quote:Op zondag 25 december 2022 10:33 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Oh ik vind de baard van mijn man juist heel aantrekkelijk.En vrouwen hebben ook haren!
Dat heet hier een heksenhaarquote:Op zondag 25 december 2022 10:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van die losse? Die heel stevig zijn?
Dat noemen wij Varkensharen
Ik vind dat juist een reden om geen vrouw te nemen. Al die lange haren overal die vast blijven zitten en alleen los komen als je ze handmatig los trektquote:
Ik zou dan denk ik zoon de keuze zou geven... Als er toch iemand thuis blijft...quote:Op zondag 25 december 2022 12:51 schreef FlyingFish het volgende:
Fijne kerst allemaal btw!
En beterschap Exode! Wij hadden gisteren eindelijk weer drie fitte kinderen (alleen met nog wat minder eetlust), maar Lala lijkt weer een terugval gehad te hebben en ligt nu weer op bed met rillingen, bleek gezicht en rode oogjes. Even afwachten dus nog wat wij straks gaan doen. Maar ik ben een beetje bang dat als ik met Lala thuis blijf zoon ook niet meer wil want die verveelt zich vaak bij schoonzus (met alleen dochters waar hij geen klik mee heeft, en vrijwel alleen roze speelgoed).
Er zijn ook vrouwen met korte harenquote:Op zondag 25 december 2022 12:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik vind dat juist een reden om geen vrouw te nemen. Al die lange haren overal die vast blijven zitten en alleen los komen als je ze handmatig los trektde haren van m’n man zijn minder vervelend, zelfs de stoppels op z’n kin.
Mijn nieuwe snoerloze stofzuiger is alweer kapotin november aangeschaft, maar laadt niet meer op. Dat wordt dus fijn in de na-kerstdrukte bij de klantenservice in de rij staan
met een apparaat dat niet praktisch mee te nemen is (door het docking station erbij).
Jaquote:Op zondag 25 december 2022 13:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Er zijn ook vrouwen met korte haren
Jouw keus! Wij zijn gewoon allemaal niet zo harigquote:Op zondag 25 december 2022 15:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja![]()
Die de haren van die anderen elke keer uit het doucheputje vissen ja.
Ik koos er niet voor om zo'n langharig zoonmens te hebbenquote:Op zondag 25 december 2022 15:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jouw keus! Wij zijn gewoon allemaal niet zo harig
Zijn bij jullie de supermarkten niet gewoon open? Die zijn hier van 9 tot 22:00 uur open beide kerstdagen, absurd gewoon. Wel sneu voor iedereen dat het leuke uitje hierdoor afgeblazen is.quote:Op zondag 25 december 2022 15:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het ziet ernaar uit dat er vandaag toch ook bij ons gegeten gaat worden. Mijn dochter zou in de Efteling eten, maar ze zijn met onze zieke dochter inmiddels onderweg naar huis.
Ik hoop dat ik voldoende eten in huis heb voor 5 extra mensen (waarvan 2 kinderen), want ik denk dat ze hier komen eten aangezien ze zelf niets hebben ingeslagen.
We eten een zelfgemaakte vissalade schotel en huzarensalade schotel, dus er is vast voor ieder wat wils qua vissoorten en met wat extra stokbrood komt het vast goed. Desnoods maar een extra bolletje ijs bij het toetje. Mooie kerstgedachte wel, dat we het beschikbare voedsel delen.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 25 december 2022 17:48 schreef arvensis het volgende:
Neefje is net geboren
En ik was er bij. Zo bijzonder.
Buffetsalade van de catering en wat stokjes op de BBQ. Was prima, hoewel niet echt een kerstmaal natuurlijk.quote:Op zondag 25 december 2022 20:46 schreef arvensis het volgende:
Dank allen.
Wat heeft iedereen gegeten vandaag?
Hier was alles wel dicht.quote:Op zondag 25 december 2022 21:02 schreef Donna het volgende:
Bij ons bijna alle supermarkten open van 9 tot 7 of van 12 tot 7.
Dat was een paar jaar geleden nog wel anders.
Dat klinkt wel heel lekker en ook als heel veel werk. Maar het is inderdaad een aparte combi zoquote:Op zondag 25 december 2022 21:54 schreef Aure het volgende:
Gefeliciteerd arvensis!
Wij hadden een gek fusion diner bij m'n ouders, alles was Indisch behalve het hoofd
M'n vader had in de middag pasteitjes en pangsit gebakken![]()
Met het diner hadden we een laagjeslemper in blokjes gesneden als amuse, een crème soto ajam maar dan wat sjieker op 't bord dan normaal, voorgerecht was kabeljauw in gele kokossaus met een maiskoekje er bovenop afgetopt met zoetzure komkommer, hoofd entrecote met aardappelpuree en gegrilde groente, dessert was dadar gulung en wadjik
![]()
Goed bekeken 🤣quote:Op zondag 25 december 2022 22:34 schreef BE het volgende:
Ik deed F een Stoov BigHug kado onder de boom en nu zit/lig ik er heerlijk op op de bank.![]()
Hier wel een klein dorp. Snap ook niet waarom alles open moet.quote:Op zondag 25 december 2022 21:43 schreef Lemijn het volgende:
Hier ook alles dicht! De Lidl zelfs 2 dagen. En dit is echt niet de kleinste stad van het land. Ik vind het een goede zaak.
Ik at lekker en genoeg. Mijn toetje is alleen nog niet op want dreumes plus vreemd huis is niet echt lekker doorslapen.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 25 december 2022 17:48 schreef arvensis het volgende:
Neefje is net geboren
En ik was er bij. Zo bijzonder.
Voorgerecht: pastinaakpuree met gebakken champignons en pastinaakchipjes erbij (kinderen hadden zalm met Hollandse garnalen)quote:Op zondag 25 december 2022 20:46 schreef arvensis het volgende:
Dank allen.
Wat heeft iedereen gegeten vandaag?
Precies! De pubers hier hebben me al een tijdje niet meer nodig ‘s ochtends, maar uitslapen ho maar… en na dik anderhalf uur proberen in slaap te vallen ben ik er wel klaar mee eigenlijk…quote:Op maandag 26 december 2022 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
Dan zit het inmiddels zo in je ritme gebakken dat je hoe dan ook vroeg wakker bent![]()
* Clubsoda was vanochtend kindloos ook om 6 uur wakker![]()
Ja, dat is bij mijn schoonmoeder dus ook altijd het geval. Die had weer eens voor meer dan 20 mensen eten ingekocht. We waren met zijn vijven...quote:Op maandag 26 december 2022 05:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij aten dus vissalade. Met meer mensen dan vooraf bedacht, maar we hadden alsnog te veel.![]()
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat jullie hadden willen eten.quote:Op maandag 26 december 2022 09:31 schreef Bami het volgende:
Wat een lekker uitgebreide menu’s allemaal.
Wij hebben kerstavond sushi besteld want dat is onze verkeringsjubileum traditie. Gisteren hadden we precies 0 plannen en konden we niet eten wat we eigenlijk wilden eten omdat geen enkele AH dat op voorraad had. Dus hebben we diepvriespizza gegeten.![]()
Vandaag gourmetten bij de schoonfamilie!
Zo’n verspakket, een traybake met (in ons geval vega) kip.quote:Op maandag 26 december 2022 09:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat jullie hadden willen eten.
Ik eet restjes voor de tv bij Boss baby, maar voel met je mee hoor.quote:Op maandag 26 december 2022 18:04 schreef amaranta het volgende:
Iedereen die nu bij een vet ongemakkelijk kerst diner zit…. Steek je hand op.
🙋🏻♀
In eerste instantie las ik gedoucht. De volgende zin.. was raar.quote:Op maandag 26 december 2022 19:00 schreef hilliebillie het volgende:
Ai amaranta, dat klinkt niet best![]()
@:flyingfish hopelijk iedereen weer een beetje opgeknapt. En verder nog beterschap met de ziekenboeg![]()
Hier gewoon twee daagjes zelf gekookt met kerst, lekker op het gemakje gedaan thuis.
Wel gisteren even gebruncht bij mijn ouders omdat zij toch graag wel iets wilde doen met kerst..
Oei, sterkte daarmee!quote:Op maandag 26 december 2022 18:04 schreef amaranta het volgende:
🙋🏻♀
Hopelijk ben je weer veilig thuisquote:Op maandag 26 december 2022 18:04 schreef amaranta het volgende:
🙋🏻♀
Hij is eigenlijk heel lief. Maar denkt momenteel met z’n piemel ipv met z’n hoofd.quote:Op maandag 26 december 2022 21:10 schreef Tink89 het volgende:
Pfft wat een gedoe zeg! En - op afstand natuurlijk - wat klinkt hij als een hork...
Boequote:Op maandag 26 december 2022 21:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk heel lief. Maar denkt momenteel met z’n piemel ipv met z’n hoofd.
Tel daar 2 pubers van 16-18 bij op. Die al aan de 10de vriendin ofzo worden voorgesteld.
Ik snap de zonen wel.
Haha jaquote:Op maandag 26 december 2022 21:22 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Boe
Is dit dezelfde zwager die elke keer een nieuwe vrouw meeneemt voor de familiefoto's? Of is dat een andere user?
Waarom ben je dan nog verbaasd?quote:
Ik zeg bewust zwager, als ik schoonbroer zeg krijg ik steeds de topicusers over mij heen dat dat geen bestaand woord is.quote:Op maandag 26 december 2022 21:25 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Waarom ben je dan nog verbaasd?
Ik las overigens steeds 'zwanger' ipv zwager.
Sneu voor de kinderen hoor..
Het is wel next level hè nu. De hele situatie. En ik heb uiteraard niet alles opgeschreven.quote:Op maandag 26 december 2022 21:25 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Waarom ben je dan nog verbaasd?
Ik las overigens steeds 'zwanger' ipv zwager.
Sneu voor de kinderen hoor..
Klopt helemaalquote:Op maandag 26 december 2022 21:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zeg bewust zwager, als ik schoonbroer zeg krijg ik steeds de topicusers over mij heen dat dat geen bestaand woord is.
Snap ik, sterktequote:Op maandag 26 december 2022 21:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is wel next level hè nu. De hele situatie. En ik heb uiteraard niet alles opgeschreven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mag hopen dat er geen liefdesbaby komt.quote:Op maandag 26 december 2022 21:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Klopt helemaalMaar het verhaal an sich in combinatie met zwanger.. yikes
[..]
Snap ik, sterkte
quote:Op maandag 26 december 2022 21:29 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom van schoonmoeder! Dit soort dingen forceren werkt juist averechts. Dat wordt nog afwachten of ze volgend jaar nog wel willen komen.
Ik ben met zoon naar het kerstdiner geweest, ging goed! Meiden hebben s middags 3 uur geslapen en zijn met man thuis gebleven. Ik kreeg een foto door van hun kerstdiner😅 was het wel lekker??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb heerlijk gegeten! En de meiden wilde van tig opties alleen dit (en een paprika die ze al voor de foto opgegeten hadden), dus die hebben vast ook lekker gegetenquote:
Klopt, ik las van de week in een rouwadvertentie trouwens "achteroom"... oudoom heet datquote:Op maandag 26 december 2022 21:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zeg bewust zwager, als ik schoonbroer zeg krijg ik steeds de topicusers over mij heen dat dat geen bestaand woord is.
Hele korte samenvatting: Ongemakkelijke ontmoeting tussen mijn zwager en zijn zoons die door omstandigheden momenteel niet met elkaar praten.quote:Op maandag 26 december 2022 22:34 schreef Bami het volgende:
Ja ik heb hem ook gemist. Vet sip na die opbouw van de spanning, haha.
Hij maakt gewoon een nieuwe zoon?quote:Op maandag 26 december 2022 22:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hele korte samenvatting: Ongemakkelijke ontmoeting tussen mijn zwanger en zijn zoons die door omstandigheden momenteel niet met elkaar praten.
Succes met de griep tijdens oud en nieuw!quote:Op zondag 25 december 2022 15:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het ziet ernaar uit dat er vandaag toch ook bij ons gegeten gaat worden. Mijn dochter zou in de Efteling eten, maar ze zijn met onze zieke dochter inmiddels onderweg naar huis.
Ik hoop dat ik voldoende eten in huis heb voor 5 extra mensen (waarvan 2 kinderen), want ik denk dat ze hier komen eten aangezien ze zelf niets hebben ingeslagen.
We eten een zelfgemaakte vissalade schotel en huzarensalade schotel, dus er is vast voor ieder wat wils qua vissoorten en met wat extra stokbrood komt het vast goed. Desnoods maar een extra bolletje ijs bij het toetje. Mooie kerstgedachte wel, dat we het beschikbare voedsel delen.
Lol. Nee. Mijn telefoon maakt steeds zwanger van zwager.quote:Op maandag 26 december 2022 22:46 schreef trui het volgende:
[..]
Hij maakt gewoon een nieuwe zoon?
[edit]ik had niks bijgelezen. Maar is zijn nieuwe vriendin echt zwanger? [/edit]
quote:Op maandag 26 december 2022 22:49 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Succes met de griep tijdens oud en nieuw!
Eens. Maar in Brabant is dat volgens mij vrij standaard. (Tenminste hier in de regio). Ben er ook wel eens een paar keer verbaasd door aangekekenquote:Op dinsdag 27 december 2022 08:37 schreef exode het volgende:
Ik vind schoonbroer veel logischer eigenlijk. Kunnen we een petitie starten?
Schoonbroer is ook veel logischer. Rare Hollanders … 😅quote:Op dinsdag 27 december 2022 08:37 schreef exode het volgende:
Hier is dat niet standaard hoorquote:Op dinsdag 27 december 2022 08:58 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Eens. Maar in Brabant is dat volgens mij vrij standaard. (Tenminste hier in de regio). Ben er ook wel eens een paar keer verbaasd door aangekeken
In Brabant zeggen ze wel meer rare dingenquote:Op dinsdag 27 december 2022 08:58 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Eens. Maar in Brabant is dat volgens mij vrij standaard. (Tenminste hier in de regio). Ben er ook wel eens een paar keer verbaasd door aangekeken
In Limburg, aan de kant van de Franse invloed, is het schoonbroer. Ik ken zwager-variant wel vanuit het dialect aan de kant met de Duitse invloed.quote:Op dinsdag 27 december 2022 08:58 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja, dat is echt heel raar.quote:Op dinsdag 27 december 2022 09:28 schreef Clubsoda het volgende:
https://onzetaal.nl/taalloket/zwager
Ik vind zwager het meest logisch.
In het Duits maak je onderscheid tussen de partner van je sibling en tussen de partner van de sibling van je partner. Het eerste geval is Schwager/Schwägerin en het tweede geval Schippschwager/Schwippschwägerinin het Nederlands zijn we sowieso maar weinig precies, we kennen ook het verschil tussen cousin en niece/nephew niet, wat veel andere talen wel hebben.
Ik heb het verhaal ook gemist, maar dit klinkt ongemakkelijk ja...quote:Op maandag 26 december 2022 22:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hele korte samenvatting: Ongemakkelijke ontmoeting tussen mijn zwager en zijn zoons die door omstandigheden momenteel niet met elkaar praten.
Ik gebruik het dus gewoon goed. Het broertje van mijn man is mijn schoonbroer.quote:Voor sommige mensen is er een betekenisverschil ontstaan tussen zwager en schoonbroer. Een zwager is dan ‘de man van je eigen zus’ of ‘de man van je eigen broer’. Een schoonbroer is dan ‘de broer van je man’ of ‘de broer van je vrouw’, of ‘de man van de zus of broer van je man of vrouw’. Maar dit verschil hanteert zeker niet iedereen. De naslagwerken maken er in elk geval geen melding van.
Zeker. Ik acht de kans erg klein dat hij dat gaat doen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 09:32 schreef Troel het volgende:
maar @:amaranta sterilisatie kan ongedaan gemaakt worden toch
Je zou nog neef/neefje en nicht/nichtje kunnen hanteren ipv cousin/nephew-niece, maar gezien ik de oudste ben aan de kant met de meeste neven en nichten is me mijn hele jeugd verteld dat er weer een neefje of nichtje geboren was, dat maakt de koppeling wat lastig los te laten.quote:Op dinsdag 27 december 2022 09:28 schreef Clubsoda het volgende:
https://onzetaal.nl/taalloket/zwager
Ik vind zwager het meest logisch.
In het Duits maak je onderscheid tussen de partner van je sibling en tussen de partner van de sibling van je partner. Het eerste geval is Schwager/Schwägerin en het tweede geval Schippschwager/Schwippschwägerinin het Nederlands zijn we sowieso maar weinig precies, we kennen ook het verschil tussen cousin en niece/nephew niet, wat veel andere talen wel hebben.
Ik ben aan de ene kant de oudste, aan de andere kant de jongste. Maar voor mij is het relatief makkelijk. Ik heb geen broers of zussen, dus geen neefjes en nichtjes van die kant.quote:Op dinsdag 27 december 2022 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou nog neef/neefje en nicht/nichtje kunnen hanteren ipv cousin/nephew-niece, maar gezien ik de oudste ben aan de kant met de meeste neven en nichten is me mijn hele jeugd verteld dat er weer een neefje of nichtje geboren was, dat maakt de koppeling wat lastig los te laten.
Maar inmiddels noem ik de kinderen van mijn ooms en tantes idd neef/nicht en de zoons van mijn zusje neefjes.
Aan de andere kant ben ik niet de jongste (dat is mijn zusjequote:Op dinsdag 27 december 2022 09:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben aan de ene kant de oudste, aan de andere kant de jongste. Maar voor mij is het relatief makkelijk. Ik heb geen broers of zussen, dus geen neefjes en nichtjes van die kant.
Ik hoef daar geen officiële regels voor en zeg lekker gewoon schoonbroerquote:Op dinsdag 27 december 2022 08:37 schreef exode het volgende:
Ooooh, dat is makkelijk dan!quote:Op dinsdag 27 december 2022 09:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik gebruik het dus gewoon goed. Het broertje van mijn man is mijn schoonbroer.
Vet!quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:22 schreef arvensis het volgende:
In het Turks heb je daar allemaal andere benamingen voor.
Teyze = tante aan moederszijde
Hala = tante aan vaderszijde
Dayı = oom aan moederszijde
Amca = oom aan vaderszijde
Oma’s hebben ook een eigen benaming (moederoma en vaderoma). Broer/zus van je partner, hun echtgenoten, iedereen heeft een eigen benaming. Veel handiger.
Gewoon bij zn voornaam denk ik.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:22 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ooooh, dat is makkelijk dan!
Mijn zussen hebben geen partners, dus ik heb geen zwagers![]()
Hoe noem je de man van de broer van je partner?
Ja, ik zeg dus ook dat we naar mijn schoonbroers gaan en iedereen denkt dan even dat het 2 samenwonende broers zijnquote:Op dinsdag 27 december 2022 10:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gewoon bij zn voornaam denk ik.
Maar dat is je schoonbroer dus.
Hier ook 2 'tantes', mijn bff die als een zus voor me is en een goede vriendin die officieel zoon z'n achternicht isquote:Op dinsdag 27 december 2022 10:26 schreef LeSage het volgende:
Mijn kinderen hebben een berg tantes en 2 échte tantes. Dat zijn mijn zussen, de rest zijn mijn vriendinnen![]()
En toen laatst een vriendin haar zwangerschap aankondigde kwam een andere vriendin me in de armen gevlogen: ‘we worden weer tanteeeeeeeee!!!’
Maar ik vind juist de man van de broer van mijn vriend erg omslachtig worden.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:35 schreef Viv het volgende:
Ik vind zwager/schoonbroer ook gewoon een slecht concept. Hoe kun je nu dezelfde term aanhouden voor de broer van je partner, de mannelijke partner van een broer/zus van je partner, én voor de mannelijke partner van je eigen broer/zus? Dan weet je eigenlijk nog niks.![]()
Zelf gebruik ik die term nooit, altijd "de man van mijn zus", etc.
De betekenis van 'zwager' was ooit zelfs nog breder. Je kon er elk aangetrouwd mannelijk familielid mee aanduiden.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:35 schreef Viv het volgende:
Ik vind zwager/schoonbroer ook gewoon een slecht concept. Hoe kun je nu dezelfde term aanhouden voor de broer van je partner, de mannelijke partner van een broer/zus van je partner, én voor de mannelijke partner van je eigen broer/zus? Dan weet je eigenlijk nog niks.![]()
Daarom moeten we ook gewoon de term zwipzwager en zwipzwageres introduceren.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:35 schreef Viv het volgende:
Zelf gebruik ik die term nooit, altijd "de man van mijn zus", etc.
Oeh... dat is wel een goeie, ik verwacht dat de patat/zwager grens gelijk is aan de friet/schoonbroer grensquote:
Maar als je schoonbroer zegt, en iemand zegt dan "oh, dus de man van jouw zus?", dan ontkom je daar alsnog niet aan.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:40 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar ik vind juist de man van de broer van mijn vriend erg omslachtig worden.
Noords verzet is sowieso te prijzenquote:Op dinsdag 27 december 2022 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De betekenis van 'zwager' was ooit zelfs nog breder. Je kon er elk aangetrouwd mannelijk familielid mee aanduiden.
Helaas, @:clubsoda, de Franse invloeden hebben het gewonnen van de Duitse: Kun je je zwager ook je schoonbroer noemen?
Maar het noorden van het land schijnt verzet te bieden.
Dat heb je in het Zweeds ook.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:22 schreef arvensis het volgende:
In het Turks heb je daar allemaal andere benamingen voor.
Teyze = tante aan moederszijde
Hala = tante aan vaderszijde
Dayı = oom aan moederszijde
Amca = oom aan vaderszijde
Oma’s hebben ook een eigen benaming (moederoma en vaderoma). Broer/zus van je partner, hun echtgenoten, iedereen heeft een eigen benaming. Veel handiger.
Friet/zwagerquote:Op dinsdag 27 december 2022 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oeh... dat is wel een goeie, ik verwacht dat de patat/zwager grens gelijk is aan de friet/schoonbroer grens
Dat zou een mooie poll zijn:
Patat/zwager
Patat/schoonbroer
Friet/zwager
Friet/schoonbroer
Ik verwacht dat de bovenste en onderste veel meer stemmen hebben dan de 2 in het midden.
En wat is dan de man van de zus van je man.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar als je schoonbroer zegt, en iemand zegt dan "oh, dus de man van jouw zus?", dan ontkom je daar alsnog niet aan.
Voor de meeste mensen aan wie je een anekdote over schoonbroer vertelt zijn óf die nuances al bekend, óf helemaal niet interessant.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar als je schoonbroer zegt, en iemand zegt dan "oh, dus de man van jouw zus?", dan ontkom je daar alsnog niet aan.
Dat is in het Engels zelfs in de titel hoorbaar, maar dat "in law" zit zit er in het NL/DE/FR niet in.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:10 schreef Sjeen het volgende:
Waarom is het belangrijk of ik met schoonbroer het broertje van mijn vriend bedoel of de vriend van mijn zusje? Trouwens, als ik het zo zie hier, dan zijn dat beide geen schoonbroer of zwager, want we zijn allemaal niet getrouwd
Iedereen weet inmiddels wel dat mijn zussen al 100+ jaar single zijn, dus deze vergissing hebben we niet vaakquote:Op dinsdag 27 december 2022 10:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Als iemand een verhaal tegen mij begint over mijn schoonbroer dit en dat, dan blijft mijn hoofd acuut steken op de vraag hoe ik diegene moet plaatsen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:10 schreef Sjeen het volgende:
Waarom is het belangrijk of ik met schoonbroer het broertje van mijn vriend bedoel of de vriend van mijn zusje?
Neefje is toch gewoon de verkleinvorm van neef? Lijkt me alleen maar onduidelijker worden dan.quote:Op dinsdag 27 december 2022 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou nog neef/neefje en nicht/nichtje kunnen hanteren ipv cousin/nephew-niece, maar gezien ik de oudste ben aan de kant met de meeste neven en nichten is me mijn hele jeugd verteld dat er weer een neefje of nichtje geboren was, dat maakt de koppeling wat lastig los te laten.
Maar inmiddels noem ik de kinderen van mijn ooms en tantes idd neef/nicht en de zoons van mijn zusje neefjes.
Hoe je het blauwe oog moet plaatsen?quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Als iemand een verhaal tegen mij begint over mijn schoonbroer dit en dat, dan blijft mijn hoofd acuut steken op de vraag hoe ik diegene moet plaatsen.
Nee, een neef/nicht is een kind van een oom of tante (je hebt een gezamenlijke grootouder), een neefje/nichtje is een kind van je broer/zus/zwager/schoonzus.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:20 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Neefje is toch gewoon de verkleinvorm van neef? Lijkt me alleen maar onduidelijker worden dan.
Verder boeit het mij persoonlijk niet wat voor soort zwager een zwager precies is. Het is geen directe familie, maar aangetrouwd. Meer info is toch niet nodig? Tenzij het een rare zwager is van wie je je liever distantieert natuurlijk, maar in dat geval zou ik dan weer precies benoemen wie het is en dat zo ingewikkeld mogelijk laten lijken
Vriendinnen tantes noemen zou ik overigens ook nooit doen, en nogal denigrerend richting de echte tantes vinden ook eigenlijk.
Ik mis overigens vooral een woord voor sibling. Mijn broer en zussen is altijd zo’n mond vol.
Denigrerend?quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:20 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Neefje is toch gewoon de verkleinvorm van neef? Lijkt me alleen maar onduidelijker worden dan.
Verder boeit het mij persoonlijk niet wat voor soort zwager een zwager precies is. Het is geen directe familie, maar aangetrouwd. Meer info is toch niet nodig? Tenzij het een rare zwager is van wie je je liever distantieert natuurlijk, maar in dat geval zou ik dan weer precies benoemen wie het is en dat zo ingewikkeld mogelijk laten lijken
Vriendinnen tantes noemen zou ik overigens ook nooit doen, en nogal denigrerend richting de echte tantes vinden ook eigenlijk.
Ik mis overigens vooral een woord voor sibling. Mijn broer en zussen is altijd zo’n mond vol.
Een vriendin kun je zelf uitzoeken en is soms veiliger dan een 'echte' tantequote:Op dinsdag 27 december 2022 11:24 schreef LeSage het volgende:
[..]
Denigrerend?
Mijn kinderen weten precies welke tantes echt familie zijn en welke niet. En de titel tante geeft voor mijn kinderen aan welke mensen in je veilige cirkel zitten. Als je ergens bent en hulp nodig hebt bij het afvegen ga je naar een ‘tante’ of ‘oom’ en niet naar de vage bekende waar je mama net mee zag kletsen.
Die tantes en ooms mag je gewoon knuffelen als je daar zin in hebt.
Zo weten de jongens het onderscheid tussen goede vrienden en kennissen van ons. Werkt echt perfect.
Echt? Ik hoor dan eigenlijk ‘iets aangetrouwd’quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Als iemand een verhaal tegen mij begint over mijn schoonbroer dit en dat, dan blijft mijn hoofd acuut steken op de vraag hoe ik diegene moet plaatsen.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Een vriendin kun je zelf uitzoeken en is soms veiliger dan een 'echte' tante
Niet dwangmatig F5en als @amaranta iets smeuigs belooftquote:Op maandag 26 december 2022 22:34 schreef Bami het volgende:
Ja ik heb hem ook gemist. Vet sip na die opbouw van de spanning, haha.
Volgens van Dale is een neef ook gewoon een kind van je broer/zus. Ik heb dit onderscheid ook nog nooit ergens gehoord.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, een neef/nicht is een kind van een oom of tante (je hebt een gezamenlijke grootouder), een neefje/nichtje is een kind van je broer/zus/zwager/schoonzus.
Ik zou me als ‘bloed’tante dan misschien wel gepasseerd voelen, als gewone vriendinnen ook die naam krijgen. Maar goed, dat zal dan wel aan onze familie liggen, ik ben met mijn zussen een stuk closer nog dan met vrienden. Het verschil tussen vrienden en kennissen is hier voor de kinderen ook heel duidelijk omdat zij kennissen vrijwel nooit zien en dus niet kennen. Maar onze vrienden ‘kennen’ onze kinderen ook niet, alleen van naam en wellicht gezicht.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:24 schreef LeSage het volgende:
[..]
Denigrerend?
Mijn kinderen weten precies welke tantes echt familie zijn en welke niet. En de titel tante geeft voor mijn kinderen aan welke mensen in je veilige cirkel zitten. Als je ergens bent en hulp nodig hebt bij het afvegen ga je naar een ‘tante’ of ‘oom’ en niet naar de vage bekende waar je mama net mee zag kletsen.
Die tantes en ooms mag je gewoon knuffelen als je daar zin in hebt.
Zo weten de jongens het onderscheid tussen goede vrienden en kennissen van ons. Werkt echt perfect.
Als het om volgens van Dale gaat hebben we de hele dag al nergens een discussie over...quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Volgens van Dale is een neef ook gewoon een kind van je broer/zus. Ik heb dit onderscheid ook nog nooit ergens gehoord.
Ik vind die hele friet/patat discussie erg grappig. Ik wist niet eens dat het een ding was tot ik hele discussies op Twitter zag. En ook hier.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben vast heel raar want ik gebruik friet en patat door elkaar.Schoonbroer gebruik ik overigens niet.
Ik ben vandaag in opruim- en schoonmaakmodus. Ik heb vanmorgen al alles uitgezocht wat achter de schotten op zolder staat, de kerstboom afgetuigd en mijn Lego kerstdorp opgeruimd. Ik hou van de kerstversiering, maar op een gegeven moment begint het voor mij rommelig aan te voelen en moet het weg. Fris en opgeruimd het nieuwe jaar in.
De online Van Dale is maar een beperkte woordenlijst, wie heeft de Dikke nog in de boekenkast staan?quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het om volgens van Dale gaat hebben we de hele dag al nergens een discussie over...
Schoonbroer volgens van Dale
Oh, van die ziekteestafettes zijn ook zo vermoeiend.quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:02 schreef exode het volgende:
Had ik net B en verloofde een beetje in de actie modus (lees eindelijk gaan douchen en aankleden), ligt Juul op de bank te slapen.
Na 1,5 week thuis en binnen zitten was ik er wel klaar mee, ik denk dat ik zo even alleen een rondje ga lopen.
Check!quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:02 schreef Viv het volgende:
[..]
De online Van Dale is maar een beperkte woordenlijst, wie heeft de Dikke nog in de boekenkast staan?
Mijn zussen worden aanbeden door de jongens, dus die positie hebben ze toch wel.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Volgens van Dale is een neef ook gewoon een kind van je broer/zus. Ik heb dit onderscheid ook nog nooit ergens gehoord.
[..]
Ik zou me als ‘bloed’tante dan misschien wel gepasseerd voelen, als gewone vriendinnen ook die naam krijgen. Maar goed, dat zal dan wel aan onze familie liggen, ik ben met mijn zussen een stuk closer nog dan met vrienden. Het verschil tussen vrienden en kennissen is hier voor de kinderen ook heel duidelijk omdat zij kennissen vrijwel nooit zien en dus niet kennen. Maar onze vrienden ‘kennen’ onze kinderen ook niet, alleen van naam en wellicht gezicht.
Sjweijermam!quote:Op dinsdag 27 december 2022 09:35 schreef Leandra het volgende:
https://www.quest.nl/mens(...):text=Het%20woord%20'zwager'%20komt%20uit,'%20en%20'zweger'%20bijvoorbeeld.
Ik zie wel wat in zweer/zweger voor schoonvader/schoonmoeder
Dit. Ik zeg zelf altijd nichtje trouwens, voor beide soorten, omdat ik "nicht" vooral associeer met het scheldwoord.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
En dit. Misschien ook wel omdat ik nu in het buitenland woon. De kindjes van mijn zus zijn 0 en 1, dus die weten straks niet anders. Ze zullen mij minder vaak zien dan de vriendinnen/buurvrouwen/etc van mijn zus. Dan vind ik het wel zo fijn als ze mij als iets speciaals beschouwen, net zoals zij voor mij speciaal zijn.quote:[..]
Ik zou me als ‘bloed’tante dan misschien wel gepasseerd voelen, als gewone vriendinnen ook die naam krijgen.
Ik gebruik liever “The blood of the covenant is thicker than the water of the womb.”quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Ik zeg zelf altijd nichtje trouwens, voor beide soorten, omdat ik "nicht" vooral associeer met het scheldwoord.
[..]
En dit. Misschien ook wel omdat ik nu in het buitenland woon. De kindjes van mijn zus zijn 0 en 1, dus die weten straks niet anders. Ze zullen mij minder vaak zien dan de vriendinnen/buurvrouwen/etc van mijn zus. Dan vind ik het wel zo fijn als ze mij als iets speciaals beschouwen, net zoals zij voor mij speciaal zijn.(Dat komt later sowieso wel goed, als ze oud genoeg zijn om het concept van tante te begrijpen, maar toch.)
In het Engels heb je de uitdrukking "Blood is thicker than water", wel toepasselijk hier.
Klopt, deze uitdrukking betekende oorspronkelijk precies het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:26 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik gebruik liever “The blood of the covenant is thicker than the water of the womb.”
Ieder z'n eigenquote:Op dinsdag 27 december 2022 14:27 schreef Viv het volgende:
[..]
Klopt, deze uitdrukking betekende oorspronkelijk precies het tegenovergestelde.
Als je een andere bron hebt waaruit blijkt dat daadwerkelijk dat verschil tussen neef en neefje bestaat en gebruikelijk is, graag! Ik kom bij dat soort dingen dan toch uit bij het woordenboek.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het om volgens van Dale gaat hebben we de hele dag al nergens een discussie over...
Schoonbroer volgens van Dale
quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oeh... dat is wel een goeie, ik verwacht dat de patat/zwager grens gelijk is aan de friet/schoonbroer grens
Dat zou een mooie poll zijn:
Patat/zwager
Patat/schoonbroer
Friet/zwager
Friet/schoonbroer
Ik verwacht dat de bovenste en onderste veel meer stemmen hebben dan de 2 in het midden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, een neef/nicht is een kind van een oom of tante (je hebt een gezamenlijke grootouder), een neefje/nichtje is een kind van je broer/zus/zwager/schoonzus.
"Friends are the family you choose"quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ieder z'n eigenIk ben blij voor de mensen die een warme band hebben met hun biologische familie. Ik heb dat niet en heb dus mijn eigen familie om me heen verzamelt
Rly?quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:50 schreef exode het volgende:
[..]
Ik vind die hele friet/patat discussie erg grappig. Ik wist niet eens dat het een ding was tot ik hele discussies op Twitter zag. En ook hier.
Net zoals schoonbroer, ik vind zwager een raar woord, waarom schoonzus en geen schoonbroer. Maar ik vind het prima om het zwager te noemen. Met 1 vrouwenkoppel en 1 mannenkoppel in 1 gezin is het toch al ingewikkeld genoeg qua termen.
Die snap ik niet geloof ik.quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rly?
De jongens/de meiden
Later op te schalen naar de mannen/de vrouwen (of dames al naar gelang hoe je het wenst)
Het vrouwenkoppel en het mannenkoppel. Hem je er al 4 afgedekt.quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:54 schreef exode het volgende:
[..]
Die snap ik niet geloof ik.
Van schoonbroer naar de mannen?
De vriend van de broer van mijn verloofde. Een zin vol, hier afgekort naar schoonbroer of zwager net welk woord er in me opkomt.
Ik heb allesbehalve saaie schoonbroeren/schoonbroers/dingessen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het vrouwenkoppel en het mannenkoppel. Hem je er al 4 afgedekt.
Maar misschien heb ik saaie zwagers. Dat heb ik het zelden over. Mijn Mrs al helemaal niet.
Ik vind dat ook altijd wat vreemd inderdaad, bij ons in de vriendengroep gebeurt het ook. Ik ben wel opgegroeid met véél ooms en tantes, sommigen volgens mij niet. Tegenwoordig zijn de gezinnen sowieso veel kleiner als die van mijn opa en opa.quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:41 schreef hilliebillie het volgende:
Hier geen vriendinnen die tante genoemd worden, vind dat zelf altijd een beetje raar (prima voor wie het wel doet natuurlijk, is mijn gevoel er bij).
Mijn schoonzus deed dat wel bij haar beste vriendin. Dat heb ik altijd wel apart gevonden. Heb ik overigens ook niet echt hele goede vriendinnen trouwens.
Ik verzaakte in mijn vorige post.quote:
Ditquote:Op dinsdag 27 december 2022 14:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ieder z'n eigenIk ben blij voor de mensen die een warme band hebben met hun biologische familie. Ik heb dat niet en heb dus mijn eigen familie om me heen verzamelt
quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:43 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dit. Ik heb sowieso geen broers of zussen en ik beschouw mijn beste vriendinnen als familie dus zij zijn allemaal gebombardeerd tot tantes
.
Mijn schoonbroer 😅, die is al 14 jaar uit elkaar denk ik. Hij houdt heel erg veel van afwisseling denk ik.quote:Op dinsdag 27 december 2022 19:36 schreef F_r het volgende:
Dat klinkt inderdaad erg ongemakkelijk amaranta. Het klinkt ook een beetje of je zwager het nog lastig heeft met de scheiding omdat hij telkens een andere vriendin heeft.
Fietsdrama hier. Ik kocht in oktober een nieuwe fiets. Valt met ineens mijn trapper eraf. Schroefdraad ook kapot dus trapper kan er niet meer op. Fietsenzaak is er niet meer dus gazelle maar gemaild of dit onder garantie valt en waar ik dan naar toe kan. Mijn zijn fiets is nog geen jaar oud en die gaat niet meer aan. Dus 3 e- bikes thuis waarvan alleen mijn oudje met ruim 10.000km op de teller het nog doet
Je zou hier echt gek wordenquote:Op dinsdag 27 december 2022 21:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:F_r dat is balen zeg. Het is niet zo dat die fietsen goedkoop zijn. Hopen dat dit onder de garantie valt.
@:exode, het kerstdorp is 1.5 meter bij 1.5 meter, dus dat neemt nogal wat ruimte in de huiskamer in. Daar ben ik meestal na een maand wel weer klaar mee en dan wil ik mijn opgeruimde rustige woonkamer terug. De kinderen waren het er niet helemaal mee eens overigens.Als ik ooit de loterij win dan koop ik een huis met plaats voor een Lego zolder/kelder/whatever.
![]()
Ik koos vandaag verf en een nieuwe grote ronde spiegel voor in onze hal uit. Morgen gaan we eerst de kinderen uitlaten in een klimpark en dan 's middags eens kijken of we de muur kunnen schilderen. De muur wordt olijfgroen.
Echt opgeruimd is het hier zelden, we kunnen wel goed spullen verschuiven.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hoe tof ik Lego ook vind, mijn drang naar een opgeruimd huis wint. Mijn hoofd is al vaak een chaos door alles waar ik aan moet denken, moet regelen enz. en om dat te compenseren moet mijn huis echt netjes zijn. Zeker de woonkamer.
Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die wel in een - in mijn ogen - 'rommelig' huis kunnen leven zonder zich eraan te storen. Het lijkt me heerlijk om niet altijd maar op te hoeven ruimen om rust te vinden. Ofzo.
Gelukkig weer goed na een hele dag overgeven van de migraine op 1e kerstdag. Al baalt ze nog steeds als een stekker dat ze slechts 3 uur van de Efteling heeft kunnen genieten. We hebben nu het plan gemaakt om volgend jaar op eerste kerstdag weer te gaan. Lijkt me eerlijkgezegd best een toffe kersttraditie, dus I'm in!quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:05 schreef exode het volgende:
[..]
Echt opgeruimd is het hier zelden, we kunnen wel goed spullen verschuiven.
Hoe gaat het met je dochter?
Ja snap ik, ze had er natuurlijk naar uit gezien.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Gelukkig weer goed na een hele dag overgeven van de migraine op 1e kerstdag. Al baalt ze nog steeds als een stekker dat ze slechts 3 uur van de Efteling heeft kunnen genieten. We hebben nu het plan gemaakt om volgend jaar op eerste kerstdag weer te gaan. Lijkt me eerlijkgezegd best een toffe kersttraditie, dus I'm in!
Team opgeruimd huis (als in dat zou ik ook wel willen)... dan is het in elk geval ergens opgeruimd, als dat in mn hoofd niet zo is ...quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hoe tof ik Lego ook vind, mijn drang naar een opgeruimd huis wint. Mijn hoofd is al vaak een chaos door alles waar ik aan moet denken, moet regelen enz. en om dat te compenseren moet mijn huis echt netjes zijn. Zeker de woonkamer.
Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die wel in een - in mijn ogen - 'rommelig' huis kunnen leven zonder zich eraan te storen. Het lijkt me heerlijk om niet altijd maar op te hoeven ruimen om rust te vinden. Ofzo.
Niet leukquote:Op woensdag 28 december 2022 08:24 schreef lunapuella het volgende:
Pfff, wij gingen ook weer eens naar de schoonfamilie hoor... Twee dagen later testten mijn schoonouders positief en vanochtend had ik zelf ook een knalstreep te pakken.
quote:Op woensdag 28 december 2022 08:24 schreef lunapuella het volgende:
Pfff, wij gingen ook weer eens naar de schoonfamilie hoor... Twee dagen later testten mijn schoonouders positief en vanochtend had ik zelf ook een knalstreep te pakken.
Beterschapquote:Op woensdag 28 december 2022 08:24 schreef lunapuella het volgende:
Echt he, kunnen we dat niet gewoon bij wet verbieden? Hier ook weer familie 'de kleine is niet lekker, maar ach...'. En hoppa, kinderen ziek. Lekker dan.quote:Op woensdag 28 december 2022 08:55 schreef Hupje het volgende:
@:lunapuella Balen zeg, beterschap. Hadden ze al klachten toen je er was?
Hier kwam een familielid ziekig kerst vieren en gisteravond werd kind ziek... Ook fijn
Oh zuur! Was wel een leuk extraatje geweest.quote:Op woensdag 28 december 2022 09:04 schreef exode het volgende:
Balen Luna! Hopelijk vallen de klachten mee en krijgt de rest van het gezin het niet.
Ik ga zo met B en een vriendje naar zo'n trampoline park en binnenspeelgedoe. Die jongen hangt al bijna 2 weken thuis. We hadden voor deze vakantie allemaal briefjes geschreven met activiteiten erop. Maar ja, Juul kan nog niet heel veel. Dus heel gekvanochtend werd er door B dit uit de schaal met briefjes gehaald en Juul pakte 'wat lekkers bakken en knutselen'. Echt supertoevallig. Pokerface.
En verloofde had een hartverzakking vanochtend, wij hebben kras adventskalenders. Ze kraste de laatste want, ¤10.000.... bij natellen kwam ze 1 want te kort.
Ja volgens mij wel, wij kopen ze elk jaar, totnogtoe alleen 1 keer 5 Euro gewonnen. Paar jaar geleden hadden we nog 8 dagen op de kalender en hoefden we nog maar 1 ster voor 100.000. Natuurlijk krasten we die niet.quote:Op woensdag 28 december 2022 09:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oh zuur! Was wel een leuk extraatje geweest.
Je moet dan toch die kalender opsturen? Moet dat ding eerst nog heelhuids daar aankomen. Raar concept eigenlijk.
Nee, schoonmoeder werd een dag nadat we er waren verkouden en testte toen dus positief. Voor mij eigenlijk idem, vanochtend verkouden wakker geworden en meteen een positieve test.quote:Op woensdag 28 december 2022 08:55 schreef Hupje het volgende:
Hier kwam een familielid ziekig kerst vieren en gisteravond werd kind ziek... Ook fijn
Mee eens hoor. Maar dit familielid zat de hele middag suf en snotterend op de bank, heeft nog extra pcm genomen en ging vroeg naar huis 'omdat het echt niet meer ging'. Dat is gewoon ziek wat mij betreft.quote:Op woensdag 28 december 2022 09:28 schreef LeSage het volgende:
Ja jongens, maar als ik alleen mag komen met fitte kinderen zitten we eigenlijk een hele herfst en winter met z’n 4en binnen.
Als ze 40 graden koorts hebben blijven we heus weg. Voor een verkoudheid gaan we geen dingen meer afzeggen.
Sowieso hebben we het hier al eens over gehad dat het vrij lastig te bepalen is van wie je welke ziekte nu precies krijgt. Met school, opvang, uitjes, supermarkten, werk.
Eens, liever helemaal niet ziek natuurlijk, maar goed, wij hadden ze een week voor de Kerstvakantie al ziek thuis. Ook niet bepaald ideaal.quote:Op woensdag 28 december 2022 11:09 schreef SQ het volgende:
Je kunt ze beter nu ziek thuis hebben dan als het straks weer januari is en iedereen moet werken en naar school
Of ben ik nu weer te pragmatisch?
https://speld.nl/2022/12/(...)e-vriend-voor-kerst/quote:Op woensdag 28 december 2022 11:16 schreef amaranta het volgende:
Ik had het gisteren met een vriendin over “airfryers”
Dus ik zeg. Ik heb nog een ongeopende airfryer in mijn nachtkastje liggen.
Mijn man: 🤔 jij hebt helemaal geen airfryer in je nachtkastje.
Foto van het resultaat?quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik koos vandaag verf en een nieuwe grote ronde spiegel voor in onze hal uit. Morgen gaan we eerst de kinderen uitlaten in een klimpark en dan 's middags eens kijken of we de muur kunnen schilderen. De muur wordt olijfgroen.
We zijn nu nog bij stap 1: de kinderen uitlaten in een klimpark. Best een hit overigens, we zijn bij Funmania in Aalsmeer. Goed vermaak wel voor kinderen vanaf een jaar of 7-8, maar ook voor pubers nog leuk.quote:
Ach joh, je doet het nooit goed... niks van aantrekken dus.quote:Op woensdag 28 december 2022 11:39 schreef Elleska het volgende:
We kregen scheve gezichten omdat we niet naar familie gingen want het mocht eindelijk weer en het is zo gezellig.
Met nare buikgriep die zo besmettelijk is dat iedereen die met een bepaald persoon in aanraking is geweest buikgriep mee naar huis heeft genomen zouden wij even langs moeten komen voor de gezelligheid.
Ik ben gewoon aan het werk deze weken ;-)quote:Op woensdag 28 december 2022 11:09 schreef SQ het volgende:
Je kunt ze beter nu ziek thuis hebben dan als het straks weer januari is en iedereen moet werken en naar school
Of ben ik nu weer te pragmatisch?
Daar hadden we geen energie voorquote:Op woensdag 28 december 2022 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach joh, je doet het nooit goed... niks van aantrekken dus.
Oh man, hier ook elke dag hetzelfdequote:Op woensdag 28 december 2022 11:28 schreef Lemijn het volgende:
De jongens blijven bouwen en troep maken, en ik blijf opruimen. Dat is hoe we elkaar bezig houden hier.
Ik heb daar zo'n hekel aan als mensen komen als ze niet fit zijn (en dan bedoel ik niet een beetje snotterig).quote:Op woensdag 28 december 2022 08:55 schreef Hupje het volgende:
Die is leuk idd!quote:Op woensdag 28 december 2022 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
We zijn nu nog bij stap 1: de kinderen uitlaten in een klimpark. Best een hit overigens, we zijn bij Funmania in Aalsmeer. Goed vermaak wel voor kinderen vanaf een jaar of 7-8, maar ook voor pubers nog leuk.![]()
Zodra er resultaat is kom ik wel even showen.
Boks. Bij mij is de gehoorgang laatst nog schoongemaakt, dus dit komt door mijn verkoudheid. Ik loop al dagen te stressen uit angst voor een oorontsteking en moet ook ongesteld worden, dus ik ben gezellig joh!quote:Op woensdag 28 december 2022 13:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik cancelde laatst een afspraak met een vriendin omdat haar dochter ziek was en ik geen zin had om welk virus dan ook vlak voor de vakantie mee naar huis te slepen. Had een smoesje![]()
Nu heb ik een dicht oorNormaal gaat dat geleidelijk aan maar nu ineens zo, poef, dicht. Heb al een afspraak gemaakt om beide oren te laten uitspuiten. Maar ondertussen hoor ik echt heel slecht
En hoofd is chaos dus helaas voor zoon moet ie zn zooi opruimen. Er moet iets onchaotisch zijn![]()
Gaat bij jou ook lekker dusquote:Op woensdag 28 december 2022 15:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Boks. Bij mij is de gehoorgang laatst nog schoongemaakt, dus dit komt door mijn verkoudheid. Ik loop al dagen te stressen uit angst voor een oorontsteking en moet ook ongesteld worden, dus ik ben gezellig joh!. Maar goed, neusspray gehaald en alle weerstandverhogende middeltjes die ik maar kan bedenken in de hoop dat het snel wegtrekt. Sterkte ermee ook!
Wij waren vanochtend bij de show van Freek Vonk. Was wel geinig, de kinderen vonden het wel echt heel leuk. Twee jaar geleden de kaartjes al gekocht, dus dat was voor mijn gevoel een goedkoop uitje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door _NIKKI_ op 28-12-2022 17:07:06 ]
quote:Op woensdag 28 december 2022 16:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:MaJo gelijk hebben jullie! Al is het maar om gewoon even bij te tanken of gewoon eens niets te doen. We moeten al zo veel met zijn allen.
Wij hebben de kinderen gisteren ook naar de BSO laten gaan. Morgen gaan ze ook, want dan gaan man en ik samen lunchen aan zee met onze oudste.
In de spoiler de voor en na foto's van onze hal. De na foto is een beetje wazig, maar geeft wel de kleur het beste weer van alle foto's die ik maakte.Mooi! Meteen een hele andere uitstraling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
@:MaJo gelijk hebben jullie! Al is het maar om gewoon even bij te tanken of gewoon eens niets te doen. We moeten al zo veel met zijn allen.
Wij hebben de kinderen gisteren ook naar de BSO laten gaan. Morgen gaan ze ook, want dan gaan man en ik samen lunchen aan zee met onze oudste.
In de spoiler de voor en na foto's van onze hal. De na foto is een beetje wazig, maar geeft wel de kleur het beste weer van alle foto's die ik maakte.We moeten inderdaad echt even bijtanken. Met een eigen zaak kan je toch minder snel afstand nemen en dat hakt er wel in. Ik was niet voor niets zo moeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ziet er mooi uit! Welke kleur is het? Lijkt erg op de kleur die wij in de woonkamer hebben.
@exode ik las nog iets over dat je een dagje Spa cadeau had gekregen. Is dat toevallig Sereen? Daar gaan wij volgende week een dagje heen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ja, Sereen! Zo'n heerlijke saunaquote:Op woensdag 28 december 2022 18:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
We moeten inderdaad echt even bijtanken. Met een eigen zaak kan je toch minder snel afstand nemen en dat hakt er wel in. Ik was niet voor niets zo moe![]()
Ziet er mooi uit! Welke kleur is het? Lijkt erg op de kleur die wij in de woonkamer hebben.
@:exode ik las nog iets over dat je een dagje Spa cadeau had gekregen. Is dat toevallig Sereen? Daar gaan wij volgende week een dagje heen
In de spoiler de voor en na foto's van onze hal. De na foto is een beetje wazig, maar geeft wel de kleur het beste weer van alle foto's die ik maakte.Mooi @_NIKKI_! wat voor kleur zit er nu op de muur? Nevermind, ik zie het antwoord alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, heel irritant. Ik voel me ook altijd heel duf als ik slecht hoor, alsof ik continu niet helemaal wakker ben. Ik moest wel gniffelen om Haast Onthoofde Henk, ik zag het helemaal voor mequote:Op woensdag 28 december 2022 16:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Gaat bij jou ook lekker dusLastig he? We kijken nu Harry Potter, geluid staat een stuk harder en omdat ik net olie in oor heb gedruppeld en met een scheef hoofd zit, noemt zoon me nu Haast Onthoofde Henk
![]()
Bij mij komt het door de oordopjes die ik s'nachts draag. Gaat oorsmeer lekker van aanplakken![]()
Als jouw oren net uitgespoten zijn is het helemaal kut dat het opnieuw begint. Jij ook sterkte ermee.
Eigenlijk wel suf, we woonden er eerst ook best dichtbij en nu we een half uur verder zijn verhuisd gaan we erheenquote:Op woensdag 28 december 2022 18:36 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, Sereen! Zo'n heerlijke saunaen wij kunnen gewoon op de fiets. Veel plezier alvast.
Ik heb het even opgezocht, gave kleur! Beetje olijfgroen. Die van ons is toch wat lichter, ik geloof dat het officieel grijsgroen heet (maar ik kan de naam bij interesse ook opzoeken).quote:Op woensdag 28 december 2022 18:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:MaJo, de kleur heet cryptisch. We hebben hem op basis van de kleur van een bloempotje wat we al hadden uitgekozen van de kleurenwand bij Praxis. Ik ben erg blij met hoe het uitgepakt heeft.
Wat rot dat zoveel mensen last hebben van verstopte oren. Het klinkt in ieder geval als iets wat heel irritant is. Sterkte allen die er last van hebben!
Ach ja, we zijn weer even into Harry Potterquote:Op woensdag 28 december 2022 21:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, heel irritant. Ik voel me ook altijd heel duf als ik slecht hoor, alsof ik continu niet helemaal wakker ben. Ik moest wel gniffelen om Haast Onthoofde Henk, ik zag het helemaal voor me.
Mooi geworden Nikki!![]()
Ik zou de afspraak laten staan als ik dit zo leesquote:Op donderdag 29 december 2022 00:04 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ach ja, we zijn weer even into Harry Potter![]()
Echt zo stom als iets niet doet wat het behoort te doen. Ik zit steeds met mn hoofd te draaien in de hoop dat ik toch geluid opvangEn het voelt raar dof en drukkend.
Maar, de olie, naaldflesje en water hebben goed geholpen. Morgen mijn afspraak ffies afzeggen
Wat is floaten? Een soort drijven? Doe je dat in zo’n donker hokje?quote:Op donderdag 29 december 2022 08:47 schreef F_r het volgende:
Beterschap voor de zieken.
Op mijn werk is een griepgolf geweest. Je zag echt wie te vroeg terug kwam dan was daarna een ander uit het groepje ziek. Of ouders die ziek op school stonden en zo ging de griep rond
Ik mag zo van floaten was mijn kerstcadeau ik ben benieuwd.
Oeh dat zou ik ook nog wel een keer willen doen. Lijkt me heerlijkquote:Op donderdag 29 december 2022 08:47 schreef F_r het volgende:
Beterschap voor de zieken.
Op mijn werk is een griepgolf geweest. Je zag echt wie te vroeg terug kwam dan was daarna een ander uit het groepje ziek. Of ouders die ziek op school stonden en zo ging de griep rond
Ik mag zo van floaten was mijn kerstcadeau ik ben benieuwd.
Waarom? Ha assistente doet precies hetzelfde. En ik heb er vaker last van door mn oordopjes.quote:Op donderdag 29 december 2022 08:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou de afspraak laten staan als ik dit zo lees
Dan kan er in ieder geval even in je oor gekeken wordenquote:Op donderdag 29 december 2022 09:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Waarom? Ha assistente doet precies hetzelfde. En ik heb er vaker last van door mn oordopjes.
Vond op internet wel attributen om het zelf te doen want naaldflesje is niet zo handig. Maar had ff niks anders.
Glow in the dark midgetgolf is een leuk alternatief voor bowlen.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:58 schreef exode het volgende:
Er gaan nu zoveel virussen rond, het is knap als je niets krijgt.
Juul heeft echt een topstart van de dag. Energiek en vrolijk.We wilden daarom vanmiddag gaan bowlen met zijn 4en, alles in de buurt zit vol. Ja 1 heeft plek maar die vinden we vreselijk. Dus we gaan morgenmiddag.
We zoeken voor volgende week nog een leuk Subtropisch zwemparadijs. Binnen 1 uur rijden van Utrecht. Nee, geen CP zwembad. Eisen: wildwaterbaan, leuks voor beide kinderen en voor ons fatsoenlijke stoelen/ligdingen.
Bosbad Putten.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:58 schreef exode het volgende:
Er gaan nu zoveel virussen rond, het is knap als je niets krijgt.
Juul heeft echt een topstart van de dag. Energiek en vrolijk.We wilden daarom vanmiddag gaan bowlen met zijn 4en, alles in de buurt zit vol. Ja 1 heeft plek maar die vinden we vreselijk. Dus we gaan morgenmiddag.
We zoeken voor volgende week nog een leuk Subtropisch zwemparadijs. Binnen 1 uur rijden van Utrecht. Nee, geen CP zwembad. Eisen: wildwaterbaan, leuks voor beide kinderen en voor ons fatsoenlijke stoelen/ligdingen.
Omdat ik al een hernia krijg van het kijken naar die gare plastic stoelen daar.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:02 schreef SQ het volgende:
Waarom geen cp? Ik vrees dat er buiten cp niet veel subtropische zwemparadijzen meer bestaan in Nederland.
Ja maar dat is een beetje inherent aan dat soort oorden.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:05 schreef exode het volgende:
[..]
Omdat ik al een hernia krijg van het kijken naar die gare plastic stoelen daar.
Nou....Lalandia Billund had dus wel goede stoelen. Echt ik zou er zo weer heen rijden volgende week en wat nachtjes slapen maar ik krijg mijn verloofde niet mee.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar dat is een beetje inherent aan dat soort oorden.
Sauna-luxe ga je niet krijgen in een zwembad geschikt voor kinderen.
In NL is een zwembad voor kinderen denk ik gewoon per definitie met plastic meubilair. Overigens hebben veel CP's ook ligbedden langs het golfslagbad, maar da's niet overal en die zijn altijd bezet ook. Zeker in deze tijd van het jaar is het de vraag of je er uberhaupt welkom bent.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:08 schreef exode het volgende:
[..]
Nou....Lalandia Billund had dus wel goede stoelen. Echt ik zou er zo weer heen rijden volgende week en wat nachtjes slapen maar ik krijg mijn verloofde niet mee.
Oh maar ik vind plastic niet erg, maar die halfgare stoelen bij CP....daar past mijn kont amper op.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In NL is een zwembad voor kinderen denk ik gewoon per definitie met plastic meubilair. Overigens hebben veel CP's ook ligbedden langs het golfslagbad, maar da's niet overal en die zijn altijd bezet ook. Zeker in deze tijd van het jaar is het de vraag of je er uberhaupt welkom bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |