Het blijft inderdaad fascinerend om te aanschouwen dat sommigen alles zullen aanhalen om Musk in diskrediet te brengen. Het benadrukt hoe groot de afkeer jegens hem is geworden sinds de overname van Twitter.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je haalt je 'feiten' duidelijk van haatsites, zonder Musk was er nu geen Tesla geweest.
[ twitter ]
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik krijg de indruk dat de infrastructuur en apps van Twitter best wel aardig werken momenteel? Er zijn weinig merkbare storingen in elk geval.quote:
Daarom wordt Twitter 2.0 naast Twitter 1.0 opgetuigd denk ik. Het platform moet met minimale inspanning te managen zijn. Die codebase van 1.0 schijnt gewoon zo verschrikkelijk bloated te zijn.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik krijg de indruk dat de infrastructuur en apps van Twitter best wel aardig werken momenteel? Er zijn weinig merkbare storingen in elk geval.
Ik lees de wildste verhalen over het compleet opnieuw from scratch willen opbouwen van het platform. Dat is toch een rare beslissing voor een systeem dat op zich doet wat het moet doen, zou ik denken.
westernwechat2.0quote:Op woensdag 21 december 2022 15:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Daarom wordt Twitter 2.0 naast Twitter 1.0 opgetuigd denk ik. Het platform moet met minimale inspanning te managen zijn. Die codebase van 1.0 schijnt gewoon zo verschrikkelijk bloated te zijn.
Zoals ik al eens eerder zei, is dat denk ik inherent aan een systeem dat moet opereren op de schaal van Twitter. Ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe versie opeens niet complex is.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Daarom wordt Twitter 2.0 naast Twitter 1.0 opgetuigd denk ik. Het platform moet met minimale inspanning te managen zijn. Die codebase van 1.0 schijnt gewoon zo verschrikkelijk bloated te zijn.
niet geklikt, maar die thumbnail straalt al de "kijk ons serieus zijn, want we hebben een pak aan zitten aan bureau, met dossier erachter wappie vibe" uit.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:49 schreef weetjewel5 het volgende:
Ad Verbrugge in gesprek met rechtsfilosoof Christiaan Alting von Geusau over de Twitter Files. “Er is keiharde censuur gepleegd.”
Labels die, naar objectieve maatstaven, inderdaad niet zouden misstaan en geheel congruent met de eenvoudig observeerbare realiteit zijn.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
'Wappie', 'feitenvrij', 'onzin'. Jullie zijn de labels 'misinformatie' en 'desinformatie' nog vergeten.
ouders hadden een diamantmijn in zuid-afrika en waren meermaals miljonair...quote:Op woensdag 21 december 2022 14:35 schreef Beathoven het volgende:
Hoe heeft hij ooit kapitaal vergaard en hoe is hij ooit bij Tesla en SpaceX gekomen?.
In theorie zou je nu met de wijsheid achteraf een veel efficiënter applicatie kunnen bouwen. Als er 20 jaar gebouwd wordt aan een applicatie zijn er in het begin vast sub-optimale beslissingen genomen. In praktijk wordt er de maanden (jaren) gewerkt aan Twitter 2.0 terwijl Twitter 1.0 nog in de lucht moet worden gehouden. Nieuwe functionaliteit die echt niet kan wachten wordt de komende maanden dubbel gebouwd: voor 1.0 en 2.0. Waardoor 2.0 weer vertraging op loopt en er nog meer functionaliteit voor zowel 1.0 als 2.0 gebouwd moet worden. Vervolgens eisen de stakeholders volledige compatibility tussen 2.0 en 1.0, waardoor 2.0 al boated wordt voordat het überhaupt opgeleverd wordt. Een nieuwe manager zal besluiten dat 2.0 niet meer levensvatbaar is en er beter geïnvesteerd kan worden in Twitter 3.0. Helaas zijn er wel al onderdelen van Twitter 2.0 naar productie gegaan dus moet nu Twitter 1.0 en 2.0 in leven gehouden worden.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik al eens eerder zei, is dat denk ik inherent aan een systeem dat moet opereren op de schaal van Twitter. Ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe versie opeens niet complex is.
Het is het napraten van mensen die geen flauw idee hebben maar Musk steunen door mensen die nog nooit een codebase van dichtbij gezien hebben laat staan er een begrijpen.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik al eens eerder zei, is dat denk ik inherent aan een systeem dat moet opereren op de schaal van Twitter. Ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe versie opeens niet complex is.
George Hotz zal er toch wel verstand van hebben? Of praat hij ook Musk na?quote:Op woensdag 21 december 2022 16:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is het napraten van mensen die geen flauw idee hebben maar Musk steunen door mensen die nog nooit een codebase van dichtbij gezien hebben laat staan er een begrijpen.
Waarom zou George Hotz verstand hebben van de code van Twitter?quote:Op woensdag 21 december 2022 16:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
George Hotz zal er toch wel verstand van hebben? Of praat hij ook Musk na?
Ideologische maatstaven zul je bedoelen. Want het is erg bijzonder dat je dit allemaal denkt te kunnen concluderen van een video die je niet eens hebt gezien.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Labels die, naar objectieve maatstaven, inderdaad niet zouden misstaan en geheel congruent met de eenvoudig observeerbare realiteit zijn.
Precies, dat dus. En bovendien: natuurlijk zitten stukken van de huidige codebase ongetwijfeld suboptimaal in elkaar. Maar dat betekent niet dat je dan maar helemaal overnieuw moet beginnen. Prioriteer de grootste struikelblokken en pak ze een voor een aan. Dat is waar je een team van ontwikkelaars voor hebt.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:26 schreef Gimmick het volgende:
[..]
In theorie zou je nu met de wijsheid achteraf een veel efficiënter applicatie kunnen bouwen. Als er 20 jaar gebouwd wordt aan een applicatie zijn er in het begin vast sub-optimale beslissingen genomen. In praktijk wordt er de maanden (jaren) gewerkt aan Twitter 2.0 terwijl Twitter 1.0 nog in de lucht moet worden gehouden. Nieuwe functionaliteit die echt niet kan wachten wordt de komende maanden dubbel gebouwd: voor 1.0 en 2.0. Waardoor 2.0 weer vertraging op loopt en er nog meer functionaliteit voor zowel 1.0 als 2.0 gebouwd moet worden. Vervolgens eisen de stakeholders volledige compatibility tussen 2.0 en 1.0, waardoor 2.0 al boated wordt voordat het überhaupt opgeleverd wordt. Een nieuwe manager zal besluiten dat 2.0 niet meer levensvatbaar is en er beter geïnvesteerd kan worden in Twitter 3.0. Helaas zijn er wel al onderdelen van Twitter 2.0 naar productie gegaan dus moet nu Twitter 1.0 en 2.0 in leven gehouden worden.
Had. Team van ontwikkelaars voor hadquote:Op woensdag 21 december 2022 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies, dat dus. En bovendien: natuurlijk zitten stukken van de huidige codebase ongetwijfeld suboptimaal in elkaar. Maar dat betekent niet dat je dan maar helemaal overnieuw moet beginnen. Prioriteer de grootste struikelblokken en pak ze een voor een aan. Dat is waar je een team van ontwikkelaars voor hebt.
Omdat hij op de werkvloer liep en heeft aangekaart dat het dilemma omtrent features vs herstructeren gaande is binnen Twitter.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou George Hotz verstand hebben van de code van Twitter?
Nou ja, er werkt nog wel iemand, toch? Al is het inderdaad wel de vraag of dat nou de meest talentvolle mensen zijn.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Had. Team van ontwikkelaars voor had
Zonder dat kun je het helemaal vergeten.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:59 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Met alleen dat wordt je niet de rijkste (2e nu) ter wereld hoor.
Op het moment waren de beslissingen waarschijnlijk de juiste. Maar vervolgens gaat de techniek verder en komen er betere mogelijkheden.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:26 schreef Gimmick het volgende:
[..]
In theorie zou je nu met de wijsheid achteraf een veel efficiënter applicatie kunnen bouwen. Als er 20 jaar gebouwd wordt aan een applicatie zijn er in het begin vast sub-optimale beslissingen genomen. In praktijk wordt er de maanden (jaren) gewerkt aan Twitter 2.0 terwijl Twitter 1.0 nog in de lucht moet worden gehouden. Nieuwe functionaliteit die echt niet kan wachten wordt de komende maanden dubbel gebouwd: voor 1.0 en 2.0. Waardoor 2.0 weer vertraging op loopt en er nog meer functionaliteit voor zowel 1.0 als 2.0 gebouwd moet worden. Vervolgens eisen de stakeholders volledige compatibility tussen 2.0 en 1.0, waardoor 2.0 al boated wordt voordat het überhaupt opgeleverd wordt. Een nieuwe manager zal besluiten dat 2.0 niet meer levensvatbaar is en er beter geïnvesteerd kan worden in Twitter 3.0. Helaas zijn er wel al onderdelen van Twitter 2.0 naar productie gegaan dus moet nu Twitter 1.0 en 2.0 in leven gehouden worden.
Tsja zo zit de wereld in elkaar helaas.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zonder dat kun je het helemaal vergeten.
Dat is wat weetjewel altijd post, dus je vind het toch niet raar dat we daar tegenwoordig maar standaard van uit gaan?quote:Op woensdag 21 december 2022 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
'Wappie', 'feitenvrij', 'onzin'. Jullie zijn de labels 'misinformatie' en 'desinformatie' nog vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |