En het geeft ook een opening om een ouder ook eens te vragen voor andere klussen. Als je als ouder wordt afgewezen voor het meegaan met een schoolreisje omdat je verder ook niks hebt gedaan, ben je ook niet echt gemotiveerd om vervolgens in een oudercommissie te gaan zitten. Tenminste, dat zou ik denken.quote:Op zondag 4 december 2022 10:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan denken wij daar anders over.
Voor mij heeft elke ouder evenveel “recht”. Of hij nou 1x heeft geholpen of 52x
Ja, ik snap absoluut wat je bedoelt. Maar het is nu eenmaal zo en ik vind ook dat je daar wat van mag vinden, maar dat verandert verder niks aan de situatie.quote:Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.
Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden![]()
Ja, ik vind daar wat van.
Hier 2 losgeslagen puberkittens én kerstboomquote:Op zondag 4 december 2022 11:20 schreef amaranta het volgende:
Nog geen kerstboom.
Vorig jaar niet gedaan omdat we nét een hont hadden. Wil het dit jaar wel proberen.
Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.quote:Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.
Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden![]()
Ja, ik vind daar wat van.
Dit.quote:Op zondag 4 december 2022 11:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.
Maar ik ben niet te beroerd om een keer mee te lopen van het een naar het ander als dat nodig is. Dat doe ik liever dan pepernoten bakken, schoolreisje of andere knuffelige activiteiten met de kinderen van een ander.
Bij het stalletje waar wij gaan kunnen we hem gelukkig laten bezorgen. Slaat nergens op hoor, want het stalletje is op 10 minuten loopafstand van ons huis, maar er zijn jaren geweest dat we het met slecht weer wel hebben gedaan voor die 2 euro extra.quote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
Even kijken wanneer het deze week mooi weer is, zodat ik open kan rijden, anders wordt het niks met een kerstboom
Morgen regen, dinsdag en woensdag bewolkt, donderdag kans op regen, vrijdag mooi....
Dat wordt dus dinsdag, woensdag of vrijdag.
Dinsdag denk ik. We hebben al wel een klein boompje staan, 100x ingewikkeld met een lichtsnoer.quote:Op zondag 4 december 2022 11:13 schreef Loj het volgende:
Goed, volgende vraag: bij wie staat de kerstboom al
Hier precies andersom.quote:Op zondag 4 december 2022 12:01 schreef Aure het volgende:
KerstboomMorgen of overmorgen staat ie er denk ik. Mijn vriend is daar heel principieel in, hij mag pas na sinterklaas (dus het zal wel dinsdag worden
maar ik probeer morgen
)
Ik heb helaas geen cabrio meer 😅quote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
Even kijken wanneer het deze week mooi weer is, zodat ik open kan rijden, anders wordt het niks met een kerstboom
Morgen regen, dinsdag en woensdag bewolkt, donderdag kans op regen, vrijdag mooi....
Bij ons mag hij altijd mee in de bakfietsquote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
En dit. Ik werk zelf voor de klas, dus ik kan echt niet helpen als ze uitjes plannen op mijn werkdag.quote:Op zondag 4 december 2022 11:46 schreef Hupje het volgende:
Ik werk zelf op een school. Uitstapjes voelen voor mij als werk, dus als anderen meegaan met de groep van mijn kind, graag. Vrij nemen kan ik niet van mijn werk. Sinds het thuiswerken heeft mijn vriend wel een paar keer gereden voor uitstapjes.
Ik steek aardig wat tijd in de school van J doordat ik wekelijks een keer brigadier, in de MR en de verkeergroep zit en in geval van nood invalleerkracht ben. Dus als er hulp gevraagd wordt en ik kan, wacht ik meestal even af of anderen zich aanmelden. Is er niet genoeg hulp, dan doe ik het alsnog.
Kerstboom: gisteren wel alvast gehaald bij de boer net buiten het dorp. Lopend, met de kruiwagen, is best gezelligHij staat nu nog buiten, gaat vanavond de garage in (ivm wennen aan temperatuur) en na pakjesavond naar binnen.
Oh, dat lijkt me zo goor, jezelf letterlijk van top tot teen moeten insmeren.quote:Op zondag 4 december 2022 12:15 schreef livelink het volgende:
Helaas heeft ze nu al 3x schurft gehad in het studentenhuis en dat is vergeleken met luizen echt wel een graad of 10 erger. Wij hebben vorig jaar ook schurft gehad door haar en toen begreep ik echt niet meer waarom ik me vroeger ooit druk heb gemaakt over luizen![]()
Het is onze enige auto, dus alternatieven zijn er niet echt, want ik moet wel een boom hebben met zo'n gat in de stam zodat hij op de Easyfix kerstboomstandaard kan.quote:
Ja, het is geen pretje. Plus echt alle kleding, wassengoed en bekleding van bank moeten wassen op 60 graden en dan nog 3 dagen er niet op zitten. Mijn dochter heeft er zo'n trauma van opgelopen dat ze alleen nog maar op houten stoelen gaat zitten overal. Plus dat die tubes hardstikke duur zijn en bestrijding alleen maar werkt als alle huisgenoten zich smeren en de maatregelen nemen. Na haar 3e keer en toen ze ook ons besmet had heb ik voor het hele studentenhuis en voor ons tubes gekocht (twee per persoon a 20 euro per tube). En dat heeft geholpen. Toen is iedereen daar gaan smeren en hebben ze alle andere maatregelen genomen. Het was het geld op zich waard, maar het is echt een groot probleem aan het worden.quote:Op zondag 4 december 2022 12:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt me zo goor, jezelf letterlijk van top tot teen moeten insmeren.Ik gruwel al van zonnebrandcrème.
Dan heb je een indrukwekkende aanhangerquote:Op zondag 4 december 2022 12:11 schreef SQ het volgende:
Ik ga nog eens lobbyen voor een boom vanmiddag. Eigenlijk wil ik toch wel graag.
Als ik niet 3 kinderen bij me had reed ik meteen naar de kweker, maar ja, kan nu de achterbank niet plat gooien. Moet met de aanhanger en die mag ik niet trekken met mijn rijbewijs
Ik zit zelf bij een slagwerkgroep en laatst moesten we op zondagochtend om 11 uur opruimen.quote:Op zondag 4 december 2022 12:29 schreef amaranta het volgende:
Overigens hebben we nu exact hetzelfde probleem in de voetbal app. Er zijn ongeveer 5-6 ouders die elke wedstrijd rijden. Terwijl er in het team 17 kinderen spelen.
Maar er is ook geen rijschema.
Ja, dubbelassig.quote:Op zondag 4 december 2022 12:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan heb je een indrukwekkende aanhanger
Mijn ervaring met vrijwilligerswerk is dat je het vooral voor jezelf en voor de vereniging moet doen en niet voor waardering van anderen. En dan vooral zeker niet verwachten dat andere zien hoeveel je doet en misschien iets overnemen. Ik heb mij er echt bij neergelegd dat het zo is, want het begon mijn eigen plezier te bedervenquote:Op zondag 4 december 2022 12:58 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik zit zelf bij een slagwerkgroep en laatst moesten we op zondagochtend om 11 uur opruimen.
We zijn met 30 in de groep en er stonden welgeteld 8 mensen![]()
Sowieso 3 appten later dat ze de wekker waren vergeten.
En dan haal ik extra hard, want ik zit al in het bestuur en onze eigen commissie. Steek er altijd veel tijd in en het zijn iedere keer dezelfden die nergens bij helpen en vervolgens zich nog even verslapen.
Door 15+ jaar bij verenigingen is mijn beeld van helpende ouders misschien ook wel wat cynischer.
Je hoeft heus niet steeds vrij te vragen, maar bij ons zijn de activiteiten altijd op wisselende dagen, dus er is vast wel iets te regelen.
Onze school is hier normaal ook erg goed in, alles laat vragen. Maar vorige week kwam de vraag voor hulp voor schoolreisje. In juliquote:Op zondag 4 december 2022 13:31 schreef Nolita het volgende:
Hier op school krijgen ze het tot nu toe altijd voor elkaar om 1-2 weken vooraf een oproep te doen. Ja, dat maakt het vaak onmogelijk om nog iets te regelen op mijn werk.
Schoolreisje vorig jaar was wel een toppunt.
2 weken vooraf verplaatsen naar een andere dag en dan toch maar afblazen ivm te weinig hulpouders (en betalende ouders).
