abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 08:54:10 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206978643
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206978730
quote:
Duitsland pakt 25 rechts-extremisten op die mogelijk een coup wilden plegen
De Duitse politie heeft 25 leden en aanhangers van een extreemrechtse beweging opgepakt op verdenking van het voorbereiden van een staatsgreep. Zij waren volgens aanklagers van plan om gewapend de Rijksdag, het Duitse parlement, te bestormen.

De 25 mensen worden ervan verdacht lid te zijn van de terroristische organisatie Rijksburgerbeweging, met als doel de bestaande rechtsorde in Duitsland omver te werpen en te vervangen voor hun eigen staatsvorm, aldus de openbaar aanklager. Het zou gaan om mensen die geloven in complottheorieën van onder meer QAnon.

Onder de arrestanten is een Russisch staatsburger, die samen met twee anderen wordt verdacht van steun aan de organisatie. 22 anderen, allen met Duits paspoort, zouden lid zijn van de terroristische groep.

Bij de arrestaties vanmorgen waren ongeveer 3000 agenten betrokken. Zij deden invallen op 130 locaties in elf van de zestien deelstaten. Volgens dagblad Der Spiegel zou onder meer de kazerne van de Duitse speciale eenheid KSK zijn doorzocht. In het verleden is deze eenheid vaker in het nieuws geweest vanwege betrokkenheid bij rechts-extremisme.

,,De democratie wordt goed verdedigd: sinds vanmorgen vindt er een grote antiterrorismeoperatie plaats”, laat minister Marco Buschmann van Justitie via Twitter weten. In elf deelstaten vinden invallen plaats, op meer dan honderd locaties. Het onderzoek richt zich op in totaal 52 verdachten.

De Rijksburgerbeweging erkennen de Bondsrepubliek Duitsland niet en vinden dan ook dat de Duitse wetten niet op hen van toepassing zijn. Veel van de leden weigeren bijvoorbeeld belasting te betalen.


[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 07-12-2022 09:22:02 ]
pi_206978874
Dat zulke mensen werkelijk geloven dat zoiets succesvol zou kunnen zijn... :N
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 09:22:53 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206978885
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:21 schreef crystal_meth het volgende:
Dat zulke mensen werkelijk geloven dat zoiets succesvol zou kunnen zijn... :N
Dat snap ik dus ook niet. Dit is niet begin 19e eeuw ofzo, alsof bijvoorbeeld het leger of de politie daar in mee gaat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 7 december 2022 @ 09:24:28 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206978906
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat snap ik dus ook niet. Dit is niet begin 19e eeuw ofzo, alsof bijvoorbeeld het leger of de politie daar in mee gaat.
Op zich zie je dit soort initiatieven ook wel wat recenter.

  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 09:26:56 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206978933
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:24 schreef Tengano het volgende:

[..]
Op zich zie je dit soort initiatieven ook wel wat recenter.

[ afbeelding ]
Daar is het allemaal wat meer verdeeld, maar ook daar zou het niet gewerkt hebben. Gelukkig
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206978935
InB4 "ja maar moslims", "Ja maar extreem links".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 7 december 2022 @ 09:28:56 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206978949
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:24 schreef Tengano het volgende:

[..]
Op zich zie je dit soort initiatieven ook wel wat recenter.

[ afbeelding ]
Zelfs daar, al hadden ze de hele senaat uitgemoord, er liggen gewoon procedures voor opvolging etc. Dat gooit het systeem niet omver, daar is het systeem veel te veerkrachtig voor.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 09:35:50 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206979020
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Artikel is aangepast. We hebben nu een naam bij de nieuwe bondskanselier :P

"Een andere vermoedelijke leider is de 71-jarige Heinrich XIII Prinz Reuss, die van plan zou zijn geweest om de leider van een nieuwe regering te worden."
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206979039
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:35 schreef Starhopper het volgende:
Heinrich XIII Prinz Reuss
Dit is hem blijkbaar.



Niet te verwarren met Lee Towers...
  woensdag 7 december 2022 @ 09:41:43 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206979056
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit is hem blijkbaar.

[ afbeelding ]

Niet te verwarren met Lee Towers...
Wat en vreemde foto. Ik zie volgens mij vijf handen :?
  woensdag 7 december 2022 @ 09:45:24 #12
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206979081
Er stond zelfs een schaduwkabinet klaar.
Zorgwekkend dat er zulke mensen rondlopen.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  woensdag 7 december 2022 @ 09:46:54 #13
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206979094
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:41 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wat en vreemde foto. Ik zie volgens mij vijf handen :?
En een prima mat _O_
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 09:47:02 #14
8781 crew  Frutsel
pi_206979097
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Artikel is aangepast. We hebben nu een naam bij de nieuwe bondskanselier :P

"Een andere vermoedelijke leider is de 71-jarige Heinrich XIII Prinz Reuss, die van plan zou zijn geweest om de leider van een nieuwe regering te worden."
Er zitten schijnbaar ook een aantal 'ex-special forces' bij de gearresteerden
pi_206979156
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat snap ik dus ook niet. Dit is niet begin 19e eeuw ofzo, alsof bijvoorbeeld het leger of de politie daar in mee gaat.
Mwoah, in de jaren 80 was er ook een serieus plan in België om een staatsgreep te plegen, het is ook 1 van de theorieën achter de bende van Nijvel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206979167
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dit is hem blijkbaar.

[ afbeelding ]

Niet te verwarren met Lee Towers...
Een man met ambities.

Geen gezonden ambities :(
  woensdag 7 december 2022 @ 09:58:24 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206979196
Wat een gekkies.
pi_206979206
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:27 schreef xpompompomx het volgende:
InB4 "ja maar moslims", "Ja maar extreem links".
Zijn ze aanwezig in deze kamer nu?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 10:02:10 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206979222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mwoah, in de jaren 80 was er ook een serieus plan in België om een staatsgreep te plegen, het is ook 1 van de theorieën achter de bende van Nijvel.
Als het een theorie is, dan kan je niet spreken van een serieus plan :P We weten niet wat er toen gaande was.

[ Bericht 6% gewijzigd door Starhopper op 07-12-2022 10:09:35 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206979245
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:41 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wat en vreemde foto. Ik zie volgens mij vijf handen :?
Die daarachter is zijn rechterhand :)
I'll give you something to do
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 10:09:10 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206979256
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Er zitten schijnbaar ook een aantal 'ex-special forces' bij de gearresteerden
Zijn dat de special forces die 2 jaar geleden ex-special forces zijn geworden?
Duitse elite-eenheid leger aangepakt vanwege rechts-extremisme
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 10:10:39 #22
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206979267
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mwoah, in de jaren 80 was er ook een serieus plan in België om een staatsgreep te plegen, het is ook 1 van de theorieën achter de bende van Nijvel.
In België komen ze er waarschijnlijk na een jaar of tien achter dat een van de kabinetten tot stand is gekomen door eens staatsgreep. Als ze het al doorhebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206979316
Een coup tegen een Westerse Staat is vrijwel onmogelijk op dit moment. Dat vergt misschien wel tien tot twintig jaar aan aanvallen vanuit het politieke stelsel voordat je de rechterlijke macht, het leger en de bevolking achter je kunt krijgen.

Lijkt me dus ook niet dat het meer is geweest dan wat plannetjes van een stel fantasten.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:20:16 #24
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206979353
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:21 schreef crystal_meth het volgende:
Dat zulke mensen werkelijk geloven dat zoiets succesvol zou kunnen zijn... :N
Dit. Een daadwerkelijke staatsgreep? Denken die mensen dat je een heel land in je zak hebt, zodra je een parlement hebt bezet?

Waarschijnlijk hebben ze iets te veel geest "verruimende" middelen gebruikt en teveel Hollywood-films gezien. Mafketels, maar wel gevaarlijke mafketels.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206979383
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit. Een daadwerkelijke staatsgreep? Denken die mensen dat je een heel land in je zak hebt, zodra je een parlement hebt bezet?

Waarschijnlijk hebben ze iets te veel geest "verruimende" middelen gebruikt en teveel Hollywood-films gezien. Mafketels, maar wel gevaarlijke mafketels.
Wappies hebben het waanidee dat de meerderheid van het volk achter ze staat.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_206979392
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit. Een daadwerkelijke staatsgreep? Denken die mensen dat je een heel land in je zak hebt, zodra je een parlement hebt bezet?

Waarschijnlijk hebben ze iets te veel geest "verruimende" middelen gebruikt en teveel Hollywood-films gezien. Mafketels, maar wel gevaarlijke mafketels.
Gewoon 'penetrate the cabinet(s)'.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 10:27:53 #27
8781 crew  Frutsel
pi_206979409
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zijn dat de special forces die 2 jaar geleden ex-special forces zijn geworden?
Duitse elite-eenheid leger aangepakt vanwege rechts-extremisme
Zou maar zo kunnen inderdaad.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:28:26 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206979412
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:24 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Wappies hebben het waanidee dat de meerderheid van het volk achter ze staat.
Tja, volidioten zijn niet voor niks volidioten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 10:33:44 #29
8781 crew  Frutsel
pi_206979443
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:24 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Wappies hebben het waanidee dat de meerderheid van het volk achter ze staat.
Misschien

Al hebben deze 'wappies' wellicht een ander idee. Denk dat het gevoel van superioriteit overheerst en dat 'het zo niet langer kan' en dus een andere uitweg willen. 'Niemand doet wat dus dan doen wij het maar'.
We zullen het komende weken en maanden wellicht wel horen.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:35:36 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206979458
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:16 schreef Confetti het volgende:
Een coup tegen een Westerse Staat is vrijwel onmogelijk op dit moment. Dat vergt misschien wel tien tot twintig jaar aan aanvallen vanuit het politieke stelsel voordat je de rechterlijke macht, het leger en de bevolking achter je kunt krijgen.

Lijkt me dus ook niet dat het meer is geweest dan wat plannetjes van een stel fantasten.
Hoe zit het met Turkije? Erdogan heeft het van een Westers land omgetoverd naar een falend moslimland en heeft z'n macht gebruikt om ervoor te zorgen dat hij niet meer verwijderd kan worden (die nep coup met Gulen aanhangers zodat hij vrij spel had om iedereen het gevang in te gooien).
pi_206980205
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hoe zit het met Turkije? Erdogan heeft het van een Westers land omgetoverd naar een falend moslimland en heeft z'n macht gebruikt om ervoor te zorgen dat hij niet meer verwijderd kan worden (die nep coup met Gulen aanhangers zodat hij vrij spel had om iedereen het gevang in te gooien).
Als je het leger meehebt dan kan het, anders niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 7 december 2022 @ 11:49:30 #32
14505 OProg
A Life in Music
pi_206980294
Het is toch wel wonderlijk dat ze denken dat ze zo met een stel mensen binnen komen wandelen en dan een nieuwe regering vormen en dat iedereen daar vervolgens in mee gaat. Dan heb je ook iets te veel films gekeken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_206980372
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daar is het allemaal wat meer verdeeld, maar ook daar zou het niet gewerkt hebben. Gelukkig
In het Oekraïne-topic heb ik wel eens geopperd dat het opblazen van de pijpleidingen in de Baltische Zee voor Duitsland voordelig was, omdat het land intern heel sterk verdeeld was over die pijpleidingen. Ik had ook een theorie dat het Duitsland zelf zou kunnen zijn geweest die ze opgeblazen heeft, om de interne verdeeldheid een halt toe te roepen. Want: fait accompli, geen zin meer om over die pijpleiding te ruziën als hij toch kapot is.

Natuurlijk is dit geen bewijs voor dat Duitsland die pijpleidingen werkelijk heeft opgeblazen. Maar het is wel een bewijs dat de interne verdeeldheid van Duitsland werkelijk grote vormen heeft. Heel gevaarlijk voor Duitsland, en daarmee heel gevaarlijk voor heel West-Europa.

Het bewijst dus niks, maar het ondersteunt wel de theorie. Het gaat niet zo goed met Duitsland. Dat betekent dat er extreme maatregelen genomen moeten worden om de stabiliteit te bewaren. En het opblazen van die pijpleidingen is een extreme maatregel die een positief effect op de stabiliteit van Duitsland zou hebben.
pi_206980488
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:28 schreef nixxx het volgende:

[..]

Zelfs daar, al hadden ze de hele senaat uitgemoord, er liggen gewoon procedures voor opvolging etc. Dat gooit het systeem niet omver, daar is het systeem veel te veerkrachtig voor.
Je moet Duitsers, denk ik, niet gaan beoordelen vanuit je Nederlandse perspectief. Duitsers zijn niet Nederlanders. Om te beginnen verlangt jouw manager niet van jou dat je hem met "Herr Ingenieur [vul in]" of "Herr Doctor [vul in]" aanspreekt.

En een Duitse manager accepteert ook geen tegenspraak als hij iets van je vraagt. Hiërarchie en zonder vragen te stellen doen wat je superieur van je verlangt, zit in de Duitse cultuur verankerd. En de consequentie is dat iedereen zijn gevoelens onderdrukt, totdat de druk ondraagbaar wordt en er iets ontploft.

Dat zul je in Nederland niet zo gauw meemaken. Wij praten terug, en wij laten de druk nooit zo hoog oplopen.

Maar alla, misschien zit ik er helemaal naast. Dit is alleen maar mijn perceptie van Duitsers.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 12:10:50 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206980505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:56 schreef RetepV het volgende:

[..]
In het Oekraïne-topic heb ik wel eens geopperd dat het opblazen van de pijpleidingen in de Baltische Zee voor Duitsland voordelig was, omdat het land intern heel sterk verdeeld was over die pijpleidingen. Ik had ook een theorie dat het Duitsland zelf zou kunnen zijn geweest die ze opgeblazen heeft, om de interne verdeeldheid een halt toe te roepen. Want: fait accompli, geen zin meer om over die pijpleiding te ruziën als hij toch kapot is.

Natuurlijk is dit geen bewijs voor dat Duitsland die pijpleidingen werkelijk heeft opgeblazen. Maar het is wel een bewijs dat de interne verdeeldheid van Duitsland werkelijk grote vormen heeft. Heel gevaarlijk voor Duitsland, en daarmee heel gevaarlijk voor heel West-Europa.

Het bewijst dus niks, maar het ondersteunt wel de theorie. Het gaat niet zo goed met Duitsland. Dat betekent dat er extreme maatregelen genomen moeten worden om de stabiliteit te bewaren. En het opblazen van die pijpleidingen is een extreme maatregel die een positief effect op de stabiliteit van Duitsland zou hebben.
Ik vind het een interessante invalshoek.

Los daarvan vind ik Duitsland de laatste jaren naïef en in het Oekraïne conflict gevaarlijk naïef. Dermate verslaafd aan goedkope energie dat er hele grote risico's worden genomen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206980519
quote:
81s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:49 schreef OProg het volgende:
Het is toch wel wonderlijk dat ze denken dat ze zo met een stel mensen binnen komen wandelen en dan een nieuwe regering vormen en dat iedereen daar vervolgens in mee gaat. Dan heb je ook iets te veel films gekeken.
Heb jij de 'uitgebreide plannen' gelezen? Ik lees namelijk nergens dat (alleen) dát het plan was.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206980524
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit. Een daadwerkelijke staatsgreep? Denken die mensen dat je een heel land in je zak hebt, zodra je een parlement hebt bezet?
Mja, de staatsgreep is verijdeld voordat het kon plaatsvinden. We weten niet hoe ver gevorderd die plannen voor waren. Zoiets lijkt me wel een meerjarenplan. Dus het verkrijgen van die steun van het volk stond misschien wel in de planning voor de komende 4 of 5 jaar.
pi_206980542
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Los daarvan vind ik Duitsland de laatste jaren naïef en in het Oekraïne conflict gevaarlijk naïef. Dermate verslaafd aan goedkope energie dat er hele grote risico's worden genomen
Het is een democratie, dus de regering doet wat het volk wil. Als het volk naïef stemt, dan is de regering naïef. Volgens mijn ervaringen, tenminste. :)
  woensdag 7 december 2022 @ 12:15:41 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206980551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:12 schreef RetepV het volgende:

[..]
Mja, de staatsgreep is verijdeld voordat het kon plaatsvinden. We weten niet hoe ver gevorderd die plannen voor waren. Zoiets lijkt me wel een meerjarenplan. Dus het verkrijgen van die steun van het volk stond misschien wel in de planning voor de komende 4 of 5 jaar.
Ik kan me nog die mislukte staatgreep in Spanje nog herinneren. Dat zo'n Guardia Civil type met zijn pistool in het parlement liep te schieten.

Was ook zo absurd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206980555
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het een interessante invalshoek.

Los daarvan vind ik Duitsland de laatste jaren naïef en in het Oekraïne conflict gevaarlijk naïef. Dermate verslaafd aan goedkope energie dat er hele grote risico's worden genomen
Een Duitsland zonder goedkope energie, en dus een goeddraaiende industrie, lijkt me gezien de meerlaagse verdeeldheid, ook niet een heel goed idee. Het wegvallen van welvaart heeft zelden een goed effect op de cohesie.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206980563
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:15 schreef thedeedster het volgende:
Ik kan me nog die mislukte staatgreep in Spanje nog herinneren. Dat zo'n Guardia Civil type met zijn pistool in het parlement liep te schieten.

Was ook zo absurd.
Hoe zal het wél lukken? Dit vraag ik niet als FvD-stemmer.

Ik denk dat je in alle lagen goed vertegenwoordigd moet zijn. Politiek, politie, leger, de journalistiek, het bureaucratische apparaat en waarschijnlijk zelfs in de NATO en EU-top.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 7 december 2022 @ 12:18:58 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206980579
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:16 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hoe zal het wél lukken? Dit vraag ik niet als FvD-stemmer.
:D
Zoals iemand al eerder heeft gezegd, je zult echt zoiets als het leger achter je moeten hebben. En stel dat het lukt, ik denk niet dat andere Europese landen het zouden accepteren. Dus geen geld, handel en reizen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 12:19:44 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206980587
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:14 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het is een democratie, dus de regering doet wat het volk wil. Als het volk naïef stemt, dan is de regering naïef. Volgens mijn ervaringen, tenminste. :)
Dat klopt, maar als een van de pilaren daarvan goedkope energie is moet je ook een plan b hebben. Of in ieder geval een meerjarenplan. Dat hadden ze niet, waardoor je nu dat rare gedrag richting Rusland en het conflict in Oekraïne krijgt.

Daarnaast is Scholz zelfs voor Duitse begrippen een stoffige tandeloze tijger.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206980615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:18 schreef thedeedster het volgende:
Zoals iemand al eerder heeft gezegd, je zult echt zoiets als het leger achter je moeten hebben. En stel dat het lukt, ik denk niet dat andere Europese landen het zouden accepteren. Dus geen geld, handel en reizen.
Inderdaad, al denk ik dat Duitsland er nog wel mee weg zou komen, met landen als Nederland als buurman. Andersom waarschijnlijk niet.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 7 december 2022 @ 12:23:51 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_206980633
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:16 schreef Confetti het volgende:
Een coup tegen een Westerse Staat is vrijwel onmogelijk op dit moment. Dat vergt misschien wel tien tot twintig jaar aan aanvallen vanuit het politieke stelsel voordat je de rechterlijke macht, het leger en de bevolking achter je kunt krijgen.

Lijkt me dus ook niet dat het meer is geweest dan wat plannetjes van een stel fantasten.
Een auto-coup zou nog wel kunnen, zoals Jan 6 in de VS. Dat de zittende machthebber zijn eigen termijn met geweld verlengt, en mensen dat accepteren om verder bloedvergieten tegen te gaan. Maar inderdaad bij zo'n overname als dit moet je wel heel goede contacten in het leger hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206980656
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als een van de pilaren daarvan goedkope energie is moet je ook een plan b hebben. Of in ieder geval een meerjarenplan. Dat hadden ze niet, waardoor je nu dat rare gedrag richting Rusland en het conflict in Oekraïne krijgt.
Well, even sec gezien heeft Duitsland geen oorlog met Rusland (en wij ook niet), en staat ons helemaal niets in de weg om gewoon met Rusland te handelen.

Behalve dan de mening en de afkeuring van de VS en de EU, natuurlijk... En dat wij aan de EU moeten gehoorzamen.

Je zou nog kunnen betogen dat de VS via de EU de oorlog in Oekraïne heeft aangegrepen om een massale staatsgreep in Europa te plegen. Aangezien de EU de lidstaten vrijwel geen keuze heeft gegeven om wel of niet mee te doen met hun sanctie-oorlog tegen Rusland. En de VS de EU zwaar onder druk heeft gezet om die sanctie-oorlog te voeren.

De enige aanwijzing dat zo'n betoog onzin is, is dat Hongarije heeft bewezen dat er wel een keuze was. Hoewel Hongarije er keihard voor heeft moeten vechten om nog olie van Rusland te mogen kopen.
pi_206980667
Wat een grootheidswaanzin. Gelukkig zijn ze gepakt.
pi_206980789
Wel opvallend dat er ook weer een Russisch staatburger tussen zat.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 december 2022 @ 12:37:43 #49
414785 sirdanilot
pi_206980795
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 7 december 2022 @ 12:46:35 #50
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206980886
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:24 schreef Tengano het volgende:

[..]
Op zich zie je dit soort initiatieven ook wel wat recenter.

[ afbeelding ]
Dat werd dan tenminste nog aangevoerd door iemand met miljoenen volgelingen die blind wilden en willen doen wat hij maar verzint. En zelfs dát faalde faliekant.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 7 december 2022 @ 13:05:01 #51
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206981132
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:56 schreef RetepV het volgende:

[..]
In het Oekraïne-topic heb ik wel eens geopperd dat het opblazen van de pijpleidingen in de Baltische Zee voor Duitsland voordelig was, omdat het land intern heel sterk verdeeld was over die pijpleidingen. Ik had ook een theorie dat het Duitsland zelf zou kunnen zijn geweest die ze opgeblazen heeft, om de interne verdeeldheid een halt toe te roepen. Want: fait accompli, geen zin meer om over die pijpleiding te ruziën als hij toch kapot is.

Natuurlijk is dit geen bewijs voor dat Duitsland die pijpleidingen werkelijk heeft opgeblazen. Maar het is wel een bewijs dat de interne verdeeldheid van Duitsland [b]werkelijk grote vormen heeft. Heel gevaarlijk voor Duitsland, en daarmee heel gevaarlijk voor heel West-Europa.[/b]

Het bewijst dus niks, maar het ondersteunt wel de theorie. Het gaat niet zo goed met Duitsland. Dat betekent dat er extreme maatregelen genomen moeten worden om de stabiliteit te bewaren. En het opblazen van die pijpleidingen is een extreme maatregel die een positief effect op de stabiliteit van Duitsland zou hebben.
Dat jij een theorie zonder bewijs hebt, bewijst absoluut niet dat er binnen Duitsland interne verdeeldheid is?

Je hebt een bepaald idee en bent wanhopig op zoek naar iets wat dat idee zou kunnen ondersteunen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 7 december 2022 @ 13:06:12 #52
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206981146
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:08 schreef RetepV het volgende:

[..]
Je moet Duitsers, denk ik, niet gaan beoordelen vanuit je Nederlandse perspectief. Duitsers zijn niet Nederlanders. Om te beginnen verlangt jouw manager niet van jou dat je hem met "Herr Ingenieur [vul in]" of "Herr Doctor [vul in]" aanspreekt.

En een Duitse manager accepteert ook geen tegenspraak als hij iets van je vraagt. Hiërarchie en zonder vragen te stellen doen wat je superieur van je verlangt, zit in de Duitse cultuur verankerd. En de consequentie is dat iedereen zijn gevoelens onderdrukt, totdat de druk ondraagbaar wordt en er iets ontploft.

Dat zul je in Nederland niet zo gauw meemaken. Wij praten terug, en wij laten de druk nooit zo hoog oplopen.

Maar alla, misschien zit ik er helemaal naast. Dit is alleen maar mijn perceptie van Duitsers.
Die laatste zin denk ik.. dat is het enige wat je zegt dat logisch klinkt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 7 december 2022 @ 13:20:00 #53
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206981318
Kan iemand nou svp een goeie duiding geven van die tweede hand die ik zie achter de linker hand van Heinrich???

  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 13:20:23 #54
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206981326
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:20 schreef Tengano het volgende:
Kan iemand nou svp een goeie duiding geven van die tweede hand die ik zie achter de linker hand van Heinrich???

[ afbeelding ]
Volgens mij staat er nog iemand achter
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206981799
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:05 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat jij een theorie zonder bewijs hebt, bewijst absoluut niet dat er binnen Duitsland interne verdeeldheid is?

Je hebt een bepaald idee en bent wanhopig op zoek naar iets wat dat idee zou kunnen ondersteunen.
Het feit dat er invloedrijke mensen in Duitsland zijn die geloofden dat een staatsgreep in de nabije toekomst wel eens succesvol zou kunnen zijn, bewijst niet dat er binnen Duitsland een interne verdeeldheid is?

Wat zou het dan wel bewijzen? Dat die mensen idioten waren?

Als je kijkt naar de maatschappelijke positie van die 25 mensen die opgepakt zijn, dan moet je toch wel een raar idee hebben van hoe een maatschappij werkt, als je denkt dat het idioten zijn.

Overigens gebruikte ik misschien verkeerde bewoording. Want er waren in de afgelopen maanden al heel veel tekenen dat er binnen Duitsland een grote interne verdeeldheid is. Die verdeeldheid is blijkbaar zo groot dat deze 25 mensen van hoge maatschappelijke positie geloofden dat het groot genoeg was om binnen nu en enkele jaren een succesvolle staatsgreep te kunnen plegen.

En die verdeeldheid is mogelijk inderdaad zo groot als ze dachten. Deze mensen zijn gearresteerd voordat ze die staatsgreep in werking konden zetten. De huidige regering heeft de staatsgreep voorkomen voordat het een werkelijke test kon worden van de grootte van die interne verdeeldheid.

De huidige regering zat er dus bovenop. En die zou er minder bovenop hebben gezeten als ze niet iets hadden verwacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door RetepV op 07-12-2022 16:20:05 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 14:08:45 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206981816
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:37 schreef ipa84 het volgende:
Wel opvallend dat er ook weer een Russisch staatburger tussen zat.
Ik zou het opvallender vinden als dat niet het geval zou zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206982286
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:20 schreef Tengano het volgende:
Kan iemand nou svp een goeie duiding geven van die tweede hand die ik zie achter de linker hand van Heinrich???

[ afbeelding ]
Sicker than your average.
  woensdag 7 december 2022 @ 14:56:27 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206982350
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:50 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O-
pi_206982449
Voortaan beter oppassen met wat je op feesboek zet.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  woensdag 7 december 2022 @ 15:12:55 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206982537
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:24 schreef Tengano het volgende:

[..]
Op zich zie je dit soort initiatieven ook wel wat recenter.

[ afbeelding ]
Om die buffalo-viking-shaman kon je tenminste nog lachen.

Duitsers hebben echter geen humor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206983613
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:05 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat jij een theorie zonder bewijs hebt, bewijst absoluut niet dat er binnen Duitsland interne verdeeldheid is?

Je hebt een bepaald idee en bent wanhopig op zoek naar iets wat dat idee zou kunnen ondersteunen.
Overigens ging ik er van uit dat het wel enigszins bekend bij je is hoe intern verdeeld Duitsland is. Dat was al voor Ruslands aanval op Oekraïne gezegd namelijk. Bijvoorbeeld hier:

https://www.ft.com/content/6ff5b9c5-5f06-490b-8659-f5047d75180b
https://carnegieeurope.eu/strategiceurope/86288

Wat ik bedoelde met 'bewijs', is dat het bewijst dat mensen die zeggen dat Duitsland intern sterk is verdeeld het dus bij het rechte eind hebben.
  woensdag 7 december 2022 @ 17:27:55 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206984396
Mooi, dit soort staatsondermijnende figuren moeten voor heel lang in de gevangenis worden getrapt.
  woensdag 7 december 2022 @ 17:30:33 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206984452
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:27 schreef xpompompomx het volgende:
InB4 "ja maar moslims", "Ja maar extreem links".
Je vergeet "ja maar woke"
pi_206984951
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:24 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Wappies hebben het waanidee dat de meerderheid van het volk achter ze staat.
Maar ik heb Baudet horen zeggen dat "het volk" het niet langer pikt!!! Dat is toch een meerderheid. En in mijn echokamertje op feesboek is iedereen het ook eens.
  woensdag 7 december 2022 @ 18:22:21 #65
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206985001
Doet een beetje denken aan Burgerbraukeller putsch van Adolf .
Wel een beetje overhyped door de media trouwens...
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 18:27:25 #66
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206985091
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:22 schreef kibo het volgende:
Doet een beetje denken aan Burgerbraukeller putsch van Adolf .
Wel een beetje overhyped door de media trouwens...
Hoezo overhyped? Het verijdelen van een coup is terecht groot nieuws.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206985360
Prinz Putsch God _O_

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206985391
Klinkt als een matig filmscript
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 18:49:10 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206985435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Om die buffalo-viking-shaman kon je tenminste nog lachen.

Duitsers hebben echter geen humor.
Das war ein...

Ein...

Ja wie sage ich das jetzt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 18:49:24 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206985438
quote:
88s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Das war ein...

Ein...

Ja wie sage ich das jetzt...
Coup...

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206985977
quote:
88s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Coup...

[ afbeelding ]
Kommen Sie mit ins buro ?

_O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 7 december 2022 @ 20:17:05 #72
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206987038
He wat gek dit had ik nooit verwacht ik heb hier op fok gelezen dat het echte gevaar van de wokies met paars haar komt
Huilen dan.
  woensdag 7 december 2022 @ 20:24:27 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206987149
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mwoah, in de jaren 80 was er ook een serieus plan in België om een staatsgreep te plegen, het is ook 1 van de theorieën achter de bende van Nijvel.
Gerbrandy, Hazelhoff-Roelfzema en andere rechtse lieden wilden eind jaren 40 een staatsgreep plegen en PvdA'ers omleggen. Deze staatsgreep is uiteindelijk niet doorgegaan omdat de veiligheidsdiensten er lucht van kregen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206990137
Prinz Heinrich XIII. Reuß wilde zichzelf uitroepen tot Keizer :D

https://www.bild.de/bild-(...)e-82183758.bild.html
stupidity has become as common as common sense was before
pi_206990821
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Een man met ambities.

Geen gezonden ambities :(
misschien wilden ze hun pannenkoekenrestaurant op de Duivelsberg bij Nijmegen terug hebben :P https://nl.wikipedia.org/wiki/Duivelsberg_(Gelderland)
pi_206991062
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:24 schreef -XOR- het volgende:
Gerbrandy, Hazelhoff-Roelfzema
Ja die was een beetje weggezakt bij mij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206991880
quote:
Duitsland jaagt voort op verdachten verijdelde coup, ook huiszoekingen in Italië en Oostenrijk
Daags na de landelijke invallen bij Reichsbürger die de Bondsdag wilden bestormen, gaan de huiszoekingen en arrestaties in Duitsland, Italië en Oostenrijk onverminderd door. Het aantal verdachten is gestegen naar 54 mensen, allemaal met de Duitse nationaliteit.

Inmiddels zijn er meer dan 150 invallen gedaan in heel Duitsland. Het is nog onduidelijk hoe ver het netwerk van staatsgevaarlijke rechtsextremisten in Duitsland reikt.

Sinds woensdagochtend zijn Duitse veiligheidsdiensten bezig met één van de grootste anti-terreuroperaties in de geschiedenis van het moderne Duitsland, waar maanden van voorbereidingen aan voorafgingen. Daarbij zijn tot dusver 25 mensen gearresteerd, die verdacht worden van deelname aan de terroristische Reichsbürger-beweging.

Volgens Holger Münch, president van het Bundeskriminalamt, is de kans groot dat er extra aanhoudingen zullen worden verricht. ,,We zullen waarschijnlijk nog meer verdachten aanmerken terwijl de invallen de komende dagen doorgaan”, zei de topman van de Duitse federale recherche op tv-zender ZDF.

Veel Duitsers zijn bang dat het netwerk van staatsgevaarlijke rechtsextremisten een stuk verder reikt dan tot zover in beeld is gebracht. Ook Münch erkent dat details over de verijdelde couppoging grotendeels ontbreken. ,,Zo kunnen we niet uitsluiten dat er nog andere spilfiguren zijn.”

Geheime bijeenkomsten op jachtslot
Het brein achter de geplande terreurdaad is de 71-jarige prins en vastgoedondernemer Heinrich Reuss. Na een bloedige coup, waarbij rekening zou worden gehouden met dodelijke slachtoffers, had de prins plaats willen nemen als voorzitter van de politieke afdeling van het land, genaamd ‘De Raad’.

Daarmee zou hij - zo was besproken in Telegram-groepen en bleek uit afgetapte telefoongesprekken tijdens bijeenkomsten op zijn jachtslot in Bad Lobenstein - de volgende keizer van Duitsland moeten worden, als opvolger van Wilhelm II die in 1918 werd afgezet.

Ook zou het nieuwe Duitsland, naar een idee van de Reichsbürger-revolutionairen, een apart militair apparaat oprichten. Ex-militair Rüdiger von P. (69) zou het Duitse leger moeten gaan leiden.

De afgelopen maanden ronselde hij politieagenten en (ex-)militairen in Noord-Duitsland en zocht hij naar een geschikte uitvalsbasis in Beieren, Baden-Württemberg en Hessen, om vanuit daar de regering omver te werpen. Op het slot van prins Reuss zouden meerdere schietoefeningen hebben plaatsgevonden.
pi_206992555
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wat een stel larpende kneuzen. Vanuit een jachtslot jezelf de nieuwe keizer of generaal maken, terwijl 99% van het land nog nooit van je gehoord heeft en niet zal staan te springen om je nieuwe regering. Maar je zou maar net degene zijn die wordt neergeschoten bij de coop poging van deze kneusjes met wapens.
pi_207000616
Ik hing in eerste instantie een beetje op het spoor van een kleine groep gekkies, maar als je nu de verhalen leest hadden ze toch al behoorlijk wat personen weten te mobiliseren. Niet dat het daarmee een succesvolle poging zou zijn geworden, maar de omvang verbaast me toch.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_207002478
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:08 schreef RetepV het volgende:

[..]
Je moet Duitsers, denk ik, niet gaan beoordelen vanuit je Nederlandse perspectief. Duitsers zijn niet Nederlanders. Om te beginnen verlangt jouw manager niet van jou dat je hem met "Herr Ingenieur [vul in]" of "Herr Doctor [vul in]" aanspreekt.

En een Duitse manager accepteert ook geen tegenspraak als hij iets van je vraagt. Hiërarchie en zonder vragen te stellen doen wat je superieur van je verlangt, zit in de Duitse cultuur verankerd. En de consequentie is dat iedereen zijn gevoelens onderdrukt, totdat de druk ondraagbaar wordt en er iets ontploft.

Dat zul je in Nederland niet zo gauw meemaken. Wij praten terug, en wij laten de druk nooit zo hoog oplopen.

Maar alla, misschien zit ik er helemaal naast. Dit is alleen maar mijn perceptie van Duitsers.
Ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon niet zo veel ervaring met Duitsers hebt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207002490
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:27 schreef Hexagon het volgende:
Mooi, dit soort staatsondermijnende figuren moeten voor heel lang in de gevangenis worden getrapt.
Ik denk dat de doodstraf effectiever is...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 9 december 2022 @ 08:03:25 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207002787
Zijn LARP-sessie is nogal uit de hand gelopen.

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_207006416
quote:
88s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Coup...

[ afbeelding ]
Tampert.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207015027
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik hing in eerste instantie een beetje op het spoor van een kleine groep gekkies, maar als je nu de verhalen leest hadden ze toch al behoorlijk wat personen weten te mobiliseren. Niet dat het daarmee een succesvolle poging zou zijn geworden, maar de omvang verbaast me toch.
Met redelijk wat steun binnen het leger en de veiligheidsdiensten(waar het wel op lijkt), een goede uitvoering(onthoofden van de regering) en wat steun van AFD-aanhangers had dit heel bloederig kunnen worden.

quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:17 schreef Isdatzo het volgende:
He wat gek dit had ik nooit verwacht ik heb hier op fok gelezen dat het echte gevaar van de wokies met paars haar komt
Dat doen dat soort figuren dan ook bewust.
Incelfrikandel
pi_207015575
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik hing in eerste instantie een beetje op het spoor van een kleine groep gekkies, maar als je nu de verhalen leest hadden ze toch al behoorlijk wat personen weten te mobiliseren. Niet dat het daarmee een succesvolle poging zou zijn geworden, maar de omvang verbaast me toch.
cijfers?

Want 10.000 mensen is nog geen 0,1 %van de bevolking
  vrijdag 9 december 2022 @ 22:31:26 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207019369
https://www.telegraaf.nl/(...)t-duitse-staatsgreep

Onder de verdachten blijkbaar ook een topkok en schoonvader van een zwarte voetballer.
pi_209246930
quote:
Reichsbürger'-beweging explosief gegroeid

Achtergrond - 7 december 2022 - Auteurs: Wiebke Pittlik, Paul Kerssemakers
De Duitse politie heeft woensdagochtend een grootschalige antiterreuroperatie uitgevoerd. Een gewapende groep van rond de vijftig zogenoemde Reichsbürger en Querdenker (coronademonstranten) had volgens de politie plannen om een staatsgreep te plegen en de Bondsdag te bestormen. In elf deelstaten werden op meer dan 130 locaties huiszoekingen gedaan. Aan de operatie werkten 3000 politiemensen mee.
'Reichsbürger'-beweging explosief gegroeid © SSLReporter/CC/Wikimedia
Reichsbürger voor de Rijksdag in Berlijn
Duitse media spreken van een van de grootste antiterreuroperatie in de Duitse geschiedenis. Het onderzoek richt zich op meer dan 50 verdachten die sinds vorig jaar november een gewapende aanval op de Rijksdag, het Duitse parlementsgebouw, plannen. Ook wilden ze de stroomvoorziening uitschakelen om burgeroorlog-achtige omstandigheden te creëren en de bondsregering afzetten om zelf de macht over te nemen.

Er zouden al mensen klaar hebben gestaan om ministersposten over te nemen, meldde de procureur-generaal bij het federale gerechtshof, Peter Frank, in een persconferentie. De groep is volgens hem verdeeld in een politieke tak, de 'Rat', en een militaire tak, die een schaduwleger moest vormen, bestaande uit lokale groepen die de samenzweerders 'Heimatschutzkompanien' noemden.

Onder de gearresteerden is Birgit Malsack-Winkemann, tot vorig jaar AfD-Bondsdaglid en sindsdien rechter in Berlijn. De Berlijnse senaat heeft geprobeerd haar uit haar functie te zetten, maar verloor de juridische procedure. De vrouw heeft volgens Duitse media een wapenvergunning. Ook had ze als oud-Bondsdaglid toegang tot de Bondsdag. Ze zou aanhanger van complottheorieën zijn met een hang naar Qanon. De Taz publiceerde woensdag een profiel van Birgit Malsack-Winkemann

Een deel van de verdachten heeft in het verleden in het leger gewerkt, wat de groep extra gevaarlijk maakt. Woensdag zijn 25 verdachten opgepakt, onder wie ook een verdachte in Italië en een verdachte in Oostenrijk. Alle aangehouden verdachten zijn Duits, met uitzondering van de Russische Vitalia B., aldus een woordvoerder. Opvallend is dat de meeste verdachten ver boven de veertig zijn, wat atypisch is voor een terroristische organisatie. Justitie denkt dat nog meer aanhoudingen zullen volgen nu het onderzoek in volle gang is. In tientallen panden zijn wapens in beslag genomen.

Centraal in de groep die de aanslag plande, is volgens procureur-generaal Frank de 71-jarige Heinrich XIII. Prinz Reuß, nazaat van een oud vorstenhuis uit Thüringen. Hij is onder meer vastgoedadviseur in Frankfurt am Main en komt er sinds enkele jaren openlijk voor uit dat hij de Rijksburgerbeweging aanhangt. Op zijn jachtslot in Thüringen zouden de leden van de groep regelmatig zijn samengekomen. Reuß stond volgens Frank aan het hoofd van het schaduwkabinet dat de groep klaar had staan. Ook hij is woensdag gearresteerd.

Aan het hoofd van de militaire tak stond volgens de procureur-generaal de 69-jarige oud-militair Rüdiger von P. Hij wordt samen met Heinrich XIII. Prinz Reuß als aanstichter gezien. Von P. had had een 'staf' om zich heen verzameld van ongeveer acht mensen. De groep probeerde volgens justitie in het leger en bij de politie mensen te rekruteren voor het schaduwleger.

Reichsbürger

De Reichsbürger - ook wel bekend als Angehörige des Freistaates Preußen, Selbstverwalter of Germaniten - vormen een heterogene groep. De beweging ontstond in de jaren tachtig en is in de laatste jaren enorm gegroeid, van rond tienduizend aanhangers in 2016 tot ongeveer 21.000 in 2021, volgens veiligheidsdienst Verfassungsschutz. Sinds 2016 houdt de dienst de beweging in de gaten. Ongeveer 2100 van de Reichsbürger en Selbstverwalter schatte de Verfassungsschutz vorig jaar in als 'op geweld gericht'; ze hebben eerder geweld gebruikt of vallen op door dreigementen, geweldsverheerlijking of gewelddadige ideologie. In 2021 hebben Rijksburgers 184 geweldsdelicten gepleegd, blijkt uit de cijfers van de veiligheidsdienst.

Reichsbürger bestrijden de legitimiteit van de Bondsrepubliek. Velen van hen erkennen in plaats daarvan het Duitse Rijk zoals dat in 1871 ontstond, al hangen sommigen andere varianten aan. Ze vinden dat het huidige democratische bestel na de Tweede Wereldoorlog door de geallieerde bezettingsmachten is opgedrongen, aldus de Bundeszentrale für Politische Bildung (BpB).

Omdat de 'Rijksburgers' menen dat de Bondsrepubliek niet legitiem is, vinden ze dat ook haar wetten niet geldig zijn. Zo accepteren veel Reichsbürger bijvoorbeeld de autoriteit van officiële instanties zoals de politie niet, houden ze zich niet aan verkeersregels en willen ze geen belasting betalen. Sommigen weigeren hun kinderen naar school te sturen of bestoken overheidsdiensten met bezwaarschriften.

De veiligheidsdienst beschrijft in haar jaarlijkse rapportage dat Reichsbürger vaak in de problemen komen omdat ze bijvoorbeeld geen belastingen betalen. Schulden stapelen zich op en mensen raken soms verstrikt in criminele activiteiten. De affiniteit met wapens kan voor gevaarlijke situaties zorgen als de autoriteiten op de stoep staan.

Rechtsextremisme

Vaak worden Reichsbürger in verband gebracht met rechtsextremisme vanwege hun vaak antisemitische en anti-autoritaire houding. Een deel van de Reichsbürger wordt regelmatig gesignaleerd bij protesten van rechts-extremistische bewegingen. Sommigen zijn inderdaad overtuigd neonazi en ontkennen de Holocaust, anderen hangen bijvoorbeeld esoterisch gedachtegoed aan of willen een Duits Rijk met een koning, aldus de BpB. Wat ze gemeen hebben is de afwijzing van de Bondsrepubliek Duitsland en haar rechtsorde.

De veiligheidsdienst Verfassungsschutz schat ongeveer 5 procent van de beweging, 1150 personen, in als rechtsextremist. Tijdens de coronapandemie vond het gedachtegoed van de Reichsbürger een podium bij de demonstraties tegen de coronamaatregelen. De beweging groeide sterk.

Sommige Reichsbürger zijn overtuigd neonazi, anderen hangen esoterisch gedachtegoed aan of willen een Duits Rijk met een koning
Een bekende Reichsbürger en voordenker van de beweging is voormalig RAF-terrorist Horst Mahler. Hij is inmiddels 86, verstokt antisemitisch, en moest zich onlangs voor de rechter verantwoorden voor opruiing. Ook zanger Xavier Naidoo sympathiseerde met de ideeën van de Reichsbürgerbewegung. Op de dag van de Duitse eenheid in 2014 trad hij tijdens een bijeenkomst van de Reichsbürger in Berlijn op, wat hem op veel kritiek kwam te staan. Hij werd een boegbeeld voor de complotbeweging tijdens de coronapandemie. Dit voorjaar betuigde hij spijt in een video en zei tot inkeer te zijn gekomen.

In maart 2020 verbood toenmalig minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer de Rijksburger-groepering 'Geeinte deutsche Völker und Stämme' en de onderafdeling 'Osnabrücker Landmark', omdat die groep antisemitisch en racistisch is. Deze groep bestond volgens de veiligheidsdiensten uit 120 tot 140 leden. Twee maanden later deed de politie invallen in 25 woningen in Hessen en Baden-Württemberg en hield 31 verdachten aan die volgens de politie bij de groeperingen 'Republik Baden', 'Freier Volksstaat Württemberg' en de koepelorganisatie 'Staatenbund Deutsches Reich' hoorden.

Op 30 augustus 2020 liep een demonstratie tegen de coronamaatregelen in Berlijn uit de hand. Het protest was georganiseerd door de coronaprotestbeweging Initiative Querdenken 71, maar rechtsextremisten en Rijksburgers sloten zich erbij aan en bestormden de trappen van de Rijksdag, waar het Duitse parlement vergadert. De beelden van Reichsflaggen (vlaggen van het keizerrijk) op de trappen van de Rijksdag zorgden voor veel verontwaardiging. Naar aanleiding van dit incident in 2020 werden begin dit jaar de veiligheidsmaatregelen in het parlementsgebouw al aangescherpt, vertelt Bondsdag-voorzitter Bärbel Bas (SPD) vrijdag in een interview met Tagesthemen. Sindsdien moeten ook oud-Bondsdagleden door de veiligheidscontrole heen. Daardoor zou het volgens Bas "onmogelijk zijn geweest om met wapens de Bondsdag in te komen".

Na meerdere zware geweldsincidenten probeert de overheid de leden van de beweging de wapens af te nemen. Sinds in 2020 de nieuwe wapenwet van kracht werd, mogen wapenvergunningen worden ingetrokken of geweigerd als iemand Rijksburger is. Volgens de Verfassungsschutz is in de afgelopen jaren van meer dan duizend Reichsbürger en Selbstverwalter de wapenvergunning ingetrokken.

Minister van Binnenlandse Zaken Nancy Faeser (SPD) benadrukte woensdag in een reactie op de arrestaties dat de Duitse rechtsstaat sterk is. "We zullen ons keihard tegen de vijanden van de democratie verdedigen." Hoe ver gevorderd de aanslagplannen waren, moet verder onderzoek uitwijzen, aldus Faeser. Maar, zo zei de minister, het onderzoek naar de groep tot nu toe "toont de afgrond van een terroristische bedreiging van het Rijksburgermilieu."

Maatregelen die de politiek wil nemen zijn onder meer striktere screening van politiemensen en militairen, de mogelijkheid om mensen die de grondwet afwijzen (Verfassungsfeinde), te ontslaan uit overheidsdienst en een betere beveiliging van de Bondsdag.

Correctie: In een eerdere versie meldden we dat de beweging in 2016 enkele honderden aanhangers had, dat moet 10.000 zijn.
https://duitslandinstituu(...)g-explosief-gegroeid
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:33:47 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210905217
quote:
Weer doorzoekingen bij Duitse Reichsbürger, aanhouding ontvoeringsplan minister


De Duitse minister Karl Lauterbach

In Duitsland heeft de politie huizen van vermoedelijke leden van de extreem-rechtse Reichsburger-beweging doorzocht en meerdere verdachten gearresteerd. Dat melden Duitse media.

Aan de invallen deden ongeveer honderd politieagenten mee, schrijft Der Spiegel. De politie pakte volgens dit nieuwsmedium een 49-jarige man op in Noordrijn-Westfalen, een 32-jarige vrouw en een 52-jarige man in Rijnland-Palts, en een 61-jarige man in Hessen. Ook in Beieren zou een verdachte zijn gearresteerd.

De man uit Hessen wordt ervan verdacht dat hij heeft meegewerkt aan plannen om minister Lauterbach van Volksgezondheid te ontvoeren. Ook vorig jaar werden hier al mensen voor aangehouden. Lauterbach bedankt op X de onderzoekers, "aan wie ik waarschijnlijk mijn leven te danken heb".

De 52-jarige verdachte zou betrokken zijn bij plannen om het energienetwerk van Duitsland aan te vallen. Ook in Baden-Württemburg en Thüringen waren volgens Der Spiegel doorzoekingen.

Ook vorig jaar arrestaties
Vorig jaar april werden al vier mensen aangehouden die ervan worden verdacht dat ze plannen maakten om minister Lauterbach te gijzelen. Ook zouden zij van plan zijn geweest om een landelijke stroomstoring te veroorzaken met aanvallen op het elektriciteitsnetwerk, om zo een burgeroorlog te ontketenen.

Deze verdachten waren lid van de extreemrechtse Reichsbürger-beweging. Die groep weigert het Duitse staatsbestel te erkennen, omdat ze vinden dat dit na de Tweede Wereldoorlog door de geallieerden is opgelegd. Ze willen terug naar de situatie van voor de oorlog.

https://nos.nl/artikel/24(...)oeringsplan-minister
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')