abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207379884
quote:
Racistische teksten te zien op Erasmusbrug tijdens jaarwisseling

Op de Erasmusbrug in Rotterdam zijn racistische teksten geprojecteerd tijdens de jaarwisseling. Dat bevestigt een woordvoerster van de politie na berichtgeving van RTL Nieuws.

De politie doet momenteel onderzoek naar het voorval. De teksten zijn mogelijk op de brug geprojecteerd vanaf een boot, zegt een woordvoerster. Volgens RTL Nieuws betreft het teksten als „White lives matter” en „zwarte piet deed niets verkeerd.”

Een journalist van RTL Nieuws wist twee jaar geleden de brug te hacken, waardoor de kleuren van de Erasmusbrug aangepast konden worden. Maar volgens de zegsvrouw gaat de politie niet uit van een hack.

https://www.telegraaf.nl/(...)ijdens-jaarwisseling
twitter

twitter

WTF, is dit niet weer voor stemmingmakerij? Het past misschien niet binnen de woke-denkbeelden, maar racistisch? Hier had ik mee kunnen leven als men het ook had gehad over de racistische Black lives matter demonstaties. Ow ja, en de politie... Al die arme mensen waarvan de auto is afgebrand. Ze zullen wel 0 capaciteit hebben om dat te onderzoeken, maar hier springen ze bovenop.

Niet mijn OP
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_207379891
quote:
Je hebt t over zwarte mensen. Niet specifiek maar een groep.. Ik vind dat best. Maar ik heb t dan ook gewoon over witte mensen. Dat dat a4tje niet bij jouw huidskleur past, doet er niet toe. Tot ik je bij je naam enzo kan benoemen.
Dat zwarte a4tje past ook niet bij mijn huidskleur.
Dat
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_207379914
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:58 schreef marsan het volgende:

[..]
[ twitter ]

[ twitter ]

WTF, is dit niet weer voor stemmingmakerij? Het past misschien niet binnen de woke-denkbeelden, maar racistisch? Hier had ik mee kunnen leven als men het ook had gehad over de racistische Black lives matter demonstaties. Ow ja, en de politie... Al die arme mensen waarvan de auto is afgebrand. Ze zullen wel 0 capaciteit hebben om dat te onderzoeken, maar hier springen ze bovenop.

Niet mijn OP
Als ik deze moest openen, sorry, ik was aan het googelen.

Was ik aan de beurt?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_207379930
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Als ik deze moest openen, sorry, ik was aan het googelen.

Was ik aan de beurt?
Ja sorry..was eigenlijk aan jou
pi_207379935
Trouwens, aangezien de stelling is dat die 14 woorden, en de term “White Lives Matter” “besmet” zijn doordat ze gebruikt zijn door neonazi’s, kunnen we dan ook stellen dat “Black Lives Matter” besmet is door het tuig dat onder die vlag meerdere steden plunderden, geweld gebruikten tegen witten en meer criminele activiteiten ontplooiden?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2023 19:02:33 ]
pi_207379939
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:01 schreef marsan het volgende:

[..]
Ja sorry..was eigenlijk jou
Ik ook sorry, ik was niet aan het opletten.
  zondag 1 januari 2023 @ 19:01:52 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207379941
Voor 335 euro koop je dus al zo'n laserprojector en voor 88 euro kun je hem vier maanden lang huren.

https://www.bax-shop.nl/r(...)ctic-txt-tekst-laser

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_207379957
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:01 schreef Scorpie het volgende:
Trouwens, aangezien de stelling is dat die 14 woorden “besmet” zijn doordat ze gebruikt zijn door neonazi’s, kunnen we dan ook stellen dat “Black Lives Matter” besmet is door het tuig dat onder die vlag meerdere steden plunderden, geweld gebruikten tegen witten en meer criminele activiteiten ontplooiden?
Ik vind dat deels idd.
I. T begin was t als slogan wel ok. Daarna werd t een vrijbrief.

Al vind ik t nog wel een verschil
Tussen die 14 woorden en white lives matter.
pi_207379969
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:01 schreef Tengano het volgende:
Voor 335 euro koop je dus al zo'n laserprojector en voor 88 euro kun je hem vier maanden lang huren.

https://www.bax-shop.nl/r(...)ctic-txt-tekst-laser

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is alleen geen Lazer. Maar dan nog kost een projector geen drol, je hebt alleen een zware lamp nodig
  zondag 1 januari 2023 @ 19:05:13 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207379984
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:04 schreef PS. het volgende:

[..]
Dit is alleen geen Lazer. Maar dan nog kost een projector geen drol, je hebt alleen een zware lamp nodig
quote:
Produktinformatie

Showtec Galactic TXT tekst laser
Artikelnr: 9000-0018-2717

Dankzij de, in totaal, 300 mW laserdiodes zal de tekst ook goed te zien zijn voor uw publiek

https://lichtgeluidverhuu(...)eciale-laser-teksten
:O
pi_207380058
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
:O
:')

De projectie uit de OP
pi_207380082
Ben ik gek omdat ik het niet racistisch vind?
  zondag 1 januari 2023 @ 19:11:29 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207380102
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:10 schreef streamjohan het volgende:
Meer een beetje onwetend nog misschien.
pi_207380115
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Meer een beetje onwetend nog misschien.
Zwarte piet?
  zondag 1 januari 2023 @ 19:14:12 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207380151
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:12 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Zwarte piet?
Die OP is ook incompleet, dus als je halverwege binnenkomt, kun je ook minder goed weten wat er nou echt zo aanstootgevend was.

Het zou fijn zijn als degene die graag dit topic wilde openen even de moeite neemt om te zorgen dat die 14/88 ? tekst en het verhaal erom heen nog even wordt vermeld. Zodat we niet iedere keer in herhaling hoeven te vallen ;(
pi_207380194
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
Die OP is ook incompleet, dus als je halverwege binnenkomt, kun je ook minder goed weten wat er nou echt zo aanstootgevend was.

Het zou fijn zijn als degene die graag dit topic wilde openen even de moeite neemt om te zorgen dat die 14/88 ? tekst en het verhaal erom heen nog even wordt vermeld.
Zal even info zoeken op andere websites
  zondag 1 januari 2023 @ 19:20:18 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207380270
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:01 schreef Scorpie het volgende:
Trouwens, aangezien de stelling is dat die 14 woorden, en de term “White Lives Matter” “besmet” zijn doordat ze gebruikt zijn door neonazi’s,
Gebruikt? De voorbeelden die je noemt zijn al vanaf het moment dat ze geïntroduceerd werden racistische dog whistles.

Maar ja, blijf vooral volhouden dat het de normaalste onschuldige en neutrale teksten zijn :') .
Huilen dan.
  zondag 1 januari 2023 @ 19:24:10 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207380357
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:30 schreef capricia het volgende:
Kaffer. Lang niet gehoord.
Koelie hoorde wel laatst iemand zeggen. Vond dat ook altijd al een bijzonder woord.
Koelie... Net als blauwe (hap), plopper, pendek etc. komt dat uit Nederlands-Indie.
pi_207380435
Ik wil aandachttt

:') Ga lekker je ouders lastig vallen dat je mattert. Achterlijke gedrag waar niemand op zit te wachten verder.
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 19:37:40 #20
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_207380582
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gebruikt? De voorbeelden die je noemt zijn al vanaf het moment dat ze geïntroduceerd werden racistische dog whistles.

Maar ja, blijf vooral volhouden dat het de normaalste onschuldige en neutrale teksten zijn :') .
Wat is normaal? Boeit niet. Onschuldig? Sec is "white lives matter" nergens schuldig aan. Het enige wat je zegt is dat witte levens ertoe doen. Is er iemand die dat ontkent dan?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_207380617
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Wat is normaal? Boeit niet. Onschuldig? Sec is "white lives matter" nergens schuldig aan. Het enige wat je zegt is dat witte levens ertoe doen. Is er iemand die dat ontkent dan?
Dat ligt er aan in welke context je het gebruikt, denk ik.

Als ik zeg "ik lust wel een pinda" dan is er niks aan de hand.

Als ik zeg "mijn overbuurman is een pinda" dan is dat racistisch. Omdat hij een Indonesier is.
pi_207380625
Zouden we eens kunnen kappen met die kromme neo nazi vergelijkingen. White supremacy staat los van nazisme. Hitler was bijvoorbeeld een groot voorstander van de islam, toch het geloof vol gekleurde mensen, omdat dat geloof veel raakvlakken had met het nazisme. Hitler was ook de eerste blanke regeringsleider die een donkere atleet feliciteerde bij de OS waar andere landen/regeringsleiders dat niet deden.

Wil je het nazisme vergelijken of iets en iemand als neo nazi's wegzetten dan moet je meer ingaan op de inhoud van het nazisme en opzoek naar de groep die via media en propaganda kanalen een andere groep dagelijks verketterd. Die een groep mensen wegzet als een probleem niet omdat ze oververtegenwoordigd in alle criminele cijfers, nee omdat ze het juist goed doen in een samenleving, omdat ze oververtegenwoordigd zijn in alle hoge posities, alle banen etc. En daardoor volgens die groep schuldig zijn aan het feit dat anderen het niet goed doen in de samenleving.

Eigenlijk exact hetzelfde zoals links de blanke man dagelijks afvalt voor dezelfde reden.
pi_207380638
Ze hadden beter ALL lives matter kunnen doen :Y
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_207380652
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:47 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Haha ja, je hoeft alleen wat nazistische leuzen goed te praten die ik (en een paar anderen) als nazistisch of fout ervaren. Ongelofelijk zeg.
Daar is weinig ongelooflijks aan. Heel normaal inmiddels.
  zondag 1 januari 2023 @ 19:41:50 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207380664
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Nee, precies: niemand ontkent dat. En daarom is de letterlijke betekenis niet zo relevant.

Het is een beetje alsof ik om hulp roep omdat mijn dak in brand staat, en dat de buurman vervolgens begint met "ja maar mijn huis is OOK belangrijk hoor!!!" en zo de boel probeert te laten ontsporen.
Huilen dan.
  zondag 1 januari 2023 @ 19:42:12 #26
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_207380669
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:10 schreef streamjohan het volgende:
Nee, alleen achterlijk

Nog meer context:
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_207380686
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:42 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee, alleen achterlijk

Nog meer context:
[ twitter ]
Niet in de OP te lezen onnozele.
  zondag 1 januari 2023 @ 19:43:27 #28
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_207380691
Dus 1 of andere tering debiel en tevens nazi heeft teveel geld uitgegeven aan iets en nu is dat groot nieuws. 2023 begint goed _O-
pi_207380704
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:43 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Niet in de OP te lezen onnozele.
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 15:13 schreef Stepperoller het volgende:
De 14 words waren in het filmpje in het oorspronkelijke artikel in de OP vanochtend al te zien hoor. Op zich prima als je die teksten niet gelijk kan plaatsen, maar zonder enige achtergrondkennis gelijk racistische teksten gaan bagatelliseren, omdat jij te beroerd bent een filmpje te kijken en/of die achtergrondkennis niet hebt hoeft niet hoor.
  zondag 1 januari 2023 @ 19:44:21 #30
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207380711
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:43 schreef Scrummie het volgende:
Dus 1 of andere tering debiel en tevens nazi heeft teveel geld uitgegeven aan iets en nu is dat groot nieuws. 2023 begint goed _O-
Dit heeft meer effect dan 1000 euro aan vuurwerk :P
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 19:46:44 #31
pi_207380749
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee, precies: niemand ontkent dat. En daarom is de letterlijke betekenis niet zo relevant.
Niemand, althans geen weldenkend mens die dat ontkent. Er zullen wel (niet-weldenkende) mensen zijn die het wel ontkennen. Betekent dus ook niet dat er geen blankenhaat is, zoals er ook zwartenhaat bestaat.
quote:
Het is een beetje alsof ik om hulp roep omdat mijn dak in brand staat, en dat de buurman vervolgens de boel begint met "ja maar mijn huis is OOK belangrijk hoor!!!".
Klopt, is ook zo. In dat geval niet relevant. Maar als er racisme zou bestaan jegens blanken is dat dus geen onterechte leus.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 1 januari 2023 @ 19:49:02 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207380780
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:43 schreef Scrummie het volgende:
Het is vooral interessant om te zien tot welke vormen van hersengymnastiek mensen hun toevlucht zoeken in een poging dit soort teksten te vergoelijken.
Huilen dan.
pi_207380815
quote:

[..]
Nee, alleen achterlijk

Nog meer context:
[ twitter ]
Graag een bron voor deze passage uit mein kampf? Of geloven we alles omdat iemand het op Twitter zet? Hoop dat de aivd meeleest, toch wel beangstigend dat iemand blijkbaar mein kampf zo goed uit het hoofd kent dat ze een passage eruit kan opnoemen gezien dat boek verboden is?

Kan tevens niet vinden wat op het geweer van die christenchurch schutter stond? Althans via Google, wat stond daar ook alweer exact (met bron graag). Daarbij is die christenchurch schutter geen goed voorbeeld, die man was links toen hij stemde, was links toen hij door Europa trok en de ellende aanzag en vanaf het moment dat hij de trekker overhaalde was hij opeens een rechtsextremist.
pi_207380820
quote:

[..]
Nee, alleen achterlijk

Nog meer context:
[ twitter ]
Mein Kampf en die lichtshow van gisteren?
Geen verschil, bijna identiek idd :') :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207380830
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:46 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Niemand, althans geen weldenkend mens die dat ontkent. Er zullen wel (niet-weldenkende) mensen zijn die het wel ontkennen. Betekent dus ook niet dat er geen blankenhaat is, zoals er ook zwartenhaat bestaat.
[..]
Klopt, is ook zo. In dat geval niet relevant. Maar als er racisme zou bestaan jegens blanken is dat dus geen onterechte leus.
Black lives Matter (wikipedia)

Black Lives Matter ('zwarte levens doen ertoe', afgekort als BLM) is een internationale beweging tegen anti-zwart racisme, ontstaan in de Verenigde Staten als reactie op politiegeweld tegen Afro-Amerikanen.[2]

De beweging begon met de hashtag "#BlackLivesMatter" nadat George Zimmerman in 2013 werd vrijgesproken voor de dood van Trayvon Martin op 26 februari 2012 in Sanford (Florida), een Afro-Amerikaanse jongere van 17 jaar oud.[3] Sindsdien zetten de politiek activisten van Black Lives Matter zich in tegen alle vormen van geweld tegen zwarte mensen, inclusief politiegeweld, etnisch profileren en overbestraffing van zwarte mensen in het Amerikaanse rechtssysteem. De beweging organiseert betogingen en protestacties en daagt sinds 2015 ook politici uit om zich uit te spreken tegen het geweld tegen Afro-Amerikanen.[4] Black Lives Matter kreeg nationale bekendheid in 2014 door protestacties naar aanleiding van de dood van Eric Garner op 17 juli 2014 in New York en de dood van Michael Brown op 9 augustus 2014 in Ferguson (Missouri). Sinds de protesten in Ferguson volgden vele protesten in het gehele land.[5] Naar aanleiding van de dood van George Floyd in Minneapolis op 25 mei 2020 groeide de aanhang van Black Lives Matter internationaal sterk en vonden opnieuw vele protesten plaats.
  zondag 1 januari 2023 @ 19:53:02 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207380839
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:46 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
[..]
Ja goh. Zijn we weer terug bij af: het gaat niet om de letterlijke betekenis van de woorden maar om de associaties ermee en de context waarin ze geplaatst worden. Wat probeer je concreet te zeggen?
Huilen dan.
  Spellchecker zondag 1 januari 2023 @ 19:54:10 #37
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zondag 1 januari 2023 @ 19:55:03 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207380872
Wacht, we zijn niet eens in discussie of dit mag, maar of het überhaupt racistisch was? Wauw.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207380888
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:54 schreef maily het volgende:
#3?
Serieus? :o
Ja het is een herhaling van zetten waarbij er telkens een nieuwe bruikbare idioot komt verkondigen dat het niet racistisch is.

Soms komt daarna nog de false flag, maar vaker niet dan wel.
edit: omgedraaid :+
pi_207380889
Triest dat dit Rotterdamse icoon, letterlijk een verbindend element van deze stad, is misbruikt om verdeeldheid te promoten.
  zondag 1 januari 2023 @ 19:56:48 #41
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207380909
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja goh. Zijn we weer terug bij af: het gaat niet om de letterlijke betekenis van de woorden maar om de associaties ermee en de context waarin ze geplaatst worden.
Vreemd argument. "in de letterlijke zin is er niets mis mee maar als ik er een subjectieve draai aan geef wel". :{
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 19:56:51 #42
pi_207380911
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja goh. Zijn we weer terug bij af: het gaat niet om de letterlijke betekenis van de woorden maar om de associaties ermee en de context waarin ze geplaatst worden. Wat probeer je concreet te zeggen?
Dat de media verkondigt dat "white lives matter" racistisch zou zijn terwijl dat wel meevalt.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 1 januari 2023 @ 19:57:23 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207380919
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:55 schreef Janneke141 het volgende:
Wacht, we zijn niet eens in discussie of dit mag, maar of het überhaupt racistisch was? Wauw.
Best belangrijk toch? Vind jij het racistisch?
  zondag 1 januari 2023 @ 19:57:47 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207380925
quote:
#3?
Dit topic:

Moderator zondag 1 januari 2023 @ 19:58:32 #45
pi_207380934
quote:
#3?
Welkom bij het "racisme"debat!
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 1 januari 2023 @ 19:58:33 #46
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207380935
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:55 schreef Janneke141 het volgende:
We leven in een tijd waarin iedere scheet als "racistisch" wordt aangemerkt. Mensen worden dus wat kritischer op het gebruik van de term.
  zondag 1 januari 2023 @ 19:58:48 #47
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207380942
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:55 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ja het is een herhaling van zetten waarbij er telkens een nieuwe bruikbare idioot komt verkondigen dat het niet racistisch is.

Soms komt daarna nog de false flag, maar vaker niet dan wel.
edit: omgedraaid :+
Of een idioot die komt verkondigen dat het racistisch is. Maar net hoe je het bekijkt.
  zondag 1 januari 2023 @ 19:59:48 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207380953
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Best belangrijk toch? Vind jij het racistisch?
"Vinden" lijkt me hier niet echt het ding. Je wil van een gegeven een mening maken. Leuk geprobeerd hoor, daar niet van, maar dat is nu precies het probleem.

Deze teksten hadden maar 1 doel. Dat snapt iedereen, behalve als je het ermee eens was. Dat mag, maar wees daar dan verdomme gewoon eerlijk over in plaats van je gezwets over 'dat stond er niet'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207380979
Zorg dan dat de OP compleet is, en kom niet aanzeilen met een bericht van 15.00, ik lees de OP, en ga geen 3 topics doorlezen in ieder geval.
pi_207380990
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:58 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Welkom bij het "racisme"debat!
Als je zegt "white lives matters" terwijl je weet wat de geschiedenis is van "black lives matter"is het net of je zegt "hey man, jammer dat je helemaal in elkaar bent geslagen, maar mijn nagel is net ook afgebroken."

Zoiets.

Begrijp je dat of vind je dat onzin?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')