abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207165953

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Game on!
De enige echte.
pi_207166032
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er moeten rentes betaald worden toch, elke periode. En behoorlijk wat ook.
Waarom moet Musk die betalen? :? Twitter moet rente betalen.
De enige echte.
  dinsdag 20 december 2022 @ 22:24:39 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207166063
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:22 schreef Rnie het volgende:

[..]
Waarom moet Musk die betalen? :? Twitter moet rente betalen.
Ja maar Musk haalt dat geld uit Tesla aandelen. Want die zijn dacht ik ook als collateral opgegeven tegen de leningen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207166094
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja maar Musk haalt dat geld uit Tesla aandelen.
Wat heeft Musk met Twitters banklening te maken dan? De banklening bedraagt 13 miljard. Daarbij is nergens een bron wat het rentepercentage is.
De enige echte.
  dinsdag 20 december 2022 @ 22:28:37 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207166134
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wat heeft Musk met Twitters banklening te maken dan? De banklening bedraagt 13 miljard. Daarbij is nergens een bron wat het rentepercentage is.
Ja maar de rente moet toch betaald worden neem ik aan? Door iemand. Twitter heeft iig niet genoeg winst om dat op te hoesten op dit moment.

Musk heeft er ook niks mee te maken idd, maar wel Tesla, :P
pi_207166274
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja maar de rente moet toch betaald worden neem ik aan? Door iemand. Twitter heeft iig niet genoeg winst om dat op te hoesten op dit moment.

Musk heeft er ook niks mee te maken idd, maar wel Tesla, :P
Door Twitter ;) Als Twitter niet meer aan de betalingsafspraak van de bank kan voldoen, dan is het failliet.
Persoonlijk is Musk niks verplicht. Twitter is geen eenmanszaak. hij MOET dus niets. Of dacht je dat de bank Musk zijn rekening + aandelen leeg zouden trekken als Twitter niet aan de rente en banklening kan voldoen? _O-

Musk kan kiezen om met eigen inbreng Twitter levensvatbaar te houden of krijgen. Maar claimen dat de verkochte aandelen zijn voor de rente is hierin uiterst speculatief. Dit kan technisch gezien voor van alles zijn.
De enige echte.
  dinsdag 20 december 2022 @ 22:47:20 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207166432
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:38 schreef Rnie het volgende:

[..]
Door Twitter ;) Als Twitter niet meer aan de betalingsafspraak van de bank kan voldoen, dan is het failliet.
Persoonlijk is Musk niks verplicht. Twitter is geen eenmanszaak. hij MOET dus niets. Of dacht je dat de bank Musk zijn rekening + aandelen leeg zouden trekken als Twitter niet aan de rente en banklening kan voldoen? _O-

Musk kan kiezen om met eigen inbreng Twitter levensvatbaar te houden of krijgen. Maar claimen dat de verkochte aandelen zijn voor de rente is hierin uiterst speculatief. Dit kan technisch gezien voor van alles zijn.
Nee uiteraard Musk niet aansprakelijk zijn direct, dat is het hele idee van bedrijven.

Maar het blijft vaag. Vooral omdat hij zei geen aandelen meer te verkopen, en daarna het wel nog twee keer doen. Dat verlaagde het vertrouwen bij investeerders iig. Uiteindelijk is het zijn eigen keus natuurlijk, dat wel.
pi_207166471
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:38 schreef Rnie het volgende:

[..]

Het lijkt mij sterk dat Twitter zelf een lening heeft tbh. Het is niet zo dat Twitter zijn eigen aandelen heeft gekocht, dat is toch echt Musk en consorten. In dat geval moet hij die rente en aflossing betalen.

En in dit geval ga ik er vanuit dat leningen gedekt worden door o.a. aandelen Tesla/SpaceX etc. Anders gaat geen bank miljarden uitlenen.. er moet ergens een onderpand zijn.
pi_207166654
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zegt hij dat?
Mensen met kritiek zijn sukkels en Elon succesvol. Hoe moet je dat anders opvatten dan hoe ik het dat beschreef?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wie wordt er precies opgelicht of uitgebuit dan?
Mensen die geld neer legden voor één zelfrijzende auto en aan het einde van de elot een veredelde cruise control hebben die 1x per rit jou of omstanders probeert te vermoorden, mensen die 5 jaar geleden een vooruitbetaling deden voor een truck die 4 jaar geleden geleverd ging worden met tech die toen al “bestond”, maar 5 jaar later verdwenen is, investeerders die op basis van die praatjes aandelen kochten, mensen die een zonnedak kochten waarvan de tech ook verzonnen was ondanks een rl demo, alles van de boring company enz enz.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daarom heten dit soort lui ook 'dick-riders'. Wat hun narcistisch idool ook doet, ze vinden het geweldig. Waag het niet hem te bekritiseren!
Stans zijn het. Para sociale relatie met iemand die ze in de bek zou spugen als het kon. En over narcisme gesproken. Weten we nog die keer dat hij de ster probeerde uit te hangen met het redden van kinderen in een grot. Met speeltjes die niet pasten en vervolgens zijn meute losers los liet gaan op de reddingswerkers?
pi_207166703
twitter

en hij heeft zelf voor bijna 40 miljard verkocht

(lol)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2022 23:02:36 ]
  Vis een optie? dinsdag 20 december 2022 @ 23:07:13 #11
70532 loveli
N
pi_207166801
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:49 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Het lijkt mij sterk dat Twitter zelf een lening heeft tbh. Het is niet zo dat Twitter zijn eigen aandelen heeft gekocht, dat is toch echt Musk en consorten. In dat geval moet hij die rente en aflossing betalen.

En in dit geval ga ik er vanuit dat leningen gedekt worden door o.a. aandelen Tesla/SpaceX etc. Anders gaat geen bank miljarden uitlenen.. er moet ergens een onderpand zijn.
Week of wat geleden kwam er een bericht langs dat een Amerikaanse investeringsmaatschappij met Musk in zee was gegaan. Kan zo snel de naam niet herinneren.
crap in = crap out
pi_207166808
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:02 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]

(lol)
Hij heeft de reden ook nog eens fout waarom dan waarderingen in den breedte dalen. Dat is wel vanwege de stijgende rente, maar echt niet vanwege retail investeerders die hun geld dan ineens op hun spaarrekening laten staan.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_207166843
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij heeft de reden ook nog eens fout waarom dan waarderingen in den breedte dalen. Dat is wel vanwege de stijgende rente, maar echt niet vanwege retail investeerders die hun geld dan ineens op hun spaarrekening laten staan.
waar zegt hij specifiek retail investeerders dan?
pi_207166858
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:49 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Nope. De 13 miljard banklening betreft een LBO, geen collateral. Twitter moet het geleende bedrag terugbetalen. Twitter kan als organisatie gezien worden als onderpand.
De enige echte.
pi_207166890
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:07 schreef loveli het volgende:

[..]
Week of wat geleden kwam er een bericht langs dat een Amerikaanse investeringsmaatschappij met Musk in zee was gegaan. Kan zo snel de naam niet herinneren.
is de hele lijst met investeerders eigenlijk bekend?

dat zijn allemaal kredietlijnen mocht het nodig zijn, even wat olie pompen bij de saudi's of shitcoins pompen bij binance en gaan
pi_207166906
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:10 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nope. De 13 miljard banklening betreft een LBO, geen collateral. Twitter moet het geleende bedrag terugbetalen.
ja maar denk toch echt dat musk zelf zijn creditcard heeft gebruikt hoor
pi_207166957
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ja maar denk toch echt dat musk zelf zijn creditcard heeft gebruikt hoor
Voor de aankoop van Twitter bedoel je? Ja, 25 miljard ofzo. 6 miljard zijn investeerders en 13 lening.
De enige echte.
pi_207166977
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:10 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nope. De 13 miljard banklening betreft een LBO, geen collateral. Twitter moet het geleende bedrag terugbetalen. Twitter kan als organisatie gezien worden als onderpand.

Ah een LBO constructie dat wist ik niet. In dat geval is Twitter de sjaak. Neemt niet weg dat er miljarden van Musk verdampen als het fout gaat.
pi_207166998
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:15 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ah een LBO constructie dat wist ik niet. In dat geval is Twitter de sjaak. Neemt niet weg dat er miljarden van Musk verdampen als het fout gaat.
waar komt het eigenlijk vandaan dat twitter het financieel helemaal niet zou redden?
pi_207167021
Deze al langs geweest?

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_207167035
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:09 schreef aTypisch het volgende:

[..]
waar zegt hij specifiek retail investeerders dan?
Dat zei hij inderdaad niet specifiek. Dat was echter niet centraal voor mijn punt. Het is niet vanwege investeerders die hun aandelen in cash om zetten dat aandelenkoersen dalen bij stijgende rente.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_207167046
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:16 schreef aTypisch het volgende:

[..]
waar komt het eigenlijk vandaan dat twitter het financieel helemaal niet zou redden?
Uit het riool van boze, paniekerige, woedende progressief linkse journalisten. >:)

[ Bericht 1% gewijzigd door Rnie op 20-12-2022 23:25:15 ]
De enige echte.
  dinsdag 20 december 2022 @ 23:18:48 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207167048
quote:

[..]

Het feit dat ze 85% minder adverteerdersactiviteit hebben gezien in november vergeleken met een jaar daarvoor?
pi_207167050
quote:

[..]
Adverteerders die schijnen weg te lopen door het gepruts van Musk. 1 miljard aflossing per jaar? Maand?
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 23:19:56 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207167066
quote:

[..]
Elon Musk zei dat in zijn eerste presentatie voor de medewerkers.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207167074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat zegt hij inderdaad niet specifiek. Dat was echter niet centraal voor mijn punt. Het is niet vanwege investeerders die hun geld in cash om zetten dat aandelenkoersen dalen bij stijgende rente.
oh ik dacht dat hij even heel de aandelenmarkt, staatsobligaties en ander spul had uitgelegd in één tweet
pi_207167117
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
oh ik dacht dat hij even heel de aandelenmarkt, staatsobligaties en ander spul had uitgelegd in één tweet
Je bent wel gek als je dat denkt. Maar goed, zo te lezen snapt hij dus niet waar hij het over heeft.
pi_207167130
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:18 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Adverteerders die schijnen weg te lopen door het gepruts van Musk. 1 miljard aflossing per jaar? Maand?
zijn er ergens cijfers al van?

dacht dat het wel duidelijk was dat je niet moet geloven wat elon musk belooft of zegt
pi_207167144
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:18 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Als ik 13 euro van jou leen, tegen 1 euro rente per maand, dan moet ik wel HEEL wanhopig zijn. :P
Per jaar is iets aannemelijker :D
De enige echte.
pi_207167149
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het feit dat ze 85% minder adverteerdersactiviteit hebben gezien in november vergeleken met een jaar daarvoor?
(lol)
pi_207167207
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:17 schreef Kijkertje het volgende:
Deze al langs geweest?

[ twitter ]
[ twitter ]
_O-
pi_207167232
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:23 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als ik 13 euro van jou leen, tegen 1 euro rente per maand, dan moet ik wel HEEL wanhopig zijn. :P
Per jaar is iets aannemelijker :D
Je weet maar nooit met die filantroop. Peter Gilles kan er ook wat van, leningen met snelgeld met torenhoge rentes met een looptijd van 12-36 maanden. Te bizar.
  dinsdag 20 december 2022 @ 23:29:21 #33
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207167260
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]

dacht dat het wel duidelijk was dat je niet moet geloven wat elon musk belooft of zegt
Dit zegt Elon niet, dit zegt Similarweb, het advertentie-managementplatform dat Twitter gebruikt. De Wall Street Journal had er laatst een artikel over:

twitter

quote:
Worryingly, even Twitter’s aggressive incentives might not be helping. Similarweb’s latest data show that for the first few days of December, the platform’s ad manager domain traffic trends have continued to decline with traffic volume now so low it doesn’t even meet the firm’s threshold necessary to track and measure it.
pi_207167269
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:27 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Je weet maar nooit met die filantroop. Peter Gilles kan er ook wat van, leningen met snelgeld met torenhoge rentes met een looptijd van 12-36 maanden. Te bizar.
Musk ook losse handjes dan?
De enige echte.
  dinsdag 20 december 2022 @ 23:31:38 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207167318
Verkoop van blauwe vinkjes loopt ook lekker trouwens B-)

twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 23:33:35 #36
3928 Ulx
pi_207167372
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:31 schreef Tijn het volgende:

[ twitter ]
Het geeft ook helemaal geen voordeel. Ok, je kunt virtue signallen dat je een miljardair geld geeft, maar meer niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 20 december 2022 @ 23:34:55 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207167403
quote:

[ twitter ]
Wie weet betaalt het net het maandsalaris van die ene verantwoordelijke developer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207167410
quote:

[ twitter ]
Waarom is de uitrol voor andere landen zo moeilijk eigenlijk?
De enige echte.
  dinsdag 20 december 2022 @ 23:35:52 #39
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207167428
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:35 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ja, snap ik ook niet. Het is alleen beschikbaar in het Engels, om de een of andere reden.
pi_207167483
quote:

[..]
regeldruk in de EU bijvoorbeeld gok ik, zie je wel met meer (financiële) diensten

maar denk ook vooral dat het niet rendabel is om nu uit te rollen

wat je krijgt voor dat bedrag is echt niks, misschien hebben bedrijven wat interessante tools (en meer bereik)
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 23:39:12 #41
3928 Ulx
pi_207167503
quote:

[..]
Te weinig mensen om het te ontwikkelen, te ondersteunen, te vertalen, etc. .
  dinsdag 20 december 2022 @ 23:49:05 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_207167670
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:29 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dit zegt Elon niet, dit zegt Similarweb, het advertentie-managementplatform dat Twitter gebruikt. De Wall Street Journal had er laatst een artikel over:

[ twitter ]
[..]
[ afbeelding ]
Zouden er nou nog steeds werknemers elke nacht op het hoofdkantoor slapen en 110 urige werkweken maken om het zinkende schip te helpen vergaan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 23:51:31 #43
3928 Ulx
pi_207167738
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:49 schreef speknek het volgende:

[..]
Zouden er nou nog steeds werknemers elke nacht op het hoofdkantoor slapen en 110 urige werkweken maken om het zinkende schip te helpen vergaan?
Als je de keuze hebt tussen dat of ontslag, wat zou jij dan doen?
pi_207167745
quote:

[..]
Als het alternatief is dat je visum ingetrokken wordt?

pi_207167780
quote:

[..]
ik hoorde dat hij strafkampen heeft opgezet voor mensen die te laat komen
pi_207167796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als het alternatief is dat je visum ingetrokken wordt?

[ afbeelding ]
zo werken werkvisums ja
pi_207167814
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:53 schreef aTypisch het volgende:

[..]
zo werken werkvisums ja
H1B is specifiek voor je werkgever poppedop. Dan zul je opnieuw de carrousel in moeten.
pi_207167843
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
H1B is specifiek voor je werkgever poppedop. Dan zul je opnieuw de carrousel in moeten.
denk niet dat musk daar bij zijn managementstijl daar rekening mee houdt
pi_207167867
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
denk niet dat musk daar bij zijn managementstijl daar rekening mee houdt
Laten we samen concluderen dat je fout was in je sarcasme net.
  dinsdag 20 december 2022 @ 23:58:52 #50
38496 Perrin
pi_207167870
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als je de keuze hebt tussen dat of ontslag, wat zou jij dan doen?
Lekker een andere baan zoeken, werk genoeg.
pi_207167981
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Huh? Kan de werkgever die intrekken dan?
De enige echte.
pi_207168043
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2022 00:05 schreef Rnie het volgende:

[..]
Huh? Kan de werkgever die intrekken dan?
Niet zozeer zelf intrekken, maar als je ontslagen wordt of je werkgever gaat failliet moet de werkgever dat doorgeven aan de overheid en dan vervalt inderdaad je visum. Je hebt dan (dacht ik) 60 dagen de tijd om te vertrekken of een nieuw visum & werkgever te regelen.
pi_207168534
quote:
[ twitter ]

(lol)
Waardeloos, hij maakt er bij zowel Tesla als Twitter een rotzooi van maar in plaats van verantwoordelijkheid te nemen als CEO scheept hij aandeelhouders af met dergelijke kinderachtige Tweets. Dat aandelenkoersen lijden onder stijgende rentes is vrij logisch, maar dat verklaart niet de vrije val die $TSLA maakt ten opzichte van de Nasdaq/S&P500. Ik vraag me af wanneer Tesla's raad van bestuur Musk eens tot de orde gaat roepen, want die blijft tot nu toe oorverdovend stil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2022 00:59:52 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 21 december 2022 @ 01:03:07 #54
3928 Ulx
pi_207168541
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 00:59 schreef J.B. het volgende:

[..]
Waardeloos, hij maakt er bij zowel Tesla als Twitter een rotzooi van maar in plaats van verantwoordelijkheid te nemen als CEO scheept hij aandeelhouders af met dergelijke kinderachtige Tweets. Dat aandelenkoersen lijden onder stijgende rentes is vrij logisch, maar dat verklaart niet de vrije val die $TSLA maakt ten opzichte van de Nasdaq/S&P500. Ik vraag me af wanneer Tesla's raad van bestuur Musk eens tot de orde gaat roepen, want die blijft tot nu toe oorverdovend stil.
Je bedoelt de RvB waar zijn broer en nog wat vrienden inzitten? Die RvB?
pi_207168543

Heel gezond dat de rijkste man ter aarde en de eigenaar van 1 vd grootste sociale mediaplatformen zich zo met politiek bemoeit. Tweede tweet, toont overigens nog even aan wat een losertje het is.
pi_207168544
quote:
[ twitter ]

(lol)
Klopt toch gewoon wat die zegt hier.
Maar een andere view point is gewoon time value of money, en de bedrijfswaarde neemt dan gewoon met hogere interest rates af omdat de toekomstige winsten minder waard worden (toekomstige cash flows krijgen minder waarde toebedeeld bij hogere rentes).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 21 december 2022 @ 01:06:28 #57
38496 Perrin
pi_207168552
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 01:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je bedoelt de RvB waar zijn broer en nog wat vrienden inzitten? Die RvB?
Daar is idd van onafhankelijkheid geen sprake.
pi_207168703
Trump heeft zijn conclusies ook al getrokken uit Musk's Twitter Files. Tijd om zijn aanhang weer eens op te hitsen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_207168708
twitter

De enige echte.
  woensdag 21 december 2022 @ 05:58:52 #60
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207168861
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2022 02:51 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Dat heeft lang geduurd. Zou dit misschien de doorslag gegeven hebben?
are we infinite or am I alone
pi_207168936
quote:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Bij musk weet je het nooit wat zou hij met as soon bedoelen, jaren wachten? :D
  woensdag 21 december 2022 @ 08:17:43 #62
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207169141
quote:
Police provide first official details of Elon Musk’s alleged stalker incident

Police say a member of Elon Musk’s security team is currently a suspect in their investigation, not a victim

Twitter CEO Elon Musk tweeted last week that a “crazy stalker” followed a car carrying one of his children in Los Angeles last Tuesday night, “thinking it was me,” and that the stalker blocked the car from moving and climbed onto its hood.

A new statement from local police provides the first official account of what happened during the incident. The South Pasadena police department has confirmed that an incident involving two vehicles was reported to the police on Tuesday night, but said that a member of Elon Musk’s security team is currently a suspect in the investigation, not a victim.

A 29-year-old man from Connecticut told the South Pasadena police Tuesday that a driver in another vehicle had confronted him in a parking lot, accused him of following him on the 110 freeway, and then struck the man with his vehicle as he was leaving the parking lot.

Last Thursday, “South Pasadena Police learned the suspect involved in this case is believed to be a member of Elon Musk’s security team,” the department said in a statement.

A South Pasadena city spokesperson said the department is currently reaching out to Elon Musk’s team seeking to investigate both sides of the incident and get statements from everyone involved. Detectives are reviewing video footage of the incident, the police department said.
https://www.theguardian.c(...)ged-stalker-incident

Lol, dus misschien was het incident veroorzaakt door een paranoide security guard...
  woensdag 21 december 2022 @ 08:19:04 #63
38496 Perrin
pi_207169149
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 08:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lol, dus misschien was het incident veroorzaakt door een paranoide security guard...
Of een combi van twee idioten.
  woensdag 21 december 2022 @ 08:40:28 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207169264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 08:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat is lekker, een paranoïde beveiliger die flipt waar je kind (dat hij moet beschermen) bij is...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 december 2022 @ 08:51:54 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207169318
https://www.latimes.com/c(...)t-elon-musk-security

Het verhaal is wat dubbel, want degene die aangevallen is door de beveiliger is tegelijkertijd ook een wacko die denkt dat Grimes (de ex van Musk en moeder van 2 van zijn kinderen, waarvan er 1 toen in de auto zat), hem gecodeerde boodschappen via instagram stuurt...

Dus ja, ik geloof best dat de beveiliger over de grens is gegaan, maar ik geloof ook wel dat dit niet zomaar een onschuldig toeval was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207169498
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 01:03 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Heel gezond dat de rijkste man ter aarde en de eigenaar van 1 vd grootste sociale mediaplatformen zich zo met politiek bemoeit. Tweede tweet, toont overigens nog even aan wat een losertje het is.
Impliceert ie hier nu dat het congres geld over de balk smijt? :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_207170039
quote:
[ afbeelding ]

Begrijp inderdaad niet helemaal waarom Musk de behoefte voelt om zich hier tegenaan te bemoeien. Heel toevallig gaat het ook nog eens om een voorstel waarin een groot bedrag steun voor Oekraïne is opgenomen, een thema waar Musk zich op nogal vreemde wijze over heeft uit gelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 21-12-2022 10:24:40 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 december 2022 @ 10:23:32 #69
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207170123
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 08:51 schreef Leandra het volgende:
https://www.latimes.com/c(...)t-elon-musk-security

Het verhaal is wat dubbel, want degene die aangevallen is door de beveiliger is tegelijkertijd ook een wacko die denkt dat Grimes (de ex van Musk en moeder van 2 van zijn kinderen, waarvan er 1 toen in de auto zat), hem gecodeerde boodschappen via instagram stuurt...

Dus ja, ik geloof best dat de beveiliger over de grens is gegaan, maar ik geloof ook wel dat dit niet zomaar een onschuldig toeval was.
Ah.
Wist trouwens niet dat de LA Times weer toegankelijk was voor bezoekers uit de EU. Ik was gewoon geworden die google results te negeren, twee jaar nadat GDPR van kracht werd was het nog steeds "Unfortunately, our website is currently unavailable in your country", had de hoop opgegeven dat ze er iets aan zouden doen. Er zijn nog steeds vrij veel newssites die EU users weigeren, de Baltimore Sun bvb.
pi_207170258
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Begrijp inderdaad niet helemaal waarom Musk de behoefte voelt om zich hier tegenaan te bemoeien. Heel toevallig gaat het ook nog eens om een voorstel waarin een groot bedrag steun voor Oekraïne is opgenomen, een thema waar Musk zich op nogal vreemde wijze over heeft uit gelaten.
Ik vind het juist opmerkelijk om te zien dat die tweets tot zoveel ergernis weten te leiden bij sommigen. Over politiek wordt toch continue getweet? Heel Twitter staat er vol mee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 21 december 2022 @ 10:38:00 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207170318
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ah.
Wist trouwens niet dat de LA Times weer toegankelijk was voor bezoekers uit de EU. Ik was gewoon geworden die google results te negeren, twee jaar nadat GDPR van kracht werd was het nog steeds "Unfortunately, our website is currently unavailable in your country", had de hoop opgegeven dat ze er iets aan zouden doen. Er zijn nog steeds vrij veel newssites die EU users weigeren, de Baltimore Sun bvb.
Ik doe niet aan VPN en zit gewoon in NL, dus ik heb het niet via omwegen gelezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207170356
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind het juist opmerkelijk om te zien dat die tweets tot zoveel ergernis weten te leiden bij sommigen. Over politiek wordt toch continue getweet? Heel Twitter staat er vol mee.
Wat vind je van zijn "bots incoming" tweet, tien minuten nadat hij de poll gestart is?

Daarnaast is Musks politieke voorkeur duidelijk en dat laat hij merken. Daarmee stuurt hij en dat wekt ergenis op.
pi_207170360
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geen idee waar jij telkens die ergernis ontwaart. We kunnen niets meer posten zonder dat de heer Roark begint te schreeuwen dat er 'emotioneel' wordt gereageerd.

Ik besef dat je inhoudelijk op veel terreinen ernstig tekortschiet - daar heb ik mij bij neergelegd - maar voel je vooral niet verplicht om overal op te reageren.

Verder heb ik in mijn vorige post uitgelegd waarom ik deze Tweet van Musk opvallend vind. Doe ermee wat je wil.
pi_207170399
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Laten we het maar op een Icarus complex houden.
pi_207170517
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat vind je van zijn "bots incoming" tweet, tien minuten nadat hij de poll gestart is?

Daarnaast is Musks politieke voorkeur duidelijk en dat laat hij merken. Daarmee stuurt hij en dat wekt ergenis op.
Weinig, ik neem die polls met een korreltje zout namelijk. Ik vind het trouwens wel goed dat hij probeert die publieke opinie te peilen, maar gaat hij bijvoorbeeld nu ook echt opstappen als CEO van Twitter? Ik moet het nog maar zien.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Geen idee waar jij telkens die ergernis ontwaart. We kunnen niets meer posten zonder dat de heer Roark begint te schreeuwen dat er 'emotioneel' wordt gereageerd.

Ik besef dat je inhoudelijk op veel terreinen ernstig tekortschiet - daar heb ik mij bij neergelegd - maar voel je vooral niet verplicht om overal op te reageren.

Verder heb ik in mijn vorige post uitgelegd waarom ik deze Tweet van Musk opvallend vind. Doe ermee wat je wil.
Het is jammer dat je een stropop moet optuigen. Ik stelde slechts een vraag en heb het helemaal niet gehad over 'emotioneel' worden. Maar je kunt het dus niet verder onderbouwen, dat had ik ook wel verwacht. Want als ik mij niet vergis was jij ook degene die een paar maanden terug nog stelde dat het bijvoorbeeld helemaal geen probleem was dat een bedrijf als Disney zich actief met de politiek ging bemoeien, begrijpelijk was dat zelfs. Maar één tweet en een poll van Musk wekken al wel meteen vragen op blijkbaar. Dat is opvallend en enigszins tegenstrijdig.

Ik heb eerder het idee dat hier politieke affiliatie een grote rol speelt, en omdat Musk nu heeft gezegd voor de Republikeinen te gaan stemmen wordt zijn status en bereik in bepaalde kringen als een groot probleem ervaren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207170545
quote:
[ afbeelding ]

Vind dit ook wel een mooie post van hem, onder een poll vol twitteraars die geen flauw idee hebben wat er precies in die Bill staat _O-
twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2022 10:59:58 ]
pi_207170613
quote:
No, The FBI Is NOT ‘Paying Twitter To Censor’

from the not-how-any-of-this-works dept
Tue, Dec 20th 2022 12:26pm - Mike Masnick
Sigh.

Look. I want to stop writing about Twitter. I want to write about lots of other stuff. I have a huge list of other stories that I’m trying to get through, but then Elon Musk does something dumb again, and people run wild with it, and (for reasons that perplex me) much of the media either run with what Musk said, or just ignore it completely. But Musk is either deliberately lying about stuff or too ignorant to understand what he’s talking about, and I don’t know which is worse, though neither is a good look.

Today, his argument is that “the FBI has been paying Twitter to censor,” and he suggests this is a big scandal.

This would be a big scandal if true. But, it’s not. It’s just flat out wrong.

As with pretty much every one of these misleading statements regarding the very Twitter that he runs, where people (I guess maybe just former people) could explain to him why he’s wrong, it takes way more time and details to explain why he’s wrong than for him to push out these misleading lines that will now be taken as fact.

But, since at least some of us still believe in facts and truth, let’s walk through this.

First up, we already did a huge, long debunker on the idea that the FBI (or any government entity) was in any way involved in the Twitter decision to block links to the Hunter Biden laptop story. Most of the people who believed that have either ignored that there was no evidence to support it, or have simply moved on to this new lie, suggesting that “the FBI” was “sending lists” to Twitter of people to censor.

The problem is that, once again, that’s not what “the Twitter Files” show, even as the reporters working on it — Matt Taibbi, Bari Weiss, and Michael Shellenberger — either don’t understand what they’re looking at or are deliberately misrepresenting it. I’m no fan of the FBI, and have spent much of the two and a half decades here at Techdirt criticizing it. But… there’s literally no scandal here (or if there is one, it’s something entirely different, which we’ll get to at the end of the article).

What the files show is that the FBI would occasionally (not very often, frankly) using reporting tools to alert Twitter to accounts that potentially violated Twitter’s rules. When the FBI did so, it was pretty clear that it was just flagging these accounts for Twitter to review, and had no expectation that the company would or would not do anything about it. In fact, they are explicit in their email that the accounts “may potentially constitute violations of Twitter’s Terms of Service” and that Twitter can take “any action or inaction deemed appropriate within Twitter policy.”

That is not a demand. There is no coercion associated with the email, and it certainly appears that Twitter frequently rejected these flags from the US government. Twitter’s most recent transparency report lists all of the “legal demands” the company received for content removals in the US, and its compliance rate is 40.6%. In other words, it complied with well under half of any demands for data removal from the government.

Indeed, even as presented (repeatedly) by Taibbi and Shellenberger as if it’s proof that Twitter closely cooperated with the FBI, over and over again if you read the actual screenshots, it shows Twitter (rightly!) pushing back on the FBI. Here, for example, Michael Shellenberger, shows Twitter’s Yoel Roth rejecting a request from the FBI to share information, saying they need to take the proper legal steps to request that info (depending on the situation, likely getting a judge to approve the request):

Now, we could have an interesting discussion (and I actually do think it’s an interesting discussion) about whether or not the government should be flagging accounts to review as terms of service violations. Right now, anyone can do this. You or I can go on Twitter and if we see something that we think violates a content policy, we can flag it for Twitter to review. Twitter than will review the content and determine whether or not it’s violative, and then decide what the remedy should be if it is.

That opens up an interesting question in general: should government officials and entities also be allowed to do the same type of flagging? Considering that anyone else can do it, and the company still reviews against its own terms of service and (importantly) feels free to reject those requests when they do not appear to violate the terms, I’m hard pressed to see the problem here on its own.

If there were evidence that there was some pressure, coercion, or compulsion for the company to comply with the government requests, that would be a different story. But, to date, there remains none (at least in the US).

As for the accounts that were flagged, from everything revealed to date in the Twitter Files, it mostly appears to be accounts that were telling a certain segment of the population (sometimes Republicans, sometimes Democrats) to vote on Wednesday, the day after Election Day, rather than Tuesday. Twitter had announced long before the election that any such tweets would violate policy. It does appear that a number of those tweets were meant as jokes, but as is the nature of content moderation, it’s difficult to tell what’s a joke from what’s not a joke, and quite frequently malicious actors will try to hide behind “but I was only joking…” when fighting back against an enforcement action. So, under that context, a flat “do not suggest people vote the day after Election Day” rule seems reasonable.

Given all that, to date, the only “evidence” that people can look at regarding “the FBI sent a list to censor” is that the FBI flagged (just as your or I could flag) accounts that were pretty clearly violating Twitter policies in a way that could undermine the US election, and left it entirely up to Twitter to decide what to do about it — and Twitter chose to listen to some requests and ignore others.

That doesn’t seem so bad in context, does it? It actually kinda seems like the sort of thing people would want the FBI to do to support election integrity.

But the payments!

So, there’s no evidence of censorship. But what about these payments? Well, that’s Musk’s hand-chosen reporters, Musk himself, and his fans totally misunderstanding some very basic stuff that any serious reporter with knowledge of the law would not mess up. Here’s Shellenberger’s tweet from yesterday that has spun up this new false argument:

That’s Shellenberger saying:

The FBI’s influence campaign may have been helped by the fact that it was paying Twitter millions of dollars for its staff time.

“I am happy to report we have collected $3,415,323 since October 2019!” reports an associate of Jim Baker in early 2021.

But this is a misreading/misunderstanding of how things work. This had nothing to do with any “influence campaign.” The law already says that if the FBI is legally requesting information for an investigation under a number of different legal authorities, the companies receiving those requests can be reimbursed for fulfilling them.

(a)Payment.—

Except as otherwise provided in subsection (c), a governmental entity obtaining the contents of communications, records, or other information under section 2702, 2703, or 2704 of this title shall pay to the person or entity assembling or providing such information a fee for reimbursement for such costs as are reasonably necessary and which have been directly incurred in searching for, assembling, reproducing, or otherwise providing such information. Such reimbursable costs shall include any costs due to necessary disruption of normal operations of any electronic communication service or remote computing service in which such information may be stored.

But note what this is limited to. These are investigatory requests for information, or so called 2703(d) requests, which require a court order.

Now, there are reasons to be concerned about the 2703(d) program. I mean, going back to 2013, when it was revealed that the 2703(d) program was abused as part of an interpretation of the Patriot Act to allow the DOJ/NSA to collect data secretly from companies, we’ve highlighted the many problems with the program.

So, by the way, did old Twitter. More than a decade ago, Twitter went to court to challenge the claim that a Twitter user had no standing to challenge a 2703(d) order. Unfortunately, Twitter lost and the feds are still allowed to use these orders (which, again, require a judge to sign off on them).

I do think it remains a scandal the way that 2703(d) orders work, and the inability of users to push back on them. But that is the law. And it has literally nothing whatsoever to do with “censorship” requests. It is entirely about investigations by the FBI into Twitter users based on evidence of a crime. If you want, you can read the DOJ’s own guidelines regarding what they can request under 2703(d).

Looking at that, you can see that if they can get a 2703(d) order (again, signed by a judge) they can seek to obtain subscriber info, transaction records, retrieved communications, and unretrieved communications stored for more than 180 days (in the past, we’ve long complained about the whole 180 days thing, but that’s another issue).

You know what’s not on that list? “Censoring people.” It’s just not a thing. The reimbursement that is talked about in that email is about complying with these information production orders that have been reviewed and signed by a judge.

It’s got nothing at all to do with “censorship demands.” And yet Musk and friends are going hog wild pushing this utter nonsense.

Meanwhile, Twitter’s own transparency report again already reveals data on these orders as part of its “data information requests” list, where it shows that in the latest period reported (second half of 2021) it received 2.3k requests specifying 11.3k accounts, and complied with 69% of the requests.

This was actually down a bit from 2020. But since the period the email covers is from 2019 through 2020, you can see that there were a fair number of information requests from the FBI:

Given all that, it looks like there were probably in the range of 8,000 requests for information, covering who knows how many accounts, that Twitter had to comply with. And so the $3 million reimbursement seems pretty reasonable, assuming you would need a decent sized skilled team to review the orders, collect the information, and respond appropriately.

If there’s any scandal at all, it remains the lack of more detailed transparency about the (d) orders, or the ability of companies like Twitter to have standing to challenge them on behalf of users. Also, there are reasonable arguments for why judges are too quick to approve (d) orders as valid under the 4th Amendment.

But literally none of that is “the FBI paid Twitter to censor people.”

And yet, here’s Elon.

Artikeltje van iemand die in de laaste ronde is gedoken. Zo te zien dus een bak met leugens of snappen ze niet waar ze over schrijven?
pi_207170618
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:57 schreef HowardRoark het volgende:

Het is jammer dat je een stropop moet optuigen. Ik stelde slechts een vraag en heb het helemaal niet gehad over 'emotioneel' worden. Maar je kunt het dus niet verder onderbouwen, dat had ik ook wel verwacht. Want als ik mij niet vergis was jij ook degene die een paar maanden terug nog stelde dat het bijvoorbeeld helemaal geen probleem was dat een bedrijf als Disney zich actief met de politiek ging bemoeien, begrijpelijk was dat zelfs. Maar één tweet en een poll van Musk wekken al wel meteen vragen op blijkbaar. Dat is opvallend en enigszins tegenstrijdig.

Ik heb eerder het idee dat hier politieke affiliatie een grote rol speelt, en omdat Musk nu heeft gezegd voor de Republikeinen te gaan stemmen wordt zijn status en bereik in bepaalde kringen als een groot probleem ervaren.
Wie is hier nou precies stropoppen aan het optuigen, beste knul? Je pestgedrag zou hilarisch zijn als het niet zo enorm stompzinnig was.

Toen Musk zijn volgers via Twitter opriep vooral Republikeins te stemmen, hoorde je mij daar niet over. Moet de beste man helemaal zelf weten.

Maar dit voorstel wordt - met name door Republikeinen - vernauwd tot een steunpakket voor Oekraïne. Musk weet dat ook en die heeft de afgelopen maanden meermaals vreemde uitspraken gedaan over de oorlog aldaar. Daarom vind ik het opvallend dat hij uitgerekend aan dit voorstel een poll verbindt.
pi_207170749
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Artikeltje van iemand die in de laaste ronde is gedoken. Zo te zien dus een bak met leugens of snappen ze niet waar ze over schrijven?
Een groot gedeelte, vaak rechts, is helemaal niet geïnteresseerd in feiten of een een eerlijk verhaal. Dat zie je als ze worden betrapt op een leugen, dan wordt er de andere kant op gekeken en wordt van onderwerp veranderd
pi_207170899
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wie is hier nou precies stropoppen aan het optuigen, beste knul? Je pestgedrag zou hilarisch zijn als het niet zo enorm stompzinnig was.

Toen Musk zijn volgers via Twitter opriep vooral Republikeins te stemmen, hoorde je mij daar niet over. Moet de beste man helemaal zelf weten.

Maar dit voorstel wordt - met name door Republikeinen - vernauwd tot een steunpakket voor Oekraïne. Musk weet dat ook en die heeft de afgelopen maanden meermaals vreemde uitspraken gedaan over de oorlog aldaar. Daarom vind ik het opvallend dat hij uitgerekend aan dit voorstel een poll verbindt.
Nogmaals, er is slechts een vraag gesteld op basis van wat hier is gepost. Het is raar dat je dit dan eerst daar dingen bij gaat verzinnen de nooit gezegd zijn en het nu zelfs probeert weg te zetten als 'pestgedrag'. En welke vermeend vreemde dingen Musk zoal over Oekraïne heeft getweet heb ik verder niet allemaal meegekregen op één tweet een paar maanden terug over een referendum. En dat betrof natuurlijk een uitstekende tweet.
pi_207171000
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nogmaals, er is slechts een vraag gesteld op basis van wat hier is gepost. Het is raar dat je dit dan eerst daar dingen bij gaat verzinnen de nooit gezegd zijn en het nu zelfs probeert weg te zetten als 'pestgedrag'. En welke vermeend vreemde dingen Musk zoal over Oekraïne heeft getweet heb ik verder niet allemaal meegekregen op één tweet een paar maanden terug over een referendum. En dat betrof natuurlijk een uitstekende tweet.
Musk is van mening dat de Krim toebehoort aan Rusland en wil referenda houden in gebieden die met geweld zijn geannexeerd. Zeker na wat er de afgelopen tien maanden allemaal is gebeurd is dat een krankzinnig standpunt, dat Rusland - in deze toch echt de agressor - enorm in de kaart speelt.

Tel daarbij op dat Musk zich nu negatief uitlaat over wat in feite een steunpakket is aan Oekraïne. Hij neemt in deze kwestie een haast pro-Russische houding aan en dat bevreemdt mij.

Hieronder de eerdere Tweet van Musk:

twitter
  woensdag 21 december 2022 @ 11:35:21 #82
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207171033
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik doe niet aan VPN en zit gewoon in NL, dus ik heb het niet via omwegen gelezen.
Ja, werkt bij mij nu ook, vroeg me slechts af hoe lang dat al was, en hoeveel artikels ik gemist heb doordat ik het niet wist (het is één van de betere newssites imo).
pi_207171043
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Een groot gedeelte, vaak rechts, is helemaal niet geïnteresseerd in feiten of een een eerlijk verhaal. Dat zie je als ze worden betrapt op een leugen, dan wordt er de andere kant op gekeken en wordt van onderwerp veranderd
Dit inderdaad, je kan weinig verwachten van de kant die denkt dat de verkiezingen (nog steeds) zijn gestolen (jaren later zelfs) en/of dat Trump een van de beste presidenten ooit is. "Intelligentie" is gewoon een vies woord voor hen.
pi_207171098
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Musk is van mening dat de Krim toebehoort aan Rusland en wil referenda houden in gebieden die met geweld zijn geannexeerd. Zeker na wat er de afgelopen tien maanden allemaal is gebeurd is dat een krankzinnig standpunt, dat Rusland - in deze toch echt de agressor - enorm in de kaart speelt.

Tel daarbij op dat Musk zich nu negatief uitlaat over wat in feite een steunpakket is aan Oekraïne. Hij neemt in deze kwestie een haast pro-Russische houding aan en dat bevreemdt mij.

[ twitter ]
Hmm, interessant. Ik had deze tweet in ieder geval niet meegekregen.
pi_207171239
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, interessant. Ik had deze tweet in ieder geval niet meegekregen.
Hi hi dat krijg je je nu als je in een fabeltjesfuik zit. _O-
pi_207171405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[ twitter ]
Nee deze poll is niet vreemd. Zie musk met die propagandiste afgelopen week, vermeend contact met poetin gehad, etc.....

en zie de massale bejubeling voor Musk de klimaatwappie door extreem rechts.

Het leukste van Musk is nog wel, iedereen die het met hem eens is, goed.... mensen oneens dat zijn bots. Ter wijl bekend is dat rusland bots inzet om extreem rechtse gedachte goed te promoten!
pi_207172290
twitter

:')))).

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2022 13:35:05 ]
pi_207172382
quote:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Mooi, hij blijft dus gewoon CEO en aanspreekpunt tot die grote idioot gevonden is die hij beschrijft. Dat kan nog wel even duren. Kan hij mooi worstelen met twitter, tesla en de federale overheid.
  woensdag 21 december 2022 @ 13:42:19 #89
12221 Tijn