Mwa, er zijn eerdere potjes geweest met vergelijkbare vertragingen waar er maar 6 of 7 minuten werd gegeven. (Overigens ook potjes waar ze er inderdaad wel 10 minuten bijtrokken)quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vond die tien minuten, gelet op de nieuwe richtlijnen en die veldbestormer, eigenlijk nog heel erg aan de magere kant.
Jeetje trek het je niet zo aan, het was maar een voetbalwedstrijd. Je bent supporter, je staat niet zelf op het veld. Je stelt je ongelofelijk aan en je mag hierom best even bij jezelf ten rade gaan. Is het je echt waard om iemand te willen vermoorden omwille van een voetbalpotje? Dat is best fucked up vriend.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat mij betreft vliegt heel het Argentijnse elftal met de gipsvlucht terug. Zelden zo'n onsympathiek zooitje bij elkaar gezien en die lul die de bal de dugout in rostte die mogen ze er halverwege zonder parachute uitgooien. Daar hebben ze ervaring mee, dus dat komt vast goed.
Ik heb niet één wedstrijd gezien met zoveel vertragingen. Het was één groot rollebol festijn en van 15 minuten extra tijd had niet één neutrale kijken opgekeken.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, er zijn eerdere potjes geweest met vergelijkbare vertragingen waar er maar 6 of 7 minuten werd gegeven. (Overigens ook potjes waar ze er inderdaad wel 10 minuten bijtrokken)
Maar is dus wel redelijk arbitrair.
Allemaal wel mee eens, maar desondanks was het in een andere situatie in resultaat waarschijnlijk niet veel beter gegaan.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het begint natuurlijk al met het selectiebeleid. Van Gaal is op een bepaalde manier een loyale romanticus die vasthoudt aan spelers die hem goed liggen en die in het verleden bij hem hebben geleverd. En tegelijkertijd voelt hij 0 loyaliteit richting spelers die hem persoonlijk minder liggen. Er is echt heel veel aan te merken op de spelers die hij uiteindelijk heeft meegenomen en hoe hij die vervolgens heeft gebruikt. Daar kun je letterlijk avonden aan een stuk over discussiëren in de kroeg als je dat zou willen.
Vervolgens moet je constateren dat al die spelers waar je vooraf van dacht 'vreemd, maar van Gaal doet wel vaker gekke dingen die goed uitpakken' gewoonweg niet leveren. Of het nou Blind, Bergwijn, Klaassen, de Roon, Koopmeiners, Berghuis, Depay of Janssen waren, ze leverde gewoon niet en voor ieder van die spelers waren gewoon betere alternatieven. In sommige gevallen zelfs binnen de selectie.
En dan dat achterlijke 5-3-2 waar niet één speler van oranje zich lekker in voelt. Alleen maar omdat Blind dan in zijn kracht zou moeten komen. Sodemieter toch op met Blind. Die gozer was direct verantwoordelijk voor 2 van de tegengoals die je dit WK krijgt. Die moet kilometers bij oranje uit de buurt blijven en daar hang je dan je hele systeem aan op.
We hebben een verdediging van absolute wereldklasse. Misschien wel de beste op het hele WK als je maar gewoon 4-3-3 speelt.
Ja, want uiteraard meen ik dat echt dat ze hem zonder parachute uit het vliegtuig moeten gooienquote:Op zaterdag 10 december 2022 15:26 schreef Durmada het volgende:
[..]
Jeetje trek het je niet zo aan, het was maar een voetbalwedstrijd. Je bent supporter, je staat niet zelf op het veld. Je stelt je ongelofelijk aan en je mag hierom best even bij jezelf ten rade gaan. Is het je echt waard om iemand te willen vermoorden omwille van een voetbalpotje? Dat is best fucked up vriend.
quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, want uiteraard meen ik dat echt dat ze hem zonder parachute uit het vliegtuig moeten gooien
Ga ergens anders zitten trollen, debiel.
Ik wil je slechts meegeven dat het een banaal iets is als een voetbalwedstrijd. Je hoeft echt niet zulke haatdragende teksten te posten, slaat nergens op.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, want uiteraard meen ik dat echt dat ze hem zonder parachute uit het vliegtuig moeten gooien
Ga ergens anders zitten trollen, debiel.
Ja, dat is dus nergens op gebaseerd. Belachelijke stelling want dat kun je onmogelijk weten. Het verschil met de Argentijnen was helemaal niet groot. Had je daar op een aantal sleutelposities andere keuzes gemaakt en spelers gebruikt op hun beste positie, dan had je die pot gewoon kunnen winnen. Sta je halve finale tegen Kroatië en dan is alles (echt alles) mogelijk.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Allemaal wel mee eens, maar desondanks was het in een andere situatie in resultaat waarschijnlijk niet veel beter gegaan.
Tja, het had gekund maar je had gisteren ook gewoon kunnen winnen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dat is dus nergens op gebaseerd. Belachelijke stelling want dat kun je onmogelijk weten. Het verschil met de Argentijnen was helemaal niet groot. Had je daar op een aantal sleutelposities andere keuzes gemaakt en spelers gebruikt op hun beste positie, dan had je die pot gewoon kunnen winnen. Sta je halve finale tegen Kroatië en dan is alles (echt alles) mogelijk.
Als je wint van de VS bij de laatste 16 mag je prima je winst even vieren. Rare gedachtenkronkels houden jullie er op na. Je kan je niet identificeren met hun manier van doen dus dan is het fout en moet je ze afzeiken? Jij, TweedeKlum, Pietje, allemaal vooral negatief en zuur. Dat het spel niet leuk was zoals we gewend waren van vroeger is zeker zo maar jullie slaan door, alles de grond in willen boren.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze komen daar een beetje binnen alsof ze de titel hebben gewonnen, terwijl ze dankzij een gelukkige loting na vier zaadpotten waarin ze amper wat af hebben gedwongen de kwartfinale hebben bereikt.
Je mag dat best even vieren. Maar zoals ze daar binnen komen... beetje alsof de titel al binnen is. Doe gewoon normaal. Ze hadden op dat moment nog helemaal niks. Alleen de kwart finale bereikt, wat gezien de tegenstand tot dan toe absoluut geen wereldprestatie is.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:33 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je wint van de VS bij de laatste 16 mag je prima je winst even vieren. Rare gedachtenkronkels houden jullie er op na. Je kan je niet identificeren met hun manier van doen dus dan is het fout en moet je ze afzeiken? Jij, TweedeKlum, Pietje, allemaal vooral negatief en zuur. Dat het spel niet leuk was zoals we gewend waren van vroeger is zeker zo maar jullie slaan door, alles de grond in willen boren.
Volgens mij ben ik niet eens zo extreem negatief, ik geef Oranje qua resultaat en goals een 7 voor dit toernooi. Dat is hoger dan ik elders lees.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:33 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je wint van de VS bij de laatste 16 mag je prima je winst even vieren. Rare gedachtenkronkels houden jullie er op na. Je kan je niet identificeren met hun manier van doen dus dan is het fout en moet je ze afzeiken? Jij, TweedeKlum, Pietje, allemaal vooral negatief en zuur. Dat het spel niet leuk was zoals we gewend waren van vroeger is zeker zo maar jullie slaan door, alles de grond in willen boren.
Ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt gekeken, maar ik heb gisteren hooguit 10 seconde het gevoel gehad dat we konden winnen. De eerste 10 seconde van de verlenging, tot ik zag dat we weer terugvielen op countervoetbal terwijl je met Wout en Luuk voorin staat. Echt, dat bedenkt toch helemaal niemandquote:Op zaterdag 10 december 2022 15:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, het had gekund maar je had gisteren ook gewoon kunnen winnen.
Je had toch kunnen winnen op pingels?quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt gekeken, maar ik heb gisteren hooguit 10 seconde het gevoel gehad dat we konden winnen. De eerste 10 seconde van de verlenging, tot ik zag dat we weer terugvielen op countervoetbal terwijl je met Wout en Luuk voorin staat. Echt, dat bedenkt toch helemaal niemand![]()
De rest van de wedstrijd was het een kansloze bedoening omdat er tactisch geen hol van klopte en de wissels zo mogelijk nog slechter waren dan de startopstelling.
Wat een schattige naïviteit.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je had toch kunnen winnen op pingels?
Ja, dat kan altijd, maar als je van 2-0 terug komt naar 2-2, dan moet je er gewoon voor gaan. Denk dat er iets teveel vertrouwen was in de pingels.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je had toch kunnen winnen op pingels?
Ergens snap ik je punt wel, maar een beetje realisme hoort er ook wel bij. Qua individueel spelersmateriaal is Argentinië beter. Dan kun je 4-3-3 spelen maar ontstaan er wellicht ook weer meer ruimtes, ik zie weinig aanleiding om te denken dat je met spelers in deze waardeloze vorm Argentinië kunt domineren.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat een schattige naïviteit.
Hoort bij de ontspanning even tussendoor. Je werkt vele weken hiernaartoe en het toernooi duurt ook even, je traint keihard en staat onder spanning voor de wedstrijd, speelt jezelf leeg. Dat je pas iets van viering mag uiten nadat je de beker omhoog houdt vind ik onzin. Zo'n mega viering was het niet, gewoon even een dolletje.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je mag dat best even vieren. Maar zoals ze daar binnen komen... beetje alsof de titel al binnen is. Doe gewoon normaal. Ze hadden op dat moment nog helemaal niks. Alleen de kwart finale bereikt, wat gezien de tegenstand tot dan toe absoluut geen wereldprestatie is.
Klinkt als 'meneer thuis op de bank' die zich niet kan inleven hoe het is om zo'n toernooi inclusief aanloop te doorgaan. Je kan niet constant 'on' staan gedurende die periode. Ieder heeft verder z'n eigen manier waarop hij die ontspanning pakt na de inspanning en 'op scherp staan'.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik niet eens zo extreem negatief, ik geef Oranje qua resultaat en goals een 7 voor dit toernooi. Dat is hoger dan ik elders lees.
Verder plaats ik wel wat kritische kanttekeningen bij Louis maar benadruk ik ook dat zijn statistieken fenomenaal zijn.
Wat betreft de spelersgroep, daar heb ik inderdaad geen hoge pet van op. Beetje een tiktok-groepje. Richt je op voetbal, daar gaat het om.
Ik had het toch ook niet over deze spelers? Neem een Danjuma mee, laat een Malacia starten in een 4-3-3. Nogmaals, je hebt één van de beste verdedigingen op het toernooi. Waarom zou je die verzwakken door spelers niet in hun beste positie te gebruiken? En dan heb je ook nog een keeper die op de lijn behoorlijk is. We zijn met mindere verdedigingen verder gekomen hoor.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ergens snap ik je punt wel, maar een beetje realisme hoort er ook wel bij. Qua individueel spelersmateriaal is Argentinië beter. Dan kun je 4-3-3 spelen maar ontstaan er wellicht ook weer meer ruimtes, ik zie weinig aanleiding om te denken dat je met spelers in deze waardeloze vorm Argentinië kunt domineren.
Exact. Moe of niet moe. In die verlening meteen Lang en Simons brengen en met een beetje doserind op de aanval. Laat die gastjes maar dartelen tegen de moe gestreden achterhoede van Argentinië. Ik zeg niet dat we dan gewonnen hadden, maar dan was je er in elk geval met opgeheven hoofd afgegaan en had je meer kans gehad dan met pingels.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat kan altijd, maar als je van 2-0 terug komt naar 2-2, dan moet je er gewoon voor gaan. Denk dat er iets teveel vertrouwen was in de pingels.
Dat erop trainen een voordeel geeft, is onzin. Het is amper na te bootsen en iedereen traint er wel op. En dan die act rondom Noppert...
Klinkt als de doorsnee Nederlander die gewoon zijn mening over voetbal geeft lijkt mij. Net zoals jij dat ook doet.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Klinkt als 'meneer thuis op de bank' die zich niet kan inleven hoe het is om zo'n toernooi inclusief aanloop te doorgaan. Je kan niet constant 'on' staan gedurende die periode. Ieder heeft verder z'n eigen manier waarop hij die ontspanning pakt na de inspanning en 'op scherp staan'.
Wat alle kritiek betreft; laten we nu niet doen alsof Argentinië de bakermat van de beschaving is.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat mij betreft vliegt heel het Argentijnse elftal met de gipsvlucht terug. Zelden zo'n onsympathiek zooitje bij elkaar gezien en die lul die de bal de dugout in rostte die mogen ze er halverwege zonder parachute uitgooien. Daar hebben ze ervaring mee, dus dat komt vast goed.
Zeer zeker niet. Zeer racistisch, het Nazi-bloed vloeit daar welig door de aderen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat alle kritiek betreft; laten we nu niet doen alsof Argentinië de bakermat van de beschaving is.
Eens.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verder plaats ik wel wat kritische kanttekeningen bij Louis maar benadruk ik ook dat zijn statistieken fenomenaal zijn.
Messi voelt dat het einde van zijn carrière nadert en dat die ene prijs ontbreekt. Ik heb altijd veel sympathie voor hem gehad, vooral voor zijn voetballende kwaliteiten, maar het loopt op zijn einde en hij voelt het.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:54 schreef luxerobots het volgende:
Overigens was Messi wel een slechte winnaar. Je wint de pot en mag een ronde door, waarbij je wat betreft de kaarten nog mazzel hebt gehad. Maar dan ga je in een interview achteraf nog even een sneer naar Van Gaal en Weghorst uitdelen. Hoezo sta je daar als winnaar en beste speler ter wereld niet gewoon boven? Bovendien was Messi ook goed in het rekken van tijd. Zo'n speler heeft het toch niet nodig om steeds op de grond te liggen om wat extra tijd te rekken? Qua persoonlijkheid kun je wel zien dat Messi flink verwend is. Zo zaten andere grootheden, zoals Cruijff, niet in elkaar.
Ik hoop die die Messi zich helemaal kotsmisselijk vreet aan die chips van hem.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Messi voelt dat het einde van zijn carrière nadert en dat die ene prijs ontbreekt. Ik heb altijd veel sympathie voor hem gehad, vooral voor zijn voetballende kwaliteiten, maar het loopt op zijn einde en hij voelt het.
Die trekjes die hij nu laat zien had hij altijd al, maar ze zijn wel erger aan het worden naarmate de rest het meer en meer laat afweten. Gewoon een vervelend ventje net als het merendeel van de Argentijnse selectie.
Slechte verliezers zijn erg, maar niets is zo erg als een slechte winnaar.
Die gaat gewoon weer z'n momenten pakken tegen Kroatië.quote:Op zaterdag 10 december 2022 16:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik hoop die die Messi zich helemaal kotsmisselijk vreet aan die chips van hem.
Maar het ligt allemaal aan de scheidsrechter en Zuid-Amerikanen zijn viezerikenquote:Op zaterdag 10 december 2022 16:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
WE staan 3 keer in de top 5 van de WK wedstrijden met de meeste kaarten.
Dat is toch ook zo? Laat een type Nijhuis zo'n wedstrijd fluiten en er vallen de helft minder kaarten.quote:Op zaterdag 10 december 2022 16:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar het ligt allemaal aan de scheidsrechter en Zuid-Amerikanen zijn viezeriken
Nu gaan mensen reageren dat Bas geen wereldtop fluit.quote:Op zaterdag 10 december 2022 16:38 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Laat een type Nijhuis zo'n wedstrijd fluiten en er vallen de helft minder kaarten.
quote:Op zaterdag 10 december 2022 16:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
WE staan 3 keer in de top 5 van de WK wedstrijden met de meeste kaarten.
Acht dit gezanik over Messi en zijn gedrag is ook wat overdreven, het hoort er gewoon een beetje bij dat provoceren over en weer. Hier moet je boven staan. En laten we nou niet doen alsof wij tijdens de wedstrijd het braafste jongetje van de klas waren.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:54 schreef luxerobots het volgende:
Overigens was Messi wel een slechte winnaar. Je wint de pot en mag een ronde door, waarbij je wat betreft de kaarten nog mazzel hebt gehad. Maar dan ga je in een interview achteraf nog even een sneer naar Van Gaal en Weghorst uitdelen. Hoezo sta je daar als winnaar en beste speler ter wereld niet gewoon boven? Bovendien was Messi ook goed in het rekken van tijd. Zo'n speler heeft het toch niet nodig om steeds op de grond te liggen om wat extra tijd te rekken? Qua persoonlijkheid kun je wel zien dat Messi flink verwend is. Zo zaten andere grootheden, zoals Cruijff, niet in elkaar.
Het gaat allang niet meer over de wedstrijd zelf maar over het gedrag van spelers daarna.quote:Op zaterdag 10 december 2022 17:20 schreef Anonymousz het volgende:
Het is maar een spelletje jongens
Paredes is echt de grootste bloedzuiger van de Europese velden. Ik snap wel dat de trainer hem in brachtquote:Op zaterdag 10 december 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is dus het precies het probleem, Messi staat er niet boven en gaat er achteraf over zeiken. Dat is gewoon zielig, zeker als je ook nog gewonnen hebt én keihard gematst bent door de scheidsrechter en de VAR.quote:Op zaterdag 10 december 2022 17:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Acht dit gezanik over Messi en zijn gedrag is ook wat overdreven, het hoort er gewoon een beetje bij dat provoceren over en weer. Hier moet je boven staan.
Memphis en Bergwijn hopeloos uit vorm helpt ook gewoon niet. Memphis heeft altijd veel balverlies maar daar staat normaal ook een goal tegenover. Nu niet dus zijn er nauwelijks kansen en goals.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eens.
Ik denk dat Van Gaal er best veel uitgehaald heeft. Een Blind of De Boer hadden zich waarschijnlijk niet eens geplaatst voor dit toernooi. Het is gewoon, voor Nederlandse begrippen, een vrij matige selectie, en als dan het laatste zetje, noem het geluk, ontbreekt, dan vlieg je er dus uit.
zijn ze ook, wij laten ons alleen opnaaien door dat volkquote:Op zaterdag 10 december 2022 16:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar het ligt allemaal aan de scheidsrechter en Zuid-Amerikanen zijn viezeriken
Goals nog best veel. We hebben er 10 gemaakt, dat is veel meer dan in 1990, 1994 en 2006. En in 2010 maakten we er maar 11.quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Memphis en Bergwijn hopeloos uit vorm helpt ook gewoon niet. Memphis heeft altijd veel balverlies maar daar staat normaal ook een goal tegenover. Nu niet dus zijn er nauwelijks kansen en goals.
Eerste WK toch ook dat Nederland in elke wedstrijd heeft gescoord?quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goals nog best veel. We hebben er 10 gemaakt, dat is veel meer dan in 1990, 1994 en 2006. En in 2010 maakten we er maar 11.
Ah kijk, dat wist ik nog niet eens. Maar je hebt gelijk ja. In 74 en 78 was er twee keer een 0-0.quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eerste WK toch ook dat Nederland in elke wedstrijd heeft gescoord?
Eerste echte WK dan, dus niet 1934.
Goed punt. Laat ik het anders zeggen: weinig kansen maar wel heel efficiënt er mee omgegaan.quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goals nog best veel. We hebben er 10 gemaakt, dat is veel meer dan in 1990, 1994 en 2006. En in 2010 maakten we er maar 11.
Dat dekt de lading beter ja.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goed punt. Laat ik het anders zeggen: weinig kansen maar wel heel efficiënt er mee omgegaan.
Ze hebben aangekondigd geen interviews na aankomst te geven.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:19 schreef Nober het volgende:
Zijn er al interviews met de loservlucht?
Ook het eerste WK ooit waarin Nederland geen enkele kans heeft gemist.quote:Op zaterdag 10 december 2022 19:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eerste WK toch ook dat Nederland in elke wedstrijd heeft gescoord?
Eerste echte WK dan, dus niet 1934.
Klopt hoor, was het verder ook wel met je eens. Onze aanval was dramatisch.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goed punt. Laat ik het anders zeggen: weinig kansen maar wel heel efficiënt er mee omgegaan.
Zegt toch genoeg dat uitgerekend Wout fucking Weghorst als enige de Argentijnse defensie wist te kraken.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt hoor, was het verder ook wel met je eens. Onze aanval was dramatisch.
Dit is wel een fraaie reactie:quote:Op zondag 11 december 2022 17:50 schreef -XOR- het volgende:
Wat zijn de Argentijntjes ontzettend aan het janken trouwens.
https://www.reddit.com/r/(...)gaal_saying_that_if/
quote:The clitoris has about 8,000 sensitive nerve endings, double the amount of a penis. But it doesn't stop there: Sensations started in the clitoris can spread across the pelvic area, affecting about 15,000 other nerve endings which makes it almost as sensitive as the Argentinian football team.
Die zijn gewoon druk bezig met een "iedereen is tegen ons" verhaaltje te wereld in te helpen. Het is hoe dan ook een win-win.quote:Op zondag 11 december 2022 17:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dit is wel een fraaie reactie:
[..]![]()
![]()
Wel jammer dat de meeste daarvan werden verloren..quote:Op zondag 11 december 2022 17:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel weer mooi dat Nederland weer een epische wedstrijd heeft toegevoegd aan de lijst epische wedstrijden op ek's en ek's.
Zo zie ik het ook een beetje. Tot nu toe:quote:Op zondag 11 december 2022 17:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel weer mooi dat Nederland weer een epische wedstrijd heeft toegevoegd aan de lijst epische wedstrijden op ek's en ek's.
Hoort er ook wel bij ja, maar veel meer zijn er toch niet?quote:Op zondag 11 december 2022 19:07 schreef Halcon het volgende:
Een wedstrijd die je wint zal ook sneller episch vinden. Duitsland 1990 noem je bijvoorbeeld niet.
De Denen zullen Nederland 1992 ook wel episch vinden.quote:Op zondag 11 december 2022 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoort er ook wel bij ja, maar veel meer zijn er toch niet?
Ik vraag me af hoeveel niet-Nederlanders die wedstrijden als "episch" zien eigenlijk. Brazilië 2010, Duitsland 1992 vraag ik me dat af bijvoorbeeld. En over die wedstrijden uit de jaren'70 kan ik vrij weinig zeggen..quote:Op zondag 11 december 2022 19:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook een beetje. Tot nu toe:
Brazilië 1974
Duitsland 1974
Italië 1978
Argentinië 1978
Duitsland 1988
Duitsland 1992
Brazilië 1994
Argentinië 1998
Brazilië 1998
Italië 2008
Frankrijk 2008
Brazilië 2010
Spanje 2014
Argentinië 2018
Ik kijk dan toch naar de grote 'classics' uit het verleden tegen de echt grote voetballanden. Wedstrijden zoals tegen Engeland in 88 en 96, de wedstrijd tegen de Tsjechen in 2004 en de finale tegen de Sovjet-Unie in 88 mogen daar misschien ook nog wel bij. Maar deze mag zeker in het rijtje ja.
@:marcoss Denk dat we het merendeel van deze wedstrijden wel gewonnen hebben toch. Wedstrijden tegen toplanden met vaak veel goals die mensen overal ter wereld nog herinneren.
Duitsland 1992 werd ook door de buitenlandse pers als de beste wedstrijd van het toernooi gezien.quote:Op zondag 11 december 2022 19:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel niet-Nederlanders die wedstrijden als "episch" zien eigenlijk. Brazilië 2010, Duitsland 1992 vraag ik me dat af bijvoorbeeld. En over die wedstrijden uit de jaren'70 kan ik vrij weinig zeggen..
En denk dat veel niet-Nederlanders de WK-finale van 2010 en Nederland-Portugal uit 2006 zich nog wel herinneren (al is dat niet om positieve redenen)
Allemaal wedstrijden waarover je kunt twisten inderdaad. Ik noemde Engeland 88 en 96 ook al, Tsjechië 2004 ook wel inderdaad.quote:Op zondag 11 december 2022 19:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Denen zullen Nederland 1992 ook wel episch vinden.De Italianen de halve finale op het EK 2000. Dik uur met 10 man spelen, twee pingels tegen en dan toch nog door. De Tsjechen die wedstrijd tegen Nederland waarin ze een 2-0 achterstand ongedaan maakte. Onder andere dankzij "de wissel".
Nederland-Argentinie 1974 was ook vrij fenomenaal natuurlijk. Ze kennen Willem van Hanegem nog altijd in Argentinie.quote:Op zondag 11 december 2022 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Werd in Zuid-Amerika gekozen tot beste speler van dat WK.quote:Op zondag 11 december 2022 19:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland-Argentinie 1974 was ook vrij fenomenaal natuurlijk. Ze kennen Willem van Hanegem nog altijd in Argentinie.
Joegoslavië 2000. Dat was geen slechte ploeg maar werd volledig overlopen.quote:Op zondag 11 december 2022 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Was toch de eerste wedstrijd tegen Engeland die ergens om ging? Nederland had best wel wat geluk die wedstrijd tegen Engeland.quote:Op zondag 11 december 2022 20:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Joegoslavië 2000. Dat was geen slechte ploeg maar werd volledig overlopen.
Engeland 88 was ook vrij episch mede omdat het een angstgegner was en van Basten liet zien waarom hij zo graag wilde spelen. Was bijna naar huis gegaan na de wedstrijd tegen de Sovjets.
Van een angstgegner kon je tegen die Engelsen inderdaad niet echt spreken als we ze daarvoor nog nooit eerder op een toernooi hadden getroffen.quote:Op zondag 11 december 2022 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was toch de eerste wedstrijd tegen Engeland die ergens om ging? Nederland had best wel wat geluk die wedstrijd tegen Engeland.
Er moest gewonnen worden. Die hattrick van Van Basten was in ieder geval een hoogstandje dat niet vaak vertoond is. Op Kluivert na tegen Joegoslavië.quote:Op zondag 11 december 2022 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was toch de eerste wedstrijd tegen Engeland die ergens om ging? Nederland had best wel wat geluk die wedstrijd tegen Engeland.
Oranje had alle geluk van de wereld. Hoddle en Lineker op de paal bv.quote:Op zondag 11 december 2022 21:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Er moest gewonnen worden. Die hattrick van Van Basten was in ieder geval een hoogstandje dat niet vaak vertoond is. Op Kluivert na tegen Joegoslavië.
Verhoudingen lagen inderdaad anders dan de 3-1 doet vermoeden maar zonder de return van Van Basten was dat EK waarschijnlijk een sof geworden.
Doet er niet toe, eindstand en de goals tellen. De rest interesseert niemand.quote:Op zondag 11 december 2022 21:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Oranje had alle geluk van de wereld. Hoddle en Lineker op de paal bv.
En Nederland -Rusland in Keulen had Nederland dik moeten winnen.quote:Op zondag 11 december 2022 21:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Oranje had alle geluk van de wereld. Hoddle en Lineker op de paal bv.
Kloptquote:Op zondag 11 december 2022 22:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En Nederland -Rusland in Keulen had Nederland dik moeten winnen.
Er zijn toch gewoon 8 van de 20 overgebleven scheidsrechters afgevallen voor de volgende fase?quote:Op maandag 12 december 2022 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.nu.nl/wk-voet(...)anje-argentinie.html
Veelbesproken scheidsrechter Lahoz mogelijk naar huis
De veelbesproken scheidsrechter Antonio Mateu Lahoz moet volgens het Argentijnse persbureau Télam het WK verlaten. Aanleiding hiervoor is zijn negatieve hoofdrol bij Argentinië-Nederland, waarin de Spanjaard maar liefst negentien kaarten uitdeelde. In zowel het Nederlandse als het Argentijnse kamp was niemand te spreken over het optreden van Lahoz. "Ze kunnen niet een scheidsrechter van dit niveau op zo'n belangrijke wedstrijd zetten", zei bijvoorbeeld sterspeler Lionel Messi na afloop.
Klopt, maar die zijn gewoon naar huis gegaan met de stille trom. Dat zal deze kneus niet lukken.quote:Op maandag 12 december 2022 11:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zijn toch gewoon 8 van de 20 overgebleven scheidsrechters afgevallen voor de volgende fase?
Denk dat Makkelie duimt dat Argentinie faalt in de halve finale.quote:Op maandag 12 december 2022 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt, maar die zijn gewoon naar huis gegaan met de stille trom. Dat zal deze kneus niet lukken.
Mogelijk dat hij op de shortlist stond voor een halve finale of meer. Dat kan hij echt op zijn buik schrijven.
Hij is niet de enige denk ik zo.quote:Op maandag 12 december 2022 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat Makkelie duimt dat Argentinie faalt in de halve finale.
Maakt mij weinig uit, al dat sentiment is wat overdreven, NL was een kwartiertje de betere en dat was niet genoeg.quote:Op maandag 12 december 2022 11:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij is niet de enige denk ik zo.
Argentinië was met name in de verlenging beter en ze zijn zeker niet onterecht door. Van beide kanten was het soms onsportief en ik kan me voorstellen dat beide partijen zich door de scheidsrechter benadeeld voelden. In de wedstrijd kun je daardoor gefrustreerd raken. Okay.quote:Op maandag 12 december 2022 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maakt mij weinig uit, al dat sentiment is wat overdreven, NL was een kwartiertje de betere en dat was niet genoeg.
Ik gun het Kroatië en Marokko meer omdat zij nog geen titel hebben maar denk dat Frankrijk de beste is.
Ze waren ook de betere gedurende de wedstrijd omdat wij daar niks tegenover zetten en in de verlenging laf op de pingels gingen wachten. Argentinie was in alles beter dan ons.quote:Op maandag 12 december 2022 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maakt mij weinig uit, al dat sentiment is wat overdreven, NL was een kwartiertje de betere en dat was niet genoeg.
Ik gun het Kroatië en Marokko meer omdat zij nog geen titel hebben maar denk dat Frankrijk de beste is.
Prima reactie van ze op onze provocerende spelers tijdens de penalties.quote:Op maandag 12 december 2022 12:16 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ik ben echter wel afgeknapt op het argentijnse gedrag na de wedstrijd, met name dat van de keeper en Messi. Sore winners.
Dat was geen reactie op spelers gedurende de strafschoppenserie. Messi ging verhaal halen bij Van Gaal, Martinez schold hem zelfs uit in een vlaag van... tja, wat eigenlijk? En tijdens een interview voor de argentijnse televisie ging Messi schelden richting Weghorst. Dat gedrag verwacht ik van A-junioren bij de plaatselijke FC, niet van professionele voetballers en zeker niet van voetballers van zulk niveau. Daar moeten kinderen dan een voorbeeld aan nemen.quote:Op maandag 12 december 2022 13:58 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Prima reactie van ze op onze provocerende spelers tijdens de penalties.
Van Dijk heeft dus de hele wedstrijd geen geel gekregen.quote:Op maandag 12 december 2022 15:33 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon geel voor Van Dijk.
Ja. Een wedstrijd kan snel uit de hand lopen als een partij zich terecht benadeeld voelt door de scheidsrechter. In dit geval hadden beide ploegen dit gevoel. Dat kan niet lang goed gaan en dat ging het ook niet.quote:Op maandag 12 december 2022 15:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Van Dijk heeft dus de hele wedstrijd geen geel gekregen.Wat een zooitje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |