De schakelaars moeten iig op de “uit” positie staan. Probeer dan 2 x kort drukken op de middelste knop.quote:Op maandag 13 november 2023 14:00 schreef Vinniiee het volgende:
Hoi, weet iemand hoe ik de klok van deze oven opnieuw kan instellen?
[ link | afbeelding ]
Op het moment staat er STOP. (Foto van internet)
In de ikea staat op alles van die serie 'laatste kans' dus ik vrees dat het eruit gaat. En een vervangende serie heb ik nog niet gezien. En dat is jammer want wij vinden het een fijne serie en hebben nog een badkamer in te richten.quote:Op maandag 13 november 2023 19:53 schreef Mariposas het volgende:
Het viel me op dat de GODMORGON serie, inclusief de wasbakken en komen heel slecht leverbaar is. Die serie gaat er hopelijk toch niet uit hè, of zijn er leverproblemen?
Ja , wij dus ook, maar pas in april. Dit is echt balen want de 120 cm variant is echt precies wat ik zoek en betaalbaar. Ik zie idd ook nog geen alternatief, vreemd.quote:Op maandag 13 november 2023 21:20 schreef d.k. het volgende:
[..]
In de ikea staat op alles van die serie 'laatste kans' dus ik vrees dat het eruit gaat. En een vervangende serie heb ik nog niet gezien. En dat is jammer want wij vinden het een fijne serie en hebben nog een badkamer in te richten.
quote:Tot 50% op uitgaande GODMORGON badkamermeubels!
We maken ruimte voor spannende nieuwe producten, dus we moeten afscheid nemen van een aantal oude favorieten. Wilt u een badkamer met doordachte details, elegante afwerkingen en hoge kwaliteit die lang meegaat? Dan is de GODMORGON-serie iets voor jou!
Ik wilde de walnoot bruine van 80cm. Uiteindelijk voor naar Duitsland gereden.quote:Op maandag 13 november 2023 21:32 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja , wij dus ook, maar pas in april. Dit is echt balen want de 120 cm variant is echt precies wat ik zoek en betaalbaar. Ik zie idd ook nog geen alternatief, vreemd.
Dit staat er op de Zweedse website:
[..]
quote:Op maandag 13 november 2023 22:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik wilde de walnoot bruine van 80cm. Uiteindelijk voor naar Duitsland gereden.
Godmorgon is een bazenserie.
Ja, maar daar kan ik helaas niks nuttigs mee vinden. Ik heb alleen een installatiehandleiding gevonden.quote:Op maandag 13 november 2023 17:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Staat het type niet aan de binnenkant bij de deur?
Geprobeerd, maar ik vermoed dat dit het veroorzaakt heeft. Ik had de groep uitgedaan (zit alleen oven op) om te kijken welke groep voor wat is.quote:
Kun je hier wat mee?quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:49 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja, maar daar kan ik helaas niks nuttigs mee vinden. Ik heb alleen een installatiehandleiding gevonden.
Ik heb al geprobeerd het volgende te doen:
- Ronde knoppen op 0
- Middelste knop ingedrukt houden voor X aantal seconden
- Zelfde als boven, maar dubbel klikken.
- Stroom uitschakelen, middelste knop ingedrukt houden, stroom inschakelen.
- Stroom voor meerdere uren eraf, en bovenstaande (1 en 2) geprobeerd
Werkt allemaal niet helaas.
Dit staat er op het label:
[ link | afbeelding ]
Stekker uit het stopcontact. Wachten tot middernacht. Stekker weer in het stopcontact. Klok begint op 00.00u.quote:Op maandag 13 november 2023 14:00 schreef Vinniiee het volgende:
Hoi, weet iemand hoe ik de klok van deze oven opnieuw kan instellen?
[ link | afbeelding ]
Op het moment staat er STOP. (Foto van internet)
Blijft hij dan niet knipperen?quote:Op woensdag 15 november 2023 13:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Stekker uit het stopcontact. Wachten tot middernacht. Stekker weer in het stopcontact. Klok begint op 00.00u.
Helaas niet.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ben je de STOP melding nu wel kwijt?
Moet dat perse met de stekker? Ik heb dit geprobeerd met de schakelaar in de meterkast, maar dat werkte niet.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Stekker uit het stopcontact. Wachten tot middernacht. Stekker weer in het stopcontact. Klok begint op 00.00u.
Als het elektronische display de mededeling “STOP” weergeeft, druk dan op knop 2 om de oven te herstellen en stel vervolgens de klok in (zie de apart geleverde Beschrijving van de Programmeur).quote:Op woensdag 15 november 2023 20:32 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Moet dat perse met de stekker? Ik heb dit geprobeerd met de schakelaar in de meterkast, maar dat werkte niet.
Bedankt. Ik zal dit nogmaals proberen.quote:Op woensdag 15 november 2023 23:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Als het elektronische display de mededeling “STOP” weergeeft, druk dan op knop 2 om de oven te herstellen en stel vervolgens de klok in (zie de apart geleverde Beschrijving van de Programmeur).
En knop 2 = middelste knop van de oven.
----
DE OVEN AANZETTEN
Wanneer de oven voor het eerst wordt aangesloten op het elektriciteitsnet, of opnieuw wordt aangesloten na een stroomuitval, verschijnt op het display " STOP ".
Om de oven aan te zetten:
* draai knop 1 op "0".
* druk op toets 2.
Op het display verschijnt "--:--".
En dan kun je met de meest rechter knop de tijd instellen zegt de handleiding
@Seven.quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:17 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb vandaag navraag gedaan in IKEA over de GODMORGON badkamer serie. Er komt een vergelijkbare collectie, met ingefreeste handgrepen. Het wordt wat meer in de huidige trend, de japandi-stijl. Donkerbruin en het lichte eikenhout zoals ze dat nu hebben komen terug in de collectie. Ze verwachten het half januari in de winkels te hebben.
Nieuwe badkamerseries:quote:Op dinsdag 12 december 2023 16:17 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb vandaag navraag gedaan in IKEA over de GODMORGON badkamer serie. Er komt een vergelijkbare collectie, met ingefreeste handgrepen. Het wordt wat meer in de huidige trend, de japandi-stijl. Donkerbruin en het lichte eikenhout zoals ze dat nu hebben komen terug in de collectie. Ze verwachten het half januari in de winkels te hebben.
Mooi! Alleen die Angsjon niet echt mijn smaak maar dit is wel next level ja, uitstekende vervanging voor Godmorgon.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:51 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nieuwe badkamerseries:
ÄNGSJÖN
HAVBÄCK
TÄNNFORSEN
Voor een prijsindicatie kun je redelijk de Zweedse prijs gedeeld door 10 aanhouden. Mogelijk worden niet alle producten in deze kleuren/versies in Nederland verkocht.
Havback lijkt wel aan te sluiten bij de Eket serie.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:51 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nieuwe badkamerseries:
ÄNGSJÖN
HAVBÄCK
TÄNNFORSEN
Voor een prijsindicatie kun je redelijk de Zweedse prijs gedeeld door 10 aanhouden. Mogelijk worden niet alle producten in deze kleuren/versies in Nederland verkocht.
Oeh die ÄNGSJÖN is wel erg nice vind ik. Maar onze GODMORGON is pas 2 jaar oud, dus dat zou zonde zijn.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:51 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nieuwe badkamerseries:
ÄNGSJÖN
HAVBÄCK
TÄNNFORSEN
Jammer dat het (zachte) stof is, minder strak en minder makkelijk schoonmaken.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh, op de Zweedse site ook de nieuwe bakjes etc voor in de lades ontdekt https://www.ikea.com/se/s(...)ande-beige-10562108/
Ik hoop dat die ook in Nederland komen
Scheelt! Ben je niet voor Jan Lul naar Duitsland geredenquote:Op donderdag 14 december 2023 08:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi! Alleen die Angsjon niet echt mijn smaak maar dit is wel next level ja, uitstekende vervanging voor Godmorgon.
D'r komt volgens mij nog een accessoire-reeks maar die staat nog niet online. Mogelijk een vervangende serie voor de kunststof GODMORGON accessoires...quote:Op donderdag 14 december 2023 13:28 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Jammer dat het (zachte) stof is, minder strak en minder makkelijk schoonmaken.
Ja, blij mee! Mooie uitstraling, niet zo'n lomp zwaar ding. Jaar geleden gekocht. Enig nadeel: we gaan verhuizen en het hoofdbord past niet onder het schuine dak. Dus we moeten creatief worden met de indeling.quote:Op donderdag 21 december 2023 10:23 schreef Skull-splitter het volgende:
Iemand ervaring met de Tufjord bedden? We zitten te denken over de 180 brede variant, maar die is er alleen in blauw?
Ik zou bestellen en de deuren tijdens je verhuizing ff ophalen in barendrecht. Kans is groot dat ze er dan gewoon nog liggenquote:Op zaterdag 30 december 2023 11:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga binnenkort verhuizen (samenwonen) en we hebben een Pax-kast ontworpen voor in de nieuwe woning. Die wilden we laten bezorgen. Echter de deuren waren niet beschikbaar voor bezorging. Kan gebeuren, maar het blijkt dat ze op mijn oude adres wel bezorgd kunnen worden
Gebeld naar de klantenservice hoe dat kan maar die konden er niet echt een eenduidig antwoord op geven. Ik heb gevraagd of ze dan de kast naar mijn nieuwe adres kunnen leveren en de deuren aan mijn oude (als ik daadwerkelijk ga verhuizen heb ik een busje waar de deuren in kunnen, maar nu moet ik 4 deuren van 240cm hoog in een Kia Picanto prakken) maar dan moest je 2x de bezorgkosten a 85 euro betalen.
Het enige advies dat ik kreeg is dat ik de kast maar gewoon moest bestellen, alles wat niet op voorraad was zou op een soort boodschappenlijst komen te staan en kon ik afhalen wanneer ze er weer waren. Maar ja, ik heb dat busje ook alleen maar het weekend dat ik verhuis en wanneer het beschikbaar is weet niemand natuurlijk...
Uiteindelijk bleek dat ze in Barendrecht (wat toevallig precies op de helft van mijn oude en nieuwe adres ligt en nog op de route ook) welnog een voorraad van 400 van die deuren hebben, maar ze kon het helaas niet voor me reserveren want dan moet je het binnen 48 uur ophalen en dan heb ik die bus nog niet. En dit stond ook los van online bestellen met bezorging aan huis.
Twijfel nu of ik die kast moet bestellen en erop moet gokken dat de deuren nog steeds in Barendrecht liggen als we die bus hebben, maar als ze er dan niet meer zijn is het mooi kut natuurlijk...
Yep, inmiddels is het geregeld. Moest laatst ergens in Breda zijn vrijwel vlak naast de IKEA daar dus eens besloten gewoon de winkel binnen te lopen. Dat praat een stuk makkelijker dan aan de telefoon en ze zijn dan ook een stuk welwillender, dus de kast is inmiddels besteld. Deuren ook, die worden (zonder tweemaal bezorgkosten betaald te hebben) op mijn oude adres geleverd terwijl de rest gewoon naar het nieuwe adres gaat.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zou bestellen en de deuren tijdens je verhuizing ff ophalen in barendrecht. Kans is groot dat ze er dan gewoon nog liggen
oh das fijn en netjes geregeldquote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:43 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Yep, inmiddels is het geregeld. Moest laatst ergens in Breda zijn vrijwel vlak naast de IKEA daar dus eens besloten gewoon de winkel binnen te lopen. Dat praat een stuk makkelijker dan aan de telefoon en ze zijn dan ook een stuk welwillender, dus de kast is inmiddels besteld. Deuren ook, die worden (zonder tweemaal bezorgkosten betaald te hebben) op mijn oude adres geleverd terwijl de rest gewoon naar het nieuwe adres gaat.
Leuk! Gisteren niet gezien bij de IKEA. Het was druk :-). Restaurant was niet te doen. Ik begreep later dat 2 januari een van de drukste dagen van het jaar is. Oeps.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:41 schreef Seven. het volgende:
De Dajlien lijn is vanaf vandaag verkrijgbaar. Ik wil het bankje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaaa, geweldig stoeltje!quote:Op woensdag 3 januari 2024 07:20 schreef prunus het volgende:
De nieuwe fauteuil DYVLINGE (in het groen) is ook erg leuk! Maar volgens mij nu al nergens meer te krijgen.
De plankdragers zou je mogelijk via de klantenservice bij kunnen kopen.quote:Op zondag 28 januari 2024 17:01 schreef Skull-splitter het volgende:
Brimnes kledingkasten gekocht, maar weet iemand of op een of andere manier ik losse planken en pennen kan scoren om er een extra laag in te krijgen, of moet ik elders op maat laten zagen?
Liggen ze niet (de dragers dan, niet de planken) in die wand met spare parts die bij de klantenservice staat? Daar liggen iig wel plankdragers voor andere kasten.quote:Op zondag 28 januari 2024 22:56 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De plankdragers zou je mogelijk via de klantenservice bij kunnen kopen.
Er is een mogelijkheid dat dit ook voor de plank geldt (dit zou dan uit het Spareparts centrum in Zweden moeten komen). Maar daar zijn ze niet zo happig op en is vaak ook niet de goedkoopste optie. Op maat laten zagen bij een bouwmarkt is goedkoper.
Geen idee, zou kunnen.quote:Op maandag 29 januari 2024 07:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Liggen ze niet (de dragers dan, niet de planken) in die wand met spare parts die bij de klantenservice staat? Daar liggen iig wel plankdragers voor andere kasten.
Zou dat goed blijven plakken?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 16:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zie weer allemaal handige en mooie opbergspullen op de site staan. Voor in de koelkast oa deze https://www.ikea.com/nl/n(...)r-koelkast-50570408/
En de bekende Varierabakken zijn er nu in antraciet, rozeen groen
onder de naam Uppdatera https://www.ikea.com/nl/n(...)en-80504054/#content en goedkoper dan de witte
Ik had deze post gemist. Stond dus gister bij IKEA voor een laminaat vloertje. Het is er dus helemaal uit en komt dus ook niet meer terug.quote:Op maandag 18 december 2023 21:00 schreef Seven. het volgende:
Ik zie bij alle laminaat laatste kans staan. Is al bekend of daar al vervanging voor komt?
quote:Op maandag 3 juni 2024 19:18 schreef J.P.A.J.S het volgende:
[..]
Ik had deze post gemist. Stond dus gister bij IKEA voor een laminaat vloertje. Het is er dus helemaal uit en komt dus ook niet meer terug.
No worries, ik ben uiteindelijk bij Vloerloods in Kampen prima geslaagd.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:18 schreef J.P.A.J.S het volgende:
[..]
Ik had deze post gemist. Stond dus gister bij IKEA voor een laminaat vloertje. Het is er dus helemaal uit en komt dus ook niet meer terug.
Gokje...quote:
Ja wij. Oven, magnetron, koelvriescombi en een inductieplaat. De inductieplaat zei na een jaar of 4 pang en is niet meer te repareren, maar de rest bevalt prima en hoeft van mij echt niet duurder of ingewikkelder.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Iemand ervaringen met de keukenapparatuur van Ikea?
Ja, en erg tevreden ook. Alleen de huidige oven (Magebo) vind ik qua besturing niet echt intuïtief, na een half jaar nog steeds niet precies door hoe e.e.a. werkt. De Ikea oven in het vorige huis was wat dat betreft wel veel fijner.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Iemand ervaringen met de keukenapparatuur van Ikea?
Dat klopt niet. Het is bovendien voor elke soort apparaat anders.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:45 schreef Leandra het volgende:
De Ikea apparatuur is gerebranded Eletrolux spul.
Ik heb geen inbouw en gewoon een 2-fase fornuis met oven.quote:Op woensdag 19 juni 2024 07:52 schreef ieniminimuis het volgende:
Dan ga ik vrijdag kijken hoe wat en waar voor mijn keuken. Het wordt uitbreiding van mijn woningbouw keuken, kan alleen op inductie koken en als je dan ook nog een leuke oven wil, kom je toch op inbouw uit als je geen 3 fasen stroom hebt.. En waarom dan ook gelijk de koelkast niet wegwerken en wat extra aanrechtruimte maken? Keuken is groot genoeg.
Dank allen voor de reacties.
-quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:45 schreef Leandra het volgende:
De Ikea apparatuur is gerebranded Eletrolux spul.
Het apparatuur komt bij Whirlpool en Electrolux vandaan.quote:Op woensdag 19 juni 2024 09:00 schreef Clubman het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Het is bovendien voor elke soort apparaat anders.
De wat duurdere vaatwassers zijn bijvoorbeeld van Bosch.
Ah kijk. Dan is Bosch/Siemens inderdaad een leverancier tegenwoordig. Ze zijn flink aan het uitbreiden geweest qua leveranciers dan.quote:Op woensdag 19 juni 2024 20:20 schreef Leandra het volgende:
Ik zie hier dat in het lijstje ook BSH genoemd wordt bij de leveranciers:
https://www.ikea.com/be/n(...)/kitchen-appliances/
Ergo: aan de hand van het leveranciersnummer onder het artikelnummer kun je zo zien welk merk het is.
• Whirlpool: 18535; 23256; 23196; 50047
• Faber: 23199
• ELICA: 23232; 23244
• Electrolux: 21552
• BSH: 23320
• MIDEA: 23071; 23328
• IKEA: alle andere leveranciersnummers
Toen ik nog inbouw Ikea apparatuur had was het (wellicht toevallig) Electrolux spul, ik had de pyrolyse oven Kulinarisk en die was vrijwel volledig gelijk aan een AEG-model.quote:Op woensdag 19 juni 2024 20:22 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ah kijk. Dan is Bosch/Siemens inderdaad een leverancier tegenwoordig. Ze zijn flink aan het uitbreiden geweest qua leveranciers dan.
Er zijn halfhoge glazen deuren van Högbo. Die hebben ook de optie om ze dicht te maken.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:53 schreef TolstoiFan het volgende:
Op de site van de Ikea ben ik aan het kijken naar een Billy kast, met deels vitrinedeuren en deels dichte deuren. Nu lijkt het dat er geen halve vitrinedeuren zijn? Het liefst zou ik dan een Billy hebben met vier deuren, 2 vitrinedeuren en 2 dichte deuren. Kijk ik niet goed? Of kan dit inderdaad niet?
Dank je!quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zijn halfhoge glazen deuren van Högbo. Die hebben ook de optie om ze dicht te maken.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/hogbo-vitrinedeur-wit-60530252/
Van de andere optie zie ik alleen complete deuren met een glazen bovenste helft en een dichte onderste.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 09:11 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dank je!
Deze vind alleen niet zo mooi
Er zijn speciale inbouwdozen voor, heb zoiets al vaak gebruikt voor lichtpunten.quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:43 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar wandbedlampjes, en nu viel mij op dat IKEA vrijwel alleen maar wandlampjes met vaste installatie verkoopt, dus zonder snoer. Echter bij bijvoorbeeld ikea zweden en IKEA Frankrijk hebben ze juist wel bijna allemaal een snoer. Ik vind die vaste installatie juist een beetje vreemd, hebben zoveel mensen in Nederland hier speciaal aansluitpunten voor?
Volgende keer geen kroonsteentje, maar een lasklem gebruikenquote:Op maandag 5 augustus 2024 22:54 schreef BE het volgende:
Gek he!
Wij hebben toen een hoekje uit een lampje gedremeld en een snoertje aan het kroonsteentje gemaakt.
Klopt hoor, die hebben we ook hier in ons nieuwbouwhuis, maar niet bij ons bed. Maar ik ga niet speciaal leidingen en inbouwdozen frezen voor nachtlampjes. Een snoertje is prima wat ons betreft.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn speciale inbouwdozen voor, heb zoiets al vaak gebruikt voor lichtpunten.
https://www.elektramat.nl(...)9WKHfBRoCUxgQAvD_BwE
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Volgende keer geen kroonsteentje, maar een lasklem gebruiken![]()
https://www.ikea.com/nl/n(...)-antraciet-20415211/quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:43 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar wandbedlampjes, en nu viel mij op dat IKEA vrijwel alleen maar wandlampjes met vaste installatie verkoopt, dus zonder snoer. Echter bij bijvoorbeeld ikea zweden en IKEA Frankrijk hebben ze juist wel bijna allemaal een snoer. Ik vind die vaste installatie juist een beetje vreemd, hebben zoveel mensen in Nederland hier speciaal aansluitpunten voor?
Ik heb andere wandlampen, er zat wel een uitsparing maar je moest zelf het plastic er nog uitzagen/snijden. Dus er zat wel een inkeping in het metaal maar daar zat een plastic stukje voor. Snoer en stekker bij de Hornbach gehaald en eraan gemaakt, ziet er heel netjes uitquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:14 schreef NedKelly het volgende:
[..]
https://www.ikea.com/nl/n(...)-antraciet-20415211/
Ik heb deze, ook al zie je op het op de foto's niet echt, in de handleiding was wel opgenomen dat er een uitsparing voor het snoer is. Ik heb er zelf een snoer aan gezet.
Bij plafondspots had ik hetzelfde, was ook een uitsparing opgenomen.
Lijkt er wel op. En een nieuwe erbij, Mittzon.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:40 schreef gukde het volgende:
Weet iemand of de Bekant bureaus uit het assortiment gaan? Ik ben op zoek naar een Bekant bureau (gewone, geen zit/sta), maar ze zijn overal in Nederland uitverkocht. Er staat bij dat de prijs is tot eind augustus, maar ik vraag me af of ze daarna wel weer in het assortiment komen. Het is zo'n fijn bureau met afgeronde hoeken.
Wat ik iig wel kan zeggen is dat de draadmanden langs de scharnieren passen. Dus ik heb in mijn pax kast onderin het ladegedeelte een mand ipv lade. Dan benut je de ruimte toch wat efficiënter dan met een lege plek daar.quote:Op zondag 11 augustus 2024 08:57 schreef NedKelly het volgende:
Gisteren de deuren vervangen op mijn 17 jaar oude Pax-kasten met nieuwe deuren.
Kwam erachter dat de scharnieren nu op een andere positie zitten, maar ook dat de oude lades die ik heb niet meer langs de nieuwe scharnieren kunnen. De nieuwe scharnieren zijn dikker.
Weet iemand of de huidige lades van de Pax wel langs een scharnier kunnen?
Ik had altijd een lade helemaal onderaan in de kast, door het oude scharnier op positie 1 en 2 van onderaf, had ik al een loos stuk. De nieuwe scharnier moeten op positie 3 en 4, dus lade zit nu daarboven waardoor ik een nog groter loos stuk onderin de kast heb zitten. Ik heb in totaal 4 lades, die zitten nu net te krap op elkaar om spullen achterin de lades goed eruit te kunnen halen.
Als de huidige lades wel langs nieuwe scharnieren kunnen, vervang ik 1 lade.
Ja heb ik, meerdere keren al. Wat wil je weten?quote:Op zondag 11 augustus 2024 11:08 schreef Koettie het volgende:
Oehhh een heel ikea topic! 😁
Ik heb binnenkort (met een maand of twee, drie) een nieuwe keuken nodig. Denk dat het ikea wordt. Heb de precieze maten van de woning nog niet, wordt ook nog een kleine verbouwing. Heeft iemand hier zelf zijn keuken geïnstalleerd van ikea? Budget is niet heel groot dus waar ik redelijkerwijs wat kan besparen doe ik dat graag.
Er passen geen lades rond die scharnieren. De enige oplossing is die van @Seven, mandenquote:Op zondag 11 augustus 2024 08:57 schreef NedKelly het volgende:
Gisteren de deuren vervangen op mijn 17 jaar oude Pax-kasten met nieuwe deuren.
Kwam erachter dat de scharnieren nu op een andere positie zitten, maar ook dat de oude lades die ik heb niet meer langs de nieuwe scharnieren kunnen. De nieuwe scharnieren zijn dikker.
Weet iemand of de huidige lades van de Pax wel langs een scharnier kunnen?
Ik had altijd een lade helemaal onderaan in de kast, door het oude scharnier op positie 1 en 2 van onderaf, had ik al een loos stuk. De nieuwe scharnier moeten op positie 3 en 4, dus lade zit nu daarboven waardoor ik een nog groter loos stuk onderin de kast heb zitten. Ik heb in totaal 4 lades, die zitten nu net te krap op elkaar om spullen achterin de lades goed eruit te kunnen halen.
Als de huidige lades wel langs nieuwe scharnieren kunnen, vervang ik 1 lade.
Vooral of het een beetje te doen is. Opzich heb ik handige vrienden en kan zelf ook wel wat dus dacht nou daar trek ik wel een weekend voor uit maar hoor veel mensen die roepen nee joh, lekker laten doen, te ingewikkeld. Maar als je zegt meedere viel het in ieder geval niet teveel tegen verwacht ik. :pquote:Op zondag 11 augustus 2024 11:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja heb ik, meerdere keren al. Wat wil je weten?
T is best een gedoetje met de vele kasten, waterpassen en afstellen kastdeurtjes. Ik vond t goed te doen, maar ik ben geen normale klusserquote:Op zondag 11 augustus 2024 12:22 schreef Koettie het volgende:
[..]
Vooral of het een beetje te doen is. Opzich heb ik handige vrienden en kan zelf ook wel wat dus dacht nou daar trek ik wel een weekend voor uit maar hoor veel mensen die roepen nee joh, lekker laten doen, te ingewikkeld. Maar als je zegt meedere viel het in ieder geval niet teveel tegen verwacht ik. :p
Irritant, heb zelf ook niet goed gekeken voor het vervangen van de deuren, maar die oude pasten niet meer goed bij de kamer in het nieuwe huis.quote:Op zondag 11 augustus 2024 12:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Er passen geen lades rond die scharnieren. De enige oplossing is die van @:seven, manden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |