En het geeft ook een opening om een ouder ook eens te vragen voor andere klussen. Als je als ouder wordt afgewezen voor het meegaan met een schoolreisje omdat je verder ook niks hebt gedaan, ben je ook niet echt gemotiveerd om vervolgens in een oudercommissie te gaan zitten. Tenminste, dat zou ik denken.quote:Op zondag 4 december 2022 10:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan denken wij daar anders over.
Voor mij heeft elke ouder evenveel “recht”. Of hij nou 1x heeft geholpen of 52x
Ja, ik snap absoluut wat je bedoelt. Maar het is nu eenmaal zo en ik vind ook dat je daar wat van mag vinden, maar dat verandert verder niks aan de situatie.quote:Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.
Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden![]()
Ja, ik vind daar wat van.
Hier 2 losgeslagen puberkittens én kerstboomquote:Op zondag 4 december 2022 11:20 schreef amaranta het volgende:
Nog geen kerstboom.
Vorig jaar niet gedaan omdat we nét een hont hadden. Wil het dit jaar wel proberen.
Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.quote:Op zondag 4 december 2022 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus nu luizenmoeder. Er was kennelijk ook helemaal niemand anders die er tijd voor had, iedereen moet altijd werken. Dat moet ik in principe ook, maar vooruit, ik maak vijf dagen per jaar wel een half uurtje vrij.
Groot was dan ook mijn verbazing toen voor de activiteit "pepernoten bakken" ineens zeven ouders wél tijd hadden![]()
Ja, ik vind daar wat van.
Dit.quote:Op zondag 4 december 2022 11:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh ik zou hier ook eerlijker over zijn dan 'ik moet altijd werken'. Ik kan prima vrij nemen voor zoiets, maar ik wil het niet. Ik hou niet van kinderen en ik wil ze al helemaal niet allemaal aanraken, huuuuuuuu.
Maar ik ben niet te beroerd om een keer mee te lopen van het een naar het ander als dat nodig is. Dat doe ik liever dan pepernoten bakken, schoolreisje of andere knuffelige activiteiten met de kinderen van een ander.
Bij het stalletje waar wij gaan kunnen we hem gelukkig laten bezorgen. Slaat nergens op hoor, want het stalletje is op 10 minuten loopafstand van ons huis, maar er zijn jaren geweest dat we het met slecht weer wel hebben gedaan voor die 2 euro extra.quote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
Even kijken wanneer het deze week mooi weer is, zodat ik open kan rijden, anders wordt het niks met een kerstboom
Morgen regen, dinsdag en woensdag bewolkt, donderdag kans op regen, vrijdag mooi....
Dat wordt dus dinsdag, woensdag of vrijdag.
Dinsdag denk ik. We hebben al wel een klein boompje staan, 100x ingewikkeld met een lichtsnoer.quote:Op zondag 4 december 2022 11:13 schreef Loj het volgende:
Goed, volgende vraag: bij wie staat de kerstboom al
Hier precies andersom.quote:Op zondag 4 december 2022 12:01 schreef Aure het volgende:
KerstboomMorgen of overmorgen staat ie er denk ik. Mijn vriend is daar heel principieel in, hij mag pas na sinterklaas (dus het zal wel dinsdag worden
maar ik probeer morgen
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |