Er zijn halfhoge glazen deuren van Högbo. Die hebben ook de optie om ze dicht te maken.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:53 schreef TolstoiFan het volgende:
Op de site van de Ikea ben ik aan het kijken naar een Billy kast, met deels vitrinedeuren en deels dichte deuren. Nu lijkt het dat er geen halve vitrinedeuren zijn? Het liefst zou ik dan een Billy hebben met vier deuren, 2 vitrinedeuren en 2 dichte deuren. Kijk ik niet goed? Of kan dit inderdaad niet?
Dank je!quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zijn halfhoge glazen deuren van Högbo. Die hebben ook de optie om ze dicht te maken.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/hogbo-vitrinedeur-wit-60530252/
Van de andere optie zie ik alleen complete deuren met een glazen bovenste helft en een dichte onderste.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 09:11 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dank je!
Deze vind alleen niet zo mooi
Er zijn speciale inbouwdozen voor, heb zoiets al vaak gebruikt voor lichtpunten.quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:43 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar wandbedlampjes, en nu viel mij op dat IKEA vrijwel alleen maar wandlampjes met vaste installatie verkoopt, dus zonder snoer. Echter bij bijvoorbeeld ikea zweden en IKEA Frankrijk hebben ze juist wel bijna allemaal een snoer. Ik vind die vaste installatie juist een beetje vreemd, hebben zoveel mensen in Nederland hier speciaal aansluitpunten voor?
Volgende keer geen kroonsteentje, maar een lasklem gebruikenquote:Op maandag 5 augustus 2024 22:54 schreef BE het volgende:
Gek he!
Wij hebben toen een hoekje uit een lampje gedremeld en een snoertje aan het kroonsteentje gemaakt.
Klopt hoor, die hebben we ook hier in ons nieuwbouwhuis, maar niet bij ons bed. Maar ik ga niet speciaal leidingen en inbouwdozen frezen voor nachtlampjes. Een snoertje is prima wat ons betreft.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn speciale inbouwdozen voor, heb zoiets al vaak gebruikt voor lichtpunten.
https://www.elektramat.nl(...)9WKHfBRoCUxgQAvD_BwE
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Volgende keer geen kroonsteentje, maar een lasklem gebruiken![]()
https://www.ikea.com/nl/n(...)-antraciet-20415211/quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:43 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar wandbedlampjes, en nu viel mij op dat IKEA vrijwel alleen maar wandlampjes met vaste installatie verkoopt, dus zonder snoer. Echter bij bijvoorbeeld ikea zweden en IKEA Frankrijk hebben ze juist wel bijna allemaal een snoer. Ik vind die vaste installatie juist een beetje vreemd, hebben zoveel mensen in Nederland hier speciaal aansluitpunten voor?
Ik heb andere wandlampen, er zat wel een uitsparing maar je moest zelf het plastic er nog uitzagen/snijden. Dus er zat wel een inkeping in het metaal maar daar zat een plastic stukje voor. Snoer en stekker bij de Hornbach gehaald en eraan gemaakt, ziet er heel netjes uitquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:14 schreef NedKelly het volgende:
[..]
https://www.ikea.com/nl/n(...)-antraciet-20415211/
Ik heb deze, ook al zie je op het op de foto's niet echt, in de handleiding was wel opgenomen dat er een uitsparing voor het snoer is. Ik heb er zelf een snoer aan gezet.
Bij plafondspots had ik hetzelfde, was ook een uitsparing opgenomen.
Lijkt er wel op. En een nieuwe erbij, Mittzon.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:40 schreef gukde het volgende:
Weet iemand of de Bekant bureaus uit het assortiment gaan? Ik ben op zoek naar een Bekant bureau (gewone, geen zit/sta), maar ze zijn overal in Nederland uitverkocht. Er staat bij dat de prijs is tot eind augustus, maar ik vraag me af of ze daarna wel weer in het assortiment komen. Het is zo'n fijn bureau met afgeronde hoeken.
Wat ik iig wel kan zeggen is dat de draadmanden langs de scharnieren passen. Dus ik heb in mijn pax kast onderin het ladegedeelte een mand ipv lade. Dan benut je de ruimte toch wat efficiënter dan met een lege plek daar.quote:Op zondag 11 augustus 2024 08:57 schreef NedKelly het volgende:
Gisteren de deuren vervangen op mijn 17 jaar oude Pax-kasten met nieuwe deuren.
Kwam erachter dat de scharnieren nu op een andere positie zitten, maar ook dat de oude lades die ik heb niet meer langs de nieuwe scharnieren kunnen. De nieuwe scharnieren zijn dikker.
Weet iemand of de huidige lades van de Pax wel langs een scharnier kunnen?
Ik had altijd een lade helemaal onderaan in de kast, door het oude scharnier op positie 1 en 2 van onderaf, had ik al een loos stuk. De nieuwe scharnier moeten op positie 3 en 4, dus lade zit nu daarboven waardoor ik een nog groter loos stuk onderin de kast heb zitten. Ik heb in totaal 4 lades, die zitten nu net te krap op elkaar om spullen achterin de lades goed eruit te kunnen halen.
Als de huidige lades wel langs nieuwe scharnieren kunnen, vervang ik 1 lade.
Ja heb ik, meerdere keren al. Wat wil je weten?quote:Op zondag 11 augustus 2024 11:08 schreef Koettie het volgende:
Oehhh een heel ikea topic! 😁
Ik heb binnenkort (met een maand of twee, drie) een nieuwe keuken nodig. Denk dat het ikea wordt. Heb de precieze maten van de woning nog niet, wordt ook nog een kleine verbouwing. Heeft iemand hier zelf zijn keuken geīnstalleerd van ikea? Budget is niet heel groot dus waar ik redelijkerwijs wat kan besparen doe ik dat graag.
Er passen geen lades rond die scharnieren. De enige oplossing is die van @Seven, mandenquote:Op zondag 11 augustus 2024 08:57 schreef NedKelly het volgende:
Gisteren de deuren vervangen op mijn 17 jaar oude Pax-kasten met nieuwe deuren.
Kwam erachter dat de scharnieren nu op een andere positie zitten, maar ook dat de oude lades die ik heb niet meer langs de nieuwe scharnieren kunnen. De nieuwe scharnieren zijn dikker.
Weet iemand of de huidige lades van de Pax wel langs een scharnier kunnen?
Ik had altijd een lade helemaal onderaan in de kast, door het oude scharnier op positie 1 en 2 van onderaf, had ik al een loos stuk. De nieuwe scharnier moeten op positie 3 en 4, dus lade zit nu daarboven waardoor ik een nog groter loos stuk onderin de kast heb zitten. Ik heb in totaal 4 lades, die zitten nu net te krap op elkaar om spullen achterin de lades goed eruit te kunnen halen.
Als de huidige lades wel langs nieuwe scharnieren kunnen, vervang ik 1 lade.
Vooral of het een beetje te doen is. Opzich heb ik handige vrienden en kan zelf ook wel wat dus dacht nou daar trek ik wel een weekend voor uit maar hoor veel mensen die roepen nee joh, lekker laten doen, te ingewikkeld. Maar als je zegt meedere viel het in ieder geval niet teveel tegen verwacht ik. :pquote:Op zondag 11 augustus 2024 11:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja heb ik, meerdere keren al. Wat wil je weten?
T is best een gedoetje met de vele kasten, waterpassen en afstellen kastdeurtjes. Ik vond t goed te doen, maar ik ben geen normale klusserquote:Op zondag 11 augustus 2024 12:22 schreef Koettie het volgende:
[..]
Vooral of het een beetje te doen is. Opzich heb ik handige vrienden en kan zelf ook wel wat dus dacht nou daar trek ik wel een weekend voor uit maar hoor veel mensen die roepen nee joh, lekker laten doen, te ingewikkeld. Maar als je zegt meedere viel het in ieder geval niet teveel tegen verwacht ik. :p
Irritant, heb zelf ook niet goed gekeken voor het vervangen van de deuren, maar die oude pasten niet meer goed bij de kamer in het nieuwe huis.quote:Op zondag 11 augustus 2024 12:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Er passen geen lades rond die scharnieren. De enige oplossing is die van @:seven, manden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |