abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207362617
Om 20:00 en 22:15

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_207362937
Guido gaan wij in ieder geval niet kijken, die heb ik nog nooit leuk gevonden.

Gelukkig valt er wat te kiezen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Miss 200.000.000! zaterdag 31 december 2022 @ 17:44:41 #3
367000 roos94
pi_207363076
Claudia kijk ik de rest niet

Waarom geen theo
pi_207364355
Wij hebben Claudia al bezocht in het theater tijdens haar try-out.
Is erg goed ( met een verrassend einde) en gaan we vanavond nog een keer op tv kijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207364859
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 december 2022 18:43 schreef golfer het volgende:
Wij hebben Claudia al bezocht in het theater tijdens haar try-out.
Is erg goed ( met een verrassend einde) en gaan we vanavond nog een keer op tv kijken.
Gewoon 2x Claudia kijken. Dan ben je een echte masochist.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_207366264
Haha :D
pi_207366275
Kijken er meer naar Guido?
pi_207366308
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 19:07 schreef Poefbank het volgende:

Gewoon 2x Claudia kijken. Dan ben je een echte masochist.
Of iemand met wel smaak. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207366430
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 20:10 schreef qajariaq het volgende:
Kijken er meer naar Guido?
Ja. Hij is best grappig, had ik niet verwacht :P
pi_207366450
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 20:17 schreef StephanL het volgende:

[..]
Ja. Hij is best grappig, had ik niet verwacht :P
Nog niet overtuigd, blijf nog wel kijken. Ietwat voorspelbaar.
pi_207366629
Hebben jullie al moeten lachen om Guido?
#superniger2020
pi_207367861
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 20:28 schreef superniger het volgende:
Hebben jullie al moeten lachen om Guido?
Nee. Jij?
  zaterdag 31 december 2022 @ 21:49:17 #13
461242 Geluiden
Mountains & websites
pi_207368021
Wat een campingcabaret weer.
pi_207368050
1 grap had ik al eens voorbij zien komen. Van de schildpad met plastic rietje. Van een Amerikaanse cabaretier.
pi_207368115
Hij was goed. Sterke analogieën, subtiel hier en daar, maar ook vermakelijk plat.

Ik vermoed dat kniesoren niets van dat alles kunnen waarderen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 december 2022 @ 22:12:33 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_207368397
Zo maar eens naar Claudia kijken.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207368575
Linkse VARA humor XD.
#superniger2020
pi_207368630
Wopkebash hihaho
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 december 2022 @ 22:36:10 #19
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207368742
Claudia begint best aardig
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207368765
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 december 2022 22:36 schreef borisz het volgende:
Ik kan er gewoon niet om lachen, doe mij maar youp of finkers.
  zaterdag 31 december 2022 @ 22:38:54 #21
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207368768
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 december 2022 22:36 schreef borisz het volgende:
De rode variant van Jerney Kaagman, jammer dat ze net als Jerney ook zingt.
Maar de conference begint best sterk, durf ik als niet linkse VARA aanhanger te zeggen…
  zaterdag 31 december 2022 @ 22:49:01 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207368893
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 december 2022 22:38 schreef MadMaster het volgende:

De rode variant van Jerney Kaagman, jammer dat ze net als Jerney ook zingt.
Maar de conference begint best sterk, durf ik als niet linkse VARA aanhanger te zeggen…
Heel duur op maat gemaakt pak van Jan Taminiau.
Stond een heel artikel over haar en de opbouw van deze conference in de Volkskrant. Ze hebben haar het hele jaar gevolgd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_207368926
Het is net of ik naar BNNVARA’s Nieuws BV op Radio 1 zit te luisteren, die hebben ook elke dag zo’n columnist met dagelijks dezelfde voorspelbare mening.

Dat ík het niet grappig vind, is nog niet eens zo erg. Uiteindelijk is dat een kwestie van smaak. Maar het is allemaal niet verrassend, we hadden de toon al van te voren kunnen voorspellen:
- Rutte is slecht. Hoekstra ook.
- Kaag is goed.
- Asielzoekers in Ter Apel zijn zielig.
- Groningen is zielig.
- John de Mol is slecht.

Het is dus niet saai omdat de grappen matig zijn, het is saai omdat je het allemaal al mijlenver ziet aankomen.

O wacht, nu is ze haar straatje aan het schoonvegen m.b.t. haar betrokkenheid bij DWDD… I rest my case :-)
  zaterdag 31 december 2022 @ 22:54:53 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207368959
Ik heb hem uitgegooid; vond er geen flikker aan.

Er zijn vast wel leuke dingen om op dit moment te doen.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zaterdag 31 december 2022 @ 22:59:13 #25
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207369029
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 22:51 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Het is net of ik naar BNNVARA’s Nieuws BV op Radio 1 zit te luisteren, die hebben ook elke dag zo’n columnist met dagelijks dezelfde voorspelbare mening.

Dat ík het niet grappig vind, is nog niet eens zo erg. Uiteindelijk is dat een kwestie van smaak. Maar het is allemaal niet verrassend, we hadden de toon al van te voren kunnen voorspellen:
- Kaag is goed.
- Groningen is zielig.
- John de Mol is slecht.

Het is dus niet saai omdat de grappen matig zijn, het is saai omdat je het allemaal al mijlenver ziet aankomen.

O wacht, nu is ze haar straatje aan het schoonvegen m.b.t. haar betrokkenheid bij DWDD… I rest my case :-)
Niet om Claudia te verdedigen, maar de oudejaarsavond conference is van huis uit een links/VARA gerelateerde traditie. Dat je dan bepaalde onderwerpen en insteken krijgt is logisch. En als je een beetje nieuws bewust bent, dan kan je die onderwerpen zelf ook vooraf al bedenken.
Of je nou bij Youp, Wim, Seth of Claudia in de zaal of voor de buis zit…
  zaterdag 31 december 2022 @ 23:26:53 #26
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_207369442
Wie in God's naam heeft Claudia de Breij ooit verteld dat ze grappig is...?
Huig
pi_207369524
Even waterige ogen faken. :')
#superniger2020
  zaterdag 31 december 2022 @ 23:37:42 #28
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_207369623
quote:

- Kaag is goed.
- Groningen is zielig.
- John de Mol is slecht.

het één sluit het ander niet uit.
Huig
pi_207369813
Finkers had een naakte danseres. Gemiste kans.
#superniger2020
pi_207369875
Wat was het slecht…

Claudia
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 december 2022 @ 23:55:21 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_207369968
Erg goed. Kate Bush was briljant. _O_

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207369987
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 december 2022 22:59 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Niet om Claudia te verdedigen, maar de oudejaarsavond conference is van huis uit een links/VARA gerelateerde traditie. Dat je dan bepaalde onderwerpen en insteken krijgt is logisch. En als je een beetje nieuws bewust bent, dan kan je die onderwerpen zelf ook vooraf al bedenken.
Of je nou bij Youp, Wim, Seth of Claudia in de zaal of voor de buis zit…
Dat is zo, maar een Youp was grappig en dat maakt heel wat goed.

Er zijn hele volksstammen die het met Claudia eens zijn en voor die mensen is het waarschijnlijk een verademing om op de laatste avond van het jaar bv. nog eens te horen dat Johan Derksen Satan zelve is en zo hun gelijk nog eens bevestigd te zien. Niet voor niets gaf de Volkskrant-recensent deze show vijf sterren.

Als je niet bij die kliek hoort, kan een GOEDE cabaretier je nog steeds verbazen en je anders naar een onderwerp laten kijken. Of je minimaal laten lachen om een scherpzinnige vondst. Claudia de Breij heeft die kwaliteit voor mij niet in huis. Je ziet ook dat ze een Oekraïense ballerina nodig heeft om haar show gedenkwaardig te maken (want wat uit Oekraïne komt is automatisch goed volgens de NPO-logica).

Seth zat bij Veronica trouwens als ik me goed herinner.
  zaterdag 31 december 2022 @ 23:58:31 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207370031
Het was opnieuw goed en Olga aan het eind was ontroerend. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 januari 2023 @ 00:00:00 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207370057
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 23:56 schreef JaxStrumleyII het volgende:

Je ziet ook dat ze een Oekraïense ballerina nodig heeft om haar show gedenkwaardig te maken (want wat uit Oekraïne komt is automatisch goed volgens de NPO-logica).

Russische gevluchte danseres.
Poef.....gone! ©golfer
pi_207370069
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 december 2022 23:58 schreef golfer het volgende:
Het was opnieuw goed en Olga aan het eind was ontroerend. ^O^
Wat vond je daar specifiek ontroerend aan? Had een Nederlandse ballerina voor jou hetzelfde effect gehad?
En zo nee, is het dan juist geen goedkoop effectbejag om een Oekraïense ballerina als joker in te zetten aan het eind van een zeer matige show?
pi_207370127
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 00:00 schreef golfer het volgende:

[..]
Russische gevluchte danseres.
Ok, dat heb ik dan niet goed meegekregen. Mijn fout. Dan nog: goedkoop effectbejag in mijn ogen.
  zondag 1 januari 2023 @ 00:11:23 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207370173
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 00:04 schreef JaxStrumleyII het volgende:

Ok, dat heb ik dan niet goed meegekregen. Mijn fout. Dan nog: goedkoop effectbejag in mijn ogen.
Als je beter had opgelet had je de context misschien wel begrepen en ook de reden waarom ze nu in Nederland is.
Poef.....gone! ©golfer
pi_207370218
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 00:11 schreef golfer het volgende:

[..]
Als je beter had opgelet had je de context misschien wel begrepen en ook de reden waarom ze nu in Nederland is.
Ze is gevlucht uit Rusland omdat ze het oneens is met Putin. Alle respect, maar als cabaretier is het toch een enorm zwaktebod als je zoiets nodig hebt om nog iets van je show te maken?

Als deze dame aan het eind van de show van Guido Weijers was verschenen, had je het dan ook zo fantastisch gevonden?

[ Bericht 8% gewijzigd door JaxStrumleyII op 01-01-2023 00:23:57 ]
  zondag 1 januari 2023 @ 00:37:30 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207370419
Prima conference, beter dan die van Dolf Jansen. Ze zag er trouwens ook goed uit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 1 januari 2023 @ 00:39:42 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207370446
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 00:15 schreef JaxStrumleyII het volgende:

Als deze dame aan het eind van de show van Guido Weijers was verschenen, had je het dan ook zo fantastisch gevonden?
Guido Weyers ben ik voor geholpen en krijg ik uitslag van als ik hem zie of hoor. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 januari 2023 @ 00:50:57 #41
461242 Geluiden
Mountains & websites
pi_207370595
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 00:15 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ze is gevlucht uit Rusland omdat ze het oneens is met Putin. Alle respect, maar als cabaretier is het toch een enorm zwaktebod als je zoiets nodig hebt om nog iets van je show te maken?

Weijers eindigde zijn show met: minder slechte dingen, meer goede dingen. Vond hij zelf erg diepzinnig.
  zondag 1 januari 2023 @ 00:51:24 #42
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207370603
quote:

[..]

Er zijn hele volksstammen die het met Claudia eens zijn en voor die mensen is het waarschijnlijk een verademing om op de laatste avond van het jaar bv. nog eens te horen dat Johan Derksen Satan zelve is en zo hun gelijk nog eens bevestigd te zien. Niet voor niets gaf de Volkskrant-recensent deze show vijf sterren.

Als je niet bij die kliek hoort, kan een GOEDE cabaretier je nog steeds verbazen en je anders naar een onderwerp laten kijken. Of je minimaal laten lachen om een scherpzinnige vondst. Claudia de Breij heeft die kwaliteit voor mij niet in huis. Je ziet ook dat ze een Oekraïense ballerina nodig heeft om haar show gedenkwaardig te maken (want wat uit Oekraïne komt is automatisch goed volgens de NPO-logica).
Ik hou ook meer van de wat scherpere satire, zoals die van Youp.
Maar ja, van dat kaliber zijn er maar weinig en dus moet je het soms doen met Claudia, Martijn, Jan Jaap en Peter.
En niets moet, natuurlijk…

quote:
Seth zat bij Veronica trouwens als ik me goed herinner.
In 1969 was hij de eerste cabaretier met een oudejaarsconference op TV en toen dobberde Veronica nog op zee…

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 01-01-2023 01:20:43 ]
pi_207371080
quote:

- Kaag is goed.
- Groningen is zielig.
- John de Mol is slecht.

Uit deze - en je andere reacties, maak ik op dat je nauwelijks iets hebt meegekregen van wat ze vertelde. Als jij uit deze show iets positiefs over Kaag ('de vleesgeworden teleurstelling van links Nederland') hebt gehaald, dan heb je niet gehoord wat ze zei.
pi_207371116
quote:
Dit vind ik dan wel weer grappig. Je beklagen over de zogenaamde voorspelbaarheid en dan met Youp komen als het betere alternatief.

Als er nou één iemand enorm voorspelbaar is. Elke voorstelling opnieuw hetzelfde riedeltje over liften naar Parijs, burgerlullen met een zeikwijf thuis en 'diepzinnige' gesprekken met (fictieve) kroegvrienden.
pi_207372459
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 01:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Uit deze - en je andere reacties, maak ik op dat je nauwelijks iets hebt meegekregen van wat ze vertelde. Als jij uit deze show iets positiefs over Kaag ('de vleesgeworden teleurstelling van links Nederland') hebt gehaald, dan heb je niet gehoord wat ze zei.
Dat is toch een extreem softe kwalificatie vergeleken met de manier waarop Rutte, Hoekstra en Bleker minutenlang werden afgezeken? Die laatste werd zelfs op zijn uiterlijk gepakt. Als een mannelijke cabaretier dat met Kaag had gedaan was het seksisme geweest en was Claudia de eerste om daarover met het vingertje te wapperen.
Dat terwijl een Hoekstra dit jaar eigenlijk niets verkeerd heeft gedaan, hij heeft één keer een bommetje onder het regeerakkoord gelegd en is vooral zeer afwezig geweest. Kaag is als MinFin óók afwezig, maar op dat gebied zou wat regie wel welkom zijn. Maar daar ging ze dan weer niet op in. Politiek gezien leek De Breij vooral gefocused op 2021 nu ik er over nadenk.

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 01:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dit vind ik dan wel weer grappig. Je beklagen over de zogenaamde voorspelbaarheid en dan met Youp komen als het betere alternatief.

Als er nou één iemand enorm voorspelbaar is. Elke voorstelling opnieuw hetzelfde riedeltje over liften naar Parijs, burgerlullen met een zeikwijf thuis en 'diepzinnige' gesprekken met (fictieve) kroegvrienden.
Fair enough, Youp is óók zwaar over zijn hoogtepunt heen. Maar die komt soms nog wel met een goede grap. Hetzelfde geldt voor Freek de Jonge.
Ik heb de laatste jaren vooral de conferences van Herman Finkers en Peter Pannekoek kunnen waarderen. Verder lijken er niet echt kandidaten rond te lopen… wellicht Theo Maassen, maar die past qua mening niet meer zo in het BNNVARA keurslijf.

Ik zie mensen opperen dat de mannen van Even Tot Hier het een keer zouden moeten doen. Een oudejaarsspecial van hun show lijkt me erg leuk, maar ze werken met een team van schrijvers en veel visuele hulpmiddelen, dus een klassieke oudejaarsconference is dat natuurlijk niet.
pi_207373540
Draadje.

quote:
Ik zit vanavond bij Claudia de Breij

Geweldig. De zaal zit nu al half vol. Toch knap, want kaartjes waren 75 euro.

De zaal zit nog steeds half vol.

De zaal blijft voor de helft gevuld.

Ik ben benieuwd. De gordijnen zijn nog steeds dicht. Ik praat met mijn buurman, die hoopt dar ze Poetin eens flink onder handen neemt. En Baudet ook. Ja natuurlijk hopen we dat.

De zaal is voor de helft gevuld, al ging er net een oudere vrouw de zaal uit omdat ze flauw viel. Benieuwd of die nog terugkomt.

Ik ben de jongste in de zaal.

DE GORDIJNEN GAAN OPEN De halve zaal klapt hard, de zaal lijkt wel vol zoveel enthousiasme.

Cladia is boos zegt ze.

O ik voel je zo Claudia.

Ik tik mijn buurman aan, ze is boos, ja zegt mijn buurman gespannen ze gaat zo een grap maken over Baudet. Kan niet anders...

Dit jaar zegt Claudia dit jaar was er eentje van uitsluiten en polariseren.

O Claudia ik geef je zo gelijk. Gelukkig had ik mijn QR-code bij de hand mocht dat nodig zijn geweest. Helaas werd er niet naar gevraagd.

De halve zaal wacht op de eerste grap.

De halve zaal wacht nog steeds op de eerste grap.

Poetin is een nazi DE ZAAL WORDT GEK VAN BLIJDSCHAP IK OMHELS MIJN BUURMAN Deze show is nu al 75 euro waard.

De halve zaal houdt de adem in. Gaat ze een grap maken over Baudet. De spanning stijgt.

Ik tik mijn buurman aan. Die slaapt inmiddels. Ik zeg, wakker blijven ze gaat zo een grap over Baudet maken..

Baudet heeft via zijn baby gezorgd dat fascimse weer een toekomst heeft.

O Claudia de Breij... dit is je beste grap ooit.

Draag me weg, dit is kleinkunst op hoog niveau!

Applaus.

O, over wegdragen gesproken. Mijn buurman wordt plotseling weggedragen.

De show ligt even stil.

Claudia wacht achter haar piano tot de man definitief weggevoerd is.

De zaal is niet in paniek, dit schijnt vaker te gebeuren zegt men.

De man is definitief door de deur. Claudia gaat een liedje spelen.

Hopelijk keihardkritisch op de maatschappij. Dat kan ze zo goed.

🎵 de boeren zijn nazi's Wilders heeft gek haar en ondanks Poetin wens ik alleen goed geïnformeerde mensen een gelukkig Nieuwjaar en complotdenkers mogen niet bij mij schuilen ze mogen alleen maar huilen in hun haat 🎵

Zo mooi dit. Nieuwe nummer 1 in de Top2000 dit.

Pauze.

Pfoe, wat een emotionele achtbaan is deze show zeg. Alles is raak. Alles is actueel.

Nu trek in koffie en cake.

In de pauze zeg ik tegen een vrouw wat is ze goed he.

Zegt de vrouw wat zeg je?

Ik zeg wat is Claudia goed he...

Zegt ze ik kan je niet horen want ik ben wat dovig.

Waarom zou je als je doof bent naar een cabaretvoorstelling van Claudia de Breij gaan?

O, ze heeft de kaartjes gewonnen bij de bingo in het verzorgingshuis. Vandaar.

O wat is ze goed zegt iedereen. Ze pakt Poetin aan en vooral Baudet. En de boeren krijgen een koekje van eigen deeg.

We zijn het er wel over eens dat ze niet zo boos moet doen na de pauze.

We gaan de zaal weer in. Een paar mensen minder zo lijkt het.

Maar dat schijnt dus vaker voor te komen.

De gordijnen gaan weer open. Hahaha, staat ze in een pinguïnpak. Ik dacht na een pandapak kan het niet meer beter, maar jawel hoor, ze heeft zich overtroffen.

Heftige boodschap wordt hier medegedeeld. Over 10 jaar zijn alle pinguïns dood door het klimaat.

Shit. Die komt binnen.

Gelukkig is ze nu wat minder boos. Ze is blij over Kaag en over Rutte is ze blij. En ook over onze media en Biden en de EU en Frans Timmermans en nu zwaait ze met de regenboogvlag.

De halve zaal juicht en is in extase.

Ik ben afgeleid. Volgens mij zie ik op rij 3 Lokale Patricia zitten.

Patricia ziet er nuchter heel anders uit. Ze heeft ook gewoon kleren aan.

Enfin, de show is afgelopen.

Ik heb genoten van de maatschappijkritiek die mevrouw De Breij over ons heen heeft gestort.

En nu ga ik naar Lokale Patricia.

Ik zeg hoe vond je de show

Zegt ze ik vond Normaal beter

Ik ook zei ik

Wat een beleving was dit. En toch was Sanne Wallis de Vries beter.

https://mobile.twitter.co(...)/1609263034127777792
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 11:48:38 #47
5428 crew  miss_sly
pi_207373819
Echt heel grappig. Moet zelf cabaretier worden, denk ik.
  zondag 1 januari 2023 @ 11:56:09 #48
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_207373894
Ik vond Claudia wel leuk, Guido was echt ontzettend saai of ronduit vervelend en volgens mij was de zaal t met mij eens. Wat een dooie boel was het daar.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 1 januari 2023 @ 12:14:52 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207374077
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:23 schreef Nober het volgende:
Draadje.
[..]

Volledig (en slecht) uit de duim gezogen, want haar try-outs waren allemaal strak uitverkocht en de show had geen pauze.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 1 januari 2023 @ 12:42:28 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_207374397
quote:
Draadje.
[..]

Wat triest slecht. :{

pi_207375440
quote:
3 2219
CLAUDIA DE BREIJ OUDEJAARSCONFERENCE 2022
NPO1 9,9 28,9 1.596.000 2.971.000
4 2005
OUDEJAARSCONFERENCE 2022
RTL4 8,8 28,6 1.429.000 2.630.000
https://kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfers/file,d1-0-0-p
pi_207377281
Guido vond ik weinig aan, ik vond me zelf een chagarijn dat die man me nauwelijks kon laten glimlachen. Hoewel hij daar wel zijn best voor deed kon ik weinig diepgang vinden. Soms een beetje duiding.

Claudia vond ik een verademing. Spanning in de opbouw, de nodige diepgang en veel duiding. Regelmatig hardop gelachen. Ga het vanavond nog eens terug kijken.
pi_207378041
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 16:16 schreef qajariaq het volgende:
Claudia vond ik een verademing. Spanning in de opbouw, de nodige diepgang en veel duiding. Regelmatig hardop gelachen. Ga het vanavond nog eens terug kijken.
Het is verbazend hoe meningen zo kunnen verschillen. Ik miste elke vorm van diepgang, het was het afvinken van het standaard BNNVARA columnistenlijstje (waarbij Matthijs van Nieuwkerk zoals verwacht gespaard bleef) en heb misschien twee aardige grappen voorbij horen komen.

Maar goed, het is fijn dat er mensen van genoten hebben.
pi_207378112
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:05 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het is verbazend hoe meningen zo kunnen verschillen. Ik miste elke vorm van diepgang, het was het afvinken van het standaard BNNVARA columnistenlijstje (waarbij Matthijs van Nieuwkerk zoals verwacht gespaard bleef) en heb misschien twee aardige grappen voorbij horen komen.

Elke post van je versterkt het beeld dat je de helft hetzij niet gehoord, hetzij niet begrepen hebt. Van Nieuwkerk bleef gespaard? Werkelijk?
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 17:13:50 #55
5428 crew  miss_sly
pi_207378179
quote:

[..]

Je hebt met je posts o er de Oekraïense balletdanseres al duidelijk getoond dat je niet goed geluisterd hebt en niet alles begrepen hebt. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat jij vooral wenst te ageren tegen Claudia de Breij en het BNN/VARA narratief waar je bepaald tegen bent.

Dat mag natuurlijk, maar dat maakt je recensie niet echt zinvol of waardevol.
  zondag 1 januari 2023 @ 17:18:38 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207378293
quote:

Een tip voor jou: misschien de volgende keer zonder oogkleppen en oordoppen in gaan kijken en proberen te begrijpen wat er gezegd en geduid wordt?
Levert je zoveel meer plezier in het leven op. :')
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 1 januari 2023 @ 18:34:14 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_207379498
Kijkcijfers Oudejaarsconference afgelopen 10 jaar

2022: Claudia de Breij: 1,6 miljoen
2021: Peter Pannekoek: 2,0 miljoen
2020: Youp van 't Hek: 2,7 miljoen
2019: Claudia de Breij: 1,8 miljoen
2018: Marc-Marie Huijbregts: 1,5 miljoen
2017: Youp van 't Hek: 2,6 miljoen
2016: Claudia de Breij: 2,1 miljoen
2015: Herman Finkers: 3 miljoen
2014: Youp van 't Hek: 2,4 miljoen
2013: Theo Maassen: 1,7 miljoen

(Bron: Stichting KijkOnderzoek)

pi_207380256
Terecht dat Herman Finkers de hoogste kijkcijfers heeft van de afgelopen jaren. Die was zó goed _O_
pi_207380677
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:09 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Elke post van je versterkt het beeld dat je de helft hetzij niet gehoord, hetzij niet begrepen hebt. Van Nieuwkerk bleef gespaard? Werkelijk?
Ja. Het ging vooral over Claudia zélf: dat ze werd gebeld door allerlei andere talkshowredacties voor haar reactie. Verder viel het woord ‘angstcultuur’.
Voor iemand die zijn medewerkers als oud vuil behandeld heeft, vind ik dit extreem mild vergeleken met haar tirades tegen Hoekstra (die in 2022 echt niet zoveel fout heeft gedaan), Henk Bleker (die nota bene op zijn uiterlijk gepakt werd) of Johan Derksen. Iemand als Van Nieuwkerk, die jarenlang zó op het schild is gehesen (ook door Claudia zelf) hoort tot op het bot te worden afgemaakt nu hij zo opzichtig door de mand is gevallen.

Het is zoals we Claudia kennen: meten met twee maten.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaxStrumleyII op 01-01-2023 19:49:41 ]
pi_207380784
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je hebt met je posts o er de Oekraïense balletdanseres al duidelijk getoond dat je niet goed geluisterd hebt en niet alles begrepen hebt. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat jij vooral wenst te ageren tegen Claudia de Breij en het BNN/VARA narratief waar je bepaald tegen bent.

Dat mag natuurlijk, maar dat maakt je recensie niet echt zinvol of waardevol.
Mag je vinden. BNNVARA is inderdaad niet voor iedereen bedoeld en dat bleek maar weer uit deze conference. Zogenaamd willen verbinden, maar wel onder de voorwaarde dat iedereen zich achter de D66/PvdA/GL vlag schaart. VVD is voor deze mensen al ‘bruin’.

Wat betreft de ballerina: op het moment dat een cabaretier het niet zélf af kan, maar op effect moet sturen door er een vluchteling bij te halen, ben ik inderdaad mijn interesse al half kwijt. En dan maakt het niet uit of die vluchteling uit Oekraïne, Rusland of Syrië komt: het blijft goedkoop effectbejag. Het is je indekken tegen kritiek, want o, wat is de bedoeling toch goed.

Maar goed, laten we dit vooral toejuichen met z’n allen, wie weet krijgen we dan eind 2023 weer Marc-Marie!
  Trouwste user 2022 zondag 1 januari 2023 @ 19:52:10 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_207380827
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:19 schreef PotjeSambal het volgende:
Terecht dat Herman Finkers de hoogste kijkcijfers heeft van de afgelopen jaren. Die was zó goed _O_
Vond ik de slechtste. Was geen eindejaarsconference. Was een gewone cabaretvoorstelling. Met nul over het afgelopen jaar.

pi_207380869
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:52 schreef tong80 het volgende:

[..]
Vond ik de slechtste. Was geen eindejaarsconference. Was een gewone cabaretvoorstelling. Met nul over het afgelopen jaar.

Maar ook zonder wapperend vingertje. Een verademing.
pi_207380876
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:42 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ja. Het ging vooral over Claudia zélf: dat ze werd gebeld door allerlei andere talkshowredacties voor haar reactie. Verder viel het woord ‘angstcultuur’.
Voor iemand die zijn medewerkers als oud vuil behandeld heeft, vind ik dit extreem mild vergeleken met haar tirades tegen Hoekstra (die in 2022 echt niet zoveel fout heeft gedaan), Henk Bleker (die nota bene op zijn uiterlijk gepakt werd) of Johan Derksen. Iemand als Van Nieuwkerk, die jarenlang zó op het schild is gehesen (ook door Claudia zelf) hoort tot op het bot te worden afgemaakt nu hij zo opzichtig door de mand is gevallen.

Je beweerde eerder dat De Breij Kaag zo goed vond. Toen ik je er op wees dat ze juist negatief over Kaag was, schreef je een lange, warrige reactie, die vooral zei 'ja, maar niet negatief genoeg'. Nu krijgen we hetzelfde met Van Nieuwkerk. Eerst beweren dat die de dansontsprong en als je er op gewezen wordt dat dat echt niet zo was, is de reactie 'ja, maar het had veel erger gemoeten'.

Het lijkt erop dat je vooral op zoek bent naar een cabaretier die precies jouw mening verwoordt. En het lijkt er tevens op dat je al van tevoren besloten had dat De Breij dat niet zou zijn.
pi_207380910
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:52 schreef tong80 het volgende:

[..]

_O-
  Trouwste user 2022 zondag 1 januari 2023 @ 19:57:24 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_207380920
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:56 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
_O-
Waarom moet je lachen :? Het was een soort preek.

pi_207380927
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:19 schreef PotjeSambal het volgende:
En uniek. Die wilde nooit, tot-ie uiteindelijk besloot om het toch wel te doen, één keer. Terwijl-ie al flink ziek was.
  zondag 1 januari 2023 @ 20:04:04 #67
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207381011
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:42 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Voor iemand die zijn medewerkers als oud vuil behandelt heeft, vind ik dit extreem mild vergeleken met haar tirades tegen Hoekstra (die in 2022 echt niet zoveel fout heeft gedaan), Henk Bleker (die nota bene op zijn uiterlijk gepakt werd) of Johan Derksen. Iemand als Van Nieuwkerk, die jarenlang zó op het schild is gehesen (ook door Claudia zelf) hoort tot op het bot te worden afgemaakt nu hij zo opzichtig door de mand is gevallen.

'Her Von Neuenkerk!', of iets van soortgelijke strekking, en wat daar aan vooraf ging, was dus niet genoeg voor je rond de Matthijs kwestie.
Hoekstra werd uitvergroot als een besluiteloos type rond de stikstof situatie, waardoor de positie van het kabinet dit jaar in het gedrang kwam en Derksen kreeg de eer voor zijn 'feministische actie'.
Dat waren geen tirades, daar werd op 'humoristische wijze'* verteld wat er zich afgelopen jaar rond die personen zich heeft afgespeeld. Dat gebeurd wel vaker tijdens een conference. Sterker nog, dat is het doel van een oudejaarsconference…

Inmiddels is je eerste post over de daar nog gemelde 'matige grappen en voorspelbaarheid' omgeslagen naar een zich herhalende Claudia/BNNVARA bash. Daarmee maak je je betoog niet sterker…

En zoals ik al eerder in andere woorden meldde, het was natuurlijk geen conference namens Ongehoord Nederland, dus ik weet niet zo goed wat je verder wel had verwacht…

* = Humor ervaart iedereen anders, dus of het ook echt grappig was, daar laat ik me niet over uit.
pi_207381021
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:57 schreef tong80 het volgende:

[..]
Waarom moet je lachen :? Het was een soort preek.

Je herinnert je de conference verkeerd.
pi_207381079
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je beweerde eerder dat De Breij Kaag zo goed vond. Toen ik je er op wees dat ze juist negatief over Kaag was, schreef je een lange, warrige reactie, die vooral zei 'ja, maar niet negatief genoeg'. Nu krijgen we hetzelfde met Van Nieuwkerk. Eerst beweren dat die de dansontsprong en als je er op gewezen wordt dat dat echt niet zo was, is de reactie 'ja, maar het had veel erger gemoeten'.

Het lijkt erop dat je vooral op zoek bent naar een cabaretier die precies jouw mening verwoordt. En het lijkt er tevens op dat je al van tevoren besloten had dat De Breij dat niet zou zijn.
Je kunt toch niet ontkennen dat Kaag en Van Nieuwkerk er in vergelijking met Rutte, Hoekstra, Bleker en Derksen extreem mild vanaf kwamen?
Dat noem ik inderdaad de dans ontspringen; ik heb nooit beweerd dat ze helemaal niet genoemd werden.
Claudia preekt voor eigen parochie. Dat mag, maar ik had gehoopt dat ze zeker naar Van Nieuwkerk wat harder had durven uithalen. Zeker omdat ze zich tot nu toe niet over DWDD durfde uitlaten (terwijl ze normaal vooraan staat).

Dat ze mild was voor Kaag kan ik nog wel begrijpen; die is totaal ineffectief als MinFin, maar kan daar eigenlijk weinig aan doen. Ze is vooral een symbool van hoe afhankelijk de Nederlandse regering is geworden van de grillen van Poetin en de ECB.
Maar: dan snap ik niet waarom Hoekstra wél zo de wind van voren kreeg. Want die heeft afgelopen jaar niet zo veel verkeerd gedaan.
  Trouwste user 2022 zondag 1 januari 2023 @ 20:11:20 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_207381125
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:

Maar: dan snap ik niet waarom Hoekstra wél zo de wind van voren kreeg. Want die heeft afgelopen jaar niet zo veel verkeerd gedaan.
Als je niks doet en er nooit bent kun je weinig fout doen. Maar vooral niks goed. Dat legde ze mooi uit.

zondag 1 januari 2023 @ 20:12:14 #71
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207381139
quote:

[..]
Je kunt toch niet ontkennen dat Kaag en Van Nieuwkerk er in vergelijking met Rutte, Hoekstra, Bleker en Derksen extreem mild vanaf kwamen?
Ik ontken dat dus wel, zie mijn voorgaande post.
En daarmee sluit ik deze discussie af, kennelijk heb je een andere bril op dan ik en diverse anderen hier…
pi_207381142
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:04 schreef MadMaster het volgende:

[..]
'Her Von Neuenkerk!', of iets van soortgelijke strekking, en wat daar aan vooraf ging, was dus niet genoeg voor je rond de Matthijs kwestie.
Hoekstra werd uitvergroot als een besluiteloos type rond de stikstof situatie, waardoor de positie van het kabinet dit jaar in het gedrang kwam en Derksen kreeg de eer voor zijn 'feministische actie'.
Dat waren geen tirades, daar werd op 'humoristische wijze'* verteld wat er zich afgelopen jaar rond die personen zich heeft afgespeeld. Dat gebeurd wel vaker tijdens een conference. Sterker nog, dat is het doel van een oudejaarsconference…

Inmiddels is je eerste post over de daar nog gemelde 'matige grappen en voorspelbaarheid' omgeslagen naar een zich herhalende Claudia/BNNVARA bash. Daarmee maak je je betoog niet sterker…

En zoals ik al eerder in andere woorden meldde, het was natuurlijk geen conference namens Ongehoord Nederland, dus ik weet niet zo goed wat je verder wel had verwacht…

* = Humor ervaart iedereen anders, dus of het ook echt grappig was, daar laat ik me niet over uit.
Kijk, als je niet klakkeloos het BNNVARA praatje volgt, word je in de hoek van het tuig van Ongehoord Nederland gezet. Jammer is dat, maar het helpt me je post op waarde te schatten.
Precies de methode die Claudia ook hanteert: je bent links óf fout. Een middenweg is er niet meer.

Wat ik miste is gelijke monniken gelijke kappen.
Dat is alles.
pi_207381206
quote:
Wat werd er dan allemaal over Hoekstra gezegd, dat maakt dat hij 'zo de wind van voren kreeg'? Behalve over z'n baardje, werd er toch nauwelijks iets over hem gezegd?

En is het tegenwoordig al een kwaliteit als je 'niet zo veel verkeerd' hebt gedaan? Moet je daarom geprezen worden?
  zondag 1 januari 2023 @ 20:15:34 #74
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207381211
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:12 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Kijk, als je niet klakkeloos het BNNVARA praatje volgt, word je in de hoek van het tuig van Ongehoord Nederland gezet. Jammer is dat, maar het helpt me je post op waarde te schatten.
Precies de methode die Claudia ook hanteert: je bent links óf fout. Een middenweg is er niet meer.

Wat ik miste is gelijke monniken gelijke kappen.
Dat is alles.
Ik zet slechts 2 extremen tegenover elkaar als vergelijking, ik zet je niet 'in de hoek van dat tuig'.
Ik heb je wel gevraagd wat je wel van een BNNVARA oudejaarsconference verwacht…
pi_207381430
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik zet slechts 2 extremen tegenover elkaar als vergelijking, ik zet je niet 'in de hoek van dat tuig'.
Ik heb je wel gevraagd wat je wel van een BNNVARA oudejaarsconference verwacht…
Ik verwacht misschien een oudejaarsconference die wat onpartijdiger is, het BNNVARA narratief (dat we al dagelijks in de Nieuws BV op Radio 1 moeten aanhoren) wat probeert los te laten.

Ik snap ook wel dat dat een naïeve verwachting is… maar die ene avond in het jaar zou men misschien kunnen proberen écht iets voor iedereen te maken.
Ik snap best dat bv. boeren en de VVD doelwit zijn in een conference, onvermijdelijk gezien wat er het afgelopen jaar is gebeurd. Maar misschien ook eens de andere kant bekijken? Waarom niet iets vanuit het perspectief van de boer of visser die zijn bedrijf kwijtraakt? Waarom niet iets over een Frans Timmermans die zelf nauwelijks leeft volgens zijn eigen klimaatbeleid?

Dat is wat ik bedoel met ‘gelijke monniken gelijke kappen’.
pi_207381435
quote:

[..]

Als je het kan opbrengen dan moet je even kijken rond een half uur in de show.

Daar legt ze uit wat jij nu aan het doen bent. Een hoop kritiek geven op dingen die ze helemaal niet behandeld heeft maar wat de kritiekgevers zelf geheel uit eigen duim hebben gezogen. Daar ben jij dus een schoolvoorbeeld van.

Echt man. Zelf als je niet had gekeken maar de tv wel aan stond had je het Mathijs onderwerp echt niet over het hoofd 'gezien'.

tldr: Wel kritiek verzinnen maar niet hebben gekeken.
pi_207381538
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als je het kan opbrengen dan moet je even kijken rond een half uur in de show.

Daar legt ze uit wat jij nu aan het doen bent. Een hoop kritiek geven op dingen die ze helemaal niet behandeld heeft maar wat de kritiekgevers zelf geheel uit eigen duim hebben gezogen. Daar ben jij dus een schoolvoorbeeld van.

Echt man. Zelf als je niet had gekeken maar de tv wel aan stond had je het Mathijs onderwerp echt niet over het hoofd 'gezien'.

tldr: Wel kritiek verzinnen maar niet hebben gekeken.
Je doet het zelf ook. Lezen wat ik schrijf… misschien een idee? Ik heb nooit beweerd dat Van Nieuwkerk niet aan bod kwam. Wel dat dit op een extreem softe manier gebeurde.
pi_207381638
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:36 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Je doet het zelf ook. Lezen wat ik schrijf… misschien een idee? Ik heb nooit beweerd dat Van Nieuwkerk niet aan bod kwam. Wel dat dit op een extreem softe manier gebeurde.
Hij werd ongeveer als Hitler him self weggezet. Misschien dat jij dat als soft ervaart, ik niet in ieder geval.
  zondag 1 januari 2023 @ 20:46:55 #79
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207381737
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:30 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ik verwacht misschien een oudejaarsconference die wat onpartijdiger is, het BNNVARA narratief (dat we al dagelijks in de Nieuws BV op Radio 1 moeten aanhoren) wat probeert los te laten.

Ik snap ook wel dat dat een naïeve verwachting is… maar die ene avond in het jaar zou men misschien kunnen proberen écht iets voor iedereen te maken.
Ik snap best dat bv. boeren en de VVD doelwit zijn in een conference, onvermijdelijk gezien wat er het afgelopen jaar is gebeurd. Maar misschien ook eens de andere kant bekijken? Waarom niet iets vanuit het perspectief van de boer of visser die zijn bedrijf kwijtraakt? Waarom niet iets over een Frans Timmermans die zelf nauwelijks leeft volgens zijn eigen klimaatbeleid?

Dat is wat ik bedoel met ‘gelijke monniken gelijke kappen’.
Met die ‘naïeve verwachting' sla je de spijker op de kop. Als er 1 omroep geen concessie doet, dan is het BNNVARA. Je weet waar ze voor staan en dat dragen ze uit.
Door vooraf al een verwachting te hebben die slechts jouw visie omvat, wordt alles wat daarvan afwijkt een deceptie.

Ik ben geen linkse VARA rakker (was ooit BNN lid, maar heb me meteen afgemeld na hun woke gedoe sinds hun samensmelting met de VARA), ben geen fan van Claudia en had dus vooral lage verwachtingen.
Maar op die irritante liedjes na (de parodie op Glennis en Lil Kleine daarvan uitgesloten), viel het me 100% mee.

Bij het niet zo linkse RTL4 werden door Guido Weijers overigens bijna dezelfde onderwerpen en personen behandeld, met vrijwel dezelfde insteek.
En zoals men bij RTL Boulevard vanavond zei, er waren zoveel potentieel te behandelen onderwerpen vorig jaar, dat alleen het benoemen daarvan de show/uitzending had kunnen vullen…
pi_207382054
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:46 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Met die ‘naïeve verwachting' sla je de spijker op de kop. Als er 1 omroep geen concessie doet, dan is het BNNVARA. Je weet waar ze voor staan en dat dragen ze uit.
Door vooraf al een verwachting te hebben die slechts jouw visie omvat, wordt alles wat daarvan afwijkt een deceptie.

Ik ben geen linkse VARA rakker (was ooit BNN lid, maar heb me meteen afgemeld na hun woke gedoe sinds hun samensmelting met de VARA), ben geen fan van Claudia en had dus vooral lage verwachtingen.
Maar op die irritante liedjes na (de parodie op Glennis en Lil Kleine daarvan uitgesloten), viel het me 100% mee.

Bij het niet zo linkse RTL4 werden door Guido Weijers overigens bijna dezelfde onderwerpen en personen behandeld, met vrijwel dezelfde insteek.
En zoals men bij RTL Boulevard vanavond zei, er waren zoveel potentieel te behandelen onderwerpen vorig jaar, dat alleen het benoemen daarvan de show/uitzending had kunnen vullen…
Je hebt gelijk denk ik. Hoewel Even Tot Hier ook BNNVARA is, en dat is over het algemeen evenwichtiger. Misschien omdat daar een team van schrijvers aan werkt, dat geeft meer ruimte voor andere inzichten.

Ik kan volgend jaar maar het beste de conference overslaan; het is duidelijk dat BNNVARA en Claudia deze voor hun eigen kliekje bedoelt en niet voor heel Nederland :-) Jammer dat er geen serieus alternatief bestaat, want Guido Weijers is het ook niet.
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 21:08:09 #81
5428 crew  miss_sly
pi_207382171
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:02 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Je hebt gelijk denk ik. Hoewel Even Tot Hier ook BNNVARA is, en dat is over het algemeen evenwichtiger. Misschien omdat daar een team van schrijvers aan werkt, dat geeft meer ruimte voor andere inzichten.

Ik kan volgend jaar maar het beste de conference overslaan; het is duidelijk dat BNNVARA en Claudia deze voor hun eigen kliekje bedoelt en niet voor heel Nederland :-) Jammer dat er geen serieus alternatief bestaat, want Guido Weijers is het ook niet.
Het is natuurlijk onmogelijk om een oudejaarsconference te maken waarover iedereen enthousiast is.

Ik vind overigens dat ze zich bijvoorbeeld bepaald niet heel vervelend over Baudet heeft uitgelaten. Ze was over iedereen ‘mild’ in de zin dat er genoeg mensen een veeg uit de pan kregen, maar niemand helemaal met de grond gelijkgemaakt is.
  zondag 1 januari 2023 @ 21:48:31 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207383257
quote:

Ik kan volgend jaar maar het beste de conference overslaan;
Lijkt mij een prima plan van jou.
Hoef je ons ook niet verder te vervelen met jouw vooringenomenheid en gebrek aan begrijpend kijken en luisteren. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_207384443
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:48 schreef golfer het volgende:

[..]
Lijkt mij een prima plan van jou.
Hoef je ons ook niet verder te vervelen met jouw vooringenomenheid en gebrek aan begrijpend kijken en luisteren. :')
Ìk ben vooringenomen? Ik heb aangegeven waarom ik het een zeer matige conference vond en heb daarin één fout gemaakt: dat ik het verhaal achter die ballerina niet goed had meegekregen. Op mijn punt dat het goedkoop effectbejag is, of ze nu uit Rusland of Oekraïne komt, ga je gemakshalve niet in.
Ik ben eerder vorig jaar naar een balletvoorstelling met Oekraïense dansers en danseressen geweest. Dat was een soort ‘show in ballingschap’, met geleende kostuums en decors. Daar hing natuurlijk heel erg de schaduw van de oorlog overheen, dat was onvermijdelijk. Ze sloten ook af met het Oekraïense volkslied. Dat laatste had voor mij niet gehoeven, maar ik snapte het wel.

Maar waarom De Breij per se een Russische ballerina nodig had om haar punt te maken, is me nog steeds niet duidelijk. We zijn als kijker niet achterlijk; we wéten dat die oorlog vreselijk is en we weten ook dat er ook ‘goede’ Russen zijn.
In de jubelende Volkskrant-recensie en diverse interviews met De Breij ging het over een grote verrassing aan het einde. Ik had daarvan meer verwacht dan een stukje ballet van een anti-Putin ballerina.
Zoals ik van de hele conference meer verwacht had. Na een vijfsterren recensie (die geeft de Volkskrant niet vaak) had ik sterke grappen verwacht en een De Breij die buiten haar standaard boekje durft te gaan. Dat dat dom en naïef van me was geef ik meteen toe. Dat ik mijn teleurstelling niet zo eloquent onder woorden breng als jij dat wellicht zou hebben gedaan: meteen akkoord.
Maar als ik vooringenomen was geweest, had ik niet eens de moeite genomen om te kijken. En al helemaal niet om er hier iets over te schrijven. Hier werd iets bijzonders beloofd, maar we kregen meer van hetzelfde.
pi_207384553
quote:
Draadje.
[..]

Dit had je op Twitter kunnen laten.
#superniger2020
  zondag 1 januari 2023 @ 23:00:52 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207384913
*laat maar*
Poef.....gone! ©golfer
pi_207387203
quote:

[..]
Ik kan volgend jaar maar het beste de conference overslaan;
Correct en tevens juist
  maandag 2 januari 2023 @ 10:41:30 #87
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_207387680
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 22:39 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ìk ben vooringenomen? Ik heb aangegeven waarom ik het een zeer matige conference vond en heb daarin één fout gemaakt: dat ik het verhaal achter die ballerina niet goed had meegekregen. Op mijn punt dat het goedkoop effectbejag is, of ze nu uit Rusland of Oekraïne komt, ga je gemakshalve niet in.
Ik ben eerder vorig jaar naar een balletvoorstelling met Oekraïense dansers en danseressen geweest. Dat was een soort ‘show in ballingschap’, met geleende kostuums en decors. Daar hing natuurlijk heel erg de schaduw van de oorlog overheen, dat was onvermijdelijk. Ze sloten ook af met het Oekraïense volkslied. Dat laatste had voor mij niet gehoeven, maar ik snapte het wel.

Maar waarom De Breij per se een Russische ballerina nodig had om haar punt te maken, is me nog steeds niet duidelijk. We zijn als kijker niet achterlijk; we wéten dat die oorlog vreselijk is en we weten ook dat er ook ‘goede’ Russen zijn.
In de jubelende Volkskrant-recensie en diverse interviews met De Breij ging het over een grote verrassing aan het einde. Ik had daarvan meer verwacht dan een stukje ballet van een anti-Putin ballerina.
Zoals ik van de hele conference meer verwacht had. Na een vijfsterren recensie (die geeft de Volkskrant niet vaak) had ik sterke grappen verwacht en een De Breij die buiten haar standaard boekje durft te gaan. Dat dat dom en naïef van me was geef ik meteen toe. Dat ik mijn teleurstelling niet zo eloquent onder woorden breng als jij dat wellicht zou hebben gedaan: meteen akkoord.
Maar als ik vooringenomen was geweest, had ik niet eens de moeite genomen om te kijken. En al helemaal niet om er hier iets over te schrijven. Hier werd iets bijzonders beloofd, maar we kregen meer van hetzelfde.
Ga op een andere plek mensen vermoeien met je mening, veel beter.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  Trouwste user 2022 maandag 2 januari 2023 @ 13:09:46 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_207389275
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:41 schreef Martinello het volgende:

[..]
_O_

pi_207389550
Humor om voor te klappen. ;(
pi_207391120
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:41 schreef Martinello het volgende:

[..]
Dat maak ik volgens mij nog steeds zelf uit, het is hier dacht ik niet BNNVARA.

Maar goed, ik zal het laten rusten, want kritiek zit de Claudia-adepten blijkbaar nogal hoog. Hopelijk volgend jaar een betere conference zonder geforceerd ballet.

[ Bericht 13% gewijzigd door JaxStrumleyII op 02-01-2023 16:11:30 ]
pi_207391370
quote:
CdB lijkt de vleesgeworden tweedeling in Nederland te zijn...ze is de tolk van van de helft mensen zonder al te veel lef en humor.

Een mooi pakje en een mooi decor werken althans bij mij niet genoeg op mijn lachspieren...ik zal wel bij dat andere volksdeel behoren.
  maandag 2 januari 2023 @ 16:31:59 #92
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207391477
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:20 schreef pipotje het volgende:

[..]
CdB lijkt de vleesgeworden tweedeling in Nederland te zijn...ze is de tolk van van de helft mensen zonder al te veel lef en humor.

Een mooi pakje en een mooi decor werken althans bij mij niet genoeg op mijn lachspieren...ik zal wel bij dat andere volksdeel behoren.
Heb je andere identieke, dubbele posts verwijderd.

Maar heb je nou werkelijk dit account alleen om 'CdB' hier te bekritiseren?
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 16:42:32 #93
5428 crew  miss_sly
pi_207391600
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:59 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

Maar goed, ik zal het laten rusten, want kritiek zit de Claudia-adepten blijkbaar nogal hoog. Hopelijk volgend jaar een betere conference zonder geforceerd ballet.
Kritiek zit niet hoog, maar de kritiek lijkt voor een groot deel niet te kloppen. En dan wordt het wel erg lastig om daarover in gesprek te gaan.

Bovendien en sowieso is humor natuurlijk iets heel persoonlijks. Dat jij ergens om moet lachen en ik dat niet grappig vind en omgekeerd is bijna vanzelfsprekend.

Het punt is m.i. dan ook niet het verschil in humor, maar het oordeel dat daar dan meteen bij komt kijken: als je haar conference wel leuk vond, ben je links, deugend, heb je geen lef en geen humor, etc. Volgens mij zou de conclusie gewoon moeten zijn dat we verschillen wat betreft gevoel voor humor. De rest is alleen maar polarisatie en onnodig en betreft geen feiten.
  Trouwste user 2022 maandag 2 januari 2023 @ 16:53:42 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_207391729
quote:

[..]

Ik zie graag een geforceerd ballet. Niks mooiers dan een geforceerd ballet. _O_

maandag 2 januari 2023 @ 17:02:05 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207391861
Opvallend veel ongevaccineerde wappies uit bepaalde richtingen die op o.a. Twitter kritiek op CdB haar conference hebben.
Zou die tweedeling hier ook zo zijn? :')
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 2 januari 2023 @ 17:14:49 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207392032
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:31 schreef MadMaster het volgende:

Maar heb je nou werkelijk dit account alleen om 'CdB' hier te bekritiseren?
Blijkbaar slaat hij alleen maar aan op de naam Claudia de Breij. Het zit blijkbaar wel erg hoog om vanaf 2004 alleen maar daarover te posten:
https://forum.fok.nl/user/history/79927

:')
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 2 januari 2023 @ 17:17:13 #97
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207392053
quote:
11s.gif Op maandag 2 januari 2023 17:02 schreef golfer het volgende:
Opvallend veel ongevaccineerde wappies uit bepaalde richtingen die op o.a. Twitter kritiek op CdB haar conference hebben.
Ik stel voor om hier alleen te reageren op de conference zelf en de posts in dit topic.
Wat Twitter, Facebook, Instagram, TikTok, Telegram of ome Gerrit de Postduif er van vinden, is misschien leuk voor daar en wellicht ook voor wat algemene statistieken, maar niet relevant voor de reacties hier.

Pro of anti Claudia de Breij en haar conference (of misschien zelfs die van Guido Weijers), hou het hier een beetje respectvol naar elkaar...
  maandag 2 januari 2023 @ 23:37:08 #98
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_207399595
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:42 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

hier ben ik het wel mee eens opzich. Zo’n grap over Henk Bleker kan anno 2022 echt niet meer, al heeft ‘ie gelukkig een mokkeltje die letterlijk even oud is als z’n kinderen om z’n ego op te vijzelen. Maakte toch dat ik het iets minder zielig vond :P en over van Nieuwkerk leek ze niet echt stelling in te willen nemen (wsl bang om hypocriet over te komen).

Dat maakte het geen slechte show vond ik hoor. Hoe vaak ben je het nou altijd met iemand eens op alle vlakken? Vond het intrigerend, aangrijpend, heb hardop gelachen, en vond het Wopke stukje erg raak.
Ik word wsl onterfd als ik het in mijn kringen hardop zeg, maar heb ervan genoten.
pi_207403120
quote:

[..]

Zoals Claudia in haar show duidelijk maakte is kritiek geen enkel probleem. Prima zelfs.

MAAR totale zelf verzonnen onzin verkondigen als zijnde een feit is absoluut nooit OK. Niet over Claudia, niet over Kaag en ook niet over Baudet, Wilders of Van Meieren. Hou je gewoon bij feiten en verzin niet wat een ander gezegd heeft of denkt.
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 januari 2023 @ 14:13:24 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_207405007
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 23:37 schreef Saboo het volgende:

[..]
hier ben ik het wel mee eens opzich. Zo’n grap over Henk Bleker kan anno 2022 echt niet meer, al heeft ‘ie gelukkig een mokkeltje die letterlijk even oud is als z’n kinderen om z’n ego op te vijzelen. Maakte toch dat ik het iets minder zielig vond :P en over van Nieuwkerk leek ze niet echt stelling in te willen nemen (wsl bang om hypocriet over te komen).

Dat maakte het geen slechte show vond ik hoor. Hoe vaak ben je het nou altijd met iemand eens op alle vlakken? Vond het intrigerend, aangrijpend, heb hardop gelachen, en vond het Wopke stukje erg raak.
Ik word wsl onterfd als ik het in mijn kringen hardop zeg, maar heb ervan genoten.
Ik kom ook steeds voor haar op. En verder heb je helaas gelijk wat betreft Bleeker. Er kan en mag niks meer door woke.

dinsdag 3 januari 2023 @ 14:15:23 #101
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207405025
Guido niet gezien en Claudia vond ik saai en niet grappig.

quote:
11s.gif Op maandag 2 januari 2023 17:02 schreef golfer het volgende:
Ik ben tamelijk links en netjes gevaccineerd en ik vond er toch niks aan.
Het kan maar zo.
pi_207405448
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:02:53 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207405453
De mediacourant, dat is toch dat rechtse vod dat roddelt over sterren?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:20:22 #104
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207405652
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:02 schreef golfer het volgende:
De mediacourant, dat is toch dat rechtse vod dat roddelt over sterren?
Roddels zeker, maar of het rechts is... ik geloof niet dat het gelieerd is aan een politieke partij dus moeilijk te zeggen.
Wat vond je trouwens van wat Claudia zei over polarisatie?
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 15:20:45 #105
5428 crew  miss_sly
pi_207405654
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:02 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen kan andere dingen leuk en grappig vinden.

Wat is nu de meerwaarde van discussieren over of iemand wel of niet grappig is? En als mensen aangeven dat ze het wel goed vonden, waarom moet daar tegenover gezet worden dat anderen het niet goed vonden? Maakt het dat voor mensen die het wel goed vonden ineens niet meer goed?

Wat vermoeiend als je daar je tijd mee moet vullen.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:50:35 #106
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207405931
Vond het wel kut dat Claudia niet besefte dat kaarsengate was omdat Johan zich kwetsbaar opstelde en zei 'we moeten niet hypocriet zijn, iedereen heeft wel eens wat gedaan dat niet door de beugel kan met de kennis van nu' waarna ie dus dat kaarsenverhaal vertelde. Waardoor ie daarna dus gecanceld werd.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_207406001
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zoals Claudia in haar show duidelijk maakte is kritiek geen enkel probleem. Prima zelfs.

MAAR totale zelf verzonnen onzin verkondigen als zijnde een feit is absoluut nooit OK. Niet over Claudia, niet over Kaag en ook niet over Baudet, Wilders of Van Meieren. Hou je gewoon bij feiten en verzin niet wat een ander gezegd heeft of denkt.
Maar ik heb niets zelf verzonnen. Ik heb me alleen vergist in de achtergrond van die balletdanseres. Mijn mening dat dat makkelijk effectbejag was staat verder los van of ze nu uit Rusland of Oekraïne komt: het blijft in mijn ogen een gemakzuchtige manier om ‘iets met de oorlog te doen’.
Idem mijn mening over de grappen over Van Nieuwkerk; dat velen hier die blijkbaar keihard vonden, is ook maar een mening. Ik had gewoon méér verwacht omdat Claudia wekenlang heeft geweigerd zich uit te spreken over de situatie bij DWDD (waar ze toch jarenlang met haar neus bovenop heeft gezeten als meubelstuk in die studio).

Kijk, ik ben direct bereid de fout bij mezelf te zoeken: ik had gewoon niet moeten kijken, aangezien ik nooit echt heb gelachen om De Breij. Maar de vijfsterrenrecensie in de Volkskrant én de beloofde spectaculaire afsluiting hadden me nieuwsgierig gemaakt. Waardoor ik teleurgesteld was aan het eind.

Maar ik had dat hier inderdaad niet moeten uiten. Zoals miss_sly hier al zei: als mensen melden dat ze iets leuk vonden, is het niet altijd gewenst om daar een tegengestelde mening tegenover te zetten. Excuses daarvoor dus.
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 16:05:17 #108
5428 crew  miss_sly
pi_207406069
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:58 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Maar ik heb niets zelf verzonnen. Ik heb me alleen vergist in de achtergrond van die balletdanseres. Mijn mening dat dat makkelijk effectbejag was staat verder los van of ze nu uit Rusland of Oekraïne komt: het blijft in mijn ogen een gemakzuchtige manier om ‘iets met de oorlog te doen’.
Maar dan heb je de balletdanseres toch niet begrepen. Het feit dat ze Russisch was, was juist van belang. Omdat alles wat Russisch was gecanceld is geweest en soms nog is. Ook Tsjaikovsky, bijvoorbeeld.
quote:
Idem mijn mening over de grappen over Van Nieuwkerk; dat velen hier die blijkbaar keihard vonden, is ook maar een mening. Ik had gewoon méér verwacht omdat Claudia wekenlang heeft geweigerd zich uit te spreken over de situatie bij DWDD (waar ze toch jarenlang met haar neus bovenop heeft gezeten als meubelstuk in die studio).
Wie heeft gezegd dat ie vindt dat van Nieuwkerk keihard is aangepakt? Ik vind juist dat ze niemand keihard heeft aangepakt. Ze heeft wat mensen genoemd, en er zaten goede opmerkingen tussen over verschillende personen, maar eerder goede nadenkers dan keiharde aanpakkers. En juist dat maakte, in mijn ogen, de conference sterk.
quote:
Kijk, ik ben direct bereid de fout bij mezelf te zoeken: ik had gewoon niet moeten kijken, aangezien ik nooit echt heb gelachen om De Breij. Maar de vijfsterrenrecensie in de Volkskrant én de beloofde spectaculaire afsluiting hadden me nieuwsgierig gemaakt. Waardoor ik teleurgesteld was aan het eind.

Maar ik had dat hier inderdaad niet moeten uiten. Zoals miss_sly hier al zei: als mensen melden dat ze iets leuk vonden, is het niet altijd gewenst om daar een tegengestelde mening tegenover te zetten. Excuses daarvoor dus.
Dat is niet wat ik zeg. In ieder geval niet wat ik bedoel. Als je het niet leuk vond, is dat net zo prima als dat je het wel leuk vond. Je kunt dan nog over de inhoud discussieren en uitleggen waarom je iets wel of niet leuk vond. Maar waarom is het belangrijk te weten dat van bepaaalde media een enorm percentage het wel of juist niet leuk vond? Is de boodschap: kijk, zoveel procent van die groep vond het wel/niet leuk, dus jouw mening is verkeerd? Dat slaat toch nergens op?
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 januari 2023 @ 16:13:03 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_207406140
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:58 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

Komt-ie nu achter. :D

pi_207406159
Ben alles behalve een fan van Claudia, maar heb haar dit jaar een kans gegeven. Moet zeggen dat het mij meer dan meeviel. Het is niet zo dat ik hardop lachend op de bank zat, iets wat een Pannekoek met gemak voor elkaar krijgt, maar vond het goed genoeg voor een oudejaars. Benoemde prima de punten die belangrijk waren in 2022 en de diepgang en grappen waren sterk genoeg wat mij betreft.

:r guido :r niet gekeken, die achterlijke kwal is zo wappie als maar zijn kan. Een jaar of 10 geleden was hij nog wel te pruimen en zat er wel een opgaande lijn in zijn shows. In die tijd was een lach nog wel mogelijk. Dat werd al minder in de jaren voor Corona, een glimlach was het maximale. Maar sinds zijn ware aard naar boven is gekomen wens ik er geen seconde meer naar te kijken, absurd dat zo iemand een podium krijgt in NL. Volgend jaar nemen ze Willem Engerd denk ik, ook al zo'n "wakkere" grapjurk.

Mijn hoop voor volgend jaar is weer eens een echt goede cabaretier. Youp, Finkers of liefst Pannekoek. Maassen vind ik niet sterk met actualiteiten, net als dat niks is voor Meyer of Goedemondt. Actualiteit is echt een vak apart wat je moet beheersen.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 17:27:09 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207406651
Ik wil Wim Kan terug. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_207406784
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:27 schreef golfer het volgende:
Zuinig over de drempel is actueel genoeg.

Trouwste user 2022 dinsdag 3 januari 2023 @ 19:10:31 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_207407946
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:27 schreef golfer het volgende:
Dat kan niet.

Trouwste user 2022 dinsdag 3 januari 2023 @ 19:13:26 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_207407998
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:39 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zuinig over de drempel is actueel genoeg.

Geweldig.

zondag 8 januari 2023 @ 16:56:25 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207472092
Bron: de Telegraaf

Claudia de Breij gaat „alsnog aan de champagne” vanwege de definitieve kijkcijfers van haar oudejaarsshow. Dat laat de cabaretière weten aan het ANP. Stichting KijkOnderzoek publiceerde zaterdag de kijkcijfers inclusief uitgesteld kijken. Hieruit blijkt dat de voorstelling bijna 2,3 miljoen kijkers wist te boeien.

Bijna vier miljoen mensen hebben een deel van de show gezien, aldus Stichting KijkOnderzoek. „Dat gewoon bijna vier miljoen mensen een deel van de oudejaarsconference hebben gezien, dat is toch níet normaal!”, vertelt De Breij. „Ik ga denk ik nu alsnog aan de champagne.”

De cabaretière vindt het fijn dat na oudejaarsavond honderdduizenden mensen alsnog de voorstelling zijn gaan kijken. „We zien al jaren dat terugkijken bij de oudejaarsconference steeds belangrijker wordt. Voor heel veel mensen is oudejaarsavond feesten en 1 januari (of de dagen erna) lekker uitbrakken met de oudejaarsconference. Ik ben heel blij en trots en denk erover mezelf als anti-katermiddel in de markt te gaan zetten, want kennelijk werkt dit goed na een champagne-nacht.”
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')