abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214337603
Op de site van de Ikea ben ik aan het kijken naar een Billy kast, met deels vitrinedeuren en deels dichte deuren. Nu lijkt het dat er geen halve vitrinedeuren zijn? Het liefst zou ik dan een Billy hebben met vier deuren, 2 vitrinedeuren en 2 dichte deuren. Kijk ik niet goed? Of kan dit inderdaad niet?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 13:03:56 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214337704
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 12:53 schreef TolstoiFan het volgende:
Op de site van de Ikea ben ik aan het kijken naar een Billy kast, met deels vitrinedeuren en deels dichte deuren. Nu lijkt het dat er geen halve vitrinedeuren zijn? Het liefst zou ik dan een Billy hebben met vier deuren, 2 vitrinedeuren en 2 dichte deuren. Kijk ik niet goed? Of kan dit inderdaad niet?
Er zijn halfhoge glazen deuren van Högbo. Die hebben ook de optie om ze dicht te maken.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/hogbo-vitrinedeur-wit-60530252/
The love you take is equal to the love you make.
pi_214346268
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 13:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Er zijn halfhoge glazen deuren van Högbo. Die hebben ook de optie om ze dicht te maken.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/hogbo-vitrinedeur-wit-60530252/
Dank je!
Deze vind alleen niet zo mooi :@
  zaterdag 20 juli 2024 @ 09:42:40 #279
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214346533
Uiteindelijk voor een inductie fornuis met oven gekozen van Bosch. En komt er aan een andere muur een zwarte keuken met eikenblad (laminaat) van Ikea met een inbouwkoelkast (de duurste) en lades voor voorraad.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zaterdag 20 juli 2024 @ 10:40:21 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214346885
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 09:11 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Dank je!
Deze vind alleen niet zo mooi :@
Van de andere optie zie ik alleen complete deuren met een glazen bovenste helft en een dichte onderste.
  maandag 5 augustus 2024 @ 22:43:56 #281
327807 Mariposas
יה&#14
pi_214587471
Ik ben op zoek naar wandbedlampjes, en nu viel mij op dat IKEA vrijwel alleen maar wandlampjes met vaste installatie verkoopt, dus zonder snoer. Echter bij bijvoorbeeld ikea zweden en IKEA Frankrijk hebben ze juist wel bijna allemaal een snoer. Ik vind die vaste installatie juist een beetje vreemd, hebben zoveel mensen in Nederland hier speciaal aansluitpunten voor? :?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  maandag 5 augustus 2024 @ 22:54:00 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214587760
Gek he! :Y
Wij hebben toen een hoekje uit een lampje gedremeld en een snoertje aan het kroonsteentje gemaakt.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:18:44 #283
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_214591208
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 22:43 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar wandbedlampjes, en nu viel mij op dat IKEA vrijwel alleen maar wandlampjes met vaste installatie verkoopt, dus zonder snoer. Echter bij bijvoorbeeld ikea zweden en IKEA Frankrijk hebben ze juist wel bijna allemaal een snoer. Ik vind die vaste installatie juist een beetje vreemd, hebben zoveel mensen in Nederland hier speciaal aansluitpunten voor? :?
Er zijn speciale inbouwdozen voor, heb zoiets al vaak gebruikt voor lichtpunten.

https://www.elektramat.nl(...)9WKHfBRoCUxgQAvD_BwE
pi_214592443
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 22:54 schreef BE het volgende:
Gek he! :Y
Wij hebben toen een hoekje uit een lampje gedremeld en een snoertje aan het kroonsteentje gemaakt.
Volgende keer geen kroonsteentje, maar een lasklem gebruiken :@ :Y
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:08:13 #285
327807 Mariposas
יה&#14
pi_214594283
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 09:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Er zijn speciale inbouwdozen voor, heb zoiets al vaak gebruikt voor lichtpunten.

https://www.elektramat.nl(...)9WKHfBRoCUxgQAvD_BwE
Klopt hoor, die hebben we ook hier in ons nieuwbouwhuis, maar niet bij ons bed. Maar ik ga niet speciaal leidingen en inbouwdozen frezen voor nachtlampjes. Een snoertje is prima wat ons betreft.
Overigens zijn de IKEA wandspots allemaal te smal voor een standaard inbouwdoos. Erg irritant.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:13:41 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214594337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:57 schreef Puala het volgende:

[..]
Volgende keer geen kroonsteentje, maar een lasklem gebruiken :@ :Y
O+
Mss zit die er ook wel in, dat durf ik niet te zeggen.
pi_214596958
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 22:43 schreef Mariposas het volgende:
https://www.ikea.com/nl/n(...)-antraciet-20415211/

Ik heb deze, ook al zie je op het op de foto's niet echt, in de handleiding was wel opgenomen dat er een uitsparing voor het snoer is. Ik heb er zelf een snoer aan gezet.
Bij plafondspots had ik hetzelfde, was ook een uitsparing opgenomen.
pi_214603183
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 16:14 schreef NedKelly het volgende:

[..]
https://www.ikea.com/nl/n(...)-antraciet-20415211/

Ik heb deze, ook al zie je op het op de foto's niet echt, in de handleiding was wel opgenomen dat er een uitsparing voor het snoer is. Ik heb er zelf een snoer aan gezet.
Bij plafondspots had ik hetzelfde, was ook een uitsparing opgenomen.
Ik heb andere wandlampen, er zat wel een uitsparing maar je moest zelf het plastic er nog uitzagen/snijden. Dus er zat wel een inkeping in het metaal maar daar zat een plastic stukje voor. Snoer en stekker bij de Hornbach gehaald en eraan gemaakt, ziet er heel netjes uit :Y
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:18:57 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_214657000
Kort vraagje, passen Besta deuren op de Platsa kast?

Edit: zelf al ontdekt, past niet ;).

[ Bericht 58% gewijzigd door Burdie op 10-08-2024 20:56:10 ]
KuikenGuppy
pi_214663205
Weet iemand of de Bekant bureaus uit het assortiment gaan? Ik ben op zoek naar een Bekant bureau (gewone, geen zit/sta), maar ze zijn overal in Nederland uitverkocht. Er staat bij dat de prijs is tot eind augustus, maar ik vraag me af of ze daarna wel weer in het assortiment komen. Het is zo'n fijn bureau met afgeronde hoeken.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:03:20 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214663606
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 19:40 schreef gukde het volgende:
Weet iemand of de Bekant bureaus uit het assortiment gaan? Ik ben op zoek naar een Bekant bureau (gewone, geen zit/sta), maar ze zijn overal in Nederland uitverkocht. Er staat bij dat de prijs is tot eind augustus, maar ik vraag me af of ze daarna wel weer in het assortiment komen. Het is zo'n fijn bureau met afgeronde hoeken.
Lijkt er wel op. En een nieuwe erbij, Mittzon.
pi_214669855
Gisteren de deuren vervangen op mijn 17 jaar oude Pax-kasten met nieuwe deuren.
Kwam erachter dat de scharnieren nu op een andere positie zitten, maar ook dat de oude lades die ik heb niet meer langs de nieuwe scharnieren kunnen. De nieuwe scharnieren zijn dikker.

Weet iemand of de huidige lades van de Pax wel langs een scharnier kunnen?
Ik had altijd een lade helemaal onderaan in de kast, door het oude scharnier op positie 1 en 2 van onderaf, had ik al een loos stuk. De nieuwe scharnier moeten op positie 3 en 4, dus lade zit nu daarboven waardoor ik een nog groter loos stuk onderin de kast heb zitten. Ik heb in totaal 4 lades, die zitten nu net te krap op elkaar om spullen achterin de lades goed eruit te kunnen halen.

Als de huidige lades wel langs nieuwe scharnieren kunnen, vervang ik 1 lade.
pi_214670513
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 08:57 schreef NedKelly het volgende:
Kwam erachter dat de scharnieren nu op een andere positie zitten, maar ook dat de oude lades die ik heb niet meer langs de nieuwe scharnieren kunnen. De nieuwe scharnieren zijn dikker.

Ik had altijd een lade helemaal onderaan in de kast, door het oude scharnier op positie 1 en 2 van onderaf, had ik al een loos stuk. De nieuwe scharnier moeten op positie 3 en 4, dus lade zit nu daarboven waardoor ik een nog groter loos stuk onderin de kast heb zitten. Ik heb in totaal 4 lades, die zitten nu net te krap op elkaar om spullen achterin de lades goed eruit te kunnen halen.

Wat ik iig wel kan zeggen is dat de draadmanden langs de scharnieren passen. Dus ik heb in mijn pax kast onderin het ladegedeelte een mand ipv lade. Dan benut je de ruimte toch wat efficiënter dan met een lege plek daar.
Hoe het zit met de scharnieren weet ik niet.
pi_214672506
Oehhh een heel ikea topic! 😁

Ik heb binnenkort (met een maand of twee, drie) een nieuwe keuken nodig. Denk dat het ikea wordt. Heb de precieze maten van de woning nog niet, wordt ook nog een kleine verbouwing. Heeft iemand hier zelf zijn keuken geīnstalleerd van ikea? Budget is niet heel groot dus waar ik redelijkerwijs wat kan besparen doe ik dat graag.
pi_214673466
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 11:08 schreef Koettie het volgende:
Oehhh een heel ikea topic! 😁

Ik heb binnenkort (met een maand of twee, drie) een nieuwe keuken nodig. Denk dat het ikea wordt. Heb de precieze maten van de woning nog niet, wordt ook nog een kleine verbouwing. Heeft iemand hier zelf zijn keuken geīnstalleerd van ikea? Budget is niet heel groot dus waar ik redelijkerwijs wat kan besparen doe ik dat graag.
Ja heb ik, meerdere keren al. Wat wil je weten? :)
pi_214673653
Vorige week een set van NÄMMARÖ reeks gekocht voor op mijn balkon. Super mooi spul en heel blij mee *O*
Ook in moeilijke tijden.
pi_214673700
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 08:57 schreef NedKelly het volgende:

Er passen geen lades rond die scharnieren. De enige oplossing is die van @Seven, manden
pi_214674085
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 11:52 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja heb ik, meerdere keren al. Wat wil je weten? :)
Vooral of het een beetje te doen is. Opzich heb ik handige vrienden en kan zelf ook wel wat dus dacht nou daar trek ik wel een weekend voor uit maar hoor veel mensen die roepen nee joh, lekker laten doen, te ingewikkeld. Maar als je zegt meedere viel het in ieder geval niet teveel tegen verwacht ik. :p
pi_214674106
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 12:22 schreef Koettie het volgende:

[..]
Vooral of het een beetje te doen is. Opzich heb ik handige vrienden en kan zelf ook wel wat dus dacht nou daar trek ik wel een weekend voor uit maar hoor veel mensen die roepen nee joh, lekker laten doen, te ingewikkeld. Maar als je zegt meedere viel het in ieder geval niet teveel tegen verwacht ik. :p
T is best een gedoetje met de vele kasten, waterpassen en afstellen kastdeurtjes. Ik vond t goed te doen, maar ik ben geen normale klusser :)
pi_214674818
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 12:01 schreef Puala het volgende:

[..]
Er passen geen lades rond die scharnieren. De enige oplossing is die van @:seven, manden
Irritant, heb zelf ook niet goed gekeken voor het vervangen van de deuren, maar die oude pasten niet meer goed bij de kamer in het nieuwe huis.
Deze kast gebruik ik niet voor kleding, maar opbergen van allerhande spullen. Maar even kijken hoe ik de kast anders kan indelen met de oude planken en lades en er toch hetzelfde in kan. En even uitzoeken hoeveel een draadmand kan dragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')