SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnen de NATO hebben ze daar het MGRS voor uitgevonden, is een direct afgeleide van het UTM grid system.quote:Op vrijdag 30 december 2022 19:43 schreef xpompompomx het volgende:
En dan moet je wel ook allemaal met hetzelfde cordinatensysteem werken, want anders wordt het alsnog huilen.
Gezellig, leuk land om te wonen hoor.quote:
quote:De Amerikaanse regering heeft de kans gemist om in te stemmen met de eisen van Rusland om de NAVO niet uit te breiden naar het Oosten.
In plaats daarvan veroorzaakten ze een conflict in Oekrane, waardoor het leven van gewone Amerikanen indirect verslechterde, zei Doug Bandow, een voormalige speciale assistent van de Amerikaanse president Ronald Reagan:
Je kan zeggen dat men meer kan doen om echt te helpen maar dit is wel door een heel ondankbare hond getekend.quote:
Mag Oekrane dat als niet NAVO ook gebruiken?quote:Op vrijdag 30 december 2022 22:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Binnen de NATO hebben ze daar het MGRS voor uitgevonden, is een direct afgeleide van het UTM grid system.
MGRS is door iedereen te gebruiken. Alle GPS'en ondersteunen dat ook gewoon.quote:Op vrijdag 30 december 2022 22:46 schreef Starhopper het volgende:
Mag Oekrane dat als niet NAVO ook gebruiken?
Heel mooi, ik wens de Russen veel culinair genot toe bij het verorberen van hun afgewogen portie kersthamster. Smakelijk eten!quote:
Beter! Dan hoeven ze de boel niet om te bouwen.quote:Op vrijdag 30 december 2022 22:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
MGRS is door iedereen te gebruiken. Alle GPS'en ondersteunen dat ook gewoon.
Niet op reagerenquote:Op vrijdag 30 december 2022 23:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Na 627 delen Zelensky nog als acteur bestempelen en geloven in vredesonderhandelingen met Rusland![]()
Als een stel mongolen rennen om een positie zien in te nemen. In andere oorlogen kregen soldaten drugs als cocaine en amphetaminen, vraag me af of die Russen het met puur de angst moeten doen om anders door eigen kant neergeschoten te worden.quote:Op vrijdag 30 december 2022 22:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Best lastig om die gasten uit te schakelen. Op 0:10 zie je artillery inslaan op 10m afstand en ze blijven gewoon staan, niets aan de hand
https://www.reddit.com/r/(...)ffensive_in_bakhmut/
Russian units attempt another offensive in Bakhmut.
Daar zijn we mee gestopt. Is beter, zo klonk ook @straatcommando !quote:Op vrijdag 30 december 2022 23:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
True,. maar ik zie dagelijks mensen hier op trollen reageren...
Moderne granaten kan je met verschillende ontstekingen uitrusten. Er zijn ontstekingen die er voor zorgen dat de granaat een x aantal meters boven de grond ontploft, zodat vrachtwagens en personeel door scherven uit elkaar worden gereten. En die scherven komen best ver. Een granaat in de modder laten in slaan is niet altijd nuttig. Tenzij er een tank op die modder staat.quote:Op vrijdag 30 december 2022 22:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Best lastig om die gasten uit te schakelen. Op 0:10 zie je artillery inslaan op 10m afstand en ze blijven gewoon staan, niets aan de hand
Hit the report-button, vraag om het weg te halen, voila.quote:Op vrijdag 30 december 2022 23:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
True,. maar ik zie dagelijks mensen hier op trollen reageren...
Er zijn er inmiddels ook een paar op vakantie gestuurd. Dat scheelt toch wel, dat je niet door al die pagina’s met meuk hoeft te ploegen.quote:Op vrijdag 30 december 2022 23:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hit the report-button, vraag om het weg te halen, voila.
Dat zijn zo te zien ook geen shrapnel granaten. Dan had je overal kleine stof-explosies gezien er omheen. Wan wat ik begreep rukken deze je uit elkaar of knallen je trommelvliezen aan gort als je er middenin of naast staat, maar wat verder weg doen ze niet zoveel behalve teringherrie maken.quote:Op vrijdag 30 december 2022 22:58 schreef slashdotter3 het volgende:
kennelijk was de Sovjetunie toch wel prachtig met al die staat geregelde economie , maar ik neem aan dat men nu gewoon een boevenstaat wil met een ¨vrije ¨ economie en super corrupt ala Irak / Iranquote:Op vrijdag 30 december 2022 22:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gezellig, leuk land om te wonen hoor.
Terug naar alle Sovjetunie-ellende met boeven in de regering en armoede onder het volk.
Ik vind dit verontrustend want ik zie het Kremlin hier ook gewoon voor aanquote:
quote:Op vrijdag 30 december 2022 23:53 schreef skysherrif het volgende:
was deze al gedeeld, video van Kraken (soort nieuwe tak gevormd uit Azov) vechtend in luhansk nabij svatove
wat een video, itt de tiktok videos van de tsjetsjenen ook echt. Je merkt ook wel echt dat dit *special forces* zijn. Beste oorlogsvideo die ik tot dusver gezien heb.
Ik vind dit oprecht enorm treurig om te zien. Gast bloedt gewoon langzaam dood. En Putin doet:quote:Op zaterdag 31 december 2022 00:56 schreef polderturk het volgende:
Dit moet vreselijk zijn voor hem.
[ twitter ]
Met sommigen krijg je medelijden. Maar dan zie je weer zo een video.quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vind dit oprecht enorm treurig om te zien. Gast bloedt gewoon langzaam dood. En Putin doet:
[ afbeelding ]
Goed filmpje.quote:Op vrijdag 30 december 2022 23:53 schreef skysherrif het volgende:
was deze al gedeeld, video van Kraken (soort nieuwe tak gevormd uit Azov) vechtend in luhansk nabij svatove
wat een video, itt de tiktok videos van de tsjetsjenen ook echt. Je merkt ook wel echt dat dit *special forces* zijn. Beste oorlogsvideo die ik tot dusver gezien heb.
Ja, dit is gewoon misselijkmakend. Maar ik blijf het los van elkaar zien. De Russische oorlogsmisdaden zijn overduidelijk, maar een groot gedeelte van die jongens hebben ook geen idee waarin ze verzeild geraakt zijn.quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Met sommigen krijg je medelijden. Maar dan zie je weer zo een video.
[ twitter ]
Damn...quote:Op vrijdag 30 december 2022 23:53 schreef skysherrif het volgende:
Doei orcs!quote:Op zaterdag 31 december 2022 00:56 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Juist mooi man.quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Kraken_Regimentquote:Like the Azov Regiment, the Kraken Regiment has also been the subject of controversy surrounding recruitment of fighters from far-right groups, though the soldiers of the unit reject the claim as Russian propaganda. Commanders in the unit acknowledged that it is possible that far-right individuals are members in the regiment, but said such people are outnumbered by a diverse group with the intent to defend Ukraine. Kraken is not officially part of the Armed Forces of Ukraine, but answers to the Defense Ministry.
Inmiddels bijna een jaar later gaat dit niet meer op. De Russen weten dondersgoed wat er speelt.quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dit is gewoon misselijkmakend. Maar ik blijf het los van elkaar zien. De Russische oorlogsmisdaden zijn overduidelijk, maar een groot gedeelte van die jongens hebben ook geen idee waarin ze verzeild geraakt zijn.
Ik meen me te herinneren dat al die Russen die op de grond liggen alsnog doodgeschoten zijn en daar een foto van gezien te hebben.quote:Op vrijdag 30 december 2022 23:53 schreef skysherrif het volgende:
Mwah… Russen uit achteraf dorpen weten het inderdaad niet goed.quote:Op zaterdag 31 december 2022 08:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Inmiddels bijna een jaar later gaat dit niet meer op. De Russen weten dondersgoed wat er speelt.
Thuis achter de gesloten deur zit men ook gewoon op telegram groups, vpn servers etc.quote:Op zaterdag 31 december 2022 08:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Mwah… Russen uit achteraf dorpen weten het inderdaad niet goed.
En vergis je niet in de power of propaganda en hoe mensen elkaar op kunnen naaien.
Zou mooi zijn als het waar is want dan kunnen ze hun eigen hamsters op eten. Maar eerlijk gezegd geloof ik niet in een hongersnood in Rusland binnen het jaar.quote:
Ze hebben een Grade F, dus zal wel waar zijn.quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Da kan nie waar zijn toch?![]()
Hoop niet dat die club op de beurs zit.
quote:
Veel dubieuze Russen thoughquote:Laten we niet vergeten dat dit Putins oorlog is en we de gewone Russen hier niet op afrekenen.
Het cynische is dat HAK de productie de komende weken gaat stilleggenquote:
Eens. Je zal maar een gemobiliseerde pak em beet staalmedewerker of leraar zijn en ineens naar het front moeten. Zoveel trieste verhalenquote:Op zaterdag 31 december 2022 01:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dit is gewoon misselijkmakend. Maar ik blijf het los van elkaar zien. De Russische oorlogsmisdaden zijn overduidelijk, maar een groot gedeelte van die jongens hebben ook geen idee waarin ze verzeild geraakt zijn.
Ook de gemobiliseerden vermoorden Oekrainers.quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:47 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Eens. Je zal maar een gemobiliseerde pak em beet staalmedewerker of leraar zijn en ineens naar het front moeten. Zoveel trieste verhalen
Verkeerde tijd & land geboren.quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:47 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Eens. Je zal maar een gemobiliseerde pak em beet staalmedewerker of leraar zijn en ineens naar het front moeten. Zoveel trieste verhalen
quote:
https://en.wikipedia.org/(...)ssmen_mystery_deathsquote:Op zaterdag 31 december 2022 12:06 schreef Barbusse het volgende:
Vladimir Putin's 'rocket man' Vladimir Nesterov dies: Fourth official in days to 'die mysteriously'
Nummertje 28 begrijp ik.
quote:
That's fucked up. Zou wat wezen als hij het overleefd en zijn verhaal kan doen over deze situatie.quote:Op zaterdag 31 december 2022 00:56 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Geeft wat extra cachet aan de flyer. Dient toch sowieso puur om wat reuring te brengen, alsof je zoiets van tevoren zou aankondigen, laat staan het risico tot beantwoording met NOEKS.quote:Op zaterdag 31 december 2022 12:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want die coordinaten waren geheim ofzo?
Dus gisteren 75? Vandaag weer 100+ hoeveel hebben ze nog johquote:Op zaterdag 31 december 2022 12:46 schreef myShizzle het volgende:
Derde golf raketten van vandaag komt eraan
Tjah dat DE en FR niet streng in de leer zijn -ambivalent in hun optredens- was al het vermoeden, maar deze voorbeelden bevestigen dat.quote:
Beetje slijmen bij de Duitsers...quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:17 schreef polderturk het volgende:
IRIS-T volgens de burgemeester van Kiev Vitali Klitschko "100 schoten, 100 voltreffers".
...
[ twitter ]
Dat is 43 miljoen dollar aan luchtverdedigings rakettenquote:Op zaterdag 31 december 2022 13:17 schreef polderturk het volgende:
IRIS-T volgens de burgemeester van Kiev Vitali Klitschko "100 schoten, 100 voltreffers".
Zelfs bokskampioen Vitaly Klitschko was niet zo doeltreffend in zijn beste jaren.
[ twitter ]
Ik vermoed dan ook eerder dat dit onderdeel van van Russische media-propaganda.quote:Op vrijdag 30 december 2022 22:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je kan zeggen dat men meer kan doen om echt te helpen maar dit is wel door een heel ondankbare hond getekend.
En toch snap ik het niet. Waarom gooien ze al dat rakettenspul niet op militaire doelwitten?quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Je ziet alleen rooksporen chemtrails maar het zijn er wel veel. Bijzonder beeld
Gaan we nu ook conclusies trekken uit wat voor kleur stropdas Putler draagt?quote:
De 2de tweet van Francis Scarr staat wat hij gezegd heeft bij zijn speech. Plus die speech wordt steeds leuker.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gaan we nu ook conclusies trekken uit wat voor kleur stropdas Putler draagt?
We communiceren oa. ook met symbolen, beelden en kleuren natuurlijk een grijze stropdas is passender bij een lastigere boodschap, zoals hij dat kennelijk heeft gecommuniceerd dan een rode, maar je moet er natuurlijk niet te veel info uit willen, zoals in die eerste tweet, "visibly worried, his end is near" slaat nergens op uiteraard.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
quote:
43 miljoen aan luchtverdediging is helaas niet bijzonder veel. En aanvallen is sowieso duurder. Zeker omdat dit zinloze raketten zijn. Geen ondersteuningsfunctie of iets in die richting. Pesten en moraal proberen te verzwakken.quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is 43 miljoen dollar aan luchtverdedigings raketten.
Mag lijen dat die wave van de Russen een veelvoud heeft gekost (Finkers crossed).
Ze doen hun best ook niet eens he?quote:
quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De 2de tweet van Francis Scarr staat wat hij gezegd heeft bij zijn speech. Plus die speech wordt steeds leuker.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:22 schreef AchJa het volgende:
Dat met die Puma was ook redelijk overtrokken allemaal.
Kleine beschadigingen en bedieningsfouten: Bijna alle uitgevallen Puma's zijn weer operationeelquote:Bagatellschden und Bedienungsfehler: Fast alle ausgefallenen Pumas wieder einsatzfhig
Dat is dan wel heel oppervlakkig 'NAVO uitlachen omdat ze lafaards en bangerds zijn', want het uiteindelijke doel van zo'n tekening lijkt me meer wapens sturen, meer zelf meehelpen vechten en daar zit Rusland niet op te wachten vermoed ik zo.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed dan ook eerder dat dit onderdeel van van Russische media-propaganda.
Hoe dan? Ze hebben vooralsnog 1 systeem dus 8 missiles ready to launch... Die overige 92 hebben ze met de hand de lucht ingegooid ofzo?quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:17 schreef polderturk het volgende:
Zelfs bokskampioen Vitaly Klitschko was niet zo doeltreffend in zijn beste jaren.
Dat doen we bij iedereen hoor.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zou kunnen dat het een verkeerde vertaling is. Zo wordt bv "100%" letterlijk in het Turks vertaald met "100 van 100" . Mogelijk wordt het in het Oekrans ook zo wordt gezegd. Anders lult klistchko zwaar uit zijn nek, omdat het simpelweg niet kan.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe dan? Ze hebben vooralsnog 1 systeem dus 8 missiles ready to launch... Die overige 92 hebben ze met de hand de lucht ingegooid ofzo?
[ twitter ]
Komt door dit filmpje denk ik.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:16 schreef capricia het volgende:
Wat zij dat voor geruchten dat Oekraīene iets in Moskou van plan is?
Ah thanks. Ik lees ook dit:quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Komt door dit filmpje denk ik.
[ twitter ]
Ik kan me voorstellen dat zodra er raketten zijn afgeschoten, dat er nieuwe raketten in gehangen worden voor de volgende aanval. Die 100 raketten hoeven niet perse alleen gisteren afgeschoten te zijn geweest, natuurlijk.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe dan? Ze hebben vooralsnog 1 systeem dus 8 missiles ready to launch... Die overige 92 hebben ze met de hand de lucht ingegooid ofzo?
[ twitter ]
"Wij garanderen dat je land volledig kapot gaat als je je niet terug trekt."quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:05 schreef slashdotter3 het volgende:
1:35 Russische kinder slee waar je op het gezicht van Joe Biden zit
Want jij leest 100 achter elkaar of tegelijkertijd ofzo?quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat lijkt mij een iets te makkelijke constatering. Anders waaide de geel-blauwe vlag al op het Rode Plein.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:54 schreef Buitendam het volgende:
Sowieso opvallen dat de Russen cht niet kunnen vechten.
Ik dacht dat hij het over de laatste aanvalswave had maar dat zegt hij idd niet.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want jij leest 100 achter elkaar of tegelijkertijd ofzo?
Dat zie ik niet staan, ik zie staan dat van de 100 keer dat er geschoten is, het 100 keer raak was.
Burgers met ratten vergelijken is niet zo aardig. Dit filmpje komt sowieso nogal dreigend over.quote:
Ook dat lijkt me niet mogelijkquote:Op zaterdag 31 december 2022 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want jij leest 100 achter elkaar of tegelijkertijd ofzo?
Dat zie ik niet staan, ik zie staan dat van de 100 keer dat er geschoten is, het 100 keer raak was.
Oekrane wil niet hetzelfde als Rusland.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een iets te makkelijke constatering. Anders waaide de geel-blauwe vlag al op het Rode Plein.
Niet als je Steph Curry heet.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:44 schreef sp3c het volgende:
100 uit 100 klinkt wat onwaarschijnlijk idd
Het is propaganda die kant noch wal raakt als belang voor/met Oekrane. Zie wat het doet met wat jij er in leest/ziet door te menen dat het Westen in gebreke zou zijn omdat de NATO onvoldoende wapens zou opsturen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat is dan wel heel oppervlakkig 'NAVO uitlachen omdat ze lafaards en bangerds zijn', want het uiteindelijke doel van zo'n tekening lijkt me meer wapens sturen, meer zelf meehelpen vechten en daar zit Rusland niet op te wachten vermoed ik zo.
Klopt. "Goed in list en bedrog" is een functie eis voor een politicus . Helemaal in oorlogstijd. Zo is in islamitisch recht liegen in oorlogstijd halal.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Politici zeggen wel vaker rare dingen.
Ik weet niet waarom de opmerking van die vogel ineens blijkbaar als doorwrochte militaire evaluatie gezien wordt, maar het is natuurlijk meer op de drum van "we hebben meer nodig we hebben meer nodig we hebben meer nodig" blijven beaten. En ja, dat doen door DE semi een veer in hun reet te steken a'la "ding werkt toppie!" is erg voor de hand liggend. DE afzeiken zal minder effectief zijn, in dat opzicht.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
Klopt. "Goed in list en bedrog" is een functie eis voor een politicus . Helemaal in oorlogstijd. Zo is in islamitisch recht liegen in oorlogstijd halal.
Ze kunnen die buizen toch navullen?quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ twitter ]
Is onmogelijk te verifiren natuurlijk. Oekrane is wel heel goed bezig met die informatieoorlog.quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:17 schreef polderturk het volgende:
Rusland lijkt me dan wel weer een land waarin de bevolking best werken wil voor wat voedselbonnen en goeie propaganda.quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:49 schreef oheng het volgende:
Vlad heeft weer een zeer mooie video gemaakt waarin hij uitlegt dat de russen denken dat ze de opvolgers zijn van het Grieks/Romeinse Byzantium. Historisch gezien natuurlijk een idiote bewering (Orthodoxe religie is met name ingevoerd door een Moskovitische (?) leider waarvan ik de naam ff kwijt ben), maar het klopt met andere russiche bronnen.
Fun fact 1: Katherina de Grote was Duits (Pruisisch).
Fun fact 2: Dit waanidee is ook de reden waarom een aantal Oekrainsche steden eindigen op -pol (Mariupol, Melitopol, Sevastopol, Odessa is waarsch. (?) afgeleid van Odyseus, etc, etc.)
Weerbericht voor de komende dagen: vrijwel overal boven het vriespunt.
De adembenemende hoeveelheid maatregelen om het instorten van de economie uit te stellen gaat maar door.
Bijvoorbeeld interessant was om te zien dat de pensioenen verhoogd werden, terwijl de GDP krimpt, en de defensie uitgaven ook al stijgen. Plus een dagelijkse stroom aan projecten en nationaliseringen. Dat geld moet ergens vandaan komen.
De russische economie is nu bezig een economische "anti-bubble" op te bouwen.
Helaas hebben we nog geen bots op fok. Anders zou ik zeggen:quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Mooie tijd voor een voorspelling. Bestaat dit topic over precies een jaar nog?
De lui die in het kremlin zitten zijn ook ratten. Dit gaat niet om burgers lijkt mij. Zo komt het althans niet op mij over. Ik zie het als ratten die het zinkende schip verlaten. En het schip is in dit geval het Kremlin. Prima filmpje toch?quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:39 schreef zoost het volgende:
[..]
Burgers met ratten vergelijken is niet zo aardig. Dit filmpje komt sowieso nogal dreigend over.
Dan heet deze reeks 'Wederopbouw in Oekraine'quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Mooie tijd voor een voorspelling. Bestaat dit topic over precies een jaar nog?
Van welk geld?quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan heet deze reeks 'Wederopbouw in Oekraine'
Herstelbetalingen door Rusland. En door de EU, VS en losse landen is ook al hulp aangebodenquote:
Dit geloof je zelf? Xi die een paar weken geleden alle corona maatregelen ophief omdat alle westerse investeerders aan het wegrennen waren en zijn economie in de problemen aan het komen was.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:22 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
rise of brics? dat hoor ik nu al 2jaar. waar een van de economie op punt van instorten staat, de ander op punt een coup!quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:22 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Uiteindelijk zoals van meet af aan duidelijke was, is de "speciale operatie" ontstaan door het diepe verlangen van een kranzinnige geest die door waanzin gedreven, wil terugkeren naar oude tijden van weleer.quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:49 schreef oheng het volgende:
Vlad heeft weer een zeer mooie video gemaakt waarin hij uitlegt dat de russen denken dat ze de opvolgers zijn van het Grieks/Romeinse Byzantium. Historisch gezien natuurlijk een idiote bewering (Orthodoxe religie is met name ingevoerd door een Moskovitische (?) leider waarvan ik de naam ff kwijt ben), maar het klopt met andere russiche bronnen.
Fun fact 1: Katherina de Grote was Duits (Pruisisch).
Fun fact 2: Dit waanidee is ook de reden waarom een aantal Oekrainsche steden eindigen op -pol (Mariupol, Melitopol, Sevastopol, Odessa is waarsch. (?) afgeleid van Odyseus, etc, etc.)
Weerbericht voor de komende dagen: vrijwel overal boven het vriespunt.
De adembenemende hoeveelheid maatregelen om het instorten van de economie uit te stellen gaat maar door.
Bijvoorbeeld interessant was om te zien dat de pensioenen verhoogd werden, terwijl de GDP krimpt, en de defensie uitgaven ook al stijgen. Plus een dagelijkse stroom aan projecten en nationaliseringen. Dat geld moet ergens vandaan komen.
De russische economie is nu bezig een economische "anti-bubble" op te bouwen.
Ah de feiten.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
rise of brics? dat hoor ik nu al 2jaar. waar een van de economie op punt van instorten staat, de ander op punt een coup!
Maar de china komt rusland helpen is ook een kapotte langspeel plaat. Chinese banken weigeren om rusland te helpen, china levert geen spullen aan rusland want ze zijn neutraal en niks wijst erop dat ze rusland steunen. Ook een zoomgesprek met beste intenties niet.
Kijk naar feiten; export en import na genoeg nul tussen beiden landen.
edit youngdriller was me net voorquote:Op zaterdag 31 december 2022 17:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
rise of brics? dat hoor ik nu al 2jaar. waar een van de economie op punt van instorten staat, de ander op punt een coup!
Maar de china komt rusland helpen is ook een kapotte langspeel plaat. Chinese banken weigeren om rusland te helpen, china levert geen spullen aan rusland want ze zijn neutraal en niks wijst erop dat ze rusland steunen. Ook een zoomgesprek met beste intenties niet.
Kijk naar feiten; export en import na genoeg nul tussen beiden landen.
proest, ten opzichte van een covid jaarquote:Op zaterdag 31 december 2022 17:41 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ah de feiten.
Er was dit jaar zo'n 32 procent meer handel tussen beide landen ten opzichte van het jaar ervoor. En in 2023 zal dit vermoedelijk nog meer gaan stijgen.
https://www.fmprc.gov.cn/(...)221225_10994828.html
Xi wrijft zich in zijn handjes. Heeft straks een vazalstaat in Rusland en een mooi tankstation.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:22 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat tankstation heeft hij al.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:57 schreef Jaeger85 het volgende:
Heeft straks een vazalstaat in Rusland en een mooi tankstation.
Covid is daar nog niet over. Dat is het bij ons wel.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:51 schreef Korenfok het volgende:
[..]
proest, ten opzichte van een covid jaar.
quote:
Dit ja. China gaat dit echt niet op het spel zetten voor Poetins falende natte droom.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
Dat gelul over China... China gaat kapot als wij niks meer van ze kunnen kopen. Plus nu de covid explosie waardoor al die goedkope arbeiders niet inzetbaar zijn of gewoon nooit meer want dood.
Gelukkig zal dat niet gebeuren aangezien we ontzettende afhankelijk van ze zijn. En bovendien zijn ze zelf nu ook al zo goed als zelfvoorzienend. Vliegdekschepen maken ze er twee van per jaar. Als wij ntje bestellen duurt dat 5-10 jaar en kan alleen via de VS.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
Dat gelul over China... China gaat kapot als wij niks meer van ze kunnen kopen. Plus nu de covid explosie waardoor al die goedkope arbeiders niet inzetbaar zijn of gewoon nooit meer want dood.
Dat excuus is welquote:Op zaterdag 31 december 2022 19:01 schreef Aether het volgende:
[..]
[ twitter ]
Edit: verder niets nieuws, dat ze in Rusland nog actief zijn was nooit een geheim.
Puur uit nobele intenties inderdaad.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:01 schreef Aether het volgende:
[..]
[ twitter ]
Edit: verder niets nieuws, dat ze in Rusland nog actief zijn was nooit een geheim.
Ja, dat begrip is jou vreemd kennelijk...quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:25 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Puur uit nobele intenties inderdaad.
dat laatste lijkt me niet helemaal waarquote:Op zaterdag 31 december 2022 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gelukkig zal dat niet gebeuren aangezien we ontzettende afhankelijk van ze zijn. En bovendien zijn ze zelf nu ook al zo goed als zelfvoorzienend. Vliegdekschepen maken ze er twee van per jaar. Als wij ntje bestellen duurt dat 5-10 jaar en kan alleen via de VS.
Ga er maar vanuit dat het niet alleen Franse bedrijven zijn die nog steeds levensmiddelen verkopen in Rusland.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat excuus is wel
We doen er alleen zaken zodat ze te eten hebben!
Maar je bent een levensmiddelen concern, je kerntaak is dus.... levensmiddelen maken.
Je excuus is dus: we doen zaken. Je hebt dus geen excuus.
Made in Scotlandquote:Op zaterdag 31 december 2022 19:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat laatste lijkt me niet helemaal waar
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/(...)ass_aircraft_carrier
Bijna waar dan.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:34 schreef sp3c het volgende:
dat laatste lijkt me niet helemaal waar
Dat weten we van de VS ook niet en van China weten we al helemaal nietsquote:Op zaterdag 31 december 2022 19:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bijna waar dan.
Maar je weet natuurlijk ook niet of het VK die dingen goed kan exporteren/voor andere landen maken.
China is een stuk afhankelijker van ons, dan andersom. Afhankelijkheden van China zullen vanwege deze wereldoorlog flink worden afgebouwd.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
Gelukkig zal dat niet gebeuren aangezien we ontzettende afhankelijk van ze zijn.
Really?quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:58 schreef grrrrg het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)end-war-Ukraine.html
China's Xi Jinping 'demanded a written explanation from Putin on how and when he planned to end the war in Ukraine'
Daily Fail, dus nog even afwachten.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Really?
Dat zou wat zijn…Xi Jinping gaat voor de nobelprize?
Het gaat economisch niet best met China en de oorlog in Ukraine maakt het alleen maar ergerquote:Op zaterdag 31 december 2022 19:58 schreef grrrrg het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)end-war-Ukraine.html
China's Xi Jinping 'demanded a written explanation from Putin on how and when he planned to end the war in Ukraine'
Russificatie. En als er genoeg Russen zijn een referendum houden...quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:09 schreef slashdotter3 het volgende:
De Baltische staten hadden een vooruitziende blik toen ze Russen weigerden op te vangen. Eenmaal binnengelaten kom je nooit meer van ze af. Veel van die lui zijn pro oorlog en Ukraine veroveren maar ze willen alleen zelf niet vechten en sterven. En dan zit je als gastland met een 5e kolonne opgescheept.
https://www.reddit.com/r/(...)ft_should_be_banned/
Medvedev says Russians who left should be banned from returning
Als China nu ook nog gaat morren is het wel snel einde verhaal.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het gaat economisch niet best met China en de oorlog in Ukraine maakt het alleen maar erger
Het zou voor iedereen beter zijn als Rusland de aftocht blaast.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als China nu ook nog gaat morren is het wel snel einde verhaal.
Ik ken de man niet persoonlijk, maar ik acht de kans op zomerse temperaturen morgen groter dan Putin die levend gezichtsverlies lijdt door de aftocht aan te kondigen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zou voor iedereen beter zijn als Rusland de aftocht blaast.
Behalve voor het Putinregime want dat is dan einde oefening.
Daar gaat het ook niet echt om h. Maar stel dat wij n willen, dan vragen we de VS.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat weten we van de VS ook niet en van China weten we al helemaal niets
China is sowieso geen voorstander van waar Rusland mee bezig is.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als China nu ook nog gaat morren is het wel snel einde verhaal.
quote:De Oekraense president Volodymyr Zelenski heeft vandaag gezegd dat zijn land Rusland de invasie en bombardementen 'niet zal vergeven'. Hij zei dit na nieuwe bombardementen op Kiev en andere steden in de aanloop naar Nieuwjaar.
Zelensky richtte zich rechtstreeks tot het Russische volk. ,,Niemand zal u de terreur vergeven. Niemand ter wereld zal ze u vergeven. Oekrane zal niet vergeven", schreef hij in het Russisch op Telegram. Hij verzekerde dat wie 'dergelijke aanvallen beveelt, en wie ze uitvoert, geen vergiffenis zal krijgen, dat is het minste wat we kunnen zeggen'.
De Russische president Vladimir Poetin wil tonen dat hij de militairen achter zich heeft. ,,Maar hij verstopt zich alleen maar", aldus de Oekraense president. ,,Hij verstopt zich achter het leger, achter de raketten, achter de muren van zijn residenties en paleizen, hij verbergt zich achter u en verbrandt uw land en uw toekomst."
Als we er een willen dan bouwen we het gewoon zelfquote:Op zaterdag 31 december 2022 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet echt om h. Maar stel dat wij n willen, dan vragen we de VS.
Dit inderdaad. Mensen beseffen niet dat China een export economie is. Zonder (groei van) export is de chinese economie ten dode opgeschreven.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
Dat vraag ik me echt af.quote:Op zaterdag 31 december 2022 21:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als we er een willen dan bouwen we het gewoon zelf
Dat is der iddquote:Op zaterdag 31 december 2022 22:15 schreef polderturk het volgende:
Dit is toch die veelzijdige vrouw die overal in een ander beroep verschijnt met Poetin?
[ twitter ]
Er is hier toch net zo goed ook politie op straat overal?quote:
Ik zie geen enkele reden waarom bv Itali het wel zou kunnen en wij nietquote:
De Schelde en RDM weer open!quote:Op zaterdag 31 december 2022 21:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als we er een willen dan bouwen we het gewoon zelf
[ afbeelding ]
Niet bepaald een derde wereldland hier
quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er is hier toch net zo goed ook politie op straat overal?
Ja, het is toch zo? Welke suggestie probeer je precies te wekken?quote:
Ja maar een troll krijgt het weer wel voor elkaar om met een paar fantasieberichten wat reuring in dit topic te veroorzaken.quote:Op zaterdag 31 december 2022 21:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
China is sowieso geen voorstander van waar Rusland mee bezig is.
Zo'n Javelin is een raket toch en geen projectiel wat meteen zijn energie en koers meekrijgt? Dan gaat zo'n rekensom niet op.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:54 schreef polderturk het volgende:
7 seconden gevlogen.
Dat is 3,5 s omhoog, 3,5 s omlaag.
X = 1/2*g*t^2
X = 1/2*10*(3,5)^2
X = 61 meter
De koepel van de tank heeft een hoogte van 61 meter bereikt.
Volgens mij hebben we hoger gezien.
[ twitter ]
Normaal staat het hele fucking rode plein vol met mensen om het nieuwe jaar te vieren. Nu is het centrum van Moskou afgezet door de speciale eenhedenquote:Op zaterdag 31 december 2022 22:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er is hier toch net zo goed ook politie op straat overal?
mee eens. maar tegelijk niet reageren zorgt ervoor ervoor dat soort trol berichten geloofd kunnen worden of dat ze het als narratief gebruiken.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja maar een troll krijgt het weer wel voor elkaar om met een paar fantasieberichten war reuring in dit topic te veroorzaken.
Vanaf begin is duidelijk hoe China in de oorlog staat. Dat gaat met een zoom-meting echt niet veranderen.
Ja anderhalf uur geleden.quote:Op zaterdag 31 december 2022 23:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is daar al 12 uur geweest.
Afterpartyquote:Op zaterdag 31 december 2022 23:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is daar al 12 uur geweest.
Putin ontkent gewoon dat het 2023 word. Hij heeft namelijk belooft dat ie Ukraine er dit jaar onder zou krijgen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 23:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Normaal staat het hele fucking rode plein vol met mensen om het nieuwe jaar te vieren. Nu is het centrum van Moskou afgezet door de speciale eenheden
[ afbeelding ]
quote:
Heeft dat misschien te maken met dat filmpje waar Moscow donker word? bert-troll aktie van ouderwetsche Anonymous kwaliteit.quote:Op zaterdag 31 december 2022 23:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zal wel weer loos zijn, maar toch.
Voor altijd 2022 in Ruslandquote:Op zaterdag 31 december 2022 23:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin ontkent gewoon dat het 2023 word. Hij heeft namelijk belooft dat ie Ukraine er dit jaar onder zou krijgen.
Zoals die film Ms Peregrin and her school of peculiar children?quote:
Dat het in 2023 vrede gaat worden in Oekrainequote:
2023, het jaar van Putin in een kistquote:Op zaterdag 31 december 2022 23:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat het in 2023 vrede gaat worden in Oekraine
Yeah!quote:Op zaterdag 31 december 2022 23:55 schreef Momo het volgende:
[..]
2023, het jaar van Putin in een kist
op de brandstapel, anders gaan die gekke russen nog hem heilig verklaren ook net als Stalinquote:Op zaterdag 31 december 2022 23:55 schreef Momo het volgende:
[..]
2023, het jaar van Putin in een kist
Lijkt me toch niet zo'n slecht idee. Vieze teringlijers.quote:
Lekker in de schuilkelder met oud en nieuw.quote:Op zondag 1 januari 2023 01:11 schreef skysherrif het volgende:
Veel bommen op Kiev atm vooral...
[ twitter ]
Het zou aansluiten bij de berichten van vandaag, maar ik denk dat het allemaal niet klopt.quote:Op zondag 1 januari 2023 01:18 schreef myShizzle het volgende:
Heel veel chatter over explosies in diverse plaatsen in Rusland.
Ook Moskou en St Petersburg worden genoemd maar veel is fake dunkt mij
In Rostov zou een nucleaire toko geraakt zijn en een reactor die in onderhoud is in brand staan
Happy New year
Stevige bewering = stevige bron 😉quote:Op zondag 1 januari 2023 01:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zou aansluiten bij de berichten van vandaag, maar ik denk dat het allemaal niet klopt.
Foto in de tweet die ik plaatste is volgens meerdere reacties van gisteren.quote:Op zondag 1 januari 2023 01:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zou aansluiten bij de berichten van vandaag, maar ik denk dat het allemaal niet klopt.
Ben benieuwd of ze over een maand echt willen gaan praten.quote:
Bij het ochtendgloren, als de rook is opgetrokken maar eens de balans opmaken.quote:Op zondag 1 januari 2023 01:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat filmpje in de eerste tweetquote:
Geen luchtalarm in Moskou?quote:
Meteen naar het front gestuurd zeker.quote:Op zondag 1 januari 2023 01:36 schreef Starhopper het volgende:
Op de achtergrond lijkt er toch iets flink te fikken daar in Moskou:
[ twitter ]
Er zou ondertussen een flinke berg luchtdoel spul rond Moscow staan. Dus Moscow en St. Petersburg lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 1 januari 2023 01:18 schreef myShizzle het volgende:
Heel veel chatter over explosies in diverse plaatsen in Rusland.
Ook Moskou en St Petersburg worden genoemd maar veel is fake dunkt mij
In Rostov zou een nucleaire toko geraakt zijn en een reactor die in onderhoud is in brand staan
Happy New year
quote:Op zondag 1 januari 2023 02:09 schreef myShizzle het volgende:
Oooeehh we hebben een nieuwe aftel-site 🎉🥳⏰
Van de makers van de aftel-site over de Krim-brug
Huidig doel: de Ostankino Toren in Moskou!
https://ostankinotower.online/
quote:Op zondag 1 januari 2023 01:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Stevige bewering = stevige bron 😉
"essential food-stuff"?quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:01 schreef Aether het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik denk snel vertaald vanuit het Frans?quote:
Daar is niets vreemds aan; ons eerste vliegdekschip was van Britse makelij.quote:Op zaterdag 31 december 2022 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet echt om h. Maar stel dat wij n willen, dan vragen we de VS.
Het zal inderdaad wel in aller haast gebeurt zijn uit angst voor een (terechte) shit storm. Ik vraag me overigens af waarom westerse bedrijven de Russen nog altijd van "essential food-stuff" denken te moeten voorzien; ze kunnen gewoon gerantsoeneerde kersthamsters eten, net zoals wij.quote:Op zondag 1 januari 2023 10:03 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik denk snel vertaald vanuit het Frans?
denk fake. er zijn nog wel wat buitenlandse journalisten en mensen zouden dan wel massaal verslag doen.quote:Op zondag 1 januari 2023 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat was er nou aan de hand vannacht in Moskou of is dat allemaal fake?
Propaganda toren!quote:Op zondag 1 januari 2023 02:09 schreef myShizzle het volgende:
quote:
Is het Poetin op die foto's, of een dubbelganger?quote:
Die site bestaat al twee maanden ondertussen. En er zijn nog 27 minuten om die toren om te duwen. Zet hem op Oekrane!quote:Op zondag 1 januari 2023 02:09 schreef myShizzle het volgende:
Spannend wel.quote:Op zondag 1 januari 2023 13:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Die site bestaat al twee maanden ondertussen. En er zijn nog 27 minuten om die toren om te duwen. Zet hem op Oekrane!
Het gaat om de koepelquote:Op zaterdag 31 december 2022 22:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo'n Javelin is een raket toch en geen projectiel wat meteen zijn energie en koers meekrijgt? Dan gaat zo'n rekensom niet op.
quote:Op zondag 1 januari 2023 14:00 schreef vosss het volgende:
De teller staat op nul. Verder gebeurd niks op die site. Staat de toren nog?
Over een half uurtje maar 'ns even wat twitter lijstjes afspeuren.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:00 schreef vosss het volgende:
De teller staat op nul. Verder gebeurd niks op die site. Staat de toren nog?
https://www.kp.ru/daily/27491.5/4701590/?from=twallquote:
quote:Wie stond er achter Poetin tijdens de nieuwjaarstoespraak: "extra's" van de FSO of echte helden
Speciale correspondent Alexander Kots ontmaskerde vervalsingen en onthulde de namen van de militairen die tijdens de nieuwjaarstoespraak achter Poetin stonden
Op oudejaarsavond bezocht Vladimir Poetin het hoofdkwartier van het zuidelijke militaire district. Foto: Mikhail Klimentiev / Persdienst van de president van de Russische Federatie / TASS
Het is verbazingwekkend hoe ver menselijke domheid kan gaan.
De hoogste vorm is wanneer dezelfde domheid meerdere keren wordt doorgegeven.
Zoals bijvoorbeeld de legende dat de menigte rond Vladimir Poetin wordt bespeeld door speciaal geselecteerde FSO-officieren.
Bovendien is hun bevel zo dom dat van tijd tot tijd dezelfde mensen onder de camera's glijden.
De reden om hierover opnieuw te roddelen verscheen vlak voor het nieuwe jaar, toen de opperbevelhebber arriveerde op het hoofdkwartier van het zuidelijke militaire district om onderscheidingen uit te reiken aan onze helden van de speciale militaire operatie, de nieuwjaarsrede op te nemen tegen hun achtergrond en te communiceren met het leger in een informele setting.
Een van degenen die een onderscheiding uit handen van de president ontvingen, was wachtkapitein Anna Sidorenko.
Tijdens de toespraak van Poetin gaat ze op zijn rechterschouder staan.
De officier werd onbewust de oorzaak van een nieuwe roddel.
Tijdens de toespraak van Poetin staat kapitein Sidorenko op zijn rechterschouder.
De officier werd onbewust de oorzaak van een nieuwe roddel.
Nieuwsgierige geesten" haalden archieffoto's tevoorschijn en gaven een "sensatie".
Kijk, op een presidentile visreis is een soortgelijke vrouw in gezelschap van nog drie mannen in gesprek met Poetin.
En hier is de opnames van de dienst in de tempel, achter de rug van de president zijn dezelfde vier, geleid door een blondine.
En hier zijn de protocolopnamen van een soort theekransje - en opnieuw "hetzelfde in de arena".
Anna Sidorenko "boze tongen" werd onmiddellijk toegewezen aan de volgende rol in de moderne interpretatie van de film "Ivan Vasilyevich Changes His Profession."
quote:Er is maar n waarheid in deze nep-'sensatie' - het zijn echt dezelfde mensen, met uitzondering van de officier van de nieuwjaarsgroet van de president. Laten we het uitzoeken.
We krijgen drie foto's als bewijs.
De eerste registreerde een ontmoeting tussen Vladimir Poetin en vissers tijdens een reis naar Ilmen in september 2016.
Onder hen is de eigenaar van het vissersbedrijf Larisa Serguhina. De vissers vertelden vervolgens de president over hun problemen en vroegen om hulp om ze op te lossen.
Boven: 2016, Vladimir Poetin en Dmitry Medvedev bij het Ilmenmeer.
Onder: januari 2017, Vladimir Poetin woont een kerstdienst bij in de Spassky-kathedraal in Novgorod. Foto: Alexey Druzhinin, Mikhail Klimentiev / TASS
Op de volgende foto staan diezelfde vissers samen met Sergukhina achter de president in de tempel.
Aah! riepen de hatelijke critici. - "Vissers" - FIS-officieren sliepen.
Hoewel rond Kerstmis 2017 alle media schreven dat de president naar een plechtige dienst ging in de Spassky-kathedraal in het St. George's-klooster in Veliky Novgorod.
Welnu, aangezien ik in de regio Novgorod terechtkwam, heb ik die vissers ook naar de dienst geroepen.
En na de dienst met diezelfde vissers ging hij zitten om thee te drinken en te bespreken hoe de problemen waarover ze in september spraken, worden opgelost. Eigenlijk is de derde foto een theekransje.
De vrouw in uniform die voor dit nieuwe jaar wordt getoond, heeft niets met deze vissers te maken. Nou ja, misschien iets vergelijkbaars met Serguhina. En het zou fijn zijn als de Oekraense media het zouden verspreiden. Ze gooien hun eigen, inlandse, en Svidomo raapt het graag op.
En noch de een noch de ander heeft de moed om een fout toe te geven.
quote:Trouwens, naast de bewakers van de kapitein van de medische dienst Anna Sidorenko, waren achter de rug van de opperbevelhebber andere deelnemers aan de speciale militaire operatie, die die dag staatsonderscheidingen en waardevolle geschenken ontvingen.
Onder hen, bijvoorbeeld, wachtkorporaal Timofey Matveev, die de titel Held van Rusland kreeg - de senior monteur-bestuurder van de T-72-tank werd bekroond "voor het herhaaldelijk tonen van moed en heldhaftigheid." Vrijwilliger, soldaat Alexander Amelin, ontving de Order of Courage uit handen van de president.
Vladimir Poetin hing dezelfde onderscheiding op de borst van de commandant van een artillerieregiment, luitenant-kolonel Dmitry Zharkikh.
De Order of Courage werd ook toegekend aan Anna Sidorenko, die meer dan n gewonde van het slagveld terughaalde.
En geen dag heeft niet gediend in de FSO.
Guards kapitein van de medische dienst Anna Sidorenko ontving de Order of Courage.
Toekenning van de Held van Rusland Guards Corporal Timofey Matveev.
https://www.kp.ru/daily/27491.5/4701590/
Ik snap niet wtf die mannen op straat doen. Zolang het oorlog is en ze elk excuus gaan gebruiken om je te conscripten moet je zo onzichtbaar mogelijk blijven. Blijf als St Petersburg (dus stedeling dus toegang tot internet) man thuis en gebruik vpn om op de hoogte te blijven van wat er echt aan de hand is. De komende week start de nieuwe 300k mobilisatie.quote:
Onbegrijpelijk inderdaad.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik snap niet wtf die mannen op straat doen. Zolang het oorlog is en ze elk excuus gaan gebruiken om je te conscripten moet je zo onzichtbaar mogelijk blijven. Blijf als St Petersburg (dus stedeling dus toegang tot internet) man thuis en gebruik vpn om op de hoogte te blijven van wat er echt aan de hand is. De komende week start de nieuwe 300k mobilisatie.
quote:Op zondag 1 januari 2023 14:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik snap niet wtf die mannen op straat doen. Zolang het oorlog is en ze elk excuus gaan gebruiken om je te conscripten moet je zo onzichtbaar mogelijk blijven. Blijf als St Petersburg (dus stedeling dus toegang tot internet) man thuis en gebruik vpn om op de hoogte te blijven van wat er echt aan de hand is. De komende week start de nieuwe 300k mobilisatie.
die mensen willen ook nog een beetje leven hequote:Op zondag 1 januari 2023 15:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk inderdaad.
Of men ontvangt geen informatie.
Sowieso om massaal de straat op te gaan.
Het hele maldavie verhaal ruikt naar vooropgezet plan, en heeft veel van de zelfde elementen als elders. FSB / KGB importeren creeren millitairen die zich als seperatisten gedragen, dan komt rusland de vrede bewaren. Het wil ook niet toevallig dat dit deel essentieel is voor zwarte zee, mits rusland dit naar zich toe kan trekken. Hierom ook wil Rusland via donbas naar maldovie wil trekken allemaal om het grote russische rijk.quote:
Da's gewoon prima Engels hoor. Behalve het streepje dan.quote:
Luhansk -10 zondagquote:Op zondag 1 januari 2023 16:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eind vd week komt er wel meer vorst.
Nadat Rusland de oorlog verloren heeft moeten ze ook gelijk uit Moldova/Transnistrie getrapt wordenquote:
Transnistrie wil bij Rusland blijven horen.quote:Op zondag 1 januari 2023 16:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nadat Rusland de oorlog verloren heeft moeten ze ook gelijk uit Moldova/Transnistrie getrapt worden
Het hoort niet bij Rusland.quote:Op zondag 1 januari 2023 16:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Transnistrie wil bij Rusland blijven horen.
Jawel.quote:En in Moldavya zitten de Russen niet.
Ik ben er anderhalf jaar geleden geweest en heb me een hele dag laten rondleiden door een local. Het is een boevennest zonder enig bestaansrecht en zorgt ervoor dat Moldavi zich niet kan ontwikkelen en in z’n huidige vorm een failed state is. Rusland houdt Transnistri op de been met gratis geld en een legertje. Moldavi is niet bij machte Rusland eruit te trappen.quote:Op zondag 1 januari 2023 16:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Onjuist.quote:En in Moldavya zitten de Russen niet.
quote:Mark Zuckerberg pronkt met zijn zwangere vrouw
Het stel verwacht hun derde kind
Ludmila PLOTNIKOVA
Mark Zuckerberg plaatste op internet een foto waarop hij is afgebeeld met zijn vrouw Priscilla.
Foto: sociale netwerken
De oprichter en CEO van Meta, verboden in Rusland, wiens belangrijkste troef het sociale netwerk Facebook * is, Mark Zuckerberg plaatste een foto op internet waarop hij wordt afgebeeld met zijn vrouw Priscilla. En in het kader, gefilmd ter gelegenheid van het nieuwe jaar, houdt de miljardair voorzichtig zijn hand op de buik van zijn zwangere vrouw.
- Gelukkig nieuwjaar! In 2023 wachten avontuur en liefde op iedereen! - zegt het bijschrift bij de foto.
Dat het derde kind binnenkort zal verschijnen in het gezin van een van de rijkste mensen ter wereld, werd vorig jaar september al aangekondigd. Tot nu toe is er nog niets bekend - wie er geboren zal worden - een jongen of een meisje.
Het stel heeft twee dochters, Maxima (Max) en Augusta.
Verschillende zwangerschappen van Priscilla Chan eindigden in miskramen.
Met Priscilla Chan, een Chinese vrouw, ontmoette Zuckerberg op de universiteit.
Ze zijn getrouwd sinds 2012. De vrouw van Zuckerberg is kinderarts van opleiding en de laatste jaren is ze actief betrokken bij filantropie.
Drie jaar na de bruiloft kondigde Zuckerberg aan dat hij bijna al zijn fortuin aan een goed doel zou schenken. Tegenwoordig wordt zijn kapitaal geschat op $ 130 miljard.
https://www.kp.ru/daily/27491.5/4701624/
Als ze zich aansluiten bij Roemeni wel. Daarom is het ook zo lucratief. Die Russen zijn in Transnistri geplant ten tijde van de USSR, en in Transnistri staat niet ontoevallig alle zware industrie van Moldavi. Ook al gestolen land.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:09 schreef quirina het volgende:
En Moldavi kan niet zomaar bij Roemeni aansluiten.
Roemeni hoort bij de EU en NAVO
Moldavi wilde zelf daar niet bij!
Moldavi behoort niet tot de EU
Waarom zou dat niet kunnen? De DDR is uiteindelijk ook gewoon opgegaan in West-Duitsland, ondanks dat de BRD zowel EU- als NAVO-lid was. Het lijkt me dat het fuseren van een klein land als Moldavi met Roemeni aanzienlijk minder voeten in de aarde heeft. Het zou voor Moldavi ook stukken beter zijn, een armoediger en verpauperder land ben ik nergens anders in Europa tegengekomen. Alleen Armeni komt in de buurt.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:09 schreef quirina het volgende:
En Moldavi kan niet zomaar bij Roemeni aansluiten.
Roemeni hoort bij de EU en NAVO
Moldavi wilde zelf daar niet bij!
Moldavi behoort niet tot de EU
Net zoals De Krim en Donetsk bij Rusland willen horenquote:Op zondag 1 januari 2023 16:56 schreef quirina het volgende:
[..]
En in Moldavya zitten de Russen niet.
Ze komen ook gewoon de huizen in, dus verstoppertje spelen heeft weinig zin. Je zal echt moeten verdwijnen, weg uit dat kloteland.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat zijn etnische Russen die prima kunnen verkassen naar het door hen zo geliefde moederland.quote:Op zondag 1 januari 2023 16:56 schreef quirina het volgende:
[..]
En in Moldavya zitten de Russen niet.
Maar niet beter voor ons.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? De DDR is uiteindelijk ook gewoon opgegaan in West-Duitsland, ondanks dat de BRD zowel EU- als NAVO-lid was. Het lijkt me dat het fuseren van een klein land als Moldavi met Roemeni aanzienlijk minder voeten in de aarde heeft. Het zou voor Moldavi ook stukken beter zijn, een armoediger en verpauperder land ben ik nergens anders in Europa tegengekomen. Alleen Armeni komt in de buurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |