En het geeft ook een opening om een ouder ook eens te vragen voor andere klussen. Als je als ouder wordt afgewezen voor het meegaan met een schoolreisje omdat je verder ook niks hebt gedaan, ben je ook niet echt gemotiveerd om vervolgens in een oudercommissie te gaan zitten. Tenminste, dat zou ik denken.quote:Op zondag 4 december 2022 10:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan denken wij daar anders over.
Voor mij heeft elke ouder evenveel “recht”. Of hij nou 1x heeft geholpen of 52x
Ja, ik snap absoluut wat je bedoelt. Maar het is nu eenmaal zo en ik vind ook dat je daar wat van mag vinden, maar dat verandert verder niks aan de situatie.quote:Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.
Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden![]()
Ja, ik vind daar wat van.
Hier 2 losgeslagen puberkittens én kerstboomquote:Op zondag 4 december 2022 11:20 schreef amaranta het volgende:
Nog geen kerstboom.
Vorig jaar niet gedaan omdat we nét een hont hadden. Wil het dit jaar wel proberen.
Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.quote:Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.
Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden![]()
Ja, ik vind daar wat van.
Dit.quote:Op zondag 4 december 2022 11:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.
Maar ik ben niet te beroerd om een keer mee te lopen van het een naar het ander als dat nodig is. Dat doe ik liever dan pepernoten bakken, schoolreisje of andere knuffelige activiteiten met de kinderen van een ander.
Bij het stalletje waar wij gaan kunnen we hem gelukkig laten bezorgen. Slaat nergens op hoor, want het stalletje is op 10 minuten loopafstand van ons huis, maar er zijn jaren geweest dat we het met slecht weer wel hebben gedaan voor die 2 euro extra.quote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
Even kijken wanneer het deze week mooi weer is, zodat ik open kan rijden, anders wordt het niks met een kerstboom
Morgen regen, dinsdag en woensdag bewolkt, donderdag kans op regen, vrijdag mooi....
Dat wordt dus dinsdag, woensdag of vrijdag.
Dinsdag denk ik. We hebben al wel een klein boompje staan, 100x ingewikkeld met een lichtsnoer.quote:Op zondag 4 december 2022 11:13 schreef Loj het volgende:
Goed, volgende vraag: bij wie staat de kerstboom al
Hier precies andersom.quote:Op zondag 4 december 2022 12:01 schreef Aure het volgende:
KerstboomMorgen of overmorgen staat ie er denk ik. Mijn vriend is daar heel principieel in, hij mag pas na sinterklaas (dus het zal wel dinsdag worden
maar ik probeer morgen
)
Ik heb helaas geen cabrio meer 😅quote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
Even kijken wanneer het deze week mooi weer is, zodat ik open kan rijden, anders wordt het niks met een kerstboom
Morgen regen, dinsdag en woensdag bewolkt, donderdag kans op regen, vrijdag mooi....
Bij ons mag hij altijd mee in de bakfietsquote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
En dit. Ik werk zelf voor de klas, dus ik kan echt niet helpen als ze uitjes plannen op mijn werkdag.quote:Op zondag 4 december 2022 11:46 schreef Hupje het volgende:
Ik werk zelf op een school. Uitstapjes voelen voor mij als werk, dus als anderen meegaan met de groep van mijn kind, graag. Vrij nemen kan ik niet van mijn werk. Sinds het thuiswerken heeft mijn vriend wel een paar keer gereden voor uitstapjes.
Ik steek aardig wat tijd in de school van J doordat ik wekelijks een keer brigadier, in de MR en de verkeergroep zit en in geval van nood invalleerkracht ben. Dus als er hulp gevraagd wordt en ik kan, wacht ik meestal even af of anderen zich aanmelden. Is er niet genoeg hulp, dan doe ik het alsnog.
Kerstboom: gisteren wel alvast gehaald bij de boer net buiten het dorp. Lopend, met de kruiwagen, is best gezelligHij staat nu nog buiten, gaat vanavond de garage in (ivm wennen aan temperatuur) en na pakjesavond naar binnen.
Oh, dat lijkt me zo goor, jezelf letterlijk van top tot teen moeten insmeren.quote:Op zondag 4 december 2022 12:15 schreef livelink het volgende:
Helaas heeft ze nu al 3x schurft gehad in het studentenhuis en dat is vergeleken met luizen echt wel een graad of 10 erger. Wij hebben vorig jaar ook schurft gehad door haar en toen begreep ik echt niet meer waarom ik me vroeger ooit druk heb gemaakt over luizen![]()
Het is onze enige auto, dus alternatieven zijn er niet echt, want ik moet wel een boom hebben met zo'n gat in de stam zodat hij op de Easyfix kerstboomstandaard kan.quote:
Ja, het is geen pretje. Plus echt alle kleding, wassengoed en bekleding van bank moeten wassen op 60 graden en dan nog 3 dagen er niet op zitten. Mijn dochter heeft er zo'n trauma van opgelopen dat ze alleen nog maar op houten stoelen gaat zitten overal. Plus dat die tubes hardstikke duur zijn en bestrijding alleen maar werkt als alle huisgenoten zich smeren en de maatregelen nemen. Na haar 3e keer en toen ze ook ons besmet had heb ik voor het hele studentenhuis en voor ons tubes gekocht (twee per persoon a 20 euro per tube). En dat heeft geholpen. Toen is iedereen daar gaan smeren en hebben ze alle andere maatregelen genomen. Het was het geld op zich waard, maar het is echt een groot probleem aan het worden.quote:Op zondag 4 december 2022 12:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt me zo goor, jezelf letterlijk van top tot teen moeten insmeren.Ik gruwel al van zonnebrandcrème.
Dan heb je een indrukwekkende aanhangerquote:Op zondag 4 december 2022 12:11 schreef SQ het volgende:
Ik ga nog eens lobbyen voor een boom vanmiddag. Eigenlijk wil ik toch wel graag.
Als ik niet 3 kinderen bij me had reed ik meteen naar de kweker, maar ja, kan nu de achterbank niet plat gooien. Moet met de aanhanger en die mag ik niet trekken met mijn rijbewijs
Ik zit zelf bij een slagwerkgroep en laatst moesten we op zondagochtend om 11 uur opruimen.quote:Op zondag 4 december 2022 12:29 schreef amaranta het volgende:
Overigens hebben we nu exact hetzelfde probleem in de voetbal app. Er zijn ongeveer 5-6 ouders die elke wedstrijd rijden. Terwijl er in het team 17 kinderen spelen.
Maar er is ook geen rijschema.
Ja, dubbelassig.quote:Op zondag 4 december 2022 12:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan heb je een indrukwekkende aanhanger
Mijn ervaring met vrijwilligerswerk is dat je het vooral voor jezelf en voor de vereniging moet doen en niet voor waardering van anderen. En dan vooral zeker niet verwachten dat andere zien hoeveel je doet en misschien iets overnemen. Ik heb mij er echt bij neergelegd dat het zo is, want het begon mijn eigen plezier te bedervenquote:Op zondag 4 december 2022 12:58 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik zit zelf bij een slagwerkgroep en laatst moesten we op zondagochtend om 11 uur opruimen.
We zijn met 30 in de groep en er stonden welgeteld 8 mensen![]()
Sowieso 3 appten later dat ze de wekker waren vergeten.
En dan haal ik extra hard, want ik zit al in het bestuur en onze eigen commissie. Steek er altijd veel tijd in en het zijn iedere keer dezelfden die nergens bij helpen en vervolgens zich nog even verslapen.
Door 15+ jaar bij verenigingen is mijn beeld van helpende ouders misschien ook wel wat cynischer.
Je hoeft heus niet steeds vrij te vragen, maar bij ons zijn de activiteiten altijd op wisselende dagen, dus er is vast wel iets te regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |