quote:Op donderdag 8 december 2022 11:05 schreef Leandra het volgende:
Hoor ik op de achtergrond mijn ex-zwager, die wethouder was en een avond met de politie meereed: Oh, dat is Leandra, als zij zegt dat het een Opel Corsa van die en die leeftijd is dan is dat ook gewoon zo.
![]()
![]()
![]()
Ik ben erg van het onthouden van kentekens, wist ook altijd de leeftijd wel door het kenteken (als het geen import was, maar dan zag ik vaak wel dat het kenteken niet bij de leeftijd van de auto paste).quote:Op donderdag 8 december 2022 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! Ik onthoud alleen de kleur van auto's en of er dubbele getallen of letters in het kenteken zitten (dat is in ons gezin een spel dat we 'autobombo' noemen; en je krijgt dubbele punten voor een 'triple bombo' of als je een Tesla met bombo spot).
Laat me raden: hoofdrekenen is nog steeds niet z'n sterkste punt, maar hij weet nu wel alles van auto's?quote:Op donderdag 8 december 2022 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben erg van het onthouden van kentekens, wist ook altijd de leeftijd wel door het kenteken (als het geen import was, maar dan zag ik vaak wel dat het kenteken niet bij de leeftijd van de auto paste).
Toen Soneal wat hulp met hoofdrekenen nodig had zaten we 's morgens onderweg naar school altijd de cijfers in de kentekent op te tellen, maar soms dus van 2 auto's.
"De blauwe Peugeot die ons nu passeert plus de Tesla die voor ons rijdt"
Lijkt me bevorderlijk voor de taalvaardigheid van je kinderen.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:21 schreef amaranta het volgende:
Vermoeiend![]()
Ik maak alleen (vieze) woorden van kentekens
Dat deed ik ook jaquote:Op donderdag 8 december 2022 11:21 schreef Leandra het volgende:
Vroeger, toen ik klein was, toen er nog niet zoveel Japanse auto's op de Nederlandse wegen reden, herkende ik de merken en modellen vaak aan de koplampen.
Reden we naar huis, zat ik van "We worden zometeen ingehaald door een Citroën CX".
Mijn moeder dan tegen mijn vader als die auto voorbij reed: Heeft ze gelijk???
Mijn vader: Ja, ik geloof het wel.
Enfin, ik ben dus niet opgegroeid in een gezin waar motorolie door de aderen stroomt, helaas.
Ik heb nu nog wel voorkeuren, ik vind die "Engelenvleugel" achterlampen van sommige Mercedesmodellen erg mooi
Nah.... dat laatste zat al goed, want hij wist de meeste automerken al voor hij ze fatsoenlijk kon uitspreken, gelukkig wist ik wat hij bedoelde (Gar-gar: Volkswagen, Doeitz: Mercedes, Blala: BMW).quote:Op donderdag 8 december 2022 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat me raden: hoofdrekenen is nog steeds niet z'n sterkste punt, maar hij weet nu wel alles van auto's?
Mijn moeder is denk ik minder bang voor haar eigen kwetsbaarheid, maar veel meer voor die van mijn vader. Doordat hij blind is is hij gewoon een makkelijke prooi.quote:Op donderdag 8 december 2022 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed dat je moeder zo alert is! Maar wel sneu dat ze daarna zo bang is. Je wordt natuurlijk kwetsbaarder naarmate je ouder wordt.
quote:Op donderdag 8 december 2022 11:32 schreef PKM het volgende:
Zijn ook echt wel nare mensen. Maar vanochtend heb ik mijn kleuter toch even duidelijk gemaakt dat het niet handig is om elke dag te vragen "of die vervelende mensen daar wonen".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nasty, sterktequote:Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Ik was vanmorgen naar de huisarts, omdat ik al een paar dagen de wereld zie draaien met momenten. Blijkbaar is de vloeistof in mijn evenwichtsorgaan vervuild en veroorzaakt dat de klachten.
Kan helaas wel een paar weken duren en naast dat ik dus vanalles zie draaien word ik er ook best misselijk van
Kon de huisarts dat zien door je oor te inspecteren?quote:Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Ik was vanmorgen naar de huisarts, omdat ik al een paar dagen de wereld zie draaien met momenten. Blijkbaar is de vloeistof in mijn evenwichtsorgaan vervuild en veroorzaakt dat de klachten.
Kan helaas wel een paar weken duren en naast dat ik dus vanalles zie draaien word ik er ook best misselijk van
Nee, hij deed een test waarbij ik achterover moest vallen met mijn hoofd de ene kant op en daarna de andere kant op. Dat veroorzaakte de klachten meteen en dat blijkt dit dan te zijn.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kon de huisarts dat zien door je oor te inspecteren?
Wat fijn dat je huisarts iets heeft gevonden! Mijn huisarts heeft me al drie keer naar huis gestuurd en intussen zit ik nog steeds met oorproblemen en periodieke duizeligheid.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:46 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nee, hij deed een test waarbij ik achterover moest vallen met mijn hoofd de ene kant op en daarna de andere kant op. Dat veroorzaakte de klachten meteen en dat blijkt dit dan te zijn.
Dat is vreselijk! Heb ik gehad en vooral als ik in bed lag en me omdraaide leek ik van de wereld te vallen. Maar heb veel baat gehad bij een oefening. Even zoeken op Eplay virtigo. Niet prettig, maar hielp bij mij vrij snel. (was dus bij mij ook probleem in oor, kon de kno zien)quote:Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Precies mijn klachten ook en die oefening gaf de huisarts als tip. Als het niet over gaat kan ik er nog voor naar de fysioquote:Op donderdag 8 december 2022 11:51 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat is vreselijk! Heb ik gehad en vooral als ik in bed lag en me omdraaide leek ik van de wereld te vallen. Maar heb veel baat gehad bij een oefening. Even zoeken op Eplay virtigo. Niet prettig, maar hielp bij mij vrij snel. (was dus bij mij ook probleem in oor, kon de kno zien)
Oh bah zeg. Maar dan zal het denk ik niet hetzelfde zijn, dit gaat wel over.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat fijn dat je huisarts iets heeft gevonden! Mijn huisarts heeft me al drie keer naar huis gestuurd en intussen zit ik nog steeds met oorproblemen en periodieke duizeligheid.
Hopelijk gaan je problemen snel weg. Ik ben stiekem jaloers, want ik loop er inmiddels al bijna 1,5 jaar mee.
Nee, is zeker niet hetzelfde. Maar ik vind het wel interessant om te horen wat voor test de huisarts bij je heeft gedaan. Mijn huisarts heeft alleen in mijn oor gekeken. De problemen die je omschrijft, heb ik wel tijdens een duizeligheidsaanval. Maar die gaat meestal binnen 1-2 dagen weer weg.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:57 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh bah zeg. Maar dan zal het denk ik niet hetzelfde zijn, dit gaat wel over.
Kun je geen doorverwijzing naar een kno-arts krijgen?
Bppd? Zijn oefeningen voor die je volgens mij moet kunnen googlen/youtubezoekenquote:Op donderdag 8 december 2022 11:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat fijn dat je huisarts iets heeft gevonden! Mijn huisarts heeft me al drie keer naar huis gestuurd en intussen zit ik nog steeds met oorproblemen en periodieke duizeligheid.
Hopelijk gaan je problemen snel weg. Ik ben stiekem jaloers, want ik loop er inmiddels al bijna 1,5 jaar mee.
Maar erfelijkheidsonderzoeken zijn toch ernstig? Ik kan me voorstellen dat er wekelijks dezelfde mensen bij de huisarts zitten omdat ze dan weer een pijntje hier, dan weer een snotneus daar voelen.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, is zeker niet hetzelfde. Maar ik vind het wel interessant om te horen wat voor test de huisarts bij je heeft gedaan. Mijn huisarts heeft alleen in mijn oor gekeken. De problemen die je omschrijft, heb ik wel tijdens een duizeligheidsaanval. Maar die gaat meestal binnen 1-2 dagen weer weg.
Ik zou inderdaad eens een doorverwijzing moeten vragen, maar ik heb nog een andere doorverwijzing nodig voor erfelijkheidsonderzoek en de praktijk hamert erop dat je niet moet komen tenzij je iets ernstigs hebt. Ik voel me dus bezwaard om langs te gaan voor oorproblemen waarvan ik heb gehoord dat ik ermee moet leren leven (dat is meestal ook zo) en voor iets wat meer neerkomt op preventie of vroegtijdige signalering.
Wel goed dat we het hier nu even over hebben, want ik zie dat mijn huisarts inmiddels e-consulten heeft. Dat zou wel iets zijn voor in ieder geval dat onderzoek.
Dat is dus wat ik heb, maar volgens de huisarts en thuisarts moet dat wel over gaan.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bppd? Zijn oefeningen voor die je volgens mij moet kunnen googlen/youtubezoeken
Mijn schoonmoeder kreeg van de huisarts het advies om reispilletjes in te nemen bij dergelijke klachten (en ook de oefening om zichzelf achteruit op bed te laten vallen). Dat hielp bij haar wel goed tegen de duizeligheid en misselijkheid. Misschien iets om te proberen.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Ja maar Claudia_x zegt ook dat de aanvallen na 1 à2 dagen weg zijn?quote:Op donderdag 8 december 2022 12:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik heb, maar volgens de huisarts en thuisarts moet dat wel over gaan.
Heb ik geprobeerd, maar andere huisartsen willen me niet aannemen.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:14 schreef Vanyel het volgende:
Overigens zou ik een huisarts die me met dit soort legitieme klachten het gevoel gaf dat ik lastig was snel gedag zeggen en een nieuwe zoeken.
Oh, ik dacht dat ze bedoelde dat een aanval 1 of 2 dagen duurde. Bij mij duurt een aanval maar heel kort, maar voel me wel de hele dag alsof ik op een schip sta.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja maar Claudia_x zegt ook dat de aanvallen na 1 à2 dagen weg zijn?
De Mrs heeft dit vrij heftig gehad een jaar of 2 geleden en is dankzij die oefeningen wel weer hersteld, maar echt niet tot vroeger niveau.
Ze zou ze imo weer eens moeten opstarten, maar denkt zelf dat dat geen prio heeft
Overigens zou ik een huisarts die me met dit soort legitieme klachten het gevoel gaf dat ik lastig was snel gedag zeggen en een nieuwe zoeken.
Dacht ik ook aan, ben ik ook eens mee bij de huisarts geweest en kreeg ook het advies om dat epley te doen.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bppd? Zijn oefeningen voor die je volgens mij moet kunnen googlen/youtubezoeken
quote:Op donderdag 8 december 2022 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd, maar andere huisartsen willen me niet aannemen.
Oh de mijne lag met haar bppd ook echt vlak hoor. Daar duurde de 'aanval' denk ik 4 dagen. Dat ging tussendoor niet volledig over, werd wel min of meer draaglijk, maar niet normaal.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ze bedoelde dat een aanval 1 of 2 dagen duurde. Bij mij duurt een aanval maar heel kort, maar voel me wel de hele dag alsof ik op een schip sta.
Het is december. Wat had je verwacht? 18 graden zonnetje?quote:Op vrijdag 9 december 2022 10:42 schreef F_r het volgende:
Ik heb zondag en trail. Zie er een beetje tegenop met dit weer.
Ik heb nog nooit mijn oren laten uitspuiten. Lijkt me wel een keer prettig. Heb de laatste tijd steeds vaker het gevoel alsof er water in zit. En een soort van suis.quote:Op vrijdag 9 december 2022 10:54 schreef Phaidra het volgende:
@:LeSage wat lijkt me dat vreselijk! Hopelijk gaat het snel over.
@:F_r brrrrr je bent wel een bikkel als je gaat! Hoeveel km is het?
De afgelopen week zat mijn oor helemaal dicht van het oorsmeer. Toevallig stond er een kno-controle ingepland vandaag (uitspuiten mag bij mij niet) en nu weet ik weet hoe fantastisch het is om geluid vanaf twee kanten te kunnen horen. Ik verbaas me er elke keer over hoeveel invloed je gehoor kan hebben op je algehele welzijn.
Mijn huisarts is nieuw en is bezig de boel de moderniseren, maar het verloopt niet zo soepel. Sinds november biedt de huisarts de mogelijkheid van een e-consult, zag ik gisteren. Dus ik heb een account aangemaakt, maar kan mijn huisarts niet in de lijst vinden. Ik bel met de praktijk, maar de dienstdoende assistent is een digibeet en weet geen raad. Een dag later krijg ik een uitnodiging van mijn huisarts, maar ik stuit op hetzelfde probleem: ze staat niet in de lijst. Ik bel weer met de praktijk en de andere assistent zegt dat het nog niet werkt. (Eh, hoezo, op jullie website staat dat jullie het al sinds begin november gebruiken?)quote:Op donderdag 8 december 2022 12:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ik bel of e-consukteer in zulke gevallen de huisarts en zeg: ik zou graag een verwijzing willen voor de klinisch geneticus/kno/wat dan ook. Dan gaan zij bedenken of dat direct kan of dat ze een consult willen. En in dat laatste geval is het dus hún keus om me uit te nodigen dus voel ik me daar ook niet bezwaard over
Ik woon te afgelegen en heb bovendien geen echt conflict met de huisarts. Het argument 'ik voel me door mijn huisarts niet serieus genomen' is klaarblijkelijk niet zo sterk. En dat snap ik ook wel.quote:
Zou je hetzelfde zeggen als het over je kinderen ging? Je beste vriendin?quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik woon te afgelegen en heb bovendien geen echt conflict met de huisarts. Het argument 'ik voel me door mijn huisarts niet serieus genomen' is klaarblijkelijk niet zo sterk. En dat snap ik ook wel.
Die van ons werkt met MedGemak+quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn huisarts is nieuw en is bezig de boel de moderniseren, maar het verloopt niet zo soepel. Sinds november biedt de huisarts de mogelijkheid van een e-consult, zag ik gisteren. Dus ik heb een account aangemaakt, maar kan mijn huisarts niet in de lijst vinden. Ik bel met de praktijk, maar de dienstdoende assistent is een digibeet en weet geen raad. Een dag later krijg ik een uitnodiging van mijn huisarts, maar ik stuit op hetzelfde probleem: ze staat niet in de lijst. Ik bel weer met de praktijk en de andere assistent zegt dat het nog niet werkt. (Eh, hoezo, op jullie website staat dat jullie het al sinds begin november gebruiken?)
Afijn, dit is al het derde systeem waarbij het me weken kost om het in gebruik te kunnen nemen. Ik vermoed dat ik de eerste in het dorp ben die zulke systemen in gebruik wil nemen en dus steeds proefkonijn ben. Ach ja, iemand moet het doen.
Hopelijk kan ik volgende week dan eindelijk om de doorverwijzing vragen. Dat mag ook wel na bijna 3 jaar.![]()
Mijn gehoorgang is te smal, waardoor het oorsmeer niet goed genoeg afgevoerd kan worden. Zo ongeveer elk half jaar krijg ik daarom een zogenaamd oortoiletquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit mijn oren laten uitspuiten. Lijkt me wel een keer prettig. Heb de laatste tijd steeds vaker het gevoel alsof er water in zit. En een soort van suis.
Huisartsen hebben het druk en hebben te maken met veel patiënten die te snel naar de huisarts gaan en op hoge poten bepaalde behandelingen eisen. Dat zij zich daartegen wapenen om de werkdruk behapbaar te houden, snap ik wel. En hoe moet ik iemand die ik niet ken duidelijk maken dat ik niet zo'n veeleisende, onredelijke patiënt bent? Ik heb zelfs m'n vorige huisartsenpraktijk gebeld om te vragen of ik terug mocht komen. Daar viel niet over te praten en dat vind ik wel moeilijk te verteren.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde zeggen als het over je kinderen ging? Je beste vriendin?
Ik vind het namelijk het beste argument dat er bestaat. Een zorgverlener, de sleutelhouder van de poort tot de tweede lijn nog wel, die je niet serieus neemt is per definitie af.
Wat doen ze dan als er niet uitgespoten mag worden? Ik heb ook wel het gevoel dat ik huisartsen nu niet lastig moet vallen met futiele klachten. Maar laatst had mijn dochter een of andere nare uitslag, waarvan ze niet wist wat het was en zij heeft gewoon met onze zorgverzekeraar gechat. En moest toen een foto sturen en kreeg antwoord en advies van een verpleegkundige. Het zou echt niet in mij opgekomen zijn dat de zorgverzekeraar zo'n mogelijkheid biedt. Dat is dan toch iets waar de jongere generatie achter komt.quote:Op vrijdag 9 december 2022 10:54 schreef Phaidra het volgende:
@:LeSage wat lijkt me dat vreselijk! Hopelijk gaat het snel over.
@:F_r brrrrr je bent wel een bikkel als je gaat! Hoeveel km is het?
De afgelopen week zat mijn oor helemaal dicht van het oorsmeer. Toevallig stond er een kno-controle ingepland vandaag (uitspuiten mag bij mij niet) en nu weet ik weet hoe fantastisch het is om geluid vanaf twee kanten te kunnen horen. Ik verbaas me er elke keer over hoeveel invloed je gehoor kan hebben op je algehele welzijn.
Ik ook. Maar dat kan op een fatsoenlijke en op een onfatsoenlijke manier. Patiënten afwimpelen is imo onfatsoenlijk. Grootse zorgvragers proberen in te perken lijkt me stukken zinvoller én fatsoenlijker.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Huisartsen hebben het druk en hebben te maken met veel patiënten die te snel naar de huisarts gaan en op hoge poten bepaalde behandelingen eisen. Dat zij zich daartegen wapenen om de werkdruk behapbaar te houden, snap ik wel.
Ik zou gokken dat dat al blijkt uit je toon en formulering, als die lijken op hoe je hier communiceert.quote:En hoe moet ik iemand die ik niet ken duidelijk maken dat ik niet zo'n veeleisende, onredelijke patiënt bent?
Dat snap ik dan weer ergens, als zij niet binnen x tijd bij jou kunnen zijn, schijnen ze een probleem te hebben.quote:Ik heb zelfs m'n vorige huisartsenpraktijk gebeld om te vragen of ik terug mocht komen. Daar viel niet over te praten en dat vind ik wel moeilijk te verteren.
Dat kan ook op een beschaafde manierquote:Het staat me zo tegen om me als een 'mondige' patiënt te gaan gedragen, maar misschien moet ik me daar maar eens overheen zetten.
Nu je het zegt! Ik heb op vakantie eens een digitaal consult gehad via mijn zorgverzekeraar. Dat was heel fijn.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat doen ze dan als er niet uitgesloten mag worden? Ik heb ook wel het gevoel dat ik huisartsen nu niet lastig moet vallen met foutieve klachten. Maar laatst had mijn dochter een of andere nare uitslag, waarvan ze niet wist wat het was en zij heeft gewoon met onze zorgverzekeraar gechat. En moest toen een foto sturen en kreeg antwoord en advies van een verpleegkundige. Het zou echt niet in mij pgekonen zijn dat de zorgverzekeraar zo'n mogelijkheid biedt. Dat is dan toch iets waar de jongere generatie achter komt.
Er zijn twee opties: soort van uitlepelen met een haakje of uitzuigen met een zuigertje. Dat zuigertje geeft het beste resultaat, maar ik vind het geluid heel naar en het heeft een keer geleid tot een gaatje in mijn trommelvlies toen het ding per ongeluk vacuüm zoog. Dus die wil ik niet meer.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat doen ze dan als er niet uitgespoten mag worden? Ik heb ook wel het gevoel dat ik huisartsen nu niet lastig moet vallen met futiele klachten. Maar laatst had mijn dochter een of andere nare uitslag, waarvan ze niet wist wat het was en zij heeft gewoon met onze zorgverzekeraar gechat. En moest toen een foto sturen en kreeg antwoord en advies van een verpleegkundige. Het zou echt niet in mij opgekomen zijn dat de zorgverzekeraar zo'n mogelijkheid biedt. Dat is dan toch iets waar de jongere generatie achter komt.
Die komen toch echt eerst bij de assistent dus als patiënten te snel naar de huisarts gaan dan ligt dat ook deels bij de triage.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Huisartsen hebben het druk en hebben te maken met veel patiënten die te snel naar de huisarts gaan e
Dit. De oproep om alleen contact op te nemen met ernstige dingen was hooguit passend tijdens de hoogtijdagen van de pandemie. Dat kan geen standaard beleid zijn, dan hebben ze hun zaken gewoon niet op orde. Het principe van huisartsenzorg is immers ook het voorkomen dat niet-ernstige dingen uitmonden in ernstige dingen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dat kan op een fatsoenlijke en op een onfatsoenlijke manier. Patiënten afwimpelen is imo onfatsoenlijk. Grootse zorgvragers proberen in te perken lijkt me stukken zinvoller én fatsoenlijker.
Koud! Maar hier nu wel "mooi" op zich... succes/sterkte al naar gelang je nodig hebtquote:Op vrijdag 9 december 2022 10:42 schreef F_r het volgende:
Ik heb zondag en trail. Zie er een beetje tegenop met dit weer.
Ze hadden bij onze huisarts een systeem wat op zich werkte. Maar blijkbaar moest dat anders, dus ze hebben een anders systeem genomen. En toen werkte er niks meer, de assistentes zijn weken alleen daarmee bezig geweest, kostte zoveel tijd. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en waar ik in het oude systeem nog herhaalrecepten kon aangeven, kan ik nu niks. Alleen inloggen, maar verder kan je niks inzien of gebruiken.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn huisarts is nieuw en is bezig de boel de moderniseren, maar het verloopt niet zo soepel. Sinds november biedt de huisarts de mogelijkheid van een e-consult, zag ik gisteren. Dus ik heb een account aangemaakt, maar kan mijn huisarts niet in de lijst vinden. Ik bel met de praktijk, maar de dienstdoende assistent is een digibeet en weet geen raad. Een dag later krijg ik een uitnodiging van mijn huisarts, maar ik stuit op hetzelfde probleem: ze staat niet in de lijst. Ik bel weer met de praktijk en de andere assistent zegt dat het nog niet werkt. (Eh, hoezo, op jullie website staat dat jullie het al sinds begin november gebruiken?)
Afijn, dit is al het derde systeem waarbij het me weken kost om het in gebruik te kunnen nemen. Ik vermoed dat ik de eerste in het dorp ben die zulke systemen in gebruik wil nemen en dus steeds proefkonijn ben. Ach ja, iemand moet het doen.
Hopelijk kan ik volgende week dan eindelijk om de doorverwijzing vragen. Dat mag ook wel na bijna 3 jaar.![]()
Toen ik zelf een goede huisarts had bij wie ik prima terechtkon, was ik heel stellig over geen genoegen nemen met niet-adequate zorg. Nu ik zelf in de positie zit dat ik afhankelijk ben van één zorgverlener, merk ik dat het in de praktijk veel lastiger is om die zorg te krijgen. Mijn huisarts is geen naar mens, maar is terughoudend met doorverwijzingen. Eén van de assistenten is een soort strenge juf die je steevast het gevoel geeft dat je moet bewijzen dat je een zorgvraag hebt die belangrijk genoeg is. En op de website wordt op subtiele en minder subtiele manieren ontmoedigd om naar de praktijk te komen. In de zomer stond er dat we alleen mochten komen bij ernstige klachten. Nog steeds wordt www.moetiknaardedokter.nl als eerste toets aangeboden.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. De oproep om alleen contact op te nemen met ernstige dingen was hooguit passend tijdens de hoogtijdagen van de pandemie. Dat kan geen standaard beleid zijn, dan hebben ze hun zaken gewoon niet op orde. Het principe van huisartsenzorg is immers ook het voorkomen dat niet-ernstige dingen uitmonden in ernstige dingen.![]()
In de kop van Noord-Holland is er een enorm tekort aan huisartsen, dus ik kan me nog enigzins voorstellen dat ook daar het standaard beleid wel degelijk is dat men alleen met ernstige dingen contact op kan nemen. Dan hebben ze hun zaken misschien niet op orde, maar dat is ook wel overmacht.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. De oproep om alleen contact op te nemen met ernstige dingen was hooguit passend tijdens de hoogtijdagen van de pandemie. Dat kan geen standaard beleid zijn, dan hebben ze hun zaken gewoon niet op orde. Het principe van huisartsenzorg is immers ook het voorkomen dat niet-ernstige dingen uitmonden in ernstige dingen.![]()
Sterkte met afwachten!quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:22 schreef Kyara het volgende:
Over zorg gesproken, evn even met de deur in huisvallend.
Mijn moeder ligt nu op de OK voor een openhartoperatie. En ik ben in de buurt van het ziekenhuis, alleen, voor de komende 4 uur.
Heb je iets om je tijd te vullen of zit je echt te wachten wachten?quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:22 schreef Kyara het volgende:
Mijn moeder ligt nu op de OK voor een openhartoperatie. En ik ben in de buurt van het ziekenhuis, alleen, voor de komende 4 uur.
Pff, dan duurt 4 uur lang!quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:22 schreef Kyara het volgende:
Is er een bibliotheek in de buurt waar je warm kunt zitten en wat lezen of zo? Niet dat je je echt kunt concentreren is mijn ervaring, maar gewoon ergens rustig zitten is wel fijn.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:22 schreef Kyara het volgende:
Hier ook 1 assistente als die strenge juf. Ik hoop altijd dat ik die andere aan de lijn krijg, dan kan ik vaak ook wat beter uitleggen wat ik bedoel ofzo.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toen ik zelf een goede huisarts had bij wie ik prima terechtkon, was ik heel stellig over geen genoegen nemen met niet-adequate zorg. Nu ik zelf in de positie zit dat ik afhankelijk ben van één zorgverlener, merk ik dat het in de praktijk veel lastiger is om die zorg te krijgen. Mijn huisarts is geen naar mens, maar is terughoudend met doorverwijzingen. Eén van de assistenten is een soort strenge juf die je steevast het gevoel geeft dat je moet bewijzen dat je een zorgvraag hebt die belangrijk genoeg is. En op de website wordt op subtiele en minder subtiele manieren ontmoedigd om naar de praktijk te komen. In de zomer stond er dat we alleen mochten komen bij ernstige klachten. Nog steeds wordt www.moetiknaardedokter.nl als eerste toets aangeboden.
Overigens heb ik die ervaring in mijn ziekenhuis dan weer niet. De wachttijd was laatst wel flink, maar ik voel me altijd serieus genomen. Niets dan lof voor de specialisten met wie ik te maken heb gehad, vooral mijn longarts.
Dat is spannend. Helemaal als je alleen moet afwachten. Sterkte, ik duim dat alles voorspoedig verlooptquote:Op vrijdag 9 december 2022 12:22 schreef Kyara het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Maar het is nu wel veel kouder dan andere jaren rond dezelfde tijdquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is december. Wat had je verwacht? 18 graden zonnetje?
Das onhandig zegquote:Op vrijdag 9 december 2022 15:13 schreef Hupje het volgende:
Onze dorps huisarts heeft besloten zijn (eenmans) praktijk te sluiten. En niet alle praktijken in de regio nemen nieuwe patiënten aan. Dus.
Sterkte @:Kyara
Die van mij uit mijn jeugd...quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:48 schreef exode het volgende:
Sterkte met wachten Kyara en ik duim voor je. Hopelijk mag je snel bij haar na de operatie.
Wij zijn over onze huidige huisartsenpraktijk heel tevreden. Helaas de afgelopen 1,5 jaar vaker geweest dan alle jaren daarvoor bij elkaar.
Ze pakken dingen goed op, denken echt mee en je kan altijd snel terecht. De assitenten zijn ook toppers, die kunnen voor mijn gevoel heel goed inschatten of een bezoek nodig is.
De huisarts uit mijn jeugd was waardeloos. Die heeft zoveel verkeerde diagnoses gesteld dat het een wonder is dat hij nooit in het nieuws is gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb nu een fijne ha. Belde dinsdag voor zoon, kon 45 minuten later terecht.
@Kyara, spannend! Sterkte met wachten![]()
@Claudia_x voel je niet bezwaard om op je strepen te gaan staan bij de ha. Jezus, je wacht al zo'n tijd, tis belachelijk dat je nog geen afspraak hebt kunnen makenZe zijn er toch juist om erger te voorkomen? Nou dan. En idd, zoals Vanyel zegt, je kan ook op een beschaafde manier op je strepen staan
![]()
@F_r, succes alvast. En bij thuiskomst aan de snert
Jemig @Hupje, das echt kut. En nu?If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Ik was nog redelijk op tijd met overstappen dus heb nu een nieuwe huisarts geregeld. Maar ik heb totaal niet gekeken naar wat voor praktijk het is ofzo, alleen naar reisafstand en of ze patiënten aannamenquote:Op vrijdag 9 december 2022 15:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Jemig @:Hupje, das echt kut. En nu?
Je mag in NL niet zonder huisarts zitten, dus in zo'n geval mogen ze je niet weigeren. Maar zie dat het al gelukt is een nieuwe te vinden, wat is wel fijn. Hopen dat t bevalt.quote:Op vrijdag 9 december 2022 15:13 schreef Hupje het volgende:
Onze dorps huisarts heeft besloten zijn (eenmans) praktijk te sluiten. En niet alle praktijken in de regio nemen nieuwe patiënten aan. Dus.
Sterkte @:Kyara
Ik snap wel dat je als praktijk baalt dat een collega stopt en dat niet tijdig regelt en er dan duizend(en) patiënten in dezelfde regio op zoek gaan naar een nieuwe huisarts. Als je zelf al personeelstekort hebt, is dat niet handig. En zolang er binnen de benodigde afstand ook maar één praktijk is die wel patiënten aanneemt, kunnen ze je gewoon weigeren.quote:Op vrijdag 9 december 2022 16:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Je mag in NL niet zonder huisarts zitten, dus in zo'n geval mogen ze je niet weigeren.
Nouja, je hébt er nu iig eentje. En maar hopen dat je die vaak nodig zal hebbenquote:Op vrijdag 9 december 2022 15:43 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik was nog redelijk op tijd met overstappen dus heb nu een nieuwe huisarts geregeld. Maar ik heb totaal niet gekeken naar wat voor praktijk het is ofzo, alleen naar reisafstand en of ze patiënten aannamenDus tja, we gaan het zien.
Mijn vriend had dat ook en daar hebben ze de gehoorgang verbreedquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn gehoorgang is te smal, waardoor het oorsmeer niet goed genoeg afgevoerd kan worden. Zo ongeveer elk half jaar krijg ik daarom een zogenaamd oortoilet.
Bij onze huisarts kan de assistente oren uitspuiten. Je kan dan meestal dezelfde dag of iig week terecht. Zou er een belletje aan wagen! Het klinkt wel alsof je last hebt van oorsmeer. Of anders een beetje vocht achter het trommelvlies (na verkoudheid gebeurt dat wel eens).
Wat een slechte site is ditquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toen ik zelf een goede huisarts had bij wie ik prima terechtkon, was ik heel stellig over geen genoegen nemen met niet-adequate zorg. Nu ik zelf in de positie zit dat ik afhankelijk ben van één zorgverlener, merk ik dat het in de praktijk veel lastiger is om die zorg te krijgen. Mijn huisarts is geen naar mens, maar is terughoudend met doorverwijzingen. Eén van de assistenten is een soort strenge juf die je steevast het gevoel geeft dat je moet bewijzen dat je een zorgvraag hebt die belangrijk genoeg is. En op de website wordt op subtiele en minder subtiele manieren ontmoedigd om naar de praktijk te komen. In de zomer stond er dat we alleen mochten komen bij ernstige klachten. Nog steeds wordt www.moetiknaardedokter.nl als eerste toets aangeboden.
Overigens heb ik die ervaring in mijn ziekenhuis dan weer niet. De wachttijd was laatst wel flink, maar ik voel me altijd serieus genomen. Niets dan lof voor de specialisten met wie ik te maken heb gehad, vooral mijn longarts.
Nahhhhhquote:
Inderdaad, hufterquote:Op vrijdag 9 december 2022 22:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nahhhhh
Vooral wat een scheidsrechter...
Goed ideequote:Op vrijdag 9 december 2022 22:27 schreef BE het volgende:
Kunnen we die Kroatische keeper even in laten vliegen?
Bijna alle spelers geloof ik, al had Messi rood moeten hebben.. maar ja, Messi krijgt geen geel bij handsquote:Op vrijdag 9 december 2022 22:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Inderdaad, hufter![]()
Ik ben de tel qua gele kaarten kwijt, maar zolang Oranje wint...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |