abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207381435
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:05 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het is verbazend hoe meningen zo kunnen verschillen. Ik miste elke vorm van diepgang, het was het afvinken van het standaard BNNVARA columnistenlijstje (waarbij Matthijs van Nieuwkerk zoals verwacht gespaard bleef) en heb misschien twee aardige grappen voorbij horen komen.

Maar goed, het is fijn dat er mensen van genoten hebben.
Als je het kan opbrengen dan moet je even kijken rond een half uur in de show.

Daar legt ze uit wat jij nu aan het doen bent. Een hoop kritiek geven op dingen die ze helemaal niet behandeld heeft maar wat de kritiekgevers zelf geheel uit eigen duim hebben gezogen. Daar ben jij dus een schoolvoorbeeld van.

Echt man. Zelf als je niet had gekeken maar de tv wel aan stond had je het Mathijs onderwerp echt niet over het hoofd 'gezien'.

tldr: Wel kritiek verzinnen maar niet hebben gekeken.
pi_207381538
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als je het kan opbrengen dan moet je even kijken rond een half uur in de show.

Daar legt ze uit wat jij nu aan het doen bent. Een hoop kritiek geven op dingen die ze helemaal niet behandeld heeft maar wat de kritiekgevers zelf geheel uit eigen duim hebben gezogen. Daar ben jij dus een schoolvoorbeeld van.

Echt man. Zelf als je niet had gekeken maar de tv wel aan stond had je het Mathijs onderwerp echt niet over het hoofd 'gezien'.

tldr: Wel kritiek verzinnen maar niet hebben gekeken.
Je doet het zelf ook. Lezen wat ik schrijf… misschien een idee? Ik heb nooit beweerd dat Van Nieuwkerk niet aan bod kwam. Wel dat dit op een extreem softe manier gebeurde.
pi_207381638
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:36 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Je doet het zelf ook. Lezen wat ik schrijf… misschien een idee? Ik heb nooit beweerd dat Van Nieuwkerk niet aan bod kwam. Wel dat dit op een extreem softe manier gebeurde.
Hij werd ongeveer als Hitler him self weggezet. Misschien dat jij dat als soft ervaart, ik niet in ieder geval.
  zondag 1 januari 2023 @ 20:46:55 #79
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207381737
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:30 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ik verwacht misschien een oudejaarsconference die wat onpartijdiger is, het BNNVARA narratief (dat we al dagelijks in de Nieuws BV op Radio 1 moeten aanhoren) wat probeert los te laten.

Ik snap ook wel dat dat een naïeve verwachting is… maar die ene avond in het jaar zou men misschien kunnen proberen écht iets voor iedereen te maken.
Ik snap best dat bv. boeren en de VVD doelwit zijn in een conference, onvermijdelijk gezien wat er het afgelopen jaar is gebeurd. Maar misschien ook eens de andere kant bekijken? Waarom niet iets vanuit het perspectief van de boer of visser die zijn bedrijf kwijtraakt? Waarom niet iets over een Frans Timmermans die zelf nauwelijks leeft volgens zijn eigen klimaatbeleid?

Dat is wat ik bedoel met ‘gelijke monniken gelijke kappen’.
Met die ‘naïeve verwachting' sla je de spijker op de kop. Als er 1 omroep geen concessie doet, dan is het BNNVARA. Je weet waar ze voor staan en dat dragen ze uit.
Door vooraf al een verwachting te hebben die slechts jouw visie omvat, wordt alles wat daarvan afwijkt een deceptie.

Ik ben geen linkse VARA rakker (was ooit BNN lid, maar heb me meteen afgemeld na hun woke gedoe sinds hun samensmelting met de VARA), ben geen fan van Claudia en had dus vooral lage verwachtingen.
Maar op die irritante liedjes na (de parodie op Glennis en Lil Kleine daarvan uitgesloten), viel het me 100% mee.

Bij het niet zo linkse RTL4 werden door Guido Weijers overigens bijna dezelfde onderwerpen en personen behandeld, met vrijwel dezelfde insteek.
En zoals men bij RTL Boulevard vanavond zei, er waren zoveel potentieel te behandelen onderwerpen vorig jaar, dat alleen het benoemen daarvan de show/uitzending had kunnen vullen…
pi_207382054
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:46 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Met die ‘naïeve verwachting' sla je de spijker op de kop. Als er 1 omroep geen concessie doet, dan is het BNNVARA. Je weet waar ze voor staan en dat dragen ze uit.
Door vooraf al een verwachting te hebben die slechts jouw visie omvat, wordt alles wat daarvan afwijkt een deceptie.

Ik ben geen linkse VARA rakker (was ooit BNN lid, maar heb me meteen afgemeld na hun woke gedoe sinds hun samensmelting met de VARA), ben geen fan van Claudia en had dus vooral lage verwachtingen.
Maar op die irritante liedjes na (de parodie op Glennis en Lil Kleine daarvan uitgesloten), viel het me 100% mee.

Bij het niet zo linkse RTL4 werden door Guido Weijers overigens bijna dezelfde onderwerpen en personen behandeld, met vrijwel dezelfde insteek.
En zoals men bij RTL Boulevard vanavond zei, er waren zoveel potentieel te behandelen onderwerpen vorig jaar, dat alleen het benoemen daarvan de show/uitzending had kunnen vullen…
Je hebt gelijk denk ik. Hoewel Even Tot Hier ook BNNVARA is, en dat is over het algemeen evenwichtiger. Misschien omdat daar een team van schrijvers aan werkt, dat geeft meer ruimte voor andere inzichten.

Ik kan volgend jaar maar het beste de conference overslaan; het is duidelijk dat BNNVARA en Claudia deze voor hun eigen kliekje bedoelt en niet voor heel Nederland :-) Jammer dat er geen serieus alternatief bestaat, want Guido Weijers is het ook niet.
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 21:08:09 #81
5428 crew  miss_sly
pi_207382171
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:02 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Je hebt gelijk denk ik. Hoewel Even Tot Hier ook BNNVARA is, en dat is over het algemeen evenwichtiger. Misschien omdat daar een team van schrijvers aan werkt, dat geeft meer ruimte voor andere inzichten.

Ik kan volgend jaar maar het beste de conference overslaan; het is duidelijk dat BNNVARA en Claudia deze voor hun eigen kliekje bedoelt en niet voor heel Nederland :-) Jammer dat er geen serieus alternatief bestaat, want Guido Weijers is het ook niet.
Het is natuurlijk onmogelijk om een oudejaarsconference te maken waarover iedereen enthousiast is.

Ik vind overigens dat ze zich bijvoorbeeld bepaald niet heel vervelend over Baudet heeft uitgelaten. Ze was over iedereen ‘mild’ in de zin dat er genoeg mensen een veeg uit de pan kregen, maar niemand helemaal met de grond gelijkgemaakt is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 1 januari 2023 @ 21:48:31 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207383257
quote:

Ik kan volgend jaar maar het beste de conference overslaan;
Lijkt mij een prima plan van jou.
Hoef je ons ook niet verder te vervelen met jouw vooringenomenheid en gebrek aan begrijpend kijken en luisteren. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207384443
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:48 schreef golfer het volgende:

[..]
Lijkt mij een prima plan van jou.
Hoef je ons ook niet verder te vervelen met jouw vooringenomenheid en gebrek aan begrijpend kijken en luisteren. :')
Ìk ben vooringenomen? Ik heb aangegeven waarom ik het een zeer matige conference vond en heb daarin één fout gemaakt: dat ik het verhaal achter die ballerina niet goed had meegekregen. Op mijn punt dat het goedkoop effectbejag is, of ze nu uit Rusland of Oekraïne komt, ga je gemakshalve niet in.
Ik ben eerder vorig jaar naar een balletvoorstelling met Oekraïense dansers en danseressen geweest. Dat was een soort ‘show in ballingschap’, met geleende kostuums en decors. Daar hing natuurlijk heel erg de schaduw van de oorlog overheen, dat was onvermijdelijk. Ze sloten ook af met het Oekraïense volkslied. Dat laatste had voor mij niet gehoeven, maar ik snapte het wel.

Maar waarom De Breij per se een Russische ballerina nodig had om haar punt te maken, is me nog steeds niet duidelijk. We zijn als kijker niet achterlijk; we wéten dat die oorlog vreselijk is en we weten ook dat er ook ‘goede’ Russen zijn.
In de jubelende Volkskrant-recensie en diverse interviews met De Breij ging het over een grote verrassing aan het einde. Ik had daarvan meer verwacht dan een stukje ballet van een anti-Putin ballerina.
Zoals ik van de hele conference meer verwacht had. Na een vijfsterren recensie (die geeft de Volkskrant niet vaak) had ik sterke grappen verwacht en een De Breij die buiten haar standaard boekje durft te gaan. Dat dat dom en naïef van me was geef ik meteen toe. Dat ik mijn teleurstelling niet zo eloquent onder woorden breng als jij dat wellicht zou hebben gedaan: meteen akkoord.
Maar als ik vooringenomen was geweest, had ik niet eens de moeite genomen om te kijken. En al helemaal niet om er hier iets over te schrijven. Hier werd iets bijzonders beloofd, maar we kregen meer van hetzelfde.
pi_207384553
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:23 schreef Nober het volgende:
Draadje.
[..]

Dit had je op Twitter kunnen laten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 1 januari 2023 @ 23:00:52 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207384913
*laat maar*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207387203
quote:

[..]
Ik kan volgend jaar maar het beste de conference overslaan;
Correct en tevens juist
  maandag 2 januari 2023 @ 10:41:30 #87
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_207387680
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 22:39 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ìk ben vooringenomen? Ik heb aangegeven waarom ik het een zeer matige conference vond en heb daarin één fout gemaakt: dat ik het verhaal achter die ballerina niet goed had meegekregen. Op mijn punt dat het goedkoop effectbejag is, of ze nu uit Rusland of Oekraïne komt, ga je gemakshalve niet in.
Ik ben eerder vorig jaar naar een balletvoorstelling met Oekraïense dansers en danseressen geweest. Dat was een soort ‘show in ballingschap’, met geleende kostuums en decors. Daar hing natuurlijk heel erg de schaduw van de oorlog overheen, dat was onvermijdelijk. Ze sloten ook af met het Oekraïense volkslied. Dat laatste had voor mij niet gehoeven, maar ik snapte het wel.

Maar waarom De Breij per se een Russische ballerina nodig had om haar punt te maken, is me nog steeds niet duidelijk. We zijn als kijker niet achterlijk; we wéten dat die oorlog vreselijk is en we weten ook dat er ook ‘goede’ Russen zijn.
In de jubelende Volkskrant-recensie en diverse interviews met De Breij ging het over een grote verrassing aan het einde. Ik had daarvan meer verwacht dan een stukje ballet van een anti-Putin ballerina.
Zoals ik van de hele conference meer verwacht had. Na een vijfsterren recensie (die geeft de Volkskrant niet vaak) had ik sterke grappen verwacht en een De Breij die buiten haar standaard boekje durft te gaan. Dat dat dom en naïef van me was geef ik meteen toe. Dat ik mijn teleurstelling niet zo eloquent onder woorden breng als jij dat wellicht zou hebben gedaan: meteen akkoord.
Maar als ik vooringenomen was geweest, had ik niet eens de moeite genomen om te kijken. En al helemaal niet om er hier iets over te schrijven. Hier werd iets bijzonders beloofd, maar we kregen meer van hetzelfde.
Ga op een andere plek mensen vermoeien met je mening, veel beter.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  Trouwste user 2022 maandag 2 januari 2023 @ 13:09:46 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_207389275
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:41 schreef Martinello het volgende:

[..]
_O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207389550
Humor om voor te klappen. ;(
pi_207391120
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:41 schreef Martinello het volgende:

[..]
Dat maak ik volgens mij nog steeds zelf uit, het is hier dacht ik niet BNNVARA.

Maar goed, ik zal het laten rusten, want kritiek zit de Claudia-adepten blijkbaar nogal hoog. Hopelijk volgend jaar een betere conference zonder geforceerd ballet.

[ Bericht 13% gewijzigd door JaxStrumleyII op 02-01-2023 16:11:30 ]
pi_207391370
quote:
CdB lijkt de vleesgeworden tweedeling in Nederland te zijn...ze is de tolk van van de helft mensen zonder al te veel lef en humor.

Een mooi pakje en een mooi decor werken althans bij mij niet genoeg op mijn lachspieren...ik zal wel bij dat andere volksdeel behoren.
  maandag 2 januari 2023 @ 16:31:59 #92
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207391477
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:20 schreef pipotje het volgende:

[..]
CdB lijkt de vleesgeworden tweedeling in Nederland te zijn...ze is de tolk van van de helft mensen zonder al te veel lef en humor.

Een mooi pakje en een mooi decor werken althans bij mij niet genoeg op mijn lachspieren...ik zal wel bij dat andere volksdeel behoren.
Heb je andere identieke, dubbele posts verwijderd.

Maar heb je nou werkelijk dit account alleen om 'CdB' hier te bekritiseren?
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 16:42:32 #93
5428 crew  miss_sly
pi_207391600
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:59 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

Maar goed, ik zal het laten rusten, want kritiek zit de Claudia-adepten blijkbaar nogal hoog. Hopelijk volgend jaar een betere conference zonder geforceerd ballet.
Kritiek zit niet hoog, maar de kritiek lijkt voor een groot deel niet te kloppen. En dan wordt het wel erg lastig om daarover in gesprek te gaan.

Bovendien en sowieso is humor natuurlijk iets heel persoonlijks. Dat jij ergens om moet lachen en ik dat niet grappig vind en omgekeerd is bijna vanzelfsprekend.

Het punt is m.i. dan ook niet het verschil in humor, maar het oordeel dat daar dan meteen bij komt kijken: als je haar conference wel leuk vond, ben je links, deugend, heb je geen lef en geen humor, etc. Volgens mij zou de conclusie gewoon moeten zijn dat we verschillen wat betreft gevoel voor humor. De rest is alleen maar polarisatie en onnodig en betreft geen feiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Trouwste user 2022 maandag 2 januari 2023 @ 16:53:42 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_207391729
quote:

[..]

Ik zie graag een geforceerd ballet. Niks mooiers dan een geforceerd ballet. _O_

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 2 januari 2023 @ 17:02:05 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207391861
Opvallend veel ongevaccineerde wappies uit bepaalde richtingen die op o.a. Twitter kritiek op CdB haar conference hebben.
Zou die tweedeling hier ook zo zijn? :')
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 2 januari 2023 @ 17:14:49 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207392032
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:31 schreef MadMaster het volgende:

Maar heb je nou werkelijk dit account alleen om 'CdB' hier te bekritiseren?
Blijkbaar slaat hij alleen maar aan op de naam Claudia de Breij. Het zit blijkbaar wel erg hoog om vanaf 2004 alleen maar daarover te posten:
https://forum.fok.nl/user/history/79927

:')
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 2 januari 2023 @ 17:17:13 #97
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207392053
quote:
11s.gif Op maandag 2 januari 2023 17:02 schreef golfer het volgende:
Opvallend veel ongevaccineerde wappies uit bepaalde richtingen die op o.a. Twitter kritiek op CdB haar conference hebben.
Zou die tweedeling hier ook zo zijn? :')
Ik stel voor om hier alleen te reageren op de conference zelf en de posts in dit topic.
Wat Twitter, Facebook, Instagram, TikTok, Telegram of ome Gerrit de Postduif er van vinden, is misschien leuk voor daar en wellicht ook voor wat algemene statistieken, maar niet relevant voor de reacties hier.

Pro of anti Claudia de Breij en haar conference (of misschien zelfs die van Guido Weijers), hou het hier een beetje respectvol naar elkaar...
  maandag 2 januari 2023 @ 23:37:08 #98
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_207399595
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:42 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ja. Het ging vooral over Claudia zélf: dat ze werd gebeld door allerlei andere talkshowredacties voor haar reactie. Verder viel het woord ‘angstcultuur’.
Voor iemand die zijn medewerkers als oud vuil behandeld heeft, vind ik dit extreem mild vergeleken met haar tirades tegen Hoekstra (die in 2022 echt niet zoveel fout heeft gedaan), Henk Bleker (die nota bene op zijn uiterlijk gepakt werd) of Johan Derksen. Iemand als Van Nieuwkerk, die jarenlang zó op het schild is gehesen (ook door Claudia zelf) hoort tot op het bot te worden afgemaakt nu hij zo opzichtig door de mand is gevallen.

Het is zoals we Claudia kennen: meten met twee maten.
hier ben ik het wel mee eens opzich. Zo’n grap over Henk Bleker kan anno 2022 echt niet meer, al heeft ‘ie gelukkig een mokkeltje die letterlijk even oud is als z’n kinderen om z’n ego op te vijzelen. Maakte toch dat ik het iets minder zielig vond :P en over van Nieuwkerk leek ze niet echt stelling in te willen nemen (wsl bang om hypocriet over te komen).

Dat maakte het geen slechte show vond ik hoor. Hoe vaak ben je het nou altijd met iemand eens op alle vlakken? Vond het intrigerend, aangrijpend, heb hardop gelachen, en vond het Wopke stukje erg raak.
Ik word wsl onterfd als ik het in mijn kringen hardop zeg, maar heb ervan genoten.
pi_207403120
quote:

[..]

Zoals Claudia in haar show duidelijk maakte is kritiek geen enkel probleem. Prima zelfs.

MAAR totale zelf verzonnen onzin verkondigen als zijnde een feit is absoluut nooit OK. Niet over Claudia, niet over Kaag en ook niet over Baudet, Wilders of Van Meieren. Hou je gewoon bij feiten en verzin niet wat een ander gezegd heeft of denkt.
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 januari 2023 @ 14:13:24 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_207405007
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 23:37 schreef Saboo het volgende:

[..]
hier ben ik het wel mee eens opzich. Zo’n grap over Henk Bleker kan anno 2022 echt niet meer, al heeft ‘ie gelukkig een mokkeltje die letterlijk even oud is als z’n kinderen om z’n ego op te vijzelen. Maakte toch dat ik het iets minder zielig vond :P en over van Nieuwkerk leek ze niet echt stelling in te willen nemen (wsl bang om hypocriet over te komen).

Dat maakte het geen slechte show vond ik hoor. Hoe vaak ben je het nou altijd met iemand eens op alle vlakken? Vond het intrigerend, aangrijpend, heb hardop gelachen, en vond het Wopke stukje erg raak.
Ik word wsl onterfd als ik het in mijn kringen hardop zeg, maar heb ervan genoten.
Ik kom ook steeds voor haar op. En verder heb je helaas gelijk wat betreft Bleeker. Er kan en mag niks meer door woke.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')