En het geeft ook een opening om een ouder ook eens te vragen voor andere klussen. Als je als ouder wordt afgewezen voor het meegaan met een schoolreisje omdat je verder ook niks hebt gedaan, ben je ook niet echt gemotiveerd om vervolgens in een oudercommissie te gaan zitten. Tenminste, dat zou ik denken.quote:Op zondag 4 december 2022 10:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan denken wij daar anders over.
Voor mij heeft elke ouder evenveel “recht”. Of hij nou 1x heeft geholpen of 52x
Ja, ik snap absoluut wat je bedoelt. Maar het is nu eenmaal zo en ik vind ook dat je daar wat van mag vinden, maar dat verandert verder niks aan de situatie.quote:Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.
Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden![]()
Ja, ik vind daar wat van.
Hier 2 losgeslagen puberkittens én kerstboomquote:Op zondag 4 december 2022 11:20 schreef amaranta het volgende:
Nog geen kerstboom.
Vorig jaar niet gedaan omdat we nét een hont hadden. Wil het dit jaar wel proberen.
Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.quote:Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.
Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden![]()
Ja, ik vind daar wat van.
Dit.quote:Op zondag 4 december 2022 11:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.
Maar ik ben niet te beroerd om een keer mee te lopen van het een naar het ander als dat nodig is. Dat doe ik liever dan pepernoten bakken, schoolreisje of andere knuffelige activiteiten met de kinderen van een ander.
Bij het stalletje waar wij gaan kunnen we hem gelukkig laten bezorgen. Slaat nergens op hoor, want het stalletje is op 10 minuten loopafstand van ons huis, maar er zijn jaren geweest dat we het met slecht weer wel hebben gedaan voor die 2 euro extra.quote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
Even kijken wanneer het deze week mooi weer is, zodat ik open kan rijden, anders wordt het niks met een kerstboom
Morgen regen, dinsdag en woensdag bewolkt, donderdag kans op regen, vrijdag mooi....
Dat wordt dus dinsdag, woensdag of vrijdag.
Dinsdag denk ik. We hebben al wel een klein boompje staan, 100x ingewikkeld met een lichtsnoer.quote:Op zondag 4 december 2022 11:13 schreef Loj het volgende:
Goed, volgende vraag: bij wie staat de kerstboom al
Hier precies andersom.quote:Op zondag 4 december 2022 12:01 schreef Aure het volgende:
KerstboomMorgen of overmorgen staat ie er denk ik. Mijn vriend is daar heel principieel in, hij mag pas na sinterklaas (dus het zal wel dinsdag worden
maar ik probeer morgen
)
Ik heb helaas geen cabrio meer 😅quote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
Even kijken wanneer het deze week mooi weer is, zodat ik open kan rijden, anders wordt het niks met een kerstboom
Morgen regen, dinsdag en woensdag bewolkt, donderdag kans op regen, vrijdag mooi....
Bij ons mag hij altijd mee in de bakfietsquote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
En dit. Ik werk zelf voor de klas, dus ik kan echt niet helpen als ze uitjes plannen op mijn werkdag.quote:Op zondag 4 december 2022 11:46 schreef Hupje het volgende:
Ik werk zelf op een school. Uitstapjes voelen voor mij als werk, dus als anderen meegaan met de groep van mijn kind, graag. Vrij nemen kan ik niet van mijn werk. Sinds het thuiswerken heeft mijn vriend wel een paar keer gereden voor uitstapjes.
Ik steek aardig wat tijd in de school van J doordat ik wekelijks een keer brigadier, in de MR en de verkeergroep zit en in geval van nood invalleerkracht ben. Dus als er hulp gevraagd wordt en ik kan, wacht ik meestal even af of anderen zich aanmelden. Is er niet genoeg hulp, dan doe ik het alsnog.
Kerstboom: gisteren wel alvast gehaald bij de boer net buiten het dorp. Lopend, met de kruiwagen, is best gezelligHij staat nu nog buiten, gaat vanavond de garage in (ivm wennen aan temperatuur) en na pakjesavond naar binnen.
Oh, dat lijkt me zo goor, jezelf letterlijk van top tot teen moeten insmeren.quote:Op zondag 4 december 2022 12:15 schreef livelink het volgende:
Helaas heeft ze nu al 3x schurft gehad in het studentenhuis en dat is vergeleken met luizen echt wel een graad of 10 erger. Wij hebben vorig jaar ook schurft gehad door haar en toen begreep ik echt niet meer waarom ik me vroeger ooit druk heb gemaakt over luizen![]()
Het is onze enige auto, dus alternatieven zijn er niet echt, want ik moet wel een boom hebben met zo'n gat in de stam zodat hij op de Easyfix kerstboomstandaard kan.quote:
Ja, het is geen pretje. Plus echt alle kleding, wassengoed en bekleding van bank moeten wassen op 60 graden en dan nog 3 dagen er niet op zitten. Mijn dochter heeft er zo'n trauma van opgelopen dat ze alleen nog maar op houten stoelen gaat zitten overal. Plus dat die tubes hardstikke duur zijn en bestrijding alleen maar werkt als alle huisgenoten zich smeren en de maatregelen nemen. Na haar 3e keer en toen ze ook ons besmet had heb ik voor het hele studentenhuis en voor ons tubes gekocht (twee per persoon a 20 euro per tube). En dat heeft geholpen. Toen is iedereen daar gaan smeren en hebben ze alle andere maatregelen genomen. Het was het geld op zich waard, maar het is echt een groot probleem aan het worden.quote:Op zondag 4 december 2022 12:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt me zo goor, jezelf letterlijk van top tot teen moeten insmeren.Ik gruwel al van zonnebrandcrème.
Dan heb je een indrukwekkende aanhangerquote:Op zondag 4 december 2022 12:11 schreef SQ het volgende:
Ik ga nog eens lobbyen voor een boom vanmiddag. Eigenlijk wil ik toch wel graag.
Als ik niet 3 kinderen bij me had reed ik meteen naar de kweker, maar ja, kan nu de achterbank niet plat gooien. Moet met de aanhanger en die mag ik niet trekken met mijn rijbewijs
Ik zit zelf bij een slagwerkgroep en laatst moesten we op zondagochtend om 11 uur opruimen.quote:Op zondag 4 december 2022 12:29 schreef amaranta het volgende:
Overigens hebben we nu exact hetzelfde probleem in de voetbal app. Er zijn ongeveer 5-6 ouders die elke wedstrijd rijden. Terwijl er in het team 17 kinderen spelen.
Maar er is ook geen rijschema.
Ja, dubbelassig.quote:Op zondag 4 december 2022 12:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan heb je een indrukwekkende aanhanger
Mijn ervaring met vrijwilligerswerk is dat je het vooral voor jezelf en voor de vereniging moet doen en niet voor waardering van anderen. En dan vooral zeker niet verwachten dat andere zien hoeveel je doet en misschien iets overnemen. Ik heb mij er echt bij neergelegd dat het zo is, want het begon mijn eigen plezier te bedervenquote:Op zondag 4 december 2022 12:58 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik zit zelf bij een slagwerkgroep en laatst moesten we op zondagochtend om 11 uur opruimen.
We zijn met 30 in de groep en er stonden welgeteld 8 mensen![]()
Sowieso 3 appten later dat ze de wekker waren vergeten.
En dan haal ik extra hard, want ik zit al in het bestuur en onze eigen commissie. Steek er altijd veel tijd in en het zijn iedere keer dezelfden die nergens bij helpen en vervolgens zich nog even verslapen.
Door 15+ jaar bij verenigingen is mijn beeld van helpende ouders misschien ook wel wat cynischer.
Je hoeft heus niet steeds vrij te vragen, maar bij ons zijn de activiteiten altijd op wisselende dagen, dus er is vast wel iets te regelen.
Onze school is hier normaal ook erg goed in, alles laat vragen. Maar vorige week kwam de vraag voor hulp voor schoolreisje. In juliquote:Op zondag 4 december 2022 13:31 schreef Nolita het volgende:
Hier op school krijgen ze het tot nu toe altijd voor elkaar om 1-2 weken vooraf een oproep te doen. Ja, dat maakt het vaak onmogelijk om nog iets te regelen op mijn werk.
Schoolreisje vorig jaar was wel een toppunt.
2 weken vooraf verplaatsen naar een andere dag en dan toch maar afblazen ivm te weinig hulpouders (en betalende ouders).
Ik wil graag helpen, maar dan zal de school echt veel eerder een oproep moet doen.
Mijn school en de school van mijn kind liggen naast elkaar, dus dat ik leerkracht ben was al snel bekend bij J op school. Ze lieten vorig jaar weten dat ze heel krap zaten met invallers en vroegen of er ouders met een lesbevoegdheid waren die incidenteel willen inspringen. Ik doe het alleen (op mijn vrije dag) als laatste optie, als er anders een klas naar huis moet. En niet de klas van J.quote:Op zondag 4 december 2022 12:24 schreef amaranta het volgende:
Invallen op school heb ik nooit gedaan. Heb dat én nooit aangeboden én überhaupt niet kenbaar gemaakt dat ik ook leerkracht ben bij de directie.
Ik doe intussen best (te) veelquote:Op zondag 4 december 2022 13:15 schreef Kyara het volgende:
Ik doe heel veel op school. Maar ik voel me dan weer niet betrokken bij sport- of hobbyverenigingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het altijd wel met plezier gedaan, ook bij dochter. Bij haar 2 jaar zwemmen en bij zoon 1 jaar. Maar met dat was het gewoon handiger om een vast iemand erbij te hebben. De 2e ouder die ze nodig hadden was altijd gedoe.
Bij ons waren het meestal juist de werkende ouders die meehielpen.
Zoon wil zn klaaskadootjes echt onder de kerstboommaar hij zit nu te fortniten met een klasgenoot dus geen idee wanneer.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Oh nee, maar dat weet ik wel. Vind ik ook niet erg.quote:Op zondag 4 december 2022 13:26 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Mijn ervaring met vrijwilligerswerk is dat je het vooral voor jezelf en voor de vereniging moet doen en niet voor waardering van anderen. En dan vooral zeker niet verwachten dat andere zien hoeveel je doet en misschien iets overnemen. Ik heb mij er echt bij neergelegd dat het zo is, want het begon mijn eigen plezier te bederven
Ik ben nu echt heel druk met het organiseren van carnaval 2023 en ik doe het echt alleen voor mezelf. Ik wil een toffe carnaval en ik krijg er zelf energie van wanneer toffe dingen lukken.
Op mijn werk zouden het roetvegers zijn, maar blijkbaar is onze ceo daarvoor gaan liggen. Ze moesten en zouden zwart. En ik had het nog wel vantevoren gevraagd en stond me daar dus knap te storen. Waren ook inclusief rode lippen, grote oorbellen enz. En op de peutergym gisteren ook. Daar werd ik overigens ook heel gek aangekeken toen ik de nieuwe versies van de liedjes zong...quote:Op zondag 4 december 2022 14:42 schreef SQ het volgende:
Kennelijk was sinterklaas vanmiddag in de straat hier, ik was ff met de kinderen bij mijn vader. Dacht dat we toch wel in een tamelijk progressieve omgeving woonden, maar ik zie op de foto's toch echt nog gitzwarte pieten
Bij mijn Lidl zijn de oudjes nog vrij conservatief. Ving van de week een gesprek op tussen 2 dames: ‘Ja, en dan met die roetveegpiet, wij hadden toch nooit last van zwarte pieten, flauwekul.’quote:Op zondag 4 december 2022 14:42 schreef SQ het volgende:
Kennelijk was sinterklaas vanmiddag in de straat hier, ik was ff met de kinderen bij mijn vader. Dacht dat we toch wel in een tamelijk progressieve omgeving woonden, maar ik zie op de foto's toch echt nog gitzwarte pieten
Ja maar ja maar, hoe meer spanning hoe meer leuk!quote:Op zondag 4 december 2022 14:52 schreef SQ het volgende:
Oh en nog een kleine sinterklaas rant
Schoonfamilie wilde dit jaar wederom toch weer sinterklaas vieren. Ik had al lange tijd geleden aangegeven dat ik pakjesavond thuis met het gezin wil doen op 5 december en dat ik het zou waarderen als ze de familieviering ná die dag zouden doen teneinde de spanningsboog intact en voorspelbaar te houden. So far so good, we gaan 10 december naar de schoonfamilie. Kinderen wisten daar met een reden niks van.
Nu heeft mijn schoonmoeder uit naam van sinterklaas een ansichtkaart aan de kinderen gestuurd met de mededeling dat sinterklaas vertraging heeft opgelopen en dat de kinderen 10 december hun kadootjes bij opa en oma krijgen.
.....
Nu is dus toch de spanningsboog aan gort. Mijn oudste is tamelijk over de zeik omdat ze dus denkt dat ze morgen geen kadootjes krijgt en haar hele pakjesavond in het water valt. Ik moet dit dus weer gaan zien te lijmen op 1 of andere manier.
Echt, prima hoor deze goede bedoelingen maar de uitwerking is echt zo ontzettend kutzo'n kaart was toch helemaal niet nodig. Wij kunnen dit als ouders prima zelf managen....
Vanavond misschien een briefje in de schoen doen dat die pieten opgevangen hebben dat de kinderen dachten dat er vanavond niets zou komen maar dat ze toch echt wel iets komen brengen?quote:Op zondag 4 december 2022 14:56 schreef SQ het volgende:
Mja nee, de spanning is nu dus helemaal weg. Want er komt morgen toch niks, want sinterklaas heeft geschreven dat ze hun kadootjes 10 december pas krijgen.
quote:Op zondag 4 december 2022 14:52 schreef SQ het volgende:
Schoonfamilie wilde dit jaar wederom toch weer sinterklaas vieren. Ik had al lange tijd geleden aangegeven dat ik pakjesavond thuis met het gezin wil doen op 5 december en dat ik het zou waarderen als ze de familieviering ná die dag zouden doen teneinde de spanningsboog intact en voorspelbaar te houden. So far so good, we gaan 10 december naar de schoonfamilie. Kinderen wisten daar met een reden niks van.
Nu heeft mijn schoonmoeder uit naam van sinterklaas een ansichtkaart aan de kinderen gestuurd met de mededeling dat sinterklaas vertraging heeft opgelopen en dat de kinderen 10 december hun kadootjes bij opa en oma krijgen.
.....
Nu is dus toch de spanningsboog aan gort. Mijn oudste is tamelijk over de zeik omdat ze dus denkt dat ze morgen geen kadootjes krijgt en haar hele pakjesavond in het water valt. Ik moet dit dus weer gaan zien te lijmen op 1 of andere manier.
Echt, prima hoor deze goede bedoelingen maar de uitwerking is echt zo ontzettend kutzo'n kaart was toch helemaal niet nodig. Wij kunnen dit als ouders prima zelf managen....
Fijn he, die (schoon)ouders die je met veel pijn en moeite zover krijgt iets *niet* te doen, maar dat ze dan op de achtergrond denken "Oh, niet X? Dan doen we gewoon Y!quote:Op zondag 4 december 2022 14:52 schreef SQ het volgende:
.....
Hoe durf jij eigenlijk te denken dat thuis vieren belangrijker is dan bij de schoonfamilie? Wie denk je wel dat je bent, de koningin ofzo?quote:Op zondag 4 december 2022 15:54 schreef SQ het volgende:
Ja echt. En ik probeer dan wat te sussen als "maar misschien als we morgen heel hard in de tuin gaan zingen komen er toch wel gewoon kadootjes" maar ik win het niet. Een handgeschreven kaart van sinterklaas bevat meer waarheid dan je moeder.
Zal morgen wel even een brief aan de zak nieten, dat postpiet het niet had begrepen, en dat maar een páár van de kadootjes bij opa en oma komen omdat die zak zoek was geraakt ofzo.
Nee daarom ben ik niet al te boos, ik heb zelf ook niet nagedacht en m gewoon aan ze gegeven.quote:Op zondag 4 december 2022 16:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe durf jij eigenlijk te denken dat thuis vieren belangrijker is dan bij de schoonfamilie? Wie denk je wel dat je bent, de koningin ofzo?
Mijn kinderen hadden zo'n kaart overigens niet te zien gekregen. Maar die hebben dan ook geen sleutel van de brievenbus
Jezus wat een achterlijke CEO hebben jullie dan zeg. En ook stom van de peutergym!quote:Op zondag 4 december 2022 14:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Op mijn werk zouden het roetvegers zijn, maar blijkbaar is onze ceo daarvoor gaan liggen. Ze moesten en zouden zwart. En ik had het nog wel vantevoren gevraagd en stond me daar dus knap te storen. Waren ook inclusief rode lippen, grote oorbellen enz. En op de peutergym gisteren ook. Daar werd ik overigens ook heel gek aangekeken toen ik de nieuwe versies van de liedjes zong...
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |