abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206936485
Decemberbankje
  zondag 4 december 2022 @ 11:02:28 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206936555
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 10:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dan denken wij daar anders over.
Voor mij heeft elke ouder evenveel “recht”. Of hij nou 1x heeft geholpen of 52x
En het geeft ook een opening om een ouder ook eens te vragen voor andere klussen. Als je als ouder wordt afgewezen voor het meegaan met een schoolreisje omdat je verder ook niks hebt gedaan, ben je ook niet echt gemotiveerd om vervolgens in een oudercommissie te gaan zitten. Tenminste, dat zou ik denken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206936636
Bij ons wordt er altijd geloot als er meer ouders zijn bij de 'leuke' dingen. Bij de niet per se leuke dingen kan je je gewoon aanmelden in de schoolapp en dan geldt vol=vol :P

Ik kan helaas niet zo vaak mee, maar heb even terug wel geholpen met de cadeaus voor morgen inpakken :P
  zondag 4 december 2022 @ 11:11:04 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_206936637
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.

Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden :')

Ja, ik vind daar wat van.
disclaimer
  zondag 4 december 2022 @ 11:13:02 #5
37150 livelink
pi_206936666
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.

Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden :')

Ja, ik snap absoluut wat je bedoelt. Maar het is nu eenmaal zo en ik vind ook dat je daar wat van mag vinden, maar dat verandert verder niks aan de situatie.
pi_206936675
Js moet nog 3,5 jaar hier op school, maar ik heb fantastisch contact met de school/ib’er over zijn welzijn.
De oudste en jongste vinden het hier wel fantastisch. We overwegen volgend jaar wel een overstap naar een ander concept/nieuwe school, maar het is de vraag of dit bij Js past/de bovenbouw ook gaat starten.

Ik help graag op school met opruimen, rijden etc. Maar schoolreisjes, liever niet ;) al vragen juffen mij dan wel regelmatig, omdat ik binnen dezelfde stichting werk _O- Het stapje vrij nemen vind ik wel een dingetje. Ik kan geen vrij nemen, maar soms komen er in de apps wel van die opmerkingen: je kan toch wel even vrij nemen…

Goed, volgende vraag: bij wie staat de kerstboom al ;)
pi_206936750
Nog geen kerstboom.
Vorig jaar niet gedaan omdat we nét een hont hadden. Wil het dit jaar wel proberen.
pi_206936761
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:20 schreef amaranta het volgende:
Nog geen kerstboom.
Vorig jaar niet gedaan omdat we nét een hont hadden. Wil het dit jaar wel proberen.
Hier 2 losgeslagen puberkittens én kerstboom *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_206936765
De kerstboom gaat dinsdag op. Gisteren al wel Sint gevierd. Maar 6 december is 6 december :P
  zondag 4 december 2022 @ 11:25:17 #10
37150 livelink
pi_206936806
Volgend weekend ga ik denken aan een kerstboom. Liefst wil ik nog later, maar ik vrees dat we volgend weekend wellicht al misgrijpen. Been there, done that.
pi_206936807
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:

Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.

Maar ik ben niet te beroerd om een keer mee te lopen van het een naar het ander als dat nodig is. Dat doe ik liever dan pepernoten bakken, schoolreisje of andere knuffelige activiteiten met de kinderen van een ander.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 4 december 2022 @ 11:37:26 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206936956
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.

Maar ik ben niet te beroerd om een keer mee te lopen van het een naar het ander als dat nodig is. Dat doe ik liever dan pepernoten bakken, schoolreisje of andere knuffelige activiteiten met de kinderen van een ander.
Dit.
Rijden of als begeleidende moeder voor leesdingen vind ik geen probleem, maar please don't touch :{w
Schoolreisje 1 keer gedaan toen ze naar de lokale dierentuin gingen, dat was vorig schooljaar of het jaar daarvoor, maar ik was ook gelijk genezen wel :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206936982
De boom is gister gekocht (mijn lief ging ‘echt alleen maar even kijken’ :D), maar ik ga dinsdag starten met opzetten. Eerst vanavond Sinterklaas vieren. De kinderen hebben volgens jarenlange traditie een extreem kort lontje, ze zijn daarom nu even uitrazen bij JumpSkillz. Ik heb de robotstofzuiger aangezet en geniet van een kopje koffie O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 4 december 2022 @ 11:39:19 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206936984
Even kijken wanneer het deze week mooi weer is, zodat ik open kan rijden, anders wordt het niks met een kerstboom :')

Morgen regen, dinsdag en woensdag bewolkt, donderdag kans op regen, vrijdag mooi....
Dat wordt dus dinsdag, woensdag of vrijdag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206937032
Wij hebben een kunstboom dus ik hoef 'm alleen maar even van zolder te halen. Al elf jaar dezelfde dus inmiddels ook best duurzaam. ;) Ik ga 'm dinsdag of woensdag opzetten denk ik.
pi_206937046
Ik doe om de week de schoolbibliotheek op dinsdag, daarmee pleit ik mezelf vrij voor andere zaken waar ik minder mee heb :P. Maar ironisch genoeg vragen ze je vaker voor die andere dingen, omdat ze jou beter kennen dan een willekeurige andere ouder. Ach ja, als het uitkomt wil ik ook wel eens helpen bij iets anders, hoor, maar vrij nemen doe ik liever niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 4 december 2022 @ 11:46:22 #17
37150 livelink
pi_206937088
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
Even kijken wanneer het deze week mooi weer is, zodat ik open kan rijden, anders wordt het niks met een kerstboom :')

Morgen regen, dinsdag en woensdag bewolkt, donderdag kans op regen, vrijdag mooi....
Bij het stalletje waar wij gaan kunnen we hem gelukkig laten bezorgen. Slaat nergens op hoor, want het stalletje is op 10 minuten loopafstand van ons huis, maar er zijn jaren geweest dat we het met slecht weer wel hebben gedaan voor die 2 euro extra.
pi_206937095
Ik werk zelf op een school. Uitstapjes voelen voor mij als werk, dus als anderen meegaan met de groep van mijn kind, graag. Vrij nemen kan ik niet van mijn werk. Sinds het thuiswerken heeft mijn vriend wel een paar keer gereden voor uitstapjes.
Ik steek aardig wat tijd in de school van J doordat ik wekelijks een keer brigadier, in de MR en de verkeergroep zit en in geval van nood invalleerkracht ben. Dus als er hulp gevraagd wordt en ik kan, wacht ik meestal even af of anderen zich aanmelden. Is er niet genoeg hulp, dan doe ik het alsnog.

Kerstboom: gisteren wel alvast gehaald bij de boer net buiten het dorp. Lopend, met de kruiwagen, is best gezellig :D Hij staat nu nog buiten, gaat vanavond de garage in (ivm wennen aan temperatuur) en na pakjesavond naar binnen.
pi_206937159
@SQ Zou het ook kunnen komen doordat pepernoten bakken 1 moment is en luizen plukken 5x? Ik kan me voorstellen dat als het per keer gevraagd zou worden, dat het makkelijker zou zijn.

Bij de eerste vraag om te pluizen was er maar 1 moeder die reageerde. Die heeft toen een pleidooi gehouden over hoe vervelend luizen zijn. Nu hebben we vier luizenmoeders, in een poule en alsnog bijna onenigheid over als er iemand ziek is. :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_206937308
Kerstboom O+ Morgen of overmorgen staat ie er denk ik. Mijn vriend is daar heel principieel in, hij mag pas na sinterklaas (dus het zal wel dinsdag worden :P maar ik probeer morgen O-))
pi_206937339
Mijn man was trouwens mee op schoolreisje. Ik weet niet of hij het nog eens zou doen. Van het groepje waar hij mee samen liep, is een kind ook een kwartier kwijt geweest. :D :X

Luizen pluizen deden we met zijn tweeën een uur over. Al die meisjes die staarten en vlechtjes wilden. :P

Ik wil op zich best meer helpen maar bij het luizen pluizen liep mijn kleuter steeds naar mij. Daarna was hij heel verdrietig toen ik naar huis ging. Dat houdt mij dus wel tegen om vaker wat te doen. :{
pi_206937372
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:13 schreef Loj het volgende:
Goed, volgende vraag: bij wie staat de kerstboom al ;)
Dinsdag denk ik. We hebben al wel een klein boompje staan, 100x ingewikkeld met een lichtsnoer.
pi_206937390
Ohja mijn kleuter trekt het ook niet echt als ik ergens bij ben. Met een kijkje in de klas was het ook janken. Maar ik ga de volgende keer wel luizenpluizen. Volgens mij is het niet in de klas dus dat zal wel prima gaan. En als het wel in de klas is dan merk ik vanzelf hoe het gaat :')
  Manager PR/Moderator zondag 4 december 2022 @ 12:07:12 #24
269689 crew  Viv
pi_206937401
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:01 schreef Aure het volgende:
Kerstboom O+ Morgen of overmorgen staat ie er denk ik. Mijn vriend is daar heel principieel in, hij mag pas na sinterklaas (dus het zal wel dinsdag worden :P maar ik probeer morgen O-))
Hier precies andersom. :D Ik de principes, mijn man die dat probeert te doorkruisen. :(
pi_206937427
:D Ik probeerde het afgelopen week al maar dat ging 'm echt niet worden
}:| misschien vandaag nog eens proberen. We hebben tenslotte gister sinterklaas gevierd :+
pi_206937432
Ik doe trouwens niks op school. Heb één keer geholpen met kerstversiering ophangen. Maar het is hier de afgelopen jaren zo druk privé, met een kind dat extra zorg nodig heeft enzo, dat ik het gewoon niet rondgebreid krijg. Ik voel me er soms wel schuldig om, maar heb niet het idee dat de school ooit écht omhoog zit dus het loopt vast wel los.
  zondag 4 december 2022 @ 12:09:44 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206937440
quote:

Ik heb helaas geen cabrio meer 😅
  zondag 4 december 2022 @ 12:10:10 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_206937448
Het klasje van mijn dochter heeft maar 19 kinderen waarvan 12 jongens, ik ben tamelijk snel klaar met het pluizen.

Vorige keer was ik met een Braziliaanse moeder, die was me een partij grondig _O_

Ik ga ook wel eens mee naar de bibliotheek ofzo als mijn agenda het toelaat. Maar ik doe doorgaans alleen activiteiten vroeg in de ochtend, want ergens halverwege de werkdag naar school moeten gaat meestal niet.
En al helemaal niet op mijn vrije woensdag ivm gillende peuter aan je been :')
disclaimer
  zondag 4 december 2022 @ 12:11:37 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_206937467
Ik ga nog eens lobbyen voor een boom vanmiddag. Eigenlijk wil ik toch wel graag.
Als ik niet 3 kinderen bij me had reed ik meteen naar de kweker, maar ja, kan nu de achterbank niet plat gooien. Moet met de aanhanger en die mag ik niet trekken met mijn rijbewijs :')
disclaimer
pi_206937514
quote:

Bij ons mag hij altijd mee in de bakfiets O+
Denk inderdaad dinsdagmiddag.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 4 december 2022 @ 12:15:35 #31
37150 livelink
pi_206937528
Ik moet soms wel lachen om dat luizenpluizen. Op de basisschool is dat een heel ding en mijn dochter heeft vervolgens ongeveer heel haar middelbare-schooltijd luizen gehad zonder dat iemand zich daar druk om maakte :D

Al die meiden met lang haar, die voortdurend tegen elkaar hangen voor selfies en zo. Het was dweilen met de kraan open. Ik heb al die jaren gewoon bijna elke avond bij haar en bij mezelf gekamd en dat was het dan. Ik zei het braaf tegen de kapster en die zorgde er dan voor dat ze alles even extra reinigde na een knipbeurt. Alle schaamte was er ook van af, ook onderling. Dan zeiden ze het gewoon tegen elkaar als ze een luis in het haar zagen.

En toen ze klaar was met de middelbare school was het ook meteen over.

Helaas heeft ze nu al 3x schurft gehad in het studentenhuis en dat is vergeleken met luizen echt wel een graad of 10 erger. Wij hebben vorig jaar ook schurft gehad door haar en toen begreep ik echt niet meer waarom ik me vroeger ooit druk heb gemaakt over luizen :'(

[ Bericht 3% gewijzigd door livelink op 04-12-2022 12:20:37 ]
  zondag 4 december 2022 @ 12:16:05 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206937535
Wij gaan in ieder geval vanmiddag het restant kerstspul alvast uit de berging ophalen, maar ik Moet bekennen dat ik vanmorgen ook dacht “zullen we vandaag een kerstboom gaan halen”. :o

Sws doen we niks aan de sint, dus dat maakt niet uit.
pi_206937541
Ik ben de MR van school, samen met de juf. Alleen op papier, want school gaat toch dicht na dit jaar dus we hoeven niet. Maar er moest een naam staan. Daarnaast regelde ik de chocoladeletters voor de schoenen en ben ik mee geweest naar het theater.

De kerstboom hebben we woensdag opgezet O+ We zijn dit weekend heerlijk de kerst-Lego in elkaar aan het zetten. Straks vieren we klein Sinterklaas (oma komt eten, we halen frietjes, iedereen krijgt een chocoladeletter). Heel fijn, ontspannen weekend zo.
  zondag 4 december 2022 @ 12:24:00 #34
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206937633
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:46 schreef Hupje het volgende:
Ik werk zelf op een school. Uitstapjes voelen voor mij als werk, dus als anderen meegaan met de groep van mijn kind, graag. Vrij nemen kan ik niet van mijn werk. Sinds het thuiswerken heeft mijn vriend wel een paar keer gereden voor uitstapjes.
Ik steek aardig wat tijd in de school van J doordat ik wekelijks een keer brigadier, in de MR en de verkeergroep zit en in geval van nood invalleerkracht ben. Dus als er hulp gevraagd wordt en ik kan, wacht ik meestal even af of anderen zich aanmelden. Is er niet genoeg hulp, dan doe ik het alsnog.

Kerstboom: gisteren wel alvast gehaald bij de boer net buiten het dorp. Lopend, met de kruiwagen, is best gezellig :D Hij staat nu nog buiten, gaat vanavond de garage in (ivm wennen aan temperatuur) en na pakjesavond naar binnen.
En dit. Ik werk zelf voor de klas, dus ik kan echt niet helpen als ze uitjes plannen op mijn werkdag.
Vervolgens word je weggezet als ouder die er nooit is.

Vorig jaar in gr8 had ik savonds een dubbele afspraak. En er was dus een ouderavond over eind gr8 waar ik niet bij kon zijn.
Vervolgens worden op die avond zelf alle taken verdeeld onder de aanwezig.
Ik had best willen helpen. Maar zak er dan ook lekker in.

Invallen op school heb ik nooit gedaan. Heb dat én nooit aangeboden én überhaupt niet kenbaar gemaakt dat ik ook leerkracht ben bij de directie. :+
  Manager PR/Moderator zondag 4 december 2022 @ 12:25:43 #35
269689 crew  Viv
pi_206937662
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:15 schreef livelink het volgende:
Helaas heeft ze nu al 3x schurft gehad in het studentenhuis en dat is vergeleken met luizen echt wel een graad of 10 erger. Wij hebben vorig jaar ook schurft gehad door haar en toen begreep ik echt niet meer waarom ik me vroeger ooit druk heb gemaakt over luizen :'(
Oh, dat lijkt me zo goor, jezelf letterlijk van top tot teen moeten insmeren. :'( Ik gruwel al van zonnebrandcrème. :X
pi_206937677
Ik heb een paar keer in mn uppie moeten luizenpluizen omdat niemand anders kon/wilde. Toen hebben we dit ook met de OR opgepakt, schema's gemaakt en de onder, midden en bovenbouw apart gedaan. Dus toen waren er altijd wel ouders die hielpen (en heb ik een paar keer mn snor gedrukt :@ :') )
Vond ik de buitenactiviteiten cool en was ik daar altijd voor beschikbaar, waren er anderen die liever de binnen dingen deden. Was de afgelopen paar jaar heel goed geregeld :Y

En ik ben met mn 3e kunstboom bezig in 31 jaar. Mooi milieuvriendelijk dus :D
De eerste boom was een ekte. 3x omgeflikkerd en 16 jaar later, bij de verhuizing, vond ik nog dennennaalden :') Na die eerste is er nooit meer een echte het huis binnen gekomen. Zelfs geen kersttak >:)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206937688
Onze boom ligt nog op zolder, na Sint mag 'ie niet eerder.
Dus zal wel volgend weekend worden. Mijn man doet dat altijd met de jongste.
Fake it till you make it...
  zondag 4 december 2022 @ 12:29:48 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206937718
Overigens hebben we nu exact hetzelfde probleem in de voetbal app. Er zijn ongeveer 5-6 ouders die elke wedstrijd rijden. Terwijl er in het team 17 kinderen spelen.
Maar er is ook geen rijschema.
  zondag 4 december 2022 @ 12:31:22 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206937745
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik heb helaas geen cabrio meer 😅
Het is onze enige auto, dus alternatieven zijn er niet echt, want ik moet wel een boom hebben met zo'n gat in de stam zodat hij op de Easyfix kerstboomstandaard kan.

Voordeel vorig jaar was dat de Intratuin een dorp verderop ze ook al op zo'n soort standaard had staan, dus dan zie je gelijk of hij mooi recht staat.
Was ook een briljant goede boom trouwens, die hield het heel lang vol en verloor vrijwel geen naalden.
Ook vies duur volgens mij :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 4 december 2022 @ 12:32:47 #40
37150 livelink
pi_206937766
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:25 schreef Viv het volgende:

[..]
Oh, dat lijkt me zo goor, jezelf letterlijk van top tot teen moeten insmeren. :'( Ik gruwel al van zonnebrandcrème. :X
Ja, het is geen pretje. Plus echt alle kleding, wassengoed en bekleding van bank moeten wassen op 60 graden en dan nog 3 dagen er niet op zitten. Mijn dochter heeft er zo'n trauma van opgelopen dat ze alleen nog maar op houten stoelen gaat zitten overal. Plus dat die tubes hardstikke duur zijn en bestrijding alleen maar werkt als alle huisgenoten zich smeren en de maatregelen nemen. Na haar 3e keer en toen ze ook ons besmet had heb ik voor het hele studentenhuis en voor ons tubes gekocht (twee per persoon a 20 euro per tube). En dat heeft geholpen. Toen is iedereen daar gaan smeren en hebben ze alle andere maatregelen genomen. Het was het geld op zich waard, maar het is echt een groot probleem aan het worden.
pi_206937872
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:11 schreef SQ het volgende:
Ik ga nog eens lobbyen voor een boom vanmiddag. Eigenlijk wil ik toch wel graag.
Als ik niet 3 kinderen bij me had reed ik meteen naar de kweker, maar ja, kan nu de achterbank niet plat gooien. Moet met de aanhanger en die mag ik niet trekken met mijn rijbewijs :')
Dan heb je een indrukwekkende aanhanger :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 4 december 2022 @ 12:44:25 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206937953
We gaan zo even :') _O-
Het is droog, dus het kan :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206938148
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:29 schreef amaranta het volgende:
Overigens hebben we nu exact hetzelfde probleem in de voetbal app. Er zijn ongeveer 5-6 ouders die elke wedstrijd rijden. Terwijl er in het team 17 kinderen spelen.
Maar er is ook geen rijschema.
Ik zit zelf bij een slagwerkgroep en laatst moesten we op zondagochtend om 11 uur opruimen.
We zijn met 30 in de groep en er stonden welgeteld 8 mensen ;(
Sowieso 3 appten later dat ze de wekker waren vergeten.
En dan haal ik extra hard, want ik zit al in het bestuur en onze eigen commissie. Steek er altijd veel tijd in en het zijn iedere keer dezelfden die nergens bij helpen en vervolgens zich nog even verslapen.

Door 15+ jaar bij verenigingen is mijn beeld van helpende ouders misschien ook wel wat cynischer.
Je hoeft heus niet steeds vrij te vragen, maar bij ons zijn de activiteiten altijd op wisselende dagen, dus er is vast wel iets te regelen.
  zondag 4 december 2022 @ 13:00:15 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_206938169
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dan heb je een indrukwekkende aanhanger :o
Ja, dubbelassig.
Was ook wel absolute noodzaak met het soort verbouwing dat wij gedaan hebben :')
disclaimer
  zondag 4 december 2022 @ 13:10:01 #45
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206938268
Ik ben zo'n ouder die best wel wat doet op school, maar niet zo zichtbaar is. Ik zit in de MR (dat stond wel in de nieuwsbrief laatst), en ga een keer in de 6 weken naar de bieb met de klas van J. Andere ouders zien mij dus niet bij uitjes, ik kan bijna nooit rijden, en kan dus ook geen dagen vrij nemen om te knutselen/bakken/kerstbomen versieren, want werk in het onderwijs (3 hele, 2 halve dagen onder schooltijd). Vinden ze misschien ook wel wat van... De juf en meester weten wel wat ze aan me hebben, dus prima...

De sporten/scouting van de kinderen hebben we geregeld dat we om en om rijden met vrienden van ons (3 stellen, 4 kinderen), nooit gezeur, en ik kan 2 van de 3 weken lekker iets anders doen *O*
  zondag 4 december 2022 @ 13:13:01 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_206938293
Hey, ik snap het volkomen als mensen niet kunnen of willen helpen he :D

Ik vind het alleen wél een beetje opmerkelijk dat bij vervelende klusjes iedereen moet werken en bij de leuke dingen ineens niemand hoeft te werken.

Zeg dan gewoon dat je geen zin hebt. Dat mag gewoon.
disclaimer
pi_206938315
Ik doe heel veel op school. Maar ik voel me dan weer niet betrokken bij sport- of hobbyverenigingen. Moet er niet aan denken om verplicht op zaterdag bardiensten te moeten draaien of zo.
  zondag 4 december 2022 @ 13:17:52 #48
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206938334
Luizenpluizen is niet mijn favoriet nee (brr, al die kinderen aanraken), maar ook met eens schoolreisje maak je mij niet blij. Veel te veel herrie en drukte. Laat mij maar naar de bieb gaan met 3 kinderen of helpen met 1 op 1 flitsen (leuk om de leesontwikkeking bij groep 3ers te zien). Eigenlijk wil ik het liefst gewoon zo weinig mogelijk met andere ouders moeten, en met kleine groepjes kinderen aan de slag 🤔

O, en mijn kinderen zit dus op zwemtraining (geen ouderhulp gevraagd, want diploma's voor nodig) survivalrun (vriend is jeugdtrainer, dus daar is genoeg participatie) en scouting (1 keer per jaar collecteren en kids wegbrengen naar kamp etc). Gelukkig dus nog geen teamsporten hier. Hoop dat jongste dat ook niet gaat willen. Mocht hij dat toch wel ambiëren, dan horen jlie me volgend jaar hier vast klagen over bardienst en teamleiderellende...
pi_206938378
Ik werk wisselende diensten en heb me altijd voorgenomen mee te helpen als ik niet hoef te werken. En dat is echt best regelmatig dus dat ik mee help. Toch voel ik me op een of andere manier altijd wel lullig als ik niet mee kan helpen en er komt later nog een bericht dat er te weinig hulpouders zijn.
Een keer is er bij de oudste een activiteit niet door kunnen gaan door te weinig hulp anders is het gelukkig toch altijd wel opgelost.

Maar als ik dan bijvoorbeeld m’n buurvrouw hoor die dan gewoon glashard zegt ‘oh nee, daar had ik geen zin in om mee naar toe te gaan’ en dus ook nooit ergens bij is om te helpen dan vind ik daar ook wel iets van.
pi_206938423
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:58 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik zit zelf bij een slagwerkgroep en laatst moesten we op zondagochtend om 11 uur opruimen.
We zijn met 30 in de groep en er stonden welgeteld 8 mensen ;(
Sowieso 3 appten later dat ze de wekker waren vergeten.
En dan haal ik extra hard, want ik zit al in het bestuur en onze eigen commissie. Steek er altijd veel tijd in en het zijn iedere keer dezelfden die nergens bij helpen en vervolgens zich nog even verslapen.

Door 15+ jaar bij verenigingen is mijn beeld van helpende ouders misschien ook wel wat cynischer.
Je hoeft heus niet steeds vrij te vragen, maar bij ons zijn de activiteiten altijd op wisselende dagen, dus er is vast wel iets te regelen.
Mijn ervaring met vrijwilligerswerk is dat je het vooral voor jezelf en voor de vereniging moet doen en niet voor waardering van anderen. En dan vooral zeker niet verwachten dat andere zien hoeveel je doet en misschien iets overnemen. Ik heb mij er echt bij neergelegd dat het zo is, want het begon mijn eigen plezier te bederven

Ik ben nu echt heel druk met het organiseren van carnaval 2023 en ik doe het echt alleen voor mezelf. Ik wil een toffe carnaval en ik krijg er zelf energie van wanneer toffe dingen lukken.
pi_206938480
Hier op school krijgen ze het tot nu toe altijd voor elkaar om 1-2 weken vooraf een oproep te doen. Ja, dat maakt het vaak onmogelijk om nog iets te regelen op mijn werk.
Schoolreisje vorig jaar was wel een toppunt.
2 weken vooraf verplaatsen naar een andere dag en dan toch maar afblazen ivm te weinig hulpouders (en betalende ouders :{ ).

Ik wil graag helpen, maar dan zal de school echt veel eerder een oproep moet doen.
pi_206938561
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:31 schreef Nolita het volgende:
Hier op school krijgen ze het tot nu toe altijd voor elkaar om 1-2 weken vooraf een oproep te doen. Ja, dat maakt het vaak onmogelijk om nog iets te regelen op mijn werk.
Schoolreisje vorig jaar was wel een toppunt.
2 weken vooraf verplaatsen naar een andere dag en dan toch maar afblazen ivm te weinig hulpouders (en betalende ouders :{ ).

Ik wil graag helpen, maar dan zal de school echt veel eerder een oproep moet doen.
Onze school is hier normaal ook erg goed in, alles laat vragen. Maar vorige week kwam de vraag voor hulp voor schoolreisje. In juli :o
pi_206938655
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:24 schreef amaranta het volgende:
Invallen op school heb ik nooit gedaan. Heb dat én nooit aangeboden én überhaupt niet kenbaar gemaakt dat ik ook leerkracht ben bij de directie. :+
Mijn school en de school van mijn kind liggen naast elkaar, dus dat ik leerkracht ben was al snel bekend bij J op school. Ze lieten vorig jaar weten dat ze heel krap zaten met invallers en vroegen of er ouders met een lesbevoegdheid waren die incidenteel willen inspringen. Ik doe het alleen (op mijn vrije dag) als laatste optie, als er anders een klas naar huis moet. En niet de klas van J.

quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2022 13:15 schreef Kyara het volgende:
Ik doe heel veel op school. Maar ik voel me dan weer niet betrokken bij sport- of hobbyverenigingen.
Ik doe intussen best (te) veel :'). Het zijn altijd dezelfde mensen die je tegenkomt als vrijwilliger. Aan de andere kant woon ik ook in een dorp waar wel heel veel bereikt wordt doordat mensen ergens de schouders onder zetten. Dat vind ik wel tof en daar draag ik graag mijn steentje aan bij. Maar ik vind het niet erg dat mijn kind niet op voetbal zit - met bijbehorende rijbeurten en kantine diensten, daar ben ik heel eerlijk in.
pi_206939372
Ik help op school wanneer het me uitkomt, maar neem er geen vrij voor. Ben blij met een OR die veel leuke dingen organiseert, maar wil me er zelf niet aan committeren - en ik vind te veel van de OR-moeders stom :') Vind eigenlijk dat ik meer voor de sportclub van dochter zou moeten doen, de vrijwilligers daar zijn echt amazing, maar ik kan me ook daar niet vastleggen op vaste dagen ofzo, dus daar hebben ze niet veel aan. Ik denk steeds 'als ik ooit wat meer vrije tijd heb dan ga ik vrijwilligerswerk doen' maar dat moment komt denk ik pas na m'n pensioen :@
  zondag 4 december 2022 @ 14:42:49 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_206939403
Kennelijk was sinterklaas vanmiddag in de straat hier, ik was ff met de kinderen bij mijn vader. Dacht dat we toch wel in een tamelijk progressieve omgeving woonden, maar ik zie op de foto's toch echt nog gitzwarte pieten :')
disclaimer
pi_206939466
Nu op het VO is er geen hulp meer nodig. Mis het soms wel. Nah, word ik over een paar jaar gewoon hulp oma :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb het altijd wel met plezier gedaan, ook bij dochter. Bij haar 2 jaar zwemmen en bij zoon 1 jaar. Maar met dat was het gewoon handiger om een vast iemand erbij te hebben. De 2e ouder die ze nodig hadden was altijd gedoe.
Bij ons waren het meestal juist de werkende ouders die meehielpen.

Zoon wil zn klaaskadootjes echt onder de kerstboom :') maar hij zit nu te fortniten met een klasgenoot dus geen idee wanneer.
If they say
pi_206939468
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 13:26 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Mijn ervaring met vrijwilligerswerk is dat je het vooral voor jezelf en voor de vereniging moet doen en niet voor waardering van anderen. En dan vooral zeker niet verwachten dat andere zien hoeveel je doet en misschien iets overnemen. Ik heb mij er echt bij neergelegd dat het zo is, want het begon mijn eigen plezier te bederven

Ik ben nu echt heel druk met het organiseren van carnaval 2023 en ik doe het echt alleen voor mezelf. Ik wil een toffe carnaval en ik krijg er zelf energie van wanneer toffe dingen lukken.
Oh nee, maar dat weet ik wel. Vind ik ook niet erg.
Opruimen na een concert is alleen niet een extra taak, maar hoort er gewoon bij. Als daar dan alleen mensen zijn die zich ook nog eens actief inzetten voor de club is dat gewoon zuur (en niet echt netjes van de rest).
Verslapen vind ik sowieso echt een klotesmoes. Als je je wekker had gezet was er niets aan de hand }:|
  zondag 4 december 2022 @ 14:52:04 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_206939495
Oh en nog een kleine sinterklaas rant :P

Schoonfamilie wilde dit jaar wederom toch weer sinterklaas vieren. Ik had al lange tijd geleden aangegeven dat ik pakjesavond thuis met het gezin wil doen op 5 december en dat ik het zou waarderen als ze de familieviering ná die dag zouden doen teneinde de spanningsboog intact en voorspelbaar te houden. So far so good, we gaan 10 december naar de schoonfamilie. Kinderen wisten daar met een reden niks van.

Nu heeft mijn schoonmoeder uit naam van sinterklaas een ansichtkaart aan de kinderen gestuurd met de mededeling dat sinterklaas vertraging heeft opgelopen en dat de kinderen 10 december hun kadootjes bij opa en oma krijgen.

.....

Nu is dus toch de spanningsboog aan gort. Mijn oudste is tamelijk over de zeik omdat ze dus denkt dat ze morgen geen kadootjes krijgt en haar hele pakjesavond in het water valt. Ik moet dit dus weer gaan zien te lijmen op 1 of andere manier.

Echt, prima hoor deze goede bedoelingen maar de uitwerking is echt zo ontzettend kut :') zo'n kaart was toch helemaal niet nodig. Wij kunnen dit als ouders prima zelf managen....
disclaimer
  zondag 4 december 2022 @ 14:53:07 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206939511
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 14:42 schreef SQ het volgende:
Kennelijk was sinterklaas vanmiddag in de straat hier, ik was ff met de kinderen bij mijn vader. Dacht dat we toch wel in een tamelijk progressieve omgeving woonden, maar ik zie op de foto's toch echt nog gitzwarte pieten :')
Op mijn werk zouden het roetvegers zijn, maar blijkbaar is onze ceo daarvoor gaan liggen. Ze moesten en zouden zwart. En ik had het nog wel vantevoren gevraagd en stond me daar dus knap te storen. Waren ook inclusief rode lippen, grote oorbellen enz. En op de peutergym gisteren ook. Daar werd ik overigens ook heel gek aangekeken toen ik de nieuwe versies van de liedjes zong...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206939515
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 14:42 schreef SQ het volgende:
Bij mijn Lidl zijn de oudjes nog vrij conservatief. Ving van de week een gesprek op tussen 2 dames: ‘Ja, en dan met die roetveegpiet, wij hadden toch nooit last van zwarte pieten, flauwekul.’
Ik had eigenlijk willen zeggen dat dat ook het hele punt niet is, dat zij daar last van hadden vroeger, maar ik stond net te ver weg om me er mee te bemoeien.
pi_206939544
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 14:52 schreef SQ het volgende:

Schoonfamilie wilde dit jaar wederom toch weer sinterklaas vieren. Ik had al lange tijd geleden aangegeven dat ik pakjesavond thuis met het gezin wil doen op 5 december en dat ik het zou waarderen als ze de familieviering ná die dag zouden doen teneinde de spanningsboog intact en voorspelbaar te houden. So far so good, we gaan 10 december naar de schoonfamilie. Kinderen wisten daar met een reden niks van.

Nu heeft mijn schoonmoeder uit naam van sinterklaas een ansichtkaart aan de kinderen gestuurd met de mededeling dat sinterklaas vertraging heeft opgelopen en dat de kinderen 10 december hun kadootjes bij opa en oma krijgen.

.....

Nu is dus toch de spanningsboog aan gort. Mijn oudste is tamelijk over de zeik omdat ze dus denkt dat ze morgen geen kadootjes krijgt en haar hele pakjesavond in het water valt. Ik moet dit dus weer gaan zien te lijmen op 1 of andere manier.

Echt, prima hoor deze goede bedoelingen maar de uitwerking is echt zo ontzettend kut :') zo'n kaart was toch helemaal niet nodig. Wij kunnen dit als ouders prima zelf managen....
Ja maar ja maar, hoe meer spanning hoe meer leuk!
  zondag 4 december 2022 @ 14:56:49 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_206939558
Mja nee, de spanning is nu dus helemaal weg. Want er komt morgen toch niks, want sinterklaas heeft geschreven dat ze hun kadootjes 10 december pas krijgen. :{
disclaimer
pi_206939869
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 14:56 schreef SQ het volgende:
Mja nee, de spanning is nu dus helemaal weg. Want er komt morgen toch niks, want sinterklaas heeft geschreven dat ze hun kadootjes 10 december pas krijgen. :{
Vanavond misschien een briefje in de schoen doen dat die pieten opgevangen hebben dat de kinderen dachten dat er vanavond niets zou komen maar dat ze toch echt wel iets komen brengen?

Al lost dat de spanning voor vandaag niet op natuurlijk. Wel balen dat de kinderen nu zo teleurgesteld zijn terwijl dat niet had gehoeven
  zondag 4 december 2022 @ 15:43:11 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206940087
quote:

.....

:X
Zo zonde, al had ze er maar "ook" van gemaakt....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 4 december 2022 @ 15:46:51 #65
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206940118
quote:

.....

Fijn he, die (schoon)ouders die je met veel pijn en moeite zover krijgt iets *niet* te doen, maar dat ze dan op de achtergrond denken "Oh, niet X? Dan doen we gewoon Y! :Y".
En als je er dan iets van zegt ben je de boeman, want het is allemaal goed bedoeld en wat is dan het probleem etc etc :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 4 december 2022 @ 15:54:15 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_206940217
Ja echt. En ik probeer dan wat te sussen als "maar misschien als we morgen heel hard in de tuin gaan zingen komen er toch wel gewoon kadootjes" maar ik win het niet. Een handgeschreven kaart van sinterklaas bevat meer waarheid dan je moeder. _O-

Zal morgen wel even een brief aan de zak nieten, dat postpiet het niet had begrepen, en dat maar een páár van de kadootjes bij opa en oma komen omdat die zak zoek was geraakt ofzo.
disclaimer
  zondag 4 december 2022 @ 15:57:57 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206940285
Kun je nu niet sneaky iets "bezorgen"?
Een briefje of kaart, of ineens en paar chocoladeletters die in de haard liggen met een briefje erbij?

Namens de Sint natuurlijk, want die postpieten.....

Of gewoon hoofdpiet de schuld geven, als ze het Sinterklaasjournaal een beetje volgen weten ze wel dat die domme dingen uit naam van Sinterklaas regelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 4 december 2022 @ 15:59:26 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_206940312
Ja misschien kan ik wel in het geniep iets doen. Wat dan straks ineens in de bus valt ja :D
disclaimer
  zondag 4 december 2022 @ 16:00:29 #69
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206940334
Het voordeel is wel dat je kinderen alles voor kan liegen :+
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206940393
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 15:54 schreef SQ het volgende:
Ja echt. En ik probeer dan wat te sussen als "maar misschien als we morgen heel hard in de tuin gaan zingen komen er toch wel gewoon kadootjes" maar ik win het niet. Een handgeschreven kaart van sinterklaas bevat meer waarheid dan je moeder. _O-

Zal morgen wel even een brief aan de zak nieten, dat postpiet het niet had begrepen, en dat maar een páár van de kadootjes bij opa en oma komen omdat die zak zoek was geraakt ofzo.
Hoe durf jij eigenlijk te denken dat thuis vieren belangrijker is dan bij de schoonfamilie? Wie denk je wel dat je bent, de koningin ofzo?

Mijn kinderen hadden zo'n kaart overigens niet te zien gekregen. Maar die hebben dan ook geen sleutel van de brievenbus >:)
  zondag 4 december 2022 @ 16:05:11 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206940435
Lieve A, B en C,

De Sint heeft iets gehoord, dat jullie onschuld is vermoord hem niet heeft bekoord.
De hoofdpiet heeft namens de Sint een kaart geschreven, maar heeft zich daarmee op het foute pad begeven.

Een paar van jullie cadeaus gaan we bij opa en oma bezorgen, maar de meeste cadeaus komen gewoon thuis: MORGEN!

Groetjes,
De echte Sinterklaas.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206940452
Volgende week zaterdag dus surprise, gedicht en cadeau bij een vriend thuis. Hij stuurde vanochtend een Appje met de mededeling dat de lootjes echt vanmiddag volgen.....
Ik stuurde een foto van een geverfde schoenendoos terug, ik weet niet wie er in 5 dagen met fulltime werk en 2 kinderen iets beters kan knutselen, ik niet. _O-

En op school van B en Juul doe ik dus vrij weinig tot niets. Ze vroegen bieb ouders, maar dat is elke woensdagochtend van 9 uur tot een uur of half 11....Ik werk woensdagochtend en wil best sporadisch helpen maar niet elke week.
Voor de rest zijn er blijkbaar genoeg ouders want ik zie nooit oproepen of vragen. Ja 1 keer voor een uitje maar dat was met auto en ik heb geen auto voor de deur op woensdag.
Verloofde heeft ook nog niet vaak iets gedaan, tijdens Corona was er sowieso 0 vraag.

Verder een fijn weekend :) Vanochtend al cadeaus gedaan, 2 superblije kinderen. Net wel even een stuk gaan lopen want er moest wat energie uit zeg maar.

Verloofde haalt morgen een boom, die gaan we vrijdag versieren. Morgen gaat ook alle Sint versiering weer naar zolder en al het Kerstspul naar beneden. Dat is al een project op zich.
pi_206940496
Ik vond het altijd leuk om te helpen op school. Ben klassenouder geweest, hielp met versieren met Sinterklaas en kerst, ging graag mee op uitjes, heb geholpen nadat de school deels afgebrand was.
Ben ook nog overblijfouder geweest, maar nadat ik bijna een potlood in mijn oog kreeg ben ik daar meteen mee gestopt.

Surprises was erg leuk, en damn, wat een creaties waren er gemaakt. Echt bizar goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 4 december 2022 @ 16:12:16 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_206940552
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 16:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe durf jij eigenlijk te denken dat thuis vieren belangrijker is dan bij de schoonfamilie? Wie denk je wel dat je bent, de koningin ofzo?

Mijn kinderen hadden zo'n kaart overigens niet te zien gekregen. Maar die hebben dan ook geen sleutel van de brievenbus >:)
Nee daarom ben ik niet al te boos, ik heb zelf ook niet nagedacht en m gewoon aan ze gegeven.

Maar ik ga het nu repareren :P
disclaimer
  zondag 4 december 2022 @ 16:24:59 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_206940750
Ze slikte het als zoete koek. En ze kon eindelijk weer lachen :')
disclaimer
pi_206941318
Gelukkig maar SQ!

Wij hebben het gisteren gevierd, was echt heel gezellig en leuk! Grappig wel dat de kinderen na elk één cadeau eigenlijk al wel klaar waren :') want dat was meteen fantastisch O+

Wel lastig vind ik het dat m'n zwager piet nog steeds bij z'n oude naam noemde. En ik sowieso een beetje in de minderheid ben daar als het gaat om sinterklaas nieuwe stijl :P Ik hoorde hem af en toe echt denken, daar hebbie m'n stadse woke schoonzus weer :')
  zondag 4 december 2022 @ 17:06:24 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_206941407
Mijn man zegt ook nog steeds zwarte Piet maar ben gestopt daar een punt van te maken. Het houdt vanzelf wel een keer op.
disclaimer
  zondag 4 december 2022 @ 18:06:25 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206942519
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Op mijn werk zouden het roetvegers zijn, maar blijkbaar is onze ceo daarvoor gaan liggen. Ze moesten en zouden zwart. En ik had het nog wel vantevoren gevraagd en stond me daar dus knap te storen. Waren ook inclusief rode lippen, grote oorbellen enz. En op de peutergym gisteren ook. Daar werd ik overigens ook heel gek aangekeken toen ik de nieuwe versies van de liedjes zong...
Jezus wat een achterlijke CEO hebben jullie dan zeg. En ook stom van de peutergym!

En SQ fijn dat het is opgelost!

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 04-12-2022 18:11:58 ]
in de haak.
pi_206942608
Ik heb er ook niet een heel punt van gemaakt, af en toe wel laten weten hoe ik in de discussie sta :+

Gelukkig pikte m'n kind er niks van op, die bleef pietje/piet zeggen O+ en zingt ook de nieuwe liedjes O+
pi_206942758
Mijn moeder heeft er ook nog moeite mee, maar doet wel heel erg haar best :') O+
Ze verbetert zichzelf af en toe, meestal heeft ze het niet door.
  zondag 4 december 2022 @ 19:11:15 #81
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206943269
Mijn kinderen corrigeren iedereen die Zwarte Piet zegt. Of dat de invloed van het jeugdjournaal, school of iets anders is weet ik niet, maar ik vind het prima zo.

Sowieso is oudste wel van het correct formuleren. Gisteren deed opa door de intercom de deur van het appartementencomplex open voor de pakketbezorger en was toen niet heel netjes. Toen kwam er even later 'oma, dat wat opa deed dat mag je echt niet zeggen hoor, dat was echt onaardig'. Toen was ik een even trots op m O+
  zondag 4 december 2022 @ 19:42:29 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206943570
Ik heb ook nog weleens een slip of the tongue
pi_206943689
Jongste heeft koorts en natuurlijk deze week 4 toetsen... ik denk dat ze morgen maar lekker op de bank gaat. Je zag haar vandaag in de loop van de dag afknappen :{ .
Morgen gaan we Sint vieren, we zouden "maccie" eten, maar als ze geen trek heeft moeten we misschien maar wat anders bedenken...
pi_206944384
Ik help elke week 1 ochtend een uur tot anderhalf uur in de schoolbieb. Specifiek op de ochtend dat alle kleuterklassen langs komen, want dat is echt zo schattig af en toe. Sommige komen hele verhalen vertellen, anderen zijn super verlegen. En Simon komt dan dus ook af en toe langs. Soms vindt ie dat leuk en soms weet ie zich geen houding te geven.

Ook al een aantal keer voorgelezen in de klas. Vorig jaar geholpen met het versieren van de school voor Sinterklaas, dit jaar was het een zeer onhandige tijd voor mij. Ik vind het wel leuk om te helpen, als het maar kortstondig is. Zo'n schoolreisje zou ik echt niet trekken.

Kerstboom hebben we wel al gekocht, maar zetten we na Sinterklaas op.
pi_206944938
Ik zag van de week in een Amsterdams winkelcentrum een treintje voor kinderen met een zwarte piet als machinist. Klaarblijkelijk valt er wat af te dingen op het woke gehalte van de hoofdstad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206946130
Ik zeg soms per ongeluk zwarte Piet en dan bloos ik. Vroeger bloosde ik nooit als ik dat zei. Ik doe dus wel echt mijn best. :%

Mijn oudste was eigenlijk ook na het eerste cadeau wel klaar, toen wou hij zijn Lego tractor gaan bouwen.
Uiteindelijk pakte hij de Play Doh stofzuiger van zijn zusje, want daar kon hij wel gelijk mee spelen.

Dat ding is echt een nachtmerrie trouwens. Overal lagen stukjes klei, die werden opgezogen / platgestampt. Dan waren we aan het opruimen en viel er weer allemaal klei uit. Toen had peuter hem eindelijk, rende ermee door het huis, lag er weer een heel spoor van kleikruimels. :')

Dank U Sinterklaasje. <O)
pi_206946209
Kan je die de volgende keer niet meenemen naar je zus? :P
pi_206946300
Sint geeft toch dingen die je van je ouders nóóit zou krijgen?! ;)
pi_206946314
Ik ben actief lid van de ouderraad en ik flits met de klas van mijn zoon, en beide doe ik graag. Voor luizen hoeven te niet bij mij aan te kloppen, en voor al het andere (waaronder schoolreis) geldt dat ik best wil helpen als niemand anders kan, maar liever niet. Wat mij betreft leggen ze de keuze voor welke hulpouders geheel bij de leerkracht en kan die zelf kiezen of ze loten of bepaalde ouders uitkiezen. Sommige klassen hebben meerdere OR-ouders (die voorrang krijgen), terwijl je aan sommige OR-ouders als leerkracht gewoon niets hebt (en ook als mede OR-lid niet direct). En soms hebben een ouder en een leerkracht ook gewoon geen klik.

Qua vrijwilligerswerk gaat er bij de vereniging waar ik bestuurslid ben binnenkort wel een bommetje ontploffen. Ik heb aangegeven dat ik wil stoppen na 8 jaar omdat ik ondertussen in een andere stad woon en me liever inzet voor de verenigingen van mijn eigen kinderen dan voor andermans kinderen waarbij 90% van de ouders totaal niet betrokken zijn. Twee van mijn medebestuursleden willen om andere redenen ook stoppen, en de laatste wil het niet alleen doen. Dus volgende week gaan we de rest van de vrijwilligers inlichten (wat ook een veel te klein clubje is), dan in januari alle ouders en dan is het afwachten of daar animo uit komt (verwacht ik niet) of dat we de hele vereniging op gaan doeken. Een vereniging van 85 jaar oud…

En dan is het afwachten wat mijn dochters voor sport gaan doen (dansen is bij een particulier, geen vereniging dus dat is zonder echte verplichtingen). Mijn man is al trainer bij de voetbal van zoon.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 december 2022 @ 07:31:21 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206947253
We hebben sneeuw *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206947476
Witte sint O+

Hier geen sneeuw. Wel een kind zonder stem en een laf hoestje. Hij is wel op weg naar school, de eerste maandag dit jaar dat hij een beetje vlot en vrolijk naar school vertrekt oO/
pi_206947491
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 07:31 schreef Ynske het volgende:
We hebben sneeuw *O*
O+ Tof!

De kinderen waren hier al om 6 uur wakker. Oudste had honger, jongste had verkeerd op zijn wekker gekeken en dacht dat het al 7 uur was en wilde zijn nieuwe Lego set gaan bouwen _O-. Vandaag de Sint op school, dan is het weer even klaar. Ze zullen wel afgedraaid zijn vanmiddag.

Pakjesavond was weer heerlijk. Ze waren echt blij met de cadeaus O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206947529
Jongste ziek op de bank, maar er ging wel brood en beschuit in. Hopelijk blijft het binnen, want ze heeft al :r vanmorgen.
pi_206947606
Beterschap voor je kind @Nijna

Mijn oudste was voor 6 uur wakker en wou ook vooral Lego bouwen. Na een volle week ziek thuis is hij wel naar op school. Ik ben benieuwd hoe hij dat Sinterklaas gebeuren ervaart. :)

En nu heeft de jongste een dik ontstoken oog en mijn man blijft ook nog steeds dik verkouden thuis. Ik hou niet zo van herfst/winter. :{w
pi_206947622
Ach al die zieken, beterschap!

Hier is Sint voorbij, op school gebeurt ook niets vandaag. De rust is wedergekeerd.

Was een fijn weekend met mijn moeder, we hebben helaas geen slaapplek over dus ik boek dan altijd een hotel in de buurt voor haar. Lekker gegeten, gekletst, veel spelletjes gespeeld en Juul heeft lekker veel gekleurd en geknutseld met oma. O+
En mijn moeder zegt ook zwarte Piet, dat is geen onwil of vervelend bedoeld. Dat gaan we er niet meer uit krijgen, so be it.
pi_206947876
Beterschap aan alle zieken.
Hier de jongste net wat opgeknapt van een flinke verkoudheid. Nu alleen nog zere knieën, ze is vorige week zondag gaan skeeleren zonder beschermers ( :{ ) en keihard op de knieën gevallen. Die waren (en zijn) bont en blauw en wat flinke schaafwonden.
Ging het sinds vrijdag weer wat beter, valt ze zaterdag met spelen weer op haar knieën.

Maar goed. Ze snapt nu wel waarom ik altijd aangeef dat ze beschermers aan moet volgens mij.
pi_206947988
Beterschap voor jullie kids @Nijna en @Deepfreeze :*
Boh, dat doet zeer @hilliebillie :{
Zoon zat gister voor de tv te fortniten, staat op om iets te pakken, wil gaan zitten maar náást zijn stoel. En roetsjte zo met zn rug langs de tafel :X Lag op de grond en bleef liggen van de pijn.
Hij is wel naar school, met rugpijn, snot, keelpijn én hoesten (getest, geen C) maar wilde persé vanwege de kadootjes naar school. Had hem liever thuisgehouden. Maar, alst niet gaat zou hij bellen en haal ik hem op.

Vanmiddag een test NL alert om 12 uur. Maar ik had de noodwaarschuwing op stil gezet en nu krijg ik dat niet meer aan :')
If they say
pi_206948443
@PKM, beterschap daar! Onstoken ogen zijn ook niet fijn... ik werd gisteren wakker met van die korstjes... loop voor de 2e dag op rij met mn bril op. Hopelijk kan ik snel mn lenzen weer in.
Voel me altijd een beetje onthand met mijn bril.

@exode, klinkt als een geslaagd weekend.

@ hilliebillie, ach gossie kusje voor de knieën :*

@Mushanga71, auw. Ook daar beterschap!
En bedankt voor de waarschuwing, ik had de NL-alert aankondiging gemist...

Ik moet eigenlijk nog 2 cadeautjes halen... dus ik denk dat ik maar even snel vlieg, dan is dat maar klaar.
Kan ik de rest van de dag lui meehangen met de jongste. Toch wel handig, als ze al wat groter zijn en toch even alleen thuis kunnen blijven ook al zijn ze ziek.
pi_206948550
Beterschap allemaal!

D is alweer thuis. Die had zijn maag leeghoest in de klas. Zijn juf heeft echt een hekel aan spuug. Ze had mazzel dat ze hem aan stagiair kon uitbesteden terwijl ze mij belde :D
Hij mocht/kon nog wel zijn cadeau uitpakken en een vriendje heeft het gedicht voorgelezen. Alleen baalde hij dat hij de reactie op zijn surprise niet kan zien.

Net al tig potjes dungeon mayhem gespeeld. Maar hij begint nu ook moe te ogen. Dus hij had waarschijnlijk einde dag toch niet gehaald. Pianoles ook afgezegd. Vanavond nog restje Sinterklaas met pannenkoeken plaat -eten.
Ik mocht de kerstboom nog niet opzetten. Leek me net zo'n klusje met half ziek kind. Morgen mama. Niet eerder :P
pi_206948717
Bedankt @Mushanga71 , kan ik proberen mijn kleuter erop voor te bereiden straks. Die trekt dat geluid erg slecht en daarna volgen de 101 vragen.

@Nijna het oogje is nu minder dik, maar wel meer rood/paars. Ben benieuwd hoe het na haar dutje is.
pi_206948809
Tis idd een klotegeluid, weet ook weer waarom ik dat heb uitgezet toen :+
Sterkte met het oogje @PKM Zo sneu is dat :{ Hopelijk is het gauw weer helemaal beter.
If they say
pi_206949039
:( :( :( KUT KUT KUT CORONA :( :( :(

Vanavond pakjesavond. Vrijdag jarig. Vanochtend hoofdpijn. Net positief getest -O-
pi_206949181
quote:
87s.gif Op maandag 5 december 2022 11:29 schreef Amsel het volgende:

Vanavond pakjesavond. Vrijdag jarig. Vanochtend hoofdpijn. Net positief getest -O-
Waar is de duimpje naar beneden knop als je die nodig hebt. :(
  maandag 5 december 2022 @ 12:26:37 #104
37150 livelink
pi_206950048
quote:

Neeeeeeeee -O-
pi_206950161
quote:

Ah neeee -O- . Beterschap!

@Deepfreeze, beterschap ook daar.

Ik naar het centrum, wilde een cadeaukaart-ding voor nintendo switch online lidmaatschap. Maar ze hebben alleen 3 mnd net als bij de bruna hier. Dus dan moet het maar online.
Jongste eet redelijk, ligt op de bank en laat zich verwennen O+

Ik heb de koelkast maar even uitgesopt, leek me een goed moment, hij was bijna leeg ;).
pi_206950327
Wat klote, @Amsel beterschap!
  maandag 5 december 2022 @ 12:48:39 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_206950332
Beterschap allemaal :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206950691
Thanks allemaal. Ik heb net de cadeautjes voor m'n ouders uit de zak gevist. Ik had zo'n video van Sint besteld met ons allemaal erin, en die slaat nergens op als we niet bij elkaar zijn, dus die gaan we dan maar samen via Skype bekijken vanavond. Komt uiteindelijk allemaal goed, maar ik had best even wat zelfmedelijden toen ik die positieve test zag :')
pi_206950878
Is ook stom @Amsel -O-. Beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206951426
Wat is dat toch met marktplaats... zet ik in mijn advertentie dat ze het kunnen ophalen.
Krijg ik alsmaar vragen of ik het kan opsturen... begrijpend lezen is blijkbaar nogal ingewikkeld.
pi_206952386
Oi @Amsel, das kut :{ Beterschap en hopelijk toch nog een leuke avond :*

@Nijna, begrijpend lezen is iets wat écht heel moeilijk is hoor, vergis je niet! :P
In de personeelgezocht advertentie staat duidelijk: alleen reageren vanaf 16 jaar en ouder. Vind ik rustig 13 jarigen met een sollicitatie in de mail :') Heb ik zo'n zin om het volgende te mailen: ga eerst maar eens leren lezen :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Mushanga71 op 05-12-2022 15:44:15 ]
If they say
pi_206952616
Amsel beterschap! Zelfmedelijden mag dan best wel even hoor!
pi_206952651
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 15:11 schreef Mushanga71 het volgende:
In de personeelgezocht advertentie staat duidelijk: alleen reageren vanaf 16 jaar en ouder. Vind ik rustig 13 jarigen met een sollicitatie in de mail :') Heb ik zo'n zin om het volgende te mailen: ga eerst maar eens leren lezen :+
In their defence: in 90% van de vacatures staan eisen/wensen die achteraf toch niet zo'n harde eis blijken te zijn :+ dus in dat opzicht snap ik dat wel, haha. Al snap ik natuurlijk dat bij jullie de leeftijdsgrens wél een harde grens is :)

Beterschap aan de zieken! En wat ontzettend balen Amsel..
pi_206953035
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 15:30 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
In their defence: in 90% van de vacatures staan eisen/wensen die achteraf toch niet zo'n harde eis blijken te zijn :+ dus in dat opzicht snap ik dat wel, haha. Al snap ik natuurlijk dat bij jullie de leeftijdsgrens wél een harde grens is :)

Beterschap aan de zieken! En wat ontzettend balen Amsel..
Is ook zo hoor en proberen kan altijd. Maar steeds als er dan een sollicitatie ligt, denk ik HA! en dan blijkt het net geen kleuter te zijn :D
If they say
pi_206953363
Oh nee Amsel, wat een beroerde timing! Beterschap en hopelijk wel een leuke avond met het gezin.

Nijna, gebeurt bij mij ook constant en dan ook doodleuk vragen waarom ik niet verstuur. 'OMDAT IK DAAR GEEN ZIN IN HEB.'
1 keer wilde iemand dan dat de benzine van de prijs afging _O-

Ik had soort van online webinar, podcast, meeluister gedoe vandaag. Ondertussen beide kinderkamers opnieuw gewit, met name bij Juul was het nodig. Die vindt de muur een prima alternatief voor een zakdoek }:|
En aangezien ze binnenkort een nieuwe kamer krijgt (lees peuterbed eruit, hoogslaper erin), was het een goed moment om maar eens te verven.
Normaal zit ik daarna volledig onder de verf, maar 0 verf op kleding, haren of bril, een unicum. Verloofde daarentegen, die kwam even kletsen en ging tegen de muur aanstaan met haar broek......
pi_206953372
@Amsel wat een klote timing -O- :( hopelijk niet al te ziek van, maar ontzettend balen dat het alle leuke dingen in het water laat vallen -O- beterschap :*

@Deepfreeze wat balen dat hij toch niet helemaal opgeknapt was. Wel fijn dat hij nog even z’n surprise heeft mogen uitpakken. Beterschap voor hem :*
pi_206953680
Joy.. mijn jongste dochter test net positief op corona..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206954247
Jammer voor alle corona zieken... Wij hebben het net achter de rug. 1 positief getest, mocht vandaag weer naar buiten. De rest niet gekregen...

Ik haal net kind op van de bso, enorme jaap in zijn jas :( Gelukkig past oma met de naaimachine morgen op tijdens de studiedag 8-)
pi_206956511
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 16:50 schreef Vicky het volgende:
Ah neeee :{ .
  Manager PR/Moderator maandag 5 december 2022 @ 19:13:08 #120
269689 crew  Viv
pi_206956547
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:28 schreef exode het volgende:

Ik had soort van online webinar, podcast, meeluister gedoe vandaag. Ondertussen beide kinderkamers opnieuw gewit
Hoe kom je op het idee om dat te combineren. :D _O_
  maandag 5 december 2022 @ 19:47:53 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206957189
quote:

Damn ;( :(
Beterschap :*
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 16:50 schreef Vicky het volgende:
:{
Ook beterschap :*
En voor de andere zieke kinders ook beterschap, het zijn er ineens wel een boel :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 december 2022 @ 19:53:48 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206957298
Vanmorgen op het schoolplein bij Soneal een aantal jongens in korte broek, daar ben ik inmiddels wel aan gewend, maar er liepen ook 2 kinderen op teenslippers? :o
De een ook nog in een shirt met korte mouwen..... damn.

En dan hoop ik dat het idd de keuze van het kind is zeg maar, bij de een had ik er niet zo'n twijfel over (hallooo vooroordelen), maar bij de ander weet ik het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206958058
quote:

Oh shit!! Klote!! Beterschap 😘

Oudste was zaterdag helemaal niet lekker; hoofdpijn, misselijk, bloedheet, maar die testte net negatief.
M en ik ook beide negatief. Ben benieuwd of dat zo blijft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 5 december 2022 @ 20:21:43 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_206958066
Beterschap :* was het nog wel leuk amsel?

Hier zit het er ook weer op. Mijn middelste bleef er zowat in toen hij zijn hotwheels ultimate garage dino attack uitpakte _O-

DIT IS ECHT HEEL GOED NIEUWS! IK BEN HEEL TROTS OP SINTERKLAAS!!!
disclaimer
pi_206959589
Beterschap voor alle zieken.
pi_206960384
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 20:21 schreef SQ het volgende:
Beterschap :* was het nog wel leuk amsel?

Hier zit het er ook weer op. Mijn middelste bleef er zowat in toen hij zijn hotwheels ultimate garage dino attack uitpakte _O-

DIT IS ECHT HEEL GOED NIEUWS! IK BEN HEEL TROTS OP SINTERKLAAS!!!
Zelfde hier! Helemaal gelukkig met dat ellendige ding. Die wilde ik al een hele dag mama!
Bij uitpakkeb tiptoi:DIT HAD IK NIET GEVRAAGD, EN WEET NIET WAT HE IT! MAAR HET IS VAST LEUK... heerlijk
Cadeautje voor mij:dat hebben papa en ik gister ook gekocht voor je in de winkel... :|
pi_206960764
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:53 schreef Leandra het volgende:
Vanmorgen op het schoolplein bij Soneal een aantal jongens in korte broek, daar ben ik inmiddels wel aan gewend, maar er liepen ook 2 kinderen op teenslippers? :o
De een ook nog in een shirt met korte mouwen..... damn.

En dan hoop ik dat het idd de keuze van het kind is zeg maar, bij de een had ik er niet zo'n twijfel over (hallooo vooroordelen), maar bij de ander weet ik het niet.
Mijn dochters hebben ook een vriendinnetje die nu ook gewoon nog teenslippers draagt. Die komt hier ook regelmatig met blote voeten aangelopen als het niet heel koud is (ze woont 50 meter verderop in een zijstraat). Die draagt gewoon liever geen schoenen en de ouders hebben dat opgegeven.

Fijn zo'n Sint die precies wist wat hij wilde hebben SQ! Hier was zoon ook helemaal blij omdat hij een charmander knuffel kreeg, want van ons krijgt hij geen nieuwe knuffels meer maar van de Sint dus blijkbaar wel! Dat was het eerste kado dat hij uitpakte, en die knuffel heeft geholpen met het uitpakken van alle andere kado's :D
pi_206960939
Mijne lag huilend in bed: "ik wou dat pakjesavond nog niet afgelopen was" :')
O+
pi_206961087
Hier de jongste het blijst met haar squish mellow.
Ook al gelooft ze niet meer, is dit inderdaad niet iets wat ik normaal voor haar zou kopen, valt bij mij ook in de categorie ‘nog een knuffel’. Maar het is ook wel echt een lekker zacht ding.

De oudste blij met z’n air up en nieuwe broodtrommel (ook hij had speelgoed en andere leuke dingen, maar dit was z’n favoriet)
pi_206961220
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:31 schreef FlyingFish het volgende:
Hier was zoon ook helemaal blij omdat hij een charmander knuffel kreeg, want van ons krijgt hij geen nieuwe knuffels meer maar van de Sint dus blijkbaar wel! Dat was het eerste kado dat hij uitpakte, en die knuffel heeft geholpen met het uitpakken van alle andere kado's :D
De Charmander knuffel was hier ook een grote hit! *) En de jongste is dolblij met zijn nieuwe Marvel-Lego.
  Manager PR/Moderator maandag 5 december 2022 @ 23:54:52 #131
269689 crew  Viv
pi_206961450
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:31 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Hier was zoon ook helemaal blij omdat hij een charmander knuffel kreeg, want van ons krijgt hij geen nieuwe knuffels meer maar van de Sint dus blijkbaar wel!
Ah, dat hebben wij hier met Barbie. Die weiger ik te kopen, maar Sinterklaas (ik dus) koopt ze wel. :D Goede dekmantel.
pi_206961503
Ze waren hier ook zó gelukkig.
We hebben ze bij opa en oma in bed gelegd, daarna met de volwassenen nog pakjes gedaan en net in de auto mee naar huis.
Mijm met een slaperig stemmetje achterin: ‘S., ben jij ook zo blij met je cadeautjes?’ O+

Leuk ook hoe blij ze waren met pyjama, nieuwe stiften en een nieuwe broek van oma :D
pi_206962221
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:00 schreef hilliebillie het volgende:
Ook al gelooft ze niet meer, is dit inderdaad niet iets wat ik normaal voor haar zou kopen, valt bij mij ook in de categorie ‘nog een knuffel’. Maar het is ook wel echt een lekker zacht ding.

De oudste blij met z’n air up en nieuwe broodtrommel (ook hij had speelgoed en andere leuke dingen, maar dit was z’n favoriet)
T is vwrslaafd aan squish mellows.. haar onderste bed ligt vol. Ik vind het onzin, zij spaart ervoor 🤣
1 van de poezen is er ook blij mee, die ligt er altijd tussen. Het zijn ook wel hele lekkere zachte ligplekjes natuurlijk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206962227
Ohh wat heerlijk al die reacties O+

Kleuter had op school speelgoed geplakt in zak van sinterklaas. Daar zat ook een olifant van Schleich tussen dus die hadden we ook er bij gedaan "Mama, Sinterklaas heeft dat echt goed gedaan!" :') O+
pi_206962352
Hier hebben ze eindelijk de bruine bruder vrachtwagen. Al het andere doet er niet toe. O+
  dinsdag 6 december 2022 @ 07:56:47 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_206962393
Even squishmallows gegoogled maar dat ziet er ook wel uit als iets waar mijn dochter warm voor zou lopen :')
disclaimer
  dinsdag 6 december 2022 @ 08:10:42 #137
37150 livelink
pi_206962461
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 07:07 schreef Vicky het volgende:

[..]
T is vwrslaafd aan squish mellows.. haar onderste bed ligt vol. Ik vind het onzin, zij spaart ervoor 🤣
1 van de poezen is er ook blij mee, die ligt er altijd tussen. Het zijn ook wel hele lekkere zachte ligplekjes natuurlijk.
O+
Ik kan me er best veel bij voorstellen. Mijn zoon kon ik jarenlang ook alleen maar een plezier doen met knuffels. En ik merk aan mezelf dat ik nog steeds wel de neiging heb om knuffels te kopen als ze lekker zacht of grappig zijn.

Ik onderdruk die neiging, want ik heb thuis twee manden vol met knuffels staan. Laatst heb ik voorzichtig voorgesteld om er een paar weg te doen, maar dat was voor mijn zoon onbespreekbaar. Knuffels wegdoen was echt een doodzonde volgens hem, want knuffels O+
pi_206962554
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:00 schreef hilliebillie het volgende:

Ja die squish mellow viel hier ook goed in de smaak, heel zacht idd (de oudste zocht hem uit voor de jongste). En de Oodie ging gelijk aan O+ heerlijk als je koorts heb, je goed inpakken :') .
Maar ze lijkt wel wat beter dan gisteren, al rochelt en snift ze nog aardig.
pi_206962799
Nou, wij gaan zo naar de ha. Zoon heeft ineens ook behoorlijk oorpijn ;(
3x negatief getest vroeg de assistente of ie wel diep genoeg in zn neus poert? Neuh, maar hij heeft wel de slag te pakken anders waren eerdere testen niet positief.
Nu gaan rennen, moeten er over een half uur zijn.
If they say
pi_206963016
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:13 schreef Viv het volgende:

[..]
Hoe kom je op het idee om dat te combineren. :D _O_
Ik ben vrij slecht om 1 ding te doen...dan raak ik juist afgeleid. :D En dat verven stond al zo lang te wachten. Jammer alleen dat de geur veel meer bleef hangen dan verwacht waardoor Juul vannacht bij B heeft geslapen.
Vreemd genoeg was de kamer van B geurloos tegen slaaptijd en rook die van Juul als een chemische fabriek.
pi_206963045
Oh wat leuk al die verhalen! Fijn dat de Pakjesavonden leuk waren.

Wij zijn juist knuffels aan het weg doen. B mag ze niet vanwege zijn huisstofmijtallergie. Hij heeft 2 knuffels in bed die elke week de wasmachine in gaan anders niest ie zich gek.
En Juul heeft er zoveel dat ze haar bed amper in kan.

Sowieso trok Sint zich dit jaar vrij weinig aan van de verlanglijstjes. Ook omdat Juul gewoon het gehele Bol, Lobbes en Intertoys boek had aangekruist.
pi_206963354
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah, dat hebben wij hier met Barbie. Die weiger ik te kopen, maar Sinterklaas (ik dus) koopt ze wel. :D Goede dekmantel.
Briljant! :D
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 10:22:47 #143
382129 crew  Donna
pi_206963409
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat heeft Barbie jou misdaan? :'(
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:25:23 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206964033
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 08:10 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik onderdruk die neiging, want ik heb thuis twee manden vol met knuffels staan. Laatst heb ik voorzichtig voorgesteld om er een paar weg te doen, maar dat was voor mijn zoon onbespreekbaar. Knuffels wegdoen was echt een doodzonde volgens hem, want knuffels O+
herkenbaar... we hebben er echt veel te veel maar ze mogen echt niet weg. Ook de Barbies niet trouwens, of de MyLittlePony's (of een van de vele andere verzamelingen poppetjes/diertjes). Pfff.
in de haak.
pi_206964092
Barbie’s vind ik ook stom speelgoed, koop ik ook niet. Sint heeft vorig jaar wel twee Frozen Barbie-look-A-likes gegeven maar daar wordt (gelukkig :@) weinig mee gespeeld. Vooral vriendinnetjes die komen spelen pakken die. De speelpoppetjes van Gabby waren wel populair, daarvan is de eerste nu alweer kwijt :')
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:30:54 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206964106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:22 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik snap wel dat je bepaald speelgoed niet in huis wilt hebben, dat heb ik met Playmobil, dat weiger ik ook te kopen.
Overigens kopen Sinterklaas en de Kerstman het hier ook niet, ik heb zelfs de oma's afgeleerd het te kopen, want dan mocht hij het bij oma laten "om er daar mee te spelen" >:)
Dat was overigens nadat ik duidelijk had gemeld "GEEN PLAYMOBIL!!!" dus als je het dan toch doet dan moet je het zelf weten, maar het komt mijn huis niet in.
Zo heb ik ook een intense hekel aan Woezel in Pip.... ook altijd kunnen voorkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:31:39 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206964115
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:30 schreef FlyingFish het volgende:
Barbie’s vind ik ook stom speelgoed, koop ik ook niet. Sint heeft vorig jaar wel twee Frozen Barbie-look-A-likes gegeven maar daar wordt (gelukkig :@) weinig mee gespeeld. Vooral vriendinnetjes die komen spelen pakken die. De speelpoppetjes van Gabby waren wel populair, daarvan is de eerste nu alweer kwijt :')
Dat doe ik dan weer niet, ik koop geen fake meuk, komt er ook niet in... dus ook geen nep-Lego.

Het enige dat hier als "fake" zou kunnen worden bestempeld is de Ikea treinbaan, want dat is natuurlijk wel een Brio-rip-off, maar toen mijn oudste klein was kon ik me met geen mogelijkheid Brio permitteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:33:21 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206964135
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik snap wel dat je bepaald speelgoed niet in huis wilt hebben, dat heb ik met Playmobil, dat weiger ik ook te kopen.
Overigens kopen Sinterklaas en de Kerstman het hier ook niet, ik heb zelfs de oma's afgeleerd het te kopen, want dan mocht hij het bij oma laten "om er daar mee te spelen" >:)
Dat was overigens nadat ik duidelijk had gemeld "GEEN PLAYMOBIL!!!" dus als je het dan toch doet dan moet je het zelf weten, maar het komt mijn huis niet in.
Zo heb ik ook een intense hekel aan Woezel in Pip.... ook altijd kunnen voorkomen.
Ah, pure interesse, maar wat in playmobil staat je zo tegen? Ik vind 't over het algemeen leuk spul.
in de haak.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 11:33:43 #149
382129 crew  Donna
pi_206964143
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Haha oh wat knap. Ik heb dat niet, behalve met fake spullen inderdaad. Ze krijgen ook vaak klei die niet van Play-Doh is, horror. Want in principe maakt het me bij klei dan weer niks uit als de kwaliteit hetzelfde is, maar alle andere merken plakken extreem of laten kleur af. :'(

Ik verzamel zelf Barbies, dus ben heel blij dat mijn dochters er mee willen spelen haha. O+ O+

Wat staat je tegen aan Playmobil? Mijn dochter haar vriendinnetje speelt er veel mee en dochter zegt dat ze het ook wil, maar ik ben terughoudend omdat ze ook al niet met Lego speelt waar ze veel van heeft.
pi_206964161
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat doe ik dan weer niet, ik koop geen fake meuk, komt er ook niet in... dus ook geen nep-Lego.

Het enige dat hier als "fake" zou kunnen worden bestempeld is de Ikea treinbaan, want dat is natuurlijk wel een Brio-rip-off, maar toen mijn oudste klein was kon ik me met geen mogelijkheid Brio permitteren.
Het is ook geen fake spul. Het zijn Disney Frozen Barbie-achtige poppen, volgens mij zelfs gewoon van Mattel. Die zijn duurder dan een gewone Barbie.
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:38:38 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_206964205
Hier komt wegens meng-gevaar alleen geen fake lego maar dat is in ons huishouden ook niet echt nodig. Ik zie verder niet in waarom ik als moeder een sterk uitgesproken mening zou moeten hebben over wat mijn kinderen leuk vinden om mee te spelen.
disclaimer
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:41:49 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206964253
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef trui het volgende:

[..]
Ah, pure interesse, maar wat in playmobil staat je zo tegen? Ik vind 't over het algemeen leuk spul.
Ik vind het kant en klaar principe van Playmobil vreselijk.
Laat ze eerst maar een huis bouwen waar ze vervolgens mee kunnen spelen.

Maar goed, ik ben zelf uit 1966 dus in de tijd dat Playmobil geïntroduceerd werd (1974) was ik al 8, er waren alleen maar indianen, ridders en bouwvakkers en was een zogenaamde concurrent van Lego.... don't touch my Lego :(
Voor het goed en wel echt op de markt en ingeburgerd was was ik natuurlijk ook al zo'n 10 jaar oud, dus dan helpt het niet als er een zogenaamde concurrent voor je geliefde Lego is, maar dat ook nog eens vooral voor jonge kinderen is.

Ik verwacht dat mijn afkeer daar ergens ontstaan is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:43:35 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206964277
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:38 schreef SQ het volgende:
Hier komt wegens meng-gevaar alleen geen fake lego maar dat is in ons huishouden ook niet echt nodig. Ik zie verder niet in waarom ik als moeder een sterk uitgesproken mening zou moeten hebben over wat mijn kinderen leuk vinden om mee te spelen.
Hij mag er best mee spelen hoor, bij anderen.... en die woezel en pip meuk zou ik zelf niet kopen, dus als een ander iets voor mijn kind koopt kan het toch niet heel moeilijk zijn om niet iets te kopen waarvan ik expliciet heb aangegeven dat ik het niks vind?

Kind heeft meer dan genoeg speelgoed, waar hij zielsgelukkig mee is, dat lukt ook zonder Playmobil wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206964283
Er zijn een aantal dingen die ons huis echt niet binnenkomen:
Nep Lego (duh)
Knuffels (zie eerder)
Plastic troep, van dat speelgoed wat na 1 keer spelen in stukken ligt.

Verder mogen ze alles vragen, ik heb geen aversie tegen een bepaald soort speelgoed. En ik hoef er niet mee te spelen.

Het is wel handig als het in ons huisje past, want zoveel plek is er nou ook weer niet. Oh ja en van verloofde mag er echt geen trampoline in de tuin. Maar dat is vooral omdat ze er 1 op het schoolplein van haar school hadden en ze een abo op de huisartsen post hadden terwijl dat ding er stond.
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:44:52 #155
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_206964295
Ik wil alleen geen zwaarden of pistolen in huis of in de tuin, verder ben ik er makkelijk in. (Overigens worden scheppen en bellenblaas dingen dan wel als zwaard gebruikt… :') ) Ik vind Hot Wheels dus echt waardeloos, maar mijn zoon wordt er wel erg blij van, dus wie ben ik om te vinden dat hij het niet zou mogen.
Van dat goedkope Action speelgoed zou ik zelf ook nooit kopen of vragen maar als we het krijgen ga ik het echt niet weigeren.

Fake Lego hebben wij wel, mijn vader heeft dat steeds meegegeven aan de oudste. }:| Maar daarvan ga ik dus niet zeggen: nee, dat moet je teruggeven, dat komt er niet in bij ons.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 11:52:11 #156
382129 crew  Donna
pi_206964402
Al die plastic troepjes enzo, gooi ik eens in de zoveel tijd weg. Maar met Playmobil vind ik het dus lastig. Wel doen, niet doen. Misschien eens een klein setje proberen om te kijken of ze er echt mee speelt.
Zusje heeft nu de 123 adventskalender van Playmobil, dus kan het mooi even aankijken nu.
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:54:33 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_206964450
Mijn man was altijd heel erg anti playmobil omdat hij een lego fanatic is. En hij heeft een beetje de neiging om zijn jeugdsentiment op de kinderen te reflecteren.

Maar mijn kinderen spelen gewoon meer en liever met playmobil dan met lego. Dus ja, nu heb ik gewoon van beiden veel :')
disclaimer
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:56:45 #158
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_206964477
Ik vind het echt onzinnig om Playmobil als minderwaardig ten opzichte van Lego te zien. Het is gewoon heel ander soort speelgoed. Dan kan je bijna al het speelgoed dat anders is dan Lego wel afschrijven, want dat kan je ook niet bouwen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:57:42 #159
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206964490
Ik zie ook niet in waarom lego en playmobil tegenover elkaar moeten worden gezet. Bij ons werd met beide veel gespeeld.
in de haak.
pi_206964512
quote:

[..]
Hier nog een niet-fan van playmobil...
Ik vind lego leuker, maar misschien ook wel omdat ik dat vroeger zelf ook had. Ik vond playmobil wel leuk, vroeg het ook altijd wel, maar kreeg het nooit ;). Ik speelde bij een vriendinnetje wel met playmobil, die had enorme hoeveelheden van dat spul.

Waarom de vergelijking, geen idee eigenlijk... dat zit zo in mijn hoofd :+

Ik vind van lego leuk dat je het steeds weer kan herbouwen, Playmobil is wat het is ofzo. Does that make sense?
Mijn kinderen hebben overigens wel wat kleine setjes van playmobil gehad. Mijn moeder nam ze nog wel eens mee naar zo'n tweedehands winkeltje waar ze allemaal van die setjes hadden uitgestald en dan mochten ze iets uitzoeken. Ik vond dan de diertjes wel weer grappig.
pi_206964580
Hier vooralsnog ook geen playmobil maar dat is meer omdat het allemaal al duur genoeg is. Voor L werkt het beter om de speelgoedbakken af te wisselen dan verschillende dingen door elkaar heen, dan wordt het een grote chaos en speelt hij nergens mee. Ik koop daarom liever een uitbreiding voor de duplo/lego/trein/enzovoort dan een nieuw iets.
  Manager PR/Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 12:11:06 #162
269689 crew  Viv
pi_206964639
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:22 schreef Donna het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:38 schreef SQ het volgende:
Dat ik Barbies weiger te kopen is natuurlijk met een knipoog, anders zou ik ze als Sinterklaas ook niet kopen. Ik heb ZZ er ook weer niet zelf op gewezen dat ze bestaan (ik heb er zelf niks mee), maar ze speelde er graag mee bij de BSO. ^O^

Oh, en fake Lego komt er hier ook niet in. :Y)
pi_206964674
Wij hebben wel fake Lego, want die hebben wel een Pokémonlijn en daar was de oudste zéér verguld mee. Kinderplezier gaat boven purisme hoor.
pi_206964823
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, wij gaan zo naar de ha. Zoon heeft ineens ook behoorlijk oorpijn ;(
3x negatief getest vroeg de assistente of ie wel diep genoeg in zn neus poert? Neuh, maar hij heeft wel de slag te pakken anders waren eerdere testen niet positief.
Nu gaan rennen, moeten er over een half uur zijn.
Hoe is het met zoon? Beterschap
pi_206965027
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:52 schreef Donna het volgende:
Al die plastic troepjes enzo, gooi ik eens in de zoveel tijd weg. Maar met Playmobil vind ik het dus lastig. Wel doen, niet doen. Misschien eens een klein setje proberen om te kijken of ze er echt mee speelt.
Zusje heeft nu de 123 adventskalender van Playmobil, dus kan het mooi even aankijken nu.
Wij hebben wel wat Playmobil liggen wat je mag hebben. Wat poppetjes en meubeltjes, wel heul oud.
Onze kinderen kijken er niet naar om. De grotere Playmobil sets staan zelfs op Marktplaats (is echt retro spul, van ons beide als kind)

Ik vond als kind Lego juist niets, al dat gebouw. Ik speelde met Playmobil en Barbies. Pas als volwassene heb ik Lego leren waarderen en nu vind ik het heerlijk om te bouwen.
pi_206965054
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:14 schreef lunapuella het volgende:
Wij hebben wel fake Lego, want die hebben wel een Pokémonlijn en daar was de oudste zéér verguld mee. Kinderplezier gaat boven purisme hoor.
Die wilde B ook, maar mama zegt NEE.
Gelukkig kan je met Lego alles bouwen wat je wil, ook Pikachu. :D
pi_206965217
Ik wilde niet weer iets om te moeten sparen, dus geen playmobil in huis. De jongens vinden treinbaan/Duplo/Lego ook genoeg denk ik.

Neppe Lego heeft wat mij betreft niets met purisme te maken, wel met dat het niet lekker past, waardoor er frustratie is bij de jongens. We houden het gewoon bij echte.
  dinsdag 6 december 2022 @ 13:07:17 #168
37150 livelink
pi_206965242
Is FisherPrice/Little People nog een beetje populair? Daar hadden mijn kinderen nog aardig wat van. Zowel retro als nieuw en daar werd nog redelijk mee gespeeld.
pi_206966175
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:07 schreef livelink het volgende:
Is FisherPrice/Little People nog een beetje populair? Daar hadden mijn kinderen nog aardig wat van. Zowel retro als nieuw en daar werd nog redelijk mee gespeeld.
Juul heeft er mee gespeeld toen ze rond de 2 jaar was. Wij hadden oa zo'n oude Little People bus met poppetjes.
  dinsdag 6 december 2022 @ 14:30:24 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_206966314
Hier hebben ze niks met Lego en niks met Playmobil. Wel met knuffels :')

Kwaliteit voor kwantiteit gaat hier vooral op voor stiften en potloden enzo.
pi_206967494
Hier was Pakjesavond gister ook een groot succes. Simon zat te springen op de bank van enthousiasme en bij elk cadeautje was het "O, dank je wel Sinterklaas en Piet, wat goed uitgekozen. Ik ben er zo blij mee" O+ O+ O+ O+

Hij had het de hele tijd over een bestuurbare auto en die heeft ie gehad. En een mooie doos Lego, waarbij hij bijna een gat in de lucht sprong (want Lego is zijn wereld O+ ). Met de 140 Donald Ducks was ie ook superblij.
Vandaag was het studiedag, dus hij heeft al lekker zitten lezen en bouwen aan zijn lego O+ O+

Beterschap voor alle zieken!
pi_206967534
quote:

[..]
Mooie vraag :D

Deze discussie komt volgens mij vaker terug dan de wasopsom.

Geen enkel spel of speelgoed is minderwaardig, zo lang een kind ermee kan wat de bedoeling is, spelen. Bouwen is niet superieur of inferieur aan fantasiespel, het zijn verschillende vormen van creëren en dus same same but different. Zelfs consumeren heeft waarde als het plezier oplevert, of moeten kinderen nu ook al hun eigen boeken gaan schrijven voor ze mogen lezen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Vanyel op 06-12-2022 16:14:34 ]
pi_206967780
Ik ben stiekem wel benieuwd of je ook verschillen ziet in kinderen wat dat betreft. Als in dat het niet alleen de speelgoedvoorkeur is.

Zo bouwt B echt nooit uit boekjes met Lego, die bouwt gewoon zelf, alle kleuren door elkaar, vol fantasie.
Juul daarentegen bouwt juist wel graag uit boekjes.

Het zijn in veel opzichten tegenpolen van elkaar, ik vind het grappig dat je dat ook met Lego'en ziet. Verloofde en ik bouwen ook anders, ik houd van zelf bedenken en kijken wat er kan met Lego. Zij bouwt wel graag voorbeelden na of dus boekjes.

Maar als kind moest ik er dus niets van weten, ik vond het lastig dat bouwen. Mijn fijne motoriek was niet bepaald goed als kind. En nog steeds is dat niet mijn sterke kant.
  dinsdag 6 december 2022 @ 16:25:30 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_206967869
Niet zozeer met lego (want daar wordt amper mee gespeeld) maar wel qua tekenen en (in) kleuren. Vooral bij een tweeling vallen dat soort verschillen wel op.

Strijkkralen en aquabeads trouwens ook. Eentje precies het voorbeeld namaken en de ander zelf iets bedenken.
pi_206968061
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:20 schreef exode het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd of je ook verschillen ziet in kinderen wat dat betreft. Als in dat het niet alleen de speelgoedvoorkeur is.

Zo bouwt B echt nooit uit boekjes met Lego, die bouwt gewoon zelf, alle kleuren door elkaar, vol fantasie.
Juul daarentegen bouwt juist wel graag uit boekjes.

Het zijn in veel opzichten tegenpolen van elkaar, ik vind het grappig dat je dat ook met Lego'en ziet. Verloofde en ik bouwen ook anders, ik houd van zelf bedenken en kijken wat er kan met Lego. Zij bouwt wel graag voorbeelden na of dus boekjes.
Ja ja, dat gebruikten ze bij mij om de verschillen tussen types te illustreren bij een MBTI training *)
pi_206968081
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja ja, dat gebruikten ze bij mij om de verschillen tussen types te illustreren bij een MBTI training *)
Interessant!
pi_206968161
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:D! En iedereen wil natuurlijk creatief zijn en out-of-the-box kunnen denken. Ugh.

Onze kinderen konden al jong instructies en handleidingen opvolgen, ook van Ikeaspul. Maakt dat ze gedwee? Dat lijkt me een veel te sterke conclusie. Je zou bovendien ook een positieve conclusie kunnen trekken, namelijk dat ze al vroeg abstract of visueel konden redeneren, of iets dergelijks.

Ik heb zo'n hekel aan eenvoudige tests met verregaande conclusies. Of was dat al duidelijk? :+
pi_206968310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:D! En iedereen wil natuurlijk creatief zijn en out-of-the-box kunnen denken. Ugh.
Uh, not at all :D
quote:
Onze kinderen konden al jong instructies en handleidingen opvolgen, ook van Ikeaspul. Maakt dat ze gedwee? Dat lijkt me een veel te sterke conclusie. Je zou bovendien ook een positieve conclusie kunnen trekken, namelijk dat ze al vroeg abstract of visueel konden redeneren, of iets dergelijks.

Ik heb zo'n hekel aan eenvoudige tests met verregaande conclusies. Of was dat al duidelijk? :+
Er is er hier maar 1 die conclusies trekt op het moment :D

Maar misschien maak je je zorgen dat je kinderen te gedwee zijn? :P
pi_206968328
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Uh, not at all :D
[..]
Er is er hier maar 1 die conclusies trekt op het moment :D

Maar misschien maak je je zorgen dat je kinderen te gedwee zijn? :P
Ik ben dan ook rood. 8-)
pi_206968338
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben dan ook rood. 8-)
_O-

Klaarblijkelijk
  dinsdag 6 december 2022 @ 16:55:37 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206968350
quote:

[..]

Ik hou ook van Lego handleidingen, en van die van Ikea... ik kom er ook nooit halverwege achter dat er een schroefje 116637 te weinig is, ik heb de onderdelen echt wel op volgorde liggen en de schroefjes geteld voor ik begin met in elkaar zetten :{w
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 december 2022 @ 16:58:35 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206968398
Oh, en ik ben verre van gedwee.... ik ben wel onmogelijk, dat is ook al 17 jaar mijn ondertitel dus dat mag niemand meer verrassen.
SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206968404
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:04 schreef Vanyel het volgende:

Geen enkel spel of speelgoed is minderwaardig, zo lang een kind ermee kan wat de bedoeling is, spelen. Bouwen is niet superieur of inferieur aan fantasiespel, het zijn verschillende vormen van creëren en dus same same but different. Zelfs consumeren heeft waarde als het plezier oplevert, of moeten kinderen nu ook al hun eigen boeken gaan schrijven voor ze mogen lezen?

Je hebt gelijk. En het ene kind is het andere niet, waar de een wel van bouwen houdt, doet de ander liever fantasiespel.
Ik denk dat het ook is wat je zelf meer aanspreekt, dat je geneigd bent om dat ook weer aan jouw eigen kinderen te geven.

Ik bouw Lego graag uit boekjes, maar heb ook oneindig veel zelf bedacht vroeger.
Ik heb dat wel op meer vlakken, dat ik graag het boekje volg ;).

Muziek maken bijvoorbeeld, geef mij maar bladmuziek en ik ga het oefenen. Maar vraag me te improviseren en ik loop een soort van vast. Was ook een van de redenen dat ik gestopt ben met muziek les, we moesten gaan improviseren en dat haalde een hoop lol weg bij mij. Wel zonde eigenlijk als ik er zo over nadenk.
Misschien ooit nog maar eens oppakken met een docent die dat niet verlangt...
pi_206968489
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:58 schreef Leandra het volgende:
Oh, en ik ben verre van gedwee.... ik ben wel onmogelijk, dat is ook al 17 jaar mijn ondertitel dus dat mag niemand meer verrassen.
SPOILER
Niet gedwee, maar wel volgzaam dus :D :P
pi_206968492
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:59 schreef Nijna het volgende:

Ik bouw Lego graag uit boekjes, maar heb ook oneindig veel zelf bedacht vroeger.
Ik heb dat wel op meer vlakken, dat ik graag het boekje volg ;).

Ik geloof dat ik daar juist op geen enkel vlak goed in ben :D

Behalve spelling!
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:14:03 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206968590
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet gedwee, maar wel volgzaam dus :D :P
Nee, alleen als ik dat nuttig vind.

Maar als ik iets van Ikea in elkaar zet dan begint het zo:

Bij veel verschillende schroefjes die op elkaar lijken zet ik het nummer er ook nog bij :7

Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:23:58 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206968729
Verder valt het wel mee met volgzaam, want deze trek ik me dan meestal weer niets van aan:

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206968763
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, alleen als ik dat nuttig vind.

Maar als ik iets van Ikea in elkaar zet dan begint het zo:

[ afbeelding ]

Bij veel verschillende schroefjes die op elkaar lijken zet ik het nummer er ook nog bij :7

[ afbeelding ]
Zo ziet dat er bij mij ook uit als ik Ikeameubilair in elkaar zet. Overige handleidingen negeer ik in de regel omdat ik die strontvervelend vind - en dan doe ik maar wat. Persoonlijkheidstests kunnen maar moeilijk omgaan met zulke ogenschijnlijke tegenstrijdigheden.
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:29:09 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206968828
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zo ziet dat er bij mij ook uit als ik Ikeameubilair in elkaar zet. Overige handleidingen negeer ik in de regel omdat ik die strontvervelend vind - en dan doe ik maar wat. Persoonlijkheidstests kunnen maar moeilijk omgaan met zulke ogenschijnlijke tegenstrijdigheden.
Dat snap ik helemaal, de handleiding van het gemiddelde Gamma of Leen Bakker meubel is dusdanig dramatisch dat je beter zelf kunt nadenken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 17:53:20 #190
269689 crew  Viv
pi_206969440
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:07 schreef livelink het volgende:
ZZ is 6 en vindt het nog steeds leuk! O+ Wij hebben bakken vol spul dat ongeveer 20 jaar oud is (via kringloop/Marktplaats/Vinted), dit type:

Die nieuwere vind ik niet leuk, dat hele aandoenlijke is eraf:

Die écht vintage poppetjes hadden dat overigens ook niet:
pi_206969597
Ik heb een kind wat zowel dolgraag volgens het boekje bouwt als fantasiebouwsels maakt. Wat is ie dan, veelzijdig? O-) hangt wel af van de state of mind trouwens.

Ik volg zelf wel gewoon de handleiding hoor, ik ben absoluut niet creatief of out-of-the-box :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Manager PR/Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 18:06:58 #192
269689 crew  Viv
pi_206969774
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:00 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb een kind wat zowel dolgraag volgens het boekje bouwt als fantasiebouwsels maakt. Wat is ie dan, veelzijdig? O-) hangt wel af van de state of mind trouwens.

Ik heb dat zelf ook! Vind het tof om zo'n set zoals het Peperkoekhuisje te bouwen, maar mag ook graag in een bak random Lego Classic-onderdelen grabbelen en zomaar iets bouwen. O+
  dinsdag 6 december 2022 @ 18:15:30 #193
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206969995
quote:
86s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:23 schreef Leandra het volgende:
Verder valt het wel mee met volgzaam, want deze trek ik me dan meestal weer niets van aan:

[ afbeelding ]
Idd, die rechtse moet ook een hamer.
pi_206970021
quote:

[..]

Ik ben liever in the box, want iedereen wil er altijd maar buiten zijn, dus in the box is het veel rustiger O+
pi_206972730
Ik had vroeger niet eens boekjes bij mijn 5e hands Lego, dus ik moest wel zelf iets bouwen. Vaak een ziekenhuis, want dan konden de eveneens 5e hands playmobil poppetjes, de rolstoel en het ziekenhuisbed daar in. En de afgebroken playmobil poppetjes waren daar ook goed op hun plaats :')

Kortom, Lego en playmobil kan prima samen!
pi_206972804
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:24 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hoe is het met zoon? Beterschap
Dank! Het gaat wel weer, heeft oordruppels gekregen maar nog niet gebruikt. Pijn is weg volgens hem en vanmorgen huilde hij nog vanwege de oorpijn :')
Hoe is het met jouw jongste?

Team lego hier, échte lego want de nepzooi komt er hier niet in. En playmobil ook niet :7
Ik vind dat echt écht niks. Zal wel met mn jeugd te maken hebben. Ik was into lego en neefje had playmobil en dat vond ik toen al yak. Heb het mijn kids dus nooit gegeven. Lego wel en dat vragen ze nog steeds voor verjaardag/sint/kerst en random, zelfs dochter nu nog :D Playmobil hebben ze nooit om gevraagd en zelf spontaan er iets van kopen? Nope :+
If they say
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 19:55:51 #197
382129 crew  Donna
pi_206972855
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:42 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben wel wat Playmobil liggen wat je mag hebben. Wat poppetjes en meubeltjes, wel heul oud.
Onze kinderen kijken er niet naar om. De grotere Playmobil sets staan zelfs op Marktplaats (is echt retro spul, van ons beide als kind)

Ik vond als kind Lego juist niets, al dat gebouw. Ik speelde met Playmobil en Barbies. Pas als volwassene heb ik Lego leren waarderen en nu vind ik het heerlijk om te bouwen.
Awwwhh super lief. Maar ik heb serieus net 2 zakken met cadeaus uit staan ruimen en de kinderen weten niet eens wat ze moeten. Eerst maar geen nieuw speelgoed meer hier. Ik vergeet dat hele Playmobil gewoon even.

Met kerst ook maar sokken en een pyjama.
  dinsdag 6 december 2022 @ 19:57:39 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_206972893
Gewoon geen kadootjes met kerst 8-)
disclaimer
pi_206972910
Heb nog steeds spijt dat ik de Black Pearl van lego toen niet gekocht heb. Nu staat ie voor een woekerprijs.
Zelfde als de eerste weg is weg van Harry Potter en de Ewok village. Ik kocht die voor een normale prijs maar als je die nu zou kopen... :X
If they say
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 19:59:31 #200
382129 crew  Donna
pi_206972938
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:57 schreef SQ het volgende:
Ik heb al sokken gekocht. >:O
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 20:04:12 #201
382129 crew  Donna
pi_206973067
Woont iemand hier in de buurt van Zandvoort? Wie weet een leuk restaurantje in Zandvoort om te dineren? Ik ben er met een vriendin. Zij houdt van tapas, mij maakt het niet zoveel uit. Hoeft niet luxe, gewoon lekker. Eetcafé stijl is prima. Ook ayce wel als het goed is.
Zou leuk zijn we er (of in de buurt) de wedstrijd van Oranje ook kunnen zien.
pi_206973193
quote:
Of een verjaardag op de 21. Gaan met kerst Sinten bij mijn ouders en die verjaardag. Kind heeft geen idee wat hij moet vragen |:(
pi_206973204
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:04 schreef Donna het volgende:
Woont iemand hier in de buurt van Zandvoort? Wie weet een leuk restaurantje in Zandvoort om te dineren? Ik ben er met een vriendin. Zij houdt van tapas, mij maakt het niet zoveel uit. Hoeft niet luxe, gewoon lekker. Eetcafé stijl is prima. Ook ayce wel als het goed is.
Zou leuk zijn we er (of in de buurt) de wedstrijd van Oranje ook kunnen zien.
Ik ken daar alleen de patatschuur. Maar daar kan je niet zitten :+
Als wij in Zandvoort zijn, halen we altijd vis bij een kraam en eten dat ergens met uitzicht op het strand op. Maar das niet binnen met een scherm.
Verder...geen idee, eigenlijk.
Veel plezier alvast!
If they say
pi_206973227
Ah een opsom. Ik was vroeger van de playmobil en het knutselen. Mijn broer van de Lego en de kleine autootjes (ik weet niet of ze toen al hotwheels heette). Maar het liefst waren we buiten. We hebben echt ontelbare hutten gebouwd.

Met playmobil doen ze nu thuis niet zo veel, maar bij de oma’s (met mijn oude playmobil en die van mijn man) echt heel erg veel. Thuis is het Lego Lego Lego (1x het boekje maken en dan uit elkaar laten vallen en zelf iets nieuws bouwen, geldt voor beide zonen) en Bruder auto’s. En hotwheels ook wel. Ik vind dat ze met die bruder auto’s ook echt heel veel fantasie kwijt kunnen. Hele verhalen worden er gespeeld.
pi_206973605
Onder de Kerstboom liggen bij ons alleen cadeaus voor de mama's in huis :)
pi_206973670
Wij hebben met Sinterklaas met z’n allen een bordspel aan elkaar gegeven (Flamecraft). Op Kerstavond krijgt iedereen een pyjama, op Kerstochtend komt mijn moeder naar ons toe en pakken we cadeautjes uit. We houden meer van Kerst dan van Sinterklaas, maar zo’n spel met Sinterklaas hebben we de hele winter plezier van.
pi_206973766
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben met Sinterklaas met z’n allen een bordspel aan elkaar gegeven (Flamecraft). Op Kerstavond krijgt iedereen een pyjama, op Kerstochtend komt mijn moeder naar ons toe en pakken we cadeautjes uit. We houden meer van Kerst dan van Sinterklaas, maar zo’n spel met Sinterklaas hebben we de hele winter plezier van.
Bedankt voor de tip, leuk spel, gaat op het lijstje ^O^

SPOILER
pi_206974129
SPOILER
If they say
pi_206974186
quote:
Daar kom ik in mijn multiculti-huwelijk niet mee weg :+
pi_206974619
Ik had vroeger technisch lego. Ik zat uren met mijn vader te bouwen.
De meiden hebben Lego Friends gehad, T had frozen lego.
Enige wat T nu nog heeft is het mega Harry Potter kasteel. We hebben er een begin aan gemaakt.. ooit komt ie af.

A en T hebben nooit Barbies gehad, ook geen playmobiel en little people trouwens.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206975359
Team Lego hier hoor. Mijn kleuter bouwt liefst uit boekjes maar begint ook voorbeelden van internet te maken. Zijn verzameling zat in zakjes, dat ben ik nou aan het sorteren zodat hij meer zelf kan gaan proberen.
Na hevige protesten was hij ineens om en ging wat zelf maken. :D

Mijn net 2-jarge is vooral verzot op de kleine oogjes en de afhaler. Schiet er weer een oogblokje meters door de kamer. En ze probeert pizza's te maken met de kleine driehoekjes. En laten we gooien met bouwsels niet vergeten. *)

Zo af en toe pakken ze de Playmobil maar dat is zelden eigenlijk.
pi_206978278
Lego vs playmobiel. Hier bouwen ze de lego eerst volgens het boekje. Daarna gaan ze creatief aan de slag met uitbreidingen/aanpassingen.
Bij playmobiel/kant en klare auto's etc beginnen ze ook te spelen en na verloop van tijd komt er papier en plakband tevoorschijn om ze aan te passen. Dus geef ze dan maar lego, dat is toch makkelijker te veranderen :P
pi_206978337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dank! Het gaat wel weer, heeft oordruppels gekregen maar nog niet gebruikt. Pijn is weg volgens hem en vanmorgen huilde hij nog vanwege de oorpijn :')
Hoe is het met jouw jongste?

Team lego hier, échte lego want de nepzooi komt er hier niet in. En playmobil ook niet :7
Ik vind dat echt écht niks. Zal wel met mn jeugd te maken hebben. Ik was into lego en neefje had playmobil en dat vond ik toen al yak. Heb het mijn kids dus nooit gegeven. Lego wel en dat vragen ze nog steeds voor verjaardag/sint/kerst en random, zelfs dochter nu nog :D Playmobil hebben ze nooit om gevraagd en zelf spontaan er iets van kopen? Nope :+
Jongste heeft wel weer wat praatjes, ik denk dat de koorts zo goed als weg is, niet meer gemeten. Ze heeft ook niet meer om paracetamol gevraagd. Maar gistermiddag was ze even in de tuin wat aan het klooien en was ze met 2 minuten weer binnen, want ze was moe. Dus nog niet fit.
De toets die ze vandaag zou hebben is verzet naar volgende week, dus ze blijft nog maar mooi thuis.
En morgen zien we wel weer verder.
pi_206978637
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:20 schreef exode het volgende:
Ja, hier is het echt heel verschillend. Beide kinderen houden van Lego, maar de oudste bouwt de sets en dan is het klaar. Hij speelt er niet veel mee (behalve met pull-back auto's of stuntz), het staat in een kast met glazen deurtjes op zijn kamer. De jongste bouwt het in eerste instantie wel volgens het boekje, maar gaat het daarna aanpassen, verbeteren, of maakt er iets totaal anders van. De oudste gruwelt daar echt van :P. De jongste bouwt ook veel dingen die hij zelf verzint.

Maar de jongste heeft ook periodes dat hij met Playmobil speelt (of gecombineerd met Lego :D). Daar heeft de oudste ook nooit iets mee gehad.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206978777
Hier draait de wereld om Lego. Mijn oudste wil later lego-youtuber weten, en weet precies welke steentjes wij, opa en oma en Oma Astrid hebben. Als ze eens nieuwe lego krijgen dan is de grootste blijdschap als er een steentje bijzit die we nog niet hebben. Hij begint nu het lego jargon ook te spreken en vertelde laatst dat hij bezig was "de detailgraad in zijn Lego-stad te optimaliseren". Het kind is 7....

Hij bouwt graag creatief, maar vind het soms ook fijn om gewoon een set volgens het boekje in elkaar te zetten (zeker als dat makkelijk gaat en er geen steentjes gezocht moeten worden).

De jongste van 4 doet vrolijk mee, en zet sets voor 6+ zonder hulp in elkaar....
pi_206978815
Onze 7-jarige heeft het momenteel niet meer over poppetjes, maar over personages :') _O-. Hij wil overigens Legoset-bedenker worden. Hij vroeg laatst dus welke opleiding je daarvoor nodig hebt. Suggesties?
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 7 december 2022 @ 09:24:39 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206978909
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:16 schreef Phaidra het volgende:
Onze 7-jarige heeft het momenteel niet meer over poppetjes, maar over personages :') _O-. Hij wil overigens Legoset-bedenker worden. Hij vroeg laatst dus welke opleiding je daarvoor nodig hebt. Suggesties?
Een studie als IO in Delft, denk ik.
KuikenGuppy
pi_206978912
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 08:12 schreef Nijna het volgende:

[..]
Jongste heeft wel weer wat praatjes, ik denk dat de koorts zo goed als weg is, niet meer gemeten. Ze heeft ook niet meer om paracetamol gevraagd. Maar gistermiddag was ze even in de tuin wat aan het klooien en was ze met 2 minuten weer binnen, want ze was moe. Dus nog niet fit.
De toets die ze vandaag zou hebben is verzet naar volgende week, dus ze blijft nog maar mooi thuis.
En morgen zien we wel weer verder.
Gaat de goede kant op dus. Die toets wordt wel weer ingehaald hoor, ziek is ziek.
Zoon had vorige week zn gemiste toetsen van de week ervoor ingehaald en dat kan hij weer gaan doen. Nouja, tis niet anders.
Gisteravond moest ie steeds kotsen na het hoesten, was een leuk nachtje :')

Zoon heeft het over lego minifigs, sinds legomasters :D
Bedoel maar, legomasters. Er bestaat geen playmobilmasters *) Valt ook niks te bouwen :')
If they say
pi_206978947
Hier is Lego 1x bouwen en dan wordt er niet meer naar omgekeken. De oudste vind dat bouwen ook wel leuk. De jongste vind dat vooral moeilijk. Die heeft nog wel ooit met haar Lego friends icm playmobil gespeeld.
Playmobil werd er iets vaker bijgepakt, bij de jongste tenminste. Maar die heeft (had) toch haar voorkeur voor LOL.
pi_206979162
Mijn wereld draait nog steeds om Lego. O+ Zéker met kerst want dan mag ik mijn winterdorp weer tevoorschijn toveren. *O*

De nieuwe Lego kerstset was overigens wel heel erg gericht op samen/familie er stond op de doos 1-4 personen en er bleken 4 losse boekjes bij te zitten zodat er door 4 personen tegelijk gebouwd kon worden. Dat is precies wat hier gebeurde. O+
pi_206979294
Ben benieuwd Nikki naar jullie winterdorp, ook al aardig uitgebreid inmiddels volgens mij.

Ik kan me nog een leuke opsom herinneren dat hier in de pantoffel opsom werd gesproken over pantoffels met harde zool want dan kan je er mee naar buiten....Ik ging echt nooit met mijn Gieswein pantoffels naar buiten, tot een paar dagen geleden.
Sindsdien rook het gek in huis....ja jullie raden het al, stront! Vast van onze eigen kat want ik ben er alleen mee de achtertuin in geweest.
Geschrobt, geweekt, zelfs in de wasmachine geweest, maar ik heb ze opgegeven. Ze stinken echt enorm naar poep.
pi_206979372
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:13 schreef exode het volgende:
Ben benieuwd Nikki naar jullie winterdorp, ook al aardig uitgebreid inmiddels volgens mij.

Ik kan me nog een leuke opsom herinneren dat hier in de pantoffel opsom werd gesproken over pantoffels met harde zool want dan kan je er mee naar buiten....Ik ging echt nooit met mijn Gieswein pantoffels naar buiten, tot een paar dagen geleden.
Sindsdien rook het gek in huis....ja jullie raden het al, stront! Vast van onze eigen kat want ik ben er alleen mee de achtertuin in geweest.
Geschrobt, geweekt, zelfs in de wasmachine geweest, maar ik heb ze opgegeven. Ze stinken echt enorm naar poep.
Ah nee, getver :r
pi_206979544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:16 schreef Phaidra het volgende:
Het hangt er vanaf in welk aspect hij geïnteresseerd is (ontwerp, verhalen, onderzoek, nieuwe technologie). En dan nog is het een typische werkgever die niet zozeer naar een specifieke opleiding kijkt. Je moet naast het ontwikkelen van de benodigde vaardigheden (wat ook buiten een formele opleiding kan) handig zijn en zorgen dat je er op een of andere manier inrolt, bijv. door een stage. Kijk anders eens naar de vacatures, zoals deze.

Verder weet ik dat hbo-opleidingen interessante mogelijkheden bieden op het vlak van ontwerp. Maar mijn ervaring is dat bij dit soort bedrijven vooral mensen werken die - zoals ik al zei - handig zijn en er bijv. via hun netwerk komen.
pi_206979663
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:22 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ah nee, getver :r
Ze liggen al in de container, echt...die geur.
pi_206980164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het hangt er vanaf in welk aspect hij geïnteresseerd is (ontwerp, verhalen, onderzoek, nieuwe technologie). En dan nog is het een typische werkgever die niet zozeer naar een specifieke opleiding kijkt. Je moet naast het ontwikkelen van de benodigde vaardigheden (wat ook buiten een formele opleiding kan) handig zijn en zorgen dat je er op een of andere manier inrolt, bijv. door een stage. Kijk anders eens naar de vacatures, zoals deze.

Verder weet ik dat hbo-opleidingen interessante mogelijkheden bieden op het vlak van ontwerp. Maar mijn ervaring is dat bij dit soort bedrijven vooral mensen werken die - zoals ik al zei - handig zijn en er bijv. via hun netwerk komen.
Thanks! Toen we in Lego House waren deze zomer, waren er ook enkele vitrines met ontwerpen van medewerkers met daar een tekstje bij over die persoon. Ze hadden inderdaad een heel gevarieerde achtergrond. Maar ik denk dat A. het wel heel leuk vindt om een beetje een soort richting/beeld te krijgen bij de stappen die 'nodig' zijn om zijn doel te bereiken. Ik denk dat het namelijk wel écht bij hem past. Hij is absurd creatief en kan ook bouwsels maken die technisch goed in elkaar zitten (met bewegende onderdelen erin verwerkt bijvoorbeeld).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206980261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Thanks! Toen we in Lego House waren deze zomer, waren er ook enkele vitrines met ontwerpen van medewerkers met daar een tekstje bij over die persoon. Ze hadden inderdaad een heel gevarieerde achtergrond. Maar ik denk dat A. het wel heel leuk vindt om een beetje een soort richting/beeld te krijgen bij de stappen die 'nodig' zijn om zijn doel te bereiken. Ik denk dat het namelijk wel écht bij hem past. Hij is absurd creatief en kan ook bouwsels maken die technisch goed in elkaar zitten (met bewegende onderdelen erin verwerkt bijvoorbeeld).
Leuk dat hij daar al een beeld van heeft. Mijn beide kinderen hebben dat nog niet, al zie ik dochter wel iets met architectuur gaan doen. En zoon zie ik als diplomaat of iemand in de financiële wereld met gladde praatjes. :+
pi_206980327
Juul wil later mama worden en B gamer.
:)

Phaidra, als hij wat ouder is en het past financieel zou ik proberen om een rondleiding bij Lego Billund te krijgen. Dat staat bij ons ook hoog op de lijst.
Je hebt daar allerlei programma's voor, ook vanuit Lego House.
Dan krijg je een goed beeld over het bedrijf en ontmoet je ontwerpers.

En kijk eens bij Lego Ideas, daar ontdekt Lego ook talent. Nu nog niet aan de orde, maar ik vind dat ook leuk om rond te snuffelen om te zien wat anderen ontwerpen en de commentaren daarop.
pi_206980368
Over dat gamer worden: zoon speelt tijdens pauzes voor vrienden spellen op hun mobiel zodat ze winsten halen. Hij krijgt daarvoor als vergoeding wat uit de kantine en is dus in feite al professioneel gamer. :') Het is zo kenmerkend voor hem, de handige harry.
pi_206980389
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Leuk dat hij daar al een beeld van heeft. Mijn beide kinderen hebben dat nog niet, al zie ik dochter wel iets met architectuur gaan doen. En zoon zie ik als diplomaat of iemand in de financiële wereld met gladde praatjes. :+
Nou ja, eerlijk gezegd twijfel ik of hij het goed zou doen in loondienst, hij houdt niet zo van gezag. Lego zou wel eens de enige uitzondering kunnen zijn, omdat dat volgens mij allemaal wat eigenzinnige mensen zijn :+. Hij zou prima een eigen bedrijf kunnen starten, hij onderhandelt nu ook al over ALLES :'). Hij zou het ook goed doen in het theater, maar dat heeft zijn interesse niet.

De oudste heeft ook nog geen enkel idee. Ik zou ook nog niet echt iets kunnen bedenken voor hem. Al denk ik dat hij wel zou gedijen bij een sportopleiding, maar toen ik dat opperde was hij niet heel enthousiast. Hij is ook wel analytisch aangelegd voor wetenschappelijk onderzoek maar geen flauw idee welke richting bij hem zou passen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206980426
Hier wil er een piloot worden en de andere boer :')
En beide willen ook opa worden
pi_206980431
Ik weet zelf nog niet eens wat ik wil worden.
pi_206980438
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nou ja, eerlijk gezegd twijfel ik of hij het goed zou doen in loondienst, hij houdt niet zo van gezag. Lego zou wel eens de enige uitzondering kunnen zijn, omdat dat volgens mij allemaal wat eigenzinnige mensen zijn :+. Hij zou prima een eigen bedrijf kunnen starten, hij onderhandelt nu ook al over ALLES :'). Hij zou het ook goed doen in het theater, maar dat heeft zijn interesse niet.
Ik denk dat het respecteren van gezag niet zozeer belangrijk is, maar meer het werken in een team. Dat blijkt ook uit de vacaturetekst die ik liet zien, waarin scrumtermen worden genoemd. Als einzelgänger krijg je het denk ik moeilijk (al kun je al dit soort wetmatigheden breken door eenvoudigweg geniaal te zijn).

quote:
De oudste heeft ook nog geen enkel idee. Ik zou ook nog niet echt iets kunnen bedenken voor hem. Al denk ik dat hij wel zou gedijen bij een sportopleiding, maar toen ik dat opperde was hij niet heel enthousiast. Hij is ook wel analytisch aangelegd voor wetenschappelijk onderzoek maar geen flauw idee welke richting bij hem zou passen.
Velen ontdekken pas in de laatste fase van hun studie dat wetenschappelijk onderzoek bij hen past. Ze hebben nog zoveel tijd om uit te vinden waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. Ik denk dat vooral kinderen met een concreet doel het wel moeilijk kunnen hebben tijdens de lange route op weg ernaartoe, waarbij ze zich ook in allerlei andere disciplines moeten bekwamen.
pi_206980458
Oh en Kevin wil ook graag Lewis Hamilton worden :D
pi_206980515
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik denk dat het respecteren van gezag niet zozeer belangrijk is, maar meer het werken in een team. Dat blijkt ook uit de vacaturetekst die ik liet zien, waarin scrumtermen worden genoemd. Als einzelgänger krijg je het denk ik moeilijk (al kun je al dit soort wetmatigheden breken door eenvoudigweg geniaal te zijn).
[..]
Velen ontdekken pas in de laatste fase van hun studie dat wetenschappelijk onderzoek bij hen past. Ze hebben nog zoveel tijd om uit te vinden waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. Ik denk dat vooral kinderen met een concreet doel het wel moeilijk kunnen hebben tijdens de lange route op weg ernaartoe, waarbij ze zich ook in allerlei andere disciplines moeten bekwamen.
Haha ja tuurlijk, ze zijn 10 en 7, ik wist het zelf ook echt totaal nog niet toen ik rond mijn 18e een vervolgopleiding moest kiezen. Ik was altijd wel een beetje jaloers op klasgenoten die juist precies wisten wat ze wilden worden, het maakt keuzes maken zoveel makkelijker. Achteraf gezien had ik bijvoorbeeld graag de Reinwardt-academie gedaan of een opleiding tot restaurator. Als ik destijds had geweten dat dat kon/bestond... Tegen de tijd dat ik daar achterkwam, had ik al een andere richting gekozen. Niks is onmogelijk natuurlijk, maar als je instellingscollegegeld moet gaan dokken wordt het toch een stuk minder aantrekkelijk :@ :{.

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206980596
Sjaak wordt caissière, want hij wil graag koopzegels uitdelen ^O^
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 12:23:37 #236
382129 crew  Donna
pi_206980631
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak wordt caissière, want hij wil graag koopzegels uitdelen ^O^
Haha oudste wil ook graag in de Jumbo werken, want daar kan je mensen helpen. O+
  woensdag 7 december 2022 @ 12:56:30 #237
471901 hangplantje
hangt wat rond
pi_206981019
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
Over dat gamer worden: zoon speelt tijdens pauzes voor vrienden spellen op hun mobiel zodat ze winsten halen. Hij krijgt daarvoor als vergoeding wat uit de kantine en is dus in feite al professioneel gamer. :') Het is zo kenmerkend voor hem, de handige harry.
:D slim!
pi_206981069
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw :D _O-

Hier ook team lego.
Protège moi de mes désirs.
pi_206981093
Z. is vanochtend geopereerd. Ze heeft buisjes gekregen en haar neusamandelen zijn verwijderd.

Ze slaapt voor het eerst rustig jongens. De eerste keer in twee jaar. Geen gesnurk, geen ademstops, niet wakker geworden. _O_

Zal ook wel vermoeidheid door de narcose zijn, maar geen ademstops meer is wel al super fijn.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 13:04:49 #240
382129 crew  Donna
pi_206981128
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:01 schreef arvensis het volgende:
Z. is vanochtend geopereerd. Ze heeft buisjes gekregen en haar neusamandelen zijn verwijderd.

Ze slaapt voor het eerst rustig jongens. De eerste keer in twee jaar. Geen gesnurk, geen ademstops, niet wakker geworden. _O_

Zal ook wel vermoeidheid door de narcose zijn, maar geen ademstops meer is wel al super fijn.
Wat super fijn!

Hoe is het mama (en papa) vergaan?
pi_206981713
Arvensis, wat ontzettend fijn! Bijslapen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206981936
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:04 schreef Donna het volgende:

[..]
Hoe is het mama (en papa) vergaan?
Het blijft niet leuk om je kleintje zo achter te moeten laten.. maar ik wist deze keer wat me te wachten stond. Kon het beter verwerken op dat moment.
Man deed het ook heel goed, ondanks dat hij niet tegen bloed kan. :Y)
pi_206982126
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:01 schreef arvensis het volgende:

Dat was hier bij de jongste toen ook zo'n enorm verschil! Wij kregen er een heel ander kind van ook overdag, ik denk doordat ze beter sliep. Ze was een stuk beter te pas overdag.
pi_206983003
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Haha ja tuurlijk, ze zijn 10 en 7, ik wist het zelf ook echt totaal nog niet toen ik rond mijn 18e een vervolgopleiding moest kiezen. Ik was altijd wel een beetje jaloers op klasgenoten die juist precies wisten wat ze wilden worden, het maakt keuzes maken zoveel makkelijker. Achteraf gezien had ik bijvoorbeeld graag de Reinwardt-academie gedaan of een opleiding tot restaurator. Als ik destijds had geweten dat dat kon/bestond... Tegen de tijd dat ik daar achterkwam, had ik al een andere richting gekozen. Niks is onmogelijk natuurlijk, maar als je instellingscollegegeld moet gaan dokken wordt het toch een stuk minder aantrekkelijk :@ :{.
Heel herkenbaar allemaal. Er is zoveel mogelijk - had ik dat maar geweten toen ik jong was. Al ben ik wel blij met waar ik terecht ben gekomen.

quote:
SPOILER
SPOILER
pi_206983555
Ik ben ook ontzettend ongeduldig van nature, maar op mijn werk dan weer helemaal niet. Gelukkig maar want mensen met hersenletsel zijn doorgaans geen snelle denkers ;) Maar daar heb ik dan meestal geen moeite mee, ik vind het juist leuk om mijn eigen denkwerk in te zetten om na te gaan hoe ik het beste kan aansluiten bij wat iemand kan, begrijpt, onthoudt. Dus in werk wat bij je past, kan het zomaar zijn dat je weer andere kanten van jezelf aanspreekt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 07-12-2022 18:24:45 ]
pi_206984659
Mijn dochter wil graag kindercoach worden. Dat is natuurlijk nog heel breed, maar ze wil wel graag kinderen helpen die het om wat voor reden dan ook lastig hebben met zichzelf of hun omgeving.
Het mooie is dat ze thuis eigenlijk al laat zien dat ze de eigenschappen om iets dergelijks te doen van nature al bezit. Een van haar broertjes is niet de makkelijkste, maar zij kan over het algemeen prima de rust bewaren en hem positief blijven benaderen, zelfs als hij ontzettend onaardig tegen haar doet. Ik kijk er echt vol bewondering en trots naar, want mij lukt dat niet altijd.
  woensdag 7 december 2022 @ 17:54:30 #247
37150 livelink
pi_206984700
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn dochter wil graag kindercoach worden. Dat is natuurlijk nog heel breed, maar ze wil wel graag kinderen helpen die het om wat voor reden dan ook lastig hebben met zichzelf of hun omgeving.
Het mooie is dat ze thuis eigenlijk al laat zien dat ze de eigenschappen om iets dergelijks te doen van nature al bezit. Een van haar broertjes is niet de makkelijkste, maar zij kan over het algemeen prima de rust bewaren en hem positief blijven benaderen, zelfs als hij ontzettend onaardig tegen haar doet. Ik kijk er echt vol bewondering en trots naar, want mij lukt dat niet altijd.
Knap hoor!
pi_206984997
Hier 2 kinderen die programmeur willen worden. Of iets anders in de ict hoek.

Straks van 7 tot 9 een verplichte online voorlichting. Moet ook een ouder bij zitten |:(
Keuzes zijn nu HBO-ict, elektrotechniek en mechatronica. Die laatste vind ik op het eerst gezicht wel bij hem passen. Kijken of dat na 9 uur nog mijn mening is :D
pi_206985532
Pfffff, ben ALWEER ziek. 2,5 week geleden was ik een hele week ziek en nu voel ik alweer zo beroerd. Alles doet pijn en megaverkouden, krijg het niet warm en gewoon algehele malaise :'( :(
Vanmiddag een zelftest gedaan, die was negatief.

Ben er zó ontzettend klaar mee, ik moet nog anderhalve week werken en dan heb ik 2 weken vakantie. Ik sleep me er echt op mijn tandvlees doorheen. Volgende week mijn functioneringsgesprek, hopelijk gaat dat allemaal goed, want ik huil op dit moment om alles. :'( :'( :'(

Morgen zou ik uit eten gaan. Een afspraak, die als sinds augustus steeds verschoven wordt vanwege ziekte, of familie-omstandigheden e.d. Nu kan ik hem weer cancelen :(

#eindezelfmedelijden
  woensdag 7 december 2022 @ 19:02:36 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_206985651
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leuk hoor dat ze dat nu al weet.

Ik ben bezig met de opleiding ervaringsdeskundige vanuit het stapbudget. Niet omdat ik per se de GGZ in wil, maar omdat ik merk dat ik vaak wel duidelijk kan maken hoe iets werkt bij anderen. Helaas werkt dat voo rmijzelf nog niet ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 7 december 2022 @ 19:03:53 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_206985669
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Pfffff, ben ALWEER ziek. 2,5 week geleden was ik een hele week ziek en nu voel ik alweer zo beroerd. Alles doet pijn en megaverkouden, krijg het niet warm en gewoon algehele malaise :'( :(

Ben er zó ontzettend klaar mee, ik moet nog anderhalve week werken en dan heb ik 2 weken vakantie. Ik sleep me er echt op mijn tandvlees doorheen. Volgende week mijn functioneringsgesprek, hopelijk gaat dat allemaal goed, want ik huil op dit moment om alles. :'( :'( :'(

Morgen zou ik uit eten gaan. Een afspraak, die als sinds augustus steeds verschoven wordt vanwege ziekte, of familie-omstandigheden e.d. Nu kan ik hem weer cancelen :(

#eindezelfmedelijden
Ben je niet te snel weer aan het werk gegaan? Hoe dan ook: beterschap!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206985864
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Ben je niet te snel weer aan het werk gegaan? Hoe dan ook: beterschap!
Wellicht. Dat de verwarming op kantoor kapot is al bijna 3 weken, helpt ook niet.
Maar ik heb veel deadlines nog vlak voor mijn vakantie, dus ziek zijn komt echt niet goed uit nu.
pi_206986000
Oh nee Tolstoifan, wat klote. Hopelijk toch snel weer opgeknapt. Kan een collega iets overnemen?

Ik heb nieuwe Gieswein pantoffels, yeah, echt niet dat ik er ooit nog mee naar buiten loop.
Jammer alleen dat B en Juul zich echt als monsters gedroegen in de winkel. Ze bedachten dat tikkertje doen in een winkel vol nogal dure apparatuur erg leuk was. Gelukkig is er niets om gegaan..... Dus deze pantoffels moeten lang meegaan, ik weet niet of ik daar nog welkom ben.
  woensdag 7 december 2022 @ 22:37:19 #254
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206989345
Iets anders, hebben jullie ook zogenaamde buurtpreventie appgroepen?
Hier in de buurt wonen de blijkbaar een stel paniekvogels die alles verdacht vinden:
- groepje jongens in de straat, verdacht (bleken gewoon vrienden van onze overbuurjongen)
- 3 mannen in een busje om 7 uur 's ochtends: verdacht (bleken de werklui van een paar deuren verderop die even een sigaretjs rookten voordat ze begonnen met werken)
- er wordt om half 8 's avonds aangebeld, oef, eng, niet open doen (fondsenwerver van KiKa)
- Roemeense auto in de straat, verdacht (is gewoon de auto van de vriendin van een bewoner, hele nette Mini trouwens, niet zo'n gare bak)
- nog meer jongeren in de straat, help (bleken in de tijdelijke asielopvang vlakbij te verblijven, en maakten gewoon een wandelingetje, geen overlast of iets)

Echt, dan heb je toch geen leven, als je constant bang bent dat er iets gebeurt.

En ik woon dus in een behoorlijk rustig dorp, in een straat waar nooit iets gebeurt. Eén auto-inbraak vorig jaar, was groot nieuws zeg maar. Ik moet soms op m'n handen zitten om niet te zeggen dat die Gerdas misschien beter op zoek kunnen naar een beschermde woonvorm als het echte leven zo eng voor ze is... (nee, dat doe ik niet natuurlijk, ik reageer maar gewoon niet...)
pi_206989937
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:37 schreef mousemicky het volgende:
Hier in de buurt wonen de blijkbaar een stel paniekvogels die alles verdacht vinden:
- groepje jongens in de straat, verdacht (bleken gewoon vrienden van onze overbuurjongen)
- 3 mannen in een busje om 7 uur 's ochtends: verdacht (bleken de werklui van een paar deuren verderop die even een sigaretjs rookten voordat ze begonnen met werken)
- er wordt om half 8 's avonds aangebeld, oef, eng, niet open doen (fondsenwerver van KiKa)
- Roemeense auto in de straat, verdacht (is gewoon de auto van de vriendin van een bewoner, hele nette Mini trouwens, niet zo'n gare bak)
- nog meer jongeren in de straat, help (bleken in de tijdelijke asielopvang vlakbij te verblijven, en maakten gewoon een wandelingetje, geen overlast of iets)

Echt, dan heb je toch geen leven, als je constant bang bent dat er iets gebeurt.

En ik woon dus in een behoorlijk rustig dorp, in een straat waar nooit iets gebeurt. Eén auto-inbraak vorig jaar, was groot nieuws zeg maar. Ik moet soms op m'n handen zitten om niet te zeggen dat die Gerdas misschien beter op zoek kunnen naar een beschermde woonvorm als het echte leven zo eng voor ze is... (nee, dat doe ik niet natuurlijk, ik reageer maar gewoon niet...)
Of op een onbewoond eiland 😳
Wij hebben er 2, buurtpreventie en veiligheid. Daar mogen alleen echte verdachte zaken, inbraken e.d gemeld worden. En meld je iets wat niet relevant is, krijg je een waarschuwing of word je er uitgekickt. Er wordt dus amper wat gemeld :') En das dan Amsterdam :7
If they say
  donderdag 8 december 2022 @ 00:07:29 #256
37150 livelink
pi_206990190
Bij ons geen buurtapp en dat vind ik helemaal niet erg.
  donderdag 8 december 2022 @ 00:42:34 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206990318
Hier wel een buurtapp maar dat is meer voor de gezellig en gevonden speelgoed enzo.
En als er een auto geparkeerd staat met de lampen aan.
Maar ook of iemand een ladder of steeksleutel 17 heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206990638
Hier ook twee groepen: een ditjes en datjes en één voor noodgevallen. Meestal zijn dat weggelopen honden. :')
En we hebben een facebookgroep.

Hier in de buurt wonen ook veel mensen die 1. overal paniekerig over doen en 2. meteen een klacht indienen.
Laatst hadden we een chagrijnige collecteurwerver aan de deur. 5 minuten later meteen een appje of iemand de naam van de collecteur kan vragen omdat ze dat nodig heeft voor haar klacht. :D
  Moderator donderdag 8 december 2022 @ 06:53:54 #259
382129 crew  Donna
pi_206990680
Wij hebben geen buurt. Heerlijk. _O-
pi_206990728
Bij mijn moeder in de buurt is van de week ingebroken en eergisteren stond er om half 10 ‘s avonds iemand voor een collecte of verkoop aan de deur.
Mijn moeder deed niet open, en wees door het slaapkamerraam dat hij door kon lopen en toen was ie boos.
Dat heeft ze ook wel in de app gezet.
Ze was trouwens behoorlijk bang daarna, omdat half 10 niet echt een normale tijd is dat er iemand staat. En mama moet zoiets toch alleen oplossen.

SPOILER
pi_206990781
Geen buurtApp, heerlijk. Wel een sociale straat, maar communicatie gaat nog ouderwets ;)

Onze buurbrouw is eigenlijk de buurtApp, die ziet en hoort alles en bij niet complete verhalen verzint ze de rest erbij.
pi_206990835
Wel buurtapp, een voor de veiligheid en 1 voor de leut. Die 2e zit ik niet in.
Ik hoef niet te weten wiens kat er bij wie in de tuin loopt en hoeveel jassen er nog in de speeltuin liggen.
Toen de kinderen nog klein waren zat ik wel in zo'n soort app, maar dat was alleen met de ouders van de kinderen die in de speeltuin speelden.
pi_206990840
Oh, een kwekapp hebben we ook nog ja. Zit ik alleen niet in, totaal geen trek im :')
If they say
pi_206990869
Wij hebben een calamiteiten appgroep voor het hele (kleine) dorp. Die wordt streng gemodereerd en is ook al wel nuttig gebleken. Een verward vermist persoon teruggevonden, een loslopende emoe van de 80 weg gehaald en inbrekers op heterdaad betrapt. Als er echt iets is, gaat er al gauw een groepje potige boeren op af :D
pi_206990874
Ja meld, ook 2 appgroepen. De nood wordt streng gemodereerd, de klets gaat over buurt bbq, Ziggostoringen etc
  donderdag 8 december 2022 @ 08:35:48 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_206990931
Dat je vijfjarige kutzak om kwart over acht zo'n grote glazen vaas van de kast mept met zijn jojo. :')

Is het al bier uur?
disclaimer
pi_206990991
Jaaaa, wie heeft er dan ook én kinderen én vazen in huis? :+
Suiker matcht ook niet met kind die een kopje thee voor me maakt. Continue aanrecht vol suiker. Kind de deur maar uit >:)

Straks Harry en Meghan. Zoon vindt dat tijdverspilling. Ik ook *)
If they say
  donderdag 8 december 2022 @ 08:48:07 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206990996
quote:

haha ik moest denken aan dit filmpje.
bij ons 1 buurtapp, soms wel handig, en het geklets over onzinnige dingen valt mee.
wat een rotstart van je dag, SQ, hopelijk zijn alle scherven inmiddels opgeruimd.
in de haak.
pi_206991047
https://www.rtlnieuws.nl/(...)organiseerde-misdaad
Dacht altijd dat ik in de onderwereld woonde. Valt reuze mee :+
If they say
pi_206991145
Hier een whatsapp met de buurt. Die wordt zo streng gecontroleerd dat er bijna nooit iets instaat. Laatste was een paar maand terug over glazenwassers die ongevraagd ramen schoon maakte en dan 's avonds geld kwam eisen.

Daarnaast een Facebookgroep. Daar zitten de gereedschap oproepen, wie heeft dit/dat gezien, vergeten kleding etc in.

Deze buurt is ook niet echt hecht. Iedereen doet wel een beetje zijn eigen ding en dat is helemaal prima

Hier nog steeds een kind thuis. Snipverkouden. En ondertussen ziet hij de komende 2 weken vanuit school steeds meer werk dat thuis moet gebeuren (topo, boekbespreking, standaard huiswerk, Chinees toets). Morgen juf maar een vragen of dat echt nu niet. Kind is ook nog jarig over 2 weken |:(
  donderdag 8 december 2022 @ 09:14:25 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_206991181
Hij hoeft zijn eigen verjaardag toch niet voor te bereiden?
disclaimer
pi_206991315
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:35 schreef SQ het volgende:
Dat je vijfjarige kutzak om kwart over acht zo'n grote glazen vaas van de kast mept met zijn jojo. :')

Is het al bier uur?
Het is altijd ergens bier uur B:)B

Sterkte, altijd van die kut-timingen die kinderen :%
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_206991327
Ben benieuwd of mijn nieuwe straat een app groepje heeft. We gaan het meemaken de komende weken.
Gisteren eerste doos ingepakt. Woensdag gaan we over. Gaat goedkomen 8-)

Vorige week zijn mijn 2 oudste meiden van hun fiets gereden op weg naar school. Niemand gestopt. Ook de tientallen fietsers die voorbij reden toen er 2 huilende kinderen op de straat lagen niet. Dat een puber met z'n half ontwikkelt brein niet stopt.. maar al die lui op weg naar werk reden ook allemaal door. Ik was weer even verbaasd over de mensheid.
Nu ben ik dus taxi service want een gekneusde enkel, een de ander is keihard op haar rug gevallen. Nog steeds heel veel pijn :'(
Met een meidenkwartet
pi_206991331
edit - quote zucht
Met een meidenkwartet
pi_206991346
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:28 schreef Cathmar het volgende:
Ben benieuwd of mijn nieuwe straat een app groepje heeft. We gaan het meemaken de komende weken.

Vorige week zijn mijn 2 oudste meiden van hun fiets gereden op weg naar school. Niemand gestopt. Ook de tientallen fietsers die voorbij reden toen er 2 huilende kinderen op de straat lagen niet. Dat een puber met z'n half ontwikkelt brein niet stopt.. maar al die lui op weg naar werk reden ook allemaal door. Ik was weer even verbaasd over de mensheid.
Nu ben ik dus taxi service want een gekneusde enkel, een de ander is keihard op haar rug gevallen. Nog steeds heel veel pijn :'(
Wtf... Hoe kan je dan niet stoppen :{w

Sterkte voor je meiden. En ook voor jou, om het vertrouwen in de mensheid weer terug te krijgen :( :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_206991357
quote:

Jeetje wat lomp
pi_206991375
Nee, Cathmar, wat waardeloos! Ze zullen wel flink geschrokken zijn.

Succes met inpakken en verhuizen!
  donderdag 8 december 2022 @ 09:36:45 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_206991386
quote:

Wat idioot zeg.
Ik zie dat echt te vaak. En ik snap ook wel dat het niet helpt om daar met 20 man omheen te gaan staan, maar helemaal niemand... :?
Ja, dan kom je te laat op je werk, so what. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn baas door het lint ging omdat ik een ander moest helpen (Ja ik doe dat gelukkig nog wel).
disclaimer
pi_206991423
quote:

Ik zit nog in de appgroep van onze vorige woning en daarin wordt ook aandacht besteed aan verdachte figuren. Die mensen zijn geen paniekvogels, want er wordt regelmatig ingebroken en schade aangericht. Ze hebben ook wel eens verkeerd gezeten, maar dat wordt dan gauw duidelijk.

Mijn buurvrouw licht me tevoren even in als er bijv. een werkman in haar huis komt. Ze weet dat ik een oogje in het zeil houd - en ze vindt dat fijn.
pi_206991433
Zo stom is dat, je zou het zelf toch ook fijn vinden als iemand je kind helpt?!
Laatst ook op het zwembad (daar doe ik vrijwilligerswerk). Bleek een meisje al een poosje huilend rond te lopen in de kleedkamer, was een probleem met haar kleren en haar ouders waren er nog niet. Niemand die intussen iets gedaan had. :{
pi_206991442
quote:

Wat stom, zeg! Onze zoon heeft nu al een paar keer iets gehad met de fiets (gevallen door onhandigheid, ketting eraf, dat soort dingen) en altijd is er wel iemand die even stopt en helpt.
pi_206991474
quote:

yep, wij hebben een buurtapp, mijn man zit daarin. We hebben ook een buurtpreventieteam.

Er is een tijdje een inbraakgolf geweest bij ons in de wijk. Onze overburen waren ook de pineut. De dag erna stond de politie voor de deur of we wat gehoord hadden. Ja, A had een harde klap gehoord, maar had verder niet gekeken waar het vandaan kwam.
Daarnaast was er een groep die autoruiten ingooide. Er wordt verder niet gekletst in de buurtapp, alleen melding gedaan.
Gisteren zijn onze ramen gedaan en bij het afrekenen vertelde de glazenwasser dat er oplichters actief waren. 2 senioren waren al opgelicht. Mijn man heeft dit gemeld in de buurtapp.

Heb zaterdagnacht zelf de politie gebeld. We kwamen onze wijk in en stopten bij de papierbak om meteen de karton van de surprises weg te gooien.
Er kwam een man, helemaal donker gekleed, iets om zijn hoofd/gezicht keihard uit een poort rennen. Zondagochtend werd ik nog gebeld door politie. Ze hadden gelukkig geen melding van (poging) tot inbraak, maar vonden het wel fijn dat ik het gemeld had.

Oh @SQ, dat is klote!!

Wat stom dat er niemand gestopt is @Cathmar! Beterschap voor je meiden en heel veel succes met verhuizen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206991487
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:26 schreef LeSage het volgende:
Bij mijn moeder in de buurt is van de week ingebroken en eergisteren stond er om half 10 ‘s avonds iemand voor een collecte of verkoop aan de deur.
Mijn moeder deed niet open, en wees door het slaapkamerraam dat hij door kon lopen en toen was ie boos.
Dat heeft ze ook wel in de app gezet.
Ze was trouwens behoorlijk bang daarna, omdat half 10 niet echt een normale tijd is dat er iemand staat. En mama moet zoiets toch alleen oplossen.

SPOILER
Goed dat je moeder zo alert is! Maar wel sneu dat ze daarna zo bang is. Je wordt natuurlijk kwetsbaarder naarmate je ouder wordt.
pi_206991488
@SQ niet voorbereiden voor de verjaardag. Maar wel het weekend ervoor visite ontvangen en in spanning zitten over cadeautjes. Niet handig met een kind dat moeite heeft met zijn emotieregulatie :P

@Cathmar wat stom dat ze niet stoppen. Hier vorige week bij school, allemaal ouders die naar huis fietsen met hun kind, langs een moeder die verwoed probeert een voet van een kind tussen de spaken& bagagedrager los te krijgen. Kleine moeite om even te stoppen. Gelukkig was het kind al vlot los samen. Maar toch. Er waren al zoveel mensen voorbij gefietst..

Mijn kinderen zijn tot nu toe wel altijd opgeraapt voor zover ik weet. Eentje zelfs bijna naar huis begeleid (kleine omweg voor diegene, vriend van de veroorzaker).
pi_206991526
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Leuk kaartje. Ik woon in een van de laagstgenoteerde gemeentes.

Dat Heerlen op nummer 1 staat, jemig.
pi_206991549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze gemeente staat op plek 49 :') :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206991557
quote:

[..]

Mijn gemeente is donkerrood. Wij hebben nu anderhalf jaar in de binnenstad gewoond en het gaat van het ene naar het andere steek incident. En mensen vinden het raar dat mijn puber niet alleen van haar werk naar huis mag fietsen als het donker is. Ze moet precies door 2 heel schimmige straten, omrijden is niet mogelijk. No way dat ik haar daar alleen laat rijden. Vind dat overdag al niet zo prettig.
Met een meidenkwartet
  donderdag 8 december 2022 @ 10:07:11 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_206991607
Geruststellend dat Helmond in elk geval in de top 10 staat.
disclaimer
pi_206991653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Mijn gemeente is donkerrood. Wij hebben nu anderhalf jaar in de binnenstad gewoond en het gaat van het ene naar het andere steek incident. En mensen vinden het raar dat mijn puber niet alleen van haar werk naar huis mag fietsen als het donker is. Ze moet precies door 2 heel schimmige straten, omrijden is niet mogelijk. No way dat ik haar daar alleen laat rijden. Vind dat overdag al niet zo prettig.
Steekincidenten maken hooguit indirect deel uit van de criteria (leefbarometer overlast en veiligheid), zo maak ik uit de verantwoording op: "De kaart is nadrukkelijk geen weergave van geregistreerde criminaliteit, maar een combinatie van geregistreerde ondermijnende criminaliteit en kenmerken die duiden op potentiële kwetsbaarheden"
  donderdag 8 december 2022 @ 10:18:15 #290
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206991703
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:54 schreef TolstoiFan het volgende:

Ben er zó ontzettend klaar mee,
Hier precies hetzelfde :{
Ik háát ziek zijn.
pi_206991805
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:53 schreef Deepfreeze het volgende:

@:Cathmar wat stom dat ze niet stoppen. Hier vorige week bij school, allemaal ouders die naar huis fietsen met hun kind, langs een moeder die verwoed probeert een voet van een kind tussen de spaken& bagagedrager los te krijgen. Kleine moeite om even te stoppen. Gelukkig was het kind al vlot los samen. Maar toch. Er waren al zoveel mensen voorbij gefietst..
Das wel grappig, als ik zie dat er een volwassene bij is, bemoei ik me nergens mee. Dat doen mensen bij ons wel oneindig en werkt altijd averechts. Vaak weten ze dan ook nog eens niet van ophouden, met als gevolg dat onze shit verergert en verlengt (see what I did here @Claudia_x ?). Ik probeer me dus vooral niet te mengen waar ik mogelijk ongewenst ben.
pi_206991830
[
quote:

Verbaast me niks. Ik kon min of meer in Heerlen vanaf de middelbare school al lopend 4 coffeeshops bereiken en (ruim voor mijn 16e) bezoeken. En dat station :o De junks :o
Voor mijn 18e heb ik meer junks live gezien en live zien spuiten dan in de bijna 30 jaar daarna.
  donderdag 8 december 2022 @ 10:43:16 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206991864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:55 schreef Mushanga71 het volgende:
We zitten nog net binnen de top 250, maar het scheelt niet veel, de buurgemeente die buiten de top 250 valt heeft dezelfde kleur.
We scoren het hoogst in de categorie "Panden in het bezit van een veroordeelde eigenaar" want daar zitten we wel in de top 30.
Maar goed, als de vakantiehuisjes meetellen dan snap ik dat wel :X

Plus dat er natuurlijk nogal wat criminele figuren zijn die hier graag in het buitengebied wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206991889
Ik ben best verbaasd hoe hoog wij zitten. Zou @Clubsoda zoveel op haar kerfstok hebben? :o
  donderdag 8 december 2022 @ 10:50:05 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206991919
quote:

Sjezus :(
Wat een eikels ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206991959
Plek 5 :')
Gelukkig merk je daar niet in alle wijken wat van.

Wat heftig Cathmar, sterkte voor je meiden.
pi_206992012
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Das wel grappig, als ik zie dat er een volwassene bij is, bemoei ik me nergens mee. Dat doen mensen bij ons wel oneindig en werkt altijd averechts. Vaak weten ze dan ook nog eens niet van ophouden, met als gevolg dat onze shit verergert en verlengt (see what I did here @:Claudia_x ?). Ik probeer me dus vooral niet te mengen waar ik mogelijk ongewenst ben.
Het ligt er denk ik wel aan wat de situatie is. En een "heb je hulp nodig?" aan een volwassene kun je best stellen, toch? En daarna gewoon door als het antwoord nee is.
Eindeloos bemoeien is wel irritant, ja }:|
pi_206992041
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Das wel grappig, als ik zie dat er een volwassene bij is, bemoei ik me nergens mee. Dat doen mensen bij ons wel oneindig en werkt altijd averechts. Vaak weten ze dan ook nog eens niet van ophouden, met als gevolg dat onze shit verergert en verlengt (see what I did here @:Claudia_x ?). Ik probeer me dus vooral niet te mengen waar ik mogelijk ongewenst ben.
In dit geval lukte het die ene volwassene niet. En met kind in paniek en kind 2 aan haar voeten leek een paar extra handen welkom.

Als een volwassene het prima afkan, dan bemoei ik me er ook niet mee. Dat is vaak niet helpend idd.
  donderdag 8 december 2022 @ 11:05:31 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206992048
Wij kwamen bij ons oude huis eens thuis na een feestje en aan het begin van de straat stond een auto half op de stoep, en ja, dat is daar uitzonderlijk, want auto's staan niet langs de weg of (half) op de stoep, die staan allemaal op de pleintjes en opritten.

Anyway, ik bel de politie, word even later teruggebeld door agenten die in de buurt reden, dus ik van "Zo en zo, een Opel Corsa, van waarschijnlijk die en die leeftijd"
Politieagent: Hoe weet u dat?
Ik: Ja pffff, ik kan een Corsa van die leeftijd toch wel onderscheiden van een Corsa van 2 jaar oud?! :? :{w

Hoor ik op de achtergrond mijn ex-zwager, die wethouder was en een avond met de politie meereed: Oh, dat is Leandra, als zij zegt dat het een Opel Corsa van die en die leeftijd is dan is dat ook gewoon zo.
_O- _O- _O-

Paar jaar geleden langs een plek gereden waar een ongeluk met een scooter gebeurd was, 's morgens, voornamelijk pubers erbij, het was heel erg koud.
Omgedraaid en er naartoe gegaan, er lag iemand op de grond en ik heb (heel ouderwetsch) een dikke wollen deken achterin de auto. Dus over degene gelegd die op de grond lag.
Politie was er ook erg blij mee en het kennelijk niet meer gewend, want die vroegen nog hoe ik zo snel aan die deken kwam.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206992078
Dekens zijn juist zo ongeveer het enige dat ik standaard aan nuttig spul in de auto heb. :')
pi_206992080
oh nou ook dicht dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')