Ik wil graag helpen, maar dan zal de school echt veel eerder een oproep moet doen.
Mijn school en de school van mijn kind liggen naast elkaar, dus dat ik leerkracht ben was al snel bekend bij J op school. Ze lieten vorig jaar weten dat ze heel krap zaten met invallers en vroegen of er ouders met een lesbevoegdheid waren die incidenteel willen inspringen. Ik doe het alleen (op mijn vrije dag) als laatste optie, als er anders een klas naar huis moet. En niet de klas van J.quote:Op zondag 4 december 2022 12:24 schreef amaranta het volgende:
Invallen op school heb ik nooit gedaan. Heb dat én nooit aangeboden én überhaupt niet kenbaar gemaakt dat ik ook leerkracht ben bij de directie.
Ik doe intussen best (te) veelquote:Op zondag 4 december 2022 13:15 schreef Kyara het volgende:
Ik doe heel veel op school. Maar ik voel me dan weer niet betrokken bij sport- of hobbyverenigingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het altijd wel met plezier gedaan, ook bij dochter. Bij haar 2 jaar zwemmen en bij zoon 1 jaar. Maar met dat was het gewoon handiger om een vast iemand erbij te hebben. De 2e ouder die ze nodig hadden was altijd gedoe.
Bij ons waren het meestal juist de werkende ouders die meehielpen.
Zoon wil zn klaaskadootjes echt onder de kerstboommaar hij zit nu te fortniten met een klasgenoot dus geen idee wanneer.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Oh nee, maar dat weet ik wel. Vind ik ook niet erg.quote:Op zondag 4 december 2022 13:26 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Mijn ervaring met vrijwilligerswerk is dat je het vooral voor jezelf en voor de vereniging moet doen en niet voor waardering van anderen. En dan vooral zeker niet verwachten dat andere zien hoeveel je doet en misschien iets overnemen. Ik heb mij er echt bij neergelegd dat het zo is, want het begon mijn eigen plezier te bederven
Ik ben nu echt heel druk met het organiseren van carnaval 2023 en ik doe het echt alleen voor mezelf. Ik wil een toffe carnaval en ik krijg er zelf energie van wanneer toffe dingen lukken.
Op mijn werk zouden het roetvegers zijn, maar blijkbaar is onze ceo daarvoor gaan liggen. Ze moesten en zouden zwart. En ik had het nog wel vantevoren gevraagd en stond me daar dus knap te storen. Waren ook inclusief rode lippen, grote oorbellen enz. En op de peutergym gisteren ook. Daar werd ik overigens ook heel gek aangekeken toen ik de nieuwe versies van de liedjes zong...quote:Op zondag 4 december 2022 14:42 schreef SQ het volgende:
Kennelijk was sinterklaas vanmiddag in de straat hier, ik was ff met de kinderen bij mijn vader. Dacht dat we toch wel in een tamelijk progressieve omgeving woonden, maar ik zie op de foto's toch echt nog gitzwarte pieten
Bij mijn Lidl zijn de oudjes nog vrij conservatief. Ving van de week een gesprek op tussen 2 dames: ‘Ja, en dan met die roetveegpiet, wij hadden toch nooit last van zwarte pieten, flauwekul.’quote:Op zondag 4 december 2022 14:42 schreef SQ het volgende:
Kennelijk was sinterklaas vanmiddag in de straat hier, ik was ff met de kinderen bij mijn vader. Dacht dat we toch wel in een tamelijk progressieve omgeving woonden, maar ik zie op de foto's toch echt nog gitzwarte pieten
Ja maar ja maar, hoe meer spanning hoe meer leuk!quote:Op zondag 4 december 2022 14:52 schreef SQ het volgende:
Oh en nog een kleine sinterklaas rant
Schoonfamilie wilde dit jaar wederom toch weer sinterklaas vieren. Ik had al lange tijd geleden aangegeven dat ik pakjesavond thuis met het gezin wil doen op 5 december en dat ik het zou waarderen als ze de familieviering ná die dag zouden doen teneinde de spanningsboog intact en voorspelbaar te houden. So far so good, we gaan 10 december naar de schoonfamilie. Kinderen wisten daar met een reden niks van.
Nu heeft mijn schoonmoeder uit naam van sinterklaas een ansichtkaart aan de kinderen gestuurd met de mededeling dat sinterklaas vertraging heeft opgelopen en dat de kinderen 10 december hun kadootjes bij opa en oma krijgen.
.....
Nu is dus toch de spanningsboog aan gort. Mijn oudste is tamelijk over de zeik omdat ze dus denkt dat ze morgen geen kadootjes krijgt en haar hele pakjesavond in het water valt. Ik moet dit dus weer gaan zien te lijmen op 1 of andere manier.
Echt, prima hoor deze goede bedoelingen maar de uitwerking is echt zo ontzettend kutzo'n kaart was toch helemaal niet nodig. Wij kunnen dit als ouders prima zelf managen....
Vanavond misschien een briefje in de schoen doen dat die pieten opgevangen hebben dat de kinderen dachten dat er vanavond niets zou komen maar dat ze toch echt wel iets komen brengen?quote:Op zondag 4 december 2022 14:56 schreef SQ het volgende:
Mja nee, de spanning is nu dus helemaal weg. Want er komt morgen toch niks, want sinterklaas heeft geschreven dat ze hun kadootjes 10 december pas krijgen.
quote:Op zondag 4 december 2022 14:52 schreef SQ het volgende:
Schoonfamilie wilde dit jaar wederom toch weer sinterklaas vieren. Ik had al lange tijd geleden aangegeven dat ik pakjesavond thuis met het gezin wil doen op 5 december en dat ik het zou waarderen als ze de familieviering ná die dag zouden doen teneinde de spanningsboog intact en voorspelbaar te houden. So far so good, we gaan 10 december naar de schoonfamilie. Kinderen wisten daar met een reden niks van.
Nu heeft mijn schoonmoeder uit naam van sinterklaas een ansichtkaart aan de kinderen gestuurd met de mededeling dat sinterklaas vertraging heeft opgelopen en dat de kinderen 10 december hun kadootjes bij opa en oma krijgen.
.....
Nu is dus toch de spanningsboog aan gort. Mijn oudste is tamelijk over de zeik omdat ze dus denkt dat ze morgen geen kadootjes krijgt en haar hele pakjesavond in het water valt. Ik moet dit dus weer gaan zien te lijmen op 1 of andere manier.
Echt, prima hoor deze goede bedoelingen maar de uitwerking is echt zo ontzettend kutzo'n kaart was toch helemaal niet nodig. Wij kunnen dit als ouders prima zelf managen....
Fijn he, die (schoon)ouders die je met veel pijn en moeite zover krijgt iets *niet* te doen, maar dat ze dan op de achtergrond denken "Oh, niet X? Dan doen we gewoon Y!quote:Op zondag 4 december 2022 14:52 schreef SQ het volgende:
.....
Hoe durf jij eigenlijk te denken dat thuis vieren belangrijker is dan bij de schoonfamilie? Wie denk je wel dat je bent, de koningin ofzo?quote:Op zondag 4 december 2022 15:54 schreef SQ het volgende:
Ja echt. En ik probeer dan wat te sussen als "maar misschien als we morgen heel hard in de tuin gaan zingen komen er toch wel gewoon kadootjes" maar ik win het niet. Een handgeschreven kaart van sinterklaas bevat meer waarheid dan je moeder.
Zal morgen wel even een brief aan de zak nieten, dat postpiet het niet had begrepen, en dat maar een páár van de kadootjes bij opa en oma komen omdat die zak zoek was geraakt ofzo.
Nee daarom ben ik niet al te boos, ik heb zelf ook niet nagedacht en m gewoon aan ze gegeven.quote:Op zondag 4 december 2022 16:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe durf jij eigenlijk te denken dat thuis vieren belangrijker is dan bij de schoonfamilie? Wie denk je wel dat je bent, de koningin ofzo?
Mijn kinderen hadden zo'n kaart overigens niet te zien gekregen. Maar die hebben dan ook geen sleutel van de brievenbus
Jezus wat een achterlijke CEO hebben jullie dan zeg. En ook stom van de peutergym!quote:Op zondag 4 december 2022 14:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Op mijn werk zouden het roetvegers zijn, maar blijkbaar is onze ceo daarvoor gaan liggen. Ze moesten en zouden zwart. En ik had het nog wel vantevoren gevraagd en stond me daar dus knap te storen. Waren ook inclusief rode lippen, grote oorbellen enz. En op de peutergym gisteren ook. Daar werd ik overigens ook heel gek aangekeken toen ik de nieuwe versies van de liedjes zong...
quote:
Waar is de duimpje naar beneden knop als je die nodig hebt.quote:Op maandag 5 december 2022 11:29 schreef Amsel het volgende:
![]()
![]()
KUT KUT KUT CORONA
![]()
![]()
![]()
Vanavond pakjesavond. Vrijdag jarig. Vanochtend hoofdpijn. Net positief getest
Neeeeeeeeequote:Op maandag 5 december 2022 11:29 schreef Amsel het volgende:
![]()
![]()
KUT KUT KUT CORONA
![]()
![]()
![]()
Ah neeeequote:Op maandag 5 december 2022 11:29 schreef Amsel het volgende:
![]()
![]()
KUT KUT KUT CORONA
![]()
![]()
![]()
In their defence: in 90% van de vacatures staan eisen/wensen die achteraf toch niet zo'n harde eis blijken te zijnquote:Op maandag 5 december 2022 15:11 schreef Mushanga71 het volgende:
In de personeelgezocht advertentie staat duidelijk: alleen reageren vanaf 16 jaar en ouder. Vind ik rustig 13 jarigen met een sollicitatie in de mailHeb ik zo'n zin om het volgende te mailen: ga eerst maar eens leren lezen
Is ook zo hoor en proberen kan altijd. Maar steeds als er dan een sollicitatie ligt, denk ik HA! en dan blijkt het net geen kleuter te zijnquote:Op maandag 5 december 2022 15:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
In their defence: in 90% van de vacatures staan eisen/wensen die achteraf toch niet zo'n harde eis blijken te zijndus in dat opzicht snap ik dat wel, haha. Al snap ik natuurlijk dat bij jullie de leeftijdsgrens wél een harde grens is
Beterschap aan de zieken! En wat ontzettend balen Amsel..
Ah neeeequote:Op maandag 5 december 2022 16:50 schreef Vicky het volgende:
Joy.. mijn jongste dochter test net positief op corona..
Hoe kom je op het idee om dat te combineren.quote:Op maandag 5 december 2022 16:28 schreef exode het volgende:
Ik had soort van online webinar, podcast, meeluister gedoe vandaag. Ondertussen beide kinderkamers opnieuw gewit
Damnquote:Op maandag 5 december 2022 11:29 schreef Amsel het volgende:
![]()
![]()
KUT KUT KUT CORONA
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 5 december 2022 16:50 schreef Vicky het volgende:
Joy.. mijn jongste dochter test net positief op corona..
Oh shit!! Klote!! Beterschap 😘quote:Op maandag 5 december 2022 11:29 schreef Amsel het volgende:
![]()
![]()
KUT KUT KUT CORONA
![]()
![]()
![]()
Zelfde hier! Helemaal gelukkig met dat ellendige ding. Die wilde ik al een hele dag mama!quote:Op maandag 5 december 2022 20:21 schreef SQ het volgende:
Beterschapwas het nog wel leuk amsel?
Hier zit het er ook weer op. Mijn middelste bleef er zowat in toen hij zijn hotwheels ultimate garage dino attack uitpakte![]()
DIT IS ECHT HEEL GOED NIEUWS! IK BEN HEEL TROTS OP SINTERKLAAS!!!
Mijn dochters hebben ook een vriendinnetje die nu ook gewoon nog teenslippers draagt. Die komt hier ook regelmatig met blote voeten aangelopen als het niet heel koud is (ze woont 50 meter verderop in een zijstraat). Die draagt gewoon liever geen schoenen en de ouders hebben dat opgegeven.quote:Op maandag 5 december 2022 19:53 schreef Leandra het volgende:
Vanmorgen op het schoolplein bij Soneal een aantal jongens in korte broek, daar ben ik inmiddels wel aan gewend, maar er liepen ook 2 kinderen op teenslippers?![]()
De een ook nog in een shirt met korte mouwen..... damn.
En dan hoop ik dat het idd de keuze van het kind is zeg maar, bij de een had ik er niet zo'n twijfel over (hallooo vooroordelen), maar bij de ander weet ik het niet.
De Charmander knuffel was hier ook een grote hit!quote:Op maandag 5 december 2022 22:31 schreef FlyingFish het volgende:
Hier was zoon ook helemaal blij omdat hij een charmander knuffel kreeg, want van ons krijgt hij geen nieuwe knuffels meer maar van de Sint dus blijkbaar wel! Dat was het eerste kado dat hij uitpakte, en die knuffel heeft geholpen met het uitpakken van alle andere kado's
Ah, dat hebben wij hier met Barbie. Die weiger ik te kopen, maar Sinterklaas (ik dus) koopt ze wel.quote:Op maandag 5 december 2022 22:31 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier was zoon ook helemaal blij omdat hij een charmander knuffel kreeg, want van ons krijgt hij geen nieuwe knuffels meer maar van de Sint dus blijkbaar wel!
T is vwrslaafd aan squish mellows.. haar onderste bed ligt vol. Ik vind het onzin, zij spaart ervoor 🤣quote:Op maandag 5 december 2022 23:00 schreef hilliebillie het volgende:
Hier de jongste het blijst met haar squish mellow.
Ook al gelooft ze niet meer, is dit inderdaad niet iets wat ik normaal voor haar zou kopen, valt bij mij ook in de categorie ‘nog een knuffel’. Maar het is ook wel echt een lekker zacht ding.
De oudste blij met z’n air up en nieuwe broodtrommel (ook hij had speelgoed en andere leuke dingen, maar dit was z’n favoriet)
quote:Op dinsdag 6 december 2022 07:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
T is vwrslaafd aan squish mellows.. haar onderste bed ligt vol. Ik vind het onzin, zij spaart ervoor 🤣
1 van de poezen is er ook blij mee, die ligt er altijd tussen. Het zijn ook wel hele lekkere zachte ligplekjes natuurlijk.
Ja die squish mellow viel hier ook goed in de smaak, heel zacht idd (de oudste zocht hem uit voor de jongste). En de Oodie ging gelijk aanquote:Op maandag 5 december 2022 23:00 schreef hilliebillie het volgende:
Hier de jongste het blijst met haar squish mellow.
Ook al gelooft ze niet meer, is dit inderdaad niet iets wat ik normaal voor haar zou kopen, valt bij mij ook in de categorie ‘nog een knuffel’. Maar het is ook wel echt een lekker zacht ding.
De oudste blij met z’n air up en nieuwe broodtrommel (ook hij had speelgoed en andere leuke dingen, maar dit was z’n favoriet)
Ik ben vrij slecht om 1 ding te doen...dan raak ik juist afgeleid.quote:Op maandag 5 december 2022 19:13 schreef Viv het volgende:
[..]
Hoe kom je op het idee om dat te combineren.![]()
Briljant!quote:Op maandag 5 december 2022 23:54 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, dat hebben wij hier met Barbie. Die weiger ik te kopen, maar Sinterklaas (ik dus) koopt ze wel.Goede dekmantel.
Wat heeft Barbie jou misdaan?quote:Op maandag 5 december 2022 23:54 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, dat hebben wij hier met Barbie. Die weiger ik te kopen, maar Sinterklaas (ik dus) koopt ze wel.Goede dekmantel.
herkenbaar... we hebben er echt veel te veel maar ze mogen echt niet weg. Ook de Barbies niet trouwens, of de MyLittlePony's (of een van de vele andere verzamelingen poppetjes/diertjes). Pfff.quote:Op dinsdag 6 december 2022 08:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik onderdruk die neiging, want ik heb thuis twee manden vol met knuffels staan. Laatst heb ik voorzichtig voorgesteld om er een paar weg te doen, maar dat was voor mijn zoon onbespreekbaar. Knuffels wegdoen was echt een doodzonde volgens hem, want knuffels
Ik snap wel dat je bepaald speelgoed niet in huis wilt hebben, dat heb ik met Playmobil, dat weiger ik ook te kopen.quote:
Dat doe ik dan weer niet, ik koop geen fake meuk, komt er ook niet in... dus ook geen nep-Lego.quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:30 schreef FlyingFish het volgende:
Barbie’s vind ik ook stom speelgoed, koop ik ook niet. Sint heeft vorig jaar wel twee Frozen Barbie-look-A-likes gegeven maar daar wordt (gelukkig) weinig mee gespeeld. Vooral vriendinnetjes die komen spelen pakken die. De speelpoppetjes van Gabby waren wel populair, daarvan is de eerste nu alweer kwijt
Ah, pure interesse, maar wat in playmobil staat je zo tegen? Ik vind 't over het algemeen leuk spul.quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je bepaald speelgoed niet in huis wilt hebben, dat heb ik met Playmobil, dat weiger ik ook te kopen.
Overigens kopen Sinterklaas en de Kerstman het hier ook niet, ik heb zelfs de oma's afgeleerd het te kopen, want dan mocht hij het bij oma laten "om er daar mee te spelen"![]()
Dat was overigens nadat ik duidelijk had gemeld "GEEN PLAYMOBIL!!!" dus als je het dan toch doet dan moet je het zelf weten, maar het komt mijn huis niet in.
Zo heb ik ook een intense hekel aan Woezel in Pip.... ook altijd kunnen voorkomen.
Haha oh wat knap. Ik heb dat niet, behalve met fake spullen inderdaad. Ze krijgen ook vaak klei die niet van Play-Doh is, horror. Want in principe maakt het me bij klei dan weer niks uit als de kwaliteit hetzelfde is, maar alle andere merken plakken extreem of laten kleur af.quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je bepaald speelgoed niet in huis wilt hebben, dat heb ik met Playmobil, dat weiger ik ook te kopen.
Overigens kopen Sinterklaas en de Kerstman het hier ook niet, ik heb zelfs de oma's afgeleerd het te kopen, want dan mocht hij het bij oma laten "om er daar mee te spelen"![]()
Dat was overigens nadat ik duidelijk had gemeld "GEEN PLAYMOBIL!!!" dus als je het dan toch doet dan moet je het zelf weten, maar het komt mijn huis niet in.
Zo heb ik ook een intense hekel aan Woezel in Pip.... ook altijd kunnen voorkomen.
Het is ook geen fake spul. Het zijn Disney Frozen Barbie-achtige poppen, volgens mij zelfs gewoon van Mattel. Die zijn duurder dan een gewone Barbie.quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doe ik dan weer niet, ik koop geen fake meuk, komt er ook niet in... dus ook geen nep-Lego.
Het enige dat hier als "fake" zou kunnen worden bestempeld is de Ikea treinbaan, want dat is natuurlijk wel een Brio-rip-off, maar toen mijn oudste klein was kon ik me met geen mogelijkheid Brio permitteren.
Ik vind het kant en klaar principe van Playmobil vreselijk.quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef trui het volgende:
[..]
Ah, pure interesse, maar wat in playmobil staat je zo tegen? Ik vind 't over het algemeen leuk spul.
Hij mag er best mee spelen hoor, bij anderen.... en die woezel en pip meuk zou ik zelf niet kopen, dus als een ander iets voor mijn kind koopt kan het toch niet heel moeilijk zijn om niet iets te kopen waarvan ik expliciet heb aangegeven dat ik het niks vind?quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:38 schreef SQ het volgende:
Hier komt wegens meng-gevaar alleen geen fake lego maar dat is in ons huishouden ook niet echt nodig. Ik zie verder niet in waarom ik als moeder een sterk uitgesproken mening zou moeten hebben over wat mijn kinderen leuk vinden om mee te spelen.
Hier nog een niet-fan van playmobil...quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef trui het volgende:
[..]
Ah, pure interesse, maar wat in playmobil staat je zo tegen? Ik vind 't over het algemeen leuk spul.
quote:
Dat ik Barbies weiger te kopen is natuurlijk met een knipoog, anders zou ik ze als Sinterklaas ook niet kopen. Ik heb ZZ er ook weer niet zelf op gewezen dat ze bestaan (ik heb er zelf niks mee), maar ze speelde er graag mee bij de BSO.quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:38 schreef SQ het volgende:
Hier komt wegens meng-gevaar alleen geen fake lego maar dat is in ons huishouden ook niet echt nodig. Ik zie verder niet in waarom ik als moeder een sterk uitgesproken mening zou moeten hebben over wat mijn kinderen leuk vinden om mee te spelen.
Hoe is het met zoon? Beterschapquote:Op dinsdag 6 december 2022 09:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, wij gaan zo naar de ha. Zoon heeft ineens ook behoorlijk oorpijn![]()
3x negatief getest vroeg de assistente of ie wel diep genoeg in zn neus poert? Neuh, maar hij heeft wel de slag te pakken anders waren eerdere testen niet positief.
Nu gaan rennen, moeten er over een half uur zijn.
Wij hebben wel wat Playmobil liggen wat je mag hebben. Wat poppetjes en meubeltjes, wel heul oud.quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:52 schreef Donna het volgende:
Al die plastic troepjes enzo, gooi ik eens in de zoveel tijd weg. Maar met Playmobil vind ik het dus lastig. Wel doen, niet doen. Misschien eens een klein setje proberen om te kijken of ze er echt mee speelt.
Zusje heeft nu de 123 adventskalender van Playmobil, dus kan het mooi even aankijken nu.
Die wilde B ook, maar mama zegt NEE.quote:Op dinsdag 6 december 2022 12:14 schreef lunapuella het volgende:
Wij hebben wel fake Lego, want die hebben wel een Pokémonlijn en daar was de oudste zéér verguld mee. Kinderplezier gaat boven purisme hoor.
Juul heeft er mee gespeeld toen ze rond de 2 jaar was. Wij hadden oa zo'n oude Little People bus met poppetjes.quote:Op dinsdag 6 december 2022 13:07 schreef livelink het volgende:
Is FisherPrice/Little People nog een beetje populair? Daar hadden mijn kinderen nog aardig wat van. Zowel retro als nieuw en daar werd nog redelijk mee gespeeld.
Mooie vraagquote:Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef trui het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Vanyel op 06-12-2022 16:14:34 ]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ja ja, dat gebruikten ze bij mij om de verschillen tussen types te illustreren bij een MBTI trainingquote:Op dinsdag 6 december 2022 16:20 schreef exode het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd of je ook verschillen ziet in kinderen wat dat betreft. Als in dat het niet alleen de speelgoedvoorkeur is.
Zo bouwt B echt nooit uit boekjes met Lego, die bouwt gewoon zelf, alle kleuren door elkaar, vol fantasie.
Juul daarentegen bouwt juist wel graag uit boekjes.
Het zijn in veel opzichten tegenpolen van elkaar, ik vind het grappig dat je dat ook met Lego'en ziet. Verloofde en ik bouwen ook anders, ik houd van zelf bedenken en kijken wat er kan met Lego. Zij bouwt wel graag voorbeelden na of dus boekjes.
Interessant!quote:Op dinsdag 6 december 2022 16:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ja, dat gebruikten ze bij mij om de verschillen tussen types te illustreren bij een MBTI training
quote:Op dinsdag 6 december 2022 16:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ja, dat gebruikten ze bij mij om de verschillen tussen types te illustreren bij een MBTI training
Uh, not at allquote:Op dinsdag 6 december 2022 16:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! En iedereen wil natuurlijk creatief zijn en out-of-the-box kunnen denken. Ugh.
Er is er hier maar 1 die conclusies trekt op het momentquote:Onze kinderen konden al jong instructies en handleidingen opvolgen, ook van Ikeaspul. Maakt dat ze gedwee? Dat lijkt me een veel te sterke conclusie. Je zou bovendien ook een positieve conclusie kunnen trekken, namelijk dat ze al vroeg abstract of visueel konden redeneren, of iets dergelijks.
Ik heb zo'n hekel aan eenvoudige tests met verregaande conclusies. Of was dat al duidelijk?
Ik ben dan ook rood.quote:Op dinsdag 6 december 2022 16:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Uh, not at all
[..]
Er is er hier maar 1 die conclusies trekt op het moment
Maar misschien maak je je zorgen dat je kinderen te gedwee zijn?![]()
quote:
Ik hou ook van Lego handleidingen, en van die van Ikea... ik kom er ook nooit halverwege achter dat er een schroefje 116637 te weinig is, ik heb de onderdelen echt wel op volgorde liggen en de schroefjes geteld voor ik begin met in elkaar zettenquote:Op dinsdag 6 december 2022 16:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! En iedereen wil natuurlijk creatief zijn en out-of-the-box kunnen denken. Ugh.
Onze kinderen konden al jong instructies en handleidingen opvolgen, ook van Ikeaspul. Maakt dat ze gedwee? Dat lijkt me een veel te sterke conclusie. Je zou bovendien ook een positieve conclusie kunnen trekken, namelijk dat ze al vroeg abstract of visueel konden redeneren, of iets dergelijks.
Ik heb zo'n hekel aan eenvoudige tests met verregaande conclusies. Of was dat al duidelijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt gelijk. En het ene kind is het andere niet, waar de een wel van bouwen houdt, doet de ander liever fantasiespel.quote:Op dinsdag 6 december 2022 16:04 schreef Vanyel het volgende:
Geen enkel spel of speelgoed is minderwaardig, zo lang een kind ermee kan wat de bedoeling is, spelen. Bouwen is niet superieur of inferieur aan fantasiespel, het zijn verschillende vormen van creëren en dus same same but different. Zelfs consumeren heeft waarde als het plezier oplevert, of moeten kinderen nu ook al hun eigen boeken gaan schrijven voor ze mogen lezen?
quote:Op dinsdag 6 december 2022 16:58 schreef Leandra het volgende:
Oh, en ik ben verre van gedwee.... ik ben wel onmogelijk, dat is ook al 17 jaar mijn ondertitel dus dat mag niemand meer verrassen.Niet gedwee, maar wel volgzaam dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik geloof dat ik daar juist op geen enkel vlak goed in benquote:Op dinsdag 6 december 2022 16:59 schreef Nijna het volgende:
Ik bouw Lego graag uit boekjes, maar heb ook oneindig veel zelf bedacht vroeger.
Ik heb dat wel op meer vlakken, dat ik graag het boekje volg.
Zo ziet dat er bij mij ook uit als ik Ikeameubilair in elkaar zet. Overige handleidingen negeer ik in de regel omdat ik die strontvervelend vind - en dan doe ik maar wat. Persoonlijkheidstests kunnen maar moeilijk omgaan met zulke ogenschijnlijke tegenstrijdigheden.quote:Op dinsdag 6 december 2022 17:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, alleen als ik dat nuttig vind.
Maar als ik iets van Ikea in elkaar zet dan begint het zo:
[ afbeelding ]
Bij veel verschillende schroefjes die op elkaar lijken zet ik het nummer er ook nog bij![]()
[ afbeelding ]
Dat snap ik helemaal, de handleiding van het gemiddelde Gamma of Leen Bakker meubel is dusdanig dramatisch dat je beter zelf kunt nadenken.quote:Op dinsdag 6 december 2022 17:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo ziet dat er bij mij ook uit als ik Ikeameubilair in elkaar zet. Overige handleidingen negeer ik in de regel omdat ik die strontvervelend vind - en dan doe ik maar wat. Persoonlijkheidstests kunnen maar moeilijk omgaan met zulke ogenschijnlijke tegenstrijdigheden.
ZZ is 6 en vindt het nog steeds leuk!quote:Op dinsdag 6 december 2022 13:07 schreef livelink het volgende:
Is FisherPrice/Little People nog een beetje populair? Daar hadden mijn kinderen nog aardig wat van. Zowel retro als nieuw en daar werd nog redelijk mee gespeeld.
Ik heb dat zelf ook! Vind het tof om zo'n set zoals het Peperkoekhuisje te bouwen, maar mag ook graag in een bak random Lego Classic-onderdelen grabbelen en zomaar iets bouwen.quote:Op dinsdag 6 december 2022 18:00 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb een kind wat zowel dolgraag volgens het boekje bouwt als fantasiebouwsels maakt. Wat is ie dan, veelzijdig?hangt wel af van de state of mind trouwens.
Idd, die rechtse moet ook een hamer.quote:Op dinsdag 6 december 2022 17:23 schreef Leandra het volgende:
Verder valt het wel mee met volgzaam, want deze trek ik me dan meestal weer niets van aan:
[ afbeelding ]
Ik ben liever in the box, want iedereen wil er altijd maar buiten zijn, dus in the box is het veel rustigerquote:Op dinsdag 6 december 2022 16:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dank! Het gaat wel weer, heeft oordruppels gekregen maar nog niet gebruikt. Pijn is weg volgens hem en vanmorgen huilde hij nog vanwege de oorpijnquote:
Awwwhh super lief. Maar ik heb serieus net 2 zakken met cadeaus uit staan ruimen en de kinderen weten niet eens wat ze moeten. Eerst maar geen nieuw speelgoed meer hier. Ik vergeet dat hele Playmobil gewoon even.quote:Op dinsdag 6 december 2022 12:42 schreef exode het volgende:
[..]
Wij hebben wel wat Playmobil liggen wat je mag hebben. Wat poppetjes en meubeltjes, wel heul oud.
Onze kinderen kijken er niet naar om. De grotere Playmobil sets staan zelfs op Marktplaats (is echt retro spul, van ons beide als kind)
Ik vond als kind Lego juist niets, al dat gebouw. Ik speelde met Playmobil en Barbies. Pas als volwassene heb ik Lego leren waarderen en nu vind ik het heerlijk om te bouwen.
Of een verjaardag op de 21. Gaan met kerst Sinten bij mijn ouders en die verjaardag. Kind heeft geen idee wat hij moet vragenquote:
Ik ken daar alleen de patatschuur. Maar daar kan je niet zittenquote:Op dinsdag 6 december 2022 20:04 schreef Donna het volgende:
Woont iemand hier in de buurt van Zandvoort? Wie weet een leuk restaurantje in Zandvoort om te dineren? Ik ben er met een vriendin. Zij houdt van tapas, mij maakt het niet zoveel uit. Hoeft niet luxe, gewoon lekker. Eetcafé stijl is prima. Ook ayce wel als het goed is.
Zou leuk zijn we er (of in de buurt) de wedstrijd van Oranje ook kunnen zien.
Bedankt voor de tip, leuk spel, gaat op het lijstjequote:Op dinsdag 6 december 2022 20:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben met Sinterklaas met z’n allen een bordspel aan elkaar gegeven (Flamecraft). Op Kerstavond krijgt iedereen een pyjama, op Kerstochtend komt mijn moeder naar ons toe en pakken we cadeautjes uit. We houden meer van Kerst dan van Sinterklaas, maar zo’n spel met Sinterklaas hebben we de hele winter plezier van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Daar kom ik in mijn multiculti-huwelijk niet mee wegquote:
Jongste heeft wel weer wat praatjes, ik denk dat de koorts zo goed als weg is, niet meer gemeten. Ze heeft ook niet meer om paracetamol gevraagd. Maar gistermiddag was ze even in de tuin wat aan het klooien en was ze met 2 minuten weer binnen, want ze was moe. Dus nog niet fit.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank! Het gaat wel weer, heeft oordruppels gekregen maar nog niet gebruikt. Pijn is weg volgens hem en vanmorgen huilde hij nog vanwege de oorpijn![]()
Hoe is het met jouw jongste?
Team lego hier, échte lego want de nepzooi komt er hier niet in. En playmobil ook niet![]()
Ik vind dat echt écht niks. Zal wel met mn jeugd te maken hebben. Ik was into lego en neefje had playmobil en dat vond ik toen al yak. Heb het mijn kids dus nooit gegeven. Lego wel en dat vragen ze nog steeds voor verjaardag/sint/kerst en random, zelfs dochter nu nogPlaymobil hebben ze nooit om gevraagd en zelf spontaan er iets van kopen? Nope
Ja, hier is het echt heel verschillend. Beide kinderen houden van Lego, maar de oudste bouwt de sets en dan is het klaar. Hij speelt er niet veel mee (behalve met pull-back auto's of stuntz), het staat in een kast met glazen deurtjes op zijn kamer. De jongste bouwt het in eerste instantie wel volgens het boekje, maar gaat het daarna aanpassen, verbeteren, of maakt er iets totaal anders van. De oudste gruwelt daar echt vanquote:Op dinsdag 6 december 2022 16:20 schreef exode het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd of je ook verschillen ziet in kinderen wat dat betreft. Als in dat het niet alleen de speelgoedvoorkeur is.
Een studie als IO in Delft, denk ik.quote:Op woensdag 7 december 2022 09:16 schreef Phaidra het volgende:
Onze 7-jarige heeft het momenteel niet meer over poppetjes, maar over personages![]()
. Hij wil overigens Legoset-bedenker worden. Hij vroeg laatst dus welke opleiding je daarvoor nodig hebt. Suggesties?
Gaat de goede kant op dus. Die toets wordt wel weer ingehaald hoor, ziek is ziek.quote:Op woensdag 7 december 2022 08:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Jongste heeft wel weer wat praatjes, ik denk dat de koorts zo goed als weg is, niet meer gemeten. Ze heeft ook niet meer om paracetamol gevraagd. Maar gistermiddag was ze even in de tuin wat aan het klooien en was ze met 2 minuten weer binnen, want ze was moe. Dus nog niet fit.
De toets die ze vandaag zou hebben is verzet naar volgende week, dus ze blijft nog maar mooi thuis.
En morgen zien we wel weer verder.
Ah nee, getverquote:Op woensdag 7 december 2022 10:13 schreef exode het volgende:
Ben benieuwd Nikki naar jullie winterdorp, ook al aardig uitgebreid inmiddels volgens mij.
Ik kan me nog een leuke opsom herinneren dat hier in de pantoffel opsom werd gesproken over pantoffels met harde zool want dan kan je er mee naar buiten....Ik ging echt nooit met mijn Gieswein pantoffels naar buiten, tot een paar dagen geleden.
Sindsdien rook het gek in huis....ja jullie raden het al, stront! Vast van onze eigen kat want ik ben er alleen mee de achtertuin in geweest.
Geschrobt, geweekt, zelfs in de wasmachine geweest, maar ik heb ze opgegeven. Ze stinken echt enorm naar poep.
Het hangt er vanaf in welk aspect hij geïnteresseerd is (ontwerp, verhalen, onderzoek, nieuwe technologie). En dan nog is het een typische werkgever die niet zozeer naar een specifieke opleiding kijkt. Je moet naast het ontwikkelen van de benodigde vaardigheden (wat ook buiten een formele opleiding kan) handig zijn en zorgen dat je er op een of andere manier inrolt, bijv. door een stage. Kijk anders eens naar de vacatures, zoals deze.quote:Op woensdag 7 december 2022 09:16 schreef Phaidra het volgende:
Onze 7-jarige heeft het momenteel niet meer over poppetjes, maar over personages![]()
. Hij wil overigens Legoset-bedenker worden. Hij vroeg laatst dus welke opleiding je daarvoor nodig hebt. Suggesties?
Thanks! Toen we in Lego House waren deze zomer, waren er ook enkele vitrines met ontwerpen van medewerkers met daar een tekstje bij over die persoon. Ze hadden inderdaad een heel gevarieerde achtergrond. Maar ik denk dat A. het wel heel leuk vindt om een beetje een soort richting/beeld te krijgen bij de stappen die 'nodig' zijn om zijn doel te bereiken. Ik denk dat het namelijk wel écht bij hem past. Hij is absurd creatief en kan ook bouwsels maken die technisch goed in elkaar zitten (met bewegende onderdelen erin verwerkt bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 7 december 2022 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf in welk aspect hij geïnteresseerd is (ontwerp, verhalen, onderzoek, nieuwe technologie). En dan nog is het een typische werkgever die niet zozeer naar een specifieke opleiding kijkt. Je moet naast het ontwikkelen van de benodigde vaardigheden (wat ook buiten een formele opleiding kan) handig zijn en zorgen dat je er op een of andere manier inrolt, bijv. door een stage. Kijk anders eens naar de vacatures, zoals deze.
Verder weet ik dat hbo-opleidingen interessante mogelijkheden bieden op het vlak van ontwerp. Maar mijn ervaring is dat bij dit soort bedrijven vooral mensen werken die - zoals ik al zei - handig zijn en er bijv. via hun netwerk komen.
Leuk dat hij daar al een beeld van heeft. Mijn beide kinderen hebben dat nog niet, al zie ik dochter wel iets met architectuur gaan doen. En zoon zie ik als diplomaat of iemand in de financiële wereld met gladde praatjes.quote:Op woensdag 7 december 2022 11:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Thanks! Toen we in Lego House waren deze zomer, waren er ook enkele vitrines met ontwerpen van medewerkers met daar een tekstje bij over die persoon. Ze hadden inderdaad een heel gevarieerde achtergrond. Maar ik denk dat A. het wel heel leuk vindt om een beetje een soort richting/beeld te krijgen bij de stappen die 'nodig' zijn om zijn doel te bereiken. Ik denk dat het namelijk wel écht bij hem past. Hij is absurd creatief en kan ook bouwsels maken die technisch goed in elkaar zitten (met bewegende onderdelen erin verwerkt bijvoorbeeld).
Nou ja, eerlijk gezegd twijfel ik of hij het goed zou doen in loondienst, hij houdt niet zo van gezag. Lego zou wel eens de enige uitzondering kunnen zijn, omdat dat volgens mij allemaal wat eigenzinnige mensen zijnquote:Op woensdag 7 december 2022 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk dat hij daar al een beeld van heeft. Mijn beide kinderen hebben dat nog niet, al zie ik dochter wel iets met architectuur gaan doen. En zoon zie ik als diplomaat of iemand in de financiële wereld met gladde praatjes.
Ik denk dat het respecteren van gezag niet zozeer belangrijk is, maar meer het werken in een team. Dat blijkt ook uit de vacaturetekst die ik liet zien, waarin scrumtermen worden genoemd. Als einzelgänger krijg je het denk ik moeilijk (al kun je al dit soort wetmatigheden breken door eenvoudigweg geniaal te zijn).quote:Op woensdag 7 december 2022 11:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nou ja, eerlijk gezegd twijfel ik of hij het goed zou doen in loondienst, hij houdt niet zo van gezag. Lego zou wel eens de enige uitzondering kunnen zijn, omdat dat volgens mij allemaal wat eigenzinnige mensen zijn. Hij zou prima een eigen bedrijf kunnen starten, hij onderhandelt nu ook al over ALLES
. Hij zou het ook goed doen in het theater, maar dat heeft zijn interesse niet.
Velen ontdekken pas in de laatste fase van hun studie dat wetenschappelijk onderzoek bij hen past. Ze hebben nog zoveel tijd om uit te vinden waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. Ik denk dat vooral kinderen met een concreet doel het wel moeilijk kunnen hebben tijdens de lange route op weg ernaartoe, waarbij ze zich ook in allerlei andere disciplines moeten bekwamen.quote:De oudste heeft ook nog geen enkel idee. Ik zou ook nog niet echt iets kunnen bedenken voor hem. Al denk ik dat hij wel zou gedijen bij een sportopleiding, maar toen ik dat opperde was hij niet heel enthousiast. Hij is ook wel analytisch aangelegd voor wetenschappelijk onderzoek maar geen flauw idee welke richting bij hem zou passen.
Haha ja tuurlijk, ze zijn 10 en 7, ik wist het zelf ook echt totaal nog niet toen ik rond mijn 18e een vervolgopleiding moest kiezen. Ik was altijd wel een beetje jaloers op klasgenoten die juist precies wisten wat ze wilden worden, het maakt keuzes maken zoveel makkelijker. Achteraf gezien had ik bijvoorbeeld graag de Reinwardt-academie gedaan of een opleiding tot restaurator. Als ik destijds had geweten dat dat kon/bestond... Tegen de tijd dat ik daar achterkwam, had ik al een andere richting gekozen. Niks is onmogelijk natuurlijk, maar als je instellingscollegegeld moet gaan dokken wordt het toch een stuk minder aantrekkelijkquote:Op woensdag 7 december 2022 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat het respecteren van gezag niet zozeer belangrijk is, maar meer het werken in een team. Dat blijkt ook uit de vacaturetekst die ik liet zien, waarin scrumtermen worden genoemd. Als einzelgänger krijg je het denk ik moeilijk (al kun je al dit soort wetmatigheden breken door eenvoudigweg geniaal te zijn).
[..]
Velen ontdekken pas in de laatste fase van hun studie dat wetenschappelijk onderzoek bij hen past. Ze hebben nog zoveel tijd om uit te vinden waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. Ik denk dat vooral kinderen met een concreet doel het wel moeilijk kunnen hebben tijdens de lange route op weg ernaartoe, waarbij ze zich ook in allerlei andere disciplines moeten bekwamen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Haha oudste wil ook graag in de Jumbo werken, want daar kan je mensen helpen.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak wordt caissière, want hij wil graag koopzegels uitdelen
quote:Op woensdag 7 december 2022 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
Over dat gamer worden: zoon speelt tijdens pauzes voor vrienden spellen op hun mobiel zodat ze winsten halen. Hij krijgt daarvoor als vergoeding wat uit de kantine en is dus in feite al professioneel gamer.Het is zo kenmerkend voor hem, de handige harry.
Wauwquote:Op woensdag 7 december 2022 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
Over dat gamer worden: zoon speelt tijdens pauzes voor vrienden spellen op hun mobiel zodat ze winsten halen. Hij krijgt daarvoor als vergoeding wat uit de kantine en is dus in feite al professioneel gamer.Het is zo kenmerkend voor hem, de handige harry.
Wat super fijn!quote:Op woensdag 7 december 2022 13:01 schreef arvensis het volgende:
Z. is vanochtend geopereerd. Ze heeft buisjes gekregen en haar neusamandelen zijn verwijderd.
Ze slaapt voor het eerst rustig jongens. De eerste keer in twee jaar. Geen gesnurk, geen ademstops, niet wakker geworden.
Zal ook wel vermoeidheid door de narcose zijn, maar geen ademstops meer is wel al super fijn.
Het blijft niet leuk om je kleintje zo achter te moeten laten.. maar ik wist deze keer wat me te wachten stond. Kon het beter verwerken op dat moment.quote:
Dat was hier bij de jongste toen ook zo'n enorm verschil! Wij kregen er een heel ander kind van ook overdag, ik denk doordat ze beter sliep. Ze was een stuk beter te pas overdag.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:01 schreef arvensis het volgende:
Z. is vanochtend geopereerd. Ze heeft buisjes gekregen en haar neusamandelen zijn verwijderd.
Ze slaapt voor het eerst rustig jongens. De eerste keer in twee jaar. Geen gesnurk, geen ademstops, niet wakker geworden.
Zal ook wel vermoeidheid door de narcose zijn, maar geen ademstops meer is wel al super fijn.
Heel herkenbaar allemaal. Er is zoveel mogelijk - had ik dat maar geweten toen ik jong was. Al ben ik wel blij met waar ik terecht ben gekomen.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha ja tuurlijk, ze zijn 10 en 7, ik wist het zelf ook echt totaal nog niet toen ik rond mijn 18e een vervolgopleiding moest kiezen. Ik was altijd wel een beetje jaloers op klasgenoten die juist precies wisten wat ze wilden worden, het maakt keuzes maken zoveel makkelijker. Achteraf gezien had ik bijvoorbeeld graag de Reinwardt-academie gedaan of een opleiding tot restaurator. Als ik destijds had geweten dat dat kon/bestond... Tegen de tijd dat ik daar achterkwam, had ik al een andere richting gekozen. Niks is onmogelijk natuurlijk, maar als je instellingscollegegeld moet gaan dokken wordt het toch een stuk minder aantrekkelijk![]()
.
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Knap hoor!quote:Op woensdag 7 december 2022 17:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn dochter wil graag kindercoach worden. Dat is natuurlijk nog heel breed, maar ze wil wel graag kinderen helpen die het om wat voor reden dan ook lastig hebben met zichzelf of hun omgeving.
Het mooie is dat ze thuis eigenlijk al laat zien dat ze de eigenschappen om iets dergelijks te doen van nature al bezit. Een van haar broertjes is niet de makkelijkste, maar zij kan over het algemeen prima de rust bewaren en hem positief blijven benaderen, zelfs als hij ontzettend onaardig tegen haar doet. Ik kijk er echt vol bewondering en trots naar, want mij lukt dat niet altijd.
Leuk hoor dat ze dat nu al weet.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn dochter wil graag kindercoach worden. Dat is natuurlijk nog heel breed, maar ze wil wel graag kinderen helpen die het om wat voor reden dan ook lastig hebben met zichzelf of hun omgeving.
Het mooie is dat ze thuis eigenlijk al laat zien dat ze de eigenschappen om iets dergelijks te doen van nature al bezit. Een van haar broertjes is niet de makkelijkste, maar zij kan over het algemeen prima de rust bewaren en hem positief blijven benaderen, zelfs als hij ontzettend onaardig tegen haar doet. Ik kijk er echt vol bewondering en trots naar, want mij lukt dat niet altijd.
Ben je niet te snel weer aan het werk gegaan? Hoe dan ook: beterschap!quote:Op woensdag 7 december 2022 18:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Pfffff, ben ALWEER ziek. 2,5 week geleden was ik een hele week ziek en nu voel ik alweer zo beroerd. Alles doet pijn en megaverkouden, krijg het niet warm en gewoon algehele malaise![]()
![]()
Vanmiddag een zelftest gedaan, die was negatief.
Ben er zó ontzettend klaar mee, ik moet nog anderhalve week werken en dan heb ik 2 weken vakantie. Ik sleep me er echt op mijn tandvlees doorheen. Volgende week mijn functioneringsgesprek, hopelijk gaat dat allemaal goed, want ik huil op dit moment om alles.![]()
![]()
![]()
Morgen zou ik uit eten gaan. Een afspraak, die als sinds augustus steeds verschoven wordt vanwege ziekte, of familie-omstandigheden e.d. Nu kan ik hem weer cancelen![]()
#eindezelfmedelijden
Wellicht. Dat de verwarming op kantoor kapot is al bijna 3 weken, helpt ook niet.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Ben je niet te snel weer aan het werk gegaan? Hoe dan ook: beterschap!
Of op een onbewoond eiland 😳quote:Op woensdag 7 december 2022 22:37 schreef mousemicky het volgende:
Iets anders, hebben jullie ook zogenaamde buurtpreventie appgroepen?
Hier in de buurt wonen de blijkbaar een stel paniekvogels die alles verdacht vinden:
- groepje jongens in de straat, verdacht (bleken gewoon vrienden van onze overbuurjongen)
- 3 mannen in een busje om 7 uur 's ochtends: verdacht (bleken de werklui van een paar deuren verderop die even een sigaretjs rookten voordat ze begonnen met werken)
- er wordt om half 8 's avonds aangebeld, oef, eng, niet open doen (fondsenwerver van KiKa)
- Roemeense auto in de straat, verdacht (is gewoon de auto van de vriendin van een bewoner, hele nette Mini trouwens, niet zo'n gare bak)
- nog meer jongeren in de straat, help (bleken in de tijdelijke asielopvang vlakbij te verblijven, en maakten gewoon een wandelingetje, geen overlast of iets)
Echt, dan heb je toch geen leven, als je constant bang bent dat er iets gebeurt.
En ik woon dus in een behoorlijk rustig dorp, in een straat waar nooit iets gebeurt. Eén auto-inbraak vorig jaar, was groot nieuws zeg maar. Ik moet soms op m'n handen zitten om niet te zeggen dat die Gerdas misschien beter op zoek kunnen naar een beschermde woonvorm als het echte leven zo eng voor ze is... (nee, dat doe ik niet natuurlijk, ik reageer maar gewoon niet...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
haha ik moest denken aan dit filmpje.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:37 schreef mousemicky het volgende:
Hier in de buurt wonen de blijkbaar een stel paniekvogels die alles verdacht vinden:
- groepje jongens in de straat, verdacht (bleken gewoon vrienden van onze overbuurjongen)
- 3 mannen in een busje om 7 uur 's ochtends: verdacht (bleken de werklui van een paar deuren verderop die even een sigaretjs rookten voordat ze begonnen met werken)
- er wordt om half 8 's avonds aangebeld, oef, eng, niet open doen (fondsenwerver van KiKa)
- Roemeense auto in de straat, verdacht (is gewoon de auto van de vriendin van een bewoner, hele nette Mini trouwens, niet zo'n gare bak)
- nog meer jongeren in de straat, help (bleken in de tijdelijke asielopvang vlakbij te verblijven, en maakten gewoon een wandelingetje, geen overlast of iets)
Echt, dan heb je toch geen leven, als je constant bang bent dat er iets gebeurt.
En ik woon dus in een behoorlijk rustig dorp, in een straat waar nooit iets gebeurt. Eén auto-inbraak vorig jaar, was groot nieuws zeg maar. Ik moet soms op m'n handen zitten om niet te zeggen dat die Gerdas misschien beter op zoek kunnen naar een beschermde woonvorm als het echte leven zo eng voor ze is... (nee, dat doe ik niet natuurlijk, ik reageer maar gewoon niet...)
Het is altijd ergens bier uurquote:Op donderdag 8 december 2022 08:35 schreef SQ het volgende:
Dat je vijfjarige kutzak om kwart over acht zo'n grote glazen vaas van de kast mept met zijn jojo.
Is het al bier uur?
Wtf... Hoe kan je dan niet stoppenquote:Op donderdag 8 december 2022 09:28 schreef Cathmar het volgende:
Ben benieuwd of mijn nieuwe straat een app groepje heeft. We gaan het meemaken de komende weken.
Gisteren eerste doos ingepakt. Woensdag gaan we over. Gaat goedkomen![]()
Vorige week zijn mijn 2 oudste meiden van hun fiets gereden op weg naar school. Niemand gestopt. Ook de tientallen fietsers die voorbij reden toen er 2 huilende kinderen op de straat lagen niet. Dat een puber met z'n half ontwikkelt brein niet stopt.. maar al die lui op weg naar werk reden ook allemaal door. Ik was weer even verbaasd over de mensheid.
Nu ben ik dus taxi service want een gekneusde enkel, een de ander is keihard op haar rug gevallen. Nog steeds heel veel pijn
Jeetje wat lompquote:Op donderdag 8 december 2022 09:28 schreef Cathmar het volgende:
Ben benieuwd of mijn nieuwe straat een app groepje heeft. We gaan het meemaken de komende weken.
Vorige week zijn mijn 2 oudste meiden van hun fiets gereden op weg naar school. Niemand gestopt. Ook de tientallen fietsers die voorbij reden toen er 2 huilende kinderen op de straat lagen niet. Dat een puber met z'n half ontwikkelt brein niet stopt.. maar al die lui op weg naar werk reden ook allemaal door. Ik was weer even verbaasd over de mensheid.
Nu ben ik dus taxi service want een gekneusde enkel, een de ander is keihard op haar rug gevallen. Nog steeds heel veel pijn
Wat idioot zeg.quote:Op donderdag 8 december 2022 09:28 schreef Cathmar het volgende:
Ik zit nog in de appgroep van onze vorige woning en daarin wordt ook aandacht besteed aan verdachte figuren. Die mensen zijn geen paniekvogels, want er wordt regelmatig ingebroken en schade aangericht. Ze hebben ook wel eens verkeerd gezeten, maar dat wordt dan gauw duidelijk.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:37 schreef mousemicky het volgende:
Wat stom, zeg! Onze zoon heeft nu al een paar keer iets gehad met de fiets (gevallen door onhandigheid, ketting eraf, dat soort dingen) en altijd is er wel iemand die even stopt en helpt.quote:Op donderdag 8 december 2022 09:28 schreef Cathmar het volgende:
yep, wij hebben een buurtapp, mijn man zit daarin. We hebben ook een buurtpreventieteam.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:37 schreef mousemicky het volgende:
quote:Op donderdag 8 december 2022 07:26 schreef LeSage het volgende:
Bij mijn moeder in de buurt is van de week ingebroken en eergisteren stond er om half 10 ‘s avonds iemand voor een collecte of verkoop aan de deur.
Mijn moeder deed niet open, en wees door het slaapkamerraam dat hij door kon lopen en toen was ie boos.
Dat heeft ze ook wel in de app gezet.
Ze was trouwens behoorlijk bang daarna, omdat half 10 niet echt een normale tijd is dat er iemand staat. En mama moet zoiets toch alleen oplossen.Goed dat je moeder zo alert is! Maar wel sneu dat ze daarna zo bang is. Je wordt natuurlijk kwetsbaarder naarmate je ouder wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Leuk kaartje. Ik woon in een van de laagstgenoteerde gemeentes.quote:Op donderdag 8 december 2022 08:55 schreef Mushanga71 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)organiseerde-misdaad
Dacht altijd dat ik in de onderwereld woonde. Valt reuze mee
Onze gemeente staat op plek 49quote:Op donderdag 8 december 2022 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk kaartje. Ik woon in een van de laagstgenoteerde gemeentes.
Dat Heerlen op nummer 1 staat, jemig.
Mijn gemeente is donkerrood. Wij hebben nu anderhalf jaar in de binnenstad gewoond en het gaat van het ene naar het andere steek incident. En mensen vinden het raar dat mijn puber niet alleen van haar werk naar huis mag fietsen als het donker is. Ze moet precies door 2 heel schimmige straten, omrijden is niet mogelijk. No way dat ik haar daar alleen laat rijden. Vind dat overdag al niet zo prettig.quote:Op donderdag 8 december 2022 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk kaartje. Ik woon in een van de laagstgenoteerde gemeentes.
Steekincidenten maken hooguit indirect deel uit van de criteria (leefbarometer overlast en veiligheid), zo maak ik uit de verantwoording op: "De kaart is nadrukkelijk geen weergave van geregistreerde criminaliteit, maar een combinatie van geregistreerde ondermijnende criminaliteit en kenmerken die duiden op potentiële kwetsbaarheden"quote:Op donderdag 8 december 2022 10:00 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mijn gemeente is donkerrood. Wij hebben nu anderhalf jaar in de binnenstad gewoond en het gaat van het ene naar het andere steek incident. En mensen vinden het raar dat mijn puber niet alleen van haar werk naar huis mag fietsen als het donker is. Ze moet precies door 2 heel schimmige straten, omrijden is niet mogelijk. No way dat ik haar daar alleen laat rijden. Vind dat overdag al niet zo prettig.
Hier precies hetzelfdequote:Op woensdag 7 december 2022 18:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Pfffff, ben ALWEER ziek. 2,5 week geleden was ik een hele week ziek en nu voel ik alweer zo beroerd. Alles doet pijn en megaverkouden, krijg het niet warm en gewoon algehele malaise![]()
![]()
Vanmiddag een zelftest gedaan, die was negatief.
Ben er zó ontzettend klaar mee,
Das wel grappig, als ik zie dat er een volwassene bij is, bemoei ik me nergens mee. Dat doen mensen bij ons wel oneindig en werkt altijd averechts. Vaak weten ze dan ook nog eens niet van ophouden, met als gevolg dat onze shit verergert en verlengt (see what I did here @Claudia_x ?). Ik probeer me dus vooral niet te mengen waar ik mogelijk ongewenst ben.quote:Op donderdag 8 december 2022 09:53 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Cathmar wat stom dat ze niet stoppen. Hier vorige week bij school, allemaal ouders die naar huis fietsen met hun kind, langs een moeder die verwoed probeert een voet van een kind tussen de spaken& bagagedrager los te krijgen. Kleine moeite om even te stoppen. Gelukkig was het kind al vlot los samen. Maar toch. Er waren al zoveel mensen voorbij gefietst..
Verbaast me niks. Ik kon min of meer in Heerlen vanaf de middelbare school al lopend 4 coffeeshops bereiken en (ruim voor mijn 16e) bezoeken. En dat stationquote:Op donderdag 8 december 2022 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
We zitten nog net binnen de top 250, maar het scheelt niet veel, de buurgemeente die buiten de top 250 valt heeft dezelfde kleur.quote:Op donderdag 8 december 2022 08:55 schreef Mushanga71 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)organiseerde-misdaad
Dacht altijd dat ik in de onderwereld woonde. Valt reuze mee
Sjezusquote:Op donderdag 8 december 2022 09:28 schreef Cathmar het volgende:
Het ligt er denk ik wel aan wat de situatie is. En een "heb je hulp nodig?" aan een volwassene kun je best stellen, toch? En daarna gewoon door als het antwoord nee is.quote:Op donderdag 8 december 2022 10:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das wel grappig, als ik zie dat er een volwassene bij is, bemoei ik me nergens mee. Dat doen mensen bij ons wel oneindig en werkt altijd averechts. Vaak weten ze dan ook nog eens niet van ophouden, met als gevolg dat onze shit verergert en verlengt (see what I did here @:Claudia_x ?). Ik probeer me dus vooral niet te mengen waar ik mogelijk ongewenst ben.
In dit geval lukte het die ene volwassene niet. En met kind in paniek en kind 2 aan haar voeten leek een paar extra handen welkom.quote:Op donderdag 8 december 2022 10:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das wel grappig, als ik zie dat er een volwassene bij is, bemoei ik me nergens mee. Dat doen mensen bij ons wel oneindig en werkt altijd averechts. Vaak weten ze dan ook nog eens niet van ophouden, met als gevolg dat onze shit verergert en verlengt (see what I did here @:Claudia_x ?). Ik probeer me dus vooral niet te mengen waar ik mogelijk ongewenst ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |