SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
quote:Premier Orban zegt dat stijgende energieprijzen Hongarije 10 miljard euro kosten
Stijgende energieprijzen hebben landen in een gevaarlijke situatie gebracht, zegt de Hongaarse premier Orban
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5071283/
quote:Volgens hem heeft Hongarije vorig jaar zo'n 7 miljard euro uitgegeven aan energiebronnen.
Hij gelooft dat de energieprijzen "in een oogwenk" zouden dalen als de sancties tegen Rusland zouden worden opgeheven.
De inflatie zou afnemen en "Hongarije zou de economische groei van volgend jaar niet met 1,5%, maar zelfs met 5% kunnen plannen", zei de premier.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5071283/
Maar je hebt niks aan een HIMARS zonder de in de VS geproduceerde GMLRS. Of aan een PzH2K zonder in het westen geproduceerde 155mm munitie.quote:Op zaterdag 24 december 2022 16:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dan staan we raar te kijken.
Maar dat zijn zeker wel scenario’s waar goed naar wordt gekeken.
Bron: https://www.mk.ru/economi(...)uli-ceny-na-gaz.htmlquote:Gas prices collapse in Europe
In Europe, the price of gas is decreasing, at the auction on December 23, the price of January futures on the TTF index fell by 11%. This is evidenced by the data of the London Stock Exchange ICE.
Thus, at the lowest point, the cost dropped to $900 per 1,000 cubic meters. Then it rose slightly, to $920.
Over the week, the cost of gas has decreased by about 25%, and since the beginning of September - three times against the backdrop of a decrease in supplies from Russia. This was facilitated by a good level of occupancy of underground gas storage facilities and the supply of LNG.
In addition, the weather is quite warm in Europe now, which will continue in the next few weeks, which also affects the price reduction.
Ach, volgens het gros zou de Rus al lang en breed verslagen zijn en stond Zelensky voor de winter al in Moskou want die Russen kunnen toch helemaal niks en verliezen ze een miljoenmiljard soldaten en duizenden vliegtuigen per dag...quote:Op zaterdag 24 december 2022 16:37 schreef ExTec het volgende:
Deels. Want bij de Rob de Wijk(s) is het ontbreken van wat dan ook, meteen een volledige showstopper. Dan kan er idd niks. Maar dat rus al op z'n tandvlees lopend nog verbazend effectief kan zijn; dat kan ook alleen rus. NL/NAVO zijn bij het minste of geringste, instant 100% ineffectief
Dat is, soort van, precies mijn punt.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach, volgens het gros zou de Rus al lang en breed verslagen zijn en stond Zelensky voor de winter al in Moskou want die Russen kunnen toch helemaal niks en verliezen ze een miljoenmiljard soldaten en duizenden vliegtuigen per dag...
Zijn vriend, vanavond voor de open haard.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:12 schreef xzaz het volgende:
Zijn er nog mensen die rob serieus nemen?
Ik neem hem iig een stuk serieuzer dan Fok! in het algemeen. Maar ja, als je niet Foks narratief volgt dan snap je het allemaal niet en ben je een domme loempia toch?quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:12 schreef xzaz het volgende:
Misschien moet je het je allemaal wat minder persoonlijk aantrekken.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik neem hem iig een stuk serieuzer dan Fok! in het algemeen. Maar ja, als je niet Foks narratief volgt dan snap je het allemaal niet en ben je een domme loempia toch?
In deze hele reeks ben ik iig ruim meer onwaarheden tegengekomen dan Rob ooit heeft lopen verkondigen, dat ze niet in jullie straatje passen is wat anders.
Alleen als hij zinnige dingen zegt. Take the good, leave the bad. Geldt voor alles en iedereenquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:12 schreef xzaz het volgende:
"I'm shocked, well not that shocked"quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Schokkende docu over Russische oorlogsmisdaden in Bucha.
Bob Ross! Held!quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je het je allemaal wat minder persoonlijk aantrekken.
Ik kan deze aanraden, kom je een beetje tot rust.
https://www.twitch.tv/bobross
Ja maar wanneer een random fokker onzin uitkraamt is het natuurlijk minder erg dan wanneer onze Rob de deskundige onzin uitkraamt. Ik vind dat zijn observaties beter worden mbt het conflict. Zo is zijn meest recente stuk op trouw.nl prima.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik neem hem iig een stuk serieuzer dan Fok! in het algemeen. Maar ja, als je niet Foks narratief volgt dan snap je het allemaal niet en ben je een domme loempia toch?
In deze hele reeks ben ik iig ruim meer onwaarheden tegengekomen dan Rob ooit heeft lopen verkondigen, dat ze niet in jullie straatje passen is wat anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn excuses.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Oeps! Ik had de laatste post
Het is kerstavond, dus zullen we je vergevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn excuses.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Nou ja, ik heb tot zover Respect voor Rusland dat zij zich ook knap staande houden tov het hele westen en de navo. De Russen zijn taaier dan ik had gedacht.quote:Op zaterdag 24 december 2022 16:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deels. Want bij de Rob de Wijk(s) is het ontbreken van wat dan ook, meteen een volledige showstopper. Dan kan er idd niks. Maar dat rus al op z'n tandvlees lopend nog verbazend effectief kan zijn; dat kan ook alleen rus. NL/NAVO zijn bij het minste of geringste, instant 100% ineffectief
Wie beweerde dat?quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach, volgens het gros zou de Rus al lang en breed verslagen zijn en stond Zelensky voor de winter al in Moskou want die Russen kunnen toch helemaal niks en verliezen ze een miljoenmiljard soldaten en duizenden vliegtuigen per dag...
Anyway, de Wijk heeft zoiets ook nooit lopen verkondigen.
Zijn "onze" tanks zakelijke of private lease?quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:34 schreef phpmystyle het volgende:
We zouden van de 18 tanks die we hebben, er 9 kunnen afstaan..
Je snapt denk ik best dat ik loop te chargeren maar alleen al die staatjes die hier gepost worden met de Russische verliezen slaan echt nergens op. Waar het om gaat is dat de Russen aan de lopende band belachelijk gemaakt worden dat ze er niks van bakken en tot op zeker hoogte is dat natuurlijk ook zo, zeker in het begin maar ondertussen delen ze toch behoorlijk wat klappen uit. Onderschatting is het domste wat je kunt doen.quote:
We "hebben" geen tanks.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:34 schreef phpmystyle het volgende:
We zouden van de 18 tanks die we hebben, er 9 kunnen afstaan..
Precies je, volgens dat kaartje zijn er ook 2 keer meer tanks uitschakelt dan er bestaan op aarde.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je snapt denk ik best dat ik loop te chargeren maar alleen al die staatjes die hier gepost worden met de Russische verliezen slaan echt nergens op. Waar het om gaat is dat de Russen aan de lopende band belachelijk gemaakt worden dat ze er niks van bakken en tot op zeker hoogte is dat natuurlijk ook zo, zeker in het begin maar ondertussen delen ze toch behoorlijk wat klappen uit. Onderschatting is het domste wat je kunt doen.
Het hele westen staat erbij en kijkt ernaar dus zo'n overwinning is dat nietquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb tot zover Respect voor Rusland dat zij zich ook knap staande houden tov het hele westen en de navo. De Russen zijn taaier dan ik had gedacht.
Net als al die vliegtuigen en heli's. Daar heeft @PluggieOD ook al het nodige op aan lopen merken.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Precies je, volgens dat kaartje zijn er ook 2 keer meer tanks uitschakelt dan er bestaan op aarde.
De omvang van de verliezen is voor bijna iedereen lastig kwantificeerbaar en zit dus nogal wat bandbreedte in. Maar moet met pijn in mijn hart zeggen dat de Russen zich aardig herpakt hebben. Alleen zó lastig in te schatten hoe lang Rusland met deze intensiteit kan doorvechten/verdedigen. Er is helaas geen indicator hoe ver zij door hun munitie en hardware heen zijn en hoe snel ze kunnen produceren.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je snapt denk ik best dat ik loop te chargeren maar alleen al die staatjes die hier gepost worden met de Russische verliezen slaan echt nergens op. Waar het om gaat is dat de Russen aan de lopende band belachelijk gemaakt worden dat ze er niks van bakken en tot op zeker hoogte is dat natuurlijk ook zo, zeker in het begin maar ondertussen delen ze toch behoorlijk wat klappen uit. Onderschatting is het domste wat je kunt doen.
Was een matige trollquote:
Precies, we horen ook al heel lang dat ze door allerlei wapentuig heen zouden zijn terwijl de praktijk laat zien dat ze nog rustig doorgaan met inzet... Al hun tanks zouden ook op zijn want ze zetten oude kutzooi in terwijl ze nu treinladingen vol relatief modern spul naar Belarus aan het verplaatsen zijn...quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:49 schreef phpmystyle het volgende:
De omvang van de verliezen is voor bijna iedereen lastig kwantificeerbaar en zit dus nogal wat bandbreedte in. Maar moet met pijn in mijn hart zeggen dat de Russen zich aardig herpakt hebben. Alleen zó lastig in te schatten hoe lang Rusland met deze intensiteit kan doorvechten/verdedigen. Er is helaas geen indicator hoe ver zij door hun munitie en hardware heen zijn en hoe snel ze kunnen produceren.
Natuurlijk wind ik mij daarover op!quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
Was een matige troll
Maar je windt je er wel over op
quote:De pijn verdeeld over alle krijgsmachtdelen
DEN HAAG - Minister Kamp (VVD) en staatssecretaris Van der Knaap (CDA) van defensie hebben de Kamer de volgende bezuinigingen op de krijgsmacht en investeringen voorgesteld.
Marine
Afstoting van vier fregatten. Er resteren er tien.
Afstoting van twee mijnenvegers. Er blijven er tien over.
Van de oprichting van een derde bataljon mariniers wordt afgezien.
Opheffing van de maritieme patrouillevliegtuigen en afstoting van de tien Orions.
Landmacht
Opheffing van alle mobilisabele eenheden. De landmacht zal geheel uit parate eenheden gaan bestaan.
Afschaffing van het divisieniveau.
Afschaffing van één brigade en concentratie van de gemechaniseerde eenheden, waaronder pantserinfanterie, in de twee resterende brigades.
Afstoting van het meervoudige raketsysteem MLRS.
Reorganisatie van de luchtverdediging tot één krijgsmachtsonderdeel. In dat kader wordt het kanonsysteem PRTL afgestoten.
Achttien houwitsers worden overgedragen aan Noorwegen. 38 resteren.
Luchtmacht
Afstoting van 26 F-16's. Het bestand aan jachtvliegtuigen wordt daarmee teruggebracht tot 108.
Afstoting van de Bölkow helikopters.
De invoering van verbeterde raketten voor het Patriot-afweersysteem wordt twee jaar vertraagd.
Afstoting van zes Apache helikopters. Er resteren er 24.
De vervanging van de Hawk-luchtverdedigingsraketten door Patriots gaat niet door.
Alle helikopters worden geconcentreerd op Gilze-Rijen.
Marechaussee
Als gevolg van al deze maatregelen verdwijnen er bij de Koninklijke Marechaussee 240 functies.
Yeah, men geeft al maanden aan dat de Russen dit niet vol kunnen houden.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies, we horen ook al heel lang dat ze door allerlei wapentuig heen zouden zijn terwijl de praktijk laat zien dat ze nog rustig doorgaan met inzet... Al hun tanks zouden ook op zijn want ze zetten oude kutzooi in terwijl ze nu treinladingen vol relatief modern spul naar Belarus aan het verplaatsen zijn...
Het onderschatten van de Russen is erg gevaarlijk nmm.
En vandaag kwam de min van def, vvd met dit spotjequote:Op zaterdag 24 december 2022 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk wind ik mij daarover op!
Weet je hoe hard ik in 2011 heb lopen schelden...![]()
Gvd collega manoeuvre mannen werden rücksichtslos aan de kant geschoven, net zoals wij als Palua destijds (beslissing ergens 2003) met de PRTL aan de kant gezet werden.
[..]
Op dit moment lijkt de situatie nog stabiel voor rusland, maar op strategisch niveau komen nu allerlei zaken samen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb tot zover Respect voor Rusland dat zij zich ook knap staande houden tov het hele westen en de navo. De Russen zijn taaier dan ik had gedacht.
En vervolgens 100 miljoen uitgeven om nieuwe mensen te wervenquote:Op zaterdag 24 december 2022 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gvd collega manoeuvre mannen werden rücksichtslos aan de kant geschoven, net zoals wij als Palua destijds (beslissing ergens 2003) met de PRTL aan de kant gezet werden.
[..]
Wat zijn ze naar Belarus aan het verplaatsen - ik heb wel het een en ander gezien maar geen grote aantallen en nog geen fractie van de schaal van afgelopen winter.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies, we horen ook al heel lang dat ze door allerlei wapentuig heen zouden zijn terwijl de praktijk laat zien dat ze nog rustig doorgaan met inzet... Al hun tanks zouden ook op zijn want ze zetten oude kutzooi in terwijl ze nu treinladingen vol relatief modern spul naar Belarus aan het verplaatsen zijn...
Met de nadruk op LIJKT.quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Op dit moment lijkt de situatie nog stabiel voor rusland, maar op strategisch niveau komen nu allerlei zaken samen.
Als je serieus loopt te verkondigen dat Rusland nu wel evenetjes hun militair bestuur op orde gaat brengen ben je echt niet goed wijs en heb je 0% historisch besef.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie loopt dat te verkondigen dan? Dat er een wisseling van de wacht heeft plaatsgevonden lijkt me wel duidelijk toch?quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:45 schreef xzaz het volgende:
Als je serieus loopt te verkondigen dat Rusland nu wel evenetjes hun militair bestuur op orde gaat brengen ben je echt niet goed wijs en heb je 0% historisch besef.
Ja snap ik, tis ook wel wat hard gegaan. Luister maar niet van Marijnissen zegt over defensie ondanks alle ellende die we nu hebben, is slecht voor je hartquote:Op zaterdag 24 december 2022 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Nou dit bv: Ukraine War: A Massive Railway Echelon Carrying Brand New Russian T-90M Proryv Tanks Spotted In Belarusquote:Op zaterdag 24 december 2022 18:33 schreef Panthera. het volgende:
Wat zijn ze naar Belarus aan het verplaatsen - ik heb wel het een en ander gezien maar geen grote aantallen en nog geen fractie van de schaal van afgelopen winter.
Dat riep ik een paar maanden geleden al eens.quote:Voor wat het waar is een recente podcast met Michael Kofman die ik op zich serieuzer neem dan Rob de Wijk want dicht op het vuur: https://geopolitics-decanted.simplecast.com - die gaat uit van een stalemate achtige situatie waarin Oekraïne licht in het voordeel is.
De meningen lopen daarover uiteen, sommigen hebben het over "jaren"...quote:Volgens hem zijn de analisten het erover eens dat de Russen door hun artillerie ammo aan het raken zijn en is de vraag of de bodem bereikt is binnen 3 of 9 maanden. Betekent niet dat Oekraïne hun terrein makelijk kan heroveren maar de kans van een groot Russisch offensief is ook klein.
Dit dus.quote:Overigens eens dat onderschatting gevaarlijk en dom is - wat mij betreft gaan we ervan uit dat Rusland onuitputtelijke voorraden heeft en stellen wij ons militair industrieel complex (inclusief levering aan Oekraïne) eerder gisteren dan vandaag op in.
VOlgens mij zijn de Russen in staat om heel snel zaken op te knappen die uit voorraden komen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kon zo van de speld komen. Zo slecht.quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
En vandaag kwam de min van def, vvd met dit spotje
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:NOS Nieuws
•
Televisiezender van Russisch-Orthodoxe Kerk brengt oorlogspropaganda
De priester en de televisiepresentator staan gehuld in kogelwerende vesten en met legerhelmen op in het door oorlog verwoeste dorp Volnovacha in de Donbas. Ze zijn voor het programma De Oorlog en de Bijbel met een cameraploeg naar bezet gebied in Oekraïne getrokken om te spreken over "Gods bedoelingen" met deze oorlog.
"Is God in staat het geloof op de proef stellen en op te roepen tot oorlog?" vraagt de presentator met een bijbel in de hand. Terwijl op de achtergrond explosies klinken, antwoordt de priester: "Als Gods schepselen geen liefde voor Hem tonen, geen geloof meer hebben en Hem veronachtzamen, neemt Hij maatregelen en vaagt hij hele volken van de aardbodem."
Ze komen ook te spreken over de rol van leiders in oorlogstijd. "Elk volk, elk land, elke stad heeft een engel die bescherming biedt, die door God is gezonden."
Poetins naam wordt niet genoemd. Maar de beelden zeggen genoeg: we zien de Russische president door de lange gangen en reusachtige zalen van het Kremlin lopen. Het is niet voor het eerst dat hij wordt afgeschilderd als beschermengel van de natie.
Trailer van het programma De Oorlog en de Bijbel:
«ВОЙНА И БИБЛИЯ» - БОЛЬШАЯ ПРЕМЬЕРА НА «СПАСЕ»!«ВОЙНА И БИБЛИЯ» - БОЛЬШАЯ ПРЕМЬЕРА НА «СПАСЕ»!
Het religieuze televisiekanaal SPAS - oftewel verlossing - verdient met deze aflevering de wisselbokaal voor de meest spraakmakende propaganda van de maand, schrijft het onafhankelijke Russische mediakanaal SOTA in een bericht op Telegram.
SPAS is de voornaamste zender van de Russisch-Orthodoxe Kerk. Het kanaal maakt deel uit van het nationale zenderpakket en kan rekenen op een trouw publiek van Russisch-orthodoxe kijkers. Maar met de documentairereeks De Oorlog en de Bijbel staat de zender opeens in het middelpunt van de belangstelling.
"SPAS heeft de laatste jaren vorm en inhoud van de propagandistische staatszenders overgenomen en vermengd met een dikke religieuze saus," zegt journaliste en theologe Anna per telefoon vanuit Moskou. Uit veiligheidsoverwegingen wil ze niet met achternaam genoemd worden.
"Op die manier probeert SPAS ongetwijfeld het grotere publiek buiten de orthodoxe kring te bereiken. In luidruchtige talkshows, maar ook in meer beschouwende programma's en documentaires scharen ze zich al langer met hun boodschap pal achter de macht. En de laatste tijd klinkt ook het oorlogsgeluid op de zender steeds luider."
Troostende en zalvende boodschap
Anna schreef voor de site van SOTA een analyse van de propaganda op de verschillende Russisch-orthodoxe kanalen. Waar andere religieuze zenders een zalvende en troostende boodschap proberen uit te dragen, toont SPAS zich ronduit militaristisch.
Nieuw is wel de rabiate toon waarvan het kanaal zich bedient. Zo komen de priester en de televisiepresentator te spreken over "Gods opdracht aan het Joodse volk in het Oude Testament om de aarde te zuiveren van goddeloze volken". Daarop volgt het meest opvallende citaat uit de aflevering. "Een interessante manier om het geloof te testen", zegt de televisiepresentator. "Gaat heen, trek ten strijde en vernietig het volk."
Op sociale media wordt deze uitspraak algemeen gezien als een poging om genocide op het Oekraïense volk te rechtvaardigen. Zo schreef de journalist Sergej Tsjapnin, kenner van de Russisch-Orthodoxe Kerk, op zijn Facebookpagina: "Om zich achter de Bijbel te verschuilen en genocide te rechtvaardigen, is niets anders dan cynisme."
"Ik weet niet of ze opereren in opdracht van het patriarchaat van Moskou of dat ze denken er publiek mee te trekken," zegt Anna. "Er blijkt in ieder geval uit dat dit soort taal gemeengoed is in het Rusland van nu."
Oorlogsretoriek
Want dat is wat Anna zo verontrustend vindt: niemand in Rusland kijkt er meer van op als een religieuze zender schaamteloos oorlog predikt. "Er zijn natuurlijk priesters die deze boodschap niet onderschrijven en zich distantiëren van de oorlogsretoriek. Maar een groot en ook hoger opgeleid deel van de bevolking denkt: het is oorlog, je moet je land steunen."
Het telegramkanaal van SPAS toont ook beelden van Russische militairen met iconen. We zien in close-up hoe vocht van het icoon over de handen van een soldaat stroomt. "Het sap van mirre, een Godswonder," zo wordt gezegd. De beelden zijn bedoeld om "de goddelijke missie van het Russisch leger" te onderstrepen.
Ook hier is de boodschap duidelijk: Rusland voert een 'heilige oorlog'. De vijand is het Westen dat religie en de traditionele waarden verloochent en allerlei gendervariaties erkent, zo wordt keer op keer beweerd.
"Het klinkt vroom en verheven in de bewoordingen van de priester en de presentator", schrijft een kenner op Facebook. "Ze doen alsof ze getuigen van spiritualiteit en hoge morele waarden. Maar in feite dienen ze alleen de macht. Het is niets anders dan een publieke verloochening van Christus."
Klopt, we zien veelvuldig T-62's, omdat hij 5D aan het schaken is. En om die reden koopt hij nu ook munitie in Noord-Korea, dat doet hij om ons te misleiden. Hell, hij koopt geen eens munitie, die trein rijd gewoon leeg rond. Zelfde geld voor al die soldaten die een abominabele uitrusting hebben. Doet die expres, om iedereen op het verkeerde been te zeten. 5D schaken, ik zeg het je!quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou dit bv: Ukraine War: A Massive Railway Echelon Carrying Brand New Russian T-90M Proryv Tanks Spotted In Belarus
Waar slaat die opmerking nou weer op?quote:Op zaterdag 24 december 2022 19:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, we zien veelvuldig T-62's, omdat hij 5D aan het schaken is. En om die reden koopt hij nu ook munitie in Noord-Korea, dat doet hij om ons te misleiden. Hell, hij koopt geen eens munitie, die trein rijd gewoon leeg rond. Zelfde geld voor al die soldaten die een abominabele uitrusting hebben. Doet die expres, om iedereen op het verkeerde been te zeten. 5D schaken, ik zeg het je!
[ afbeelding ]
Ik vernam dat dat een order voor India was. Die daar nu naar kunnen fluiten.
En: nieuw spul aan groene troepen geven, en je ervaren soldaten laten barsten, waar ik heb dat eerder gezien?
Ga jij je nou maar drukmaken over dat zelensky samen met rus het westen aan gaat vallenquote:Op zaterdag 24 december 2022 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar slaat die opmerking nou weer op?
wcht die reacties er onder. Ja twitter is echt een afspiegeling gewroden van extreem rechts onder Musk en niet van de realitieit.quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
[ twitter ]
Is dat die VVD die het hele leger naar de verdoemenis heeft bezuinigd om 2 miljard te besparen zodat we nu het 10 voudige kwijt zijn om weer enigzins wat slagkracht te hebben?quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
[ twitter ]
Er staat 112 op die ambuquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Robquote:Op zaterdag 24 december 2022 18:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie loopt dat te verkondigen dan? Dat er een wisseling van de wacht heeft plaatsgevonden lijkt me wel duidelijk toch?
Wel effectief, zeker in Afrika.quote:Op zaterdag 24 december 2022 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Al die private legers en mercenary groepen zijn echt eng imo. Ranzige wereld is dat. Echt het afvoerputje van de mensheid. Blackwater heeft ook een hoop shit gedaan in irak niet?
Ik dacht waar ken ik dat van…quote:
Gestolen graan uit Oekraine zeker.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:25 schreef capricia het volgende:
Wil iemand Sonja nog de groeten doen?![]()
Das die NLse vrouw die pro Rusland werkt. En denkt dat wij geen eten meer hebben.
[ twitter ]
quote:Volgens talrijke gegevens afkomstig van het Donbass-front probeerden Wagner-eenheden en de DPR / RF-strijdkrachten aan te vallen ten zuiden van Artemovsk, in de sector van het front ten noordwesten en ten westen van Gorlovka.
Het is bekend over hevige veldslagen aan de rand van Dzerzhinsk (Toretsk).
Mijn voorspelling: deze poging om de verdediging van de vijand op lange termijn te doorbreken, zal niet meer succes hebben dan alle andere soortgelijke pogingen die in 10 maanden aan het Donetsk-front zijn gedaan. Het resultaat hiervan zal kleine penetraties in de verdedigingslinie van de vijand zijn, de vernietiging van de bevrijde nederzettingen tot het punt van volledige onmogelijkheid om erin te leven en ... het verlies van het grootste deel van de infanterie die in de strijd werd gebracht.
Het spijt me oprecht dat de auteurs van zo'n geweldige strategie niet persoonlijk deelnemen aan de aanval op de vestingwerken van de strijdkrachten van Oekraïne.
Ik moet nogmaals stellen dat ons militaire bevel - in termen van de mate van domme koppigheid met een volledig onvermogen om creatief te zijn - eerder vergelijking verdient met vertegenwoordigers van Ovis aries - dieren van de klasse van zoogdieren, een detachement artiodactylen van de familie van bovid rammen, dan met vertegenwoordigers van primaten (om nog maar te zwijgen van mensen) .
PS Ik zou graag een fout maken in de voorspellingen en leren over de aanstaande bevrijding van Dzerzhinsk en de omliggende dorpen. Die plaatsen zijn het "kleine thuisland" van mijn vrouw. Maar ik denk dat deze hoop vluchtig is.
Lijkt me eerder ironisch bedoeld dat ze het deelt.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:25 schreef capricia het volgende:
Das die NLse vrouw die pro Rusland werkt. En denkt dat wij geen eten meer hebben.
[ twitter ]
Bekijk haar timeline maar even.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt me eerder ironisch bedoeld dat ze het deelt.
Ik wens pleuriswijf Sonja een tyfuskerst, man man wat een timeline.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:25 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Corona wappie was ze eerst. Volledig overtuigd van de great reset. Nu Putins mouthpiece.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik wens pleuriswijf Sonja een tyfuskerst, man man wat een timeline.
Zou ze die onzin zelf geloven?quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:25 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dat niet alleen, haar volgers bedanken haar voor haar uitstekende werk.quote:
Ja. Zij leeft en ademt deze onzin.quote:
Ik dacht dat ie reclame ging over Oekraïners zonder stroom en dat ze beter konden overgeven.quote:
Ik zag het iemand die haar bedankte voor wat ze allemaal bloot legt. Wou er bijna op reageren van het enige wat zij bloot legt is haar tieten misschien om de Russische hoer te spelen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat niet alleen, haar volgers bedanken haar voor haar uitstekende werk.
Het is een levensovertuiging dat wappiedom.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Corona wappie was ze eerst. Volledig overtuigd van de great reset. Nu Putins mouthpiece.
Ik ken haar eigenlijk niet tot dat ze opdoek bij dat zogenaamde referendum als waarnemer. Maar je hebt meer van die doorgeslagen coronawappies. Stond vandaag nog een artikel over 1tje in de Groene Amsterdammer die verhuist is naar Portugal.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zij leeft en ademt deze onzin.
Strelkov mag dan een oorlogsmisdadiger zijn, maar hij heeft het doorgaans bij het juiste eind.quote:
Net zitten lezen dat artikel. Man man man.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ken haar eigenlijk niet tot dat ze opdoek bij dat zogenaamde referendum als waarnemer. Maar je hebt meer van die doorgeslagen coronawappies. Stond vandaag nog een artikel over 1tje in de Groene Amsterdammer die verhuist is naar Portugal.
De gemiddelde Rus woont in een krot, denk eerder dat ze jaloers zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoop niet dat Russen het topic “wat is jouw binnentemperatuur” lezen
Wel warme krotten, gas kost geen drol daarquote:Op zaterdag 24 december 2022 23:38 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
De gemiddelde Rus woont in een krot, denk eerder dat ze jaloers zijn.
Klopt dat artikel. 1 kind heeft heimwee want die kan alleen met gekke Willempie spelen. Eerst wou ze zich niet inschrijven want ze wilt autonoom burger zijn maar toch maar gedaan want ze kan subsidie krijgen voor haar Freedom villa...quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Net zitten lezen dat artikel. Man man man.
Die van moederhart, zus van de vriendin van Willem Engel. Dat de coronamaatregelen zo slecht waren voor kinderen, en dat ze zelf haar kinderen 9 maanden niet naar school liet gaan. Die mensen zijn helemaal doorgeslagen.
Diezelfde Russen die wasmachines jatten en verbaasd zijn over de luxe van Oekraïners?quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoop niet dat Russen het topic “wat is jouw binnentemperatuur” lezen
Hopelijk verliest ze haar NLse paspoort. Want vrijheid van meningsuiting is alleen mogelijk in Rusland en alles is perfect daar. Zou haar niet missenquote:Op zaterdag 24 december 2022 23:39 schreef Starhopper het volgende:
Hopelijk gaat die trut binnenkort weer terug naar het front en kopt ze een HIMARS
En gewoon niet doorhebben hoe luxe die positie is dat ze dit kan, die vrijheid die ze heeft in Europa.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt dat artikel. 1 kind heeft heimwee want die kan alleen met gekke Willempie spelen. Eerst wou ze zich niet inschrijven want ze wilt autonoom burger zijn maar toch maar gedaan want ze kan subsidie krijgen voor haar Freedom villa...
De clip gaat over anti Rusland, en dat je RT gewoon via VPN kunt ontvangen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik dacht dat ie reclame ging over Oekraïners zonder stroom en dat ze beter konden overgeven.
Geen gedachte dat het hier over EU landen zou kunnen gaan.
Bommetje koppen lijkt mij beter. Ambtenaren kunnen hun tijd beter besteden.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk verliest ze haar NLse paspoort. Want vrijheid van meningsuiting is alleen mogelijk in Rusland en alles is perfect daar. Zou haar niet missen
En dan zelf geen stromend water in huis hebbenquote:Op zaterdag 24 december 2022 23:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Diezelfde Russen die wasmachines jatten en verbaasd zijn over de luxe van Oekraïners?
Maar ze hebben wel een mooi pronkstukquote:Op zaterdag 24 december 2022 23:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dan zelf geen stromend water in huis hebben
Dit lijkt me duidelijk, geld achtergedrukt terwijl hij niet kan leveren dus kopje kleiner gemaakt.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:19 schreef Starhopper het volgende:
Verkeerde thee gedronken?![]()
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |