abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 december 2022 @ 15:47:56 #251
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207213561
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Zo lang Rusland in Ukraine vecht hoeven we ons hier niet te verdedigen. En als het wel moet kan het niet want we hebben niks. Dus kunnen we net zo goed alles aan Ukraine geven.
Ja min of meer.

Zou wel willen dat we gewoon infanterie voertuigen evenals de luchtmacht niet weggeven :P
Je weet niet hoe een machtsbalans kan kantelen, maar de Fransen hebben ook een echte "leider", en Duitsland is ook niet stabiel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_207213572
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar waartegen moet Nederland zich naast Rusland nog meer verdedigen dan?
Bovendien mag je er van uitgaan dat we hier van geleerd hebben en als de donder nieuw spul gaan bestellen.
Rusland, je kunt toch niet alles weggeven als EU en dan totaal in je nakie staan wachten?
Vakman pur sang
  zaterdag 24 december 2022 @ 15:50:10 #253
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207213577
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we ook nog verplichtingen aan de NAVO.

As we speak vliegt minister Ollongren nu terug van onze troepen uit Litouwen.
En ook onze Patriot-luchtverdedigers zijn nog maar net weer thuis. Nederland versterkte 6 maanden de veiligheid aan de NAVO-oostflank vanuit Slowakije.

Je kunt het allemaal wel weggeven, maar dan kun je deze taken ook niet meer doen.

En ja, ik hoop echt dat we heel wat bij gaan bestellen. Voor onszelf en voor Oekraïne.
Bottomline is dat we onder een kritische minimumgrens komen/zijn, dank voor politici die dat gedaan hebben om electorale redenen (zowel links als rechts). Het is waar dat risico's toenemen naarmate we UA steunen.

Ik heb het er wel voor over, maar ben wel eerlijk dat het niet zonder risico en welvaartsverlies is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207213578
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:43 schreef phpmystyle het volgende:
Maar waartegen moet Nederland zich naast Rusland nog meer verdedigen dan?
Dat weet je niet, tot voor februari dacht ook nog helemaal niemand aan Rusland... Dus dat is een beetje een gevaarlijke gedachte.

quote:
Bovendien mag je er van uitgaan dat we hier van geleerd hebben en als de donder nieuw spul gaan bestellen.
Ja en dat doet dus iedereen, ergo, er gaan jaren overheen tot je de boel afdoende hebt aangevuld, dat is nou net het hele eieren eten. Wat je nu weggeeft heb je misschien over 5 tot 10 jaar weer eens terug en dan reken ik nog redelijk positief nmm.
  zaterdag 24 december 2022 @ 15:50:51 #255
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207213587
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag waar de specs van de lancet vandaan komen, en ga je het nu in het belachelijke trekken door hier net doen alsof hier categorisch alle specificaties niet aangenomen worden, ipv van alleen specificaties die (vermoedelijk) uit zeer onbetrouwbare bronnen komen? :)
Zijn specs zullen ongetwijfeld waar zijn. Hij leunt alleen op topspeler. Terwijl er ook tussen staat dat de loiter speed 80km/h staat. Wat verrekte dicht in de buurt komt van de 50kmh gebaseerd op YouTube filmpjes (indrukwekkend trouwens, dat @oheng dat berekend krijgt :o ).
  zaterdag 24 december 2022 @ 15:50:53 #256
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207213588
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rusland, je kunt toch niet alles weggeven als EU en dan totaal in je nakie staan wachten?
We zijn nog lang niet naakt, maar we gaan door kritische grenzen heen.
Hoor ook maar weinig over nieuwe bestellingen e.d.,
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207213596
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Om dat je dat in één of andere tweet las?

[ twitter ]
nee omdat 90% vd 250k mensen nee hebben gestemd.
  zaterdag 24 december 2022 @ 15:52:07 #258
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207213597
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat weet je niet, tot voor februari dacht ook nog helemaal niemand aan Rusland... Dus dat is een beetje een gevaarlijke gedachte.
[..]
Ja en dat doet dus iedereen, ergo, er gaan jaren overheen tot je de boel afdoende hebt aangevuld, dat is nou net het hele eieren eten. Wat je nu weggeeft heb je misschien over 5 tot 10 jaar weer eens terug en dan reken ik nog redelijk positief nmm.
Je hebt gelijk hoor. Ik geef het toe.

Maar niks doen kan ik ook niet aanzien, vind dat UA in elk geval de hele donbas moet kunnen terugveroveren.
Wat we ook kunnen doen is misschien van Amerika de wapens kopen, is voor Biden ook wel prettig om te kunnen zeggen dat ie Europa ook eindelijk laat meebetalen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 15:52:25 #259
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207213602
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat weet je niet, tot voor februari dacht ook nog helemaal niemand aan Rusland...
Dus dat is een beetje een gevaarlijke gedachte.
[..]
Meh, de hele wereld zag dat Rusland al maanden als een gek aan het opbouwen was langs de Oekraïnse grens en we hielden hier ons hart vast.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 24 december 2022 @ 15:53:24 #260
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207213609
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Vertrouwen lijkt minder te worden.
Ja, als Thierry zo een poll online gooit, denkt ook de hele wereld dat we compleet debiel zijn geworden 8)7 . Dit is niet de post waar je het langst over nagedacht voordat je op "versturen" ramde, of wel?
pi_207213611
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We zijn nog lang niet naakt, maar we gaan door kritische grenzen heen.
Hoor ook maar weinig over nieuwe bestellingen e.d.,
Juist. Dat onderscheid moeten we wel scherp houden, we zitten te laag voor comfort. Het is niet zo dat er geen pantservoertuig meer te vinden is in heel Nederland. En aangezien dit nu eenmaal geen comfortabele situatie is en het laten winningen Rusland geen optie is, ook niet voor onze veiligheid, moeten er concessies gedaan worden.

Leveringen aan UA zijn noodzakelijk. Dus moeten we als de wiedeweerga aanvullen.
zie email 27 oktober
pi_207213613
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bottomline is dat we onder een kritische minimumgrens komen/zijn, dank voor politici die dat gedaan hebben om electorale redenen (zowel links als rechts). Het is waar dat risico's toenemen naarmate we UA steunen.

Ik heb het er wel voor over, maar ben wel eerlijk dat het niet zonder risico en welvaartsverlies is.
Je moet gewoon als de donder bij laten maken.

Begrijp dat er ook geen oneindige hoeveelheid munitie is voor Oekraine. Dat de VS in een maand kan produceren wat Oekraïne in 2 dagen er doorheen jaagt (van een bepaald type).

Ben trouwens wel benieuwd hoe dat in Rusland zit qua voorraden, of zij inmiddels al op de bodem belanden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 24 december 2022 @ 15:53:51 #263
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207213614
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De oorlog is in Ukraine. Meer Rode Leger is er niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207213615
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:47 schreef ExTec het volgende:

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag waar de specs van de lancet vandaan komen, en ga je het nu in het belachelijke trekken door hier net te doen alsof hier categorisch alle specificaties niet aangenomen worden, ipv van alleen specificaties die (vermoedelijk) uit zeer onbetrouwbare bronnen komen? :)
Ik had toch een link geplaatst? Of is dat je niet opgevallen? Dat komt gewoon van die fabrikant, Zala.
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 15:54:39 #265
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207213617
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
nee omdat 90% vd 250k mensen nee hebben gestemd.
Als je op twitter vraagt "moet Rutte aftreden?" Krijg je dezelfde score, aangezien twitter voor een groot gedeelte vol zit met zure nietsnutten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207213620
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Vertrouwen lijkt minder te worden.
Ik ga even een poll houden onder alle seizoenkaarthouders van Ajax of Feyenoord een leuke club is.
pi_207213625
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meh, de hele wereld zag dat Rusland al maanden als een gek aan het opbouwen was langs de Oekraïnse grens en we hielden hier ons hart vast.
2014 De Krim al. En als je nog verder wil teruggaan kun je ook Georgië nog noemen.
zie email 27 oktober
pi_207213648
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:52 schreef xpompompomx het volgende:

Dat is was anders, zoals @trein2000 ook al opmerkte was 2014 feitelijk al een keerpunt alleen dat kwartje is niet gevallen bij de beleidsmakers... Toen had men al aan de slag moeten gaan.
  zaterdag 24 december 2022 @ 15:57:39 #269
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207213653
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Juist. Dat onderscheid moeten we wel scherp houden, we zitten te laag voor comfort. Het is niet zo dat er geen pantservoertuig meer te vinden is in heel Nederland. En aangezien dit nu eenmaal geen comfortabele situatie is en het laten winningen Rusland geen optie is, ook niet voor onze veiligheid, moeten er concessies gedaan worden.

Leveringen aan UA zijn noodzakelijk. Dus moeten we als de wiedeweerga aanvullen.
Yup, en ook nog uitsplitsen tussen inkoop hardware (5-15 jaar) en munitie dat echt gewoon snel opgeschaald kan worden.

Overigens neem ik dit standpunt in op basis van morele gronden, we hebben -vind ik- deze oorlog voor een deel ook zelf uitgelokt door UA lekker te maken met akkoorden, perspectief, toezeggingen, wetende dat Rusland dit niet kan accepteren en dit ook tegen de informele afspraken van 91 ingaat. Ik geloof niet dat Rusland op korte- en middellange termijn in staat is om nog een ander land aan te vallen. Ja misschien Belarus. Maar daar geven we niks om.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207213656
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het zal allemaal wel, bottomline, camo net werkt niet. Period.

En oh ja, ik zeg ook nergens dat ze niet langzamer kunnen dan 300km/h he. Maar stel dat een camonet ze tegen kan houden als ze 50 km/h vliegen dan schakelen we een tandje op en gaan we 200 km/h of meer vliegen.
Het onderliggende probleem is dat de Lancet drone met de hand bestuurd wordt. Doelwit raken met 50km/u is nog wel te doen, met 300km/u gaat de nauwkeurigheid flink omlaag.

Beide legers hebben bewezen zeer creatieve oplossingen te bedenken. Iets simpels als wat (licht) staaldraad in de camo netten te vlechten, of een dubbel camo net gebruiken, kan al genoeg zijn om het slagingspercentage van de Lancet flink omlaag te brengen.

1000+ Joule is trouwens een mens van 65 kilo die een snelheid van 20km/u heeft.
pi_207213663
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Zijn specs zullen ongetwijfeld waar zijn. Hij leunt alleen op topspeler. Terwijl er ook tussen staat dat de loiter speed 80km/h staat. Wat verrekte dicht in de buurt komt van de 50kmh gebaseerd op YouTube filmpjes (indrukwekkend trouwens, dat @:oheng dat berekend krijgt :o ).
Loitering is ergens boven blijven hangen, dat is wat anders.
  zaterdag 24 december 2022 @ 15:59:36 #272
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207213671
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Je moet gewoon als de donder bij laten maken.

Begrijp dat er ook geen oneindige hoeveelheid munitie is voor Oekraine. Dat de VS in een maand kan produceren wat Oekraïne in 2 dagen er doorheen jaagt (van een bepaald type).

Ben trouwens wel benieuwd hoe dat in Rusland zit qua voorraden, of zij inmiddels al op de bodem belanden.
Gearceerde is bron de Wijk, ik heb hier geen externe confirmatie van. Bovendien kun je ook inkopen in Japan, Zuid-korea. Maar feit is dat er meer geconsumeerd dan geproduceerd wordt natuurlijk.

We hebben gewoon geen goede informatie over de stocks van ons, rusland, en navo. Best wel maf in een tijd dat informatie overal is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207213682
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:58 schreef oheng het volgende:

Het onderliggende probleem is dat de Lancet drone met de hand bestuurd wordt. Doelwit raken met 50km/u is nog wel te doen, met 300km/u gaat de nauwkeurigheid flink omlaag.

Beide legers hebben bewezen zeer creatieve oplossingen te bedenken. Iets simpels als wat (licht) staaldraad in de camo netten te vlechten, of een dubbel camo net gebruiken, kan al genoeg zijn om het slagingspercentage van de Lancet flink omlaag te brengen.

1000+ Joule is trouwens een mens van 65 kilo die een snelheid van 20km/u heeft.
Ik wil jou morgen wel even op een boven een CV-90 gespannen camo net laten vallen hoor, je zult er behoorlijk wat hoofdpijn aan overhouden. ;)
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:00:52 #274
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207213690
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is was anders, zoals @:Trein2000 ook al opmerkte was 2014 feitelijk al een keerpunt alleen dat kwartje is niet gevallen bij de beleidsmakers... Toen had men al aan de slag moeten gaan.
Dat was wel het moment dat er niet meer verder bezuinigd is. Volgens mij zelfs was dat de reden dat wij een bataljonnetje leo2 gingen oprichten met de Duitsers.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207213699
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gearceerde is bron de Wijk, ik heb hier geen externe confirmatie van. Bovendien kun je ook inkopen in Japan, Zuid-korea. Maar feit is dat er meer geconsumeerd dan geproduceerd wordt natuurlijk.

We hebben gewoon geen goede informatie over de stocks van ons, rusland, en navo. Best wel maf in een tijd dat informatie overal is.
Is niet de Wijk, kom uit de WP, zie de link die ik eerder postte:

quote:
A shortage of artillery ammunition of all sorts remains a weakness. Although production increases are planned, the U.S. defense industry can presently build about 14,000 155 mm howitzer rounds per month, Army Secretary Christine Wormuth said in an interview. According to U.S. defense officials, Ukrainian forces have fired that amount in two days during periods of heavy fighting.
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:02:47 #276
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207213710
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is niet de Wijk, kom uit de WP, zie de link die ik eerder postte:
[..]

US, maar buiten Amerika staan toch ook wel fabrieken waar 155mm gemaakt kan worden voor nato houwitsers?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207213718
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:01 schreef AchJa het volgende:
A shortage of artillery ammunition of all sorts remains a weakness. Although production increases are planned, the U.S. defense industry can presently build about 14,000 155 mm howitzer rounds per month, Army Secretary Christine Wormuth said in an interview. According to U.S. defense officials, Ukrainian forces have fired that amount in two days during periods of heavy fighting.
‘During periods of heavy fighting’ is hier wel key. Wat is dat? Wanneer is dat? How vaak is dat? Hoe lang duurt dat?
zie email 27 oktober
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:08:36 #278
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207213762
https://www.nytimes.com/2(...)c-russia-wagner.html

Eigenlijk bizar dat dit gewoon gaande is. Blijkbaar is Wagner/Rusland voor een groot deel in controle in het Afrikaanse CAR. Ze hebben de industrie in handen, ze hebben de president onder controle. Beelden van russische soldaten worden overal opgezet (in Afrika dus lol)

En dat zijn de zichtbare dingen... ik wil niet weten wat er gebeurd mbt mensenhandel en dergelijke :r
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207213765
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik wil jou morgen wel even op een boven een CV-90 gespannen camo net laten vallen hoor, je zult er behoorlijk wat hoofdpijn aan overhouden. ;)
Ja, maar is die hoofdpijn klap genoeg om het slaghoedje (of whatever het mechanisme in de Lancet is) af te laten gaan? Ik neem aan dat de Lancet niet ontploft bij 1km/u, maar dat hij pas ontploft bij "enkele tientallen km/u".

Het is mogelijk dat bijvoorbeeld 500 Joule aan energie opvangen al genoeg is. Dat is 65kilo met een snelheid van 15km/u.
pi_207213777
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)c-russia-wagner.html

Eigenlijk bizar dat dit gewoon gaande is. Blijkbaar is Wagner/Rusland voor een groot deel in controle in het Afrikaanse CAR. Ze hebben de industrie in handen, ze hebben de president onder controle. Beelden van russische soldaten worden overal opgezet (in Afrika dus lol)

En dat zijn de zichtbare dingen... ik wil niet weten wat er gebeurd mbt mensenhandel en dergelijke :r
Misschien moeten we Blackwater gaan crowdsourcen, om ze er gewoon uit te laten trappen :)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207213787
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Huh? Nee. Is niet van Rob de Wijk. Mijn bron is oa de NYTimes.
https://www.nytimes.com/2(...)a-war-stalemate.html

quote:
In fact, throughout much of the year, Ukraine fired far more rounds of artillery in a week than the United States could produce in a month.
Lijkt me dat de bodem een keer in zicht gaat komen. En dat er heel snel opgeschaald moet gaan worden. Maar net als jij, lees en hoor ik daar weinig over.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:15:14 #282
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207213813
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien moeten we Blackwater gaan crowdsourcen, om ze er gewoon uit te laten trappen :)
Al die private legers en mercenary groepen zijn echt eng imo. Ranzige wereld is dat. Echt het afvoerputje van de mensheid. Blackwater heeft ook een hoop shit gedaan in irak niet?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207213821
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:47 schreef bleiblei het volgende:

Ergo, je roept wat, smijt met specs zonder ze te doorgronden en bent niet in staat iemand die een nette berekening gemaakt heeft gelijk te geven :') .
Ik smijt helemaal niet met specs zonder ze te doorgronden, hoe kom je daar nou weer bij? Jullie mogen het niet met mij eens zijn dat is allemaal prima maar vooralsnog is 300 km/h de max impact speed zoals die bekend is. Het is leuk dat er berekeningen gemaakt worden op basis van tijden en afstanden etc. maar wie zegt dat die beelden op exact de goede snelheid draaien? Ik heb ze ook al enorm vertraagd voorbij zien komen, ook versneld trouwens.

quote:
Overigens zal die Lancet net als die raket in die garage puur dumb luck zijn geweest. Niets anders dan dat. Beetje nadenkend persoon snapt dat echt wel.

Die raket in de garage was zoals je riep trouwens niet alleen de booster, want je zit de voorkant naar een punt lopen ;) . En nee, niemand zal met z'n volle verstand roepen dat golfplaat garages bestand zijn tegen Russische raketten :') .
Als jij echt gelooft dat een raket in zijn volle vaart precies op twee spanten tot stilstand komt en daar blijft liggen zonder dat er ook maar een stukje ijzer is verbogen ja dan houdt het wel een beetje op. En ik zei ook: "zo te zien is het een booster" en dat denk ik nog steeds maar wel met een slag om de arm dus. Ik zal eens zoeken of ik het type raket kan vinden.
pi_207213834
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:03 schreef trein2000 het volgende:

‘During periods of heavy fighting’ is hier wel key. Wat is dat? Wanneer is dat? How vaak is dat? Hoe lang duurt dat?
Weet ik niet, verder niet heel interessant natuurlijk, feit blijft dat het fabricagetempo ver achterloopt op het verbruik... Stel dat ze er 3 weken over doen om die hoeveelheid te verschieten dan nog hou je het niet bij.
pi_207213850
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Al die private legers en mercenary groepen zijn echt eng imo. Ranzige wereld is dat. Echt het afvoerputje van de mensheid. Blackwater heeft ook een hoop shit gedaan in irak niet?
Zeker. Maar om een andere PMC te verjagen vind ik het uitermate geschikt ;)

Want dat begint met dat je een lokale warlord ff een papiertje laat tekenen dat hij je inhuurt voor 'beveiliging'. And you take it from there.

Wordt een veel complexer feest als je wagner daar te lijf wil gaan met legers van natiestaten.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207213851
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:09 schreef oheng het volgende:

Ja, maar is die hoofdpijn klap genoeg om het slaghoedje (of whatever het mechanisme in de Lancet is) af te laten gaan? Ik neem aan dat de Lancet niet ontploft bij 1km/u, maar dat hij pas ontploft bij "enkele tientallen km/u".

Het is mogelijk dat bijvoorbeeld 500 Joule aan energie opvangen al genoeg is. Dat is 65kilo met een snelheid van 15km/u.
Als dat ding van afstand bestuurd kan worden zit er ook wel een remote command destruct op. ;)
pi_207213898
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De oorlog is in Ukraine. Meer Rode Leger is er niet.
Er is wel meer gevaar dan Rusland alleen.
Doe eens alle legers en kernwapens weg in het westen en let dan maar eens op.
Je verdediging op orde hebben is geen luxe.
Vakman pur sang
pi_207213910
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:52 schreef phpmystyle het volgende:

Je hebt gelijk hoor. Ik geef het toe.

Maar niks doen kan ik ook niet aanzien, vind dat UA in elk geval de hele donbas moet kunnen terugveroveren.
Dat vindt ieder nadenkend mens echter zijn er gewoon beren op de weg die je niet even snel opruimt. Dat komt gewoon omdat de hele NATO feitelijk omgeturnd is naar een expeditionair leger wat ingezet werd tegen terroristische staten/ COIN etc. En dat is een heel andere manier van oorlog voeren die stukken minder materieel, mensen en munitie vereist. Dat draai je niet zomaar weer terug naar een organisatie zoals die was tijdens de koude oorlog maar dat moet wel.

Maar goed, nu zal ik wel weer een Rob de Wijk zijn ofzo... :')
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:30:19 #289
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207213927
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat vindt ieder nadenkend mens echter zijn er gewoon beren op de weg die je niet even snel opruimt. Dat komt gewoon omdat de hele NATO feitelijk omgeturnd is naar een expeditionair leger wat ingezet werd tegen terroristische staten/ COIN etc. En dat is een heel andere manier van oorlog voeren die stukken minder materieel, mensen en munitie vereist. Dat draai je niet zomaar weer terug naar een organisatie zoals die was tijdens de koude oorlog maar dat moet wel.

Nou, zowel jij als de Wijk refereren continu naar de bezuinigen waarop dan een conclusie volgt dat er niks kan. Jullie gaan uit van het meest pessimistische scenario. Wel goed om daar bij stil te staan. Feit is ook dat de Russen ook naar hun max haalbare gaan qua capaciteit lijkt me.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207213931
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat commentaar op de Wijk slaat nergens op omdat hij het wat dat betreft wel correct heeft.
Vakman pur sang
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:32:09 #291
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207213939
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat commentaar op de Wijk slaat nergens op omdat hij het wat dat betreft wel correct heeft.
Mwoah, hij riep in april/mei al dat we dit niet heel lang meer konden volhouden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_207213948
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mwoah, hij riep in april/mei al dat we dit niet heel lang meer konden volhouden.
Over Europese legers.

Verder riep hij niks wat niet klopte maar worden zijn woorden steeds verbasterd.
Luister maar terug.
Vakman pur sang
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:35:08 #293
pi_207213955
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er is wel meer gevaar dan Rusland alleen.
Doe eens alle legers en kernwapens weg in het westen en let dan maar eens op.
Je verdediging op orde hebben is geen luxe.
Dat lossen we wel op als Rusland kapot is.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:36:44 #294
pi_207213963
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Over Europese legers.

Verder riep hij niks wat niet klopte maar worden zijn woorden steeds verbasterd.
Luister maar terug.
Nee, hij vond dat we helemaal niks konden omdat er geen wapens waren en omdat er geen plan is. In die situatie is niets verandert, maar de wapens kwamen er wel. Dus hij had ongelijk.
pi_207213972
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
Feit is ook dat de Russen ook naar hun max haalbare gaan qua capaciteit lijkt me.
Deels. Want bij de Rob de Wijk(s) is het ontbreken van wat dan ook, meteen een volledige showstopper. Dan kan er idd niks. Maar dat rus al op z'n tandvlees lopend nog verbazend effectief kan zijn; dat kan ook alleen rus. NL/NAVO zijn bij het minste of geringste, instant 100% ineffectief ;)
pi_207213976
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat lossen we wel op als Rusland kapot is.
Maar dat zijn ze niet hè?
Tevens blijft er het gevaar dat Oekraïne zich niet voldoende gesteund voelt op een gegeven moment en met Rusland collaboreert en het richting westen trekt met onze eigen wapens.
Vakman pur sang
pi_207213980
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:00 schreef phpmystyle het volgende:

Dat was wel het moment dat er niet meer verder bezuinigd is. Volgens mij zelfs was dat de reden dat wij een bataljonnetje leo2 gingen oprichten met de Duitsers.
Volgens mij had dat te maken met de NATO eisen aan mechbrigs.
pi_207213999
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, hij vond dat we helemaal niks konden omdat er geen wapens waren en omdat er geen plan is. In die situatie is niets verandert, maar de wapens kwamen er wel. Dus hij had ongelijk.
Dat klopt denk ik ook, als je VS en VK leveringen niet had gehad was Rusland al door heel Oekraïne heen.
Vakman pur sang
pi_207214003
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Tevens blijft er het gevaar dat Oekraïne zich niet voldoende gesteund voelt op een gegeven moment en met Rusland collaboreert en het richting westen trekt met onze eigen wapens.
_O-
pi_207214014
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
_O-
Ja dan staan we raar te kijken.
Maar dat zijn zeker wel scenario’s waar goed naar wordt gekeken.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')