abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207026361
Dit laten we mooi leeg.
  zaterdag 10 december 2022 @ 13:06:03 #2
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207026364
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:03 schreef Zorro het volgende:

[..]
Alsof er al niet genoeg matige ajax spelers bij zaten.
Timber (had ik vooraf niet gezegd maar die heeft het laten zien), Berghuis en (voordeel van de twijfel) Klaassen.
De rest sloeg nergens op.
Ik vond ook dat er teveel Ajacieden in de basis stonden voor een team dat in de Eredivisie geen potten breekt en had nooit Taylor ipv Gravenberch genomen maar de meeste Ajacieden waren er echt wel verdiend bij (ook Klaassen heeft al vaker laten zien van meerwaarde kunnnen zijn voor het Nederlands Elftal)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207026380
Heb wel echt een kater van het niveau WK-finale 2010. :') Ook echt slecht geslapen.

Zuurste blijft toch dat (zoals altijd bij Oranje) het gevoel weer eens overheerst dat je weer eens heel dicht bij die beker in de buurt had kunnen komen met een Kroatië in de halve finale.

Tegelijkertijd blijft het een kutelftal waar niet heel veel meer in zit.
  zaterdag 10 december 2022 @ 13:08:17 #4
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_207026384
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:57 schreef -XOR- het volgende: [..] Je zou ook kunnen stellen dat hij oud-Feijenoorder Vincent Janssen op twijfelachtige gronden de voorkeur gaf boven Brian Brobbey (die veel meer de kwaliteiten van een moderne spits heeft).
Janssen heeft nooit een wedstrijd voor ons gespeeld. Zie dat echt niet als oud-Feyenoord. Net als Ake, Timber, etcetera.

Verder wel waar hoor. Ik begrijp de focus op het groepsproces maar het moet niet ten koste gaan van kwaliteit. Met dit materiaal was echt een leuke 4-3-3 mogelijk, met een beetje opportunisme kon Nederland het gisteren een fase plots wel en dat heb ik de rest van het toernooi gemist. Het enige was echt die rechtsbuiten-positie waar je helemaal niemand voor had, maar wie er ook had gestaan had het onmogelijk meer kunnen verzieken dan Bergwijn.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_207026386
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:59 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Senegal, Ecuador en de VS waren niet echt lollertegenstanders. Qatar was dat slechts.
Dat zijn alle drie geen geweldige ploegen.

Als je daar al gewoon bijna niks tegen weer af te dwingen. Dat kan één keer, maar in vier wedstrijden in totaal amper wat.

Ook tegen Kroatië zou Nederland waarschijnlijk amper wat hebben kunnen creëren.
pi_207026407
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Heb wel echt een kater van het niveau WK-finale 2010. :') Ook echt slecht geslapen.

Zuurste blijft toch dat (zoals altijd bij Oranje) het gevoel weer eens overheerst dat je weer eens heel dicht bij die beker in de buurt had kunnen komen met een Kroatië in de halve finale.

Ik ben nog het meest geschrokken van reacties op Voetbalzone en YouTube. Er komt echt een partij haat naar Nederland en Nederlanders naar boven, bezopen gewoon. Reacties met 'hahahaha kut Nederland' krijgen gewoon meer dan 100 likes.
pi_207026411
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 11:58 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Schuld van Marco van Basten :P Die zat Virgil steeds te zeggen dat hij moet opstaan als aanvoerder, leider. Dus Virgil denkt ik pak als een baas de verantwoordelijkheid voor die moeilijke eerste penalty. Extra druk op de eerste en je moet ook nog eens staan wachten op dat de scheids klaar is met lullen met de twee keepers.
Dat was goed van 'm.

Ik denk niet dat San Marco er een aandeel in had. Hij heeft dit eerder bij Liverpool gedaan.
  zaterdag 10 december 2022 @ 13:11:53 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207026421
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Janssen heeft nooit een wedstrijd voor ons gespeeld. Zie dat echt niet als oud-Feyenoord. Net als Ake, Timber, etcetera.

Verder wel waar hoor. Ik begrijp de focus op het groepsproces maar het moet niet ten koste gaan van kwaliteit. Met dit materiaal was echt een leuke 4-3-3 mogelijk, met een beetje opportunisme kon Nederland het gisteren een fase plots wel en dat heb ik de rest van het toernooi gemist. Het enige was echt die rechtsbuiten-positie waar je helemaal niemand voor had, maar wie er ook had gestaan had het onmogelijk meer kunnen verzieken dan Bergwijn.
5-3-2 is redelijk Aids inderdaad. Zeker als je dan ook nog Blind op linksback hebt en Frenkie en de Roon op het middenveld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_207026425
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:10 schreef ISVV het volgende:

[..]
Ik ben nog het meest geschrokken van reacties op Voetbalzone en YouTube. Er komt echt een partij haat naar Nederland en Nederlanders naar boven, bezopen gewoon. Reacties met 'hahahaha kut Nederland' krijgen gewoon meer dan 100 likes.
Zullen wel mocro's zijn ofzo.
pi_207026441
quote:

Daarom vond ik 2010 veel meer een gemiste kans. Dat voetbal leek ook nergens op ondanks een mooie wedstrijd tegen Brazilie. Daar is toen een elftal met wel heel veel goede aanvallende creatieve spelers opgeofferd aan een ego en laffe compromissen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207026448
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Gravenberch. :') Typisch zo'n jongen die als eerste het hoofd laat hangen bij een achterstand.
Moet bekennen dat ik hem niet vaak heb zien voetballen dus geen idee maar Bayern vindt hem wat :P

Dus conclusie, te weinig fitte middenvelders van topniveau
pi_207026462
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daarom vond ik 2010 veel meer een gemiste kans. Dat voetbal leek ook nergens op ondanks een mooie wedstrijd tegen Brazilie. Daar is toen een elftal met wel heel veel goede aanvallende creatieve spelers opgeofferd aan een ego en laffe compromissen.
Met (ongeveer) hetzelfde talent lukte het in 2006, 2008 en 2012 ook niet. Van Marwijk had met de spelers (die meer kwaliteit hadden dan nu) gewoon iets uitgedokterd dat werkte.
pi_207026480
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:14 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Moet bekennen dat ik hem niet vaak heb zien voetballen dus geen idee maar Bayern vindt hem wat :P

Dus conclusie, te weinig fitte middenvelders van topniveau
Nee Gravenberch is echt niet veel, zien we over 2 jaar bij AZ.

Verder wel eens met je conclusie. Misschien dat Wijnaldum nog 1 keer goed kan terugkomen.
pi_207026486
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zullen wel mocro's zijn ofzo.
Dan krioelt het er echt van voetbalzone. Ik vind het dieptriest. Ken er in het echt genoeg die gewoon voor Oranje zijn.
pi_207026492
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Toen had je een paar toppers die vrijwel allemaal aanvallend waren. Verdediging was toen ontzettend matig.
pi_207026518
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Toen had je een paar toppers die vrijwel allemaal aanvallend waren. Verdediging was toen ontzettend matig.
Yep, De Jong en Van Bommel zorgden voor de juiste balans. Verdediging was erg matig
pi_207026532
Overigens is mijn indruk dat dit WK voor Oranje een beetje de geschiedenisboeken in zal gaan als het WK 1994 met die comeback tegen Brazilië. Toen speelden we de eerste 4 potjes ook bijzonder slecht, maar uiteindelijk is die ene wedstrijd toch internationaal blijven hangen.
pi_207026548
quote:

Hoe oud ben jij
pi_207026556
quote:

Dat gevoel heb ik ook. En Argentinië was ook matig.
pi_207026573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:25 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Yep, De Jong en Van Bommel zorgden voor de juiste balans. Verdediging was erg matig
Ja, dat waren twee prima middenvelders. Dan had je met Sneijder, Robben, van Persie en in mindere mate v/d Vaart vier toppers.

Dat heb je nu ook gewoon niet. Depay is geen topper en niet fit. Gakpo heeft internationaal nog weinig laten zien. Eerste jaar bij PSV dat hij er nationaal in topwedstrijden eindelijk eens staat. Bergwijn uit vorm en ook al geen topper. De Jong en Weghorst natuurlijk ook niet.

De boel controleren, breken en hopen dat ze voorin wat leuks doen, gaat dan al een stuk minder op.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 december 2022 @ 13:41:47 #21
426493 crew  PippenScottie
pi_207026617
quote:

We zouden ons net zo stukgelopen hebben op Kroatië als vorig jaar tegen Tsjechië
My friends all drive horses
  zaterdag 10 december 2022 @ 13:43:39 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207026629
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:41 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
We zouden ons net zo stukgelopen hebben op Kroatië als vorig jaar tegen Tsjechië
Kroatie heeft gewoon ook net even betere voetballers dan wij. Tegen Tsjechie liepen wij ons stuk, Kroatie zet Nederland gewoon 90 minuten lang tegen de muur.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 10 december 2022 @ 13:48:06 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207026657
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 13:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Overigens is mijn indruk dat dit WK voor Oranje een beetje de geschiedenisboeken in zal gaan als het WK 1994 met die comeback tegen Brazilië. Toen speelden we de eerste 4 potjes ook bijzonder slecht, maar uiteindelijk is die ene wedstrijd toch internationaal blijven hangen.
Mwa 94 was zo slecht nog niet. Tegen Belgie was het aardig en veel pech, tegen Ierland zeer behoorlijk en tegen Marokko en Saoedi Arabie stroperig maar was je in ieder geval aan het aanvallen. Nu heb je een WK met in totaal 16 schoten op doel en ben je gewoon in wedstrijden tegen Qatar, Ecuador, Senegal, VS en Argentinie gewoon 3 van de 5 keer voetballend de mindere geweest.

Destijds schreef men in het buitenland echt niet, 'Jezus, wat heeft dat Nederland een kutteam', dat doen ze nu wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_207026675
quote:
de blinde duik van Ed de Goey, op gevoel.
pi_207026697
quote:
Ik denk dat internationaal over 28 jaar amper nog Oranje noemt als 'ie 5 landen van het WK 2022 moet noemen. Laat staan dat mensen er met genoegen aan terugdenken.

470 minuten plus blessuretijd slaapverwekkend voetbal en 10 minuten opwinding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')