SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:NIEUWS
MAATSCHAPPIJ
21 december 2022 11:34
Poetin neemt deel aan de lanceringsceremonie van het veld en het deel van de Power of Siberia-gaspijpleiding
De president neemt deel aan het evenement via videoconferentie
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5066473/
quote:Zoals de KP.RU-website eerder schreef , heeft China de Power of Siberia-gasleiding naar het laatste gasontvangstpunt in Shanghai getrokken.
De gasleiding met een totale lengte van 5.111 kilometer loopt door negen provinciale regio's.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5066473/
Het is hoe dan ook wel handig dat te doen als je wilt aansluiten op de rest van de EU.quote:Op woensdag 21 december 2022 13:34 schreef ExTec het volgende:
Een interessante meta-discussie, over of Finland en de Baltische staten hun spoor, wat net zo breed is als rus spoor, moeten vervangen voor 'standard gauge' - wat smaller spoor wat het meest in europa gebruikt moet worden. Primair met het oog op dat rus natuurlijk militair zo zwaar leunt op railhubs.
[ twitter ]
Ander recent artikel over dit:
https://mediarail.wordpre(...)ussian-gauge-tracks/
Dat kost miljarden en duurt jaren, met enorme overlast. Bovendien is al je rollend materieel ineens waardeloos of moet ook aangepast worden. Dat geld kan je dan beter in het leger steken.quote:Op woensdag 21 december 2022 13:34 schreef ExTec het volgende:
Een interessante meta-discussie, over of Finland en de Baltische staten hun spoor, wat net zo breed is als rus spoor, moeten vervangen voor 'standard gauge' - wat smaller spoor wat het meest in europa gebruikt moet worden. Primair met het oog op dat rus natuurlijk militair zo zwaar leunt op railhubs.
[ twitter ]
Ander recent artikel over dit:
https://mediarail.wordpre(...)ussian-gauge-tracks/
neequote:Op woensdag 21 december 2022 13:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kost miljarden en duurt jaren, met enorme overlast. Dat geld kan je dan beter in het leger steken.
Tank van Marokko in actie.quote:Op woensdag 21 december 2022 11:25 schreef Aether het volgende:
Morocco supplies T-72B tanks to Ukraine
https://www.military.afri(...)2b-tanks-to-ukraine/
Nou ja; bedenk dat rails sowieso periodiek vervangen worden. En wielen op locomotieven ook. Dus doe je het gradueel. Overigens twijfelen ze in oekraine niet (duh) die rossen rus spoor eruit zodra er gelegenheid is.quote:Op woensdag 21 december 2022 13:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kost miljarden en duurt jaren, met enorme overlast. Dat geld kan je dan beter in het leger steken.
goed idee, je kunt n aan het spoor werken n investeren in defensiequote:Op woensdag 21 december 2022 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja; bedenk dat rails sowieso periodiek vervangen worden. En wielen op locomotieven ook. Dus doe je het gradueel. Overigens twijfelen ze in oekraine niet (duh) die rossen rus spoor eruit zodra er gelegenheid is.
Die zullen dan wel abrahams terug krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2022 13:48 schreef superniger het volgende:
[..]
Tank van Marokko in actie.
[ twitter ]
quote:Poetin: 'Alles wordt gedaan om militaire doelen te behalen'
Rusland gaat alle militaire doelen behalen in Oekrane. Hiervoor krijgen de strijdkrachten alles waar ze om vragen. Dat heeft president Poetin gezegd op een eindejaarbijeenkomst van zijn hoogste defensiefunctionarissen vandaag.
Poetin zei ook dat er geen financile grenzen zijn aan wat de regering het leger kan bieden. In zijn toespraak, waarin hij de militaire plannen van zijn land voorlegde aan de defensiechefs in Moskou, verzekerde Poetin ook dat de Russische nucleaire strijdkrachten gevechtsklaar zijn.
https://nos.nl/liveblog/2(...)talarmen-in-oekraine
Nederland betaalde toch samen met de VS voor de upgrade?quote:Op woensdag 21 december 2022 14:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die zullen dan wel abrahams terug krijgen.
Zie trouwens dat NL ze betaald heeft. Wij hebben straks aan Oekrane meer tanks geschonken dan we ooit zelf gehad hebben.
Er is geen geld meer en het noeksarsenaal is niet meer operationeel dusquote:
Kans is groot dat >90% het niet meer doet. Maar je gaat geen gok nemen met die ~10%.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is geen geld meer en het noeksarsenaal is niet meer operationeel dus
Ik lees dat wij ze gekocht hebben (samen met de VS). Marokko zal daar gezien de onenigheid met Algerije op zeer korte termijn iets voor terug willen zien.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nederland betaalde toch samen met de VS voor de upgrade?
Volgens mij heeft Marokko de tanks zelf gewoon geschonken.
Zoals je ziet hebben ze net als ons flink bezuinigd.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is geen geld meer en het noeksarsenaal is niet meer operationeel dus
Poetin gaat zijn noeks niet gebruiken. Ook niet na de 658e keer dreigen.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kans is groot dat >90% het niet meer doet. Maar je gaat geen gok nemen met die ~10%.
Bron?quote:Op woensdag 21 december 2022 14:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik lees dat wij ze gekocht hebben (samen met de VS). Marokko zal daar gezien de onenigheid met Algerije op zeer korte termijn iets voor terug willen zien.
Ik denk niet dat professionele politieke trollen gaan stoppen met hun werk.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen komen hier om te lezen en discussiren over het conflict, niet om een stel kemphanen modder te zien gooien.
Dus inmiddels voor de ik denk 153e keer, stop eens.
In de originele tweet. Iets van Military Africa.quote:
Dat ben ik met je eens, ja. We moeten letterlijk niets laten omdat de haatdwerg in het kremlin en zijn paladijnen weer wat roepen.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Poetin gaat zijn noeks niet gebruiken. Ook niet na de 658e keer dreigen.
Junior sniper is senior granaatwerper.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:36 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Junior sniper mocht als laatste kiezen.
nou.. ik weet nog wel die eerste keer dat ie het erover had.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, ja. We moeten letterlijk niets laten omdat de haatdwerg in het kremlin en zijn paladijnen weer wat roepen.
Lijkt me gewoon een team van twee schutters, een observer en iemand die VOG-25 granaten afschiet als ze hints echt niet begrijpen.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:36 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Junior sniper mocht als laatste kiezen.
Nucleair armageddon is het einde van de mensheid. Niks meer, niks minder.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
nou.. ik weet nog wel die eerste keer dat ie het erover had.
Ik had echt angst.. en toen na dat scamreferendum.. na die speech "een aanval op de nieuwe gebieden, zal hetzelfde worden beantwoord als een aanval op de federatie".
En toen pakte Oekran Cherson terug, bliezen ze z'n brug op, zijn er daglijks aanvallen op Belgorod oa. en er gebeurde niets...
Ik durf nu bijna wel te stellen dat hij pas gaat vuren als ie echt voor z'n eigen leven vreest. En dan is het maar de vraag of het wordt uitgevoerd.
helemaal eens, maar zo kan ik niet altijd denken, en de afgelopen 9 maanden heb ik wel echt moment van angst gehad en hier van wakker gelegen. (ik wil namelijk niet dat het eindigtquote:Op woensdag 21 december 2022 14:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nucleair armageddon is het einde van de mensheid. Niks meer, niks minder.
Dus in dat opzicht maak ik me er 0 druk om. Als we dan allemaal gaan, gaan we allemaal. Wij nietige individuen kunnen daar niets aan doen.
Grond is nog niet bevroren, meeste gebieden waar Oekraiene op offensief kan gaan nog niet geschikt voor een grote opmarss van bepantserde voertuigen/tanks. Dat zal nog wel tot half januari duren denk ikquote:Op woensdag 21 december 2022 11:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel beetje stilletjes laatste tijd qua veroveringen. Beetje saai zou ik zelfs zeggen
Lang geleden dat deze gast langskwamquote:
Ik denk dat we er beiden naast zitten. Oekrane heeft een stel Poolse RGP-40's gehad.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is het de RG-6? Niet de Milkor MGL?
inmiddels overledenquote:Op woensdag 21 december 2022 14:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lang geleden dat deze gast langskwam
Heb liever dat we het belastinggeld uitgeven aan katten en honden dan aan zo'n graaier:quote:Op woensdag 21 december 2022 15:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
en dat van onze belastingcenten
dat magquote:Op woensdag 21 december 2022 15:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb liever dat we het belastinggeld uitgeven aan katten en honden dan aan zo'n graaier:
[ afbeelding ]
@AchJaquote:Op woensdag 21 december 2022 15:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb liever dat we het belastinggeld uitgeven aan katten en honden dan aan zo'n graaier:
[ afbeelding ]
En niet alleen dat, want ik sponser twee organisaties die Oekrane beestjes redden en helpen.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
en dat van onze belastingcenten
nice, welke?quote:Op woensdag 21 december 2022 15:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En niet alleen dat, want ik sponser twee organisaties die Oekrane beestjes redden en helpen.
Bronquote:Russian mobile calls, internet seen deteriorating after Nokia, Ericsson leave
Five senior telecoms executives and other industry sources said Russian mobile phone users will likely experience slower downloads and uploads, more dropped calls, calls that won't connect, and longer outages as operators lose the ability to upgrade or patch software, and battle over dwindling spare parts inventories.
Het valt je nu pas op je op Twitter eigenlijk niet naar de reacties hoeft te kijken? Want voor figuren met een zeldzaam lage PH-waarde is dat sinds jaar en dag een soort van schoolplein.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Het bericht is niet gek, maar lees dan de reacties daarop. Wat voorn publiek heeft die man toch?!
Oh damnquote:Op woensdag 21 december 2022 15:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Het bericht is niet gek, maar lees dan de reacties daarop. Wat voorn publiek heeft die man toch?!
Yayquote:
Oh joh. Ouwe video ook. Eind 90 begin 2000? Ons tijd nadert ook snel.quote:
quote:Op woensdag 21 december 2022 15:17 schreef ExTec het volgende:
Nog meer goed nieuws, mbt de reis van rus richting de 80s:
[..]
Bron
Volgens mij is Huawei ook compleet gecastreerd door de chip boycot van de VS, dus beste ruskies: suck it up. Strakjes geen mobiel gebruik meer zoals dat Verdorven Westen dat doet.
En ik sponsor scopes en dempers.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En niet alleen dat, want ik sponser twee organisaties die Oekrane beestjes redden en helpen.
Ben je je spullen al aan het pakken om oekrainers te trainen in het gebruik van de MIM-104?quote:
Sowieso "Amerikaanse Media". HET IS DE VERENIGDE STATEN WAT HEEFT PERU HIERMEE TE MAKEN.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Ik begrijp dit niet, wat is de strategische waarde? Waarom gooien ze juist daar zoveel troepen in de gehaktmolen?quote:Op woensdag 21 december 2022 15:40 schreef oheng het volgende:
Bakhmut is de belangrijkste doelwit voor rusland. En dat blijkt wel in het feit dat ze in 5 maanden, 5 kilometer dichterbij zijn gekomen.
Ze moeten daar doorheen om Slovyansk en Kramatorsk aan te vallenquote:Op woensdag 21 december 2022 15:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik begrijp dit niet, wat is de strategische waarde? Waarom gooien ze juist daar zoveel troepen in de gehaktmolen?
quote:Poetin: 'Alles wordt gedaan om militaire doelen te behalen'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66297886
Rusland gaat alle militaire doelen behalen in Oekrane. Hiervoor krijgen de strijdkrachten alles waar ze om vragen. Dat heeft president Poetin gezegd op een eindejaarbijeenkomst van zijn hoogste defensiefunctionarissen vandaag.
Poetin zei ook dat er geen financile grenzen zijn aan wat de regering het leger kan bieden. In zijn toespraak, waarin hij de militaire plannen van zijn land voorlegde aan de defensiechefs in Moskou, verzekerde Poetin ook dat de Russische nucleaire strijdkrachten gevechtsklaar zijn.
Hij beschuldigde de NAVO ervan haar volledige capaciteiten tegen Rusland te gebruiken. De president drong er bij de militaire leiders op aan hun opgedane ervaring in de strijd in Syri en Oekrane te gebruiken en zei ook dat Rusland speciale aandacht moest besteden aan het belang van drones in de oorlog in Oekrane.
Poetin had het over de hypersonische Sarmat-raket, genaamd "Satan II". Die is in de nabije toekomst klaar om te worden ingezet, zei Poetin.
Maanden geleden was het echt heel belangrijkquote:Op woensdag 21 december 2022 15:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik begrijp dit niet, wat is de strategische waarde? Waarom gooien ze juist daar zoveel troepen in de gehaktmolen?
Maar UA verliest dus terrein in het noorden?quote:Op woensdag 21 december 2022 16:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maanden geleden was het echt heel belangrijk
[ afbeelding ]
Toen ze dat donkerblauwe gedeelte in het noorden (bakhmut in het zuiden dit kaartje) nog in handen hadden. Als bakhmut ozu vallen zou dat hele gedeelte omsingeld raken.
Het is nu nog steeds belangrijk omdat het een enorme fortificatie is en veel andere steden in de buurt daarna ook zullen vallen, maar het heeft totaal de implicaties niet meer die het verlizen ervan zou hebben als eerder.
Vooral symboolpolitiek en wagner die er dik voor betaald krijgt om hun tot soldaat gemaakte russische gevangenen daar vooral in de meatgrinder gooit.
Zeer kleine nuance dat idd menig dorp er omheen dan kan vallen. Maar de 2 echte grote steden, Slovyansk en Kramatorsk zijn op zichzelf ook omgebouwd tot complete forten. Dus het idee dat mocht Bakhmut vallen, die steden volgen, is een illusie. Dan kan wagner weer helemaal opnieuw beginnen met grinden.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:02 schreef skysherrif het volgende:
Het is nu nog steeds belangrijk omdat het een enorme fortificatie is en veel andere steden in de buurt daarna ook zullen vallen, maar het heeft totaal de implicaties niet meer die het verlizen ervan zou hebben als eerder.
Huh nee?quote:Op woensdag 21 december 2022 16:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar UA verliest dus terrein in het noorden?
Precies, toen ze ook begonnen met aanvallen was het vooral Bakhmut en de omliggende dorpen die de grootste verdedigingslinie waren. In de tussentijd zijn er achter al meerdere nieuwe verdedigingslinies gebouwd mochten ze terugvallen zoals Chasiv Yar (waar Zelensky waarschijnlijk eergisteren was)quote:Op woensdag 21 december 2022 16:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeer kleine nuance dat idd menig dorp er omheen dan kan vallen. Maar de 2 echte grote steden, Slovyansk en Kramatorsk zijn op zichzelf ook omgebouwd tot complete forten. Dus het idee dat mocht Bakhmut vallen, die steden volgen, is een illusie. Dan kan wagner weer helemaal opnieuw beginnen met grinden.
Het lijkt idd een stupide politiek gemotiveerde actie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |