Ik vond ook dat er teveel Ajacieden in de basis stonden voor een team dat in de Eredivisie geen potten breekt en had nooit Taylor ipv Gravenberch genomen maar de meeste Ajacieden waren er echt wel verdiend bij (ook Klaassen heeft al vaker laten zien van meerwaarde kunnnen zijn voor het Nederlands Elftal)quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Alsof er al niet genoeg matige ajax spelers bij zaten.
Timber (had ik vooraf niet gezegd maar die heeft het laten zien), Berghuis en (voordeel van de twijfel) Klaassen.
De rest sloeg nergens op.
Janssen heeft nooit een wedstrijd voor ons gespeeld. Zie dat echt niet als oud-Feyenoord. Net als Ake, Timber, etcetera.quote:Op zaterdag 10 december 2022 12:57 schreef -XOR- het volgende: [..] Je zou ook kunnen stellen dat hij oud-Feijenoorder Vincent Janssen op twijfelachtige gronden de voorkeur gaf boven Brian Brobbey (die veel meer de kwaliteiten van een moderne spits heeft).
Dat zijn alle drie geen geweldige ploegen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 12:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Senegal, Ecuador en de VS waren niet echt lollertegenstanders. Qatar was dat slechts.
Ik ben nog het meest geschrokken van reacties op Voetbalzone en YouTube. Er komt echt een partij haat naar Nederland en Nederlanders naar boven, bezopen gewoon. Reacties met 'hahahaha kut Nederland' krijgen gewoon meer dan 100 likes.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Heb wel echt een kater van het niveau WK-finale 2010.Ook echt slecht geslapen.
Zuurste blijft toch dat (zoals altijd bij Oranje) het gevoel weer eens overheerst dat je weer eens heel dicht bij die beker in de buurt had kunnen komen met een Kroati in de halve finale.
Tegelijkertijd blijft het een kutelftal waar niet heel veel meer in zit.
Dat was goed van 'm.quote:Op zaterdag 10 december 2022 11:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Schuld van Marco van BastenDie zat Virgil steeds te zeggen dat hij moet opstaan als aanvoerder, leider. Dus Virgil denkt ik pak als een baas de verantwoordelijkheid voor die moeilijke eerste penalty. Extra druk op de eerste en je moet ook nog eens staan wachten op dat de scheids klaar is met lullen met de twee keepers.
5-3-2 is redelijk Aids inderdaad. Zeker als je dan ook nog Blind op linksback hebt en Frenkie en de Roon op het middenveld.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Janssen heeft nooit een wedstrijd voor ons gespeeld. Zie dat echt niet als oud-Feyenoord. Net als Ake, Timber, etcetera.
Verder wel waar hoor. Ik begrijp de focus op het groepsproces maar het moet niet ten koste gaan van kwaliteit. Met dit materiaal was echt een leuke 4-3-3 mogelijk, met een beetje opportunisme kon Nederland het gisteren een fase plots wel en dat heb ik de rest van het toernooi gemist. Het enige was echt die rechtsbuiten-positie waar je helemaal niemand voor had, maar wie er ook had gestaan had het onmogelijk meer kunnen verzieken dan Bergwijn.
Zullen wel mocro's zijn ofzo.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:10 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ik ben nog het meest geschrokken van reacties op Voetbalzone en YouTube. Er komt echt een partij haat naar Nederland en Nederlanders naar boven, bezopen gewoon. Reacties met 'hahahaha kut Nederland' krijgen gewoon meer dan 100 likes.
Daarom vond ik 2010 veel meer een gemiste kans. Dat voetbal leek ook nergens op ondanks een mooie wedstrijd tegen Brazilie. Daar is toen een elftal met wel heel veel goede aanvallende creatieve spelers opgeofferd aan een ego en laffe compromissen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zuurste blijft toch dat (zoals altijd bij Oranje) het gevoel weer eens overheerst dat je weer eens heel dicht bij die beker in de buurt had kunnen komen met een Kroati in de halve finale.
Moet bekennen dat ik hem niet vaak heb zien voetballen dus geen idee maar Bayern vindt hem watquote:Op zaterdag 10 december 2022 13:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gravenberch.Typisch zo'n jongen die als eerste het hoofd laat hangen bij een achterstand.
Met (ongeveer) hetzelfde talent lukte het in 2006, 2008 en 2012 ook niet. Van Marwijk had met de spelers (die meer kwaliteit hadden dan nu) gewoon iets uitgedokterd dat werkte.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom vond ik 2010 veel meer een gemiste kans. Dat voetbal leek ook nergens op ondanks een mooie wedstrijd tegen Brazilie. Daar is toen een elftal met wel heel veel goede aanvallende creatieve spelers opgeofferd aan een ego en laffe compromissen.
Nee Gravenberch is echt niet veel, zien we over 2 jaar bij AZ.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:14 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Moet bekennen dat ik hem niet vaak heb zien voetballen dus geen idee maar Bayern vindt hem wat
Dus conclusie, te weinig fitte middenvelders van topniveau
Dan krioelt het er echt van voetbalzone. Ik vind het dieptriest. Ken er in het echt genoeg die gewoon voor Oranje zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zullen wel mocro's zijn ofzo.
Toen had je een paar toppers die vrijwel allemaal aanvallend waren. Verdediging was toen ontzettend matig.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom vond ik 2010 veel meer een gemiste kans. Dat voetbal leek ook nergens op ondanks een mooie wedstrijd tegen Brazilie. Daar is toen een elftal met wel heel veel goede aanvallende creatieve spelers opgeofferd aan een ego en laffe compromissen.
Yep, De Jong en Van Bommel zorgden voor de juiste balans. Verdediging was erg matigquote:Op zaterdag 10 december 2022 13:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toen had je een paar toppers die vrijwel allemaal aanvallend waren. Verdediging was toen ontzettend matig.
Hoe oud ben jijquote:Op zaterdag 10 december 2022 13:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dat gevoel heb ik ook. En Argentini was ook matig.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ja, dat waren twee prima middenvelders. Dan had je met Sneijder, Robben, van Persie en in mindere mate v/d Vaart vier toppers.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:25 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Yep, De Jong en Van Bommel zorgden voor de juiste balans. Verdediging was erg matig
We zouden ons net zo stukgelopen hebben op Kroati als vorig jaar tegen Tsjechiquote:Op zaterdag 10 december 2022 13:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kroatie heeft gewoon ook net even betere voetballers dan wij. Tegen Tsjechie liepen wij ons stuk, Kroatie zet Nederland gewoon 90 minuten lang tegen de muur.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:41 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
We zouden ons net zo stukgelopen hebben op Kroati als vorig jaar tegen Tsjechi
Mwa 94 was zo slecht nog niet. Tegen Belgie was het aardig en veel pech, tegen Ierland zeer behoorlijk en tegen Marokko en Saoedi Arabie stroperig maar was je in ieder geval aan het aanvallen. Nu heb je een WK met in totaal 16 schoten op doel en ben je gewoon in wedstrijden tegen Qatar, Ecuador, Senegal, VS en Argentinie gewoon 3 van de 5 keer voetballend de mindere geweest.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Overigens is mijn indruk dat dit WK voor Oranje een beetje de geschiedenisboeken in zal gaan als het WK 1994 met die comeback tegen Brazili. Toen speelden we de eerste 4 potjes ook bijzonder slecht, maar uiteindelijk is die ene wedstrijd toch internationaal blijven hangen.
de blinde duik van Ed de Goey, op gevoel.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Overigens is mijn indruk dat dit WK voor Oranje een beetje de geschiedenisboeken in zal gaan als het WK 1994 met die comeback tegen Brazili. Toen speelden we de eerste 4 potjes ook bijzonder slecht, maar uiteindelijk is die ene wedstrijd toch internationaal blijven hangen.
Ik denk dat internationaal over 28 jaar amper nog Oranje noemt als 'ie 5 landen van het WK 2022 moet noemen. Laat staan dat mensen er met genoegen aan terugdenken.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
quote:Op vrijdag 9 december 2022 20:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wel mooi dat Weghorst geel heeft gepakt op de bank. Die gaat dus niet invallen.
Behoorlijk kritisch hoop ik?quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:57 schreef luxerobots het volgende:
Hoe kijkt BehoorlijkKritisch hier eigenlijk op terug?
[..]
Die bleken eigenlijk best betrouwbaar. Die vielen hard mee, inclusief die ouwe Ooijer.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toen had je een paar toppers die vrijwel allemaal aanvallend waren. Verdediging was toen ontzettend matig.
2006 en 2008 zijn gewoon vergooid aan idolatrie, het sprookje dat Van Basten een hoogintelligente man zou zijn omdat hij zoveel balgevoel had. Pure nonsens. Nederlanders die Argentinie uitlachten omdat ze Maradona bondsocoach maakten maar hetzelfde deden om vervolgens weg te kijken van diens vergelijkbare incompetentie.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met (ongeveer) hetzelfde talent lukte het in 2006, 2008 en 2012 ook niet. Van Marwijk had met de spelers (die meer kwaliteit hadden dan nu) gewoon iets uitgedokterd dat werkte.
Ik denk dat half Nederland een Vlaar dj-vu had toen ze van Dijk naar de stip zagen lopenquote:Op zaterdag 10 december 2022 10:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij die van Van Dijk zag je al dat hij ging missen, wie neemt er nou 1 stap voor een penalty, die van Berghuis was wat beter maar ook niet ver genoeg in de hoek en Noppert zat er geen enkele keer bij.
Maar op basis van de kansen lig je er gewoon terecht uit hoor.
Was toch in 94 precies zo. Mensonterend slechte wedstrijden tegen Saudi-Arabi, Marokko en Ierland.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat internationaal over 28 jaar amper nog Oranje noemt als 'ie 5 landen van het WK 2022 moet noemen. Laat staan dat mensen er met genoegen aan terugdenken.
470 minuten plus blessuretijd slaapverwekkend voetbal en 10 minuten opwinding.
Ja. Denk dat buiten Nederland ook amper iemand met genoegen terugdenkt aan de inbreng van Nederland dat WK.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Was toch in 94 precies zo. Mensonterend slechte wedstrijden tegen Saudi-Arabi, Marokko en Ierland.
Jij hebt dat WK bewust meegemaakt, ik heb alleen later de samenvattingen gekeken maar in nabeschouwingen hoor je altijd weer die 3-2 tegen Brazili terugkomen als wedstrijd van het toernooi.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa 94 was zo slecht nog niet. Tegen Belgie was het aardig en veel pech, tegen Ierland zeer behoorlijk en tegen Marokko en Saoedi Arabie stroperig maar was je in ieder geval aan het aanvallen. Nu heb je een WK met in totaal 16 schoten op doel en ben je gewoon in wedstrijden tegen Qatar, Ecuador, Senegal, VS en Argentinie gewoon 3 van de 5 keer voetballend de mindere geweest.
Destijds schreef men in het buitenland echt niet, 'Jezus, wat heeft dat Nederland een kutteam', dat doen ze nu wel.
Nouja, die ene wedstrijd tegen Brazili heeft wel echt veel indruk gemaakt toen, zie je ook nu nog wel aan de reacties op die wedstrijd.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Denk dat buiten Nederland ook amper iemand met genoegen terugdenkt aan de inbreng van Nederland dat WK.
Het voetbal was destijds in zijn geheel veel verdedigender, tegenwoordig spelen zo'n beetje alle landen behalve Nederland aanvallender voetbal dan ze destijds deden. Die poulewedstrijden tegen SA en Marokko waren inderdaad matig maar lang niet zo slecht als deze poulefase was. In de buitenlandse pers vond men Ecuador en Senegal eigenlijk gewoon beter. Inderdaad was die goal in de laatste minuut wel fenomenaal, maar dat er wereldwijd juichende berichten verschijnen over de uitschakeling van dit mokersaaie en slechte Oranje is natuurlijk wel een veeg teken.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jij hebt dat WK bewust meegemaakt, ik heb alleen later de samenvattingen gekeken maar in nabeschouwingen hoor je altijd weer die 3-2 tegen Brazili terugkomen als wedstrijd van het toernooi.
Maar ik geloof je als je zegt dat het voetbal blijkbaar iets beter was in de poulefase, in de samenvattingen uit 94 heb ik bar weinig kansen teruggezien.
Overigens scoorde Nederland toen in 5 wedstrijden 8 keer, en nu 10 keer.Denk dat de comeback van gisteren ons serieus weer ontzettend veel naamsbekendheid heeft gegeven.
Dat was natuurlijk ook wel te danken aan de tactiek. Die was prima afgestemd op de beschikbare spelers. En da's nu niet het geval geweest.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die bleken eigenlijk best betrouwbaar. Die vielen hard mee, inclusief die ouwe Ooijer.
[..]
Over het algemeen is het sowieso geen goed idee om iemand meteen als bondscoach aan te nemen. 2006 viel qua resultaten nog wel mee. Portugal is gewoon een vervelende tegenstander. In 2008 werd veel gecamoufleerd doordat tegen Itali en Frankrijk elke bal erin vloog. Daarna tegen Rusland was het kansloos. Bij Ajax daarna heeft hij hopeloos gefaald.quote:2006 en 2008 zijn gewoon vergooid aan idolatrie, het sprookje dat Van Basten een hoogintelligente man zou zijn omdat hij zoveel balgevoel had. Pure nonsens. Nederlanders die Argentinie uitlachten omdat ze Maradona bondsocoach maakten maar hetzelfde deden om vervolgens weg te kijken van diens vergelijkbare incompetentie.
Van Marwijk representeerde een andere slechte kant van de Nederlands elftal dynamiek, de te zwakke trainer die een compromis was en dus ook gewoon niet tegen Sneijder en de media op kon. Dan gaat de KNVB zoeken die op steun van de media kan rekenen, net als bij Frank de Boer later en net zoals Van Hanegem er voor 2004 bij moest voor de media. Sneijder heeft in 7 wedstrijden op dat WK de spits Van Persie 3 keer aangespeeld. Dat mag een trainer natuurlijk niet toestaan, maar als je van de aanwijzing van de bondscoach een polderbeslissing maakt krijg een trainer die poldert. Hij gaf in 2012 ook gewoon toe dat hij de opstelling had gemaakt die de media wilde omdat ze samen met Huntelaar hadden zitten stoken.
Ik vind echt alles best, als je maar elk toernooi beschouwt als een unieke kans die niet mooi terugkomt en alles doet om daar zo goed mogelijk te presteren. Dat kan falen en dat kan zijn met een generatie die het typische Nederlandse voetbal niet in zich heeft. Dat is gelukt in 2022, 2014, 2000, 1998, 1988 en 1992. Dat is veel te weinig, De rest sinds 88 is allemaal vergooid aan laffe compromissen, behagen van de media, populariteitswedstrijdjes, voetbalfabeltjes, machtsspelletjes, idolatrie, weekhartigheid,
Wat we nodig hebben is een lijn van KNVB voormannen die net zoveel schijt aan de media en grote voetbalnamen hebben als Louis van Gaal.
Ik heb de laatste 24 uur heel veel steunbetuigingen vanuit het buitenland gelezen en heel veel credits naar Weghorst. Denk echt dat dit gaat overheersen en we hiermee op de valreep onze eer gered hebben. (zal de fifa samenvatting vanavond wel even posten in het topic)quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het voetbal was destijds in zijn geheel veel verdedigender, tegenwoordig spelen zo'n beetje alle landen behalve Nederland aanvallender voetbal dan ze destijds deden. Die poulewedstrijden tegen SA en Marokko waren inderdaad matig maar lang niet zo slecht als deze poulefase was. In de buitenlandse pers vond men Ecuador en Senegal eigenlijk gewoon beter. Inderdaad was die goal in de laatste minuut wel fenomenaal, maar dat er wereldwijd juichende berichten verschijnen over de uitschakeling van dit mokersaaie en slechte Oranje is natuurlijk wel een veeg teken.
Nederland had toen ook uistekende spelers. Er was weer zo'n compromistrainer na het gedoe met, wie anders, Cruijff. Toch leek het voetbal helemaal nergens op, tot ze 2-0 achterstonden tegen counterploegje Brazilie en de kerverse nieuwe buitenspelregel. De spelers wierpen alle schroom en instructies van Advocaat van zich af en begonnen eindelijk te voetballen, waarmee het een legendaring half uur werd.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa 94 was zo slecht nog niet. Tegen Belgie was het aardig en veel pech, tegen Ierland zeer behoorlijk en tegen Marokko en Saoedi Arabie stroperig maar was je in ieder geval aan het aanvallen. Nu heb je een WK met in totaal 16 schoten op doel en ben je gewoon in wedstrijden tegen Qatar, Ecuador, Senegal, VS en Argentinie gewoon 3 van de 5 keer voetballend de mindere geweest.
Destijds schreef men in het buitenland echt niet, 'Jezus, wat heeft dat Nederland een kutteam', dat doen ze nu wel.
Er zit iets tussen loller en geweldig. Het is al vaker voorbij gekomen maar kampioen van Afrika worden doe je niet met koekenbakkers, je kwalificeren in Zuid-Amerika ook niet en Engeland kon de VS er ook niet onder krijgen. Engeland dus ook lollerploeg?quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn alle drie geen geweldige ploegen.
Als je daar al gewoon bijna niks tegen weer af te dwingen. Dat kan n keer, maar in vier wedstrijden in totaal amper wat.
Ook tegen Kroati zou Nederland waarschijnlijk amper wat hebben kunnen creren.
quote:What a goal, Netherlands deserved to win but the referee was clearly on the side of Argentina, Argentina didnt deserve that penalty and the ref had to give like four red cards to Argentina their players, and also Messi deserved a red card, the referee ignored him touching the ball with his hand and tacling players. Messi was so disrespectful that I switched from Messi fan to Ronaldo fan this is unbelieveble.
quote:Incredible and unbelievable goal. Argentina squad looking like 11 fools after this. Thanx, to 'Wout Weghorst' of all people 🤣😂
quote:Thanks to the raffery who gave Argentini a penalty that was not a penalty.the raffery from spain was a Messi support.The netherlands lost,thanks to him.Shame,shame shame
Advocaat is natuurlijk altijd een vrij laffe trainer geweest, de beste momenten (op de 30e-60e minuut tegen ierland na) geweest toen Nederland achterstond en tamelijk va banque ging spelen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nederland had toen ook uistekende spelers. Er was weer zo'n compromistrainer na het gedoe met, wie anders, Cruijff. Toch leek het voetbal helemaal nergens op, tot ze 2-0 achterstonden tegen counterploegje Brazilie en de kerverse nieuwe buitenspelregel. De spelers wierpen alle schroom en instructies van Advocaat van zich af en begonnen eindelijk te voetballen, waarmee het een legendaring half uur werd.
Onnodig risico om hem alsnog in te laten vallen en het blijft een zeer matige voetballer. Dat hij 2x scoort verandert daar niets aan.quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:57 schreef luxerobots het volgende:
Hoe kijkt BehoorlijkKritisch hier eigenlijk op terug?
[..]
En ook Messi liefhebbers die compleet afgeknapt zijn. Fijn dat ze dat goed zien.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 24 uur heel veel steunbetuigingen vanuit het buitenland gelezen en heel veel credits naar Weghorst. Denk echt dat dit gaat overheersen en we hiermee op de valreep onze eer gered hebben. (zal de fifa samenvatting vanavond wel even posten in het topic)
Dat is inderdaad wel vermakelijk ja.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En ook Messi liefhebbers die compleet afgeknapt zijn. Fijn dat ze dat goed zien.
Ja, scoreverloop was ook wel spectaculair. Net zoals gisteren. 2-0 en dan 2-2 in de laatste minuut. Dat is even spektakel.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nouja, die ene wedstrijd tegen Brazili heeft wel echt veel indruk gemaakt toen, zie je ook nu nog wel aan de reacties op die wedstrijd.
In 1998 had Nederland qua team in elk geval een team waarmee je voor de wereldtitel kunt gaan. Als je kijkt naar de spelers, waar ze toen speelden, waar die teams toen stonden en welke rol de spelers daar hadden...quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:15 schreef -XOR- het volgende:
Al met al was de grootste kans op de wereldtitel eigenlijk 98, toen we een penalty hadden moeten krijgen in de verlening bij 1-1 tegen Brazilie. De finale hadden we ook wel gewonnen tegen een vrij zwak Frankrijk.
Haha Wouters was toen ook al wel aardig versleten ja. Koeman die een paar kilo te dik was en nog laatste man moest spelen. Voor de echt grote spelers was het net een toernooi te laat.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, scoreverloop was ook wel spectaculair. Net zoals gisteren. 2-0 en dan 2-2 in de laatste minuut. Dat is even spektakel.
Maar bv. een Advocaat kon toen nog wel gewoon van zijn eigen gelijk afstappen. O.a. door tegen Ierland af te wijken van z'n plan, nadat tijdens de training bleek dat dat ellende op ging leveren. Zette Rijkaard er ook naast, toen die er niet veel van bakte tegen Belgi en Saoedi Arabi.
Wouters tegen Brazili was dan wel weer raar. Waarom moest die opeens gaan backen tegen Brazili? Wat 'ie ook niet eens geweldig deed.
Brazili was spectaculair qua scoreverloop (al had Romario een pingel moeten krijgen in de slotfase en dan was het wsl. ook gewoon 2-4 geworden), tegen Ierland volgens mij 'n goed half uur of zo, maar verder weinig wat echt bij blijft.
Het was vooral een laffe keus in 2004, en dan Van Hanegem er maar bij om de media te plezieren. Dan heb ik meer respect voor zo'n Van Oostveen die Van Gaal aanstelt en hem en zichzelf 2 jaar lang belachelijk laat maken door de 'voetbalpers' om dan keihard met een keiharde keuze voor kwaliteit en prestatie zijn gram te halen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Advocaat is natuurlijk altijd een vrij laffe trainer geweest, de beste momenten (op de 30e-60e minuut tegen ierland na) geweest toen Nederland achterstond en tamelijk va banque ging spelen.
Wat is toch die obsessie met wat Het Buitenland van Nederland vindt? Zie het op steeds meer vlakken, en het is irritantquote:Op zaterdag 10 december 2022 14:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:-XOR- Zie hier ook wat reacties:
[..]
[..]
[..]
Assist, doelpunt, en verantwoordelijkheid genomen door de eerste strafschop te nemen ipv de laatste zoals Neymar kennelijk van plan was tegen Kroati.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En ook Messi liefhebbers die compleet afgeknapt zijn. Fijn dat ze dat goed zien.
Ontzettend benieuwd hoe het buitenland op je post reageert.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat is toch die obsessie met wat Het Buitenland van Nederland vindt? Zie het op steeds meer vlakken, en het is irritant
Dat is vooral de obsessie van deze user.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat is toch die obsessie met wat Het Buitenland van Nederland vindt? Zie het op steeds meer vlakken, en het is irritant
Lahoz had ook voor die beuk van Van Dijk (of was het Timber?) een rode kaart kunnen geven. Het was gewoon in het algemeen een niet al te beste scheids.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:-XOR- Zie hier ook wat reacties:
[..]
[..]
[..]
Of van de journalisten van de NOS, om bijvoorbeeld aan willekeurige buitenlandse voetballers te vragen wat ze van Andries Noppert vinden.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat is vooral de obsessie van deze user.
Ik zal het even in het Engels doen en op Twitter postenquote:Op zaterdag 10 december 2022 14:32 schreef Nober het volgende:
Ontzettend benieuwd hoe het buitenland op je post reageert.
Nee het is overal. Nederlandse wokies die louter in het Engels naar buiten communiceren, als NL iets goed gepresteerd heeft op sportgebied barst het van de "Wat schrijft de buitenlandse media" artikelen de dag erna etc.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat is vooral de obsessie van deze user.
De opmerking dat men in het buitenland blij was met de uitschakeling van Nederland kwam van mij, P.Puk reageerde daar slechts op. Hoewel het inderdaad nogal een nationale obsessie is om te kijken wat het buitenland van ons vindt kan het geen kwaad voor de context en de blik van buitenaf om eens te kijken hoe men elders naar het optreden van het Nederlands Elftal kijkt.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat ik al zei: je kunt eens 'n keer n wedstrijd vierkant draaien. Zoals Engeland tegen de VS. Maar elke wedstrijd vierkant draaien, is wat anders.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er zit iets tussen loller en geweldig. Het is al vaker voorbij gekomen maar kampioen van Afrika worden doe je niet met koekenbakkers, je kwalificeren in Zuid-Amerika ook niet en Engeland kon de VS er ook niet onder krijgen. Engeland dus ook lollerploeg?
Sowieso alsof "het buitenland" een en dezelfde mening heeft. De een vindt het degelijk, de ander saai. De ene wedstrijd kunnen ze er niks van, na wat geklungel van de VS achterin is het opeens weer een show, etc.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De opmerking dat men in het buitenland blij was met de uitschakeling van Nederland kwam van mij, P.Puk reageerde daar slechts op. Hoewel het inderdaad nogal een nationale obsessie is om te kijken wat het buitenland van ons vindt kan het geen kwaad voor de context en de blik van buitenaf om eens te kijken hoe men elders naar het optreden van het Nederlands Elftal kijkt.
Danjuma niet oproepen was helemaal niet vreemd. Hij was net weer fit na maanden niet te hebben gespeeld.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Overigens is het wel gewoon klaar met Louis. Zijn periode 2012-2014 was hij scherper dan nu, hij heeft de afgelopen anderhalf jaar toch wel opmerkelijke dingen gedaan. Juichen om puntverlies van Noorwegen voor je zelf tegen Montenegro speelt, provocerende uitspraken in de pers dat je wereldkampioen wordt en penaltyseries onder controle hebt, Danjuma niet oproepen, etcetera.
Het was allemaal wat rommeliger en hij leek de echte scherpte bij nieuwe wedstrijdsituaties (gisteren ook na de 2-2) net wat te missen. Al heeft het op de uitschakeling uiteindelijk geen invloed gehad.
Zelfde kan worden gezegd over Depay. Lang zit ook al je hele seizoen op de bank. Bergwijn is hopeloos uit vorm. Danjuma schijnt niet te zijn meegenomen omdat het een einzelgnger is.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:39 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Danjuma niet oproepen was helemaal niet vreemd. Hij was net weer fit na maanden niet te hebben gespeeld.
Veel te veel in zichzelf gaan geloven en veel te veel gaan denken dat het allemaal om hem draait.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Overigens is het wel gewoon klaar met Louis. Zijn periode 2012-2014 was hij scherper dan nu, hij heeft de afgelopen anderhalf jaar toch wel opmerkelijke dingen gedaan. Juichen om puntverlies van Noorwegen voor je zelf tegen Montenegro speelt, provocerende uitspraken in de pers dat je wereldkampioen wordt en penaltyseries onder controle hebt, Danjuma niet oproepen, etcetera.
Het was allemaal wat rommeliger en hij leek de echte scherpte bij nieuwe wedstrijdsituaties (gisteren ook na de 2-2) net wat te missen. Al heeft het op de uitschakeling uiteindelijk geen invloed gehad.
Het buitenland belangrijk vindenquote:Op zaterdag 10 december 2022 14:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De opmerking dat men in het buitenland blij was met de uitschakeling van Nederland kwam van mij, P.Puk reageerde daar slechts op. Hoewel het inderdaad nogal een nationale obsessie is om te kijken wat het buitenland van ons vindt kan het geen kwaad voor de context en de blik van buitenaf om eens te kijken hoe men elders naar het optreden van het Nederlands Elftal kijkt.
Hij kan nog wel eens moeite hebben om op tijd keuzes te maken, maar als hij fit is en ritme heeft, is hij ruim de beste buitenspeler van Nederland. Hij was in de Champions League 2021/22 samen met Gerard Moreno allesbepalend voor dat team.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zelfde kan worden gezegd over Depay. Lang zit ook al je hele seizoen op de bank. Bergwijn is hopeloos uit vorm. Danjuma schijnt niet te zijn meegenomen omdat het een einzelgnger is.
Omdat 'ie niet voorop loopt in de polonaise met een Dumfries-maskertje?quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zelfde kan worden gezegd over Depay. Lang zit ook al je hele seizoen op de bank. Bergwijn is hopeloos uit vorm. Danjuma schijnt niet te zijn meegenomen omdat het een einzelgnger is.
Hij had al veel meer gespeeld dan Depay (kijk de link hieronder maar na) en speelt in tegenstelling tot Memphis wel gewoon basis in de Primera Division.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:39 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Danjuma niet oproepen was helemaal niet vreemd. Hij was net weer fit na maanden niet te hebben gespeeld.
Wat natuurlijk een belachelijke reden is. Arnaut is een veel normalere gozer dan al die Tiktok-jongens met hun debiele dansjes en acts. Lang als dieptepunt.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ah dus je vindt het stiekem wel heel vreemd.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:42 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Hij kan nog wel eens moeite hebben om op tijd keuzes te maken, maar als hij fit is en ritme heeft, is hij ruim de beste buitenspeler van Nederland. Hij was in de Champions League 2021/22 samen met Gerard Moreno allesbepalend voor dat team.
Mohammed Lang zorgt in Brugge ook voortdurend voor gedoe en gezeik. Wel het idee dat hij nog wat opkijkt tegen de oudere jongens van Oranje, maar dat kan in de toekomst ook wel veranderen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een belachelijke reden is. Arnaut is een veel normalere gozer dan al die Tiktok-jongens met hun debiele dansjes en acts. Lang als dieptepunt.
De kwaliteiten van Danjuma betwisten doe ik niet. Wel wil ik meegeven dat hij van april tot september geblesseerd was. Daardoor vind ik het minder vreemd. Als hij fit was gebleven in die periode, denk ik dat er geen enkele reden was om hem niet mee te nemen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ah dus je vindt het stiekem wel heel vreemd.
Ronduit schandalig dat hij er bij zat eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mohammed Lang zorgt in Brugge ook voortdurend voor gedoe en gezeik. Wel het idee dat hij nog wat opkijkt tegen de oudere jongens van Oranje, maar dat kan in de toekomst ook wel veranderen.
Hij speelt alweer 2 maanden.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:47 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De kwaliteiten van Danjuma betwisten doe ik niet. Wel wil ik meegeven dat hij van april tot september geblesseerd was. Daardoor vind ik het minder vreemd. Als hij fit was gebleven in die periode, denk ik dat er geen enkele reden was om hem niet mee te nemen.
Ik bespeur nogal haat. Die jongens vermaken zich met dansen als ze blij zijn en dat is dan debiel? Zelf een houten klaas?quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een belachelijke reden is. Arnaut is een veel normalere gozer dan al die Tiktok-jongens met hun debiele dansjes en acts. Lang als dieptepunt.
Het geluk niet aan zijn broek hangen?quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:45 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik vond juist dat hij het tactisch uitstekend heeft neergezet dit WK, hij had alleen het geluk niet aan zijn broek hangen.
Memphis heeft al jaren een goede relatie met Van Gaal en Koeman en is de graadmeter van Nederland. Natuurlijk heeft hij een andere status dan Danjuma.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij speelt alweer 2 maanden.Depay ging geblesseerd naar Qatar.
Ja, waardeloos seizoen gespeeld. Geen idee waarom een speler die er niks van bakt bij Brugge mee moet.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ronduit schandalig dat hij er bij zat eigenlijk.Bedroevende statistieken in Belgi ook.
https://www.transfermarkt(...)rb=&pos=&trainer_id=
Heb wel even zin in een frisse wind bij Oranje, al is Koeman dat in feite ook niet echt.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel te veel in zichzelf gaan geloven en veel te veel gaan denken dat het allemaal om hem draait.
Ook wel apart dat hij niet Vincent Janssen erin gooit voor de pingels, maar wel Mohammed Lang die er uiteindelijk niet eens eentje neemt.
En dan die hele act rondom Noppert (al besproken) en het handhaven van Blind (ook al besproken).
En niet meedoet met de bidsessies/bijbelsessies omdat hij Moslim is.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat 'ie niet voorop loopt in de polonaise met een Dumfries-maskertje?
Je hebt ook niet geweldig veel te kiezen. Dat ze nu terug moesten grijpen op van Gaal was in feite al een zwaktebod. Was al met pensioen zelfs, toch?quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb wel even zin in een frisse wind bij Oranje, al is Koeman dat in feite ook niet echt.
Ach kom nou, dit gaat toch nergens over.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik bespeur nogal haat. Die jongens vermaken zich met dansen als ze blij zijn en dat is dan debiel? Zelf een houten klaas?
Dan sta je aan het einde van de rit altijd met minder goals voor en meer goals tegen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:53 schreef -XOR- het volgende:
Koeman is natuurlijk op zich wel een prima trainer maar stiekem zou ik ook een Bosz wel eens als bondcoach willen zien (al is die daar natuurlijk helemaal niet geschikt voor) om Nederland voetballend weer op het juiste pad te krijgen, en dan loop je hier en daar maar eens tegen een nederlaagje aan wegens naiviteit.
Wim Rijsbergen leeft ook nog.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt ook niet geweldig veel te kiezen. Dat ze nu terug moesten grijpen op van Gaal was in feite al een zwaktebod. Was al met pensioen zelfs, toch?
Je wordt zo een zure ouwe man als je je niet wat kan verplaatsen in dat het leuk vermaak is voor die jonge jongens. Maar merk al dat sommigen vooral voldoening halen uit negatief doen en afzeiken.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach kom nou, dit gaat toch nergens over.
Ze komen daar een beetje binnen alsof ze de titel hebben gewonnen, terwijl ze dankzij een gelukkige loting na vier zaadpotten waarin ze amper wat af hebben gedwongen de kwartfinale hebben bereikt.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:02 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je wordt zo een zure ouwe man als je je niet wat kan verplaatsen in dat het leuk vermaak is voor die jonge jongens. Maar merk al dat sommigen vooral voldoening halen uit negatief doen en afzeiken.
Winnen van C-land VS idd.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze komen daar een beetje binnen alsof ze de titel hebben gewonnen, terwijl ze dankzij een gelukkige loting na vier zaadpotten waarin ze amper wat af hebben gedwongen de kwartfinale hebben bereikt.
Iets zegt me dat ze na Brazili - Kroati ook al raar hebben lopen doen. Vanuit de gedachte dat ze Kroati wel even zouden pakken in de halve finale.quote:
Hij gaf het zelfs al weer aan in het interview voor de wedstrijd. "De jongens waren al razendbenieuwd." Hij zegt nog net niet dat ze hebben gejuicht, maar je merkt wel dat het speelde bij hem.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iets zegt me dat ze na Brazili - Kroati ook al raar hebben lopen doen. Vanuit de gedachte dat ze Kroati wel even zouden pakken in de halve finale.
Het begint natuurlijk al met het selectiebeleid. Van Gaal is op een bepaalde manier een loyale romanticus die vasthoudt aan spelers die hem goed liggen en die in het verleden bij hem hebben geleverd. En tegelijkertijd voelt hij 0 loyaliteit richting spelers die hem persoonlijk minder liggen. Er is echt heel veel aan te merken op de spelers die hij uiteindelijk heeft meegenomen en hoe hij die vervolgens heeft gebruikt. Daar kun je letterlijk avonden aan een stuk over discussiren in de kroeg als je dat zou willen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:45 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik vond juist dat hij het tactisch uitstekend heeft neergezet dit WK, hij had alleen het geluk niet aan zijn broek hangen. We hebben gegokt op Memphis en hij liet het die wedstrijd nou net niet zien, terwijl hij daarvoor wel in het toernooi aan het groeien was. Heb echt weinig op Louis aan te merken deze keer.
Vind je het niet wat ver gaan om iemand een blessure toe te wensen alleen omdat het land wat je support op een voetbaltoernooi niet gewonnen heeft?quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:26 schreef byah het volgende:
Zou inderdaad mooi zijn als Messi zonder beker maar in het gips terug vliegt naar Argentini
Ik vond die tien minuten, gelet op de nieuwe richtlijnen en die veldbestormer, eigenlijk nog heel erg aan de magere kant.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:20 schreef Nober het volgende:
Van Gaal should keep his mouth shut.
No reason for 10 minutes extra time.
The ref was useless.
Wat mij betreft vliegt heel het Argentijnse elftal met de gipsvlucht terug. Zelden zo'n onsympathiek zooitje bij elkaar gezien en die lul die de bal de dugout in rostte die mogen ze er halverwege zonder parachute uitgooien. Daar hebben ze ervaring mee, dus dat komt vast goed.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:22 schreef Durmada het volgende:
[..]
Vind je het niet wat ver gaan om iemand een blessure toe te wensen alleen omdat het land wat je support op een voetbaltoernooi niet gewonnen heeft?
Ik vind van wel namelijk, maar ik ben dan ook beschaafd.
Mwa, er zijn eerdere potjes geweest met vergelijkbare vertragingen waar er maar 6 of 7 minuten werd gegeven. (Overigens ook potjes waar ze er inderdaad wel 10 minuten bijtrokken)quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vond die tien minuten, gelet op de nieuwe richtlijnen en die veldbestormer, eigenlijk nog heel erg aan de magere kant.
Jeetje trek het je niet zo aan, het was maar een voetbalwedstrijd. Je bent supporter, je staat niet zelf op het veld. Je stelt je ongelofelijk aan en je mag hierom best even bij jezelf ten rade gaan. Is het je echt waard om iemand te willen vermoorden omwille van een voetbalpotje? Dat is best fucked up vriend.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat mij betreft vliegt heel het Argentijnse elftal met de gipsvlucht terug. Zelden zo'n onsympathiek zooitje bij elkaar gezien en die lul die de bal de dugout in rostte die mogen ze er halverwege zonder parachute uitgooien. Daar hebben ze ervaring mee, dus dat komt vast goed.
Ik heb niet n wedstrijd gezien met zoveel vertragingen. Het was n groot rollebol festijn en van 15 minuten extra tijd had niet n neutrale kijken opgekeken.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, er zijn eerdere potjes geweest met vergelijkbare vertragingen waar er maar 6 of 7 minuten werd gegeven. (Overigens ook potjes waar ze er inderdaad wel 10 minuten bijtrokken)
Maar is dus wel redelijk arbitrair.
Allemaal wel mee eens, maar desondanks was het in een andere situatie in resultaat waarschijnlijk niet veel beter gegaan.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het begint natuurlijk al met het selectiebeleid. Van Gaal is op een bepaalde manier een loyale romanticus die vasthoudt aan spelers die hem goed liggen en die in het verleden bij hem hebben geleverd. En tegelijkertijd voelt hij 0 loyaliteit richting spelers die hem persoonlijk minder liggen. Er is echt heel veel aan te merken op de spelers die hij uiteindelijk heeft meegenomen en hoe hij die vervolgens heeft gebruikt. Daar kun je letterlijk avonden aan een stuk over discussiren in de kroeg als je dat zou willen.
Vervolgens moet je constateren dat al die spelers waar je vooraf van dacht 'vreemd, maar van Gaal doet wel vaker gekke dingen die goed uitpakken' gewoonweg niet leveren. Of het nou Blind, Bergwijn, Klaassen, de Roon, Koopmeiners, Berghuis, Depay of Janssen waren, ze leverde gewoon niet en voor ieder van die spelers waren gewoon betere alternatieven. In sommige gevallen zelfs binnen de selectie.
En dan dat achterlijke 5-3-2 waar niet n speler van oranje zich lekker in voelt. Alleen maar omdat Blind dan in zijn kracht zou moeten komen. Sodemieter toch op met Blind. Die gozer was direct verantwoordelijk voor 2 van de tegengoals die je dit WK krijgt. Die moet kilometers bij oranje uit de buurt blijven en daar hang je dan je hele systeem aan op.
We hebben een verdediging van absolute wereldklasse. Misschien wel de beste op het hele WK als je maar gewoon 4-3-3 speelt.
Ja, want uiteraard meen ik dat echt dat ze hem zonder parachute uit het vliegtuig moeten gooienquote:Op zaterdag 10 december 2022 15:26 schreef Durmada het volgende:
[..]
Jeetje trek het je niet zo aan, het was maar een voetbalwedstrijd. Je bent supporter, je staat niet zelf op het veld. Je stelt je ongelofelijk aan en je mag hierom best even bij jezelf ten rade gaan. Is het je echt waard om iemand te willen vermoorden omwille van een voetbalpotje? Dat is best fucked up vriend.
quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, want uiteraard meen ik dat echt dat ze hem zonder parachute uit het vliegtuig moeten gooien
Ga ergens anders zitten trollen, debiel.
Ik wil je slechts meegeven dat het een banaal iets is als een voetbalwedstrijd. Je hoeft echt niet zulke haatdragende teksten te posten, slaat nergens op.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, want uiteraard meen ik dat echt dat ze hem zonder parachute uit het vliegtuig moeten gooien
Ga ergens anders zitten trollen, debiel.
Ja, dat is dus nergens op gebaseerd. Belachelijke stelling want dat kun je onmogelijk weten. Het verschil met de Argentijnen was helemaal niet groot. Had je daar op een aantal sleutelposities andere keuzes gemaakt en spelers gebruikt op hun beste positie, dan had je die pot gewoon kunnen winnen. Sta je halve finale tegen Kroati en dan is alles (echt alles) mogelijk.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Allemaal wel mee eens, maar desondanks was het in een andere situatie in resultaat waarschijnlijk niet veel beter gegaan.
Tja, het had gekund maar je had gisteren ook gewoon kunnen winnen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dat is dus nergens op gebaseerd. Belachelijke stelling want dat kun je onmogelijk weten. Het verschil met de Argentijnen was helemaal niet groot. Had je daar op een aantal sleutelposities andere keuzes gemaakt en spelers gebruikt op hun beste positie, dan had je die pot gewoon kunnen winnen. Sta je halve finale tegen Kroati en dan is alles (echt alles) mogelijk.
Als je wint van de VS bij de laatste 16 mag je prima je winst even vieren. Rare gedachtenkronkels houden jullie er op na. Je kan je niet identificeren met hun manier van doen dus dan is het fout en moet je ze afzeiken? Jij, TweedeKlum, Pietje, allemaal vooral negatief en zuur. Dat het spel niet leuk was zoals we gewend waren van vroeger is zeker zo maar jullie slaan door, alles de grond in willen boren.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze komen daar een beetje binnen alsof ze de titel hebben gewonnen, terwijl ze dankzij een gelukkige loting na vier zaadpotten waarin ze amper wat af hebben gedwongen de kwartfinale hebben bereikt.
Je mag dat best even vieren. Maar zoals ze daar binnen komen... beetje alsof de titel al binnen is. Doe gewoon normaal. Ze hadden op dat moment nog helemaal niks. Alleen de kwart finale bereikt, wat gezien de tegenstand tot dan toe absoluut geen wereldprestatie is.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:33 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je wint van de VS bij de laatste 16 mag je prima je winst even vieren. Rare gedachtenkronkels houden jullie er op na. Je kan je niet identificeren met hun manier van doen dus dan is het fout en moet je ze afzeiken? Jij, TweedeKlum, Pietje, allemaal vooral negatief en zuur. Dat het spel niet leuk was zoals we gewend waren van vroeger is zeker zo maar jullie slaan door, alles de grond in willen boren.
Volgens mij ben ik niet eens zo extreem negatief, ik geef Oranje qua resultaat en goals een 7 voor dit toernooi. Dat is hoger dan ik elders lees.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:33 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je wint van de VS bij de laatste 16 mag je prima je winst even vieren. Rare gedachtenkronkels houden jullie er op na. Je kan je niet identificeren met hun manier van doen dus dan is het fout en moet je ze afzeiken? Jij, TweedeKlum, Pietje, allemaal vooral negatief en zuur. Dat het spel niet leuk was zoals we gewend waren van vroeger is zeker zo maar jullie slaan door, alles de grond in willen boren.
Ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt gekeken, maar ik heb gisteren hooguit 10 seconde het gevoel gehad dat we konden winnen. De eerste 10 seconde van de verlenging, tot ik zag dat we weer terugvielen op countervoetbal terwijl je met Wout en Luuk voorin staat. Echt, dat bedenkt toch helemaal niemandquote:Op zaterdag 10 december 2022 15:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, het had gekund maar je had gisteren ook gewoon kunnen winnen.
Je had toch kunnen winnen op pingels?quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt gekeken, maar ik heb gisteren hooguit 10 seconde het gevoel gehad dat we konden winnen. De eerste 10 seconde van de verlenging, tot ik zag dat we weer terugvielen op countervoetbal terwijl je met Wout en Luuk voorin staat. Echt, dat bedenkt toch helemaal niemand![]()
De rest van de wedstrijd was het een kansloze bedoening omdat er tactisch geen hol van klopte en de wissels zo mogelijk nog slechter waren dan de startopstelling.
Wat een schattige naviteit.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je had toch kunnen winnen op pingels?
Ja, dat kan altijd, maar als je van 2-0 terug komt naar 2-2, dan moet je er gewoon voor gaan. Denk dat er iets teveel vertrouwen was in de pingels.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je had toch kunnen winnen op pingels?
Ergens snap ik je punt wel, maar een beetje realisme hoort er ook wel bij. Qua individueel spelersmateriaal is Argentini beter. Dan kun je 4-3-3 spelen maar ontstaan er wellicht ook weer meer ruimtes, ik zie weinig aanleiding om te denken dat je met spelers in deze waardeloze vorm Argentini kunt domineren.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat een schattige naviteit.
Hoort bij de ontspanning even tussendoor. Je werkt vele weken hiernaartoe en het toernooi duurt ook even, je traint keihard en staat onder spanning voor de wedstrijd, speelt jezelf leeg. Dat je pas iets van viering mag uiten nadat je de beker omhoog houdt vind ik onzin. Zo'n mega viering was het niet, gewoon even een dolletje.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je mag dat best even vieren. Maar zoals ze daar binnen komen... beetje alsof de titel al binnen is. Doe gewoon normaal. Ze hadden op dat moment nog helemaal niks. Alleen de kwart finale bereikt, wat gezien de tegenstand tot dan toe absoluut geen wereldprestatie is.
Klinkt als 'meneer thuis op de bank' die zich niet kan inleven hoe het is om zo'n toernooi inclusief aanloop te doorgaan. Je kan niet constant 'on' staan gedurende die periode. Ieder heeft verder z'n eigen manier waarop hij die ontspanning pakt na de inspanning en 'op scherp staan'.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik niet eens zo extreem negatief, ik geef Oranje qua resultaat en goals een 7 voor dit toernooi. Dat is hoger dan ik elders lees.
Verder plaats ik wel wat kritische kanttekeningen bij Louis maar benadruk ik ook dat zijn statistieken fenomenaal zijn.
Wat betreft de spelersgroep, daar heb ik inderdaad geen hoge pet van op. Beetje een tiktok-groepje. Richt je op voetbal, daar gaat het om.
Ik had het toch ook niet over deze spelers? Neem een Danjuma mee, laat een Malacia starten in een 4-3-3. Nogmaals, je hebt n van de beste verdedigingen op het toernooi. Waarom zou je die verzwakken door spelers niet in hun beste positie te gebruiken? En dan heb je ook nog een keeper die op de lijn behoorlijk is. We zijn met mindere verdedigingen verder gekomen hoor.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ergens snap ik je punt wel, maar een beetje realisme hoort er ook wel bij. Qua individueel spelersmateriaal is Argentini beter. Dan kun je 4-3-3 spelen maar ontstaan er wellicht ook weer meer ruimtes, ik zie weinig aanleiding om te denken dat je met spelers in deze waardeloze vorm Argentini kunt domineren.
Exact. Moe of niet moe. In die verlening meteen Lang en Simons brengen en met een beetje doserind op de aanval. Laat die gastjes maar dartelen tegen de moe gestreden achterhoede van Argentini. Ik zeg niet dat we dan gewonnen hadden, maar dan was je er in elk geval met opgeheven hoofd afgegaan en had je meer kans gehad dan met pingels.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat kan altijd, maar als je van 2-0 terug komt naar 2-2, dan moet je er gewoon voor gaan. Denk dat er iets teveel vertrouwen was in de pingels.
Dat erop trainen een voordeel geeft, is onzin. Het is amper na te bootsen en iedereen traint er wel op. En dan die act rondom Noppert...
Klinkt als de doorsnee Nederlander die gewoon zijn mening over voetbal geeft lijkt mij. Net zoals jij dat ook doet.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Klinkt als 'meneer thuis op de bank' die zich niet kan inleven hoe het is om zo'n toernooi inclusief aanloop te doorgaan. Je kan niet constant 'on' staan gedurende die periode. Ieder heeft verder z'n eigen manier waarop hij die ontspanning pakt na de inspanning en 'op scherp staan'.
Wat alle kritiek betreft; laten we nu niet doen alsof Argentini de bakermat van de beschaving is.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat mij betreft vliegt heel het Argentijnse elftal met de gipsvlucht terug. Zelden zo'n onsympathiek zooitje bij elkaar gezien en die lul die de bal de dugout in rostte die mogen ze er halverwege zonder parachute uitgooien. Daar hebben ze ervaring mee, dus dat komt vast goed.
Zeer zeker niet. Zeer racistisch, het Nazi-bloed vloeit daar welig door de aderen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat alle kritiek betreft; laten we nu niet doen alsof Argentini de bakermat van de beschaving is.
Eens.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verder plaats ik wel wat kritische kanttekeningen bij Louis maar benadruk ik ook dat zijn statistieken fenomenaal zijn.
Messi voelt dat het einde van zijn carrire nadert en dat die ene prijs ontbreekt. Ik heb altijd veel sympathie voor hem gehad, vooral voor zijn voetballende kwaliteiten, maar het loopt op zijn einde en hij voelt het.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:54 schreef luxerobots het volgende:
Overigens was Messi wel een slechte winnaar. Je wint de pot en mag een ronde door, waarbij je wat betreft de kaarten nog mazzel hebt gehad. Maar dan ga je in een interview achteraf nog even een sneer naar Van Gaal en Weghorst uitdelen. Hoezo sta je daar als winnaar en beste speler ter wereld niet gewoon boven? Bovendien was Messi ook goed in het rekken van tijd. Zo'n speler heeft het toch niet nodig om steeds op de grond te liggen om wat extra tijd te rekken? Qua persoonlijkheid kun je wel zien dat Messi flink verwend is. Zo zaten andere grootheden, zoals Cruijff, niet in elkaar.
Ik hoop die die Messi zich helemaal kotsmisselijk vreet aan die chips van hem.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Messi voelt dat het einde van zijn carrire nadert en dat die ene prijs ontbreekt. Ik heb altijd veel sympathie voor hem gehad, vooral voor zijn voetballende kwaliteiten, maar het loopt op zijn einde en hij voelt het.
Die trekjes die hij nu laat zien had hij altijd al, maar ze zijn wel erger aan het worden naarmate de rest het meer en meer laat afweten. Gewoon een vervelend ventje net als het merendeel van de Argentijnse selectie.
Slechte verliezers zijn erg, maar niets is zo erg als een slechte winnaar.
Die gaat gewoon weer z'n momenten pakken tegen Kroati.quote:Op zaterdag 10 december 2022 16:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik hoop die die Messi zich helemaal kotsmisselijk vreet aan die chips van hem.
Maar het ligt allemaal aan de scheidsrechter en Zuid-Amerikanen zijn viezerikenquote:Op zaterdag 10 december 2022 16:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
WE staan 3 keer in de top 5 van de WK wedstrijden met de meeste kaarten.
Dat is toch ook zo? Laat een type Nijhuis zo'n wedstrijd fluiten en er vallen de helft minder kaarten.quote:Op zaterdag 10 december 2022 16:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar het ligt allemaal aan de scheidsrechter en Zuid-Amerikanen zijn viezeriken
Nu gaan mensen reageren dat Bas geen wereldtop fluit.quote:Op zaterdag 10 december 2022 16:38 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Laat een type Nijhuis zo'n wedstrijd fluiten en er vallen de helft minder kaarten.
quote:Op zaterdag 10 december 2022 16:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Acht dit gezanik over Messi en zijn gedrag is ook wat overdreven, het hoort er gewoon een beetje bij dat provoceren over en weer. Hier moet je boven staan. En laten we nou niet doen alsof wij tijdens de wedstrijd het braafste jongetje van de klas waren.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:54 schreef luxerobots het volgende:
Overigens was Messi wel een slechte winnaar. Je wint de pot en mag een ronde door, waarbij je wat betreft de kaarten nog mazzel hebt gehad. Maar dan ga je in een interview achteraf nog even een sneer naar Van Gaal en Weghorst uitdelen. Hoezo sta je daar als winnaar en beste speler ter wereld niet gewoon boven? Bovendien was Messi ook goed in het rekken van tijd. Zo'n speler heeft het toch niet nodig om steeds op de grond te liggen om wat extra tijd te rekken? Qua persoonlijkheid kun je wel zien dat Messi flink verwend is. Zo zaten andere grootheden, zoals Cruijff, niet in elkaar.
Het gaat allang niet meer over de wedstrijd zelf maar over het gedrag van spelers daarna.quote:Op zaterdag 10 december 2022 17:20 schreef Anonymousz het volgende:
Het is maar een spelletje jongens
Paredes is echt de grootste bloedzuiger van de Europese velden. Ik snap wel dat de trainer hem in brachtquote:Op zaterdag 10 december 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is dus het precies het probleem, Messi staat er niet boven en gaat er achteraf over zeiken. Dat is gewoon zielig, zeker als je ook nog gewonnen hebt n keihard gematst bent door de scheidsrechter en de VAR.quote:Op zaterdag 10 december 2022 17:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Acht dit gezanik over Messi en zijn gedrag is ook wat overdreven, het hoort er gewoon een beetje bij dat provoceren over en weer. Hier moet je boven staan.
Memphis en Bergwijn hopeloos uit vorm helpt ook gewoon niet. Memphis heeft altijd veel balverlies maar daar staat normaal ook een goal tegenover. Nu niet dus zijn er nauwelijks kansen en goals.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eens.
Ik denk dat Van Gaal er best veel uitgehaald heeft. Een Blind of De Boer hadden zich waarschijnlijk niet eens geplaatst voor dit toernooi. Het is gewoon, voor Nederlandse begrippen, een vrij matige selectie, en als dan het laatste zetje, noem het geluk, ontbreekt, dan vlieg je er dus uit.
zijn ze ook, wij laten ons alleen opnaaien door dat volkquote:Op zaterdag 10 december 2022 16:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar het ligt allemaal aan de scheidsrechter en Zuid-Amerikanen zijn viezeriken
Goals nog best veel. We hebben er 10 gemaakt, dat is veel meer dan in 1990, 1994 en 2006. En in 2010 maakten we er maar 11.quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Memphis en Bergwijn hopeloos uit vorm helpt ook gewoon niet. Memphis heeft altijd veel balverlies maar daar staat normaal ook een goal tegenover. Nu niet dus zijn er nauwelijks kansen en goals.
Eerste WK toch ook dat Nederland in elke wedstrijd heeft gescoord?quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goals nog best veel. We hebben er 10 gemaakt, dat is veel meer dan in 1990, 1994 en 2006. En in 2010 maakten we er maar 11.
Ah kijk, dat wist ik nog niet eens. Maar je hebt gelijk ja. In 74 en 78 was er twee keer een 0-0.quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eerste WK toch ook dat Nederland in elke wedstrijd heeft gescoord?
Eerste echte WK dan, dus niet 1934.
Goed punt. Laat ik het anders zeggen: weinig kansen maar wel heel efficint er mee omgegaan.quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goals nog best veel. We hebben er 10 gemaakt, dat is veel meer dan in 1990, 1994 en 2006. En in 2010 maakten we er maar 11.
Dat dekt de lading beter ja.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goed punt. Laat ik het anders zeggen: weinig kansen maar wel heel efficint er mee omgegaan.
Ze hebben aangekondigd geen interviews na aankomst te geven.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:19 schreef Nober het volgende:
Zijn er al interviews met de loservlucht?
Ook het eerste WK ooit waarin Nederland geen enkele kans heeft gemist.quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eerste WK toch ook dat Nederland in elke wedstrijd heeft gescoord?
Eerste echte WK dan, dus niet 1934.
Klopt hoor, was het verder ook wel met je eens. Onze aanval was dramatisch.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goed punt. Laat ik het anders zeggen: weinig kansen maar wel heel efficint er mee omgegaan.
Zegt toch genoeg dat uitgerekend Wout fucking Weghorst als enige de Argentijnse defensie wist te kraken.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt hoor, was het verder ook wel met je eens. Onze aanval was dramatisch.
Dit is wel een fraaie reactie:quote:Op zondag 11 december 2022 17:50 schreef -XOR- het volgende:
Wat zijn de Argentijntjes ontzettend aan het janken trouwens.
https://www.reddit.com/r/(...)gaal_saying_that_if/
quote:The clitoris has about 8,000 sensitive nerve endings, double the amount of a penis. But it doesn't stop there: Sensations started in the clitoris can spread across the pelvic area, affecting about 15,000 other nerve endings which makes it almost as sensitive as the Argentinian football team.
Die zijn gewoon druk bezig met een "iedereen is tegen ons" verhaaltje te wereld in te helpen. Het is hoe dan ook een win-win.quote:Op zondag 11 december 2022 17:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dit is wel een fraaie reactie:
[..]![]()
![]()
Wel jammer dat de meeste daarvan werden verloren..quote:Op zondag 11 december 2022 17:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel weer mooi dat Nederland weer een epische wedstrijd heeft toegevoegd aan de lijst epische wedstrijden op ek's en ek's.
Zo zie ik het ook een beetje. Tot nu toe:quote:Op zondag 11 december 2022 17:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel weer mooi dat Nederland weer een epische wedstrijd heeft toegevoegd aan de lijst epische wedstrijden op ek's en ek's.
Hoort er ook wel bij ja, maar veel meer zijn er toch niet?quote:Op zondag 11 december 2022 19:07 schreef Halcon het volgende:
Een wedstrijd die je wint zal ook sneller episch vinden. Duitsland 1990 noem je bijvoorbeeld niet.
De Denen zullen Nederland 1992 ook wel episch vinden.quote:Op zondag 11 december 2022 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoort er ook wel bij ja, maar veel meer zijn er toch niet?
Ik vraag me af hoeveel niet-Nederlanders die wedstrijden als "episch" zien eigenlijk. Brazili 2010, Duitsland 1992 vraag ik me dat af bijvoorbeeld. En over die wedstrijden uit de jaren'70 kan ik vrij weinig zeggen..quote:Op zondag 11 december 2022 19:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook een beetje. Tot nu toe:
Brazili 1974
Duitsland 1974
Itali 1978
Argentini 1978
Duitsland 1988
Duitsland 1992
Brazili 1994
Argentini 1998
Brazili 1998
Itali 2008
Frankrijk 2008
Brazili 2010
Spanje 2014
Argentini 2018
Ik kijk dan toch naar de grote 'classics' uit het verleden tegen de echt grote voetballanden. Wedstrijden zoals tegen Engeland in 88 en 96, de wedstrijd tegen de Tsjechen in 2004 en de finale tegen de Sovjet-Unie in 88 mogen daar misschien ook nog wel bij. Maar deze mag zeker in het rijtje ja.
@:marcoss Denk dat we het merendeel van deze wedstrijden wel gewonnen hebben toch. Wedstrijden tegen toplanden met vaak veel goals die mensen overal ter wereld nog herinneren.
Duitsland 1992 werd ook door de buitenlandse pers als de beste wedstrijd van het toernooi gezien.quote:Op zondag 11 december 2022 19:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel niet-Nederlanders die wedstrijden als "episch" zien eigenlijk. Brazili 2010, Duitsland 1992 vraag ik me dat af bijvoorbeeld. En over die wedstrijden uit de jaren'70 kan ik vrij weinig zeggen..
En denk dat veel niet-Nederlanders de WK-finale van 2010 en Nederland-Portugal uit 2006 zich nog wel herinneren (al is dat niet om positieve redenen)
Allemaal wedstrijden waarover je kunt twisten inderdaad. Ik noemde Engeland 88 en 96 ook al, Tsjechi 2004 ook wel inderdaad.quote:Op zondag 11 december 2022 19:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Denen zullen Nederland 1992 ook wel episch vinden.De Italianen de halve finale op het EK 2000. Dik uur met 10 man spelen, twee pingels tegen en dan toch nog door. De Tsjechen die wedstrijd tegen Nederland waarin ze een 2-0 achterstand ongedaan maakte. Onder andere dankzij "de wissel".
Nederland-Argentinie 1974 was ook vrij fenomenaal natuurlijk. Ze kennen Willem van Hanegem nog altijd in Argentinie.quote:Op zondag 11 december 2022 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Werd in Zuid-Amerika gekozen tot beste speler van dat WK.quote:Op zondag 11 december 2022 19:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland-Argentinie 1974 was ook vrij fenomenaal natuurlijk. Ze kennen Willem van Hanegem nog altijd in Argentinie.
Joegoslavi 2000. Dat was geen slechte ploeg maar werd volledig overlopen.quote:Op zondag 11 december 2022 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Was toch de eerste wedstrijd tegen Engeland die ergens om ging? Nederland had best wel wat geluk die wedstrijd tegen Engeland.quote:Op zondag 11 december 2022 20:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Joegoslavi 2000. Dat was geen slechte ploeg maar werd volledig overlopen.
Engeland 88 was ook vrij episch mede omdat het een angstgegner was en van Basten liet zien waarom hij zo graag wilde spelen. Was bijna naar huis gegaan na de wedstrijd tegen de Sovjets.
Van een angstgegner kon je tegen die Engelsen inderdaad niet echt spreken als we ze daarvoor nog nooit eerder op een toernooi hadden getroffen.quote:Op zondag 11 december 2022 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was toch de eerste wedstrijd tegen Engeland die ergens om ging? Nederland had best wel wat geluk die wedstrijd tegen Engeland.
Er moest gewonnen worden. Die hattrick van Van Basten was in ieder geval een hoogstandje dat niet vaak vertoond is. Op Kluivert na tegen Joegoslavi.quote:Op zondag 11 december 2022 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was toch de eerste wedstrijd tegen Engeland die ergens om ging? Nederland had best wel wat geluk die wedstrijd tegen Engeland.
Oranje had alle geluk van de wereld. Hoddle en Lineker op de paal bv.quote:Op zondag 11 december 2022 21:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Er moest gewonnen worden. Die hattrick van Van Basten was in ieder geval een hoogstandje dat niet vaak vertoond is. Op Kluivert na tegen Joegoslavi.
Verhoudingen lagen inderdaad anders dan de 3-1 doet vermoeden maar zonder de return van Van Basten was dat EK waarschijnlijk een sof geworden.
Doet er niet toe, eindstand en de goals tellen. De rest interesseert niemand.quote:Op zondag 11 december 2022 21:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Oranje had alle geluk van de wereld. Hoddle en Lineker op de paal bv.
En Nederland -Rusland in Keulen had Nederland dik moeten winnen.quote:Op zondag 11 december 2022 21:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Oranje had alle geluk van de wereld. Hoddle en Lineker op de paal bv.
Kloptquote:Op zondag 11 december 2022 22:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En Nederland -Rusland in Keulen had Nederland dik moeten winnen.
Er zijn toch gewoon 8 van de 20 overgebleven scheidsrechters afgevallen voor de volgende fase?quote:Op maandag 12 december 2022 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.nu.nl/wk-voet(...)anje-argentinie.html
Veelbesproken scheidsrechter Lahoz mogelijk naar huis
De veelbesproken scheidsrechter Antonio Mateu Lahoz moet volgens het Argentijnse persbureau Tlam het WK verlaten. Aanleiding hiervoor is zijn negatieve hoofdrol bij Argentini-Nederland, waarin de Spanjaard maar liefst negentien kaarten uitdeelde. In zowel het Nederlandse als het Argentijnse kamp was niemand te spreken over het optreden van Lahoz. "Ze kunnen niet een scheidsrechter van dit niveau op zo'n belangrijke wedstrijd zetten", zei bijvoorbeeld sterspeler Lionel Messi na afloop.
Klopt, maar die zijn gewoon naar huis gegaan met de stille trom. Dat zal deze kneus niet lukken.quote:Op maandag 12 december 2022 11:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zijn toch gewoon 8 van de 20 overgebleven scheidsrechters afgevallen voor de volgende fase?
Denk dat Makkelie duimt dat Argentinie faalt in de halve finale.quote:Op maandag 12 december 2022 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt, maar die zijn gewoon naar huis gegaan met de stille trom. Dat zal deze kneus niet lukken.
Mogelijk dat hij op de shortlist stond voor een halve finale of meer. Dat kan hij echt op zijn buik schrijven.
Hij is niet de enige denk ik zo.quote:Op maandag 12 december 2022 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat Makkelie duimt dat Argentinie faalt in de halve finale.
Maakt mij weinig uit, al dat sentiment is wat overdreven, NL was een kwartiertje de betere en dat was niet genoeg.quote:Op maandag 12 december 2022 11:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij is niet de enige denk ik zo.
Argentini was met name in de verlenging beter en ze zijn zeker niet onterecht door. Van beide kanten was het soms onsportief en ik kan me voorstellen dat beide partijen zich door de scheidsrechter benadeeld voelden. In de wedstrijd kun je daardoor gefrustreerd raken. Okay.quote:Op maandag 12 december 2022 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maakt mij weinig uit, al dat sentiment is wat overdreven, NL was een kwartiertje de betere en dat was niet genoeg.
Ik gun het Kroati en Marokko meer omdat zij nog geen titel hebben maar denk dat Frankrijk de beste is.
Ze waren ook de betere gedurende de wedstrijd omdat wij daar niks tegenover zetten en in de verlenging laf op de pingels gingen wachten. Argentinie was in alles beter dan ons.quote:Op maandag 12 december 2022 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maakt mij weinig uit, al dat sentiment is wat overdreven, NL was een kwartiertje de betere en dat was niet genoeg.
Ik gun het Kroati en Marokko meer omdat zij nog geen titel hebben maar denk dat Frankrijk de beste is.
Prima reactie van ze op onze provocerende spelers tijdens de penalties.quote:Op maandag 12 december 2022 12:16 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ik ben echter wel afgeknapt op het argentijnse gedrag na de wedstrijd, met name dat van de keeper en Messi. Sore winners.
Dat was geen reactie op spelers gedurende de strafschoppenserie. Messi ging verhaal halen bij Van Gaal, Martinez schold hem zelfs uit in een vlaag van... tja, wat eigenlijk? En tijdens een interview voor de argentijnse televisie ging Messi schelden richting Weghorst. Dat gedrag verwacht ik van A-junioren bij de plaatselijke FC, niet van professionele voetballers en zeker niet van voetballers van zulk niveau. Daar moeten kinderen dan een voorbeeld aan nemen.quote:Op maandag 12 december 2022 13:58 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Prima reactie van ze op onze provocerende spelers tijdens de penalties.
Van Dijk heeft dus de hele wedstrijd geen geel gekregen.quote:Op maandag 12 december 2022 15:33 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon geel voor Van Dijk.
Ja. Een wedstrijd kan snel uit de hand lopen als een partij zich terecht benadeeld voelt door de scheidsrechter. In dit geval hadden beide ploegen dit gevoel. Dat kan niet lang goed gaan en dat ging het ook niet.quote:Op maandag 12 december 2022 15:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Van Dijk heeft dus de hele wedstrijd geen geel gekregen.Wat een zooitje.
Raar verhaal ja.quote:Op maandag 12 december 2022 15:58 schreef viagraap het volgende:
Van Dijk had toch wel geel gekregen voor die bodycheck? Dat dacht ik gezien te hebben eigenlijk. Maarja was zo'n chaotisch gebeuren dat ik of de regie het ook verkeerd hebben kunnen zien, het komt ook niet terug in het wedstrijdverslag.
Nee, alleen Paredes kreeg geel - voor zijn charge op Ak. Voor die bal in de dug-out kreeg hij niets.quote:Op maandag 12 december 2022 15:58 schreef viagraap het volgende:
Van Dijk had toch wel geel gekregen voor die bodycheck? Dat dacht ik gezien te hebben eigenlijk. Maarja was zo'n chaotisch gebeuren dat ik of de regie het ook verkeerd hebben kunnen zien, het komt ook niet terug in het wedstrijdverslag.
In mijn beleving kreeg hij zelfs helemaal geen kaartquote:Op maandag 12 december 2022 16:02 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Nee, alleen Paredes kreeg geel - voor zijn charge op Ak. Voor die bal in de dug-out kreeg hij niets.
Dat had rood moeten zijn.quote:Op maandag 12 december 2022 16:02 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Nee, alleen Paredes kreeg geel - voor zijn charge op Ak. Voor die bal in de dug-out kreeg hij niets.
De optelsom op zijn minst idd. Maarja met een normale scheids was het niet eens zo ver gekomen.quote:
Bas Nijhuis is het met je eens. De hands van Messi was overduidelijk, en zo de bal de dug-out in trappen is duidelijk rood.quote:
Overigens zegt deze tabel ook niet alles, behalve dat de scheids het uit de hand laat lopen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 16:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt interesse?quote:Op maandag 12 december 2022 21:34 schreef Pisces29 het volgende:
https://nos.nl/video/2455(...)ger-het-spijt-me-mam
Iemand die de Insta van deze jongen voorbij heeft zien komen? Op Twitter kwam ik niet verder dan dit filmpje.
Aagjequote:
En de wedstrijden van Nederland tegen Spanje en die tegen Argentini hadden een verlenging. Scheelt een 1/3 wedstrijd om overtredingen te maken en tegen gele kaarten aan te lopen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:56 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Overigens zegt deze tabel ook niet alles, behalve dat de scheids het uit de hand laat lopen.
Vooral gele kaarten is veelal interpretatie van de scheids.
Aan het eind van de wedstrijd gingen de Argentijnen bij letterlijk elke aanraking liggen imho en na een tijdje kan dan druk bij de scheids worden gelegd om hiervoor zwaarder te straffen.
Dit zijn situaties waarin de var ook niet kan ingrijpen tot nu toe
Of de WK-78 finale Nederland-Argentini.quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:15 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
En de wedstrijden van Nederland tegen Spanje en die tegen Argentini hadden een verlenging. Scheelt een 1/3 wedstrijd om overtredingen te maken en tegen gele kaarten aan te lopen.
Leuke statistiek, maar totaal niet geschikt om verder iets te meten, zeker niet de hardheid van een wedstrijd (denk maar aan Nederland-Brazili 1974).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |