zwagerin volgens google, zwageres gebruiken ze meer in Suriname las ik.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:36 schreef suizebol het volgende:
Je zegt normaliter toch ook in de vrouwelijke vorm schoonzus, waarom dan geen schoonbroer, ik vind zwager minder zeggen. Hoewel wat wordt jouw schoonzus dan zwagerin of zwageres?
Ik kom uit Noord-Holland en mijn familie ook.quote:
Waarom moeten we consequent zijn, daar is toch geen kloot aan?quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:59 schreef matigeuser het volgende:
Schoonbroer natuurlijk. Aangezien niemand 'Zwagerin' zegt. En met gegronde reden, wat een kutwoord. Dus dan ook consequent zijn en schoonbroer / schoonzus.
Zwaagster.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:59 schreef matigeuser het volgende:
Schoonbroer natuurlijk. Aangezien niemand 'Zwagerin' zegt. En met gegronde reden, wat een kutwoord. Dus dan ook consequent zijn en schoonbroer / schoonzus.
Ik zeg alleen zeuven als het over zeuvezuup gaatquote:Op dinsdag 27 december 2022 12:24 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Waarom moeten we consequent zijn, daar is toch geen kloot aan?
Ik zeg ook soms lekker zeuven in plaats van zeven, heerlijk is dat
Dat ergert alleen maar de juiste mensenquote:Op dinsdag 27 december 2022 13:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zeg alleen zeuven als het over zeuvezuup gaat
Yep, schoonbroer is Vlaams en zwager is gewoon Nederlands.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:08 schreef ISVV het volgende:
Ik noem zowel de broers van mijn vriendin als de mannen van haar zussen zwager. Is dat taalkundig correct?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |