abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207222841
Omdat het weer altijd een goed onderwerp is. Naast spelletjes, de Efteling en beter wordende kinderen. En redenen om geen man te nemen, dat blijft ook immer actueel.
pi_207222848
Geen man nemen omdat:
- haren
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207222870
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 10:32 schreef Vanyel het volgende:
Geen man nemen omdat:
- haren
Oh ik vind de baard van mijn man juist heel aantrekkelijk. O+ En vrouwen hebben ook haren!
pi_207222878
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 10:33 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Oh ik vind de baard van mijn man juist heel aantrekkelijk. O+ En vrouwen hebben ook haren!
:{w
De mijne niet
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207222994
Ik heb ook baard-haar, van die dikke vieze zwarte haren ;(
  zondag 25 december 2022 @ 10:49:17 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207223125
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 10:40 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb ook baard-haar, van die dikke vieze zwarte haren ;(
Van die losse? Die heel stevig zijn?
Dat noemen wij Varkensharen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 december 2022 @ 10:50:02 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207223138
Maar nee, ik vind een baard niet aantrekkelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207223303
Hele fijne Kerst iedereen ~:) ~:)

Manlief heeft een baard O+ O+

Gister fijne Kerstavond gehad met lekkere hapjes en eten aan de salontafel. Ook nog Buurman & Buurman gekeken (de kerstfilmpjes), Simon vindt dat erg grappig.
pi_207223558
Jaaa, baarden bij mannen. :9~
Protège moi de mes désirs.
pi_207223675
Mijnes heeft ook een (8> O+
  zondag 25 december 2022 @ 11:37:32 #11
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207223939
Baarden en snorren O+
pi_207224212
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 10:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Van die losse? Die heel stevig zijn?
Dat noemen wij Varkensharen :')
Dat heet hier een heksenhaar :')

Een baard hoeft voor mij niet zo, maar sinds corona heeft vriend er wel een.
  zondag 25 december 2022 @ 12:05:39 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207224416
Wij waren uit eten en bij het afrekenen zette de serveerster de komma verkeerd op het pinapparaat.
Ik zag het heel toevallig toen ik m’n telefoon van het pinapparaat haalde. En heb het netjes gemeld. Was anders een heel goedkoop etentje geweest
pi_207224911
Wij hebben pj christmas!
Juul is echt nog niet beter en ik ben zo ontzettend moe dat ik gisteren om half 9 in slaap viel op de bank.
En hoofdpijn from hell. Maar eej, go ibu en pcm!

Dus niet naar mijn familie vandaag, maar thuis.

Gisteren cadeaus uitgepakt en ik ben goed verwend :) B maakt elk jaar cadeaus voor ons en die waren weer zo lief, van verloofde oa de big hug van Stoov gehad en een dagje sauna hier in de buurt.
Me happy :)

Voor iedereen een top Kerst, eet veul, drink zoals SQ en knuffel met je baard in huis.
pi_207224930
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 10:32 schreef Vanyel het volgende:
Geen man nemen omdat:
- haren
Ik vind dat juist een reden om geen vrouw te nemen. Al die lange haren overal die vast blijven zitten en alleen los komen als je ze handmatig los trekt :( de haren van m’n man zijn minder vervelend, zelfs de stoppels op z’n kin.

Mijn nieuwe snoerloze stofzuiger is alweer kapot :( in november aangeschaft, maar laadt niet meer op. Dat wordt dus fijn in de na-kerstdrukte bij de klantenservice in de rij staan :( met een apparaat dat niet praktisch mee te nemen is (door het docking station erbij).
pi_207225080
Fijne kerst allemaal btw!

En beterschap Exode! Wij hadden gisteren eindelijk weer drie fitte kinderen (alleen met nog wat minder eetlust), maar Lala lijkt weer een terugval gehad te hebben en ligt nu weer op bed met rillingen, bleek gezicht en rode oogjes. Even afwachten dus nog wat wij straks gaan doen. Maar ik ben een beetje bang dat als ik met Lala thuis blijf zoon ook niet meer wil want die verveelt zich vaak bij schoonzus (met alleen dochters waar hij geen klik mee heeft, en vrijwel alleen roze speelgoed).
pi_207225359
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:51 schreef FlyingFish het volgende:
Fijne kerst allemaal btw!

En beterschap Exode! Wij hadden gisteren eindelijk weer drie fitte kinderen (alleen met nog wat minder eetlust), maar Lala lijkt weer een terugval gehad te hebben en ligt nu weer op bed met rillingen, bleek gezicht en rode oogjes. Even afwachten dus nog wat wij straks gaan doen. Maar ik ben een beetje bang dat als ik met Lala thuis blijf zoon ook niet meer wil want die verveelt zich vaak bij schoonzus (met alleen dochters waar hij geen klik mee heeft, en vrijwel alleen roze speelgoed).
Ik zou dan denk ik zoon de keuze zou geven... Als er toch iemand thuis blijft...

Ik houd niet van baarden en snorren, dat geprik... :{
Fake it till you make it...
pi_207225410
Hier is alles zo goed als fit. Scheelt dat we naar mijn ouders gaan en we allemaal dezelfde griep hadden afgelopen 2 weken _O-

Vulling voor de chocolade- en slagroomtruffels staan op te stijven. Straks afmaken en dan op naar de familie.
Heb er eigenlijk wel zin in. Nieuw jurkje gisteren nog gehaald, jongens in het sjiek gehesen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_207225862
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:41 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik vind dat juist een reden om geen vrouw te nemen. Al die lange haren overal die vast blijven zitten en alleen los komen als je ze handmatig los trekt :( de haren van m’n man zijn minder vervelend, zelfs de stoppels op z’n kin.

Mijn nieuwe snoerloze stofzuiger is alweer kapot :( in november aangeschaft, maar laadt niet meer op. Dat wordt dus fijn in de na-kerstdrukte bij de klantenservice in de rij staan :( met een apparaat dat niet praktisch mee te nemen is (door het docking station erbij).
Er zijn ook vrouwen met korte haren O-)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207225918
Mijne heeft ook een baard, maar geen lange. Dat vind ik vies :@
Hij is wel aan het sparen voor mij, want lange haren op een mannenhoofd vind ik echt O+ O+ O+ O+ O+
pi_207226193
Wij vierden kerst gisteren al, want vandaag is mijn oudste samen met het gezin van mijn zus naar de Efteling. Ik hoor alleen net dat ze migraine heeft gekregen en al 2 keer moest overgeven. Ik vind het zo rot voor haar, want ze keek er zo naar uit. ;(
Meestal ga ik me snel na het overgeven beter voelen, dus ik hoop maar dat dat bij haar ook zo is. En zo niet dan rijd ik zo 'even' 1.5 uur daarheen om haar op te halen.
pi_207226764
Team geen baard.. mooi bij een andere man, maar niet bij die van mij.

Och wat sneu @_NIKKI_! Hopelijk zakt het.

@exode beterschap! Ik mag voor mijn verjaardag een big hug kopen. Twijfel alleen of ik er een extra accu bij doe.

Mijn man is mijn moeder gaan halen. We eten vanavond bij de Griek. Lekker en makkelijk, geen gedoe in huis. Morgen eten we bij zusje en zwager.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207226908
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 13:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Er zijn ook vrouwen met korte haren O-)
Ja :'(

Die de haren van die anderen elke keer uit het doucheputje vissen ja.
pi_207226947
Het ziet ernaar uit dat er vandaag toch ook bij ons gegeten gaat worden. Mijn dochter zou in de Efteling eten, maar ze zijn met onze zieke dochter inmiddels onderweg naar huis.

Ik hoop dat ik voldoende eten in huis heb voor 5 extra mensen (waarvan 2 kinderen), want ik denk dat ze hier komen eten aangezien ze zelf niets hebben ingeslagen.
We eten een zelfgemaakte vissalade schotel en huzarensalade schotel, dus er is vast voor ieder wat wils qua vissoorten en met wat extra stokbrood komt het vast goed. Desnoods maar een extra bolletje ijs bij het toetje. Mooie kerstgedachte wel, dat we het beschikbare voedsel delen. ;)
pi_207226949
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 15:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja :'(

Die de haren van die anderen elke keer uit het doucheputje vissen ja.
Jouw keus! Wij zijn gewoon allemaal niet zo harig ^O^
pi_207226957
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 15:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Jouw keus! Wij zijn gewoon allemaal niet zo harig ^O^
Ik koos er niet voor om zo'n langharig zoonmens te hebben :{w
pi_207227122
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 15:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het ziet ernaar uit dat er vandaag toch ook bij ons gegeten gaat worden. Mijn dochter zou in de Efteling eten, maar ze zijn met onze zieke dochter inmiddels onderweg naar huis.

Ik hoop dat ik voldoende eten in huis heb voor 5 extra mensen (waarvan 2 kinderen), want ik denk dat ze hier komen eten aangezien ze zelf niets hebben ingeslagen.
We eten een zelfgemaakte vissalade schotel en huzarensalade schotel, dus er is vast voor ieder wat wils qua vissoorten en met wat extra stokbrood komt het vast goed. Desnoods maar een extra bolletje ijs bij het toetje. Mooie kerstgedachte wel, dat we het beschikbare voedsel delen. ;)
Zijn bij jullie de supermarkten niet gewoon open? Die zijn hier van 9 tot 22:00 uur open beide kerstdagen, absurd gewoon. Wel sneu voor iedereen dat het leuke uitje hierdoor afgeblazen is.

Mijn kerstdiner wordt in m’n eentje restjes opeten :( Lala is toch ziek thuisgebleven en zal niet zoveel eten. Zoon is wel mee zonder mopperen.
pi_207228068
Neefje is net geboren O+
En ik was er bij. Zo bijzonder. O+
pi_207228147
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 17:48 schreef arvensis het volgende:
Neefje is net geboren O+
Gefeliciteerd! O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207228288
Gefeliciteerd arvensis!
  zondag 25 december 2022 @ 18:48:58 #31
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207228462
Gefeliciteerd Arvensis! Een kerstkind
pi_207228601
@arvensis, gefeliciteerd!
pi_207228880
💛💛💛
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_207229513
Gefeliciteerd @arvensis O+
pi_207229662
Dank allen. O+

Wat heeft iedereen gegeten vandaag? :9
  zondag 25 december 2022 @ 20:57:26 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207229834
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 20:46 schreef arvensis het volgende:
Dank allen. O+

Buffetsalade van de catering en wat stokjes op de BBQ. Was prima, hoewel niet echt een kerstmaal natuurlijk.
En gefeliciteerd met je neefje. Eigenlijk zou hij Noël genoemd moeten worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 25 december 2022 @ 21:01:38 #37
382129 crew  Donna
pi_207229890
Gefeliciteerd @arvensis
Zo bijzonder, zowel de dag als dat je er bij mocht zijn, geweldig. O+
En wat heb jij gegeten?

Wij zijn bij mijn (Indische) schoonouders geweest, dus dat is een soort de hele dag volgepropt worden met allemaal lekkers en dan daarna nog een halve rijsttafel, maar het was heerlijk. Morgen weer.
En ik heb 3 nogal flinke glazen rode wijn op. Hips. :Y)
  Moderator zondag 25 december 2022 @ 21:02:44 #38
382129 crew  Donna
pi_207229906
Bij ons bijna alle supermarkten open van 9 tot 7 of van 12 tot 7.
Dat was een paar jaar geleden nog wel anders.
  zondag 25 december 2022 @ 21:04:07 #39
37150 livelink
pi_207229932
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 21:02 schreef Donna het volgende:
Bij ons bijna alle supermarkten open van 9 tot 7 of van 12 tot 7.
Dat was een paar jaar geleden nog wel anders.
Hier was alles wel dicht.
pi_207230481
Gefeliciteerd @arvensis en wat bijzonder! O+

Het was een mooie eerste kerstdag. Mijn peuter heeft lang geslapen terwijl mijn man de oudste mee had naar mijn schoonvader. Rust voor mij. w/

Eigenlijk zouden we vandaag naar mijn ouders maar dat was me nog teveel omdat ik net ziek ben geweest. Ineens was er dus nog tijd over. Vrij laat besloten we om dan ook maar langs mijn schoonmoeder te gaan. Zij eten pas laat, dus we zouden hoe dan ook thuis eten. Alle familie was er, en mijn kinderen vonden het er geweldig. Heb het idee dat we er het leukste deel hebben meegekregen. :)

Kinderen thuis in bad gestopt terwijl mijn man eten maakte. Kinderen in pyjama aan de eettafel. En wij hadden heerlijke zelfgemaakte pizza met een sneeuwmannetje na. :9

Dit zou best een nieuwe traditie kunnen worden. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 25 december 2022 @ 21:43:55 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207230529
Hier ook alles dicht! De Lidl zelfs 2 dagen. En dit is echt niet de kleinste stad van het land. Ik vind het een goede zaak.

Ik at lekker en genoeg. Mijn toetje is alleen nog niet op want dreumes plus vreemd huis is niet echt lekker doorslapen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_207230712
Gefeliciteerd arvensis!

Wij hadden een gek fusion diner bij m'n ouders, alles was Indisch behalve het hoofd _O-

M'n vader had in de middag pasteitjes en pangsit gebakken :9

Met het diner hadden we een laagjeslemper in blokjes gesneden als amuse, een crème soto ajam maar dan wat sjieker op 't bord dan normaal, voorgerecht was kabeljauw in gele kokossaus met een maiskoekje er bovenop afgetopt met zoetzure komkommer, hoofd entrecote met aardappelpuree en gegrilde groente _O-, dessert was dadar gulung en wadjik :9 :9
pi_207230724
Ohja er waren ook nog twee soorten pandancake.

Ik zit vol :D
  zondag 25 december 2022 @ 21:59:34 #44
37150 livelink
pi_207230792
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 21:54 schreef Aure het volgende:
Gefeliciteerd arvensis!

Wij hadden een gek fusion diner bij m'n ouders, alles was Indisch behalve het hoofd _O-

M'n vader had in de middag pasteitjes en pangsit gebakken :9

Met het diner hadden we een laagjeslemper in blokjes gesneden als amuse, een crème soto ajam maar dan wat sjieker op 't bord dan normaal, voorgerecht was kabeljauw in gele kokossaus met een maiskoekje er bovenop afgetopt met zoetzure komkommer, hoofd entrecote met aardappelpuree en gegrilde groente _O-, dessert was dadar gulung en wadjik :9 :9
Dat klinkt wel heel lekker en ook als heel veel werk. Maar het is inderdaad een aparte combi zo :D
pi_207230850
Ik deed het samen met m'n broer, hij had het menu bedacht. En had bedacht dat ie geen zin had in de Indische toch veelal vleesstoofachtige gerechten als hoofd :') maar het was allemaal heerlijk :9 zelfs de combi stoorde niet echt. Oh en mijn andere broer had nog tjendol en es shanghai gemaakt s'middags :9
pi_207230937
Gefeliciteerd @arvensis :)

Wij aten bij de Irakees. Stuk duurder en porties gehalveerd. Dat doen we dus niet meer. Vroegah kreeg ik mijn bord niet leeg, nu heb ik nog trek :')
Ik had een chicken tikka en een kebabspies, zoon een lams en kebab en man 2 leverspiezen :r Was gelukkig zo gecremeerd dat ik er niks van geroken heb :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_207231078
Klinkt echt heel lekker @Aure
Dit had ik gemaakt. De kerstbox van Ekomenu.

Nu slaapt iedereen of is naar huis. Me time :D
pi_207231119
Wij hadden dus zelfgemaakte truffels bij de koffie *)

Pompoensoep
Trio van vis
Hazenpeper, aardappelkroketjes, gegrilde courgette en aubergine en salade (en ik at het vlees niet)
Italiaans brambozendessert en chocolademousse
En 3 glazen rode wijn

:9 ik zit nu wel vol….

Kinderen liggen nu pas in bed :') de tantes hebben ze goed bezig gehouden. Ik ga zo toch nog maar even op de bank met een boek.
  zondag 25 december 2022 @ 22:34:57 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207231255
Ik deed F een Stoov BigHug kado onder de boom en nu zit/lig ik er heerlijk op op de bank. :D O+
pi_207231761
Goed cadeau :D
pi_207232703
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 22:34 schreef BE het volgende:
Ik deed F een Stoov BigHug kado onder de boom en nu zit/lig ik er heerlijk op op de bank. :D O+
Goed bekeken 🤣
Ik heb er vanmiddag 1 besteld.

Wij hebben bij de Griek gegeten. Pff ik ontplof bijna 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207234763
Wij aten dus vissalade. Met meer mensen dan vooraf bedacht, maar we hadden alsnog te veel. :')

Vandaag geen uitgebreid diner want we gaan vanmiddag rond half 4 naar Avatar in de bios. Eer we thuis zijn loopt het denk ik tegen achten dus ik denk dat we vandaag een simpele pastasalade eten. De kinderen hebben na bergen popcorn toch vast geen trek meer.

Bij ons waren winkels inderdaad ook gewoon open, maar ik vind dat zo'n onzin dat ik weiger om daar tijdens kerst naartoe te gaan.
pi_207234834
Wij hadden twee avonden heel traditioneel Duits kersteten: worstjes en gehaktballen met aardappelsalade :D War helemaal prima is, ik hou erg van eten maar kan ook prima zonder veelgangendiners. Vanavond gourmet bij mijn ouders.
  Moderator maandag 26 december 2022 @ 07:09:13 #54
382129 crew  Donna
pi_207234892
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 21:43 schreef Lemijn het volgende:
Hier ook alles dicht! De Lidl zelfs 2 dagen. En dit is echt niet de kleinste stad van het land. Ik vind het een goede zaak.

Ik at lekker en genoeg. Mijn toetje is alleen nog niet op want dreumes plus vreemd huis is niet echt lekker doorslapen.
Hier wel een klein dorp. Snap ook niet waarom alles open moet. :')
Maarja als 1 schaap over de dam is.
  maandag 26 december 2022 @ 07:16:21 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207234897
Ja je moet dat wel met z’n allen doen waarschijnlijk.

Ik zit met een lichte kater van vooral slapeloosheid met een spelende dreumes al een uur beneden. Dit kan alleen maar beter worden de komende jaren.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_207234955
Dan zit het inmiddels zo in je ritme gebakken dat je hoe dan ook vroeg wakker bent :P

* Clubsoda was vanochtend kindloos ook om 6 uur wakker :D
pi_207234960
In Duitsland is dus álles op kerstavond om 14 uur al dicht, maar bij de ene bakker die vandaag open is (om 5 uur!), stond om half 8 vanochtend ook al een enorme rij. Menselijk natuur blijkbaar.
pi_207235042
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 17:48 schreef arvensis het volgende:
Neefje is net geboren O+
Gefeliciteerd! O+. Dat is zeker een bijzondere kerst!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207235076
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 20:46 schreef arvensis het volgende:
Dank allen. O+

Voorgerecht: pastinaakpuree met gebakken champignons en pastinaakchipjes erbij (kinderen hadden zalm met Hollandse garnalen)
Tussen: gerookte paling met mierikswortelroom en wat salade
Hoofd: kalfsvlees met champignonsaus en gegrilde groenten
Na: chocoladetaart

Wij maakte het voorgerecht, schoonzus het nagerecht en schoonvader de rest. Het was gezellig en lekker!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 26 december 2022 @ 08:42:27 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207235122
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
Dan zit het inmiddels zo in je ritme gebakken dat je hoe dan ook vroeg wakker bent :P

* Clubsoda was vanochtend kindloos ook om 6 uur wakker :D
Precies! De pubers hier hebben me al een tijdje niet meer nodig ‘s ochtends, maar uitslapen ho maar… en na dik anderhalf uur proberen in slaap te vallen ben ik er wel klaar mee eigenlijk… -O-

Oh, en F schakelt nog een tandje hoger met snurken… dat is echt mijn cue om eruit te gaan. :X
pi_207235262
Wij aten tomatensoep, gerookte kip salade, draadjesvlees met frietjes en ijs met appel crumble.
En vandaag gaan we bij mijn ouders gourmetten :9
  maandag 26 december 2022 @ 09:03:25 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207235279
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 05:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij aten dus vissalade. Met meer mensen dan vooraf bedacht, maar we hadden alsnog te veel. :')
Ja, dat is bij mijn schoonmoeder dus ook altijd het geval. Die had weer eens voor meer dan 20 mensen eten ingekocht. We waren met zijn vijven...
Ik heb op vrijdag getracht te voorkomen dat er ook voor 20 man vlees op tafel kwam, door voor voldoende mensen uit de vriezer te halen. Volgens schoonmoeder was dat echt niet genoeg hoor, "wat als we te weinig hebben?!?!!"
Nog een gourmetschotel erbij (voor 4 man...) Uiteindelijk hadden we dus voor meer dan 6 personen over, niks anders dan onzinnige verspilling :{
Die complete extra schotel (waar ze er overigens nóg een van had!) is niet aangeraakt. De rest van het vlees was ook niet op en dan heb ik het nog niet over de 5 soorten grote salades waar meer dan 80% van over is. Er staat ook altijd eten op tafel dat niemand eet. Nooit. Ook volgens mijn vrouw begint het nu toch wel de spuigaten uit te lopen... Ik vind het al 15 jaar nergens op slaan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207235385
Ik heb bewust heel veel te veel haleem (Pakistaans gerecht) gemaakt. Liggen 5x2 porties in de vriezer en ik denk dat er vanavond ook nog wel overblijft. Geef ik dochter mee uit de vriezer en kieper ik de overblijfselen er weer bij.
Hebben we voor tig genoeg. De laatste keer dat ik het maakte was een jaar of 10 geleden :') Maar nu met slowcooker gaat het een stuk beter ;)
If they say
pi_207235395
Wij aten op kerstavond bij mijn schoonouders. Iedereen verzorgde een gang. Van het hoofdgerecht was wel vrij veel over, maar mijn schoonouders hebben het niet breed dus we vonden het prima de restjes bij hun achter te laten, kunnen ze weer 3 dagen van eten.

Het menu:
Mosterdsoep met kaassoesjes

Varkenshaas, geperste tofu met harissa, romanesco, stoofpeertjes, aardappelgratin, aardappel-pastinaakpuree, pommes duchesse

Trio van panna cotta met stoofpeertjes, kindvriendelijke tiramisu en bowl met slagroom.

Gisteren bij mijn ouders aten we een vegan kerstmenu, want mijn broertje en schoonzus zijn vegan. Daar was het pastinaak-truffelsoep, vegan garnalencocktail, vegan shepherds pie en een assortiment kant- en klaartoetjes. Simpeler, maar ook lekker en gezellig.
pi_207235403
Simon was vanochtend om 8:30 wakker, maar wel in zijn bed geplast. Dus ipv lekker relaxt wakker worden, meteen hem onder de douche gegooid en de wasmachine aan.

Gister hadden wij een pasteitje vooraf, hoofd was struisvogelbiefstuk en als dessert ijs. Was lekker.
Vandaag wordt het carpaccio vooraf, hoofd zalm met citroenpasta en als dessert een cheesecake.
pi_207235435
Wat een lekker uitgebreide menu’s allemaal. :D
Wij hebben kerstavond sushi besteld want dat is onze verkeringsjubileum traditie. Gisteren hadden we precies 0 plannen en konden we niet eten wat we eigenlijk wilden eten omdat geen enkele AH dat op voorraad had. Dus hebben we diepvriespizza gegeten. _O-
Vandaag gourmetten bij de schoonfamilie!
  maandag 26 december 2022 @ 09:38:59 #67
37150 livelink
pi_207235479
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 09:31 schreef Bami het volgende:
Wat een lekker uitgebreide menu’s allemaal. :D
Wij hebben kerstavond sushi besteld want dat is onze verkeringsjubileum traditie. Gisteren hadden we precies 0 plannen en konden we niet eten wat we eigenlijk wilden eten omdat geen enkele AH dat op voorraad had. Dus hebben we diepvriespizza gegeten. _O-
Vandaag gourmetten bij de schoonfamilie!
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat jullie hadden willen eten.
pi_207235605
Vanavond weer heerlijk ondefinieerbaar bij m’n schoonmoeder 😅
pi_207235632
Oh top, schoonmoeder appt net dat ze vandaag positief test op corona. -O-
pi_207235633
Wij eten op Kerstavond altijd sushi, boks Bami!

Gisteren zouden we lunchen bij mijn familie en dan gaan we op de terugweg altijd langs de Mac. Maar dat liep dus anders. We hebben 's avonds de groentesoep op die voor de lunch bedoeld was en broodjes Hawai gemaakt (het pizzadeeg van de AH was beschimmeld). Verder lekker kleine hapjes die we in huis hadden.

Vandaag gaat verloofde met B naar haar familie. Winterbbq in Blaricum. Verloofde maakt het toetje, appel crumble met ijs.
Ik denk dat ik voor Juul en mij pastasaus uit de diepvries haal.

B is net uit bed, die is wel beter maar zijn lichaam moet nog wel bijtrekken geloof ik.
Juul kwam ook pas om 08:30 uit bed om vervolgens mij in bed verder te slapen. Heerlijk knus.

Vandaag verder chill, spelletjesdag denk ik.
  maandag 26 december 2022 @ 10:09:51 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_207235733
Geen baard, lang haar en we hebben ons prima vermaakt 8-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 december 2022 @ 10:43:56 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207236157
Gisteren mijn familie (vader, zusje, zoon, schoondochter, kleinzoon) hier voor kerst, we hebben chinees gehaald, was een kerst-afhaalmenu.
N is nu zijn vader ophalen en die luncht hier dan, mijn vader komt dan ook nog.

Mijn vader is gisteren naar huis gelopen met zijn nieuwe veiligheidsvest aan met ledlampjes voor en achter, hij heeft ook gelijk een omweg genomen, hij was nu toch goed zichtbaar :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207236402
wij zouden geen brunchen met de inlaws, daar hadden er een paar corona dus dat hoefde niet *O* in plaats daarvan met zijn viertjes naar de dierentuin, gelunched met patatjes en 's avonds gewoon de hapjes gegeten die we voor overdag hadden gekocht ^O^.

straks gaan we schaatsen, en vanavond (als de jongetjes slapen) oldskool kaasfondueen en een filmpje kijken ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_207236516
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 09:38 schreef livelink het volgende:

[..]
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat jullie hadden willen eten.
Zo’n verspakket, een traybake met (in ons geval vega) kip.
pi_207237217
@arvensis, gefeliciteerd met je neefje! wat bijzonder dat je er bij was.
  maandag 26 december 2022 @ 13:16:53 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207238395
Onze kerst bij mijn familie was gisteren boven verwachting gezellig! We aten heel veel verschillende dingen, maar alles met mate en de kindjes hebben zich prima vermaakt.

Nu zit ik bij schoonouders op de oprit in de auto, want de oudste zit achterin te slapen en dat kan ze goed gebruiken, dus ik blijf mooi even bij haar zitten. Wel koud inmiddels ~:) straks duizend hapjes wrs, maar ach. Ik was vanochtend weer op m'n gewicht van voor de zwangerschap van de jongste, dus ik ben helemaal blij en dat helpt wel om niet gedachteloos te proppen tot ik misselijk van. Dat deed ik vroeger - toen ik nog 50 kilo zwaarder was - wel en ik weet nog net iets te goed hoe kut ik me daarna dan fysiek voelde.

Vanochtend wilde ik eigenlijk gaan hardlopen, maar in plaats daarvan hebben we de kura van de oudste omgedraaid. Ze heeft nu zo'n ontzettend leuk kamertje O+ en is apetrots. Foto plaatsen lukt niet, maar ik ben een blije mama!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207240060
Ik heb gisteren champignonsoep uit blik gegeten en twee porties carpaccio. Lala was ziek, dus we hebben met z'n tweeën thuis gegeten wat ik kon vinden. Zij een bordje met paprika, komkommer en tomaatjes en beide een champagne glas (met water). Voor vandaag is het ook weer afwachten, iedereen in huis, behalve ikzelf, ligt nu op bed in de hoop dat we straks toch nog redelijk compleet naar het kerstdiner van de andere tak van de familie kunnen. De een was gisteren niet lekker, de andere stortte gisterenavond in en nummer 3 die volledig fit was heeft de halve nacht liggen huilen vanwege oorpijn en dus amper geslapen. En vanmorgen zaten er dus drie bleke kinderen op de bank toen ik naar mn werk vertrok en ondertussen heeft nu een ander oorpijn, heeft degene met oorpijn buikpijn en rillingen en is de derde gewoon nog heel moe.
Kerst is in ieder geval geen succes dit jaar :')
pi_207240124
Och, FlyingFish, dat is ook niet leuk! Beterschap en hopelijk is iedereen straks fit genoeg, al is het maar voor een uurtje.
pi_207242576
Iedereen die nu bij een vet ongemakkelijk kerst diner zit…. Steek je hand op.
🙋🏻♀
pi_207242612
Sterkte amaranta

Ik ben bij dat ik gisteren overleeft heb
  maandag 26 december 2022 @ 18:09:45 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207242635
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 18:04 schreef amaranta het volgende:
🙋🏻♀
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207242996
Sterkte amaranta

Weggaan een optie?
pi_207243017
Verhaal volgt later… het is inmiddels ietsjes minder ongemakkelijk. Maar nog…
pi_207243105
quote:
🙋🏻♀
Ik eet restjes voor de tv bij Boss baby, maar voel met je mee hoor.
Details volgen vast later? O-)
pi_207243260
Ai amaranta, dat klinkt niet best :{

@FlyingFish hopelijk iedereen weer een beetje opgeknapt. En verder nog beterschap met de ziekenboeg :*

Hier gewoon twee daagjes zelf gekookt met kerst, lekker op het gemakje gedaan thuis.

Wel gisteren even gebruncht bij mijn ouders omdat zij toch graag wel iets wilde doen met kerst..
pi_207243290
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 19:00 schreef hilliebillie het volgende:
Ai amaranta, dat klinkt niet best :{

@:flyingfish hopelijk iedereen weer een beetje opgeknapt. En verder nog beterschap met de ziekenboeg :*

Hier gewoon twee daagjes zelf gekookt met kerst, lekker op het gemakje gedaan thuis.

Wel gisteren even gebruncht bij mijn ouders omdat zij toch graag wel iets wilde doen met kerst..
In eerste instantie las ik gedoucht. De volgende zin.. was raar.
pi_207243332
Sterkte daar amaranta :D

Hier zit de late kerstlunch/vroeg diner er ook weer op. Nu in de trein naar huisssss. Eén kind achter gelaten voor een paar dagen bij opa en oma. Super chill *)
pi_207243358
We hadden nu wildpate (konijn/fazant), iets met parelhoen in bladerdeeg en diverse salades en triple chocomousse als toetje :9
  Licht Ontvlambaar maandag 26 december 2022 @ 19:11:20 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_207243367
quote:
🙋🏻♀
Oei, sterkte daarmee!

Hier heel relaxt, beetje samen koken, wat spelen met de hondjes en lekker hangen en Top 2000 luisteren :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 26 december 2022 @ 20:25:43 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_207244292
quote:
🙋🏻♀
Hopelijk ben je weer veilig thuis
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207244332

[ Bericht 100% gewijzigd door amaranta op 26-12-2022 21:24:33 ]
pi_207244616
Nou, jij hebt je kerstbemiddelwerk wel gedaan.
Omg :X :X
pi_207244666
Zo, dat is wel overtreffende trap ongemakkelijk, ja :X
  maandag 26 december 2022 @ 20:53:14 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207244685
Kwam ik vanavond thuis nadat ik mijn schoonvader thuisgebracht had, lag het weer helemaal vol met cadeautjes onder de boom :D O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 december 2022 @ 20:56:24 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207244728
Damn, wat een kerstdrama Amaranta :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 december 2022 @ 20:56:35 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_207244730
@amaranta

Wtf.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207244747
Wat een verhaal Amaranta, dat is zwaar ongemakkelijk inderdaad.
pi_207244782
Allemachtig. Ik had al een paar 'ongemakkelijke situatie rond kerst' verhalen gelezen, maar die van jou staat wel op de eerste plaats :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 26 december 2022 @ 21:10:04 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207244903
Pfft wat een gedoe zeg! En - op afstand natuurlijk - wat klinkt hij als een hork...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207244904
Jezus amaranta, ongemakkelijk dekt de lading niet eens pff :X
pi_207244967
Amaranta :X
Hoe zielig ook voor die kinderen ;(
  maandag 26 december 2022 @ 21:19:35 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207245076
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 21:10 schreef Tink89 het volgende:
Pfft wat een gedoe zeg! En - op afstand natuurlijk - wat klinkt hij als een hork...
Hij is eigenlijk heel lief. Maar denkt momenteel met z’n piemel ipv met z’n hoofd.
Tel daar 2 pubers van 16-18 bij op. Die al aan de 10de vriendin ofzo worden voorgesteld.
Ik snap de zonen wel.
  maandag 26 december 2022 @ 21:21:56 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207245115
Mijn schoonmoeder is denk ik hierin de ergste. Het nephuilen. Vragen of hij toch mag blijven. Waarschijnlijk met vooropgezet motief haar zoon op de koffie gevraagd ofzo. Anders had ze hem wel smorgens kunnen vragen.
Geen idee. Ik vond het heel ongemakkelijk. Oudste zoon ook, want ik vroeg het aan hem.
pi_207245124
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 21:19 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hij is eigenlijk heel lief. Maar denkt momenteel met z’n piemel ipv met z’n hoofd.
Tel daar 2 pubers van 16-18 bij op. Die al aan de 10de vriendin ofzo worden voorgesteld.
Ik snap de zonen wel.
Boe :X
Is dit dezelfde zwager die elke keer een nieuwe vrouw meeneemt voor de familiefoto's? Of is dat een andere user?
  maandag 26 december 2022 @ 21:23:52 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207245150
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 21:22 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Boe :X
Is dit dezelfde zwager die elke keer een nieuwe vrouw meeneemt voor de familiefoto's? Of is dat een andere user?
Haha ja
pi_207245172
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 21:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Haha ja
Waarom ben je dan nog verbaasd? :')
Ik las overigens steeds 'zwanger' ipv zwager.

Sneu voor de kinderen hoor..
  maandag 26 december 2022 @ 21:27:02 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207245194
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 21:25 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]

Ik zeg bewust zwager, als ik schoonbroer zeg krijg ik steeds de topicusers over mij heen dat dat geen bestaand woord is.
  maandag 26 december 2022 @ 21:27:41 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207245212
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 21:25 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]

Het is wel next level hè nu. De hele situatie. En ik heb uiteraard niet alles opgeschreven.
pi_207245224
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 21:27 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik zeg bewust zwager, als ik schoonbroer zeg krijg ik steeds de topicusers over mij heen dat dat geen bestaand woord is.
Klopt helemaal :D Maar het verhaal an sich in combinatie met zwanger.. yikes :X

quote:

[..]
Het is wel next level hè nu. De hele situatie. En ik heb uiteraard niet alles opgeschreven.
Snap ik, sterkte :*
pi_207245240
Wat stom van schoonmoeder! Dit soort dingen forceren werkt juist averechts. Dat wordt nog afwachten of ze volgend jaar nog wel willen komen.

Ik ben met zoon naar het kerstdiner geweest, ging goed! Meiden hebben s middags 3 uur geslapen en zijn met man thuis gebleven. Ik kreeg een foto door van hun kerstdiner :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 december 2022 @ 21:30:32 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207245254
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 21:28 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Klopt helemaal :D Maar het verhaal an sich in combinatie met zwanger.. yikes :X
[..]
Snap ik, sterkte :*
Ik mag hopen dat er geen liefdesbaby komt. :X :X
  maandag 26 december 2022 @ 21:31:18 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207245268
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 21:29 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom van schoonmoeder! Dit soort dingen forceren werkt juist averechts. Dat wordt nog afwachten of ze volgend jaar nog wel willen komen.

Ik ben met zoon naar het kerstdiner geweest, ging goed! Meiden hebben s middags 3 uur geslapen en zijn met man thuis gebleven. Ik kreeg een foto door van hun kerstdiner :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
😅 was het wel lekker??
pi_207245323
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 21:31 schreef amaranta het volgende:

[..]
😅 was het wel lekker??
Ik heb heerlijk gegeten! En de meiden wilde van tig opties alleen dit (en een paprika die ze al voor de foto opgegeten hadden), dus die hebben vast ook lekker gegeten :') mijn man had boterhammen met pindakaas als kerstdiner :D
  maandag 26 december 2022 @ 21:46:47 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207245535
quote:

[..]
Klopt, ik las van de week in een rouwadvertentie trouwens "achteroom"... oudoom heet dat :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207245971
Ik heb je verhaal gemist amaranta, maar als ik de reacties zo lees moet het echt wel awkward geweest zijn. :{
pi_207246378
Ja ik heb hem ook gemist. Vet sip na die opbouw van de spanning, haha.
  maandag 26 december 2022 @ 22:36:59 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207246435
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 22:34 schreef Bami het volgende:
Hele korte samenvatting: Ongemakkelijke ontmoeting tussen mijn zwager en zijn zoons die door omstandigheden momenteel niet met elkaar praten.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 26-12-2022 22:56:00 ]
  maandag 26 december 2022 @ 22:46:32 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207246624
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 22:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hele korte samenvatting: Ongemakkelijke ontmoeting tussen mijn zwanger en zijn zoons die door omstandigheden momenteel niet met elkaar praten.
Hij maakt gewoon een nieuwe zoon? ;)
[edit]ik had niks bijgelezen. Maar is zijn nieuwe vriendin echt zwanger? [/edit]

[ Bericht 5% gewijzigd door trui op 26-12-2022 22:53:42 ]
in de haak.
  maandag 26 december 2022 @ 22:49:40 #119
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_207246669
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 15:13 schreef _NIKKI_ het volgende:

Succes met de griep tijdens oud en nieuw!
  maandag 26 december 2022 @ 22:58:15 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207246820
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 22:46 schreef trui het volgende:

[..]
Hij maakt gewoon een nieuwe zoon? ;)
[edit]ik had niks bijgelezen. Maar is zijn nieuwe vriendin echt zwanger? [/edit]
Lol. Nee. Mijn telefoon maakt steeds zwanger van zwager.
Mijn zwager heeft als het goed is geen werkende zwemmers meer.
pi_207249740
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 22:49 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Succes met de griep tijdens oud en nieuw!
:')
pi_207250217
Ik vind schoonbroer veel logischer eigenlijk. Kunnen we een petitie starten?
pi_207250386
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 08:37 schreef exode het volgende:
Eens. Maar in Brabant is dat volgens mij vrij standaard. (Tenminste hier in de regio). Ben er ook wel eens een paar keer verbaasd door aangekeken :P
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:01:26 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207250407
quote:
Schoonbroer is ook veel logischer. Rare Hollanders … 😅
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:03:21 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207250425
:(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207250454
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 08:58 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Eens. Maar in Brabant is dat volgens mij vrij standaard. (Tenminste hier in de regio). Ben er ook wel eens een paar keer verbaasd door aangekeken :P
Hier is dat niet standaard hoor :D
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:08:38 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_207250480
quote:

[..]
In Brabant zeggen ze wel meer rare dingen })
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:08:47 #128
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207250482
Zullen we… een poll openen in GC?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 december 2022 @ 09:17:38 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_207250584
quote:

[..]
In Limburg, aan de kant van de Franse invloed, is het schoonbroer. Ik ken zwager-variant wel vanuit het dialect aan de kant met de Duitse invloed.
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:24:41 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:27:49 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207250717
Verdorie team schoonbroer ligt achter :D
pi_207250729
https://onzetaal.nl/taalloket/zwager

Ik vind zwager het meest logisch.

In het Duits maak je onderscheid tussen de partner van je sibling en tussen de partner van de sibling van je partner. Het eerste geval is Schwager/Schwägerin en het tweede geval Schippschwager/Schwippschwägerin O+ in het Nederlands zijn we sowieso maar weinig precies, we kennen ook het verschil tussen cousin en niece/nephew niet, wat veel andere talen wel hebben.
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:31:18 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207250749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:28 schreef Clubsoda het volgende:

In het Duits maak je onderscheid tussen de partner van je sibling en tussen de partner van de sibling van je partner. Het eerste geval is Schwager/Schwägerin en het tweede geval Schippschwager/Schwippschwägerin O+ in het Nederlands zijn we sowieso maar weinig precies, we kennen ook het verschil tussen cousin en niece/nephew niet, wat veel andere talen wel hebben.
Ja, dat is echt heel raar.
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:32:35 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_207250765
maar @amaranta sterilisatie kan ongedaan gemaakt worden toch :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207250774
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 22:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hele korte samenvatting: Ongemakkelijke ontmoeting tussen mijn zwager en zijn zoons die door omstandigheden momenteel niet met elkaar praten.
Ik heb het verhaal ook gemist, maar dit klinkt ongemakkelijk ja... :{
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:33:18 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207250786
quote:
Voor sommige mensen is er een betekenisverschil ontstaan tussen zwager en schoonbroer. Een zwager is dan ‘de man van je eigen zus’ of ‘de man van je eigen broer’. Een schoonbroer is dan ‘de broer van je man’ of ‘de broer van je vrouw’, of ‘de man van de zus of broer van je man of vrouw’. Maar dit verschil hanteert zeker niet iedereen. De naslagwerken maken er in elk geval geen melding van.
Ik gebruik het dus gewoon goed. Het broertje van mijn man is mijn schoonbroer.
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:35:11 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207250822
https://www.quest.nl/mens(...):text=Het%20woord%20'zwager'%20komt%20uit,'%20en%20'zweger'%20bijvoorbeeld.

Ik zie wel wat in zweer/zweger voor schoonvader/schoonmoeder :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:38:44 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207250870
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:32 schreef Troel het volgende:
maar @:amaranta sterilisatie kan ongedaan gemaakt worden toch :+
Zeker. Ik acht de kans erg klein dat hij dat gaat doen.
Zij is al in de 40 en al moeder van 4 kinderen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze nog op een baby zit te wachten.
Tel daarbij op dat de baby juridisch gezien geeneens van mijn ZWAGER zou zijn.

Disclaimer: En als vrouwen van in de 40 nog kinderen willen krijgen moeten ze dat helemaal zelf weten.
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:42:15 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207250924
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:28 schreef Clubsoda het volgende:

Je zou nog neef/neefje en nicht/nichtje kunnen hanteren ipv cousin/nephew-niece, maar gezien ik de oudste ben aan de kant met de meeste neven en nichten is me mijn hele jeugd verteld dat er weer een neefje of nichtje geboren was, dat maakt de koppeling wat lastig los te laten.

Maar inmiddels noem ik de kinderen van mijn ooms en tantes idd neef/nicht en de zoons van mijn zusje neefjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:46:29 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_207250974
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je zou nog neef/neefje en nicht/nichtje kunnen hanteren ipv cousin/nephew-niece, maar gezien ik de oudste ben aan de kant met de meeste neven en nichten is me mijn hele jeugd verteld dat er weer een neefje of nichtje geboren was, dat maakt de koppeling wat lastig los te laten.

Maar inmiddels noem ik de kinderen van mijn ooms en tantes idd neef/nicht en de zoons van mijn zusje neefjes.
Ik ben aan de ene kant de oudste, aan de andere kant de jongste. Maar voor mij is het relatief makkelijk. Ik heb geen broers of zussen, dus geen neefjes en nichtjes van die kant.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207251008
Schoonbroer.
Achteroom.
Grote oma.
Kroelen.

Wij trekken ons niet zoveel aan geloof ik van wat heurt. ;)
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:49:31 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207251015
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:46 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ben aan de ene kant de oudste, aan de andere kant de jongste. Maar voor mij is het relatief makkelijk. Ik heb geen broers of zussen, dus geen neefjes en nichtjes van die kant.
Aan de andere kant ben ik niet de jongste (dat is mijn zusje :')), maar het leeftijdsverschil met de neef en nicht aan de andere kant is ook nog eens 10 en 5 jaar, dus die heb ik altijd al als neef en nicht omschreven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 27 december 2022 @ 09:55:56 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207251097
Overigens is/was het iig op de Veluwe (en ik vermoed in meer gebieden met een Saksisch dialect), gewoonte dat een oom en tante Oom Hendrik en Tante Marijke worden genoemd, maar een oudoom en oudtante wordt dan weer Hendrik Oom en Marijke Meu.

Dus ik leer mijn kleinzoon nu dat mijn zusje Elina Meu is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 27 december 2022 @ 10:01:14 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207251150
Ik noem al mijn ooms en tantes altijd bij hun voornaam, zonder oom of tante ervoor.
Behalve de tante van mijn man. Die noem ik ook tante Ria.
pi_207251410
quote:
Ik hoef daar geen officiële regels voor en zeg lekker gewoon schoonbroer :6
pi_207251444
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:33 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik gebruik het dus gewoon goed. Het broertje van mijn man is mijn schoonbroer.
Ooooh, dat is makkelijk dan!

Mijn zussen hebben geen partners, dus ik heb geen zwagers :D

Hoe noem je de man van de broer van je partner? :')
pi_207251450
In het Turks heb je daar allemaal andere benamingen voor.

Teyze = tante aan moederszijde
Hala = tante aan vaderszijde
Dayı = oom aan moederszijde
Amca = oom aan vaderszijde

Oma’s hebben ook een eigen benaming (moedermoeder en vadermoeder :D). Broer/zus van je partner, hun echtgenoten, iedereen heeft een eigen benaming. Veel handiger. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door arvensis op 27-12-2022 11:10:21 ]
  dinsdag 27 december 2022 @ 10:24:45 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207251471
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:22 schreef arvensis het volgende:

Oma’s hebben ook een eigen benaming (moederoma en vaderoma :D). Broer/zus van je partner, hun echtgenoten, iedereen heeft een eigen benaming. Veel handiger. :P
Vet!
  dinsdag 27 december 2022 @ 10:26:08 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207251494
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:22 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ooooh, dat is makkelijk dan!

Mijn zussen hebben geen partners, dus ik heb geen zwagers :D

Hoe noem je de man van de broer van je partner? :')
Gewoon bij zn voornaam denk ik.
Maar dat is je schoonbroer dus.
pi_207251499
Mijn kinderen hebben een berg tantes en 2 échte tantes. Dat zijn mijn zussen, de rest zijn mijn vriendinnen O+

En toen laatst een vriendin haar zwangerschap aankondigde kwam een andere vriendin me in de armen gevlogen: ‘we worden weer tanteeeeeeeee!!!’ O+
pi_207251516
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:26 schreef amaranta het volgende:

[..]
Gewoon bij zn voornaam denk ik.
Maar dat is je schoonbroer dus.
Ja, ik zeg dus ook dat we naar mijn schoonbroers gaan en iedereen denkt dan even dat het 2 samenwonende broers zijn :D
  Manager PR/Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 10:35:34 #152
269689 crew  Viv
pi_207251647
Ik vind zwager/schoonbroer ook gewoon een slecht concept. Hoe kun je nu dezelfde term aanhouden voor de broer van je partner, de mannelijke partner van een broer/zus van je partner, én voor de mannelijke partner van je eigen broer/zus? Dan weet je eigenlijk nog niks. 8)7

Zelf gebruik ik die term nooit, altijd "de man van mijn zus", etc.
pi_207251705
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:26 schreef LeSage het volgende:
Mijn kinderen hebben een berg tantes en 2 échte tantes. Dat zijn mijn zussen, de rest zijn mijn vriendinnen O+

En toen laatst een vriendin haar zwangerschap aankondigde kwam een andere vriendin me in de armen gevlogen: ‘we worden weer tanteeeeeeeee!!!’ O+
Hier ook 2 'tantes', mijn bff die als een zus voor me is en een goede vriendin die officieel zoon z'n achternicht is :D
Geen biologische tantes van mijn kant, dus dit compenseert :Y
pi_207251747
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:35 schreef Viv het volgende:
Ik vind zwager/schoonbroer ook gewoon een slecht concept. Hoe kun je nu dezelfde term aanhouden voor de broer van je partner, de mannelijke partner van een broer/zus van je partner, én voor de mannelijke partner van je eigen broer/zus? Dan weet je eigenlijk nog niks. 8)7

Maar ik vind juist de man van de broer van mijn vriend erg omslachtig worden.
pi_207251751
Oh, en, zwager en patat.
pi_207251763
quote:
De betekenis van 'zwager' was ooit zelfs nog breder. Je kon er elk aangetrouwd mannelijk familielid mee aanduiden.

Helaas, @Clubsoda, de Franse invloeden hebben het gewonnen van de Duitse: Kun je je zwager ook je schoonbroer noemen?
Maar het noorden van het land schijnt verzet te bieden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207251902
quote:

Daarom moeten we ook gewoon de term zwipzwager en zwipzwageres introduceren.
  dinsdag 27 december 2022 @ 10:50:47 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207251906
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:41 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh, en, zwager en patat.
Oeh... dat is wel een goeie, ik verwacht dat de patat/zwager grens gelijk is aan de friet/schoonbroer grens :D

Dat zou een mooie poll zijn:
Patat/zwager
Patat/schoonbroer
Friet/zwager
Friet/schoonbroer

Ik verwacht dat de bovenste en onderste veel meer stemmen hebben dan de 2 in het midden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 10:50:50 #159
269689 crew  Viv
pi_207251910
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:40 schreef LeSage het volgende:

[..]
Maar ik vind juist de man van de broer van mijn vriend erg omslachtig worden.
Maar als je schoonbroer zegt, en iemand zegt dan "oh, dus de man van jouw zus?", dan ontkom je daar alsnog niet aan. :+
pi_207251931
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De betekenis van 'zwager' was ooit zelfs nog breder. Je kon er elk aangetrouwd mannelijk familielid mee aanduiden.

Helaas, @:clubsoda, de Franse invloeden hebben het gewonnen van de Duitse: Kun je je zwager ook je schoonbroer noemen?
Maar het noorden van het land schijnt verzet te bieden.
Noords verzet is sowieso te prijzen ^O^
pi_207251966
POLL
pi_207252000
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:22 schreef arvensis het volgende:

Oma’s hebben ook een eigen benaming (moederoma en vaderoma :D). Broer/zus van je partner, hun echtgenoten, iedereen heeft een eigen benaming. Veel handiger. :P
Dat heb je in het Zweeds ook.
Farmor en Farfar (oma en opa vaders kant) Mormor en morfar (oma en opa moeders kant).
Moster en morbror (tante en oom aan moeders kant) en faster en farbror (tante en oom aan vaders kant).

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oeh... dat is wel een goeie, ik verwacht dat de patat/zwager grens gelijk is aan de friet/schoonbroer grens :D

Patat/zwager
Patat/schoonbroer
Friet/zwager
Friet/schoonbroer

Ik verwacht dat de bovenste en onderste veel meer stemmen hebben dan de 2 in het midden.
Friet/zwager :6
  dinsdag 27 december 2022 @ 10:57:56 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207252061
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:50 schreef Viv het volgende:

[..]
Maar als je schoonbroer zegt, en iemand zegt dan "oh, dus de man van jouw zus?", dan ontkom je daar alsnog niet aan. :+
En wat is dan de man van de zus van je man.

Als zwager de man van jouw broer of zus is, en schoonbroer de broer van je man of vrouw, wat is dan de man van de sibling van je partner?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207252085
quote:

[..]
Voor de meeste mensen aan wie je een anekdote over schoonbroer vertelt zijn óf die nuances al bekend, óf helemaal niet interessant. :P
  dinsdag 27 december 2022 @ 11:01:04 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207252108
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:54 schreef Nijna het volgende:

[..]

Friet/zwager :6
Dat betekent dat de frietgrens hoger ligt dan de schoonbroergrens :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 december 2022 @ 11:10:48 #166
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_207252289
Waarom is het belangrijk of ik met schoonbroer het broertje van mijn vriend bedoel of de vriend van mijn zusje? Trouwens, als ik het zo zie hier, dan zijn dat beide geen schoonbroer of zwager, want we zijn allemaal niet getrouwd :+
  dinsdag 27 december 2022 @ 11:15:04 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207252406
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:10 schreef Sjeen het volgende:
Waarom is het belangrijk of ik met schoonbroer het broertje van mijn vriend bedoel of de vriend van mijn zusje? Trouwens, als ik het zo zie hier, dan zijn dat beide geen schoonbroer of zwager, want we zijn allemaal niet getrouwd :+
Dat is in het Engels zelfs in de titel hoorbaar, maar dat "in law" zit zit er in het NL/DE/FR niet in.
Ik noem de vaste partner van mijn zus of zwager ook gewoon schoonzus of zwager.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207252510
quote:

[..]
Iedereen weet inmiddels wel dat mijn zussen al 100+ jaar single zijn, dus deze vergissing hebben we niet vaak :') :+

Maar nee, je hebt gelijk. Het is gewoon onhandig.
  Manager PR/Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 11:19:43 #169
269689 crew  Viv
pi_207252525
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:10 schreef Sjeen het volgende:
Waarom is het belangrijk of ik met schoonbroer het broertje van mijn vriend bedoel of de vriend van mijn zusje?
Als iemand een verhaal tegen mij begint over mijn schoonbroer dit en dat, dan blijft mijn hoofd acuut steken op de vraag hoe ik diegene moet plaatsen. :blauwoog:
pi_207252531
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Neefje is toch gewoon de verkleinvorm van neef? Lijkt me alleen maar onduidelijker worden dan.

Verder boeit het mij persoonlijk niet wat voor soort zwager een zwager precies is. Het is geen directe familie, maar aangetrouwd. Meer info is toch niet nodig? Tenzij het een rare zwager is van wie je je liever distantieert natuurlijk, maar in dat geval zou ik dan weer precies benoemen wie het is en dat zo ingewikkeld mogelijk laten lijken :D

Vriendinnen tantes noemen zou ik overigens ook nooit doen, en nogal denigrerend richting de echte tantes vinden ook eigenlijk.

Ik mis overigens vooral een woord voor sibling. Mijn broer en zussen is altijd zo’n mond vol.
pi_207252533
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:19 schreef Viv het volgende:

[..]
Als iemand een verhaal tegen mij begint over mijn schoonbroer dit en dat, dan blijft mijn hoofd acuut steken op de vraag hoe ik diegene moet plaatsen. :blauwoog:
Hoe je het blauwe oog moet plaatsen?
pi_207252560
Ik heb een patatzwager _O-
If they say
  dinsdag 27 december 2022 @ 11:23:29 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207252600
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:20 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Neefje is toch gewoon de verkleinvorm van neef? Lijkt me alleen maar onduidelijker worden dan.

Verder boeit het mij persoonlijk niet wat voor soort zwager een zwager precies is. Het is geen directe familie, maar aangetrouwd. Meer info is toch niet nodig? Tenzij het een rare zwager is van wie je je liever distantieert natuurlijk, maar in dat geval zou ik dan weer precies benoemen wie het is en dat zo ingewikkeld mogelijk laten lijken :D

Vriendinnen tantes noemen zou ik overigens ook nooit doen, en nogal denigrerend richting de echte tantes vinden ook eigenlijk.

Ik mis overigens vooral een woord voor sibling. Mijn broer en zussen is altijd zo’n mond vol.
Nee, een neef/nicht is een kind van een oom of tante (je hebt een gezamenlijke grootouder), een neefje/nichtje is een kind van je broer/zus/zwager/schoonzus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207252620
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:20 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Denigrerend?
Mijn kinderen weten precies welke tantes echt familie zijn en welke niet. En de titel tante geeft voor mijn kinderen aan welke mensen in je veilige cirkel zitten. Als je ergens bent en hulp nodig hebt bij het afvegen ga je naar een ‘tante’ of ‘oom’ en niet naar de vage bekende waar je mama net mee zag kletsen.
Die tantes en ooms mag je gewoon knuffelen als je daar zin in hebt.
Zo weten de jongens het onderscheid tussen goede vrienden en kennissen van ons. Werkt echt perfect.
  dinsdag 27 december 2022 @ 11:26:21 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_207252664
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:24 schreef LeSage het volgende:

[..]
Denigrerend?
Mijn kinderen weten precies welke tantes echt familie zijn en welke niet. En de titel tante geeft voor mijn kinderen aan welke mensen in je veilige cirkel zitten. Als je ergens bent en hulp nodig hebt bij het afvegen ga je naar een ‘tante’ of ‘oom’ en niet naar de vage bekende waar je mama net mee zag kletsen.
Zo weten de jongens het onderscheid tussen goede vrienden en kennissen van ons. Werkt echt perfect.
Een vriendin kun je zelf uitzoeken en is soms veiliger dan een 'echte' tante :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 december 2022 @ 11:27:37 #176
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_207252700
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:19 schreef Viv het volgende:

[..]
Echt? Ik hoor dan eigenlijk ‘iets aangetrouwd’ :P
pi_207252731
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:26 schreef Troel het volgende:

[..]
Een vriendin kun je zelf uitzoeken en is soms veiliger dan een 'echte' tante :@
Dat sowieso.
Er zijn natuurlijk ook genoeg gevallen waarbij vriendintantes meer waard zijn dan echte tantes. Zoals bij mij vroeger eigenlijk.
  dinsdag 27 december 2022 @ 11:30:18 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207252772
Mijn vader heeft 2 broers die allebei nog in hun geboortedorp wonen, maar mijn vader al sinds 1965 niet meer.

Beide broers zijn getrouwd met een vrouw die niet uit het dorp komt en de ene komt zelfs niet uit de regio.
Die ene die helemaal geen familie in de regio heeft vertelde aan de buurvrouw dat haar zwager was overleden, en omdat men de andere broer van mijn vader gewoon in het dorp zag lopen moest mijn vader die overleden zwager wel zijn.
Het kwam niet in mensen op dat zij zelf ook nog zussen had die een man konden hebben.

Ik had destijds verkering met de zoon van de dorpskroegbaas dus die hoorde al snel aan de bar dat zijn schoonvader was overleden :')
Mijn vader maakt zich niet zo druk om dat soort dingen dus die zei laconiek: "nou, dan moet ik maar weer eens een rondje door het dorp gaan wandelen...".
En dat deed hij :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207252781
Ik noem mijn tantes en ooms, altijd oom/tante en dan voornaam.

Ik zag friet en patat, echt niets met die hele discussie.

Juul noem ik vaak kulleke en B jochie. Kortom ik lul Brabants en Utregs.

Ik 4 oeps 5! schoonbroers/zwagers en 3 schoonzussen/zwagerinnen.

Wij kunnen hier niet opstarten vandaag, verloofde en B waren pas om 11 uur thuis van het etentje. Die brakken samen uit en Juul is een heel stuk beter maar nog hartstikke moe. Misschien krijg ik ze vanmiddag mee naar het bos. Met mij gaat het ook beter, zit alleen nog aan de maximale dosering ibu en pcm want mijn hoofd wil nog niet echt.
pi_207252862
100% mee eens @LeSage O+
pi_207254172
Ik ben vast heel raar want ik gebruik friet en patat door elkaar. :@ Schoonbroer gebruik ik overigens niet. ;)

Ik ben vandaag in opruim- en schoonmaakmodus. Ik heb vanmorgen al alles uitgezocht wat achter de schotten op zolder staat, de kerstboom afgetuigd en mijn Lego kerstdorp opgeruimd. Ik hou van de kerstversiering, maar op een gegeven moment begint het voor mij rommelig aan te voelen en moet het weg. Fris en opgeruimd het nieuwe jaar in. ;)
pi_207254362
Wij hebben gisteravond besloten om het komend weekend lekker 5 dagen met de camper weg te gaan O+ Heerlijk dat het gewoon kan.
pi_207254502
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 22:34 schreef Bami het volgende:
Niet dwangmatig F5en als @amaranta iets smeuigs belooft ;(
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:23:28 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207254816
Over hoe je het noemt trouwens:
Als je een tweede (of hoger) kind krijgt dan krijg je een tweede/derde/zesde kind.
Je oudste kind wordt bij een tweede grote broer/zus en bij ieder volgende kind wordt het tot dan toe jongste kind ook grote broer/zus.

Als je voor het eerst oom/tante/opa/oma wordt dan word je oma of tante.
Hoe heet dat bij een tweede, derde, zesde? Je bent dan immers al oma of tante.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207254889
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, een neef/nicht is een kind van een oom of tante (je hebt een gezamenlijke grootouder), een neefje/nichtje is een kind van je broer/zus/zwager/schoonzus.
Volgens van Dale is een neef ook gewoon een kind van je broer/zus. Ik heb dit onderscheid ook nog nooit ergens gehoord.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:24 schreef LeSage het volgende:

[..]
Denigrerend?
Ik zou me als ‘bloed’tante dan misschien wel gepasseerd voelen, als gewone vriendinnen ook die naam krijgen. Maar goed, dat zal dan wel aan onze familie liggen, ik ben met mijn zussen een stuk closer nog dan met vrienden. Het verschil tussen vrienden en kennissen is hier voor de kinderen ook heel duidelijk omdat zij kennissen vrijwel nooit zien en dus niet kennen. Maar onze vrienden ‘kennen’ onze kinderen ook niet, alleen van naam en wellicht gezicht.
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:31:19 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207254954
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:27 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Volgens van Dale is een neef ook gewoon een kind van je broer/zus. Ik heb dit onderscheid ook nog nooit ergens gehoord.
Als het om volgens van Dale gaat hebben we de hele dag al nergens een discussie over...

Schoonbroer volgens van Dale
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207255344
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben vast heel raar want ik gebruik friet en patat door elkaar. :@ Schoonbroer gebruik ik overigens niet. ;)

Ik ben vandaag in opruim- en schoonmaakmodus. Ik heb vanmorgen al alles uitgezocht wat achter de schotten op zolder staat, de kerstboom afgetuigd en mijn Lego kerstdorp opgeruimd. Ik hou van de kerstversiering, maar op een gegeven moment begint het voor mij rommelig aan te voelen en moet het weg. Fris en opgeruimd het nieuwe jaar in. ;)
Ik vind die hele friet/patat discussie erg grappig. Ik wist niet eens dat het een ding was tot ik hele discussies op Twitter zag. En ook hier.

Net zoals schoonbroer, ik vind zwager een raar woord, waarom schoonzus en geen schoonbroer. Maar ik vind het prima om het zwager te noemen. Met 1 vrouwenkoppel en 1 mannenkoppel in 1 gezin is het toch al ingewikkeld genoeg qua termen.

Je Lego dorp al opgeruimd? De onze is nog niet eens volledig klaar. De ziektes in estafette hebben nogal vertraagd. Maar echt wel dat het nog een paar weken blijft staan. Dit jaar ook vuurwerk in verwerkt dus het kan nog wel even, toch? En na de Kerstvakantie halen we gewoon de Kerstbomen uit het dorp weg en hebben we een winterdorp.
Onze Kerstboom daarentegen...die begint al te hangen. Er vielen zelfs al ballen uit, gelukkig geen breekbare. Dus die gaat op 1 januari meteen naar buiten.
pi_207255391
Ik heb net onderhandeld dat we hier de boom ook 1 januari gaan opruimen.
Voor mn man weer aan het werk moet.
  Manager PR/Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 14:02:09 #189
269689 crew  Viv
pi_207255612
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het om volgens van Dale gaat hebben we de hele dag al nergens een discussie over...

De online Van Dale is maar een beperkte woordenlijst, wie heeft de Dikke nog in de boekenkast staan?
pi_207255617
Had ik net B en verloofde een beetje in de actie modus (lees eindelijk gaan douchen en aankleden), ligt Juul op de bank te slapen.

Na 1,5 week thuis en binnen zitten was ik er wel klaar mee, ik denk dat ik zo even alleen een rondje ga lopen.
pi_207255709
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:02 schreef exode het volgende:
Had ik net B en verloofde een beetje in de actie modus (lees eindelijk gaan douchen en aankleden), ligt Juul op de bank te slapen.

Na 1,5 week thuis en binnen zitten was ik er wel klaar mee, ik denk dat ik zo even alleen een rondje ga lopen.
Oh, van die ziekteestafettes zijn ook zo vermoeiend.

Hier net flink geschrokken met S. Hij viel voorover van de bank op onze marmeren salontafel. Heeeeel veel bloed meteen uit zijn neus. Gelukkig lijkt hij niet scheef te staan.
Nu maar koelen en hopen dat hij over een half uurtje weer zo goed is dat hij mee kan naar de voorstelling waar we heen gaan zo.
  dinsdag 27 december 2022 @ 14:09:16 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_207255746
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:02 schreef Viv het volgende:

[..]
De online Van Dale is maar een beperkte woordenlijst, wie heeft de Dikke nog in de boekenkast staan?
Check!

Maar eerst lekker badderen en dutten, want vakantie!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207255795
quote:

[..]
[..]
Ik zou me als ‘bloed’tante dan misschien wel gepasseerd voelen, als gewone vriendinnen ook die naam krijgen. Maar goed, dat zal dan wel aan onze familie liggen, ik ben met mijn zussen een stuk closer nog dan met vrienden. Het verschil tussen vrienden en kennissen is hier voor de kinderen ook heel duidelijk omdat zij kennissen vrijwel nooit zien en dus niet kennen. Maar onze vrienden ‘kennen’ onze kinderen ook niet, alleen van naam en wellicht gezicht.
Mijn zussen worden aanbeden door de jongens, dus die positie hebben ze toch wel.
Mijn vrienden en vriendinnen zien de jongens heel veel. We gaan zo voor de verjaardagen met mijn vriendin naar een theatervoorstelling voor de kinderen en daarna komt ze hier gourmetten.
Met oudjaar gaan de jongens mee en slapen ze in het bed van een vriendin.
We zijn zelfs eens een week op vakantie geweest met een hele groep vrienden en dan waren onze kinderen de enige kinderen.
Mijn vrienden zien ze heel vaak en zijn er dol op. Vind ik ook altijd bijzonder om te zien hoeveel mensen hen in hun harten hebben gesloten O+
pi_207255924
Wij hebben allebei geen zussen, dus geen bloed dat zich gepasseerd hoeft te voelen. :P
pi_207255984
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 09:35 schreef Leandra het volgende:
https://www.quest.nl/mens(...):text=Het%20woord%20'zwager'%20komt%20uit,'%20en%20'zweger'%20bijvoorbeeld.

Ik zie wel wat in zweer/zweger voor schoonvader/schoonmoeder :D
Sjweijermam!
  Manager PR/Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 14:21:03 #196
269689 crew  Viv
pi_207256015
quote:

[..]
Dit. Ik zeg zelf altijd nichtje trouwens, voor beide soorten, omdat ik "nicht" vooral associeer met het scheldwoord. :%
quote:
[..]
Ik zou me als ‘bloed’tante dan misschien wel gepasseerd voelen, als gewone vriendinnen ook die naam krijgen.
En dit. Misschien ook wel omdat ik nu in het buitenland woon. De kindjes van mijn zus zijn 0 en 1, dus die weten straks niet anders. Ze zullen mij minder vaak zien dan de vriendinnen/buurvrouwen/etc van mijn zus. Dan vind ik het wel zo fijn als ze mij als iets speciaals beschouwen, net zoals zij voor mij speciaal zijn. O+ (Dat komt later sowieso wel goed, als ze oud genoeg zijn om het concept van tante te begrijpen, maar toch.)

In het Engels heb je de uitdrukking "Blood is thicker than water", wel toepasselijk hier. :)
pi_207256130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit. Ik zeg zelf altijd nichtje trouwens, voor beide soorten, omdat ik "nicht" vooral associeer met het scheldwoord. :%
[..]
En dit. Misschien ook wel omdat ik nu in het buitenland woon. De kindjes van mijn zus zijn 0 en 1, dus die weten straks niet anders. Ze zullen mij minder vaak zien dan de vriendinnen/buurvrouwen/etc van mijn zus. Dan vind ik het wel zo fijn als ze mij als iets speciaals beschouwen, net zoals zij voor mij speciaal zijn. O+ (Dat komt later sowieso wel goed, als ze oud genoeg zijn om het concept van tante te begrijpen, maar toch.)

In het Engels heb je de uitdrukking "Blood is thicker than water", wel toepasselijk hier. :)
Ik gebruik liever “The blood of the covenant is thicker than the water of the womb.”
  Manager PR/Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 14:27:39 #198
269689 crew  Viv
pi_207256165
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:26 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik gebruik liever “The blood of the covenant is thicker than the water of the womb.”
Klopt, deze uitdrukking betekende oorspronkelijk precies het tegenovergestelde. :D
pi_207256179
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:27 schreef Viv het volgende:

[..]
Klopt, deze uitdrukking betekende oorspronkelijk precies het tegenovergestelde. :D
Ieder z'n eigen O+ Ik ben blij voor de mensen die een warme band hebben met hun biologische familie. Ik heb dat niet en heb dus mijn eigen familie om me heen verzamelt ;)
pi_207256199
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je een andere bron hebt waaruit blijkt dat daadwerkelijk dat verschil tussen neef en neefje bestaat en gebruikelijk is, graag! Ik kom bij dat soort dingen dan toch uit bij het woordenboek.

Mijn oudste neefje is de zoon van mijn tante. 1 dag na mij geboren, dus altijd expres neefje genoemd, vooral in zijn bijzijn. Jonger dan mij = neefje, ouder dan mij is neef zo is mij altijd geleerd. Net als broer en broertje. Meestal zijn de kinderen van broers/zussen wel jonger, maar niet altijd. Mijn zussen hebben een ‘tante’ en ‘oom’ die jonger zijn dan zij zijn (wel ouder dan ik ben). Die zouden dan mijn zussen nichtjes moeten noemen ondanks dat zij een paar jaar ouder zijn :? Mijn zussen noemen hen overigens gewoon neefje en nichtje, en ik neef en nicht. (Of nouja, die ene keer dat ik mijn nicht in het jaarboek van mijn man tegen kwam dan… verder worden ze gewoon bij hun naam genoemd)
pi_207256246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Patat/zwager
Patat/schoonbroer
Friet/zwager
Friet/schoonbroer

SPOILER
pi_207256380
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 11:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
:{w
Heul niet
  Manager PR/Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 14:35:04 #203
269689 crew  Viv
pi_207256394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:28 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ieder z'n eigen O+ Ik ben blij voor de mensen die een warme band hebben met hun biologische familie. Ik heb dat niet en heb dus mijn eigen familie om me heen verzamelt ;)
"Friends are the family you choose" :Y

ZZ was laatst helemaal verbaasd dat bepaalde goede vrienden van ons géén familie van ons zijn. We gingen namelijk naar een familiedag en zij dacht dat die mensen ook zouden komen. :D Maar die noemen we dus geen oom/tante, ook al zijn we er heel close mee.
pi_207256563
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:50 schreef exode het volgende:

[..]
Ik vind die hele friet/patat discussie erg grappig. Ik wist niet eens dat het een ding was tot ik hele discussies op Twitter zag. En ook hier.

Net zoals schoonbroer, ik vind zwager een raar woord, waarom schoonzus en geen schoonbroer. Maar ik vind het prima om het zwager te noemen. Met 1 vrouwenkoppel en 1 mannenkoppel in 1 gezin is het toch al ingewikkeld genoeg qua termen.
Rly?
De jongens/de meiden
Later op te schalen naar de mannen/de vrouwen (of dames al naar gelang hoe je het wenst)
pi_207256600
Hier geen vriendinnen die tante genoemd worden, vind dat zelf altijd een beetje raar (prima voor wie het wel doet natuurlijk, is mijn gevoel er bij).
Mijn schoonzus deed dat wel bij haar beste vriendin. Dat heb ik altijd wel apart gevonden. Heb ik overigens ook niet echt hele goede vriendinnen trouwens.

Wat we wel doen is de ex van m’n schoonzus nog steeds oom noemen, ook al waren de kinderen nog klein toen ze uit elkaar gingen (de oudste bijna 2 en de jongste nog niet geboren, maar wel Peetoom van de jongste).
Zijn nieuwe vrouw noemen we overigens geen tante, wat de kinderen dan wel eens verwarrend vinden. De nieuwe partner van m’n schoonzus (zus van man :P ) noemen we wel oom.
pi_207257047
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Rly?
De jongens/de meiden
Later op te schalen naar de mannen/de vrouwen (of dames al naar gelang hoe je het wenst)
Die snap ik niet geloof ik.

Van schoonbroer naar de mannen?

De vriend van de broer van mijn verloofde. Een zin vol, hier afgekort naar schoonbroer of zwager net welk woord er in me opkomt.
pi_207257070
Hier noemen we de beste vriend van mijn man wel oom. De andere 2 ooms zijn zwagers (man van mijn zusje en man van mijn schoonzusje). Zijn vrouw noemt mijn man soms ook tante, maar dat blijft niet plakken.
Maar die oom heeft het verdient. Heeft zelfs zijn baan op het spel gezet toen we oppas nodig hadden voor oudste toen jongste zich aandiende (iets eerder dan verwacht, dus hij had nog geen vrij geregeld). O+
pi_207257124
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:54 schreef exode het volgende:

[..]
Die snap ik niet geloof ik.

Van schoonbroer naar de mannen?

De vriend van de broer van mijn verloofde. Een zin vol, hier afgekort naar schoonbroer of zwager net welk woord er in me opkomt.
Het vrouwenkoppel en het mannenkoppel. Hem je er al 4 afgedekt.
Maar misschien heb ik saaie zwagers. Dat heb ik het zelden over. Mijn Mrs al helemaal niet.
pi_207257207
In mijn schoonfamilie worden de echte ooms en tantes niet eens zo genoemd. Geen idee waarom. Onze kinderen zeggen wel oom en tante, hun neefjes en nichtjes dus niet. Ik zou het leuker vinden om tante genoemd te worden, maar het is ook weer niet belangrijk genoeg om er iets mee te doen.
pi_207257273
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het vrouwenkoppel en het mannenkoppel. Hem je er al 4 afgedekt.
Maar misschien heb ik saaie zwagers. Dat heb ik het zelden over. Mijn Mrs al helemaal niet.
Ik heb allesbehalve saaie schoonbroeren/schoonbroers/dingessen.
Over haar andere broer gaat het ook 'vaak' hij is aannemer en iedereen wil zijn gegevens tegenwoordig en vooraan in de rij wachtenden.
pi_207257275
Ik vind het juist de horror om tante genoemd te worden door neefjes of nichtjes. Voel ik me 80 met doorrookte stem.
pi_207257379
Mijn neefjes van 19 noemen ons nog steeds tante. Van die grote kerels met een grote bek maar wel nog steeds tante zeggen :) En ze kruipen nog steeds tegen me aan op de bank. Heerlijk. Dan zijn het echt nog mijn neefjes.
pi_207257428
Ik noemde vroeger ook niet al mijn tantes tante. Geen idee waarom, heeft in ieder geval niets te maken met aangetrouwd of niet of pas op latere leeftijd bij de familie of zo. En ook niet omdat ik die tantes minder zag of minder mee had. Maar die noemde ik bij de voornaam (en een tante was de voornaam een verbastering omdat dat een moeilijke naam was toen ;) maar misschien omdat mijn ouders het zo zeiden?
  dinsdag 27 december 2022 @ 15:07:50 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207257492
Tante genoemd worden O+ al twee neefjes en een nichtje die me zo noemen en het blijft mooi!

Friet O+

Schoonbroer O+ al heb ik momenteel alleen schoonzusjes.
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 15:25:20 #215
382129 crew  Donna
pi_207258035
Tante genoemd worden en patat O+.

Helaas zeggen mijn oudste neefjes geen tante. :'( Ik was ook best jong toen ze geboren werden.
Misschien doen ze het later wel als ik oud ben haha.
pi_207258423
Mijn neefje en nichtje (van mijn schoonzus) noemen mij wel tante, maar mijn vriend geen oom. Heel praktisch: zij hebben 2 ooms met bijna dezelfde naam en als je er 'oom' voor zet, hoorden de kinderen vroeger het verschil niet :') Dus die worden alleen bij hun voornaam genoemd.

Oh, en de familie die wij oom of tante noemen, noemt ons kind ook zo, ook al is het technisch gezien niet zíjn oom of tante.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hupje op 27-12-2022 16:32:02 ]
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:23:58 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207259657
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:41 schreef hilliebillie het volgende:
Hier geen vriendinnen die tante genoemd worden, vind dat zelf altijd een beetje raar (prima voor wie het wel doet natuurlijk, is mijn gevoel er bij).
Mijn schoonzus deed dat wel bij haar beste vriendin. Dat heb ik altijd wel apart gevonden. Heb ik overigens ook niet echt hele goede vriendinnen trouwens.
Ik vind dat ook altijd wat vreemd inderdaad, bij ons in de vriendengroep gebeurt het ook. Ik ben wel opgegroeid met véél ooms en tantes, sommigen volgens mij niet. Tegenwoordig zijn de gezinnen sowieso veel kleiner als die van mijn opa en opa.
Ik noem 1 neef dan weer wel oom, want dat is mijn peetoom (stuk ouder ook) :+ De andere neven die ongeveer even oud zijn dan weer niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207261815
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Sjweiermam!
Ik verzaakte in mijn vorige post.
Deze kwaliteitsmuziek hoort natuurlijk bij mijn enthousiasme.

pi_207262598
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:28 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dit O+. Ik heb sowieso geen broers of zussen en ik beschouw mijn beste vriendinnen als familie dus zij zijn allemaal gebombardeerd tot tantes :D .
pi_207263102
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2022 18:43 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Dit O+. Ik heb sowieso geen broers of zussen en ik beschouw mijn beste vriendinnen als familie dus zij zijn allemaal gebombardeerd tot tantes :D .
O+
Zo ben ik tante van de (bijna) 4 jongens van mijn vriendin, maar zij is mijn zoon's oude ''buuffouw'' O+
pi_207263661
Ik had vroeger wel mensen die ik tante of oom noemde. Maar dat was meer omdat in het dorp het dan tenminste duidelijk was welke van de tig mensen met dezelfde naam je bedoelde :P
Dan was het gewoon diens bijnaam. Net zoals x van y of andere bijnamen.

Zo was ik altijd kleine 'Deepfreeze'. Ook toen ik groter werd dan mijn nichtje, grote 'deepfreeze'. Er was ook nog een tante en beppe met dezelfde naam. Die tante was een nicht van mijn moeder.
pi_207263765
Dat klinkt inderdaad erg ongemakkelijk amaranta. Het klinkt ook een beetje of je zwager het nog lastig heeft met de scheiding omdat hij telkens een andere vriendin heeft.

Fietsdrama hier. Ik kocht in oktober een nieuwe fiets. Valt met ineens mijn trapper eraf. Schroefdraad ook kapot dus trapper kan er niet meer op. Fietsenzaak is er niet meer dus gazelle maar gemaild of dit onder garantie valt en waar ik dan naar toe kan. Mijn zijn fiets is nog geen jaar oud en die gaat niet meer aan. Dus 3 e- bikes thuis waarvan alleen mijn oudje met ruim 10.000km op de teller het nog doet
  dinsdag 27 december 2022 @ 20:46:40 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207265710
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:36 schreef F_r het volgende:
Dat klinkt inderdaad erg ongemakkelijk amaranta. Het klinkt ook een beetje of je zwager het nog lastig heeft met de scheiding omdat hij telkens een andere vriendin heeft.

Fietsdrama hier. Ik kocht in oktober een nieuwe fiets. Valt met ineens mijn trapper eraf. Schroefdraad ook kapot dus trapper kan er niet meer op. Fietsenzaak is er niet meer dus gazelle maar gemaild of dit onder garantie valt en waar ik dan naar toe kan. Mijn zijn fiets is nog geen jaar oud en die gaat niet meer aan. Dus 3 e- bikes thuis waarvan alleen mijn oudje met ruim 10.000km op de teller het nog doet
Mijn schoonbroer 😅, die is al 14 jaar uit elkaar denk ik. Hij houdt heel erg veel van afwisseling denk ik.
Als hij ergens niet rouwig om is, dan is het wel om de moeder van z’n kinderen.
pi_207267962
@F_r dat is balen zeg. Het is niet zo dat die fietsen goedkoop zijn. Hopen dat dit onder de garantie valt.

@exode, het kerstdorp is 1.5 meter bij 1.5 meter, dus dat neemt nogal wat ruimte in de huiskamer in. Daar ben ik meestal na een maand wel weer klaar mee en dan wil ik mijn opgeruimde rustige woonkamer terug. De kinderen waren het er niet helemaal mee eens overigens. ;) Als ik ooit de loterij win dan koop ik een huis met plaats voor een Lego zolder/kelder/whatever. :D

Ik koos vandaag verf en een nieuwe grote ronde spiegel voor in onze hal uit. Morgen gaan we eerst de kinderen uitlaten in een klimpark en dan 's middags eens kijken of we de muur kunnen schilderen. De muur wordt olijfgroen. O+
pi_207268149
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 21:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:F_r dat is balen zeg. Het is niet zo dat die fietsen goedkoop zijn. Hopen dat dit onder de garantie valt.

@:exode, het kerstdorp is 1.5 meter bij 1.5 meter, dus dat neemt nogal wat ruimte in de huiskamer in. Daar ben ik meestal na een maand wel weer klaar mee en dan wil ik mijn opgeruimde rustige woonkamer terug. De kinderen waren het er niet helemaal mee eens overigens. ;) Als ik ooit de loterij win dan koop ik een huis met plaats voor een Lego zolder/kelder/whatever. :D

Ik koos vandaag verf en een nieuwe grote ronde spiegel voor in onze hal uit. Morgen gaan we eerst de kinderen uitlaten in een klimpark en dan 's middags eens kijken of we de muur kunnen schilderen. De muur wordt olijfgroen. O+
Je zou hier echt gek worden ;) Het is 60 cm diep en 3,5 meter lang bij ons, het Lego dorp he. :)

Maar hier staat wel altijd een Lego dorp. Met de seizoenen mee.
pi_207268486
Hoe tof ik Lego ook vind, mijn drang naar een opgeruimd huis wint. Mijn hoofd is al vaak een chaos door alles waar ik aan moet denken, moet regelen enz. en om dat te compenseren moet mijn huis echt netjes zijn. Zeker de woonkamer.

Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die wel in een - in mijn ogen - 'rommelig' huis kunnen leven zonder zich eraan te storen. Het lijkt me heerlijk om niet altijd maar op te hoeven ruimen om rust te vinden. Ofzo.
pi_207268555
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hoe tof ik Lego ook vind, mijn drang naar een opgeruimd huis wint. Mijn hoofd is al vaak een chaos door alles waar ik aan moet denken, moet regelen enz. en om dat te compenseren moet mijn huis echt netjes zijn. Zeker de woonkamer.

Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die wel in een - in mijn ogen - 'rommelig' huis kunnen leven zonder zich eraan te storen. Het lijkt me heerlijk om niet altijd maar op te hoeven ruimen om rust te vinden. Ofzo.
Echt opgeruimd is het hier zelden, we kunnen wel goed spullen verschuiven.

Hoe gaat het met je dochter?
pi_207268948
Wij (nou ja, wij zochten de stenen, de jongste bouwde 8)7 ) bouwden vandaag het Elvenclubhuis van Lego af. Die is echt leuk!

Maar ik ben na O&N altijd ook erg blij als alle rommeltjes weer opgeruimd kunnen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 27-12-2022 22:25:20 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207269735
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:05 schreef exode het volgende:

[..]
Echt opgeruimd is het hier zelden, we kunnen wel goed spullen verschuiven.

Hoe gaat het met je dochter?
Gelukkig weer goed na een hele dag overgeven van de migraine op 1e kerstdag. Al baalt ze nog steeds als een stekker dat ze slechts 3 uur van de Efteling heeft kunnen genieten. We hebben nu het plan gemaakt om volgend jaar op eerste kerstdag weer te gaan. Lijkt me eerlijkgezegd best een toffe kersttraditie, dus I'm in! O+
pi_207270195
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:33 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Gelukkig weer goed na een hele dag overgeven van de migraine op 1e kerstdag. Al baalt ze nog steeds als een stekker dat ze slechts 3 uur van de Efteling heeft kunnen genieten. We hebben nu het plan gemaakt om volgend jaar op eerste kerstdag weer te gaan. Lijkt me eerlijkgezegd best een toffe kersttraditie, dus I'm in! O+
Ja snap ik, ze had er natuurlijk naar uit gezien.
Gelukkig voelt ze zich beter.
pi_207274142
Pfff, wij gingen ook weer eens naar de schoonfamilie hoor... Twee dagen later testten mijn schoonouders positief en vanochtend had ik zelf ook een knalstreep te pakken. -O-
pi_207274400
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:03 schreef _NIKKI_ het volgende:

Team opgeruimd huis (als in dat zou ik ook wel willen)... dan is het in elk geval ergens opgeruimd, als dat in mn hoofd niet zo is ...
Maar we hebben een puber met een (5m) airtrack en die ligt als het aan haar ligt standaard opgeblazen in de woonkamer. Inclusief met enige regelmaat radslagen en ander gebonk. We hebben een ruime woonkamer, maar ik wil gewoon een huis wat voelt als huis.
Blij als het weer zomer is en dat ding in de tuin kan...
Nu het vakantie is zit ik regelmatig op zolder, want ik word zo ongezellig van alle geluiden als iedereen thuis is... :{w
Gisteren onder het genot van netflix mijn van Sint gekregen puzzel maar eens op tafel gegooid, die is nog niet af en er zaten er 2 in de doos, dus ik heb nog een heel goed excuus om boven te gaan zitten O-) jammer dat het wat koud is op zolder...
Op dit moment ligt iedereen nog in bed, dus heb ik het hele rijk voor mij alleen beneden. Was draait en ik zit even rustig aan een bak thee O+

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 08:24 schreef lunapuella het volgende:
Pfff, wij gingen ook weer eens naar de schoonfamilie hoor... Twee dagen later testten mijn schoonouders positief en vanochtend had ik zelf ook een knalstreep te pakken. -O-
Niet leuk :{ , hopelijk niet al te ziek. Beterschap.
pi_207274477
@lunapuella Balen zeg, beterschap. Hadden ze al klachten toen je er was?
Hier kwam een familielid ziekig kerst vieren en gisteravond werd kind ziek... Ook fijn :(
  woensdag 28 december 2022 @ 08:56:28 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207274484
quote:
:{
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207274502
quote:
Beterschap
  woensdag 28 december 2022 @ 09:02:46 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207274537
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 08:55 schreef Hupje het volgende:
@:lunapuella Balen zeg, beterschap. Hadden ze al klachten toen je er was?
Hier kwam een familielid ziekig kerst vieren en gisteravond werd kind ziek... Ook fijn :(
Echt he, kunnen we dat niet gewoon bij wet verbieden? Hier ook weer familie 'de kleine is niet lekker, maar ach...'. En hoppa, kinderen ziek. Lekker dan.
pi_207274563
Balen Luna! Hopelijk vallen de klachten mee en krijgt de rest van het gezin het niet.

Ik ga zo met B en een vriendje naar zo'n trampoline park en binnenspeelgedoe. Die jongen hangt al bijna 2 weken thuis. We hadden voor deze vakantie allemaal briefjes geschreven met activiteiten erop. Maar ja, Juul kan nog niet heel veel. Dus heel gek ;) vanochtend werd er door B dit uit de schaal met briefjes gehaald en Juul pakte 'wat lekkers bakken en knutselen'. Echt supertoevallig. Pokerface.

En verloofde had een hartverzakking vanochtend, wij hebben kras adventskalenders. Ze kraste de laatste want, ¤10.000.... bij natellen kwam ze 1 want te kort.
pi_207274593
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 09:04 schreef exode het volgende:
Balen Luna! Hopelijk vallen de klachten mee en krijgt de rest van het gezin het niet.

Ik ga zo met B en een vriendje naar zo'n trampoline park en binnenspeelgedoe. Die jongen hangt al bijna 2 weken thuis. We hadden voor deze vakantie allemaal briefjes geschreven met activiteiten erop. Maar ja, Juul kan nog niet heel veel. Dus heel gek ;) vanochtend werd er door B dit uit de schaal met briefjes gehaald en Juul pakte 'wat lekkers bakken en knutselen'. Echt supertoevallig. Pokerface.

En verloofde had een hartverzakking vanochtend, wij hebben kras adventskalenders. Ze kraste de laatste want, ¤10.000.... bij natellen kwam ze 1 want te kort.
Oh zuur! Was wel een leuk extraatje geweest.
Je moet dan toch die kalender opsturen? Moet dat ding eerst nog heelhuids daar aankomen. Raar concept eigenlijk.
pi_207274661
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 09:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Oh zuur! Was wel een leuk extraatje geweest.
Je moet dan toch die kalender opsturen? Moet dat ding eerst nog heelhuids daar aankomen. Raar concept eigenlijk.
Ja volgens mij wel, wij kopen ze elk jaar, totnogtoe alleen 1 keer 5 Euro gewonnen. Paar jaar geleden hadden we nog 8 dagen op de kalender en hoefden we nog maar 1 ster voor 100.000. Natuurlijk krasten we die niet.

Maar nog 3 dagen te gaan, wie weeeeeet, komt die want er nog aan. Juul moet nog 2 sterren, we krijgen van haar een Lego pakket als ze 100.000 Euro wint zegt ze.
pi_207274666
quote:
Nee, schoonmoeder werd een dag nadat we er waren verkouden en testte toen dus positief. Voor mij eigenlijk idem, vanochtend verkouden wakker geworden en meteen een positieve test.
pi_207274946
Ja jongens, maar als ik alleen mag komen met fitte kinderen zitten we eigenlijk een hele herfst en winter met z’n 4en binnen.
Als ze 40 graden koorts hebben blijven we heus weg. Voor een verkoudheid gaan we geen dingen meer afzeggen.

Sowieso hebben we het hier al eens over gehad dat het vrij lastig te bepalen is van wie je welke ziekte nu precies krijgt. Met school, opvang, uitjes, supermarkten, werk.
pi_207275048
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 09:28 schreef LeSage het volgende:
Ja jongens, maar als ik alleen mag komen met fitte kinderen zitten we eigenlijk een hele herfst en winter met z’n 4en binnen.
Als ze 40 graden koorts hebben blijven we heus weg. Voor een verkoudheid gaan we geen dingen meer afzeggen.

Sowieso hebben we het hier al eens over gehad dat het vrij lastig te bepalen is van wie je welke ziekte nu precies krijgt. Met school, opvang, uitjes, supermarkten, werk.
Mee eens hoor. Maar dit familielid zat de hele middag suf en snotterend op de bank, heeft nog extra pcm genomen en ging vroeg naar huis 'omdat het echt niet meer ging'. Dat is gewoon ziek wat mij betreft.
pi_207275051
Ik ga niet bij elke snottebel thuisblijven hoor. Ook afhankelijk natuurlijk van waar je heen gaat. Bij mijn moeder ben ik veel voorzichtiger bijvoorbeeld.
En als ze ziek zijn, ga je sowieso nergens heen lijkt me. Maar ziek of verkouden zijn toch wel verschillende dingen.
  woensdag 28 december 2022 @ 10:59:05 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207276248
Nee eens hoor! Maar in dit geval was 'niet lekker' echt niet lekker. Hangerig, koortsig, hoesten, snot, niet vrolijk...
  woensdag 28 december 2022 @ 11:09:29 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_207276406
Je kunt ze beter nu ziek thuis hebben dan als het straks weer januari is en iedereen moet werken en naar school 8-)

Of ben ik nu weer te pragmatisch?
disclaimer
pi_207276556
Ik had het gisteren met een vriendin over “airfryers”
Dus ik zeg. Ik heb nog een ongeopende airfryer in mijn nachtkastje liggen.
Mijn man: 🤔 jij hebt helemaal geen airfryer in je nachtkastje.
pi_207276587
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:09 schreef SQ het volgende:
Je kunt ze beter nu ziek thuis hebben dan als het straks weer januari is en iedereen moet werken en naar school 8-)

Eens, liever helemaal niet ziek natuurlijk, maar goed, wij hadden ze een week voor de Kerstvakantie al ziek thuis. Ook niet bepaald ideaal.

Hoppa, weerstand opbouwen die koters.
pi_207276621
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:16 schreef amaranta het volgende:
Ik had het gisteren met een vriendin over “airfryers”
Dus ik zeg. Ik heb nog een ongeopende airfryer in mijn nachtkastje liggen.
Mijn man: 🤔 jij hebt helemaal geen airfryer in je nachtkastje.
https://speld.nl/2022/12/(...)e-vriend-voor-kerst/
  woensdag 28 december 2022 @ 11:27:41 #249
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207276799
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 21:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Foto van het resultaat?
  woensdag 28 december 2022 @ 11:28:19 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207276815
De jongens blijven bouwen en troep maken, en ik blijf opruimen. Dat is hoe we elkaar bezig houden hier *; .
pi_207276927
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:27 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Foto van het resultaat?
We zijn nu nog bij stap 1: de kinderen uitlaten in een klimpark. Best een hit overigens, we zijn bij Funmania in Aalsmeer. Goed vermaak wel voor kinderen vanaf een jaar of 7-8, maar ook voor pubers nog leuk. ^O^

Zodra er resultaat is kom ik wel even showen. ;)
pi_207277157
We kregen scheve gezichten omdat we niet naar familie gingen want het mocht eindelijk weer en het is zo gezellig.

Met nare buikgriep die zo besmettelijk is dat iedereen die met een bepaald persoon in aanraking is geweest buikgriep mee naar huis heeft genomen zouden wij even langs moeten komen voor de gezelligheid.
  woensdag 28 december 2022 @ 11:41:59 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207277209
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:39 schreef Elleska het volgende:
We kregen scheve gezichten omdat we niet naar familie gingen want het mocht eindelijk weer en het is zo gezellig.

Met nare buikgriep die zo besmettelijk is dat iedereen die met een bepaald persoon in aanraking is geweest buikgriep mee naar huis heeft genomen zouden wij even langs moeten komen voor de gezelligheid.
Ach joh, je doet het nooit goed... niks van aantrekken dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 december 2022 @ 11:42:27 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207277218
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:09 schreef SQ het volgende:

Ik ben gewoon aan het werk deze weken ;-)
pi_207277417
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ach joh, je doet het nooit goed... niks van aantrekken dus.
Daar hadden we geen energie voor ;)

Inmiddels is gelukkig iedereen weer opgeknapt en zelfs de borstvoeding herstelt zich weer.
Lang leve de isotone sportdrank die op OUD regelmatig wordt getipt.
pi_207277729
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:28 schreef Lemijn het volgende:
De jongens blijven bouwen en troep maken, en ik blijf opruimen. Dat is hoe we elkaar bezig houden hier *; .
Oh man, hier ook elke dag hetzelfde :')
pi_207277895
Hier is speelgoed gewoon onderdeel van de meubels hoor, ooit is deze fase over. Zolang ik normaal kan zitten en lopen door de woonkamer, vind ik het prima. Zeker in de vakanties is het hier 1 grote speelgoed chaos. De laatste dag van de vakantie wordt het wel grotendeels opgeruimd overigens. Maar chaotisch zal het altijd blijven.

Ik vond het als kind altijd vreselijk om steeds op te moeten ruimen. Had ik eindelijk een stad gebouwd moest ik het weer afbreken.

1 regel: waar je niet meer mee speelt, wordt wel opgeruimd.
pi_207278545
quote:
Ik heb daar zo'n hekel aan als mensen komen als ze niet fit zijn (en dan bedoel ik niet een beetje snotterig).
Overleg dan op zn minst even.
En ja, dan heb ik je liever niet over de vloer... maar ik ben daar dan ook een zeikerd in denk ik.

@exode, oh jammer van die ene want... Ik moet nog 2 bellen, dat gaat 'em vast niet worden...
pi_207278552
Die ene belangrijke regel is hier de laatste tijd wat losgelaten dus het was een mega chaos met al het nieuwe speelgoed.
Zojuist alles behalve de kerstcadeaus in de hut gesmeten zodat het even uit het zicht is. L speelt weer rustig en ik ga alles stukje bij beetje zelf wel sorteren en opruimen.

Normaal mag alles wat op de speelmat ligt blijven staan, de rest moet voor het avondeten worden opgeruimd zodat de eettafel leeg is, we fatsoenlijk door de kamer kunnen lopen en ik savonds vanaf de bank geen zooi zie.
pi_207279190
Momenteel staat de Ikea hoogslaper met bureau en kast van Juul in dozen in B zijn slaapkamer. Hij kan zijn kont er amper keren, dus wij mogen niet zeuren over zijn Hot Wheels in de woonkamer.

En dat momenteel duurt al bijna 2 weken.
  woensdag 28 december 2022 @ 13:22:45 #261
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207279771
Wij hebben geen zichtbaar speelgoed meer, in de woonkamer mag je spelen maar niet tentoonstellen en soms als de jongste veel met iets speelt kan het een dag of 3 staan maar verder niet. Dat doen ze maar lekker in hun eigen kamer. We hebben dus wel uit het zicht lego en knutselspullen en spelletjes beneden en ze mogen alles heen en weer slepen als ze met iets beneden willen spelen.

Ik was er helemaal klaar mee met al die meuk beneden.
pi_207279916
Ik cancelde laatst een afspraak met een vriendin omdat haar dochter ziek was en ik geen zin had om welk virus dan ook vlak voor de vakantie mee naar huis te slepen. Had een smoesje :@

Nu heb ik een dicht oor :') Normaal gaat dat geleidelijk aan maar nu ineens zo, poef, dicht. Heb al een afspraak gemaakt om beide oren te laten uitspuiten. Maar ondertussen hoor ik echt heel slecht }:|

En hoofd is chaos dus helaas voor zoon moet ie zn zooi opruimen. Er moet iets onchaotisch zijn :')
If they say
pi_207282308
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:32 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
We zijn nu nog bij stap 1: de kinderen uitlaten in een klimpark. Best een hit overigens, we zijn bij Funmania in Aalsmeer. Goed vermaak wel voor kinderen vanaf een jaar of 7-8, maar ook voor pubers nog leuk. ^O^

Zodra er resultaat is kom ik wel even showen. ;)
Die is leuk idd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207282502
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 13:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik cancelde laatst een afspraak met een vriendin omdat haar dochter ziek was en ik geen zin had om welk virus dan ook vlak voor de vakantie mee naar huis te slepen. Had een smoesje :@

Nu heb ik een dicht oor :') Normaal gaat dat geleidelijk aan maar nu ineens zo, poef, dicht. Heb al een afspraak gemaakt om beide oren te laten uitspuiten. Maar ondertussen hoor ik echt heel slecht }:|

En hoofd is chaos dus helaas voor zoon moet ie zn zooi opruimen. Er moet iets onchaotisch zijn :')
Boks. Bij mij is de gehoorgang laatst nog schoongemaakt, dus dit komt door mijn verkoudheid. Ik loop al dagen te stressen uit angst voor een oorontsteking en moet ook ongesteld worden, dus ik ben gezellig joh! :'). Maar goed, neusspray gehaald en alle weerstandverhogende middeltjes die ik maar kan bedenken in de hoop dat het snel wegtrekt. Sterkte ermee ook!

Wij waren vanochtend bij de show van Freek Vonk. Was wel geinig, de kinderen vonden het wel echt heel leuk. Twee jaar geleden de kaartjes al gekocht, dus dat was voor mijn gevoel een goedkoop uitje :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207283112
Ik heb net ¤60 uitgegeven in de online Lush sale. Als troost/selfcare. Want je moet toch iets he.
pi_207283507
Lekker lunapuella

Ik ben mijn koffer aan het inpakken in het begin denk ik altijd oh dat past makkelijk maar er komt toch altijd meer bij.
pi_207283568
@Phaidra mijn dolle duo gaat a.s. vrijdag ook naar Freek. Zelfde verhaal, de kaartjes hebben we al 2 jaar geleden gekocht. :D Destijds waren ze enorm fan, tegenwoordig is dat iets minder. Ik ben daarom wel benieuwd hoe ze het gaan ervaren.

Project hal schilderen is hier in volle gang. Het schilderwerk zit erop, nu even laten drogen en dan kunnen we het zometeen weer inrichten. *O*
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 16:13:54 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207283932
:W ik heb voor het eerst in jaaaaren “gewoon vrij”, dus zonder op vakantie te gaan. Aapie gaat wel naar de opvang en man en ik hadden besloten de eerste dag helemaal niks te doen. Dat is aardig gelukt. Ik heb 4,5 uur liggen tukken en hij zit al de hele dag een spel te spelen :D en ik lig nu in bad O+ De komende dagen gaan we wel wat dingen doen in huis want anders vliegen deze vrije dagen echt voorbij zonder iets gedaan te hebben _O-

Ik las trouwens over een aantal Stoovs als kerstcadeau! Ik ben nog zo blij met mijn Stoov kussen, dat scheelt echt in de verwarmingskosten (man is niet zo’n koukleum als ik :+ )
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207283991
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Boks. Bij mij is de gehoorgang laatst nog schoongemaakt, dus dit komt door mijn verkoudheid. Ik loop al dagen te stressen uit angst voor een oorontsteking en moet ook ongesteld worden, dus ik ben gezellig joh! :'). Maar goed, neusspray gehaald en alle weerstandverhogende middeltjes die ik maar kan bedenken in de hoop dat het snel wegtrekt. Sterkte ermee ook!

Wij waren vanochtend bij de show van Freek Vonk. Was wel geinig, de kinderen vonden het wel echt heel leuk. Twee jaar geleden de kaartjes al gekocht, dus dat was voor mijn gevoel een goedkoop uitje :D.
Gaat bij jou ook lekker dus :{ Lastig he? We kijken nu Harry Potter, geluid staat een stuk harder en omdat ik net olie in oor heb gedruppeld en met een scheef hoofd zit, noemt zoon me nu Haast Onthoofde Henk :') :D
Bij mij komt het door de oordopjes die ik s'nachts draag. Gaat oorsmeer lekker van aanplakken :P
Als jouw oren net uitgespoten zijn is het helemaal kut dat het opnieuw begint. Jij ook sterkte ermee.
If they say
pi_207284443
Ik heb maandelijks een verstopt oor. Duurt een dag of 2 en dan plopt hij opeens (en gaat dan toch weer dicht en plopt weer open x3 tot hij open blijft). Mijn oren zijn niet zo geschikt om mee te zwemmen blijkbaar, want daarbij gebeurt het vaak. Ik had oordoppen maar daarmee kan ik niet praten met m’n zussen en dat is juist een groot deel van de reden om te gaan zwemmen.

Lekker MaJo, zo’n dagje vrij! Ik heb morgen zo’n dagje met drie kinderen naar de BSO!
pi_207284903
Hier ook team opgeruimd huis.
Beneden staat alleen lego, puzzels en knutselspullen. Voor de rest hebben ze 2 kamers en een speelzolder. Wil beneden ook absoluut geen auto’s e.d.
Boven leven ze zich uit en dat ruimen ze ‘s avonds (en vaak ook tussendoor) op voor het slapen gaan.

Beterschap voor de zieken!
pi_207285063
@MaJo gelijk hebben jullie! Al is het maar om gewoon even bij te tanken of gewoon eens niets te doen. We moeten al zo veel met zijn allen.
Wij hebben de kinderen gisteren ook naar de BSO laten gaan. Morgen gaan ze ook, want dan gaan man en ik samen lunchen aan zee met onze oudste. O+

In de spoiler de voor en na foto's van onze hal. De na foto is een beetje wazig, maar geeft wel de kleur het beste weer van alle foto's die ik maakte. ;)
SPOILER

[ Bericht 22% gewijzigd door _NIKKI_ op 28-12-2022 17:07:06 ]
pi_207285268
Wij hebben 40 weken opvang dus geen BSO in vakanties. Wel weer overwogen nu Juul ook naar school en BSO gaat maar het netto verschil per maand was me iets te gortig. We kunnen ze wel voor een extra dag in de vakanties aanmelden, dat doen we soms met B. Ze doen in de vakantie zulke leuke dingen dat hij er zelf om vraagt.

Nou, de indoor speeltuin doorgekomen hoor. Ik had een topplek, helemaal achterin, op banken ipv brakke stoelen. Het werd einde ochtend echt zo ontzettend druk dat mensen op klapstoeltjes moesten gaan zitten.....Ik zat dus prinsesheerlijk in relatieve rust. Tijdschriften mee. B en zijn vriendje kwamen af en toe drinken tanken en dan gingen ze weer.
We waren ook nog naar de Arcadehal geweest maar dat vond deze moeder leuker dan beide jongens. Heerlijk uitgeleefd op jaren 80 spellen en vooral flipperen.

Morgen kijken we weer, Juul trekt het tot een uur of 2 's middags aardig nu en dan valt ze in slaap. Waar ze ook is. Op bed, bank, een stoel, grond, half op de bank. Die is echt nog niet 100% hersteld dus.
pi_207285503
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:MaJo gelijk hebben jullie! Al is het maar om gewoon even bij te tanken of gewoon eens niets te doen. We moeten al zo veel met zijn allen.
Wij hebben de kinderen gisteren ook naar de BSO laten gaan. Morgen gaan ze ook, want dan gaan man en ik samen lunchen aan zee met onze oudste. O+

In de spoiler de voor en na foto's van onze hal. De na foto is een beetje wazig, maar geeft wel de kleur het beste weer van alle foto's die ik maakte. ;)
SPOILER
Mooi! Meteen een hele andere uitstraling.
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 17:57:13 #275
382129 crew  Donna
pi_207286460
Hier is de opvang de dagen tussen Kerst en O&N gesloten, maar morgen komt m'n moeder oppassen en dan gaan wij even naar Duitsland om te shoppen. Echt jaren geleden en m'n vriend wil ook graag wat vuurwerk halen. Dus ben benieuwd.
pi_207286549
Ziet er heel mooi uit zo @_NIKKI_ :)

Ik heb net zelf mn oor uitgespoten :+ Kreeg er het gompes van en ik had een naaldflesje. Daar olie in gedaan, in oor gedruppeld, laten weken en toen olie uit het flesje en met warm water flink in mn oor gespoten. Dat een aantal keer en ik hoor weer :D
Andere oor kraakte alleen wat, zat nog niet dicht maar die ook ff gedaan. Maar zonder eerst olie. Werkt iets minder goed :')
Maar, ik hoor dus weer :+
If they say
pi_207286852
Wat een ander kleurtje voor verschil maakt Nikki, leuk!
Meteen Funmania bekeken, ziet er ook al leuk uit. Als Julia hersteld is en verloofde weer haar hoofd normaal kan bewegen (nekspier verrekt paar dagen geleden) ook eens heen.

Ik denk dat ik morgen met B naar Reptielenhuis De Aarde ga, dat kan ik meteen combineren met bezoek aan mijn moeder.
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 18:32:45 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207287154
quote:
@:MaJo gelijk hebben jullie! Al is het maar om gewoon even bij te tanken of gewoon eens niets te doen. We moeten al zo veel met zijn allen.

SPOILER
We moeten inderdaad echt even bijtanken. Met een eigen zaak kan je toch minder snel afstand nemen en dat hakt er wel in. Ik was niet voor niets zo moe :Z

Ziet er mooi uit! Welke kleur is het? Lijkt erg op de kleur die wij in de woonkamer hebben.

@exode ik las nog iets over dat je een dagje Spa cadeau had gekregen. Is dat toevallig Sereen? Daar gaan wij volgende week een dagje heen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207287245
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 18:32 schreef MaJo het volgende:

[..]
We moeten inderdaad echt even bijtanken. Met een eigen zaak kan je toch minder snel afstand nemen en dat hakt er wel in. Ik was niet voor niets zo moe :Z

Ziet er mooi uit! Welke kleur is het? Lijkt erg op de kleur die wij in de woonkamer hebben.

@:exode ik las nog iets over dat je een dagje Spa cadeau had gekregen. Is dat toevallig Sereen? Daar gaan wij volgende week een dagje heen :)
Ja, Sereen! Zo'n heerlijke sauna :) en wij kunnen gewoon op de fiets. Veel plezier alvast.
pi_207287553
@MaJo, de kleur heet cryptisch. We hebben hem op basis van de kleur van een bloempotje wat we al hadden uitgekozen van de kleurenwand bij Praxis. Ik ben erg blij met hoe het uitgepakt heeft.

Wat rot dat zoveel mensen last hebben van verstopte oren. Het klinkt in ieder geval als iets wat heel irritant is. Sterkte allen die er last van hebben!
pi_207289343
quote:

SPOILER
Mooi @_NIKKI_! wat voor kleur zit er nu op de muur? Nevermind, ik zie het antwoord al :D
pi_207293017
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Gaat bij jou ook lekker dus :{ Lastig he? We kijken nu Harry Potter, geluid staat een stuk harder en omdat ik net olie in oor heb gedruppeld en met een scheef hoofd zit, noemt zoon me nu Haast Onthoofde Henk :') :D
Bij mij komt het door de oordopjes die ik s'nachts draag. Gaat oorsmeer lekker van aanplakken :P
Als jouw oren net uitgespoten zijn is het helemaal kut dat het opnieuw begint. Jij ook sterkte ermee.
Ja, heel irritant. Ik voel me ook altijd heel duf als ik slecht hoor, alsof ik continu niet helemaal wakker ben. Ik moest wel gniffelen om Haast Onthoofde Henk, ik zag het helemaal voor me :D.

Mooi geworden Nikki! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 23:00:02 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207295571
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 18:36 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, Sereen! Zo'n heerlijke sauna :) en wij kunnen gewoon op de fiets. Veel plezier alvast.
Eigenlijk wel suf, we woonden er eerst ook best dichtbij en nu we een half uur verder zijn verhuisd gaan we erheen _O-

quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 18:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:MaJo, de kleur heet cryptisch. We hebben hem op basis van de kleur van een bloempotje wat we al hadden uitgekozen van de kleurenwand bij Praxis. Ik ben erg blij met hoe het uitgepakt heeft.

Wat rot dat zoveel mensen last hebben van verstopte oren. Het klinkt in ieder geval als iets wat heel irritant is. Sterkte allen die er last van hebben!
Ik heb het even opgezocht, gave kleur! Beetje olijfgroen. Die van ons is toch wat lichter, ik geloof dat het officieel grijsgroen heet (maar ik kan de naam bij interesse ook opzoeken).
pi_207297400
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 21:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja, heel irritant. Ik voel me ook altijd heel duf als ik slecht hoor, alsof ik continu niet helemaal wakker ben. Ik moest wel gniffelen om Haast Onthoofde Henk, ik zag het helemaal voor me :D.

Mooi geworden Nikki! O+
Ach ja, we zijn weer even into Harry Potter :D
Echt zo stom als iets niet doet wat het behoort te doen. Ik zit steeds met mn hoofd te draaien in de hoop dat ik toch geluid opvang :') En het voelt raar dof en drukkend.
Maar, de olie, naaldflesje en water hebben goed geholpen. Morgen mijn afspraak ffies afzeggen :)
If they say
pi_207299970
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 00:04 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ach ja, we zijn weer even into Harry Potter :D
Echt zo stom als iets niet doet wat het behoort te doen. Ik zit steeds met mn hoofd te draaien in de hoop dat ik toch geluid opvang :') En het voelt raar dof en drukkend.
Maar, de olie, naaldflesje en water hebben goed geholpen. Morgen mijn afspraak ffies afzeggen :)
Ik zou de afspraak laten staan als ik dit zo lees
pi_207299991
Beterschap voor de zieken.
Op mijn werk is een griepgolf geweest. Je zag echt wie te vroeg terug kwam dan was daarna een ander uit het groepje ziek. Of ouders die ziek op school stonden en zo ging de griep rond

Ik mag zo van floaten was mijn kerstcadeau ik ben benieuwd.
pi_207300024
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 08:47 schreef F_r het volgende:
Op mijn werk is een griepgolf geweest. Je zag echt wie te vroeg terug kwam dan was daarna een ander uit het groepje ziek. Of ouders die ziek op school stonden en zo ging de griep rond

Wat is floaten? Een soort drijven? Doe je dat in zo’n donker hokje?
Veel plezier in ieder geval.
pi_207300241
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 08:47 schreef F_r het volgende:

Oeh dat zou ik ook nog wel een keer willen doen. Lijkt me heerlijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207300433
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 08:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik zou de afspraak laten staan als ik dit zo lees
Waarom? Ha assistente doet precies hetzelfde. En ik heb er vaker last van door mn oordopjes.
Vond op internet wel attributen om het zelf te doen want naaldflesje is niet zo handig. Maar had ff niks anders.
If they say
pi_207301121
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 09:23 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Waarom? Ha assistente doet precies hetzelfde. En ik heb er vaker last van door mn oordopjes.
Vond op internet wel attributen om het zelf te doen want naaldflesje is niet zo handig. Maar had ff niks anders.
Dan kan er in ieder geval even in je oor gekeken worden :P
pi_207301759
Er gaan nu zoveel virussen rond, het is knap als je niets krijgt.

Juul heeft echt een topstart van de dag. Energiek en vrolijk. *O* We wilden daarom vanmiddag gaan bowlen met zijn 4en, alles in de buurt zit vol. Ja 1 heeft plek maar die vinden we vreselijk. Dus we gaan morgenmiddag.

We zoeken voor volgende week nog een leuk Subtropisch zwemparadijs. Binnen 1 uur rijden van Utrecht. Nee, geen CP zwembad. Eisen: wildwaterbaan, leuks voor beide kinderen en voor ons fatsoenlijke stoelen/ligdingen.
  donderdag 29 december 2022 @ 11:02:27 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_207301807
Waarom geen cp? Ik vrees dat er buiten cp niet veel subtropische zwemparadijzen meer bestaan in Nederland.
disclaimer
  donderdag 29 december 2022 @ 11:02:44 #293
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207301809
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:58 schreef exode het volgende:

Juul heeft echt een topstart van de dag. Energiek en vrolijk. *O* We wilden daarom vanmiddag gaan bowlen met zijn 4en, alles in de buurt zit vol. Ja 1 heeft plek maar die vinden we vreselijk. Dus we gaan morgenmiddag.

We zoeken voor volgende week nog een leuk Subtropisch zwemparadijs. Binnen 1 uur rijden van Utrecht. Nee, geen CP zwembad. Eisen: wildwaterbaan, leuks voor beide kinderen en voor ons fatsoenlijke stoelen/ligdingen.
Glow in the dark midgetgolf is een leuk alternatief voor bowlen.
  donderdag 29 december 2022 @ 11:04:58 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207301840
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 10:58 schreef exode het volgende:

Bosbad Putten.

Maar dat kun je met de online plaatjes zelf wel checken qua eisen, ik vind de stoelen niet geweldig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207301847
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:02 schreef SQ het volgende:
Waarom geen cp? Ik vrees dat er buiten cp niet veel subtropische zwemparadijzen meer bestaan in Nederland.
Omdat ik al een hernia krijg van het kijken naar die gare plastic stoelen daar.
pi_207301876
Ik dacht ineens: Tikibad! Maar dat is maar 4 uur toegang, niet dat ik denk dat wij er 8 uur gaan rondhangen, maar echt geen zin om op de klok te moeten letten.

Ik weet ook niet of ik Duinrell nog in mag, ik heb er wat weekenden met vrienden doorgebracht.
  donderdag 29 december 2022 @ 11:07:20 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_207301883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:05 schreef exode het volgende:

[..]
Omdat ik al een hernia krijg van het kijken naar die gare plastic stoelen daar.
Ja maar dat is een beetje inherent aan dat soort oorden.
Sauna-luxe ga je niet krijgen in een zwembad geschikt voor kinderen.
disclaimer
pi_207301903
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:07 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja maar dat is een beetje inherent aan dat soort oorden.
Sauna-luxe ga je niet krijgen in een zwembad geschikt voor kinderen.
Nou....Lalandia Billund had dus wel goede stoelen. Echt ik zou er zo weer heen rijden volgende week en wat nachtjes slapen maar ik krijg mijn verloofde niet mee.
pi_207301953
Zo, ik ga eens alle 26 zwembaden bekijken:
https://www.kekmama.nl/ar(...)mbaden-voor-kinderen
  donderdag 29 december 2022 @ 11:11:38 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207301955
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:08 schreef exode het volgende:

[..]
Nou....Lalandia Billund had dus wel goede stoelen. Echt ik zou er zo weer heen rijden volgende week en wat nachtjes slapen maar ik krijg mijn verloofde niet mee.
In NL is een zwembad voor kinderen denk ik gewoon per definitie met plastic meubilair. Overigens hebben veel CP's ook ligbedden langs het golfslagbad, maar da's niet overal en die zijn altijd bezet ook. Zeker in deze tijd van het jaar is het de vraag of je er uberhaupt welkom bent.

Volgens google is het kikkerfort in Breukelen overigens ook subtropisch, maar ik vind de foto's maar karig...

Edit 2: in Deventer bij de Scheg zijn wel chille ligbedden op basis van de foto's.
pi_207302054
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]
In NL is een zwembad voor kinderen denk ik gewoon per definitie met plastic meubilair. Overigens hebben veel CP's ook ligbedden langs het golfslagbad, maar da's niet overal en die zijn altijd bezet ook. Zeker in deze tijd van het jaar is het de vraag of je er uberhaupt welkom bent.
Oh maar ik vind plastic niet erg, maar die halfgare stoelen bij CP....daar past mijn kont amper op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')