abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206936485
Decemberbankje
  zondag 4 december 2022 @ 11:02:28 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206936555
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 10:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dan denken wij daar anders over.
Voor mij heeft elke ouder evenveel “recht”. Of hij nou 1x heeft geholpen of 52x
En het geeft ook een opening om een ouder ook eens te vragen voor andere klussen. Als je als ouder wordt afgewezen voor het meegaan met een schoolreisje omdat je verder ook niks hebt gedaan, ben je ook niet echt gemotiveerd om vervolgens in een oudercommissie te gaan zitten. Tenminste, dat zou ik denken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206936636
Bij ons wordt er altijd geloot als er meer ouders zijn bij de 'leuke' dingen. Bij de niet per se leuke dingen kan je je gewoon aanmelden in de schoolapp en dan geldt vol=vol :P

Ik kan helaas niet zo vaak mee, maar heb even terug wel geholpen met de cadeaus voor morgen inpakken :P
  zondag 4 december 2022 @ 11:11:04 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_206936637
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.

Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden :')

Ja, ik vind daar wat van.
disclaimer
  zondag 4 december 2022 @ 11:13:02 #5
37150 livelink
pi_206936666
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.

Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden :')

Ja, ik snap absoluut wat je bedoelt. Maar het is nu eenmaal zo en ik vind ook dat je daar wat van mag vinden, maar dat verandert verder niks aan de situatie.
pi_206936675
Js moet nog 3,5 jaar hier op school, maar ik heb fantastisch contact met de school/ib’er over zijn welzijn.
De oudste en jongste vinden het hier wel fantastisch. We overwegen volgend jaar wel een overstap naar een ander concept/nieuwe school, maar het is de vraag of dit bij Js past/de bovenbouw ook gaat starten.

Ik help graag op school met opruimen, rijden etc. Maar schoolreisjes, liever niet ;) al vragen juffen mij dan wel regelmatig, omdat ik binnen dezelfde stichting werk _O- Het stapje vrij nemen vind ik wel een dingetje. Ik kan geen vrij nemen, maar soms komen er in de apps wel van die opmerkingen: je kan toch wel even vrij nemen…

Goed, volgende vraag: bij wie staat de kerstboom al ;)
pi_206936750
Nog geen kerstboom.
Vorig jaar niet gedaan omdat we nét een hont hadden. Wil het dit jaar wel proberen.
pi_206936761
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:20 schreef amaranta het volgende:
Nog geen kerstboom.
Vorig jaar niet gedaan omdat we nét een hont hadden. Wil het dit jaar wel proberen.
Hier 2 losgeslagen puberkittens én kerstboom *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_206936765
De kerstboom gaat dinsdag op. Gisteren al wel Sint gevierd. Maar 6 december is 6 december :P
  zondag 4 december 2022 @ 11:25:17 #10
37150 livelink
pi_206936806
Volgend weekend ga ik denken aan een kerstboom. Liefst wil ik nog later, maar ik vrees dat we volgend weekend wellicht al misgrijpen. Been there, done that.
pi_206936807
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:

Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.

Maar ik ben niet te beroerd om een keer mee te lopen van het een naar het ander als dat nodig is. Dat doe ik liever dan pepernoten bakken, schoolreisje of andere knuffelige activiteiten met de kinderen van een ander.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 4 december 2022 @ 11:37:26 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206936956
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.

Maar ik ben niet te beroerd om een keer mee te lopen van het een naar het ander als dat nodig is. Dat doe ik liever dan pepernoten bakken, schoolreisje of andere knuffelige activiteiten met de kinderen van een ander.
Dit.
Rijden of als begeleidende moeder voor leesdingen vind ik geen probleem, maar please don't touch :{w
Schoolreisje 1 keer gedaan toen ze naar de lokale dierentuin gingen, dat was vorig schooljaar of het jaar daarvoor, maar ik was ook gelijk genezen wel :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206936982
De boom is gister gekocht (mijn lief ging ‘echt alleen maar even kijken’ :D), maar ik ga dinsdag starten met opzetten. Eerst vanavond Sinterklaas vieren. De kinderen hebben volgens jarenlange traditie een extreem kort lontje, ze zijn daarom nu even uitrazen bij JumpSkillz. Ik heb de robotstofzuiger aangezet en geniet van een kopje koffie O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 4 december 2022 @ 11:39:19 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206936984
Even kijken wanneer het deze week mooi weer is, zodat ik open kan rijden, anders wordt het niks met een kerstboom :')

Morgen regen, dinsdag en woensdag bewolkt, donderdag kans op regen, vrijdag mooi....
Dat wordt dus dinsdag, woensdag of vrijdag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206937032
Wij hebben een kunstboom dus ik hoef 'm alleen maar even van zolder te halen. Al elf jaar dezelfde dus inmiddels ook best duurzaam. ;) Ik ga 'm dinsdag of woensdag opzetten denk ik.
pi_206937046
Ik doe om de week de schoolbibliotheek op dinsdag, daarmee pleit ik mezelf vrij voor andere zaken waar ik minder mee heb :P. Maar ironisch genoeg vragen ze je vaker voor die andere dingen, omdat ze jou beter kennen dan een willekeurige andere ouder. Ach ja, als het uitkomt wil ik ook wel eens helpen bij iets anders, hoor, maar vrij nemen doe ik liever niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 4 december 2022 @ 11:46:22 #17
37150 livelink
pi_206937088
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
Even kijken wanneer het deze week mooi weer is, zodat ik open kan rijden, anders wordt het niks met een kerstboom :')

Morgen regen, dinsdag en woensdag bewolkt, donderdag kans op regen, vrijdag mooi....
Bij het stalletje waar wij gaan kunnen we hem gelukkig laten bezorgen. Slaat nergens op hoor, want het stalletje is op 10 minuten loopafstand van ons huis, maar er zijn jaren geweest dat we het met slecht weer wel hebben gedaan voor die 2 euro extra.
pi_206937095
Ik werk zelf op een school. Uitstapjes voelen voor mij als werk, dus als anderen meegaan met de groep van mijn kind, graag. Vrij nemen kan ik niet van mijn werk. Sinds het thuiswerken heeft mijn vriend wel een paar keer gereden voor uitstapjes.
Ik steek aardig wat tijd in de school van J doordat ik wekelijks een keer brigadier, in de MR en de verkeergroep zit en in geval van nood invalleerkracht ben. Dus als er hulp gevraagd wordt en ik kan, wacht ik meestal even af of anderen zich aanmelden. Is er niet genoeg hulp, dan doe ik het alsnog.

Kerstboom: gisteren wel alvast gehaald bij de boer net buiten het dorp. Lopend, met de kruiwagen, is best gezellig :D Hij staat nu nog buiten, gaat vanavond de garage in (ivm wennen aan temperatuur) en na pakjesavond naar binnen.
pi_206937159
@SQ Zou het ook kunnen komen doordat pepernoten bakken 1 moment is en luizen plukken 5x? Ik kan me voorstellen dat als het per keer gevraagd zou worden, dat het makkelijker zou zijn.

Bij de eerste vraag om te pluizen was er maar 1 moeder die reageerde. Die heeft toen een pleidooi gehouden over hoe vervelend luizen zijn. Nu hebben we vier luizenmoeders, in een poule en alsnog bijna onenigheid over als er iemand ziek is. :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_206937308
Kerstboom O+ Morgen of overmorgen staat ie er denk ik. Mijn vriend is daar heel principieel in, hij mag pas na sinterklaas (dus het zal wel dinsdag worden :P maar ik probeer morgen O-))
pi_206937339
Mijn man was trouwens mee op schoolreisje. Ik weet niet of hij het nog eens zou doen. Van het groepje waar hij mee samen liep, is een kind ook een kwartier kwijt geweest. :D :X

Luizen pluizen deden we met zijn tweeën een uur over. Al die meisjes die staarten en vlechtjes wilden. :P

Ik wil op zich best meer helpen maar bij het luizen pluizen liep mijn kleuter steeds naar mij. Daarna was hij heel verdrietig toen ik naar huis ging. Dat houdt mij dus wel tegen om vaker wat te doen. :{
pi_206937372
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:13 schreef Loj het volgende:
Goed, volgende vraag: bij wie staat de kerstboom al ;)
Dinsdag denk ik. We hebben al wel een klein boompje staan, 100x ingewikkeld met een lichtsnoer.
pi_206937390
Ohja mijn kleuter trekt het ook niet echt als ik ergens bij ben. Met een kijkje in de klas was het ook janken. Maar ik ga de volgende keer wel luizenpluizen. Volgens mij is het niet in de klas dus dat zal wel prima gaan. En als het wel in de klas is dan merk ik vanzelf hoe het gaat :')
  Manager PR/Moderator zondag 4 december 2022 @ 12:07:12 #24
269689 crew  Viv
pi_206937401
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:01 schreef Aure het volgende:
Kerstboom O+ Morgen of overmorgen staat ie er denk ik. Mijn vriend is daar heel principieel in, hij mag pas na sinterklaas (dus het zal wel dinsdag worden :P maar ik probeer morgen O-))
Hier precies andersom. :D Ik de principes, mijn man die dat probeert te doorkruisen. :(
pi_206937427
:D Ik probeerde het afgelopen week al maar dat ging 'm echt niet worden
}:| misschien vandaag nog eens proberen. We hebben tenslotte gister sinterklaas gevierd :+
pi_206937432
Ik doe trouwens niks op school. Heb één keer geholpen met kerstversiering ophangen. Maar het is hier de afgelopen jaren zo druk privé, met een kind dat extra zorg nodig heeft enzo, dat ik het gewoon niet rondgebreid krijg. Ik voel me er soms wel schuldig om, maar heb niet het idee dat de school ooit écht omhoog zit dus het loopt vast wel los.
  zondag 4 december 2022 @ 12:09:44 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206937440
quote:

Ik heb helaas geen cabrio meer 😅
  zondag 4 december 2022 @ 12:10:10 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_206937448
Het klasje van mijn dochter heeft maar 19 kinderen waarvan 12 jongens, ik ben tamelijk snel klaar met het pluizen.

Vorige keer was ik met een Braziliaanse moeder, die was me een partij grondig _O_

Ik ga ook wel eens mee naar de bibliotheek ofzo als mijn agenda het toelaat. Maar ik doe doorgaans alleen activiteiten vroeg in de ochtend, want ergens halverwege de werkdag naar school moeten gaat meestal niet.
En al helemaal niet op mijn vrije woensdag ivm gillende peuter aan je been :')
disclaimer
  zondag 4 december 2022 @ 12:11:37 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_206937467
Ik ga nog eens lobbyen voor een boom vanmiddag. Eigenlijk wil ik toch wel graag.
Als ik niet 3 kinderen bij me had reed ik meteen naar de kweker, maar ja, kan nu de achterbank niet plat gooien. Moet met de aanhanger en die mag ik niet trekken met mijn rijbewijs :')
disclaimer
pi_206937514
quote:

Bij ons mag hij altijd mee in de bakfiets O+
Denk inderdaad dinsdagmiddag.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 4 december 2022 @ 12:15:35 #31
37150 livelink
pi_206937528
Ik moet soms wel lachen om dat luizenpluizen. Op de basisschool is dat een heel ding en mijn dochter heeft vervolgens ongeveer heel haar middelbare-schooltijd luizen gehad zonder dat iemand zich daar druk om maakte :D

Al die meiden met lang haar, die voortdurend tegen elkaar hangen voor selfies en zo. Het was dweilen met de kraan open. Ik heb al die jaren gewoon bijna elke avond bij haar en bij mezelf gekamd en dat was het dan. Ik zei het braaf tegen de kapster en die zorgde er dan voor dat ze alles even extra reinigde na een knipbeurt. Alle schaamte was er ook van af, ook onderling. Dan zeiden ze het gewoon tegen elkaar als ze een luis in het haar zagen.

En toen ze klaar was met de middelbare school was het ook meteen over.

Helaas heeft ze nu al 3x schurft gehad in het studentenhuis en dat is vergeleken met luizen echt wel een graad of 10 erger. Wij hebben vorig jaar ook schurft gehad door haar en toen begreep ik echt niet meer waarom ik me vroeger ooit druk heb gemaakt over luizen :'(

[ Bericht 3% gewijzigd door livelink op 04-12-2022 12:20:37 ]
  zondag 4 december 2022 @ 12:16:05 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206937535
Wij gaan in ieder geval vanmiddag het restant kerstspul alvast uit de berging ophalen, maar ik Moet bekennen dat ik vanmorgen ook dacht “zullen we vandaag een kerstboom gaan halen”. :o

Sws doen we niks aan de sint, dus dat maakt niet uit.
pi_206937541
Ik ben de MR van school, samen met de juf. Alleen op papier, want school gaat toch dicht na dit jaar dus we hoeven niet. Maar er moest een naam staan. Daarnaast regelde ik de chocoladeletters voor de schoenen en ben ik mee geweest naar het theater.

De kerstboom hebben we woensdag opgezet O+ We zijn dit weekend heerlijk de kerst-Lego in elkaar aan het zetten. Straks vieren we klein Sinterklaas (oma komt eten, we halen frietjes, iedereen krijgt een chocoladeletter). Heel fijn, ontspannen weekend zo.
  zondag 4 december 2022 @ 12:24:00 #34
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206937633
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:46 schreef Hupje het volgende:
Ik werk zelf op een school. Uitstapjes voelen voor mij als werk, dus als anderen meegaan met de groep van mijn kind, graag. Vrij nemen kan ik niet van mijn werk. Sinds het thuiswerken heeft mijn vriend wel een paar keer gereden voor uitstapjes.
Ik steek aardig wat tijd in de school van J doordat ik wekelijks een keer brigadier, in de MR en de verkeergroep zit en in geval van nood invalleerkracht ben. Dus als er hulp gevraagd wordt en ik kan, wacht ik meestal even af of anderen zich aanmelden. Is er niet genoeg hulp, dan doe ik het alsnog.

Kerstboom: gisteren wel alvast gehaald bij de boer net buiten het dorp. Lopend, met de kruiwagen, is best gezellig :D Hij staat nu nog buiten, gaat vanavond de garage in (ivm wennen aan temperatuur) en na pakjesavond naar binnen.
En dit. Ik werk zelf voor de klas, dus ik kan echt niet helpen als ze uitjes plannen op mijn werkdag.
Vervolgens word je weggezet als ouder die er nooit is.

Vorig jaar in gr8 had ik savonds een dubbele afspraak. En er was dus een ouderavond over eind gr8 waar ik niet bij kon zijn.
Vervolgens worden op die avond zelf alle taken verdeeld onder de aanwezig.
Ik had best willen helpen. Maar zak er dan ook lekker in.

Invallen op school heb ik nooit gedaan. Heb dat én nooit aangeboden én überhaupt niet kenbaar gemaakt dat ik ook leerkracht ben bij de directie. :+
  Manager PR/Moderator zondag 4 december 2022 @ 12:25:43 #35
269689 crew  Viv
pi_206937662
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:15 schreef livelink het volgende:
Helaas heeft ze nu al 3x schurft gehad in het studentenhuis en dat is vergeleken met luizen echt wel een graad of 10 erger. Wij hebben vorig jaar ook schurft gehad door haar en toen begreep ik echt niet meer waarom ik me vroeger ooit druk heb gemaakt over luizen :'(
Oh, dat lijkt me zo goor, jezelf letterlijk van top tot teen moeten insmeren. :'( Ik gruwel al van zonnebrandcrème. :X
pi_206937677
Ik heb een paar keer in mn uppie moeten luizenpluizen omdat niemand anders kon/wilde. Toen hebben we dit ook met de OR opgepakt, schema's gemaakt en de onder, midden en bovenbouw apart gedaan. Dus toen waren er altijd wel ouders die hielpen (en heb ik een paar keer mn snor gedrukt :@ :') )
Vond ik de buitenactiviteiten cool en was ik daar altijd voor beschikbaar, waren er anderen die liever de binnen dingen deden. Was de afgelopen paar jaar heel goed geregeld :Y

En ik ben met mn 3e kunstboom bezig in 31 jaar. Mooi milieuvriendelijk dus :D
De eerste boom was een ekte. 3x omgeflikkerd en 16 jaar later, bij de verhuizing, vond ik nog dennennaalden :') Na die eerste is er nooit meer een echte het huis binnen gekomen. Zelfs geen kersttak >:)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206937688
Onze boom ligt nog op zolder, na Sint mag 'ie niet eerder.
Dus zal wel volgend weekend worden. Mijn man doet dat altijd met de jongste.
Fake it till you make it...
  zondag 4 december 2022 @ 12:29:48 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206937718
Overigens hebben we nu exact hetzelfde probleem in de voetbal app. Er zijn ongeveer 5-6 ouders die elke wedstrijd rijden. Terwijl er in het team 17 kinderen spelen.
Maar er is ook geen rijschema.
  zondag 4 december 2022 @ 12:31:22 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206937745
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik heb helaas geen cabrio meer 😅
Het is onze enige auto, dus alternatieven zijn er niet echt, want ik moet wel een boom hebben met zo'n gat in de stam zodat hij op de Easyfix kerstboomstandaard kan.

Voordeel vorig jaar was dat de Intratuin een dorp verderop ze ook al op zo'n soort standaard had staan, dus dan zie je gelijk of hij mooi recht staat.
Was ook een briljant goede boom trouwens, die hield het heel lang vol en verloor vrijwel geen naalden.
Ook vies duur volgens mij :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 4 december 2022 @ 12:32:47 #40
37150 livelink
pi_206937766
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:25 schreef Viv het volgende:

[..]
Oh, dat lijkt me zo goor, jezelf letterlijk van top tot teen moeten insmeren. :'( Ik gruwel al van zonnebrandcrème. :X
Ja, het is geen pretje. Plus echt alle kleding, wassengoed en bekleding van bank moeten wassen op 60 graden en dan nog 3 dagen er niet op zitten. Mijn dochter heeft er zo'n trauma van opgelopen dat ze alleen nog maar op houten stoelen gaat zitten overal. Plus dat die tubes hardstikke duur zijn en bestrijding alleen maar werkt als alle huisgenoten zich smeren en de maatregelen nemen. Na haar 3e keer en toen ze ook ons besmet had heb ik voor het hele studentenhuis en voor ons tubes gekocht (twee per persoon a 20 euro per tube). En dat heeft geholpen. Toen is iedereen daar gaan smeren en hebben ze alle andere maatregelen genomen. Het was het geld op zich waard, maar het is echt een groot probleem aan het worden.
pi_206937872
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:11 schreef SQ het volgende:
Ik ga nog eens lobbyen voor een boom vanmiddag. Eigenlijk wil ik toch wel graag.
Als ik niet 3 kinderen bij me had reed ik meteen naar de kweker, maar ja, kan nu de achterbank niet plat gooien. Moet met de aanhanger en die mag ik niet trekken met mijn rijbewijs :')
Dan heb je een indrukwekkende aanhanger :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 4 december 2022 @ 12:44:25 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206937953
We gaan zo even :') _O-
Het is droog, dus het kan :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206938148
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:29 schreef amaranta het volgende:
Overigens hebben we nu exact hetzelfde probleem in de voetbal app. Er zijn ongeveer 5-6 ouders die elke wedstrijd rijden. Terwijl er in het team 17 kinderen spelen.
Maar er is ook geen rijschema.
Ik zit zelf bij een slagwerkgroep en laatst moesten we op zondagochtend om 11 uur opruimen.
We zijn met 30 in de groep en er stonden welgeteld 8 mensen ;(
Sowieso 3 appten later dat ze de wekker waren vergeten.
En dan haal ik extra hard, want ik zit al in het bestuur en onze eigen commissie. Steek er altijd veel tijd in en het zijn iedere keer dezelfden die nergens bij helpen en vervolgens zich nog even verslapen.

Door 15+ jaar bij verenigingen is mijn beeld van helpende ouders misschien ook wel wat cynischer.
Je hoeft heus niet steeds vrij te vragen, maar bij ons zijn de activiteiten altijd op wisselende dagen, dus er is vast wel iets te regelen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 4 december 2022 @ 13:00:15 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_206938169
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dan heb je een indrukwekkende aanhanger :o
Ja, dubbelassig.
Was ook wel absolute noodzaak met het soort verbouwing dat wij gedaan hebben :')
disclaimer
  zondag 4 december 2022 @ 13:10:01 #45
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206938268
Ik ben zo'n ouder die best wel wat doet op school, maar niet zo zichtbaar is. Ik zit in de MR (dat stond wel in de nieuwsbrief laatst), en ga een keer in de 6 weken naar de bieb met de klas van J. Andere ouders zien mij dus niet bij uitjes, ik kan bijna nooit rijden, en kan dus ook geen dagen vrij nemen om te knutselen/bakken/kerstbomen versieren, want werk in het onderwijs (3 hele, 2 halve dagen onder schooltijd). Vinden ze misschien ook wel wat van... De juf en meester weten wel wat ze aan me hebben, dus prima...

De sporten/scouting van de kinderen hebben we geregeld dat we om en om rijden met vrienden van ons (3 stellen, 4 kinderen), nooit gezeur, en ik kan 2 van de 3 weken lekker iets anders doen *O*
  zondag 4 december 2022 @ 13:13:01 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_206938293
Hey, ik snap het volkomen als mensen niet kunnen of willen helpen he :D

Ik vind het alleen wél een beetje opmerkelijk dat bij vervelende klusjes iedereen moet werken en bij de leuke dingen ineens niemand hoeft te werken.

Zeg dan gewoon dat je geen zin hebt. Dat mag gewoon.
disclaimer
pi_206938315
Ik doe heel veel op school. Maar ik voel me dan weer niet betrokken bij sport- of hobbyverenigingen. Moet er niet aan denken om verplicht op zaterdag bardiensten te moeten draaien of zo.
  zondag 4 december 2022 @ 13:17:52 #48
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206938334
Luizenpluizen is niet mijn favoriet nee (brr, al die kinderen aanraken), maar ook met eens schoolreisje maak je mij niet blij. Veel te veel herrie en drukte. Laat mij maar naar de bieb gaan met 3 kinderen of helpen met 1 op 1 flitsen (leuk om de leesontwikkeking bij groep 3ers te zien). Eigenlijk wil ik het liefst gewoon zo weinig mogelijk met andere ouders moeten, en met kleine groepjes kinderen aan de slag 🤔

O, en mijn kinderen zit dus op zwemtraining (geen ouderhulp gevraagd, want diploma's voor nodig) survivalrun (vriend is jeugdtrainer, dus daar is genoeg participatie) en scouting (1 keer per jaar collecteren en kids wegbrengen naar kamp etc). Gelukkig dus nog geen teamsporten hier. Hoop dat jongste dat ook niet gaat willen. Mocht hij dat toch wel ambiëren, dan horen jlie me volgend jaar hier vast klagen over bardienst en teamleiderellende...
pi_206938378
Ik werk wisselende diensten en heb me altijd voorgenomen mee te helpen als ik niet hoef te werken. En dat is echt best regelmatig dus dat ik mee help. Toch voel ik me op een of andere manier altijd wel lullig als ik niet mee kan helpen en er komt later nog een bericht dat er te weinig hulpouders zijn.
Een keer is er bij de oudste een activiteit niet door kunnen gaan door te weinig hulp anders is het gelukkig toch altijd wel opgelost.

Maar als ik dan bijvoorbeeld m’n buurvrouw hoor die dan gewoon glashard zegt ‘oh nee, daar had ik geen zin in om mee naar toe te gaan’ en dus ook nooit ergens bij is om te helpen dan vind ik daar ook wel iets van.
pi_206938423
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:58 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik zit zelf bij een slagwerkgroep en laatst moesten we op zondagochtend om 11 uur opruimen.
We zijn met 30 in de groep en er stonden welgeteld 8 mensen ;(
Sowieso 3 appten later dat ze de wekker waren vergeten.
En dan haal ik extra hard, want ik zit al in het bestuur en onze eigen commissie. Steek er altijd veel tijd in en het zijn iedere keer dezelfden die nergens bij helpen en vervolgens zich nog even verslapen.

Door 15+ jaar bij verenigingen is mijn beeld van helpende ouders misschien ook wel wat cynischer.
Je hoeft heus niet steeds vrij te vragen, maar bij ons zijn de activiteiten altijd op wisselende dagen, dus er is vast wel iets te regelen.
Mijn ervaring met vrijwilligerswerk is dat je het vooral voor jezelf en voor de vereniging moet doen en niet voor waardering van anderen. En dan vooral zeker niet verwachten dat andere zien hoeveel je doet en misschien iets overnemen. Ik heb mij er echt bij neergelegd dat het zo is, want het begon mijn eigen plezier te bederven

Ik ben nu echt heel druk met het organiseren van carnaval 2023 en ik doe het echt alleen voor mezelf. Ik wil een toffe carnaval en ik krijg er zelf energie van wanneer toffe dingen lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')