abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2022 @ 15:51:43 #126
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207027722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wat mij betreft vliegt heel het Argentijnse elftal met de gipsvlucht terug. Zelden zo'n onsympathiek zooitje bij elkaar gezien en die lul die de bal de dugout in rostte die mogen ze er halverwege zonder parachute uitgooien. Daar hebben ze ervaring mee, dus dat komt vast goed.
Wat alle kritiek betreft; laten we nu niet doen alsof Argentinië de bakermat van de beschaving is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207027749
Eigenlijk heeft Messi het verschil gemaakt. Hij gaf de geniale pass waardoor Molina kon scoren en benutte hij twee strafschoppen. Als deze pass niet gegeven had, of een penalty gemist had, was het met Argentinië waarschijnlijk heel anders afgelopen.

Nederland speelde moeizaam, maar heeft ook niet de spelers om echt uit te blinken. Memphis laat het tegen de echt sterke teams gewoon afweten. Ondanks zijn uitermate productieve cijfers is hij geen Bergkamp, Kluivert, Van Basten of Van Nistelrooy (en dan laat ik Cruijff nog maar even buiten beschouwing).

Het was mooi om te zien dat de wissels meer voetbal in het elftal brachten en dat de veel verguisde Wout Weghorst twee keer scoorde.

En hoewel de Argentijnen iets meer kansen wisten te creëren, hebben ze ook veel baat gehad bij de scheidsrechter. In de vierenvijftigste minuut sloeg Messi de bal van Aké weg, dit bleef onbestraft. In de eenenzestigste minuut werd Messi zacht aangeraakt door Van Dijk, waardoor Messi (onterecht) een vrije trap mee kreeg. In de zeventigste minuut raakte de voet van Dumfries de voet van Acuna, waardoor Argentinië werd beloond met een penalty. En in de zevenentachtigste minuut werd Aké nog onderuit geschopt door Parades, wat dan weer (slechts) geel was.

Bij de strafschoppenserie zag je dat Nederland er ditmaal wel op voorbereid was. Elke speler schoot binnen de palen. En de gepakte strafschoppen (van Berghuis en Van Dijk) waren niet eens echt slecht ingeschoten. Ook was er minder gedoe over wie ze moest nemen, en was Nederland nu ook bezig om de concentratie van de tegenstanders te ondermijnen (waar we normaal gesproken te netjes voor zijn).

Overigens was Messi wel een slechte winnaar. Je wint de pot en mag een ronde door, waarbij je wat betreft de kaarten nog mazzel hebt gehad. Maar dan ga je in een interview achteraf nog even een sneer naar Van Gaal en Weghorst uitdelen. Hoezo sta je daar als winnaar en beste speler ter wereld niet gewoon boven? Bovendien was Messi ook goed in het rekken van tijd. Zo'n speler heeft het toch niet nodig om steeds op de grond te liggen om wat extra tijd te rekken? Qua persoonlijkheid kun je wel zien dat Messi flink verwend is. Zo zaten andere grootheden, zoals Cruijff, niet in elkaar.
pi_207027753
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 15:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wat alle kritiek betreft; laten we nu niet doen alsof Argentinië de bakermat van de beschaving is.
Zeer zeker niet. Zeer racistisch, het Nazi-bloed vloeit daar welig door de aderen.
pi_207027800
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 15:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verder plaats ik wel wat kritische kanttekeningen bij Louis maar benadruk ik ook dat zijn statistieken fenomenaal zijn.
Eens.

Ik denk dat Van Gaal er best veel uitgehaald heeft. Een Blind of De Boer hadden zich waarschijnlijk niet eens geplaatst voor dit toernooi. Het is gewoon, voor Nederlandse begrippen, een vrij matige selectie, en als dan het laatste zetje, noem het geluk, ontbreekt, dan vlieg je er dus uit.
pi_207027804
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 15:54 schreef luxerobots het volgende:

Overigens was Messi wel een slechte winnaar. Je wint de pot en mag een ronde door, waarbij je wat betreft de kaarten nog mazzel hebt gehad. Maar dan ga je in een interview achteraf nog even een sneer naar Van Gaal en Weghorst uitdelen. Hoezo sta je daar als winnaar en beste speler ter wereld niet gewoon boven? Bovendien was Messi ook goed in het rekken van tijd. Zo'n speler heeft het toch niet nodig om steeds op de grond te liggen om wat extra tijd te rekken? Qua persoonlijkheid kun je wel zien dat Messi flink verwend is. Zo zaten andere grootheden, zoals Cruijff, niet in elkaar.
Messi voelt dat het einde van zijn carrière nadert en dat die ene prijs ontbreekt. Ik heb altijd veel sympathie voor hem gehad, vooral voor zijn voetballende kwaliteiten, maar het loopt op zijn einde en hij voelt het.

Die trekjes die hij nu laat zien had hij altijd al, maar ze zijn wel erger aan het worden naarmate de rest het meer en meer laat afweten. Gewoon een vervelend ventje net als het merendeel van de Argentijnse selectie.

Slechte verliezers zijn erg, maar niets is zo erg als een slechte winnaar.
  zaterdag 10 december 2022 @ 16:03:46 #131
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207027871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 15:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Messi voelt dat het einde van zijn carrière nadert en dat die ene prijs ontbreekt. Ik heb altijd veel sympathie voor hem gehad, vooral voor zijn voetballende kwaliteiten, maar het loopt op zijn einde en hij voelt het.

Die trekjes die hij nu laat zien had hij altijd al, maar ze zijn wel erger aan het worden naarmate de rest het meer en meer laat afweten. Gewoon een vervelend ventje net als het merendeel van de Argentijnse selectie.

Slechte verliezers zijn erg, maar niets is zo erg als een slechte winnaar.
Ik hoop die die Messi zich helemaal kotsmisselijk vreet aan die chips van hem.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207028131
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 16:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik hoop die die Messi zich helemaal kotsmisselijk vreet aan die chips van hem.
Die gaat gewoon weer z'n momenten pakken tegen Kroatië.
  zaterdag 10 december 2022 @ 16:28:32 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207028179

WE staan 3 keer in de top 5 van de WK wedstrijden met de meeste kaarten.
pi_207028231
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 16:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Maar het ligt allemaal aan de scheidsrechter en Zuid-Amerikanen zijn viezeriken :')
  FOK!Fotograaf zaterdag 10 december 2022 @ 16:38:07 #135
842 Zorro
Z
pi_207028348
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 16:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
Maar het ligt allemaal aan de scheidsrechter en Zuid-Amerikanen zijn viezeriken :')
Dat is toch ook zo? Laat een type Nijhuis zo'n wedstrijd fluiten en er vallen de helft minder kaarten.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_207028467
3 wedstrijden over een periode van 20 jaar, dat kun je een incapabele arbitrage wel aanrekenen.
pi_207028490
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 december 2022 16:38 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dat is toch ook zo? Laat een type Nijhuis zo'n wedstrijd fluiten en er vallen de helft minder kaarten.
Nu gaan mensen reageren dat Bas geen wereldtop fluit.
pi_207028587
twitter
pi_207028824
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 16:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

pi_207029000
Schijnt ook nog dat Nederlandse supporters in het stadion een gele kaart hebben gekregen van die scheids; motivatie hiervoor: teveel gejuicht voor Oranje i.p.v. voor Argentinië en dus godheid Messi......
Allemaal cabaretteketet!
pi_207029007
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 15:54 schreef luxerobots het volgende:

Acht dit gezanik over Messi en zijn gedrag is ook wat overdreven, het hoort er gewoon een beetje bij dat provoceren over en weer. Hier moet je boven staan. En laten we nou niet doen alsof wij tijdens de wedstrijd het braafste jongetje van de klas waren.

Ook daarna, vlak voor en tijdens de penaltyreeks waren onze spelers ook irritant en provocerend bezig om de Argentijnen uit hun concentratie te halen. Uiteindelijk is de ploeg die wint degene die het laatste lacht.
Als wij hadden gewonnen waren we geen haar beter geweest, los dan van het feit dat we geen topspeler als Messi in de selectie hebben.

Verder zijn die opmerkingen over Van Gaal volkomen begrijpelijk, als je iedere persconferentie opschept over dat je zoveel geoefend hebt op penalties, dat je het wetenschappelijk hebt benaderd, met experts hebt besproken en met de nieuwste technologie hebt geanalyseerd en ook nog eens een absolute penaltykiller hebt meegenomen en dat je daardoor een plus hebt....en vervolgens worden de eerste twee penalties matig ingeschoten en pakt je keeper helemaal niets, dan moet je inderdaad gewoon je mond houden. Natuurlijk lacht heel de wereld je dan uit.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 10 december 2022 @ 17:20:01 #142
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_207029082
Het is maar een spelletje jongens
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_207029125
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2022 17:20 schreef Anonymousz het volgende:
Het is maar een spelletje jongens
Het gaat allang niet meer over de wedstrijd zelf maar over het gedrag van spelers daarna.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 10 december 2022 @ 19:07:38 #144
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207030970
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wat mij betreft vliegt heel het Argentijnse elftal met de gipsvlucht terug. Zelden zo'n onsympathiek zooitje bij elkaar gezien en die lul die de bal de dugout in rostte die mogen ze er halverwege zonder parachute uitgooien. Daar hebben ze ervaring mee, dus dat komt vast goed.
Paredes is echt de grootste bloedzuiger van de Europese velden. Ik snap wel dat de trainer hem in bracht :')
pi_207030995
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 17:14 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Acht dit gezanik over Messi en zijn gedrag is ook wat overdreven, het hoort er gewoon een beetje bij dat provoceren over en weer. Hier moet je boven staan.
Dat is dus het precies het probleem, Messi staat er niet boven en gaat er achteraf over zeiken. Dat is gewoon zielig, zeker als je ook nog gewonnen hebt én keihard gematst bent door de scheidsrechter en de VAR.
pi_207031016
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 15:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Eens.

Ik denk dat Van Gaal er best veel uitgehaald heeft. Een Blind of De Boer hadden zich waarschijnlijk niet eens geplaatst voor dit toernooi. Het is gewoon, voor Nederlandse begrippen, een vrij matige selectie, en als dan het laatste zetje, noem het geluk, ontbreekt, dan vlieg je er dus uit.
Memphis en Bergwijn hopeloos uit vorm helpt ook gewoon niet. Memphis heeft altijd veel balverlies maar daar staat normaal ook een goal tegenover. Nu niet dus zijn er nauwelijks kansen en goals.
  zaterdag 10 december 2022 @ 19:15:04 #147
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207031070
Die beelden van Weghorst net in het WK Journaal :D

Weghorstbekerfinale.gif

Edit: dank @3Rror

[ Bericht 42% gewijzigd door hhh38 op 10-12-2022 19:51:19 ]
pi_207031076
Louis moet maar niet op bezoek gaan in Argentinië, geloof ik :D
pi_207031088
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 16:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
zijn ze ook, wij laten ons alleen opnaaien door dat volk :')
hardcoholic
pi_207031444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 19:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Memphis en Bergwijn hopeloos uit vorm helpt ook gewoon niet. Memphis heeft altijd veel balverlies maar daar staat normaal ook een goal tegenover. Nu niet dus zijn er nauwelijks kansen en goals.
Goals nog best veel. We hebben er 10 gemaakt, dat is veel meer dan in 1990, 1994 en 2006. En in 2010 maakten we er maar 11.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')