Geen idee, ik laat @Pisces29 kiezen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jongens, wat eten jullie vandaag? Ik doe agv.
Oma's bakschotel met kapucijners, spek en uiquote:Op dinsdag 13 december 2022 17:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zon luxe supermarkt afbakpizza waar ik vervolgens een ui en een hele peper over heb gegooid.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
quote:Racisme en discriminatie zijn een "ernstig en zorgelijk" probleem bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dat is de conclusie van een onderzoek onder medewerkers.
Biculturele medewerkers en medewerkers van kleur voelen zich soms overgeslagen, genegeerd, en buitengesloten. Zij ervaren dat een deel van de witte collega's hen ziet als "de etnische en culturele ander" en niet als een volwaardige Nederlander of gelijkwaardige collega. Als voorbeeld staat in het rapport dat een medewerker te horen kreeg: "Je kunt goed sjoelen voor een neger."
Ik kreeg best vaak te horen dat ik hard werkte/mentaliteit had voor een westerling met vervolgens een willekeurige belediging hier in de Achterhoek.quote:
Als je dit soort opmerkingen maakt ben je een treurlingquote:
quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:23 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik kreeg best vaak te horen dat ik hard werkte/mentaliteit had voor een westerling met vervolgens een willekeurige belediging hier in de Achterhoek.
Ben ik gediscrimineerd?
quote:Zo vertelden medewerkers dat mensen vanwege hun huidskleur meerdere keren zijn aangeduid als "apen", "bokito's", "negers" en "Zwarte Piet". Afrikaanse landen werden omschreven als "apenlanden". De scheldwoorden zijn ook gehoord op afdelingen die zich richten op ontwikkelingssamenwerking in Afrikaanse landen.
Het racisme komt ook voor bij leidinggevenden. Specifieke culturen werden in verband gebracht met "luilakken" en "criminelen".
quote:"Je zou de Aziaten terug in hun hok moeten knuppelen. Hang ze op aan de hoogste boom, ze moeten hun plek kennen." Medewerkers in Den Haag gaven aan niet "het vliegtuig te willen delen met vrouwen met een hoofddoek".
Dit lijkt wel wat op sommige fok-topics.quote:
Dit wordt inderdaad +- het oevre tijdens Frankrijk - Marokko morgen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:39 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dit lijkt wel wat op sommige fok-topics.
Deze werkt natuurlijk andersom ookquote:Medewerkers in Den Haag gaven aan niet "het vliegtuig te willen delen met vrouwen met een hoofddoek".
Racisme van mensen in het Oosten, die iedereen die niet kaasblond is afkeuren, zelf nog nooit gereisd hebben, culturen niet kennen, vind ik treurig. Dan ben ik blij niet in die hoek te wonen, want dat zou ik slecht trekken.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:23 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik kreeg best vaak te horen dat ik hard werkte/mentaliteit had voor een westerling met vervolgens een willekeurige belediging hier in de Achterhoek.
Ben ik gediscrimineerd?
Dat mensen zich slecht gedragen heeft met cultuur te maken maar zoals je net zei dan is het opeens racisme. Lol. Voorbeeld: wanneer heb jij voor het laatst problemen gehad met iemand uit azie? (Oost-azie) bijna nooitquote:Op dinsdag 13 december 2022 19:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Deze werkt natuurlijk andersom ookDus is lastig.
En ik ken wel een bepaalde groep die luier overkomt, omdat ik het op werkvlak continu zie, maar ik kan ook zeggen dat er in Zuid-Europa minder hard gewerkt wordt. Bij de eerste groep mag je het niet zeggen, zeg je dat een Spanjaard langzaam werkt dan is het geen racisme.
[..]
Racisme van mensen in het Oosten, die iedereen die niet kaasblond is afkeuren, zelf nog nooit gereisd hebben, culturen niet kennen, vind ik treurig. Dan ben ik blij niet in die hoek te wonen, want dat zou ik slecht trekken.
Ik vind Indo’s langzamer werken. Verder kan ik met elke cultuur door één deur.quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:45 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dat mensen zich slecht gedragen heeft met cultuur te maken maar zoals je net zei dan is het opeens racisme. Lol. Voorbeeld: wanneer heb jij voor het laatst problemen gehad met iemand uit azie? (Oost-azie) bijna nooit
Ja hoor.quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:42 schreef scrupuleus het volgende:
Geniet jij ook zo van messi @:tong80
AnneloosGodinquote:Op woensdag 14 december 2022 09:03 schreef onlogisch het volgende:
Nee maar. Forumgebruikster @:Anneloos in deze SC.
Jottem.
Darkmode genotquote:Op woensdag 14 december 2022 09:03 schreef onlogisch het volgende:
Nee maar. Forumgebruikster @:Anneloos in deze SC.
Jottem.
Als forumgebruikster @Anneloos niet aan de Dark mode zat dan zou ik dat jou heel erg kwalijk nemen makker.quote:
Welke darkmode?quote:Op woensdag 14 december 2022 10:26 schreef fetX het volgende:
De darkmode op dit forum lijkt toch helemaal nergens op?
quote:Op woensdag 14 december 2022 10:26 schreef fetX het volgende:
De darkmode op dit forum lijkt toch helemaal nergens op?
Door wie denk je dat ik erop gewezen ben? Ben gelijk over de knie gegaanquote:Op woensdag 14 december 2022 10:12 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als forumgebruikster @:Anneloos niet aan de Dark mode zat dan zou ik dat jou heel erg kwalijk nemen makker.
Dit is nog niet beschikbaar voor ons normale users.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:03 schreef fetX het volgende:
[..]
Hmm. Jammer, ik FOK! voornamelijk mobiel. Die nachtmodus is echt lachwekkend
Het was gisteren een Suzuki, geen Opel.quote:Op woensdag 14 december 2022 07:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon quotes van Wopke Hoekstra uit Luckytv.
Die bestel ik altijd on linequote:
Milanese stoof met groenten en gebakken krieltjes.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:00 schreef Scrummie het volgende:
We gaan lunchen.
Eet smakelijk allemaal.
En tijdens ?quote:Op woensdag 14 december 2022 13:33 schreef KingRoland het volgende:
Na lange tijd eet ik een saucijzenbroodje voor lunch
Zon schijnt.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:57 schreef Pisces29 het volgende:
Wie heeft z’n schaatsen al uit het vet gehaald?
Ja, ik zie nu pas dat het de komende dagen ook zonnig blijft. Anders had het wel gekund.quote:
Ik boek per direct een huisje in Friesland!quote:Op woensdag 14 december 2022 15:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja, ik zie nu pas dat het de komende dagen ook zonnig blijft. Anders had het wel gekund.
Dan maar februari ofzo.
Gezellig.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:03 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik boek per direct een huisje in Friesland!
Niet belangrijk genoeg om te boycotten. Dus nee, maar ik zou er sowieso niet snel komen. Tenzij ik een mention krijg uiteraard, dan wip ik zeker langs.quote:
Bruine bonensoep?quote:Op woensdag 14 december 2022 17:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jongens, wat eten jullie vandaag? Ik doe soep en broodjes gezond.
Ik dacht als kind altijd dat alleen m’n moeder zo gek was om zoiets als bruine bonensoep te maken.quote:
Maakte ze ook pasta met plakken kaas?quote:Op woensdag 14 december 2022 17:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik dacht als kind altijd dat alleen m’n moeder zo gek was om zoiets als bruine bonensoep te maken.![]()
Het is wel lekker.
Nee.quote:Op woensdag 14 december 2022 17:32 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Maakte ze ook pasta met plakken kaas?
Hoe kan je nou op lidl stemmen. Die dikke Acda de worm te zien doen is toch gewoon fantastisch?quote:Op woensdag 14 december 2022 17:26 schreef Coco het volgende:
Nominaties voor Loden Leeuw 2022 bekendgemaakt
Gestemd
@:zipportal loekierood.gif
Ik heb die plafonds reclame nog nooit gezien. Komt zeker enkel op SBS.quote:Op woensdag 14 december 2022 17:42 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hoe kan je nou op lidl stemmen. Die dikke Acda de worm te zien doen is toch gewoon fantastisch?
Kwam mij ook niet bekend voor en kan er ook niet meer op klikken inmiddels door site overbelasting ?quote:Op woensdag 14 december 2022 17:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb die plafonds reclame nog nooit gezien. Komt zeker enkel op SBS.
Laten we hopen dat @Coco überhaupt kan schaatsen?quote:Op woensdag 14 december 2022 15:44 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Hulpje @:coco en @:Pisces29 samen op het ijs in Friesland. Onder de rook van Bartlehiem.
Croisantje. Kipfilet.quote:Op woensdag 14 december 2022 17:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gelukkig maar, nu blijft Drizzt hier echt uniek in.quote:
Die had ik ook nog nooit gezien, ik zou er wel op stemmen, die andere 2 vond ik eigenlijk helemaal niet slecht.quote:Op woensdag 14 december 2022 17:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb die plafonds reclame nog nooit gezien. Komt zeker enkel op SBS.
Ja, dat krijg je als je 3 exen met een Friese achtergrond hebt.quote:Op woensdag 14 december 2022 17:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat @:Coco überhaupt kan schaatsen?
Ik ga zo naar de Lidl.quote:Op woensdag 14 december 2022 17:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Moet ook nog aangezien ik te moe was vanuit werk maar dan moet ik mijn auto eerst dooienquote:
Neequote:
Gun mij gewoon die vrije dagen.quote:
Ontstaat toch onder natuurlijke omstandigheden zonder mechanische hulpmiddelen?quote:Op woensdag 14 december 2022 18:11 schreef Pisces29 het volgende:
Waarom heet een stukje gras dat je onder laat lopen natuurijs. Ik snap het niet.
Dan is alle gezelligheid weer voorbij en mag je weer werken. Ik kijk juist enorm uit naar de komende twee a drie weken. Beregezellig!quote:
Geloof niet dat @Sked daar rekening mee hoeft te houden.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dan is alle gezelligheid weer voorbij en mag je weer werken. Ik kijk juist enorm uit naar de komende twee a drie weken. Beregezellig!
Idd, is toch heerlijk joh, die kerstsfeer en allesquote:Op woensdag 14 december 2022 18:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dan is alle gezelligheid weer voorbij en mag je weer werken. Ik kijk juist enorm uit naar de komende twee a drie weken. Beregezellig!
Wat ga je doen met oud en nieuw?quote:Op woensdag 14 december 2022 18:28 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Geloof niet dat @:sked daar rekening mee hoeft te houden.
Al vlucht ik voor oud en nieuw wel weer mooi het land uit.
Zweden richting ouders.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:33 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Wat ga je doen met oud en nieuw?
Klinkt niet verkeerd. Geniet er lekker van.quote:
Ja, op die manier wel ja.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:24 schreef Littlerabbit het volgende:
Ontstaat toch onder natuurlijke omstandigheden zonder mechanische hulpmiddelen?
Teveel verplichtingen die eraan komen?quote:
Onder andere.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Teveel verplichtingen die eraan komen?
Oké. Sterkte.quote:
Ga je weer naar het grote Zweedse bos?quote:Op woensdag 14 december 2022 18:28 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Geloof niet dat @:sked daar rekening mee hoeft te houden.
Al vlucht ik voor oud en nieuw wel weer mooi het land uit.
Moet je nagaan hoe mooi die vogels daar in een pak sneeuw staan.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:09 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ga je weer naar het grote Zweedse bos?
Kreeg laatst een foto van iemand die de flamingo in een bos had gespotquote:Op woensdag 14 december 2022 19:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe mooi die vogels daar in een pak sneeuw staan.
@:Littlerabbit
Nice.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:42 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Kreeg laatst een foto van iemand die de flamingo in een bos had gespot
Zeker staat trots uit het raam te starenquote:Op woensdag 14 december 2022 19:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nice.![]()
Zit er eigenlijk een ooievaar bij jouw serie. Dat past wel mooi bij je afkomst.
Ik snap het niet maar prima.quote:
Wat is er?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |