Ja, maar handhaven is een probleem.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die rotjes en zo zijn ook verboden inmiddels, al een paar jaar.
Meeer verlichting, gok ik juist. Dat illegale knalspul geeft juist (vrijwel) geen licht, daarom is er ook zo weinig aan.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:16 schreef Hamlapjes het volgende:
Probleem van illegaal vuurwerk is ook dat je er idioot makkelijk aan kan komen. Als je er echt wat aan wil doen, moet je eigenlijk op z'n minst Europees afspraken gaan maken hierover. Dat zal het niet direct verhelpen, maar het zal vast wat verlichting geven
(Of ja, minder verlichting, want er knalt minder vuurwerk)
En dan hebben sommige gemeentes bovenop de landelijke regelingen nog hun eigen regelingen.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:16 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ja, maar handhaven is een probleem.
Het zou in elk geval landelijk gelijk moeten zijn en het liefst met Europese afspraken wat wel en niet mag.quote:Een lastige klus voor boa's tijdens de aankomende jaarwisseling: de grens tussen Bloemendaal en Santpoort-Zuid, twee gemeenten met andere vuurwerkregels, loopt dwars door een woonwijk.
Daardoor mag je straks aan de ene kant van de Kluijskenslaan wel vuurwerk afsteken en aan de andere kant niet. In Bloemendaal geldt een vuurwerkverbod terwijl gemeente Velsen het afsteken van vuurwerk wel toelaat.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-dwars-door-woonwijk
Eens.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:28 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En dan hebben sommige gemeentes bovenop de landelijke regelingen nog hun eigen regelingen.
En dat is ook lastig.
[..]
Het zou in elk geval landelijk gelijk moeten zijn en het liefst met Europese afspraken wat wel en niet mag.
Nou ik weet niet in wat voor alternatieve realiteit jij leeft maar ik wil hier níks mee te maken hebben.quote:Op donderdag 29 december 2022 19:00 schreef H_T het volgende:
[..]
Andersom juist! Een schaaltje friet krijg je in een net restaurant, zetmeelbende met een slipperafdruk erin is patat
Nu weet ik dat het nooit iets had kunnen worden tussen onsquote:Op donderdag 29 december 2022 19:03 schreef Em31 het volgende:
De laatste tijd vraag ik me af of Apple de return toets groter heeft gemaakt want ik druk er bizar vaak op in plaats van op de spatie.
Of ik heb dikkere vingers gekregen![]()
Ja oké maar wát heb je dan gegeten? Dat is waar het om gaat hè.quote:Op donderdag 29 december 2022 21:38 schreef Arizona het volgende:
Goedenavond!
Uit eten geweest bij een nieuw restaurant, altijd spannend maar het was een succes
We houden het tegenwoordig gewoon weer op Sint Petersburg, ongeacht jouw communistische voorkeur.quote:
Nou allerlei verschillende gerechten. Je krijgt allemaal kleine porties maar ook weer niet tapas formaat. Ongeveer 1/3 tot 1/2 van een normale portie.quote:Op donderdag 29 december 2022 21:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja oké maar wát heb je dan gegeten? Dat is waar het om gaat hè.
Bel jij dhr. Joel even?quote:Op donderdag 29 december 2022 21:48 schreef Strani het volgende:
[..]
We houden het tegenwoordig gewoon weer op Sint Petersburg, ongeacht jouw communistische voorkeur.
Klinkt prima! Beetje goeie prijzen ook?quote:Op donderdag 29 december 2022 21:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou allerlei verschillende gerechten. Je krijgt allemaal kleine porties maar ook weer niet tapas formaat. Ongeveer 1/3 tot 1/2 van een normale portie.
Ik had tonijn tataki, ham met meloen, ossenhaas met knoflookjus, sushi, fajita kip en tiramisu.
Je posts worden steeds slechter. Duidelijk niveau ingeleverd in je periode van afwezigheid.quote:Op donderdag 29 december 2022 21:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Nu weet ik dat het nooit iets had kunnen worden tussen onsTwee OS-en op één kussen, daar slaapt de duivel tussen.
Hm oké ik zal flink gaan trainen danquote:Op donderdag 29 december 2022 21:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je posts worden steeds slechter. Duidelijk niveau ingeleverd in je periode van afwezigheid.
Ja! Je eet er onbeperkt voor een vaste prijs en ze hadden een openingsaanbiedingquote:Op donderdag 29 december 2022 21:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Klinkt prima! Beetje goeie prijzen ook?
Ja en jij komt uit 1981? Waarom wil jij dan wél dat het verandert?quote:Op donderdag 29 december 2022 21:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar dat liedje komt uit 1989 dus daar heb ik begrip voor
Leuk! Had het restaurant toevallig een 'koninklijke' naam?quote:Op donderdag 29 december 2022 21:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja! Je eet er onbeperkt voor een vaste prijs en ze hadden een openingsaanbieding![]()
Ze zijn net een maand open. “Onze” serveerster was ook nog wel een beetje onwennig. Maar ze deed heel goed haar best en ze was oprecht blij met de fooi, zo schattig
Nee, een getal als naamquote:Op donderdag 29 december 2022 22:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Leuk! Had het restaurant toevallig een 'koninklijke' naam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Nee nee we zitten nú in 2022 dus nú kom je er niet meer mee wegquote:Op donderdag 29 december 2022 22:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja en jij komt uit 1981? Waarom wil jij dan wél dat het verandert?
quote:Op donderdag 29 december 2022 22:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee, een getal als naam
Ah! Nou op dat adres (die straatnaam vooral) zit je goed als het om eten gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ze draaien Leningrad toch NU? Dit is niet de top 2000 van 1989, vriend!quote:Op donderdag 29 december 2022 22:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee nee we zitten nú in 2022 dus nú kom je er niet meer mee weg
Hoe komt dit liedje dan in de Top 2000 van 2022?!quote:Op donderdag 29 december 2022 22:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar ze draaien Leningrad toch NU? Dit is niet de top 2000 van 1989, vriend!
quote:Op donderdag 29 december 2022 22:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee, een getal als naam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
? Geen idee, ik denk dat jij een andere met dezelfde naam gegoogled hebtquote:Op donderdag 29 december 2022 22:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah! Nou op dat adres (die straatnaam vooral) zit je goed als het om eten gaat.
quote:Op donderdag 29 december 2022 22:04 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]Ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Oh nee ik zat naar een handbalvereniging te kijkenquote:Op donderdag 29 december 2022 22:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah! Nou op dat adres (die straatnaam vooral) zit je goed als het om eten gaat.
Geen idee.quote:Op donderdag 29 december 2022 22:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe komt dit liedje dan in de Top 2000 van 2022?!
Ik zie niet in waarom die straatnaam goed nieuws zou betekenen, integendeel!quote:
Dudequote:Op donderdag 29 december 2022 22:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh nee ik zat naar een handbalvereniging te kijken
Goed opletten waar je een broodje bal besteltquote:Op donderdag 29 december 2022 22:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh nee ik zat naar een handbalvereniging te kijken
ik hoop hetquote:Op donderdag 29 december 2022 22:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Misschien hebben ze een kantine met een air fryer?
Nou, Roger weet dingen heel goed richting het absurde te trekken waardoor hij mensen door middel van verwarring en uitputting laat dénken dat hij het aan het duiden is.quote:Op donderdag 29 december 2022 22:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Geen idee.![]()
@:roger_epiales weet dit soort dingen vaak wel te duiden!
Ik ken alleen woonhuizen aan die straat. Niet eens een snackbarquote:Op donderdag 29 december 2022 22:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ga anders eens een wedstrijd kijken
Het is wel wat raar dat de Google Maps voor de club ook gewoon een rijtjeshuis laat zien ja. Wel een hoekhuis dus misschien iets meer ruimte, maar dan nog.quote:Op donderdag 29 december 2022 22:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ken alleen woonhuizen aan die straat. Niet eens een snackbar![]()
Waar zouden ze handballen dan…
Misschien is het wel een dekmantel! Voor een illegale dartclub ofzo!
Een illegale handbalvereniging oprollen is wel weer eens wat anders!quote:Op donderdag 29 december 2022 22:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ken alleen woonhuizen aan die straat. Niet eens een snackbar![]()
Waar zouden ze handballen dan…
Misschien is het wel een dekmantel! Voor een illegale dartclub ofzo!
Ik wel, Leningrad mag gewoon Leningrad blijven!quote:Op donderdag 29 december 2022 22:19 schreef GeorgeM het volgende:
@:Strani en @:Arizona, zijn jullie eruit voor wat betreft Leningrad?
Ja. We zouden het op prijs stellen als je de huidige naam van de stad zou willen respecterenquote:Op donderdag 29 december 2022 22:19 schreef GeorgeM het volgende:
@:Strani en @:Arizona, zijn jullie eruit voor wat betreft Leningrad?
Waarvan akte.quote:Op donderdag 29 december 2022 22:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik wel, Leningrad mag gewoon Leningrad blijven!
Hmm hoe lang tot een eventueel vervroegd pensioen?quote:Op donderdag 29 december 2022 22:19 schreef Arizona het volgende:
Ik moet alweer naar bed. Morgen wéér werken.
Ik wil niet. Niet naar bed en niet werken
Nog even volhouden! Na morgen hoef je de rest van het jaar niet meerquote:Op donderdag 29 december 2022 22:19 schreef Arizona het volgende:
Ik moet alweer naar bed. Morgen wéér werken.
Ik wil niet. Niet naar bed en niet werken
Hopelijk nog 2 dagen, als we de eindejaarsloterij winnenquote:Op donderdag 29 december 2022 22:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm hoe lang tot een eventueel vervroegd pensioen?
Veel iPhonersquote:Op donderdag 29 december 2022 21:59 schreef Strani het volgende:
Nou ben ik eigenlijk best benieuwd wat de SCers gebruiken, dus:
[poll=4872]
Samsungquote:Op donderdag 29 december 2022 22:31 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wat voor merk heb je waarop je Android gebruikt?
Mijn werktelefoon is ook een Samsung. Werkt prima hoorquote:
Buddyquote:
Oei ja. Als een boomer mij een iPhone in de handen schuift met de vraag om iets voor ze uit te leggen snap ik er ook niks van.quote:Op donderdag 29 december 2022 22:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Mijn werktelefoon is ook een Samsung. Werkt prima hoorAlleen de twee systemen door elkaar gebruiken heb ik af en toe wel moeite mee
Het zelf uitvogelen lukt me op zich nog welquote:Op donderdag 29 december 2022 22:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei ja. Als een boomer mij een iPhone in de handen schuift met de vraag om iets voor ze uit te leggen snap ik er ook niks van.
(Ik zeg niet dat alleen boomers iPhones gebruiken, maar dat dat degenen zijn die vaak te lui zijn om zelf iets uit te vogelen)
Oké boomerquote:Op donderdag 29 december 2022 22:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei ja. Als een boomer mij een iPhone in de handen schuift met de vraag om iets voor ze uit te leggen snap ik er ook niks van.
(Ik zeg niet dat alleen boomers iPhones gebruiken, maar dat dat degenen zijn die vaak te lui zijn om zelf iets uit te vogelen)
Ik ben er laatst achter gekomen dat ik blijkbaar een Xennial ben. Dus @Arizona naast de patatgeneratie hebben we nu een nieuwe thuishonkquote:
Dit is wel mijn eerste Samsung. Hiervoor heb ik wel een reeks Androids van andere merken gehadquote:Op donderdag 29 december 2022 22:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Altijd al geweten, diep in m'n hartje
Dit is m'n tweede Samsung, maar daarvoor inderdaad ook een serie aan andere Android-telefoons waaronder Huawei en BQ.quote:Op donderdag 29 december 2022 22:41 schreef H_T het volgende:
[..]
Dit is wel mijn eerste Samsung. Hiervoor heb ik wel een reeks Androids van andere merken gehad
Ze zijn weer terug, min of meer. Hiervoor had ik een Nokia 5 Androidquote:Op donderdag 29 december 2022 22:40 schreef sportfreak het volgende:
Ik heb ook een Samsung, noodgedwongen nadat Nokia ermee stopte
Nokia, Wileyfox (die zijn alweer failliet) en Sony hiervoor gehad. Daarvoor had ik nog een Nokia N8, maar die had geen Androidquote:Op donderdag 29 december 2022 22:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is m'n tweede Samsung, maar daarvoor inderdaad ook een serie aan andere Android-telefoons waaronder Huawei en BQ.
Het probleem ontstond bij mij toen WhatsApp niet meer ondersteund werd op de Windows Phone.quote:Op donderdag 29 december 2022 22:42 schreef H_T het volgende:
[..]
Ze zijn weer terug, min of meer. Hiervoor had ik een Nokia 5 Android. Doet het nog steeds, scherm is nog heel, hij is alleen mokertraag geworden
Ik ben ooit begonnen met een Philips, daarna onder andere Motorola en NEC. Maar goed, toen was @Em31 nog niet geboren.quote:Op donderdag 29 december 2022 22:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Nokia, Wileyfox (die zijn alweer failliet) en Sony hiervoor gehad. Daarvoor had ik nog een Nokia N8, maar die had geen Android
Windows Phone had wel wat interessante principesquote:Op donderdag 29 december 2022 22:44 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het probleem ontstond bij mij toen WhatsApp niet meer ondersteund werd op de Windows Phone.
mghihihiquote:
Waaromm?quote:
Sony!quote:Op donderdag 29 december 2022 21:59 schreef Strani het volgende:
Nou ben ik eigenlijk best benieuwd wat de SCers gebruiken, dus:
[poll=4872]
quote:Op donderdag 29 december 2022 22:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik wel, Leningrad mag gewoon Leningrad blijven!
quote:
Wadde ge zeg wohquote:
Nadat Apple even een flinke voorsprong pakte heeft Android de stand nu toch mooi gelijk getrokken.quote:
Wat is dat nou weer voor nieuwe term?quote:Op donderdag 29 december 2022 22:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben er laatst achter gekomen dat ik blijkbaar een Xennial ben. Dus @:Arizona naast de patatgeneratie hebben we nu een nieuwe thuishonk
Nou dat is dus precies hoe ik me voel als jullie GenZ's weer met iets nieuws komenquote:Op donderdag 29 december 2022 22:51 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor nieuwe term?
Ha gniffelbeer!quote:
Al heel lang niets meer over gehoord. Misschien moeten we de feiten onder ogen zien en het arme dier uit de OP schrappenquote:Op donderdag 29 december 2022 22:48 schreef ijs_beer het volgende:
Hoe zou het eigenlijk zijn met de teckel van de tante van de buurvrouw
Misschien eerst een herdenkingsdienst regelen? Kan toch niet zomaar tussen neus en lippen door?quote:Op donderdag 29 december 2022 22:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Ha gniffelbeer!
[..]
Al heel lang niets meer over gehoord. Misschien moeten we de feiten onder ogen zien en het arme dier uit de OP schrappen
Maar voor elke paar jaar in de geschiedenis is wel een andere generatienaam te verzinnen dus ik vind het wel behoorlijk ingewikkeld worden allemaal nu hoorquote:Op donderdag 29 december 2022 22:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou dat is dus precies hoe ik me voel als jullie GenZ's weer met iets nieuws komen
Laatst? Vanavond in het Top 2000 topic, bedoel je?quote:Op donderdag 29 december 2022 22:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben er laatst achter gekomen dat ik blijkbaar een Xennial ben. Dus @:Arizona naast de patatgeneratie hebben we nu een nieuwe thuishonk
Ja maar de ellende is dat ik officieel een millennial ben maar ik heb niks gemeen met iemand die in 1996 is geboren. Dus ik ben wel blij met een microgeneratie op de grens tussen twee grotere generatiesquote:Op donderdag 29 december 2022 22:52 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar voor elke paar jaar in de geschiedenis is wel een andere generatienaam te verzinnen dus ik vind het wel behoorlijk ingewikkeld worden allemaal nu hoor
Daarom refereren we naar jou gewoon graag als ons piepkuiken.quote:Op donderdag 29 december 2022 22:52 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar voor elke paar jaar in de geschiedenis is wel een andere generatienaam te verzinnen dus ik vind het wel behoorlijk ingewikkeld worden allemaal nu hoor
Oh ging het er daar ook over? Nee, iets langer geledenquote:Op donderdag 29 december 2022 22:54 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Laatst? Vanavond in het Top 2000 topic, bedoel je?
Maar met iemand die in 94 is geboren?!?quote:Op donderdag 29 december 2022 22:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar de ellende is dat ik officieel een millennial ben maar ik heb niks gemeen met iemand die in 1996 is geboren. Dus ik ben wel blij met een microgeneratie op de grens tussen twee grotere generaties
Met jou overstijgt de band de willekeur van generatiesquote:Op donderdag 29 december 2022 22:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar met iemand die in 94 is geboren?!?
*Hevig twijfelt aan zn band met strani*
Ik had het hier laatst wel met een collega over, dat die generaties eigenlijk veel te breed getrokken zijn om echt overlappend te zijn. De eerste jaren en de laatste jaren van zo'n generatie zijn vaak al zodanig verschillend dat ik het hier zeker mee eens benquote:Op donderdag 29 december 2022 22:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar de ellende is dat ik officieel een millennial ben maar ik heb niks gemeen met iemand die in 1996 is geboren. Dus ik ben wel blij met een microgeneratie op de grens tussen twee grotere generaties
Wat?!quote:Op donderdag 29 december 2022 22:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat een complimentquote:Op donderdag 29 december 2022 22:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Daarom refereren we naar jou gewoon graag als ons piepkuiken.
Straks komt er een Groningse klassieker voorbij waar ik eigenlijk niets mee heb. Maar ik snap dat oudere generatie het wel mooi vindquote:Op donderdag 29 december 2022 22:53 schreef molloot200 het volgende:
Ze draaien zowaar American Pie de albumversie bij de Top 2000
Een aantal jaar geleden daarop gestopt te stemmen omdat ze nooit de albumversie draaiden
Hij wordt toegepast voor de jaren 1977-1983 ongeveerquote:Op donderdag 29 december 2022 22:57 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik had het hier laatst wel met een collega over, dat die generaties eigenlijk veel te breed getrokken zijn om echt overlappend te zijn. De eerste jaren en de laatste jaren van zo'n generatie zijn vaak al zodanig verschillend dat ik het hier zeker mee eens ben
Term is wel nieuw, voor welke jaren zou dat Xennial dan gelden?
Dan begin ik ook te twijfelenquote:Op donderdag 29 december 2022 22:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar met iemand die in 94 is geboren?!?
*Hevig twijfelt aan zn band met strani*
Ik voel me verraden, wat een Judaskus ditquote:Op donderdag 29 december 2022 23:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja oké het lijkt misschien nu een persoonlijk aanval, maar - nee oké dat is het ook.
Je zegt toch patat? Dan zit het wel goed.quote:Op donderdag 29 december 2022 23:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dan begin ik ook te twijfelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |