quote:Op donderdag 8 december 2022 11:05 schreef Leandra het volgende:
Hoor ik op de achtergrond mijn ex-zwager, die wethouder was en een avond met de politie meereed: Oh, dat is Leandra, als zij zegt dat het een Opel Corsa van die en die leeftijd is dan is dat ook gewoon zo.
![]()
![]()
![]()
Ik ben erg van het onthouden van kentekens, wist ook altijd de leeftijd wel door het kenteken (als het geen import was, maar dan zag ik vaak wel dat het kenteken niet bij de leeftijd van de auto paste).quote:Op donderdag 8 december 2022 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! Ik onthoud alleen de kleur van auto's en of er dubbele getallen of letters in het kenteken zitten (dat is in ons gezin een spel dat we 'autobombo' noemen; en je krijgt dubbele punten voor een 'triple bombo' of als je een Tesla met bombo spot).
Laat me raden: hoofdrekenen is nog steeds niet z'n sterkste punt, maar hij weet nu wel alles van auto's?quote:Op donderdag 8 december 2022 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben erg van het onthouden van kentekens, wist ook altijd de leeftijd wel door het kenteken (als het geen import was, maar dan zag ik vaak wel dat het kenteken niet bij de leeftijd van de auto paste).
Toen Soneal wat hulp met hoofdrekenen nodig had zaten we 's morgens onderweg naar school altijd de cijfers in de kentekent op te tellen, maar soms dus van 2 auto's.
"De blauwe Peugeot die ons nu passeert plus de Tesla die voor ons rijdt"
Lijkt me bevorderlijk voor de taalvaardigheid van je kinderen.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:21 schreef amaranta het volgende:
Vermoeiend![]()
Ik maak alleen (vieze) woorden van kentekens
Dat deed ik ook jaquote:Op donderdag 8 december 2022 11:21 schreef Leandra het volgende:
Vroeger, toen ik klein was, toen er nog niet zoveel Japanse auto's op de Nederlandse wegen reden, herkende ik de merken en modellen vaak aan de koplampen.
Reden we naar huis, zat ik van "We worden zometeen ingehaald door een Citroën CX".
Mijn moeder dan tegen mijn vader als die auto voorbij reed: Heeft ze gelijk???
Mijn vader: Ja, ik geloof het wel.
Enfin, ik ben dus niet opgegroeid in een gezin waar motorolie door de aderen stroomt, helaas.
Ik heb nu nog wel voorkeuren, ik vind die "Engelenvleugel" achterlampen van sommige Mercedesmodellen erg mooi
Nah.... dat laatste zat al goed, want hij wist de meeste automerken al voor hij ze fatsoenlijk kon uitspreken, gelukkig wist ik wat hij bedoelde (Gar-gar: Volkswagen, Doeitz: Mercedes, Blala: BMW).quote:Op donderdag 8 december 2022 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat me raden: hoofdrekenen is nog steeds niet z'n sterkste punt, maar hij weet nu wel alles van auto's?
Mijn moeder is denk ik minder bang voor haar eigen kwetsbaarheid, maar veel meer voor die van mijn vader. Doordat hij blind is is hij gewoon een makkelijke prooi.quote:Op donderdag 8 december 2022 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed dat je moeder zo alert is! Maar wel sneu dat ze daarna zo bang is. Je wordt natuurlijk kwetsbaarder naarmate je ouder wordt.
quote:Op donderdag 8 december 2022 11:32 schreef PKM het volgende:
Zijn ook echt wel nare mensen. Maar vanochtend heb ik mijn kleuter toch even duidelijk gemaakt dat het niet handig is om elke dag te vragen "of die vervelende mensen daar wonen".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nasty, sterktequote:Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Ik was vanmorgen naar de huisarts, omdat ik al een paar dagen de wereld zie draaien met momenten. Blijkbaar is de vloeistof in mijn evenwichtsorgaan vervuild en veroorzaakt dat de klachten.
Kan helaas wel een paar weken duren en naast dat ik dus vanalles zie draaien word ik er ook best misselijk van
Kon de huisarts dat zien door je oor te inspecteren?quote:Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Ik was vanmorgen naar de huisarts, omdat ik al een paar dagen de wereld zie draaien met momenten. Blijkbaar is de vloeistof in mijn evenwichtsorgaan vervuild en veroorzaakt dat de klachten.
Kan helaas wel een paar weken duren en naast dat ik dus vanalles zie draaien word ik er ook best misselijk van
Nee, hij deed een test waarbij ik achterover moest vallen met mijn hoofd de ene kant op en daarna de andere kant op. Dat veroorzaakte de klachten meteen en dat blijkt dit dan te zijn.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kon de huisarts dat zien door je oor te inspecteren?
Wat fijn dat je huisarts iets heeft gevonden! Mijn huisarts heeft me al drie keer naar huis gestuurd en intussen zit ik nog steeds met oorproblemen en periodieke duizeligheid.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:46 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nee, hij deed een test waarbij ik achterover moest vallen met mijn hoofd de ene kant op en daarna de andere kant op. Dat veroorzaakte de klachten meteen en dat blijkt dit dan te zijn.
Dat is vreselijk! Heb ik gehad en vooral als ik in bed lag en me omdraaide leek ik van de wereld te vallen. Maar heb veel baat gehad bij een oefening. Even zoeken op Eplay virtigo. Niet prettig, maar hielp bij mij vrij snel. (was dus bij mij ook probleem in oor, kon de kno zien)quote:Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Precies mijn klachten ook en die oefening gaf de huisarts als tip. Als het niet over gaat kan ik er nog voor naar de fysioquote:Op donderdag 8 december 2022 11:51 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat is vreselijk! Heb ik gehad en vooral als ik in bed lag en me omdraaide leek ik van de wereld te vallen. Maar heb veel baat gehad bij een oefening. Even zoeken op Eplay virtigo. Niet prettig, maar hielp bij mij vrij snel. (was dus bij mij ook probleem in oor, kon de kno zien)
Oh bah zeg. Maar dan zal het denk ik niet hetzelfde zijn, dit gaat wel over.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat fijn dat je huisarts iets heeft gevonden! Mijn huisarts heeft me al drie keer naar huis gestuurd en intussen zit ik nog steeds met oorproblemen en periodieke duizeligheid.
Hopelijk gaan je problemen snel weg. Ik ben stiekem jaloers, want ik loop er inmiddels al bijna 1,5 jaar mee.
Nee, is zeker niet hetzelfde. Maar ik vind het wel interessant om te horen wat voor test de huisarts bij je heeft gedaan. Mijn huisarts heeft alleen in mijn oor gekeken. De problemen die je omschrijft, heb ik wel tijdens een duizeligheidsaanval. Maar die gaat meestal binnen 1-2 dagen weer weg.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:57 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh bah zeg. Maar dan zal het denk ik niet hetzelfde zijn, dit gaat wel over.
Kun je geen doorverwijzing naar een kno-arts krijgen?
Bppd? Zijn oefeningen voor die je volgens mij moet kunnen googlen/youtubezoekenquote:Op donderdag 8 december 2022 11:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat fijn dat je huisarts iets heeft gevonden! Mijn huisarts heeft me al drie keer naar huis gestuurd en intussen zit ik nog steeds met oorproblemen en periodieke duizeligheid.
Hopelijk gaan je problemen snel weg. Ik ben stiekem jaloers, want ik loop er inmiddels al bijna 1,5 jaar mee.
Maar erfelijkheidsonderzoeken zijn toch ernstig? Ik kan me voorstellen dat er wekelijks dezelfde mensen bij de huisarts zitten omdat ze dan weer een pijntje hier, dan weer een snotneus daar voelen.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, is zeker niet hetzelfde. Maar ik vind het wel interessant om te horen wat voor test de huisarts bij je heeft gedaan. Mijn huisarts heeft alleen in mijn oor gekeken. De problemen die je omschrijft, heb ik wel tijdens een duizeligheidsaanval. Maar die gaat meestal binnen 1-2 dagen weer weg.
Ik zou inderdaad eens een doorverwijzing moeten vragen, maar ik heb nog een andere doorverwijzing nodig voor erfelijkheidsonderzoek en de praktijk hamert erop dat je niet moet komen tenzij je iets ernstigs hebt. Ik voel me dus bezwaard om langs te gaan voor oorproblemen waarvan ik heb gehoord dat ik ermee moet leren leven (dat is meestal ook zo) en voor iets wat meer neerkomt op preventie of vroegtijdige signalering.
Wel goed dat we het hier nu even over hebben, want ik zie dat mijn huisarts inmiddels e-consulten heeft. Dat zou wel iets zijn voor in ieder geval dat onderzoek.
Dat is dus wat ik heb, maar volgens de huisarts en thuisarts moet dat wel over gaan.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bppd? Zijn oefeningen voor die je volgens mij moet kunnen googlen/youtubezoeken
Mijn schoonmoeder kreeg van de huisarts het advies om reispilletjes in te nemen bij dergelijke klachten (en ook de oefening om zichzelf achteruit op bed te laten vallen). Dat hielp bij haar wel goed tegen de duizeligheid en misselijkheid. Misschien iets om te proberen.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Ja maar Claudia_x zegt ook dat de aanvallen na 1 à2 dagen weg zijn?quote:Op donderdag 8 december 2022 12:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik heb, maar volgens de huisarts en thuisarts moet dat wel over gaan.
Heb ik geprobeerd, maar andere huisartsen willen me niet aannemen.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:14 schreef Vanyel het volgende:
Overigens zou ik een huisarts die me met dit soort legitieme klachten het gevoel gaf dat ik lastig was snel gedag zeggen en een nieuwe zoeken.
Oh, ik dacht dat ze bedoelde dat een aanval 1 of 2 dagen duurde. Bij mij duurt een aanval maar heel kort, maar voel me wel de hele dag alsof ik op een schip sta.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja maar Claudia_x zegt ook dat de aanvallen na 1 à2 dagen weg zijn?
De Mrs heeft dit vrij heftig gehad een jaar of 2 geleden en is dankzij die oefeningen wel weer hersteld, maar echt niet tot vroeger niveau.
Ze zou ze imo weer eens moeten opstarten, maar denkt zelf dat dat geen prio heeft
Overigens zou ik een huisarts die me met dit soort legitieme klachten het gevoel gaf dat ik lastig was snel gedag zeggen en een nieuwe zoeken.
Dacht ik ook aan, ben ik ook eens mee bij de huisarts geweest en kreeg ook het advies om dat epley te doen.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bppd? Zijn oefeningen voor die je volgens mij moet kunnen googlen/youtubezoeken
quote:Op donderdag 8 december 2022 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd, maar andere huisartsen willen me niet aannemen.
Oh de mijne lag met haar bppd ook echt vlak hoor. Daar duurde de 'aanval' denk ik 4 dagen. Dat ging tussendoor niet volledig over, werd wel min of meer draaglijk, maar niet normaal.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ze bedoelde dat een aanval 1 of 2 dagen duurde. Bij mij duurt een aanval maar heel kort, maar voel me wel de hele dag alsof ik op een schip sta.
Het is december. Wat had je verwacht? 18 graden zonnetje?quote:Op vrijdag 9 december 2022 10:42 schreef F_r het volgende:
Ik heb zondag en trail. Zie er een beetje tegenop met dit weer.
Ik heb nog nooit mijn oren laten uitspuiten. Lijkt me wel een keer prettig. Heb de laatste tijd steeds vaker het gevoel alsof er water in zit. En een soort van suis.quote:Op vrijdag 9 december 2022 10:54 schreef Phaidra het volgende:
@:LeSage wat lijkt me dat vreselijk! Hopelijk gaat het snel over.
@:F_r brrrrr je bent wel een bikkel als je gaat! Hoeveel km is het?
De afgelopen week zat mijn oor helemaal dicht van het oorsmeer. Toevallig stond er een kno-controle ingepland vandaag (uitspuiten mag bij mij niet) en nu weet ik weet hoe fantastisch het is om geluid vanaf twee kanten te kunnen horen. Ik verbaas me er elke keer over hoeveel invloed je gehoor kan hebben op je algehele welzijn.
Mijn huisarts is nieuw en is bezig de boel de moderniseren, maar het verloopt niet zo soepel. Sinds november biedt de huisarts de mogelijkheid van een e-consult, zag ik gisteren. Dus ik heb een account aangemaakt, maar kan mijn huisarts niet in de lijst vinden. Ik bel met de praktijk, maar de dienstdoende assistent is een digibeet en weet geen raad. Een dag later krijg ik een uitnodiging van mijn huisarts, maar ik stuit op hetzelfde probleem: ze staat niet in de lijst. Ik bel weer met de praktijk en de andere assistent zegt dat het nog niet werkt. (Eh, hoezo, op jullie website staat dat jullie het al sinds begin november gebruiken?)quote:Op donderdag 8 december 2022 12:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ik bel of e-consukteer in zulke gevallen de huisarts en zeg: ik zou graag een verwijzing willen voor de klinisch geneticus/kno/wat dan ook. Dan gaan zij bedenken of dat direct kan of dat ze een consult willen. En in dat laatste geval is het dus hún keus om me uit te nodigen dus voel ik me daar ook niet bezwaard over
Ik woon te afgelegen en heb bovendien geen echt conflict met de huisarts. Het argument 'ik voel me door mijn huisarts niet serieus genomen' is klaarblijkelijk niet zo sterk. En dat snap ik ook wel.quote:
Zou je hetzelfde zeggen als het over je kinderen ging? Je beste vriendin?quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik woon te afgelegen en heb bovendien geen echt conflict met de huisarts. Het argument 'ik voel me door mijn huisarts niet serieus genomen' is klaarblijkelijk niet zo sterk. En dat snap ik ook wel.
Die van ons werkt met MedGemak+quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn huisarts is nieuw en is bezig de boel de moderniseren, maar het verloopt niet zo soepel. Sinds november biedt de huisarts de mogelijkheid van een e-consult, zag ik gisteren. Dus ik heb een account aangemaakt, maar kan mijn huisarts niet in de lijst vinden. Ik bel met de praktijk, maar de dienstdoende assistent is een digibeet en weet geen raad. Een dag later krijg ik een uitnodiging van mijn huisarts, maar ik stuit op hetzelfde probleem: ze staat niet in de lijst. Ik bel weer met de praktijk en de andere assistent zegt dat het nog niet werkt. (Eh, hoezo, op jullie website staat dat jullie het al sinds begin november gebruiken?)
Afijn, dit is al het derde systeem waarbij het me weken kost om het in gebruik te kunnen nemen. Ik vermoed dat ik de eerste in het dorp ben die zulke systemen in gebruik wil nemen en dus steeds proefkonijn ben. Ach ja, iemand moet het doen.
Hopelijk kan ik volgende week dan eindelijk om de doorverwijzing vragen. Dat mag ook wel na bijna 3 jaar.![]()
Mijn gehoorgang is te smal, waardoor het oorsmeer niet goed genoeg afgevoerd kan worden. Zo ongeveer elk half jaar krijg ik daarom een zogenaamd oortoiletquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit mijn oren laten uitspuiten. Lijkt me wel een keer prettig. Heb de laatste tijd steeds vaker het gevoel alsof er water in zit. En een soort van suis.
Huisartsen hebben het druk en hebben te maken met veel patiënten die te snel naar de huisarts gaan en op hoge poten bepaalde behandelingen eisen. Dat zij zich daartegen wapenen om de werkdruk behapbaar te houden, snap ik wel. En hoe moet ik iemand die ik niet ken duidelijk maken dat ik niet zo'n veeleisende, onredelijke patiënt bent? Ik heb zelfs m'n vorige huisartsenpraktijk gebeld om te vragen of ik terug mocht komen. Daar viel niet over te praten en dat vind ik wel moeilijk te verteren.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde zeggen als het over je kinderen ging? Je beste vriendin?
Ik vind het namelijk het beste argument dat er bestaat. Een zorgverlener, de sleutelhouder van de poort tot de tweede lijn nog wel, die je niet serieus neemt is per definitie af.
Wat doen ze dan als er niet uitgespoten mag worden? Ik heb ook wel het gevoel dat ik huisartsen nu niet lastig moet vallen met futiele klachten. Maar laatst had mijn dochter een of andere nare uitslag, waarvan ze niet wist wat het was en zij heeft gewoon met onze zorgverzekeraar gechat. En moest toen een foto sturen en kreeg antwoord en advies van een verpleegkundige. Het zou echt niet in mij opgekomen zijn dat de zorgverzekeraar zo'n mogelijkheid biedt. Dat is dan toch iets waar de jongere generatie achter komt.quote:Op vrijdag 9 december 2022 10:54 schreef Phaidra het volgende:
@:LeSage wat lijkt me dat vreselijk! Hopelijk gaat het snel over.
@:F_r brrrrr je bent wel een bikkel als je gaat! Hoeveel km is het?
De afgelopen week zat mijn oor helemaal dicht van het oorsmeer. Toevallig stond er een kno-controle ingepland vandaag (uitspuiten mag bij mij niet) en nu weet ik weet hoe fantastisch het is om geluid vanaf twee kanten te kunnen horen. Ik verbaas me er elke keer over hoeveel invloed je gehoor kan hebben op je algehele welzijn.
Ik ook. Maar dat kan op een fatsoenlijke en op een onfatsoenlijke manier. Patiënten afwimpelen is imo onfatsoenlijk. Grootse zorgvragers proberen in te perken lijkt me stukken zinvoller én fatsoenlijker.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Huisartsen hebben het druk en hebben te maken met veel patiënten die te snel naar de huisarts gaan en op hoge poten bepaalde behandelingen eisen. Dat zij zich daartegen wapenen om de werkdruk behapbaar te houden, snap ik wel.
Ik zou gokken dat dat al blijkt uit je toon en formulering, als die lijken op hoe je hier communiceert.quote:En hoe moet ik iemand die ik niet ken duidelijk maken dat ik niet zo'n veeleisende, onredelijke patiënt bent?
Dat snap ik dan weer ergens, als zij niet binnen x tijd bij jou kunnen zijn, schijnen ze een probleem te hebben.quote:Ik heb zelfs m'n vorige huisartsenpraktijk gebeld om te vragen of ik terug mocht komen. Daar viel niet over te praten en dat vind ik wel moeilijk te verteren.
Dat kan ook op een beschaafde manierquote:Het staat me zo tegen om me als een 'mondige' patiënt te gaan gedragen, maar misschien moet ik me daar maar eens overheen zetten.
Nu je het zegt! Ik heb op vakantie eens een digitaal consult gehad via mijn zorgverzekeraar. Dat was heel fijn.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat doen ze dan als er niet uitgesloten mag worden? Ik heb ook wel het gevoel dat ik huisartsen nu niet lastig moet vallen met foutieve klachten. Maar laatst had mijn dochter een of andere nare uitslag, waarvan ze niet wist wat het was en zij heeft gewoon met onze zorgverzekeraar gechat. En moest toen een foto sturen en kreeg antwoord en advies van een verpleegkundige. Het zou echt niet in mij pgekonen zijn dat de zorgverzekeraar zo'n mogelijkheid biedt. Dat is dan toch iets waar de jongere generatie achter komt.
Er zijn twee opties: soort van uitlepelen met een haakje of uitzuigen met een zuigertje. Dat zuigertje geeft het beste resultaat, maar ik vind het geluid heel naar en het heeft een keer geleid tot een gaatje in mijn trommelvlies toen het ding per ongeluk vacuüm zoog. Dus die wil ik niet meer.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat doen ze dan als er niet uitgespoten mag worden? Ik heb ook wel het gevoel dat ik huisartsen nu niet lastig moet vallen met futiele klachten. Maar laatst had mijn dochter een of andere nare uitslag, waarvan ze niet wist wat het was en zij heeft gewoon met onze zorgverzekeraar gechat. En moest toen een foto sturen en kreeg antwoord en advies van een verpleegkundige. Het zou echt niet in mij opgekomen zijn dat de zorgverzekeraar zo'n mogelijkheid biedt. Dat is dan toch iets waar de jongere generatie achter komt.
Die komen toch echt eerst bij de assistent dus als patiënten te snel naar de huisarts gaan dan ligt dat ook deels bij de triage.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Huisartsen hebben het druk en hebben te maken met veel patiënten die te snel naar de huisarts gaan e
Dit. De oproep om alleen contact op te nemen met ernstige dingen was hooguit passend tijdens de hoogtijdagen van de pandemie. Dat kan geen standaard beleid zijn, dan hebben ze hun zaken gewoon niet op orde. Het principe van huisartsenzorg is immers ook het voorkomen dat niet-ernstige dingen uitmonden in ernstige dingen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dat kan op een fatsoenlijke en op een onfatsoenlijke manier. Patiënten afwimpelen is imo onfatsoenlijk. Grootse zorgvragers proberen in te perken lijkt me stukken zinvoller én fatsoenlijker.
Koud! Maar hier nu wel "mooi" op zich... succes/sterkte al naar gelang je nodig hebtquote:Op vrijdag 9 december 2022 10:42 schreef F_r het volgende:
Ik heb zondag en trail. Zie er een beetje tegenop met dit weer.
Ze hadden bij onze huisarts een systeem wat op zich werkte. Maar blijkbaar moest dat anders, dus ze hebben een anders systeem genomen. En toen werkte er niks meer, de assistentes zijn weken alleen daarmee bezig geweest, kostte zoveel tijd. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en waar ik in het oude systeem nog herhaalrecepten kon aangeven, kan ik nu niks. Alleen inloggen, maar verder kan je niks inzien of gebruiken.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn huisarts is nieuw en is bezig de boel de moderniseren, maar het verloopt niet zo soepel. Sinds november biedt de huisarts de mogelijkheid van een e-consult, zag ik gisteren. Dus ik heb een account aangemaakt, maar kan mijn huisarts niet in de lijst vinden. Ik bel met de praktijk, maar de dienstdoende assistent is een digibeet en weet geen raad. Een dag later krijg ik een uitnodiging van mijn huisarts, maar ik stuit op hetzelfde probleem: ze staat niet in de lijst. Ik bel weer met de praktijk en de andere assistent zegt dat het nog niet werkt. (Eh, hoezo, op jullie website staat dat jullie het al sinds begin november gebruiken?)
Afijn, dit is al het derde systeem waarbij het me weken kost om het in gebruik te kunnen nemen. Ik vermoed dat ik de eerste in het dorp ben die zulke systemen in gebruik wil nemen en dus steeds proefkonijn ben. Ach ja, iemand moet het doen.
Hopelijk kan ik volgende week dan eindelijk om de doorverwijzing vragen. Dat mag ook wel na bijna 3 jaar.![]()
Toen ik zelf een goede huisarts had bij wie ik prima terechtkon, was ik heel stellig over geen genoegen nemen met niet-adequate zorg. Nu ik zelf in de positie zit dat ik afhankelijk ben van één zorgverlener, merk ik dat het in de praktijk veel lastiger is om die zorg te krijgen. Mijn huisarts is geen naar mens, maar is terughoudend met doorverwijzingen. Eén van de assistenten is een soort strenge juf die je steevast het gevoel geeft dat je moet bewijzen dat je een zorgvraag hebt die belangrijk genoeg is. En op de website wordt op subtiele en minder subtiele manieren ontmoedigd om naar de praktijk te komen. In de zomer stond er dat we alleen mochten komen bij ernstige klachten. Nog steeds wordt www.moetiknaardedokter.nl als eerste toets aangeboden.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. De oproep om alleen contact op te nemen met ernstige dingen was hooguit passend tijdens de hoogtijdagen van de pandemie. Dat kan geen standaard beleid zijn, dan hebben ze hun zaken gewoon niet op orde. Het principe van huisartsenzorg is immers ook het voorkomen dat niet-ernstige dingen uitmonden in ernstige dingen.![]()
In de kop van Noord-Holland is er een enorm tekort aan huisartsen, dus ik kan me nog enigzins voorstellen dat ook daar het standaard beleid wel degelijk is dat men alleen met ernstige dingen contact op kan nemen. Dan hebben ze hun zaken misschien niet op orde, maar dat is ook wel overmacht.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. De oproep om alleen contact op te nemen met ernstige dingen was hooguit passend tijdens de hoogtijdagen van de pandemie. Dat kan geen standaard beleid zijn, dan hebben ze hun zaken gewoon niet op orde. Het principe van huisartsenzorg is immers ook het voorkomen dat niet-ernstige dingen uitmonden in ernstige dingen.![]()
Sterkte met afwachten!quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:22 schreef Kyara het volgende:
Over zorg gesproken, evn even met de deur in huisvallend.
Mijn moeder ligt nu op de OK voor een openhartoperatie. En ik ben in de buurt van het ziekenhuis, alleen, voor de komende 4 uur.
Heb je iets om je tijd te vullen of zit je echt te wachten wachten?quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:22 schreef Kyara het volgende:
Mijn moeder ligt nu op de OK voor een openhartoperatie. En ik ben in de buurt van het ziekenhuis, alleen, voor de komende 4 uur.
Pff, dan duurt 4 uur lang!quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:22 schreef Kyara het volgende:
Is er een bibliotheek in de buurt waar je warm kunt zitten en wat lezen of zo? Niet dat je je echt kunt concentreren is mijn ervaring, maar gewoon ergens rustig zitten is wel fijn.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:22 schreef Kyara het volgende:
Hier ook 1 assistente als die strenge juf. Ik hoop altijd dat ik die andere aan de lijn krijg, dan kan ik vaak ook wat beter uitleggen wat ik bedoel ofzo.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toen ik zelf een goede huisarts had bij wie ik prima terechtkon, was ik heel stellig over geen genoegen nemen met niet-adequate zorg. Nu ik zelf in de positie zit dat ik afhankelijk ben van één zorgverlener, merk ik dat het in de praktijk veel lastiger is om die zorg te krijgen. Mijn huisarts is geen naar mens, maar is terughoudend met doorverwijzingen. Eén van de assistenten is een soort strenge juf die je steevast het gevoel geeft dat je moet bewijzen dat je een zorgvraag hebt die belangrijk genoeg is. En op de website wordt op subtiele en minder subtiele manieren ontmoedigd om naar de praktijk te komen. In de zomer stond er dat we alleen mochten komen bij ernstige klachten. Nog steeds wordt www.moetiknaardedokter.nl als eerste toets aangeboden.
Overigens heb ik die ervaring in mijn ziekenhuis dan weer niet. De wachttijd was laatst wel flink, maar ik voel me altijd serieus genomen. Niets dan lof voor de specialisten met wie ik te maken heb gehad, vooral mijn longarts.
Dat is spannend. Helemaal als je alleen moet afwachten. Sterkte, ik duim dat alles voorspoedig verlooptquote:Op vrijdag 9 december 2022 12:22 schreef Kyara het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Maar het is nu wel veel kouder dan andere jaren rond dezelfde tijdquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is december. Wat had je verwacht? 18 graden zonnetje?
Das onhandig zegquote:Op vrijdag 9 december 2022 15:13 schreef Hupje het volgende:
Onze dorps huisarts heeft besloten zijn (eenmans) praktijk te sluiten. En niet alle praktijken in de regio nemen nieuwe patiënten aan. Dus.
Sterkte @:Kyara
Die van mij uit mijn jeugd...quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:48 schreef exode het volgende:
Sterkte met wachten Kyara en ik duim voor je. Hopelijk mag je snel bij haar na de operatie.
Wij zijn over onze huidige huisartsenpraktijk heel tevreden. Helaas de afgelopen 1,5 jaar vaker geweest dan alle jaren daarvoor bij elkaar.
Ze pakken dingen goed op, denken echt mee en je kan altijd snel terecht. De assitenten zijn ook toppers, die kunnen voor mijn gevoel heel goed inschatten of een bezoek nodig is.
De huisarts uit mijn jeugd was waardeloos. Die heeft zoveel verkeerde diagnoses gesteld dat het een wonder is dat hij nooit in het nieuws is gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb nu een fijne ha. Belde dinsdag voor zoon, kon 45 minuten later terecht.
@Kyara, spannend! Sterkte met wachten![]()
@Claudia_x voel je niet bezwaard om op je strepen te gaan staan bij de ha. Jezus, je wacht al zo'n tijd, tis belachelijk dat je nog geen afspraak hebt kunnen makenZe zijn er toch juist om erger te voorkomen? Nou dan. En idd, zoals Vanyel zegt, je kan ook op een beschaafde manier op je strepen staan
![]()
@F_r, succes alvast. En bij thuiskomst aan de snert
Jemig @Hupje, das echt kut. En nu?If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Ik was nog redelijk op tijd met overstappen dus heb nu een nieuwe huisarts geregeld. Maar ik heb totaal niet gekeken naar wat voor praktijk het is ofzo, alleen naar reisafstand en of ze patiënten aannamenquote:Op vrijdag 9 december 2022 15:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Jemig @:Hupje, das echt kut. En nu?
Je mag in NL niet zonder huisarts zitten, dus in zo'n geval mogen ze je niet weigeren. Maar zie dat het al gelukt is een nieuwe te vinden, wat is wel fijn. Hopen dat t bevalt.quote:Op vrijdag 9 december 2022 15:13 schreef Hupje het volgende:
Onze dorps huisarts heeft besloten zijn (eenmans) praktijk te sluiten. En niet alle praktijken in de regio nemen nieuwe patiënten aan. Dus.
Sterkte @:Kyara
Ik snap wel dat je als praktijk baalt dat een collega stopt en dat niet tijdig regelt en er dan duizend(en) patiënten in dezelfde regio op zoek gaan naar een nieuwe huisarts. Als je zelf al personeelstekort hebt, is dat niet handig. En zolang er binnen de benodigde afstand ook maar één praktijk is die wel patiënten aanneemt, kunnen ze je gewoon weigeren.quote:Op vrijdag 9 december 2022 16:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Je mag in NL niet zonder huisarts zitten, dus in zo'n geval mogen ze je niet weigeren.
Nouja, je hébt er nu iig eentje. En maar hopen dat je die vaak nodig zal hebbenquote:Op vrijdag 9 december 2022 15:43 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik was nog redelijk op tijd met overstappen dus heb nu een nieuwe huisarts geregeld. Maar ik heb totaal niet gekeken naar wat voor praktijk het is ofzo, alleen naar reisafstand en of ze patiënten aannamenDus tja, we gaan het zien.
Mijn vriend had dat ook en daar hebben ze de gehoorgang verbreedquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn gehoorgang is te smal, waardoor het oorsmeer niet goed genoeg afgevoerd kan worden. Zo ongeveer elk half jaar krijg ik daarom een zogenaamd oortoilet.
Bij onze huisarts kan de assistente oren uitspuiten. Je kan dan meestal dezelfde dag of iig week terecht. Zou er een belletje aan wagen! Het klinkt wel alsof je last hebt van oorsmeer. Of anders een beetje vocht achter het trommelvlies (na verkoudheid gebeurt dat wel eens).
Wat een slechte site is ditquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toen ik zelf een goede huisarts had bij wie ik prima terechtkon, was ik heel stellig over geen genoegen nemen met niet-adequate zorg. Nu ik zelf in de positie zit dat ik afhankelijk ben van één zorgverlener, merk ik dat het in de praktijk veel lastiger is om die zorg te krijgen. Mijn huisarts is geen naar mens, maar is terughoudend met doorverwijzingen. Eén van de assistenten is een soort strenge juf die je steevast het gevoel geeft dat je moet bewijzen dat je een zorgvraag hebt die belangrijk genoeg is. En op de website wordt op subtiele en minder subtiele manieren ontmoedigd om naar de praktijk te komen. In de zomer stond er dat we alleen mochten komen bij ernstige klachten. Nog steeds wordt www.moetiknaardedokter.nl als eerste toets aangeboden.
Overigens heb ik die ervaring in mijn ziekenhuis dan weer niet. De wachttijd was laatst wel flink, maar ik voel me altijd serieus genomen. Niets dan lof voor de specialisten met wie ik te maken heb gehad, vooral mijn longarts.
Nahhhhhquote:
Inderdaad, hufterquote:Op vrijdag 9 december 2022 22:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nahhhhh
Vooral wat een scheidsrechter...
Goed ideequote:Op vrijdag 9 december 2022 22:27 schreef BE het volgende:
Kunnen we die Kroatische keeper even in laten vliegen?
Bijna alle spelers geloof ik, al had Messi rood moeten hebben.. maar ja, Messi krijgt geen geel bij handsquote:Op vrijdag 9 december 2022 22:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Inderdaad, hufter![]()
Ik ben de tel qua gele kaarten kwijt, maar zolang Oranje wint...
Nou idd.. hands maken en gewoon door morgen spelen..quote:Op vrijdag 9 december 2022 23:13 schreef exode het volgende:
Toch fijn een Messi fanboy als scheids.....heeft wat rode kaarten gemist.
Maar belangrijker: fijn Kyara!
+1quote:Op vrijdag 9 december 2022 23:54 schreef FlyingFish het volgende:
Ik baal wel dat ze niet gewoon na 10 minuten blessuretijd hebben afgefloten. Dan had ik mijn WK pool precies goed gehad. Die gelijkmaker heeft me flink wat punten gekost en uiteindelijk alsnog niets opgeleverd
Auw auw auwquote:Op vrijdag 9 december 2022 18:52 schreef Vicky het volgende:
Wij willen naar een andere tandarts. Zitten nu nog bij een Dental Clinics maar voelen ons daar een nummer. Je zit 3 minuten op de stoel, schoonmaken/tandsteen verwijderen doen ze niet meer, daar moet je voor naar de preventienogwattes.
Vanmiddag met vlees snijden flink in mijn vinger gesneden.. ik mis een stukje vinger.. damn wat doet dat zeer.
En toen stootte ik m net ook nog 😭😭😭
Ik kreeg op die site ook het advies om paracetamol te slikken. Ik ga maandag misschien toch maar even bellen, want als ik op thuisarts kijk dan duurt mn klacht wat lang inmiddels...quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:34 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wat een slechte site is dit![]()
Als ik mijn klachten nu invul staat er dat ik niet hoef te komen, licht in je hoofd zijn is niet erg, je kunt paracetamol slikken.
Maar ik ben niet licht in mijn hoofd, maar dat kon ik niet aangeven. En paracetamol gaat weinig doen tegen mijn dol zijn
Dit vraagt uiteraard om foto’squote:Op zaterdag 10 december 2022 09:52 schreef exode het volgende:
Het was eigenlijk de eerste WK wedstrijd die ik keek, Ik heb erg weinig met dit WK en het Nederlands elftal merk ik. En nu wil ik vooral dat Argentinie niet wint.
Vandaag Sint avond bij vrienden, uiteindelijk een lootje gekregenVan net degene in de groep die ik echt niet ken. Dus het is een bijzonder gedicht geworden.
Wel veel zin in, al zie ik op tegen het laat terugrijden, normaal zou ik bij mijn moeder slapen, maar helaas voelt dat thuis nog net niet goed genoeg.
En de Kerstboom staat! Versierd, het eerste jaar dat er 0 neutrale Kerstballen in hangen. Alleen maar ornamenten en Kerstballen met herinneringen. Vooral van vakanties maar ook een oud ornament van mijn oma etc. Eindelijk genoeg om de boom er echt mee te vullen.
Zo begonnen wij een paar jaar geleden ook. Nu wil ik een grotere boom omdat we zoveel herinneringen hebbenquote:Op zaterdag 10 december 2022 09:52 schreef exode het volgende:
En de Kerstboom staat! Versierd, het eerste jaar dat er 0 neutrale Kerstballen in hangen. Alleen maar ornamenten en Kerstballen met herinneringen. Vooral van vakanties maar ook een oud ornament van mijn oma etc. Eindelijk genoeg om de boom er echt mee te vullen.
Geen ervaring en ik vond het te duur, maar mijn voorkeur ging sowieso wel uit naar een big hug.quote:Op zaterdag 10 december 2022 12:39 schreef hilliebillie het volgende:
Leuk die bomen met herinneringen er in![]()
Hier ging het een tijdje terug over de producten van stoov. Nu kan ik via het werk een klein beetje korting krijgen en ben ik toch weer aan het twijfelen er een aan te schaffen. Ik kan korting krijgen op een ‘ploov’ of de ‘big hug’.
Ik nijg zelf naar die laatste, maar die is net wat duurder en krijg ik net wat minder korting op procentueel.
Een van jullie ervaring met een van beiden of wat zou jullie voorkeur zijn?
Big hug ligt hiet in de stoel. Doet zn werk goed, ook op scootmobiel.quote:Op zaterdag 10 december 2022 12:39 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ging het een tijdje terug over de producten van stoov. Nu kan ik via het werk een klein beetje korting krijgen en ben ik toch weer aan het twijfelen er een aan te schaffen. Ik kan korting krijgen op een ‘ploov’ of de ‘big hug’.
Ik nijg zelf naar die laatste, maar die is net wat duurder en krijg ik net wat minder korting op procentueel.
Ik heb een big hug. Manlief vond het eerst onzinnig maar nu pikt hij hem op zijn thuiswerkdagenquote:Op zaterdag 10 december 2022 17:11 schreef hilliebillie het volgende:
Het gaat inderdaad de big hug worden![]()
alleen werkt m’n kortingscode niet, dus even wachten op reactie van HR voor ik kan bestellen
Damn....quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:31 schreef amaranta het volgende:
Bij de Bijenkorf krijgen de medewerkers een kerstbal. Die je als klant ook krijgt als je 250 euro uitgeeft.
https://vm.tiktok.com/ZMFgfqPku/
Alle medewerkers denk ik zo.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn....
Dezelfde medewerkers die in Den Haag ook al niet meer met de roltrap mogen? Man, man, man....
Is dat het hele kerstpakket, of zit er ook nog een cadeaukaart in dat tasje?quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:31 schreef amaranta het volgende:
Bij de Bijenkorf krijgen de medewerkers een kerstbal. Die je als klant ook krijgt als je 250 euro uitgeeft.
https://vm.tiktok.com/ZMFgfqPku/
En straks maar klagen dat ze geen personeel kunnen krijgenquote:
Ik heb al meerdere tiktoks gezien over dit cadeau. En niemand heeft een cadeaukaart getoond. Misschien moet je de bal kapot gooien?quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Is dat het hele kerstpakket, of zit er ook nog een cadeaukaart in dat tasje?
Had thuisbezorgd geen nummer van degene die besteld had?quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:49 schreef amaranta het volgende:
Hier stond zonet thuisbezorgd aan deur.
Wij hebben alleen niks besteld. Was al wel betaald. En ook op ons adres. Alleen de naam klopte niet.
Nu denk dat het misschien voor nr 2 was. Ipv bij ons op 20
Ik ken alleen dus m’n buren niet, dus geen idee of er een Michel op nummer 2 woont.
Oké.. ik ken de buren van 18 en 16. Maar 14 tm 2 weet ik geeneens hoe ze eruit zien.
Nrs 1 tm 11 aan de overkant, ken ik wel allemaal. Dat komt omdat de oneven nummers bij de huizen van het aangrenzende hofje horen. En aan dat hofje woonden wij eerst. Met hen deden we ook buurtbbq en hadden we ook een whatsapp- groep. 😇
Onze kant van de straat hoort weer bij een ander hofje. En die ken ik dus nauwelijks. Hebben ook geen buurtbbq (terwijl daar een leuk parkje voor is).
Hadden wij ook een keer. Gewoon aangegeven dat het niet voor ons was. Als het goed is hebben ze bij thuisbezorgd wel een telefoonnummer. En wij kennen ook niet iedereen van onze straat. Die bestaat uit allemaal verschillende pleintjes. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je het gewoon aanneemt.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:49 schreef amaranta het volgende:
Hier stond zonet thuisbezorgd aan deur.
Wij hebben alleen niks besteld. Was al wel betaald. En ook op ons adres. Alleen de naam klopte niet.
Nu denk dat het misschien voor nr 2 was. Ipv bij ons op 20
Ik ken alleen dus m’n buren niet, dus geen idee of er een Michel op nummer 2 woont.
Oké.. ik ken de buren van 18 en 16. Maar 14 tm 2 weet ik geeneens hoe ze eruit zien.
Nrs 1 tm 11 aan de overkant, ken ik wel allemaal. Dat komt omdat de oneven nummers bij de huizen van het aangrenzende hofje horen. En aan dat hofje woonden wij eerst. Met hen deden we ook buurtbbq en hadden we ook een whatsapp- groep. 😇
Onze kant van de straat hoort weer bij een ander hofje. En die ken ik dus nauwelijks. Hebben ook geen buurtbbq (terwijl daar een leuk parkje voor is).
Dat zeiden wij ook. Hij zei dat hij ging kijken of er een nummer was. Op de bon stond alleen Michel en ons adres.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Had thuisbezorgd geen nummer van degene die besteld had?
Dat gaat vast ten koste van de fooien voor de bezorgers.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:54 schreef amaranta het volgende:
Gisteren wel Dominos besteld. Ze brengen nu 1,50 toeslag in rekening voor de energie kosten.
Ik heb 2 euro fooi gegeven. Maar ik denk dat dat inderdaad gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat gaat vast ten koste van de fooien voor de bezorgers.
Ik heb beide, als ik 1 zou moeten kiezen welke het fijnste is, dan is het denk ik wel de big hug. Ik heb dr wel een extra batterij en stekker bij gekocht. Zo kan ik er 1 opladen en kan ik de big hug echt draadloos gebruiken. Ding ligt hier op de bank. Kinderen maken er ook dankbaar gebruik van als ze koud uit school komen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 12:39 schreef hilliebillie het volgende:
Tot je laatste zin vroeg ik me af of het nou weer over vibrators ging.quote:Op zaterdag 10 december 2022 22:02 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik heb beide, als ik 1 zou moeten kiezen welke het fijnste is, dan is het denk ik wel de big hug. Ik heb dr wel een extra batterij en stekker bij gekocht. Zo kan ik er 1 opladen en kan ik de big hug echt draadloos gebruiken. Ding ligt hier op de bank. Kinderen maken er ook dankbaar gebruik van als ze koud uit school komen.
quote:Op zaterdag 10 december 2022 22:14 schreef PKM het volgende:
[..]
Tot je laatste zin vroeg ik me af of het nou weer over vibrators ging.
Ik heb van die strijkdingen die je aan de binnenkant van de broek kunt strijken. Dus dan zie je aan de buitenkant nog wel waar de stukken stof weer tegen elkaar aan komen, maar geen patch aan de buitenkant, dat vind ik zelf ook niks.quote:Op zondag 11 december 2022 11:58 schreef TolstoiFan het volgende:
Doen jullie aan kniestukken voor de broeken van jullie kids? Simon heeft nu al 3 of 4 broeken die op de knieën helemaal zijn doorgesleten in 2-3 maanden tijd, maar verder nog prima zijn. Ik vind zelf echter kniestukken behoorlijk suf.....
https://www.hema.nl/vrije(...)3-stuks-1491023.htmlquote:Op zondag 11 december 2022 12:15 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik heb ook geen naaimachine, dus dat zou dan handnaaiwerk worden..
@:hilliebillie, wat zijn dat voor strijkdingen? Kun je die ook nog gebruiken als de broek al helemaal doorgesleten is?
Kan hij een bovenstuk lenen van een vriendje of iemand in de buurt met dezelfde maat?quote:Op zondag 11 december 2022 12:35 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Mushanga71, ik weet niet hou oud de jouwe is? Simon is 5, die speelt nog veel op de grond en zit/schuift veel op zijn knieën.
Het zijn ook niet echt gaten, maar meer inderdaad slijtagegaten vanwege het vele op de knieën zitten/schuiven (thuis, op school, in speeltuin). Tot op de draad doorgesleten. Maar het gaat nu zo snel achterelkaar, dat ik nog maar 2 goeie broeken heb. Maar dat zijn 2 broeken die hij liever niet aan heeft (vandaar dat ze nog niet kapot zijn![]()
![]()
). Ik denk dat dan dat spul van @:hilliebillie ook niet meer helpt.
Nog wat anders: op school komt een kerstviering. Klas van Simon is het engelenkoor. Verzoek van de juf is om je kind in witte/lichte kleding naar de viering te laten komen. Qua broek lukt dat wel (heel lichtgrijs en nog niet kapot), maar qua bovenkleding heeft Simon geen witte of lichte kleding (tenzij gecombineerd met (soms felle)kleuren).
Iets nieuws kopen of het maar doen met wat ie wel heeft?
Met textiellijm kom je ook een heel eind.quote:Op zondag 11 december 2022 12:15 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik heb ook geen naaimachine, dus dat zou dan handnaaiwerk worden..
@:hilliebillie, wat zijn dat voor strijkdingen? Kun je die ook nog gebruiken als de broek al helemaal doorgesleten is?
Ik laat ze rondlopen in broeken met gatenquote:Op zondag 11 december 2022 11:58 schreef TolstoiFan het volgende:
Doen jullie aan kniestukken voor de broeken van jullie kids? Simon heeft nu al 3 of 4 broeken die op de knieën helemaal zijn doorgesleten in 2-3 maanden tijd, maar verder nog prima zijn. Ik vind zelf echter kniestukken behoorlijk suf.....
pompoen even inprikken met een mes of vork en dan 1 a 2 minuten in de magnetron dan is hij prima te snijden. Ik pureer daarna gewoon de pompoen en alle andere ingrediënten. Doe ik ook met de lasganesaus anders eet niemand dat hier.quote:Op zondag 11 december 2022 17:10 schreef amaranta het volgende:
Ik heb zo’n intense haat aan verspaketten. Ofja eigenlijk aan het snijden van de groenten. Ik wil de groente heel fijn dus ben dan echt lang bezig met snijden.
Als mijn man kookt, snijdt hij mega grote stukken. Super onprettige structuur (voor mij)om te eten.
Nu heeft hij boodschappen gedaan en weer van die onmogelijke pakketten. Pompoensoep. Ik haat het echt intens om pompoen te snijden. Wie heeft ooit bedacht dat je ze wel kon eten.
Hij belooft dan wel dat hij gaat koken, maar hij is nooit voor 6 uur thuis. En dan is het al te laat, zeker icm sport van de kinderen enzo. Dus puntje bij paaltje ben ik elke dag die kut groenten aan het snijden. Ik haat het echt intens.
Dus…. De kerstman gaat voor mij een nicerdicer of hoe het ook heet, kopen. Hopelijk gaat het snijden dan sneller.
Yes, Mike. Its’s amaaaaaaazing.
Ik heb zo'n ding gehad geen idee meer van welke winkel werkte voor geen meter. Ben benieuwd of deze wel werkt.quote:Op zondag 11 december 2022 17:12 schreef amaranta het volgende:
Dit dus of iets soortgelijks
https://www.amazon.com/Mu(...)r%2Caps%2C226&sr=8-5
En je pompoen voor het schillen even in kokend water dompelen. Scheelt de wereld.quote:Op zondag 11 december 2022 17:10 schreef amaranta het volgende:
Ik heb zo’n intense haat aan verspaketten. Ofja eigenlijk aan het snijden van de groenten. Ik wil de groente heel fijn dus ben dan echt lang bezig met snijden.
Als mijn man kookt, snijdt hij mega grote stukken. Super onprettige structuur (voor mij)om te eten.
Nu heeft hij boodschappen gedaan en weer van die onmogelijke pakketten. Pompoensoep. Ik haat het echt intens om pompoen te snijden. Wie heeft ooit bedacht dat je ze wel kon eten.
Hij belooft dan wel dat hij gaat koken, maar hij is nooit voor 6 uur thuis. En dan is het al te laat, zeker icm sport van de kinderen enzo. Dus puntje bij paaltje ben ik elke dag die kut groenten aan het snijden. Ik haat het echt intens.
Dus…. De kerstman gaat voor mij een nicerdicer of hoe het ook heet, kopen. Hopelijk gaat het snijden dan sneller.
Yes, Mike. Its’s amaaaaaaazing.
Ja. Als het gepureerd moet worden is het niet zo erg als de stukken groot zijn.quote:Op zondag 11 december 2022 17:13 schreef F_r het volgende:
[..]
pompoen even inprikken met een mes of vork en dan 1 a 2 minuten in de magnetron dan is hij prima te snijden. Ik pureer daarna gewoon de pompoen en alle andere ingrediënten. Doe ik ook met de lasganesaus anders eet niemand dat hier.
Mijn collega heeft een soepmaker alles erin en die pureert het zelf.
Yes, hier doen ze een winterslaap tussen ons haardhout, dus steeds oppassen met hout pakken.quote:Op zondag 11 december 2022 18:38 schreef Vicky het volgende:
Wist je dat je gestoken kan worden door een wesp "winterslaap"??
Ik nu dus wel... damn, it burns...
Andere pompoenen hoef je ook niet te schillenquote:Op zondag 11 december 2022 18:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Flespompoen hoef je niet te schillen!
En fijn dat je nu een mandoline krijgt, ik herken je haat
Eh ja… heb ik een jaar of drie geleden ook mogen ervaren rond deze tijd. Vond het vrij bizar…quote:Op zondag 11 december 2022 18:38 schreef Vicky het volgende:
quote:Op zondag 11 december 2022 18:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Flespompoen hoef je niet te schillen!
Au!quote:Op zondag 11 december 2022 18:38 schreef Vicky het volgende:
Dit!quote:Op zondag 11 december 2022 18:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Echt wel. Dat verschil blijf je proeven. Vooral voelen.
Iemand die de textuur van grove stukken groente al niet trekt, gaat echt niet goed op het ranzige gevoel van pompoenschil in zijn eten
Dit!quote:Op zondag 11 december 2022 18:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Iemand die de textuur van grove stukken groente al niet trekt, gaat echt niet goed op het ranzige gevoel van pompoenschil in zijn eten
2 keer gequotequote:
oh brrr net als aubergineschilquote:Op zondag 11 december 2022 18:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Dan heb je geen goede blender/staafmixer.quote:Op zondag 11 december 2022 18:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Zo'n ding hadden ze een tijdje terug bij de Lidl liggen, heb er toen 1 voor mijn vader meegenomen.quote:Op zondag 11 december 2022 17:12 schreef amaranta het volgende:
Dit dus of iets soortgelijks
https://www.amazon.com/Mu(...)r%2Caps%2C226&sr=8-5
Voornamelijk iets thaisigs met vlees, currypasta en kokosmelk. Voor bij rijst. Geen groot fan van pompoensoep.quote:Op zondag 11 december 2022 20:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Daar merk je dus echt niets meer van als je soep maakt die je na het koken pureert. En de kinderen hebben niet door dat er groente in zit. En ik hoef niet te schillen, win-win! Maar welke gerechten maak je meer met flespompoen?
Of je maakt er geen soep van.quote:Op zondag 11 december 2022 20:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dan heb je geen goede blender/staafmixer.
Ja, ik weet dé exacte benaming niet. Maar genius klinkt goed! Thanxquote:Op zondag 11 december 2022 21:30 schreef Troel het volgende:
@:amaranta Het is trouwens geen nicerdicer, maar een genius hier. Gaat super en gaat al jaren mee.
Daarom dacht ik toen ik hem aan het afdrogen was. O laat ik even kijkenquote:Op zondag 11 december 2022 21:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, ik weet dé exacte benaming niet. Maar genius klinkt goed! Thanx
Dus ik vanmiddag maar eens naar Amsterdam, ik dacht even in de PC Hooft te gaan windowshoppen (want gesloten op zondag), maar daar viel in de (donkere) etalage sowieso weinig te zien dat te koop was.quote:Op maandag 5 december 2022 10:11 schreef Leandra het volgende:
Mên wat sneu, alsof een Hermes deken van $ 3.000 een bescherming is tegen allerlei leed.
Als een Hermes deken van $ 3.000 me allerlei verdriet of pijn zou besparen dan had ik er wel een, al kostte hij ¤ 30.000 want dat is geen geld voor instant en blijvend geluk.
Ik zie dat je voor ¤ 305 al een sjaal hebt, misschien maar eens proberen of het instant en blijvend geluk oplevert
https://www.hermes.com/nl(...)es-and-accessories/#
Ik krijg alleen maar te zien dat ik geblocked ben, dus kan je neit vertellen wat ik van de sjaal vind. Soms zie ik wel mooie sjaals, maar ik draag ze nooit, dus dat is wel een goede reden voo rmij om het niet te doen.quote:Op zondag 11 december 2022 21:52 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet wie over Meghan & Harry dat geneuzel over die deken meegekregen had, en dat ik toen zei:
[..]
Dus ik vanmiddag maar eens naar Amsterdam, ik dacht even in de PC Hooft te gaan windowshoppen (want gesloten op zondag), maar daar viel in de (donkere) etalage sowieso weinig te zien dat te koop was.
Toen maar naar de Bijenkorf gegaan, heel vriendelijk geholpen, wel vanaf het begin heel duidelijk aangegeven dat ik (nog) niet kwam om te kopen, maar alleen om te kijken.
Maar nu ben ik dus verliefd op een sjaal![]()
Ik twijfel alleen tussen 3 kleuren waarvan ze er maar 1 in de Bijenkorf hadden, moet ik toch nog naar de PC Hooft![]()
Maar ik denk serieus dat het iets is waar ik voor ga sparen, zo mooi![]()
Grappig; ik was in de wandelmodus, en het was koud, dus: Stevige wandelschoenen, spijkerbroek, hoodie, sjaal, dikke winterjas en rugtas, en ik had ook al geen make-up op dus sowieso niet heel erg Bijenkorf-klant, laat staan PC Hooft
maarmaarmaar het ging over een verspakket voor pompoensoep.quote:Op zondag 11 december 2022 21:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Of je maakt er geen soep van.
Wie haat op mijnBamix
, haat op mij
Volgens mij is dat blocken bij Hermès wel vaker met linkjes, dus er zullen wel meer mensen op geklikt hebben dan is het geblockt omdat het van FOK! komt.quote:Op zondag 11 december 2022 21:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik krijg alleen maar te zien dat ik geblocked ben, dus kan je neit vertellen wat ik van de sjaal vind. Soms zie ik wel mooie sjaals, maar ik draag ze nooit, dus dat is wel een goede reden voo rmij om het niet te doen.
Die zijn niet verkeerd nee. Ik vind vooral de marine erg mooiquote:
Ik ben vooral benieuwd hoe de kleuren in het echt zijn, want ik was vanmiddag ook aangenaam verrast door de sjaal die ik zelf in dat patroon op basis van de foto's op de site helemaal niet gekozen zou hebben, maar wel prachtig was.quote:Op zondag 11 december 2022 22:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Die zijn niet verkeerd nee. Ik vind vooral de marine erg mooi
Deze? https://www.lidl.nl/p/ern(...)EhjNfgEaAijjEALw_wcBquote:Op zondag 11 december 2022 20:29 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zo'n ding hadden ze een tijdje terug bij de Lidl liggen, heb er toen 1 voor mijn vader meegenomen.
Mijn dochter wilde er ook een, maar toen zag ik ze niet meer liggen.
Daar ben ik een keer een vingertopje (nou ja een flinke plak) mee kwijtgeraakt, ik heb het hele apparaat meteen weggegooid, haha.quote:Op zondag 11 december 2022 23:04 schreef Amsel het volgende:
[..]
Deze? https://www.lidl.nl/p/ern(...)EhjNfgEaAijjEALw_wcB
Datquote:Op maandag 12 december 2022 08:38 schreef Vanyel het volgende:
Sjaals, de horror. Die dikke lompe dingen omgewikkeld. Alsof iemand probeert je te vermoorden.
Als het echt koud is wil ik nog wel een buff omdoen, die zijn niet zo bulky en adembenemend, maar stoppen wel de wind.
o verschrikkelijk. Het zou nog erger zijn als het bontje met een dierenprint zou zijnquote:Op maandag 12 december 2022 10:56 schreef SQ het volgende:
Ik vroeg vorig jaar voor Sint warme (lederen) handschoenen, en ik kreeg dus gebreide wanten met een plakkaat nepbont er bovenop. Ik kan er helemaal niks mee, maar ze zijn vast niet goedkoop geweest dus ik vind het ook zo lullig om ze niet te gebruiken
Ah kijk, deze:
https://www.asadventure.n(...)zliltHxoCj_UQAvD_BwE
quote:Op maandag 12 december 2022 10:56 schreef SQ het volgende:
Ik vroeg vorig jaar voor Sint warme (lederen) handschoenen, en ik kreeg dus gebreide wanten met een plakkaat nepbont er bovenop. Ik kan er helemaal niks mee, maar ze zijn vast niet goedkoop geweest dus ik vind het ook zo lullig om ze niet te gebruiken
Ah kijk, deze:
precies de reden waarom ik compleet voor het afschaffen van verjaardagscadeaus bij familie ben. We zien elkaar door de afstand te weinig om een goed doordacht cadeau te geven, en dan komt er een verplicht cadeau waar we eigenlijk niets mee opschieten, dat dan blijft liggen...Niet alleen jammer van het geld dat wordt uitgegeven, maar ook jammer vanuit duurzaamheidsperspectief.quote:Op maandag 12 december 2022 11:18 schreef lunapuella het volgende:
O ik vind dat altijd zo lastig, als ik héél goedbedoeld iets krijg wat precies de plank misslaat ten opzichte van wat ik vroeg. Er iets van zeggen is ondankbaar maar ik vind het ook zo jammer als mensen hun geld uitgeven aan iets wat maar blijft liggen omdat ik er niks mee kan.
ik ook, wat een absurd bedrag! (maar deze zijn ook echt niet mijn smaak).quote:Op maandag 12 december 2022 10:43 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind van die dunne sjaaltjes eruit zien alsof je net uit je werk komt. Waarschijnlijk omdat die dingen vooral door winkelpersoneel en stewardessen gedragen worden.
[..] ; ¤400 vind ik wel absurd veel geld voor een kledingstuk.
tja, ik vind een verjaardag zonder cadeautjes wel heel kaal. En als je elkaar goed kent zou 't toch ook geen probleem moeten zijn om te zeggen dat je een cadeau liever ruilt?quote:Op maandag 12 december 2022 11:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
precies de reden waarom ik compleet voor het afschaffen van verjaardagscadeaus bij familie ben. We zien elkaar door de afstand te weinig om een goed doordacht cadeau te geven, en dan komt er een verplicht cadeau waar we eigenlijk niets mee opschieten, dat dan blijft liggen...Niet alleen jammer van het geld dat wordt uitgegeven, maar ook jammer vanuit duurzaamheidsperspectief.
Goed hart of niet, die zou ik dus echt nooit aantrekken!quote:Op maandag 12 december 2022 10:56 schreef SQ het volgende:
Ah kijk, deze:
Ik kan tegen mijn schoonfamilie helaas niet zeggen dat ik een cadeau liever ruil, dat is echt geen optie. En die komen zelf ook niet op de verjaardag, maar sturen plichtsgetrouw een cadeautje op. Net zoals wij dat bij hen doen, wat ook altijd erg moeilijk is....quote:Op maandag 12 december 2022 11:27 schreef trui het volgende:
[..]
tja, ik vind een verjaardag zonder cadeautjes wel heel kaal. En als je elkaar goed kent zou 't toch ook geen probleem moeten zijn om te zeggen dat je een cadeau liever ruilt?
Ik zag laatst een filmpje van iemand die zo blij was dat hermes haar het vertouwen gaf dat ze geselecteerd was om een tas te mogen kopen.quote:Op maandag 12 december 2022 11:36 schreef SQ het volgende:
Vroeger bij de nagelmeisjes op fok was er een meisje dat ook zo'n tamelijk duur hermes sjaaltje kocht, van het formaat bandana. Past niet om je nek, maar was voor aan je tas. Dus ik kijk niet meer zo snel van dingen op
Dit is de reden dat we zowel bij familie als vrienden de cadeaus hebben afgeschaft (ouders uitgezonderd, en met kinderverjaardagen ook wel cadeautjes). Frutsels die lang bleven staan omdat het het toch niet helemaal was. Of een ruilhandel qua geld.quote:Op maandag 12 december 2022 11:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik kan tegen mijn schoonfamilie helaas niet zeggen dat ik een cadeau liever ruil, dat is echt geen optie. En die komen zelf ook niet op de verjaardag, maar sturen plichtsgetrouw een cadeautje op. Net zoals wij dat bij hen doen, wat ook altijd erg moeilijk is....
quote:Op maandag 12 december 2022 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik zag laatst een filmpje van iemand die zo blij was dat hermes haar het vertouwen gaf dat ze geselecteerd was om een tas te mogen kopen.
Dat is echt een andere wereld dan waarin ik leef, geloof ik.
Ja, de Eiffeltoren en dan in plaats van de kerstboomquote:Op maandag 12 december 2022 11:31 schreef BE het volgende:
[..]
Goed hart of niet, die zou ik dus echt nooit aantrekken!![]()
Wij zitten er hier een beetje mee dat we eigenlijk allemaal niet echt iets weten voor onder de kerstboom.![]()
ZIjn we dan zo ontzettend verwend of juist tevreden?![]()
Er zijn wel wat kado-tjes en kado's maar die zijn eigenlijk allemaal een soort van functioneel ofzo.
Nieuwe bureaustoel voor de jongens, die willen ze heel graag en hebben ze ook nodig. Ze zijn langer dan ik en zitten nog op van die ikea-kinderdingen.![]()
F. overweegt nu een of ander groot lego-ding en daar gaan ze ook echt heel blij mee zijn maar dan... als ie eenmaal in elkaar zit, waar laat je dat dan weer...
(Of 1x in elkaar zetten en daarna netjes uit elkaar weer in de doos en volgend jaar weer bouwen?![]()
)
Helaas wel ja, ik houd nooit zo van die verplichte nummertjes. Ik zit alweer vol verbazing vanaf de zijlijn toe te kijken hoe ik de schoonfamilie "op eerste kerstdag willen we wat met elkaar gaan doen, in de middag" ineens zonder verder overleg is omgeslagen naar een full-blown kerstdinerquote:Op maandag 12 december 2022 08:31 schreef exode het volgende:
Stromen bij jullie de Kerstplannen ook binnen?
T weet het wel. Die krijgt een air-up en een Samsung smartwatch. Ze doet tegenwoordig graag Strong Viking runs en dan ook trials van 7km. Met de smartwatch kan ze e.e.a. bijhouden en weer punten verdienen ofzo.quote:Op maandag 12 december 2022 11:31 schreef BE het volgende:
[..]
Goed hart of niet, die zou ik dus echt nooit aantrekken!![]()
Wij zitten er hier een beetje mee dat we eigenlijk allemaal niet echt iets weten voor onder de kerstboom.![]()
ZIjn we dan zo ontzettend verwend of juist tevreden?![]()
Er zijn wel wat kado-tjes en kado's maar die zijn eigenlijk allemaal een soort van functioneel ofzo.
Nieuwe bureaustoel voor de jongens, die willen ze heel graag en hebben ze ook nodig. Ze zijn langer dan ik en zitten nog op van die ikea-kinderdingen.![]()
F. overweegt nu een of ander groot lego-ding en daar gaan ze ook echt heel blij mee zijn maar dan... als ie eenmaal in elkaar zit, waar laat je dat dan weer...
(Of 1x in elkaar zetten en daarna netjes uit elkaar weer in de doos en volgend jaar weer bouwen?![]()
)
Oh, die zijn wel fuglyquote:Op maandag 12 december 2022 10:56 schreef SQ het volgende:
Ah kijk, deze:
Ja die!quote:Op zondag 11 december 2022 23:04 schreef Amsel het volgende:
[..]
Deze? https://www.lidl.nl/p/ern(...)EhjNfgEaAijjEALw_wcB
Daar is iemand hier ook goed in.quote:Op maandag 12 december 2022 11:18 schreef lunapuella het volgende:
O ik vind dat altijd zo lastig, als ik héél goedbedoeld iets krijg wat precies de plank misslaat ten opzichte van wat ik vroeg. Er iets van zeggen is ondankbaar maar ik vind het ook zo jammer als mensen hun geld uitgeven aan iets wat maar blijft liggen omdat ik er niks mee kan.
Dat niet alleen, meneer heeft net een soundbar gekocht die ik sowieso al niet wilde hebben, ten eerste om de lege ruimte om de TV niet te vervuilen met zo'n lelijk ding, ten tweede word ik ziels-ongelukkig van het geluid wat er uit zo'n kutding komt, want er moeten natuurlijk weer zware bassen bij en dat heeft op mij het effect dat ik dingen door een raam wil gooien.quote:Op maandag 12 december 2022 11:32 schreef exode het volgende:
Dat geld voor een sjaal, iedereen heeft toch wel iets waar je meer geld aan uitgeeft dan iemand anders? Er staat hier voor een vermogen aan Lego in de woonkamer te pronken. Dat snappen veel mensen ook niet.
quote:Op maandag 12 december 2022 12:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, de Eiffeltoren en dan in plaats van de kerstboom![]()
Dat deden we 2jr geleden al. Nu zaten we dus ook weer aan iets leuks voor allemaal te denken maar ja... een keer heb je alle consoles wel staan.quote:Op maandag 12 december 2022 12:18 schreef Burdie het volgende:
Wij doen een PlayStation onder de boom. Hebben we allemaal wat aan.
Hoe is hem dat bevallen? Is zijn gehoor nu ook beter?quote:Op vrijdag 9 december 2022 18:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
Mijn vriend had dat ook en daar hebben ze de gehoorgang verbreed
quote:Op maandag 12 december 2022 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat niet alleen, meneer heeft net een soundbar gekocht die ik sowieso al niet wilde hebben, ten eerste om de lege ruimte om de TV niet te vervuilen met zo'n lelijk ding, ten tweede word ik ziels-ongelukkig van het geluid wat er uit zo'n kutding komt, want er moeten natuurlijk weer zware bassen bij en dat heeft op mij het effect dat ik dingen door een raam wil gooien.
Dan wordt het van "ja, maar we doen de bassen gewoon niet zwaar" en "hij gaat alleen maar aan als jij...."
Maar ik heb wel zo'n schijtlelijk ding in de woonkamer staan en omdat ik weiger in de muur onder de TV te gaan boren (65" The Frame van een half jaar oud) moet er dus ook nog een tafeltje voor die soundbar.
Echt, pleur op met die meuk, ik wil dat niet eens in mijn huis
Operatie was bij kennis, plaatselijke verdoving. Ik mocht erbij zijn.quote:Op maandag 12 december 2022 13:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoe is hem dat bevallen? Is zijn gehoor nu ook beter?
Er wordt bij mij gesproken over het vervangen van mijn gehoorbeentjes en trommelvlies. Maar voorlopig vind ik mijn gehoor nog niet slecht genoeg om dat soort drastische maatregelen te nemen. Iemand die ik via werk ken heeft een dergelijke ingreep gehad en is niet erg blij met het resultaat.
Bij kennisquote:Op maandag 12 december 2022 13:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
Operatie was bij kennis, plaatselijke verdoving. Ik mocht erbij zijn.
Herstel was wel heftig, maar heeft sindsdien geen oorontstekingen meer gehad en het oorsmeer komt er nu beter uit.
heerlijk lijkt me, lekker thuis aankneuteren en/of gewoon met 't gezin een boswandeling maken.quote:Op maandag 12 december 2022 14:53 schreef SQ het volgende:
Ja dat soort frustraties verpesten het wel een beetje Tink89
Ik val dit jaar in een soort kerstgat omdat mijn schoonfamilie niks doet ineensiemand nog tips voor tweede kerstdag?
Het viel hem 100% mee, tandarts is ergerquote:Op maandag 12 december 2022 14:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij kennis![]()
. Dat zou voor mij een no-go zijn. Ik raak gegarandeerd in paniek, dat lijkt me niet bevorderlijk. Maar heel fijn dat de operatie wel zo'n goed effect heeft gehad voor je vriend!
Wat een gekke vraag, meubelboulevard natuurlijk.quote:Op maandag 12 december 2022 14:53 schreef SQ het volgende:
Ja dat soort frustraties verpesten het wel een beetje Tink89
Ik val dit jaar in een soort kerstgat omdat mijn schoonfamilie niks doet ineensiemand nog tips voor tweede kerstdag?
klopt hoor, zo kijk ik vaak verlekkerd naar Orla Kiely tassen, maar tot nu toe heb ik mezelf nog altijd weten tegen te houden.quote:Op maandag 12 december 2022 11:32 schreef exode het volgende:
Dat geld voor een sjaal, iedereen heeft toch wel iets waar je meer geld aan uitgeeft dan iemand anders? Er staat hier voor een vermogen aan Lego in de woonkamer te pronken. Dat snappen veel mensen ook niet.
Cliffhangerquote:Op maandag 12 december 2022 15:24 schreef trui het volgende:
Wel leuk dat ik mede dankzij dit topic een lekker geurtje op het spoor ben gekomen ooit dat nu tot mijn favorieten behoort. (uiteraard kom ik nu niet op de naam. pff. )
zie edit!quote:Op maandag 12 december 2022 15:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Cliffhanger![]()
.
(Parfumopsom in 3... 2... 1...)
Hey die heb ik ook, zou het van mij komen?quote:Op maandag 12 december 2022 15:24 schreef trui het volgende:
[..]
klopt hoor, zo kijk ik vaak verlekkerd naar Orla Kiely tassen, maar tot nu toe heb ik mezelf nog altijd weten tegen te houden.
En verder ben ik ook vaak heel snel geneigd om iets meteen te kopen als ik denk dat ik het nodig heb () , dus ik herken wel een beetje het probleem van zelf niks voor op mijn verlanglijstje te weten. De grotere wensen zijn dan weer te duur om te vragen. Maar goed, het is me uiteindelijk wel weer gelukt hoor.
Voor de rest van 't gezin vind ik het helemaal niet moeilijk, ik heb me al helemaal blut gekocht aan leuke cadeautjes voor iedereen. Bijv: theaterkaartjes, een trainingspak, concert-oordopjes en een koptelefoon voor Willem. Voor Cato: een leuke tuinbroek, laptopstickers, groene lippenstift, een leuk t-shirt een verzwaringsdeken. Oja en ook nog duur wollen ondergoed voor iedereen. En verder om samen te delen: een Stoov Big Hug, een VPN-abonnement, twee spellen.
Met mijn parfums doe ik langer dan een jaar, dus ik hoef niet elk jaar (of meerdere keren per jaar) hetzelfde geurtje. Wel leuk dat ik mede dankzij dit topic een lekker geurtje op het spoor ben gekomen ooit dat nu tot mijn favorieten behoort. (uiteraard kom ik nu niet op de naam. pff. - edit: oja toch wel Missoni!)
ja zoonlief gaat komend studiejaar een half jaar in Noorwegen studeren, dus we bouwen vast aan zijn benodigde extra laagjes-voorraad.quote:
zou heel goed kunnen!quote:Op maandag 12 december 2022 15:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Hey die heb ik ook, zou het van mij komen?
Ja, helaas wel, kennelijk betekent dat dat ik van die meuk in huis moet tolereren waar ik zielsongelukkig van word, naast alle meuk waar ik al niet blij van word...quote:Op maandag 12 december 2022 13:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik dacht dat het jullie huis was?
Het is bij mij meer een trauma dingetje. Ik verdraag het heel slecht als iemand aan mijn oren zit. Liever een uitstrijkje dan een bezoek aan de KNO-arts, zeg maarquote:Op maandag 12 december 2022 15:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
Het viel hem 100% mee, tandarts is erger
kan trouwens ook onder narcose, maar was zo gepiept. Bij de tandarts lig je zegmaar langer
je zou denken dat 't met zoveel ruimte wel moet lukken om allebei je eigen meuk te mogen hebben.quote:Op maandag 12 december 2022 15:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, helaas wel, kennelijk betekent dat dat ik van die meuk in huis moet tolereren waar ik zielsongelukkig van word, naast alle meuk waar ik al niet blij van word...
Jullie hadden beter 2 aparte vleugels kunnen ontwerpen volgens mijquote:Op maandag 12 december 2022 15:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, helaas wel, kennelijk betekent dat dat ik van die meuk in huis moet tolereren waar ik zielsongelukkig van word, naast alle meuk waar ik al niet blij van word...
Ik denk dat we beter een tweekapper hadden kunnen bouwenquote:Op maandag 12 december 2022 15:52 schreef trui het volgende:
[..]
je zou denken dat 't met zoveel ruimte wel moet lukken om allebei je eigen meuk te mogen hebben.
Oh dat wist ik helemaal niet! Ik heb ze van Joha, was op aanraden van m'n moeder. Maar die zijn ook diervriendelijk, lees ik. Gelukkig maar.quote:Op maandag 12 december 2022 15:50 schreef trui het volgende:
[..]
ja zoonlief gaat komend studiejaar een half jaar in Noorwegen studeren, dus we bouwen vast aan zijn benodigde extra laagjes-voorraad.En voor mezelf vind ik 't ook echt heerlijk spul, van merinowol. (gekocht bij Dilling, de schapen zijn dan niet mishandeld ervoor, dat is bij merinowol anders wel vaak het geval).
Iets waarvan je neigingen krijgt dingen door een raam te gooien vallen wat mij betreft wel in die categorie, en dan niet eens vanwege lelijk maar puur door de geluiden/tonen/brom.quote:Op maandag 12 december 2022 15:54 schreef SQ het volgende:
Zielsongelukkig klinkt ook wel wat heftig Leandra![]()
Mijn man heeft ook voorkeuren die van mij niet zo hoeven, maar het verpest mijn levensgeluk gelukkig niet.
Spannend! Wat leuk!quote:Op maandag 12 december 2022 15:50 schreef trui het volgende:
[..]
ja zoonlief gaat komend studiejaar een half jaar in Noorwegen studeren, dus we bouwen vast aan zijn benodigde extra laagjes-voorraad.En voor mezelf vind ik 't ook echt heerlijk spul, van merinowol. (gekocht bij Dilling, de schapen zijn dan niet mishandeld ervoor, dat is bij merinowol anders wel vaak het geval).
Toen ik na het plaatsen van de kerstboom al commentaar kreeg van mijn vriend heb ik hem de hele boom laten versieren met kind samen. Geen zin in gezeur dat het niet goed is en mij boeit het minder hoe het precies zit. Komt mijn moeder binnen, vraagt die of we nog niet klaar zijn met de kerstboom versierenquote:Op maandag 12 december 2022 15:54 schreef SQ het volgende:
Zielsongelukkig klinkt ook wel wat heftig Leandra![]()
Mijn man heeft ook voorkeuren die van mij niet zo hoeven, maar het verpest mijn levensgeluk gelukkig niet.
Geen ervaring, ik vind ze vooral intens lelijk. De originele Moonboots dan he? Ik word wel heel erg gelukkig van mijn Sorel Snowboots, die zijn het geld wat mij betreft absoluut waard.quote:Op maandag 12 december 2022 16:01 schreef Burdie het volgende:
Even tussendoor, heeft iemand hier ervaring met moonboots? Zijn die het geld waard?
Ja, die heeft wel wat, heb de Lampe Berger geur.quote:Op maandag 12 december 2022 19:09 schreef amaranta het volgende:
Ik kan iedereen Lolita Lempicka - Mon premier parfum, aanraden.
https://www.lolitalempicka.com/products/mon-premier-parfum
Ik heb geen nek. Geen grap. Mijn hoofd rust vrijwel direct op mijn schouders. Maar ik draag toch echt heel graag een sjaal.quote:Op maandag 12 december 2022 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het altijd koud, maar sjaals vind ik bijna altijd te warm en beklemmend. Iets om m'n nek hebben geeft me het gevoel gekooid te worden.
Die heb ik uiteraard ook 😇quote:Op maandag 12 december 2022 19:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die heeft wel wat, heb de Lampe Berger geur.
Jill Sander - Sensationsquote:Op maandag 12 december 2022 15:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Cliffhanger![]()
.
(Parfumopsom in 3... 2... 1...)
Twintig mensenquote:Op maandag 12 december 2022 17:59 schreef livelink het volgende:
Ik ben blij dat we de cadeautjes al achter de rug hebben met Sinterklaas. Kerst wil ik echt het liefst vrij van cadeautjes houden. Voor mij past dat niet bij elkaar. Ik ben zelf heel makkelijk blij te maken met alles. Mijn zoon kan ik echt nergens blij mee maken en mijn dochter en man zitten er weer tussenin. Ik blijf het lastig vinden.
Wij hebben 1e Kerstdag in een impuls mijn hele familie uitgenodigd en bijna iedereen kan ook komen. Dus ik krijg 20 mensen op bezoek en heb vanochtend maar een cateringbedrijf ingeschakeld. Ik zag het niet zetten om zelf voor 20 man al het eten zelf te regelen.
Ik ook. Heel jammer.quote:Op maandag 12 december 2022 20:34 schreef LeSage het volgende:
Ik heb een heel goed reukvermogen geloof ik, maar dat betekent ook dat ik veel geuren heel heftig vind en zeker van parfum krijg ik hoofdpijn
Ja dat herken ik wel. Ik ruik ook vaak als enige rare geurtjes in huis.quote:Op maandag 12 december 2022 20:34 schreef LeSage het volgende:
Ik heb een heel goed reukvermogen geloof ik, maar dat betekent ook dat ik veel geuren heel heftig vind en zeker van parfum krijg ik hoofdpijn
Oh die is iddquote:Op maandag 12 december 2022 20:58 schreef Aure het volgende:
Mijn all time fav is L de lolita lempicka. Maar die is niet meer te koopheb nog anderhalf flesje staan voor als ik het weer ga dragen (sinds de kinderen draag ik bijna geen parfum meer
)
Ik weet niet of het dezelfde is maar ik viel als een blok voor Styles van Jills Sander net voor ie eruit ging. Heb nog een tijdje gezocht op obscure Aziatische marktjes, maar helaas...quote:Op maandag 12 december 2022 21:11 schreef SQ het volgende:
Ik maak ook altijd de fout om verliefd te worden op tijdelijke edities van geuren
Zo zou ik graag nog een flesje Very Irresistible summer sun willen. Of Jil Sander stylessence. Maar helaas.
Ik doe het nu met la vie est belle, olympéa en missoni.
Style is nog wel te vinden. Styles krijg ik niet gevonden op Google. Stylessence was een zwart / donkerpaars flesje.quote:Op maandag 12 december 2022 21:39 schreef BE het volgende:
[..]
Ik weet niet of het dezelfde is maar ik viel als een blok voor Styles van Jills Sander net voor ie eruit ging. Heb nog een tijdje gezocht op obscure Aziatische marktjes, maar helaas...
Toch suggereert die naam dat het iets voor jonge meiden is. Ik zou er echt niet snel aan denken om die voor mezelf te overwegen.quote:Op maandag 12 december 2022 19:09 schreef amaranta het volgende:
Ik kan iedereen Lolita Lempicka - Mon premier parfum, aanraden.
https://www.lolitalempicka.com/products/mon-premier-parfum
Femme van Hugo Boss vind ik ook een lekkere!quote:Op maandag 12 december 2022 21:15 schreef Kyara het volgende:
Of als je een favo hebt en ze gaan met de ingrediënten kloten.
Pure wish van Chopard. Maar dan een oude versie
Nu
Flora van Gucci
Femme van Hugo Boss
Woman van Boss
Mmm, ik ga nu ernstig aan mezelf twijfelen of ik wel de juiste naam voor me hebquote:Op maandag 12 december 2022 21:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Style is nog wel te vinden. Styles krijg ik niet gevonden op Google. Stylessence was een zwart / donkerpaars flesje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |