quote:Racistische teksten te zien op Erasmusbrug tijdens jaarwisseling
Op de Erasmusbrug in Rotterdam zijn racistische teksten geprojecteerd tijdens de jaarwisseling. Dat bevestigt een woordvoerster van de politie na berichtgeving van RTL Nieuws.
De politie doet momenteel onderzoek naar het voorval. De teksten zijn mogelijk op de brug geprojecteerd vanaf een boot, zegt een woordvoerster. Volgens RTL Nieuws betreft het teksten als „White lives matter” en „zwarte piet deed niets verkeerd.”
Een journalist van RTL Nieuws wist twee jaar geleden de brug te hacken, waardoor de kleuren van de Erasmusbrug aangepast konden worden. Maar volgens de zegsvrouw gaat de politie niet uit van een hack.
https://www.telegraaf.nl/(...)ijdens-jaarwisseling
Je hebt t over zwarte mensen. Niet specifiek maar een groep.. Ik vind dat best. Maar ik heb t dan ook gewoon over witte mensen. Dat dat a4tje niet bij jouw huidskleur past, doet er niet toe. Tot ik je bij je naam enzo kan benoemen.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:52 schreef HSG het volgende: [..] Dat zegt niks over jou. [..] Eng clubje. Beetje hetzelfde als https://en.wikipedia.org/wiki/New_Black_Panther_Party of https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Panther_Party of https://en.wikipedia.org/wiki/Black_supremacy.
Als ik deze moest openen, sorry, ik was aan het googelen.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:58 schreef marsan het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
WTF, is dit niet weer voor stemmingmakerij? Het past misschien niet binnen de woke-denkbeelden, maar racistisch? Hier had ik mee kunnen leven als men het ook had gehad over de racistische Black lives matter demonstaties. Ow ja, en de politie... Al die arme mensen waarvan de auto is afgebrand. Ze zullen wel 0 capaciteit hebben om dat te onderzoeken, maar hier springen ze bovenop.
Niet mijn OP
Ja sorry..was eigenlijk aan jouquote:Op zondag 1 januari 2023 19:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik deze moest openen, sorry, ik was aan het googelen.
Was ik aan de beurt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Ik vind dat deels idd.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:01 schreef Scorpie het volgende:
Trouwens, aangezien de stelling is dat die 14 woorden “besmet” zijn doordat ze gebruikt zijn door neonazi’s, kunnen we dan ook stellen dat “Black Lives Matter” besmet is door het tuig dat onder die vlag meerdere steden plunderden, geweld gebruikten tegen witten en meer criminele activiteiten ontplooiden?
quote:Op zondag 1 januari 2023 19:01 schreef Tengano het volgende:
Voor 335 euro koop je dus al zo'n laserprojector en voor 88 euro kun je hem vier maanden lang huren.
https://www.bax-shop.nl/r(...)ctic-txt-tekst-laser
[ afbeelding ]Dit is alleen geen Lazer. Maar dan nog kost een projector geen drol, je hebt alleen een zware lamp nodigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 januari 2023 19:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Dit is alleen geen Lazer. Maar dan nog kost een projector geen drol, je hebt alleen een zware lamp nodig
quote:Produktinformatie
Showtec Galactic TXT tekst laser
Artikelnr: 9000-0018-2717
Dankzij de, in totaal, 300 mW laserdiodes zal de tekst ook goed te zien zijn voor uw publiek
https://lichtgeluidverhuu(...)eciale-laser-teksten
Meer een beetje onwetend nog misschien.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:10 schreef streamjohan het volgende:
Ben ik gek omdat ik het niet racistisch vind?
Zwarte piet?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Meer een beetje onwetend nog misschien.
Die OP is ook incompleet, dus als je halverwege binnenkomt, kun je ook minder goed weten wat er nou echt zo aanstootgevend was.quote:
Zal even info zoeken op andere websitesquote:Op zondag 1 januari 2023 19:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die OP is ook incompleet, dus als je halverwege binnenkomt, kun je ook minder goed weten wat er nou echt zo aanstootgevend was.
Het zou fijn zijn als degene die graag dit topic wilde openen even de moeite neemt om te zorgen dat die 14/88 ? tekst en het verhaal erom heen nog even wordt vermeld.
Gebruikt? De voorbeelden die je noemt zijn al vanaf het moment dat ze geïntroduceerd werden racistische dog whistles.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:01 schreef Scorpie het volgende:
Trouwens, aangezien de stelling is dat die 14 woorden, en de term “White Lives Matter” “besmet” zijn doordat ze gebruikt zijn door neonazi’s,
Koelie... Net als blauwe (hap), plopper, pendek etc. komt dat uit Nederlands-Indie.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:30 schreef capricia het volgende:
Kaffer. Lang niet gehoord.
Koelie hoorde wel laatst iemand zeggen. Vond dat ook altijd al een bijzonder woord.
Wat is normaal? Boeit niet. Onschuldig? Sec is "white lives matter" nergens schuldig aan. Het enige wat je zegt is dat witte levens ertoe doen. Is er iemand die dat ontkent dan?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gebruikt? De voorbeelden die je noemt zijn al vanaf het moment dat ze geïntroduceerd werden racistische dog whistles.
Maar ja, blijf vooral volhouden dat het de normaalste onschuldige en neutrale teksten zijn.
Dat ligt er aan in welke context je het gebruikt, denk ik.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat is normaal? Boeit niet. Onschuldig? Sec is "white lives matter" nergens schuldig aan. Het enige wat je zegt is dat witte levens ertoe doen. Is er iemand die dat ontkent dan?
Daar is weinig ongelooflijks aan. Heel normaal inmiddels.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:47 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Haha ja, je hoeft alleen wat nazistische leuzen goed te praten die ik (en een paar anderen) als nazistisch of fout ervaren. Ongelofelijk zeg.
Nee, precies: niemand ontkent dat. En daarom is de letterlijke betekenis niet zo relevant.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat is normaal? Boeit niet. Onschuldig? Sec is "white lives matter" nergens schuldig aan. Het enige wat je zegt is dat witte levens ertoe doen. Is er iemand die dat ontkent dan?
Nee, alleen achterlijkquote:Op zondag 1 januari 2023 19:10 schreef streamjohan het volgende:
Ben ik gek omdat ik het niet racistisch vind?
Niet in de OP te lezen onnozele.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, alleen achterlijk
Nog meer context:
[ twitter ]
quote:Op zondag 1 januari 2023 19:43 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Niet in de OP te lezen onnozele.
quote:Op zondag 1 januari 2023 15:13 schreef Stepperoller het volgende:
De 14 words waren in het filmpje in het oorspronkelijke artikel in de OP vanochtend al te zien hoor. Op zich prima als je die teksten niet gelijk kan plaatsen, maar zonder enige achtergrondkennis gelijk racistische teksten gaan bagatelliseren, omdat jij te beroerd bent een filmpje te kijken en/of die achtergrondkennis niet hebt hoeft niet hoor.
Dit heeft meer effect dan 1000 euro aan vuurwerkquote:Op zondag 1 januari 2023 19:43 schreef Scrummie het volgende:
Dus 1 of andere tering debiel en tevens nazi heeft teveel geld uitgegeven aan iets en nu is dat groot nieuws. 2023 begint goed
Niemand, althans geen weldenkend mens die dat ontkent. Er zullen wel (niet-weldenkende) mensen zijn die het wel ontkennen. Betekent dus ook niet dat er geen blankenhaat is, zoals er ook zwartenhaat bestaat.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, precies: niemand ontkent dat. En daarom is de letterlijke betekenis niet zo relevant.
Klopt, is ook zo. In dat geval niet relevant. Maar als er racisme zou bestaan jegens blanken is dat dus geen onterechte leus.quote:Het is een beetje alsof ik om hulp roep omdat mijn dak in brand staat, en dat de buurman vervolgens de boel begint met "ja maar mijn huis is OOK belangrijk hoor!!!".
Het is vooral interessant om te zien tot welke vormen van hersengymnastiek mensen hun toevlucht zoeken in een poging dit soort teksten te vergoelijken.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:43 schreef Scrummie het volgende:
Dus 1 of andere tering debiel en tevens nazi heeft teveel geld uitgegeven aan iets en nu is dat groot nieuws. 2023 begint goed
Graag een bron voor deze passage uit mein kampf? Of geloven we alles omdat iemand het op Twitter zet? Hoop dat de aivd meeleest, toch wel beangstigend dat iemand blijkbaar mein kampf zo goed uit het hoofd kent dat ze een passage eruit kan opnoemen gezien dat boek verboden is?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, alleen achterlijk
Nog meer context:
[ twitter ]
Mein Kampf en die lichtshow van gisteren?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, alleen achterlijk
Nog meer context:
[ twitter ]
Black lives Matter (wikipedia)quote:Op zondag 1 januari 2023 19:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niemand, althans geen weldenkend mens die dat ontkent. Er zullen wel (niet-weldenkende) mensen zijn die het wel ontkennen. Betekent dus ook niet dat er geen blankenhaat is, zoals er ook zwartenhaat bestaat.
[..]
Klopt, is ook zo. In dat geval niet relevant. Maar als er racisme zou bestaan jegens blanken is dat dus geen onterechte leus.
Ja goh. Zijn we weer terug bij af: het gaat niet om de letterlijke betekenis van de woorden maar om de associaties ermee en de context waarin ze geplaatst worden. Wat probeer je concreet te zeggen?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niemand, althans geen weldenkend mens die dat ontkent. Er zullen wel (niet-weldenkende) mensen zijn die het wel ontkennen. Betekent dus ook niet dat er geen blankenhaat is, zoals er ook zwartenhaat bestaat.
[..]
Klopt, is ook zo. In dat geval niet relevant. Maar als er racisme zou bestaan jegens blanken is dat dus geen onterechte leus.
Ja het is een herhaling van zetten waarbij er telkens een nieuwe bruikbare idioot komt verkondigen dat het niet racistisch is.quote:
Vreemd argument. "in de letterlijke zin is er niets mis mee maar als ik er een subjectieve draai aan geef wel".quote:Op zondag 1 januari 2023 19:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja goh. Zijn we weer terug bij af: het gaat niet om de letterlijke betekenis van de woorden maar om de associaties ermee en de context waarin ze geplaatst worden.
Dat de media verkondigt dat "white lives matter" racistisch zou zijn terwijl dat wel meevalt.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja goh. Zijn we weer terug bij af: het gaat niet om de letterlijke betekenis van de woorden maar om de associaties ermee en de context waarin ze geplaatst worden. Wat probeer je concreet te zeggen?
Best belangrijk toch? Vind jij het racistisch?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:55 schreef Janneke141 het volgende:
Wacht, we zijn niet eens in discussie of dit mag, maar of het überhaupt racistisch was? Wauw.
Welkom bij het "racisme"debat!quote:
We leven in een tijd waarin iedere scheet als "racistisch" wordt aangemerkt. Mensen worden dus wat kritischer op het gebruik van de term.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:55 schreef Janneke141 het volgende:
Wacht, we zijn niet eens in discussie of dit mag, maar of het überhaupt racistisch was? Wauw.
Of een idioot die komt verkondigen dat het racistisch is. Maar net hoe je het bekijkt.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:55 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ja het is een herhaling van zetten waarbij er telkens een nieuwe bruikbare idioot komt verkondigen dat het niet racistisch is.
Soms komt daarna nog de false flag, maar vaker niet dan wel.
edit: omgedraaid
"Vinden" lijkt me hier niet echt het ding. Je wil van een gegeven een mening maken. Leuk geprobeerd hoor, daar niet van, maar dat is nu precies het probleem.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Best belangrijk toch? Vind jij het racistisch?
Als je zegt "white lives matters" terwijl je weet wat de geschiedenis is van "black lives matter"is het net of je zegt "hey man, jammer dat je helemaal in elkaar bent geslagen, maar mijn nagel is net ook afgebroken."quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |