SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ik sta al dagen met 16 graden op, dan wil een mens toch niet anders meer.quote:Op zaterdag 31 december 2022 09:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, vreemd wel. Er zijn in de zomer dagen dat het frisser is in de ochtend. Het is hier buiten 14/15 graden. Wel veel regen gevallen.
Nee hoorquote:Op zaterdag 31 december 2022 12:16 schreef Tjacka het volgende:
en dan over paar maanden weer zeuren om de droogte zeker
Ga je ze niet eens voor mij bakken?quote:Op zaterdag 31 december 2022 12:15 schreef Paul het volgende:
KLOTEWEER IK MOET ZO OLIEBOLLEN HALEN EN NAAR @:SPEEDFIGHT TOE ETC
oep[s nou heb ik verklapt dat ik ze stiekem koopquote:Op zaterdag 31 december 2022 12:19 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ga je ze niet eens voor mij bakken?![]()
T is wel heel treurig ja, schijnt vannacht hard te gaan waaien..
Lekker in je t-shirt op oudejaarsdag.quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een vreemde gewaarwording, ik ga naar buiten en moet de jas uit doen want warme natte fohn
https://www.archyde.com/t(...)-across-switzerland/quote:In Delsberg, a temperature of 20.1 degrees was measured shortly before noon. That puts the previous all-time record of 16.3 degrees from 1961 in the shade by almost four degrees. In Breitenbach in the canton of Solothurn, the 20-degree mark could still fall during midday, around 12 p.m. 19.9 degrees were measured here.
“MeteoNews” expects that the all-time records will also tumble in numerous other places today. In Delsberg, it is not only by far the warmest New Year’s Eve ever recorded, but also the second warmest December day on record.
Weet nog wel een keer toen het zo mistig was.quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:22 schreef Haags het volgende:
Kan mij niet heugen ooit zoveel en zo langdurig regen te hebben gehad op oudejaarsdag.
https://www.windfinder.com/#5/50.8333/4.0000quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:24 schreef ddx het volgende:
Scheveningen vuren naar gisteren verplaatst, volgens mij staat er nu minder wind.
Gisteren stond er langs de kust windkracht 8, nu nog maar 5/6
Of komt er vanavond nog een opleving ?
Beste wensenquote:Op zondag 1 januari 2023 13:13 schreef INViCTuS het volgende:
Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal. Cheers op een mooi en boeiend "weer" jaar
Het lijkt iets koeler te worden, minder dan 10 graden in ieder geval.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:04 schreef -Sigaartje het volgende:
Is er geen uitzicht op een beetje kou? (Mijn weerdagboek vraagt dit).
Gelul ook echt..quote:Op zondag 1 januari 2023 17:43 schreef Drass het volgende:
Even buffetje opbouwen voor het neerslag tekort gelul rond mei/juni/juli...
Wel lekker koel vanmorgen. Beter weer dan de afgelopen dagen.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:13 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het lijkt iets koeler te worden, minder dan 10 graden in ieder geval.
Met aanhoudende wind uit zuidwestelijke hoek kunnen we dat vergeten.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:44 schreef Adrie072 het volgende:
Ik wil vrieskou en een waterig zonnetje, fuck regen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over 6 weken is het ook alweer veel langer licht (tot ongeveer 18u 's avonds)quote:Op maandag 2 januari 2023 15:10 schreef INViCTuS het volgende:
Na nieuwjaar krijg ik altijd alweer zin in lente, dus hoop dat dat ook snel zo is. Laat de 2 minst fijne maanden betreft weer maar zo snel mogelijk voorbij gaan. Klaar met die herfst
Nee, dat willen de boeren niet. Die gaan over de waterschappen. Het gewas kan niet tegen teveel water.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Zijn "we" al dat water dat nu valt eigenlijk al massaal aan het opslaan voor als het over een maandje of twee weer veel te droog is voor de tijd van het jaar?
Ja maar je kunt het ook niet in het land opslaan toch?quote:Op maandag 2 januari 2023 15:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee, dat willen de boeren niet. Die gaan over de waterschappen. Het gewas kan niet tegen teveel water.
Kijk je nog scheel na al die alcohol?quote:Op maandag 2 januari 2023 15:28 schreef Haags het volgende:
Wat is precies die heftige start van 2023? Want die maak ik hier niet echt mee geloof ik...
Er wordt nog steeds te veel afgevoerd en/of verdwijnt in het riool. Na 2 weken droog weer komen de berichten over droogte ongetwijfeld alweer in de media in maart of anders aprilquote:Op maandag 2 januari 2023 15:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Zijn "we" al dat water dat nu valt eigenlijk al massaal aan het opslaan voor als het over een maandje of twee weer veel te droog is voor de tijd van het jaar?
Zeker niet. Maar buiten de ongewoon hoge temperaturen is er volgens mij niets heftigs momenteel?quote:Op maandag 2 januari 2023 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk je nog scheel na al die alcohol?
HERFSTig..quote:Op maandag 2 januari 2023 16:08 schreef Haags het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar buiten de ongewoon hoge temperaturen is er volgens mij niets heftigs momenteel?
quote:
Tuurlijk niet. Regeren is vooruitzien, en wij worden al 20 jaar niet meer geregeerd.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja dat vooruitzien wordt vrij actief vermeden.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Regeren is vooruitzien, en wij worden al 20 jaar niet meer geregeerd.
Lekker inspelen op de onderbuik van de achterbanquote:Op maandag 2 januari 2023 19:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat vooruitzien wordt vrij actief vermeden.
Dat is sowieso geen eerlijke vergelijk. Wij hebben bijna altijd aanvoer over de warme Noordzee, en zij hebben bijna altijd aanvoer vanuit Alaska over land dankzij een strategisch gelegen bergrug.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:27 schreef cherrycoke het volgende:
Ik ben blij dat dit herfstmodel nog even lekker door blijft modderen,
ik de USA bevries maar op de zelfde breedtegraad in Europa kan je met een T-shirt buiten lopen
Jammer joh maar helaasch.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:23 schreef Nattekat het volgende:
@:frutsel zal wel de puntjes op de i zetten in zijn jaaroverzicht nu.
En dat ligt nog een stuk zuidelijker ookquote:Op maandag 2 januari 2023 19:31 schreef Nattekat het volgende:
Vancouver is een mooi voorbeeld van een plek waar de geografische omstandigheden min of meer gelijk zijn.
Winters zijn daar even zacht als in Parijs, dus gaat wel op. Het wordt daar alleen iets minder warm in de zomer, maar dat kan je ook wel een beetje uitleggen doordat het in tegenstelling tot Parijs direct aan een oceaan ligt.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:27 schreef Dven het volgende:
[..]
En dat ligt nog een stuk zuidelijker ook
quote:Usually, the term monsoon is used to refer to the rainy phase of a seasonally changing pattern
Niks mis mee inderdaad. Al weten we allemaal dat het nog behoorlijk winters kan zijn in februari/maart.quote:Op woensdag 4 januari 2023 09:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja en dit zachte weer scheelt het ons collectief als land letterlijk miljarden, zowel als het prijsplafond als op individueel vlak.
Hij was nog nooit zo actueel en accuraat, opbokken met die kou. Als de prijzen wat genormaliseerd zijn mag het weer.
Kan ik altijd veel beter hebben want dan weet je dat het een soort doodsrochels van de winter zijn en dat het daarna snel weer warm kan wordenquote:Op woensdag 4 januari 2023 09:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niks mis mee inderdaad. Al weten we allemaal dat het nog behoorlijk winters kan zijn in februari/maart.
Ik merk nu al dat de dagen weer net wat langer worden, fijn om richting lente te bewegen weerquote:Op woensdag 4 januari 2023 09:24 schreef pullup het volgende:
[..]
Kan ik altijd veel beter hebben want dan weet je dat het een soort doodsrochels van de winter zijn en dat het daarna snel weer warm kan worden
We zwemmen meer richting lentequote:Op woensdag 4 januari 2023 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik merk nu al dat de dagen weer net wat langer worden, fijn om richting lente te bewegen weer
quote:Op woensdag 4 januari 2023 07:55 schreef Bocaj het volgende:
Het regent en het regent en het regent en het regent...
[ afbeelding ]
Viel me ook al op, gaat snel.quote:Op woensdag 4 januari 2023 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik merk nu al dat de dagen weer net wat langer worden, fijn om richting lente te bewegen weer
Ja, vet lekker. Op naar de lente. Wat een treurnisquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:08 schreef aloa het volgende:
Heerlijk grijs, grauw, nat en winderig weer.
Het is gewoon kut weerquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:08 schreef aloa het volgende:
Heerlijk grijs, grauw, nat en winderig weer.
Een keer is niet erg. Wekenlang dezelfde grijze ellende met wind en regen wel.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Zolang het maar niet regent en hard waait.
Daarom een hogedrukgebied met veel zon en kou.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:36 schreef Nattekat het volgende:
Weet je waarom ik zo'n pleurishekel heb aan de winter? Dit weer. Het lijkt wel late avond zo donker als het is.
Ik heb liever een hogedrukgebied met zon en warmte. Die ene die we van augustus tot november bijna onafgebroken hebben gehad, ook al is dat eigenlijk onmogelijk in de wintermaanden.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Daarom een hogedrukgebied met veel zon en kou.
Vergeet dat maar in de winter. Dan krijg je alleen maar dit soort weer als de wind uit het zuiden komt.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb liever een hogedrukgebied met zon en warmte. Die ene die we van augustus tot november bijna onafgebroken hebben gehad, ook al is dat eigenlijk onmogelijk in de wintermaanden.
Ah mooi boven die 2400 uitgekomen daarquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:54 schreef Dagoduck het volgende:
Het was een extreem zonnig jaar. [ afbeelding ]
Totaal aantal zonuren in 2022 per weerstation
2402.8 Den Helder NIEUW LANDELIJK RECORD!
2361.4 Vlissingen
2333.7 Hoek van Holland
2329.4 Stavoren
2312.2 Voorschoten
2309.1 Wijk aan Zee
2296.9 Terschelling
2290.8 Berkhout
2287.5 Wilhelminadorp
2264.8 Cabauw
2247.1 Schiphol
2235.2 Herwijnen
2234.2 Westdorpe
2228.6 Lelystad
2217.2 Lauwersoog
2211.8 Rotterdam
2208.7 De Bilt
2203.6 Ell
2203.4 Volkel
2192.3 Gilze-Rijen
2179.1 Hupsel
2178.4 Leeuwarden
2171.8 Marknesse
2170.0 Eindhoven
2166.4 Heino
2145.6 Twenthe
2139.0 Maastricht
2113.5 Deelen
2086.1 Hoogeveen
2061.0 Nieuw Beerta
2054.6 Eelde
2049.7 Arcen
Zeg ik tochquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Vergeet dat maar in de winter. Dan krijg je alleen maar dit soort weer als de wind uit het zuiden komt.
Dit is pas de 2e week. Gister scheen de zon nog. Glas is halfvol.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Een keer is niet erg. Wekenlang dezelfde grijze ellende met wind en regen wel.
Het was een goed jaar voor de zonnepanelen. Ben benieuwd of we de komende jaren vaker richting dit soort aantallen gaan of dat het een uitschieter was die we over 20 jaar pas weer krijgen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:55 schreef pullup het volgende:
[..]
Ah mooi boven die 2400 uitgekomen daar
Dit jaar weer een aanval a la 2021 op het dieptepuntquote:Op woensdag 4 januari 2023 11:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het was een goed jaar voor de zonnepanelen. Ben benieuwd of we de komende jaren vaker richting dit soort aantallen gaan of dat het een uitschieter was die we over 20 jaar pas weer krijgen.
Harde woei is voor ons niet leuk maaar voor het klimaat wel, want veel hernieuwbare energie.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Zolang het maar niet regent en hard waait.
Windmolens hebben een maximum rotatiesnelheid die al heel snel gehaald wordt, dus veel maakt het niet echt uit. Volgens mij varieert het van windkracht 6 tot 9 afhankelijk van type, en op dit moment wordt de 6 al gemakkelijk gehaald op zee.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Harde woei is voor ons niet leuk maaar voor het klimaat wel, want veel hernieuwbare energie.
quote:Middendorp weet het zeker: "Dit gaan we vaker meemaken. We halen straks ook een keer de 20 graden in januari. Het gaat echt de verkeerde kant op, want dit draai je niet zomaar om. Deze temperaturen horen eigenlijk gewoon bij mei of juni."
Buitenlandse meteorologen maken zelfs melding van 'de ergste hittegolf ooit'. "De intensiteit en omvang van deze hittegolf in de winter is uniek in de Europese geschiedenis", zegt Colin McArthy, normaal gesproken gefixeerd op het weer in de Amerikaanse staat Californië. Hij plaatst er het onderstaande beeld bij:
Zo lang klimaatverandering het aantal dagen als deze terugdringt naar weinig, vind ik het wel prima zo. Als we er dan toch aan gaan, dan het liefst met mooi weer.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:49 schreef Dagoduck het volgende:
We gaan er allemaal aan, geniet er nog maar even van.
En meer zon op het moment dat de zonnepanelen het kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Harde woei is voor ons niet leuk maaar voor het klimaat wel, want veel hernieuwbare energie.
Dat valt in deze tijd van het jaar heel erg tegen, zelfs met volle zon. De zon is nu te zwak.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:57 schreef aloa het volgende:
[..]
En meer zon op het moment dat de zonnepanelen het kunnen gebruiken.
Ik bedoel in de zomers die steeds zonniger worden.quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat valt in deze tijd van het jaar heel erg tegen, zelfs met volle zon. De zon is nu te zwak.
Beetje moderne turbine blijft operationeel tot en met bft10quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Windmolens hebben een maximum rotatiesnelheid die al heel snel gehaald wordt, dus veel maakt het niet echt uit. Volgens mij varieert het van windkracht 6 tot 9 afhankelijk van type, en op dit moment wordt de 6 al gemakkelijk gehaald op zee.
Ah zo, ja dat absoluut maar ik ben helemaal niet blij met die droogtes..quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel in de zomers die steeds zonniger worden.
Dat is wel positiefquote:Op woensdag 4 januari 2023 12:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel in de zomers die steeds zonniger worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |