NAVO zou dat mijn voorkeur hebben - m’n hart bloedt bij al deze ellende.

Ik denk alleen niet dat Rusland iets wat in de buurt daar van komt bespreekbaar gaat maken dus het is wat het is. En dan kunnen we maar beter de beste en meeste wapens leveren, anders hebben we ook bloed aan onze handen…
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:17:57 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:19:03 #256
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207463895
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:12 schreef Panthera. het volgende:
als er een deal zou liggen voor pre 24 februari grenzen en Oekrane in de NAVO zou dat mijn voorkeur hebben
Nah, dat zou Rusland belonen met 12 trillion aan olie en gas zijn. Wat zich weer vertaalt in geld, manipulatie en chantage mogelijkheden voor herstel van hun economie en leger voor een volgende veroveringsronde.

No deal

quote:
Dat is het grote probleem van de strijd in Bakhmut en niet die paar kilometer grond die heen en weer gaan.Het zijn Russische outcasts, verkrachters en moordenaars tegen artiesten, professors en IT professionals van Oekrane. Ik ben voor alle wapenleveranties en tegen appeasement maar als er een deal zou liggen voor pre 24 februari grenzen en Oekrane in de NAVO zou dat mijn voorkeur hebben - m'n hart bloedt bij al deze ellende.

Ik denk alleen niet dat Rusland iets wat in de buurt daar van komt bespreekbaar gaat maken dus het is wat het is. En dan kunnen we maar beter de beste en meeste wapens leveren, anders hebben we ook bloed aan onze handen...
De Russische truc is gewoon "wij eisen het maximale zonder een millimeter toe te geven en kunnen het lijden langer volhouden dan jullie".

Ik geloof wel dat Rusland geen problemen heeft met 2+ miljoen Russen de dood in jagen om Donbas en Crimea voor altijd te behouden. Maar goed, niet het probleem van Ukraine.

[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 07-01-2023 23:26:09 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:33:39 #257
323876 michaelmoore
pi_207464109
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:19 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Nah, dat zou Rusland belonen met 12 trillion aan olie en gas zijn. Wat zich weer vertaalt in geld, manipulatie en chantage mogelijkheden voor herstel van hun economie en leger voor een volgende veroveringsronde.

No deal
[..]
De Russische truc is gewoon "wij eisen het maximale zonder een millimeter toe te geven en kunnen het lijden langer volhouden dan jullie".

Ik geloof wel dat Rusland geen problemen heeft met 2+ miljoen Russen de dood in jagen om Donbas en Crimea voor altijd te behouden. Maar goed, niet het probleem van Ukraine.
Maar rusland stopt niet, als Ukraine valt dan gaan ze vanuit Belarussia naar de Baltische staten , dat is niet zover en vandaar naar Polen tot het westen wakker wordt en beseft dat Putin knettergek is net als Stalin
pi_207464119
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar rusland stopt niet, als Ukraine valt dan gaan ze vanuit Belarussia naar de Baltische staten , dat is niet zover en vandaar naar Polen tot het westen wakker wordt en beseft dat Putin knettergek is net als Stalin
Daar geloof ik geen reet van.
Vakman pur sang
pi_207464143
quote:

[..]

No deal
[..]

Vallen er niet talloze doden aan beide kanten. Dus ook aan de kant van Oekraine? Ik geloof wel dat de oorloghitsers tegen Rusland geen enkele moeite hebben om vele Oekrainse mensen de dood in te jagen. Als dit hun politieke agenda en corruptie (en propaganda) maar blijft voeden.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:40:24 #260
323876 michaelmoore
pi_207464188
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:36 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Vallen er niet talloze doden aan beide kanten. Dus ook aan de kant van Oekraine? Ik geloof wel dat de oorloghitsers tegen Rusland geen enkele moeite hebben om vele Oekrainse mensen de dood in te jagen. Als dit hun politieke agenda en corruptie (en propaganda) maar blijft voeden.
niet oorlogshitsers, we hebben geen andere keus , als we niet de volgende willen zijn.
Putin stopt niet
pi_207464195
quote:

[..]
Oorloghitsers tegen Rusland :') bizar hoe mensen de Russische invasie goedpraten
Jij bent het zonnetje!!!
pi_207464203
twitter

twitter
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:43:12 #263
6484 ExTec
pi_207464218
quote:

Ik geloof wel dat de oorloghitsers tegen Rusland geen enkele moeite hebben om vele Oekrainse mensen de dood in te jagen. Als dit hun politieke agenda en corruptie (en propaganda) maar blijft voeden.
Maar het matten tegen rus, lijkt mij dat die keuze bij oekraine en oekraine alleen ligt?

Welke corruptie refereer je aan?

En propaganda is blijkbaar een doel op zich?
pi_207464266
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar het matten tegen rus, lijkt mij dat die keuze bij oekraine en oekraine alleen ligt?

Welke corruptie refereer je aan?

En propaganda is blijkbaar een doel op zich?
Nouja, als je Irak, Afghanistan en Syrie hebt gevolgd weet je precies over welke en wat voor soort corruptie ik het heb. Joe Biden heeft zelf al toegegeven dealings te hebben in Burisma. Nog los van de Amerikaanse wapens die door de Oekrainse maffia over de hele wereld worden verkocht op de zwarte markt.

Klaarblijkelijk wel. Het westen wordt geregeerd middels allerlei ingebeelde angsten. Het wordt toch weleens tijd dat je dit begrijpt.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:50:52 #265
323876 michaelmoore
pi_207464304
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:47 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Nouja, als je Irak, Afghanistan en Syrie hebt gevolgd weet je precies over welke en wat voor soort corruptie ik het heb. Joe Biden heeft zelf al toegegeven dealings te hebben in Burisma. Nog los van de Amerikaanse wapens die door de Oekrainse maffia over de hele wereld worden verkocht op de zwarte markt.

Klaarblijkelijk wel. Het westen wordt geregeerd middels allerlei ingebeelde angsten. Het wordt toch weleens tijd dat je dit begrijpt.
Trollebol gespot
pi_207464316
Kloon van gebande waarschijnlijk
A murky, forgotten land.
pi_207464323
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Trollebol gespot
Vraag me dan toch af wat voor types dit zijn. Willekeurig topic uit de pohi (lol)

SEX / Waarom wordt er alleen gescholden op incels?
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:52:32 #268
6484 ExTec
pi_207464326
quote:

[..]

Klaarblijkelijk wel. Het westen wordt geregeerd via allerlei ingebeelde angsten.
Ah, tankie die oorzaak -> gevolg niet snapt.

Het zal allemaal best dat de VS dik verdient aan wapens, bv. Maar dat betekent niet dat oekraine geen legitieme reden heeft om met rus te matten.

En ja, oekraine zal zich vast "inbeelden" dat rus soldaten nu aan het moorden zijn in hun land.
pi_207464328
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Trollebol gespot
Niet op inhoud kunnen reageren want te lastig. Dan maar op de persoon spelen?
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:56:00 #270
323876 michaelmoore
pi_207464374
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:52 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Niet op inhoud kunnen reageren want te lastig. Dan maar op de persoon spelen?
werk jij bij sjerrie ??
pi_207464375
Jongens jullie klagen massaal over de slechte voorspellingen van Rob de Wijk.
Echter jullie voorspelden elke maand weer de terugtrekking van de Russen. Wapens op, troepen dood.
Nu gaat ws Bakhmut vallen en komt er een nieuwe aanval op Kiev.
Vakman pur sang
pi_207464382
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet oorlogshitsers, we hebben geen andere keus , als we niet de volgende willen zijn.
Putin stopt niet
Rusland is hier niet degene die al decennia lang aan landjepik en imperialisme doet. Dus van wie zouden we meer bang moeten zijn in het westen. Ik denk dat angst voor de Nato/VS zeer gegrond is.
pi_207464390
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
werk jij bij sjerrie ??
Doe niet zo flauw man.
Hennie zelf geen argumenten?
Vakman pur sang
pi_207464391
quote:

[..]

No deal
[..]

Ik ben het op zich eens dat het Rusland zou belonen - hoewel Oekrane bij de NAVO wel een streep door hun imperialistische agenda is. En is niet eens een realistisch scenario nu want zoals gezegd dit ligt niet op tafel. Maar ik vind het zo pijnlijk wat er nu gebeurd, er wordt gewoon een hele generatie jonge mensen gedecimeerd man.

Maar goed, is ook aan Oekrane en daar is de steun om tot alle landsgrenzen door te vechten bijna unaniem. En ze hebben het recht, dus moeten wij ze maar zo goed mogelijk bewapenen om slachtoffers zoveel mogelijk te voorkomen.
pi_207464399
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:56 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Rusland is hier niet degene die al decennia lang aan landjepik en imperialisme doet. Dus van wie zouden we meer bang moeten zijn in het wrsten. Ik denk toch zeker wel de Nato/VS.
Nee sorry, Rusland, China, noord Korea, dat zijn de grootste tegenstanders.
Wij zijn het westen/navo!
Vakman pur sang
  zaterdag 7 januari 2023 @ 23:57:59 #276
6484 ExTec
pi_207464402
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:56 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Rusland is hier niet degene die al decennia lang aan landjepik en imperialisme doet. Dus van wie zouden we meer bang moeten zijn in het wrsten. Ik denk toch zeker wel de Nato/VS.
Ah, de "oprukkende NAVO!"

Ik heb em afgestreept op de bullshit bingo kaart ;)
pi_207464413
quote:

[..]

Russische desinformatie, aldus de GOP: https://www.nytimes.com/2(...)blicans-johnson.html
zie email 27 oktober
pi_207464415
En Frans Timmerman, de nieuwe Frans Ferdinand
Vakman pur sang
  zondag 8 januari 2023 @ 00:00:21 #279
6484 ExTec
pi_207464427
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu gaat ws Bakhmut vallen
Is dat trouwens alweer, of nog steeds? ;)
  zondag 8 januari 2023 @ 00:01:01 #280
pi_207464437
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar geloof ik geen reet van.
Ik geloofde ook niet dat Putin Ukraine binnen zou vallen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_207464467
quote:
7s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is dat trouwens alweer, of nog steeds? ;)
Streefde meer berichten over, net op het nieuws dat Wagner het wil om de kilometers lange tunnels voor opslag van materieel.
Slecht nieuws land slecht in het westen maar bij bakhmut gaat het niet goed.
Geen schuld aan Oekrane, Rusland blijft gewoon maar onbeperkt bijna manschappen er tegenaan gooien.
Vakman pur sang
pi_207464479
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben niet meer zo van Azie versus het westen. Ik denk dat ze eigenlijk allemaal samenwerken tegen alle mensen. Ja ze vechten en moorden om dominantie en wie hoeveel land uiteindelijk bezit. Maar de normale burger is hun tweede (mischien wel eerste en voornaamste) vijand. Ook Putin is voor al die totalitaire onzin en het het onderdrukken van burgers. Wat is er onder de streep het verschil met het communistische totalitaire westen?
pi_207464490
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:03 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Ik ben niet meer zo van Azie versus het westen. Ik denk dat ze eigenlijk allemaal samenwerken tegen alle mensen. Ja ze vechten en moorden om dominantie en wie hoeveel land uiteindelijk bezit. Maar de normale burger is hun tweede (mischien wel eerste en voornaamste) vijand. Ook Putin is voor al die totalitaire onzin en het het onderdrukken van burgers. Wat is er onder de streep het verschil met het communistische totalitaire westen?
Dan zie je dat niet goed.

Trouwens je woont in nederland, als je ziek bent kun je opgenomen worden, of een bijstand krijgen, er is voldoende werk, goede levensstandaard en geen oorlog.
Vakman pur sang
  zondag 8 januari 2023 @ 00:04:55 #284
6484 ExTec
pi_207464497
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Streefde meer berichten over, net op het nieuws dat Wagner het wil om de kilometers lange tunnels voor opslag van materieel
Meer dan altijd....? ;)

En wat gaat wagner daar opslaan dan? Hebben die niet heel f*ckin Motha Rossia om spul op te slaan, waarom dan daar..?
pi_207464527
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:03 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Ik raad je aan om gewoon je eigen leven te leven en je niet zoveel dingen in te beelden. Je leeft maar een beperkte tijd, waarom onnodig jezelf zoveel stress en negativiteit op de hals halen?
pi_207464528
quote:
7s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Meer dan altijd....? ;)

En wat gaat wagner daar opslaan dan? Hebben die niet heel f*ckin Motha Rossia om spul op te slaan, waarom dan daar..?
Omdat ze er heel lang willen zitten en vanuit daar de regio kunnen controleren.
Vakman pur sang
  zondag 8 januari 2023 @ 00:08:37 #287
6484 ExTec
pi_207464549
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Omdat ze er heel lang willen zitten en vanuit daar de regio kunnen controleren.
Ja, dat noem je oorlog.
pi_207464567
quote:
12s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dat noem je oorlog.
Maar het gaat wel gebeuren helaas, bakhmut valt, Rusland zit volgend jaar nog daar
Vakman pur sang
  zondag 8 januari 2023 @ 00:10:46 #289
pi_207464569
Het kan natuurlijk ook dat Wagner Soledar alleen maar bezig wil houden, op 4 minuten:

pi_207464580
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan zie je dat niet goed.

Trouwens je woont in nederland, als je ziek bent kun je opgenomen worden, of een bijstand krijgen, er is voldoende werk, goede levensstandaard en geen oorlog.
Dit zie jij denk ik niet goed.

Nederland is een communistische totalitaire regime in wording. En dit raakt de nederlandse burger in bestaanszekerheid. Beetje bij beetje worden onze vrijheden en welvaart ingeperkt. De Communisten66 hebben al aangetoond totalitair te zijn en veelal hypocriet. Communisme gaat helemaal niet over gelijkheid. Maar om macht naar een kleine groepje mensen middels populistische alogans. Daarna gaan alle mensen tegen de muur. Links en rechts, midden, Christen, Moslims..
  zondag 8 januari 2023 @ 00:12:26 #291
6484 ExTec
pi_207464585
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar het gaat wel gebeuren helaas, bakhmut valt, Rusland zit volgend jaar nog daar
Maak je geen zorgen, grote kans dat volgende week deze tijd ze nog steeds bezig zijn met proberen bakhmut te veroveren.
  zondag 8 januari 2023 @ 00:13:30 #292
6484 ExTec
pi_207464599
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:12 schreef WheatWaffles het volgende:
Daarna gaan we allemaal tegen de muur links en rechts, midden, Christen, Moslims..
Wordt dan nog best druk, bij die muur.
  zondag 8 januari 2023 @ 00:14:27 #293
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207464609
Na de oorlog lijkt het mij wel gaaf als toerist om die ondergrondse steden te bezoeken:

https://www.reuters.com/w(...)d-cities-2023-01-07/
His comments were a reference to vast salt and other mines in the area which contain more than 100 miles of tunnels and a vast underground room which has hosted football matches and classical music concerts in more peaceful times.
pi_207464612
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:12 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Dit zie jij denk ik niet goed.

Nederland is een communistische totalitaire regime in wording. En dit raakt de nederlandse burger in bestaanszekerheid. Beetje bij beetje worden onze vrijheden en welvaart ingeperkt. De Communisten66 hebben al aangetoond totalitair te zijn en veelal hypocriet. Communisme gaat helemaal niet over gelijkheid. Maar om macht naar een kleine groepje mensen middels populistische alogans. Daarna gaan alle mensen tegen de muur. Links en rechts, midden, Christen, Moslims..
Dat zie ik wel goed want ik benoem feitelijkheden, itt jou.
Vakman pur sang
  zondag 8 januari 2023 @ 00:16:37 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207464626
quote:
7s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het kan natuurlijk ook dat Wagner Soledar alleen maar bezig wil houden, op 4 minuten:

Net zoals Rusland's tactische terugtrekkingen? Ze hebben maanden op dat gebied in lopen beuken, dat ze het een keer te pakken gaan krijgen is te verwachten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207464628
quote:
7s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maak je geen zorgen, grote kans dat volgende week deze tijd ze nog steeds bezig zijn met proberen bakhmut te veroveren.
Maak me geen zorgen, ik zit lekker warm aan een pilsje.
Vakman pur sang
  zondag 8 januari 2023 @ 00:24:30 #297
323876 michaelmoore
pi_207464699
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Doe niet zo flauw man.
Hennie zelf geen argumenten?
als men op topic regeert

het gaat hier niet over Servie , Syria of wat dan ook
het gaat over Rusland die de troepen terug moet trekken en de oorlog moet stoppen

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:56 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Rusland is hier niet degene die al decennia lang aan landjepik en imperialisme doet. Dus van wie zouden we meer bang moeten zijn in het westen. Ik denk dat angst voor de Nato/VS zeer gegrond is.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kim il Un , Tja
Dat er binnenkort een kernoorlog gaat starten dat is haast onontkoombaar lijkt het wel , toch mag je niet buigen voor angst, bedenk dat Kim en Putin zelf net zo bang zijn

twee van die kleine mannetjes met kleine pikkies met van de grote rakettten
maar zelf doodsbang
Kim durft zelfs niet eens met het vliegtuig en Putin is doodsbang voor corona

Putin is nog kleiner dan Kim

Nog zo een kleine engnek met een kunstpiemel

[ Bericht 20% gewijzigd door michaelmoore op 08-01-2023 00:35:37 ]
  zondag 8 januari 2023 @ 00:26:08 #298
pi_207464713
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:16 schreef zalkc het volgende:

[..]
Net zoals Rusland's tactische terugtrekkingen? Ze hebben maanden op dat gebied in lopen beuken, dat ze het een keer te pakken gaan krijgen is te verwachten.
In the grand scheme of things maakt het geen drol uit. Al veroveren ze de hele Donetsk. Maar Bahkmut is wel een prima Rode Leger sloper.
  zondag 8 januari 2023 @ 00:28:38 #299
323876 michaelmoore
pi_207464729
quote:
7s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
In the grand scheme of things maakt het geen drol uit. Al veroveren ze de hele Donetsk. Maar Bahkmut is wel een prima Rode Leger sloper.
dat zeker , daar vallen zeker 10.000 dode russen

1 oekrainer is meer dan 20 ongetraine russische pummels waard

ook fijn dat die Tetsjenen nu ook meevechten tegen de Russen
pi_207464777
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:52 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Vraag me dan toch af wat voor types dit zijn. Willekeurig topic uit de pohi (lol)

SEX / Waarom wordt er alleen gescholden op incels?
Ik vond Kaag tijden terug bijzonder arrogant overkomen met haar "wie zijn toch die mensen", maar ik betrap mezelf er nu dagelijks op.
  zondag 8 januari 2023 @ 00:38:27 #301
323876 michaelmoore
pi_207464790
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:34 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Ik vond Kaag tijden terug bijzonder arrogant overkomen met haar "wie zijn toch die mensen", maar ik betrap mezelf er nu dagelijks op.
ik ken er geen een , na drie lange relaties ben ik ermee gestopt

lang leve de rust en het alleenstaande AOW
heerlijk ,
niemand die mij wat zegt om te doen

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 08-01-2023 00:52:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')